Voorlopig zit point-to-point nog behoorlijk in de lift en dalen de prijzen op een aantal trajecten door bijvoorbeeld Norwegian. Ook zie je dat er steeds meer vluchten voor de ultra lange afstanden gaan zoals in de toekomst vanuit Australië rechtstreeks naar Londen ipv met een tussenstop. Pas als het met de A350/787/777/747 niet meer lukt kun je aan de A380 denken.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:45 schreef inkjet het volgende:
[..]
Airbus verwacht nog steeds dat met de slotbeperkingen op verschillende vliegvelden de tijd voor de A380 nog komt. Tot die tijd willen ze terug naar zes toestellen per jaar.
Ik zou mij verbazen als niet om de A320neo serie voor AF en 737 MAX voor KLM zou gaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Air France-KLM wil nog dit jaar besluiten over de vernieuwing van de Europese vloot.
https://www.luchtvaartnie(...)ese-vlootvernieuwing
Ben benieuwd met welke partij(en) het bedrijf in zee gaat
Het wachten is op de 797 voor Boeing en de A322/A323 voor Airbus. Die gaan de 757 en 767 definitief vervangen, al is deze markt op dit moment nog niet heel erg groot. Ik verwacht wel dat deze gaat groeien, gezien het aantal bestellingen voor de A321neo en de 737 Max10 bij elkaar opgeteld.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
Tja, ik weet niet.
De drukste luchthavens gaan de komende jaren verlichting krijgen.
London Heathrow krijgt een derde baan, Dubai gaat naar DWC, Beijing wordt gesplitst over twee luchthavens etc.
En wat hierboven ook al wordt genoemd, de 787/A350's van deze tijd openen nieuwe routes, LCC gaan nu ook steeds meer op long haul concurreren. A320neo's en 737 MAX's kunnen trans-Atlantisch worden gebruikt etc.
De CEO van Qantas heeft al aangegeven dat het goedkoper is om 2 787's achter elkaar aan te laten vliegen dan 1 A380. De kosten per stoel zijn lager en je hebt grotere flexibiliteit.
Maar goed met deze order staat de A380 productielijn weer voor jaren langer open en ik juich dat toe. Meer variatie vind deze aviation nerd alleen maar mooi.
Volgens gaat daar weinig verassend uitkomen dat AF met Airbussen blijft vliegen en Bobardiers bij gaat kopen voor vluchten van <150 pax.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Air France-KLM wil nog dit jaar besluiten over de vernieuwing van de Europese vloot.
https://www.luchtvaartnie(...)ese-vlootvernieuwing
Ben benieuwd met welke partij(en) het bedrijf in zee gaat
Als FredvZ gewoon netjes een link naar het vorige deel had geplaatst in zijn OP (zoals je van een modje toch mag verwachten), had je het daar al kunnen lezenquote:Op zaterdag 20 januari 2018 08:53 schreef xcachet het volgende:
Airbus melde 2 dagen geleden dat zij 36 meer A380 kisten gaan maken voor Emirates. Vanaf 2020 komt er steeds wat bij is de planning. Wat een aantal...
Je weet toch hoe reeksen werken? Je kunt nu ook met één klik naar het vorige deelquote:Op zaterdag 20 januari 2018 12:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als FredvZ gewoon netjes een link naar het vorige deel had geplaatst in zijn OP (zoals je van een modje toch mag verwachten), had je het daar al kunnen lezen
Gezien het grote aantal type ratings voor de 737 bij KLM en Transavia moet een andere leverancier wel heel erg voordelig aanbieden wil men een overstap maken. Dat zal ook gelden voor AF met de A320 serie.quote:Ben benieuwd met welke partij(en) het bedrijf in zee gaat
Bron: Guinness World Recordsquote:The fastest circumnavigation by scheduled flights through approx antipodal points is 55 hours 47 minutes and was achieved by Gil Azevedo (Portugal), in Shanghai, China, between 12 February and 14 February 2017.
Gil Azevedo decided to break this record because he is passionate about travelling, discovering new destinations and cultures and meeting new people.
He travelled from Shanghai to Auckland, Buenos Aires, Paris, Moscow to finish his trip in Shanghai, at the starting point.
Prachtig mooi vind ik dit soort fanatiekelingenquote:Op maandag 22 januari 2018 01:28 schreef Iemand91 het volgende:
Nutteloos weetje voor vandaag:
[ afbeelding ]
Momenteel is ene Andrew Fisher met KL702 onderweg van Buenos Aires naar Amsterdam waar hij om rond 09:30 uur zal aankomen: https://www.flightradar24.com/KLM702/103177b1
Daarna stapt hij over op China Eastern Airlines vlucht 772 naar Shanghai.
Hiermee wil hij het wereldrecord verbreken van Gil Azevedo om d.m.v. lijnvluchten zo snel mogelijk rond de aarde te vliegen. Dat record staat op 55 uur en 47 minuten:
[..]
Bron: Guinness World Records
Andrew Fisher wil dit met zo'n 3 uur vertbreken door rond te gaan van Shanghai naar Auckland, door naar Buenos Aires en Amsterdam en dan terug naar Shanghai waar hij dinsdagmorgen (lokale tijd) na zo'n 40.000 kilometer zal aankomen.
Hij is op zijn Twitter (enigszins) te volgen: https://twitter.com/AndrewFisherNZ
[ afbeelding ]
Had vannacht geen zin om uit te zoeken, maar ik heb net even zitten kijken welke vluchten hij neemt.quote:Op maandag 22 januari 2018 01:52 schreef NewHorizon het volgende:
Prachtig mooi vind ik dit soort fanatiekelingen
En nu maar hopen op geen vertragingen, die aansluitingen zullen vrij krap zijn..
Inmiddels vertrokken met 48 minuten vertraging. ETA op PVG 7:27 dus dat zou het totaal op 53 uur en 14 minuten brengen.quote:Op maandag 22 januari 2018 12:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Had vannacht geen zin om uit te zoeken, maar ik heb net even zitten kijken welke vluchten hij neemt.
Ik kom op (lokale tijden) het volgende:
Geplande tijden/echte tijden:
PVG-AKL: Air New Zealand 284 Boeing 787-9 ZK-NZJ
21/01 01:45 (02:13) uur -> 21/01 18:15 (18:03) uur
AKL-EZE: Air New Zealand 30 Boeing 777-200ER ZK-OKC
21/01 20:15 (20:40) uur -> 21/01 15:45 (15:37) uur
EZE-AMS: KLM KL702 Boeing 777-300ER PH-BVR
21/01 16:40 (16:57) uur -> 22/02 10:00 (09:39) uur
AMS-PVG: China Eastern MU772 Airbus A330-200 B-5968
22/01 12:40 uur -> 23/01 06:55 uur
Die laatste staat momenteel nog aan de gate: https://www.flightradar24.com/CES772/1032eeef
Als MU772 op geplande tijd aankomt; heeft hij er zo'n 52 uur en 42 minuten over gedaan.
twitter:AndrewFisherNZ twitterde op maandag 22-01-2018 om 23:59:37 52 hours 34 mins :-) new world record reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |