abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 januari 2018 @ 20:02:09 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176639498
Hier weer verder met alle kleuter- tot puberperikelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 20:06:57 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176639598
Waarschuwing voor alle gezinnen met jonge dochters. Ga nu alvast deodorant inslaan bij aanbiedingen, zodat je tegen de tijd dat ze gaan puberen een voorraad hebt.

Ik koop me arm aan deodorant en grijp nog steeds elke ochtend mis. Ik heb mijn eigen deodorant verstopt en vind de flessen die ik kwijt was overal en nergens terug. In de auto, in elke rondslingerende tas, op haar kamer, in haar bed, onder haar bed, enz. enz.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176639841
En als ze een zus hebben is het nog erger. Ik was altijd alles kwijt op uv gebied. Lag altijd bij mijn zus.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 januari 2018 @ 20:21:31 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_176639918
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:06 schreef livelink het volgende:
Waarschuwing voor alle gezinnen met jonge dochters. Ga nu alvast deodorant inslaan bij aanbiedingen, zodat je tegen de tijd dat ze gaan puberen een voorraad hebt.

Ik koop me arm aan deodorant en grijp nog steeds elke ochtend mis. Ik heb mijn eigen deodorant verstopt en vind de flessen die ik kwijt was overal en nergens terug. In de auto, in elke rondslingerende tas, op haar kamer, in haar bed, onder haar bed, enz. enz.
heel herkenbaar :')

Ik heb roken en drinken overigens niet verboden. Wel heb ik aangegeven dat ik van mening ben dat ze dat beter bij ons thuis gedoseerd kan uitproberen en niet buitenshuis. We gaan zien wat dat brengt. En wat roken betreft, ze kent haar Omie niet vanwege roken. En dat maakt vooralsnog dat ze zelf zegt dat ze het nooit wil gaan doen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_176639932
Ik voel me met terugwerkende kracht schuldig naar mijn moeder, Livelink :X Ik jatte echt álles, van deo tot labello tot bodylotion. Sorry, mam ;(
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 januari 2018 @ 20:24:27 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_176639987
C is nu 17 en vorig jaar kwam het verbieden van roken en alcohol in de klas ter sprake. Hij was de enige wiens ouders het niet verboden hebben. Ik geloof niet in verbieden, dan maak je het alleen maar aantrekkelijk. We praten er uiteraard wel over. Hij rookt of drinkt niet overigens ;)

Hij is nu trouwens met school een week op wintersport in Oostenrijk. Als hij terugkomt een week stage bij een elektrotechnisch bedrijf. De wintersport geldt ook als stage, de bofkont :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_176640314
17 jaar en niet drinken. Tijden zijn echt veranderd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 20 januari 2018 @ 20:42:48 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176640425
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:38 schreef Nielsch het volgende:
17 jaar en niet drinken. Tijden zijn echt veranderd.
Qua drinken echt wel, ja. Het feit dat het nu ook gewoon verboden is onder de 18 en er bij het uitgaan ook op wordt gelet, heeft daar wel heel erg aan bijgedragen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176640764
Even terug, ik voel me totaal niet aangesproken op de opmerking van amaranta. Ik weet niet of het voor mij bedoeld was maar ik heb toch echt gewoon gereageerd en proberen advies te geven.
pi_176640783
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:06 schreef livelink het volgende:
Waarschuwing voor alle gezinnen met jonge dochters. Ga nu alvast deodorant inslaan bij aanbiedingen, zodat je tegen de tijd dat ze gaan puberen een voorraad hebt.

Ik koop me arm aan deodorant en grijp nog steeds elke ochtend mis. Ik heb mijn eigen deodorant verstopt en vind de flessen die ik kwijt was overal en nergens terug. In de auto, in elke rondslingerende tas, op haar kamer, in haar bed, onder haar bed, enz. enz.
Geldt ook voor zonen ;(
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 januari 2018 @ 21:25:09 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_176641547
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:42 schreef livelink het volgende:

Qua drinken echt wel, ja. Het feit dat het nu ook gewoon verboden is onder de 18 en er bij het uitgaan ook op wordt gelet, heeft daar wel heel erg aan bijgedragen.
Ik dronk zelf nauwelijks als puber, en nu al jaren helemaal niet meer. qltel heeft nooit alcohol gedronken. Sowieso wordt in onze families nauwelijks gedronken. Dat scheelt natuurlijk ook wel, als drinken niet "gewoon" is in je omgeving.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 20 januari 2018 @ 22:33:52 #12
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_176643524
Mijn middelste lachte me keihard uit toen ik zei dat hij op zn 20e ook heus alcohol drinkt. En toen ik zei dat ie het waarschijnlijk al stiekem ging doen als hij 16 was riep hij keihard echt niet!

Ik had het eigenlijk moeten filmen _O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 januari 2018 @ 22:36:37 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_176643606
Vriend drinkt ook niet, ik wel. Dochter vindt het heel normaal dat iemand daar een eigen keuze in maakt.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 22 januari 2018 @ 10:35:42 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176669482
Cato taalt nog niet naar makeup, zelfs bij een kerst-gala wil ze maximaal een beetje mascara op. Ze is er ook niet zo'n type voor hoor.

Wat deo betreft kan ik je aanraden om af en toe bij de Action wat voorraden in te slaan, Livelink. Daar hebben ze soms hele partijen voor bijna niks. Cato en ik zijn nu over op Nuud, dat is duur spul maar wel enorm effectief (en je hoeft maar 1x per 3 dagen te smeren ofzo). Willem vond dat maar niks en wil liever gewone deo.

Hij moet nu trouwens een profiel gaan kiezen dus heeft allerlei beroepskeuze kompassen doorgeworsteld. Omdat hij 't lastig vindt om dingen uit te sluiten is z'n lijst van mogelijkheden nog steeds oneindig lang. Alleen neigt ie nu ineens naar 't leger, pff. Echt een van de laatste werelden waar ik m'n zoon graag zou zien belanden. Maar ja, dat zeg ik natuurlijk maar niet al te hard want dan wordt 't alleen maar interessanter. Hij heeft gelukkig nog even voor hij echt definitief een vervolgopleiding moet gaan kiezen, dus hopelijk trekt ie nog bij.
in de haak.
pi_176670075
Wow trui, dat lijkt me ook niet het leukste voor je kinderen als moeder zijnde. Profiel kiezen is wel echt moeilijk als je niet een duidelijke kant op wil. Komt hij met extra vakken ook niet op een pakket wat bij hem past?

Ik vind nogsteeds dat kiezen op zo'n leeftijd niet te doen is. 2 jaar later kan het weer een heel andere kant op gaan, en ondanks dat dat gewoon kan, is het wel duur om te wisselen van opleiding.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_176670313
Ik ben ook Nuud aan het proberen, tot nu toe wel positief over. Onze oudste is nog niet aan deo toe, maar ik denk dat dat niet meer heel erg lang zal duren...

Trui, daar zou ik ook niet heel enthousiast over zijn, het leger...
Ik denk dat mijn meiden niet die kant op willen ;). De oudste wil youtuber worden, maar we blijven zeggen dat het wel handig zou zijn als ze ook iets anders bedenkt, mocht het nou niet lukken als youtuber ;). Als ik kijk naar wat ze graag doet, heel veel tekenen... dan zou het misschien wel leuk zijn als ze daar iets mee zou kunnen gaan doen. Maar we gaan eerst maar eens kiezen welke middelbare school het gaat worden over anderhalf jaar dus we hebben nog even tijd ;).

De jongste wil juf en moeder worden... maar groep 5 pas, dus die heeft nog even tijd om daar over na te denken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_176670534
Hier nog geen deo. Al is het wel een echte jongen die niet onder de douche te krijgen is ;)

De jongste wil het liefst een winkel openen. Of in ieder geval iets ondernemends. En dat zou geloof ik best iets voor hem zijn, zoals zijn karaktertje nu al 6-jarige is. Het duurt nog 9 jaar voordat hij in een winkel mag helpen, dan dat duurt hem echt te lang :D
De oudste heeft heel lang gymleraar willen worden. Maar hij zou nooit de lichamelijk aanname test doorkomen met zijn onhandige motoriek. Inmiddels is hij bijgedraaid en gaat de interesse richting programmeren net als papa..
Ergens zou ik me niet verbazen als ze samen een bedrijf opzetten, met de jongste voor de sales en de oudste voor de inhoud :D
(En dan hopen dat de broertjes-ruzie een beetje liever worden)
pi_176670837
Leger zou ook niet zo graag bij mijn kinderen zien. Nu denk ik ook niet dat ze die kant op willen. Geen idee wat wel.

Df dat zou een goede combi zijn. En dat hij het nu al zo goed weet.
pi_176670999
Mijn grote wil nu heel graag bioloog of boswachter worden, hij vindt zelfs dat het zijn passie is (nadat hij gisteren aan me vroeg wat passie eigenlijk is :D ).
Maar hij moet nog beginnen op de middelbare, en hoe hard ik ook hoop dat hij dit blijft vasthouden, ik ben heel bang dat de middelbare school hem 180graden zal draaien.
Hij wil ook nog eens naar de grootste en meest massale middelbare in de stad, ik denk echt dat z'n persoontje erin zal verdwijnen. Ik hoop dat ie sterk blijft.

Hoe hebben andere moeders hier de overgang van basisschool naar middelbare school ervaren? In de zin van mee met de massa, groepsdruk en dat soort dingen.

[ Bericht 11% gewijzigd door pinquit op 22-01-2018 12:07:07 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_176671395
Goede vraag Pinq!

Hier hebben veel middelbare scholen al trajecten vanaf de eerste klas. Of ze hebben een lesmethode/overtuiging waar ik me minder in kan vinden. De oudste heeft nu als plan om naar het technasium te gaan. Dan hebben ze de gewone vakken, en daarnaast extra lessen zoals techniek in een praktijkruimte. Daar werken ze in groepen aan projecten. Klinkt wel passend voor hem.
Maar na de derde klas hoef je niet perse verder te gaan met dat traject, dan kun je ook neutraal verder gaan..

FR, je zou hem moeten horen praten soms. Hij kwam zijn groep 3-4-5 binnen als een klein schattig ukkie (net pas 6 geworden). Maar inmiddels zijn de meeste kinderen/juf/ouders wel onder de indruk van zijn verhaal. Geen idee wiens genen er in dat kind zitten :D
pi_176671482
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:35 schreef trui het volgende:
Cato en ik zijn nu over op Nuud, dat is duur spul maar wel enorm effectief (en je hoeft maar 1x per 3 dagen te smeren ofzo). Willem vond dat maar niks en wil liever gewone deo.
Dat spul werkt bij mij dus niet. Met gewone deo nooit klachten, met nuud stink ik aan het eind van de dag.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176671884
Trui, als decaan op de middelbare school kom ik heel vaak leerlingen tegen met die uitsluitangst. Wat hier vaak hielp is uitleggen dat een keuze heel definitief voelt, maar dat niet is. Stel dat hij op z'n 17e van school gaat: dan moet hij in theorie nog 50 jaar tot z'n pensioen. In die vijftig jaar kun je je eindeloos laten omscholen, bijscholen, het roer omgooien. 'Verkeerd' kiezen is vervelend, maar leerlingen zien het vaak alsof ze hun hele leven vastleggen met de profielkeuze en dat is gewoon niet waar. Mignonne is altijd mijn favoriete voorbeeld, met de switch van sinoloog naar verloskundige. Een andere kennis van mij is afgestudeerd bouwkundige aan de TU en is nu een dolgelukkige vrachtwagenchauffeur.
Die profielkeuze is helemaal zo bepalend niet en ook een verkeerde studiekeuze is niet het einde van de wereld :) En zelfs als hij iets kiest wat op dit moment perfect past en waar hij dolgelukkig van wordt, kunnen er allerlei dingen gebeuren waardoor hij over 15 jaar iets anders wil.

Hij zou zich ook goed kunnen verdiepen in werkelijke toelatingseisen: voor een wo-studie economie of bedrijfskunde hoef je bijvoorbeeld helemaal geen economie of m&o in je pakket te hebben en voor een studie geschiedenis geen geschiedenis. Misschien stelt dat nog wat gerust?
  maandag 22 januari 2018 @ 12:53:46 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_176671898
Oudste draagt door de week geen make-up, doet in het weekend soms een beetje mascara op, en met kerstmis een beetje extra :)

Er blijkt op school een enorme scheiding te zijn tussen kinderen die iedere week feesten, roken en drinken en degenen, waaronder mijn 13- en 15-jarige, die dat niet doen. Oudste liet me wat instagram foto's en video's zien dit weekend, en ik vond het best wel schokkend. Zeker wetende dat een meisje uit die groep in december is omgekomen: dronken op een bouwterrein gaan wandelen en heel erg verkeerd gevallen. Vriendje van jongste had het laatst aan de stok met een klasgenootje, want ze had hem uitgenodigd voor een feestje en hij had een smoes bedacht, maar werd verlinkt door een andere klasgenoot. Ik had al eens eerder over de jarige gehoord, want een paar weken geleden was ze flink dronken op instagram, en had het bewuste vriendje haar laten weten daar niet van onder de indruk te zijn. Nu heeft ze dus een man of 30 uitgenodigd, en gaan ze het feestje vieren op een jacht. Ze zijn 13! Over m'n lijk dat de mijnese erheen zou mogen (maar hij kent haar gelukkig nauwelijks).
  maandag 22 januari 2018 @ 16:45:22 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176676294
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat spul werkt bij mij dus niet. Met gewone deo nooit klachten, met nuud stink ik aan het eind van de dag.
:o mooi klootn! Ik kan echt drie dagen geurloos vooruit met 1 klein beetje van dat spul.
in de haak.
  maandag 22 januari 2018 @ 16:47:04 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176676328
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:52 schreef Jentin het volgende:
Trui, als decaan op de middelbare school kom ik heel vaak leerlingen tegen met die uitsluitangst. Wat hier vaak hielp is uitleggen dat een keuze heel definitief voelt, maar dat niet is. Stel dat hij op z'n 17e van school gaat: dan moet hij in theorie nog 50 jaar tot z'n pensioen. In die vijftig jaar kun je je eindeloos laten omscholen, bijscholen, het roer omgooien. 'Verkeerd' kiezen is vervelend, maar leerlingen zien het vaak alsof ze hun hele leven vastleggen met de profielkeuze en dat is gewoon niet waar. Mignonne is altijd mijn favoriete voorbeeld, met de switch van sinoloog naar verloskundige. Een andere kennis van mij is afgestudeerd bouwkundige aan de TU en is nu een dolgelukkige vrachtwagenchauffeur.
Die profielkeuze is helemaal zo bepalend niet en ook een verkeerde studiekeuze is niet het einde van de wereld :) En zelfs als hij iets kiest wat op dit moment perfect past en waar hij dolgelukkig van wordt, kunnen er allerlei dingen gebeuren waardoor hij over 15 jaar iets anders wil.

Hij zou zich ook goed kunnen verdiepen in werkelijke toelatingseisen: voor een wo-studie economie of bedrijfskunde hoef je bijvoorbeeld helemaal geen economie of m&o in je pakket te hebben en voor een studie geschiedenis geen geschiedenis. Misschien stelt dat nog wat gerust?
Bedankt voor je reactie, ik zal 't zeker aan 'm doorgeven. O+
in de haak.
  maandag 22 januari 2018 @ 16:50:46 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176676425
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:11 schreef pinquit het volgende:
Wow trui, dat lijkt me ook niet het leukste voor je kinderen als moeder zijnde. Profiel kiezen is wel echt moeilijk als je niet een duidelijke kant op wil. Komt hij met extra vakken ook niet op een pakket wat bij hem past?

Ik vind nogsteeds dat kiezen op zo'n leeftijd niet te doen is. 2 jaar later kan het weer een heel andere kant op gaan, en ondanks dat dat gewoon kan, is het wel duur om te wisselen van opleiding.
Extra vakken wil hij echt niet. :N En hij weet dus nog totaal niet wat nou echt bij 'm past. Ik vind het ook wel jong om te kiezen hoor, maar goed, je moet die keuze ook niet te zwaar opnemen, zoals Jentin aangaf.
in de haak.
  maandag 22 januari 2018 @ 16:52:56 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176676483
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:53 schreef Gaoxing het volgende:
Oudste draagt door de week geen make-up, doet in het weekend soms een beetje mascara op, en met kerstmis een beetje extra :)

Er blijkt op school een enorme scheiding te zijn tussen kinderen die iedere week feesten, roken en drinken en degenen, waaronder mijn 13- en 15-jarige, die dat niet doen. Oudste liet me wat instagram foto's en video's zien dit weekend, en ik vond het best wel schokkend. Zeker wetende dat een meisje uit die groep in december is omgekomen: dronken op een bouwterrein gaan wandelen en heel erg verkeerd gevallen. Vriendje van jongste had het laatst aan de stok met een klasgenootje, want ze had hem uitgenodigd voor een feestje en hij had een smoes bedacht, maar werd verlinkt door een andere klasgenoot. Ik had al eens eerder over de jarige gehoord, want een paar weken geleden was ze flink dronken op instagram, en had het bewuste vriendje haar laten weten daar niet van onder de indruk te zijn. Nu heeft ze dus een man of 30 uitgenodigd, en gaan ze het feestje vieren op een jacht. Ze zijn 13! Over m'n lijk dat de mijnese erheen zou mogen (maar hij kent haar gelukkig nauwelijks).
Dat vind ik ook echt bizar voor die leeftijd. En dat die ouders dat kennelijk wel goed vinden? Wat akelig zeg, van dat ongeluk van dat meisje. :'(
in de haak.
  maandag 22 januari 2018 @ 16:56:07 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176676567
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:00 schreef pinquit het volgende:
Mijn grote wil nu heel graag bioloog of boswachter worden, hij vindt zelfs dat het zijn passie is (nadat hij gisteren aan me vroeg wat passie eigenlijk is :D ).
Maar hij moet nog beginnen op de middelbare, en hoe hard ik ook hoop dat hij dit blijft vasthouden, ik ben heel bang dat de middelbare school hem 180graden zal draaien.
Hij wil ook nog eens naar de grootste en meest massale middelbare in de stad, ik denk echt dat z'n persoontje erin zal verdwijnen. Ik hoop dat ie sterk blijft.

Hoe hebben andere moeders hier de overgang van basisschool naar middelbare school ervaren? In de zin van mee met de massa, groepsdruk en dat soort dingen.
Mooi beroep! En ja, de middelbare school is wel even een 'dingetje', Cato is eigenlijk nog steeds wel een beetje aan het wennen. Maar beide kinderen zijn er niet drastisch door veranderd tot nu toe hoor. Kan natuurlijk allemaal nog komen. :{w

Hebben jullie al veel open dagen bezocht? Waarom gaat zijn voorkeur nu uit naar die massale school? Misschien is het ook wel gewoon echt een heel leuke school?
in de haak.
  maandag 22 januari 2018 @ 17:01:23 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176676670
En ach, iedereen boven de 45 die in de IT zit heeft ook ooit voor iets anders geleerd ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176677232
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:56 schreef trui het volgende:

[..]

Mooi beroep! En ja, de middelbare school is wel even een 'dingetje', Cato is eigenlijk nog steeds wel een beetje aan het wennen. Maar beide kinderen zijn er niet drastisch door veranderd tot nu toe hoor. Kan natuurlijk allemaal nog komen. :{w

Hebben jullie al veel open dagen bezocht? Waarom gaat zijn voorkeur nu uit naar die massale school? Misschien is het ook wel gewoon echt een heel leuke school?
De school van keuze is meest dichtbij huis, en hij vond de doemiddagen daar het leukst (ze maken ook wel de beste reclame, en gaan goed met de tijd mee).
De andere twee scholen waaruit hij kan kiezen zijn wat serieuzer en minder hip qua uitstraling. Wat ouderwets zelfs. Daar wordt hij echt minder enthousiast van, logisch ook wel.

Het is best een leuke school hoor, ik heb 'm zelf ook :P ik heb er deels met plezier en deels heel ongelukkig op doorgebracht, maar dat kan ook door de puberteit komen. Hij heeft inmiddels alleen Amerikaanse proporties aangenomen, zo erg dat ze pauze in shifts moeten doen omdat 't niet in de aula past :')

Nouja, hij vindt zn plek en weg er vast wel :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_176679433
Voor het laatst een vierjarige R. op bed gelegd. :'( O+
Zaterdag hebben we het gevierd. Cadeaus en taart was favoriet bij haar.
Net hebben mijn zus en ik de traktatie gemaakt. En kleuter heeft meegeholpen.
En woensdag haar kinderfeestje.
Kleine meisjes worden echt snel groot. O+
  maandag 22 januari 2018 @ 21:15:18 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176682322
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:38 schreef Omentielvo het volgende:
Voor het laatst een vierjarige R. op bed gelegd. :'( O+
Zaterdag hebben we het gevierd. Cadeaus en taart was favoriet bij haar.
Net hebben mijn zus en ik de traktatie gemaakt. En kleuter heeft meegeholpen.
En woensdag haar kinderfeestje.
Kleine meisjes worden echt snel groot. O+
O+ O+
Druk weekje zo. En natuurlijk alvast gefeliciteerd *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 00:36:53 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176686955
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 17:01 schreef Leandra het volgende:
En ach, iedereen boven de 45 die in de IT zit heeft ook ooit voor iets anders geleerd ;)
Ik ben een bibliothecaresse die nog nooit een dag in een bibliotheek gewerkt heeft (op stages na), die een internationaal congres organiseert en die nu een uitvaartopleiding doet. :+
***
  dinsdag 23 januari 2018 @ 03:51:47 #34
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_176687450
Oudste zei dat vorige week inderdaad: "Misschien doe ik 'een mama' en ga ik als ik 40 ben iets heel anders doen."
  dinsdag 23 januari 2018 @ 07:28:08 #35
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176687822
Gefeliciteerd Omentielvo!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_176688752
Wij zijn samen met D ook bezig met het kiezen van een middelbare school. Keuze uit 3 scholen waarvan 1 in onze stad ligt en 2 in de aangrenzende stad zo’n 8km verderop.
De scholen zelf verschillen maar weinig als ik de voorlichting moet geloven. Echter 1 school heeft geen boeken maar doet alles op de iPad. Ik weet nog niet wat ik daarvan vind. Zoon weet zelf ook niet of dat wat voor hem is.
De open dagen zijn vanaf volgende week dus dan zal het vast wat duidelijker worden.

Gisteren op de basisschool het adviesgesprek gehad. Hij gaat in ieder geval naar het vwo.
Daarnaast wordt hij aangemeld om komende maanden met een plusprogramma mee te gaan doen van de middelbare scholen voor meer verrijking. Dat houdt in dat hij daar dan een aantal middagen al wat vakken mag gaan volgen. Dit is wel even over voorbehoud want als er niet voldoende plek is komt er een loting.
pi_176688824
Gefeliciteerd omen
pi_176688885
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 17:34 schreef pinquit het volgende:

[..]
Hij heeft inmiddels alleen Amerikaanse proporties aangenomen, zo erg dat ze pauze in shifts moeten doen omdat 't niet in de aula past :')

Nouja, hij vindt zn plek en weg er vast wel :)
Dat lijkt me toch ook minder fijn, zo groot!
Aan de andere kant kan het best zijn dat ze het zelf niet merken juist doordat die pauzes opgedeeld zijn. Hij heeft dus wel altijd pauze met dezelfde leerlingen begrijp ik.
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 09:04:30 #39
5428 crew  miss_sly
pi_176688893
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:56 schreef appelsap het volgende:
Wij zijn samen met D ook bezig met het kiezen van een middelbare school. Keuze uit 3 scholen waarvan 1 in onze stad ligt en 2 in de aangrenzende stad zo’n 8km verderop.
De scholen zelf verschillen maar weinig als ik de voorlichting moet geloven. Echter 1 school heeft geen boeken maar doet alles op de iPad. Ik weet nog niet wat ik daarvan vind. Zoon weet zelf ook niet of dat wat voor hem is.
De open dagen zijn vanaf volgende week dus dan zal het vast wat duidelijker worden.

Gisteren op de basisschool het adviesgesprek gehad. Hij gaat in ieder geval naar het vwo.
Daarnaast wordt hij aangemeld om komende maanden met een plusprogramma mee te gaan doen van de middelbare scholen voor meer verrijking. Dat houdt in dat hij daar dan een aantal middagen al wat vakken mag gaan volgen. Dit is wel even over voorbehoud want als er niet voldoende plek is komt er een loting.
Ik vond schrijven een beetje overrated, maar toen las ik toevallig vanochtend dit bericht, en daar zit wel wat in, vind ik
https://nos.nl/artikel/22(...)genoeg-schrijft.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_176688910
Gefeliciteerd Omentielvo met jouw 5 jarige!
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 09:08:53 #41
5428 crew  miss_sly
pi_176688936
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:38 schreef Omentielvo het volgende:
Voor het laatst een vierjarige R. op bed gelegd. :'( O+
Zaterdag hebben we het gevierd. Cadeaus en taart was favoriet bij haar.
Net hebben mijn zus en ik de traktatie gemaakt. En kleuter heeft meegeholpen.
En woensdag haar kinderfeestje.
Kleine meisjes worden echt snel groot. O+
Gefeliciteerd en fijne dag!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_176688958
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vond schrijven een beetje overrated, maar toen las ik toevallig vanochtend dit bericht, en daar zit wel wat in, vind ik
https://nos.nl/artikel/22(...)genoeg-schrijft.html
Bedankt, zeker nuttige informatie!
pi_176690025
Gefeli Omen!

Appel, A heeft deels boeken en deels een chromebook. Frans en wiskunde staat online. Schrijven doen ze gelukkig nog wel.
Succes met de schoolkeuze
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 10:56:44 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176690377
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 03:51 schreef Gaoxing het volgende:
Oudste zei dat vorige week inderdaad: "Misschien doe ik 'een mama' en ga ik als ik 40 ben iets heel anders doen."
:D

Waar was je eigenlijk oorspronkelijk voor opgeleid?
in de haak.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 10:57:05 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176690383
Gefeliciteerd, Omentielvo!
in de haak.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 10:59:44 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176690436
Schrijven schijnt inderdaad enorm helpend te zijn, ook om dingen te onthouden bijv. Maar ik krijg mijn kinderen er niet aan hoor, als 't maar enigszins via een andere weg kan geven ze daar direct de voorkeur aan. Woordjes leren bijvoorbeeld. Daar zijn tegenwoordig allemaal heel handige apps / websites voor. Nou ja, dat werkt uiteindelijk ook wel. Maar toch. Het handschrift wordt er niet mooier op. Dat van mezelf overigens ook niet.
in de haak.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:07:02 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176690582
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:38 schreef Omentielvo het volgende:
Voor het laatst een vierjarige R. op bed gelegd. :'( O+
Zaterdag hebben we het gevierd. Cadeaus en taart was favoriet bij haar.
Net hebben mijn zus en ik de traktatie gemaakt. En kleuter heeft meegeholpen.
En woensdag haar kinderfeestje.
Kleine meisjes worden echt snel groot. O+
Gefeliciteerd! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:10:02 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176690637
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ben een bibliothecaresse die nog nooit een dag in een bibliotheek gewerkt heeft (op stages na), die een internationaal congres organiseert en die nu een uitvaartopleiding doet. :+

Dat idd.... en dan zijn er ook nog van de beroepen waar eigenlijk geen opleiding voor bestaat, croupier bijvoorbeeld, die hebben ook ooit allemaal wat anders gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 11:18:07 #49
5428 crew  miss_sly
pi_176690754
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:59 schreef trui het volgende:
Schrijven schijnt inderdaad enorm helpend te zijn, ook om dingen te onthouden bijv. Maar ik krijg mijn kinderen er niet aan hoor, als 't maar enigszins via een andere weg kan geven ze daar direct de voorkeur aan. Woordjes leren bijvoorbeeld. Daar zijn tegenwoordig allemaal heel handige apps / websites voor. Nou ja, dat werkt uiteindelijk ook wel. Maar toch. Het handschrift wordt er niet mooier op. Dat van mezelf overigens ook niet.
S doet momenteel heel erg haar best om echt netjes te schrijven. Juf maakt de schrijfles dan ook fijn door een rustgevend muziekje op te zetten, vertelde ze.
En ik ben groot voorstander van gebruik leren maken van de tegenwoordige technieken (21st century skills zodat ze het zo mooi aanprijzen) maar ik denk dat een combinatie van iPad/chromebook/apps en zelf schrijven toch wel van belang is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:20:58 #50
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176690806
Ik weet het ook niet... alles op een ipad.
Mijn dochter leert dmv samenvattingen schrijven en dingen highlighten.

Hier ook aan het rondkijken voor een school, volgend weekend de open dagen.
Ze heeft een nio gedaan met een havo uitslag, dus ze heeft veel keus uit scholen hier.
Alleen zijn veel scholen christelijk en daar zijn wij niet zo'n voorstander van, maar ja wie weet.

Ze heeft ook totaal geen idee welke richting ze op wil gaan qua beroep of iets.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:45:27 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_176691234
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:59 schreef trui het volgende:
Schrijven schijnt inderdaad enorm helpend te zijn, ook om dingen te onthouden bijv. Maar ik krijg mijn kinderen er niet aan hoor, als 't maar enigszins via een andere weg kan geven ze daar direct de voorkeur aan. Woordjes leren bijvoorbeeld. Daar zijn tegenwoordig allemaal heel handige apps / websites voor. Nou ja, dat werkt uiteindelijk ook wel. Maar toch. Het handschrift wordt er niet mooier op. Dat van mezelf overigens ook niet.
Ik leerde altijd wie schrijft die blijft.. en dus woordjes schreef ik op een aantal keer. En zo filterde ik de woorden die moeite kosten en die schreef ik dan meermaals op en zo bleef het binnen.
Doe ditzelfde ook met A en O. ( ja die krijgen al wekelijks spellingstoetsen..)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:52:32 #52
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_176691343
Gefeliciteerr Omen!


Qua grootte van scholen is waar A heen gaat wel een aardig grote school. Maar ze heeft haar plekje wel gevonden.

Bij A is het vooral schrijfwerk en deels computer. Wat ik wel ideaal vind is de app show my homework. Docenten zetten daar het huis werk op en zowel ouders als kind hebben een app.

Verder vind ik het wel apart hoe anders het systeem is hier t.o.v NL.

O. Gaat trouwens als een speer. Die zit op wat vergelijkbaar is met avi de een na laatste. Enige rede waarom hij daar nog op zit is omdat Miss wil dat hij focust op intonatie en hij leert het meer met gevoel te voorlezen. Zijn begrip etc is verder dikke prima.
We lezen nu samen Harry potter elke avond O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_176692228
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Gefeliciteerr Omen!


Qua grootte van scholen is waar A heen gaat wel een aardig grote school. Maar ze heeft haar plekje wel gevonden.

Bij A is het vooral schrijfwerk en deels computer. Wat ik wel ideaal vind is de app show my homework. Docenten zetten daar het huis werk op en zowel ouders als kind hebben een app.

Verder vind ik het wel apart hoe anders het systeem is hier t.o.v NL.

O. Gaat trouwens als een speer. Die zit op wat vergelijkbaar is met avi de een na laatste. Enige rede waarom hij daar nog op zit is omdat Miss wil dat hij focust op intonatie en hij leert het meer met gevoel te voorlezen. Zijn begrip etc is verder dikke prima.
We lezen nu samen Harry potter elke avond O+
wij hebben Magister

De meeste scholen zetten daar het huiswerk in. De school van A niet. Cijfers staan er wel in.

Als A zo door gaat mag ze naar 2 havo/atheneum
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 13:42:11 #54
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176693206
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

wij hebben Magister

De meeste scholen zetten daar het huiswerk in. De school van A niet. Cijfers staan er wel in.

Als A zo door gaat mag ze naar 2 havo/atheneum
Bestaat dat? ik dacht altijd dat het havo/vwo en vwo/atheneum was.
Ik zie soms door de bomen het bos niet meer tegenwoordig.

Nieuwe mavo, versnelde mavo, junior havo, vwo plus en ga zo door.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 13:51:44 #55
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176693409
Het VWO is in feite atheneum en gymnasium die samengaan onder één noemer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_176693423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:42 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Bestaat dat? ik dacht altijd dat het havo/vwo en vwo/atheneum was.
Ik zie soms door de bomen het bos niet meer tegenwoordig.

Nieuwe mavo, versnelde mavo, junior havo, vwo plus en ga zo door.
A zit op het Dalton. Brugklas is vmbo/havo/vwo
Na jaar 1 gaat vmbo zijn eigen weg. Havo/Atheneum blijven nog een jaar bij elkaar. Jaar 3 gaan ze uit elkaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 13:59:21 #57
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176693549
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:52 schreef Vicky het volgende:

[..]

A zit op het Dalton. Brugklas is vmbo/havo/vwo
Na jaar 1 gaat vmbo zijn eigen weg. Havo/Atheneum blijven nog een jaar bij elkaar. Jaar 3 gaan ze uit elkaar.
Ik zat op een havo/vwo school en daar had je een tweede brugklas inderdaad. Pas in de derde was het of havo of atheneum (vwo noemden we die klassen overigens).
Alleen gymnasium splitste zich al af in de tweede klas. Om in de vierde weer met de vwo klassen gemengd te worden.
Ik heb daardoor heel wat verschillende klassen gehad in die zes jaar tijd. Was wel goed voor de onderlinge contacten steeds dat gehussel :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 23 januari 2018 @ 14:12:58 #58
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176693799
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zat op een havo/vwo school en daar had je een tweede brugklas inderdaad. Pas in de derde was het of havo of atheneum (vwo noemden we die klassen overigens).
Alleen gymnasium splitste zich al af in de tweede klas. Om in de vierde weer met de vwo klassen gemengd te worden.
Ik heb daardoor heel wat verschillende klassen gehad in die zes jaar tijd. Was wel goed voor de onderlinge contacten steeds dat gehussel :D
Haha, jeetje.

Onze voorkeur gaat nu uit naar een school voor mavo en havo waar havo na jaar 2 uitstroomt naar een andere locatie. En een school voor nieuwe mavo, havo & technasium.

De eerste school heeft ruim 500 leerlingen en de tweede school ruim 1000.
Maar de eerste school is dus christelijk.

Vraagje voor de ouders met al een kind(eren) op voortgezet onderwijs, hoelang is de reistijd van huis naar school?
pi_176693926
Op mijn oude middelbare zaten we met een stuk of 12 klassen mavo/havo en havo/vwo. Gymnasium werd het 2e jaar ertussenuit gehaald. En dan in het 3e jaar was er mavo en havo en vwo (inc gymnasium). Het 4e jaar werden we ingedeeld op ons extra vak (muziek/handvaardigheid etc). En klas 5&6 op je vakkenpakket.. Ik heb ook heel wat klasgenoten gezien ;)

Voor mijn oudste zitten we te denken aan een middelbare school met Mavo- mavo/havo-havo-havo/vwo en vwo klassen. Dus veel opties qua niveau. In het 2e jaar plaatsen ze de kinderen waar ze zeker van zijn al in een niveauklas. vanaf de 3e zitten ze in een ander gebouw en worden ze allemaal op niveau ingedeeld. Ze hebben daar de eerste 3 jaar het technasium, veel kennis maken met de betavakken. Dat lijkt mijn oudste wel wat.

Die school is ca 5km fietsen, ruim kwartier. (ik moest 25 km fietsen, of een uur met onmogelijke busverbindingen, dus ik vind het een luxe ;) ).

Dichtbijzijnde school is een jenaplan school, Een heel klein schooltje, maar ik denk dat de oudste toch niet mondig genoeg is om zich daar te kunnen handhaven.
pi_176696259
25km fietsen die had ik ook in de klas respect hoor. Ik hoefde maar 5min te fietsen.

De school klinkt wel goed zeker met alles mogelijkheden van niveaus kun je wel op je school blijven als een niveau niet haalbaar blijkt.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 januari 2018 @ 18:10:40 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_176698598
Puber hier schrijft genoeg, alle periodeschriften (20 tot 40 pagina’s per periode van 3 weken) moeten met vulpen geschreven worden. Haar handschrift wordt steeds mooier :)

Ze zit op Vrije School, daar zitten de eerste drie jaar vmbo-tl, havo en vwo samen. Ze krijgen les op havoniveau.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 23 januari 2018 @ 19:13:23 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_176700147
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 14:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Haha, jeetje.

Onze voorkeur gaat nu uit naar een school voor mavo en havo waar havo na jaar 2 uitstroomt naar een andere locatie. En een school voor nieuwe mavo, havo & technasium.

De eerste school heeft ruim 500 leerlingen en de tweede school ruim 1000.
Maar de eerste school is dus christelijk.

Vraagje voor de ouders met al een kind(eren) op voortgezet onderwijs, hoelang is de reistijd van huis naar school?
2 minuten lopen :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_176701023
Dank jullie wel. Ze was zo jarig vandaag. Zo trots dat ze ene hele hand vol is qua leeftijd.
Ik mocht bij het feestje op school zijn. Ze glunderde van oor tot oor.
Nu ligt ze in mijn bed. Die is zo mooi en ligt zo lekker. O+
  dinsdag 23 januari 2018 @ 19:48:15 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_176701190
Dat klinkt heerlijk Omen. Nog gefeliciteerd!

Bij mij was het iets van 6 kilometer ofzo? En altijd tegenwind :(
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_176702076
A moet zo'n 4km fietsen.
T, nu groep 5, weet al naar welke school ze gaat 😁😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_176704263
Hier ook aan het oriënteren voor het VO! Uhm nouja hij zegt zelf dat hij het al weet en niet voor een andere school gaat kiezen. Zijn vrienden gaan er naartoe en dat is voor hem het belangrijkste. In onze woonplaats is er maar 1 school waar hij naartoe zou kunnen (Havo t/m Atheneum plus), 10 minuutjes fietsen. Naar andere scholen zou hij met de trein gaan en eigenlijk vind ik dat best een grote stap voor een 11-jarige die nooit met de trein reist. Kunnen we natuurlijk wel oefenen, maar het idee dat het dichtbij is vind ik zelf toch wel prettig.
Ow en hier heeft de oudste dus zo’n heel slecht handschrift. Hij vindt schrijven vreselijk en maakt zich er altijd erg makkelijk vanaf. Mede hierdoor zijn ze nu wat lager gaan zitten qua advies (HAVO-VWO). Voor sommige vakken (Wiskunde, Engels) die hij leuk vindt heeft hij meer uitdaging nodig en zit hij in de plusgroep. Dingen die hem niet interesseren (spreekbeurten/ werkstukken/ verhaal schrijven) raffelt hij af. Ik hoop dat de motivatie nog gaat komen ☺
pi_176704309
Krijgt een van jullie kinderen Cambridge Engels? Voegt het iets toe?
  dinsdag 23 januari 2018 @ 21:53:50 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_176704662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 21:42 schreef Mekamotut het volgende:
Krijgt een van jullie kinderen Cambridge Engels? Voegt het iets toe?
Het voegt zeker wat toe.
pi_176711160
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 21:42 schreef Mekamotut het volgende:
Krijgt een van jullie kinderen Cambridge Engels? Voegt het iets toe?
Hier zijn twee scholen die een Engels track hebben. De ene heeft Cambridge Engels, de andere doet met een IB - certificate. De eerste heeft 5 uur engels vanaf de 1e klas. De andere heeft 60% van alle lessen in het Engels. Dus bij de eerste gaat het puur om de beheersing van de Engelse taal. Bij de tweede leer je ook om de taal te gebruiken op verschillende gebieden.
Nu wil mijn oudste daar niks van weten, maar daar zit ook nog verschil tussen..
pi_176712436
Ik heb bij 2 scholen iets over Cambridge Engels zien staan, en 1 of 2 scholen hebben ook 2 talig onderwijs.
Oudste is best geïnteresseerd in Engels, dus misschien maakt dat het wel leuker ;).

Vroeger moest je gewoon weten of je mavo/havo/vwo ging doen en dan koos je een school, maar ik had het idee dat het eigenlijk allemaal wel aardig hetzelfde was zeg maar.
En nu heb je zoveel keuzes. Tweetalig onderwijs, Technasium, sportrichting, cultuurrichting en vast nog heel veel meer... Maar goed, we hebben nog even ;) (gr 7)
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:48:45 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176712588
Een van de zoons van mijn zusje heeft een tweetalig VWO gedaan, hij heeft destijds ook echt heel erg zijn best gedaan om op die school te worden toegelaten, nooit spijt van gehad.

Ik hoop dat er in Amersfoort meer middelbare scholen zijn die het aanbieden tegen de tijd dat mijn jongste naar de middelbare gaat, want het lijkt me een behoorlijk voordeel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176714152
Nou, wij zijn gisteren ook voor het eerst naar een open avond geweest. Zoon werd compleet overprikkeld door de enorme drukte...
Ik vind het wel echt een stap zeg. Jeetje. Maar wat een circus. In het wiskundelokaal liggen tangrammen, bij biologie schapenharten, bij techniek boormachines. Wij waren er beiden niet van onder de indruk.
Wat ik wel mooi vind aan die school is dat de onder- en bovenbouw gescheiden pauzes hebben. Plus het rooster van de bovenbouw begint een half uur later. Dit om drukte in gangen bij leswisselingen te voorkomen. Ik weet nog wel dat wij vroeger zo enorm moesten dringen als je naar een ander lokaal moest, afschuwelijk.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:37:35 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176714607
Dat laatste vind ik wel heel slim inderdaad Moonah!
***
pi_176714769
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:52 schreef Jentin het volgende:

Die profielkeuze is helemaal zo bepalend niet en ook een verkeerde studiekeuze is niet het einde van de wereld :)
Dank trouwens, voor deze relativerende post. :)
Dat geeft even een andere mindset.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_176716165
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:37 schreef Brighteyes het volgende:
Dat laatste vind ik wel heel slim inderdaad Moonah!
ja ik ook!!

Bij A zitten gelood ik 1400 leerlingen op school. Toch hoor ik haar nooit over drukte.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_176716667
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja ik ook!!

Bij A zitten gelood ik 1400 leerlingen op school. Toch hoor ik haar nooit over drukte.
Nou, die van ons zou er knettergek van worden...
Ik zag gisteren een poster hangen op die school voor het schoolfeest. Ook zoiets. Zoals ik hem nu inschat trekt hij dat niet qua prikkels/drukte. Maar, wellicht zorgen de hormonen en de meisjes tzt voor de juiste motivatie! :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 24 januari 2018 @ 16:58:33 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176719410
Ja, en zo'n schoolfeest is niet verplicht he. Cato zit op een vrij klein schooltje maar vindt dat soort dingen ook snel wat te druk. Ze gaat dan wel, maar gewoon even een uurtje. We spreken af hoe laat we haar ophalen. Wil ze langer blijven, dan kan ze dat via whatsapp laten weten. Heel handig, en voor haar is 't daardoor wel te doen.
in de haak.
  woensdag 24 januari 2018 @ 17:08:11 #78
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176719524
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:58 schreef trui het volgende:
Ja, en zo'n schoolfeest is niet verplicht he. Cato zit op een vrij klein schooltje maar vindt dat soort dingen ook snel wat te druk. Ze gaat dan wel, maar gewoon even een uurtje. We spreken af hoe laat we haar ophalen. Wil ze langer blijven, dan kan ze dat via whatsapp laten weten. Heel handig, en voor haar is 't daardoor wel te doen.
En toch lijkt het me heerlijk om een wat terughoudend meisje te hebben af en toe.

Ik heb er eentje die het liefst alles groot, dramatisch en meeslepend heeft, met veel drukte en vrienden.
Ze is precies haar vader en ik ben het tegenovergestelde, dus vind ik alles altijd eng en ben ik degene die overprikkeld is :')
pi_176724961
We hebben een indruk van de eerste school. Sprak een ouder die 1 van haar kinderen er al heeft zitten en die vertelde dat het nogal is van: dit is de opdracht en dan moet het af zijn, succes! (ander kind op een andere school, waar er meer begeleid wordt, dus daar gaan we zeker ook nog even kijken).
En dat hoorden we ook van een leerling.
Op zich mooi gebouw, redelijk logisch ingedeeld. Natuurlijk voor de open dag alle registers open getrokken ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_176725517
Ik hoorde vandaag van een vriendin met dochter in groep 8 dat er hier een school is waar alleen al het aantal aanmeldingen voor de open dagen boven de 2000 lag. Ze nemen 80 leerlingen per jaar aan. Voor deze school moet er dus al geloot worden voor een open dag,

Ik Joop dat het over drie jaar wat veranderd is hier in Amsterdam.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:31:34 #81
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176725772
Oh Sly wat een ellende zeg. Belachelijk zulke taferelen -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_176725987
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:18 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hier zijn twee scholen die een Engels track hebben. De ene heeft Cambridge Engels, de andere doet met een IB - certificate. De eerste heeft 5 uur engels vanaf de 1e klas. De andere heeft 60% van alle lessen in het Engels. Dus bij de eerste gaat het puur om de beheersing van de Engelse taal. Bij de tweede leer je ook om de taal te gebruiken op verschillende gebieden.
Nu wil mijn oudste daar niks van weten, maar daar zit ook nog verschil tussen..
Ah thnx allemaal.
Dochter zit op een openbare scholengemeenschap met vmbo tl havo en vwo, ze doet daar gymnasium, en volgt sinds dit jaar Cambridge Engels. Het was een extraatje dus ik vroeg me even af of het iets toevoegt, aangezien je het examen zelf moet betalen.
  woensdag 24 januari 2018 @ 23:21:00 #83
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176728199
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoorde vandaag van een vriendin met dochter in groep 8 dat er hier een school is waar alleen al het aantal aanmeldingen voor de open dagen boven de 2000 lag. Ze nemen 80 leerlingen per jaar aan. Voor deze school moet er dus al geloot worden voor een open dag,

Ik Joop dat het over drie jaar wat veranderd is hier in Amsterdam.
Is dat het SVPO? De dochter van een kennis van me zit daar ook op, en ze zijn er wel erg tevreden over.

[ Bericht 7% gewijzigd door trui op 24-01-2018 23:28:00 ]
in de haak.
pi_176728396
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:21 schreef trui het volgende:

[..]

Is dat die school van HIP? De dochter van een kennis van me zit daar ook op, en ze zijn er wel erg tevreden over.
Nee, het is svpo, school voor persoonlijk onderwijs. Er zijn er kennelijk vijf in Nederland, en eerlijk is eerlijk, het concept klinkt geweldig!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 24 januari 2018 @ 23:31:46 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176728524
Ja, ik had de naam inmiddels ook gevonden & aangepast. :) Zij zijn echt heel enthousiast.
in de haak.
  woensdag 24 januari 2018 @ 23:33:03 #86
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176728557
(ik hoorde van de week iets over een nieuwe school in Utrecht, die HIP heet. Ik dacht even dat dat om dezelfde school ging, maar kennelijk is dat een andere)
in de haak.
pi_176728712
Hip heeft een oorsprong in Laren of zo, dacht ik.

Svpo heeft wel een fijn concept. Klassen van 16 kinderen, veel begeleiding op school, we8nig huiswerk, want in de lessen wordt veel gedaan, taalreizen, lesaanbod op hoger niveau. Dat zijn zeker dingen die ik voor mijn kind zou willen. Geen idee hoe je je kind erop zou moeten krijgen. Een open dag bezoeken is al onmogelijk..

Een school die HIP heet, heeft wat mij betreft zijn naam al tegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 24 januari 2018 @ 23:42:54 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176728780
Is het een particuliere school misschien? Of hoe bekostigen ze zulke kleine klassen?
in de haak.
pi_176731283
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:42 schreef trui het volgende:
Is het een particuliere school misschien? Of hoe bekostigen ze zulke kleine klassen?
Ze (we, ik geef zelf Nederlands in de bovenbouw op een andere locatie) zijn niet particulier. De kleine klassen worden bekostigd door te bezuinigen op andere zaken. Zo is er geen administratie-afdeling, geen roostermaker, geen ict'er: dat doen docenten allemaal zelf, ondersteund door een conciërge. Dat kunnen docenten ook doen, omdat ze buiten lesgeven en een mentoraat geen taken hebben tenzij ze daar om gevraagd hebben. Verder zijn er geen rectors, teamleiders, sectievoorzitters etc. De gebouwen zijn ook nooit echt mooi en hip en leuk zoals andere middelbare scholen. Duct tape is het toverwoord :+
Er is geen winkeltje of frisdrankautomaat, alleen gratis fruit.

Binnenkomen doe je normaliter door op de website een reservering te maken voor een van de infodagen. Dat is ook meteen je inschrijving als je kind besluit erheen te gaan. Zo vroeg mogelijk reserveren dus (in groep 6/7 reserveren voor twee jaar later is ook niet overdreven vroeg voor vestigingen buiten Amsterdam). De eerste 80 aanmeldingen krijgen een plek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jentin op 25-01-2018 07:10:00 ]
pi_176731638
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 07:00 schreef Jentin het volgende:

[..]

Ze (we, ik geef zelf Nederlands in de bovenbouw op een andere locatie) zijn niet particulier. De kleine klassen worden bekostigd door te bezuinigen op andere zaken. Zo is er geen administratie-afdeling, geen roostermaker, geen ict'er: dat doen docenten allemaal zelf, ondersteund door een conciërge. Dat kunnen docenten ook doen, omdat ze buiten lesgeven en een mentoraat geen taken hebben tenzij ze daar om gevraagd hebben. Verder zijn er geen rectors, teamleiders, sectievoorzitters etc. De gebouwen zijn ook nooit echt mooi en hip en leuk zoals andere middelbare scholen. Duct tape is het toverwoord :+
Er is geen winkeltje of frisdrankautomaat, alleen gratis fruit.

Binnenkomen doe je normaliter door op de website een reservering te maken voor een van de infodagen. Dat is ook meteen je inschrijving als je kind besluit erheen te gaan. Zo vroeg mogelijk reserveren dus (in groep 6/7 reserveren voor twee jaar later is ook niet overdreven vroeg voor vestigingen buiten Amsterdam). De eerste 80 aanmeldingen krijgen een plek.
Ik vind wat je verder vertelt over deze school alleen maar nog positiever!
En dan ben ik misschien vroeg, maar ik heb me toch maar ingeschreven voor informatie en zo. Het zou toch jammer zijn als S dadelijk niet daarheen zou kunnen als ze zou willen, omdat ik niet mee wil doen met de race om de beste/fijnste/meest aansluitende middelbare school voor je k8nderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 25 januari 2018 @ 08:01:41 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176731643
Ik vernam net ook van die kennis dat het geen extra kosten met zich meebrengt inderdaad. En dat gratis fruit is ook erg sympathiek. Wel ontbreken de vakken handvaardigheid, muziek, en drama. En geldt dat van de eerste 80 aanmeldingen ook in Amsterdam? Daar moet je toch loten?
in de haak.
pi_176731842
Ik weet niet hoe handvaardigheid en muziek tegenwoordig zijn, maar ik herinner me daar nul meerwaarde van uit mijn middelbareschooltijd. Drama hadden we niet, daar kan ik niks van zeggen. Voor mij zouden dit geen factoren zijn in het maken van de keus.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176731957
In welke klas zit S nu MissSly?
pi_176732132
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:01 schreef trui het volgende:
Ik vernam net ook van die kennis dat het geen extra kosten met zich meebrengt inderdaad. En dat gratis fruit is ook erg sympathiek. Wel ontbreken de vakken handvaardigheid, muziek, en drama. En geldt dat van de eerste 80 aanmeldingen ook in Amsterdam? Daar moet je toch loten?
Er is wel tekenen, maar inderdaad geen muziek. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met loten in Amsterdam: het eerste jaar in Utrecht hebben we niet meegedaan met het lotingssysteem en hanteerden we gewoon ons eigen wie-het-eerst-komtsysteem. Maar Amsterdam is een wereld op zich wat dit betreft, geloof ik.

Slim om je in te schrijven, Miss. Je kunt altijd nog beslissen dat je het niks vindt en/of niet wil proberen, maar dan heb je wel alle info :)
Ik vind dit echt de fijnste school waar ik ooit heb gewerkt, qua sfeer en autonomie voor de docent. En ik heb zoveel tijd voor m'n leerlingen dankzij de lange lessen (85-90-100 minuten) en de kleine klassen (In de bovenbouw zijn ze vaak nog wat kleiner, op de bètaklas na. Ik heb examenklassen met 7 en 11 leerlingen. Zulks een luxe.)

We maken wel lange dagen (elke dag van 9.00 tot 17.00, geen tussenuren), maar de leerlingen hebben maar een vierdaagse schoolweek. Op die doordeweekse vrije dag werken er veel, zodat ze in het weekend bijvoorbeeld lekker kunnen sporten en echt weekend hebben. (Ze moeten heus wel wat voor school doen thuis, en sommigen werken óók in de weekends, maar het is wel fijne ruimte.) En ze hebben 8 snipperdagen buiten de vakanties om, en het valt me op hoe goed ze daar mee omgaan.
pi_176732223
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:24 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet hoe handvaardigheid en muziek tegenwoordig zijn, maar ik herinner me daar nul meerwaarde van uit mijn middelbareschooltijd. Drama hadden we niet, daar kan ik niks van zeggen. Voor mij zouden dit geen factoren zijn in het maken van de keus.
Ik vond het altijd erg leuk, die vakken. Maar dat is op zich natuurlijk ook wel bij uitstek iets waar je als ouder zelf je verantwoordelijkheid in kunt nemen mbv een museumkaart en evt regelmatig concertbezoek en/of iets van muzieklessen of tekenlessen. Toch?

Klinkt erg goed die school Jentin!
:)
pi_176732295
Ik neig hier naar een voorkeur voor een tweetalige school in de buurt. Ik denk dat het dicht-bij-huis voor A. heel prima is.
Maar t is even wachten hoe het hier allemaal werkt :-/ geloof dat ze hier ook tot loten zijn overgegaan en daar baal ik stiekem een beetje van. Maar goed, we zien het wel.

Verder doet A. het prima momenteel. T wordt een echte meid maar wel een stoere, ze heeft een vriendinnetje van hetzelfde kaliber en das heel leuk om die samen te zien. Ze schminken heel graag samen :D en just dance ofzoiets is de bom...
School gaat lekker, gitaarles ook en ze oefent netjes elke dag. Valt me erg mee dat laatste. Ze wilde graag op freerunnen maar dat zie ik niet zo zitten omdat de hele organisatie een beetje houtje-touwtje overkomt. Toen wilde ze op schaatsles dus nu gaan we binnenkort ns kijken in de uithof.
:)
pi_176732340
En E. gaat ook erg lekker. Doet het bovengemiddeld goed op school. Ik merk bij haar echt dat ze van februari is en dus ruim een half jaar voorsprong heeft. T is een echt meisjemeisje en gaat met sprongen vooruit met dr viool nu. En zij wilde op skiles... het idee van 2 op eenzelfde dag/locatie sporten spreekt me wel aan :P maar we moeten nog maar ns goed kijken naar de kosten. Binnenkort is ze jarig en met haar feestje gaan we dan ook daar skiën. Ben benieuwd wat ze er van vindt :D
:)
pi_176732563
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:39 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ah thnx allemaal.
Dochter zit op een openbare scholengemeenschap met vmbo tl havo en vwo, ze doet daar gymnasium, en volgt sinds dit jaar Cambridge Engels. Het was een extraatje dus ik vroeg me even af of het iets toevoegt, aangezien je het examen zelf moet betalen.
Een vriendje van oudste wil graag studeren in Engeland/Amerika, dus voor hem heeft het dan wel nut. Maar mijn oudste zie ik niet zo ver uitvliegen, dus dan is het weer niet zo nodig om het te certificeren.

Wat een gedoe met dat loten/wachtlijsten.. Hier ga je gewoon de scholen af en kies je wat je wil. Nergens wachtlijsten. Zolang de school je niveau aanbiedt, dan kun je er heen..
(Het MBO heeft hier wel beperkte aanname, die zitten soms toch wel vol eind van de inschrijfperiode, dan mag je een half jaar later starten.)

Jentin, zo'n school klinkt ook erg leuk. Jammer dat je dat maar aan 80 kinderen kunt "geven"

Mignonne, dat klinkt goed! Lekker winterkindjes!
pi_176732964
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:34 schreef amaranta het volgende:
In welke klas zit S nu MissSly?
Groep 5.
Ik heb haar overigens niet ingeschreven, uiteraard, maar ons aangemeld voor informatie. Op die manier zit je in het systeem, krijg je de data voor open dagen het eerste en sta je dus al ergens bovenaan.

Als het tegen die tijd nietz blijkt voor S kunnen we nog alle kanten op. Voor zover je daar in Amsterdam ooit echt de mogelijkheid voor hebt. Ik hoop echt heel erg dat dit de komende jaren nog verandert, maar heb er een hard hoofd in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_176732990
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik vond het altijd erg leuk, die vakken. Maar dat is op zich natuurlijk ook wel bij uitstek iets waar je als ouder zelf je verantwoordelijkheid in kunt nemen mbv een museumkaart en evt regelmatig concertbezoek en/of iets van muzieklessen of tekenlessen. Toch?

Klinkt erg goed die school Jentin!
Dit inderdaad. Leuke lessen, maar daar kunnen we thuis ook veel mee, zoals we ook nu al doen. Ik vind al die andere dingen zo positief en veel zwaarder wegen. 16 kinderen in een klas, kun je het je voorstellen <3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 25 januari 2018 @ 09:51:36 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176733041
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:46 schreef Jentin het volgende:

[..]

Er is wel tekenen, maar inderdaad geen muziek. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met loten in Amsterdam: het eerste jaar in Utrecht hebben we niet meegedaan met het lotingssysteem en hanteerden we gewoon ons eigen wie-het-eerst-komtsysteem. Maar Amsterdam is een wereld op zich wat dit betreft, geloof ik.

Slim om je in te schrijven, Miss. Je kunt altijd nog beslissen dat je het niks vindt en/of niet wil proberen, maar dan heb je wel alle info :)
Ik vind dit echt de fijnste school waar ik ooit heb gewerkt, qua sfeer en autonomie voor de docent. En ik heb zoveel tijd voor m'n leerlingen dankzij de lange lessen (85-90-100 minuten) en de kleine klassen (In de bovenbouw zijn ze vaak nog wat kleiner, op de bètaklas na. Ik heb examenklassen met 7 en 11 leerlingen. Zulks een luxe.)

We maken wel lange dagen (elke dag van 9.00 tot 17.00, geen tussenuren), maar de leerlingen hebben maar een vierdaagse schoolweek. Op die doordeweekse vrije dag werken er veel, zodat ze in het weekend bijvoorbeeld lekker kunnen sporten en echt weekend hebben. (Ze moeten heus wel wat voor school doen thuis, en sommigen werken óók in de weekends, maar het is wel fijne ruimte.) En ze hebben 8 snipperdagen buiten de vakanties om, en het valt me op hoe goed ze daar mee omgaan.
Klinkt geweldig, zijn er al plannen voor een locatie in Amersfoort?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176733609
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klinkt geweldig, zijn er al plannen voor een locatie in Amersfoort?
Nee, helaas. Svpo zit nu al in Amsterdam, Utrecht, Kapelle, Geldermalsen en Hurdegarijp. Komende jaren krijgen we geloof ik nog Harderwijk, Hengelo en... Haarlem? Ik zal 't eens opzoeken.

Ik heb even gekeken. In 2019 openen sowieso twee vestigingen in Hengelo en Deventer. Daarnaast opent er nóg een, maar dat kan Harderwijk óf Hoorn worden. Hangt een beetje af van medewerking van de gemeentes, omliggende scholen en de mogelijkheid tot huisvesting. Vooralsnog lijkt Hoorn meer kans te maken.

Sorry, tombola, toch geen Haarlem dus. (Maar als ze pas 5 is, is er nog tijd ;))

[ Bericht 14% gewijzigd door Jentin op 25-01-2018 13:19:00 ]
  donderdag 25 januari 2018 @ 10:42:33 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176733703
Ook ik ben zeer geintrigeerd. Zeker omdat onze jongste nu op school ook in een klas van 15 leerlingen zit en ik me al aan het afvragen was hoe hij het zou gaan redden op een gewone middelbare school.
Het is wel echt nog heel vroeg, maar ik heb ons toch in ieder geval ook al wel aangmeld. Al is het maar om info te krijgen en het een en ander eens goed uit te kunnen zoeken.
***
pi_176734035
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik vond het altijd erg leuk, die vakken. Maar dat is op zich natuurlijk ook wel bij uitstek iets waar je als ouder zelf je verantwoordelijkheid in kunt nemen mbv een museumkaart en evt regelmatig concertbezoek en/of iets van muzieklessen of tekenlessen. Toch?

Klinkt erg goed die school Jentin!
Concerten? Muzieklessen?
Wat ik me herinner van muziek op de middelbare school is echt obladi oblada en verder helemaal niks. Toffe dingen deden wij niet :N
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176734082
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ook ik ben zeer geintrigeerd. Zeker omdat onze jongste nu op school ook in een klas van 15 leerlingen zit en ik me al aan het afvragen was hoe hij het zou gaan redden op een gewone middelbare school.
Het is wel echt nog heel vroeg, maar ik heb ons toch in ieder geval ook al wel aangmeld. Al is het maar om info te krijgen en het een en ander eens goed uit te kunnen zoeken.
Mrs V zei laten we M daar vast voor inschrijven. Die is net een week 4 :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:08:55 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176734143
:D
in de haak.
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:10:07 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176734161
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Concerten? Muzieklessen?
Wat ik me herinner van muziek op de middelbare school is echt obladi oblada en verder helemaal niks. Toffe dingen deden wij niet :N
wij wel hoor, ik heb zelfs handvaardigheid als eindexamenvak gekozen (daar kreeg je dan ook kunstgeschiedenis bij). Maar goed, ik denk dat je dat soort dingen ook buiten school inderdaad wel kunt doen en stimuleren.
in de haak.
pi_176734311
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Concerten? Muzieklessen?
Wat ik me herinner van muziek op de middelbare school is echt obladi oblada en verder helemaal niks. Toffe dingen deden wij niet :N
Wij wel hoor. Studiehuis dus ook ckv/kunstgeschiedenis en ik had latijn en dus ook kcv, klassieke kunstgeschiedenis basically...
Muziekles focusde rond noten/bladmuziek lezen, muziekstukken analyseren en vooral veel doen ook. Opvoeren was ook vast onderdeel maar daar heb k nog nachtmerries van :P handvaardigheid kregen ze opdrachten van de gemeente geloof ik als eindexamenopdracht om een of ander heel groot schilderij te maken.
:)
pi_176734637
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:36 schreef Jentin het volgende:

[..]

Nee, helaas. Svpo zit nu al in Amsterdam, Utrecht, Kapelle, Geldermalsen en Hurdegarijp. Komende jaren krijgen we geloof ik nog Harderwijk, Hengelo en... Haarlem? Ik zal 't eens opzoeken.
oh Haarlem, dat is te doen (okee, met de trein/bus maar toch)! Ik vind t super klinken eigenlijk, hier is oudste net 5 maar dit nou ik in de gaten :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_176735069
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Concerten? Muzieklessen?
Wat ik me herinner van muziek op de middelbare school is echt obladi oblada en verder helemaal niks. Toffe dingen deden wij niet :N
Dat ja, Na een jaar konden we een leuk ritme klappen, maar dan hield het ook wel op. De andere klas had een leraar met echt passie voor muziek, die kwamen een stuk verder. Onze leraar was eigenlijk leraar frans die ze "gedwongen" hebben die paar uurtjes per week extra te geven :{
(Maar ik was niet muzikaal of creatief, dus voor mij was het eigenlijk ideaal :P
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:57:44 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176735137
Hurdegaryp... Hmmz zouden we toch al vrijstaand in Friesland kunnen gaan wonen :+
Nou ja, hij zit pas in groep 3, we hebben nog even.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176735248
Ik wil eigenlijk mijn kind zelf laten kiezen naar welke school ze gaat.
Ze wil heel graag 2 talig, en dat kan hier in het dorp.
  donderdag 25 januari 2018 @ 12:05:34 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176735304
Voor mijn oudste zou ik dit ook niet doen denk ik, maar voor de jongste was ik toch al wel aan het nadenken over eventueel montessori-middelbaar en ook dat zit niet in onze stad, dus dan is het lood om oud ijzer waar we terecht komen dan qua locatie.
***
  donderdag 25 januari 2018 @ 12:10:21 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176735425
Het hebben van die ruime keuze (en het feit dat hij op een uitstekende basisschool zit) heeft ons ook doen besluiten dat we in Amersfoort blijven tot hij klaar is met de middelbare school.
Leuk, zo'n vrijstaand huis in het midden van niks, maar als dat betekent dat mijn kind dan keuze heeft uit 2 middelbare scholen die ieder zo'n 15 km verderop zijn, terwijl hij nu binnen 4 km kan kiezen uit minimaal 5, waarvan 3 het predikaat "Excellent" hebben telt dat wel zwaar mee in zo'n afweging.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176735451
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:03 schreef amaranta het volgende:
Ik wil eigenlijk mijn kind zelf laten kiezen naar welke school ze gaat.
Ze wil heel graag 2 talig, en dat kan hier in het dorp.
Uiteraard willen we haar zelf laten kiezen. Maar in dit geval betekent dat dat je nu al moet inschrijven zodat je in het systeem zit, zodat het überhaupt een keuzemogelijkheid is.

En kiezen is in Amsterdam sowieso een wassen neus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_176735475
Mijn dochter zegt op het moment vooral dat ze naar de school wil waar haar vrienden heen gaan...
Aangezien er hier megaveel scholen zitten waar nogal wat variatie in zit én het loting is, heb ik graag zelf ook een stem.
Wat mij betreft kan ze dus kiezen uit een aantal scholen die wij voorgeselecteerd hebben so to say :)
:)
  donderdag 25 januari 2018 @ 12:17:49 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176735619
Het sticker 'excellent' ben ik niet meer zo van onder de indruk moet ik eerlijk bekennen sinds onze jongste zo hopeloos vast liep op een excellente school. En hij is niet de enige met meer dan gemiddelde intelligentie waar ze niks mee kunnen daar. :?
Excellent lijkt vooral een kwestie van de juiste formulieren met de juiste woorden in weten te vullen, met daden en resultaten heeft het weinig van doen is mijn mening. ;)

Of nou ja, het zal vast wat zeggen over de school, maar bij ons steken ze er graag de neus door in de lucht en ik denk dat ze wat dat betreft best een tootje lager mogen zingen.

Maar goed, keuzemogelijkheid is wel heel fijn denk ik inderdaad. In principe heb je in Gouda ook een prima keuze met tweetalig onderwijs en een technasium, maar toch, ik vind kleinschalig en vooral de mogelijkheid tot een persoonlijke aanpak toch wel echt heel erg belangrijk ook inmiddels.
***
pi_176735724
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Het sticker 'excellent' ben ik niet meer zo van onder de indruk moet ik eerlijk bekennen sinds onze jongste zo hopeloos vast liep op een excellente school. En hij is niet de enige met meer dan gemiddelde intelligentie waar ze niks mee kunnen daar. :?
Excellent lijkt vooral een kwestie van de juiste formulieren met de juiste woorden in weten te vullen, met daden en resultaten heeft het weinig van doen is mijn mening. ;)

Of nou ja, het zal vast wat zeggen over de school, maar bij ons steken ze er graag de neus door in de lucht en ik denk dat ze wat dat betreft best een tootje lager mogen zingen.

Maar goed, keuzemogelijkheid is wel heel fijn denk ik inderdaad. In principe heb je in Gouda ook een prima keuze met tweetalig onderwijs en een technasium, maar toch, ik vind kleinschalig en vooral de mogelijkheid tot een persoonlijke aanpak toch wel echt heel erg belangrijk ook inmiddels.
Stond laatst ook ergens een stuk online over toch? Het concept deed me een beetje denken aan die groene vinkjes of klavertjes. It's all relative zeg maar.
:)
pi_176736268
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:54 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat ja, Na een jaar konden we een leuk ritme klappen, maar dan hield het ook wel op. De andere klas had een leraar met echt passie voor muziek, die kwamen een stuk verder. Onze leraar was eigenlijk leraar frans die ze "gedwongen" hebben die paar uurtjes per week extra te geven :{
(Maar ik was niet muzikaal of creatief, dus voor mij was het eigenlijk ideaal :P
Ik denk stiekem ook dat die twee enthousiasterds hierboven een stukkie jonger zijn dan ik :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 januari 2018 @ 13:01:34 #120
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_176736354
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:10 schreef trui het volgende:

[..]

wij wel hoor, ik heb zelfs handvaardigheid als eindexamenvak gekozen (daar kreeg je dan ook kunstgeschiedenis bij). Maar goed, ik denk dat je dat soort dingen ook buiten school inderdaad wel kunt doen en stimuleren.
ik ben daar niet zo goed in, in dat soort dingen stimuleren. Terwijl puber er wel juist een type voor is. Wat dat betreft ben ik blij met een school waar er juist heel veel aandacht voor is. En inderdaad ook eindexamen kunstgeschiedenis erbij.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_176736665
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik denk stiekem ook dat die twee enthousiasterds hierboven een stukkie jonger zijn dan ik :)
Moet ik me nou ook oud voelen :D
De leraar was wel oud, echt zo'n oude grijze leraar.. Net zo stoffig als het vak dat hij gaf :P

Ik zie dat ze, bij oudste zijn voorkeur, wel filosofie hebben vanaf het eerste jaar. En 5 trajecturen. Bij het traject technasium valt daar ook het ontwerpen en maken van opdrachten onder. Dus dan vallen die handvaardigheid/tekenen/beeldende vorming vakken daar wel onder. Toegepaste vakken dus. Muziek zie ik dan weer niet staan. Maar denk dat mijn oudste filosofie ook leuker vindt.
pi_176736865
Ik heb m'n post hierboven aangepast. Voor wie niet terug wil lezen: per 2019 openen vestigingen in Hengelo en Deventer. Daarnaast komt er nog een, maar het is nog niet beslist of dit Hoorn of Harderwijk wordt. Hoorn maakt momenteel meer kans.

Grappig te lezen dat jullie zo enthousiast zijn over het concept :) Ik wil niet overkomen als een heilsoldaat ofzo :') en ook bij ons gaan er dingen mis, maar ik werk er echt met veel plezier.
pi_176736891
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Opvoeren was ook vast onderdeel maar daar heb k nog nachtmerries van :P
#metoo _O-
pi_176737017
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Concerten? Muzieklessen?
Wat ik me herinner van muziek op de middelbare school is echt obladi oblada en verder helemaal niks. Toffe dingen deden wij niet :N
Check, mijn school was ook zo. Ze organiseerden wel wat buitenschools als toneel oid, maar al het buitenschoolse was Zo Niet Cool :{w dat ik daardoor echt niet aan die dingen wilde meedoen. Achteraf vind ik het best jammer dat die houding (voor mij) zo bepalend was. Maar ja, puber die niet wou opvallen en zo :)

Dat SVPO klinkt in elk geval heel goed zeg. En ook nog wel bereisbaar ook. Ik ga het zeker onthouden!
pi_176737417
Ik heb goede herinneringen aan muziek, toneel, handwerken, handvaardigheid. ben erg blij dat ik dat allemaal gehad heb (vrije school, dus behoorlijk creatief). ben zelf ontzettend van de exacte vakken, dus had er als het keuze was geweest noooit voor gekozen, maar ben echt blij dat ik t gehad heb!

(en nog trots op eigengemaakte tafeltje, hamer en hangmat)

Middelbare school kiezen is hier gelukkig nog een ver van mijn bedshow.. eerst maar eens zien of ze volgend jaar naar groep 3 mag :)
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 januari 2018 @ 17:17:55 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_176741332
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik heb goede herinneringen aan muziek, toneel, handwerken, handvaardigheid. ben erg blij dat ik dat allemaal gehad heb (vrije school, dus behoorlijk creatief). ben zelf ontzettend van de exacte vakken, dus had er als het keuze was geweest noooit voor gekozen, maar ben echt blij dat ik t gehad heb!

(en nog trots op eigengemaakte tafeltje, hamer en hangmat)

Middelbare school kiezen is hier gelukkig nog een ver van mijn bedshow.. eerst maar eens zien of ze volgend jaar naar groep 3 mag :)
hier ligt momenteel een zelfgemaakte houten lepel op tafel :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_176741588
Middelbare school is nog effe weg hier (groep 5) maar ik heb er persoonlijk nu drie op het oog: Agora onderwijs (nu nog Roermond, maar ze breiden komend jaar uit naar oa Groesbeek en Culemborg, Nijmegen) of de school in de buurt die met Kunskapsskolan werkt of (en daar hoop ik echt op) onze eigen basisschool die vo gaat geven. En dan het beste van alles hierboven gaat combineren. Dus gepersonaliseerd leren, alle niveaus in eerste instantie samen, je eigen pad kiezen en je eigen accenten leggen.
Ik was op een congres voor gepersonaliseerd leren afgelopen week en zag daar zoveel leuke initiatieven, ik werd er helemaal blij van. En ik sprak studenten en scholieren die dat ook meteen beaamden. Dat het anders is en even wennen, maar dat het wel heel fijn is. Fijn om al in klas drie je examen engels te doen zodat je daarna kan focussen op iets anders dat je moeilijk vindt bijvoorbeeld.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 26 januari 2018 @ 06:39:59 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176752511
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:28 schreef Jentin het volgende:

[..]

#metoo _O-
Ik krijg van SvPO Utrecht een mailtje dat ze meedoen met de loting en dat de basisschool er meer informatie over heeft.

Weet jij of dat dan alleen voor Utrechtse leerlingen geldt?
***
pi_176752605
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 06:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik krijg van SvPO Utrecht een mailtje dat ze meedoen met de loting en dat de basisschool er meer informatie over heeft.

Weet jij of dat dan alleen voor Utrechtse leerlingen geldt?
Ik zal het even precies voor je navragen bij degene die daarover gaat. Ik kom erop terug :)
  vrijdag 26 januari 2018 @ 07:32:08 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176752689
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 07:08 schreef Jentin het volgende:

[..]

Ik zal het even precies voor je navragen bij degene die daarover gaat. Ik kom erop terug :)
:*
***
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 09:35:01 #131
5428 crew  miss_sly
pi_176753976
Ik kreeg helemaal geen bevestiging van de inschrijving van SvPo, zelfs geen automatisch gegenereerde. Dat vond ik dan wel een tikje vreemd :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 januari 2018 @ 10:19:19 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_176754631
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik kreeg helemaal geen bevestiging van de inschrijving van SvPo, zelfs geen automatisch gegenereerde. Dat vond ik dan wel een tikje vreemd :)
Misschien besparen ze ook op automatisch gegenereerde e-mails.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 10:22:21 #133
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176754707
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Misschien besparen ze ook op automatisch gegenereerde e-mails.
:D
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 10:26:08 #134
5428 crew  miss_sly
pi_176754783
:D
Dat is me de besparing wel!

Of de docent die de it doet, heeft de automatisch gegenereerde mails nog niet t in de vingers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 januari 2018 @ 10:35:30 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_176754921
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:26 schreef miss_sly het volgende:
:D
Dat is me de besparing wel!

Of de docent die de it doet, heeft de automatisch gegenereerde mails nog niet t in de vingers.
Dat had ik ook bedacht ja
  vrijdag 26 januari 2018 @ 10:36:05 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_176754932
Of ze sturen een handgeschreven brief.
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 10:38:16 #137
5428 crew  miss_sly
pi_176754974
Ik <3 handgeschreven brieven!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 januari 2018 @ 10:39:21 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_176755000
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:38 schreef miss_sly het volgende:
Ik <3 handgeschreven brieven!
Ik ook hoor.
pi_176755153
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Misschien besparen ze ook op automatisch gegenereerde e-mails.
_O-

Het lint voor de typemachine is op ;(
pi_176756050
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 07:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..] Lokquote

Ik heb antwoord, ik kopieer maar gewoon even :):
'Utrecht doet mee met de centrale loting en leerlingen uit Utrecht en bijbehorende gemeenten krijgen voorrang waardoor de kans voor iemand uit een andere woonplaats heel klein is.'
Het niveau van de leerling en de wachtlijst spelen echter ook nog een rol.

Ik stuur je efkes een dm met de hele mail en het mailadres van degene die alles weet van de locatie Utrecht :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Jentin op 26-01-2018 11:41:33 ]
  vrijdag 26 januari 2018 @ 19:21:27 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176764342
Tx! Echt lief dat je er achteraan gegaan bent! O+
***
pi_176764465
Graag gedaan, kleine moeite :)
  vrijdag 26 januari 2018 @ 21:55:21 #143
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176767982
dat wordt toch naar Utrecht verhuizen, BE! ;)
in de haak.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 22:13:03 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176768435
Nah, dat is voor mijn eigen bedrijf plannen dan weer niet handig, qua netwerk enzo
***
  zondag 28 januari 2018 @ 10:11:01 #145
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_176791411
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Het sticker 'excellent' ben ik niet meer zo van onder de indruk moet ik eerlijk bekennen sinds onze jongste zo hopeloos vast liep op een excellente school. En hij is niet de enige met meer dan gemiddelde intelligentie waar ze niks mee kunnen daar. :?
Excellent lijkt vooral een kwestie van de juiste formulieren met de juiste woorden in weten te vullen, met daden en resultaten heeft het weinig van doen is mijn mening. ;)

Of nou ja, het zal vast wat zeggen over de school, maar bij ons steken ze er graag de neus door in de lucht en ik denk dat ze wat dat betreft best een tootje lager mogen zingen.

Maar goed, keuzemogelijkheid is wel heel fijn denk ik inderdaad. In principe heb je in Gouda ook een prima keuze met tweetalig onderwijs en een technasium, maar toch, ik vind kleinschalig en vooral de mogelijkheid tot een persoonlijke aanpak toch wel echt heel erg belangrijk ook inmiddels.
Je hebt bij t Ashram in Alphen aan den Rijn nu De nieuwe brugklas (met meer gepersonaliseerd leren en leercoaches enzo) dat is ook niet zo’n grote school.

En op de GSG werken ze vlgs mij ook met leerpleinen enzo.

Excellent zegt idd niet veel meer dan dat de basis in orde is en je als school zelf mag vertellen dat je voldoet aan de excellente criteria die je zelf hebt opgesteld. Wassen neus.

Ik ben wel blij dat wij van t lotingcircus in DH (ook al voor de basisschool) geen last hebben en hierheen verhuisd zijn. Ik vind die loting voor mijn eigen school waar ik werk ook echt heel stom.

We zijn wel blij met t aanbod in Gouda eigenlijk, zeker VO, en PO hebben we nu een wijkschool gekozen die goed voelde.
Kwak
  zondag 28 januari 2018 @ 10:13:02 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176791444
We moeten maar eens kijken. Misschien hebben ze vanuit de school van O ook nog wel suggesties. De onze is vast niet de enige die het goed doet bij kleinschalig. ;)
***
  zondag 28 januari 2018 @ 10:25:44 #147
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176791624
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
We moeten maar eens kijken. Misschien hebben ze vanuit de school van O ook nog wel suggesties. De onze is vast niet de enige die het goed doet bij kleinschalig. ;)
Ik ben ook op zoek naar zo'n school. Mijn jongste moet de overstap maken naar het reguliere onderwijs. Het is een verschrikkelijke zoektocht en ik had zo gehoopt dat dat ik er een keer vanaf zou zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 28 januari 2018 @ 11:35:38 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176792930
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 10:25 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik ben ook op zoek naar zo'n school. Mijn jongste moet de overstap maken naar het reguliere onderwijs. Het is een verschrikkelijke zoektocht en ik had zo gehoopt dat dat ik er een keer vanaf zou zijn.
Ja, ik snap je volledig. Dat gevoel overvalt me ook wel eens. Natuurlijk stuurt niemand zijn kind zomaar naar een school, daarom zijn er ook al die open dagen, maar op het moment dat er iets speelt is het gewoon net even iets meer beladen.
***
  zondag 28 januari 2018 @ 16:54:29 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176800373
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 10:11 schreef kwakz0r het volgende:
Je hebt bij t Ashram in Alphen aan den Rijn nu De nieuwe brugklas (met meer gepersonaliseerd leren en leercoaches enzo) dat is ook niet zo’n grote school.
Ik heb net even zitten kijken, maar dat klinkt inderdaad best heel ok! :Y En wie weet of dit al weer verder ge-evolueerd is tegen de tijd dat mijn kleintje daar aan toe is. ;)
***
pi_176880639
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 19:27 schreef Jentin het volgende:
Graag gedaan, kleine moeite :)
Ineens hoor ik van alles in de wandelgangen over svpo :D
Iemand vertelde oa dar er ook nirt wekelijks gym is, maar een keer per maand een hele dag. Klopt dit? En hoe ziet zo'n dag er dan uit?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 februari 2018 @ 12:01:30 #151
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_176880936
Voor de mensen met kinderen boven de 12, als je zelf een abonnement hebt bij NS kun je voor 15 euro een dalvoordeel abonnement voor kinderen van 12 tot 18 jaar afsluiten.
Is best een leuke prijs vind ik als ze geregeld reizen heb je het er zo uit :) ook meereiskorting voor andere kinderen. https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel-jongeren.html
pi_176881340
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ineens hoor ik van alles in de wandelgangen over svpo :D
Iemand vertelde oa dar er ook nirt wekelijks gym is, maar een keer per maand een hele dag. Klopt dit? En hoe ziet zo'n dag er dan uit?
Da's toevallig :D Het verschilt een beetje per vestiging hoe het gymmen is geregeld. Bij ons sporten alle leerlingen wekelijks 100 minuten. Die dag hebben ze dan 4 blokken les van 100 minuten in plaats van 5 x 85/90. In de bovenbouw hebben ze die dag dan 1xFrans, 1xEngels, 1xNederlands en 1xgym. In de onderbouw hebben ze die dag 1xgym, 1xbegeleid werken (huiswerk maken op school) en 2 andere vakken.
Ik zal eens vragen hoe ze dat in Amsterdam doen :)
In Amsterdam is het inderdaad 1x per maand sportdag van 9.00 tot 16.00 De sportdocent maakt voor die dag steeds een variërend programma.

(Had je deze site trouwens ook al gevonden? Is ook nog veel te vinden.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Jentin op 01-02-2018 12:56:12 ]
  donderdag 1 februari 2018 @ 12:41:58 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176881507
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:01 schreef Luchtbel het volgende:
Voor de mensen met kinderen boven de 12, als je zelf een abonnement hebt bij NS kun je voor 15 euro een dalvoordeel abonnement voor kinderen van 12 tot 18 jaar afsluiten.
Is best een leuke prijs vind ik als ze geregeld reizen heb je het er zo uit :) ook meereiskorting voor andere kinderen. https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel-jongeren.html
Vooralsnog reizen die van mij (14 en bijna 13) nog niet vaak alleen (zonder volwassene), dus als ze met de trein gaan is er meestal al een meereiskorting toepasbaar op de kaart van die volwassene. Bovendien geldt 't alleen voor daluren he, dus voor school-werk verkeer heb je er ook niet zoveel aan. Maar ik onthoud 'm zeker voor 't geval ze wat vaker zelf met het OV zouden gaan in hun vrije tijd.
in de haak.
  donderdag 1 februari 2018 @ 13:16:09 #154
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_176882022
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:41 schreef trui het volgende:

[..]

