afaik krijg je dan ook een andere type rating, doordat zo'n toestel dan ook een ander gedrag gaat vertonen bij het opstijgen en landen.quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maken ze de pootjes toch wat langer
Dus een 737 zal nooit de Atlantische oceaan kunnen oversteken (met passagiers etc.)?quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
afaik krijg je dan ook een andere type rating, doordat zo'n toestel dan ook een ander gedrag gaat vertonen bij het opstijgen en landen.
De 757 was ook eigenlijk al een 737 op hogere pootjes.
De 737 doet dat tegenwoordig alquote:Op donderdag 1 februari 2018 12:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dus een 737 zal nooit de Atlantische oceaan kunnen oversteken (met passagiers etc.)?
Dat gebeurd nu al idd, maar in veel gevallen met een tussenstop/tankstop of met een overstap in bijvoorbeeld Reykjavik.quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dus een 737 zal nooit de Atlantische oceaan kunnen oversteken (met passagiers etc.)?
De nieuwe Lufthansa livery:quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteravond heeft Lufthansa D-ABYA (747-8i) naar Rome gevlogen.
Het *lijkt* er op dat het slechts een lichte aanpassing zal zijn (voornamelijk de staart decal) maar wie weet.
Hoop persoonlijk dat ze weinig veranderen en niet de trend volgen van overal maar wavy lines te gaan zetten...
Begin februari schijnt de nieuwe livery onthuld te worden.
[ afbeelding ]
twitter:lufthansa twitterde op donderdag 01-02-2018 om 17:42:19 You heard about it: yes, we're working on it 😉First photo from the paint shop. #LufthansaBlue 💙 #ExploreTheNew reageer retweet
Eind 2022 moeten alle 747-8F's geleverd zijn.quote:UPS has exercised options to order 14 additional Boeing 747-8 Freighters, providing additional capacity in support of accelerating demand for U.S. and international air services.
The aircraft build on the company’s 2016 order of 14 Boeing 747-8Fs. UPS will also purchase 4 new Boeing 767 Freighters, adding capacity for customers on both U.S. and international routes.
“As we celebrate the 30th anniversary of UPS Airlines today, we are seeing unprecedented demand for our air products,” said UPS Airlines President Brendan Canavan. “The new freighters will allow us to continue upsizing aircraft on routes and will create a cascading effect that will boost capacity on regional routes around the world.”
“UPS has clearly tapped into the power and efficiency the 747-8 Freighter brings to the market,” said Boeing Commercial Airplanes president and CEO Kevin McAllister. “We’re impressed with how UPS is leveraging the airplane in its operations, and also excited to see them bring additional 767s into their fleet.”
twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 02-02-2018 om 05:39:26 #UA198, Los Angeles-Shanghai, is diverting to San Francisco with a technical issue. https://t.co/p5BTYakeid reageer retweet
Wat een koekwaus.quote:
Mag de baan wel worden verlengd. Begin maar vast want in Groningen duurde dat 30 jaar :-(quote:* FredvZ droomt alvast van rechtstreekse intercontinentale vluchten vanaf Rotterdam
Helaas is hier bijna niet op te handhaven. Zulke filmpjes worden anoniem gemaakt en geupload, die gasten weten namelijk dondersgoed dat ze verkeerd bezig zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 18:06 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Wat een koekwaus.
Poging tot zware mishandeling/moord/doodslag. Klinkt overdreven, maar als een klein kistje dit ding door de vooruit krijgt grote kans dat het klaar is.
Als ik me niet vergis waren er 1-2 maanden geleden 2 daadwerkelijke botsingen in Buenos Aires met drones. Eentje werd er geloof ik een motor in gezogen. Zal straks wel even zoeken.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 10:43 schreef NewHorizon het volgende:
Gelukkig is het voor zover ik weet nog nooit echt fout gegaan, maar risicovol is het absoluut.
Volgens de specs is de baan in Rotterdam lang genoegquote:Op zaterdag 3 februari 2018 10:38 schreef inkjet het volgende:
[..]
