Het is alleen maar afleidend, gezien de modules niet met laswerk aan elkaar zaten.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet hoor.
Ook al wordt er gebruik gemaakt van een verbinding d.m.v bouten dat wil niet zeggen dat er geen laswerk in de constructie zit.
Stalen profielen worden vaak voorzien van stalen platen (kopplaat bijv.) waarin de bouten komen te zitten. Dit omdat gaten boren in de flens van een stalen profiel een verzwakking kan betekenen.
?quote:Op zondag 21 januari 2018 19:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is alleen maar afleidend, gezien de modules niet met laswerk aan elkaar zaten.
Nee, dan zitten ze dus met bouten aan elkaar... De prefab modules waren gelast, maar zaten met bouten aan elkaar vast. Staat ook duidelijk in die link van je.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
?
Jawel dus.
Als de bouten in platen zitten welke gelast zitten dan vormen zowel de bouten als de las de verbinding.
Zonder las immers geen verbinding.
Ik kan me trouwens vrijwel geen staalconstructie voor de geest halen waarin niet gebruik wordt gemaakt van gelaste platen.
Maar misschien heb jij wel een voorbeeld.
Het liefst natuurlijk van de constructie bij het WTC.
Want hoe werden de balken en kolommen anders aan elkaar gebout?
Uhhh nee, die end plates zitten gelast op de kolommen.quote:Op zondag 21 januari 2018 20:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee, dan zitten ze dus met bouten aan elkaar... De prefab modules waren gelast, maar zaten met bouten aan elkaar vast. Staat ook duidelijk in die link van je.
En de kolommen zitten met bouten aan elkaar, door die end plates heen ja.quote:Op zondag 21 januari 2018 20:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uhhh nee, die end plates zitten gelast op de kolommen.
[ afbeelding ]
Als je daarom denkt dat het laswerk van ondergeschikt belang is, sla je de plank finaal mis.quote:Op zondag 21 januari 2018 20:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En de kolommen zitten met bouten aan elkaar, door die end plates heen ja.
Oh daar is niets gesuggereerd aan. Feitelijk zitten de units dus met bolts aan elkaar, en niet met een lasnaad. Zo simpel is het. De units zelf zijn in elkaar gelast, dat weet ik en heb ik nooit ontkent.quote:Op zondag 21 januari 2018 20:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je daarom denkt dat het laswerk van ondergeschikt belang is, sla je de plank finaal mis.
Enig idee hoeveel kracht er op die end plate komt te staan?
Het ging erom dat er iemand stelde dat het laswerk de oorzaak was.
Vervolgens wordt er hier gesuggereerd dat er boutverbindingen zijn en dus geen lasverbindingen.
Ik toon aan dat de end plates gewoon gelast zitten. Er is dus een feitelijke lasverbinding tussen kolom en end plate. Die lasverbinding is net zo belangrijk als de boutverbinding tussen die end plates.
Die boutverbinding kan nog zo goed zijn, als de las van de endplate bezwijkt flikkert de hele zooi als een kaartenhuis in elkaar.
Als je dit ontkent of niet in wil zien dan heb je er weinig kaas van gegeten.
Vanwaar je opmerking over lasnaden dan?quote:Op zondag 21 januari 2018 20:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh daar is niets gesuggereerd aan. Feitelijk zitten de units dus met bolts aan elkaar, en niet met een lasnaad. Zo simpel is het. De units zelf zijn in elkaar gelast, dat weet ik en heb ik nooit ontkent.
Dus eigenlijk erken je dat er 2 mogelijke zwakke plekken in de constructie: de lansnaden tussen de kolommen en eindplaten en de boutverbindingen waarmee de eindplaten aan elkaar vast zitten.quote:Op zondag 21 januari 2018 20:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je daarom denkt dat het laswerk van ondergeschikt belang is, sla je de plank finaal mis.
Enig idee hoeveel kracht er op die end plate komt te staan?
Het ging erom dat er iemand stelde dat het laswerk de oorzaak was.
Vervolgens wordt er hier gesuggereerd dat er boutverbindingen zijn en dus geen lasverbindingen.
Ik toon aan dat de end plates gewoon gelast zitten. Er is dus een feitelijke lasverbinding tussen kolom en end plate. Die lasverbinding is net zo belangrijk als de boutverbinding tussen die end plates.
Die boutverbinding kan nog zo goed zijn, als de las van de endplate bezwijkt flikkert de hele zooi als een kaartenhuis in elkaar.
Als je dit ontkent of niet in wil zien dan heb je er weinig kaas van gegeten.
Lasnaden worden vaak voorzien van “handtekeningen” van de lasser en veelvuldig gecontroleert. Een lasnaad is sterker dan het oorspronkelijke staal.quote:Op zondag 21 januari 2018 20:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk erken je dat er 2 mogelijke zwakke plekken in de constructie: de lansnaden tussen de kolommen en eindplaten en de boutverbindingen waarmee de eindplaten aan elkaar vast zitten.
Twas meer 'n reactie op je sidekick Guyfee die met de goedpratende BS over zwakke laswerkjes begonnen heeft. Sorry hoor!quote:Op zondag 21 januari 2018 18:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom begin jij nou ook al over lasnaden?
“The connectors generally used for steel structures are either high-strength bolts or welds.”quote:Op zondag 21 januari 2018 19:53 schreef tja77 het volgende:
Oh wacht, heb al wat gevonden.
Gelaste kopplaten.
http://911research.wtc7.net/mirrors/guardian2/wtc/WTC_apndxB.htm
Zo floor failure weakens the overal structurequote:Op zondag 21 januari 2018 21:18 schreef Tingo het volgende:
[..]
“The connectors generally used for steel structures are either high-strength bolts or welds.”
“The commonly used weld connectors are either fillet welds or groove welds.”
De vloeren ook wel aardig sterk waren.
“The floor system supported by 29-inch-deep prefabricated steel trusses consisted of 4 inches of lightweight concrete fill on a 1-1/2-inch corrugated deck that ran parallel with the truss (PATH-NYNJ 1976). As noted in the introduction, alternate truss supports had two joists attached to the seat connection.”
It goes without saying that the floors would've also added to the overal strength of the building.
Op foto's van de puinhopen is te zien dat de boutverbindingen zijn afgebroken.quote:Op zondag 21 januari 2018 21:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Lasnaden worden vaak voorzien van “handtekeningen” van de lasser en veelvuldig gecontroleert. Een lasnaad is sterker dan het oorspronkelijke staal.
Je kunt zien dat de stalen kolommen op verschillende hoogtes zijn gesneuvelt.
Dus ja, er zijn 2 mogelijke zwakke punten in de constructie. Echter heeft het alle schijn dat de koppelingen en lasnaden niet het daadwerkelijke zwakke deel van de constructie was.
Op ground zero bedoel je?quote:Op zondag 21 januari 2018 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op foto's van de puinhopen is te zien dat de boutverbindingen zijn afgebroken.
Ja- zeker met conventionele explosieven die met controlled demolition ook gebruikt zijn.quote:Op zondag 21 januari 2018 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zo floor failure weakens the overal structure
Dat geloof ik achter elkaar.quote:
Conventionele explosieven maken lawaaiquote:Op zondag 21 januari 2018 21:38 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja- zeker met conventionele explosieven die met controlled demolition ook gebruikt zijn.
Zeer interessant maar ook vreemd om te lezen.quote:Op zondag 21 januari 2018 22:51 schreef ChrisCarter het volgende:
Dit was het live topic op fok erover.
NWS / Vliegtuigen boren zich in beide torens WTC NYC
"Osama Bin Laden is aan de slag geweest zo te zien. Gewoon 2 aanslagen."quote:Op zondag 21 januari 2018 22:51 schreef ChrisCarter het volgende:
Dit was het live topic op fok erover.
NWS / Vliegtuigen boren zich in beide torens WTC NYC
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |