abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176629681
Beste fokkers

Ik heb een tijdje geleden een meisje ontmoet hebben veel app contact en ook een paar keer afgesproken nu wou ik haar voorstellen aan mijn ouders maar dit lijkt ze niet te willen en/of te durven heeft ze bindings angst ? Of wordt ik aan het lijntje gehouden ze is namelijk wel altijd blij als ik bij haar ben
pi_176629719
Hoe lang ken je haar?
En waarom staat dit in SEX?
pi_176629764
1 jaar nu maar een halfjaar dat we serieuzer bezig zijn zeg maar
pi_176629770
Eh ja dat was een foutje maar weet niet hoe te verplaatsen ?
pi_176629780
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:27 schreef Kanjer12 het volgende:
1 jaar nu maar een halfjaar dat we serieuzer bezig zijn zeg maar
En hoe oud zijn jullie?
pi_176629790
Misschien te vlug....
pi_176629818
Zij is 24 ik 25
  zaterdag 20 januari 2018 @ 10:32:56 #8
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_176629826
waarom wil je haar aan je ouders voorstellen ?
Godmother of Radio 49, wil je doneren, neem dan contact met me op
Minister van Steekpenningen en Omkoping van R49
money money money
And now I think of my life as vintage wine
pi_176629830
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:32 schreef Kanjer12 het volgende:
Zij is 24 ik 25
Misschien is het nog te vroeg voor haar.
Of ziet ze jou als leuk tijdverdrijf tijdens het wachten op de ware.
pi_176629853
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:32 schreef just me het volgende:
waarom wil je haar aan je ouders voorstellen ?
lijkt me vrij logisch toch als je iemand leuk vind je haar op een gegeven moment ook wil voorstellen aan je ouders ?
pi_176629857
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:33 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Misschien is het nog te vroeg voor haar.
Of ziet ze jou als leuk tijdverdrijf tijdens het wachten op de ware.
en hoe kom ik daar achter ?
pi_176629882
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:34 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

en hoe kom ik daar achter ?
Aan haar vragen?
pi_176629888
Dan zegt ze dat ze me wel leuk vind
pi_176629895
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:37 schreef Kanjer12 het volgende:
Dan zegt ze dat ze me wel leuk vind
Nee vragen waarom ze niet mee wil naar je ouders.
pi_176629899
Maar mijn gevoel twijfeld daar aan misschien komt dit omdat ik vaker aan het lijntje ben gehouden
pi_176629909
Oh dat bedoel je zal ik doen als ze wakker is
pi_176629916
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:38 schreef Kanjer12 het volgende:
Maar mijn gevoel twijfeld daar aan misschien komt dit omdat ik vaker aan het lijntje ben gehouden
Wat houdt aan het lijntje houden voor jou in dan?
pi_176629998
Dat ze net doet alsof ze wel wil en een toekomst op wil bouwen maar zelf twijfelt en daardoor niet de volgende stap wil of kan zetten zeg maar net alsof je eeuwig op hetzelfde punt blijft
pi_176630019
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:44 schreef Kanjer12 het volgende:
Dat ze net doet alsof ze wel wil en een toekomst op wil bouwen maar zelf twijfelt en daardoor niet de volgende stap wil of kan zetten zeg maar net alsof je eeuwig op hetzelfde punt blijft
Maar een half jaar is nog maar kort en jullie zijn nog jong.
pi_176630037
Daarom vraag ik ook jullie mening want dacht misschien zie ik het niet door de wel bekende roze bril en dan helpt het als een buitenstaander zijn mening geeft
pi_176630088
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:47 schreef Kanjer12 het volgende:
Daarom vraag ik ook jullie mening want dacht misschien zie ik het niet door de wel bekende roze bril en dan helpt het als een buitenstaander zijn mening geeft
Hebben jullie elkaars vrienden al gezien?
Broers zussen?
Heb je haar ouders al gezien?
Wat is de reden om elkaar wel/niet voor te stellen aan de contacten?
pi_176630122
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hebben jullie elkaars vrienden al gezien?
Broers zussen?
Heb je haar ouders al gezien?
Wat is de reden om elkaar wel/niet voor te stellen aan de contacten?
nee nee haar ouders leven niet meer ik heb wel haar teamgenoten van haar sport ontmoet waarom ik haar wil voorstellen dat ik gewoon trots ben en haar leuk vind maar het lijkt aan de ene kant of ze wil maar aan de andere lant alsof iets haar tegenhoudt want ze heeft wel gevraagd of me vader ook een keer komt kijken bij een wedstrijd
pi_176630249
Mag je haar telefoon vasthouden?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_176630300
Nooit gevraagd eigenlijk
  zaterdag 20 januari 2018 @ 11:06:27 #25
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_176630304
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:34 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

lijkt me vrij logisch toch als je iemand leuk vind je haar op een gegeven moment ook wil voorstellen aan je ouders ?
misschien is dat voor haar, op dit moment, te vroeg :)
Godmother of Radio 49, wil je doneren, neem dan contact met me op
Minister van Steekpenningen en Omkoping van R49
money money money
And now I think of my life as vintage wine
pi_176630375
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:06 schreef just me het volgende:

[..]

misschien is dat voor haar, op dit moment, te vroeg :)
dat zou kunnen maar zoals ik eerder heb vermeld het scheelt soms om iemand om zijn mening te vragen omdat je zelf meestal die roze bril op hebt
pi_176630489
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:06 schreef Kanjer12 het volgende:
Nooit gevraagd eigenlijk
'vergeet' je telefoon, vraag of je op de hare even iets op mag zoeken. Als ze van haar à propos raakt, mag je haar hardop vragen of je wel de enige bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 20-01-2018 11:26:45 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_176630521
Zal ik doen de volgende keer dat ik bij der ben
pi_176630888
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

'vergeet' je telefoon, vraag of je op de hare even iets op mag zoeken. Als ze van haar à propos raakt, mag je haar hardop vragen of je wel de enige bent.
maar is het dan niet van je moet iemand vertrouwen ?
  zaterdag 20 januari 2018 @ 13:17:07 #30
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_176632404
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:20 schreef Kanjer12 het volgende:
Beste fokkers

Ik heb een tijdje geleden een meisje ontmoet hebben veel app contact en ook een paar keer afgesproken nu wou ik haar voorstellen aan mijn ouders maar dit lijkt ze niet te willen en/of te durven heeft ze bindings angst ? Of wordt ik aan het lijntje gehouden ze is namelijk wel altijd blij als ik bij haar ben
Zou me voor kunnen stellen dat het haar te snel gaat en te snel serieus wordt.
Maar als je nou echt wil weten zou ik het haar vragen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 20 januari 2018 @ 16:47:23 #31
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_176635799
Hebben jullie een 'officiële' relatie en weet zij dat ook? Of is het gewoon nog een beetje daten?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_176636781
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:27 schreef Kanjer12 het volgende:
Eh ja dat was een foutje maar weet niet hoe te verplaatsen ?
Even een topic report maken
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176636928
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 16:47 schreef Luxuria het volgende:
Hebben jullie een 'officiële' relatie en weet zij dat ook? Of is het gewoon nog een beetje daten?
hmmm das een goeie misschien wil ik wel te snel en neem te veel te snel aan
pi_176637023
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 17:55 schreef Godshand het volgende:

[..]

Even een topic report maken
geen idee hoe dat moet eigenlijk ?
pi_176637053
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 18:11 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

geen idee hoe dat moet eigenlijk ?
Kijk eens naar de knopjes onder en boven het forum
pi_176637136
Ja welke moet ik hebben heb ze net allemaal getest
pi_176637181
In ieder geval hebben jullie me redelijk gerust gesteld dat ik waarschijnlijk nog te snel wil en zij er simpelweg nog niet aan toe is en ik waarschijnlijk niet aan het lijntje gehouden word
pi_176639288
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:40 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

maar is het dan niet van je moet iemand vertrouwen ?
Oh ja, maar vertrouwen wordt nogal eens beschaamd.
pi_176640405
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 19:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Oh ja, maar vertrouwen wordt nogal eens beschaamd.
ik snap je punt maar wat heeft een relatie zin als je elkaar niet vertrouwt ?
pi_176641111
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:41 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

ik snap je punt maar wat heeft een relatie zin als je elkaar niet vertrouwt ?
Hee, dat dacht ik vorig jaar rond deze tijd net zo. :{
pi_176641951
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hee, dat dacht ik vorig jaar rond deze tijd net zo. :{
daarom zit ik in twijfel maar aan de andere kant wat de andere zeiden misschien gaat het voor haar te snel te serieus is natuurlijk ook goed mogelijk
  maandag 22 januari 2018 @ 15:38:08 #42
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_176675103
Beste kanjer, wat maak je het toch ingewikkeld.
Om te beginnen, denk en vooral pieker niet zo veel, geniet van jullie relatie. Als het goed gaat dan is het toch goed? Geniet in het moment en ga er maar gerust van uit dat je haar belangrijk bent, na 6 mnd zo kontakt en 6 mnd dieper kontakt. In jullie leeftijd (dus ook de hare) is men toch al weer wat verder.
Verder: ik heb het idee dat ze bang is om afgewezen te worden door je ouders. Want je begrijpt dat als ze voorgesteld wordt dat er ook een oordeel over haar "geveld" wordt. Je ouders zullen nadat ze haar ontmoet hebben natuurlijk ook een mening over haar hebben. Ik heb het idee dat ze daar wat onzeker of zelfs bang voor is. Zij vroeg (schreef jij) of je vader ook wel eens naar het sporten komt kijken. Misschien hoopt ze dat ie geweest is en haar opgemerkt heeft en misschien ook al zijn opinie over haar jou heeft meegedeeld. Dan kun jij haar dat zeggen en dan weet ze bv op voorhand dat hij haar aardig vindt (een hele geruststelling en neemt spanning weg. Vindt hij haar niks, en vertel jij dat haar, dan zal ze wel niet mee willen gaan naar je ouders.
Nog iets, als een meisje er tegen op ziet je ouders te treffen, dan is het DUS voor haar van belang hoe zij haar vinden. Voor mij nog een teken dat zij wel degelijk serieus is met jou. Want anders zou het haar toch niks uitmaken wat je ouders van haar vinden.
Dat zit goed met jullie tweetjes. Dus ga nou niet zitten piekeren en vrezen en somber wezen maar geniet van en in het moment.
Misschien moet je je ouders uitnodigen naar het sporten, zonder dat je het haar vertelt. Dan vertel je later dat ze er waren en jou gezien hebben en dat ze haar leuk vonden en haar graag eens op de kofie met vlaai of op de noon willen vragen. (noon is het warm eten).
Zijn je ouders "zuunige" Hollanders dan maak je ervan een kopje koffie met 1 (één) koekje. (Grapje)

Succes. komt beslist goed! ^O^ :Y
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek !!
Count your blessings.
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 22 januari 2018 @ 15:45:13 #43
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_176675213
Ts-er nog een anecdote. Onze zoon toen al een al ouder dan jou kwam na een lange vaste relatie ook een keer op bezoek met zijn nieuwe vlam, om haar nog gauw voor te stellen voordat wij voor 5 maanden EU verlieten. Die vrouw was ook zo nerveus als wat. Heb hem toen later een e-mail gestuurd waarin wij zijn nieuwe vlam loofden (zonder afbreuk te doen aan de oude). Wetend dat ie dat haar zou laten lezen. Toen we terugkeerden en haar opnieuw troffen kende ik haar niet terug. Nu die spanning weg was, wat een leuke vrouw. En nu hebben we 2 kleinkinderen van onze zoon en haar !
Count your blessings.
  maandag 22 januari 2018 @ 16:19:47 #44
456793 TheInnocent
not thatinnocent
pi_176675830
wordt ik..? maar mijn gevoel twijfeld..? jezus man...

Ok, OT: vraag hoe zij denkt over exclusief daten.. en of ze zichzelf ziet in een relatie ja of nee.. dan weet je of ze serieus met je is. Vervolgens kan je aangeven dat je ook serieus bent en vragen waarom ze je ouders niet wil ontmoeten. Praktisch wel?
pi_176676033
Maak je er niet druk om, met wat geduld komen deze dingen vanzelf. Je stoot haar alleen maar af als je hier een punt van gaat maken...hetzelfde zo als dat je expliciet over relatie gaat hebben.
als je het gevoel hebt dat zij jou aan een lijntje houd, neem je gewoon wat afstand. Klinkt misschien een beetje eng ,werkt wel het beste. Dit is niet jouw probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door michiel_merk op 22-01-2018 16:40:54 ]
pi_176676093
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:19 schreef TheInnocent het volgende:

Ok, OT: vraag hoe zij denkt over exclusief daten.. en of ze zichzelf ziet in een relatie ja of nee.. dan weet je of ze serieus met je is. Vervolgens kan je aangeven dat je ook serieus bent en vragen waarom ze je ouders niet wil ontmoeten. Praktisch wel?
Dit is dus killing.....
  maandag 22 januari 2018 @ 16:45:27 #47
456793 TheInnocent
not thatinnocent
pi_176676298
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:34 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Dit is dus killing.....
Ik bekijk het vanuit mijn perspectief als vrouw van 27 jaar. Als een man afstandelijk wordt na zes maanden, valt hij ook weg bij mij omdat ik denk dat hij dan niet serieus is (is een keer gebeurd, meneer was ook anderen aan het date na een half jaar). Juist wanneer een man laat blijken dat hij serieus met me is krijg ik er meer zin in (mijn huidige), en dat komt omdat ik er net zo in sta. Vandaar dat hij het beter kan peilen door te vragen in plaats van afwachten en langer met gevoelens zitten.. dat is zo puberaal dat mensen er niet meer over (durven te) praten.
pi_176676468
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:45 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Juist wanneer een man laat blijken dat hij serieus met me is
Met daden ja, met woorden duw je iemand in een relatie
  maandag 22 januari 2018 @ 16:54:24 #49
456793 TheInnocent
not thatinnocent
pi_176676519
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:52 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Met daden ja, Met woorden duw je iemand in een relatie
daden en woorden, ervaring leert dat alleen daden niet voldoende zijn.. en in geval van TS zijn er zowel geen woorden als daden.
pi_176688052
Het komt best vaak voor dat iets leuk is wanneer je er eenmaal bent maar mensen toch tegen het gaan opzien. Dat is prima bij een keertje stappen of een escape room maar bij een relatie is dat niet voldoende.

Praat erover. Vraag of ze exclusief wilt zoals hierboven ook al gezegd wordt, vraag om duidelijkheid en als je geen duidelijkheid kan krijgen en de onduidelijkheid je gek maakt, geef dan aan dat je voor jezelf kiest!
pi_176689365
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:54 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

daden en woorden, ervaring leert dat alleen daden niet voldoende zijn.. en in geval van TS zijn er zowel geen woorden als daden.
ts is een stap verder dan haar, jij zegt tegen ts neem 2 stappen extra .Dat werkt niet.
pi_176689509
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:54 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

hoe bedoel je geen worden en daden het is gewoon dat ik onzeker ben omdat het me al 2 keer eerder gebeurd is mag een man soms niet van binnen onzeker zijn ?
pi_176689535
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:38 schreef LeesFoknl het volgende:
Beste kanjer, wat maak je het toch ingewikkeld.
Om te beginnen, denk en vooral pieker niet zo veel, geniet van jullie relatie. Als het goed gaat dan is het toch goed? Geniet in het moment en ga er maar gerust van uit dat je haar belangrijk bent, na 6 mnd zo kontakt en 6 mnd dieper kontakt. In jullie leeftijd (dus ook de hare) is men toch al weer wat verder.
Verder: ik heb het idee dat ze bang is om afgewezen te worden door je ouders. Want je begrijpt dat als ze voorgesteld wordt dat er ook een oordeel over haar "geveld" wordt. Je ouders zullen nadat ze haar ontmoet hebben natuurlijk ook een mening over haar hebben. Ik heb het idee dat ze daar wat onzeker of zelfs bang voor is. Zij vroeg (schreef jij) of je vader ook wel eens naar het sporten komt kijken. Misschien hoopt ze dat ie geweest is en haar opgemerkt heeft en misschien ook al zijn opinie over haar jou heeft meegedeeld. Dan kun jij haar dat zeggen en dan weet ze bv op voorhand dat hij haar aardig vindt (een hele geruststelling en neemt spanning weg. Vindt hij haar niks, en vertel jij dat haar, dan zal ze wel niet mee willen gaan naar je ouders.
Nog iets, als een meisje er tegen op ziet je ouders te treffen, dan is het DUS voor haar van belang hoe zij haar vinden. Voor mij nog een teken dat zij wel degelijk serieus is met jou. Want anders zou het haar toch niks uitmaken wat je ouders van haar vinden.
Dat zit goed met jullie tweetjes. Dus ga nou niet zitten piekeren en vrezen en somber wezen maar geniet van en in het moment.
Misschien moet je je ouders uitnodigen naar het sporten, zonder dat je het haar vertelt. Dan vertel je later dat ze er waren en jou gezien hebben en dat ze haar leuk vonden en haar graag eens op de kofie met vlaai of op de noon willen vragen. (noon is het warm eten).
Zijn je ouders "zuunige" Hollanders dan maak je ervan een kopje koffie met 1 (één) koekje. (Grapje)

Succes. komt beslist goed! ^O^ :Y
dankje voor je bemoedigende worden soms heb je het gewoon even nodig gerust gesteld te wordeb ☺
pi_176689756
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:53 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

hoe bedoel je geen worden en daden het is gewoon dat ik onzeker ben omdat het me al 2 keer eerder gebeurd is mag een man soms niet van binnen onzeker zijn ?
Daden in de zin van doe leuke dingen met haar, en heb plezier, door intenties te tonen merkt ze heus wel dat jij haar leuk vind. Door over relatie te beginnen en zo haal je de hele spanning weg.Begin fase is gewoon een onzekere periode die je uit moet zitten, en dat kun je het beste doen door achter over te leunen en niet druk te maken.Onzeker zijn is heel normaal, maar als je dat gaat uiten, en vast gaat klampen aan haar. Stoot je haar alleen maar af.

En dat het al 2 x gebeurd is, moet je al helemaal niet druk om maken, is net als spierpijn na sporten hoort er bij.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:20:12 #55
456793 TheInnocent
not thatinnocent
pi_176690791
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:43 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

ts is een stap verder dan haar, jij zegt tegen ts neem 2 stappen extra .Dat werkt niet.
Het moet van twee kanten komen.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:23:46 #56
456793 TheInnocent
not thatinnocent
pi_176690856
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:53 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet, ik zeg hier dat je beter kan communiceren wat je wilt. Wil je weten of ze exclusief met je date, heb het erover. Als je te onzeker bent om dit te conmuniceren verbaast het me niet wat je eerder is overkomen. Your choice, your story, your scars.. succes.
pi_176691471
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:13 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Daden in de zin van doe leuke dingen met haar, en heb plezier, door intenties te tonen merkt ze heus wel dat jij haar leuk vind. Door over relatie te beginnen en zo haal je de hele spanning weg.Begin fase is gewoon een onzekere periode die je uit moet zitten, en dat kun je het beste doen door achter over te leunen en niet druk te maken.Onzeker zijn is heel normaal, maar als je dat gaat uiten, en vast gaat klampen aan haar. Stoot je haar alleen maar af.

En dat het al 2 x gebeurd is, moet je al helemaal niet druk om maken, is net als spierpijn na sporten hoort er bij.
leuke dingen doe ik allang met er en woorden tja ze is zelf gewoon ook niet zo.n prater kan toch ? Ik bedoel qe appen wel en zo maar hele dagen dat ook weer niet
pi_176691562
Als je elkaar al een jaar kent en ze ziet het nog niet als een echte relatie, dan zou ik er niet meer te veel van verwachten.

Houd het contact zolang je het leuk vindt, maar beschouw haar niet echt als je vriendin, dan ben je verder vrij om te gaan en staan waar je wil.
٩๏̯͡๏)۶
pi_176691672
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:04 schreef Ronaldsen het volgende:
Als je elkaar al een jaar kent en ze ziet het nog niet als een echte relatie, dan zou ik er niet meer te veel van verwachten.

Houd het contact zolang je het leuk vindt, maar beschouw haar niet echt als je vriendin, dan ben je verder vrij om te gaan en staan waar je wil.
dat weet ik nou juist niet als ik vraag hoe zie je de toekomst dan zegt ze namelijk wel een toekomst met me te zien
pi_176702405
Nou ze heeft gezegd dat we indd vriendje vriendinnetje zijn meer bevestiging lijkt me niet nodig 😇
pi_176718340
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:54 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

nee nee haar ouders leven niet meer
Misschien vindt ze het om die reden wel erg lastig. Ze is 24 en heeft geen ouders meer. Ze kan jou dus nooit meenemen naar die van haar.
pi_176727190
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:54 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

nee nee haar ouders leven niet meer ik heb wel haar teamgenoten van haar sport ontmoet waarom ik haar wil voorstellen dat ik gewoon trots ben en haar leuk vind maar het lijkt aan de ene kant of ze wil maar aan de andere lant alsof iets haar tegenhoudt want ze heeft wel gevraagd of me vader ook een keer komt kijken bij een wedstrijd
Misschien omdat ze het lastig vind omdat ze jou niet kan voorstellen aan haar ouders?
Sweet but not that sweet !
  donderdag 25 januari 2018 @ 09:38:13 #63
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_176732872
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:19 schreef TheInnocent het volgende:

Begrijp ik nou niets van. Innocent!
-Exclusief daten, ja, wat klinkt dat leuk, lief en romantisch. :r
-Schat, zie je mij in een relatie met jou? 8)7

Innocent in het eerste deel van je door mij geciteerde bijdrage maak je een opmerking over zijn taalnivo (wordt en twijfeld zijn beiden fout hier). En dan ga jij die jongeman deze on-echte (en in mijn oren opgeblazen zinnetjes) voorschotelen. Die totaal niet bij hem passen. Dan kan ie beter niets zeggen dan dat!
Hou het simpel maar .... niet mis te verstaan. Gezien hoe ze bij elkaar zijn ruim een jaar met een verdieping van de relatie in het tweede half jaar ben ik er voor 100 % zeker van dat zij hem leuk vindt, en als relatie materiaal ziet. Jammer dat ze beiden wat verlegen zijn en ook wat onhandig communiceren.

Misschien kan ie beter zeggen, mijn ouders vragen of je nou echt mijn vaste vriendin bent (of ze vragen of we een paar zijn) ... Dat is toch zo?

En ts-er, liggen jullie wel eens lekker samen, na sex of gewoon "chillen" op de bank. Geef haar dan een kusje en zeg, smoutebolleke (of iets anders liefs bv snoezepoes of gewoon schat, ik hou écht van je! Denk dat je dan wel een reaktie krijgt van haar, die duidelijkheid geeft.

En als dat duidelijk is dan vraag je haar met je ouders kennis te maken, maar ter gelegenheid van iets speciaals. Bv. mijn ouders vroegen of wij mee willen gaan met hen met het Zaate Hermenieke "Laat en zaat". of dat je eschesele goonsdig komt hiering happe.
Of ze vragen dus gewoon of we eens samen langs willen komen om eens kenis te maken.

Als zij geen ouders meer heeft (arm ding, zo jong) dan zal die band tussen haar en jouw ouders extra belangrijk voor haar zijn straks. Want het zijn dan niet haar ouders maar wel wat er het dichtste bij komt.

Komt beslist goed dit !!
Count your blessings.
pi_176734821
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 09:38 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Begrijp ik nou niets van. Innocent!
-Exclusief daten, ja, wat klinkt dat leuk, lief en romantisch. :r
-Schat, zie je mij in een relatie met jou? 8)7

Innocent in het eerste deel van je door mij geciteerde bijdrage maak je een opmerking over zijn taalnivo (wordt en twijfeld zijn beiden fout hier). En dan ga jij die jongeman deze on-echte (en in mijn oren opgeblazen zinnetjes) voorschotelen. Die totaal niet bij hem passen. Dan kan ie beter niets zeggen dan dat!
Hou het simpel maar .... niet mis te verstaan. Gezien hoe ze bij elkaar zijn ruim een jaar met een verdieping van de relatie in het tweede half jaar ben ik er voor 100 % zeker van dat zij hem leuk vindt, en als relatie materiaal ziet. Jammer dat ze beiden wat verlegen zijn en ook wat onhandig communiceren.

Misschien kan ie beter zeggen, mijn ouders vragen of je nou echt mijn vaste vriendin bent (of ze vragen of we een paar zijn) ... Dat is toch zo?

En ts-er, liggen jullie wel eens lekker samen, na sex of gewoon "chillen" op de bank. Geef haar dan een kusje en zeg, smoutebolleke (of iets anders liefs bv snoezepoes of gewoon schat, ik hou écht van je! Denk dat je dan wel een reaktie krijgt van haar, die duidelijkheid geeft.

En als dat duidelijk is dan vraag je haar met je ouders kennis te maken, maar ter gelegenheid van iets speciaals. Bv. mijn ouders vroegen of wij mee willen gaan met hen met het Zaate Hermenieke "Laat en zaat". of dat je eschesele goonsdig komt hiering happe.
Of ze vragen dus gewoon of we eens samen langs willen komen om eens kenis te maken.

Als zij geen ouders meer heeft (arm ding, zo jong) dan zal die band tussen haar en jouw ouders extra belangrijk voor haar zijn straks. Want het zijn dan niet haar ouders maar wel wat er het dichtste bij komt.

Komt beslist goed dit !!
kijk dat is iets waar ik wat mee kan bedankt voor je hulp het indd niet alleen het probleen dat ik onzeker ben maar zij ook en das zo nu en dan lastig
pi_176736033
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:44 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

kijk dat is iets waar ik wat mee kan bedankt voor je hulp het indd niet alleen het probleen dat ik onzeker ben maar zij ook en das zo nu en dan lastig
Wat leesfok zegt klopt wel je ouders gaan een hele belangrijke rol in haar leven spelen en misschien ziet zij dat ook wel aankomen maar is dat beangstigend omdat de pijn om het verlies van haar ouders extra voelbaar maakt.
pi_176736093
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:40 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:

[..]

Wat leesfok zegt klopt wel je ouders gaan een hele belangrijke rol in haar leven spelen en misschien ziet zij dat ook wel aankomen maar is dat beangstigend omdat de pijn om het verlies van haar ouders extra voelbaar maakt.
daar heb je ook gelijk in ik voel me nu ook een beetje stom dat ik daar niet eerder bij stil gestaan heb 😦
pi_176736496
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:44 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

daar heb je ook gelijk in ik voel me nu ook een beetje stom dat ik daar niet eerder bij stil gestaan heb 😦
Wat pas stom zou zijn is rondlopen met de gedachte en in plaats daarvan zocht je hulp en sparren met derden helpt jou erbij om haar te begrijpen en het zo goed mogelijk voor haar te doem.
Dat heet Liefde!!
pi_176736974
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:40 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:

[..]

