abonnement Unibet Coolblue
pi_177071698
Best bijzonder idd, vliegtuigfabrikant is?
pi_177071856
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 00:52 schreef Adrie072 het volgende:
Best bijzonder idd, vliegtuigfabrikant is?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 00:46 schreef Iemand91 het volgende:
de privé Ilyushin van Kim Jong-un
;)
  zaterdag 10 februari 2018 @ 01:19:16 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177072174
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 10 februari 2018 @ 11:33:51 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177076684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:26 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als KLM er ook nog eens een keer 20 zou bestellen ;)
748M? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 10 februari 2018 @ 12:55:15 #156
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_177079167
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:50 schreef flipsen het volgende:
Zat trouwens vorig jaar in Brazilië in een 321, dat is best maf als je achterin zit en dat hele vliegtuig doorloopt, terwijl er toch maar 1 middenpad is.
Datzelfde verbaasde mij ook, maar dan bij de 757-300. Toffe kist wel. :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 februari 2018 @ 14:50:49 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177082968
Opnieuw problemen met de P&W-motor van de A320neo

https://www.upinthesky.nl(...)ney-motoren-a320neo/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 10 februari 2018 @ 17:39:12 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177087369
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
Opnieuw problemen met de P&W-motor van de A320neo

https://www.upinthesky.nl(...)ney-motoren-a320neo/
Ik wou zeggen onder een Europees vliegtuig horen dan ook gewoon Europese motoren. Maar RollsRoyce is niet leverbaar onder de A320
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 10 februari 2018 @ 19:10:54 #159
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_177089519
Als je als Airbus en/of airline voor P&W kiest, dan is het natuurlijk ook gewoon een beetje je eigen schuld.
  Moderator zaterdag 10 februari 2018 @ 19:41:02 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177090193
quote:
Dat is nog ‘echt’ vliegen in zon Il62


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177100206
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:10 schreef OEM het volgende:
Als je als Airbus en/of airline voor P&W kiest, dan is het natuurlijk ook gewoon een beetje je eigen schuld.
Rollsroyce heeft anders een niet veel betere staat van dienst. De problemen met de trent1000 motoren onder de 787 zijn ook nog niet geheel opgelost.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 11 februari 2018 @ 14:54:49 #162
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177108698
Russisch vliegtuig met 71 mensen aan boord neergestort, 'geen overlevenden'

een Antonov-148

https://www.nu.nl/buitenl(...)en-overlevenden.html
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 11 februari 2018 @ 14:59:06 #163
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177108779
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:54 schreef cherrycoke het volgende:
Russisch vliegtuig met 71 mensen aan boord neergestort, 'geen overlevenden'

een Antonov-148

https://www.nu.nl/buitenl(...)en-overlevenden.html
En kennelijk op een helicopter geknald las ik ergens anders
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 19:19:27 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177136349
London City Airport is/was vandaag gesloten ivm de vondst van een bom

https://www.theguardian.c(...)ter-500kg-bomb-found
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177151976
Sleeping Beauty Rejuvenated – welcoming back G-VNAP
quote:
Without anthropomorphising our aircraft too much, Sleeping Beauty, one of our former Airbus A340-600 aircraft has been fast asleep in storage in Tarbes, France since 2015. After this long hibernation, our engineering teams have woken her up, checked her over and she is rejoining our fleet again. To celebrate, she’s had a rather special paint job.

A sky-high thank you

Bringing an aircraft out of storage is a massive undertaking. After the myriad checks and tests, a mountain of paperwork and some very tough certification, G-VNAP was almost ready to greet her first customers. But before she did, we sent her to the paint shop of Air Livery in Manchester where she spent a week getting her new look. The result is a stunning ‘thank you’ to our people with a 7-foot by 152-foot message exclaiming ‘a big Virgin Atlantic thank you’ along the length of the very long fuselage of the A340-600. The paint scheme salutes the work of the 9,000 people around the world who keep our operation running 24/7 and includes a limited edition upright version of the ‘Flying Lady’, raising her glass to toast our people. This is only the second time this design has been used, the first being on our first Boeing 787 Dreamliner which entered the fleet in 2015.

pi_177154449
Even geleden is de Airbus A321LR opgestegen van Aéroport de Paris-Le Bourget voor de eerste
Trans-Atlantische testvlucht van het Long Range toestel. De vlucht gaat naar New York JFK: https://www.flightradar24.com/AIB321/106adfde



De vlucht wordt uitgevoerd met twee van de drie extra brandstoftanks geïnstalleerd.





[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 13-02-2018 16:26:04 ]
pi_177169061
Over niet al te lange tijd kan de regering en het Koninklijk Huis al proeven aan het concept van een 737 BBJ die in 2019 geleverd zal worden.

Maandagmiddag is een Boeing 737-700 BBJ 9H-BBJ binnengekomen op Schiphol en staat nu op Schiphol-Oost voor mods/onderhoud. Dit i.p.v. ad-hoc leasen/huren.

Kamerstuk hier, toestelinformatie hier.



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 14-02-2018 00:37:05 ]
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 14 februari 2018 @ 06:38:35 #169
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_177170723
UA1175 van San Fransisco naar Honolulu heeft een noodlanding gemaakt op Honolulu.

Reden:

Filmpje: https://twitter.com/erikhaddad/status/963545018890821632

Veilig geland.
pi_177206173
De romp voor de 10.000e Boeing 737 is onderweg van Wichita, Kansas naar de Boeing Renton Factory in Renton, Washington. Deze 737 MAX 8 zal als N8717M voor het Amerikaanse Southwest vliegen.
De maatschappij is de grootste 737 klant en heeft - inclusief al de al in gebruik zijnde geleverde toestellen - 1011 orders voor de 737.
Ze vliegen momenteel met 712 737's rond, waaronder 13 737 MAX 8.
Na de Douglas DC-3 is het de meest geproduceerde verkeersvliegtuig ooit.


  donderdag 15 februari 2018 @ 15:21:49 #171
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177206372
Wow, zijn er dan zó veel DC3´s geproduceerd? Dacht dat de 737 wel vaker van de band zou zijn gerold, nu vliegen zoveel populairder en goedkoper is geworden :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_177207088
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:21 schreef flipsen het volgende:
Wow, zijn er dan zó veel DC3´s geproduceerd? Dacht dat de 737 wel vaker van de band zou zijn gerold, nu vliegen zoveel populairder en goedkoper is geworden :?
Eigenlijk zijn daar maar 607 van gebouwd, maar als je de militaire versies en varianten die in Japan en de Sovjet-Unie werden gebouwd kom je op 16.079 toestellen.

Duizenden van die militaire versies werden na de oorlog (weer) ingezet als verkeersvliegtuig.
pi_177207106
Elke keer weer vol verbazing over de US-domestic markt, 700+ 737 in de vloot. _O- _O_
Jack does it in real time...
pi_177227887
STEVIGE GROEICIJFERS AIR FRANCE-KLM OVER BOEKJAAR 2017
quote:
PARIJS - Luchtvaartcombinatie Air France-KLM heeft boekjaar 2017 afgesloten met een operationele winst van 1,4 miljard euro. Dat is bijna 42 procent meer dan een jaar eerder. Maatregelen om de pensioenrisico’s te verkleinen zorgen echter onderaan de streep voor een nettoverlies van 274 miljoen euro.

Het aantal vervoerde reizigers kwam uit op 99 miljoen, een groei van dik 5,5 procent. Ook de relatief lage olieprijs had een gunstige invloed op de resultaten. De omzet steeg naar bijna 26 miljard euro.

KLM was met 910 miljoen euro opnieuw belangrijk in de operationele resultaten, waarbij de kanttekening moet worden geplaatst dat het personeelsbestand fors kleiner is dan bij Air France. "De resultaten van 2017 laten zien dat we op de goede weg zijn. Dankzij de inzet van alle KLM’ers en het vertrouwen van onze klanten en partners is nog niet eerder in de KLM-geschiedenis zo’n goed operationeel resultaat bereikt. KLM heeft over 2017 een record operationeel resultaat van 910 miljoen euro bereikt. Zeker als we ook kijken naar de verbetering van onze operationele marge van 6,9 procent naar 8,8 procent. De verbetering van 229 miljoen euro wordt voor een groot deel gedreven door hogere inkomsten per eenheid, vooral veroorzaakt door een gunstige marktontwikkeling. Ook onze medewerkers profiteren mee van deze resultaatverbetering, omdat hierdoor de winstuitkering nog hoger uitvalt dan vorig jaar. De 2017 resultaten laten zien dat de uitvoering van onze, eind 2014 ingezette, KLM strategie van kosten besparen enerzijds en investeren anderzijds, werkt. Dit betekent niet dat we achterover kunnen leunen. We zijn heel hard op de goede weg, ons huis staat, maar onze concurrenten bouwen wolkenkrabbers. Daarom is het noodzakelijk dat we blijven groeien en investeren, zodat we zélf het spel (mede) kunnen bepalen", aldus KLM-topman Pieter Elbers.

