abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176630291
Harry :')
pi_176630904
Harrygod, de tong80 van de Nederlandse tv.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_176630984
Showtje even terugkijken
  zaterdag 20 januari 2018 @ 11:51:26 #279
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_176631048
Nu het hele verhaal ;)

De blues van De Snor

Naar alle waarschijnlijkheid gaat hij nog drie jaar door als foeterend boegbeeld van Voetbal Inside. Strooien met ongezouten meninkjes, hij rijdt er nog wel even twee keer per week voor vanuit Drenthe naar Hillversum, maar in zijn nieuwe domicilie te Grolloo wacht hem een belangrijker taak: de blues in leven houden. Johan Derksen (68), Messias van muziek met kloten.

Hij heeft er weer een dag liefdewerk, oud papier opzitten. Muziekprogramma’s opnemen voor RTV Drenthe, RTV Rijnmond, NH Radio en de internetradiozender van Harry de Winter. Krijgt hij niks voor, wil hij ook niet. We laten de studio, ondergebracht in een statige oude hbs aan de rand van Assen, achter ons en rijden in zijn Landrover naar café Hofsteenge in het centrum, gerund door de zonen van John Hofsteenge, de kroegbaas van Grolloo.

„Als promotor van kwaliteitsmuziek vecht ik tegen de bierkaai in een smakeloos landje waar alleen flutzangers als Jan Smit, Marco Borsato en René Froger rijk worden”, zegt Johan Derksen. „Ik vind Jan Smit de allerslechtste zanger van Volendam, Guus Meeuwis is niks meer dan een café-artiest en Froger trekt met z’n pathetische teksten altijd een gezicht alsof hij in z’n broek staat te schijten... Weerzinwekkend.” Van muzikanten die hijgerig in De wereld draait door opdraven om een minuutje te mogen spelen, moet hij ook niets hebben.

„Harry Muskee zei, toen hij voor DWDD werd uitgenodigd: ’Je denkt toch zeker niet dat ik dáárvoor van Drenthe naar Hilversum rijd?’ Ik was hartstikke trots op hem.”

Je kijkt vanuit je nieuwe huis in Grolloo uit op het standbeeld van Harry van Cuby + Blizzards.

„Harry had, met een slok op in café Hofsteenge, vaak niet het geduld om te wachten totdat de wc vrij was. Stapte hij naar z’n eigen beeld om er tegenaan te pissen. Dat getuigde van een gezonde dosis zelfspot die bij zijn muziek past.”

Jouw leven is te succesvol voor de blues.

„Nou... Als voetballer heb ik twaalf jaar lang geprobeerd om een bovenmodale prof te worden. Is behoorlijk mislukt; dat was echt de blues. Voordat ik als hoofdredacteur van Voetbal International met pensioen ging, dacht ik: vijftig jaar in die malle sport, zodra ik stop kijk ik er nooit meer naar om. Ik zit nog twee avonden bij Voetbal Inside en verder trek ik met oude muzikanten door het land, 160 keer voor een volle zaal. Ik móest wel snel beginnen met Pioniers van de Nederpop omdat de mannen aan het uitsterven zijn. Jacques Kloes van de Dizzy Man’s Band overleed net voordat we begonnen; in de ruim twee jaar dat we hebben getoerd, verloren we Hans Vermeulen en Johnny Kendall werd op weg naar een optreden in Limburg bij mij in de auto door een herseninfarct getroffen. We dachten dat hij als suikerpatiënt iets zoets moest eten en drukten twee gevulde koeken in z’n mond, maar het bleek dus iets anders te zijn...”

Hij bijt in een tosti (ham/kaas, bruin brood). Achter hem in het café hangt een metersgrote foto van het door hem georganiseerde jaarlijkse Bluesfestival ter nagedachtenis aan Harry Muskee, de ongrijpbare speelvogel van het Drentse platteland. Muskee besmette de jonge Johan Derksen met zijn liefde voor de blues, dreef hem later zakelijk soms tot wanhoop, maar de vriendschap bleef onaantastbaar.

„Ik werd manager van zijn Cuby + Blizzards toen Harry op tournee langs de theaters wilde. Als hij met ’Ik ben niet vooruut te brand’n’ belde, wist ik dat ik m’n secretaresse moest vragen om wat van die drugstroep voor hem te halen.”

Daarmee ben je gestopt toen je vrouw wit poeder in het aanrechtkastje vond.

„Ze zei: ’Wil je suiker of coke in je koffie? Want het staat naast elkaar op de plank’. Toen dacht ik: dit kan zo niet langer. Dat was na een hete zomer, te warm voor het theater, dus werd een optreden in Kampen naar het marktplein verplaatst. De heren waren dorstig en er zat ook nog iets anders in hun lijf. Halverwege het optreden moest Harry de playlist omdraaien, maar dat vergat hij, dus speelde de band na de pauze dezelfde nummers als ervoor. Dat merkte op het podium niemand, maar op het marktplein wel.

Ik stond tussen de mokkende meute en gebaarde naar Harry wat er aan de hand was. ’Wat heb je nou weer te zeiken, het gaat toch lekker?’ zei hij. Toen ik het niet meer deed, haalde gitarist Erwin Java het spul voor Harry. Wielrenner Frank Vandenbroucke was net betrapt op dopinggebruik, dus Harry sprak met Erwin af: ’Als ik bel en ’Frank’ zeg, weet jij wat ik moet hebben’. Maanden was ik bezig om voor elkaar te krijgen dat Harry een plaat met Van Morrison-nummers kon opnemen en Morrison wilde ook nog op twee van die nummers meezingen. ’Begin ik niet aan’, zei Harry. ’Die man zingt toch ook geen liedjes van mij?’ Maar je kon nooit lang kwaad op hem blijven. Ik kwam hem voor het eerst tegen bij platenzaak Lampe in Assen. Hij liep de deur uit met Muddy Waters en John Lee Hooker onder z’n arm, terwijl ik in de bakken van de Merseybeat stond te graaien. Muddy Waters, had ik nog nooit van gehoord.”

Je zei destijds tegen hem: ’Die zwarte jongens van wie jij platen hebt, spelen allemaal Engelse bandjes na’. Het omgekeerde was waar. Laat Sylvana het maar niet horen.

„Met die mevrouw ben ik helemaal klaar. Sylvana en dat andere mediagekke meisje... Sunny nogwat, maken je zodra er kortsluiting in hun enge bovenkamertjes ontstaat, zomaar uit voor racist en seksist. Als ik naar een advocaat stap, kan ik ze juridisch aan de hoogste boom ophangen, maar de meisjes zijn te onbelangrijk om er zoveel werk van te maken.

Ach, de dametjes krijgen een orgasme als ze aan tafel bij die praatprogramma’s mogen en dus schreeuwen ze op Facebook om aandacht met hun onzinnige gewauwel. Word ik de volgende dag gebeld door Eva Jinek en Thijs van den Brink: of ik met die typetjes in discussie wil. Bekijk het even lekker, zeg.”

Is Heineken nog niet bezweken onder de hevige druk van de dames?

„Heineken houdt liever een programma waar 700.000 bierdrinkende mannen naar kijken, te vriend dan Sunny nogwat en mevrouw Simons. Maar in dat bedrijf zit een pr-afdeling die wordt geacht om een nietszeggend persbericht naar buiten te brengen van het soort: ’Het heeft onze aandacht en we gaan in gesprek met RTL’. Heb er niks meer over gehoord. Als Heineken van zoiets in de war raakt, verdienen ze de status van A-merk niet en ook niet om hoofdsponsor te zijn van zo’n topshow als die van ons, hahaha. Voetbal Inside past perfect bij Heineken.”

Je zegt iets over mevrouw Simons en je bent racist, je roept iets over Marokkaanse ventjes die zich bij voetbalclubs misdragen en je bent in dit land islamofoob. Had je toch niet beter als pensionado naar de Verenigde Staten kunnen verhuizen?

„Nee, want dat was niet zo makkelijk als ik dacht. In het zuiden sterft het van de alligators en de giftige slangen, in het noorden ligt er van oktober tot maart vier meter sneeuw voor de deur en dan heb je nog die vreselijke stormen overal. En tussen de bejaarden in Florida willen m’n vrouw en ik niet zitten. Bovendien geldt in veel staten nog de doodstraf en daar wil ik niets mee te maken hebben. We zijn serieus wezen kijken, maar hebben besloten om toch maar naar Grolloo uit te wijken. Op het gebied van de mensenrechten kan ik in dit dorp niets ontdekken dat me tegenstaat.”

Het Drentse platteland is de prairie en Grolloo het New Orleans van het polderland.

„Ik zie Grolloo muzikaal toch liever als Chicago, met z’n elektrische blues. In het westen waar ik 45 jaar met frisse tegenzin heb gewoond, begrijpen ze niets van mijn verhuizing. Rijd ik na een uitzending weg uit Hilversum, zeggen ze: ’Doe ze de groeten in de rimboe’. Het vooroordeel is groot en dat moet vooral zo blijven. Ik vind het wel lekker, zonder westerlingen in Grolloo. Ze houden hier niet van mensen die komen vertellen hoe de wereld in elkaar zit. Die praatprogrammatafels worden bemand door typetjes die denken dat ze wat voorstellen in Nederland, maar als je een stukje naar het noorden of oosten rijdt, hebben ze maling aan die figuren. In Drenthe heb je geen Sylvana’s, daar is het leven nog zeer aangenaam.”

Daar dacht je als tiener die z’n vader-de-politieman naar Rolde moest volgen, ongetwijfeld anders over.

„In het begin voelde ik me een soort asielzoeker. Had als enige geen accent en dus zeiden ze, als ik wat bij de kruidenier bestelde: ’Oh, een Hollander’. Ik vond het allemaal niks, maar gelukkig had mijn vader opperwachtmeester Gelling als collega. Zijn zoon Eelco had net samen met Harry Muskee Cuby + Blizzards opgericht. Ik trok met die jongens op en toen zag Drenthe er meteen een stuk vrolijker uit.”

Zij speelden stoer in een band, jij kon geen kant op met je drumstelletje.

„Ik was een redelijke drummer en droomde ervan om bij een goede band te spelen, maar in ons christelijke milieu waren lang haar, drank en drugs het ergste wat Onze Lieve Heer kon overkomen. Ik werd mondiger, de ruzies namen toe, dus ben ik min of meer naar het voetbalinternaat van Go Ahead in Deventer gevlucht. Ik wilde niet langer aan m’n haren naar de kerk worden gesleept. Die haren gingen er tot mijn ergernis in dat internaat wel af. Tondeuse erbij, ráááts. Geen bakkebaarden ook en in het contract stond dat je na oktober lange onderbroeken moest dragen. Verder viel het mee met de discipline. Om elf uur ging het licht uit. Lagen we even met onze kleren aan in bed en een kwartier later zaten we in de City Bar. Alleen Bert van Marwijk had lang haar, maar dat kwam omdat hij nog geen contract had getekend. Toen hij doorbrak, ben ik snel naar Cambuur gegaan, want ik wist: die jongen is tien keer beter dan ik. Bij Cambuur moest ik in militaire dienst, kreeg ik weer zo’n tondeuse op m’n kop.”

Sindsdien zijn de haren lang en de afkeer van despotische types als Louis van Gaal groot.

„Heeft alles met vroeger te maken, absoluut. Thuis had ik ruzies over m’n haar, de schooldirecteur was tegen lange lokken, de voorzitter van voetbalclub Rolder Boys ook. Als je op mijn leeftijd nog lang haar hebt, moet je professionele hulp zoeken of tot de conclusie komen dat het een reactie op je opvoeding is. Ik interviewde als hoofdredacteur van Voetbal International Cees den Braven, destijds voorzitter van FC Dordrecht. Toen we klaar waren, gaf hij mij een tientje: ’Voor de kapper’. In het leger riep zo’n schreeuwerd tegen me: ’Ga in de houding staan als je tegen me praat’. Ik wist: als ik hem twee tanden uit zijn bek sla, sluiten ze me op en kan ik in het weekeinde niet voetballen. Dus hield ik me in en beloofde mezelf: als ik hieruit ben, pik ik van niemand meer autoritair gedrag en dat hoeft ook niemand van mij te pikken. Ik vind Van Gaal een prima coach, maar als ik hem hoor oreren, krijg ik overal jeuk. Die uitstraling: iedereen om me heen is dom, ik ben de hogepriester, ik heb het voetbal uitgevonden... De stuitende arrogantie van die man, daar zeg ik wat over. Dan haat hij je de rest van z’n leven. Prima.”

