b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 20:04 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
GlenSpey | donderdag 18 januari 2018 @ 20:06 |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 20:10 |
In Duitsland is het treinverkeer gewoon compleet gestaakt en wordt uberhaupt niet meer opgestart. Dat is nog wel een fractie verder dan NS & ProRail gaan | |
James1988 | donderdag 18 januari 2018 @ 20:19 |
Iets specifieker: het Fernverkehr is in de hele bondsrepubliek gestaakt. Het Regionalverkehr is in een aantal deelstaten gestaakt, waar mogelijk wordt geprobeerd het weer op te starten. | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 20:32 |
Waar zouden we zijn met de trein Nou eh ik denk niet thuis nu | |
James1988 | donderdag 18 januari 2018 @ 20:35 |
Ik ben heel blij met een collega die me naar huis heeft gebracht | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 20:37 |
Me baas zei vanmorgen al, blijf thuis want het wordt geheid een puinzooi bij de NS. En jawel | |
Zug-Chef | donderdag 18 januari 2018 @ 20:38 |
Rond Groningen en Zuidbroek reden vandaag wel gewoon treinen, zoveel wind stond hier niet. Op 7 januari reden er overigens ook gewoon treinen en toen was het ook nog eens echt goed zonnig: Nadat DB Cargo op donderdag 4 januari de beladen dolime-trein uit Hermalle-Sous-Huy naar Veendam heeft gereden is de trein bij Nedmag achtergebleven. De vrijdag/zaterdagslag kwam daarmee te vervallen. Op de in het noorden van Nederland zeer zonnig verlopen zondag 7 januari 2018 toog het treinpersoneel op DB Cargo-lok 6412 in alle vroegte naar Veendam. Na het lossen van de trein kon ruim drie uur eerder dan de dienstregelingtijd vertrokken worden uit Veendam. We zien de 6412 van DB Cargo met 27 lege Taoos als trein 47615 door de boog bij Waterhuizen rijden op weg naar de voorlopige eindbestemming Onnen. De volgende ochtend wordt de trein naar België doorgevoerd. Na het binnenhalen van de nieuwe concessie Noordelijke Nevenlijnen 2020-2035 tekenden tekenden Arriva en Stadler voor de bouw van 18 zero-emissie-treinen. Deze unieke treinen zijn geschikt voor gedeeltelijke elektrificatie en speciaal voor en door Arriva samen met Stadler ontwikkeld. Daarnaast worden de bestaande 51 diesel-GTW-stellen compleet gerenoveerd en tevens uitgerust met geavanceerde batterijpakketten. Hierdoor ontstaat een complete vloot van 69 treinen, die tevens in een nieuwe wit/groen/zwarte kleurstelling op de baan zullen verschijnen. Het is de bedoeling dat de gerenoveerde stellen vanaf 2019 al op de baan zullen verschijnen, in aanloop naar de start van de nieuwe concessie in december 2020. Hierdoor zal in Noord-Nederland binnen drie jaar de huidige wit/rode kleurstelling gaan verdwijnen, waarmee ook een einde zal komen aan de drie Wiederline-stellen die met een Duitse en Nederlandse vlag zijn bestickerd. Op zondag 7 januari 2018 passeert stel 10301 "Annie en Riemer" als trein 20137 van Groningen naar Weener hier ter hoogte van Waterhuizen het Drentsche Diep. Op zon- en feestdagen rijdt Arriva op het traject Groningen-Zuidbroek tweemaal per uur, waarna de trein het ene half uur doorrijdt naar Veendam en op het andere half uur via Winschoten naar Weener wordt gereden. Op de zeer zonnige zondag 7 januari 2018 was GTW 2/8-stel 10304 "Hans Alders" onderweg als trein 37839 van Groningen naar Veendam en passeert hier ter hoogte van Westerbroek. In Groningen zijn beide treinseries op elkaar doorgekoppeld, waardoor al het materieel dat op zondag wordt ingezet voorzien moet zijn van het Duitse treinbeveiligingssysteem Indusi. Hierdoor komt het op zondag relatief vaak voor dat een of meerdere bestickerde Wiederline-stellen op deze lijn actief zijn. Zo ook op de zeer zonnige zondag 7 januari 2018, toen GTW 2/8 10302 "Bastiaan Jan Ader" onderweg is als trein 20136 van Weener naar Groningen en hier ter hoogte van Foxhol passeert. Station Kropswolde is genoemd naar het circa 1 km verderop gelegen Kropswolde, maar ligt feitelijk in het dorp Foxhol. Het werd tegelijk met de spoorlijn Groningen-Nieuweschans op 1 mei 1868 geopend. Het stationsgebouw, dat dateert uit 1915, is sinds 1989 tentoonstellingsruimte. In 2004 werd het aangewezen als rijksmonument. Op de zonnige zondag 7 januari 2018 vond ik dit doorkijkje vlakbij het station Kropswolde, met fraai zicht op het oude stationsgebouw. Terwijl de zon alweer snel richting horizon zakt maakt Arriva GTW-stel 10301 een stop als trein 20138 uit Weener naar Groningen. In alweer een fraai laagstaand zonnetje passeert op zondag 7 januari 2018 Arriva GTW 2/8 10302 "Bastiaan Jan Ader" voor het laatst de fotograaf, ditmaal even voor het station van Sappemeer Oost. Dit station zal in 2022 sluiten als gevolg van indienststelling van het nieuwe doorstroomstation Groningen, ook wel Spoorzone genaamd. Vanaf dat moment zullen de regionale treinen van Arriva niet meer Groningen als eindbestemming hebben maar worden deze doorgekoppeld tussen Roodeschool en Leer, Delfzijl en Veendam en Leeuwarden - Groningen Europapark. Treinen zullen dan langer worden om meer reizigers een zitplaats te kunnen bieden en omdat de perrons in Sappemeer Oost daarvoor te kort zijn zal het station, ondanks protesten, worden gesloten. | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 20:41 |
Mooie plaatjes gooz. | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 20:44 |
Waar zouden we zijn zonder de trein, nou ff niet thuis nu: Deze is wel vet. Geniaal zelfs. | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 20:48 |
Of ja juist wel. Serieus mooie reclame. | |
Salatrel | donderdag 18 januari 2018 @ 20:51 |
"Hebben we u ooit in de kou laten staan?" | |
Isabeau | donderdag 18 januari 2018 @ 20:52 |
Wat een prachtige foto's | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 20:55 |
[ Bericht 6% gewijzigd door PluggieOD op 18-01-2018 21:01:22 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 20:57 |
Ik blijf het nog steeds een van de beste slogans ooit vinden. | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 20:59 |
Mijn auto gaat ook wel eens stuk, dus, ja. Alleen van een staatssysteem is wel een beetje slecht als je zo plat gaat. | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 21:00 |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 21:01 |
^ tragisch idd. | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 21:04 |
Laatst gewijzigd: 18 januari 2018, 20.47 uur We adviseren u nog steeds om te kijken naar alternatief vervoer. Arriva-treinen in Noord Nederland en Limburg rijden wel. Heftig dat de hele NS eruit ligt al sinds 11:00. Echt heftig. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:05 |
ja, alleen al de diametrale afstand tussen streven en realiteit is een extra lachwekkendheidsfactor op zich | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 21:08 |
Niet diametraal. Zonder de trein, was je nu thuis, of bij een vriend, of op een station. Eerder hypotetisch. | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:09 |
Ben ik serieus de enige die het totaal niet raar vindt dat dit aan de hand is? Er zou maar met 140 tegen een boom gejakkerd worden ofzo. Jeetje. En alsof het op de weg (of op Schiphol, óf met de bus) beter is.... | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:11 |
Ja b2py vindt het vast ook niet raar. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:13 |
Nee niemand vindt het raar. En aangezien ik al de hele dag gewoon lekker thuis zit, vind ik het zelfs niet vervelend. Maar al die mensen die wel de baan op gegaan zijn, vaak omdat ze gewoon geen keus hadden, die zijn de sjaak en die vinden dat vervelend. En ook DAT vind ik niet raar Jij wel een beetje he | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 21:14 |
Niemand vind het raar, daarom zei me baas gister al, dit gaat geheid mis, blijf maar thuis of kom met de auto. | |
Kansenjongere | donderdag 18 januari 2018 @ 21:15 |
Ironisch genoeg zei NS gisterenavond zelf nog op hun forum tegen een reiziger die vroeg of hij zijn e-ticket dat was aangeschaft voor de dienstregeling werd aangepast mocht ruilen dat dat niet aan de orde was omdat hij er gewoon mee zou kunnen reizen vandaag. | |
Kansenjongere | donderdag 18 januari 2018 @ 21:17 |
En zo'n bericht van een woordvoerder van NS dat in feite gewoon neerkomt op "zie zelf maar hoe u thuiskomt, van ons hoeft u voorlopig in ieder geval niets te verwachten" komt natuurlijk ook niet erg professioneel over. | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:17 |
Nee hoor, dat vind ik niet raar. Wat ik raar vind is dat iemand op het NOS Journaal aan het woord komt die zegt "t is altijd wat, blaadjes op de rails, nu weer dit t is net siberië" [sic] Dude | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:18 |
Ja, het serviceniveau is echt allesbehalve op orde. Dat heb ik vandaag nog in een panelenquête geroepen. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:18 |
Nee, maar ook dat vindt niemand meer raar | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:18 |
Zeiden ze dat letterlijk? Want ik heb er moeite mee om dat te geloven. | |
hm. | donderdag 18 januari 2018 @ 21:20 |
Er rijden stiekem best nog wat treinen. Op veel trajecten pendelen sprinters heen en weer. Het is alleen zo jammer dat NS geen overzichtje heeft waar de stremmingen zijn. Ook jammer dat er al de hele avond wordt omgeroepen dat je alternatief vervoer moet zoeken. Op goed geluk knooppunthoppen gaat vooralsnog goed Bijna thuis.... | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:21 |
"NS raadt mensen aan een alternatief te zoeken, biedt echter zelf geen alternatief aan". Dat staat overal in de media. Dat komt toch wel op hetzelfde neer toch | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 21:21 |
Wij hebben gewoon de hele dag gebouwd hoor, heb alleen de kraan afgezegd 👌🏼 | |
Kansenjongere | donderdag 18 januari 2018 @ 21:22 |
Nee, het letterlijke bericht waarmee men in de avondspits, toen er nog steeds geen enkele trein reed (en ook geen treinvervangend vervoer), kwam luidde:
| |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 21:22 |
Niet zomaar een woordvoerder, ik zag dat ze Marjan Rintel naar voren hadden geschoven | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:24 |
Tja, waar haal je de honderdmiljoenmiljard bussen vandaan. Ik vind dat er wel meer effort in had mogen worden gestoken, daar niet van, maar hoe vervoer je 150.000 reizigers vanaf Utrecht naar andere plekken.... | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:24 |
rijdendetreinen.nl heeft een prachtig overzicht met actuele vertrektijden en tot waar de treinen komen. | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 21:30 |
Sigh. Laatst gewijzigd: 18 januari 2018, 20.47 uur We adviseren u nog steeds om te kijken naar alternatief vervoer. Arriva-treinen in Noord Nederland en Limburg rijden wel. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:31 |
Ja precies. Daarom snapte ik je opmerking van vanmiddag over die taxibon ook niet | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:33 |
Huh? Wat heb ik in godsnaam geblaat? | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:33 |
Dit komt allemaal omdat NS vrijwel niets méér weet dan de gestrande reizigers. Ze zijn in zo'n situatie gewoon alles kwijt. Poppetjes, ijzer, overzicht, controle. Alles. Kun je je over opwinden, haalt niet veel uit | |
Salatrel | donderdag 18 januari 2018 @ 21:34 |
tja het nieuws zat vol met omgewaaide vrachtwagens en ook bussen die naast de weg terecht kwamen. ik denk dat er gewoon geen bussen beschikbaar gesteld werden | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:36 |
Ik vind het vrij respectabel dat je alweer op relatief veel plekken kan komen zo snel na dit. Dat is ook wel eens anders geweest. | |
Peterselieman | donderdag 18 januari 2018 @ 21:37 |
mja, dan moet het wel verantwoord zijn om de weg op te gaan. | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 21:37 |
Domste reply op fok ooit. Mensen zaten en zitten 10 uur klem. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:37 |
oh ik ben dingen doormekaar aan het halen, sowwy Lama | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:39 |
Ben jij nieuw op fok? Ik heb het nog weleens dommer gezien hoor In fact, ik ga wel met hem mee. In het verleden was "misschien rijdt er morgenochtend weer wat" het beste waar je op kon hopen. Dit is wel een verbetering op zich | |
Fred | donderdag 18 januari 2018 @ 21:40 |
Volgens mij zijn ze al jaren crisismanagers kwijt. | |
James1988 | donderdag 18 januari 2018 @ 21:40 |
Het is een situatie die vooraf door veel mensen is onderschat (ik was anders thuisgebleven) en die heel moeilijk te beheersen is wanneer het eenmaal losbarst. Personeel en materieel zijn overal gestrand, er waren om 17:30 nog meer dan 60 infra-storingen en de mankracht om dat allemaal te herstellen is beperkt. Ga er maar aan staan. | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:41 |
In tegenstelling tot de vorige drie keer waarbij ik mocht overnachten in resp het Rabotheater, het Beatrixtheater en de fucking jaarbeurs. Ga fietsen joh. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:42 |
Ik heb ook gewoon mazzel hoor, dat ik gisteren cursus had en niet vandaag. Denk niet dat het speelbaar geweest was als ik vanochtend gezegd had "Joh doeieloei, ik blijf even profylactisch thuis " | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:42 |