Vooralsnog reizen die van mij (14 en bijna 13) nog niet vaak alleen (zonder volwassene), dus als ze met de trein gaan is er meestal al een meereiskorting toepasbaar op de kaart van die volwassene. Bovendien geldt 't alleen voor daluren he, dus voor school-werk verkeer heb je er ook niet zoveel aan. Maar ik onthoud 'm zeker voor 't geval ze wat vaker zelf met het OV zouden gaan in hun vrije tijd.
Nee voor school-werkverkeer niet. Maar in het weekend is de kaart wel de hele dag geldig en die van mij reist wel veel zelf maar zelden voor 9 uur in vakantie :') Zij reist tussen haar en mijn woonplaats, of haar woonplaats en Amsterdam of Arnhem. Ook alleen. Dus heel andere situatie.
  donderdag 1 februari 2018 @ 14:00:23 #155
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176882686
Op zich heb je 15 euro er ook wel heel snel uit denk ik. Dus misschien gaan wij ´m toch ook al wel eerder benutten dan ik net dacht. :)
in de haak.
  donderdag 1 februari 2018 @ 14:03:31 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176882756
Even jullie mening peilen hoor: mijn zoon wil in de zomer (is dan bijna 15) graag met een vriend naar een concert (van Eminem). Zouden jullie ze alleen laten gaan, of zou je zorgen dat er in elk geval 1 volwassene bij is? Op de site van de organisatie wordt geadviseerd om onder de 16 jaar nog wel onder begeleiding van een volwassene te gaan, maar dat vindt mijn zoon dus niet zo nodig. Ik twijfel een beetje.
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 1 februari 2018 @ 14:10:24 #157
7074 moussy
kuttekop
pi_176882905
Absoluut onder begeleiding, tis niet K3 die een showtje doet.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_176882979
Ik vind het nogal afhankelijk van het kind en of je brengt en haalt.

Maar mijn oudste is nog geen 7, dus misschien heb ik als moeder geen recht van spreken.
Als kind ging ik zelf op die leeftijd ook met vrienden naar Pinkpop.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:02:59 #159
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176884117
Ik zou dan brengen en/of halen (even verdelen met ouders van vriendje). Met 15 alleen naar een concert lijkt mij een prima leeftijd.

Ik ging toen ik 16 was voor het eerst alleen met vrienden op wintersport. Nu was ik een best brave puber, maar de vrienden waarmee ik was iets minder (mijn ouders kenden ze wel alledrie goed, éen van de jongens zat zelfst bij mijn moeder in de klas, die gaf les op de Mavo). En toch vertrouwden mijn ouders erop dat t goed kwam, en mocht ik het jasr daarna weer.
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:10:05 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176884290
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 14:10 schreef moussy het volgende:
Absoluut onder begeleiding, tis niet K3 die een showtje doet.
was ook mijn eerste gedachte. De ouders van die vriend vinden 't uiteraard allemaal wel prima, en dus hangt het weer eens vooral van deze 'strenge' moeder af. :{ Wij zouden ze dan sowieso brengen en halen, maar of er ook een van ons mee naar binnen gaat is dus nog even de vraag. Ik was zelf met 15 ook al best zelfstandig, maar ging toen nog niet naar concerten. Ik heb geen idee eigenlijk hoe ruig het er bij een Eminem concert aan toe kan gaan.
in de haak.
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:14:36 #161
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176884399
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:10 schreef trui het volgende:

[..]

was ook mijn eerste gedachte. De ouders van die vriend vinden 't uiteraard allemaal wel prima, en dus hangt het weer eens vooral van deze 'strenge' moeder af. :{ Wij zouden ze dan sowieso brengen en halen, maar of er ook een van ons mee naar binnen gaat is dus nog even de vraag. Ik was zelf met 15 ook al best zelfstandig, maar ging toen nog niet naar concerten. Ik heb geen idee eigenlijk hoe ruig het er bij een Eminem concert aan toe kan gaan.
Ik ging toen wel al naar Tivoli :o. (RIP) Maar dit is wel een niveau daar bovenop...
Aan de andere kant: wat kan er gebeuren? En heb je dat met 'm besproken?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176884487
Ik ging naar de bsb maar goed daar zijn alleen gillende meiden.
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:22:21 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176884582
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:14 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik ging toen wel al naar Tivoli :o. (RIP) Maar dit is wel een niveau daar bovenop...
Aan de andere kant: wat kan er gebeuren? En heb je dat met 'm besproken?
Ja, dat weet ik dus zelf ook niet zo goed. En nee, dat heb ik nog niet met 'm besproken. Vanavond maar eens samen een inschatting maken.
in de haak.
pi_176884662
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:22 schreef trui het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik dus zelf ook niet zo goed. En nee, dat heb ik nog niet met 'm besproken. Vanavond maar eens samen een inschatting maken.
Hoe hard gaan de kaartjes?

Ik zou zelf meegaan, maar mij lijkt Eminem dan ook wel leuk
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:39:19 #165
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176884932
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hoe hard gaan de kaartjes?

Ik zou zelf meegaan, maar mij lijkt Eminem dan ook wel leuk
Ze gaan waarschijnlijk erg hard, dus we moeten dit wel even besluiten voor de kaartverkoop start (morgen). Het lijkt mij ook best leuk, maar het zijn wel behoorlijk prijzige kaarten (je bent sowieso zo'n 90 euro kwijt). Willem betaalt die van hemzelf van z'n zuurverdiende pizza-bezorg-centen. :) Da's dan wel weer store.
in de haak.
pi_176884955
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:39 schreef trui het volgende:

[..]

Ze gaan waarschijnlijk erg hard, dus we moeten dit wel even besluiten voor de kaartverkoop start (morgen). Het lijkt mij ook best leuk, maar het zijn wel behoorlijk prijzige kaarten (je bent sowieso zo'n 90 euro kwijt). Willem betaalt die van hemzelf van z'n zuurverdiende pizza-bezorg-centen. :) Da's dan wel weer store.
Ik dacht dat ze vandaag in de verkoop gingen.
pi_176884971
Ik ben vorige week naar lady gaga geweest.was ook gaaf. Kaartjes waren volgens mij ook iets van 90 euro.
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:45:40 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176885030
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze vandaag in de verkoop gingen.
:o ik heb 2 februari gelezen, dus daar ga ik maar even vanuit.
in de haak.
pi_176885093
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:45 schreef trui het volgende:

[..]

:o ik heb 2 februari gelezen, dus daar ga ik maar even vanuit.
Ja, morgen 12u lees ik net
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:49:48 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176885118
Nee, 9 uur. Maar ga jij ook dan? Kunnen we meeten! <3
in de haak.
pi_176885255
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:49 schreef trui het volgende:
Nee, 9 uur. Maar ga jij ook dan? Kunnen we meeten! <3
Nou... lijkt me oprecht leuk. Maar ik denk dat ik dit concert oversla.
pi_176885354
En het lijkt me ook leuk om een keer naar Pink te gaan
  donderdag 1 februari 2018 @ 16:02:16 #173
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176885451
Haha we gaan iets plannen, Amaranta!
in de haak.
pi_176885795
quote:
14s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:02 schreef trui het volgende:
Haha we gaan iets plannen, Amaranta!
👍🏽👍🏽👍🏽
  donderdag 1 februari 2018 @ 16:54:16 #175
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176886788
Mijn dochter is op haar 14e samen met haar nichtje van toen 15 naar een concert van Taylor Swift gegaan. Mijn man heeft ze gebracht en mijn broer weer opgehaald. Dat ging prima. Verschil is misschien wel dat de doelgroep voor Taylor Swift wel iets meer in de jongere (meisjes in dit geval) ligt
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176887061
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:59 schreef amaranta het volgende:
En het lijkt me ook leuk om een keer naar Pink te gaan
Pink is live briljant. Aanrader.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176887858
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 14:03 schreef trui het volgende:
Even jullie mening peilen hoor: mijn zoon wil in de zomer (is dan bijna 15) graag met een vriend naar een concert (van Eminem). Zouden jullie ze alleen laten gaan, of zou je zorgen dat er in elk geval 1 volwassene bij is? Op de site van de organisatie wordt geadviseerd om onder de 16 jaar nog wel onder begeleiding van een volwassene te gaan, maar dat vindt mijn zoon dus niet zo nodig. Ik twijfel een beetje.
Tuurlijk alleen laten gaan. Toen ik 15 was ging ik met een vriend naar een concert van de Beastie Boys in Ahoy. Was geen enkel probleem.

Kan me ook niet voorstellen dat er bij Eminem een keiharde mosh pit is ofzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176887916
Ik vind bijna 15 ook een prima leeftijd om hem alleen te laten gaan hoor!
Er is veel ruimte daar, vermoedelijk ook veel security, en het is ook weer niet extreem ruige muziek waar allemaal gekke types op afkomen.
pi_176887944
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 17:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Pink is live briljant. Aanrader.
IIIIIIIIIIIIIIIIII’M COMING OUT SO YOU BETTER GET THIS PARTY STARTED!!!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 1 februari 2018 @ 18:19:10 #180
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_176888513
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 14:03 schreef trui het volgende:
Even jullie mening peilen hoor: mijn zoon wil in de zomer (is dan bijna 15) graag met een vriend naar een concert (van Eminem). Zouden jullie ze alleen laten gaan, of zou je zorgen dat er in elk geval 1 volwassene bij is? Op de site van de organisatie wordt geadviseerd om onder de 16 jaar nog wel onder begeleiding van een volwassene te gaan, maar dat vindt mijn zoon dus niet zo nodig. Ik twijfel een beetje.
Ik zou ze wel brengen/halen maar verder alleen laten gaan denk ik. Tenzij je zelf graag wilt. Mijn jongste zou eigenlijk ook wel willen, en we zijn in die tijd in Europa, maar ik vind het echt nog te vroeg om iets vast te leggen. Denk ik... Misschien moet ik gewoon kaartjes kopen, kijken hoe het loopt en ze verkopen als het niet lukt.
  donderdag 1 februari 2018 @ 18:31:04 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176888786
Die raak je via ticketswap echt zo weer kwijt volgens mij. :Y
***
pi_176889252
Ik zou ze ook brengen en halen en verder alleen laten gaan.
Het loslaten is nu eenmaal een moeilijk ding maar op die leeftijd vind ik dit wel kunnen.
Het gevaar dat er iets gebeurt is minimaal en de “boost” die ze krijgen van alleen gaan is groot en belangrijk voor hun ontwikkeling.

Maar lastig blijft het hoor trui. Altijd!
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:17:07 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_176890712
Bedankt voor alle input! :)
in de haak.
pi_176970979
Even een vraag over Rots & Water training, want hier zitten misschien mensen met ervaring (Moonah?). I zit nu pas een week op school maar een juf van haar school organiseert binnenkort op zaterdagochtend een Rots & Water training voor leerlingen in groep 1 tot en met 3. Het is vrijwillig en je moet er voor betalen (geloof dat je wel wat vergoed kunt krijgen). Nu is I echt net 4, maar ik ben zelf enthousiast over deze trainingen dus ik neig ernaar haar hiervoor op te geven. Maar is ze niet wel erg jong, en beklijft het dan wel? Misschien kan ik beter een jaar wachten?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 5 februari 2018 @ 17:47:27 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176975330
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:17 schreef trui het volgende:
Bedankt voor alle input! :)
En zijn de kaartjes in de pocket? ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 5 februari 2018 @ 17:53:04 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_176975444
Ik heb alleen een hele negatieve ervaring met rots en water. Dus ik zou het hélémaal nooit doen.
Maar vind je dan dat ze niet weerbaar genoeg is? Of? Wat is je reden?
pi_176976707
Ik vind het ook wel erg jong Franny. Heeft ze last met weerbaarheid? Anders zou ik echt een jaartje of meer wachten. Dan is het karakter wat verder ontwikkelt en heeft ze niet de nieuwheid van school..

Mijn oudste heeft altijd wel last met weerbaarheid gehad. Nogal in fases op en af. Maar nooit lang genoeg om er iets mee te doen. Tot nu; we hebben nu in groep 7 hem toch op een cursus gedaan, net 3 lessen gehad, nog 7 te gaan. Het lijkt een beetje op rots en water, maar dan een eigen variant van een vechtsportster. De reden om het nu te doen, is met de hoop dat de ups en downs misschien wat hoger kunnen varieren. Dat de downs niet zo laag gaan. En dan kan hij nog anderhalf jaar oefenen in zijn eigen klas en bij zijn vertrouwde juf, voor hij naar de middelbare gaat.
Dus het kan altijd nog wel. Als je geen reden hebt zou ik het niet doen..
pi_176979371
Ik zie Rots & Water training eigenlijk meer als een sociale vaardigheden training en niet als een specifieke weerbaarheidstraining. Zo wordt het ook niet aangeboden.. En op het gebied van die vaardigheden kan mijn kleuter uiteraard nog best wat leren. Er wordt ook aangegeven dat je het kunt zien als 'preventieve' zorg, dus door je kinderen dit te laten doen voorkom je eventuele problemen. In die zin is het misschien juist logisch om het wel al jong te doen. Ik gun het I, dat ze in het best lastige sociale proces op school wat handvatten meekrijgt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator maandag 5 februari 2018 @ 20:53:26 #189
5428 crew  miss_sly
pi_176979517
Is dat voor kleuters ook niet een kleutervariant? Bij S op de BSO boden ze het aan en heette het voor de jonge kinderen ‘kiezel en druppel’ of zoiets.
S heeft het nu afgelopen oktober gedaan en ik zie er zeker wel een meerwaarde in. Ik dacht ook meer sova ipv weerbaarheid. En zelfvertrouwen, in je eigen kracht staan. Ongelofelijke jeukterm vind ik fat, maar het geeft wel aan wat ik bedoel :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 5 februari 2018 @ 20:54:35 #190
5428 crew  miss_sly
pi_176979543
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:30 schreef Jentin het volgende:

[..]

Da's toevallig :D Het verschilt een beetje per vestiging hoe het gymmen is geregeld. Bij ons sporten alle leerlingen wekelijks 100 minuten. Die dag hebben ze dan 4 blokken les van 100 minuten in plaats van 5 x 85/90. In de bovenbouw hebben ze die dag dan 1xFrans, 1xEngels, 1xNederlands en 1xgym. In de onderbouw hebben ze die dag 1xgym, 1xbegeleid werken (huiswerk maken op school) en 2 andere vakken.
Ik zal eens vragen hoe ze dat in Amsterdam doen :)
In Amsterdam is het inderdaad 1x per maand sportdag van 9.00 tot 16.00 De sportdocent maakt voor die dag steeds een variërend programma.

(Had je deze site trouwens ook al gevonden? Is ook nog veel te vinden.)
Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik zal die site eens goed lezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_176979991
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Is dat voor kleuters ook niet een kleutervariant? Bij S op de BSO boden ze het aan en heette het voor de jonge kinderen ‘kiezel en druppel’ of zoiets.
S heeft het nu afgelopen oktober gedaan en ik zie er zeker wel een meerwaarde in. Ik dacht ook meer sova ipv weerbaarheid. En zelfvertrouwen, in je eigen kracht staan. Ongelofelijke jeukterm vind ik fat, maar het geeft wel aan wat ik bedoel :P
In eerste instantie las ik soa. Ik :o :o :o :o :o
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 6 februari 2018 @ 05:39:38 #192
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_176985219
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:12 schreef Vanyel het volgende:
In eerste instantie las ik soa. Ik :o :o :o :o :o
En dan ook nog die jeuk in de zin erna.... :D
  dinsdag 6 februari 2018 @ 05:41:33 #193
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_176985223
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:47 schreef laziness het volgende:
En zijn de kaartjes in de pocket? ;)
:Y Trui en ik allebei. Terwijl ik dus niet helemaal zeker weet of we op dat moment in de buurt zijn, maar dat zien we wel.... Jongste krijgt ze over anderhalve week op z'n verjaardag. Ik denk dat dat wel een verrassing wordt. Hij heeft geen flauw idee :D
pi_176996598
quote:
2s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:48 schreef Franny_G het volgende:
ook niet aangeboden.. En op het gebied van die vaardigheden kan mijn kleuter uiteraard nog best wat leren. Er wordt ook aangegeven dat je het kunt zien als 'preventieve' zorg, dus door je kinderen dit te laten doen voorkom je eventuele problemen. In die
Is het eenmalig? Ik kan me niet voorstellen dat zoiets beklijft bij een vierjarige, maar de situatie ligt anders als je het over een langere periode met een zekere regelmaat doet.

Ik heb zelf een enorme weerzin tegen zulke trainingen. Ik kan me voorstellen dat zo'n programma iets met een groep doet dat een traject ingaat, maar een individueel kind zal sociale vaardigheden vooral in alledaagse situaties opdoen. Ik denk dat het voor een individueel kind meer zoden aan de dijk zit als een ouder goed contact met de leerkracht heeft, met het kind praat over school (al is dat met heel jonge kinderen niet altijd makkelijk, dus het is ook een kwestie van signalen lezen), sociale contacten faciliteert (d.w.z. door het met vriendjes spelen mogelijk te maken) en regelmatig bijpraat met ouders van vriendjes.

En dan nog: er zal heus wel eens het een en ander misgaan in de sociale interactie. Mijn oudste vermijdt liever conflicten en mijn jongste is dominant. Ik wil niet dat ze de boodschap krijgen dat ze op een training zitten omdat er iets mis is met hen. Maar goed, ik ben best wel fanatiek tegen extra hulp voor kinderen die geen wezenlijk probleem hebben. Zo heb ik me ook altijd verzet tegen een afspraak met een diëtist (en nu, na jaren, blijken beide kinderen eindelijk een gezond gewicht te hebben en is mijn vertrouwen in hen en in mijn ouderschap volkomen terecht gebleken).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176998268
Wij hadden van de week een gesprek over hoe efficiënt bv een sova of faalangst training is op bepaalde leeftijden. En hier vertelden ze dat ze eigenlijk pas vanaf groep 6/7/8 er echt iets aan hebben, in de zin van dat ze beter snappen hoe het zit.
Ligt er misschien ook wel aan op welke manier/in welke vorm.

Mijn jongste (8) heeft "verkering" gevraagd van de week en hij zei ja... O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_177000196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:43 schreef Claudia_x het volgende:

Is het eenmalig? Ik kan me niet voorstellen dat zoiets beklijft bij een vierjarige, maar de situatie ligt anders als je het over een langere periode met een zekere regelmaat doet.

Ik heb zelf een enorme weerzin tegen zulke trainingen. Ik kan me voorstellen dat zo'n programma iets met een groep doet dat een traject ingaat, maar een individueel kind zal sociale vaardigheden vooral in alledaagse situaties opdoen. Ik denk dat het voor een individueel kind meer zoden aan de dijk zit als een ouder goed contact met de leerkracht heeft, met het kind praat over school (al is dat met heel jonge kinderen niet altijd makkelijk, dus het is ook een kwestie van signalen lezen), sociale contacten faciliteert (d.w.z. door het met vriendjes spelen mogelijk te maken) en regelmatig bijpraat met ouders van vriendjes.

En dan nog: er zal heus wel eens het een en ander misgaan in de sociale interactie. Mijn oudste vermijdt liever conflicten en mijn jongste is dominant. Ik wil niet dat ze de boodschap krijgen dat ze op een training zitten omdat er iets mis is met hen. Maar goed, ik ben best wel fanatiek tegen extra hulp voor kinderen die geen wezenlijk probleem hebben. Zo heb ik me ook altijd verzet tegen een afspraak met een diëtist (en nu, na jaren, blijken beide kinderen eindelijk een gezond gewicht te hebben en is mijn vertrouwen in hen en in mijn ouderschap volkomen terecht gebleken).
Het is een training van drie maanden elke week een uur.

Ik deel je aversie niet, geloof ik. Ik ben er ook van overtuigd dat je sociale interactie leert door het te doen en dat we als ouders daarvoor de voorwaarden scheppen. Ik zie nu al hoe I dat doet, op school, met buurkinderen, met ons en andere volwassenen. Ik ben er ook niet benauwd voor dat er daarbij wel eens iets zal misgaan. Dat is in het verleden ook al wel gebeurd. Vriendinnetjes die izeiden dat ze haar vriendinnetje niet meer wilden zijn, dat soort gedoetjes. Dat hoort er allemaal bij.

