abonnement Unibet Coolblue
pi_178430675
Toch ben ik in deze voor de piloot.
  dinsdag 10 april 2018 @ 18:19:03 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178430692
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2018 16:55 schreef Perrin het volgende:
Die zal wel een zak geld hebben gekregen.
Daar ga ik wel vanuit.
En hopelijk zijn ze in het vervolg wat zorgvuldiger met het aannemen van mensen die bij zo'n "ongeluk" betrokken waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 10 april 2018 @ 18:19:46 #103
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_178430702
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:17 schreef potjecreme het volgende:
Toch ben ik in deze voor de piloot.
Ik voor het 19 jarig meisje wat wilde oversteken.
Dit, dus.
pi_178438059
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:17 schreef potjecreme het volgende:
Toch ben ik in deze voor de piloot.
wat een arme knul is het toch.

terecht ontslagen :)
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:38:15 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180590541
En de laatste actie van betrokkene:

quote:
Straatracer Loosdrecht in hoger beroep tegen taakstraf in zaak doodgereden Fleur

LOOSDRECHT - Voormalig Transavia-piloot Casper van W. die dit jaar een werkstraf van 100 uur opgelegd kreeg voor zijn betrokkenheid bij een dodelijke straatrace in Loosdrecht, gaat in hoger beroep zijn veroordeling aanvechten. Van zijn vader Walter van W., die de dood van de 19-jarige Fleur op zijn geweten heeft en daarvoor vier jaar cel kreeg, was al bekend dat hij in hoger beroep ging.

Vader en zoon reden in maart 2016 met hoge snelheid over de Nieuw-Loosdrechtsedijk. Vader Walter van W. had te veel gedronken. Hij reed met zo'n 167 kilometer per uur in zijn Porsche de auto van het slachtoffer vol in de flank. Fleur Balkestein raakte zwaargewond en overleed twee weken later.

Na de veroordeling van de twee mannen vorig jaar maakte het Openbaar Ministerie bekend dat zij in hoger beroep ging tegen de straffen. "Wij vinden het onterecht dat de rechtbank het straatrace-element niet heeft laten meewegen in haar uitspraak, want volgens het OM was daar duidelijk sprake van", zei het OM toen tegen NH Nieuws.

Het OM laat NH Nieuws vandaag weten dat de zoon van Van W., voormalig Transavia-copiloot Casper van W., op zijn beurt in beroep gaat tegen zijn taakstraf van honderd uur en een rijontzegging van een jaar. Het is niet de eerste keer dat Casper van W. in een hoger beroep verwikkeld is geraakt. Na zijn veroordeling weigerde hij in eerste instantie om op te stappen bij Transavia, nadat zijn werkgever hem duidelijk had gemaakt hem nooit meer in een cockpit te willen toelaten.

De rechter gaf Casper van W. toen gelijk, waarop Transavia in hoger beroep ging. Uiteindelijk zijn Transavia en Van W. in april zonder tussenkomst van de rechtbank overeengekomen om een eind te kunnen maken aan zijn dienstverband. Gezagvoerders en cabinepersoneel van de maatschappij weigerden ooit nog met Van W. in een vliegtuig te stappen. Ook kreeg Transavia via social media veel reacties van mensen die aangaven de maatschappij te mijden, zolang hij daar piloot zou blijven.

Het hoger beroep start volgende week donderdag in Leeuwarden.
  Spellchecker donderdag 19 juli 2018 @ 18:41:28 #106
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180590594
quote:
15s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:38 schreef AchJa het volgende:
En de laatste actie van betrokkene:

[..]

Hoor het net op het nieuws .... ben benieuwd ....
  donderdag 19 juli 2018 @ 19:23:34 #107
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180591457
Nu nog een schadevergoeding eisen en daarvan een nwe. Porsj halen.
Ferrari heeft ie vast al van zijn Transavia-ontslagdealtje gehaald.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 19 juli 2018 @ 19:33:19 #108
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180591682
Vliegt ondertussen alweer voor Emirates, naar het schijnt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180591757
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:33 schreef Drekkoning het volgende:
Vliegt ondertussen alweer voor Emirates, naar het schijnt.
Alsof je een transfer maakt van Heerenveen naar Real Madrid, ongelooflijk
pi_180592913
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:33 schreef Drekkoning het volgende:
Vliegt ondertussen alweer voor Emirates, naar het schijnt.
Zou een vliegtuigmaatschappij zo ontzettend stom zijn om zo'n weerzinwekkend figuur aan te nemen of controleren zij referenties niet? Vraag mij af of dit waar is.
pi_180593860
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Zou een vliegtuigmaatschappij zo ontzettend stom zijn om zo'n weerzinwekkend figuur aan te nemen of controleren zij referenties niet? Vraag mij af of dit waar is.
Zou ze dat boeien in de Emiraten?
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:52:42 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180595247
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Alsof je een transfer maakt van Heerenveen naar Real Madrid, ongelooflijk
Dat is absoluut niet hoe het voelt voor een piloot ;).

