abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 februari 2018 @ 12:50:05 #101
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176881625
Zat trouwens vorig jaar in Brazilië in een 321, dat is best maf als je achterin zit en dat hele vliegtuig doorloopt, terwijl er toch maar 1 middenpad is.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 1 februari 2018 @ 12:55:47 #102
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176881704
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:48 schreef flipsen het volgende:

[..]

Maken ze de pootjes toch wat langer :? :P
afaik krijg je dan ook een andere type rating, doordat zo'n toestel dan ook een ander gedrag gaat vertonen bij het opstijgen en landen.

De 757 was ook eigenlijk al een 737 op hogere pootjes.
So we just called him Fred
pi_176881747
quote:
7s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:55 schreef FredvZ het volgende:

[..]

afaik krijg je dan ook een andere type rating, doordat zo'n toestel dan ook een ander gedrag gaat vertonen bij het opstijgen en landen.

De 757 was ook eigenlijk al een 737 op hogere pootjes.
Dus een 737 zal nooit de Atlantische oceaan kunnen oversteken (met passagiers etc.)?
Wie dit leest is gek
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 februari 2018 @ 12:59:40 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176881764
quote:
99s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:58 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dus een 737 zal nooit de Atlantische oceaan kunnen oversteken (met passagiers etc.)?
De 737 doet dat tegenwoordig al
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 februari 2018 @ 13:09:35 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176881914
quote:
99s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dus een 737 zal nooit de Atlantische oceaan kunnen oversteken (met passagiers etc.)?
Dat gebeurd nu al idd, maar in veel gevallen met een tussenstop/tankstop of met een overstap in bijvoorbeeld Reykjavik.
De A321LR kan straks van veel meer Europese non-stop naar steden aan de Amerikaanse oostkust vliegen.
So we just called him Fred
pi_176890105
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteravond heeft Lufthansa D-ABYA (747-8i) naar Rome gevlogen.

Het *lijkt* er op dat het slechts een lichte aanpassing zal zijn (voornamelijk de staart decal) maar wie weet.
Hoop persoonlijk dat ze weinig veranderen en niet de trend volgen van overal maar wavy lines te gaan zetten...
Begin februari schijnt de nieuwe livery onthuld te worden.

[ afbeelding ]
De nieuwe Lufthansa livery:




Officiële onthulling is pas volgende week woensdag; naar verluidt vliegt het eerste toestel (de genoemde 747-8i D-ABYA) morgen al van Rome (paintshop) naar Frankfurt. Lufthansa deelde een paar uur geleden deze foto:

lufthansa twitterde op donderdag 01-02-2018 om 17:42:19 You heard about it: yes, we're working on it 😉First photo from the paint shop. #LufthansaBlue 💙 #ExploreTheNew reageer retweet


Herkenbaar?:




En dan heb je nog Qantas, American Airlines, Alitalia, de Airbus standard livery...

En goed nieuws; UPS verzilvert de 14 opties voor de 747-8F's (van hun order eind 2016) wat de totale order op 28 747-8F's brengt:

UPS Orders 14 Additional 747-8 Freighters, Plus Four 767 Freighters
quote:
UPS has exercised options to order 14 additional Boeing 747-8 Freighters, providing additional capacity in support of accelerating demand for U.S. and international air services.

The aircraft build on the company’s 2016 order of 14 Boeing 747-8Fs. UPS will also purchase 4 new Boeing 767 Freighters, adding capacity for customers on both U.S. and international routes.

“As we celebrate the 30th anniversary of UPS Airlines today, we are seeing unprecedented demand for our air products,” said UPS Airlines President Brendan Canavan. “The new freighters will allow us to continue upsizing aircraft on routes and will create a cascading effect that will boost capacity on regional routes around the world.”

“UPS has clearly tapped into the power and efficiency the 747-8 Freighter brings to the market,” said Boeing Commercial Airplanes president and CEO Kevin McAllister. “We’re impressed with how UPS is leveraging the airplane in its operations, and also excited to see them bring additional 767s into their fleet.”
Eind 2022 moeten alle 747-8F's geleverd zijn.



[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 01-02-2018 20:17:09 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 februari 2018 @ 20:50:53 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176891570
Nieuwe livery van Lufthansa is mooier dan ik verwacht had
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176900633
flightradar24 twitterde op vrijdag 02-02-2018 om 05:39:26 #UA198, Los Angeles-Shanghai, is diverting to San Francisco with a technical issue. https://t.co/p5BTYakeid reageer retweet


Meer dan 10 uur in het vliegtuig gezeten...
  vrijdag 2 februari 2018 @ 13:02:26 #109
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_176909075
quote:
Wat een koekwaus. :r

Poging tot zware mishandeling/moord/doodslag. Klinkt overdreven, maar als een klein kistje dit ding door de vooruit krijgt grote kans dat het klaar is.
pi_176923037
quote:
* FredvZ droomt alvast van rechtstreekse intercontinentale vluchten vanaf Rotterdam O+
Mag de baan wel worden verlengd. Begin maar vast want in Groningen duurde dat 30 jaar :-(
--
pi_176923114
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 18:06 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Wat een koekwaus. :r

Poging tot zware mishandeling/moord/doodslag. Klinkt overdreven, maar als een klein kistje dit ding door de vooruit krijgt grote kans dat het klaar is.
Helaas is hier bijna niet op te handhaven. Zulke filmpjes worden anoniem gemaakt en geupload, die gasten weten namelijk dondersgoed dat ze verkeerd bezig zijn.

Gelukkig is het voor zover ik weet nog nooit echt fout gegaan, maar risicovol is het absoluut.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 12:20:11 #113
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176924865
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:43 schreef NewHorizon het volgende:
Gelukkig is het voor zover ik weet nog nooit echt fout gegaan, maar risicovol is het absoluut.
Als ik me niet vergis waren er 1-2 maanden geleden 2 daadwerkelijke botsingen in Buenos Aires met drones. Eentje werd er geloof ik een motor in gezogen. Zal straks wel even zoeken.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 12:24:15 #114
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176924923
https://www.infobae.com/s(...)o-fuera-de-servicio/

en:

http://misionesonline.net(...)rolineas-aeroparque/

In het Spaans uiteraard, zet google translate maar aan het werk :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 12:44:37 #115
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176925250
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:38 schreef inkjet het volgende:

[..]

Mag de baan wel worden verlengd. Begin maar vast want in Groningen duurde dat 30 jaar :-(
Volgens de specs is de baan in Rotterdam lang genoeg :P
So we just called him Fred
pi_176927655
quote:
Volgens de specs is de baan in Rotterdam lang genoeg :P
De TODA is 2260 meter, dat is niet veel voor een widebody. Dan kun je wel vertrekken maar met relatief weinig brandstof.
--
  zaterdag 3 februari 2018 @ 15:17:44 #117
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176928135
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 14:51 schreef inkjet het volgende:

[..]

De TODA is 2260 meter, dat is niet veel voor een widebody. Dan kun je wel vertrekken maar met relatief weinig brandstof.
De A321LR is geen widebody ;)
So we just called him Fred
pi_176928307
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De A321LR is geen widebody ;)
Denk je dat als je 4000 NM wilt vliegen met een 321 dat hij geen widebody baan nodig heeft ;)
--
  zaterdag 3 februari 2018 @ 16:04:57 #119
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176929177
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:26 schreef inkjet het volgende:

[..]

Denk je dat als je 4000 NM wilt vliegen met een 321 dat hij geen widebody baan nodig heeft ;)
Een reguliere A321 schijnt met minder 2km baanlengte en een MTOW van 93t op te kunnen stijgen.
Rotterdam heeft een baan van 2200m, dus zou moeten kunnen.
De LR uitvoering is zwaarder, maar heeft ook 40 stoelen minder. Met 6 man crew zit er dan max 170 man aan boord. Leeg is zo'n ding ongeveer 50t, waar ongeveer 25t aan payload in kan. Daar moet wel een restrictie op om niet boven de 93t uit te komen. Als we uitgaan van 170 personen en 20t is dat 117kg p.p. aan lichaamsgewicht met bagage. Krap, maar niet onmogelijk
So we just called him Fred
pi_176932479
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De nieuwe Lufthansa livery:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Officiële onthulling is pas volgende week woensdag; naar verluidt vliegt het eerste toestel (de genoemde 747-8i D-ABYA) morgen al van Rome (paintshop) naar Frankfurt. Lufthansa deelde een paar uur geleden deze foto:

lufthansa twitterde op donderdag 01-02-2018 om 17:42:19 You heard about it: yes, we're working on it 😉First photo from the paint shop. #LufthansaBlue 💙 #ExploreTheNew reageer retweet
[ afbeelding ]

Herkenbaar?:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dan heb je nog Qantas, American Airlines, Alitalia, de Airbus standard livery...
En in het echt:
(Landing in Hamburg vanuit Rome vandaag)



Dit was ze eerst:

pi_176933615
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:43 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Helaas is hier bijna niet op te handhaven. Zulke filmpjes worden anoniem gemaakt en geupload, die gasten weten namelijk dondersgoed dat ze verkeerd bezig zijn.

Gelukkig is het voor zover ik weet nog nooit echt fout gegaan, maar risicovol is het absoluut.
Klopt, is ook lastig. Ik weet niet hoe het er mee staat maar ze wilden die zware varianten een registratie geven. In combinatie met een soort van mode S transponder lijkt me dat een goed plan.

Het is wachten tot het een keer goed fout gaat. Triest maar dan zal het registratie verhaal snel geschieden.
pi_176934289
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En in het echt:
(Landing in Hamburg vanuit Rome vandaag)

[ afbeelding ]

Dit was ze eerst:

[ afbeelding ]
Mooi, hoewel ik het gele nu al wel mis. Zo lekker herkenbaar vanaf hier op de grond als ze op 2000ft overkomen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176934623
Ik vind de nieuwe livery van de Luftwaffe ook maar zo-zo. :{

Op zich stijlvol, maar wel veel generieker en dertien in een dozijn dan de vorige...
Jack does it in real time...
  zaterdag 3 februari 2018 @ 20:53:35 #124
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_176935407
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:49 schreef Iemand91 het volgende:
En dan heb je nog Qantas, American Airlines, Alitalia, de Airbus standard livery...
Ironisch gezien LH-group-collega Brussels Airlines ook. :P
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 21:20:57 #125
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176936092
National Airlines was nog enigszins origineel: (20 jaar geleden)


Hawaiian maakt het nog een beetje kleurrijk:


Allegiant doet ook mee:


Frontier deed er jaren geleden iig nog een foto op plakken:
So we just called him Fred
pi_176936622
quote:
Klopt, is ook lastig. Ik weet niet hoe het er mee staat maar ze wilden die zware varianten een registratie geven. In combinatie met een soort van mode S transponder lijkt me dat een goed plan.
Hopelijk dan wel zo dat de mode-S niet uitgeschakeld kan worden en dat de code niet kan worden gewijzigd. Anders werkt het nog niet...
--
  zondag 4 februari 2018 @ 16:05:57 #127
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_176949876
Weet iemand hier wat KLM van plan is met de 747 op de route naar Curacao? Staat deze op de planning om op korte termijn te worden vervangen door een ander type?
pi_176950464
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:05 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hier wat KLM van plan is met de 747 op de route naar Curacao? Staat deze op de planning om op korte termijn te worden vervangen door een ander type?
Lijkt erop dat vanaf het winterseizoen 2018/2019 de 747 wordt vervangen door de 777-300ER.
pi_176950505
Ik heb met de multi city formulier het volgende schema gemaakt

Is het mogelijk dat b.a mijn bagage in een keer doorstuurt? Kun je dat gewoon vragen?
speak only if it improves the silence.
  zondag 4 februari 2018 @ 16:28:51 #130
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_176950609
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Lijkt erop dat vanaf het winterseizoen 2018/2019 de 747 wordt vervangen door de 777-300ER.
Oke. Thnx! Geen 787 op de planning dus?
  zondag 4 februari 2018 @ 16:29:58 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176950642
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:25 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb met de multi city formulier het volgende schema gemaakt [ afbeelding ]

Is het mogelijk dat b.a mijn bagage in een keer doorstuurt? Kun je dat gewoon vragen?
Ik denk dat je dat beter in dit topic kan posten: TRV / Vragen over vliegen #53 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
So we just called him Fred
pi_176950854
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:28 schreef Sunri5e het volgende:
Oke. Thnx! Geen 787 op de planning dus?
Vooralsnog niet. De 787-9 is natuurlijk ook een stuk kleiner dan de full pax 747.
In de 777-300ER gaan precies evenveel passagiers mee als in de full pax 747, ook in bijna gelijke verdeling over de verschillende cabines, in business en economy (comfort).
  zondag 4 februari 2018 @ 19:12:26 #133
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176954643
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:38 schreef Iemand91 het volgende:
In de 777-300ER gaan precies evenveel passagiers mee als in de full pax 747, ook in bijna gelijke verdeling over de verschillende cabines, in business en economy (comfort).
Ja, sinds KLM overgestapt is op die kut 3-4-3 opstelling dan he...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 4 februari 2018 @ 19:13:41 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176954687
In die reclame van Transavia, om hun nieuwe 737-800 op te halen, laten ze dan heb 737-700 zien? :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_176955225
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:12 schreef flipsen het volgende:
Ja, sinds KLM overgestapt is op die kut 3-4-3 opstelling dan he...
Tja, aangezien nagenoeg elke maatschappij met de 777 dat doet kan KLM niet bepaald achterblijven. In hun positie zeker niet.
pi_176955557
Altijd dat haten op die 3-4-3 in een 777... Als je op nieuwe Recaro's zit dan heb je echt ruimte zat in die kist op die manier. Alles staat of valt met de stoelen, zo voelen de QR Dreamliners dramatisch aan met 3-3-3 vanwege de stoelen en plaatsing van de IFE rond de beenruimte.
Daarnaast is er ondertussen denk geen airline meer over die 3-3-3 vliegt in 777-300ER, 40 stoelen laat niemand liggen in het huidige klimaat...

Van het weekend overigens 2-2-2-2 'business class' gevlogen op BA in een 777, dat is pas een lachwekkende indeling. _O-

Vorige week postte ik dat Airbus de eerste A350-1000 naar Doha aan het vliegen was, maar die komt pas over 2 weken. Het was een van de test toestellen die een 'world tour' aan het maken is. F-WLXV is ondertussen in Singapore en te volgen (A35K is de typeaanduiding overigens). Airbus dus duidelijk op zoek naar nog wat orders in Azie ook...
Jack does it in real time...
  zondag 4 februari 2018 @ 19:51:11 #137
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_176955625
De vacature voor Junior Cabin Crew Member bij Cityjet (base Brussel, waarschijnlijk voor Brussels Airlines) staat open. 27 februari komen zij naar Eindhoven om te werven.
Heel jammer dat ik pas in november mijn diploma in ontvangst mag nemen, anders had ik gesolliciteerd.
https://www.workable.com/j/FAD88C1D0E

Emirates is na een hele lange stilte ook Cabin Crew gaan werven.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  zondag 4 februari 2018 @ 20:22:12 #138
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176956365
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:33 schreef Iemand91 het volgende:
Tja, aangezien nagenoeg elke maatschappij met de 777 dat doet kan KLM niet bepaald achterblijven. In hun positie zeker niet.
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:47 schreef DeeBee het volgende:
Altijd dat haten op die 3-4-3 in een 777...
Als je gewend was aan de 3-3-3 bij KLM en je de keer daarop klem zit in een 3-4-3, ben je gewoon niet blij. Ik hou het wel bij A330/A340s van AirEuropa of voor mijn part Iberia :Y

