abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176605796
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_176605841
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:49 schreef Sylv3se het volgende:
Waarom niet?
Omdat "Bepalend daarbij moet (...) niet zijn het land van herkomst." dat niet is met "massale immigratie uit moslimlanden moet stoppen", ook niet als je het vrij doorzichtige trucje "maar ik heb het over massaal!" toepast.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
  vrijdag 19 januari 2018 @ 09:53:03 #3
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176605842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:49 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Waarom niet? Hij heeft het immers over massale immigratie uit moslimlanden, niet dat er geen enkele moslim meer mag worden toegelaten.
Dit inderdaad. Uit pure wanhoop lezen de tegenstanders gewoon iets anders dan wat er staat.

De massa migratie moet stoppen, en dat is dus precies wat het genoemde Australische model ook voorstaat.
pi_176605878
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:53 schreef BadderHaring het volgende:
De massa migratie moet stoppen
Maar dat zegt hij niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
  vrijdag 19 januari 2018 @ 09:55:37 #5
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176605887
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Maar dat zegt hij niet.
Wat zegt hij dan volgens jou?
pi_176605928
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:55 schreef BadderHaring het volgende:
Wat zegt hij dan volgens jou?
Hij geeft toch een extra kwalificatie aan die massale immigratie. Het is niet alleen het aantal dat belangrijk is, maar ook uit welk land die mensen komen. Terwijl die factor eerder volgens hem een irrelevante zou zijn.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
pi_176605932
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:52 schreef nostra het volgende:

[..]

Omdat "Bepalend daarbij moet (...) niet zijn het land van herkomst." dat niet is met "massale immigratie uit moslimlanden moet stoppen", ook niet als je het vrij doorzichtige trucje "maar ik heb het over massaal!" toepast.
Waarom heeft FvD dan volgens jou tegen de PVV-motie over het stopzetten van immigratie uit moslimlanden gestemd?
  vrijdag 19 januari 2018 @ 09:59:05 #8
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176605951
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:58 schreef nostra het volgende:

[..]

Hij geeft toch een extra kwalificatie aan die massale immigratie. Het is niet alleen het aantal dat belangrijk is, maar ook uit welk land die mensen komen. Terwijl die factor eerder volgens hem een irrelevante zou zijn.
quote:
de massale immigratie uit moslimlanden, door de EU aangewakkerd en toegejuicht, heeft dramatische gevolgen EN MOET WORDEN GESTOPT.
De massale immigratie uit Moslimlanden moet dus worden gestopt. Dat zegt hij en dat is prima in lijn in zijn mening rondom het Australische model. Dat is ook waar het gesprek over ging, context is key..

Voer je een gesprek met Baudet over de massale immigratie van Polen en Bulgaren, dan zal hij ook zeggen dat dat moet stoppen.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 10:00:57 #9
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176605986
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:58 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Waarom heeft FvD dan volgens jou tegen de PVV-motie over het stopzetten van immigratie uit moslimlanden gestemd?
En dit. De FvD heeft bij woord en daad duidelijk gemaakt TEGEN een volledige immigratiestop uit Moslimlanden te zijn.

En toch roepen de tegenstanders van de partij nog altijd dat ze op dat vlak EXACT hetzelfde willen als de PVV. Nou ja, sorry, maar dan moet je wel heel erg je best doen om het niet te begrijpen.
pi_176606199
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De massale immigratie uit Moslimlanden moet dus worden gestopt. Dat zegt hij en dat is prima in lijn in zijn mening rondom het Australische model. Dat is ook waar het gesprek over ging, context is key..

Voer je een gesprek met Baudet over de massale immigratie van Polen en Bulgaren, dan zal hij ook zeggen dat dat moet stoppen.
Zulke ideeën zijn natuurlijk leuk en aardig, maar alleen implementeerbaar als Nederland uit de EU stapt.

