abonnement Unibet Coolblue
pi_176763276
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 17:35 schreef derLudolf het volgende:
Zitten de 747's voor de F1 tegen hun max startgewicht aan, iemand een idee? :)

Want Assen is stapje dichterbij een F1 race. Voor een volle 747 komt Eelde zo'n 600m te kort :)
Er is vandaag nog een 747 opgestegen van Rotterdam, die hoefde Amsterdam maar te halen. De baan in Groningen is langer dan die in Rotterdam, dus een 747 zal ook met iets meer brandstof vanuit Groningen Amsterdam wel halen.
--
  vrijdag 26 januari 2018 @ 18:21:56 #52
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176763328
Assen is 2 uurtjes van Schiphol, dus geen probleem.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_176763425
Gewoon vliegveld Twente gebruiken, plek zat.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 19:27:36 #54
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_176764478
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 17:35 schreef derLudolf het volgende:
Zitten de 747's voor de F1 tegen hun max startgewicht aan, iemand een idee? :)

Want Assen is stapje dichterbij een F1 race. Voor een volle 747 komt Eelde zo'n 600m te kort :)
Niet nodig. In Europa gaat alles via trucks.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 00:07:58 #55
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176771048
Weer eens iets anders voor in de woonkamer:


Hier te koop

Nog meer Air Berlin hebbedingetjes in deze veiling

[ Bericht 15% gewijzigd door Fred op 27-01-2018 00:14:40 ]
So we just called him Fred
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 27 januari 2018 @ 02:00:38 #56
39237 crew  H_T
2733
pi_176772732
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 00:07 schreef FredvZ het volgende:
Weer eens iets anders voor in de woonkamer:
[ afbeelding ]

Hier te koop

Nog meer Air Berlin hebbedingetjes in deze veiling
Ik vind die stoelen behoorlijk aan de prijs! Op Marktplaats zijn ze onder de 100 euro te vinden per twee, hier gaan ze rustig voor 1000 of meer
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 13:10:10 #57
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_176776643
quote:
Boeing loses trade case over Bombardier passenger jets

In a surprise decision, the U.S. International Trade Commission has ruled against aerospace giant Boeing in a bitter trade case it brought against Bombardier over passenger jets its Canadian rival sold to Delta Air Lines.

The 4-0 decision is defeat for Boeing, which had argued that Bombardier's trade practices were illegal and harmful to its business and means that nearly 300 percent duties recommended by the Trump administration last year won't be applied to the planes.
De champagne kan voorzichtig ontkurkt worden bij Bombardier en (met name) Airbus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 27-01-2018 13:22:57 ]
  zondag 28 januari 2018 @ 08:54:18 #58
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176790461
Ik ben eerlijk gezegd niet verbaasd door die uitspraak. Boeing heeft immers zelf de productie van de 717 gestaakt omdat ze geen brood zagen in de markt voor toestellen met minder dan 150 stoelen. Beetje vreemd om dan jaren later stampij te gaan maken als een vaste klant kiest voor een andere leverancier omdat de toestellen bij Boeing te groot zijn voor het doel wat de klant voor ogen heeft.

Dit zal ongetwijfeld als gevolg hebben dat de invloed van Boeing op Embraer groter zal worden (en misschien zal leiden tot een overname). Ergens best wel suf van Boeing dat de 717 en 757 hebben stopgezet.
So we just called him Fred
pi_176792706
quote:
Ergens best wel suf van Boeing dat de 717 en 757 hebben stopgezet.
Ik begrijp dat het vrijwel evenveel kost om een 737-7 te maken als dat het kost om een 737-8 te fabriceren. Dat betekent dat de marge op een -7 minder is. Of nul. Vooral als er veel minder van worden geproduceerd. Airbus heeft hetzelfde probleem met de A319.
--
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 11:30:09 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176792786
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 11:27 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het vrijwel evenveel kost om een 737-7 te maken als dat het kost om een 737-8 te fabriceren. Dat betekent dat de marge op een -7 minder is. Of nul. Vooral als er veel minder van worden geproduceerd. Airbus heeft hetzelfde probleem met de A319.
Een 737-700 is toch wel heel wat anders dan een 717
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 januari 2018 @ 11:34:01 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176792888
Airbus heeft nu met de Bombardier C100 en C300 eigenlijk perfecte vervangers voor de A318 en A319 in huis. Hoewel ze de A319neo wel zullen produceren zullen dat maar hele kleine aantallen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176806154
quote:
Een 737-700 is toch wel heel wat anders dan een 717
Een 717 wordt niet meer gemaakt omdat het een oud ontwerp is en daarmee ook te duur is geworden om te maken. Het gaat mij erom dat de kleinste versies van de 737 (en A320-serie) te duur zijn in verhouding tot kleinere toestellen als de C-serie of Embraers.
--
  zondag 28 januari 2018 @ 21:22:21 #63
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_176806696
Aangenomen als stagiair grondsteward bij een afhandelaar op Schiphol, joepie. Ben begonnen met het leren van de IATA-codes van airlines en dito bestemmingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door G-Pier op 28-01-2018 21:29:56 ]
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 21:31:31 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176806911
quote:
10s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:22 schreef G-Pier het volgende:
Aangenomen als stagiair grondsteward bij een afhandelaar op Schiphol, joepie. Ben begonnen met het leren van de IATA-codes van airlines en dito bestemmingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd en succes ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_176819331
Heeft er iemand ervaring met een ppl?

Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
speak only if it improves the silence.
pi_176819705
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een ppl?

Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
Volgens mij kun je in theorie een typerating halen met een PPL, maar je mag dan uiteraard geen commerciële vluchten uitvoeren (daar is het CPL voor).

Wellicht even mailen met ILenT? Dan weet je het zeker.
pi_176819762
Ik zag laatst een Soechoj Superjet 100 op Brussels Airport Zaventem staan afgelopen week. Tot mijn verbazing blijkt Brussels Airlines met 4 van die kisten te vliegen, heeft iemand hier er toevallig al in gevlogen?
pi_176820204
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een ppl?

Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
Ja dat kan als je naast je PPL ook een instrument rating en een multi engine rating hebt.

Zoals NewHorizon zegt mag je hier geen commerciële vluchten mee uitvoeren. Daarvoor heb je een CPL of ATPL brevet nodig.

Je hebt een suikeroom die nog een Citation heeft staan waar je op mag vliegen?

Wat je je bedoeling als ik vragen mag?
pi_176820640
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:47 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Ja dat kan als je naast je PPL ook een instrument rating en een multi engine rating hebt.

Zoals NewHorizon zegt mag je hier geen commerciële vluchten mee uitvoeren. Daarvoor heb je een CPL of ATPL brevet nodig.

Je hebt een suikeroom die nog een Citation heeft staan waar je op mag vliegen?

Wat je je bedoeling als ik vragen mag?
Een broer van mij heeft zijn ppl gehaald enkele jaren geleden en wil met zijn privejet van het bedrijf zelf gaan vliegen.

Hij heeft aan diverse instanties inlichtingen gevraagd maar krijgt tegenstrijdige antwoorden, dus ik dacht ga een googlen maar dat is nog niet zo gemakkelijk.

Met de juiste termen kan ik de regels waarschijnlijk wel vinden en uitprinten voor hem.
speak only if it improves the silence.
pi_176822303
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:22 schreef J.B. het volgende:
Ik zag laatst een Soechoj Superjet 100 op Brussels Airport Zaventem staan afgelopen week. Tot mijn verbazing blijkt Brussels Airlines met 4 van die kisten te vliegen, heeft iemand hier er toevallig al in gevlogen?
Ja! Vorig jaar. Op het eerste gezicht een degelijk toestel hoor :)
  maandag 29 januari 2018 @ 19:32:09 #71
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_176824518
quote:
TUI FLY BEMANNINGSLID AANGEHOUDEN DOOR MARECHAUSSEE OP SCHIPHOL

RIJSWIJK - Een bemanningslid van TUI fly is zaterdag na een vlucht vanaf Curaçao op Schiphol aangehouden door de Koninklijke Marechaussee en overgedragen aan de politie.
De politie doet op dit moment nog onderzoek naar het voorval. TUI laat in een verklaring weten geen mededelingen te doen over het incident, ook omwille van de privacy van de betrokkenen.

"Vanzelfsprekend zullen wij alle medewerking verlenen aan het onderzoek mochten de autoriteiten hier om vragen", meldt een directiewoordvoerder aan Luchtvaartnieuws.nl.
Iemand een idee wat er loos is?
pi_176824972
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:32 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Iemand een idee wat er loos is?
Eerste gedachte is alcohol.
  maandag 29 januari 2018 @ 19:51:39 #73
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_176825045
quote:
10s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:22 schreef G-Pier het volgende:
Aangenomen als stagiair grondsteward bij een afhandelaar op Schiphol, joepie. Ben begonnen met het leren van de IATA-codes van airlines en dito bestemmingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aviapartner?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  maandag 29 januari 2018 @ 19:54:44 #74
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_176825126
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:01 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een ppl?

Is het mogelijk om met een ppl te vliegen op een kleine zakenjet met straalmotor? Op de eene website lees ik dat het mogelijk is na halen van een rating terwijl een ander zegt dat het niet kan.
Nee, mag niet van de EU. "Frozen ATPL" is nodig. Zie https://www.easa.europa.eu/system/files/dfu/Part-FCL.pdf (pagina 826)

Sowieso zou ik eerst informeren bij de verzekeraar of die uberhaupt een "hobbyist" in de cockpit toestaat.
pi_176829766
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:48 schreef NewHorizon het volgende:
Eerste gedachte is alcohol.
Tweede gedachte is dat hij iets *extra's* wilde invoeren. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')