abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 januari 2018 @ 12:55:06 #1
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176631988





Cast:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 20 januari 2018 @ 12:56:09 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176632010
Chivaz boycot tot minstens 27 januari. Alsmede zijn kloon (naam kwijt).
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176632021
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:53 schreef Skull-splitter het volgende: [..] Lees eens verder dan op 1 argument in te haken en al je kruit te verschieten. Die reden zit namelijk gewoon in de film verwerkt en vereist alleen dat je even oplet. Los van rangen. Of moeten we Turkije 2016 in je realisme betrekken waarbij slechts een klein deel voor een coup pleegde te bestaan? Hierna krijg je van mij wederom geen reactie meer tot je normaal kunt argumenteren ipv reacties uitlokken met dom geblaat.
Ik reageer gewoon waar ik op wil reageren net zoals jij. Ik heb je een aantal pagina`s geleden een vraag gesteld die je nog steeds niet heb beantwoord. Ik volg nu jou voorbeeld en ik ga lekker als een feminist niet doen wat jij zegt al red je daar dit topic mee, lekker puh.
pi_176632038
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:56 schreef Skull-splitter het volgende:
Chivaz boycot tot minstens 27 januari. Alsmede zijn kloon (naam kwijt).
Doe geen moeite ik heb geen kloon.
Ik vind 27 januarie wel wat kort hoor, ik zou er nog een maandje bij plakken gewoon omdat het kan.
pi_176632053
Ik vond deze film best ok
pi_176660711
Of Course Rian Johnson And Mark Hamill Have Thoughts About What Happened to Luke's Hand

quote:
Rian, I have a lot of questions. Are you suggesting that, metaphysically, prostheses in the Star Wars universe count as part of the body? Why didn’t Vader’s armor go? Is it a psychological thing? Does Luke just really like his arm? If I become one with the Force, does that mean I can bring my Nintendo Switch? What’s going on, Rian?!
1 + 1 = blauw
pi_176661530
quote:
rianjohnson twitterde op vrijdag 19-01-2018 om 22:49:09 @HamillHimself @JustinOArnold In the edit room someone joke suggested that when he fades away his robot hand should clank down onto the rock. Might have undercut the moment. 😂 reageer retweet
_O- _O_
  zondag 21 januari 2018 @ 20:53:58 #9
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176662448
Gevalletje mierenneuken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 21 januari 2018 @ 21:24:30 #10
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176663330
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Gevalletje mierenneuken.
Gevalletje van breken van regels die zijn opgesteld voor de wereld van Star Wars.
1 + 1 = blauw
  zondag 21 januari 2018 @ 21:30:12 #11
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176663459
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:24 schreef Kamina het volgende:

[..]

Gevalletje van breken van regels die zijn opgesteld voor de wereld van Star Wars.
Gevalletje leugens.
-Obi Wan verdween in zijn onderpak, alleen zijn overjas viel
-Yoda verdween in zijn geheel (onderpak en lichaam), zijn fleece dekentje bleef
-Vader/Anakin bleef stoffelijk aanwezig en zou technisch gezien nooit geleerd hebben om op te gaan in the Force als we Yoda's uitspraken aan het eind van Episode III mogen geloven.

En dan gaan we moeilijk doen over een dergelijk detail? Grow up dude :')

Dat de arm daar met een klunk zou moeten vallen is natuurlijk overdreven, als overjas wegwaait kan dat prima daar gewoon liggen. Ik snap alleen heel goed, alleen om dramatisch effect al, waarom ze er niet voor hebben gekozen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176664381
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:30 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Gevalletje leugens.
-Obi Wan verdween in zijn onderpak, alleen zijn overjas viel
-Yoda verdween in zijn geheel (onderpak en lichaam), zijn fleece dekentje bleef
-Vader/Anakin bleef stoffelijk aanwezig en zou technisch gezien nooit geleerd hebben om op te gaan in the Force als we Yoda's uitspraken aan het eind van Episode III mogen geloven.

En dan gaan we moeilijk doen over een dergelijk detail? Grow up dude :')

Dat de arm daar met een klunk zou moeten vallen is natuurlijk overdreven, als overjas wegwaait kan dat prima daar gewoon liggen. Ik snap alleen heel goed, alleen om dramatisch effect al, waarom ze er niet voor hebben gekozen.
Darth Vader kwam ook heel terug als force ghost, in de originele trilogie als oude man en later als episode 3 Anakin. Wat dat betreft zou Luke dan zijn hand terug moeten hebben, als Force ghost zijnde. Maar verder maakt zijn robot hand gewoon deel uit van z'n lichaam en uiteindelijk ook van de Force, dus ik zie niet in waarom dat niet in de Force op zou kunnen gaan.

Als Luke iets wat er niet is tastbaar kan maken, zoals de dobbelstenen van Han, dan kan de Force ook iets laten verdwijnen niet?
  zondag 21 januari 2018 @ 22:32:59 #13
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176664808
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:30 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Gevalletje leugens.
-Obi Wan verdween in zijn onderpak, alleen zijn overjas viel
-Yoda verdween in zijn geheel (onderpak en lichaam), zijn fleece dekentje bleef
-Vader/Anakin bleef stoffelijk aanwezig en zou technisch gezien nooit geleerd hebben om op te gaan in the Force als we Yoda's uitspraken aan het eind van Episode III mogen geloven.

En dan gaan we moeilijk doen over een dergelijk detail? Grow up dude :')

Dat de arm daar met een klunk zou moeten vallen is natuurlijk overdreven, als overjas wegwaait kan dat prima daar gewoon liggen. Ik snap alleen heel goed, alleen om dramatisch effect al, waarom ze er niet voor hebben gekozen.
En toch is Vader een Force ghost geworden. Wel was hij meer een Force user dan een Jedi of Sith.

En natuurlijk gaan we op details letten! Dat is één van de leukste dingen van fan zijn! :D

Wil niet zeggen dat het onvergeeflijk is; voor mij maakt dit het juist leuker. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamina op 22-01-2018 08:44:43 ]
1 + 1 = blauw
  zondag 21 januari 2018 @ 22:52:15 #14
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176665195
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:11 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Darth Vader kwam ook heel terug als force ghost, in de originele trilogie als oude man en later als episode 3 Anakin. Wat dat betreft zou Luke dan zijn hand terug moeten hebben, als Force ghost zijnde. Maar verder maakt zijn robot hand gewoon deel uit van z'n lichaam en uiteindelijk ook van de Force, dus ik zie niet in waarom dat niet in de Force op zou kunnen gaan.

Als Luke iets wat er niet is tastbaar kan maken, zoals de dobbelstenen van Han, dan kan de Force ook iets laten verdwijnen niet?
Oh maar dat hoef je niet uit te leggen hoor, alleen als Vaders lichaam achterblijft in pantser terwijl de andere twee gewoon in onderpak op kunnen gaan dan gaat dat ook op voor een cybernetische hand.
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:32 schreef Kamina het volgende:

[..]

En toch is Vader een Force ghost geworden. Wel was hij meer een Fierce user dan een Jedi of Sith.

En natuurlijk gaan we op details letten! Dat is één van de leukste dingen van fan zijn! :D

Wil niet zeggen dat het onvergeeflijk is; voor mij maakt dit het juist leuker. :)
Tof voor je, maar je vorige reactie klopte gewoon niet.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176668007
quote:
10s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:52 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Tof voor je, maar je vorige reactie klopte gewoon niet.
Echt wel.
1 + 1 = blauw
  maandag 22 januari 2018 @ 10:00:52 #16
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176668844
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 08:45 schreef Kamina het volgende:

[..]

Echt wel.
Ja, nee dus, want het spreekt niks tegen wat eerder gedaan is.

Of ga je zo ook nog even piepen dat de geprojecteerde Luke jonger is dan de werkelijke Luke, inclusief Chuck Norris baardje? Of dat de lightsaber waar hij daar mee staat nog in handen is van Rey?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176670465
quote:
10s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:00 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ja, nee dus, want het spreekt niks tegen wat eerder gedaan is.

Of ga je zo ook nog even piepen dat de geprojecteerde Luke jonger is dan de werkelijke Luke, inclusief Chuck Norris baardje? Of dat de lightsaber waar hij daar mee staat nog in handen is van Rey?
Nee, dat is vanzelfsprekend.
1 + 1 = blauw
  dinsdag 23 januari 2018 @ 09:09:35 #18
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176688943
Mods hebben we ook een Solo Topic?
pi_176689225
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:09 schreef KingRadler het volgende:
Mods hebben we ook een Solo Topic?
F&S / Solo: A Star Wars Story
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:08:17 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176690607
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:17 schreef lord_bono het volgende:

[..]

rianjohnson twitterde op vrijdag 19-01-2018 om 22:49:09 @HamillHimself @JustinOArnold In the edit room someone joke suggested that when he fades away his robot hand should clank down onto the rock. Might have undercut the moment. 😂 reageer retweet
_O- _O_
Zou best wel grappig zijn :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_176691167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:08 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zou best wel grappig zijn :D
Mensen klagen nu al dat er teveel grappen in zitten en juist bij dit dramatische moment zou ik het echt gewoon NIET doen (nog afgezien van het feit dat de noodzaak er helemaal niet is).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 23 januari 2018 @ 12:16:34 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176691785
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Mensen klagen nu al dat er teveel grappen in zitten en juist bij dit dramatische moment zou ik het echt gewoon NIET doen (nog afgezien van het feit dat de noodzaak er helemaal niet is).
Dat is wel zo, maar op zich zou het wel grappig zijn.
Van mij hoefden de opzichte grappen ook niet zo. Dat was wel knap van George Lucas die toch wel sympathie voor karakters kon opwekken, zonder dat er hele opzichtige grappen in zaten. Vooral in de eerste delen.

Verder vind ik zeuren over continuiteit altijd een beetje twijfelachtig. ik snap het wel, maar zo kun je overal wel wat van vinden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 23 januari 2018 @ 12:27:26 #23
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176691968
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar op zich zou het wel grappig zijn.
Van mij hoefden de opzichte grappen ook niet zo. Dat was wel knap van George Lucas die toch wel sympathie voor karakters kon opwekken, zonder dat er hele opzichtige grappen in zaten. Vooral in de eerste delen.

Verder vind ik zeuren over continuiteit altijd een beetje twijfelachtig. ik snap het wel, maar zo kun je overal wel wat van vinden.
Het viel me bij het herkijken juist op dat heel veel standaard grappen er al vanaf het begin in zitten en het enige verschil is hoe het ingepast is. De grappen hebben nu meer punchline waar dat voorheen wat natuurlijker verliep. Grootste verschil tussen huidige films (incluis de prequels overigens) en de oude films is dat de oude films niet hun best deden om de film zo vol mogelijk te krijgen maar met fantastische sets de tijd namen om er het meeste van te maken ipv van omgeving naar omgeving te rennen. TFA nam daar ook meer tijd voor dan TLJ in mijn optiek.
Ik heb TLJ nu drie keer gezien, en bedacht me dat er ook nauwelijks kenmerkende fades in zitten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176695986
Disney twitterde op dinsdag 23-01-2018 om 15:04:47 .@StarWars: #TheLastJedi has been nominated for four Academy Awards: Sound Editing, Sound Mixing, Original Score, and Visual Effects. #OscarNoms https://t.co/z26xS6BVKg reageer retweet
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:14:22 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176696193
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Het viel me bij het herkijken juist op dat heel veel standaard grappen er al vanaf het begin in zitten en het enige verschil is hoe het ingepast is. De grappen hebben nu meer punchline waar dat voorheen wat natuurlijker verliep. Grootste verschil tussen huidige films (incluis de prequels overigens) en de oude films is dat de oude films niet hun best deden om de film zo vol mogelijk te krijgen maar met fantastische sets de tijd namen om er het meeste van te maken ipv van omgeving naar omgeving te rennen. TFA nam daar ook meer tijd voor dan TLJ in mijn optiek.
Ik heb TLJ nu drie keer gezien, en bedacht me dat er ook nauwelijks kenmerkende fades in zitten.
Hmm ok.
Ik herken het wel dat bij TLJ er meer van plekje naar plekje gaat. Beetje moeilijk te omschrijven, maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_176740261
Stukje over de boekversie van The Last Jedi + deleted scene:
pi_176770992
Vond de grappen af en toe echt tegenvallen. En dat hele plot lets wait till they re out of fuel enorm zwak. En de ergste grap is als general Hux wordt 'gebeld' en dan blijft schreeuwen. Echt man man wat een dom niveau. Had er dan een echte dialoog van gemaakt met passie en twisten om tijd te winnen.
pi_176832365
quote:
De fans zijn er wat minder over te spreken en ik las een verhaal dat de film in China totaal geflopt is.
Het hoge sjw gehalte en de breuk van de regels die jaren geleden zijn opgebouwd hebben de film uiteindelijk toch opgebroken. Hoe geweldig de proffesionele reviewers de film ook vinden.
pi_176832383
https://www.google.nl/amp(...)-a8164186.html%3famp

De reden dat de film flopt in China is volgens de critici een gebrek aan nostalgie.
De reden dat veel fans deze film kut vinden in het westen is vanwege de nostalgie.
Zou het misschien kunnen dat de fans in het westen en in het oosten het sjw gehalte buitengewoon storend vinden en dat de film van de force een lachertje maakten?
Geen idee, maar het klinkt een stuk logischer dan nostalgie prietpraat.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 06:53:41 #31
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176832457
In China hebben de eerdere delen tot aan TFA gewoon niet gedraaid he.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176832578
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 06:08 schreef Chivaz het volgende:
https://www.google.nl/amp(...)-a8164186.html%3famp

De reden dat de film flopt in China is volgens de critici een gebrek aan nostalgie.
De reden dat veel fans deze film kut vinden in het westen is vanwege de nostalgie.
Zou het misschien kunnen dat de fans in het westen en in het oosten het sjw gehalte buitengewoon storend vinden en dat de film van de force een lachertje maakten?
Geen idee, maar het klinkt een stuk logischer dan nostalgie prietpraat.
Ah daar is de super troll weer. The Force Awakens en Rogue One zijn ook geflopt in China, dus dat zegt verder niks. Zeker niet over het "hoge SJW :') gehalte"...

SteeleWars twitterde op dinsdag 30-01-2018 om 01:18:02 This won't make you like it more, but using boxoffice as "proof" #TheLastJedi isn't "good" is ignoring a pattern...ANH $307 mil ESB $209 mil (sequel down by 32%)TPM $431 mil AOTC $302 mil (sequel down by 30%)TFA $936 mil TLJ $611 mil (sequel down by 34% & still counting) https://t.co/zqSvFlI2Yy reageer retweet


[ Bericht 16% gewijzigd door lord_bono op 30-01-2018 09:43:32 ]
  dinsdag 30 januari 2018 @ 10:28:32 #33
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176834459
Steeds een derde eraf dus. Like clockwork.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:26:36 #34
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176835519
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:32 schreef Kamina het volgende:

[..]

En toch is Vader een Force ghost geworden. Wel was hij meer een Force user dan een Jedi of Sith.

En natuurlijk gaan we op details letten! Dat is één van de leukste dingen van fan zijn! :D

Wil niet zeggen dat het onvergeeflijk is; voor mij maakt dit het juist leuker. :)
Wat ik nog wilde vragen...

Vader meer een Force User dan een Jedi of Sith?
Waar baseer je dat op? Vader is voor mij een prototype Sith. Zelfs opgeleid door een Sith (nadat hij gedeeltelijk opgeleid is als Jedi)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 11:34:22 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176835629
Tja ik denk dat er ook niet goed naar context gekeken wordt. Toen de eerste films uitkwamen was er niets vergelijkbaars, aliens met buitenaardse krachten die een evil empire in de ruimte bevechten. Inmiddels met al de superhelden films is er bijna niets anders.

Waar men vroeger nog verbaasd kon kijken hoe een groen mannetje een schip kon optillen met force. Kan nu bijna iedereen in elke mainstream film dat. Verder kon je vroeger dit soort eigenschappen episch uitmelken. Maar als je nu een wax on wax off training film maakt met 1 climax dan is zal het ook niet echt een hit worden. Tijden zijn veranderd de films zijn epischer geworden en daardoor minder episch. (eigenlijk zijn ze voor meer action packed geworden) Verder vergelijkt men nu onbewust films met series, en in series hebben de makers gewoon veel meer tools en ruimte om het interessant te maken. Plottwists zijn zo gewoon geworden dat het bijna een plottwist is als er geen plottwist is. Als je dat allemaal meeneemt moet star wars wel iets heel anders gaan doen om nog wereldschokkend te zijn.

(trouwens welke andere filmreeks lukt het om deel na deel wereldschokkend te zijn, geen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:50:11 #36
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176835897
Alien.

Al vond ik dat zelf een ontzettend 2D film zoals bijna alle films van Cameron eigenlijk. Wel tot in perfectie uitgevoerd, maar ontzettend leunen op stereotype.

Blijft een feit dat veel van de afhakende fans meer van hetzelfde verwachten maar in paniek raken als het niet aan verwachtingen voldoet. Er zijn serieus "fans" die vanaf ESB al aan het janken zijn. Alleen Star Wars telt in hun ogen.

Zelfs mensen uit de filmindustrie en vooral maar niet willen snappen dat zo'n trucje maar 1x werkt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat ik nog wilde vragen...

Vader meer een Force User dan een Jedi of Sith?
Waar baseer je dat op? Vader is voor mij een prototype Sith. Zelfs opgeleid door een Sith (nadat hij gedeeltelijk opgeleid is als Jedi)
Of je gaat gewoon niet op hem in. Bewust foutieve argumenten aandragen om maar drama te hebben. :')

[ Bericht 77% gewijzigd door Skull-splitter op 30-01-2018 11:58:12 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176840411
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 07:34 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ah daar is de super troll weer. The Force Awakens en Rogue One zijn ook geflopt in China, dus dat zegt verder niks. Zeker niet over het "hoge SJW :') gehalte"...

SteeleWars twitterde op dinsdag 30-01-2018 om 01:18:02 This won't make you like it more, but using boxoffice as "proof" #TheLastJedi isn't "good" is ignoring a pattern...ANH $307 mil ESB $209 mil (sequel down by 32%)TPM $431 mil AOTC $302 mil (sequel down by 30%)TFA $936 mil TLJ $611 mil (sequel down by 34% & still counting) https://t.co/zqSvFlI2Yy reageer retweet
Vind je het niet vreemd dat de fans in het westen het een kutfilm vinden vanwege de nostalgie?
En dat de mensen in het oosten het kut vinden door het gebrek aan nostalgie?
Dat is in ieder geval wat het artikel zegt, het gebrek aan nostalgie is waarom de film in China flopt.
pi_176840724
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vind je het niet vreemd dat de fans in het westen het een kutfilm vinden vanwege de nostalgie?
En dat de mensen in het oosten het kut vinden door het gebrek aan nostalgie?
Dat is in ieder geval wat het artikel zegt, het gebrek aan nostalgie is waarom de film in China flopt.
Wat is daar vreemd aan dan? Gebrek aan nostalgie komt omdat ze rond de originele trilogie helemaal van de buitenwereld waren afgesloten. Dus die nostalgie wat wij hebben kun je niet creëren in China op een paar jaar tijd. Terwijl in het westen iedereen de oude trilogie de hemel in prijst terwijl omdat het nostalgie is. Door die nostalgie ontstaan er nu een onrealistische verwachtingen. Tevens kun je nu geen films meer op de markt brengen zoals ze 40 jaar geleden in de bioscoop kwamen.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 16:39:52 #39
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176841394
Stop.
Met.
Voeren.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 30 januari 2018 @ 16:42:34 #40
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176841428
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Alien.

Al vond ik dat zelf een ontzettend 2D film zoals bijna alle films van Cameron eigenlijk. Wel tot in perfectie uitgevoerd, maar ontzettend leunen op stereotype.

Blijft een feit dat veel van de afhakende fans meer van hetzelfde verwachten maar in paniek raken als het niet aan verwachtingen voldoet. Er zijn serieus "fans" die vanaf ESB al aan het janken zijn. Alleen Star Wars telt in hun ogen.

Zelfs mensen uit de filmindustrie en vooral maar niet willen snappen dat zo'n trucje maar 1x werkt.

[..]

Of je gaat gewoon niet op hem in. Bewust foutieve argumenten aandragen om maar drama te hebben. :')
Ik wil gewoon van hem horen hoe hij er over denkt.
Zanik niet zo.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 30 januari 2018 @ 16:45:12 #41
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176841484
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 16:42 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik wil gewoon van hem horen hoe hij er over denkt.
Zanik niet zo.
Ik zanik omdat er niet kloppende argumenten bij gesleept worden. Keer op keer op keer op keer.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 30 januari 2018 @ 16:45:25 #42
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176841489
Dubbel.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 30 januari 2018 @ 16:45:46 #43
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176841495
Trippel.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176842042
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:57 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Wat is daar vreemd aan dan? Gebrek aan nostalgie komt omdat ze rond de originele trilogie helemaal van de buitenwereld waren afgesloten. Dus die nostalgie wat wij hebben kun je niet creëren in China op een paar jaar tijd. Terwijl in het westen iedereen de oude trilogie de hemel in prijst terwijl omdat het nostalgie is. Door die nostalgie ontstaan er nu een onrealistische verwachtingen. Tevens kun je nu geen films meer op de markt brengen zoals ze 40 jaar geleden in de bioscoop kwamen.
Men vraagt gewoon om wat respect voor de voorgaande films thats it.
Dus de force niet als iets randoms wat zonder training gebruikt kan worden.
Geen hyperspace als weapon of mass destruction en een verhaal wat strookt met de militaire hiërarchie (Holdo die zaken verzwijgt voor een belangrijke officier).
Ik heb ook sterk het idee dat als je de film zonder kennis van de vorige films hebt gezien het best te pruimen is. Maar met kennis van de vorige films klopt er natuurlijk geen reet van.
pi_176842406
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 17:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Maar met kennis van de vorige films klopt er natuurlijk geen reet van.
Onzin, al je opmerkingen zijn reeds beantwoord in dit/eerdere topic dus daar ga ik niet weer op in.
pi_176842879
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 17:49 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Onzin, al je opmerkingen zijn reeds beantwoord in dit/eerdere topic dus daar ga ik niet weer op in.
Het waren theorieën die je aannam voor waarheid. De belangrijke vragen voor mij zijn niet beantwoord en kunnen ook niet beantwoord worden omdat de spelregels veranderd zijn.
En daar komt het grootste gedeelte van mijn kritiek vandaan.
Force users die zonder training een bezem kunnen pakken of nog gekker een gevecht aan kunnen gaan met een getrainde force user.
Ik zag laatst een video van iemand die claimde dat ze geforceerd wilden breken met het verleden door in principe de spelregels te veranderen.
Is het de juiste keuze? Ik en vele fans vinden dat absoluut niet, kijk je er naar met een neutrale blik zonder voorkennis dan maakt het eigenlijk niets meer uit.
Ben je een die hard fan, dan maakt het eigenlijk geen flikker uit wat er gebeurt want star wars.
pi_176843822
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 18:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het waren theorieën die je aannam voor waarheid. De belangrijke vragen voor mij zijn niet beantwoord en kunnen ook niet beantwoord worden omdat de spelregels veranderd zijn.
En daar komt het grootste gedeelte van mijn kritiek vandaan.
Force users die zonder training een bezem kunnen pakken of nog gekker een gevecht aan kunnen gaan met een getrainde force user.
Ik zag laatst een video van iemand die claimde dat ze geforceerd wilden breken met het verleden door in principe de spelregels te veranderen.
Is het de juiste keuze? Ik en vele fans vinden dat absoluut niet, kijk je er naar met een neutrale blik zonder voorkennis dan maakt het eigenlijk niets meer uit.
Ben je een die hard fan, dan maakt het eigenlijk geen flikker uit wat er gebeurt want star wars.
Je argumenten zijn al een paar keer weerlegd en toch blijf je erop terugkomen.

Dat je het er niet mee eens bent kan, maar je blijft maar in herhaling vallen.

Accepteer eens dat we het niet met je eens zijn (zeg ik als fan van het eerste uur) in plaats van er steeds op terug te komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_176845231
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Je argumenten zijn al een paar keer weerlegd en toch blijf je erop terugkomen.

Dat je het er niet mee eens bent kan, maar je blijft maar in herhaling vallen.

Accepteer eens dat we het niet met je eens zijn (zeg ik als fan van het eerste uur) in plaats van er steeds op terug te komen.
Praat ff lekker voor jezelf vriend met fan van het eerste uur. Ik ben het eens met Chivaz.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176845436
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:59 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Praat ff lekker voor jezelf vriend met fan van het eerste uur. Ik ben het eens met Chivaz.
Dat mag, maar een hoop hier niet. En blijkbaar vindt Chivaz dat moeilijk te accepteren want hij blijft maar zijn argumenten (die voor een groot deel weerlegd zijn) herhalen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_176846017
Je kan niet iets weerleggen als de spelregels zijn veranderd. Een van de redenen dat veel fans zijn afgehaakt buiten het sjw gehalte om.
pi_176846063
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat mag, maar een hoop hier niet. En blijkbaar vindt Chivaz dat moeilijk te accepteren want hij blijft maar zijn argumenten (die voor een groot deel weerlegd zijn) herhalen.
Alsnog slaat je argument als een pik op een drumstel vriend
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176846997
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:24 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Alsnog slaat je argument als een pik op een drumstel vriend
Dus als fan van het eerste uur mag je het niet oneens zijn met iemand anders? Chivaz ziet bepaalde dingen afbreuk doen aan de oude Star Wars films in zijn beleving, daarop zegt iemand dat hij dat niet zo ervaart als fan van het eerste uur. Als fan van voor de prequels ben ik het er ook mee eens dat de nieuwe films geen afbreuk doen aan de oude films.

Snap niet waarom je door zo'n opmerking op je pikkie bent getrapt?
pi_176847184
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:51 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Dus als fan van het eerste uur mag je het niet oneens zijn met iemand anders?
Natuurlijk mag dat wel, maar laten we even een reality check doen en met elkaar afspreken dat fan zijn van het eerste uur natuurlijk helemaal niks betekent in de discussie :') doe even gauw normaal zeg. Dat sneeuwvlokkengedrag vertonen jullie maar ergens anders.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176848512
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:57 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat wel, maar laten we even een reality check doen en met elkaar afspreken dat fan zijn van het eerste uur natuurlijk helemaal niks betekent in de discussie :') doe even gauw normaal zeg. Dat sneeuwvlokkengedrag vertonen jullie maar ergens anders.
Of jij gaat ergens anders heen. Ik hoef me niet te conformeren aan jouw wensen.

Sowieso was het een reactie op Chivaz en niet bedoeld als argument. Die had ik (en anderen) al eerder genoemd maar die weigert Chivaz blijkbaar te accepteren. Dat is zijn goed recht maar kom dan met tegenargumenten in plaats van steeds dezelfde te herhalen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_176848557
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:57 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat wel, maar laten we even een reality check doen en met elkaar afspreken dat fan zijn van het eerste uur natuurlijk helemaal niks betekent in de discussie :') doe even gauw normaal zeg. Dat sneeuwvlokkengedrag vertonen jullie maar ergens anders.
Dan hou die sjw termen ook voor je :') Gebruik die maar op alt-right forums, dit is een Star Wars forum
  dinsdag 30 januari 2018 @ 21:32:56 #56
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176848595
Djesus guys, ik zeik niet voor niks dat je hem/haar/het niet moet voeren :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176858791
Oh er zijn dus echt mensen die dit een goede film vonden. Zoveel onlogische dingen dat het pijnlijk was om te kijken.
pi_176859546
quote:
10s.gif Op woensdag 31 januari 2018 12:31 schreef TheJanitor het volgende:
Oh er zijn dus echt mensen die dit een goede film vonden. Zoveel onlogische dingen dat het pijnlijk was om te kijken.
Misschien handig om wat voorbeelden te geven.
pi_176859954
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:04 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Misschien handig om wat voorbeelden te geven.
Het plan niet vertellen tegen Poe bijvoorbeeld. Als dat was gebeurd waren er zoveel dingen niet nodig geweest :')

Hoe wist onze hacker van de transportschepen? Hij had nooit met iemand erover gesproken die het echte plan wist.

Het rammen van andere schepen met warp, waarom zijn er niet zoveel wapens die aangedreven worden met warp? een planeet rammen op warp speed met een groot brok is zoveel makkelijker dan een Deathstar bouwen.

Luke is zo'n grote idioot gemaakt tegen zijn karakter in, ik weet niet eens waar ik moet beginnen.

Dat die Rose ineens uit het niets Finn ramt, hem inhalen is toch onmogelijk als ze allebei full speed gaan. En de kans dat dat ze allebei zou doden en niets zouden bereiken is echt levensgroot, het is een oerdomme move.

Snoke gedood als een pussy.
pi_176860062
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het plan niet vertellen tegen Poe bijvoorbeeld. Als dat was gebeurd waren er zoveel dingen niet nodig geweest :')

Hoe wist onze hacker van de transportschepen? Hij had nooit met iemand erover gesproken die het echte plan wist.

Het rammen van andere schepen met warp, waarom zijn er niet zoveel wapens die aangedreven worden met warp? een planeet rammen op warp speed met een groot brok is zoveel makkelijker dan een Deathstar bouwen.

Luke is zo'n grote idioot gemaakt tegen zijn karakter in, ik weet niet eens waar ik moet beginnen.

Dat die Rose ineens uit het niets Finn ramt, hem inhalen is toch onmogelijk als ze allebei full speed gaan. En de kans dat dat ze allebei zou doden en niets zouden bereiken is echt levensgroot, het is een oerdomme move.

Snoke gedood als een pussy.
Niet verteld omdat hij roekeloos was en in rang gedegradeerd was.

Onze hacker kwam erachter toen Poe met Finn en Rose sprak.

Zal wel te maken hebben met kosten (in het sw universe). Was daarnaast gewoon een laatste redmiddel.

Mensen veranderen.

Idd best raar. Vergeet niet dat Finn tegen een hitte/luchtstroom ingaat waardoor hij mogelijk vertraagd raakt.

Oh, kan gebeuren. Is misschien juist realistisch
pi_176860164
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:33 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Niet verteld omdat hij roekeloos was en in rang gedegradeerd was.
Maar wat was daar het nut van dan? Waarom werd niet gewoon iedereen op de hoogte gebracht?

quote:
Onze hacker kwam erachter toen Poe met Finn en Rose sprak.
Dat zal ik dan gemist hebben

quote:
Zal wel te maken hebben met kosten (in het sw universe). Was daarnaast gewoon een laatste redmiddel.
Ik weet zeker dat het niet duurder zal zijn.

quote:
Mensen veranderen.
Te makkelijk

quote:
Idd best raar. Vergeet niet dat Finn tegen een hitte/luchtstroom ingaat waardoor hij mogelijk vertraagd raakt.
Wel lastig in te halen, ze krijgen de order om terug te keren waarbij iedereen omdraait behalve Finn. Het is niet in te halen.

quote:
Oh, kan gebeuren. Is misschien juist realistisch
Een villain die zo machtig word geintroduceerd die overal controle over heeft, in de luren gelegd door een wimp als Kylo Renn... Nee, ik zie het niet...
pi_176860572
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:39 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar wat was daar het nut van dan? Waarom werd niet gewoon iedereen op de hoogte gebracht?

[..]

Dat zal ik dan gemist hebben

[..]

Ik weet zeker dat het niet duurder zal zijn.

[..]

Te makkelijk

[..]

Wel lastig in te halen, ze krijgen de order om terug te keren waarbij iedereen omdraait behalve Finn. Het is niet in te halen.

[..]

Een villain die zo machtig word geintroduceerd die overal controle over heeft, in de luren gelegd door een wimp als Kylo Renn... Nee, ik zie het niet...
Zo'n schip kan je maar één keer crashen. Een death star is er juist voor gemaakt om vaak te kunnen schieten.

Er zullen altijd mensen zijn die het niet eens zijn met de leiding. Er kan paniek uitbreken.

Niet te makkelijk

Het was juist z'n arrogantie die hem fataal was. "I cannot be betrayed, I cannot be beaten". Daarnaast is Kylo geen simpele force user, hoor. En misschien wilde Snoke juist dat dit zou gebeuren.

Jij doet nu alsof alles wat jou niet aanstaat onlogisch is, terwijl dat natuurlijk de grootste onzin ooit is
pi_176860667
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:56 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Zo'n schip kan je maar één keer crashen. Een death star is er juist voor gemaakt om vaak te kunnen schieten.

Er zullen altijd mensen zijn die het niet eens zijn met de leiding. Er kan paniek uitbreken.

Niet te makkelijk

Het was juist z'n arrogantie die hem fataal was. "I cannot be betrayed, I cannot be beaten". Daarnaast is Kylo geen simpele force user, hoor. En misschien wilde Snoke juist dat dit zou gebeuren.

Jij doet nu alsof alles wat jou niet aanstaat onlogisch is, terwijl dat natuurlijk de grootste onzin ooit is
Zo'n schip kan maar een keer crashen ja. Maar de death star was echt mega groot. Voor een Death Star kan je waarschijnlijk 500000 meteorieten van een warp drive voorzien die een planeet kunnen vernietigen.

En geen plan hebben en langzaam al je schepen dood zien gaan zonder een plan weten veroorzaakt geen paniek? Kijk naar Poe, als hij het had geweten was er niets gebeurd geweest. Zelfs een hotshot als Poe was het eens met het plan.

Wel te makkelijk. Hij verstopt een map waarmee ze hem kunnen vinden als ze ooit hulp nodig hebben. Als ze dan komen gedraagt hij zich als een idioot. Totaal niet zijn karakter. Iemand die ooit Dark Vader heeft vergeven en gedacht dat hij terug kon komen van de Dark Side had die hoop ook niet van iemand die nog niets slechts had gedaan :')

Als Kylo geen simplere force user was had hij Rey wel gedood in deel 1 toen ze nog helemaal niets wist van de force, je kan het niet allebei hebben. Of hij is supermachtig, of hij is een wimp. Niet allebei.

En jij negeert de punten die je niet kan weerleggen.
pi_176860967
Rey is een Mary sue.
pi_176861008
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Djesus guys, ik zeik niet voor niks dat je hem/haar/het niet moet voeren :')
:@

Ze trekken elkaar zelfs aan :') |:(
pi_176861434
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:21 schreef Chivaz het volgende:
Rey is een Mary sue.
Dat ook, maar dat kan nog. :') Het is wel saai, maar het kan nog...
pi_176861607
quote:
10s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat ook, maar dat kan nog. :') Het is wel saai, maar het kan nog...
Ik geloof best dat ze kan vliegen en met robots kan praten etc.
Maar dat ze zonder enige training gebruik kan maken van de force vond ik toch een brug te ver.
En dan redelijk simpel Kylo Ren verslaan, de kleinzoon van darth vader een force user die letterlijk gecreëerd is door de force en natuurlijk jarenlange training heeft ondergaan.
  woensdag 31 januari 2018 @ 16:25:47 #68
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176863436
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:28 schreef TheJanitor het volgende:
Het rammen van andere schepen met warp, waarom zijn er niet zoveel wapens die aangedreven worden met warp? een planeet rammen op warp speed met een groot brok is zoveel makkelijker dan een Deathstar bouwen.
We kunnen hier hele theorieën over bedenken, maar het lijkt me duidelijk dat dit idee simpelweg nog niet was opgekomen bij de scriptschrijvers. Niet het meest mooie antwoord, maar dit lijkt me wel 't juiste.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 31 januari 2018 @ 17:49:22 #69
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_176865561
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zo'n schip kan maar een keer crashen ja. Maar de death star was echt mega groot. Voor een Death Star kan je waarschijnlijk 500000 meteorieten van een warp drive voorzien die een planeet kunnen vernietigen.

Dat valt vies tegen, de Death Star is 'slechts' 160 kilometer wijd. Dat is groot, maar niet groot genoeg voor wat jij voorstelt.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  woensdag 31 januari 2018 @ 17:51:46 #70
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_176865623
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik geloof best dat ze kan vliegen en met robots kan praten etc.
Maar dat ze zonder enige training gebruik kan maken van de force vond ik toch een brug te ver.
En dan redelijk simpel Kylo Ren verslaan, de kleinzoon van darth vader een force user die letterlijk gecreëerd is door de force en natuurlijk jarenlange training heeft ondergaan.
Die vlak daarvoor was geraakt door een voltreffer van een bowcaster. Een wapen waarvan de film al twee keer heel nadrukkelijk liet zien dat het enorm krachtig is. Normaal gesproken blaas je er iemand mee op, dat Kylo nog kon lopen, laat staan vechten, was een wonder.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  woensdag 31 januari 2018 @ 18:20:57 #71
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176866297
Oh god de argumenten worden steeds slechter en mensen letten niet op...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176866910
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 17:51 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Die vlak daarvoor was geraakt door een voltreffer van een bowcaster. Een wapen waarvan de film al twee keer heel nadrukkelijk liet zien dat het enorm krachtig is. Normaal gesproken blaas je er iemand mee op, dat Kylo nog kon lopen, laat staan vechten, was een wonder.
Ondanks zijn verwondingen was Finn maar een makkie vergeleken met Mary Sue.
Een vrouw zonder enige vorm van training en een mindere reach en sowieso minder kracht.
  woensdag 31 januari 2018 @ 20:33:39 #73
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176869556
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 18:47 schreef Chivaz het volgende:

Een vrouw zonder enige vorm van training en een mindere reach en sowieso minder kracht.
Gebaseerd op wat je nu gezien hebt... Nee, blijf huilen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176869979
Slayer maakt alles beter, inclusief de beste scène uit 'The Last Jedi'

http://www.flabber.nl/node/53409?utm_source=whatsapp
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_176870115
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:51 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Slayer maakt alles beter, inclusief de beste scène uit 'The Last Jedi'

http://www.flabber.nl/node/53409?utm_source=whatsapp
_O_
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 18:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Oh god de argumenten worden steeds slechter en mensen letten niet op...
Het gaat inderdaad van kwaad tot erger..
pi_176877801
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 17:49 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Dat valt vies tegen, de Death Star is 'slechts' 160 kilometer wijd. Dat is groot, maar niet groot genoeg voor wat jij voorstelt.
pi_176877812
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 16:25 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

We kunnen hier hele theorieën over bedenken, maar het lijkt me duidelijk dat dit idee simpelweg nog niet was opgekomen bij de scriptschrijvers. Niet het meest mooie antwoord, maar dit lijkt me wel 't juiste.
Ik denk het ook. Ook ben ik van mening dat je als scriptschrijver dat idee dan los moet laten anders krijg je dit soort problemen.
  donderdag 1 februari 2018 @ 08:25:52 #78
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176877867
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 08:18 schreef TheJanitor het volgende:
Ook ben ik van mening dat je als scriptschrijver dat idee dan los moet laten anders krijg je dit soort problemen.
Goed punt. Nu komen er hele theorieën over 'suicide asteroïden' en vragen waarom dit nooit eerder is gedaan. Ook niet wat je wilt als scriptschrijver..

Al met al vond ik het wel een mooie en onverwachte scene. :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:28:17 #79
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176878591
Hier op aarde bestoken we de vijand immers ook met gemotoriseerde rotsblokken.

#inefficient
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176879354
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Hier op aarde bestoken we de vijand immers ook met gemotoriseerde rotsblokken.

#inefficient
Want we leven in een wereld waarin warp technologie bestaat natuurlijk. En het doel van de Death Star is het vernietigen van een planeet. En hier op aarde hebben we dat nog nooit als doel gehad van een oorlog.

Leuk he, logica?
pi_176879661
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:24 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Want we leven in een wereld waarin warp technologie bestaat natuurlijk. En het doel van de Death Star is het vernietigen van een planeet. En hier op aarde hebben we dat nog nooit als doel gehad van een oorlog.

Leuk he, logica?
Logisch nadenken houdt ook in dat je niet je eigen planeet gaat opblazen, daarom kan dat op aarde ook geen doel zijn. Maar het vernietigen van andere landen/overheden etc hebben we wel degelijk gehad als doel in oorlogen, door middel van de atoombom etc.
pi_176879679
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:45 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Logisch nadenken houdt ook in dat je niet je eigen planeet gaat opblazen, daarom kan dat op aarde ook geen doel zijn. Maar het vernietigen van andere landen/overheden etc hebben we wel degelijk gehad als doel in oorlogen, door middel van de atoombom etc.
Inderdaad, maar wat is precies je punt? Waar verschillen we van mening?
pi_176879817
Waarom gingen die ruimteschepen van de resistance eigenlijk minder snel vliegen nadat hun brandstof op was? In de ruimte heb je vrijwel geen weerstand zoals we ook leerden in andere films over de ruimte.
  donderdag 1 februari 2018 @ 10:59:41 #84
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176879883
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:24 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Want we leven in een wereld waarin warp technologie bestaat natuurlijk. En het doel van de Death Star is het vernietigen van een planeet. En hier op aarde hebben we dat nog nooit als doel gehad van een oorlog.

Leuk he, logica?
We hadden het over rammen op hyperspace drives he, ik weet niet waar jij die bol van 160KM vandaan trekt om je punt te maken :D
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176879940
quote:
15s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:55 schreef TheJanitor het volgende:
Waarom gingen die ruimteschepen van de resistance eigenlijk minder snel vliegen nadat hun brandstof op was? In de ruimte heb je vrijwel geen weerstand zoals we ook leerden in andere films over de ruimte.
Als de andere schepen versnellen, waar je brandstof voor nodig hebt, als zij dan niet evenredig kunnen versnellen door gebrek aan brandstof. Dan is het logisch dat de schepen van The First Order binnen de afstand komen om de schepen kapot te schieten.
pi_176879943
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:59 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

We hadden het over rammen op hyperspace drives he, ik weet niet waar jij die bol van 160KM vandaan trekt om je punt te maken :D
Die waren er om die bol van 160km te vervangen, he. De tering wat ben jij dom.
pi_176879954
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:03 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Als de andere schepen versnellen, waar je brandstof voor nodig hebt, dan is het logisch dat de schepen van The First Order binnen de afstand komen om de schepen kapot te schieten als zij niet evenredig blijven versnellen.
Volgens mij versnelde niemand hoor.
pi_176880444
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Volgens mij versnelde niemand hoor.
De motoren stonden gewoon aan, dus dan maak je altijd snelheid in de ruimte (want geen weerstand). De Resistance moest namelijk buiten de range van het schip van Snoke blijven. Zodra de motoren uitvallen omdat je geen brandstof meer hebt, blijf je altijd met dezelfde snelheid vooruit gaan.

Stel ze beginnen op 100 km/h en versnellen over de hele scene naar 150 km/h. Als een schip dan uitvalt op 130 km/h, dan halen de schepen die erachter vliegen hem altijd bij doordat er meer snelheid gemaakt wordt.
pi_176880478
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:34 schreef lord_bono het volgende:

[..]

De motoren stonden gewoon aan, dus dan maak je altijd snelheid in de ruimte (want geen weerstand). De Resistance moest namelijk buiten de range van het schip van Snoke blijven. Zodra de motoren uitvallen omdat je geen brandstof meer hebt, blijf je altijd met dezelfde snelheid vooruit gaan.

Stel ze beginnen op 100 km/h en versnellen over de hele scene naar 150 km/h. Als een schip dan uitvalt op 130 km/h, dan halen de schepen die erachter vliegen hem altijd bij doordat er meer snelheid gemaakt wordt.
Logischerwijze wel. Alleen werd dit niet zo uitgelegd in de film. Ze hingen duidelijk stil.
pi_176880512
Het enige waar ik me dan aan stoor is het feit dat ze uberhaupt brandstof nodig hebben :'). Een vliegdekschip kan jaren zonder bijtanken de hele wereld over maar zo'n cruiser moet tanken? :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_176880555
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:37 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Logischerwijze wel. Alleen werd dit niet zo uitgelegd in de film. Ze hingen duidelijk stil.
Als je evenredig versneld in een lege ruimte lijkt het inderdaad dat je stil hangt. Volgens mij moesten ze dichter bij Crait komen om zo de kleine transportschepen te kunnen gebruiken, daarom mag je er van uit gaan dat ze in ieder geval vooruit gaan.

Stil hangen deden ze sowieso niet, want nadat de bridge werd opgeblazen moesten ze uit de range van de fighters blijven. Anders kon Snoke ook als enige wel vooruit gaan om zo de range te verkleinen.
pi_176880616
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:41 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Als je evenredig versneld in een lege ruimte lijkt het inderdaad dat je stil hangt. Volgens mij moesten ze dichter bij Crait komen om zo de kleine transportschepen te kunnen gebruiken, daarom mag je er van uit gaan dat ze in ieder geval vooruit gaan.

Stil hangen deden ze sowieso niet, want nadat de bridge werd opgeblazen moesten ze uit de range van de fighters blijven. Anders kon Snoke ook als enige wel vooruit gaan om zo de range te verkleinen.
Zoals het leek werd het allemaal niet zo uitgelegd hoor. Maar goed.
pi_176880626
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:39 schreef HeatWave het volgende:
Het enige waar ik me dan aan stoor is het feit dat ze uberhaupt brandstof nodig hebben :'). Een vliegdekschip kan jaren zonder bijtanken de hele wereld over maar zo'n cruiser moet tanken? :P.
Warpen kost veel brandstof.
pi_176880748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:44 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zoals het leek werd het allemaal niet zo uitgelegd hoor. Maar goed.
Waarom moet het uitgelegd worden? Of wat is jou visie van de uitleg die er wel was?
pi_176880849
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:51 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Waarom moet het uitgelegd worden? Of wat is jou visie van de uitleg die er wel was?
Brandstof was op, schip verloor snelheid tot het punt dat het stil zou liggen. Het zou gewoon mooi zijn als dingen werken in de ruimte zo als ze in het echt ook zouden werken. Net als die bommen die hard naar beneden vallen in 0 gravity, ook zo raar.

Maar we komen er toch niet uit.
pi_176880946
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Brandstof was op, schip verloor snelheid tot het punt dat het stil zou liggen. Het zou gewoon mooi zijn als dingen werken in de ruimte zo als ze in het echt ook zouden werken. Net als die bommen die hard naar beneden vallen in 0 gravity, ook zo raar.

Maar we komen er toch niet uit.
Je snapt volgens mij niet hoe het werkt, het lijkt stil te liggen doordat de rest sneller gaat, verder is het gewoon simpele natuurkunde.

Over de bommen:
quote:
How Bombers Work in Space
Of the many nitpicks some people have with The Last Jedi this one is pretty minimal, but some fans have questioned how the Resistance’s bomber squadrons in the opening battle of the movie were meant to deliver their explosive payloads, considering, well... you can’t just “drop” bombs on top of a gigantic dreadnought in microgravity, after all. So how did Paige Tico eventually (and tragically) deliver her final bombing run? The answer, of course, is pretty simple: science. Well, magnets, more specifically, but they basically are science. According to the book, the MG-100 Starfortress pushes its payload out of its containment rack with “sequenced electromagnetic plates,” and the proton bombs then are “drawn magnetically to their unfortunate targets.”
https://io9.gizmodo.com/t(...)ficial-gu-1821407270
:W
pi_176881009
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:01 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Je snapt volgens mij niet hoe het werkt, het lijkt stil te liggen doordat de rest sneller gaat, verder is het gewoon simpele natuurkunde.

Over de bommen:

[..]

:W
En de bombers zijn dan niet van metaal? Leek ook niet echt op een magneet zoals ze precies recht naar beneden vielen. Beetje matige uitleg, niet voldoende.

De bombers kwamen ook wel uit het niets he, ineens op het scherm. Wel gek hoe ze die zomaar dichtbij lieten komen. Ze kwamen van de planeet, dus warpen kan niet, anders waren die Stardestroyers ook wel dichterbij de vluchtende schepen gewarpt.
pi_176881101
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:06 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En de bombers zijn dan niet van metaal? Leek ook niet echt op een magneet zoals ze precies recht naar beneden vielen. Beetje matige uitleg, niet voldoende.
Dat is de officiële uitleg van Star Wars en daar zult u het mee moeten doen :W
pi_176881144


Deze man legt het allemaal wel goed uit. En deel 3 moet nog komen.
  donderdag 1 februari 2018 @ 17:25:12 #100
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176887394
quote:
10s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Die waren er om die bol van 160km te vervangen, he. De tering wat ben jij dom.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 08:25 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Goed punt. Nu komen er hele theorieën over 'suicide asteroïden' en vragen waarom dit nooit eerder is gedaan. Ook niet wat je wilt als scriptschrijver..

Al met al vond ik het wel een mooie en onverwachte scene. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:24 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Want we leven in een wereld waarin warp technologie bestaat natuurlijk. En het doel van de Death Star is het vernietigen van een planeet. En hier op aarde hebben we dat nog nooit als doel gehad van een oorlog.

Leuk he, logica?
Het vette impliceert toepassing zoals in de film he, geen netwerk van hyperdrive asteroiden die de Death Star vervangen.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:56 schreef TheJanitor het volgende:
Net als die bommen die hard naar beneden vallen in 0 gravity
Worden magnetisch afgeworpen volgens het naslagwerk, waarbij schilden het voornaamste argument zijn om relatief trage en domme bommen te werpen ipv er met energiewapens op te schieten. En dat punt hadden we begin januari al bereikt volgens mij.

Fucking dom idd.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 1 februari 2018 @ 17:42:00 #101
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_176887755
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 18:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ondanks zijn verwondingen was Finn maar een makkie vergeleken met Mary Sue.
Een vrouw zonder enige vorm van training en een mindere reach en sowieso minder kracht.
Finn is dan ook niet Force Sensitive. Dus dat hij de minste vechter is van de drie is nogal logisch.

Overigens heeft Rey ook de nodige ervaring met wapenstokken, zoals we zien op Jakku.

Fysieke kracht is voor mensen met de Force ook minder relevant, kijk bijvoorbeeld naar de oudere Jedi en Sith die ondanks hun krakkemikkige lichamen vaak veel sterker zijn dan jongere tegenstanders die fysiek op hun piek zijn.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_176889741
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 18:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ondanks zijn verwondingen was Finn maar een makkie vergeleken met Mary Sue.
Een vrouw zonder enige vorm van training en een mindere reach en sowieso minder kracht.
Hoe weet je zo zeker dat ze geen training had? Er is geen flikker te doen op zo'n woestijnplaneet, dus wie weet doodde ze de tijd met push ups?

Sowieso dat hele Mary Sue. :') Sciencefictionfilms en series zitten vol met jonge, onervaren mensen die boven alles en iedereen uitsteken. Want zij zijn de 'chosen one'.

Hackers van zestien die eventjes de totale Amerikaanse cyberdefense inpakken. Alsof daar geen slimme mensen werken. Tovenaars die als pasgeboren baby(!) in staat zijn een superschurk te verwonden. Farm boys die zonder enig soort van vliegbrevet een gevechtsvliegtuig besturen en ervaren gevechtsvliegers neerhalen. Waarvan eentje acht jaar oud.

Maar als de chosen one een meisje is, dan is het ineens ongeloofwaardig en Mary Sue. :')
pi_176889982
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:29 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat ze geen training had? Er is geen flikker te doen op zo'n woestijnplaneet, dus wie weet doodde ze de tijd met push ups?

Sowieso dat hele Mary Sue. :') Sciencefictionfilms en series zitten vol met jonge, onervaren mensen die boven alles en iedereen uitsteken. Want zij zijn de 'chosen one'.

Hackers van zestien die eventjes de totale Amerikaanse cyberdefense inpakken. Alsof daar geen slimme mensen werken. Tovenaars die als pasgeboren baby(!) in staat zijn een superschurk te verwonden. Farm boys die zonder enig soort van vliegbrevet een gevechtsvliegtuig besturen en ervaren gevechtsvliegers neerhalen. Waarvan eentje acht jaar oud.

Maar als de chosen one een meisje is, dan is het ineens ongeloofwaardig en Mary Sue. :')
Inderdaad, als Rey al een "Mary Sue" zou zijn, dan zijn Luke en Anakin dat ook. Maar dat ziet men inderdaad anders omdat het mannen zijn en Rey een hulpeloos meisje is in hun ogen...
pi_176890941
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:29 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat ze geen training had? Er is geen flikker te doen op zo'n woestijnplaneet, dus wie weet doodde ze de tijd met push ups?

Sowieso dat hele Mary Sue. :') Sciencefictionfilms en series zitten vol met jonge, onervaren mensen die boven alles en iedereen uitsteken. Want zij zijn de 'chosen one'.

Hackers van zestien die eventjes de totale Amerikaanse cyberdefense inpakken. Alsof daar geen slimme mensen werken. Tovenaars die als pasgeboren baby(!) in staat zijn een superschurk te verwonden. Farm boys die zonder enig soort van vliegbrevet een gevechtsvliegtuig besturen en ervaren gevechtsvliegers neerhalen. Waarvan eentje acht jaar oud.

Maar als de chosen one een meisje is, dan is het ineens ongeloofwaardig en Mary Sue. :')
Een stok of speer is iets heel anders dan een zwaard. Maar laten we meegaan in jou redenatie dat ze haar zelf heeft leren verdedigen met allerlei slagwapens.
Dan nog blijft mijn bezwaar staan, ongetraind in de force een getrainde force user verslaan met niet al te veel moeite.
Sinds wanneer is Rey de chosen one? Dat was Anakin en zijn profetie is uitgekomen.
Nogmaals het stoort mij niet dat de hoofdrolspeelster een vrouw is, het stoort mij dat ze ineens alles kan zonder enige vorm van inspanning en training. Het is luiheid van de schrijver en minachting voor de kijker en de lore rondom de force en star wars in z’n algemeen.
pi_176891259
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:42 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Inderdaad, als Rey al een "Mary Sue" zou zijn, dan zijn Luke en Anakin dat ook. Maar dat ziet men inderdaad anders omdat het mannen zijn en Rey een hulpeloos meisje is in hun ogen...
Anakin kan ik deels in meegaan, maar die was ook erg speciaal. Geboren door de force zelf notabene dus daar is je verklaring.
Luke daarentegen was absoluut geen “Mary Sue”. Luke had een duidelijke learning curve, waar hij als nietswetende snotneus voorzichtig wegwijs werd gemaakt in het gebruik van de force.
Ik weet niet hoeveel tijd er tussen “a new hope” en “the empire strikes back” zit, maar ik neem aan dat hij in die tijd vast wel getraind heeft in de force en met zijn lightsabre.
Ondanks de training kon Luke met moeite zijn lightsabre uit het sneeuw trekken met de force.
Daarna moest Luke nog naar dagobah om daar te trainen met Yoda om een Jedi te worden.
Uiteindelijk heeft zijn gebrek aan training Luke een hand gekost en de ontdekking dat Vader zijn vader was.
Tot nu toe heeft Rey niets verloren, niets geleerd en alles gekregen. Er is gewoon moeilijk sympathie voor haar op te brengen.
Sterker nog ik denk dat de meeste mensen die de nieuwe trilogie zien meer geïnteresseerd zijn in het verhaal van Kylo Ren dan in het verhaal van Rey.

Anyway ik vind het wel welletjes zo, jullie vinden de film helemaal top ondanks de enorme plotholes, het sjw gehalte en het negeren van de spelregels van de vorige films.
Ik vind het een klap in het gezicht van mensen die graag een goede star wars film wilden zien.
pi_176895177
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:38 schreef Chivaz het volgende:
Anyway ik vind het wel welletjes zo, jullie vinden de film helemaal top ondanks de enorme plotholes, het sjw gehalte en het negeren van de spelregels van de vorige films.
Ik vind het een klap in het gezicht van mensen die graag een goede star wars film wilden zien.
Het is eerder dat jouw kritiek nergens op slaat. Iig niet de films waarover je het denkt te hebben.

Het is alsof je na het innemen van een stelling pas de plot summary bent gaan lezen op imdb.
1 + 1 = blauw
  donderdag 1 februari 2018 @ 23:26:50 #107
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176895548
Alle plotholes die aangedragen worden zijn óf onderdeel van een spanningsboog óf worden in de film al prima aangestipt qua logica.

Jankzakken trekken het gewoon slecht dat het niet hún verwachting waar maakt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176895827
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 23:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Alle plotholes die aangedragen worden zijn óf onderdeel van een spanningsboog óf worden in de film al prima aangestipt qua logica.

Jankzakken trekken het gewoon slecht dat het niet hún verwachting waar maakt.
Als je in discussie gaat blijven ze komen met dezelfde argumenten of lezen ze niet wat er geschreven is. En als ze hun punt niet kunnen maken bij een argument stellen ze een tegen vraag met de volgende "plothole". Of een goede uitleg geven, waarop ze dan zeggen dat het voor hun onvoldoende is, terwijl het de officiële lezing van Star Wars zelf is :')
  vrijdag 2 februari 2018 @ 00:04:24 #109
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176896279
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 23:39 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Als je in discussie gaat blijven ze komen met dezelfde argumenten of lezen ze niet wat er geschreven is. En als ze hun punt niet kunnen maken bij een argument stellen ze een tegen vraag met de volgende "plothole". Of een goede uitleg geven, waarop ze dan zeggen dat het voor hun onvoldoende is, terwijl het de officiële lezing van Star Wars zelf is :')
Ik vind het enerzijds prachtig als mensen zichzelf zo onderuit kunnen schoppen.

Anderzijds zuigt het energie en dan ik beter gaan boycotten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176901291
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Anakin kan ik deels in meegaan, maar die was ook erg speciaal. Geboren door de force zelf notabene dus daar is je verklaring.
Luke daarentegen was absoluut geen “Mary Sue”. Luke had een duidelijke learning curve, waar hij als nietswetende snotneus voorzichtig wegwijs werd gemaakt in het gebruik van de force.
Ik weet niet hoeveel tijd er tussen “a new hope” en “the empire strikes back” zit, maar ik neem aan dat hij in die tijd vast wel getraind heeft in de force en met zijn lightsabre.
Ondanks de training kon Luke met moeite zijn lightsabre uit het sneeuw trekken met de force.
Daarna moest Luke nog naar dagobah om daar te trainen met Yoda om een Jedi te worden.
Uiteindelijk heeft zijn gebrek aan training Luke een hand gekost en de ontdekking dat Vader zijn vader was.
Tot nu toe heeft Rey niets verloren, niets geleerd en alles gekregen. Er is gewoon moeilijk sympathie voor haar op te brengen.
Misschien is Rey ook wel een chosen one? Net als Luke en Anakin.. Er staat nergens dat je een Sywalker moet zijn om gekozen te worden.

Ik ben het wel met je eens dat Rey niet echt hard een verlies meemaakt. Dat maakt het moeilijker om sympathie voor haar op te brengen. Bij Luke was het verliezen van zijn hand een traumatisch moment, waarna hij echt serieuzer en volwassener werd. Daarvoor zag ie het nog een beetje als één groot avontuur. Die groei maakt hem zo interessant.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:38 schreef Chivaz het volgende:
Anyway ik vind het wel welletjes zo, jullie vinden de film helemaal top ondanks de enorme plotholes, het sjw gehalte en het negeren van de spelregels van de vorige films.
Ik vind het een klap in het gezicht van mensen die graag een goede star wars film wilden zien.
Ik vind de film inderdaad top, maar ik moet ook toegeven dat er behoorlijke mankementen in zaten.

Maar dat de film sjw zou zijn.. kom op zeg. Bij sjw moet ik denken aan zwart-witte filmhuisvehikels over opiumverslaafde transgenders in het communistische Hongarije in de jaren zestig. Niet over een popcornfilm in de ruimte.

Ja, okay, de film zit vol met personages die geen blanke man zijn maar desondanks toch belangrijke dingen doen. :o Guttegut. Het is me wat. Maar wat is daar nu politiek en sjw aan?
pi_176901776
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 11:51 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Misschien is Rey ook wel een chosen one? Net als Luke en Anakin.. Er staat nergens dat je een Sywalker moet zijn om gekozen te worden.

Ik ben het wel met je eens dat Rey niet echt hard een verlies meemaakt. Dat maakt het moeilijker om sympathie voor haar op te brengen. Bij Luke was het verliezen van zijn hand een traumatisch moment, waarna hij echt serieuzer en volwassener werd. Daarvoor zag ie het nog een beetje als één groot avontuur. Die groei maakt hem zo interessant.

[..]

Ik vind de film inderdaad top, maar ik moet ook toegeven dat er behoorlijke mankementen in zaten.

Maar dat de film sjw zou zijn.. kom op zeg. Bij sjw moet ik denken aan zwart-witte filmhuisvehikels over opiumverslaafde transgenders in het communistische Hongarije in de jaren zestig. Niet over een popcornfilm in de ruimte.

Ja, okay, de film zit vol met personages die geen blanke man zijn maar desondanks toch belangrijke dingen doen. :o Guttegut. Het is me wat. Maar wat is daar nu politiek en sjw aan?
Het gaat mij niet om vrouwen of minderheden in het algemeen. Ik stoorde mij nooit aan Leia bijvoorbeeld.
Waar het mij om gaat is het geforceerde inpassen van vrouwelijke rollen om de man te ondermijnen. Holdo die de plannen niet wou vertellen tegen een officier die recht heeft op dat soort informatie zonder duidelijke reden.
Mensen hier vinden dat Holdo daar alle recht toe had omdat Poe niet luisterde naar de orders van Leia. Ik vind dat onzin, Poe is geen simpele soldaat maar een officier die direct onder bevel staat van de generaal/admiraal. Er was geen enkele reden om hem niet bij de plannen te betrekken en ik heb sterk het idee dat ze dit gedaan hebben om Holdo sterk te laten lijken tegenover Poe.
Bovendien was er al een admiraal die de rol van Holdo had kunnen hebben en dat was Ackbar die roemloos ten onder ging toen de brug werd opgeblazen.
Dan is er nog Rose die een stormtrooper de les moet lezen over verlies en ook nog eens sterker blijkt te zijn dan Finn, een van jongs af aan getrainde stormtrooper. Krijgen we nog een les over hoe slecht het kapitalisme is en dat het marxisme geweldig is.
Dat zien we wel met het kind dat de bezem pakt met behulp van de force. Een ieder heeft recht op de force en kan het zonder training gebruiken.
Er is geen hard werk, opoffering en training meer nodig.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 februari 2018 @ 12:12:09 #112
364681 over_hedge
pi_176901777
quote:
15s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:55 schreef TheJanitor het volgende:
Waarom gingen die ruimteschepen van de resistance eigenlijk minder snel vliegen nadat hun brandstof op was? In de ruimte heb je vrijwel geen weerstand zoals we ook leerden in andere films over de ruimte.
Omdat het een fucking film is over wezens met speciale krachten. en waar geluid is in de ruimte, en en zwaarden van lasers zijn..

Echt de tering. Geniet van de film en jank niet zo
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_176902015
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Omdat het een fucking film is over wezens met speciale krachten. en waar geluid is in de ruimte, en en zwaarden van lasers zijn..

Echt de tering. Geniet van de film en jank niet zo
Zo'n zwak argument is dat, he.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 februari 2018 @ 12:26:53 #114
364681 over_hedge
pi_176902123
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:20 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zo'n zwak argument is dat, he.
Nee. Het is gewoon zo. Het is een fantasy wereld.Het bestaat niet echt. Ze kunnen doen wat ze willen. Als ze zeggen dat mensen kunnen vliegen, en honden kunnen praten dan is dat de waarheid want het is fantisy. Hoe moeilijk kan het zijn...

En mensen zeiken over plotholes :') :') en 9 van de 10 van die plotholes die ze zien worden nog eens uitgelegd in allemaal lore, animatie series en andere extra dingen die er over uitkomen.

Maar er zullen altijd vreemde dingen gebeuren die puur geschreven zijn omdat het een mooie scene is. Ook al voegt het van de rest weinig aan het verhaal toe. Dat is nou eenmaal hoe films werken.

Maar neeeee iedereen moet over elk detail janken ipv gewoon genieten van een fantisy film. En op de 1 of andere manier is dat bij star wars nog 20x erger dan bij andere fantisy films.

En dat je het geen goede film vind prima. Maar damn wat kunnen mensen janken zeg
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_176902220
Overigens denk ik dat de opzet van de trilogie verkeerd was. De film begon goed, alleen had niet Rey de force user moeten zijn maar Finn.
Op deze manier heb je dus een karakter die al veel brute dingen heeft meegemaakt en die dus voor het eerst een beslissing voor zichzelf maakt.
De rivaliteit tussen Kylo en Finn zou veel meer diepgang hebben en het gevecht had moeten stoppen toen Finn de lightsabre over zijn rug krijgt.
Uiteindelijk zouden Chewbacca, Rey en Finn op zoek gaan naar Luke waar Luke de potentie ziet van Finn en besluit om Finn te trainen.
De tweede film hadden ze 3 jaar in de toekomst kunnen laten starten zodat Kylo zijn training heeft af kunnen maken en waar Finn al heel wat geleerd heeft over de force.
Rey had dan de plaats van Han Solo kunnen overnemen met Chewbacca aan haar zijde.
Uiteindelijk had Skywalker in een laatste daad van opoffering vermoord kunnen worden door Kylo Ren. In de 3e film hadden we dus de wraak van Finn kunnen zien of misschien wel een opoffering waar alle force users dood gaan.
pi_176902226
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Nee. Het is gewoon zo. Het is een fantasy wereld.Het bestaat niet echt. Ze kunnen doen wat ze willen. Als ze zeggen dat mensen kunnen vliegen, en honden kunnen praten dan is dat de waarheid want het is fantisy. Hoe moeilijk kan het zijn...

En mensen zeiken over plotholes :') :') en 9 van de 10 van die plotholes die ze zien worden nog eens uitgelegd in allemaal lore, animatie series en andere extra dingen die er over uitkomen.

Maar er zullen altijd vreemde dingen gebeuren die puur geschreven zijn omdat het een mooie scene is. Ook al voegt het van de rest weinig aan het verhaal toe. Dat is nou eenmaal hoe films werken.

Maar neeeee iedereen moet over elk detail janken ipv gewoon genieten van een fantisy film. En op de 1 of andere manier is dat bij star wars nog 20x erger dan bij andere fantisy films.

En dat je het geen goede film vind prima. Maar damn wat kunnen mensen janken zeg
Ik merk wel dat jij geen schrijver bent en niet zoveel over dit onderwerp hebt nagedacht. Het maakt verder ook niet uit, maar ik snap dat het pijn doet als mensen kritiek hebben over iets waar je compleet gek van bent als niet nadenkende fanboy.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 februari 2018 @ 12:36:28 #117
364681 over_hedge
pi_176902281
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik merk wel dat jij geen schrijver bent en niet zoveel over dit onderwerp hebt nagedacht. Het maakt verder ook niet uit, maar ik snap dat het pijn doet als mensen kritiek hebben over iets waar je compleet gek van bent als niet nadenkende fanboy.
:') :') :')_____!!!

En ja ben echt een fanboy :')___! Kan niet zo goed tegen jankende meisjes zoals jij. Maar zoals ik al zei. Als je die film niet goed vind prima. Maar je huilt echt over dingen die nergens op slaan.

Er is ook geen geluid in de ruimte. Laten we de volgende star wars zonder geluid maken. Dan klopt dat tenminste! :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_176902306
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik merk wel dat jij geen schrijver bent en niet zoveel over dit onderwerp hebt nagedacht. Het maakt verder ook niet uit, maar ik snap dat het pijn doet als mensen kritiek hebben over iets waar je compleet gek van bent als niet nadenkende fanboy.
Ik ben het wel met fanboy eens. Sommige dingen moet je ook niet veel over nadenken. Elke film heeft een plothole. Ook de meest gewaardeerde films hebben dat, dus dat vind ik niet zozeer een valide argument.
pi_176902311
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:36 schreef over_hedge het volgende:

[..]

:') :') :')_____!!!

En ja ben echt een fanboy :')___! Kan niet zo goed tegen jankende meisjes zoals jij. Maar zoals ik al zei. Als je die film niet goed vind prima. Maar je janked echt over dingen die nergens op slaan.

Er is ook geen geluid in de ruimte. Laten we de volgende star wars zonder geluid maken. Dan klopt dat tenminste! :')
Niet alleen dom, ook nog sexistisch. Lekker bezig, man.

En nee, dat is niet nodig. Maar zoals ik al zei, je hebt duidelijk nooit over dit onderwerp nagedacht, maar ik zal geen verwachtingen hebben dat je overhaupt over het vermogen beschikt dit te kunnen.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 februari 2018 @ 12:39:25 #120
364681 over_hedge
pi_176902329
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Niet alleen dom, ook nog sexistisch. Lekker bezig, man.

En nee, dat is niet nodig. Maar zoals ik al zei, je hebt duidelijk nooit over dit onderwerp nagedacht, maar ik zal geen verwachtingen hebben dat je overhaupt over het vermogen beschikt dit te kunnen.
^O^ ^O^

Ik ga niet eens meer op je in. Maar succes met je : Kijk mij eens slim zijn en over onderwerpen in een fantasy film nadenken ^O^
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_176902367
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:36 schreef over_hedge het volgende:

[..]

:') :') :')_____!!!

En ja ben echt een fanboy :')___! Kan niet zo goed tegen jankende meisjes zoals jij. Maar zoals ik al zei. Als je die film niet goed vind prima. Maar je huilt echt over dingen die nergens op slaan.

Er is ook geen geluid in de ruimte. Laten we de volgende star wars zonder geluid maken. Dan klopt dat tenminste! :')
Ach deze "critici" luisteren niet eens als je met goede tegenargumenten komt of zwart op wit een officiële verklaring geeft. Ze zijn niet hier om te discussiëren maar om een beetje dom te zwetsen, omdat ze er niet tegen kunnen dat Star Wars nu voor een nog groter publiek toegankelijk is.
pi_176903011
Nou, ook ik heb nu dus de 'nieuwste' Starwars bekeken en eerlijkheidshalve, als ik hem niet gezien had, had ik niks gemist. Was oke, maar niet opzienbarend of baanbrekend. Film was als vertier oke, maar echt onderhoudend als in "constant kijkend om maar niks te missen." NEE.

En dat terwijl ik een Starwars liefhebber ben vanaf mid-jaren 70 (77) en alle films gezien heb/ben geweest.
pi_176903609
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:41 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ach deze "critici" luisteren niet eens als je met goede tegenargumenten komt of zwart op wit een officiële verklaring geeft. Ze zijn niet hier om te discussiëren maar om een beetje dom te zwetsen, omdat ze er niet tegen kunnen dat Star Wars nu voor een nog groter publiek toegankelijk is.
En een officiële is altijd voldoende, of logisch?

Aan je profielfoto te zien ben jij ook een fanboy... Dan zal je ook meer accepteren en wegkijken als het niet logisch is. Dat mag, maar er zijn ook mensen die zich wel ergeren aan dingen die niet kloppen of gewoonweg dom zijn.

Kijk mijn linkjes maar eens van eerder. Kost maar 3 uur van je tijd, maar dan snap je misschien beter hoe slecht deze film was qua verhaal, logica en characters.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 13:52:28 #124
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176903728
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:38 schreef Chivaz het volgende:
Ondanks de training kon Luke met moeite zijn lightsabre uit het sneeuw trekken met de force.
Daarna moest Luke nog naar dagobah om daar te trainen met Yoda om een Jedi te worden.
Uiteindelijk heeft zijn gebrek aan training Luke een hand gekost en de ontdekking dat Vader zijn vader was.
Tot nu toe heeft Rey niets verloren, niets geleerd en alles gekregen. Er is gewoon moeilijk sympathie voor haar op te brengen.
Sterker nog ik denk dat de meeste mensen die de nieuwe trilogie zien meer geïnteresseerd zijn in het verhaal van Kylo Ren dan in het verhaal van Rey.
Hoewel ik enorm van de film heb genoten, sla je hiermee wel de spijker op de kop. De simpelste voorbeelden zijn die van Luke, Finn en natuurlijk Kylo. Je leeft met ze mee tijdens hun zware beproevingen en opofferingen. Finn gaat richting het einde van de film zo ver dat hij zijn leven wilt geven voor ´de greater cause´. Zelfs Luke leert op zijn oude dag nog een wijze les, wat overigens een van mijn favoriete scenes was.

Rey maakt z.g.a. niets mee in vergelijking met de rest. The Force is blijkbaar iets waar je mee wordt geboren, een gift. Dit is compleet nieuw in de Star Wars Saga. Natuurlijk worden er mensen gebeuren met een talent, maar zonder training was je nog steeds nergens.

Het doet me denken aan de leercurve van The Hulk: In de meest recente films zie je hoe hij zich langzaamaan steeds beter onder controle kan houden, terwijl hij in het begin bekend stond als een ongeleide raket.

Rey heeft nu al volledige controle over The Force zonder significante training. Is blijkbaar niet meer nodig, zeker gezien je onderstaande quote.

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:12 schreef Chivaz het volgende:
Dat zien we wel met het kind dat de bezem pakt met behulp van de force. Een ieder heeft recht op de force en kan het zonder training gebruiken.
Er is geen hard werk, opoffering en training meer nodig.
Dit is een groot minpunt van de film, maar we weten niet wat het derde deel in petto heeft. Zal de focus meer op Kylo liggen? Desalniettemin worden er meer dan genoeg personages uitgediept, waardoor ik de TLJ een erg geslaagde film vond! Dit miste ik enorm in TFA.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_176903941
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En een officiële is altijd voldoende, of logisch?

Aan je profielfoto te zien ben jij ook een fanboy... Dan zal je ook meer accepteren en wegkijken als het niet logisch is. Dat mag, maar er zijn ook mensen die zich wel ergeren aan dingen die niet kloppen of gewoonweg dom zijn.

Kijk mijn linkjes maar eens van eerder. Kost maar 3 uur van je tijd, maar dan snap je misschien beter hoe slecht deze film was qua verhaal, logica en characters.
Fanboy? Ik zeg nergens dat het een perfecte film is en begrijp de kritiek ook tot bepaalde mate. Het is alleen kinderachtig om een film constant neer te sabelen op basis van 5-6 argumenten. Daarnaast sta ik wel open voor een andere visie iets wat bij jou en Chivaz ontbreekt, daarom komt er ook geen goede discussie uit.

Een officiële uitleg is meer dan voldoende en logisch. Maar waarom wil je zo graag bevestiging bij Star Wars? Het is een Sci-Fi film, daar hoeft niet alles 100% te kloppen. Bij waargebeurde verhalen, of verhalen in de normale wereld mag je wel verlangen dat alles klopt. Als Star Wars zegt dat een Lightsaber op een bepaalde manier werkt, stel je toch ook geen vragen omdat het niet logisch zou zijn en in het echt niet zou kunnen? |:(
pi_176904076
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:59 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Fanboy? Ik zeg nergens dat het een perfecte film is en begrijp de kritiek ook tot bepaalde mate. Het is alleen kinderachtig om een film constant neer te sabelen op basis van 5-6 argumenten. Daarnaast sta ik wel open voor een andere visie iets wat bij jou en Chivaz ontbreekt, daarom komt er ook geen goede discussie uit.

Een officiële uitleg is meer dan voldoende en logisch. Maar waarom wil je zo graag bevestiging bij Star Wars? Het is een Sci-Fi film, daar hoeft niet alles 100% te kloppen. Bij waargebeurde verhalen, of verhalen in de normale wereld mag je wel verlangen dat alles klopt. Als Star Wars zegt dat een Lightsaber op een bepaalde manier werkt, stel je toch ook geen vragen omdat het niet logisch zou zijn en in het echt niet zou kunnen? |:(
Het is 3 uur aan materiaal kritiek. En het laatste deel moet nog komen. Dat is niet 5-6 argumenten.

En nee, een lightsaber kan best op een bepaald moment niet werken. Maar stel dat in de volgende film Rey ineens kan vliegen als superman van planeet tot planeet dan zal ik daar mijn vraagtekens bij zetten. Jij dus niet, want het is een Sci-Fi film.
pi_176904187
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:02 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het is 3 uur aan materiaal kritiek. En het laatste deel moet nog komen. Dat is niet 5-6 argumenten.
Ik zie hier op het forum maar 5-6 verschillende dingen langskomen.
quote:
En nee, een lightsaber kan best op een bepaald moment niet werken. Maar stel dat in de volgende film Rey ineens kan vliegen als superman van planeet tot planeet dan zal ik daar mijn vraagtekens bij zetten. Jij dus niet, want het is een Sci-Fi film.
:')
Nee, want dan past het niet meer binnen wat Star Wars is.
pi_176904216
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:05 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ik zie hier op het forum maar 5-6 verschillende dingen langskomen.

[..]

:')
Nee, want dan past het niet meer binnen wat Star Wars is.
Het is Sci-Fi, wat loop je nou te janken, joh.
pi_176904445
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:06 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het is Sci-Fi, wat loop je nou te janken, joh.
Als je niet weet wat Sci-Fi is moet je gewoon je mond houden ;)
quote:
Science fiction (often shortened to SF or sci-fi) is a genre of speculative fiction, typically dealing with imaginative concepts such as futuristic science and technology, space travel, time travel, faster than light travel, parallel universes, and extraterrestrial life.
pi_176904488
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:15 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Als je niet weet wat Sci-Fi is moet je gewoon je mond houden ;)

[..]

Ik weet wat Sci-Fi is. Zoals in je beschrijving ook staat is gewoon veel mogelijk. Dus als Star Wars zegt dat Rey kan vliegen met de Force, stel je toch ook geen vragen omdat het niet logisch zou zijn en in het echt niet zou kunnen?
pi_176904605
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik weet wat Sci-Fi is. Zoals in je beschrijving ook staat is gewoon veel mogelijk. Dus als Star Wars zegt dat Rey kan vliegen met de Force, stel je toch ook geen vragen omdat het niet logisch zou zijn en in het echt niet zou kunnen?
Zweven zou ik geen vragen bij stellen, want waarom zou dat niet kunnen als je ook stenen kunt verplaatsen? Maar vliegen van planeet naar planeet werkt zo niet natuurlijk, dat kan dan weer niet vanwege het science aspect.
pi_176904651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:22 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Zweven zou ik geen vragen bij stellen, want waarom zou dat niet kunnen als je ook stenen kunt verplaatsen? Maar vliegen van planeet naar planeet werkt zo niet natuurlijk, dat kan dan weer niet vanwege het science aspect.
Omdat het nooit eerder is voorgekomen? Waarom niet, Leia bleef ook gewoon leven in het vacuüm van de ruimte.

Gewoon je adem inhouden en je blijft gewoon leven. Waarom astronauten al die pakken aanmoeten... geen idee.
pi_176905288
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:05 schreef lord_bono het volgende:

Nee, want dan past het niet meer binnen wat Star Wars is.
Bingo!
Ik ben blij dat je eindelijk toegeeft dat er bepaalde regels zitten aan de wereld die geschetst word in star wars.
Erg jammer dat het 2 topics heeft geduurd tot je bij dit standpunt komt.
pi_176905620
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Bingo!
Ik ben blij dat je eindelijk toegeeft dat er bepaalde regels zitten aan de wereld die geschetst word in star wars.
Erg jammer dat het 2 topics heeft geduurd tot je bij dit standpunt komt.
_O- |:( :')
  vrijdag 2 februari 2018 @ 15:16:33 #135
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176905776
Zullen we het slechte trollen even beperken hier en ons focussen op gezonde respectvolle discussies? Beetje zonde van dit topic zo. Je mag de film best kut vinden en dat mag ook best genoemd worden, maar kom op zeg, deze manier van discussiëren slaat nergens op.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176905905
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 15:07 schreef lord_bono het volgende:

[..]

_O- |:( :')
Maar dat was mijn punt dus wel. Alleen is die grens voor jou pas later bereikt dan voor ons.
pi_176905931
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 15:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zullen we het slechte trollen even beperken hier en ons focussen op gezonde respectvolle discussies? Beetje zonde van dit topic zo. Je mag de film best kut vinden en dat mag ook best genoemd worden, maar kom op zeg, deze manier van discussiëren slaat nergens op.
Het ging er een beetje hard aan toe, maar we zijn uiteindelijk wel bij de conclusie beland.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 15:59:35 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176906603
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:22 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Zweven zou ik geen vragen bij stellen, want waarom zou dat niet kunnen als je ook stenen kunt verplaatsen? Maar vliegen van planeet naar planeet werkt zo niet natuurlijk, dat kan dan weer niet vanwege het science aspect.
Dat vond ik een zwak punt aan dat verhaal met Leia in de ruimte. Nooit iets laten merken van een echte force user (behalve dat ze soms wel wat dingen voelde die op afstand gebeurden) en dan ineens de ruimte in geblazen worden en weer terug komen. Iets waar we maar vanuit gaan dat ze dus een force user is. Het wordt immers nergens als zodanig uitgelegd in de film. (Voor zover ik kan herinneren)

Verder vind ik gewoon de opzet van deze verhalen veel minder dan de eerste 6 films. Het doet allemaal toch een beetje leeg aan. De dingen die niet in lijn liggen met de eerdere films vind ik best irritant. Het zijn dingen die ik hier elke keer lees dus ik hoef ze niet allemaal te benoemen, maar ik stoor mij er wel aan. Ik ben best fan van Star Wars en een aantal standpunten wordt in deze films gewoon afstand van gedaan op een manier die niet echt logisch (of bevredigend) wordt uitgelegd.
Dan mag je wat mij betreft best zeggen dat ik een oude zeikerd ben die vast wil houden aan de oude films. Prima, maar ik ben lang niet de enige en ik ben wel blij dat het dus niet aan mij ligt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 2 februari 2018 @ 16:00:58 #139
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_176906628
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 15:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het ging er een beetje hard aan toe, maar we zijn uiteindelijk wel bij de conclusie beland.
Niet inhoudelijk op de film, maar een conclusie die getrokken wordt op een persoon. Ik denk niet dat het is wat AlwaysHappy bedoelde....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_176906746
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 15:24 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar dat was mijn punt dus wel. Alleen is die grens voor jou pas later bereikt dan voor ons.
Nee, dat er regels zijn is wel duidelijk en is ook nooit ontkend. Alleen verschillen we van mening over of er aan gehouden wordt of niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_176906767
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 16:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, dat er regels zijn is wel duidelijk en is ook nooit ontkend. Alleen verschillen we van mening over of er aan gehouden wordt of niet.
Overleven in het vacuum van de ruimte is dus ok?
  vrijdag 2 februari 2018 @ 16:41:50 #142
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_176907396
Wetenschappelijk onderbouwde geloofwaardigheid, die vlotjes geïntegreerd wordt binnen een voorafgaandelijk geconcipieerd narratief, is voor mij ook een essentieel element bij mijn beleving van fantasy.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_176910852
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 16:08 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Overleven in het vacuum van de ruimte is dus ok?
Twijfelgeval. Maar als getraind force user (en daarover bestaat geen twijfel) heeft ze misschien haar lichaam dusdanig onder controle dat ze kan overleven. Daarom voordeel van de twijfel.

Maar ik zeg ook niet dat alles perfect klopt, maar wel dat er imho aan de Star Wars regels wordt voldaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_176911084
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om vrouwen of minderheden in het algemeen. Ik stoorde mij nooit aan Leia bijvoorbeeld.
Waar het mij om gaat is het geforceerde inpassen van vrouwelijke rollen om de man te ondermijnen. Holdo die de plannen niet wou vertellen tegen een officier die recht heeft op dat soort informatie zonder duidelijke reden.
Mensen hier vinden dat Holdo daar alle recht toe had omdat Poe niet luisterde naar de orders van Leia. Ik vind dat onzin, Poe is geen simpele soldaat maar een officier die direct onder bevel staat van de generaal/admiraal. Er was geen enkele reden om hem niet bij de plannen te betrekken en ik heb sterk het idee dat ze dit gedaan hebben om Holdo sterk te laten lijken tegenover Poe.
Bovendien was er al een admiraal die de rol van Holdo had kunnen hebben en dat was Ackbar die roemloos ten onder ging toen de brug werd opgeblazen.
Dan is er nog Rose die een stormtrooper de les moet lezen over verlies en ook nog eens sterker blijkt te zijn dan Finn, een van jongs af aan getrainde stormtrooper. Krijgen we nog een les over hoe slecht het kapitalisme is en dat het marxisme geweldig is.
Dat zien we wel met het kind dat de bezem pakt met behulp van de force. Een ieder heeft recht op de force en kan het zonder training gebruiken.
Er is geen hard werk, opoffering en training meer nodig.
Wacht even. Als vrouwen het voortouw nemen, ergens gelijk in blijken te hebben, of een leidersrol oppakken, dan is dat ‘geforceerd’ en ‘ondermijning van de man’? En andersom is dat niet het geval?

Tot nu toe was het in bijna altijd de blanke, mannelijke held die de leidersrol op zich nam en de boel wel eventjes ging redden. De rest van de wereld speelde tweede viool als sidekick, comic relief, love interest of kanonnenvoer.

Ben blij dat het nu wat meer gelijk wordt getrokken. Dat noem ik echt geen ondermijning van de man. Ja, sommige dames hebben nu een rol als held of leider. Maar daarnaast is er ook nog steeds een blanke man (Luke) die een heldenrol vervult.

En het woord ‘marxisme’ en ‘kapitalisme’ heb ik in de film echt nergens horen vallen… :')
pi_176911281
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 19:42 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Wacht even. Als vrouwen het voortouw nemen, ergens gelijk in blijken te hebben, of een leidersrol oppakken, dan is dat ‘geforceerd’ en ‘ondermijning van de man’? En andersom is dat niet het geval?

Tot nu toe was het in bijna altijd de blanke, mannelijke held die de leidersrol op zich nam en de boel wel eventjes ging redden. De rest van de wereld speelde tweede viool als sidekick, comic relief, love interest of kanonnenvoer.

Ben blij dat het nu wat meer gelijk wordt getrokken. Dat noem ik echt geen ondermijning van de man. Ja, sommige dames hebben nu een rol als held of leider. Maar daarnaast is er ook nog steeds een blanke man (Luke) die een heldenrol vervult.

En het woord ‘marxisme’ en ‘kapitalisme’ heb ik in de film echt nergens horen vallen… :')
Je hebt het totaal niet begrepen he.
Ik heb geen problemen met vrouwen of minderheden in de hoofdrol.
Ik zat ook niet te zeiken over Leia of Amidala.
Het gaat mij om het geforceerde karakter, een vrouw of een minderheid in de film schrijven zonder enig doel behalve het pleasen van minderheden/vrouwen.
Vertel mij nu eens wat de toegevoegde waarde was van Holdo in het verhaal of nog erger de rol van Rose?

Ik vind het trouwens onbegrijpelijk hoe je de kritiek op het huidige kapitalisme en de verheerlijking van het marxisme hebt gemist in de film.
Het lag er zo dik bovenop dat ik mezelf zat te irriteren tijdens die hele sidequest op die casinoplaneet.
pi_176911694
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 19:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je hebt het totaal niet begrepen he.
Ik heb geen problemen met vrouwen of minderheden in de hoofdrol.
Ik zat ook niet te zeiken over Leia of Amidala.
Het gaat mij om het geforceerde karakter, een vrouw of een minderheid in de film schrijven zonder enig doel behalve het pleasen van minderheden/vrouwen.
Vertel mij nu eens wat de toegevoegde waarde was van Holdo in het verhaal of nog erger de rol van Rose?