Dat lijkt me eerlijk gezegd niet erg realistisch, en dan druk ik me zacht uit. Dat gaat echt niet gebeuren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176606200
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:59 schreef BadderHaring het volgende:

De massale immigratie uit Moslimlanden moet dus worden gestopt. Dat zegt hij en dat is prima in lijn in zijn mening rondom het Australische model. Dat is ook waar het gesprek over ging, context is key..
Dus het verschil tussen de PVV en FVD is dan dat de PVV 0 immigratie uit moslimlanden wil en het FVD beperkte immigratie uit moslimlanden wil, zonder die beperking overigens verder uit te diepen. Dat lijkt me toch een vrij beperkt verschil.

Overigens is die aanval gepleegd door een onbekend persoon, dus hoe die relatie überhaupt gelegd wordt is me ook een raadsel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
pi_176606233
Wellicht dat de vraag "wat zijn de verschillen tussen FvD en PVV?" zich hier zou moeten richten op ideeën die ook werkelijk uitvoerbaar zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 10:19:52 #13
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176606322
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Dus het verschil tussen de PVV en FVD is dan dat de PVV 0 immigratie uit moslimlanden wil en het FVD beperkte immigratie uit moslimlanden wil, zonder die beperking overigens verder uit te diepen. Dat lijkt me toch een vrij beperkt verschil.

Overigens is die aanval gepleegd door een onbekend persoon, dus hoe die relatie überhaupt gelegd wordt is me ook een raadsel.
Dat is een essentieel verschil. Een heel essentieel verschil, zelfs. Als je dat echt niet begrijpt, dan kan ik je daar niet bij helpen.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 10:20:15 #14
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176606331
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:13 schreef Molurus het volgende:
Wellicht dat de vraag "wat zijn de verschillen tussen FvD en PVV?" zich hier zou moeten richten op ideeën die ook werkelijk uitvoerbaar zijn.
Kijk, dan wordt er een verschil aangegeven en dan kom je met aanvullende eisen. :')
pi_176606365
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:20 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Kijk, dan wordt er een verschil aangegeven en dan kom je met aanvullende eisen. :')
Sorry, maar in mijn beschouwing van de politieke ideeën van beide partijen laat ik onuitvoerbare ideeën volledig buiten beschouwing ja. Vind je dat vreemd?

Veel voorwaarden stel ik echt niet. Maar als iemand komt met voorstellen dan ga ik er wel vanuit dat zo iemand een idee heeft over hoe die voorstellen moeten worden uitgevoerd. Ideeën als "we moeten volgend jaar een bemande missie naar Alpha Centauri starten" en "we moeten uit de EU stappen" kan ik weinig mee. Ik zie dat als gemijmer, niet als serieuze politieke ideeën.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176606375
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Dus het verschil tussen de PVV en FVD is dan dat de PVV 0 immigratie uit moslimlanden wil en het FVD beperkte immigratie uit moslimlanden wil, zonder die beperking overigens verder uit te diepen. Dat lijkt me toch een vrij beperkt verschil.

Overigens is die aanval gepleegd door een onbekend persoon, dus hoe die relatie überhaupt gelegd wordt is me ook een raadsel.
Het is een groot verschil en slechts een van de vele verschillen.
pi_176606379
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:13 schreef Molurus het volgende:
Wellicht dat de vraag "wat zijn de verschillen tussen FvD en PVV?" zich hier zou moeten richten op ideeën die ook werkelijk uitvoerbaar zijn.
Het is alleen zinvol om het over ideeën van politieke partijen te hebben die grote kans van slagen hebben? Dan kun je alle economisch linkse idealen wel negeren nu.
Wat een onzin weer.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 10:26:50 #18
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176606437
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sorry, maar in mijn beschouwing van de politieke ideeën van beide partijen laat ik onuitvoerbare ideeën volledig buiten beschouwing ja. Vind je dat vreemd?

Veel voorwaarden stel ik echt niet. Maar als iemand komt met voorstellen dan ga ik er wel vanuit dat zo iemand een idee heeft over hoe die voorstellen moeten worden uitgevoerd. Ideeën als "we moeten volgend jaar een bemande missie naar Alpha Centauri starten" en "we moeten uit de EU stappen" kan ik weinig mee. Ik zie dat als gemijmer, niet als serieuze politieke ideeën.
Vrijwel alle partij-typerende ideeën zijn onuitvoerbaar. Partijen onderscheiden zich veelal op ideologische gronden die alleen met een meerderheid uitvoerbaar zijn.

En juist een strenger migratiebeleid wat de FvD nastreeft is binnen Europa nog wel te realiseren, zeker in het huidige klimaat zijn daar zelfs al bewegingen naar toe. Wat de PVV wil, een totale migratiestop, is onmogelijk binnen de EU.

Overigens, ook uit de EU stappen is helemaal niet onmogelijk, zoals de Brexit toont.
pi_176606484
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:19 schreef BadderHaring het volgende:
Dat is een essentieel verschil. Een heel essentieel verschil, zelfs. Als je dat echt niet begrijpt, dan kan ik je daar niet bij helpen.
De essentie is dat beide standpunten voortkomen uit de mening dat de islam onverenigbaar is met de Nederlandse cultuur. Die nuancering die Baudet aanbrengt is er één die leuk bekt, maar als je zijn andere uitspraken erbij haalt wordt snel duidelijk dat hij daar toch bijzonder weinig van meent. Vooruit, nog een citaat van Thierry,

quote:
Wat wilt u daaraan doen?

„Een ontmoedigingsbeleid voeren. Immigratie uit moslimlanden stoppen, geen moskeeën meer bouwen en geen islamitische scholen meer stichten.”
Stoppen dus. Niet een beetje, gewoon stoppen. En geen moskeeën meer en geen scholen.
Dat is gewoon een kopie van het PVV-standpunt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
pi_176606491
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:23 schreef habitue het volgende:

[..]

Het is alleen zinvol om het over ideeën van politieke partijen te hebben die grote kans van slagen hebben?
Een kleine kans van slagen is ook prima hoor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176606535
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een kleine kans van slagen is ook prima hoor.
Gezien het aantal NL'ers die uit de EU wil voldoet dat prima aan je eisen dan.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_176606553
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

En juist een strenger migratiebeleid wat de FvD nastreeft is binnen Europa nog wel te realiseren, zeker in het huidige klimaat zijn daar zelfs al bewegingen naar toe.
Dus FvD denkt die ambitie ook te kunnen bereiken zonder uit de EU te stappen? Dan ben ik wel heel benieuwd hoe zij dat zien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:26 schreef BadderHaring het volgende:

Overigens, ook uit de EU stappen is helemaal niet onmogelijk, zoals de Brexit toont.
De Nederlandse situatie is volstrekt onvergelijkbaar. Een Nexit is op z'n best een theoretische mogelijkheid. Als dat puur is met het doel om meer inspraak te krijgen over welke mensen wel/niet Nederland binnenkomen zie ik dat niet gebeuren. De economische consequenties voor Nederland van zo'n stap zijn enorm.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176606578
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:32 schreef habitue het volgende:

[..]

Gezien het aantal NL'ers die uit de EU wil voldoet dat prima aan je eisen dan.
Willen en kunnen zijn nog steeds verschillende dingen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die groep helemaal doorheeft wat de gevolgen daarvan zouden zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176606688
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus FvD denkt die ambitie ook te kunnen bereiken zonder uit de EU te stappen? Dan ben ik wel heel benieuwd hoe zij dat zien.
De EU heeft de afgelopen periode toch zelf ook al maatregelen genomen om de immigratiestroom te beperken door de Turkije-deal? Dat het nog wat strenger kan is mijns inziens zeker realiseerbaar, ze kunnen in ieder geval al op bijval rekenen van veel Oost-Europese landen en landen als Oostenrijk/Zwitserland.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 10:44:43 #25
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176606742
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:23 schreef habitue het volgende:

[..]

Het is alleen zinvol om het over ideeën van politieke partijen te hebben die grote kans van slagen hebben? Dan kun je alle economisch linkse idealen wel negeren nu.
Wat een onzin weer.
Een plan uitvoeren en met dat plan je doel bereiken zijn wel twee verschillende dingen hé. Het is één ding om een banenplan op te zetten, dat allemaal wettelijk correct te laten verlopen en vervolgens te concluderen dat het niet werkt, maar om überhaupt geen werkbare politieke meerderheid te kunnen creëren voor je plannen is wel heel erg zwak.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_176606805
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:41 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

De EU heeft de afgelopen periode toch zelf ook al maatregelen genomen om de immigratiestroom te beperken door de Turkije-deal? Dat het nog wat strenger kan is mijns inziens zeker realiseerbaar, ze kunnen in ieder geval al op bijval rekenen van veel Oost-Europese landen en landen als Oostenrijk/Zwitserland.
De Turkije-deal kwam neer op "we geven een verwerpelijk regime een zak geld om voor ons het vuile werk op te knappen". Dat is geen streng beleid, dat is geen beleid.

Overigens vond FvD dat ook een slechte deal.

quote:
De immigratiedeal met Turkije, waar Rutte zo trots mee pronkte, was een enorme blunder. We betalen miljarden aan Erdogan en maken ons ondertussen afhankelijk van zijn grillen.
https://forumvoordemocrat(...)n-tonen-noodzaak-fvd

Dus in die richting lijkt FvD het zeker niet te zoeken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176606916
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

De Turkije-deal kwam neer op "we geven een verwerpelijk regime een zak geld om voor ons het vuile werk op te knappen". Dat is geen streng beleid, dat is geen beleid.

Overigens vond FvD dat ook een slechte deal.

[..]

https://forumvoordemocrat(...)n-tonen-noodzaak-fvd

Dus in die richting lijkt FvD het zeker niet te zoeken.
Het ging over of het te realiseren zou zijn binnen de EU, wat jij of FvD van de Turkije-deal vindt staat daar los van. EU neemt zelf maatregelen om de massa-immigratie tegen te gaan, ik heb het idee dat er genoeg ruimte bestaat binnen de EU om dat verder uit te breiden.
pi_176606974
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:57 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Het ging over of het te realiseren zou zijn binnen de EU, wat jij of FvD van de Turkije-deal vindt staat daar los van. EU neemt zelf maatregelen om de massa-immigratie tegen te gaan, ik heb het idee dat er genoeg ruimte bestaat binnen de EU om dat verder uit te breiden.
Nou ja, als je de Turkije deal geeft als voorbeeld van hoe dat in EU verband geregeld zou kunnen worden dan lijkt het mij wel relevant dat FvD die deal een blunder noemt.

Oppositie voeren is natuurlijk leuk, maar het zal wel ergens verder moeten gaan dan ideeën over wat men niet wil.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176606987
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:44 schreef Euribob het volgende:

[..]

Een plan uitvoeren en met dat plan je doel bereiken zijn wel twee verschillende dingen hé. Het is één ding om een banenplan op te zetten, dat allemaal wettelijk correct te laten verlopen en vervolgens te concluderen dat het niet werkt, maar om überhaupt geen werkbare politieke meerderheid te kunnen creëren voor je plannen is wel heel erg zwak.
Nee dat is niet zwak. Dat is de hele essentie van politiek om je ideeën en idealen als uitgangspunt te nemen, of daar momenteel nou veel of weinig draagvlak voor is.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_176607175
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, als je de Turkije deal geeft als voorbeeld van hoe dat in EU verband geregeld zou kunnen worden dan lijkt het mij wel relevant dat FvD die deal een blunder noemt.

Oppositie voeren is natuurlijk leuk, maar het zal wel ergens verder moeten gaan dan ideeën over wat men niet wil.
FvD denkt dat het stukken beter kan inderdaad. De EU werkt ook samen met de Libische kustwacht voor het terugsturen van vluchtelingenboten en trekt meer geld uit voor opvang in de regio. Je komt al een heel eind als dat wordt gecombineerd met strengere toelatingseisen bijvoorbeeld.
pi_176607313
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:13 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

FvD denkt dat het stukken beter kan inderdaad. De EU werkt ook samen met de Libische kustwacht voor het terugsturen van vluchtelingenboten en trekt meer geld uit voor opvang in de regio. Je komt al een heel eind als dat wordt gecombineerd met strengere toelatingseisen bijvoorbeeld.
Het klinkt altijd zo mooi... maar wat zouden we precies kunnen verstaan onder het onderstreepte?

Ik hoor FvD dingen roepen over "respecteren van de Nederlandse democratie en de Nederlandse waarden" enzo, maar hoe zulke zaken aan de poort (van Italië?) getoetst zouden moeten worden is mij eigenlijk een raadsel. Ik heb het vermoeden dat FvD daar zelf ook geen enkel idee over heeft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176607397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:29 schreef nostra het volgende:

[..]

De essentie is dat beide standpunten voortkomen uit de mening dat de islam onverenigbaar is met de Nederlandse cultuur. Die nuancering die Baudet aanbrengt is er één die leuk bekt, maar als je zijn andere uitspraken erbij haalt wordt snel duidelijk dat hij daar toch bijzonder weinig van meent. Vooruit, nog een citaat van Thierry,

[..]

Stoppen dus. Niet een beetje, gewoon stoppen. En geen moskeeën meer en geen scholen.
Dat is gewoon een kopie van het PVV-standpunt.
Dat is inderdaad een kopie van de PVV. Maar wat veel relevanter is: hebben ze daar ongelijk?

Jij vindt dat islam wel verenigbaar is met de westerse vrijheden?
pi_176607400
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het klinkt altijd zo mooi... maar wat zouden we precies kunnen verstaan onder het onderstreepte?

Ik hoor FvD dingen roepen over "respecteren van de Nederlandse democratie en de Nederlandse waarden" enzo, maar hoe zulke zaken aan de poort (van Italië?) getoetst zouden moeten worden is mij eigenlijk een raadsel. Ik heb het vermoeden dat FvD daar zelf ook geen enkel idee over heeft.
Alleen vluchtelingen uit oorlogsgebied toelaten lijkt me een goed begin.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:26:13 #34
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176607453
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus FvD denkt die ambitie ook te kunnen bereiken zonder uit de EU te stappen? Dan ben ik wel heel benieuwd hoe zij dat zien.

[..]

De Nederlandse situatie is volstrekt onvergelijkbaar. Een Nexit is op z'n best een theoretische mogelijkheid. Als dat puur is met het doel om meer inspraak te krijgen over welke mensen wel/niet Nederland binnenkomen zie ik dat niet gebeuren. De economische consequenties voor Nederland van zo'n stap zijn enorm.
De Turkije-deal zorgt al voor een enorme inperking qua migratie uit Moslimlanden. Het Europese politieke klimaat is er gewoon om dat nog verder te beperken met deals met andere landen in de regio. Dat is allemaal geen utopie, dat gebeurt gewoon al.

En ik ben enorm benieuwd naar jouw doorrekeningen rondom een Nexit. Ik ga er tenminste vanuit dat je dat tot achter de komma hebt berekend, of lul je gewoon D66 na?

Simpelweg stellen dat een Nexit niet mogelijk is, is volstrekt onzinnig als je niet meeneemt dat je gewoon ook buiten een EU afspraken kunt maken met de landen om je heen. Sterker nog, die landen willen niets liever. Ik zeg niet dat het geen gevolgenzal hebben, maar een simpele claim zoals jij doet slaat nergens op, daarvoor is de materie te complex en de belangen te groot.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:29:36 #35
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176607522
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

De Turkije-deal kwam neer op "we geven een verwerpelijk regime een zak geld om voor ons het vuile werk op te knappen". Dat is geen streng beleid, dat is geen beleid.

Overigens vond FvD dat ook een slechte deal.

[..]

https://forumvoordemocrat(...)n-tonen-noodzaak-fvd

Dus in die richting lijkt FvD het zeker niet te zoeken.
Er zijn andere methodes om opvang in de regio te realiseren. Maar wat de Turkije-deal laat zien is dat er in Europa bewustwording is dat er iets moet gebeuren aan de massa-migratie en dat het faciliteren van opvang in de regio de oplossing is.

Daar zal Baudet het mee eens zijn, en hij zal zelf ook wel tot de conclusie komen dat er maar weinig mogelijkheden zijn om dat te realiseren zonder een zak geld te geven aan dubieuze regimes. Wat Baudet hier doet is gewoon simpelweg oppositie voeren.
pi_176607747
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:19 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is een essentieel verschil. Een heel essentieel verschil, zelfs. Als je dat echt niet begrijpt, dan kan ik je daar niet bij helpen.
Nou nee, want in de praktijk vindt de FvD de islam ook onverenigbaar met de Nederlandse cultuur. Ze noemen het alleen niet net zo expliciet als de PVV, terwijl het in de praktijk op hetzelfde neerkomt.
pi_176607771
FvD is de PVV voor quasi-intellectuelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:43:44 #38
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176607798
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, want in de praktijk vindt de FvD de islam ook onverenigbaar met de Nederlandse cultuur. Ze noemen het alleen niet net zo expliciet als de PVV, terwijl het in de praktijk op hetzelfde neerkomt.
Dat klopt, maar die onverenigbaarheid van de cultuur is iets anders dan iedere moslim bij voorbaat veroordelen.

Met het eerste ben ik het eens, met het tweede niet. Je mag een individu niet bij voorbaat uitsluiten vanwege zijn culturele achtergrond. De PVV doet dat wel, maakt dat zelfs hun speerpunt. De FvD doet dat niet.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:44:43 #39
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176607814
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
FvD is de PVV voor quasi-intellectuelen.
Komt Koos weer met zijn trieste en uitgekotste oneliners. Blijf gewoon weg als je niets anders kunt als polariseren en vuurtjes opstoken, irritant figuur.
pi_176607850
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:29 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Er zijn andere methodes om opvang in de regio te realiseren. Maar wat de Turkije-deal laat zien is dat er in Europa bewustwording is dat er iets moet gebeuren aan de massa-migratie en dat het faciliteren van opvang in de regio de oplossing is.

Daar zal Baudet het mee eens zijn, en hij zal zelf ook wel tot de conclusie komen dat er maar weinig mogelijkheden zijn om dat te realiseren zonder een zak geld te geven aan dubieuze regimes. Wat Baudet hier doet is gewoon simpelweg oppositie voeren.
Ah, jij kunt in het hoofd van Baudet kijken? Bijzondere gave wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176607851
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:43 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat klopt, maar die onverenigbaarheid van de cultuur is iets anders dan iedere moslim bij voorbaat veroordelen.

Met het eerste ben ik het eens, met het tweede niet. Je mag een individu niet bij voorbaat uitsluiten vanwege zijn culturele achtergrond. De PVV doet dat wel, maakt dat zelfs hun speerpunt. De FvD doet dat niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in dat geval het standpunt van PVV wel helderder vind. Of iemand moslim is kun je aan de poort nog enigszins toetsen. Of de ideeën en culturele gebruiken van een specifieke moslim verenigbaar zijn met Baudets visie op de westerse cultuur... daar wordt het wel heel fuzy.

Maar goed, oppositie dus. Dan is het wel OK om zomaar wat te roepen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176607876
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:43 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat klopt, maar die onverenigbaarheid van de cultuur is iets anders dan iedere moslim bij voorbaat veroordelen.
Het gaat om het immigratie-standpunt.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:51:46 #43
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176607924
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in dat geval het standpunt van PVV wel helderder vind. Of iemand moslim is kun je aan de poort nog enigszins toetsen. Of de ideeën en culturele gebruiken van een specifieke moslim verenigbaar zijn met Baudets visie op de westerse cultuur... daar wordt het wel heel fuzy.

Maar goed, oppositie dus. Dan is het wel OK om zomaar wat te roepen.
Helderder omdat het ongenuanceerd is. Als dat is wat je nastreeft, dan is politiek ineens heel makkelijk.

En als je minder massaal toelaat, is die specifieke verenigbaarheid ook veel minder belangrijk. Je kunt in ieder geval beter screenen op iemands verleden en op capaciteiten. Bijvoorbeeld door te onderzoeken waar iemand vandaan komt, waardoor je Marokkanen die claimen uit Syrië te komen er makkelijker uitpikt. En bij kleinere aantallen is het effect ook minder groot op de eigen cultuur.

Er zijn genoeg methodes te bedenken om alleen mensen toe te laten die iets toevoegen aan ons land en om de rest elders op te vangen. De wil is er alleen nog niet, omdat de linkse partijen alleen maar iedereen willen toelaten.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:52:06 #44
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176607928
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat om het immigratie-standpunt.
En dat is daarmee wezenlijk anders.
pi_176607938
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

En dat is daarmee wezenlijk anders.
Nee. De uitvoering is hetzelfde, het idee dat ze geen moslims willen ook.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:53:23 #46
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176607954
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. De uitvoering is hetzelfde, het idee dat ze geen moslims willen ook.
:') Lees nou gewoon eens man, en vul niet in met je eigen veronderstelling en vooringenomenheid.
pi_176607989
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:53 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

:') Lees nou gewoon eens man, en vul niet in met je eigen veronderstelling en vooringenomenheid.
Iedere moslim wordt niet meteen veroordeeld door het FvD? Dat vind je echt?
pi_176608067
quote:
Migranten voeren verrassingsaanval uit op Belgische agenten

Een groep van zo'n 40 migranten heeft zes Belgische agenten in burger aangevallen op een parkeerterrein langs de snelweg tussen Brussel en Gent. Twee agenten raakten lichtgewond. Na een waarschuwingsschot wist de politie zestien mensen op te pakken. De migranten zeggen uit Eritrea, Ethiopië en Soedan te komen.
Ondertussen in België.
pi_176608072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:51 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Helderder omdat het ongenuanceerd is. Als dat is wat je nastreeft, dan is politiek ineens heel makkelijk.

En als je minder massaal toelaat, is die specifieke verenigbaarheid ook veel minder belangrijk. Je kunt in ieder geval beter screenen op iemands verleden en op capaciteiten. Bijvoorbeeld door te onderzoeken waar iemand vandaan komt, waardoor je Marokkanen die claimen uit Syrië te komen er makkelijker uitpikt. En bij kleinere aantallen is het effect ook minder groot op de eigen cultuur.
Was het niet juist het "strenger toetsen van de toelatingseisen" dat die groep kleiner zou moeten maken? Of is het idee om gewoon tegen het grootste deel te zeggen "je komt er sowieso niet in, ongeacht je achtergrond"?

Dit lijkt mij een beetje kip/ei, of ik begrijp niet wat je precies bedoelt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:51 schreef BadderHaring het volgende:

Er zijn genoeg methodes te bedenken om alleen mensen toe te laten die iets toevoegen aan ons land en om de rest elders op te vangen. De wil is er alleen nog niet, omdat de linkse partijen alleen maar iedereen willen toelaten.
Die vragen zich vooralsnog vooral af hoe de alternatieven dan in de praktijk zouden moeten werken. De ideeën op dat vlak zijn nu zo genuanceerd dat niemand echt weet wat dat zou (kunnen) betekenen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176608097
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:24 schreef Rangono het volgende:
Dat is inderdaad een kopie van de PVV. Maar wat veel relevanter is: hebben ze daar ongelijk?

Jij vindt dat islam wel verenigbaar is met de westerse vrijheden?
Ik denk niet dat het zo binair is: er is niet één islam en er is niet één palet aan westerse vrijheden. Maar dat er een probleem ontstaat als je een grote groep mensen van buitenaf binnen haalt lijkt me evident. Of dat probleem in Nederland nou zo verschrikkelijk groot is - zij het in vergelijking tot de ons omringende landen of in absolute zin: nee. Het mag dus zeker benoemd worden, ik vind het alleen een wat vreemde prioriteit.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')