quote:
Als je op nieuwe Recaro's zit dan heb je echt ruimte zat in die kist op die manier. Alles staat of valt met de stoelen, zo voelen de QR Dreamliners dramatisch aan met 3-3-3 vanwege de stoelen en plaatsing van de IFE rond de beenruimte.
Geen idee wat voor stoelen KLM gebruikt, maar je zit écht wel klem daarin (en ik heb niet eens zo´n dikke reet).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 4 februari 2018 @ 21:28:32 #139
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_176958093
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:47 schreef DeeBee het volgende:
Van het weekend overigens 2-2-2-2 'business class' gevlogen op BA in een 777, dat is pas een lachwekkende indeling. _O-
Ik heb dat even opgezocht, werd spontaan duizelig van hoe 'vol' de cabine is.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_176992016
Prima weer om luchtfoto's te maken, we staan er weer op!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 februari 2018 @ 20:33:27 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176999458
Airbus wil halverwege 2019 60 toestellen per maand van de A320 serie bouwen, maar kijkt nu al of die productie niet verder omhoog kan gezien de enorme backlog.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 20:51:14 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176999961
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Airbus wil halverwege 2019 60 toestellen per maand van de A320 serie bouwen, maar kijkt nu al of die productie niet verder omhoog kan gezien de enorme backlog.
Sodeknetter, dat is ook wel een flinke productie :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177004790
De eerste Airbus A330-800neo is uit de paintshop:




Airbus heeft slechts een order voor 6 toestellen van Hawaiian Airlines. En die schijnt al te kijken naar de 787 i.p.v. deze toestellen.
pi_177007008
Wel een mooie kist. ^O^

Snap het lage aantal orders alleen niet zo, 787 is ook niet zo goedkoop. En van Airbus snap ik niet dat ze een goedkoper alternatief voor de A350 gaan bieden, die zal ook moeilijk te verkopen worden op deze manier...
Jack does it in real time...
pi_177021044
De A330 is wel veel goedkoper en sneller leverbaar.
--
pi_177030961
D-ABYA met de nieuwe livery maakt een roundtrip door Duitsland.

Ondertussen al onderweg naar Hamburg:
https://www.flightradar24.com/DLH9988/105dbc12



Low-pass boven Bremen:



Hun tweede toestel met de nieuwe livery maakt vanaf vanmiddag de eerste commerciële vluchten:



EDIT: Rendez-vous in München:



[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 08-02-2018 16:10:57 ]
  donderdag 8 februari 2018 @ 20:12:13 #147
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177040903
Bij Dana Air worden plaatsen bij de nooduitgang nu ook aangeboden met priority deboarding:

NaijaFlyingDr twitterde op woensdag 07-02-2018 om 08:50:49 Flew Dana. Exit door was unstable throughout the flight. As we touched down it fell off. Scary stuff. reageer retweet
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 8 februari 2018 @ 20:18:13 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177041053
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:12 schreef FredvZ het volgende:
Bij Dana Air worden plaatsen bij de nooduitgang nu ook aangeboden met priority deboarding:

NaijaFlyingDr twitterde op woensdag 07-02-2018 om 08:50:49 Flew Dana. Exit door was unstable throughout the flight. As we touched down it fell off. Scary stuff. [ afbeelding ] reageer retweet
Priority deboarding _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 februari 2018 @ 21:26:07 #149
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_177042900
quote:
SILK WAY AIRLINES WIL NOG EENS TWINTIG BOEING 747-8F'S

BAKOE - Vrachtmaatschappij Silk Way Airlines heeft de komende tien jaar behoefte aan nog eens twintig Boeing 747-8F’s. Tijdens de viering van de innige samenwerking met Cargolux stelde topman Jahangir Askerov te hopen dat Boeing de productielijn van de Boeing 747 zo lang wil openhouden.
Boeing ziet de verkoop van de jumbojet al jaren stagneren. Nieuwe bestellingen voor de passagiersversie zijn er niet en ook voor de vrachtuitvoering lijkt de markt op te droegen. Vorige week kwam UPS nog met een nieuwe order, waardoor de productie de komende jaren nog wel gegarandeerd is.

Silk Way vliegt onder andere op Schiphol en Maastricht Aachen Airport en beschikt over vijf Boeing 747-8F’s en een 747-400F.
Zou mooi zijn als KLM er ook nog eens een keer 20 zou bestellen ;)
  vrijdag 9 februari 2018 @ 00:52:00 #150
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_177047816
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Priority deboarding _O-
:D Doet me aan deze denken:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')