De kosten per gevlogen kilometer, afgezien van de uitgaven aan brandstof, bleven afgelopen jaar op nagenoeg hetzelfde peil als in 2016, Voor 2018 mikt Air France wel weer op een daling, met 1 tot 1,5 procent.

De schuld van Air France-KLM is afgelopen jaar gedaald van 3,7 miljard naar 1,7 miljard euro. Dat is mede te danken aan samenwerkingspartners Delta Air Lines en China Eastern, die afgelopen zomer allebei flink investeerden in ruil voor een belang.

De verbeterde financiële situatie biedt Air France-KLM ruimte om dit jaar bij elkaar 2 miljard tot 2,5 miljard euro ter investeren. KLM neemt daarvan ruim 1 miljard euro voor haar rekening. Dat geld wordt onder meer gestoken in vernieuwing van de vloot en digitalisering.
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 12:33:45 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177228489
910 miljoen met 118 vliegtuigen vs
490 miljoen met 234 vliegtuigen

Prutsend, werkschuw volk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177243088
SCHIPHOL VERDUBBELT TAXIBAAN OVER A4 VOOR GROTERE VEILIGHEID
quote:
SCHIPHOL - Om de veiligheid op Schiphol te verbeteren neemt de luchthaven samen met de luchtvaartsector en de overheid een serie maatregelen. Eén daarvan is een verdubbeling van de bestaande taxibaan die met een viaduct over de A4 gaat. Dat moet leiden tot een verminderingen van het aantal vliegtuigen dat de start- en landingsbanen kruist.

“Een verdubbeling van die taxibaan leidt ertoe dat we een dubbele rondweg rondom Schiphol voor vliegtuigen krijgen”, zei Schiphol-topman Jos Nijhuis vrijdagochtend.

De verdubbeling van de taxibaan tussen de Kaagbaan en de Zwanenburgbaan heeft de nodige voeten in de aarde. “Om dat te kunnen doen moet een aantal vrachtgebouwen wijken. Daarom moeten we nieuwe vrachtgebouwen creëren aan de zuidoostkant van de luchthaven. Dat is een aardige verschuiving, die in de komende jaren plaatsvindt.” Volgens Nijhuis is het project in 2021 gereed.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid publiceerde vorig jaar een rapport, waarin aanbevelingen worden gedaan voor het verbeteren van de veiligheid op Schiphol. Om de risico’s beter te beheersen wordt een sectorbreed integraal veiligheidsmanagementsysteem ingericht.

“In een gezamenlijke roadmap safety improvement verzamelen we de acties die we nemen om veilige groei mogelijk te maken, bijvoorbeeld door het verminderen van het aantal baankruisingen”, zei Nijhuis.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 05:21:05 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177247739
quote:
Ik zie niet helemaal in hoe dat leidt tot een vermindering van baankruisingen eigenlijk.

Sowieso is Q bijna altijd eenrichtingsverkeer met de huidige baanconfiguraties.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177248387
Het gaat om het punt waar de Q op uitkomt aan de noordwestkant. Dat kruispunt is ingewikkeld en leidt tot misverstanden.
Kost wel weer een spotplaats, tussen het gebouw met het witte dak en de Q. Iedereen kent de vele foto's wel vanaf die plek. Overigens geen nieuw idee. De tekeningen met een dubbele 'Q' en ook een stukje taxibaan op de kop van de 18L circuleren al jaren.
--
  zaterdag 17 februari 2018 @ 10:33:06 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177249634
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 09:21 schreef inkjet het volgende:
Het gaat om het punt waar de Q op uitkomt aan de noordwestkant. Dat kruispunt is ingewikkeld en leidt tot misverstanden.
Dan zijn daar ook wat aanpassingen nodig, als je daar nog een tweede Q taxibaan bij tekent én je wil de mogelijkheid houden om op dat punt alle taxibanen bereikbaar te houden, dan wordt die kruising nóg ingewikkelder.
So we just called him Fred
pi_177250201
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 09:21 schreef inkjet het volgende:
Het gaat om het punt waar de Q op uitkomt aan de noordwestkant. Dat kruispunt is ingewikkeld en leidt tot misverstanden.
Kost wel weer een spotplaats, tussen het gebouw met het witte dak en de Q. Iedereen kent de vele foto's wel vanaf die plek. Overigens geen nieuw idee. De tekeningen met een dubbele 'Q' en ook een stukje taxibaan op de kop van de 18L circuleren al jaren.
Wat gaat een dubbele baan bij Q helpen aan een ingewikkeld kruispunt?
Eigenlijk is Q enkel een probleem bij noordelijke wind als tegelijk 36L gebruikt wordt voor takeoff en 36C voor landen.

En ze geven zelf inderdaad aan dat dit baankruisingen scheelt, maar dat zie ik ook niet helemaal?
pi_177265241
Maar als de 36L voor takeoff gebruikt wordt en de Center voor landen, dan gaan de gelande toestellen toch vaak om de noord?
Als ze de tweede Q aanleggen dan heb je 1 foutkans minder: de afslag naar de 36L missen en zo op de verlengde Center terechtkomen (de tweede afslag naar links). Je hebt naar links dan namelijk alleen de weg naar de 36L vanaf de nieuwe Q. Maar goed dit is misschien te ver gezocht. Kortom ik ben net als jullie benieuwd.
--
pi_177265537
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:17 schreef inkjet het volgende:
Maar als de 36L voor takeoff gebruikt wordt en de Center voor landen, dan gaan de gelande toestellen toch vaak om de noord?
Als ze de tweede Q aanleggen dan heb je 1 foutkans minder: de afslag naar de 36L missen en zo op de verlengde Center terechtkomen (de tweede afslag naar links). Je hebt naar links dan namelijk alleen de weg naar de 36L vanaf de nieuwe Q. Maar goed dit is misschien te ver gezocht. Kortom ik ben net als jullie benieuwd.
Ligt een beetje aan de parkeerpositie, de hele Cityhopper vloot die op het platform parkeren gaat sowieso via Q, want noord zou echt enorm omrijden zijn. In die configuratie zou het wel erg handig zijn als Q tweerichting is inderdaad.

We zullen zien wat ze in petto hebben. Zo wel zonde zijn als het inderdaad ten koste gaat van de spotterplek daar.
  maandag 19 februari 2018 @ 13:05:06 #184
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_177296977
Ze moeten de hele Zwanenburgbaan een 150 meter naar het noorden opschuiven, dan wordt het allemaal veel simpeler daar onderin. En 1 of zelfs 2 opritten minder naar 36C kan dan ook makkelijk..
Wie dit leest is gek
pi_177326395
PH-BFW is naar China als KL9865. Dat lijkt verdacht op heavy maintenance.
--
pi_177329647
Airbus delivers its first A350-1000 to launch customer Qatar Airways

quote:
Airbus has delivered the world’s first A350-1000 widebody airliner to launch customer Qatar Airways at a delivery event in Toulouse, France. The aircraft is the first of 37 A350-1000s ordered by the carrier and is the first ever Airbus aircraft fitted with the revolutionary new Qsuite seats, offering the first ever double bed in Business class. Qatar Airways is the world’s largest A350 XWB family customer with 76 aircraft on order and the largest A350-1000 customer.