Elke redelijk ervaren piloot bij Transavia / KLM kan zo bij Emirates aan de slag.

Niemand die die stap maakt omdat de voorwaarden (vooral qua roosters) bij gerenommeerde Europese maatschappijen vele malen beter zijn dan bij bijvoorbeeld Emirates.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:54:01 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180595282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Zou een vliegtuigmaatschappij zo ontzettend stom zijn om zo'n weerzinwekkend figuur aan te nemen of controleren zij referenties niet? Vraag mij af of dit waar is.
Emirates zal dat niet zo belangrijk vinden, zeker omdat ze daar ook hard ervaren piloten nodig hebben.

Of het waar is weet ik niet zeker en heb al helemaal geen bronnen, behalve redelijk goed ingelichte bronnen in de luchtvaartwereld. Maar snap dat dat niet de beste bronvermelding is op een forum ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180595415
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Emirates zal dat niet zo belangrijk vinden, zeker omdat ze daar ook hard ervaren piloten nodig hebben.

Of het waar is weet ik niet zeker en heb al helemaal geen bronnen, behalve redelijk goed ingelichte bronnen in de luchtvaartwereld. Maar snap dat dat niet de beste bronvermelding is op een forum ;)
Was hij ervaren dan? Ik dacht eigenlijk dat hij een beginner was.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:26:41 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180596062
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Was hij ervaren dan? Ik dacht eigenlijk dat hij een beginner was.
Ervaren als in: Iemand die wat ervaring opgedaan heeft als lijnvlieger en niet direct van de vliegschool af komt waar met kleine vliegtuigjes gevlogen wordt.

Hij heeft bij Ryanair en daarna Transavia gevlogen, en daarmee in ieder geval genoeg uren gemaakt om wettelijk gezien gezagvoerder te mogen zijn. Emirates vraagt 2000 uur, dat is krap maar goed mogelijk in 3 a 4 jaar vliegen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180596187
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ervaren als in: Iemand die wat ervaring opgedaan heeft als lijnvlieger en niet direct van de vliegschool af komt waar met kleine vliegtuigjes gevlogen wordt.

Hij heeft bij Ryanair en daarna Transavia gevlogen, en daarmee in ieder geval genoeg uren gemaakt om wettelijk gezien gezagvoerder te mogen zijn. Emirates vraagt 2000 uur, dat is krap maar goed mogelijk in 3 a 4 jaar vliegen.
Oh, kijk, dat wist ik niet. ^O^
pi_180596218
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Emirates zal dat niet zo belangrijk vinden, zeker omdat ze daar ook hard ervaren piloten nodig hebben.

Of het waar is weet ik niet zeker en heb al helemaal geen bronnen, behalve redelijk goed ingelichte bronnen in de luchtvaartwereld. Maar snap dat dat niet de beste bronvermelding is op een forum ;)
Ok, thanks for the insight. :)
pi_186437762
Omdat de andere topics hierover vol zijn:

https://www.nu.nl/binnenl(...)eval-loosdrecht.html

quote:
Hof: Straatrace niet bewezen, tot 3 jaar cel voor dodelijk ongeval Loosdrecht

Het gerechtshof in Leeuwarden acht niet bewezen dat de 54-jarige Walter en zijn 33-jarige zoon Casper van W. in maart 2016 bezig waren met een straatrace toen de negentienjarige Fleur werd aangereden en aan de gevolgen overleed. Het hof legde straffen op tot drie jaar cel.

Casper van W. werd veroordeeld tot 100 uur taakstraf. Beide mannen kregen naast hun straf ook een rijontzegging van vier en één jaar opgelegd. Het Openbaar Ministerie (OM) had in hoger beroep celstraffen van respectievelijk vier en een jaar geëist.

De rechtbank legde eerder een straf van vier jaar cel op aan Walter van W. De straf voor zijn zoon was hetzelfde als in hoger beroep.

Het was Walter van W. die op 16 maart met zijn Porsche 911 de toen negentienjarige vrouw aanreed die vanuit een uitrit de Nieuw-Loosdrechtsedijk op wilde komen rijden. De vrouw overlijdt twee weken na het ongeluk aan haar verwondingen.

In deze zaak speelde de vragen of er sprake was van een straatrace en of de zoon zoals de officier op zitting omschreef medeverantwoordelijk was voor het dodelijke ongeval.

OM zag nauwe en bewuste samenwerking vader en zoon
Het OM bepleitte van wel en zag een bewuste en nauwe samenwerking tussen vader en zoon. Uit onderzoek bleek dat de Porsche op een weg waar je maximaal 50 kilometer per uur mag rijden, rond de 160 kilometer per uur had gereden. De MINI Cooper met daarin de zoon, reed tussen de 200 en 300 meter achter de Porsche op het moment van het ongeval.

"Maar het is niet bewezen dat het rijgedrag van de zoon van invloed is geweest op het tot het ongeval leidende rijgedrag van de vader", aldus het Hof.

Ook hadden beide mannen gedronken. Een vergrijp waar Walter van W. al vijf keer eerder voor is veroordeeld.

Volgens het gerechtshof in Leeuwarden is het houden van een straatrace door de twee mannen onvoldoende bewezen en is er dus geen sprake van roekeloos, maar onvoorzichtig rijden, waardoor de straf lager uitvalt.

Houding mannen veranderde tijdens hoger beroep
De houding van vader en zoon veranderde in het hoger beroep van het proces. Vroegen ze zich bij de rechtbank nog af of Fleur zelf geen kwalijke rol had gespeeld bij het ongeluk, zeiden ze nu verantwoordelijkheid te nemen voor het ongeval. Het houden van een straatrace bleven ze ontkennen.
pi_186437853
Als je 200 km/h rijdt op een weg waar je 50 mag, maakt het dan serieus nog uit of je een straatrace houdt?

Dat is toch gewoon roekeloos ook al doe je het in je eentje?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 26 april 2019 @ 15:01:03 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186438124
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 14:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als je 200 km/h rijdt op een weg waar je 50 mag, maakt het dan serieus nog uit of je een straatrace houdt?

Dat is toch gewoon roekeloos ook al doe je het in je eentje?
Het lijkt dat dat juist zou uitmaken voor de strafmaat van de zoon omdat deze dan medeschuldig zou kunnen zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_186439781
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 15:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het lijkt dat dat juist zou uitmaken voor de strafmaat van de zoon omdat deze dan medeschuldig zou kunnen zijn.
Nee, vader zelf krijgt ook 3 ipv 4 jaar.
Oja en hij had ook nog gedronken.

Maarja de rechterlijke interpretatie van roekeloos vind ik altjd wel erg streng.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 26 april 2019 @ 16:32:58 #122
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_186439850
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Alsof je een transfer maakt van Heerenveen naar Real Madrid, ongelooflijk
In die regionen nemen ze het niet zo nauw met ethiek.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_186441625
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:32 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

In die regionen nemen ze het niet zo nauw met ethiek.
Van mij had hij gewoon bij Transavia mogen blijven vliegen.
pi_186442934
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 14:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als je 200 km/h rijdt op een weg waar je 50 mag, maakt het dan serieus nog uit of je een straatrace houdt?

Dat is toch gewoon roekeloos ook al doe je het in je eentje?
De criteria om te voldoen aan de kwalificatie "roekeloosheid" zijn ronduit krankzinnig. Het is hoog tijd dat de politiek de wetgeving op dit punt verregaand aanscherpt en concreter maakt.

Het punt is namelijk dat de wet jaren geleden juist is aangescherpt met het oogmerk om de brokkenpiloten zwaarder te kunnen bestraffen. De politiek (de wetgever) wil mensen zwaarder kunnen bestraffen als ze iemand doodrijden terwijl ze onder invloed zijn, absurd hard rijden of andere onverantwoorde risico's nemen. Als er sprake is van roekeloosheid kan de maximale straf van 6 jaar nog eens 50 procent hoger uitvallen: 9 jaar dus.

Maar de rechters zijn met de definitie van "roekeloosheid" aan de haal gegaan. Je moet zo'n beetje met een blinddoek om, al straatracend en onder invloed van een flinke hoeveelheid drank en drugs zijn, wil je voldoen aan hun definitie van criterium. Ze gaan totaal voorbij aan de bedoeling van de wetgever - en daarmee ook het belang van de samenleving, namelijk dit soort wegpiraten harder aanpakken en een duidelijk voorbeeld stellen voor mensen die zulk gedrag ook overwegen.
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2019 @ 20:03:24 #125
368283 ato
pi_186443384
Die arme vader van Fleur reageerde nog netjes.

Echt ik hoop dat beide sukkels veel ellende over zich heen krijgen.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2019 @ 20:04:01 #126
368283 ato
pi_186443399
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:29 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Van mij had hij gewoon bij Transavia mogen blijven vliegen.
Is hij familie of zo?
Life can be a bitch, so like it..
  vrijdag 26 april 2019 @ 21:59:17 #127
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186446257
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 april 2019 14:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Omdat de andere topics hierover vol zijn:

https://www.nu.nl/binnenl(...)eval-loosdrecht.html
[..]

"Ook hadden beide mannen gedronken. Een vergrijp waar Walter van W. al vijf keer eerder voor is veroordeeld."

Ik zie een patroon ....

NWS / 7x betrapt worden op onverzekerd rijden - 8e keer dode
pi_186447239
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_186447935
Ongelooflijk, zo'n straf. Roekeloos en/of onder invloed rijden zou veel strenger bestraft mogen worden. Je zult de nabestaanden maar zijn :{
-
pi_186449209
Aan de vleugel vastbinden van een Boeing was geen optie?
pi_186452760
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2019 20:04 schreef ato het volgende:

[..]

Is hij familie of zo?
Nee, we hebben een gewone rechtsstaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')