Uit jouw reactie en uit reacties voor jou proef ik een beetje dat een dergelijke training te maken zou hebben met een 'hulpvraag' of 'een probleem (met weerbaarheid)'. Maar ik zie dat niet zo. Voor mij is het meer: er is iemand die een methode kent over hoe je kinderen kunt begeleiden in het aanleren van zelfvertrouwen/reflectie op sociaal gedrag, grenzen bij jezelf en anderen respecteren. Ons kind zou van die kennis/kunde ook kunnen profiteren. Dat is mooi en meegenomen, wie weet heeft ze daar wat aan. Gewoon als iets extra. Niet omdat het echt nodig is. En waarom zou je je kind daardoor meegeven dat er iets 'mis' is, dat is toch je eigen interpretatie/projectie? Iets extra's leren kan toch gewoon leuk zijn? Ik zal het naar haar toe uitleggen dat ze een uur wat spelletjes gaat doen en daarbij andere kinderen van school zal leren kennen.

Bij die trainingen mogen de ouders de laatste tien minuten meedoen met de oefeningen. Dat lijkt me handig en leerzaam en kan misschien ook helpen bij het beklijven hiervan, als je er dus thuis ook aandacht aan kan geven.

We hebben nu besloten dat I naar de proefles gaat en dat we daarna met de docente wel even praten en onze vragen voorleggen. Daarna besluiten we wel wat we doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 11:16:10 #197
5428 crew  miss_sly
pi_177010019
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

In eerste instantie las ik soa. Ik :o :o :o :o :o
:D
Nou, dan zou ik mijn dochter er niet heen laten gaan, denk ik :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 8 februari 2018 @ 20:10:45 #198
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177040877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 05:41 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

:Y Trui en ik allebei. Terwijl ik dus niet helemaal zeker weet of we op dat moment in de buurt zijn, maar dat zien we wel.... Jongste krijgt ze over anderhalve week op z'n verjaardag. Ik denk dat dat wel een verrassing wordt. Hij heeft geen flauw idee :D
Tof! Zo’n eerste concert is echt gaaf en spannend tegelijk 8-)
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 8 februari 2018 @ 20:35:07 #199
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177041511
Ons winterkind is vandaag alweer 7 geworden.
Hij trakteerde ‘vuurpijlen’ (of te wel knakworst bladerdeeg kaas op een prikker in de vorm van een vuurpijl) We gingen naar de binnenspeeltuin en aten Grieks op zijn verzoek. Hij kreeg een fotocamera met robuuste behuizing tegen zand en veilig 10m onderwater. Vandaag is uitgebreid gedocumenteerd met wel 100 foto’s :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren hadden we een ouder/kind gesprek op school. Ollie vertelde hoe het gaat, wat hij leuk vindt om te doen. En er werd ter plekke een kindplan opgesteld. Hij heeft bedacht waar hij zich op wil gaan richten de komende tijd. Hij koos voor de tafels dus er is opgeschreven waarmee hij dat gaat oefenen thuis en op school. Oh en als het doel behaald is mocht hij kiezen hoe dat gevierd gaat worden. ‘Mama gaat een taart bakken’ O-)
Handtekening er onder. Dus het ligt mooi vast die taart :P
A.s. dinsdag mag hij meteen met groep vier mee doen bij de eerste tafeltoets.

Hij heeft het thuis vaak over die duwde mij vandaag, die liet me struikelen. En hij is echt van zijn stuk dat andere jongens zo tegen hem doen op het schoolplein. Hij speelt overigens zelf vooral met meisjes omdat zij net als hij een rustiger karakter hebben. Ik kaarte de weerbaarheid aan maar de juffen vinden hem in de klas juist altijd goed aangeven wat hij wel of niet wil en herkenden het beeld niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 8 februari 2018 @ 20:39:39 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177041645
Oh grappig, de Nikon Coolpix W100 toevallig? Die heeft Soneal in november ook voor zijn 7de verjaardag gehad :D

Gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177042593
Gefeliciteerd. O+
pi_177042617
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:39 schreef Leandra het volgende:
Oh grappig, de Nikon Coolpix W100 toevallig? Die heeft Soneal in november ook voor zijn 7de verjaardag gehad :D

Gefeliciteerd :*
Ha, wij hebben 'm ook, fijn ding!

laziness: gefeliciteerd! *O*
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 februari 2018 @ 22:05:29 #203
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_177044103
7 alweer O+ Proficiat!

Wij gingen vandaag kijken naar het drama/muziek eindwerk van de 11e klas (5 havo). Geweldig! Zoveel detail, met zoveel passie gespeeld en af en toe ronduit hilarisch. Leuk om te zien hoe ‘kinderen’ die ik nog van de basisschool ken zich ontwikkeld hebben.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 9 februari 2018 @ 07:36:13 #204
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177048741
De coolpix inderdaad :D Een blauwe natuurlijk. Hij neemt filmpjes van zichzelf op dansend (briljant) of pratend. Omdat hij zo ver ik weet het fenomeen vloggen niet kent vroeg ik waar hij dat vandaan had. Dat had Mr Bean zien doen in een film. Zo lekker onschuldig nog dat kind van mij hoor O+

Bedankt voor de felicitaties!

Sjeen ik vind producties op de middelbare school altijd van een hoog niveau. Tof om te zien als je ze ook als kleine guppies kende.

Vanyel gefeliciteerd met Dot!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177049535
Gefeliciteerd laziness *O*
Jullie zoon lijkt me zo’n heerlijk joch O+
  vrijdag 9 februari 2018 @ 09:55:12 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_177050207
Gefeliciteerd met alle jarige jobjes (én Jetjes ;) )
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:17:21 #207
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177053605
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 09:55 schreef amaranta het volgende:
Gefeliciteerd met alle jarige jobjes (én Jetjes ;) )
Tnx! ;) Ik heb de kamer vol met 16-jarigen op het moment. Ze zijn vanmorgen wezen schaatsen en nu eten ze pizza en spelen ze Harry Potter Triviant O+
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:26:01 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177053880
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:17 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Tnx! ;) Ik heb de kamer vol met 16-jarigen op het moment. Ze zijn vanmorgen wezen schaatsen en nu eten ze pizza en spelen ze Harry Potter Triviant O+
Sterkte ;)
Maar vooral gefeliciteerd! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:30:42 #209
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177054045
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:26 schreef Leandra het volgende:
Sterkte ;)
Maar vooral gefeliciteerd! *O*
Jij hebt jongens he...... :P Hier geen sterkte nodig, het is allemaal kalm en gezellig. Ze zijn nu op Twister over gegaan.

Ik was wel vergeten hoeveel werk zo'n cake met fondant was! Het is de verjaardag van oudste en een vriendin, en ik heb ze een koraalrif-taart gemaakt. Ze diepzeeduiken regelmatig samen (of is het 'ze duiken regelmatig diepzee'? ;) )
  vrijdag 9 februari 2018 @ 13:27:03 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177055564
16-jarige meiden zal net op een andere manier wat rustiger zijn dan jongens ja :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177056777
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 07:36 schreef laziness het volgende:
De coolpix inderdaad :D Een blauwe natuurlijk. Hij neemt filmpjes van zichzelf op dansend (briljant) of pratend. Omdat hij zo ver ik weet het fenomeen vloggen niet kent vroeg ik waar hij dat vandaan had. Dat had Mr Bean zien doen in een film. Zo lekker onschuldig nog dat kind van mij hoor O+

Bedankt voor de felicitaties!

Sjeen ik vind producties op de middelbare school altijd van een hoog niveau. Tof om te zien als je ze ook als kleine guppies kende.

Vanyel gefeliciteerd met Dot!
:W
Weinig online even. Jij ook nog met O!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 10 februari 2018 @ 00:15:50 #212
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_177070820
Lang geleden dat ik hier heb mee gelezen! Leuk om te zien dat er nog best veel oude bekenden posten!
Succes met het kiezen van VO-scholen! Wij beginnen volgend schooljaar weer met het bezoeken van open dagen: jongste zit nu in groep 6.
Oudste heeft overigens een Cambridge-certificaat(zag ik iets over voorbijkomen); via school hoefden ze daarvoor geen extra lessen te volgen. Wel kreeg hij nadien vrijstellingen van de lessen voor spreken en schrijven.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:35:24 #213
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177257810
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 00:15 schreef Grijs het volgende:
Lang geleden dat ik hier heb mee gelezen! Leuk om te zien dat er nog best veel oude bekenden posten!
Succes met het kiezen van VO-scholen! Wij beginnen volgend schooljaar weer met het bezoeken van open dagen: jongste zit nu in groep 6.
Oudste heeft overigens een Cambridge-certificaat(zag ik iets over voorbijkomen); via school hoefden ze daarvoor geen extra lessen te volgen. Wel kreeg hij nadien vrijstellingen van de lessen voor spreken en schrijven.
Hoi Grijs. Leuk om ook weer iets van jou te horen!
Ik wil even niets over scholen en open dagen horen. Het is hier een en al drama op dat punt :X

Daarom maar iets heel anders: ik was net buiten het konijnenhok aan het schoonmaken en vond allemaal knikkers in de tuin. Dus ik naar mijn jongste om te vragen hoe die knikkers ineens in de tuin komen. Zegt hij: "ja, dat weet je toch. Dat heb ik je toch verteld?" En ineens herinner ik me weer dat hij deze week een keer 's ochtends zijn schoenen buiten aan het leeggooien was en ik hem vroeg of hij zelfs in deze kou nog in de zandbak bezig was op school. En zijn antwoord was toen dat er geen zand in zijn schoenen zat, maar knikkers. Ik heb dat antwoord toen maar afgedaan als een onzinantwoord, maar dat was dus serieus :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 18 februari 2018 @ 04:41:27 #214
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177269384
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:35 schreef livelink het volgende:

[..]

Hoi Grijs. Leuk om ook weer iets van jou te horen!
Ik wil even niets over scholen en open dagen horen. Het is hier een en al drama op dat punt :X

Daarom maar iets heel anders: ik was net buiten het konijnenhok aan het schoonmaken en vond allemaal knikkers in de tuin. Dus ik naar mijn jongste om te vragen hoe die knikkers ineens in de tuin komen. Zegt hij: "ja, dat weet je toch. Dat heb ik je toch verteld?" En ineens herinner ik me weer dat hij deze week een keer 's ochtends zijn schoenen buiten aan het leeggooien was en ik hem vroeg of hij zelfs in deze kou nog in de zandbak bezig was op school. En zijn antwoord was toen dat er geen zand in zijn schoenen zat, maar knikkers. Ik heb dat antwoord toen maar afgedaan als een onzinantwoord, maar dat was dus serieus :D
:D Gelukkig roept dat verder helemaal geen vragen op.....

Mijn jongste heeft gisteren z'n Eminem kaartjes gekregen. Vanmorgen zaten we in de auto op weg naar school naar de radio te luisteren (althans ik..... hij zat z'n pasgekregen boek te lezen) toen Eminem voorbij kwam, en ik zei "he, die ga je in juli zien". Glunderend kind op de achterbank O+
pi_177270733
Hoe kwamen die knikkers in die schoenen dan? ;)

Gao, leuk zo'n glunderend kind *)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_177271032
Hoe kwamen die knikkers daar livelink?

Gao augustus lijkt nog ver weg maar is het zo.
  zondag 18 februari 2018 @ 11:03:19 #217
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177272099
Geen idee hoe die knikkers in zijn schoen kwamen. Soms is het maar beter om niet verder te vragen ;)

Gao, wat een leuke verrassing is het toch. Wij hebben net kaartjes gekocht voor mijn dochter voor een concert van Camila Cabello (die van Havana)

Het is op de dag van de uitslag van haar examen. Dus als ze zakt heeft ze toch nog een leuke dag en als ze slaagt is het extra leuk. Win-win
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_177477995
En toen lag de oproep voor de hpv injectie voor A op de mat..
Ik twijfel heel erg..

Trui, Sjeen, Livelink, wat hebben jullie gedaan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 10:38:49 #219
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177478450
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:09 schreef Vicky het volgende:
En toen lag de oproep voor de hpv injectie voor A op de mat..
Ik twijfel heel erg..

Trui, Sjeen, Livelink, wat hebben jullie gedaan?
Wij hebben het gedaan. We hebben alle voors en tegens aan onze dochter voorgelegd en uiteindelijk heeft zij er voor gekozen om het wel te doen. En eigenlijk ken ik niemand die het niet heeft gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 27-02-2018 19:41:18 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 februari 2018 @ 10:42:36 #220
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_177478496
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:09 schreef Vicky het volgende:
En toen lag de oproep voor de hpv injectie voor A op de mat..
Ik twijfel heel erg..

Trui, Sjeen, Livelink, wat hebben jullie gedaan?
Wij hebben het (nog?) niet gedaan. Wel in gesprek geweest met de huisarts. Besluit ligt min of meer dat we, als we het doen, voor de ruimere variant kiezen en niet voor RIVM keuze. Maar ik heb nog even mijn kop in het zand...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 11:39:00 #221
5428 crew  miss_sly
pi_177479256
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wij hebben het (nog?) niet gedaan. Wel in gesprek geweest met de huisarts. Besluit ligt min of meer dat we, als we het doen, voor de ruimere variant kiezen en niet voor RIVM keuze. Maar ik heb nog even mijn kop in het zand...
Wat is de ruimere variant?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 februari 2018 @ 11:58:58 #222
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_177479587
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat is de ruimere variant?
Gardasil of Gardasil 9, dat was waar onze huisarts voor zijn eigen dochters voor zou kiezen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_177479782
Wij doen het niet. Veel bijwerkingen en zou moeten beschermen tegen 2 soorten. Er bestaan 100 HPV varianten. Er bestaat altijd een kans op baarmoederhalskanker. Zelfs met die enting. Zei de gyn van mijn vriendin.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 16:12:42 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177484185
Wij gaan 't wel doen. (Wij kregen ook deze week pas de oproep trouwens). Ik overweeg nog wel inderdaad om voor die ruimere vaccinatie te gaan (Gardasil 9).

[ Bericht 46% gewijzigd door trui op 27-02-2018 16:27:52 ]
in de haak.
pi_177484347
Ruim 70% van de door HPV veroorzaakte gevallen van baarmoederhalskanker worden veroorzaakt door type 16 en 18. Ik heb geen dochter, maar als ik dat wel had zou ik geen seconde twijfelen om haar te laten inenten. Dat geldt trouwens voor alle inentingen in het Rijksvaccinatieprogramma.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 16:32:05 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177484535
Precies Mrs. Peel. Mensen laten zich graag bang maken door hoax-achtige websites als 'healthwatch'.
in de haak.
pi_177487636
Iets om me volgend jaar eens in te verdiepen, die vaccinatie.

Hier (zuid Afrika) kun je een waterpokken vaccinatie doen bij de kinderen. Mijn 5 jarigen hebben nog geen waterpokken gehad. Daar zat ik toevallig vandaag eens eea over te lezen.

Oudste heeft vrijdag haar eerste school feest (disco party) en maandag vertrekt ze op kamp voor 3 dagen. Vind dit echt een heerlijke fase.


Edit, zocht het even op: hier hpv vaccinatie types 6, 11, 16 en 18. Tussen 9 en 12 jaar.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cathmar op 27-02-2018 19:48:42 ]
Met een meidenkwartet
  dinsdag 27 februari 2018 @ 20:04:40 #228
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_177488340
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:32 schreef trui het volgende:
Precies Mrs. Peel. Mensen laten zich graag bang maken door hoax-achtige websites als 'healthwatch'.
Maar ook dat is niet altijd het geval natuurlijk. je kan ook kritisch prikken zonder ooit een hoax site gelezen te hebben. Ik vind het RIVM in veel gevallen echt tekort schieten, informatie krijgen en opvragen is soms heel moeilijk, uren heb ik geinvesteerd aan vragen stellen en bellen.
Niet te doen, toen ze mijn kind de verkeerde prikken gaven (ja echt :o ) was er ook geen contact over ze te krijgen, loopt wel los is alles wat ze zeiden. Ik denk dat je niet alle kritische mensen op 1 hoop moet gooien.
pi_177489038
Wij kregen de oproep voor de 9 jaar prik (DTP en BMR) voor jongste. Die gaan we sowieso halen.

De HPV blijf ik mijn twijfel over hebben.
Waarom vaccineren ze niet ook jongens? Zij kunnen het wel doorgeven en het kan voor hen ook de kans op bepaalde kankersoorten verkleinen.
Je leest toch wat (indianen)verhalen over bijwerkingen en natuurlijk is dat altijd de kip of het ei verhaal. En waar het aan de ene kant fijn is, dat internet, weet je ook niet altijd wie een artikel plaatst en dus hoe betrouwbaar het is.

Als we wel inenten tegen HPV, zou ik denk ik ook voor de ruimere versie kiezen... maar we kunnen nog even nadenken, oudste wordt pas 11 dit jaar. Krijg je de oproep het jaar dat ze 12 worden of 13?
Wellicht dan ook nog maar eens met de huisarts over hebben...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 28 februari 2018 @ 09:47:51 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177497915
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:04 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Maar ook dat is niet altijd het geval natuurlijk. je kan ook kritisch prikken zonder ooit een hoax site gelezen te hebben. Ik vind het RIVM in veel gevallen echt tekort schieten, informatie krijgen en opvragen is soms heel moeilijk, uren heb ik geinvesteerd aan vragen stellen en bellen.
Niet te doen, toen ze mijn kind de verkeerde prikken gaven (ja echt :o ) was er ook geen contact over ze te krijgen, loopt wel los is alles wat ze zeiden. Ik denk dat je niet alle kritische mensen op 1 hoop moet gooien.
Is ook zo hoor, ik vind uiteraard dat je kritisch moet/mag zijn. En erg vervelend dat RIVM je zo slecht te woord heeft gestaan toen er echt iets aan de hand was. Maar ik vind 't ook vaak lastig dat mensen heel selectief kritisch zijn. Dus bijv. wel op de informatie van de overheid maar niet op de bronnen van berichten over hoe gevaarlijk die vaccinaties wel niet zijn.
in de haak.
  woensdag 28 februari 2018 @ 09:49:50 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177497950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:27 schreef Nijna het volgende:
Wij kregen de oproep voor de 9 jaar prik (DTP en BMR) voor jongste. Die gaan we sowieso halen.

Als we wel inenten tegen HPV, zou ik denk ik ook voor de ruimere versie kiezen... maar we kunnen nog even nadenken, oudste wordt pas 11 dit jaar. Krijg je de oproep het jaar dat ze 12 worden of 13?
Wellicht dan ook nog maar eens met de huisarts over hebben...
Wij kregen de oproep toen Cato net 13 geworden was, maar er staat in de informatie dat meisjes worden opgeroepen in ´t jaar dat ze 12 worden. Beetje vreemd wel he. Nou ja, belangrijkste is dat ze de vaccinaties krijgen voor ze seksueel actief zijn.
in de haak.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 17:41:54 #232
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177644963
En toch maar weer even terug naar de middelbare school.
Mijn dochter moet vanavond de presentatie van haar profielwerkstuk doen. Die examenjaren van nu zijn onvergelijkbaar met die van vroeger. Twee jaar lang is het een aaneenschakeling van toetsen, tentamens en alles telt op een of andere manier mee voor je examen. Ik ben allang opgehouden om het te volgen. Het is een boek van 80 pagina's om het allemaal uit te leggen.

Vroeger was het volgens mij twee tentanmenperiodes, 1 schriftelijk examen en dan was het gedaan.

Nu rol je van het ene stressmoment in het volgende. Ik vind het veranderingen ten slechte moet ik zeggen. Het zal anders zijn als je kind er goed voorstaat, maar in ons geval komt het er op neer dat er geen enkele tijd tussendoor is voor even ontspanning en dat al twee jaar lang.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_177646137
Ik kan me echt voorstellen dat daar geen klap aan aan LL.
Heb je het gevoel dat je haar er echt doorheen moet slepen?
Met een meidenkwartet
  dinsdag 6 maart 2018 @ 19:08:12 #234
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177646408
Ik zat op het randje qua overgang naar het studiehuis/tweede fase destijds. Wat ik er van meegemaakt heb is wel wat jij beschrijft inderdaad Livelink. De stress wordt uitgesmeerd over meerdere jaren en ik vind het best veel wat er verwacht wordt allemaal. (En dan is het al heel erg terug geschroefd tov de eerste jaren hiervan). Ook als je er goed voor staat.
Ik weet ook niet zo goed eigenlijk of de beoogde doelen nou gehaald worden met deze manier van werken.
Wat ik hier lees doe je alles om haar te helpen. Meer kan je helaas niet doen.

Mijn Ollie pulkt aan zijn vingers. De velletjes hangen er bij rondom zijn vingers en doen ook regelmatig pijn. Niks werkt. Bytex proefde hij na 3 dagen schijnbaar al niet meer :X
Ik dacht er aan om eens te kijken of iets anders om te friemelen in zijn handen hierin helpt. Ik moet google aanslingeren hiervoor maar zit er nog verschil in die dingen? Moet ik ergens opletten bij aanschaf? Ik weet dat J zoiets ook heeft gehad bijv toch livelink?

Hij is ook thuis gekomen met enorme oorpijn. Hij moet er van huilen de hele tijd, pcm lijkt niks te doen. Houdt alleen maar zijn oor vast en wiebelt van ellende.
Ik had het vroeger zelf ook veel en daar hielpen oordruppels (op recept) goed bij dus belde met de huisartsenpost maar ze vond me aanstellen en we moesten het maar twee dagen aankijken }:|
Ik ben benieuwd hoe de nacht gaat verlopen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177647081
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:08 schreef laziness het volgende:
Mijn Ollie pulkt aan zijn vingers. De velletjes hangen er bij rondom zijn vingers en doen ook regelmatig pijn. Niks werkt. Bytex proefde hij na 3 dagen schijnbaar al niet meer :X
Ik dacht er aan om eens te kijken of iets anders om te friemelen in zijn handen hierin helpt. Ik moet google aanslingeren hiervoor maar zit er nog verschil in die dingen? Moet ik ergens opletten bij aanschaf? Ik weet dat J zoiets ook heeft gehad bijv toch livelink?
Dot doet dat ook. Heeft ze van mij :@.
Wij hebben er 3 verschillende tangles voor, maar die zijn niet zo bevredigend als velletjes. Als ze de kans krijgt, pulkt ze nog liever aan mijn vingers dan aan haar tangle.
Ik begrijp dat trouwens wel. Voelt echt anders dan friemelen met iets. De fidget cube (origineel, is steviger) helpt er wel een beetje tegen, ook bij haar. Daar krijg je prettiger feedback van.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_177647834
Lazi je moet even kijken op thuisarts.nl en dan zoeken op oorpijn en contact. Wanneer hij bijvoorbeeld pijn achter zn oor heeft moet je echt niet 2 dagen wachten hoor.
Zijn houden (althans regio hier waar ik voor werk) vaak aan de richtlijnen van deze site.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_177647895
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 19:08 schreef laziness het volgende:
Ik zat op het randje qua overgang naar het studiehuis/tweede fase destijds. Wat ik er van meegemaakt heb is wel wat jij beschrijft inderdaad Livelink. De stress wordt uitgesmeerd over meerdere jaren en ik vind het best veel wat er verwacht wordt allemaal. (En dan is het al heel erg terug geschroefd tov de eerste jaren hiervan). Ook als je er goed voor staat.
Ik weet ook niet zo goed eigenlijk of de beoogde doelen nou gehaald worden met deze manier van werken.
Wat ik hier lees doe je alles om haar te helpen. Meer kan je helaas niet doen.

Mijn Ollie pulkt aan zijn vingers. De velletjes hangen er bij rondom zijn vingers en doen ook regelmatig pijn. Niks werkt. Bytex proefde hij na 3 dagen schijnbaar al niet meer :X
Ik dacht er aan om eens te kijken of iets anders om te friemelen in zijn handen hierin helpt. Ik moet google aanslingeren hiervoor maar zit er nog verschil in die dingen? Moet ik ergens opletten bij aanschaf? Ik weet dat J zoiets ook heeft gehad bijv toch livelink?

Hij is ook thuis gekomen met enorme oorpijn. Hij moet er van huilen de hele tijd, pcm lijkt niks te doen. Houdt alleen maar zijn oor vast en wiebelt van ellende.
Ik had het vroeger zelf ook veel en daar hielpen oordruppels (op recept) goed bij dus belde met de huisartsenpost maar ze vond me aanstellen en we moesten het maar twee dagen aankijken }:|
Ik ben benieuwd hoe de nacht gaat verlopen.
Ik kreeg wel het advies van neusspray bij oorpijn. Hielp bij ons altijd wel.
pi_177648197
Wat sneu lazi. Neusspray en tocotholin achter zijn oor smeren.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:53:37 #239
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177648569
Bedankt voor alle antwoorden. Op beide vlakken ;)

Neusspray en pcm en ook gewone oordruppels zijn we nu mee bezig sinds thuiskomst. Hij blijft tot nu toe kermen/huilen.
Het is bij kinderen vaak het middenoor en dan moet dat afdoende zijn inderdaad.
Maar ik had zelf als kind altijd last van de gehoorgang en dan hielpen zure druppels als een tierelier. Dus daar belde ik over maar dame was stellig dat het sowieso het middenoor was.
Ik ga morgenochtend wel even langs onze eigen huisarts.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177650347
Och wat sneu ;(. Oorpijn is de hel. Wat ook nog helpt is een beetje rechtop slapen ipv plat liggen in bed. Sterkte met de nacht.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 maart 2018 @ 22:38:27 #241
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177652186
Profielwerkstuk ook weer afgestreept. Nu nog een rekentoets, nog een toetsweek, een vervolgopleiding (voor 1 april moet ze ergens ingeschreven staan :X ) en het Centraal Schriftelijk in mei.
En dan maar hopen dat ze slaagt. Is nog allesbehalve zeker.

Lazi, wij hadden tangles voor J., maar die hielpen nauwelijks. Hij krabt zich nog steeds overal open. Ik vrees dat dat nooit over gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 22:41:49 #242
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177652308
Oh, en wat betreft die oorpijn. Ik heb een keer een hele nacht met J. lopen tobben met oorpijn en toen ik 's ochtends naar de huisarts ging kreeg ik op mijn kop omdat ik volstrekt inadequaat had gehandeld. Ik had 's nachts al moeten gaan vond de huisarts omdat hij veel te veel pijn had en pcm niet hielp. Daar hebben we toen antibiotica voorgeschreven gekregen.

Dat was ook de enige keer dat niks hielp tegen de pijn. Normaal helpt neusspray en pcm wel. Dus ik heb toen echt een heel ander advies van de huisarts gekregen dan jij nu, Lazi.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 23:06:27 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177652918
Wat een stress-toestanden allemaal Livelink. Hoe was de presentatie gegaan? Fijn dat dat in elk geval weer achter de rug is!

Laziness, wat sneu, die oorpijn. Veel beterschap voor O!
in de haak.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 23:13:31 #244
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177653079
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:06 schreef trui het volgende:
Wat een stress-toestanden allemaal Livelink. Hoe was de presentatie gegaan? Fijn dat dat in elk geval weer achter de rug is!

Laziness, wat sneu, die oorpijn. Veel beterschap voor O!
De presentatie ging redelijk. Ze was verschrikkelijk zenuwachtig en heeft zeer slechte ervaringen met presentaties waar ze compleet dichtsloeg. Deze viel wat dat betreft nog heel erg mee. Het ging niet vlekkeloos, ze vergat dingen en raakte de draad van het verhaal af en toe kwijt, maar ze sloeg niet helemaal dicht en heeft zich er tot het eind toe wel doorheen geslagen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:15:49 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177658708
Mooi zo, knap gedaan. Waren de ouders erbij?
in de haak.
  woensdag 7 maart 2018 @ 11:28:23 #246
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177658948
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:53 schreef laziness het volgende:
Bedankt voor alle antwoorden. Op beide vlakken ;)

Neusspray en pcm en ook gewone oordruppels zijn we nu mee bezig sinds thuiskomst. Hij blijft tot nu toe kermen/huilen.
Het is bij kinderen vaak het middenoor en dan moet dat afdoende zijn inderdaad.
Maar ik had zelf als kind altijd last van de gehoorgang en dan hielpen zure druppels als een tierelier. Dus daar belde ik over maar dame was stellig dat het sowieso het middenoor was.
Ik ga morgenochtend wel even langs onze eigen huisarts.
Gaat het inmiddels beter? Zo zielig, oorpijn... Oudste kreeg een paar jaar geleden acuut vreselijke oorpijn. Wij naar de KNO arts (in Bangkok ging je meteen naar de specialist, en ze was er vaker geweest). Daar in de wachtkamer zat ze te kermen van de pijn. Toen kwam de verpleegster naar me toe: "Eigenlijk zijn die mensen daar straks aan de beurt, maar ze hebben gezegd dat zij maar even voor moet omdat ze het zo zielig vinden." O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:13 schreef livelink het volgende:
De presentatie ging redelijk. Ze was verschrikkelijk zenuwachtig en heeft zeer slechte ervaringen met presentaties waar ze compleet dichtsloeg. Deze viel wat dat betreft nog heel erg mee. Het ging niet vlekkeloos, ze vergat dingen en raakte de draad van het verhaal af en toe kwijt, maar ze sloeg niet helemaal dicht en heeft zich er tot het eind toe wel doorheen geslagen.
Fijn! Weer wat afgestreept. Oudste heeft dit jaar ook examen, en dan over twee jaar weer. Haar 'personal project' is sinds vorige week klaar, komende week moet haar portfolio stuk voor kunst af en een portfolio stuk voor Spaans. Dan heeft ze begin mei centrale examens, maar helaas eind juni ook nog interne eindejaarstoetsen. En dan gaat het echt beginnen.... Kennelijk sluit het middle years programme echt slecht aan bij het diploma programme van het International Baccalaureate en is vooral komend jaar een enorm gestress. En ze doet het zo graag goed....
  woensdag 7 maart 2018 @ 16:48:20 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177665524
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gardasil of Gardasil 9, dat was waar onze huisarts voor zijn eigen dochters voor zou kiezen.
Sjeen, nog even over die Gardasil 9, ik begreep zojuist van mijn huisarts dat die in NL niet op de markt is. (Maar wel vanuit Duitsland ingekocht kan worden). De gewone Gardasil is wel in NL beschikbaar. Voor beide varianten geldt overigens wel dat ze niet vergoed worden, en 't gaat dan om zo'n 135 euro voor gewone Gardasil per prik en 225 euro voor Gardasil 9 per prik. (je moet er 2, dus 2x het genoemde bedrag).

Heeft je huisarts ook iets gezegd over de risico's van Gardasil versus de risico's van het 'gewone' vaccinatieprogramma? Of zou hij/zij er alleen voor kiezen omdat het tegen meer varianten van het virus beschermt? Mijn huisarts wist er echt helemaal niks van, dus die leert nu met mij mee. :')
in de haak.
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 maart 2018 @ 16:55:06 #248
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_177665646
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 16:48 schreef trui het volgende:

[..]

Sjeen, nog even over die Gardasil 9, ik begreep zojuist van mijn huisarts dat die in NL niet op de markt is. (Maar wel vanuit Duitsland ingekocht kan worden). De gewone Gardasil is wel in NL beschikbaar. Voor beide varianten geldt overigens wel dat ze niet vergoed worden, en 't gaat dan om zo'n 135 euro voor gewone Gardasil per prik en 225 euro voor Gardasil 9 per prik. (je moet er 2, dus 2x het genoemde bedrag).

Heeft je huisarts ook iets gezegd over de risico's van Gardasil versus de risico's van het 'gewone' vaccinatieprogramma? Of zou hij/zij er alleen voor kiezen omdat het tegen meer varianten van het virus beschermt? Mijn huisarts wist er echt helemaal niks van, dus die leert nu met mij mee. :')
ik zou het via onze apotheek kunnen bestellen bij de leverancier in Venlo, die inderdaad Duitse connecties heeft. Ik heb via hen destijds ook het DaKTP vaccin besteld toen RIVM nog het oude vaccin in het programma had.

Mijn huisarts gaat zelf voor Gardasil omdat het tegen meer varianten beschermd. Hij leest zich nu in over Gardasil 9 want hij was daar zelf nog niet bekend mee. Hij noemt het overigens een SOA vaccin, omdat het je eigenlijk tegen genitale wratten beschermd.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 7 maart 2018 @ 17:16:52 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177666109
klopt, maar dat is mooi meegenomen, lijkt me.
in de haak.
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 maart 2018 @ 17:23:10 #250
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_177666302
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 17:16 schreef trui het volgende:
klopt, maar dat is mooi meegenomen, lijkt me.
zeker :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_177785365
Ladies, wat doet een ergotherapeut eigenlijk precies? (voordat ik google aanzwengel en overwelmd word). Maar voor een van mijn tweetal (ze is 5) kreeg ik net het advies met haar naar een occupational therapist te gaan. Dat vertaalt in ergotherapeut. Het gaat vooral over 'schrijven'. Omgedraaide letters en vormen. Iemand ervaring?
Met een meidenkwartet
pi_177785726
Ik heb geen idee wat het is..
Maar omgedraaide letters is toch heel normaal voor kleuters? Doet W (5,5) ook nog steeds (wel steeds minder) en ik zie het ook bij vriendinnetjes..
pi_177786253
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:21 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik heb geen idee wat het is..
Maar omgedraaide letters is toch heel normaal voor kleuters? Doet W (5,5) ook nog steeds (wel steeds minder) en ik zie het ook bij vriendinnetjes..
Ja lijkt mij ook. Maak me ook totaal geen zorgen hoor maar ze adviseerde het dus ik ben eens aan het kijken wat ik er mee ga doen.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:04:00 #254
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_177786311
Mijn zus is ergotherapeut, een vriendin ook. Wat ik van hen begrijp is dat het vooral gaat om houding en beweging van het lichaam. De een werkt met ouderen, de ander in de revalidatie, dus geen recente ervaring met kinderen en ergotherapie helaas.

Het zou dus ook te maken kunnen hebben met de pengreep of de (schrijf)beweging van je hand/pols/arm? Hoe je goed op je stoel zit als je schrijft, hoe je je arm houdt, en je papier legt?

Omgedraaide letters hebben we hier ook, maar in J's groep 1 wordt ook nog niet verwacht dat hij al echt kan schrijven. Beginnen ze bij jullie eerder Cathmar (je zit toch niet in NL momenteel?)
pi_177788135
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:04 schreef mousemicky het volgende:

Omgedraaide letters hebben we hier ook, maar in J's groep 1 wordt ook nog niet verwacht dat hij al echt kan schrijven. Beginnen ze bij jullie eerder Cathmar (je zit toch niet in NL momenteel?)
Thanks MM.

Het rijmt niet echt voor mijn gevoel. Want ze lopen hier (Z Afrika) eerder achter academisch gezien.

Ach ja, ze is gewoon een tevreden blije meid.

We gaan (zoals het er nu uit ziet) in juli terug en dan gaan ze naar groep 3. Alle tijd.
Met een meidenkwartet
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 maart 2018 @ 12:01:51 #256
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177788331
Even een pubernieuwtje tussendoor ;) C is geslaagd voor zijn theorie en mag nu met de rijlessen beginnen. Hier in DLD moet je eerst theorie halen - en een dag ehbo doen. En een ogentest doen. Meneer heeft dus nu een bril :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_177800322
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:01 schreef Rewimo het volgende:
Even een pubernieuwtje tussendoor ;) C is geslaagd voor zijn theorie en mag nu met de rijlessen beginnen. Hier in DLD moet je eerst theorie halen - en een dag ehbo doen. En een ogentest doen. Meneer heeft dus nu een bril :P
super!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 14 maart 2018 @ 06:31:35 #258
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_177809454
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:53 schreef Cathmar het volgende:
Thanks MM.

Het rijmt niet echt voor mijn gevoel. Want ze lopen hier (Z Afrika) eerder achter academisch gezien.

Ach ja, ze is gewoon een tevreden blije meid.

We gaan (zoals het er nu uit ziet) in juli terug en dan gaan ze naar groep 3. Alle tijd.
"Spiegelschrift" heeft te maken met hersenontwikkeling (en niets met intelligentie!). Ik heb altijd geleerd dat het te maken heeft met het kiezen van een dominante hand, en het kruisen van de middellijn, maar ik heb even in m'n universiteitsbieb gekeken (ik ben toch onderzoek aan het doen, en het was een mooie reden om even iets anders te doen :P ) en kon daar in recent onderzoek niets over vinden. Het heeft ermee te maken dat onze hersenen van nature niet willen dat we iets van de ene kant zien, en opnieuw moeten leren wat het is als we het van een andere kant zien. De asymmetrische letters in ons schrift gaan daar tegenin, en dat moeten we leren. Voor een 5-jarige is het volstrekt normaal om dat nog niet goed te doen. Tussen de 6 en 7 moet het wel goed komen.

De OT's die ik ken leggen een brug tussen hersenontwikkeling, leren en motorische vaardigheden. Ik vind het een beetje vroeg -een beetje heel erg vroeg eigenlijk wel - om haar nu al door te sturen, maar als jullie het allebei niet erg vinden... och. Schaden zal het niet.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:34:12 #259
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177825182
Rewimo wat een toffe nieuwe fase weer. Autorijden jeetje. En een bril? Nooit eerder ontdekt? :D

Mijn O doet elke week de tafeltoets mee met groep 4 en hij haalt prima scores. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet eens waar hij ze allemaal geleerd heeft. Ze moeten thuis oefenen maar dat vindt hij niet nodig :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 maart 2018 @ 21:40:07 #260
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177825350
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:34 schreef laziness het volgende:
Rewimo wat een toffe nieuwe fase weer. Autorijden jeetje. En een bril? Nooit eerder ontdekt? :D

Mijn O doet elke week de tafeltoets mee met groep 4 en hij haalt prima scores. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet eens waar hij ze allemaal geleerd heeft. Ze moeten thuis oefenen maar dat vindt hij niet nodig :')
Nee :D Achteraf vond hij wel dat hij steeds verder naar voren in de klas moest zitten om goed op het bord te kunnen kijken :+

Wat gaaf van die tafels, hij heeft er blijkbaar gevoel voor :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:44:53 #261
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177825457
O is ook begonnen met judoles nu we klaar zijn met alle zwemdiploma’s.
De eerste les mochten we kijken. Het viel me weer op hoe zachtaardig mijn jongetje is. Allemaal van die ruwe jongens die alleen maar hun gewicht in de strijd gooien om de ander zo snel mogelijk op de grond te krijgen. O verliest dat ook altijd. Die doet veel te zachtjes.
Ik hou van het zachte en rustige van mijn kind maar zie tegelijkertijd dat andere jongens hem uitzoeken omdat ze hem makkelijk om ver kunnen blazen. Dan wilde ik weer dat hij iets steviger in zijn schoenen zou staan.
Ik vind dit maar het moeilijke gedeelte van het ouderschap. Hoe stimuleer ik het beste het voor jezelf opkomen zonder dat hij zijn onschuldige kant verliest?
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:08:07 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_177826071
Lazi ik denk dat O echt wel zijn eigen weg daar in gaat vinden.
Ik merk dat mijn O. die is ook zo, het daar het beste op doet.

En Rewimo .. goh kleine jongetjes worden groot! Spannend hoor..

Ik sta hier soms zo versteld van A. Die gaat ineens zo hard. het meisje gaat er echt steeds meer af en het wordt een heus mini dametje. Vorig jaar hebben we een lastig jaar gehad maar nu gaat het heel goed O+

Met O. gaat het gelukkig ook weer beter. Hij doet het super op school en is inmiddels al zoals julloe zouden noemen avi vrij met lezen.
Laat me verbazen met de sommen die hij zelf maakt. Hij ging laatst voor de vriendin van papa een moederdag kaart en kleinigheidje uitzoeken en telde het zelf bij elkaar op en ging mij even uitleggen hoe dat moest.
Zijn juf neemr hem regelmatig apart voor extra uitdaging.
Zo hard ik heb moeten vechten voor A. zo goed dat deze juf het oppakt. Ze is onderwijs assistente geweest in A haar klas dus herkende veel en zei gelijk dit gaan we anders doen. Heel fijn!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_177831231
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:44 schreef laziness het volgende:
O is ook begonnen met judoles nu we klaar zijn met alle zwemdiploma’s.
De eerste les mochten we kijken. Het viel me weer op hoe zachtaardig mijn jongetje is. Allemaal van die ruwe jongens die alleen maar hun gewicht in de strijd gooien om de ander zo snel mogelijk op de grond te krijgen. O verliest dat ook altijd. Die doet veel te zachtjes.
Ik hou van het zachte en rustige van mijn kind maar zie tegelijkertijd dat andere jongens hem uitzoeken omdat ze hem makkelijk om ver kunnen blazen. Dan wilde ik weer dat hij iets steviger in zijn schoenen zou staan.
Ik vind dit maar het moeilijke gedeelte van het ouderschap. Hoe stimuleer ik het beste het voor jezelf opkomen zonder dat hij zijn onschuldige kant verliest?
Wat jammer dat die jongens dan hem uitzoeken, omdat ze dan makkelijk van hem kunnen winnen...

Mijn meiden zitten op karate en daar valt me op dat er ontzettend rekening wordt gehouden met wat iemand kan. De kinderen die al verder zijn, die houden zich in als ze met kinderen sparren die minder ver zijn.
Nu moet ik zeggen dat de trainer daar ook wel op hamert, maar heel prettig sfeertje vind ik.

Ik heb geen tips hoe je het voor jezelf opkomen kan stimuleren eigenlijk...
Zal bij de judo ook vast een kwestie zijn van zijn draai vinden.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 15 maart 2018 @ 09:01:45 #264
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177831855
Het is ook op het schoolplein en in de speeltuin helaas en ik merk dat hij zeker niet zelf zijn weg daarin vindt. Hij baalt er van maar is gewoon niet adrem genoeg om adequaat te reageren op naar gedrag. Zijn reactie is eerder huilen of weg kruipen in een hoekje dan een goed weerwoord geven.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 maart 2018 @ 09:42:32 #265
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177832678
Wij hadden dezelfde situatie met voetbal. C is ook geen haantje de voorste en hij was een makkelijk doelwit. Hij is daarna gaan tafeltennissen en dat was een wereld van verschil. Geen schreeuwende trainer :') altijd aanmoedigingen, verliezen? "goed gespeeld joh! volgende keer gaat het vast beter"

Zo veel leuker. Iedereen speelt met iedereen, past zich aan elkaar aan, moedigt aan. Goede sfeer ook altijd tussen de clubs onderling ^O^

Hij is nu gestopt omdat het te druk werd met school (en rijbewijs halen) maar ik zie hem wel weer beginnen over een tijdje.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_177832709
Rewimo, dan worden ze echt groot zeg :)

Weerbaarheid is hier ook een ding bij de oudste. Maar dan vooral doordat hij angstig is voor de weder-reactie en dan dus dichtklapt. Met het groeien en ervaring opdoen wordt het wel steeds beter. En nu gaat hij 10 weken naar een cursus om de balans tussen "te rustig-neutraal-te overdreven" te vinden. Meer even een extra steuntje in de rug, want het gaat ook vanzelf wel beter eigenlijk..

De jongste (groep3) had hier maandag huiswerk mee. basic groep 3 werk, wat hij makkelijk kan, maar niet af had gemaakt, terwijl er echt genoeg tijd was. Dus thuis aan tafel gezet. Hij heeft 45 minuten aan tafel gezeten, waarvan effectief 10 minuten gewerkt om het af te krijgen. Dinsdagochtend even snel gesprekje met juf, conclusie: simpel werk is saai en het lukt hem niet om zich te focussen op dat saaie werk. Deels doordat hij jong is, deels omdat hij eigenwijs is (luisteren naar de groep 4&5 uitleg is leuker). Prima, ook mijn idee.. Toen vertelde ze ook even snel dat ze hem gaan doortesten, externe IB-er erop, mogelijk plusklas als hij echt zo ver voorloopt als juf denkt.. 28 maart ouder gesprek met meer info..
Gelukkig lijkt deze juf hem goed in te schatten, en houdt hij haar nog t/m groep 5, dus alle tijd om te ontwikkelen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 maart 2018 @ 09:45:32 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177832739
Wat fijn al die meedenkende juffen ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:13:28 #268
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_177833216
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:44 schreef laziness het volgende:
O is ook begonnen met judoles nu we klaar zijn met alle zwemdiploma’s.
De eerste les mochten we kijken. Het viel me weer op hoe zachtaardig mijn jongetje is. Allemaal van die ruwe jongens die alleen maar hun gewicht in de strijd gooien om de ander zo snel mogelijk op de grond te krijgen. O verliest dat ook altijd. Die doet veel te zachtjes.
Ik hou van het zachte en rustige van mijn kind maar zie tegelijkertijd dat andere jongens hem uitzoeken omdat ze hem makkelijk om ver kunnen blazen. Dan wilde ik weer dat hij iets steviger in zijn schoenen zou staan.
Ik vind dit maar het moeilijke gedeelte van het ouderschap. Hoe stimuleer ik het beste het voor jezelf opkomen zonder dat hij zijn onschuldige kant verliest?
Herkenbaar! En onze ervaring is dat judo een heel positief effect heeft.

S zit al een tijdje op judo en het doet hem zo goed! In het begin durfde hij een ander amper vast te pakken, maar inmiddels is hij zoveel assertiever en steviger. Ook in het dagelijks leven. En tegelijktijd is hij nog steeds zijn zachtaardige zelf, want voordat hij iemand in de houdgreep neemt of op de grond gooit maakt hij eerst even een praatje :D
Oude (on)bekende.
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:19:16 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177833300
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:13 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Herkenbaar! En onze ervaring is dat judo een heel positief effect heeft.

S zit al een tijdje op judo en het doet hem zo goed! In het begin durfde hij een ander amper vast te pakken, maar inmiddels is hij zoveel assertiever en steviger. Ook in het dagelijks leven. En tegelijktijd is hij nog steeds zijn zachtaardige zelf, want voordat hij iemand in de houdgreep neemt of op de grond gooit maakt hij eerst even een praatje :D
O+

Ik hoopte dat Soneal ook wel op judo zou willen (zou goed voor hem zijn), maar ondanks de "judolessen" die ze op school hebben gehad wil hij dat niet, terwijl hij dat op school wel heel leuk vond.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:23:41 #270
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177833348
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:13 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Herkenbaar! En onze ervaring is dat judo een heel positief effect heeft.

S zit al een tijdje op judo en het doet hem zo goed! In het begin durfde hij een ander amper vast te pakken, maar inmiddels is hij zoveel assertiever en steviger. Ook in het dagelijks leven. En tegelijktijd is hij nog steeds zijn zachtaardige zelf, want voordat hij iemand in de houdgreep neemt of op de grond gooit maakt hij eerst even een praatje :D
Wat fijn om te horen Mus! Ik hoop dat het bij ons ook zo’n positief effect heeft.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177835870
Wat goed om te lezen over judo. M'n jongste is ook zo zachtaardig en met 5 jaar nog steeds heel schattig. Maar judo is dan een goede optie. Dat ga ik in gedachten houden. Eerst zwemles en hopen dat hij ooit dieper in het water durft dan tot z'n kleine teen.

M'n grote dochter van alweer ruim 7 jaar doet het goed. Het was lang wachten op het kantelpunt en de stijgende lijn (3 jaar ellende en 10 maanden opname) maar sinds de zomer hebben we hem te pakken. Ze praat al tegen 5 kinderen in haar klas en ze vindt school superleuk. Speelt bij kinderen thuis. En thuis zit ze ook lekker in haar vel en is haar lieve, blije, af en toe vreselijk eigenzinnige zelf.

Dus na al die jaren stilstand in m'n eigen leven is er ineens genoeg stabiliteit voor nieuwe dingen, studeren, meer werken, een reisje voor m'n werk. Moest echt ineens gaan nadenken wat ik wilde met mijn leven toen ik niet meer 4+ afspraken per week had met behandelaars en therapeuten. En de eerste tijd zo'n schuldgevoel omdat je niet al je tijd aan de problemen van je kind besteedt maar voor jezelf. Maar de vraag is wel veranderd van "mag ik gelukkig zijn ook al is m'n kind dat niet" naar "wat maakt mij gelukkig". Drukke tijden :+
pi_177838315
Judo was hier geen succes. Hij werd compleet overweldigd door de acties van de meer ervaren kinderen. Tijdens de laatste proefles was en houtgreep teveel en wilde hij niet meer. Maar dat is ook een beetje gebrek aan overzicht van de leraar denk ik.

Hij zit op ClubExtra, gym voor kinderen met een motorische of sociale beperking. Hij begon ervoor motorische achterstand, maar het bleek ook goed om te leren voor jezelf op te komen. (Zeker omdat er ook fikse adhd-ers in de groep zaten. Dat was een goede begeleide oefening om te zorgen dat je aan de beurt kwam. Etc)
  donderdag 15 maart 2018 @ 14:58:49 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177838614
Zijn er hier eigenlijk ook kinderen die niks aan sport doen of andere vereniging of club?
Hier eentje iig :P mijn grote is zo zuinig op zijn vrije tijd, die zag (en ziet) het echt niet zitten om nog iets naast school te gaan doen :') nouja, dwingen ben ik niet zo van, en hij speelt graag en veel buiten als 't weer goed is, dus a la.
Nu hij wat groter wordt en meer gaat gamen heb ik wel zoiets van mehhh, had ik maar.. Maar nah.
Nu vind hij het wel leuk om met z'n stiefpa te gaan zwemmen, dus misschien dat we dat erin brengen, elke week even lekker zwemmen. Wordt hij daar wellicht ook wat sterker in :x
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177841184
selene doet ook judo en zelfs toernooien :) maar die is zeker niet verlegen, heel weerbaar en rollebolt al judo'end met vriendjes en vriendinnetjes over mat en schoolplein. haar probleem is eerder een veel te grote waffel dan verlegen zijn......
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_177841207
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:39 schreef Solagratia het volgende:
Wat goed om te lezen over judo. M'n jongste is ook zo zachtaardig en met 5 jaar nog steeds heel schattig. Maar judo is dan een goede optie. Dat ga ik in gedachten houden. Eerst zwemles en hopen dat hij ooit dieper in het water durft dan tot z'n kleine teen.

M'n grote dochter van alweer ruim 7 jaar doet het goed. Het was lang wachten op het kantelpunt en de stijgende lijn (3 jaar ellende en 10 maanden opname) maar sinds de zomer hebben we hem te pakken. Ze praat al tegen 5 kinderen in haar klas en ze vindt school superleuk. Speelt bij kinderen thuis. En thuis zit ze ook lekker in haar vel en is haar lieve, blije, af en toe vreselijk eigenzinnige zelf.

Dus na al die jaren stilstand in m'n eigen leven is er ineens genoeg stabiliteit voor nieuwe dingen, studeren, meer werken, een reisje voor m'n werk. Moest echt ineens gaan nadenken wat ik wilde met mijn leven toen ik niet meer 4+ afspraken per week had met behandelaars en therapeuten. En de eerste tijd zo'n schuldgevoel omdat je niet al je tijd aan de problemen van je kind besteedt maar voor jezelf. Maar de vraag is wel veranderd van "mag ik gelukkig zijn ook al is m'n kind dat niet" naar "wat maakt mij gelukkig". Drukke tijden :+
fijn om dit te lezen! *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 15 maart 2018 @ 18:29:03 #276
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177843423
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:39 schreef Solagratia het volgende:
Wat goed om te lezen over judo. M'n jongste is ook zo zachtaardig en met 5 jaar nog steeds heel schattig. Maar judo is dan een goede optie. Dat ga ik in gedachten houden. Eerst zwemles en hopen dat hij ooit dieper in het water durft dan tot z'n kleine teen.

M'n grote dochter van alweer ruim 7 jaar doet het goed. Het was lang wachten op het kantelpunt en de stijgende lijn (3 jaar ellende en 10 maanden opname) maar sinds de zomer hebben we hem te pakken. Ze praat al tegen 5 kinderen in haar klas en ze vindt school superleuk. Speelt bij kinderen thuis. En thuis zit ze ook lekker in haar vel en is haar lieve, blije, af en toe vreselijk eigenzinnige zelf.

Dus na al die jaren stilstand in m'n eigen leven is er ineens genoeg stabiliteit voor nieuwe dingen, studeren, meer werken, een reisje voor m'n werk. Moest echt ineens gaan nadenken wat ik wilde met mijn leven toen ik niet meer 4+ afspraken per week had met behandelaars en therapeuten. En de eerste tijd zo'n schuldgevoel omdat je niet al je tijd aan de problemen van je kind besteedt maar voor jezelf. Maar de vraag is wel veranderd van "mag ik gelukkig zijn ook al is m'n kind dat niet" naar "wat maakt mij gelukkig". Drukke tijden :+
Wat een fijne update Solagratia. Ik moest regelmatig aan jou en je dochter denken. En inderdaad het gevoel dat je ineens weer tijd voor jezelf hebt en dat je niet weet hoe je dat moet indelen is ook heel bekend. Dat is bij mij al langer, maar ik moet daar nog steeds aan wennen en heb er ook nog niet helemaal mijn weg in gevonden, maar dat gaat ook steeds beter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 15 maart 2018 @ 19:02:26 #277
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177844028
Sola wat goed dat het zoveel beter gaat met A *O* Echt fijn om te lezen :Y

Succes met uit vinden wat jou gelukkig maakt en ook gewoon gelukkig zijn en allemaal lekker in je vel zitten ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177845848
Sola wat een positieve update. Succes maar vooral veel plezier met het uitvinden wat jou gelukkig maakt.
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:37:55 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_177987510
Vandaag had iniminime een kinderfeestje. Meteen vanuit school (12:15) tot ong 17:00u
En hij heeft niks te eten gehad. Nu zijn ze uiteraard niks verplicht. Maar als je ze meeneemt vanuit school... dan is op zn minst een boterham toch niet zo gek?
Als ik dat had geweten had ik wel iets mee gegeven.
pi_177987598
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:37 schreef amaranta het volgende:
Vandaag had iniminime een kinderfeestje. Meteen vanuit school tot ong 17:00u
En hij heeft niks te eten gehad. Nu zijn ze uiteraard niks verplicht. Maar als je ze meeneemt vanuit school... dan is op zn minst een boterham toch niet zo gek?
Als ik dat had geweten had ik wel iets mee gegeven.
Dat vind ik raar. Bovendien meld ik het ook altijd of ze wel of geen eten krijgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_177987665
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 16:44 schreef simmu het volgende:
selene doet ook judo en zelfs toernooien :) maar die is zeker niet verlegen, heel weerbaar en rollebolt al judo'end met vriendjes en vriendinnetjes over mat en schoolplein. haar probleem is eerder een veel te grote waffel dan verlegen zijn......
Ik denk dat Bram en Leyla in april voor het eerst mee gaan doen met een toernooitje. Niet dat ze al echt wat kunnen :D

Beginnen anderen ook met de rode band?
Bram heeft rood met 1 witte slip. Leyla heeft enkel rood.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:50:35 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177987875
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat vind ik raar. Bovendien meld ik het ook altijd of ze wel of geen eten krijgen.
Dit idd.
Vraag dan aan de ouders of ze de kinderen lunch mee willen geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177987877
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 18:29 schreef livelink het volgende:

[..]

Wat een fijne update Solagratia. Ik moest regelmatig aan jou en je dochter denken. En inderdaad het gevoel dat je ineens weer tijd voor jezelf hebt en dat je niet weet hoe je dat moet indelen is ook heel bekend. Dat is bij mij al langer, maar ik moet daar nog steeds aan wennen en heb er ook nog niet helemaal mijn weg in gevonden, maar dat gaat ook steeds beter.
Ik heb dat met de woensdagochtend. Die js nu echt voor mij. Ik doe wel wat dingen zoals de was bijhouden en even ons bed, maar ik pak nu ook gewoon de nintendo ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:52:10 #284
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_177987918
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat vind ik raar. Bovendien meld ik het ook altijd of ze wel of geen eten krijgen.
Nou precies. Meestal staat er zoiets bij.
Maar ik dacht, als het rechtstreeks uit school is zullen ze wel op zn minst een boterham eten.
pi_177987973
Eten doe ik eigenlijk altijd erbij, zomaar een half uurtje dat je ze niet hoeft te vermaken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:55:04 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_177988013
Ik neem mn woorden terug. De moeder appt net de foto’s en daar zit hij een broodje knakworst te eten.
Wassie ff vergeten.
pi_177988079
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:55 schreef amaranta het volgende:
Ik neem mn woorden terug. De moeder appt net de foto’s en daar zit hij een broodje knakworst te eten.
Wassie ff vergeten.
Whahahahahaha!!

Heerlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_177988121
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:55 schreef amaranta het volgende:
Ik neem mn woorden terug. De moeder appt net de foto’s en daar zit hij een broodje knakworst te eten.
Wassie ff vergeten.
Geen Knaks zeker? ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:00:46 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_177988214
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Geen Knaks zeker? ;)
Vast niet. Dan had hij dat wel onthouden.
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:03:11 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177988295
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:55 schreef amaranta het volgende:
Ik neem mn woorden terug. De moeder appt net de foto’s en daar zit hij een broodje knakworst te eten.
Wassie ff vergeten.
:D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177990089
Amaranta. Ik moest lachen. Dat was hij even vergeten. Kinderen. :D O+
  woensdag 21 maart 2018 @ 19:48:22 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177990751
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:55 schreef amaranta het volgende:
Ik neem mn woorden terug. De moeder appt net de foto’s en daar zit hij een broodje knakworst te eten.
Wassie ff vergeten.
:D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 21 maart 2018 @ 19:49:25 #293
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177990774
Iniminime :D

O wordt bij judo steeds gekoppeld aan een jongetje uit zijn klas dat hem nog wel eens expres laat struikelen etc. Na afloop van de laatste les zei hij enthousiast gedag tegen O. Ik geloof dat het nu al positief effect heeft dat ze elkaar in een andere omgeving zien en dat O ook tegenstand durft te geven bij judo.

O had deze week weer een tafeltoets. Hij kent ze echt prima maar ze krijgen een blad met 60 sommen en drie minuten invultijd :o
O komt meestal tot net over de helft.
Mijn mond viel wel een beetje open hierbij. Nogal anders dan hoe het bij ons vroeger ging. En op die minder prestatiegerichte manier leerden we de tafels ook echt wel prima
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177991257
Laziness, hier doen ze elke dag zo'n blad (de hele week dezelfde) met 40 sommen, niet als toets volgens mij. Meer om voor zichzelf een doel te stellen, te kijken of ze steeds iets meer in kunnen vullen in dezelfde tijd. Ik merk dat het wel werkt voor de jongste, die heeft inmiddels steeds tijd over als ze zo'n blad maken.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 21 maart 2018 @ 20:13:30 #295
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_177991315
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 19:49 schreef laziness het volgende:
Iniminime :D

O wordt bij judo steeds gekoppeld aan een jongetje uit zijn klas dat hem nog wel eens expres laat struikelen etc. Na afloop van de laatste les zei hij enthousiast gedag tegen O. Ik geloof dat het nu al positief effect heeft dat ze elkaar in een andere omgeving zien en dat O ook tegenstand durft te geven bij judo.

O had deze week weer een tafeltoets. Hij kent ze echt prima maar ze krijgen een blad met 60 sommen en drie minuten invultijd :o
O komt meestal tot net over de helft.
Mijn mond viel wel een beetje open hierbij. Nogal anders dan hoe het bij ons vroeger ging. En op die minder prestatiegerichte manier leerden we de tafels ook echt wel prima
Ik zit hier ook met open mond hoor. Ik vind over de helft al veel in 3 minuten. Het zal wel een toets zijn of ze het geautomatiseerd hebben, maar dan nog vind ik het heftig hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_177992856
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat Bram en Leyla in april voor het eerst mee gaan doen met een toernooitje. Niet dat ze al echt wat kunnen :D

Beginnen anderen ook met de rode band?
Bram heeft rood met 1 witte slip. Leyla heeft enkel rood.
selene heeft witte band met gele slip en is echt niet goed (ze heeft de coordinatie van een tsja, wat. het vliegt alle kanten uit, waarschijnlijk bindweefselaandoening, maar kan nog niet getest worden)

wij doen gezellig het dorpentoernooi hier in de buurt :) dat is heel gemoedelijk, het gaat om meedoen, iedereen krijgt een medaille en als je alle dorpjes aandoet krijg je een beker *O*
dat dorpentoernooi is speciaal voor de beginnende judoka met witte of gele band. de insteek is dat het leuk is!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_177992964
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:55 schreef amaranta het volgende:
Ik neem mn woorden terug. De moeder appt net de foto’s en daar zit hij een broodje knakworst te eten.
Wassie ff vergeten.
:D

ik doe altijd wat te knagen bij feestjes. wel junkfood. pizza, of broodjes knakworst ofzo
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_177993873
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 20:58 schreef simmu het volgende:

[..]

:D

ik doe altijd wat te knagen bij feestjes. wel junkfood. pizza, of broodjes knakworst ofzo
Feestjes grijp ik juist altijd aan om rechtsgedraaide biologische wortelsoep met bietensap voor te schotelen. Met stukjes wortel, tomaat en komkommer op tafel en eventueel nog een selderij.

NOT!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_177993913
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 20:56 schreef simmu het volgende:

[..]

selene heeft witte band met gele slip en is echt niet goed (ze heeft de coordinatie van een tsja, wat. het vliegt alle kanten uit, waarschijnlijk bindweefselaandoening, maar kan nog niet getest worden)

wij doen gezellig het dorpentoernooi hier in de buurt :) dat is heel gemoedelijk, het gaat om meedoen, iedereen krijgt een medaille en als je alle dorpjes aandoet krijg je een beker *O*
dat dorpentoernooi is speciaal voor de beginnende judoka met witte of gele band. de insteek is dat het leuk is!
Bram is echt net 5, de allerjongste in de groep. Qua kracht redt hij het echt bij lange na niet en daar wordt ie soms echt goed pissig om.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_178008102
Ik weet dat wij vroeger wel tempotoetsen rekenen hadden. 3 keer per jaar, 5 rijen sommen, plus/min/keer/delen/gemengd. En dan moest je zoveel mogelijk invullen. Niemand die die toets ooit afkreeg, was ook niet de bedoeling. Maar zo konden ze wel per periode vergelijken of je vooruitging..

Daan is helemaal blij. Hij heeft met de IB-er was cito's gedaan(door toetsten). En vanochtend mocht hij nog meer doen. Misschien zelfs vanmiddag ook. Dus dit ging een hele leuke dag worden, zei hij :P
Vanmiddag ouder gesprekken, kijken of ze al wat resultaten hebben..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')