abonnement Unibet Coolblue
pi_176613700
Helleuw

Ik heb al ruim een jaar de diagnose fibromyalgie.
Inmiddels heb ik alle gangbare pijnstillers geprobeerd, maar allemaal zonder effect. Ik kreeg alleen enorme maagpijn en maagzuur, dat is het echt niet waard.
Sterkste wat ik tot nu toe heb gehad is Tramadol 50mg, maar hier werd in spuug en spuug ziek van.

Nu kreeg ik vanmiddag een Tramadol-Paracetamol 37,5 mg en dit lijkt wel aan te slaan. Ook geen maagpijn of het gevoel van ''spuug ziek'' zijn.

Ik las op internet dat Tramadol ook in zetpil vorm gegeven wordt, net als bij paracetamol. Ik vroeg me af of je op die manier ook last van bijwerkingen kunt krijgen, ik neem aan dat je er geen maagklachten van krijgt.

Maar wil toch even informeren hier, of iemand ervaring of eventueel tips heeft.

(CBD olie is niet te betalen, dus geen nuttige tip voor mij helaas).
  vrijdag 19 januari 2018 @ 16:29:17 #2
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_176613731
Zetpil werkt sneller, mogelijk ook sneller uitgewerkt.

Vraag ook eens naar sublinguale (géén smelttabletten) tabletten. Omzeilen je maag ook.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_176613847
Maagklachten bij ibuprofen ed komen ook voor als je het middel als zetpil of via infuus neemt.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 16:39:57 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176613958
Ik heb pijnstillers waar om bovenstaande reden al een maagbeschermer in zit verwerkt. Etoricoxib of als merknaam Arcoxia. Even navragen bij je HA wellicht. Voor deze had ik ook trama/para en heb ik nog steeds als extra pijnstiller.
And so is the past
  vrijdag 19 januari 2018 @ 17:11:46 #5
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_176614754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Maagklachten bij ibuprofen ed komen ook voor als je het middel als zetpil of via infuus neemt.
En da's idd ook waar want ik heb transdermale pijnstillers gehad en werd er ook misselijk van.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_176614976
Wat stom zeg, zo'n pil komt toch helemaal niet in je maag terecht? :? Of denk ik nu te simpel?

Ik zal straks even googelen op jullie voorgestelde medicijnen.
pi_176615114
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik heb pijnstillers waar om bovenstaande reden al een maagbeschermer in zit verwerkt. Etoricoxib of als merknaam Arcoxia. Even navragen bij je HA wellicht. Voor deze had ik ook trama/para en heb ik nog steeds als extra pijnstiller.
Ik heb even gegoogeld, was vreselijk veel bijwerkingen heeft dat spulletje zeg :o Maagklachten zijn een van de meest voorkomende.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 17:35:14 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176615317
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:27 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik heb even gegoogeld, was vreselijk veel bijwerkingen heeft dat spulletje zeg :o Maagklachten zijn een van de meest voorkomende.
Geen last van bijwerkingen hier en juist de maagproblemen zijn verdwenen. :D

Maar bij de zwaardere pijnstillers is zo'n waslijst bijwerkingen eigenlijk wel een beetje standaard.
And so is the past
pi_176615398
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:27 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik heb even gegoogeld, was vreselijk veel bijwerkingen heeft dat spulletje zeg :o Maagklachten zijn een van de meest voorkomende.
Daarom moet je bij nsaid’s (ibuprofen, naproxen, diclfenac ed) bij langer gebruik naar de huisarts.
pi_176615479
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Geen last van bijwerkingen hier en juist de maagproblemen zijn verdwenen. :D

Maar bij de zwaardere pijnstillers is zo'n waslijst bijwerkingen eigenlijk wel een beetje standaard.
Oké oké, voor welke pijn slik jij het?

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:39 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Daarom moet je bij nsaid’s (ibuprofen, naproxen, diclfenac ed) bij langer gebruik naar de huisarts.
Naproxen heb ik toen van de huisarts gekregen, instant maagzuur. Ik heb daar zelf Ranitidine voor, maar dat werkt ook maar even.

Onlangs griep gehad en geprobeerd een paracetamol spiegel op te bouwen, eind van de dag stond ik op de kop van de maagpijn, heeft nog zeker twee dagen aangehouden.

Het enige wat werkt als pijnstilling zijn benzo's, die werken spierverslappend. Maar die mag/kan ik maar 1 of soms 2 keer per week gebruiken.
pi_176615572
Gebruikte pijnstillers tot nu toe, zonder merkbaar effect maar mét maagklachten;

- Paracetamol / codeïne / coffe:ine
- Ibuprofen / combi PCM
- Diclofenac
- Naproxen
- Amitriptyline
- Tramadol
- APC (bovenstaande in 1 )

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2018 17:47:07 ]
pi_176615595
De huisarts zal je een protonpompremmer geven als je langdurig baat hebt bij ontstekingsremmers.
Jammer dat je ook buikpijn krijgt van paracetamol, voor de meesten is dat prima. En ga alsjeblieft niet meer benzo’s gebruiken dat is echt alleen maar een quick fix.
pi_176615865
Ik gebruik altijd een maagbeschermer behalve bij paracetamol, verder bij alle soorten pijnstillers..
pi_176615913
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
De huisarts zal je een protonpompremmer geven als je langdurig baat hebt bij ontstekingsremmers.
Jammer dat je ook buikpijn krijgt van paracetamol, voor de meesten is dat prima. En ga alsjeblieft niet meer benzo’s gebruiken dat is echt alleen maar een quick fix.
Dat is het hem juist, fibro is eigenlijk geen ontsteking. Het is een beetje een niemandsland wat pijnstillers aangaat, heel frustrerend.

En op sommige dagen heb ik wel een quick fix nodig en dan is een benzo een uitkomst. Ik kan er tegenwoordig (2x verslaafd geweest en moeten afkicken) verstandig mee omgaan, vandaar de max 1x per week en anders pak ik een andere.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')