abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177071594
registreer om deze reclame te verbergen
Bijzonder, de privé Ilyushin van Kim Jong-un in Seoul met aan boord zijn zus Kim Yo Jong.
De eerste Kim die in Zuid-Korea komt sinds de Koreaanse Oorlog en directe vluchten tussen
het Noorden en Zuiden zijn sowieso al een zeldzaamheid.

DVlB8yOVoAAyy2J.jpg
5a7d4ef96b64d.image.jpg?resize=1200%2C696

In het terminal van Incheon.
Zuid-Koreaanse officials links, Noord-Koreaanse officials rechts:

5a7d436d0ad49.jpeg

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 10-02-2018 11:57:14 ]
pi_177071698
Best bijzonder idd, vliegtuigfabrikant is?
pi_177071856
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 00:52 schreef Adrie072 het volgende:
Best bijzonder idd, vliegtuigfabrikant is?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 00:46 schreef Iemand91 het volgende:
de privé Ilyushin van Kim Jong-un
;)
pi_177072174
registreer om deze reclame te verbergen
Ki5n26M.jpg
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator zaterdag 10 februari 2018 @ 11:33:51 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177076684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:26 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als KLM er ook nog eens een keer 20 zou bestellen ;)
748M? ;)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 10 februari 2018 @ 12:55:15 #156
46705 Kleffe_Dop
Ours is the Fury
pi_177079167
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:50 schreef flipsen het volgende:
Zat trouwens vorig jaar in Brazilië in een 321, dat is best maf als je achterin zit en dat hele vliegtuig doorloopt, terwijl er toch maar 1 middenpad is.
Datzelfde verbaasde mij ook, maar dan bij de 757-300. Toffe kist wel. :)
PSV Eindhoven
pi_177082968
registreer om deze reclame te verbergen
Opnieuw problemen met de P&W-motor van de A320neo

https://www.upinthesky.nl(...)ney-motoren-a320neo/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 10 februari 2018 @ 17:39:12 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177087369
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
Opnieuw problemen met de P&W-motor van de A320neo

https://www.upinthesky.nl(...)ney-motoren-a320neo/
Ik wou zeggen onder een Europees vliegtuig horen dan ook gewoon Europese motoren. Maar RollsRoyce is niet leverbaar onder de A320
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 10 februari 2018 @ 19:10:54 #159
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_177089519
Als je als Airbus en/of airline voor P&W kiest, dan is het natuurlijk ook gewoon een beetje je eigen schuld.
  Moderator zaterdag 10 februari 2018 @ 19:41:02 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177090193
quote:
Dat is nog ‘echt’ vliegen in zon Il62


IL62_1.jpg
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_177100206
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:10 schreef OEM het volgende:
Als je als Airbus en/of airline voor P&W kiest, dan is het natuurlijk ook gewoon een beetje je eigen schuld.
Rollsroyce heeft anders een niet veel betere staat van dienst. De problemen met de trent1000 motoren onder de 787 zijn ook nog niet geheel opgelost.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 11 februari 2018 @ 14:54:49 #162
233102 cherrycoke
This picture disturbs me
pi_177108698
Russisch vliegtuig met 71 mensen aan boord neergestort, 'geen overlevenden'

een Antonov-148

https://www.nu.nl/buitenl(...)en-overlevenden.html
🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂
  zondag 11 februari 2018 @ 14:59:06 #163
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177108779
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:54 schreef cherrycoke het volgende:
Russisch vliegtuig met 71 mensen aan boord neergestort, 'geen overlevenden'

een Antonov-148

https://www.nu.nl/buitenl(...)en-overlevenden.html
En kennelijk op een helicopter geknald las ik ergens anders
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 19:19:27 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177136349
London City Airport is/was vandaag gesloten ivm de vondst van een bom

https://www.theguardian.c(...)ter-500kg-bomb-found
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_177151976
Sleeping Beauty Rejuvenated – welcoming back G-VNAP
quote:
Without anthropomorphising our aircraft too much, Sleeping Beauty, one of our former Airbus A340-600 aircraft has been fast asleep in storage in Tarbes, France since 2015. After this long hibernation, our engineering teams have woken her up, checked her over and she is rejoining our fleet again. To celebrate, she’s had a rather special paint job.

A sky-high thank you

Bringing an aircraft out of storage is a massive undertaking. After the myriad checks and tests, a mountain of paperwork and some very tough certification, G-VNAP was almost ready to greet her first customers. But before she did, we sent her to the paint shop of Air Livery in Manchester where she spent a week getting her new look. The result is a stunning ‘thank you’ to our people with a 7-foot by 152-foot message exclaiming ‘a big Virgin Atlantic thank you’ along the length of the very long fuselage of the A340-600. The paint scheme salutes the work of the 9,000 people around the world who keep our operation running 24/7 and includes a limited edition upright version of the ‘Flying Lady’, raising her glass to toast our people. This is only the second time this design has been used, the first being on our first Boeing 787 Dreamliner which entered the fleet in 2015.
a-1024x537.jpg
lady.jpg
pi_177154449
Even geleden is de Airbus A321LR opgestegen van Aéroport de Paris-Le Bourget voor de eerste
Trans-Atlantische testvlucht van het Long Range toestel. De vlucht gaat naar New York JFK: https://www.flightradar24.com/AIB321/106adfde

DV7KQ2tW0AEP7XA.jpg

De vlucht wordt uitgevoerd met twee van de drie extra brandstoftanks geďnstalleerd.

DV6t2kWW0AMehR3.jpg
DVBoGSWXkAAZMuC.jpg
DV6t-ULW4AAxzxF.jpg

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 13-02-2018 16:26:04 ]
pi_177169061
Over niet al te lange tijd kan de regering en het Koninklijk Huis al proeven aan het concept van een 737 BBJ die in 2019 geleverd zal worden.

Maandagmiddag is een Boeing 737-700 BBJ 9H-BBJ binnengekomen op Schiphol en staat nu op Schiphol-Oost voor mods/onderhoud. Dit i.p.v. ad-hoc leasen/huren.

Kamerstuk hier, toestelinformatie hier.

4801475.jpg?v=v47ab3e05062

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 14-02-2018 00:37:05 ]
pi_177170723
UA1175 van San Fransisco naar Honolulu heeft een noodlanding gemaakt op Honolulu.

Reden: DV8zVsDVQAE1Hoh?format=jpg

Filmpje: https://twitter.com/erikhaddad/status/963545018890821632

Veilig geland.
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
pi_177206173
De romp voor de 10.000e Boeing 737 is onderweg van Wichita, Kansas naar de Boeing Renton Factory in Renton, Washington. Deze 737 MAX 8 zal als N8717M voor het Amerikaanse Southwest vliegen.
De maatschappij is de grootste 737 klant en heeft - inclusief al de al in gebruik zijnde geleverde toestellen - 1011 orders voor de 737.
Ze vliegen momenteel met 712 737's rond, waaronder 13 737 MAX 8.
Na de Douglas DC-3 is het de meest geproduceerde verkeersvliegtuig ooit.

DWBYpU_VAAEecb6.jpg
DWBYlW6U0AAsvg8.jpg
  donderdag 15 februari 2018 @ 15:21:49 #171
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177206372
Wow, zijn er dan zó veel DC3´s geproduceerd? Dacht dat de 737 wel vaker van de band zou zijn gerold, nu vliegen zoveel populairder en goedkoper is geworden :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_177207088
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:21 schreef flipsen het volgende:
Wow, zijn er dan zó veel DC3´s geproduceerd? Dacht dat de 737 wel vaker van de band zou zijn gerold, nu vliegen zoveel populairder en goedkoper is geworden :?
Eigenlijk zijn daar maar 607 van gebouwd, maar als je de militaire versies en varianten die in Japan en de Sovjet-Unie werden gebouwd kom je op 16.079 toestellen.

Duizenden van die militaire versies werden na de oorlog (weer) ingezet als verkeersvliegtuig.
pi_177207106
Elke keer weer vol verbazing over de US-domestic markt, 700+ 737 in de vloot. _O- _O_
Jack does it in real time...
pi_177227887
STEVIGE GROEICIJFERS AIR FRANCE-KLM OVER BOEKJAAR 2017
quote:
PARIJS - Luchtvaartcombinatie Air France-KLM heeft boekjaar 2017 afgesloten met een operationele winst van 1,4 miljard euro. Dat is bijna 42 procent meer dan een jaar eerder. Maatregelen om de pensioenrisico’s te verkleinen zorgen echter onderaan de streep voor een nettoverlies van 274 miljoen euro.

Het aantal vervoerde reizigers kwam uit op 99 miljoen, een groei van dik 5,5 procent. Ook de relatief lage olieprijs had een gunstige invloed op de resultaten. De omzet steeg naar bijna 26 miljard euro.

KLM was met 910 miljoen euro opnieuw belangrijk in de operationele resultaten, waarbij de kanttekening moet worden geplaatst dat het personeelsbestand fors kleiner is dan bij Air France. "De resultaten van 2017 laten zien dat we op de goede weg zijn. Dankzij de inzet van alle KLM’ers en het vertrouwen van onze klanten en partners is nog niet eerder in de KLM-geschiedenis zo’n goed operationeel resultaat bereikt. KLM heeft over 2017 een record operationeel resultaat van 910 miljoen euro bereikt. Zeker als we ook kijken naar de verbetering van onze operationele marge van 6,9 procent naar 8,8 procent. De verbetering van 229 miljoen euro wordt voor een groot deel gedreven door hogere inkomsten per eenheid, vooral veroorzaakt door een gunstige marktontwikkeling. Ook onze medewerkers profiteren mee van deze resultaatverbetering, omdat hierdoor de winstuitkering nog hoger uitvalt dan vorig jaar. De 2017 resultaten laten zien dat de uitvoering van onze, eind 2014 ingezette, KLM strategie van kosten besparen enerzijds en investeren anderzijds, werkt. Dit betekent niet dat we achterover kunnen leunen. We zijn heel hard op de goede weg, ons huis staat, maar onze concurrenten bouwen wolkenkrabbers. Daarom is het noodzakelijk dat we blijven groeien en investeren, zodat we zélf het spel (mede) kunnen bepalen", aldus KLM-topman Pieter Elbers.

De kosten per gevlogen kilometer, afgezien van de uitgaven aan brandstof, bleven afgelopen jaar op nagenoeg hetzelfde peil als in 2016, Voor 2018 mikt Air France wel weer op een daling, met 1 tot 1,5 procent.

De schuld van Air France-KLM is afgelopen jaar gedaald van 3,7 miljard naar 1,7 miljard euro. Dat is mede te danken aan samenwerkingspartners Delta Air Lines en China Eastern, die afgelopen zomer allebei flink investeerden in ruil voor een belang.

De verbeterde financiële situatie biedt Air France-KLM ruimte om dit jaar bij elkaar 2 miljard tot 2,5 miljard euro ter investeren. KLM neemt daarvan ruim 1 miljard euro voor haar rekening. Dat geld wordt onder meer gestoken in vernieuwing van de vloot en digitalisering.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')