abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 12:33:45 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177228489
910 miljoen met 118 vliegtuigen vs
490 miljoen met 234 vliegtuigen

Prutsend, werkschuw volk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177243088
SCHIPHOL VERDUBBELT TAXIBAAN OVER A4 VOOR GROTERE VEILIGHEID
quote:
SCHIPHOL - Om de veiligheid op Schiphol te verbeteren neemt de luchthaven samen met de luchtvaartsector en de overheid een serie maatregelen. Eén daarvan is een verdubbeling van de bestaande taxibaan die met een viaduct over de A4 gaat. Dat moet leiden tot een verminderingen van het aantal vliegtuigen dat de start- en landingsbanen kruist.

“Een verdubbeling van die taxibaan leidt ertoe dat we een dubbele rondweg rondom Schiphol voor vliegtuigen krijgen”, zei Schiphol-topman Jos Nijhuis vrijdagochtend.

De verdubbeling van de taxibaan tussen de Kaagbaan en de Zwanenburgbaan heeft de nodige voeten in de aarde. “Om dat te kunnen doen moet een aantal vrachtgebouwen wijken. Daarom moeten we nieuwe vrachtgebouwen creëren aan de zuidoostkant van de luchthaven. Dat is een aardige verschuiving, die in de komende jaren plaatsvindt.” Volgens Nijhuis is het project in 2021 gereed.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid publiceerde vorig jaar een rapport, waarin aanbevelingen worden gedaan voor het verbeteren van de veiligheid op Schiphol. Om de risico’s beter te beheersen wordt een sectorbreed integraal veiligheidsmanagementsysteem ingericht.

“In een gezamenlijke roadmap safety improvement verzamelen we de acties die we nemen om veilige groei mogelijk te maken, bijvoorbeeld door het verminderen van het aantal baankruisingen”, zei Nijhuis.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 05:21:05 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177247739
quote:
Ik zie niet helemaal in hoe dat leidt tot een vermindering van baankruisingen eigenlijk.

Sowieso is Q bijna altijd eenrichtingsverkeer met de huidige baanconfiguraties.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177248387
Het gaat om het punt waar de Q op uitkomt aan de noordwestkant. Dat kruispunt is ingewikkeld en leidt tot misverstanden.
Kost wel weer een spotplaats, tussen het gebouw met het witte dak en de Q. Iedereen kent de vele foto's wel vanaf die plek. Overigens geen nieuw idee. De tekeningen met een dubbele 'Q' en ook een stukje taxibaan op de kop van de 18L circuleren al jaren.
--
  zaterdag 17 februari 2018 @ 10:33:06 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177249634
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 09:21 schreef inkjet het volgende:
Het gaat om het punt waar de Q op uitkomt aan de noordwestkant. Dat kruispunt is ingewikkeld en leidt tot misverstanden.
Dan zijn daar ook wat aanpassingen nodig, als je daar nog een tweede Q taxibaan bij tekent én je wil de mogelijkheid houden om op dat punt alle taxibanen bereikbaar te houden, dan wordt die kruising nóg ingewikkelder.
So we just called him Fred
pi_177250201
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 09:21 schreef inkjet het volgende:
Het gaat om het punt waar de Q op uitkomt aan de noordwestkant. Dat kruispunt is ingewikkeld en leidt tot misverstanden.
Kost wel weer een spotplaats, tussen het gebouw met het witte dak en de Q. Iedereen kent de vele foto's wel vanaf die plek. Overigens geen nieuw idee. De tekeningen met een dubbele 'Q' en ook een stukje taxibaan op de kop van de 18L circuleren al jaren.
Wat gaat een dubbele baan bij Q helpen aan een ingewikkeld kruispunt?
Eigenlijk is Q enkel een probleem bij noordelijke wind als tegelijk 36L gebruikt wordt voor takeoff en 36C voor landen.

En ze geven zelf inderdaad aan dat dit baankruisingen scheelt, maar dat zie ik ook niet helemaal?
pi_177265241
Maar als de 36L voor takeoff gebruikt wordt en de Center voor landen, dan gaan de gelande toestellen toch vaak om de noord?
Als ze de tweede Q aanleggen dan heb je 1 foutkans minder: de afslag naar de 36L missen en zo op de verlengde Center terechtkomen (de tweede afslag naar links). Je hebt naar links dan namelijk alleen de weg naar de 36L vanaf de nieuwe Q. Maar goed dit is misschien te ver gezocht. Kortom ik ben net als jullie benieuwd.
--
pi_177265537
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:17 schreef inkjet het volgende:
Maar als de 36L voor takeoff gebruikt wordt en de Center voor landen, dan gaan de gelande toestellen toch vaak om de noord?
Als ze de tweede Q aanleggen dan heb je 1 foutkans minder: de afslag naar de 36L missen en zo op de verlengde Center terechtkomen (de tweede afslag naar links). Je hebt naar links dan namelijk alleen de weg naar de 36L vanaf de nieuwe Q. Maar goed dit is misschien te ver gezocht. Kortom ik ben net als jullie benieuwd.
Ligt een beetje aan de parkeerpositie, de hele Cityhopper vloot die op het platform parkeren gaat sowieso via Q, want noord zou echt enorm omrijden zijn. In die configuratie zou het wel erg handig zijn als Q tweerichting is inderdaad.

We zullen zien wat ze in petto hebben. Zo wel zonde zijn als het inderdaad ten koste gaat van de spotterplek daar.
  maandag 19 februari 2018 @ 13:05:06 #184
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_177296977
Ze moeten de hele Zwanenburgbaan een 150 meter naar het noorden opschuiven, dan wordt het allemaal veel simpeler daar onderin. En 1 of zelfs 2 opritten minder naar 36C kan dan ook makkelijk..
Wie dit leest is gek
pi_177326395
PH-BFW is naar China als KL9865. Dat lijkt verdacht op heavy maintenance.
--
pi_177329647
Airbus delivers its first A350-1000 to launch customer Qatar Airways

quote:
Airbus has delivered the world’s first A350-1000 widebody airliner to launch customer Qatar Airways at a delivery event in Toulouse, France. The aircraft is the first of 37 A350-1000s ordered by the carrier and is the first ever Airbus aircraft fitted with the revolutionary new Qsuite seats, offering the first ever double bed in Business class. Qatar Airways is the world’s largest A350 XWB family customer with 76 aircraft on order and the largest A350-1000 customer.

pi_177329962
Wat een kist. _O_

Hij is nog niet onderweg maar zal morgen wel hier aankomen. ^O^
Jack does it in real time...
pi_177330042
Straks om 21:26 - 22:00 uur op NPO2; De Monitor

quote:
Schiphol is de afgelopen jaren sterk gegroeid en die trend zal in de komende jaren naar verwachting doorzetten. De nationale luchthaven is goed voor de economie en bovendien willen we ook massaal op vakantie. Maar er is een keerzijde. Sommige omwonenden ervaren (geluids)hinder en zitten niet te wachten op nog meer vluchten. Bovendien mag er rondom de luchthaven sinds kort ook makkelijker worden gebouwd. Maar hoe rijmen de groei van Schiphol en meer woningen met elkaar? Wat is de invloed van vliegtuiggeluid op mensen die er wonen en nog gaan wonen? En waarom moeten nieuwe bewoners tekenen dat ze zich bewust zijn van de mogelijke geluidshinder? Is dat slechts informatievoorziening of zit er meer achter?
pi_177341859
quote:
QR3351 from Toulouse to Doha https://fr24.com/QTR3351/107e9a81

Bijna in Doha ondertussen, nog even te volgen voor de liefhebbers.
Jack does it in real time...
pi_177369464
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.


https://www.airplane-pict(...)irlines-airbus-a380/

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 22-02-2018 18:21:31 ]
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:16:36 #191
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177372873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
...tussen 10 en 8 oktober ingepland.
Da´s bijna een heel jaar :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:15:23 #192
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177411839
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 17:35 schreef derLudolf het volgende:
Zitten de 747's voor de F1 tegen hun max startgewicht aan, iemand een idee? :)

Want Assen is stapje dichterbij een F1 race. Voor een volle 747 komt Eelde zo'n 600m te kort :)
Beetje afhankelijk waar ze naartoe gaan, maar het lijkt me stug.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 24 februari 2018 @ 21:30:38 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_177424856
Hoeveel bemanning en wat voor een soort bemanning gaat er eigenlijk mee op den cargovlucht?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 februari 2018 @ 21:47:07 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177425372
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:30 schreef Sunri5e het volgende:
Hoeveel bemanning en wat voor een soort bemanning gaat er eigenlijk mee op den cargovlucht?
Normaal gesproken alleen de piloot en de copiloot.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177428275
Misschien een beetje offtopic, misschien ook wel niet, maar ik vraag het hier toch maar aan de kenners.
Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die hun type rating halen, zonder dat ze hun (frozen) ATPL hebben behaald. Wat is het nut hiervan? En is dit überhaupt wel mogelijk? Het lijkt me, als dit al mogelijk is, dat het uiteindelijk toch geen nut kan hebben? Hoe zit dit?
pi_177430472
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:30 schreef Sunri5e het volgende:
Hoeveel bemanning en wat voor een soort bemanning gaat er eigenlijk mee op den cargovlucht?
Wat hierboven al gemeld werd, plus evt. grooms (paardenverzorgers) en sommige airlines staan ook staff toe (bijv. ingenieurs of personeel op zakenreis naar onbereikbare cargo velden).

Maar hoeveel man er mee kan wisselt ook per freighter: 747 heeft upper deck dus dan kan er zo 10 man mee, maar een MD11F heeft volgens mij 2 jumpseats middenin de cargo ongeveer. :')
Jack does it in real time...
  zondag 25 februari 2018 @ 12:39:41 #198
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_177435308
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 06:01 schreef DeeBee het volgende:
maar een MD11F heeft volgens mij 2 jumpseats middenin de cargo ongeveer. :')
Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.

Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:

  zondag 25 februari 2018 @ 12:46:51 #199
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177435472
Bij FedEx kom in je er in de A300 een stuk bekaaider vanaf als "pax":
So we just called him Fred
  zondag 25 februari 2018 @ 12:53:31 #200
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177435661
Bij de AN-225 kan je blijkbaar met zijn 18-en mee:

So we just called him Fred
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')