abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 januari 2018 @ 18:40:56 #101
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_176658931
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:37 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Juist ja. Maar leg dat Bart maar eens uit, die heeft namelijk een schoonzus. Dus die weet het beter.
Heeft niet bijna iedereen die pretentie?
  zondag 21 januari 2018 @ 18:42:12 #102
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176658977
quote:
14s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:40 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Het tentje staat tegenover de poolhal waar ik zo af en toe heen ga, goed te combineren.
Nou, vooruit dan. :)
pi_176659062
20 keer ongeveer
pi_176659283
Ik maak ze zelf met oud brood. Paar keer per jaar, als er brood over en beleg. Alleen uien, knoflook en pepers bij kopen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176659351
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:37 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Juist ja. Maar leg dat Bart maar eens uit, die heeft namelijk een schoonzus. Dus die weet het beter.
Ik denk dat ik haar even ga doorverbinden rechtstreeks. Dit is zo zwaar man. Misschien dat de Italiaanse familie wat Boers is en dat ze niet van Palermo komen waar je meteen doodgeschoten wordt voor die dingen.... Maar ik begin te vermoeden dat jelui totaal geen Italianen kent persoonlijk. En dat er enkel een foutief beeld leeft van hoe jelui precies denkt te weten hoe hun modus operandi werkt. Zeer hoogmoedig allemaal en typisch Nederlands die gemankeerde eigenwijsheid.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 21 januari 2018 @ 18:57:01 #106
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176659384
12 per jaar, alles van de pizzeria
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 21 januari 2018 @ 19:01:55 #107
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176659533
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik haar even ga doorverbinden rechtstreeks. Dit is zo zwaar man. Misschien dat de Italiaanse familie wat Boers is en dat ze niet van Palermo komen waar je meteen doodgeschoten wordt voor die dingen.... Maar ik begin te vermoeden dat jelui totaal geen Italianen kent persoonlijk. En dat er enkel een foutief beeld leeft van hoe jelui precies denkt te weten hoe hun modus operandi werkt. Zeer hoogmoedig allemaal en typisch Nederlands die gemankeerde eigenwijsheid.
Volgens mij is het godsonmogelijk om géén Italiaan persoonlijk te kennen. Maar jij doelt op een export Italiaan? Eentje die het eigen land ontvlucht is?
pi_176659644
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:01 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Volgens mij is het godsonmogelijk om géén Italiaan persoonlijk te kennen. Maar jij doelt op een export Italiaan? Eentje die het eigen land ontvlucht is?
Voor Berlusconi inderdaad. Alvast voor de zekerheid. Maar Beste Robin, Mevrouw Ook... Hoe kan dat nou dat we zo pretentieus doen over wat een pizza nou precies is... Boeit het echt als de goedwillende amateur 4 witte boterhammen bakt in echte Boter en daar dingen van tomaten en diverse groenten in verwerkt. Men verkrijgt dan toch gewoon een "poor man's" pizza lijkt me? Wat geeft dat nou? En die mensen eten lekker dan. Wie zijn wij dan om daar iets van te zeggen?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:11:48 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176659753
Ik doe helemaal niet pretentieus. Dat is de grap.
Een pizza is gewoon een pizza. Klaar.
Een boterham belegd met soort van dezelfde ingredienten is geen pizza.

Een boterham met gebakken uien is geen uiensoep.
Een boterham met jam is geen gebakje.
Een boterham met tomaat is geen pasta met tomatensaus.
Een boterham met ei en ham is een quiche.

Een boterham is een boterham. Een pizza is een pizza.

En daar bovenop heb je nog het issue dat Italianen al helemaaaaaaaal gaan stijgeren als je hun gerechten niet maakt zoals het hoort. Die gaan echt niet accepteren dat je een boterham pizza noemt.
pi_176659847
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:11 schreef RobinOok het volgende:
Ik doe helemaal niet pretentieus. Dat is de grap.
Een pizza is gewoon een pizza. Klaar.
Een boterham belegd met soort van dezelfde ingredienten is geen pizza.