Ik vind het trouwens onbegrijpelijk hoe je de kritiek op het huidige kapitalisme en de verheerlijking van het marxisme hebt gemist in de film.
Het lag er zo dik bovenop dat ik mezelf zat te irriteren tijdens die hele sidequest op die casinoplaneet.
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:03 schreef Chivaz het volgende:

...bij de hand word genomen door een dikke Aziatische vrouw en ook nog eens word gewezen op zijn lafheid.
...
Nee je hebt geen probleem met vrouwen en minderheden... :')
pi_176912125
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 20:10 schreef lord_bono het volgende:

[..]


[..]

Nee je hebt geen probleem met vrouwen en minderheden... :')
Heb je er moeite mee hoe ik haar heb beschreven? Vreemd want Rose is precies dat, een dikke Aziatische vrouw.
pi_176913077
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 19:50 schreef Chivaz het volgende:

Je hebt het totaal niet begrepen he.
Ik heb geen problemen met vrouwen of minderheden in de hoofdrol.
Ik zat ook niet te zeiken over Leia of Amidala.
Okay, je hebt dus geen problemen met vrouwelijke personages. Zolang ze maar geen ‘geforceerde’ rare dingen doen. Zoals een man de les lezen, hem niet onmiddellijk de informatie geven waar hij om vraagt, of de baas zijn in een gevecht.

Sja, die vrouwtjes moeten hun plek gewoon kennen… :{
pi_176913379
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:07 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Okay, je hebt dus geen problemen met vrouwelijke personages. Zolang ze maar geen ‘geforceerde’ rare dingen doen. Zoals een man de les lezen, hem niet onmiddellijk de informatie geven waar hij om vraagt, of de baas zijn in een gevecht.

Sja, die vrouwtjes moeten hun plek gewoon kennen… :{
Bijna goed, geforceerde rollen vind ik nooit goed.
Ik stoorde me eigen ook mateloos aan R2 en c3po in de prequals.

Vreemd trouwens dat een officier in een leven op dood situatie niets van de plannen mag weten.
Is daar een gegronde reden voor behalve hij is stout geweest?
pi_176913634
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Bijna goed, geforceerde rollen vind ik nooit goed.
Ik stoorde me eigen ook mateloos aan R2 en c3po in de prequals.

Ik geloof best dat je die verhaallijnen vooral irritant vindt omdat ze voor jou geforceerd overkomen.

Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je dingen vooral ‘geforceerd’ vindt als ze niet in jouw wereldbeeld passen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 19:50 schreef Chivaz het volgende:

Het gaat mij om het geforceerde karakter, een vrouw of een minderheid in de film schrijven zonder enig doel behalve het pleasen van minderheden/vrouwen.
Heeft een film nog een ander doel dan mensen pleasen? Een film is entertainment, puur bedoeld om het publiek een leuke avond te bezorgen.

Alles, werkelijk alles in de films is er met dat doel in gestopt. De wapens, de schepen, de humor, de gevechten, de force, de aliens, de slave girls, de kostuums, noem maar op. Om te pleasen.

Het is dan ook niet gek dat ze hierbij ook op vrouwen en etnische minderheden mikken. Het overgrote deel van de potentiële bioscoopbezoekers valt namelijk onder minstens een van deze groepen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Brandaris01 op 02-02-2018 21:53:12 ]
pi_176914255
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:26 schreef Brandaris01 het volgende:

Het is dan ook niet gek dat ze hierbij ook op vrouwen en etnische minderheden mikken. Het overgrote deel van de potentiële bioscoopbezoekers valt namelijk onder minstens een van deze groepen.
Ik denk dat de kleine onzekere groep tegenstanders daar vooral niet tegen kan. "Vroeger was Star Wars alleen voor jongens, nu gaan vrouwen zich er ook mee bemoeien en moeten we ons identificeren met een vrouwelijke hoofdpersoon :(" :')

Het is niet voor niks dat de kleine groep tegenstanders een vrouwloze versie heeft gemaakt van TLJ, met als argument dat het een veel beter geheel zou zijn..
  vrijdag 2 februari 2018 @ 22:01:45 #152
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176914556
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:18 schreef Chivaz het volgende:
Vreemd trouwens dat een officier in een leven op dood situatie niets van de plannen mag weten.
Is daar een gegronde reden voor behalve hij is stout geweest?
Alleen in deze reeks pas vier keer benoemd waarom, maar vooral je hoofd in je anus houden :')
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 16:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wetenschappelijk onderbouwde geloofwaardigheid, die vlotjes geïntegreerd wordt binnen een voorafgaandelijk geconcipieerd narratief, is voor mij ook een essentieel element bij mijn beleving van fantasy.
They're bringing the hobbits to Ysengard!
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176914558
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:50 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ik denk dat de kleine onzekere groep tegenstanders daar vooral niet tegen kan. "Vroeger was Star Wars alleen voor jongens, nu gaan vrouwen zich er ook mee bemoeien en moeten we ons identificeren met een vrouwelijke hoofdpersoon :(" :')

Het is niet voor niks dat de kleine groep tegenstanders een vrouwloze versie heeft gemaakt van TLJ, met als argument dat het een veel beter geheel zou zijn..
Soms heb ik ook dat gevoel.

Films als Star Wars zitten van oudsher vol met elementen die bedoeld zijn om jongens te pleasen. Brute wapens, stoere tech, spannende gevechten, mannelijke helden, sexy dames in mooie kostuums.

Maar oh wee als er daarnaast ook nog wat koekjes in zitten voor de rest van de wereld. Dan is het ineens sjw en geforceerd. :')
  vrijdag 2 februari 2018 @ 22:04:02 #154
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176914615
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 22:01 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Soms heb ik ook dat gevoel.

Films als Star Wars zitten van oudsher vol met elementen die bedoeld zijn om jongens te pleasen. Brute wapens, stoere tech, spannende gevechten, mannelijke helden, sexy dames in mooie kostuums.

Maar oh wee als er daarnaast ook nog wat koekjes in zitten voor de rest van de wereld. Dan is het ineens sjw en geforceerd. :')
Vandaar een prinses die het roer overneemt als ze ook maar enigszins de kans krijgt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Skull-splitter op 02-02-2018 22:25:20 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176921256
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 22:01 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Alleen in deze reeks pas vier keer benoemd waarom, maar vooral je hoofd in je anus houden :')

[..]

They're bringing the hobbits to Ysengard!
Het argument, hij was gedegradeerd en daarom kreeg hij geen informatie slaat als een tang op een varken.
pi_176922277
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 04:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het argument, hij was gedegradeerd en daarom kreeg hij geen informatie slaat als een tang op een varken.
Niemand kreeg informatie op de hoogste rangen na, zo werkt het in het leger ook. Dus iemand die in rang is gedegradeerd en de dood van een hele divisie op zijn geweten heeft dan helemaal geen recht info. Voor het negeren van orders moet je normaliter naar de krijgsraad, Poe komt dus goed weg.
pi_176922339
Net zo'n blijvend succes als ghostbusters 2017... Dit zal ook na de waan van de dag in vergetelheid raken.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 10:25:36 #158
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176922877
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 04:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het argument, hij was gedegradeerd en daarom kreeg hij geen informatie slaat als een tang op een varken.
Nogmaals: tot Leia hem zapt en hij afgevoerd kan worden wordt het publiek in de waan gelaten dat het tracken ook door een spion kan komen. Dan deel je geen informatie. Sterker nog, er wordt heel duidelijk geïmpliceerd dat Holdo die spion zou kunnen zijn.

Moeilijk he, spanningsbogen?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176925089
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 09:45 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Niemand kreeg informatie op de hoogste rangen na, zo werkt het in het leger ook. Dus iemand die in rang is gedegradeerd en de dood van een hele divisie op zijn geweten heeft dan helemaal geen recht info. Voor het negeren van orders moet je normaliter naar de krijgsraad, Poe komt dus goed weg.
Kapitein hoort gewoon bij de hoogste rangen hoor.
pi_176925109
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:25 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nogmaals: tot Leia hem zapt en hij afgevoerd kan worden wordt het publiek in de waan gelaten dat het tracken ook door een spion kan komen. Dan deel je geen informatie. Sterker nog, er wordt heel duidelijk geïmpliceerd dat Holdo die spion zou kunnen zijn.

Moeilijk he, spanningsbogen?
Dat is erg onlogisch, een held van het verzet word verdacht van spionage? Terwijl hij verantwoordelijk was voor het vernietigen van de dreadnought.
pi_176925299
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 12:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is erg onlogisch, een held van het verzet word verdacht van spionage? Terwijl hij verantwoordelijk was voor het vernietigen van de dreadnought.
Nee, je leest weer niet. Ze zijn bang dat er een spion aan boord is. Daarom weet niemand behalve de aller hoogste rangen wat ze van plan zijn.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 13:22:38 #162
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176925915
En daarom wil ik eigenlijk gewoon liever niet op je reageren. Dit is namelijk de zoveelste keer dat je in je eigen redenatiecyclus blijft hangen zonder iets met de informatie te doen. Als je de film slecht trekt, prima, maar haal dit topic dan ook gewoon uit je active topics.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176930212
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 12:46 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Nee, je leest weer niet. Ze zijn bang dat er een spion aan boord is. Daarom weet niemand behalve de aller hoogste rangen wat ze van plan zijn.
Ik heb niks voorbij zien komen over het bang zijn voor een spion, hoor? Volgens mij vertelde Holdo niks aan Poe omdat Poe zojuist verantwoordelijk was geweest voor een aantal onnodige slachtoffers, die ook nog eens onder haar bevel stonden. Ze kon zo'n impulsief iemand als Poe nu gewoon niet gebruiken. Het risico dat hij z'n eigen weg zou inslaan, tegen alle bevelen in, was groot, en dit gebeurde dan ook in het begin en aan het midden/einde.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 16:57:29 #164
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176930568
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:44 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Ik heb niks voorbij zien komen over het bang zijn voor een spion, hoor? Volgens mij vertelde Holdo niks aan Poe omdat Poe zojuist verantwoordelijk was geweest voor een aantal onnodige slachtoffers, die ook nog eens onder haar bevel stonden. Ze kon zo'n impulsief iemand als Poe nu gewoon niet gebruiken. Het risico dat hij z'n eigen weg zou inslaan, tegen alle bevelen in, was groot, en dit gebeurde dan ook in het begin en aan het midden/einde.
Er wordt geimpliceerd dat Holdo zelf zelfs de verrader is tot dat Poe KO wordt gezapt.

Wel opletten mensen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176930639
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:57 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Er wordt geimpliceerd dat Holdo zelf zelfs de verrader is tot dat Poe KO wordt gezapt.

Wel opletten mensen.
Volgens mij wordt dat helemaal niet geimpliceerd. Heb je daar voorbeelden van? Het fuelen van de transporters geeft enkel aan dat ze het schip wil verlaten. Dat jij daar misschien uit haalt dat ze een spion is, is jouw interpretatie. Ik observeer dat zij simpelweg iets anders doet dan Poe wil. Ben je dan meteen een spion?
pi_176933998
Weet iemand waar die Snoke nou eigenlijk vandaan komt als Supreme leader .
pi_176934018
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 20:00 schreef Duveldrinker het volgende:
Weet iemand waar die Snoke nou eigenlijk vandaan komt als Supreme leader .
Dat hebben ze in de film helaas niet uitgelegd.
pi_176935313
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 20:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat hebben ze in de film helaas niet uitgelegd.
Vond dat erg jammer. Had verwacht dat ze in the last Jedi dieper op hem zouden ingaan.
Eigenlijk vond ik Rogue One een erg goede film. En dat was een opvuller.
pi_176935698
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 20:49 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Vond dat erg jammer. Had verwacht dat ze in the last Jedi dieper op hem zouden ingaan.
Eigenlijk vond ik Rogue One een erg goede film. En dat was een opvuller.
Rogue one was goed te pruimen.
Vooral de laatste scene met Vader in de gang, misschien wel het beste wat we ooit van Vader zien.
pi_176935713
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Rogue one was goed te pruimen.
Vooral de laatste scene met Vader in de gang, misschien wel het beste wat we ooit van Vader zien.
Ja vond ik ook ! Heerlijke scene.
pi_176935789
Toen ik 2 topics terug vertelde dat Holdo’s beslissing een erg vrouwelijke beslissing was werd ik hier met de grond gelijk gemaakt.
Vele vormen van mentale gymnastiek passeerden de revu over gedegradeerde officieren en Poe die mogelijk een verrader had kunnen zijn.


Wat blijkt nu, het overgrote gedeelte van de schrijvers zijn dus vrouwen en die kijken volgens Kennedy anders tegen verhalen aan dan mannen.

Het bevestigd ook meteen dat het gewoon een SJW shitshow is. Het enige wat haar sterk intresseert is dat er vrouwen betrokken zijn bij het maken van Star Wars.
pi_176935900
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:09 schreef Chivaz het volgende:
Toen ik 2 topics terug vertelde dat Holdo’s beslissing een erg vrouwelijke beslissing was werd ik hier met de grond gelijk gemaakt.
Vele vormen van mentale gymnastiek passeerden de revu over gedegradeerde officieren en Poe die mogelijk een verrader had kunnen zijn.


Wat blijkt nu, het overgrote gedeelte van de schrijvers zijn dus vrouwen en die kijken volgens Kennedy anders tegen verhalen aan dan mannen.
Ik vond dat ook, die Rose was echt een lachertje een Chinese dikke dwerg die amper kon lopen met haar dikke hol die ineens de held is. Ik erger me daaraan het ligt er zo dik bovenop net als die muts met dat roze haar.
pi_176936338
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:14 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik vond dat ook, die Rose was echt een lachertje een Chinese dikke dwerg die amper kon lopen met haar dikke hol die ineens de held is. Ik erger me daaraan het ligt er zo dik bovenop net als die muts met dat roze haar.
Het was inderdaad erg geforceerd.

quote:
“I have a responsibility to the company that I work with. I don’t feel that I have a responsibility to cater in some way. I would never just seize on saying, ‘Well, this is a franchise that’s appealed primarily to men for many, many years, and therefore I owe men something.'”
Aldus Kathleen Kennedy, wat ze dus eigenlijk zegt is dat de mensen die Star Wars hebben gemaakt tot wat het is (hardcore fans) niet op hun wenken bedient hoeven te worden.
Dus continuïteit en respect voor het verhaal en het verleden doen er eigenlijk niet zoveel toe.
Het doel is om Star Wars toegankelijker te maken voor een breder publiek ten koste van de originele fans.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 21:58:16 #174
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176937128
Hard core fans bij een van de meest toegankelijke serie films ooit, het moet niet gekker worden. Wat is het volgende argument om jullie gelijk te onderstrepen, échte fans? :')

[ Bericht % gewijzigd door Mike op 04-02-2018 00:37:23 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176937273
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:58 schreef Skull-splitter het volgende:
Hard core fans bij een van de meest toegankelijke serie films ooit, het moet niet gekker worden. Wat is het volgende argument om jullie gelijk te onderstrepen, échte fans? :')
Maar wat vond jij van Rose?

[ Bericht % gewijzigd door Mike op 04-02-2018 00:37:24 ]
pi_176938172

garywhitta twitterde op vrijdag 02-02-2018 om 18:47:31 Very very excited to be adapting @rianjohnson’s THE LAST JEDI for Marvel Comics with @Mister_Walsh and @SpicerColor! Check out the #1 cover by @DeadlyMike! Thanks @HeatherAntos 🤓 https://t.co/iK9Wbp0H9N reageer retweet
Mister_Walsh twitterde op vrijdag 02-02-2018 om 20:08:29 Excited to announce I'll be drawing the adaptation of #StarWars #TheLastJedi for #MarvelComics . We'll be adding scenes and telling others from a new perspective. https://t.co/dObXjJQHtj https://t.co/DluBbAUMyP reageer retweet
Comicvertaling van The Last Jedi, kan wel erg mooi worden met de artwork zoals in de tweet. :)
http://www.ign.com/articl(...)include-new-material
  zaterdag 3 februari 2018 @ 23:33:18 #177
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176939216
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 22:03 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Maar wat vond jij van Rose?
Hier en daar wat geforceerd geschreven qua statements en houding maar verder gewoon prima. IIG niet het drama wat jullie er nu van maken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176939276
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 23:33 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Hier en daar wat geforceerd geschreven qua statements en houding maar verder gewoon prima. IIG niet het drama wat jullie er nu van maken.
Ik vind het geen drama,maar inderdaad geforceerd zoals jij zegt. En het ligt er te dik bovenop. Waarom moet een film met zoveel die hard fans misbruikt worden om een politiek of cultureel statement te maken ?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 23:48:31 #179
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176939418
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 23:37 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik vind het geen drama,maar inderdaad geforceerd zoals jij zegt. En het ligt er te dik bovenop. Waarom moet een film met zoveel die hard fans misbruikt worden om een politiek of cultureel statement te maken ?
Dit riep je vast ook toen Lando Han kwam bevrijden. Of over Latino Poe die goed kan vliegen. Oh wacht, dat zijn mánnen Of geef je nu werkelijk aan dat je zelfvertrouwen in gevaar komt doordat een aziatische vrouw een rolletje heeft?

("Maar ik vind het geen drama" :') )
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176939473
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 23:48 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dit riep je vast ook toen Lando Han kwam bevrijden. Of over Latino Poe die goed kan vliegen. Oh wacht, dat zijn mánnen Of geef je nu werkelijk aan dat je zelfvertrouwen in gevaar komt doordat een aziatische vrouw een rolletje heeft?

("Maar ik vind het geen drama" :') )
Nu gaan bekken pas echt schuimen, ze komen er dankzij jou achter dat hun sterke mannelijke held ook geen blanke man is :o
pi_176939499
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 23:48 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dit riep je vast ook toen Lando Han kwam bevrijden. Of over Latino Poe die goed kan vliegen. Oh wacht, dat zijn mánnen Of geef je nu werkelijk aan dat je zelfvertrouwen in gevaar komt doordat een aziatische vrouw een rolletje heeft?

("Maar ik vind het geen drama" :') )
Ja vind het geen drama inderdaad, ik blijf star wars fan en mijn zoontje is ook groot fan. Meer dan ik zelfs. Maar hij hoeft geen poppetje van een vet volgevreten Aziatisch vrouwtje omdat het politiek correct is, moet dat? Het is gewoon een kut karakter in de film,zelfs Aziaten schamen zich ervoor.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 23:55:21 #182
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176939512
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 23:53 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja vind het geen drama inderdaad, ik blijf star wars fan en mijn zoontje is ook groot fan. Meer dan ik zelfs. Maar hij hoeft geen poppetje van een vet volgevreten Aziatisch vrouwtje omdat het politiek correct is, moet dat? Het is gewoon een kut karakter in de film,zelfs Aziaten schamen zich ervoor.
Lekker hokjes blijven denken. Mevrouw heeft een normale bouw met een brede kop, dat is iets anders dan volgevroten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176939559
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 23:53 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja vind het geen drama inderdaad, ik blijf star wars fan en mijn zoontje is ook groot fan. Meer dan ik zelfs. Maar hij hoeft geen poppetje van een vet volgevreten Aziatisch vrouwtje omdat het politiek correct is, moet dat? Het is gewoon een kut karakter in de film,zelfs Aziaten schamen zich ervoor.
Als de zus van Rose (die in de bommenwerper) haar rol had gespeeld, dan had je het zeker geen probleem gevonden omdat het een knappere vrouw is? Overigens moet je toch wel erg onzeker over je eigen persoon zijn om zo'n onzin uit je strot te krijgen :')
pi_176939661
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 23:57 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Als de zus van Rose (die in de bommenwerper) haar rol had gespeeld, dan had je het zeker geen probleem gevonden omdat het een knappere vrouw is? Overigens moet je toch wel erg onzeker over je eigen persoon zijn om zo'n onzin uit je strot te krijgen :')
[ afbeelding ]
Ik begrijp werkelijk niet wat je wilt zeggen hiermee.
Er is duidelijk extreem veel energie verbruikt om diversiteit te promoten. En dit is ten koste gegaan aan de kwaliteit van de film. Ik vind dat spijtig. Want Aziatische films die ik ook waardeer doen dat niet, gelukkig maar.
pi_176939837
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 23:55 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Lekker hokjes blijven denken. Mevrouw heeft een normale bouw met een brede kop, dat is iets anders dan volgevroten.
Nee het was een bolle Chinees die amper kon lopen . En zelfs Chinese maten vonden van mij vonden het lachwekkend en schaamde zich voor Jane. Ik wilde een Star Wars wobble head kopen en E hadden alleen maar Jane omdat niemand een neuk gaf om haar. Dus financieel ook een domme keuze.
pi_176939908
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:03 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik begrijp werkelijk niet wat je wilt zeggen hiermee.
Er is duidelijk extreem veel energie verbruikt om diversiteit te promoten. En dit is ten koste gegaan aan de kwaliteit van de film. Ik vind dat spijtig. Want Aziatische films die ik ook waardeer doen dat niet, gelukkig maar.
Waarom heb ik niemand gehoord toen er in Rogue One allemaal verschillende etniciteiten in de hoofdrollen speelden? Diversiteit kan nooit er voor zorgen dat de kwaliteit van een film minder is, dat doet alleen het script van de film. Het stuk op Canto Bight kun je discutabel noemen, qua pacing etc, maar dat komt niet door het promoten van diversiteit.

quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:11 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Nee het was een bolle Chinees die amper kon lopen . En zelfs Chinese maten vonden van mij vonden het lachwekkend en schaamde zich voor Jane. Ik wilde een Star Wars wobble head kopen en E hadden alleen maar Jane omdat niemand een neuk gaf om haar. Dus financieel ook een domme keuze.
Wie is Jane nu weer? :')
pi_176940142
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:13 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Waarom heb ik niemand gehoord toen er in Rogue One allemaal verschillende etniciteiten in de hoofdrollen speelden? Diversiteit kan nooit er voor zorgen dat de kwaliteit van een film minder is, dat doet alleen het script van de film. Het stuk op Canto Bight kun je discutabel noemen, qua pacing etc, maar dat komt niet door het promoten van diversiteit.

[..]

Wie is Jane nu weer? :')
Oww Rose heette ze moet je nagaan wat een indruk ze maakte.

En ja ook bij Rogue One was er diversiteit , maar bij deze laatste film was het echt storend en lag het er meters dik op.
pi_176940201
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:22 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Oww Rose heette ze moet je nagaan wat een indruk ze maakte.

En ja ook bij Rogue One was er diversiteit , maar bij deze laatste film was het echt storend en lag het er meters dik op.
Dus omdat jij één vrouwelijk personage niet kunt accepteren is de diversiteit te veel aanwezig?
  Moderator zondag 4 februari 2018 @ 00:41:06 #189
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_176940515
Genoeg nu over dat diversiteitsvraagstuk. Het topic is ondertussen volkomen onleesbaar geworden voor de gemiddelde lezer. Verder gezeur erover wordt verwijderd.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 4 februari 2018 @ 00:42:52 #190
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176940551
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:41 schreef Mike het volgende:
[info]Genoeg nu over dat diversiteitsvraagstuk. Het topic is ondertussen volkomen onleesbaar geworden voor de gemiddelde lezer. Verder gezeur erover wordt verwijderd.[/info]
Met alle respect, maar wis dan de laatste 40 reacties maar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176940554

quote:
Star Wars: The Last Jedi director Rian Johnson confirmed during a Collider exclusive fan Q&A the details of the upcoming Blu-Ray, including the length of the deleted scenes for the special features.
  Moderator zondag 4 februari 2018 @ 00:43:34 #192
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_176940566
quote:
3s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Met alle respect, maar wis dan de laatste 40 reacties maar.
Er zijn er ook een heleboel gewist. :+

Verder commentaar graag in het FB-topic.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 februari 2018 @ 11:11:47 #193
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_176944033
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 22:36 schreef lord_bono het volgende:
[ afbeelding ]
garywhitta twitterde op vrijdag 02-02-2018 om 18:47:31 Very very excited to be adapting @rianjohnson’s THE LAST JEDI for Marvel Comics with @Mister_Walsh and @SpicerColor! Check out the #1 cover by @DeadlyMike! Thanks @HeatherAntos 🤓 https://t.co/iK9Wbp0H9N reageer retweet
Mister_Walsh twitterde op vrijdag 02-02-2018 om 20:08:29 Excited to announce I'll be drawing the adaptation of #StarWars #TheLastJedi for #MarvelComics . We'll be adding scenes and telling others from a new perspective. https://t.co/dObXjJQHtj https://t.co/DluBbAUMyP reageer retweet
Comicvertaling van The Last Jedi, kan wel erg mooi worden met de artwork zoals in de tweet. :)
http://www.ign.com/articl(...)include-new-material
dat is de cover. Ik garandeer je dat de binnenkant er absoluut niet zo uit gaat zien.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 4 februari 2018 @ 11:28:30 #194
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176944314
Zou ik ook niet van uit gaan.

Neemt niet weg dat het een leuke aanvulling kan zijn.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176945061
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:11 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat is de cover. Ik garandeer je dat de binnenkant er absoluut niet zo uit gaat zien.
Klopt, wellicht dat ze het wel iets anders aanpakken dan de comic van The Force Awakens, aangezien het andere schrijvers/tekenaars zijn.
pi_176996416
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 23:37 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik vind het geen drama,maar inderdaad geforceerd zoals jij zegt. En het ligt er te dik bovenop. Waarom moet een film met zoveel die hard fans misbruikt worden om een politiek of cultureel statement te maken ?
Zoals met alle Star Wars films had deze zo zijn gebreken. Maar onder de streep vind ik m toch vet. :) En een film is in feite altijd een politiek statement. Je draagt toch een soort wereldbeeld uit.

Als Johnson de film had volgestopt met stoere mannen en volgzame, beeldschone dames, (om maar bij het wereldbeeld van sommige fans aan te sluiten) dan was het net zo goed een politiek statement geweest.

Voor mij deed het in ieder geval niet af van het escapisme.

(Is het een idee om misschien een afsplitsing te maken voor de 'politieke' aspecten van deze discussie?)
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:18:56 #197
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177009028
Wat ik vooral jammer vind is dat veel rollen niet erg sterk geschreven zijn. Dat zijn toevallig wel redelijk wat vrouwelijke rollen.

Rose diende eigenlijk uiteindelijk alleen maar om Finn op het rechte pad te krijgen en was redelijk inwisselbaar.
Leia is een mooi karakter, maar Holdo als Vice Admiraal vond ik dramatisch. Ik hoopte de hele film alleen maar dat zij dood ging.
Rey moet een sterke conclusie krijgen in de 3de film zodat haar karakter wat meer kracht krijgt. Anders is ze ook eigenlijk gewoon een matig karakter.
Phasma vind ik wel een vet idee, maar is ook te generiek om wat leuks over te vinden.

Nou is dat niet alleen bij de dames zo, want Poe en Finn zijn ook niet echt heel goed uitgewerkt en vind ik dat de rol die ze in de eerste film spelen gewoon anders was dan die ze nu spelen. Ook wat betreft karakter. Ik vond Finn in de eerste film helemaal niet zo'n pussy terwijl ik hem nu echt een watje vond. Vooral in het begin.

In Star Wars zijn er altijd vrouwen geweest die een sterk karakter waren. Vaak ook in een bepaaldende/leidinggevende rol. Kijk maar naar Leia in de OT en Padmé in de Prequels. Hoewel ik ze hier misschien wat over vertegenwoordigd vind, heb ik daar niet zo'n moeite mee.

Misschien zitten er wel een paar karakters te veel in deze trilogie om goed uit te werken. In de OT had je voornamelijk Luuk, Han en Leia en Darth Vader en in de Prequels Anakin, Obi-Wan, Padmé en Palpatine. Verder waren er nog wel een aantal karakters, maar die hingen er een beetje bij. Het verhaal focuste zich op die 3.

Hier heb je Rey, Finn, Kylo Ren en Poe, maar zijn Leia, Luuk, Han (TFA), Holdo, Rose en Snoke (TLJ) ook nog leading charakters. En hebben Phasma, Hux en DJ ook nog redelijk wat screentime en enigzins bepalende rollen. Dat is gewoon een beetje te veel van het goede.

Verder zeuren over Rose haar uiterlijk vind ik onzin. Meisje heeft een prima figuur (check foto's op internet), maar een beetje een rond hoofd en zit zo onder de kleren dat het een beetje bol aan doet. Lekker boeie!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:40:19 #198
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_177009346
Nhung Dam heeft dat relatief brede hoofd ook, is een schatje.

Overigens deel ik je analyse niet.

Alle rollen borduren in mijn ogen juist prima voort op wat er in TFA gedaan werd door heb, ook bij Finn en Poe. Holdo moest een kille ijzervreter zijn, slaagde daar prima in.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:52:43 #199
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177011777
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:40 schreef Skull-splitter het volgende:
Nhung Dam heeft dat relatief brede hoofd ook, is een schatje.

Overigens deel ik je analyse niet.

Alle rollen borduren in mijn ogen juist prima voort op wat er in TFA gedaan werd door heb, ook bij Finn en Poe. Holdo moest een kille ijzervreter zijn, slaagde daar prima in.
Ik vond het allemaal ook al enigzins oppervlakkig in TFA, maar dat was de eerste film en als eerste film gingen ze in ieder geval een richting uit. In TLJ had ik iets meer character building verwacht en dat vond ik wat tegen vallen. Ik vond de "reis" die de karakters afleggen gewoon niet zo heel spannend.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_177011965
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vond het allemaal ook al enigzins oppervlakkig in TFA, maar dat was de eerste film en als eerste film gingen ze in ieder geval een richting uit. In TLJ had ik iets meer character building verwacht en dat vond ik wat tegen vallen. Ik vond de "reis" die de karakters afleggen gewoon niet zo heel spannend.
Ik denk dat de character building in TLJ juist wel goed is gedaan, zeker voor Poe en Finn. Poe de roekeloze held die in ziet dat je niet alles met geweld kunt oplossen, daardoor gaat hij gewoon de leider van de Resistance worden. Finn die 2x wegrent om de confrontatie uit de weg te gaan of alleen voor persoonlijke motivatie kiest (Rey beschermen), maakt vervolgens wel de keus dat hij in ziet dat je juist wel ergens voor moet vechten/opkomen.

Overigens wel eens dat door de vele hoofd- en secundaire personages je niet alles kunt opbouwen zoals je wellicht zou willen zien.
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:11:50 #201
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_177012088
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:04 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ik denk dat de character building in TLJ juist wel goed is gedaan, zeker voor Poe en Finn. Poe de roekeloze held die in ziet dat je niet alles met geweld kunt oplossen, daardoor gaat hij gewoon de leider van de Resistance worden. Finn die 2x wegrent om de confrontatie uit de weg te gaan of alleen voor persoonlijke motivatie kiest (Rey beschermen), maakt vervolgens wel de keus dat hij in ziet dat je juist wel ergens voor moet vechten/opkomen.

Overigens wel eens dat door de vele hoofd- en secundaire personages je niet alles kunt opbouwen zoals je wellicht zou willen zien.
Om maar te zwijgen over hoe oppervlakkig de (karakters in de) oude films wel niet waren.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 7 februari 2018 @ 14:47:57 #202
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177013829
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:11 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Om maar te zwijgen over hoe oppervlakkig de (karakters in de) oude films wel niet waren.
Karakter opbouw wil niet zeggen dat iedereen heel diepzinnig moet zijn. Wel dat elk karakter iets meer screentime krijgt waardoor je iets meer mee gaat voelen met een karakter.

Het is een dingetje wat tegenwoordig heel veel films doen. De Marvel films bijvoorbeeld en Justice League had er ook last van (in mindere mate) Gewoon zo veel mogelijk karakters in een film stoppen waardoor je geen echte focus krijgt. Bij Marvel heb je dat bij bepaalde karakters nog redelijk omdat je ook afzonderlijke films hebt voor de karakter ontwikkeling, maar sommige hebben dat niet en dat maakt ze een beetje inwisselbaar.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 7 februari 2018 @ 21:52:22 #203
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_177024120
Het zijn vooral de teamfilms die rommelig zijn bij zowel Marvel als bij DC op het moment. En dan wijt ik veel van de ellende bij DC wel aan de druk van de studio en de beslissing om Whedon in te huren.

Standalone en een enkele cross over vind ik bij beide stallen prima gedaan.

Ik zeg alleen dat er op de OT genoeg te zeiken valt als je er kritisch naar durft te kijken, en veelal hetzelfde als wat ik bij de huidige films voorbij zie komen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 8 februari 2018 @ 12:14:44 #204
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177031869
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:52 schreef Skull-splitter het volgende:
Het zijn vooral de teamfilms die rommelig zijn bij zowel Marvel als bij DC op het moment. En dan wijt ik veel van de ellende bij DC wel aan de druk van de studio en de beslissing om Whedon in te huren.

Standalone en een enkele cross over vind ik bij beide stallen prima gedaan.

Ik zeg alleen dat er op de OT genoeg te zeiken valt als je er kritisch naar durft te kijken, en veelal hetzelfde als wat ik bij de huidige films voorbij zie komen.
Te veel in 1 film willen stoppen. Maak er dan 2 films van.
Probleem is bij comic verfilmingen dat in comics het wel werkt, maar daar heb je veel meer tijd en mogelijkheden om iets uit te werken. Daarnaast worden karaters daar veel meer in ontwikkelt in andere comics.

Er valt genoeg te zeuren over de OT, maar ze zitten gewoon wel beter in elkaar dan alles wat erna kwam. Mede ook omdat ze het niet zo uitgebreid probeerden te maken wat nu wel het geval is. Wat een kwaaltje van deze tijd is, niet alleen van Star Wars
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_177031963
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

Er valt genoeg te zeuren over de OT, maar ze zitten gewoon wel beter in elkaar dan alles wat erna kwam.
Dat is één lage lat. :D
wooblabalurg
pi_177033092
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

Te veel in 1 film willen stoppen. Maak er dan 2 films van.
Probleem is bij comic verfilmingen dat in comics het wel werkt, maar daar heb je veel meer tijd en mogelijkheden om iets uit te werken. Daarnaast worden karaters daar veel meer in ontwikkelt in andere comics.

Er valt genoeg te zeuren over de OT, maar ze zitten gewoon wel beter in elkaar dan alles wat erna kwam. Mede ook omdat ze het niet zo uitgebreid probeerden te maken wat nu wel het geval is. Wat een kwaaltje van deze tijd is, niet alleen van Star Wars
Mwoah, ten tijde van de originele trilogie werd het ook een stuk uitgebreider gemaakt door boeken/comics en dat was toen meer dan voldoende. Nu nog steeds, maar tegenwoordig verwachten/eisen we dat alles uitgelegd word in de 2-2,5 uur van de film.

Daarnaast helpt het niet dat je al snel gaat vergelijken met hoe men personages uitwerkt in series. Aangezien series tegenwoordig een stuk populairder, toegankelijker zijn en meer de standaard zijn geworden voor de entertainment wereld. Alleen vergeet men dan wel dat ze in een serie er altijd +/- 10 uur voor hebben of meer de focus kunnen leggen op een enkel personage.

Qua uitwerking ligt de focus in TLJ bijvoorbeeld op veel meer verhaallijnen dan in de vorige films. In TLJ heb je Kylo - Rey/Luke - Finn/Rose - Poe/Leia, in de OT/PT ligt de focus op max 2 grote verhaallijnen: 1: Iedereen bij elkaar (einde Anakin - Qui-Gon/Obi-Wan - Amidala) 2: Obi-Wan - Anakin/Padmé 3: Obi-Wan - Anakin 4: Iedereen bij elkaar 5: Luke - Han/Leia 6: Luke - Han/Leia (Lando eind).

Dat gaat dus helaas wel ten koste van het verhaal/karakter uitwerking, dus ik hoop dat ze dat in de toekomst iets "kleiner" kunnen maken.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:49:44 #207
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177054637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:26 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Mwoah, ten tijde van de originele trilogie werd het ook een stuk uitgebreider gemaakt door boeken/comics en dat was toen meer dan voldoende. Nu nog steeds, maar tegenwoordig verwachten/eisen we dat alles uitgelegd word in de 2-2,5 uur van de film.

Daarnaast helpt het niet dat je al snel gaat vergelijken met hoe men personages uitwerkt in series. Aangezien series tegenwoordig een stuk populairder, toegankelijker zijn en meer de standaard zijn geworden voor de entertainment wereld. Alleen vergeet men dan wel dat ze in een serie er altijd +/- 10 uur voor hebben of meer de focus kunnen leggen op een enkel personage.
Ik vergelijk niets met series en de comics en boeken van de oude films heb ik niet gelezen.
De kunst is om je mee te laten voelen met een karakter in 2 uur film tijd. Ik voel nu bar weinig bij de personages. Welke er ook dood gaat, het boeit me eigenlijk niet zo veel.
In de Prequels wist je natuurlijk hoe het ging aflopen dus dat is geen goed bron materiaal in dat opzicht, maar bij de OT hoopte ik echt dat Luke won van Darth Vader. Kylo of Rey, het is mij nu een beetje om het even.

quote:
Qua uitwerking ligt de focus in TLJ bijvoorbeeld op veel meer verhaallijnen dan in de vorige films. In TLJ heb je Kylo - Rey/Luke - Finn/Rose - Poe/Leia, in de OT/PT ligt de focus op max 2 grote verhaallijnen: 1: Iedereen bij elkaar (einde Anakin - Qui-Gon/Obi-Wan - Amidala) 2: Obi-Wan - Anakin/Padmé 3: Obi-Wan - Anakin 4: Iedereen bij elkaar 5: Luke - Han/Leia 6: Luke - Han/Leia (Lando eind).

Dat gaat dus helaas wel ten koste van het verhaal/karakter uitwerking, dus ik hoop dat ze dat in de toekomst iets "kleiner" kunnen maken.
Het gaat niet om uitleg, het gaat om karakteropbouw. Bij een wat minder "volle" film kun je meer nadruk leggen op het hoe wat en waarom. Niet alles hoeft per definitie uitgelegd te worden, maar de vertelling van het verhaal en de manier waarop kan al een heleboel schelen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_177142340
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_177328566
Het is gewoon een slecht film.

Punt. Voor de derde keer... Waarom worden steeds berichten verwijderd?
pi_177329094
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:24 schreef WodanIsGroot het volgende:
Het is gewoon een slecht film.

Punt. Voor de derde keer... Waarom worden steeds berichten verwijderd?
Omdat er geen ruimte in dit topic is voor het diversiteitsvraagstuk, zie bericht "zondag 4 februari 2018 @ 00:41:06" van moderater Mike.
pi_177330123
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:41 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Omdat er geen ruimte in dit topic is voor het diversiteitsvraagstuk, zie bericht "zondag 4 februari 2018 @ 00:41:06" van moderater Mike.
Ik vind het anders wel een belangrijk punt aangezien het verhaal is opgeofferd alleen om meer diversiteit in de film te hebben.
Dat gaf JJ Abrams tussen neus en lippen toe.
Hij vind het bijzonder belangrijk om diversiteit in films te hebben, waar dat vandaan komt is een politiek vraagstuk. Wat wel belangrijk is is in hoeverre het de film heeft beïnvloed, ik vind dat er enorm veel schade aan de franchise is gedaan juist door deze keuze.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 21:29:33 #213
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_177330942
Er is niets opgeofferd in het kader van diversiteit. Geen enkele actie van geen enkel personage wordt ingegeven door geslacht of etniciteit, je kan de film perfect opnieuw maken met enkel blanke mannen en het zou exact dezelfde film zijn, je moet er niets aan veranderen.

Zeik de film af zoveel je wil, zeur over ongeloofwaardige science of over personages die out-of-character reageren of over een te grote stijlverandering ten opzichte van de vorige film of over een slap script of over te weinig antwoorden op vragen, maar hou eens op over die diversiteit-onzin, dat slaat helemaal nergens op .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_177331339
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er is niets opgeofferd in het kader van diversiteit. Geen enkele actie van geen enkel personage wordt ingegeven door geslacht of etniciteit, je kan de film perfect opnieuw maken met enkel blanke mannen en het zou exact dezelfde film zijn, je moet er niets aan veranderen.

Zeik de film af zoveel je wil, zeur over ongeloofwaardige science of over personages die out-of-character reageren of over een te grote stijlverandering ten opzichte van de vorige film of over een slap script of over te weinig antwoorden op vragen, maar hou eens op over die diversiteit-onzin, dat slaat helemaal nergens op .
Het verhaal is wel degelijk opgeofferd omwille van diversiteit. De rollen van Holdo en Rose voegen helemaal niets toe aan het verhaal. In het artikel wat ik plaatste vertelde JJ abrams dat hij graag vrouwen wilt pushen, sterker nog het is zijn prioriteit.

quote:
Equality in the industry is currently top of mind for the filmmaker, as Abrams is being honored next week with the Athena Film Festival’s Leading Man Award, given to “men in Hollywood who have a strong track record of serving as vocal allies of and effective advocates for women in entertainment.” Previous honorees include Paul Feig and David Oyelowo.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 21:56:26 #215
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_177332037
Not this shit again.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:20:46 #216
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177341131
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het verhaal is wel degelijk opgeofferd omwille van diversiteit. De rollen van Holdo en Rose voegen helemaal niets toe aan het verhaal. In het artikel wat ik plaatste vertelde JJ abrams dat hij graag vrouwen wilt pushen, sterker nog het is zijn prioriteit.

[..]

Maar de vrouwen in de film handelen toch niet op een manier die "puur vrouwelijk is"?
Het is niet zo dat Holdo zo is omdat ze ongesteld is ofzo, maar gewoon omdat ze zo is in haar functie. Dat had net zo goed een man kunnen zijn.
Net als dat Rose net zo goed en mannetje had kunnen zijn met dezelfde instelling. Al vaak zal dat soort types gezien in films.

Wat ik wel opvallend vind, is dat hij dus blijkbaar zo probeert te pushen, maar bij Star Trek is het mij bijvoorbeeld nooit opgevallen. Hier een klein beetje. Hoewel ik dat nooit gezocht zou hebben achter de keuze van de personages. Ik betwijfel nog steeds een beetje of dat nou echt zo is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 21 februari 2018 @ 13:53:17 #217
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_177344908
Don't feed the troll...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:41:35 #218
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_177355099
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het verhaal is wel degelijk opgeofferd omwille van diversiteit. De rollen van Holdo en Rose voegen helemaal niets toe aan het verhaal. In het artikel wat ik plaatste vertelde JJ abrams dat hij graag vrouwen wilt pushen, sterker nog het is zijn prioriteit.

[..]

Als ze niets toevoegen, dan ligt dat aan een slecht script, niet aan geforceerde diversiteit. Die personages zitten er niet in omdat er absoluut meer vrouwen in moesten, die zitten erin omdat Finn & Poe in de film moesten zitten en die iets te doen moesten hebben, terwijl men duidelijk alleen maar echte interesse had om het verhaal van Rey, Luke en Kylo Ren te vertellen. Dus gooit men maar wat personages naar Finn & Poe, waarbij het geslacht echt geen zak uitmaakt en niet de minste relevantie heeft voor de kwaliteit van de film.

Klaag dan over die geforceerde plotlijntjes, niet over diversiteit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:08:43 #219
28033 Pek
je moet wat
pi_177524052
Dat er zoveel vrouwen inzitten was me niet eens opgevallen, tot men erover gingen zeiken. Maar een admiraal in galajurk is wel een tikkeltje ongeloofwaardig, niet?