Mag de baan wel worden verlengd. Begin maar vast want in Groningen duurde dat 30 jaar :-(
De TODA is 2260 meter, dat is niet veel voor een widebody. Dan kun je wel vertrekken maar met relatief weinig brandstof.quote:Volgens de specs is de baan in Rotterdam lang genoeg
De A321LR is geen widebodyquote:Op zaterdag 3 februari 2018 14:51 schreef inkjet het volgende:
[..]
De TODA is 2260 meter, dat is niet veel voor een widebody. Dan kun je wel vertrekken maar met relatief weinig brandstof.
Een reguliere A321 schijnt met minder 2km baanlengte en een MTOW van 93t op te kunnen stijgen.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 15:26 schreef inkjet het volgende:
[..]
Denk je dat als je 4000 NM wilt vliegen met een 321 dat hij geen widebody baan nodig heeft
En in het echt:quote:Op donderdag 1 februari 2018 19:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De nieuwe Lufthansa livery:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Officiële onthulling is pas volgende week woensdag; naar verluidt vliegt het eerste toestel (de genoemde 747-8i D-ABYA) morgen al van Rome (paintshop) naar Frankfurt. Lufthansa deelde een paar uur geleden deze foto:[ afbeelding ]twitter:lufthansa twitterde op donderdag 01-02-2018 om 17:42:19 You heard about it: yes, we're working on it 😉First photo from the paint shop. #LufthansaBlue 💙 #ExploreTheNew reageer retweet
Herkenbaar?:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan heb je nog Qantas, American Airlines, Alitalia, de Airbus standard livery...
Klopt, is ook lastig. Ik weet niet hoe het er mee staat maar ze wilden die zware varianten een registratie geven. In combinatie met een soort van mode S transponder lijkt me dat een goed plan.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 10:43 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Helaas is hier bijna niet op te handhaven. Zulke filmpjes worden anoniem gemaakt en geupload, die gasten weten namelijk dondersgoed dat ze verkeerd bezig zijn.
Gelukkig is het voor zover ik weet nog nooit echt fout gegaan, maar risicovol is het absoluut.
Mooi, hoewel ik het gele nu al wel mis. Zo lekker herkenbaar vanaf hier op de grond als ze op 2000ft overkomen.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 18:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En in het echt:
(Landing in Hamburg vanuit Rome vandaag)
[ afbeelding ]
Dit was ze eerst:
[ afbeelding ]
Ironisch gezien LH-group-collega Brussels Airlines ook.quote:Op donderdag 1 februari 2018 19:49 schreef Iemand91 het volgende:
En dan heb je nog Qantas, American Airlines, Alitalia, de Airbus standard livery...
Hopelijk dan wel zo dat de mode-S niet uitgeschakeld kan worden en dat de code niet kan worden gewijzigd. Anders werkt het nog niet...quote:Klopt, is ook lastig. Ik weet niet hoe het er mee staat maar ze wilden die zware varianten een registratie geven. In combinatie met een soort van mode S transponder lijkt me dat een goed plan.
Lijkt erop dat vanaf het winterseizoen 2018/2019 de 747 wordt vervangen door de 777-300ER.quote:Op zondag 4 februari 2018 16:05 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hier wat KLM van plan is met de 747 op de route naar Curacao? Staat deze op de planning om op korte termijn te worden vervangen door een ander type?
Oke. Thnx! Geen 787 op de planning dus?quote:Op zondag 4 februari 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Lijkt erop dat vanaf het winterseizoen 2018/2019 de 747 wordt vervangen door de 777-300ER.
Ik denk dat je dat beter in dit topic kan posten: TRV / Vragen over vliegen #53 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op zondag 4 februari 2018 16:25 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb met de multi city formulier het volgende schema gemaakt [ afbeelding ]
Is het mogelijk dat b.a mijn bagage in een keer doorstuurt? Kun je dat gewoon vragen?
Vooralsnog niet. De 787-9 is natuurlijk ook een stuk kleiner dan de full pax 747.quote:Op zondag 4 februari 2018 16:28 schreef Sunri5e het volgende:
Oke. Thnx! Geen 787 op de planning dus?
Ja, sinds KLM overgestapt is op die kut 3-4-3 opstelling dan he...quote:Op zondag 4 februari 2018 16:38 schreef Iemand91 het volgende:
In de 777-300ER gaan precies evenveel passagiers mee als in de full pax 747, ook in bijna gelijke verdeling over de verschillende cabines, in business en economy (comfort).
Tja, aangezien nagenoeg elke maatschappij met de 777 dat doet kan KLM niet bepaald achterblijven. In hun positie zeker niet.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:12 schreef flipsen het volgende:
Ja, sinds KLM overgestapt is op die kut 3-4-3 opstelling dan he...
quote:Op zondag 4 februari 2018 19:33 schreef Iemand91 het volgende:
Tja, aangezien nagenoeg elke maatschappij met de 777 dat doet kan KLM niet bepaald achterblijven. In hun positie zeker niet.
Als je gewend was aan de 3-3-3 bij KLM en je de keer daarop klem zit in een 3-4-3, ben je gewoon niet blij. Ik hou het wel bij A330/A340s van AirEuropa of voor mijn part Iberiaquote:Op zondag 4 februari 2018 19:47 schreef DeeBee het volgende:
Altijd dat haten op die 3-4-3 in een 777...
Geen idee wat voor stoelen KLM gebruikt, maar je zit écht wel klem daarin (en ik heb niet eens zo´n dikke reet).quote:Als je op nieuwe Recaro's zit dan heb je echt ruimte zat in die kist op die manier. Alles staat of valt met de stoelen, zo voelen de QR Dreamliners dramatisch aan met 3-3-3 vanwege de stoelen en plaatsing van de IFE rond de beenruimte.
Ik heb dat even opgezocht, werd spontaan duizelig van hoe 'vol' de cabine is.quote:Op zondag 4 februari 2018 19:47 schreef DeeBee het volgende:
Van het weekend overigens 2-2-2-2 'business class' gevlogen op BA in een 777, dat is pas een lachwekkende indeling.
Sodeknetter, dat is ook wel een flinke productiequote:Op dinsdag 6 februari 2018 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Airbus wil halverwege 2019 60 toestellen per maand van de A320 serie bouwen, maar kijkt nu al of die productie niet verder omhoog kan gezien de enorme backlog.
twitter:NaijaFlyingDr twitterde op woensdag 07-02-2018 om 08:50:49 Flew Dana. Exit door was unstable throughout the flight. As we touched down it fell off. Scary stuff. reageer retweet
Priority deboardingquote:Op donderdag 8 februari 2018 20:12 schreef FredvZ het volgende:
Bij Dana Air worden plaatsen bij de nooduitgang nu ook aangeboden met priority deboarding:twitter:NaijaFlyingDr twitterde op woensdag 07-02-2018 om 08:50:49 Flew Dana. Exit door was unstable throughout the flight. As we touched down it fell off. Scary stuff. [ afbeelding ] reageer retweet
Zou mooi zijn als KLM er ook nog eens een keer 20 zou bestellenquote:SILK WAY AIRLINES WIL NOG EENS TWINTIG BOEING 747-8F'S
BAKOE - Vrachtmaatschappij Silk Way Airlines heeft de komende tien jaar behoefte aan nog eens twintig Boeing 747-8F’s. Tijdens de viering van de innige samenwerking met Cargolux stelde topman Jahangir Askerov te hopen dat Boeing de productielijn van de Boeing 747 zo lang wil openhouden.
Boeing ziet de verkoop van de jumbojet al jaren stagneren. Nieuwe bestellingen voor de passagiersversie zijn er niet en ook voor de vrachtuitvoering lijkt de markt op te droegen. Vorige week kwam UPS nog met een nieuwe order, waardoor de productie de komende jaren nog wel gegarandeerd is.
Silk Way vliegt onder andere op Schiphol en Maastricht Aachen Airport en beschikt over vijf Boeing 747-8F’s en een 747-400F.
Doet me aan deze denken:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |