abonnement Unibet Coolblue
pi_176641103
Wij krijgen binnenkort bodemisolatie in de kruipruimte onder het huis
Bij ons staat altijd water in de kruipruimte (is normaal) en ik pomp dat 1 a 2 x per jaar weg als het wat te hoog (25cm of hoger ipv 10 cm normaal) komt bij langdurige regenval
Ik zet de dompelpomp gewoon op de bodem, afvoerslang naar buiten in afvoerputje en na 3 uurtjes is het klaar
Nu word er dus geisoleerd en komt er zo’n 30 cm drijvende parels boven op het water te liggen en het bedrijf dat dat gaat doen zeiden dat het verstandig was om de dompelpomp in te graven in een grote emmer of speciekuip gevuld met grind en worteldoek eromheen
Helaas is de ruimte onder de vloer te klein voor mij en zou ik liggend in het water moeten graven met een klein tuinschepje want een schep wil dan niet maar dit zie ik absoluut niet zitten

Ik kan het laten doen maar dat zal al gauw een paar honderd euro gaan kosten denk ik maar nu had ik zelf bedacht: waarom ingraven?
Ik kan ook gewoon een losse emmer/specikuip neerzetten met worteldoek eromheen, pomp erin, 20 kg grind erin en de bovenkant van de emmer afsluiten met worteldoek waar alleen de vlotter, afvoerslang en stroomkabel uitkomen en dan kan ik nog steeds wanneer mij het uitkomt water wegpompen
Zal dit gaan werken?
pi_176641190
Je moet ingraven, omdat de bovenkant van de emmer dan namelijk laag genoeg uitkomt.

Je wil het waterpeil niet hoger dan een centimeter of 10 hoog. Dan moet de rand van de emmer dus niet meer dan een centimeter of 10 boven de grond zitten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 21:19:50 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176641385
Waarom een dompelpomp en niet gewoon een zuigpomp? Het is helemaal niet diep
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176641446
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:19 schreef LXIV het volgende:
Waarom een dompelpomp en niet gewoon een zuigpomp? Het is helemaal niet diep
Een dompelpomp kan je eventueel (icm emmer) zo installeren dat hij automatisch zijn werk doet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_176648245
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:13 schreef Jordy-B het volgende:
Je moet ingraven, omdat de bovenkant van de emmer dan namelijk laag genoeg uitkomt.

Je wil het waterpeil niet hoger dan een centimeter of 10 hoog. Dan moet de rand van de emmer dus niet meer dan een centimeter of 10 boven de grond zitten.
Dat dus. Daarbij de drijver in de emmer
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176648246
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:19 schreef LXIV het volgende:
Waarom een dompelpomp en niet gewoon een zuigpomp? Het is helemaal niet diep
Die zuigt bij laag niveau lucht aan en dan heb je kans dat ie ermee kapt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176650338
Put voor in je tuin een optie? Gat naar de kruipruimte en het water vanuit die put wegpompen. Kan je er altijd makkelijk bij
pi_176650620
Speciekuip op de bodem, gaten in de zijkant, omkleden met doek zodat de parels buiten gehouden worden.

Paar tegels of grind in de kuip en de pomp op de bodem zetten.

Zodoende is de kuip een parelvrij gebied waar het water vanzelf naartoe stroomt.
Laat die handjes wapperen!
pi_176655632
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:53 schreef Gieliovd het volgende:
Speciekuip op de bodem, gaten in de zijkant, omkleden met doek zodat de parels buiten gehouden worden.

Paar tegels of grind in de kuip en de pomp op de bodem zetten.

Zodoende is de kuip een parelvrij gebied waar het water vanzelf naartoe stroomt.
Zo had ik het zelf ook in gedachten maar moeten er ook niet wat gaten in de bodem van de kuip dan kan daar ook nog water doorheen
pi_176659569
Ja goed plan. Zou er dan alleen gaten in maken naast de pomp anders gaat hij zand oppakken.

Sowieso is dat een issue als je in de bodem gaten maakt.
Wellicht is het een idee de kuip op een paar tegels te zetten.
Laat die handjes wapperen!
pi_176660952
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:07 schreef SuperStore het volgende:

[..]

Zo had ik het zelf ook in gedachten maar moeten er ook niet wat gaten in de bodem van de kuip dan kan daar ook nog water doorheen
nee, dan heb je kans dat er zand in de emmer spoelt. De emmer gewoon diep genoeg ingraven, dat de rand op de gewenste waterhoogte staat. Zodra het water stijgt, loopt het vanzelf in de emmer en wordt het automatisch weggepompt.

Eventueel een rooster of net op de emmer leggen om de isolatieballen eruit te houden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_176661867
Als je daaraan begint blijf je bezig. Hoe langer en hoe meer je dat doet des te meer verstoor je het grondwater en komt er meer jouw kant op. Alleen pompen als je er bij moet lijkt me verstandiger.
pi_176673844
Denk dat er al een aantal goeie suggesties zijn gegeven. en ik heb niet echt een aanvulling, wel een vraag.

Altijd water in je kruipruimte, geeft dat geen muffige lucht in huis? of hoe is de vloer afgewerkt?
Bij ons is het altijd droog, enkel als het veel regent wordt het iets vochtiger en dan krijg je ook een wat muffige lucht.
pi_176675019
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:41 schreef Sintesi1 het volgende:
Denk dat er al een aantal goeie suggesties zijn gegeven. en ik heb niet echt een aanvulling, wel een vraag.

Altijd water in je kruipruimte, geeft dat geen muffige lucht in huis? of hoe is de vloer afgewerkt?
Bij ons is het altijd droog, enkel als het veel regent wordt het iets vochtiger en dan krijg je ook een wat muffige lucht.
Heeft geen muffige lucht want het is puur grondwater maar je kan wel merken dat het vochtgehalte te hoog is in huis vandaar dat we gaan isoleren

Iedereen hartelijk dank voor de adviezen, ik kan er goed mee verder, top *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')