pi_177329962
Wat een kist. _O_

Hij is nog niet onderweg maar zal morgen wel hier aankomen. ^O^
Jack does it in real time...
pi_177330042
Straks om 21:26 - 22:00 uur op NPO2; De Monitor

quote:
Schiphol is de afgelopen jaren sterk gegroeid en die trend zal in de komende jaren naar verwachting doorzetten. De nationale luchthaven is goed voor de economie en bovendien willen we ook massaal op vakantie. Maar er is een keerzijde. Sommige omwonenden ervaren (geluids)hinder en zitten niet te wachten op nog meer vluchten. Bovendien mag er rondom de luchthaven sinds kort ook makkelijker worden gebouwd. Maar hoe rijmen de groei van Schiphol en meer woningen met elkaar? Wat is de invloed van vliegtuiggeluid op mensen die er wonen en nog gaan wonen? En waarom moeten nieuwe bewoners tekenen dat ze zich bewust zijn van de mogelijke geluidshinder? Is dat slechts informatievoorziening of zit er meer achter?
pi_177341859
quote:
QR3351 from Toulouse to Doha https://fr24.com/QTR3351/107e9a81

Bijna in Doha ondertussen, nog even te volgen voor de liefhebbers.
Jack does it in real time...
pi_177369464
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.


https://www.airplane-pict(...)irlines-airbus-a380/

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 22-02-2018 18:21:31 ]
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:16:36 #191
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177372873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
...tussen 10 en 8 oktober ingepland.
Da´s bijna een heel jaar :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:15:23 #192
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177411839
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 17:35 schreef derLudolf het volgende:
Zitten de 747's voor de F1 tegen hun max startgewicht aan, iemand een idee? :)

Want Assen is stapje dichterbij een F1 race. Voor een volle 747 komt Eelde zo'n 600m te kort :)
Beetje afhankelijk waar ze naartoe gaan, maar het lijkt me stug.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 24 februari 2018 @ 21:30:38 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_177424856
Hoeveel bemanning en wat voor een soort bemanning gaat er eigenlijk mee op den cargovlucht?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 februari 2018 @ 21:47:07 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177425372
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:30 schreef Sunri5e het volgende:
Hoeveel bemanning en wat voor een soort bemanning gaat er eigenlijk mee op den cargovlucht?
Normaal gesproken alleen de piloot en de copiloot.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177428275
Misschien een beetje offtopic, misschien ook wel niet, maar ik vraag het hier toch maar aan de kenners.
Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die hun type rating halen, zonder dat ze hun (frozen) ATPL hebben behaald. Wat is het nut hiervan? En is dit überhaupt wel mogelijk? Het lijkt me, als dit al mogelijk is, dat het uiteindelijk toch geen nut kan hebben? Hoe zit dit?
pi_177430472
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:30 schreef Sunri5e het volgende:
Hoeveel bemanning en wat voor een soort bemanning gaat er eigenlijk mee op den cargovlucht?
Wat hierboven al gemeld werd, plus evt. grooms (paardenverzorgers) en sommige airlines staan ook staff toe (bijv. ingenieurs of personeel op zakenreis naar onbereikbare cargo velden).

Maar hoeveel man er mee kan wisselt ook per freighter: 747 heeft upper deck dus dan kan er zo 10 man mee, maar een MD11F heeft volgens mij 2 jumpseats middenin de cargo ongeveer. :')
Jack does it in real time...
  zondag 25 februari 2018 @ 12:39:41 #198
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_177435308
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 06:01 schreef DeeBee het volgende:
maar een MD11F heeft volgens mij 2 jumpseats middenin de cargo ongeveer. :')
Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.

Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:

  zondag 25 februari 2018 @ 12:46:51 #199
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177435472
Bij FedEx kom in je er in de A300 een stuk bekaaider vanaf als "pax":
So we just called him Fred
  zondag 25 februari 2018 @ 12:53:31 #200
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177435661
Bij de AN-225 kan je blijkbaar met zijn 18-en mee:

So we just called him Fred
pi_177436658
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.

Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:

[ afbeelding ]
Ja dit bedoel ik natuurlijk. Maar je zit nog steeds middenin 40 paarden als je pech hebt, plus het is super lawaaiig.

quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:46 schreef FredvZ het volgende:
Bij FedEx kom in je er in de A300 een stuk bekaaider vanaf als "pax":
[ afbeelding ]
Lekker jumpseatje pakken. _O_ Met een rechte hoek in je rug. :') Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen! :P
Jack does it in real time...
  zondag 25 februari 2018 @ 14:03:08 #202
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177437834
quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Lekker jumpseatje pakken. _O_ Met een rechte hoek in je rug. :') Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen! :P
Dan heb je eigenlijk wel een 4-puntsgordel nodig en volgens mij hebben deze jumpseats dat niet.
So we just called him Fred
  zondag 25 februari 2018 @ 16:08:02 #203
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177440667
Lithium batterijen en vliegtuigen zijn in de lucht niet altijd een fijne combinatie, maar ook op de grond kan het misgaan: (video in de link van de tweet)

kerotto twitterde op zondag 25-02-2018 om 08:30:27 中国南方航空CZ3539(広州→上海虹橋/ボーイング777)の搭乗中、乗客のカバンに入っていたモバイルバッテリーが発火。すぐ消し止められたため大きな被害はなかった模様。 https://t.co/zqU185iMj7 reageer retweet
Vertaling voor wie het Japans niet kan lezen:
quote:
China Southern Airlines cz3539 (Guangzhou -> Shanghai Hongqiao/Boeing 777), the mobile battery in the passenger's bag ignited. Because it was extinguished immediately, there was no big damage.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 16:46:10 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177441543
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:53 schreef FredvZ het volgende:
Bij de AN-225 kan je blijkbaar met zijn 18-en mee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat boven de cockpit ofzo? Ziet er wel erg smal uit?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 februari 2018 @ 18:08:49 #205
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_177443342
Eentje van vanmiddag:


97-0043 C-17A 452nd AMW arr. KPSM-EHEH RCH285
pi_177445731
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat boven de cockpit ofzo? Ziet er wel erg smal uit?
Achter de cockpit..

Beiden bevinden zich boven de vracht..

http://www.extremecargogroup.com/an-225.html
pi_177451646
Olympische Winterspelen 2018 zijn afgelopen dus de sporters komen terug naar Nederland.
KLM's Boeing 777-300ER PH-BVS staat momenteel in Seoul en zal morgenvanmiddag rond half 5 op Schiphol landen onder escorte van 2 F-16's van de Koninklijke Luchtmacht.

PH-BVA #OrangePride kan niet, die staat sinds afgelopen woensdag op Schiphol voor onderhoud.


pi_177451844
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:39 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat klinkt niet echt praktisch. Lijkt me dat dat ook helemaal niet toegestaan is in een commercieel vliegtuig.

Bij de MD11F van Lufthansa heb je iig galley seats direct achter de cockpit:

[ afbeelding ]
Die je kunt ombouwen in een full-flat bed:


quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Ja dit bedoel ik natuurlijk. Maar je zit nog steeds middenin 40 paarden als je pech hebt, plus het is super lawaaiig.
Nee:


quote:
Lekker jumpseatje pakken. _O_ Met een rechte hoek in je rug. :') Heel strak insnoeren en voorover hangen en je kan nog wel slapen! :P
Als men wil rusten gaat men (buiten vertrek en landing) desnoods gewoon op de grond liggen.
Slaapzak, matras of whatever.

Dat is het voordeel van vliegen op freighters; je hebt geen passagiers die je zien behalve je collega's en eventueel personen die met vracht/dieren meevliegen.
Niet ongewoon om je uniform vrij snel te verwisselen voor iets meer comfortabel, zelf je natje en je droogje regelen en natuurlijk meer bewegingsvrijheid in de cabine.
pi_177463170
Nog meer mensen de aankomst aan het volgen?

http://www.nhnieuws.nl/ni(...)winnaars-komen-thuis

(En AT5)







[ Bericht 66% gewijzigd door Iemand91 op 26-02-2018 16:16:47 ]
pi_177463237
Heeft de Elfstedentocht gedaan?

https://www.flightradar24.com/KLM854/108b3ef5
  maandag 26 februari 2018 @ 16:33:31 #211
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177463635
Wat een circus zeg
So we just called him Fred
  maandag 26 februari 2018 @ 16:59:43 #212
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177464106
Ja hier hoor ik opeens niemand over geldverspilling. Dat de PVV nog geen kamervragen heeft gesteld :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 17:03:44 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177464178
Ach ja, piloten moeten hun uren toch maken. Kunnen ze het beter op een leuke manier doen ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177464207
Ugh, krijgen we dit weer...
pi_177477283
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:49 schreef Carlos93 het volgende:
Misschien een beetje offtopic, misschien ook wel niet, maar ik vraag het hier toch maar aan de kenners.
Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die hun type rating halen, zonder dat ze hun (frozen) ATPL hebben behaald. Wat is het nut hiervan? En is dit überhaupt wel mogelijk? Het lijkt me, als dit al mogelijk is, dat het uiteindelijk toch geen nut kan hebben? Hoe zit dit?
Je kunt in principe op elk brevet elke type rating rating halen, maar dit is doorgaans minder nuttig. Een privebrevet met een 737 rating heeft voor de meeste mensen weinig zin aangezien je met een privebrevet geen geld mag verdienen. Maar in principe kan het wel. Een CPL of ATP is geen voorwaarde voor de typerating. Een multicrew certificaat voor sommigen types bijvoorbeeld weer wel.
pi_177477980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 09:16 schreef Sebby74 het volgende:

[..]