Je hebt geleerd om goed te verdienen aan lullen over voetbal, maar zodra het over muziek gaat, word je een filantroop. Waarom?

„Muziek is mijn hobby. Als ik met ons tv-programma stop, bestaat voetbal voor mij niet meer. Ik heb het gezien, ben er klaar mee. De voetballerij staat bol van de snotneuzen die eerder miljonair dan volwassen zijn en raar doen met oorbellen van 60.000 euro of gekke auto’s. In de muziek kom je nog normale mensen tegen die altijd keihard hebben gewerkt, platenbazen rijk maakten en nu van een aow’tje moeten leven. Als ik met die gasten het land in ga (sinds enkele weken met Derksen keeps the blues alive, red.), dan vraag ik geen gage of kilometervergoeding.

Ik nodigde zanger Dennis Locorriere van Dr. Hook & The Medicine Show uit voor een optreden in Voetbal Inside... Meteen de complete RTL-leiding in paniek. Dat was zakelijk verklaarbaar, want er zapten 300.000 kijkers weg, maar dat zegt vooral veel over de muzikale wansmaak in dit land. Met onze vaste artiest Danny Vera was het wel meteen raak. Ik vond die jongen geweldig en wist dat hij geen droog brood verdiende. Toen we met het programma begonnen, zei de toenmalige RTL-directeur: ’Er moet wat muziek in, ik weet nog wel een dixielandbandje’. Ik dacht: nu moet ik ingrijpen en heb meteen Danny Vera gebeld.”

Je doet nogal badinerend over het succes van Voetbal Inside (’Beetje slap ouwehoeren, paar ordinaire grappen, meer is het niet’), maar het programma is wel de enige vrijgevochten enclave in een door draaiboeken en geslijm beheerste tv-staat.

„Dat klopt. Alleen bij ons aan tafel durft iedereen zich geestelijk onafhankelijk op te stellen. Wilfred is de gladjanus en de beste presentator van Nederland, René heeft de lach aan z’n kont hangen en ik ben de cynicus. Samen zijn we een perfect formatje.”

Maar toch, ’directeurtje’ in de uitzending op de hak nemen, dat hoort in Hilversum gelijk te staan aan zelfmoord.

„Directeurtje Marco Louwerens is een wereldgozer. Als we bij RTL bljven, is dat uit loyaliteit jegens hem. We zaten in het Kurhaus en hadden met ons drieën knallende ruzie. Marco moest bemiddelen. Binnen vijf minuten was het schelden en tieren, het liep volledig uit de hand. Op de gang kwam ik later Marco tegen. ’Je kunt veel over mij zeggen’, zei hij, ’maar niet dat ik geen leidinggevende kwaliteiten heb’. Dan kun je bij mij niet meer stuk. Hij is er inmiddels aan gewend dat ik af en toe ook uithaal naar RTL. Wilfred werd Presentator van het Jaar en Humberto Tan wilde hem niet in de uitzending hebben omdat ik weleens iets onaardigs over die jongen heb geroepen. Zat Wilfred ’s avonds bij Jeroen Pauw op Nederland 1. Ik begrijp niet dat RTL-baas Erland Galjaard dan niet ingrijpt en tegen Humberto zegt: ’Doe jij snel een beetje normaal, zeg’.”

Toen jij vol op het orgel ging tegen RTL, kon je Genee zien denken: ’Daar gaat ons nieuwe contract’.

„Zal best, maar daar houd ik geen rekening mee. Ik rij niet dat kolere-eind van Drenthe naar Hilversum om mijn mening in te slikken. Uit solidariteit met ’directeurtje’ blijf ik het liefst bij RTL; er is ons een contract van drie jaar aangeboden. Maar er zijn andere partijen geïnteresseerd en bij één daarvan kan Wilfred ook een eigen talkshow krijgen. We gaan er nog eens rustig over praten.”

Ondertussen gaat Genee in een programma op zoek naar de nieuwe Johan Derksen. Dat is hetzelfde als een iglo in de woestijn proberen te vinden.

„Heb ik niks mee te maken, ik ben de laatste die zoiets bedenkt. Het is het debuut van Wilfred als producent.” Grijnzend: „Begint hij wel meteen met een hit.”

CV Johan Derksen

Geboren
31 januari 1949, Heteren

Voetbal
Semiprof bij o.m. Haarlem en MVV

Journalistiek
Winschoter Courant, Haarlems Dagblad, Nieuwsblad van het Noorden. Kwam in 1977 in vaste dienst bij Voetbal International waarvan hij van 2000-2013 hoofdredacteur was. Met dochter Marieke en Michel van Egmon zelfstandig uitgever

TV
Sinds 1999 boegbeeld van voetbalprogramma RTL, tegenwoordig Voetbal Inside, waarmee hij in 2011 de Gouden Televizierring won.

Muziek
Wekelijks muziekprogramma voor regionale zenders. Enige tijd manager van Cuby + Blizzards. Grote man achter de succesvolle theatershows Pioniers van de Nederpop en Derksen keeps the blues alive.

https://www.telegraaf.nl/vrij/1561461/de-blues-van-de-snor
pi_176631729
mp4-tijd
pi_176632932
Lekker showtje

ValentijnGod
pi_176636906
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu het hele verhaal ;)

De blues van De Snor

(...)

https://www.telegraaf.nl/vrij/1561461/de-blues-van-de-snor
_O_



Zouden er nog beelden zijn van de zingende blueslegende Derksen tijdens z'n schoolreunie?
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_176637314
Grolloo, het Chicago van Nederland. _O-
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_176644167
Hoe het dat programma waar Gijp het over had in het begin? Met die schoonmaak neger?
  zaterdag 20 januari 2018 @ 23:02:18 #286
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176644330
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:56 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hoe het dat programma waar Gijp het over had in het begin? Met die schoonmaak neger?
de luizenmoeder geloof ik
Laffe huichelaar
  zaterdag 20 januari 2018 @ 23:03:45 #287
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176644374
Jennifer Hofman is ook sowieso goed voor een instant boner natuurlijk
Laffe huichelaar
  zaterdag 20 januari 2018 @ 23:11:54 #288
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_176644611
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:30 schreef johannes_vermeer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.deondernemer.(...)eggen-en-brutaliteit

Harry begint er wel een beetje in te geloven.
Hij doet me echt denken aan Trump. Ze komen allebei wat dommig over maar zijn het zeker niet.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_176648557
Genee nu bij WNL op Zondag op NPO 1
pi_176648570
VBL ON TOUR
pi_176650521
Harry :D
pi_176651019
Carlo doet volgende week in de TV kantine Gijp weer na.

U las het hier.

Wereldgozer vindt dit leuk.
pi_176651099
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 12:15 schreef Zipportal het volgende:
Carlo doet volgende week in de TV kantine Gijp weer na.

U las het hier.

Wereldgozer vindt dit leuk.

genot
pi_176654048
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 23:11 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Hij doet me echt denken aan Trump. Ze komen allebei wat dommig over maar zijn het zeker niet.
Die uitspraken van hem over VI, dat lijkt mij wel puur gelul. Hij doet alsof hij dom is, enkel omdat hij hoopt in een flits in VI te komen?
1. Hij neemt zijn kijkers dus niet serieus in de hoop dat die ene kijker, René, besluit een fragment te selecteren.
2. Het is een kip en het ei verhaal. Hij valt op door zijn bizar slechte interviews, en alleen daardoor heeft René ooit besloten wat fragmentjes van Harry te pakken. Harry had heus niet vermoed dat als hij totaal niet zou luisteren naar zijn gasten hij waarschijnlijk wel in VI zou komen en nieuwe kijkers zou aanspreken. Het kan best dat hij zijn dommigheid sindsdien cultiveert, maar volgens mij was dat al jaren zo, ook voordat VI ooit zijn fragmenten uitzond.

Tot zover mijn analyse.
pi_176654643
Welke TV zender zou Genre een talkshow willen geven ??
pi_176655580
Die show mbt. Nieuwe Derksen wordt helemaal geen hit imo
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_176655620
Barbara barend was in de Friday move ook al loftrompet aan het steken over Genee als talkshowhost, hoe geweldig en fantastisch die wel niet was. Genee glunderde.

Verder snap ik wel waarom ze nooit uitgenodigd wordt in Vi, hele tijd iedereen proberen te overschreeuwen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 21 januari 2018 @ 19:29:05 #300
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_176660277
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:42 schreef Ties02 het volgende:
Lekker showtje

ValentijnGod
LUL
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')