abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:04:46 #76
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_176831196
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:19 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Volgens mij kun je in theorie een typerating halen met een PPL, maar je mag dan uiteraard geen commerciële vluchten uitvoeren (daar is het CPL voor).

Wellicht even mailen met ILenT? Dan weet je het zeker.
Dit, zolang je een typerating voor dat toestel hebt mag je erop vliegen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:14:35 #77
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_176831324
quote:
2s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Aviapartner?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:34:11 #78
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_176831676
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:04 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dit, zolang je een typerating voor dat toestel hebt mag je erop vliegen.
Een type rating voor een jet ga je in de EU niet krijgen met alleen een PPL. Je hebt nodig:

Single pilot: alle theorie van ATPL, multi engine instrument rating
Multi pilot: idem + multi crew coordination
pi_176831717
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:14 schreef G-Pier het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Turkish afgelopen oktober, Qatar in juni.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:40:10 #80
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_176831754
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tweede gedachte is dat hij iets *extra's* wilde invoeren. :P
Always coca co... naja, hoeft niet eens illegaal te zijn. ;(
Weet niet hoe dat in NL geregeld is, maar hier mocht crew tijdenlang maar aan 20,- EUR vrij importeren... nu is dat het dubbele... jaja, 40 hele euros. Maar ja, een iPad uit Amerika meenemen bijvoorbeeld omdat 'ie daar goedkoper was, zit er dus 'officieel' niet in... verder van binnen de EU max: 800 cigaretten, etc, 10l booze met max 22%, 90l wijn & 110l bier. :D Maar daar wil je niet mee gezien worden in ieder geval bij de Scandinavische grenscontrole (als je ze tot de EU zou willen rekenen), die zijn niet zo weg van zulke praktijken.
Life's like a choc of boxolates
  dinsdag 30 januari 2018 @ 10:25:39 #81
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_176834431
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:34 schreef OEM het volgende:

[..]

Een type rating voor een jet ga je in de EU niet krijgen met alleen een PPL. Je hebt nodig:

Single pilot: alle theorie van ATPL, multi engine instrument rating
Multi pilot: idem + multi crew coordination
Dus als ik deze https://cirrusaircraft.com/aircraft/vision-jet/ koop als particulier/stichting/eigen bedrijf, dan mag ik er met PPL nog niet mee vliegen ? Is maar een voorbeeld had ook de Phenom 100 kunnen pakken.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_176835809
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:34 schreef OEM het volgende:

[..]

Een type rating voor een jet ga je in de EU niet krijgen met alleen een PPL. Je hebt nodig:

Single pilot: alle theorie van ATPL, multi engine instrument rating
Multi pilot: idem + multi crew coordination
Eigenlijk ook wel logisch, moet je eigenlijk ook niet willen. PPL theorie is op veel vlakken toch redelijk beperkt.
pi_176835920
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:25 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dus als ik deze https://cirrusaircraft.com/aircraft/vision-jet/ koop als particulier/stichting/eigen bedrijf, dan mag ik er met PPL nog niet mee vliegen ? Is maar een voorbeeld had ook de Phenom 100 kunnen pakken.
Volgens mij kan je naast je Single Engine Piston ook een Single Engine Turbine classrating halen op je PPL.

Edit: Nevermind, voor dit vliegtuig heb je een typerating nodig. En inderdaad, na nogmaals zorgvuldig lezen kom ik ook tot de conclusie dat dat niet kan op een PPL.

[ Bericht 5% gewijzigd door NewHorizon op 30-01-2018 12:23:37 ]
pi_176837422
Iedereen zich al opgegeven? https://www.upinthesky.nl(...)-transavia-op-halen/

Gratis naar Seatle en rondleiding bij Boeing. Enige catch is dat je de terugreis (dik 9 uur) opgesloten zit in een 737 in cattle class configuratie.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176838284
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:48 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Eerste gedachte is alcohol.
Ik moet de eerste alcohol controle ná de vlucht nog tegenkomen.
Zou het eerder in de hoek van de kip kruiden zoeken...

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:40 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Always coca co... naja, hoeft niet eens illegaal te zijn. ;(
Weet niet hoe dat in NL geregeld is, maar hier mocht crew tijdenlang maar aan 20,- EUR vrij importeren... nu is dat het dubbele... jaja, 40 hele euros. Maar ja, een iPad uit Amerika meenemen bijvoorbeeld omdat 'ie daar goedkoper was, zit er dus 'officieel' niet in... verder van binnen de EU max: 800 cigaretten, etc, 10l booze met max 22%, 90l wijn & 110l bier. :D Maar daar wil je niet mee gezien worden in ieder geval bij de Scandinavische grenscontrole (als je ze tot de EU zou willen rekenen), die zijn niet zo weg van zulke praktijken.
In Nederland is de waarde die je mag invoeren niet beperkt, wel de drank en tabak.
https://www.belastingdien(...)agage_beperking.html
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:06:39 #86
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_176839724
Zal idd eerder om poedervormige verdovende middelen gaan.
Wellicht dacht de betreffende medewerker dat hij niet langs het snuffelhondje hoefde...
So we just called him Fred
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:08:17 #87
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_176839767
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:25 schreef Karstman het volgende:
Iedereen zich al opgegeven? https://www.upinthesky.nl(...)-transavia-op-halen/

Gratis naar Seatle en rondleiding bij Boeing. Enige catch is dat je de terugreis (dik 9 uur) opgesloten zit in een 737 in cattle class configuratie.
zonder IFE

Je hebt dan wel een stoel of 3 voor jezelf, armleuningen omhoog, schoenen uit, dan zit je overdwars ook goed.
So we just called him Fred
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:56:21 #88
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_176840711
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:25 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dus als ik deze https://cirrusaircraft.com/aircraft/vision-jet/ koop als particulier/stichting/eigen bedrijf, dan mag ik er met PPL nog niet mee vliegen ? Is maar een voorbeeld had ook de Phenom 100 kunnen pakken.
Helaas. Zijn allebei door easa geclassificeerd als "single-pilot high performance complex aeroplane". Frozen ATPL + ME-IR
pi_176841377
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

zonder IFE

Je hebt dan wel een stoel of 3 voor jezelf, armleuningen omhoog, schoenen uit, dan zit je overdwars ook goed.
Ja dat is waar er gingen maar 40 man mee terug. En je hebt kans dat ze nog wel iets met catering doen op die vlucht.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176843421
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:25 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dus als ik deze https://cirrusaircraft.com/aircraft/vision-jet/ koop als particulier/stichting/eigen bedrijf, dan mag ik er met PPL nog niet mee vliegen ? Is maar een voorbeeld had ook de Phenom 100 kunnen pakken.
Wat een leuk dingetje
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 30 januari 2018 @ 19:39:19 #91
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_176844652
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:14 schreef G-Pier het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In mijn geval geen ons. Ik werk niet bij AP, maar bij een andere afhandelaar ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:19:10 #92
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_176845918
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

In Nederland is de waarde die je mag invoeren niet beperkt, wel de drank en tabak.
https://www.belastingdien(...)agage_beperking.html
Hum. Grapsig. Mwa, als je dan weer hier kijkt: http://wetten.overheid.nl(...)Afdeling3_Artikel21b dan is wat geldt voor crew eigenlijk alleen een restrictievere uitzondering op het eerste lid, met name dan onderdelen b, c en d (net zoals de uitzonderingen genoemd bij lid 2 en 3). Dan zullen nog altijd die andere onderdelen, dus ook: ¤430 ingehouden moeten worden... en mag het geen handelskarakter hebben. Mwah, hoe dan ook, 't had erger gekund dan. :P Maar ben je nog altijd de sjaak als je denkt elektronica of weet ik het goedkoop denkt in te kopen en winst te pakken met de verkoop.

Maar goed, zoals de eerste reactie al was... dat er een arrestatie volgt uit een steekproef vanwege een overtreding (vb. je koopt een camera van 600 EUR voor jezelf, spaart 150 EUR t.o.v. EU prijzen en doet geen aangifte, wat je wel hoort te doen; misschien ook verward door 'Curaçao; een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden', wat echter als 'niet-EU-gebied' wordt beschouwd)... eerder onwaarschijnlijk (maar... kan natuurlijk als een hele koffer vol zit met iPads: handelskarakter... of dus een verboden substantie á la cocaïne, maar: :') ... maar goed dan ben je al wel zover gekomen dat je 't voorbij de uitreizende security hebt gekregen (misschien dat die Schiphol alert gemaakt hebben, maar dat kaart je meteen aan lijkt me) en 't lijkt me dat de crew ook daar reisbagage standaard zonder screening direct van het toestel meeneemt). De waarschijnlijkheid is dan eerder dat de douane 'tipped off' zal zijn geweest dat er iets niet helemaal liep zoals het hoort... bijvoorbeeld eenmaal in de lucht maar deels aanwezig zijn/ongeconcentreerd werken en een kotszakje vol met wodka weten te vullen en het gooien op 'voedselvergiftiging'. ;( Zo een dick move word je dan vast niet ten d(r)ank afgenomen. :W Lufthansa heeft een peer support groep dat 'AntiSkid' heet, daar kunnen piloten met drankproblemen zich melden en worden ze gerehabiliteerd. Schijnbaar krijgen ze dan zelfs schijndienstplannen, dat het niet gaat opvallen dat ze niet werken. Maar goed, daar heeft die flapdrol uit het bericht natuurlijk weinig aan. :')
Life's like a choc of boxolates
  dinsdag 30 januari 2018 @ 21:47:30 #93
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_176849155
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:56 schreef OEM het volgende:

[..]

Helaas. Zijn allebei door easa geclassificeerd als "single-pilot high performance complex aeroplane". Frozen ATPL + ME-IR
Ok dat wist ik nog niet :) .

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 18:44 schreef vipergts het volgende:

[..]

Wat een leuk dingetje
Ja ik blijf hem gaaf vinden :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 30 januari 2018 @ 22:39:54 #94
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_176851125
Honda Jet en Beechcraft Premier 1 zijn ook van die cute dinkies. :P
Helaas is die ATG Javelin nooit wat geworden... maar een ViperJet Kit kan in Amerika nog wel.
Life's like a choc of boxolates
  woensdag 31 januari 2018 @ 00:19:32 #95
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_176852999
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:47 schreef DaMook het volgende:
Ok dat wist ik nog niet :) .
Hier staat de hele lijst:
https://www.easa.europa.e(...)%20T_R_List_Acft.pdf

In Amerika schijn je trouwens wel alles op je PPL te kunnen doen. Wat toevoeginkjes halen en type rating halen en klaar. Geen CPL en ATPL nodig. Multicrew ook niet nodig, want je vliegt toch niet commercieel. 747 of A380 huren en gaan :7
  woensdag 31 januari 2018 @ 00:45:46 #96
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_176853179
Ja, Pilatus of TBM is misschien nog een wannabe optie (SET SP HPA). :P
Life's like a choc of boxolates
  donderdag 1 februari 2018 @ 07:51:48 #97
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_176877635
Lange afstand A321 voor het eerst de lucht in

* FredvZ droomt alvast van rechtstreekse intercontinentale vluchten vanaf Rotterdam O+
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 1 februari 2018 @ 12:32:02 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176881362
quote:
7s.gif Op donderdag 1 februari 2018 07:51 schreef FredvZ het volgende:
Lange afstand A321 voor het eerst de lucht in

* FredvZ droomt alvast van rechtstreekse intercontinentale vluchten vanaf Rotterdam O+
Zo, 1900 bestellingen, das niet gering. Neem aan dat dit een Neo variant is?

Heeft Boeing een antwoord hierop?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  donderdag 1 februari 2018 @ 12:46:48 #99
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_176881577
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:32 schreef derLudolf het volgende:
Zo, 1900 bestellingen, das niet gering. Neem aan dat dit een Neo variant is?
Jep
quote:
Heeft Boeing een antwoord hierop?
Nee, dat was ooit de 757.
Vandaar nu ook het gedoe rondom de 797 en de reïncarnatie van de 767 pax uitvoeringen.

De 737 staat te laag op zijn pootjes om de motoren er onder te hangen die het mogelijk maken efficiënt langere afstanden af te leggen, voldoende brandstof en toch nog voldoende pax mee te kunnen nemen.
So we just called him Fred
  donderdag 1 februari 2018 @ 12:48:15 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176881598
quote:
7s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:46 schreef FredvZ het volgende:
De 737 staat te laag op zijn pootjes om de motoren er onder te hangen die het mogelijk maken efficiënt langere afstanden af te leggen, voldoende brandstof en toch nog voldoende pax mee te kunnen nemen.
Maken ze de pootjes toch wat langer :? :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')