Je kunt in principe op elk brevet elke type rating rating halen, maar dit is doorgaans minder nuttig. Een privebrevet met een 737 rating heeft voor de meeste mensen weinig zin aangezien je met een privebrevet geen geld mag verdienen. Maar in principe kan het wel. Een CPL of ATP is geen voorwaarde voor de typerating. Een multicrew certificaat voor sommigen types bijvoorbeeld weer wel.
Stel; je haalt een CPL, dan mag je wel geld verdienen toch? Of ben je dan nog steeds beperkt wat betreft bijvoorbeeld een 737?

[ Bericht 1% gewijzigd door Carlos93 op 27-02-2018 10:17:21 ]
pi_177478542
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:08 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Stel; je haalt een CPL, dan mag je wel geld verdienen toch? Of ben je dan nog steeds beperkt wat betreft bijvoorbeeld een 737?
Ja, maar dan moet je nog steeds een MCC + ME IR halen, en de ATPL theorie kennen, dus dan heb je in feite gewoon je fATPL...

Ik zie ook niet helemaal in waarom je überhaupt een PPL met 737 rating zou willen hebben... ga je dan een 737 huren voor rondvluchtjes met vrienden ofzo? ;)
pi_177478673
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:47 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet je nog steeds een MCC + ME IR halen, en de ATPL theorie kennen, dus dan heb je in feite gewoon je fATPL...

Ik zie ook niet helemaal in waarom je überhaupt een PPL met 737 rating zou willen hebben... ga je dan een 737 huren voor rondvluchtjes met vrienden ofzo? ;)
Precies, ik begreep zelf ook al niet echt het nut van een PPL met een type rating. Maar dit maakt een hoop duidelijk, dank :).
pi_177479808
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:47 schreef NewHorizon het volgende:
upt een PPL met 737 rating zo
Nou ja, of hebt verschrikkelijk geld teveel en wil je eigen 737 kunnen vliegen bijvoorbeeld. Al kun je direct stellen dat het halen van een dergelijke rating op bijvoorbeeld een PPL waarschijnlijk net zoveel werk is al het halen van CPL of frozenATPL. met een dergelijke type rating.

De ICAO standaard is in ieder geval dat op elk type brevet alle soorten (type) ratings mogelijk zijn. Maar dat voor sommige type ratings andere ratings en certificaten nodig zijn en dat met een PPL geen geld verdient mag worden.
pi_177481350
Rare route richting Sao Paulo :?

https://www.flightradar24.com/KLM835D/108e5bff
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_177481500
quote:
Is een mix-up. Gaat naar Singapore.
pi_177481824
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:52 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Is een mix-up. Gaat naar Singapore.
Had al een vermoeden, zag later de normale KL791 gewoon de Atlantische Oceaan opvliegen :)
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_177516637
Dat er nu een 747 bij het Corendon Village Amsterdam komt , lijkt een waarheid te worden:
KOMST CORENDON BOEING 747 NAAR SCHIPHOL BIJNA ROND

Lijken om een van deze twee te gaan; die beiden hun leven begonnen bij Japan Airlines en sinds eind 2012 op Bruntingthorpe zijn opgeslagen:



In other 747 news; de laatste KLM 747 vertrekt na het zomerseizoen van 2021.
Planning is dus iets opgeschoven; vooralsnog leek de laatste vlucht ergens tussen het einde van het zomerseizoen van 2020 en begin 2021 plaats te vinden.
PH-BFW staat sinds vorige week weer in Xiamen voor een C-check; in 2016 stond ze nog in Jakarta voor een D-check. Hopelijk kijken ze daar het lakwerk ook even na:

KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr
  donderdag 1 maart 2018 @ 20:44:46 #224
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177536110
KLM en Corendon zijn goed bezig met "duurzame" imago: de een stuurt afgeschreven vliegtuigen naar de woestijn, terwijl de ander luchtwaardige toestellen tot hotel verwerkt...
So we just called him Fred
pi_177538443
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:44 schreef FredvZ het volgende:
KLM en Corendon zijn goed bezig met "duurzame" imago: de een stuurt afgeschreven vliegtuigen naar de woestijn, terwijl de ander luchtwaardige toestellen tot hotel verwerkt...
In de woestijn worden ze toch helemaal gestript en de onderdelen hergebruikt, lijkt me aardig duurzaam.
pi_177540498
Afgelopen weekend heeft de The Scaled Composites Stratolaunch haar eerste high-speed taxi tests gemaakt op Mojave Air and Space Port.
Ik blijf het een bizar ding vinden...






En hier moet ik toch een traantje om laten; zoals iedereen hier wel weet heeft Iran Air een boel oude toestellen opgeslagen waaronder 747SP's, 747-100's en -200's, 727's en meer.
Hun toekomst was natuurlijk al niet rooskleurig, maar het lijkt er nu op dat de Iraanse overheid deze oude toestellen in noodtempo wil slopen. Binnen een maand of 3 moeten ze weg zijn.
Schijnbaar willen ze deze relieken van voor de Iraanse Revolutie kwijt.



Meest zonde is toch wel de 4 747SP's. Iran Air was naast Pan Am naar Boeing gestapt voor een 747-variant volgeladen non-stop tussen Teheran en New York konden vliegen.
Helaas zijn er maar 45 van gebouwd en op dit moment zijn er nog maar zo'n 9 - min of meer - actief en zijn er - minstens - 18 gesloopt. Hier kunnen we straks dus 4 bij optellen. ;(

Iran Air was de laatste maatschappij die passagiers vervoerde met de 747SP; in juni 2016 werd de laatste 747SP voorgoed opgeslagen.








[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2018 13:45:17 ]
pi_177543442
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:44 schreef FredvZ het volgende:
KLM en Corendon zijn goed bezig met "duurzame" imago: de een stuurt afgeschreven vliegtuigen naar de woestijn, terwijl de ander luchtwaardige toestellen tot hotel verwerkt...
In beide gevallen wordt het vliegtuig gerecycled, of in stukjes/delen (woestijn) of geheel (hotel).
Hoe duurzaam wil je het hebben?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:44:09 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177545528
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

In beide gevallen wordt het vliegtuig gerecycled, of in stukjes/delen (woestijn) of geheel (hotel).
Hoe duurzaam wil je het hebben?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:09 schreef Embraer89 het volgende:
In de woestijn worden ze toch helemaal gestript en de onderdelen hergebruikt, lijkt me aardig duurzaam.
Een vliegtuig verplaatsen van A naar B om daar tot hotel om te bouwen en een soort gelijk toestel van B naar C verplaatsen om te ontmantelen is niet duurzaam.

Gebruik dan gewoon het toestel op locatie B direct als hotel.

Net zoals het ridicuul is om een vliegtuig van Amsterdam naar Twente vliegen om daar te slopen en vervolgens uit Spanje onderdelen naar Amsterdam te halen voor onderwijs doeleinden.
So we just called him Fred
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 2 maart 2018 @ 11:12:11 #229
39237 crew  H_T
2733
pi_177546073
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

Een vliegtuig verplaatsen van A naar B om daar tot hotel om te bouwen en een soort gelijk toestel van B naar C verplaatsen om te ontmantelen is niet duurzaam.

Gebruik dan gewoon het toestel op locatie B direct als hotel.

Dan moeten de maatschappijen wel op tijd van elkaars plannen weten, er aan mee willen werken en het eens kunnen worden.

Daarnaast is het ook niet duurzaam om mensen helemaal naar Spanje te brengen en diezelfde mensen een week later weer op te komen halen :(

Als je niks meer mag doen omdat het niet duurzaam is blijft er weinig over
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 17:23:52 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177554129
Duurzaamheid is een enorm rekbaar begrip. Je kunt het op je eigen manier invullen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 2 maart 2018 @ 19:23:28 #231
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177556784
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

Een vliegtuig verplaatsen van A naar B om daar tot hotel om te bouwen en een soort gelijk toestel van B naar C verplaatsen om te ontmantelen is niet duurzaam.

Gebruik dan gewoon het toestel op locatie B direct als hotel.

Net zoals het ridicuul is om een vliegtuig van Amsterdam naar Twente vliegen om daar te slopen en vervolgens uit Spanje onderdelen naar Amsterdam te halen voor onderwijs doeleinden.
Het is misschien niet de meest effciente manier, maar het zegt weinig over duurzaam.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177572113
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

Een vliegtuig verplaatsen van A naar B om daar tot hotel om te bouwen en een soort gelijk toestel van B naar C verplaatsen om te ontmantelen is niet duurzaam.

Gebruik dan gewoon het toestel op locatie B direct als hotel.

Net zoals het ridicuul is om een vliegtuig van Amsterdam naar Twente vliegen om daar te slopen en vervolgens uit Spanje onderdelen naar Amsterdam te halen voor onderwijs doeleinden.
KLM is dan ook geen non profit organisatie. Als het simpelweg teveel geld kost is duurzaam natuurlijk niet de beste optie. Als corendon bij wijze van spreken twee tientjes biedt voor je 747, maar je kan, zelfs na het vliegen naar de woestijn voor het karkas nog 100 euro krijgen, ben je gek als je de duurzame route neemt, dat houdt je dan niet lang vol als bedrijf...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_177583212
Vanavond op NPO2 om 21:20 - 22:00 uur: Andere Tijden - Herrie om Schiphol
quote:
Het oorverdovende geluid van overvliegende Jumbo’s maakt het onmogelijk op mooie dagen in de tuin een gesprek te voeren. En Schiphol groeit maar door. Nu de uitbreiding van vliegveld Lelystad door gegoochel met cijfers tot in Overijssel en Gelderland tot verontwaardiging leidt, kijkt Andere Tijden naar de laatste uitbreiding van Schiphol: de Polderbaan.

Omwonenden en de gemeente vertellen over wat hen werd beloofd, oud-Schipholdirecteur Cerfontaine en oud-minister Netelenbos vertellen wat zij beloofden. Andere Tijden over de uitbreiding van Schiphol, nu het dossier Lelystad een kopie lijkt te worden.
pi_177607502
Gaat er nog iemand het MH17 verhaal kijken vanavond?

21:30 op National Geographic
Do what you love, love what you do!
pi_177610920
PH-BFC "City of Calgary" gaat haar laatste dagen in.
Momenteel is ze onderweg terug naar Amsterdam als KL856 vanuit Seoul en landt morgenochtend om
04:12 uur. Dan dezelfde dag naar Houston.
Dinsdagmorgen naar Los Angeles en komt woensdagochtend 7 maart om 09:05 uur aan op Schiphol.
Tenzij de schedule wordt aangepast lijkt dit haar allerlaatste vlucht te worden.
PH-BFC heeft al een plakkaat in de cabine hangen (bij de trap naar upper deck) met 7 maart als laatste dag.

EDIT: -BFC lijkt woensdag 7 maart nog een vlucht naar Mexico te maken, terugkomst op donderdagmiddag.

Calgary zal worden overgevlogen naar Teruel, Spanje, haar zusters -BFM (eerste gepensioneerde KLM 747), -BFO, -BFA, -BFP zijn haar voorgegaan. Ze is de 10e 747-400 die vertrekt en na haar vertrek blijven er 12 over van de oorspronkelijke 22 over; 6 full pax en 6 combi toestellen.

KLM | B744 | PH-BFC by Zsolt Máté, on Flickr

Vorige week zondag, ook vanuit Los Angeles.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-03-2018 21:17:00 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 maart 2018 @ 22:52:30 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177611677
Dat toestel is de nieuwe recordhouder met de meeste vlieguren toch?

Gelukkig vertrekt de laatste 747 pas medio 2021 hoorde ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177612709
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat toestel is de nieuwe recordhouder met de meeste vlieguren toch?

Gelukkig vertrekt de laatste 747 pas medio 2021 hoorde ik.
Klopt. -BFC heeft inderdaad de meeste vlieguren ooit wereldwijd en de laatste KLM 747 zou na het zomerseizoen van 2021 weg gaan.
Is dus wat achteruit geschoven want dit was eerst nog najaar 2020, voorjaar 2021.
pi_177620717
MH3 is weer vertrokken vanaf London Heathrow, onderweg naar Kuala Lumpur: https://www.flightradar24.com/MAS3/109da4ee

Het is - voorlopig - de laatste long haul A380 vlucht voor Malaysia Airlines, vanaf morgen worden beide dagelijkse vluchten uitgevoerd door de A350-900; de andere vlucht wordt als sinds 15 januari door de A350 gevlogen.
De A380 zal nu meer regionale vluchten gaan uitvoeren waar het korte periodes vliegt naar onder andere Seoul, Hong Kong, Tokio en Sydney.
Tussen 20 juli en 3 september keert het weer even terug op de route naar London.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.


De reguliere A330-300 staat weer ingepland...
pi_177626064
quote:
PH-BFC Ze is de 10e 747-400 die vertrekt en na haar vertrek blijven er 13 over van de oorspronkelijke 22 over; 6 full pax en 7 combi toestellen.

BFC is inderdaad de tiende die wordt uitgefaseerd, maar dan zijn er nog twaalf over: BFB/G/H/L/N/Y Full pax en BFI/S/T/U/V/W Combi.

Ik vermoedde dat men zou wachten tot de BFW terug is van de C-Check, dat scheelt niet veel want de BFW is onderweg als KL9876 vanuit XMN.

[ Bericht 10% gewijzigd door inkjet op 05-03-2018 19:04:22 ]
--
pi_177629251
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:58 schreef inkjet het volgende:

[..]

BFC is inderdaad de tiende die wordt uitgefaseerd, maar dan zijn er nog twaalf over: BFB/G/H/L/N/Y Full pax en BFI/S/T/U/V/W Combi.

Ik vermoedde dat men zou wachten tot de BFW terug is van de C-Check, dat scheelt niet veel want de BFW is onderweg als KL9876 vanuit XMN.

Helemaal gelijk. Had klein detail nog niet aangepast in mijn virtuele papieren. :P
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:17:27 #241
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_177645468
Geklapte bak op final Latakia is bort 52 rood. RF-92955 c/n 10107 van Tambov.

Hier vorig jaar op zijn thuisbasis:



[ Bericht 60% gewijzigd door PluggieOD op 06-03-2018 18:37:26 ]
pi_177646756
Is het legaal om te spotten in Rusland of topgeheime operatie voor deze foto's? :P
Jack does it in real time...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 maart 2018 @ 21:21:53 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177649368
De komst van de A350-900 voor KLM gaat definitief door. Dit betekent dat deze toestellen vanaf 2020 in gaan stromen.

Best wel logische combi met de 787, omdat beide toestellen in hun eigen bepaalde range voordelen bieden.

https://www.luchtvaartnie(...)-krijgt-airbus-a350s
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177651307
Als het de A350-1000 wordt is het helemaal een ander toestel. Qua aantal passagiers is er weinig verschil tussen een 787-10 en een A350-900. De -10 is goedkoper per vlucht op kortere routes, dat is dan het belangrijkste verschil. Ik ben benieuwd welk model het wordt.
--
  dinsdag 6 maart 2018 @ 23:05:30 #245
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_177652892
DNATA gaat lekker, na Aviapartner Cargo overgenomen te hebben en Onur Air binnengehaald te hebben doen zij sinds kort ook de passagiers- en bagageafhandeling van Royal Jordanian.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_177653934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste Airbus A330-800neo is uit de paintshop:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Airbus heeft slechts een order voor 6 toestellen van Hawaiian Airlines. En die schijnt al te kijken naar de 787 i.p.v. deze toestellen.
Vandaag heeft Hawaiian Airlines bekend gemaakt dat ze een letter of intent hebben getekend voor de koop van 10 Boeing 787-9's met opties voor 10 meer.
Op 27 februari heeft de airline de order voor 6 Airbus A330-800's geannuleerd.
Hiermee heeft Airbus geen enkele order meer staan voor de A330-800neo.
Voor de A330-900neo heeft de bouwer 214 orders staan.

pi_177656457
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat China Southern deze zomer weer tijdelijk met de A380 naar Schiphol komt.
Vooralsnog staat dit toestel tussen 10 juli en 8 oktober ingepland op de route Beijing - Amsterdam.

[ afbeelding ]
https://www.airplane-pict(...)irlines-airbus-a380/
Waar haal je zulke informatie vandaan? Ik heb wel eens gezocht naar een overzicht van geplande routes en de toestellen die erop worden ingezet, maar nog niet gevonden...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_177658695
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:03 schreef Hojdhopper het volgende:
Waar haal je zulke informatie vandaan? Ik heb wel eens gezocht naar een overzicht van geplande routes en de toestellen die erop worden ingezet, maar nog niet gevonden...
Fora, nieuwssites over luchtvaart, airlineroute.com e.d.
  Moderator woensdag 7 maart 2018 @ 11:40:36 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177659211
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 22:11 schreef inkjet het volgende:
Als het de A350-1000 wordt is het helemaal een ander toestel. Qua aantal passagiers is er weinig verschil tussen een 787-10 en een A350-900. De -10 is goedkoper per vlucht op kortere routes, dat is dan het belangrijkste verschil. Ik ben benieuwd welk model het wordt.
900 wordt toch gezegd? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 7 maart 2018 @ 20:32:10 #250
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_177671436
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:05 schreef G-Pier het volgende:
DNATA gaat lekker, na Aviapartner Cargo overgenomen te hebben en Onur Air binnengehaald te hebben doen zij sinds kort ook de passagiers- en bagageafhandeling van Royal Jordanian.
Binnenkort gaan SunExpress en Pegasus ook naar dnata.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_177672611
quote:
900 wordt toch gezegd? ;)
We gaan het zien, KLM had ook 21 787-9's besteld...
--
pi_177673706
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:12 schreef Iemand91 het volgende:
De romp voor de 10.000e Boeing 737 is onderweg van Wichita, Kansas naar de Boeing Renton Factory in Renton, Washington. Deze 737 MAX 8 zal als N8717M voor het Amerikaanse Southwest vliegen.
De maatschappij is de grootste 737 klant en heeft - inclusief al de al in gebruik zijnde geleverde toestellen - 1011 orders voor de 737.
Ze vliegen momenteel met 712 737's rond, waaronder 13 737 MAX 8.
Na de Douglas DC-3 is het de meest geproduceerde verkeersvliegtuig ooit.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
BoeingAirplanes twitterde op woensdag 07-03-2018 om 18:48:54 The 10,000th 737 just rolled off the assembly line and we are in awe. Thank you to our many customers! We love building 737s for you with excellence, pride and passion. #Boeing #avgeek reageer retweet




quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 22:41 schreef Iemand91 het volgende:
In other 747 news; de laatste KLM 747 vertrekt na het zomerseizoen van 2021.
Planning is dus iets opgeschoven; vooralsnog leek de laatste vlucht ergens tussen het einde van het zomerseizoen van 2020 en begin 2021 plaats te vinden.
PH-BFW staat sinds vorige week weer in Xiamen voor een C-check; in 2016 stond ze nog in Jakarta voor een D-check. Hopelijk kijken ze daar het lakwerk ook even na:

[ link | afbeelding ]KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr
De Chinezen hebben City of Shanghai inderdaad een touch-up gegeven:


Bron: https://www.facebook.com/(...)nk/1592425724179906/

[ Bericht 27% gewijzigd door Iemand91 op 07-03-2018 22:18:04 ]
pi_177675133
Hele grote verrassing dit; Virgin Atlantic heeft hun order voor 6 Airbus A380 geannuleerd: http://www.airbus.com/aircraft/market/orders-deliveries.html

pi_177675544
Waarom heeft Boeing eigenlijk hun vliegtuigen altijd in het groen in de fabriek?
pi_177675606
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 22:54 schreef Carlos93 het volgende:
Waarom heeft Boeing eigenlijk hun vliegtuigen altijd in het groen in de fabriek?
Beschermlaag tot de uiteindelijke paintjob erop gaat.
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:49:11 #256
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_177685698
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 20:32 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Binnenkort gaan SunExpress en Pegasus ook naar dnata.
Ja, dat heb ik inderdaad ook begrepen. PC gaat binnen twee weken nog switchen. Het gaat heel hard, het zou mij oprecht niks verbazen als dnata na een lange tijd een andere passagiersafhandelaar zou overnemen.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_177698220
JetPhotos twitterde op donderdag 08-03-2018 om 01:22:37 ‘Who’s a good 737?’ ‘You’re a good 737!’ https://t.co/sq0ATJrjka © Alexander Lebedev https://t.co/DV6b2oW3a8 reageer retweet
pi_177711420
https://www.flightradar24.com/52.35,4.78/12

PH-BFC is zojuist op de Zwanenburgbaan geland vanuit Hong Kong. Dit was de laatste commerciële vlucht voor
City of Calgary. Volgende week al door naar Teruel, Spanje.

Laatste uitgaande vlucht, gisteravond naar Hong Kong:


Bron: https://www.facebook.com/(...)e=3&permPage=1&ifg=1

Vertrek vanmiddag in Hong Kong:

KL B744M PH-BFC @ KL888 by EddieWongF14, on Flickr

Aankomst in Amsterdam zo'n 4 uur geleden:


Bron: https://www.facebook.com/(...)e=3&permPage=1&ifg=1


Bron: https://www.facebook.com/(...)e=3&permPage=1&ifg=1

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 09-03-2018 23:09:37 ]
  maandag 12 maart 2018 @ 12:00:15 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177764811
De Telegraaf is vroeg met de 1 april grappen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1776798/schiphol-zoekt-zee-op
So we just called him Fred
  maandag 12 maart 2018 @ 12:04:47 #261
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177764885
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:00 schreef FredvZ het volgende:
De Telegraaf is vroeg met de 1 april grappen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1776798/schiphol-zoekt-zee-op
Helaas is dit geen grap, die groeperingen roepen hier al veel langer om.

Gaat uiteraard nooit gebeuren...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 12 maart 2018 @ 12:14:42 #262
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177765067
Is er hier uberhaupt ooit naar gekeken qua kosten?
  maandag 12 maart 2018 @ 12:27:40 #263
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177765320
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is er hier uberhaupt ooit naar gekeken qua kosten?
Vast wel, want Schiphol/LVNL/KLM zouden niets liever willen dan zonder geluidsrestricties opereren.

Alhoewel er dan waarschijnlijk weer een milieuclubje opstaat omdat de kabeljauw niet meer kan slapen ofzo ...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 12 maart 2018 @ 13:18:50 #264
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177766733
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is er hier uberhaupt ooit naar gekeken qua kosten?
Daar zijn wel eens studies naar gedaan, het kost miljarden om het te bouwen en dan nog een jaarlijks tientallen miljoenen om het geheel op zijn plek te houden.

En daarnaast gaat het ook niks op lossen, voor veel reizigers is Schiphol een overstap. En ze kiezen voor Schiphol omdat een reiziger daar snel kan overstappen. Als er zo'n afstand tussen de baan en de terminal zit, dan valt het hele voordeel weg.
So we just called him Fred
  Redactie Sport / Supervogel maandag 12 maart 2018 @ 18:23:49 #265
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_177774472
https://www.rtvnoord.nl/n(...)ndt-op-Airport-Eelde


Rond 14.30 uur dinsdagmiddag, dan moet het gebeuren. Dan landt voor het eerst in de geschiedenis een Boeing 747 op Groningen Airport Eelde.

Morgen wordt een vliegtuig van Atlas Air verwacht dat wél zal landen. Het komt aangevlogen vanuit Portland en na de tussenstop op Eelde doorvliegt naar Koeweit.

Een woordvoerster van het vliegveld legt uit dat er passagiers aan boord zijn die speciaal hierom gevraagd hadden omdat ze bij een afspraak in Noord-Nederland moeten zijn: 'Het gaat om een privévlucht. En nee, het zijn geen bekende mensen.'
  maandag 12 maart 2018 @ 18:35:04 #266
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177774771
Klinkt logisch, ik huur ook altijd een 747 als ik ergens in Noord Nederland moet zijn _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator maandag 12 maart 2018 @ 18:42:29 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177774930
Gaaf :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 12 maart 2018 @ 19:04:13 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177775434
quote:
14s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:23 schreef Pino112 het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)ndt-op-Airport-Eelde

Rond 14.30 uur dinsdagmiddag, dan moet het gebeuren. Dan landt voor het eerst in de geschiedenis een Boeing 747 op Groningen Airport Eelde.

Morgen wordt een vliegtuig van Atlas Air verwacht dat wél zal landen. Het komt aangevlogen vanuit Portland en na de tussenstop op Eelde doorvliegt naar Koeweit.

Een woordvoerster van het vliegveld legt uit dat er passagiers aan boord zijn die speciaal hierom gevraagd hadden omdat ze bij een afspraak in Noord-Nederland moeten zijn: 'Het gaat om een privévlucht. En nee, het zijn geen bekende mensen.'
Morgen hebben die towerboyz daar op Eelde allemaal schoon ondergoed bij zich :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator maandag 12 maart 2018 @ 19:12:20 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177775672
quote:
10s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Morgen hebben die towerboyz daar op Eelde allemaal schoon ondergoed bij zich :+
Geen idee of het een vaste ploeg is die daar zit, maar ze werken voor dezelfde baas als hun collega's op Schiphol ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 12 maart 2018 @ 21:12:31 #270
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_177778825
Hadden MS en Google niet datacenter's in Groningen. Wie weet is het wel een delegatie van een van hun die langs onderdelen van het bedrijf gaan.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 maart 2018 @ 21:17:00 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177778983
quote:
99s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:12 schreef DaMook het volgende:
Hadden MS en Google niet datacenter's in Groningen. Wie weet is het wel een delegatie van een van hun die langs onderdelen van het bedrijf gaan.
MS niet. Google heeft hier in het noorden meerdere datacenters zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177786666
Hier kan je hem live vinden!
https://www.flightradar24.com/CMB529/10b233ee
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 13 maart 2018 @ 13:46:18 #273
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_177790608
Nu boven Schotland. Schijnen USAF-mensen te zijn, voor Frisian Flag.
pi_177790766
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:46 schreef Pino112 het volgende:
Nu boven Schotland. Schijnen USAF-mensen te zijn, voor Frisian Flag.
Jup.

Toestel is N464MC, een van de 4 laatste Amerikaanse 747's die nog passagiers vervoerd:

pi_177791262
Korte impressie van gisteren. Het lijkt erop dat City of Calgary er 141.938 vlieguren en 17.271 cycles op heeft zitten.
Hiermee verslaat ze haar zusters -BFD en -BFF en is ze de nieuwe recordhouder meest aantal vlieguren voor een straalvliegtuig wereldwijd.
Ondanks het feit dat ze in 1989/1990 - gloedjenieuw en slechts 3 maanden na levering aan KLM - maandenlang uit de running was na vlucht KL867.








Aankomst in Teruel:


Alle foto's zijn gemaakt door mensen die ze hebben toegevoegd aan deze Facebook Groep: https://www.facebook.com/groups/FarewellKLMBoeing747/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 maart 2018 @ 19:19:20 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177798793
Per dag ruim 13 uren in de lucht en dat inclusief die lange stilstand, onderhoud en de tijd tussen de vluchten.

Zit de PH-BFB een beetje in de buurt qua aantal vlieguren of is er een andere 747 die het record van de PH-BFC kan bedreigen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177806958
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
Per dag ruim 13 uren in de lucht en dat inclusief die lange stilstand, onderhoud en de tijd tussen de vluchten.

Zit de PH-BFB een beetje in de buurt qua aantal vlieguren of is er een andere 747 die het record van de PH-BFC kan bedreigen?
Ik heb helaas niet van alle kisten echt actuale cijfers, maar met wat ik heb denk ik niet dat -BFB dit gaat overtreffen (ook omdat zij eind dit jaar eruit gaat)
Misschien kan -BFG ons nog wel verrassen.
De combi's maakten meer uren per dag dan de full-pax.
  woensdag 14 maart 2018 @ 02:57:10 #278
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_177808145
Vanmiddag een uurtje naar de Franse Alpha Jet E's gaan kijken die Nederland aandeden.
EHEH 170313/RWY03
E-128/705-TM c/s FAF 6441, E-166/705-RW cs FAF 6442, R205/64-GE c/s CTM 2057




Local:




De EAC 00.314 kisten zijn nachtstoppers en ex PdF. Tral kwam van Tartu.
pi_177815125
^^Mooie foto's
pi_177815885
En Bokito heeft haar laatste vertrek vanaf Schiphol gefilmd:


Interesting note; de gezagvoerder op de vlucht was Walter Vuurboom; hij was een van de twee first officers op de vlucht KL867 in 1989 die in de aswolk vloog.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 18:34:40 #281
74056 crew  ToT
pi_177821238
Okee het is baggerkwaliteit maar het vliegtuig was erg ver weg en erg hoog, maar enig idee wat dit voor eentje is? :)



Hij viel me op omdat hij ontzettend sterk glom. Op de foto te zien lijkt de glans van de motor af te komen.
(Foto is met een 600mm lens gemaakt; deze fucker was ECHT ver weg! :P )
  woensdag 14 maart 2018 @ 18:35:03 #282
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_177821242
China Southern is weer op zoek naar Nederlandssprekende Cabin Crew.
https://aviabanen.nl/vacature/cabin-crew-0
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_177821320
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:34 schreef ToT het volgende:
Okee het is baggerkwaliteit maar het vliegtuig was erg ver weg en erg hoog, maar enig idee wat dit voor eentje is? :)

[ afbeelding ]

Hij viel me op omdat hij ontzettend sterk glom. Op de foto te zien lijkt de glans van de motor af te komen.
(Foto is met een 600mm lens gemaakt; deze fucker was ECHT ver weg! :P )
Lijkt me de Airbus Beluga:

  woensdag 14 maart 2018 @ 18:40:30 #284
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177821325
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:34 schreef ToT het volgende:
Okee het is baggerkwaliteit maar het vliegtuig was erg ver weg en erg hoog, maar enig idee wat dit voor eentje is? :)

[ afbeelding ]

Hij viel me op omdat hij ontzettend sterk glom. Op de foto te zien lijkt de glans van de motor af te komen.
(Foto is met een 600mm lens gemaakt; deze fucker was ECHT ver weg! :P )
Airbus Beluga zo te zien, flink lensje ;)
-Spuit elf-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 maart 2018 @ 19:01:23 #285
74056 crew  ToT
pi_177821629
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Lijkt me de Airbus Beluga:

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Airbus Beluga zo te zien, flink lensje ;)
-Spuit elf-
:D Donders! En dat vloog dan dus gezellig in de buurt van het Dwingelderveld! :D
Thx! ^O^

En @ lensje; een Tamron 150 - 600 G2. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door ToT op 14-03-2018 19:10:12 ]
pi_177827648
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:01 schreef ToT het volgende:

[..]

[..]

:D Donders! En dat vloog dan dus gezellig in de buurt van het Dwingelderveld! :D
Thx! ^O^

En @ lensje; een Tamron 150 - 600 G2. :P
Ze komen zo goed als dagelijks over Nederland hoor. Zeker bij helder weer kun je ze direct herkennen.
Helaas heb ik (nog?) niet zo'n dikke tele op m'n DSLR...

De General Electric GE9X (voor de 777x) heeft gisteren voor het eerst het luchtruim gekozen.
Ruim 4 uur van/naar Victorville onder de vleugel van de General Electric testbed 747-400:





[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 15-03-2018 00:01:41 ]
pi_177828019
Echt een idiote motor, die diameter. _O_
Jack does it in real time...
pi_177849906
Dus...

