abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:43:50 #1
336280 schaap000
Als één schaap over de dam is
pi_176612639
Hoi hoi,

Ik zal beginnen door mezelf even voor te stellen:
Ik ben Jelke, 25 jaar, programmeur, en ik lees hier al een tijdje mee maar het is nog nooit ervan gekomen om mijn huisje te posten.
Genoeg over mijzelf:

Een jaartje terug alweer heb ik de sleutels van mijn eerste huisje in handen gekregen.

Hier ging nog een behoorlijke zoektocht aan vooraf, want ik wou graag een huisje met tuin in Hillegersberg (randgemeente in Rotterdam), omdat al mijn vrienden hier in de buurt wonen en ik het een hele prettige buurt vind. Een andere eis was dat het een goede fundering had, gezien er in Rotterdam een hoop huizen zijn met funderingsproblemen.

Na een tijdje liep ik tegen een jaren 50 doorzon woning aan in 1 van de mooiste straten van Rotterdam (naar mijn mening). Net voor mijn zomervakantie plande ik een bezichtiging in, en ik wist gelijk dat dit precies was wat ik zocht.

Inmiddels heb ik hier al een hele hoop aan verklust, maar het is nog lang niet af!

Om te beginnen de foto's van funda:

Het 2e huis van het rijtje:


Woonkamer met keuken:




De gang + toilet:



Slaapkamer achterzijde:


Slaapkamer voorzijde:


Badkamer:


En als je dan de spiltrap oploopt kom je op zolder met dakkapel in een kleurrijke kamer:


De tuin:


En de straat met de mooie bomen: O+

[img]https://nachtegaallaan.files.wordpress.com/2018/01/img_1975.png
[/img]
En als laatste de plattegronden:





Het plan?

Na de aankoop van mijn huisje heb ik niet zoveel budget meer over. Omdat ik er tenslotte toch graag snel in wil ga ik eerst de woonkamer opknappen. Als deze klaar is kan ik mijn huisje betrekken, en kan ik de slaapkamers 1 voor 1 opknappen.
Ik ga zoveel mogelijk zelf proberen te doen om het betaalbaar te houden. Ervaring met klussen heb ik niet zoveel, maar ik ben wel handig (al zeg ik het zelf....).

De woonkamer: