abonnement Unibet Coolblue
pi_177071594
Bijzonder, de privé Ilyushin van Kim Jong-un in Seoul met aan boord zijn zus Kim Yo Jong.
De eerste Kim die in Zuid-Korea komt sinds de Koreaanse Oorlog en directe vluchten tussen
het Noorden en Zuiden zijn sowieso al een zeldzaamheid.




In het terminal van Incheon.
Zuid-Koreaanse officials links, Noord-Koreaanse officials rechts:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 10-02-2018 11:57:14 ]
pi_177071698
Best bijzonder idd, vliegtuigfabrikant is?
pi_177071856
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 00:52 schreef Adrie072 het volgende:
Best bijzonder idd, vliegtuigfabrikant is?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 00:46 schreef Iemand91 het volgende:
de privé Ilyushin van Kim Jong-un
;)
  zaterdag 10 februari 2018 @ 01:19:16 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177072174
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 10 februari 2018 @ 11:33:51 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177076684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:26 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als KLM er ook nog eens een keer 20 zou bestellen ;)
748M? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 10 februari 2018 @ 12:55:15 #156
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_177079167
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:50 schreef flipsen het volgende:
Zat trouwens vorig jaar in Brazilië in een 321, dat is best maf als je achterin zit en dat hele vliegtuig doorloopt, terwijl er toch maar 1 middenpad is.
Datzelfde verbaasde mij ook, maar dan bij de 757-300. Toffe kist wel. :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 februari 2018 @ 14:50:49 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177082968
Opnieuw problemen met de P&W-motor van de A320neo

https://www.upinthesky.nl(...)ney-motoren-a320neo/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 10 februari 2018 @ 17:39:12 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177087369
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
Opnieuw problemen met de P&W-motor van de A320neo

https://www.upinthesky.nl(...)ney-motoren-a320neo/
Ik wou zeggen onder een Europees vliegtuig horen dan ook gewoon Europese motoren. Maar RollsRoyce is niet leverbaar onder de A320
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 10 februari 2018 @ 19:10:54 #159
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_177089519
Als je als Airbus en/of airline voor P&W kiest, dan is het natuurlijk ook gewoon een beetje je eigen schuld.
  Moderator zaterdag 10 februari 2018 @ 19:41:02 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177090193
quote:
Dat is nog ‘echt’ vliegen in zon Il62


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177100206
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:10 schreef OEM het volgende:
Als je als Airbus en/of airline voor P&W kiest, dan is het natuurlijk ook gewoon een beetje je eigen schuld.
Rollsroyce heeft anders een niet veel betere staat van dienst. De problemen met de trent1000 motoren onder de 787 zijn ook nog niet geheel opgelost.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 11 februari 2018 @ 14:54:49 #162
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177108698
Russisch vliegtuig met 71 mensen aan boord neergestort, 'geen overlevenden'

een Antonov-148

https://www.nu.nl/buitenl(...)en-overlevenden.html
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 11 februari 2018 @ 14:59:06 #163
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177108779
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:54 schreef cherrycoke het volgende:
Russisch vliegtuig met 71 mensen aan boord neergestort, 'geen overlevenden'

een Antonov-148

https://www.nu.nl/buitenl(...)en-overlevenden.html
En kennelijk op een helicopter geknald las ik ergens anders
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 19:19:27 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177136349
London City Airport is/was vandaag gesloten ivm de vondst van een bom

https://www.theguardian.c(...)ter-500kg-bomb-found
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177151976
Sleeping Beauty Rejuvenated – welcoming back G-VNAP
quote:
Without anthropomorphising our aircraft too much, Sleeping Beauty, one of our former Airbus A340-600 aircraft has been fast asleep in storage in Tarbes, France since 2015. After this long hibernation, our engineering teams have woken her up, checked her over and she is rejoining our fleet again. To celebrate, she’s had a rather special paint job.

A sky-high thank you

Bringing an aircraft out of storage is a massive undertaking. After the myriad checks and tests, a mountain of paperwork and some very tough certification, G-VNAP was almost ready to greet her first customers. But before she did, we sent her to the paint shop of Air Livery in Manchester where she spent a week getting her new look. The result is a stunning ‘thank you’ to our people with a 7-foot by 152-foot message exclaiming ‘a big Virgin Atlantic thank you’ along the length of the very long fuselage of the A340-600. The paint scheme salutes the work of the 9,000 people around the world who keep our operation running 24/7 and includes a limited edition upright version of the ‘Flying Lady’, raising her glass to toast our people. This is only the second time this design has been used, the first being on our first Boeing 787 Dreamliner which entered the fleet in 2015.

pi_177154449
Even geleden is de Airbus A321LR opgestegen van Aéroport de Paris-Le Bourget voor de eerste
Trans-Atlantische testvlucht van het Long Range toestel. De vlucht gaat naar New York JFK: https://www.flightradar24.com/AIB321/106adfde



De vlucht wordt uitgevoerd met twee van de drie extra brandstoftanks geïnstalleerd.





[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 13-02-2018 16:26:04 ]
pi_177169061
Over niet al te lange tijd kan de regering en het Koninklijk Huis al proeven aan het concept van een 737 BBJ die in 2019 geleverd zal worden.

Maandagmiddag is een Boeing 737-700 BBJ 9H-BBJ binnengekomen op Schiphol en staat nu op Schiphol-Oost voor mods/onderhoud. Dit i.p.v. ad-hoc leasen/huren.

Kamerstuk hier, toestelinformatie hier.



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 14-02-2018 00:37:05 ]
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 14 februari 2018 @ 06:38:35 #169
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_177170723
UA1175 van San Fransisco naar Honolulu heeft een noodlanding gemaakt op Honolulu.

Reden:

Filmpje: https://twitter.com/erikhaddad/status/963545018890821632

Veilig geland.
pi_177206173
De romp voor de 10.000e Boeing 737 is onderweg van Wichita, Kansas naar de Boeing Renton Factory in Renton, Washington. Deze 737 MAX 8 zal als N8717M voor het Amerikaanse Southwest vliegen.
De maatschappij is de grootste 737 klant en heeft - inclusief al de al in gebruik zijnde geleverde toestellen - 1011 orders voor de 737.
Ze vliegen momenteel met 712 737's rond, waaronder 13 737 MAX 8.
Na de Douglas DC-3 is het de meest geproduceerde verkeersvliegtuig ooit.


  donderdag 15 februari 2018 @ 15:21:49 #171
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177206372
Wow, zijn er dan zó veel DC3´s geproduceerd? Dacht dat de 737 wel vaker van de band zou zijn gerold, nu vliegen zoveel populairder en goedkoper is geworden :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_177207088
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:21 schreef flipsen het volgende:
Wow, zijn er dan zó veel DC3´s geproduceerd? Dacht dat de 737 wel vaker van de band zou zijn gerold, nu vliegen zoveel populairder en goedkoper is geworden :?
Eigenlijk zijn daar maar 607 van gebouwd, maar als je de militaire versies en varianten die in Japan en de Sovjet-Unie werden gebouwd kom je op 16.079 toestellen.

Duizenden van die militaire versies werden na de oorlog (weer) ingezet als verkeersvliegtuig.
pi_177207106
Elke keer weer vol verbazing over de US-domestic markt, 700+ 737 in de vloot. _O- _O_
Jack does it in real time...
pi_177227887
STEVIGE GROEICIJFERS AIR FRANCE-KLM OVER BOEKJAAR 2017
quote:
PARIJS - Luchtvaartcombinatie Air France-KLM heeft boekjaar 2017 afgesloten met een operationele winst van 1,4 miljard euro. Dat is bijna 42 procent meer dan een jaar eerder. Maatregelen om de pensioenrisico’s te verkleinen zorgen echter onderaan de streep voor een nettoverlies van 274 miljoen euro.

Het aantal vervoerde reizigers kwam uit op 99 miljoen, een groei van dik 5,5 procent. Ook de relatief lage olieprijs had een gunstige invloed op de resultaten. De omzet steeg naar bijna 26 miljard euro.

KLM was met 910 miljoen euro opnieuw belangrijk in de operationele resultaten, waarbij de kanttekening moet worden geplaatst dat het personeelsbestand fors kleiner is dan bij Air France. "De resultaten van 2017 laten zien dat we op de goede weg zijn. Dankzij de inzet van alle KLM’ers en het vertrouwen van onze klanten en partners is nog niet eerder in de KLM-geschiedenis zo’n goed operationeel resultaat bereikt. KLM heeft over 2017 een record operationeel resultaat van 910 miljoen euro bereikt. Zeker als we ook kijken naar de verbetering van onze operationele marge van 6,9 procent naar 8,8 procent. De verbetering van 229 miljoen euro wordt voor een groot deel gedreven door hogere inkomsten per eenheid, vooral veroorzaakt door een gunstige marktontwikkeling. Ook onze medewerkers profiteren mee van deze resultaatverbetering, omdat hierdoor de winstuitkering nog hoger uitvalt dan vorig jaar. De 2017 resultaten laten zien dat de uitvoering van onze, eind 2014 ingezette, KLM strategie van kosten besparen enerzijds en investeren anderzijds, werkt. Dit betekent niet dat we achterover kunnen leunen. We zijn heel hard op de goede weg, ons huis staat, maar onze concurrenten bouwen wolkenkrabbers. Daarom is het noodzakelijk dat we blijven groeien en investeren, zodat we zélf het spel (mede) kunnen bepalen", aldus KLM-topman Pieter Elbers.

De kosten per gevlogen kilometer, afgezien van de uitgaven aan brandstof, bleven afgelopen jaar op nagenoeg hetzelfde peil als in 2016, Voor 2018 mikt Air France wel weer op een daling, met 1 tot 1,5 procent.

De schuld van Air France-KLM is afgelopen jaar gedaald van 3,7 miljard naar 1,7 miljard euro. Dat is mede te danken aan samenwerkingspartners Delta Air Lines en China Eastern, die afgelopen zomer allebei flink investeerden in ruil voor een belang.

De verbeterde financiële situatie biedt Air France-KLM ruimte om dit jaar bij elkaar 2 miljard tot 2,5 miljard euro ter investeren. KLM neemt daarvan ruim 1 miljard euro voor haar rekening. Dat geld wordt onder meer gestoken in vernieuwing van de vloot en digitalisering.
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 12:33:45 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177228489
910 miljoen met 118 vliegtuigen vs
490 miljoen met 234 vliegtuigen

Prutsend, werkschuw volk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177243088
SCHIPHOL VERDUBBELT TAXIBAAN OVER A4 VOOR GROTERE VEILIGHEID
quote:
SCHIPHOL - Om de veiligheid op Schiphol te verbeteren neemt de luchthaven samen met de luchtvaartsector en de overheid een serie maatregelen. Eén daarvan is een verdubbeling van de bestaande taxibaan die met een viaduct over de A4 gaat. Dat moet leiden tot een verminderingen van het aantal vliegtuigen dat de start- en landingsbanen kruist.

“Een verdubbeling van die taxibaan leidt ertoe dat we een dubbele rondweg rondom Schiphol voor vliegtuigen krijgen”, zei Schiphol-topman Jos Nijhuis vrijdagochtend.

De verdubbeling van de taxibaan tussen de Kaagbaan en de Zwanenburgbaan heeft de nodige voeten in de aarde. “Om dat te kunnen doen moet een aantal vrachtgebouwen wijken. Daarom moeten we nieuwe vrachtgebouwen creëren aan de zuidoostkant van de luchthaven. Dat is een aardige verschuiving, die in de komende jaren plaatsvindt.” Volgens Nijhuis is het project in 2021 gereed.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid publiceerde vorig jaar een rapport, waarin aanbevelingen worden gedaan voor het verbeteren van de veiligheid op Schiphol. Om de risico’s beter te beheersen wordt een sectorbreed integraal veiligheidsmanagementsysteem ingericht.

“In een gezamenlijke roadmap safety improvement verzamelen we de acties die we nemen om veilige groei mogelijk te maken, bijvoorbeeld door het verminderen van het aantal baankruisingen”, zei Nijhuis.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 05:21:05 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177247739
quote:
Ik zie niet helemaal in hoe dat leidt tot een vermindering van baankruisingen eigenlijk.

Sowieso is Q bijna altijd eenrichtingsverkeer met de huidige baanconfiguraties.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177248387
Het gaat om het punt waar de Q op uitkomt aan de noordwestkant. Dat kruispunt is ingewikkeld en leidt tot misverstanden.
Kost wel weer een spotplaats, tussen het gebouw met het witte dak en de Q. Iedereen kent de vele foto's wel vanaf die plek. Overigens geen nieuw idee. De tekeningen met een dubbele 'Q' en ook een stukje taxibaan op de kop van de 18L circuleren al jaren.
--
  zaterdag 17 februari 2018 @ 10:33:06 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177249634
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 09:21 schreef inkjet het volgende:
Het gaat om het punt waar de Q op uitkomt aan de noordwestkant. Dat kruispunt is ingewikkeld en leidt tot misverstanden.
Dan zijn daar ook wat aanpassingen nodig, als je daar nog een tweede Q taxibaan bij tekent én je wil de mogelijkheid houden om op dat punt alle taxibanen bereikbaar te houden, dan wordt die kruising nóg ingewikkelder.
So we just called him Fred
pi_177250201
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 09:21 schreef inkjet het volgende:
Het gaat om het punt waar de Q op uitkomt aan de noordwestkant. Dat kruispunt is ingewikkeld en leidt tot misverstanden.
Kost wel weer een spotplaats, tussen het gebouw met het witte dak en de Q. Iedereen kent de vele foto's wel vanaf die plek. Overigens geen nieuw idee. De tekeningen met een dubbele 'Q' en ook een stukje taxibaan op de kop van de 18L circuleren al jaren.
Wat gaat een dubbele baan bij Q helpen aan een ingewikkeld kruispunt?
Eigenlijk is Q enkel een probleem bij noordelijke wind als tegelijk 36L gebruikt wordt voor takeoff en 36C voor landen.

En ze geven zelf inderdaad aan dat dit baankruisingen scheelt, maar dat zie ik ook niet helemaal?
pi_177265241
Maar als de 36L voor takeoff gebruikt wordt en de Center voor landen, dan gaan de gelande toestellen toch vaak om de noord?
Als ze de tweede Q aanleggen dan heb je 1 foutkans minder: de afslag naar de 36L missen en zo op de verlengde Center terechtkomen (de tweede afslag naar links). Je hebt naar links dan namelijk alleen de weg naar de 36L vanaf de nieuwe Q. Maar goed dit is misschien te ver gezocht. Kortom ik ben net als jullie benieuwd.
--
pi_177265537
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:17 schreef inkjet het volgende:
Maar als de 36L voor takeoff gebruikt wordt en de Center voor landen, dan gaan de gelande toestellen toch vaak om de noord?
Als ze de tweede Q aanleggen dan heb je 1 foutkans minder: de afslag naar de 36L missen en zo op de verlengde Center terechtkomen (de tweede afslag naar links). Je hebt naar links dan namelijk alleen de weg naar de 36L vanaf de nieuwe Q. Maar goed dit is misschien te ver gezocht. Kortom ik ben net als jullie benieuwd.
Ligt een beetje aan de parkeerpositie, de hele Cityhopper vloot die op het platform parkeren gaat sowieso via Q, want noord zou echt enorm omrijden zijn. In die configuratie zou het wel erg handig zijn als Q tweerichting is inderdaad.

We zullen zien wat ze in petto hebben. Zo wel zonde zijn als het inderdaad ten koste gaat van de spotterplek daar.
  maandag 19 februari 2018 @ 13:05:06 #184
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_177296977
Ze moeten de hele Zwanenburgbaan een 150 meter naar het noorden opschuiven, dan wordt het allemaal veel simpeler daar onderin. En 1 of zelfs 2 opritten minder naar 36C kan dan ook makkelijk..
Wie dit leest is gek
pi_177326395
PH-BFW is naar China als KL9865. Dat lijkt verdacht op heavy maintenance.
--
pi_177329647
Airbus delivers its first A350-1000 to launch customer Qatar Airways

quote:
Airbus has delivered the world’s first A350-1000 widebody airliner to launch customer Qatar Airways at a delivery event in Toulouse, France. The aircraft is the first of 37 A350-1000s ordered by the carrier and is the first ever Airbus aircraft fitted with the revolutionary new Qsuite seats, offering the first ever double bed in Business class. Qatar Airways is the world’s largest A350 XWB family customer with 76 aircraft on order and the largest A350-1000 customer.

pi_177329962
Wat een kist. _O_

Hij is nog niet onderweg maar zal morgen wel hier aankomen. ^O^
Jack does it in real time...
pi_177330042
Straks om 21:26 - 22:00 uur op NPO2; De Monitor

quote:
Schiphol is de afgelopen jaren sterk gegroeid en die trend zal in de komende jaren naar verwachting doorzetten. De nationale luchthaven is goed voor de economie en bovendien willen we ook massaal op vakantie. Maar er is een keerzijde. Sommige omwonenden ervaren (geluids)hinder en zitten niet te wachten op nog meer vluchten. Bovendien mag er rondom de luchthaven sinds kort ook makkelijker worden gebouwd. Maar hoe rijmen de groei van Schiphol en meer woningen met elkaar? Wat is de invloed van vliegtuiggeluid op mensen die er wonen en nog gaan wonen? En waarom moeten nieuwe bewoners tekenen dat ze zich bewust zijn van de mogelijke geluidshinder? Is dat slechts informatievoorziening of zit er meer achter?
pi_177341859
quote:
QR3351 from Toulouse to Doha https://fr24.com/QTR3351/107e9a81

Bijna in Doha ondertussen, nog even te volgen voor de liefhebbers.
Jack does it in real time...
pi_177369464
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.


https://www.airplane-pict(...)irlines-airbus-a380/

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 22-02-2018 18:21:31 ]
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:16:36 #191
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177372873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
...tussen 10 en 8 oktober ingepland.
Da´s bijna een heel jaar :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:15:23 #192
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177411839
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 17:35 schreef derLudolf het volgende:
Zitten de 747's voor de F1 tegen hun max startgewicht aan, iemand een idee? :)

Want Assen is stapje dichterbij een F1 race. Voor een volle 747 komt Eelde zo'n 600m te kort :)
Beetje afhankelijk waar ze naartoe gaan, maar het lijkt me stug.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 24 februari 2018 @ 21:30:38 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_177424856
Hoeveel bemanning en wat voor een soort bemanning gaat er eigenlijk mee op den cargovlucht?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 februari 2018 @ 21:47:07 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177425372
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:30 schreef Sunri5e het volgende:
Hoeveel bemanning en wat voor een soort bemanning gaat er eigenlijk mee op den cargovlucht?
Normaal gesproken alleen de piloot en de copiloot.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177428275
Misschien een beetje offtopic, misschien ook wel niet, maar ik vraag het hier toch maar aan de kenners.
Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die hun type rating halen, zonder dat ze hun (frozen) ATPL hebben behaald. Wat is het nut hiervan? En is dit überhaupt wel mogelijk? Het lijkt me, als dit al mogelijk is, dat het uiteindelijk toch geen nut kan hebben? Hoe zit dit?
pi_177430472
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:30 schreef Sunri5e het volgende:
Hoeveel bemanning en wat voor een soort bemanning gaat er eigenlijk mee op den cargovlucht?
Wat hierboven al gemeld werd, plus evt. grooms (paardenverzorgers) en sommige airlines staan ook staff toe (bijv. ingenieurs of personeel op zakenreis naar onbereikbare cargo velden).

Maar hoeveel man er mee kan wisselt ook per freighter: 747 heeft upper deck dus dan kan er zo 10 man mee, maar een MD11F heeft volgens mij 2 jumpseats middenin de cargo ongeveer. :')
Jack does it in real time...
  zondag 25 februari 2018 @ 12:39:41 #198
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_177435308
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 06:01 schreef DeeBee het volgende:
maar een MD11F heeft volgens mij 2 jumpseats middenin de cargo ongeveer. :')
Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.

Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:

  zondag 25 februari 2018 @ 12:46:51 #199
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177435472
Bij FedEx kom in je er in de A300 een stuk bekaaider vanaf als "pax":
So we just called him Fred
  zondag 25 februari 2018 @ 12:53:31 #200
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177435661
Bij de AN-225 kan je blijkbaar met zijn 18-en mee:

So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')