Een grote kans dat dit het is.
Geen interesse.
pi_176737674
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:09 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:

[..]

Wat pas stom zou zijn is rondlopen met de gedachte en in plaats daarvan zocht je hulp en sparren met derden helpt jou erbij om haar te begrijpen en het zo goed mogelijk voor haar te doem.
Dat heet Liefde!!
bedankt voor deze worden ze betekent inerdaad heel veel voor me en wil haar gewoon gelukkig zien
  donderdag 25 januari 2018 @ 21:32:49 #70
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_176746420
Mensen, man of vrouw, van over de hele wereld, willen nagenoeg hetzelfde. Dus ook man en vrouw. Dus ook zij en jij.
Daarom zou ik best een paar honded euro willen wedden op jullie.

JIj moet gewoon over je schaduw heenstappen, want ... mocht je het nog niet gezien hebben, zij staat er nog zwakker in dan jij. Ook zij is onzeker, en meer nog dan jij. Bij haar zou jullie relatie nog meer haar leven be-invloeden dan bij jou. Beiden een partner,maar zij: ook weer (schoon) ouders, weer behoren bij een familie, nl. jouw familie. Dus nou doe die stap. Wordt toch ook nog een beetje verwacht van ons, mannen. Beetje een cliché maar toch ...

Kies het moment, en denk daarbij, het is voor haar een fijne boodschap als jij zegt dat je van haar houdt. Dus wees maar niet bang dat het moment niet het juiste is. Vor goede boodschappen is ieder moment het juiste, voor slechte boodschappen is er geen moment het juiste!

Dus, een goed weekend met veel "juiste" momenten!
Count your blessings.
pi_176746632
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:32 schreef LeesFoknl het volgende:
Mensen, man of vrouw, van over de hele wereld, willen nagenoeg hetzelfde. Dus ook man en vrouw. Dus ook zij en jij.

JIj moet gewoon over je schaduw heenstappen, want ... mocht je het nog niet gezien hebben, zij staat er nog zwakker in dan jij. Ook zij is onzeker, en meer nog dan jij. Bij haar zou jullie relatie nog meer haar leven be-invloeden dan bij jou. Beiden een partner,maar zij: ook weer (schoon) ouders, weer behoren bij een familie, nl. jouw familie. Dus nou doe die stap. Wordt toch ook nog een beetje verwacht van ons, mannen. Beetje een cliché maar toch ...

Kies het moment, en denk daarbij, het is voor haar een fijne boodschap als jij zegt dat je van haar houdt. Dus wees maar niet bang dat het moment niet het juiste is. Vor goede boodschappen is ieder moment het juiste, voor slechte boodschappen is er geen moment het juiste!

komt goed ! Jullie hebben me echt over het algemeen weer de goede kant op weten te duwen
pi_176746691
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:32 schreef LeesFoknl het volgende:

E

geloof me komt goed ik zie haar van het weekend weer en ben van plan er een top weekend van te maken samen met haar
  donderdag 25 januari 2018 @ 21:50:28 #73
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_176746860
:Y ^O^
Count your blessings.
pi_176858996
Was echt top weekend we hebben ook even goed gepraat en indd ze is bang voor het oordeel van me ouders nu nog even bedenken hoe ik haar hier in misschien helpen kan
pi_176958852
Ik denk niet dat ze je aan het lijntje houd. Misschien vind ze het iets te snel of is ze een beetje onzeker en bang dat ze haar niet goed genoeg vinden voor je. Klinkt misschien gek maarja laten we eerlijk zijn, niemand staat erg te springen om hun schoonouders te ontmoeten. Ik in ieder geval niet.
pi_176962123
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:00 schreef Emmawhx het volgende:
Ik denk niet dat ze je aan het lijntje houd. Misschien vind ze het iets te snel of is ze een beetje onzeker en bang dat ze haar niet goed genoeg vinden voor je. Klinkt misschien gek maarja laten we eerlijk zijn, niemand staat erg te springen om hun schoonouders te ontmoeten. Ik in ieder geval niet.
zou indd kunnen emma (mag ik je zo noemen ? ) ik zelf zou er eigenlijk niet zo.n probleem mee maar goed wie ben ik ben zelf opgevoed met het principe van je kiest er 1 uit en de rest krijg je er gratis bij maar misschien komt dit omdat ik een jongen ben 😮 ik weet het niet in ieder geval ben ik blij dat jij ook net zoals de meeste hier niet het idee heeft dat ze me aan het lijntje houdt het is misschien nog niet eens zo dat ik onzeker word door haar bedenk ik me nu maar misschien door de druk die me ouders op me leggen door steeds te vragen wanneer ze langs komt
  maandag 5 februari 2018 @ 13:59:05 #77
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_176970296
Ach, ga er nou heen met haar, gewoon doen. dan hebben jullie / heeft zij, het achter zich. Zou al heel raar zijn als jouw ouders haar niet zouden mogen. Om haar over de streep te trekken moet je het omdraaien: dus enerzijds haar vertellen hoe fijn het zal zijn als zij dadelijk ook gewoon bij jou thuis komt en zij er zich ook gewoon thuis zal voelen. En .. zeg dat je ouders bang zijn dat zij hen niet mag, en daarom niet wil kennismaken.
Count your blessings.
pi_176974362
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:59 schreef LeesFoknl het volgende:
Ach, ga er nou heen met haar, gewoon doen. dan hebben jullie / heeft zij, het achter zich. Zou al heel raar zijn als jouw ouders haar niet zouden mogen. Om haar over de streep te trekken moet je het omdraaien: dus enerzijds haar vertellen hoe fijn het zal zijn als zij dadelijk ook gewoon bij jou thuis komt en zij er zich ook gewoon thuis zal voelen. En .. zeg dat je ouders bang zijn dat zij hen niet mag, en daarom niet wil kennismaken.
een pshicologisch (sorry als het er fout staat) spelletje spelen dus ?
pi_176974537
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:56 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

Ja het staat er fout.

En gebruik eens hoofdletters, punten, komma's en andere leestekens. Dit is geen Whatsapp man...

Ohja wat hierboven werd gezegd waren wel goede tips.
pi_176975026
quote:

[..]

Geen spelletje spelen!
Je zou eventueel kunnen voorstellen om een ergens koffie te gaan drinken met zijn allen. Dus voor iedereen op vreemd terrein.
Misschien dat die stap psychologisch wat minder zwaar voelt?
pi_176978230
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Geen spelletje spelen!
Je zou eventueel kunnen voorstellen om een ergens koffie te gaan drinken met zijn allen. Dus voor iedereen op vreemd terrein.
Misschien dat die stap psychologisch wat minder zwaar voelt?
kan het voorstellen indd
  dinsdag 6 februari 2018 @ 01:20:45 #82
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_176984832
Had ik ook al aan gedacht maar thuis lijkt mij toch beter, natuurlijker, plus iemands thuis vertelt super veel over hem / haar / hen.
Maar zou ook kunnen. Een hapje gaan eten, maar kan mij voorstellen dat ze dan geen hap door de keel krijgt. Bij jullie thuis heeft het voordeel, je kunt makkelijker even "ontsnappen", een pauze maken in het met zijn vieren samen zijn.
Pap, mam ik laat Roosje (bv) even de konijnen zien. Of je oude brommer, of dat kastje op je slaapkamer of je boeken of muziek of fillmen collectie. Je kunt er even tussenuit en dan met haar spreken, hoe vind je het, blijven we nog of wil je liever snel weg, dan brei ik er wel een eind aan.

En natuurlijk is dit geen spelletje of psychologische truc. Dat is gewoon iemand helpen iets te doen waar diegene zelf tegen opziet. gewoon diegene tonen hoe ie (zij) er óók (!!) tegenaan kan kijken. Want hoe je denkt over iets, jezelf of een te ondernemen aktie, is ook een keuze, die je tot op zekere hoogte zelf kunt bepalen.

:Y ^O^ *;
Count your blessings.
pi_176984996
quote:

[..]

Dat vooral dus niet doen. De tip die je kreeg was om je vriendin de andere kant(en) van de situatie in te laten zien en dat is absoluut niet hetzelfde als psychologische spelletjes spelen... Ik weet niet hoe ik dit moet brengen zonder onaardig te zijn, maar ik ben wel oprecht. Na het lezen van je reacties twijfel ik sterk aan jullie leeftijden (24 en 25). Ik denk dat jullie een stuk jonger zijn.

Waar ik ook een beetje bang voor ben is dat je uit onzekerheid juist verkeerd gedrag vertoond. Zoals claimen en juist dingen wel/niet doen, omdat jij denkt voor een ander, haar in dit geval. Vrouwen willen tegenwoordig ruimte, o.a. om te ontplooien. Geef haar dat. Laat ook zien dat ze op je kan bouwen en verwacht niet binnen een jaar samen te wonen.

Geniet van wat je hebt. Het klinkt alsof je een leuke meid hebt. Laat je angsten los, want hoe cliché ook, die leiden jou. En dat is voor niemand aantrekkelijk. Doe leuke dingen, stuur af en toe een lief berichtje en nogmaals, geniet vooral, zeker na de bevestiging die ze je heeft gegeven.

Succes ^O^
pi_176985078
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 02:13 schreef TomDooley het volgende:

[..]

Dat vooral dus niet doen. De tip die je kreeg was om je vriendin de andere kant(en) van de situatie in te laten zien en dat is absoluut niet hetzelfde als psychologische spelletjes spelen... Ik weet niet hoe ik dit moet brengen zonder onaardig te zijn, maar ik ben wel oprecht. Na het lezen van je reacties twijfel ik sterk aan jullie leeftijden (24 en 25). Ik denk dat jullie een stuk jonger zijn.

Waar ik ook een beetje bang voor ben is dat je uit onzekerheid juist verkeerd gedrag vertoond. Zoals claimen en juist dingen wel/niet doen, omdat jij denkt voor een ander, haar in dit geval. Vrouwen willen tegenwoordig ruimte, o.a. om te ontplooien. Geef haar dat. Laat ook zien dat ze op je kan bouwen en verwacht niet binnen een jaar samen te wonen.

Geniet van wat je hebt. Het klinkt alsof je een leuke meid hebt. Laat je angsten los, want hoe cliché ook, die leiden jou. En dat is voor niemand aantrekkelijk. Doe leuke dingen, stuur af en toe een lief berichtje en nogmaals, geniet vooral, zeker na de bevestiging die ze je heeft gegeven.

Succes ^O^
sorry dat eerste was indd niet een al te slimme word keus van me dat geef ik toe wat me leeftijd betreft en der hare mag je dat matuurlijk denken maar ik kan je verzekerem dat dit echt onze leeftijden zijn hoor 😅😅 das indd iets waar ik mee zit indd ik probeer het absoluut niet al te veel te laten merken de onzekerheid en ben zeker niet zo iemand die van claim gedrag houd maar wie weet we zijn ons natuurlijk niet overal van bewust wat we doen en genieten moet ik indd maar eens doen is alleen af en toe best lastig kan ik je vertellen als je bijde wat onzeker bent aangelegd
pi_176989580
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 02:47 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

sorry dat eerste was indd niet een al te slimme word keus van me dat geef ik toe wat me leeftijd betreft en der hare mag je dat matuurlijk denken maar ik kan je verzekerem dat dit echt onze leeftijden zijn hoor 😅😅 das indd iets waar ik mee zit indd ik probeer het absoluut niet al te veel te laten merken de onzekerheid en ben zeker niet zo iemand die van claim gedrag houd maar wie weet we zijn ons natuurlijk niet overal van bewust wat we doen en genieten moet ik indd maar eens doen is alleen af en toe best lastig kan ik je vertellen als je bijde wat onzeker bent aangelegd
Als jij mij dat verzekert, neem ik het van je aan.

Een beetje onzekerheid is niet heel erg om te hebben, dit houd je scherp en in ontwikkeling. Vaak vinden vrouwen het ook wel aandoenlijk als je heel af en toe je onzekerheid laat blijken. Daarmee kunnen ze ook enige vorm van bevestiging geven of onzekerheid op dat moment wegnemen.

Puur uitgaande van je reacties in dit topic, denk ik niet dat je claimt. Het feit dat je er zelf wel eens aan denkt is juist wat ik bedoel met dat scherpe en in ontwikkeling blijven n.a.v. (gezonde dosis) onzekerheid.

Even een compleet andere vraag, ben je in oktober geboren? Uit ervaringen weet ik dat veel mensen die weegschaal zijn van sterrenbeeld, een grote bevestigingsdrang hebben. Dat is in mijn ogen het enige waar je echt last van hebt ;)
pi_176989777
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:18 schreef TomDooley het volgende:

[..]

Als jij mij dat verzekert, neem ik het van je aan.

Een beetje onzekerheid is niet heel erg om te hebben, dit houd je scherp en in ontwikkeling. Vaak vinden vrouwen het ook wel aandoenlijk als je heel af en toe je onzekerheid laat blijken. Daarmee kunnen ze ook enige vorm van bevestiging geven of onzekerheid op dat moment wegnemen.

Puur uitgaande van je reacties in dit topic, denk ik niet dat je claimt. Het feit dat je er zelf wel eens aan denkt is juist wat ik bedoel met dat scherpe en in ontwikkeling blijven n.a.v. (gezonde dosis) onzekerheid.

Even een compleet andere vraag, ben je in oktober geboren? Uit ervaringen weet ik dat veel mensen die weegschaal zijn van sterrenbeeld, een grote bevestigingsdrang hebben. Dat is in mijn ogen het enige waar je echt last van hebt ;)
nee ik ben in december geboren om precies te zijn op de 21ste dus das als het goed is boogschutter
pi_176990219
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:29 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

nee ik ben in december geboren om precies te zijn op de 21ste dus das als het goed is boogschutter
Daar durf ik niets over te zeggen, het enige wat ik weet is dat veel mensen met een bevestigingsdrang in oktober geboren zijn.

Hopelijk hebben we je een beetje kunnen helpen :)
pi_176990371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:58 schreef TomDooley het volgende:

[..]

Daar durf ik niets over te zeggen, het enige wat ik weet is dat veel mensen met een bevestigingsdrang in oktober geboren zijn.

Hopelijk hebben we je een beetje kunnen helpen :)
jazeker hebben jullie mw kunnen helpen ☺
pi_177033671
ja
pi_177036339
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:00 schreef AaHBestJoH het volgende:
ja
?
pi_177055474
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:22 schreef Kanjer12 het volgende:

[..]

?
Ik moet even reacties scoren voor KPD, vandaar "ja" en nog meer nutteloze reacties om aan de eisen te voldoen ;) Het kan helaas niet anders...
pi_177059450
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:23 schreef AaHBestJoH het volgende:

[..]

Ik moet even reacties scoren voor KPD, vandaar "ja" en nog meer nutteloze reacties om aan de eisen te voldoen ;) Het kan helaas niet anders...
oh haha geeft niet hoor ik vond het alleen zo vreemd
  zaterdag 10 februari 2018 @ 00:48:28 #93
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_177071636
quote:

[..]

Wat is een KPD? Ken wel de KVP (katholieke volks partij oid maar die is opgeheven).
Is de KPD rechtser dan de PVV
Count your blessings.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 12:56:00 #94
165264 puzziepie
C'est La Fucking Vie
pi_177079192
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 00:48 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Wat is een KPD? Ken wel de KVP (katholieke volks partij oid maar die is opgeheven).
Is de KPD rechtser dan de PVV
Keiharde porno voor Danny :+
http://forum.fok.nl/forum/128

Maar het kan zijn dat jij je daarvoor niet hebt aangemeld , en dan kan je er ook niet in :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_177133040
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:03 schreef Jordy-B het volgende:
Mag je haar telefoon vasthouden?
hier dus een perfect voorbeeld wat je nooit moet doen of vragen!
naja na x maanden zou t best moesten kunnen...
maar als t bij een vraag over je ouders als zo lastig gaat
flipt ze em misschien helemaal over de telefoon
je moet vooral niet nu alles gaan combineren
dus en telefoon en vragen over ouders etc.
maar dat je vader naar een webstrijd komt kijken lijkt me een zeer positief iets!

misschien na de wedstrijd ff met zn alle wat drinken?
waarom?
pi_177133106
quote:

[..]

:')
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')