Mijn grootste bezwaar is dat Luke Skywalker volledig verneukt is. Hij geloofde in de OT tot de laatste minuut dat er nog wat goeds in Darth Vader zat (en vond het), maar nu probeert hij zijn neef in zijn slaap te vermoorden omdat het er naar uit zag dat hij eventueel wel eens naar de Dark Side zou kunnen overlopen? De zoon van zus en beste vriend? Volledig out of character, erg slecht. Ben het wat dat betreft met Mark Hamill eens }:|

Rey die, niet gehinderd door enige kennis van The Force, zowel Kylo Ren als de grootste Jedi ooit, Luke Skywalker, in een paar seconden tegen de grond werkt :')

Bommenwerpers die bommen droppen in zero-G :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Pek op 01-03-2018 11:20:15 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:34:48 #220
28033 Pek
je moet wat
pi_177524489
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 maart 2018 @ 21:05:04 #221
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_177536654
quote:
12s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:08 schreef Pek het volgende:


Bommenwerpers die bommen droppen in zero-G :')
dat gebeurde al in The Empire Strikes Back, hoor ;)
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_177537331
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 21:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat gebeurde al in The Empire Strikes Back, hoor ;)
En er is al een duidelijk antwoord gegeven op die domme constatering :O
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 maart 2018 @ 21:49:43 #223
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_177537895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 21:29 schreef lord_bono het volgende:

[..]

En er is al een duidelijk antwoord gegeven op die domme constatering :O
nou en?
ik ken niet heel dit gare topic uit m'n hoofd hoor.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_177538325
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:20 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar de vrouwen in de film handelen toch niet op een manier die "puur vrouwelijk is"?
Het is niet zo dat Holdo zo is omdat ze ongesteld is ofzo, maar gewoon omdat ze zo is in haar functie. Dat had net zo goed een man kunnen zijn.
Net als dat Rose net zo goed en mannetje had kunnen zijn met dezelfde instelling. Al vaak zal dat soort types gezien in films.

Wat ik wel opvallend vind, is dat hij dus blijkbaar zo probeert te pushen, maar bij Star Trek is het mij bijvoorbeeld nooit opgevallen. Hier een klein beetje. Hoewel ik dat nooit gezocht zou hebben achter de keuze van de personages. Ik betwijfel nog steeds een beetje of dat nou echt zo is.
Ik vind dat Holdo haar eigen heel vrouwelijk gedraagde maar dan op de meest foute manier.
Geldingsdrang tentoonspreiden op een moment dat het totaal ongepast is. Juist op dit soort momenten is stabiel leiderschap gewenst om rust te brengen in een stressvolle situatie.
Om juist op dat moment te kiezen om waardevolle informatie niet te delen puur om Poe een lesje te leren is in mijn ogen een nare vrouwelijke trek.
pi_177538496
quote:
99s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Als ze niets toevoegen, dan ligt dat aan een slecht script, niet aan geforceerde diversiteit. Die personages zitten er niet in omdat er absoluut meer vrouwen in moesten, die zitten erin omdat Finn & Poe in de film moesten zitten en die iets te doen moesten hebben, terwijl men duidelijk alleen maar echte interesse had om het verhaal van Rey, Luke en Kylo Ren te vertellen. Dus gooit men maar wat personages naar Finn & Poe, waarbij het geslacht echt geen zak uitmaakt en niet de minste relevantie heeft voor de kwaliteit van de film.

Klaag dan over die geforceerde plotlijntjes, niet over diversiteit.
Ik heb ook niet gezegd dat het beter zou zijn om mannen er in te schrijven.
Mij gaat het erom dat er een politieke agenda gepushed word over de rug van de fans en ten koste van de franchise.
Jij denkt dat het geslacht weinig uitmaakt maar Rian Johnson, Kathleen Kennedy en JJ Abrams delen die mening absoluut niet.
Zoek maar eens wat interviews op van Kennedy bijvoorbeeld die er erg trots op is dat het team van schrijvers voor 80% uit vrouwen bestaat.
Als dat allemaal geen rol speelt waarom dan de moeite nemen om het te benadrukken?
Ze heeft zelfs ronduit toegegeven dat het feit dat het grotendeels door vrouwen is geschreven dat een impact heeft gehad op het verhaal.
Niet voor niets lopen de feministen helemaal warm voor deze film en keren een hoop fans de franchise de rug toe.
  donderdag 1 maart 2018 @ 22:16:33 #226
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_177538598
Voor mij is TLJ de slechtste Star Wars film ooit gemaakt.
Er is geen touw aan vast te knopen.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 20:02:44 #227
28033 Pek
je moet wat
pi_177558146
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 21:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat gebeurde al in The Empire Strikes Back, hoor ;)
Dat je het minst belangrijke punt eruit pakt om op te reageren zegt genoeg :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 5 maart 2018 @ 13:37:41 #228
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177619782
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind dat Holdo haar eigen heel vrouwelijk gedraagde maar dan op de meest foute manier.
Geldingsdrang tentoonspreiden op een moment dat het totaal ongepast is. Juist op dit soort momenten is stabiel leiderschap gewenst om rust te brengen in een stressvolle situatie.
Om juist op dat moment te kiezen om waardevolle informatie niet te delen puur om Poe een lesje te leren is in mijn ogen een nare vrouwelijke trek.
Meer gewoon een slechte leider die dat doet. Iemand die niet zeker is van zijn/haar eigen leiderschap zal dat doen niet zo zeer een vrouw.
En dat Holdo nou niet de beste leider is, sta ik niet alleen in.

quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gezegd dat het beter zou zijn om mannen er in te schrijven.
Mij gaat het erom dat er een politieke agenda gepushed word over de rug van de fans en ten koste van de franchise.
Jij denkt dat het geslacht weinig uitmaakt maar Rian Johnson, Kathleen Kennedy en JJ Abrams delen die mening absoluut niet.
Zoek maar eens wat interviews op van Kennedy bijvoorbeeld die er erg trots op is dat het team van schrijvers voor 80% uit vrouwen bestaat.
Als dat allemaal geen rol speelt waarom dan de moeite nemen om het te benadrukken?
Ze heeft zelfs ronduit toegegeven dat het feit dat het grotendeels door vrouwen is geschreven dat een impact heeft gehad op het verhaal.
Niet voor niets lopen de feministen helemaal warm voor deze film en keren een hoop fans de franchise de rug toe.
Het hele gepropagandeer van vrouwelijke en/of zwarte karakters vind ik sowieso verschrikkelijk. Het moet niet uitmaken wat voor geslacht of kleur je hebt.
Ik denk alleen dat het feit dat je het zo propagandeert je de situatie niet beter maakt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 5 maart 2018 @ 18:18:49 #229
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_177625399
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gezegd dat het beter zou zijn om mannen er in te schrijven.
Mij gaat het erom dat er een politieke agenda gepushed word over de rug van de fans en ten koste van de franchise.
Jij denkt dat het geslacht weinig uitmaakt maar Rian Johnson, Kathleen Kennedy en JJ Abrams delen die mening absoluut niet.
Zoek maar eens wat interviews op van Kennedy bijvoorbeeld die er erg trots op is dat het team van schrijvers voor 80% uit vrouwen bestaat.
Als dat allemaal geen rol speelt waarom dan de moeite nemen om het te benadrukken?
Ze heeft zelfs ronduit toegegeven dat het feit dat het grotendeels door vrouwen is geschreven dat een impact heeft gehad op het verhaal.
Niet voor niets lopen de feministen helemaal warm voor deze film en keren een hoop fans de franchise de rug toe.
Het boeit me niet echt wat benadrukt werd om de film te verkopen. Dat is PR die afgestemd is op het huidige Hollywood-klimaat. Het had zero effect op de kwaliteit van de film en is dus een nonsens-argument om de film mee af te kraken. Je kan dat hoogstens Abrams, Kennedy en co aanwrijven.

Wat feministen van The Last Jedi vinden, interesseert me ongeveer even veel als wat loodgieters, doofstommen en sikhs ervan vonden. Dat is dus relatief weinig. Hopelijk blijven die fans ook tijdens deel 9 met hun rug naar de film staan, dan hoeven we deze onzinnige discussie niet opnieuw te hebben en kunnen we 't over fundamentele problemen hebben, zoals gebrek aan wetenschappelijke accuraatheid bij een fantasy-epos, nog zo'n leuke.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:05:34 #230
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177636890
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het boeit me niet echt wat benadrukt werd om de film te verkopen. Dat is PR die afgestemd is op het huidige Hollywood-klimaat. Het had zero effect op de kwaliteit van de film en is dus een nonsens-argument om de film mee af te kraken. Je kan dat hoogstens Abrams, Kennedy en co aanwrijven.

Wat feministen van The Last Jedi vinden, interesseert me ongeveer even veel als wat loodgieters, doofstommen en sikhs ervan vonden. Dat is dus relatief weinig. Hopelijk blijven die fans ook tijdens deel 9 met hun rug naar de film staan, dan hoeven we deze onzinnige discussie niet opnieuw te hebben en kunnen we 't over fundamentele problemen hebben, zoals gebrek aan wetenschappelijke accuraatheid bij een fantasy-epos, nog zo'n leuke.
Voor mij hangt het ook niet af van de kwaliteit van de film. Als Black Panther goed is, boeit het mij ook niet of het zwarte of witte mensen zijn die er in spelen. Goed is goed, ongeacht de kleur.
Maar ik word er wel een beetje moe van in Hollywood. Al die mensen die maar willen beweren dat ze achter gesteld worden en de reactie daarop van mensen als Abrams, Kennedy, etc.

Overigens vind ik accuraatheid niet zo heel boeiend in zo'n film, zo lang het maar niet te ver gaat. Bommen die vallen ondanks dat het niet kan in de ruimte kan ik nog prima mee leven. De manier waarop Leia door de ruimte zweeft en dan weer terug in het ruimteschip komt wat minder. Ik vond het gewoon een rare actie.
Maar dat is gewoon een mening en een gevoel dat ik er bij heb. Wat dan de scheiding is tussen wel en niet accuraat en wanneer het vervelend wordt, geen idee, maar deze 2 dingen gaven wel een verschil voor mij aan.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 6 maart 2018 @ 21:34:19 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177649845
Het geacteerde gedrag van een vrouw in een film geschreven door een man afschuiven op een naar vrouwelijk trekje _O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177745964
Was dit star wars the last feminist. Wat een kut film zeg.
pi_177746026
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:21 schreef aspi het volgende:
Was dit star wars the last feminist. Wat een kut film zeg.
Het was echt dramatisch idd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_177746669
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:21 schreef aspi het volgende:
Was dit star wars the last feminist. Wat een kut film zeg.
Helemaal eens!
pi_177747873
Je moet toch wel erg onzeker zijn over je eigen mannelijkheid om hier telkens te komen klagen over vrouwen in een film _O-
pi_177748250
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:30 schreef lord_bono het volgende:
Je moet toch wel erg onzeker zijn over je eigen mannelijkheid om hier telkens te komen klagen over vrouwen in een film _O-
En jij? Je springt er al maanden boven op.
pi_177748453
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:34 schreef laziness het volgende:
Het geacteerde gedrag van een vrouw in een film geschreven door een man afschuiven op een naar vrouwelijk trekje _O-
Ja ook mannelijke feministen kunnen nare vrouwelijke trekjes hebben.
Sterker nog ik heb soms het idee dat die nog fanatieker zijn dan de vrouwelijke feministen.
Overigens is Kennedy een feminist en gaat ze niet voor kwalititeit maar meer voor gelijke representatie. Zo heeft ze ook haar team opgebouwd en dat resulteerd dus in een ongelofelijke kutfilm.
Erg jammer want zo moeilijk is het niet om een goede star wars film te maken.
Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat de regels van de vorige films worden gerespecteerd. (Dus geen Rey die zomaar een ieder zonder training kan verslaan of een Leia die ongetraind door de ruimte kan vliegen.)
pi_177749016
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:30 schreef lord_bono het volgende:
Je moet toch wel erg onzeker zijn over je eigen mannelijkheid om hier telkens te komen klagen over vrouwen in een film _O-
Of het was gewoon een kutfilm.
pi_177753755
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 16:07 schreef aspi het volgende:

[..]

Of het was gewoon een kutfilm.
Allemaal nutteloze scenes toegevoegd om feminisme te promoten. Film werd daarom veel te langdradig.
pi_177753993
Nu de JJ abrams en Rian Johnson en Kennedy alle criticasters als seksisten en racisten hebben weggezet ben ik benieuwd hoe men de volgende film gaat neerzetten.
Veel fans zijn enorm teleurgesteld en maken de gang naar de bioscoop niet meer en kopen zeker geen merchandise.
Ook zit het verhaal nu enorm vast, Leia is in de fim levend maar helaas overleden in het echt.
Luke Skywalker is dood en het verzet bestaat slechts uit een handjevol mensen.

Het beste wat ze met de volgende film kunnen doen is dat de film begint met Rey die de lightsabre aan Luke geeft en dat de vorige film een mogelijkheid is wat kan gebeuren als Rey zich niet volledig inzet in haar training ofzoiets.
Kortom het was allemaal een boze droom en dan is er ruimte om een fatsoenlijke SW film te maken.

Zal wel niet gebeuren maar het zou het beste zijn wat de franchise kan overkomen.
pi_177754823
Ik vrees dus ook dat het voorbij is.

Ik heb naar elke film jaren uitgekeken, maar dat heerlijke gevoel is weg. Ik heb geen enkele intresse meer in een vervolg.
  zondag 11 maart 2018 @ 22:51:45 #242
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_177757782
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 16:07 schreef aspi het volgende:

[..]

Of het was gewoon een kutfilm.
Dan mag je nog steeds mensen erop wijzen dat ze een dom argument gebruiken om dat te onderbouwen. Sommige dingen zijn subjectieve interpretaties, andere zaken zijn gewoon objectief bespottelijk. Kritiek van die eerste soort nodigt uit tot (hopelijk) interessante discussies. Slap gelul van die tweede soort mag dan als argument geaccepteerd worden op de FP of in NWS/POL, maar voorlopig was dat in F&S grotendeels afwezig, laten we 't zo houden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2018 @ 02:02:42 #243
88815 The_Emotion
98.3
pi_177759469
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:13 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ik vrees dus ook dat het voorbij is.

Ik heb naar elke film jaren uitgekeken, maar dat heerlijke gevoel is weg. Ik heb geen enkele intresse meer in een vervolg.
Ik ga deel IX gewoon weer in de bios kijken, met de ijdele hoop dat TLJ een beetje dragelijk wordt
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  maandag 12 maart 2018 @ 13:24:23 #244
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177766910
Whow, het wordt nu zo negatief dat je het bijna trollen zou kunnen noemen :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_177768934
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 02:02 schreef Remqo het volgende:

[..]

Ik ga deel IX gewoon weer in de bios kijken, met de ijdele hoop dat TLJ een beetje dragelijk wordt
Binnenkort komt de Blu-Ray uit, dus gewoon dan al een nieuwe kans geven.
  maandag 12 maart 2018 @ 15:54:30 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177770846
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 14:36 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Binnenkort komt de Blu-Ray uit, dus gewoon dan al een nieuwe kans geven.
Ik ga hem nog wel een keer rustig thuis kijken.
Ik hoop alleen dat ik me juist nog een keer kan vermaken. Bij voorkeur beter dan de eerste keer.
Bij TFA had ik dat toen wel.

Alleen ik heb er nu wel al zo veel over nagedacht en gelezen dat ik wel een beetje bang ben dat ik er niet meer van kan genieten...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_177885903
De docu "The Director and the Jedi" is prachtig om te zien ^O^
  zondag 18 maart 2018 @ 13:44:52 #248
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_177905409
Ik verwacht niet als ik TLJ een 2de keer kijk beter gaat worden.
  zondag 18 maart 2018 @ 15:08:42 #249
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177907426
Ik vond hem wel vet. Net gekeken, ik vond het wat moeilijk in te komen maar het laatste uur was zeer goed. Finn/Rose was wat mij betreft overbodig. Had liever wat mee Rey gehad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 18 maart 2018 @ 15:11:43 #250
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177907514
En echt, een bezwaar is het aantal vrouwelijke karakters? Daar moet een heel topic over gaan? Mijn god...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177908926
quote:
10s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:11 schreef Fir3fly het volgende:
En echt, een bezwaar is het aantal vrouwelijke karakters? Daar moet een heel topic over gaan? Mijn god...
Uiteraard. Het is allemaal onderdeel van de doorgedraaid cultuur-marxistische feministische SJW agenda om Star Wars te verpesten :')
pi_177909111
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:07 schreef Wut het volgende:

[..]

Uiteraard. Het is allemaal onderdeel van de doorgedraaid cultuur-marxistische feministische SJW agenda om Star Wars te verpesten :')
Vooralsnog zitten hier vooral anti-feministen en racisten die er niet tegen kunnen dat er gelijkwaardige rollen in een Star Wars film zitten :)
  maandag 19 maart 2018 @ 10:47:40 #253
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177927037
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:44 schreef KingRadler het volgende:
Ik verwacht niet als ik TLJ een 2de keer kijk beter gaat worden.
Geen idee. Staat op de "to do" lijst. Maar heb niet veel tijd om alles te kijken dus beperk ik me vaak tot wat ik nog niet gezien heb...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 19 maart 2018 @ 10:48:08 #254
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177927044
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:14 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Vooralsnog zitten hier vooral anti-feministen en racisten die er niet tegen kunnen dat er gelijkwaardige rollen in een Star Wars film zitten :)
"vooral"....
Zo erg lijkt het mij toch ook allemaal weer niet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:39:43 #255
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_178030732
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:24 schreef Komakie het volgende:
Whow, het wordt nu zo negatief dat je het bijna trollen zou kunnen noemen :')
Pas sinds december hoor :')
En iedereen blijft erop ingaan. Als je TLJ niet trok dan kun je beter gewoon de OT op repeat zetten en dan bij voorkeur de despecialised versies.

Als je open staat voor verandering dan heb je aan alle films gewoon nog prima space opera.
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:14 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Vooralsnog zitten hier vooral anti-feministen en racisten die er niet tegen kunnen dat er gelijkwaardige rollen in een Star Wars film zitten :)
Ik denk eerder dat pakweg een derde van de fans conservatief te noemen is, zowel hier als op facebook waar de haat op TLJ nogal fors is onder met name de oudere fans (zegmaar die de OT als kind in de bios gezien hebben).

Ik snap het niet. Ik ben opgegroeid met de OT en het heeft ontzettend mijn voorkeuren bepaald qua films en design. Ik draag het op handen. Ik kan alleen ook films binnen hun tijdsgeest bekijken en erkennen dat ook de klassiekers niet zonder fouten zijn. Dat lukt die oude garde met name niet. Luke out of character? Welnee, alleen niet het stuk van zijn ontwikkeling en minder goodie two shoes dan vroegah. Of ken je veel 60+ers die naief als op hun 28e zijn gebleven?
Haast autistisch vasthouden aan het bekende en verandering vrezen, zonder verder te komen dan "jamaar zwarten, vrouwen en emo characters!"

Wat ik nu af en toe lastig vind is de parallel tussen de OT en de nieuwe reeks, ook al speelt het met een veel subtieler thema dan goed of slecht. Is het hommage of als parallel bedoeld, of getuigt het van een beperkte visie?

[ Bericht 32% gewijzigd door Skull-splitter op 23-03-2018 10:49:49 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 23 maart 2018 @ 16:41:35 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_178038072
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:39 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Pas sinds december hoor :')
En iedereen blijft erop ingaan. Als je TLJ niet trok dan kun je beter gewoon de OT op repeat zetten en dan bij voorkeur de despecialised versies.

Als je open staat voor verandering dan heb je aan alle films gewoon nog prima space opera.

[..]

Ik denk eerder dat pakweg een derde van de fans conservatief te noemen is, zowel hier als op facebook waar de haat op TLJ nogal fors is onder met name de oudere fans (zegmaar die de OT als kind in de bios gezien hebben).

Ik snap het niet. Ik ben opgegroeid met de OT en het heeft ontzettend mijn voorkeuren bepaald qua films en design. Ik draag het op handen. Ik kan alleen ook films binnen hun tijdsgeest bekijken en erkennen dat ook de klassiekers niet zonder fouten zijn. Dat lukt die oude garde met name niet. Luke out of character? Welnee, alleen niet het stuk van zijn ontwikkeling en minder goodie two shoes dan vroegah. Of ken je veel 60+ers die naief als op hun 28e zijn gebleven?
Haast autistisch vasthouden aan het bekende en verandering vrezen, zonder verder te komen dan "jamaar zwarten, vrouwen en emo characters!"

Wat ik nu af en toe lastig vind is de parallel tussen de OT en de nieuwe reeks, ook al speelt het met een veel subtieler thema dan goed of slecht. Is het hommage of als parallel bedoeld, of getuigt het van een beperkte visie?
Gisteren de helft nog een keer gezien. Vanavond verder met de andere helft (beetje te laat begonnen en viel halverwege bijna in slaap :') )

Ik heb geprobeerd er in te gaan op een manier zonder de oude films in het achterhoofd te houden. Dat heb ik met TFA ook gedaan en dat werkte beter dan de eerste keer kijken en verwachten dat je een Star Wars film te zien krijgt.

Wat me dan nog steeds opvalt is dat hij gemaakt is door iemand die heel erg geforceerd heeft geprobeerd om de Star Wars fibe te benaderen, maar toch zijn/haar eigen draai er aan wilde geven en geprobeerd heeft wat meer humor er in te stoppen. Naar mijn mening is het vooral daar fout gegaan.

Misschien heeft dat zelfs ook wel te maken met het feit dat TFA door iemand anders is gemaakt. Dat is nog nooit eerder gebeurd. Je had dus altijd een continuiteit in de fibe van de films. Van mij had JJ Abrams deze en de volgende ook wel mogen maken. Dan had de film wat minder als een vreemde eend in de bijt gevoeld.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 23 maart 2018 @ 18:16:09 #257
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_178039816
Vibe. En dan nog zijn zowel Empire als Return door een ander gemaakt dan George en ook van elkaar weer verschillende mensen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_178046133
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:39 schreef Skull-splitter het volgende:
Luke out of character? Welnee, alleen niet het stuk van zijn ontwikkeling en minder goodie two shoes dan vroegah. Of ken je veel 60+ers die naief als op hun 28e zijn gebleven?

Ik ben ook oude garde, maar vind het geweldig wat ze met de karakterontwikkeling van Luke gedaan hebben.

Ja, in de OT was hij optimistisch en trouw aan zijn idealen. Maar juist dat soort idealistische types komen vroeg of laat keihard met de grauwe werkelijkheid in botsing. En wat gebeurt er dan?

Lef van Johnson dat hij het heeft aangedurfd die kant van Luke te verkennen. :)
  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:28:53 #259
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_178046330
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 22:20 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Ik ben ook oude garde, maar vind het geweldig wat ze met de karakterontwikkeling van Luke gedaan hebben.

Ja, in de OT was hij optimistisch en trouw aan zijn idealen. Maar juist dat soort idealistische types komen vroeg of laat keihard met de grauwe werkelijkheid in botsing. En wat gebeurt er dan?

Lef van Johnson dat hij het heeft aangedurfd die kant van Luke te verkennen. :)
dit dus.

Terugslag kennen, teleurgesteld je terugtrekken, terugkomen.

Nergens de karaktermoord die velen ervan willen maken, alleen had ik zijn forceghost niet die Chuck Norrisbaard en Ferry Mingele-coupe gegeven maar gewoon zijn oude baard en verwaaide haar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_178052747
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 22:28 schreef Skull-splitter het volgende:

Nergens de karaktermoord die velen ervan willen maken, alleen had ik zijn forceghost niet die Chuck Norrisbaard en Ferry Mingele-coupe gegeven maar gewoon zijn oude baard en verwaaide haar.
Ach, Luke is nooit zo goed geweest met stijlvol haar, dus dat past dan ook wel weer bij het karakter :P
pi_178053330
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 22:20 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Ik ben ook oude garde, maar vind het geweldig wat ze met de karakterontwikkeling van Luke gedaan hebben.

Ja, in de OT was hij optimistisch en trouw aan zijn idealen. Maar juist dat soort idealistische types komen vroeg of laat keihard met de grauwe werkelijkheid in botsing. En wat gebeurt er dan?

Lef van Johnson dat hij het heeft aangedurfd die kant van Luke te verkennen. :)
Vreemd dan dat zijn karakter wel in staat was om zijn vader terug te brengen naar het goede, een massamoordenaar die verantwoordelijk is voor miljoenen doden.
Maar voor zijn eigen neefje breekt hij en ziet hij totaal geen hoop meer.
Sorry ik vind dat totaal niet geloofwaardig, ik snap best dat een mens kan veranderen maar niet zo hard dat hij een totaal ander mens is geworden.
Bovendien was Luke een Jedi, een persoon die dus boven menselijke emoties moet staan.
pi_178054402
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 10:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vreemd dan dat zijn karakter wel in staat was om zijn vader terug te brengen naar het goede, een massamoordenaar die verantwoordelijk is voor miljoenen doden.
Maar voor zijn eigen neefje breekt hij en ziet hij totaal geen hoop meer.
Sorry ik vind dat totaal niet geloofwaardig, ik snap best dat een mens kan veranderen maar niet zo hard dat hij een totaal ander mens is geworden.
Bovendien was Luke een Jedi, een persoon die dus boven menselijke emoties moet staan.
Zo lief was Luke in de OT anders niet hoor.

Zijn vader redden? Ja, maar pas nadat hij hem in een vlaag van woede was aangevallen en zwaar verminkt had. Terwijl hij Kylo uiteindelijk met geen vinger heeft aangeraakt.

Het feit dat hij geen hoop meer zag in zijn neefje was niet omdat Luke opeens ‘gebroken’ was. Force users kunnen bij elkaar in de ziel kijken. Luke zag dat zijn neefje de beslissing al gemaakt had, terwijl Vader, ondanks al zijn misdaden, nog wel open stond voor het licht.

En ja, Jedi horen boven de menselijke emoties te staan. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker bij iemand als Luke, die dezelfde woede in zich heeft als zijn vader. Woede die juist uit zijn onbegrensde idealisme voortkomt. De wereld is zo anders dan zij zou moeten zijn….

Die strijd, dat is nu juist het hele punt van de films. Dat is wat deze trilogie zo interessant maakt. :)
pi_178055707
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 12:01 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Zo lief was Luke in de OT anders niet hoor.

Zijn vader redden? Ja, maar pas nadat hij hem in een vlaag van woede was aangevallen en zwaar verminkt had. Terwijl hij Kylo uiteindelijk met geen vinger heeft aangeraakt.

Het feit dat hij geen hoop meer zag in zijn neefje was niet omdat Luke opeens ‘gebroken’ was. Force users kunnen bij elkaar in de ziel kijken. Luke zag dat zijn neefje de beslissing al gemaakt had, terwijl Vader, ondanks al zijn misdaden, nog wel open stond voor het licht.

En ja, Jedi horen boven de menselijke emoties te staan. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker bij iemand als Luke, die dezelfde woede in zich heeft als zijn vader. Woede die juist uit zijn onbegrensde idealisme voortkomt. De wereld is zo anders dan zij zou moeten zijn….

Die strijd, dat is nu juist het hele punt van de films. Dat is wat deze trilogie zo interessant maakt. :)
Hij zag de duistere zijde in Kylo Ren maar Kylo en volgens mij Snoke zeiden beide dat hij in conflict was. Vandaar dat hij zijn vader moest doden om zijn val naar de donkere zijde te voltooien.
Dat conflict zie je ook terug in TLJ op het moment dat hij de kans krijgt om de brug op te blazen, uiteindelijk schoot zijn wingman de fatale raket af.
pi_178061553
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 13:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hij zag de duistere zijde in Kylo Ren maar Kylo en volgens mij Snoke zeiden beide dat hij in conflict was. Vandaar dat hij zijn vader moest doden om zijn val naar de donkere zijde te voltooien.
Dat conflict zie je ook terug in TLJ op het moment dat hij de kans krijgt om de brug op te blazen, uiteindelijk schoot zijn wingman de fatale raket af.
Daar heb je wel een punt. Er is zeker een conflict bij Kylo.

Ergens gelezen, weet niet waar precies: Vader wilde eigenlijk helemaal niet evil zijn, maar was dat wel. Kylo is niet evil, maar wil dat wel graag zijn.

Wellicht is Kylo, ondanks dat conflict, toch vastbesloten om bij de dark side te blijven, terwijl Vader veel meer openstond voor een terugkeer. Wie het weet mag het zeggen.

Dat is iets wat ze in de volgende film wel beter mogen uitleggen, waarom iedereen Kylo als hopeloos verloren ziet. Hij heeft duidelijk meer moeite om de klootzak uit te hangen dan Vader.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 19:44:05 #265
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_178062295
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:58 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Hij heeft duidelijk meer moeite om de klootzak uit te hangen dan Vader.
I dont like sand. Its course and rough and ..
wooblabalurg
pi_178063267
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:58 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Er is zeker een conflict bij Kylo.

Ergens gelezen, weet niet waar precies: Vader wilde eigenlijk helemaal niet evil zijn, maar was dat wel. Kylo is niet evil, maar wil dat wel graag zijn.

Wellicht is Kylo, ondanks dat conflict, toch vastbesloten om bij de dark side te blijven, terwijl Vader veel meer openstond voor een terugkeer. Wie het weet mag het zeggen.

Dat is iets wat ze in de volgende film wel beter mogen uitleggen, waarom iedereen Kylo als hopeloos verloren ziet. Hij heeft duidelijk meer moeite om de klootzak uit te hangen dan Vader.
Vader zijn beweegredenen zijn ook veel anders dan die van Kylo Ren.
Vader is verleid door de duistere zijde omdat hij bang was dat hij zijn vrouw en kinderen zou verliezen. Uiteindelijk verloor hij zijn vrouw en kinderen op het moment dat hij voor de donkere zijde koos. Na zijn val naar de duistere zijde was er geen weg meer terug voor hem.
Dus misschien heb je wel gelijk over Vader en zijn innerlijke conflict.
Ze moeten dat in de volgende film inderdaad goed uitwerken, zou eigenlijk ook beter zijn als de focus op Kylo Ren lag ipv op Rey. Het zou de film waarschijnlijk minder intressant maken voor de jeugd vanwege het duistere karakter maar wel beter voor het verhaal zelf.
pi_178064818
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 20:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vader zijn beweegredenen zijn ook veel anders dan die van Kylo Ren.
Vader is verleid door de duistere zijde omdat hij bang was dat hij zijn vrouw en kinderen zou verliezen. Uiteindelijk verloor hij zijn vrouw en kinderen op het moment dat hij voor de donkere zijde koos. Na zijn val naar de duistere zijde was er geen weg meer terug voor hem.
Dus misschien heb je wel gelijk over Vader en zijn innerlijke conflict.
Ze moeten dat in de volgende film inderdaad goed uitwerken, zou eigenlijk ook beter zijn als de focus op Kylo Ren lag ipv op Rey. Het zou de film waarschijnlijk minder intressant maken voor de jeugd vanwege het duistere karakter maar wel beter voor het verhaal zelf.
Ja, vind Ren ook best een boeiende figuur. Zelf vind ik het donkere aspect van de films ook wel interessant, al moet het niet overdreven worden.

Ben zelf ook wel benieuwd naar het verhaal tussen de films allemaal gebeurd is.

Ben nog van plan om daar ooit zelf een fan fiction over te schrijven, die precies uitlegt hoe Luke uiteindelijk tot zijn besluit gekomen is. Maar dan moet ik eerst weten hoe alles af loopt uiteraard, dus nog een kleine twee jaar geduld. :)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:11:11 #268
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_178124849
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:58 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Er is zeker een conflict bij Kylo.

Ergens gelezen, weet niet waar precies: Vader wilde eigenlijk helemaal niet evil zijn, maar was dat wel. Kylo is niet evil, maar wil dat wel graag zijn.

Wellicht is Kylo, ondanks dat conflict, toch vastbesloten om bij de dark side te blijven, terwijl Vader veel meer openstond voor een terugkeer. Wie het weet mag het zeggen.

Dat is iets wat ze in de volgende film wel beter mogen uitleggen, waarom iedereen Kylo als hopeloos verloren ziet. Hij heeft duidelijk meer moeite om de klootzak uit te hangen dan Vader.
Best een valide denkwijze.
De achterliggende gedachte van Vader/Anakin was duidelijk. Hij wilde eigenlijk gewoon goed doen en daardoor werd hij verleidt tot de dark side.
Kylo Ren vind ik daarin nog niet echt duidelijk. Wat heeft hem nou uiteindelijk verleid tot de dark side? Het lijkt een beetje alsof hij nu een wannabe is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_178134151

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  roze dinsdag 27 maart 2018 @ 21:59:34 #270
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_178134184
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:58 schreef SpaceOddity het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niceeee zo even kijken.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:07:29 #271
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185887152
Leaked


pi_185889236
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:07 schreef KingRadler het volgende:
Leaked

[ afbeelding ]
Een kick van precies één jaar, dat sowieso is _O_

(Alhoewel, om precies te zijn; toch 8 minuten te laat. Maar soit.)
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:09:29 #273
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_185893188
Fake.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf donderdag 28 maart 2019 @ 10:29:59 #274
364681 over_hedge
pi_185893473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:09 schreef Skull-splitter het volgende:
Fake.
Want?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_185893894

Enige manier om deze trainwreck te redden, en mij weer geïnteresseerd te maken in deel IX.
  Public Relations / Redactie Film donderdag 28 maart 2019 @ 11:07:49 #276
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_185894029
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:09 schreef Skull-splitter het volgende:
Fake.
Deze is net iets te gedetailleerd wat mij betreft. Het paarse kostuum macht ook met eerdere opmerkingen van Keri Russel.
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:34:10 #277
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_185894393
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:29 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Want?
Meerdere bronnen, waaronder Mark Hamill, die dit aangeven.

Niet dat het mij uitmaakt verder, ziet er tof uit al snap ik de noodzaak voor rode stormies niet zo.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:40:52 #278
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_185894481
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:58 schreef Aurelius het volgende:

Enige manier om deze trainwreck te redden, en mij weer geïnteresseerd te maken in deel IX.
Had je het geen trainwreck genoemd dan had ik je iets meer credit gegeven. :')

Interessante theorie, maar we zien het vanzelf. Ik zou er niet op gokken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_185905904
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:40 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Had je het geen trainwreck genoemd dan had ik je iets meer credit gegeven. :')

Interessante theorie, maar we zien het vanzelf. Ik zou er niet op gokken.
Maar geef toe dat het leuk zou zijn.
Het zou echt wel een blow mind moment zijn zoals Luke en Vader in TESB.

Herinner ook de geruchten over Jar Jar Binks als Sith lord, ik vraag mij nog steeds af of dat echt een optie was. Deze theorie is eigenlijk quasi identiek, maar deze keer toegepast op een karakter dat wel populair is bij het publiek. Het zou een zeer interessante ontknoping kunnen geven halfweg de film voor dan een fantastische finale.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 01:39:47 #280
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_185909593
Deels. Het was passender geweest voor een middenstuk, daarnaast is SW nooit van het ambivalente geweest en meer van het science-fantasy sprookje...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 29 maart 2019 @ 11:16:14 #281
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_185912827
En dan dat Kylo zich toch nog net bekeert naar de Jedi ofzo? :')
Of stiekem is hij al jaren een Jedi die undercover is bij TFO. Of hij de zoon van Luke is. Of weet ik wel wat.

Zou een beetje laat zijn voor zo'n plot twist, maar geweldig.

En uiteindelijk wint de Dark Side, houdt de Skywalker saga op en is het universum gedoemd tot het einde der tijden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 11:18:54 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185912860
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:16 schreef Komakie het volgende:
En uiteindelijk wint de Dark Side, houdt de Skywalker saga op en is het universum gedoemd tot het einde der tijden.
O+ _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 maart 2019 @ 11:18:54 #283
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_185912861
Toch ben ik benieuwd hoe het eindigt. Vooral met Kylo.Is hij nu echt zo slecht dat er geen land meer mee te bezeilen is, of toch nog een stukje menselijkheid?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_185913320
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:16 schreef Komakie het volgende:

En uiteindelijk wint de Dark Side, houdt de Skywalker saga op en is het universum gedoemd tot het einde der tijden.
Het enige passende einde van deze saga, natuurlijk gaat Disney hier niet in mee want redenen.
Zijn er trouwens serieus nog mensen die uitkijken naar het vervolg?
pi_185913549
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:16 schreef Komakie het volgende:
En uiteindelijk wint de Dark Side, houdt de Skywalker saga op en is het universum gedoemd tot het einde der tijden.
Real life imitates art...
  FOK!fotograaf vrijdag 29 maart 2019 @ 12:32:07 #286
364681 over_hedge
pi_185913891
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het enige passende einde van deze saga, natuurlijk gaat Disney hier niet in mee want redenen.
Zijn er trouwens serieus nog mensen die uitkijken naar het vervolg?
Ja ik kijk er wel naar uit. En ik heb me ook prima vermaakt met het laatste deel.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 14:33:05 #287
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_185915746
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het enige passende einde van deze saga, natuurlijk gaat Disney hier niet in mee want redenen.
Zijn er trouwens serieus nog mensen die uitkijken naar het vervolg?
Na de teleurstelling van de vorige en de wetenschap dat JJ Abrams weer aan het roer staat juist wel. TFA was weinig origineel, maar als je even de vorige films weg laat was het gewoon een meer dan prima popcornfilm.

Ik ga niet de discussie verder weer opstarten over TLJ. Daar worden we het niet over eens. Alleen feit dat ik teleurgesteld was in TLJ en nu de regisseur van de film die ik wel vermakelijk vond de baas is, kijk ik wel naar uit.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 29 maart 2019 @ 17:39:51 #288
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185919210
Kylo heeft geen mentor meer.
Ik hoop op een force ghost.
Oh Wacht...
pi_185926786
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het enige passende einde van deze saga, natuurlijk gaat Disney hier niet in mee want redenen.
Waarom zou Disney het niet durven?
Ze hebben enkel gezegd dat Episode IX de laatste is van de Skywalker saga, maar het lijkt mij evident dat er een Episode X komt. Ze hebben Lucasfilm niet gekocht voor 3 films en 2 spin-offs.
Luke is dood, het lijkt er op Leia zal dood gaan in Episode IX, dan schiet enkel Kylo nog over.
Ze kunnen dus perfect Kylo ook laten dood gaan in Episode IX (= laatste Skywalker) en een 4de trilogie starten met Rey, Poe en Finn.
Episode III eindigde ook "slecht" (ontstaan van het Empire), waarom zou Episode IX dan moeten eindigen als een sprookje?
  FOK!fotograaf zaterdag 30 maart 2019 @ 00:45:02 #290
364681 over_hedge
pi_185928193
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:39 schreef catfish het volgende:

[..]

Waarom zou Disney het niet durven?
Ze hebben enkel gezegd dat Episode IX de laatste is van de Skywalker saga, maar het lijkt mij evident dat er een Episode X komt. Ze hebben Lucasfilm niet gekocht voor 3 films en 2 spin-offs.
Luke is dood, het lijkt er op Leia zal dood gaan in Episode IX, dan schiet enkel Kylo nog over.
Ze kunnen dus perfect Kylo ook laten dood gaan in Episode IX (= laatste Skywalker) en een 4de trilogie starten met Rey, Poe en Finn.
Episode III eindigde ook "slecht" (ontstaan van het Empire), waarom zou Episode IX dan moeten eindigen als een sprookje?
Met de nieuwe triologie gaan ze terug in de tijd. Old republic. Met de makers van game of thrones
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 08:56:02 #291
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_185930189
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 00:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Met de nieuwe triologie gaan ze terug in de tijd. Old republic. Met de makers van game of thrones
Maar is dat werkelijk X? Ik dacht stand alone.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_185930221
Vroeger was ik gek op star wars, echt mega dikke films, maar de laatste 2 daar had ik echt helemaal niets mee... ik weet niet of het komt omdat ik nu ouder ben of dat het echt niet meer zo sterk is als vroeger.. hebben meer mensen dit gevoel ?
Ik was hier...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 maart 2019 @ 08:59:26 #293
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_185930240
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 08:56 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Maar is dat werkelijk X? Ik dacht stand alone.
geen X want dat zou suggereren dat het Skywalker-verhaal weer wordt doorgezet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 30 maart 2019 @ 09:00:28 #294
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185930247
Hebben we al een topic over de nieuwe Star Wars. Of wachten we tot deze vol is
  zaterdag 30 maart 2019 @ 09:17:57 #295
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_185930446
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 08:59 schreef Tokus het volgende:

[..]

geen X want dat zou suggereren dat het Skywalker-verhaal weer wordt doorgezet.
Wordt dus allemaal los weer. Zoals het hoort als we terug de tijd in gaan.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf zaterdag 30 maart 2019 @ 09:27:23 #296
364681 over_hedge
pi_185930551
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 08:56 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Maar is dat werkelijk X? Ik dacht stand alone.
Nee is niet deel 10. Gewoon nieuwe films die niks met de films van nu te maken hebben. Behalve dan dat het in het star wars univers is.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 31 maart 2019 @ 08:18:46 #297
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_185944288
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 09:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Nee is niet deel 10. Gewoon nieuwe films die niks met de films van nu te maken hebben. Behalve dan dat het in het star wars univers is.
Dus net als Solo en Rogue One.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 31 maart 2019 @ 08:37:35 #298
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185944421
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:18 schreef Komakie het volgende:
Toch ben ik benieuwd hoe het eindigt. Vooral met Kylo.Is hij nu echt zo slecht dat er geen land meer mee te bezeilen is, of toch nog een stukje menselijkheid?
Als je écht een verrassing wil: Han Solo die terugkomt als Force geest. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 31 maart 2019 @ 08:57:14 #299
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_185944555
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:39 schreef catfish het volgende:

[..]

Waarom zou Disney het niet durven?
Ze hebben enkel gezegd dat Episode IX de laatste is van de Skywalker saga, maar het lijkt mij evident dat er een Episode X komt. Ze hebben Lucasfilm niet gekocht voor 3 films en 2 spin-offs.
Luke is dood, het lijkt er op Leia zal dood gaan in Episode IX, dan schiet enkel Kylo nog over.
Ze kunnen dus perfect Kylo ook laten dood gaan in Episode IX (= laatste Skywalker) en een 4de trilogie starten met Rey, Poe en Finn.
Episode III eindigde ook "slecht" (ontstaan van het Empire), waarom zou Episode IX dan moeten eindigen als een sprookje?
Ik zie liever wat losse films eerlijk gezegd, met de Skywalkers zijn we dadelijk (hopelijk) klaar en dan kunnen we eens de breedte in. The Mandalorian, de trilogie van Benioff en Weiss (Old Republic hopelijk) en dan de nieuwe trilogie van Rian Johnson nog.
Komt nog genoeg moois aan :)

IX zal eindigen met een nieuw Status Quo gok ik; ik vrees dat ze voor de Skywalker trilogie nog steeds aan die 'Chosen One Will Bring Balance' vast willen/moeten houden en ik denk dat het daar een variatie op wordt
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  FOK!fotograaf zondag 31 maart 2019 @ 14:13:54 #300
364681 over_hedge
pi_185948815
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:18 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dus net als Solo en Rogue One.
Nee. Rogue One had wel degelijk met het verhaal van de rest te maken.
Solo ging letterlijk over een van de hoofd personages. Dus had ook nog met skywalker verhaal te maken.

De nieuwe films zijn echt gewoon helemaal met compleet nieuwe characters. Hooguit misschien yoda? Omdat hij vrij oud is. Maar weet niet precies hou oud :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 1 april 2019 @ 00:37:44 #301
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_185962739
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 14:13 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Nee. Rogue One had wel degelijk met het verhaal van de rest te maken.
Solo ging letterlijk over een van de hoofd personages. Dus had ook nog met skywalker verhaal te maken.

De nieuwe films zijn echt gewoon helemaal met compleet nieuwe characters. Hooguit misschien yoda? Omdat hij vrij oud is. Maar weet niet precies hou oud :P
Álles heeft met het hoofdverhaal te maken. Echter heeft alleen de Episodes Skywalkers, alle verhalen daaromheen is ter ondersteuning daarvan.

Anyway, lekker semantische discussie wel.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')