ANTONOV VERLIEST LADING GOUD, PLATINA EN DIAMANTEN
quote:
YAKUTSK - De enige start- en landingsbaan van de luchthaven van het Russische Yakutsk is tijdelijk dicht. De baan ligt bezaaid met goudstaven, platina en diamanten. Een vrachtvliegtuig verloor de kostbare lading tijdens de start.

Door nog onbekende oorzaak schoot de vrachtdeur van de Antonov An-12 van Nimbus Airlines tijdens de start open. Daardoor viel de lading uit het vliegtuig en belandde op de startbaan.

Er is een grote opruimactie gaande om de kostbaarheden van de baan te halen. Ook in de omgeving van de luchthaven zijn goud, diamanten en platina gevonden.

De Antonov week uit naar Magan, in de buurt van Yakutsk.
  donderdag 15 maart 2018 @ 23:02:03 #289
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177851322
:D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_177858820
quote:
AMSTERDAM - Boeing moet mogelijk een hele serie Dreamliners aan de grond houden, omdat er een fabricagefout in de brandstoftank van deze populaire Boeing 787 zou zijn ontdekt.

Volgens een zegsvrouw van TUI is het lek in de tank van de Dreamliner het gevolg van een productiefout. Boeing wil daar nog niet op reageren.


De Nederlandse vakantievlieger TUI bevestigt aan De Telegraaf dat er vlak voor vertrek van een 787-vlucht van Schiphol naar de Cariben een brandstoflek in de tank is geconstateerd. Die begon ’te druppelen’. Zo’n ernstig gebrek kan tijdens de vlucht fataal uitpakken.

„We hebben toen uit veiligheidsoverwegingen besloten om niet meer met dit toestel te vliegen. We hebben onze passagiers, ook de wachtenden op de bestemming, in hotels ondergebracht en een ander vliegtuig ingehuurd. Dat zorgde voor een dag vertraging”, aldus de TUI-woordvoerster. Inmiddels is het toestel gerepareerd en weer in gebruik door TUI.

TUI beroept zich op overmacht, omdat een fout tijdens de bouw van deze Dreamliner haar niet toegerekend kan worden. „Dus hoeven we ook geen 600 euro schade aan de getroffen reizigers te betalen.”

Na uitgebreide inspectie bleek volgens de zegsvrouw van TUI dat de lekkage is ontstaan door een fout tijdens de productie van dit vliegtuig bij Boeing. „Onze andere twee Boeings 787 hebben we gelijk gecontroleerd, maar die blijken dit euvel niet te hebben.”

Boeing wil nog niet reageren op dit gevoelige juridische geschil. „We bevestigen noch ontkennen de oorzaak van het voorval. Dat wordt onderzocht”, aldus gisteravond de Nederlandse afdeling van de Amerikaanse fabriek. ’Geen commentaar’ om miljardenclaims te voorkomen, vrezen zevenhonderd gedupeerde passagiers.

Klacht
„Toch geloven we eerder dat TUI zich in alle bochten wringt om onder de wettelijke compensatieplicht uit te komen. Toeristen wijsmaken dat het hier zogenaamd om een fabrieksfout gaat, pikken we niet. We hebben een klacht ingediend bij de Nederlandse luchtvaartinspectie”, zegt de gedupeerde reizigster Ditte den Boer.

De Nederlandse luchtvaartinspectie ILT bevestigt dat zij deze klacht in onderzoek heeft. „We hebben zowel van de passagiers als van TUI een melding gekregen en we zoeken dit tot op de bodem uit”, aldus een woordvoerster.

Ook directeur Hendrik Noorderhaven van incassobureau EUclaim denkt niet dat er sprake is van een wanprestatie van Boeing.

„Wij gaan TUI voor de rechter slepen als ze niet over de brug komen. Ze moeten aantonen dat dit de schuld is van Boeing. Een technisch mankement is volgens de wet het risico van de vliegmaatschappij. Geen overmacht.”

De Boeing 787 is sinds 2012 het paradepaardje van de Amerikanen. Er zijn er meer dan 1300 van besteld, naast TUI bijvoorbeeld ook door Air France KLM.
https://www.telegraaf.nl/(...)r-begon-te-druppelen

Wat valt hier van te maken? Als dit daadwerkelijk een productiefout zou zijn, zouden dan niet per direct alle dreamliners met eenzelfde tank aan de grond gehouden worden?
pi_177872348
De eerste A340-300 voor het nieuwe Air Belgium heeft in Brussel haar paintstickerjob gekregen:

pi_177882121
Lufthansa heeft vanmorgen hun eerste A380 van Frankfurt naar München gevlogen.
Toestel was D-AIMB "München" met vluchtnummer LH380: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-aimb#10bd9d37

Lufthansa stationeert vanaf deze zomer 5 A380's in München.
7 A340-600's verhuizen van München naar Frankfurt.
(En 2 A340-600's komen terug van winteropslag naar München)

Aankomst München in München:



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 17-03-2018 14:17:19 ]
  zaterdag 17 maart 2018 @ 17:33:59 #294
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_177887347
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:06 schreef Iemand91 het volgende:
Lufthansa heeft vanmorgen hun eerste A380 van Frankfurt naar München gevlogen.
Toestel was D-AIMB "München" met vluchtnummer LH380: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-aimb#10bd9d37

Hij staat nu weer in Frankfurt.
Als ze met dat ding gaan pendelen tussen Frankfurt en München zou dat mooi wat files op de A3 en A9 kunnen schelen. :P
Wie dit leest is gek
  zaterdag 17 maart 2018 @ 23:34:34 #295
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177896623
Het vliegveld van Rotterdam is er niet overzichtelijker op geworden tijdens de verbouwing. De uitgang van P1 is nu opeens de ingang van P2.
Binnen is het ook enigzins chaotisch nu de security check van vertrekkende vluchten direct naast de aankomst zit.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 18:17:04 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177912346
'Sloop nieuwe luchthaven Berlijn en bouw opnieuw’

[ Bericht 10% gewijzigd door derLudolf op 18-03-2018 18:58:34 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177920624
Korte hop morgen:

TUI FLY MET BOEING 737 MAX VAN SCHIPHOL NAAR ROTTERDAM
quote:
ROTTERDAM - TUI fly maakt maandagmiddag een korte promotievlucht met de nieuwe Boeing 737 MAX 8. Het stille toestel wordt van Schiphol naar Rotterdam The Hague Airport gevlogen, met aan boord relaties en medewerkers.

Het in België geregistreerde toestel is het eerste van zeventig bestelde Boeing 737 MAX-toestellen dat tot 2023 aan de TUI Group wordt geleverd. Zowel de Belgische, Britse, Nederlandse als Zweedse dochtermaatschappijen gaan met het uiterst zuinige en stille type vliegen.

Vlucht OR7372 vertrekt maandag om 13.45 uur vanaf Schiphol en komt volgens planning om 14.15 uur aan op Rotterdam The Hague Airport.
pi_177928461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:06 schreef Iemand91 het volgende:
Lufthansa heeft vanmorgen hun eerste A380 van Frankfurt naar München gevlogen.
Toestel was D-AIMB "München" met vluchtnummer LH380: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-aimb#10bd9d37

Lufthansa stationeert vanaf deze zomer 5 A380's in München.
7 A340-600's verhuizen van München naar Frankfurt.
(En 2 A340-600's komen terug van winteropslag naar München)

Aankomst München in München:

[ afbeelding ]
Ja kut dus, ik dacht dat het 25 maart (volgende week zou zijn). Had al gepland te gaan spotten, zie ik gisteren ineens foto's hiervan op Facebook langs komen. :/
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_177931718
Deze beauties komen naar Schiphol:



In april komt hun Boeing 787-9 op vrijdag's naar Schiphol, deze vervangt de gebruikelijke A319 - A311 op vluchten RJ151 / RJ152.
Aankomst in Amsterdam is om 14:45 uur. Vertrek terug naar Amman om 15:40 uur.



En in Toulouse zijn de main sections voor de eerste All Nippon Airways Airbus A380 aangekomen.
De Japanse maatschappij krijgt er 3 in service voor de route tussen Tokio en Honolulu.
De eerste A380 zal in 2019 aan de maatschappij geleverd worden en krijgt de schildpad livery: https://gathering.tweaker(...)ge/50473885#50473885



[ Bericht 46% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2018 14:23:15 ]
pi_177932147
Die livery *;
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_177933579
RJ goden _O_
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')