Een boterham met gebakken uien is geen uiensoep.
Een boterham met jam is geen gebakje.
Een boterham met tomaat is geen pasta met tomatensaus.
Een boterham met ei en ham is een quiche.

Een boterham is een boterham. Een pizza is een pizza.

En daar bovenop heb je nog het issue dat Italianen al helemaaaaaaaal gaan stijgeren als je hun gerechten niet maakt zoals het hoort. Die gaan echt niet accepteren dat je een boterham pizza noemt.
Ja, dat is dus wat ik al beweerde: jij kent i.r.l. geen levende Italiaan. Je hebt een perceptie van hoe dat beestje denkt maar je hebt dat nimmer aan de praktijk getoetst. En daar werkt het dus behoorlijk anders als waar jij zo van overtuigd bent. Ik ga dit slechts 1 keer zeggen. ;) :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176659894
Toch zeker 24 hoor, eet er eentje om de 2 weken. Kan eigenlijk zelfs meer worden, zou in staat zijn om elke week pizza te eten.

Eigenlijk mag je dat aantal nog hoger leggen, soms eet ik 2 pizza's omdat 1tje te weinig is en ik vaak nog honger heb.
Cindy De Vuyst
pi_176659957
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:17 schreef einzeinz het volgende:
Toch zeker 24 hoor, eet er eentje om de 2 weken. Kan eigenlijk zelfs meer worden, zou in staat zijn om elke week pizza te eten.

Eigenlijk mag je dat aantal nog hoger leggen, soms eet ik 2 pizza's omdat 1tje te weinig is en ik vaak nog honger heb.
Dat is helemaal niet zo gek omdat het ding in principe een voorgerecht is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zondag 21 januari 2018 @ 19:24:32 #113
236264 crew  capricia
pi_176660128
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:32 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, sorry hoor, maar daarvoor heb ik teveel kookprogramma's gezien in Italië en buiten Italië. Ze gaan daar al schuimbekken als je ergens basilicum in pleurt waar dat niet hoort. Als ze ergens nou nièt die instelling van "als het maar lekker is" hebbn is het in Italië wel. En het verhaal van een schoonzus in Zeeland doet daar helemaal niks aan af.

Dit gaat niet over pretentieuze Hollanders, dit gaat over "het moet per se zoals mamma het doet" Italianen. En dat is geen sprookje.
Dit is heel erg waar.
Italianen zijn op het belachelijke af, wat ‘hun’ recepten betreft.
Heb een keer kruiden in de ragù gedaan.
‘Wat is dat!!!??’ Kreeg ik terug.
Het gerecht werd dan ook niet meer aangeraakt door hun.
Definitely not CIA
pi_176660495
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit is heel erg waar.
Italianen zijn op het belachelijke af, wat ‘hun’ recepten betreft.
Heb een keer kruiden in de ragù gedaan.
‘Wat is dat!!!??’ Kreeg ik terug.
Het gerecht werd dan ook niet meer aangeraakt door hun.
Of je kan gewoon helemaal niet koken. Misschien dat ze dat bedoelden. Ik kan me niet voorstellen dat er discussie ontstaat over een kruidje al of niet aanwezig. Het is waarschijnlijker dat je er dan gewoon niets van kunt. En dat het derhalve gewoon niet zo lekker was. De Italiaan staat daar wel voor, voor lekker eten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:40:46 #115
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_176660603
Ik eet minstens 1x per week pizza, soms wel vaker. Ik gok dat ik er 60 per jaar eet, zeker niet minder.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:41:36 #116
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176660628
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Of je kan gewoon helemaal niet koken. Misschien dat ze dat bedoelden. Ik kan me niet voorstellen dat er discussie ontstaat over een kruidje al of niet aanwezig. Het is waarschijnlijker dat je er dan gewoon niets van kunt.
Ja, en al die chefs die in Italië een tv programma opnemen en wiens eten niet wordt gegeten omdat er een kruidje teveel of te weinig in zit, die kunnen ook niet koken? Jamie Oliver, Rick Stein, Keith Floyd, noem maar op. Allemaal maken ze het mee.
pi_176660727
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:37 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik ben anders ook serieus. Zit jij hier een beetje te geinen dan? }:|
Ach mevrouw Ook, er is wel een kern qua serieusheid. Maar ik mag er ook graag de draak mee steken als het m.i. wat te serieus gaat. Die dingen van heel serieus over dingen van voedsel en vooral hoe wij de dingen zo zeer zeker denken te weten. Dat neem ik niet zo serieus inderdaad. Bescheidenheid is gepast.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176660773
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:41 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, en al die chefs die in Italië een tv programma opnemen en wiens eten niet wordt gegeten omdat er een kruidje teveel of te weinig in zit, die kunnen ook niet koken? Jamie Oliver, Rick Stein, Keith Floyd, noem maar op. Allemaal maken ze het mee.
Maarja, dat zijn allemaal geen schoonzussen van Bart. Klopt dus geen reetje van wat die gasten beweren. Waardeloze chefs, stuk voor stuk.
pi_176660813
On-topic, denk 45 keer per jaar.
pi_176660862
Ik eet weinig pizza, ik vind er namelijk niet zoveel aan.
Als ik pizza eet is het de meest simpele. Margerita
  zondag 21 januari 2018 @ 19:53:44 #121
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176660965
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ach mevrouw Ook, er is wel een kern qua serieusheid. Maar ik mag er ook graag de draak mee steken als het m.i. wat te serieus gaat. Die dingen van heel serieus over dingen van voedsel en vooral hoe wij de dingen zo zeer zeker denken te weten. Dat neem ik niet zo serieus inderdaad. Bescheidenheid is gepast.
Oh, ik kreeg anders wel die indruk dat jij heel zeker denkt te weten dat Italianen heel losjes zijn wat betreft hun culinaire erfgoed en ze alles wel prima vinden zolang het maar lekker is.
pi_176661097
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:53 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Oh, ik kreeg anders wel die indruk dat jij heel zeker denkt te weten dat Italianen heel losjes zijn wat betreft hun culinaire erfgoed en ze alles wel prima vinden zolang het maar lekker is.
Mijn Italiaanse familie i.i.g. wel. Zij zijn zeer easy going. En ik heb derhalve niet de indruk dat "De Italiaan" daarom heel anders opereert. Maar het zou kunnen. Misschien is het niet goed om te generaliseren en het eigen referentiekader als waarheid te zien. Maar men spreekt dus vanuit de eigen ervaring en veel meer kan je niet doen. Het zou kunnen dat de Volkskrant iets heel anders stelt maar je kunt het enkel zo zien als dat je het ervaart met de Italiaanse familie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176661144
Vroeger bijna elke week. Nu bijna nooit meer.
pi_176661426
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, dat is dus wat ik al beweerde: jij kent i.r.l. geen levende Italiaan. Je hebt een perceptie van hoe dat beestje denkt maar je hebt dat nimmer aan de praktijk getoetst. En daar werkt het dus behoorlijk anders als waar jij zo van overtuigd bent. Ik ga dit slechts 1 keer zeggen. ;) :D
Nou als iemand die wel levende italianen kent en er vaak is geweest. Dit is hoe het werkt. Italianen moeten (vaak) eten zoals hun moeder dat deed en niet anders. Je kan het nooit generaliseren voor de gehele bevolking maar een groot deel denkt wel zo helaas.
  zondag 21 januari 2018 @ 20:13:54 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_176661445
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:11 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar ik volg het advies op van de moderator op en laat de discussie voor wat het is.
Mijn pizza is bijna klaar :P De tweede keer al deze maand.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 21-01-2018 21:39:03 ]
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')