Luisteren naar mij, ik heb maandag na dat plaatje van b2py gelijk maar ff donderdag "thuiswerken" in m'n agenda gezet | |
Peterselieman | donderdag 18 januari 2018 @ 21:42 |
precies en dat Arriva in Noord-Nederland normaal reed komt doordat daar de storm overtrok en het hier wel hard waaide, maar niet zo erg dat er bomen op het spoor vielen. | |
PluggieOD | donderdag 18 januari 2018 @ 21:43 |
Ik heb ook gewoon 2 fietsen en geluk dat me baas van te voren voorspelde blijf lekker thuis. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:44 |
HOEZO DAN HOEZO DAN HOEZO DAN HE HE HE WIE BEN JIJ DAN HE | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:46 |
Orakel jongen! Let op m'n woorden; hoogste waterstand in de rivieren in jaren in het voorjaar met ook allerlei nare gevolgen. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:46 |
| |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:48 |
In b4 "als ze nou gewoon die vloot DM'90 niet in de mottenballen hadden gezet" | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:48 |
Nee dat gaat nu juist echt enorm goed nu hoor je er nauwelijks wat over, toen er in '93 en '95 geëvacueerd moest worden waren we wereldnieuws EN NU NIET | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:49 |
Dat zou best een domme reply zijn ja. Als de bovenleiding stuk is, kun je ook geen reizigersdienst met dieseltreinen rijden natuurlijk. Je kunt NET schouwritten rijden, met alle mitsen en maren. | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 21:50 |
Ja, maar wat we net hebben gehad was van een beetje extreme regenval. Er is in jaren niet zoveel sneeuw gevallen in de Alpen en ik verwacht dat de Rijn en de IJssel, zélfs met Ruimte Voor De Rivier (fantastisch project trouwens, echt de moeite waard om eens naartoe te fietsen c.q. rond te wandelen!) de kades in Diverse steden onder gaan zetten. En ik denk dan aan '93/'95 inderdaad minstens. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 21:51 |
Ik zou het met buitengewone interesse volgen | |
Montagui | donderdag 18 januari 2018 @ 22:26 |
10 voor half 6 op station Utrecht, kwart voor 10 thuis in Helmond. Ondertussen iets over 7 de bus ingestapt maar Oosterhout, vandaar met de bus naar Tilburg. Hoppa de trein naar Eindhoven en dan overstappen naar Helmond. Het lukt wel, maar je bent effe bezig. | |
Litpho | donderdag 18 januari 2018 @ 22:40 |
Even los van het feit dat ik nog steeds het praktisch nut van preventief uitdunnen betwijfel, de inzet die ze vanmiddag/vanavond tonen om er het beste van te maken (rijdend personeel, planners, bijsturing) is bewonderenswaardig. Zou er dan toch nog hoop voor ze zijn? . | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 22:59 |
Ik denk dat de logica achter de LUD is dat je nadat de calamiteiten voorbij zijn veel minder moeite hoeft te doen om de treindienst te kunnen opstarten. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 23:05 |
ja, dat denk ik ook. Maar dat klinkt al snel als "het valt wel mee" en in de praktijk zijn reizigers dan toch teleurgesteld. Daar moet misschien eens wat meer voorlichting, wat meer duidelijkheid aan geschonken worden. Want als je 2 opties hebt: 1. Volledige drgl rijden net zo lang tot alles helemaal de soep in gelopen is 2. Preventief LUD dan moet je daar wel bij zeggen dat het in geval van optie 1 24 tot 36 uur duurt om de boel weer normaal te krijgen, vanaf het moment dat je kunt gaan beginnen met repareren. En dat dat bij optie 2 weliswaar veel sneller gaat, maar dat mensen jammerdebammer toch nog even 12 uur moeten wachten voordat eea weer zoals verwacht is. Voor een gestrande reiziger in de winterse kou valt "12 uur" op geen enkele manier mee. | |
Yreal | donderdag 18 januari 2018 @ 23:08 |
Lud is dan nog een ding, maar ga dan met langere treinen rijden en niet met kortere | |
SymbolicFrank | donderdag 18 januari 2018 @ 23:21 |
Dus. Toen de NS nog van de staat was, adviseerde die met slecht weer het openbare vervoer te gebruiken. Het was dan heel druk in de trein en bus. De NS zette dan alle extra treinen in die ze nog hadden. Tegenwoordig is dat andersom. Als er maar mogelijk een heel klein beetje wat aan de hand is met het weer, begint de NS met de helft van alle treinen te cancellen. Dat is tegenwoordig standaard. En als er dan nog kans is op vertraging, leggen ze gewoon alles stil. Want, als een trein meer dan 5 minuten vertraging heeft, moeten ze een boete betalen. Behalve als ze die trein laten vervallen, of als ze met een aangepast rooster rijden omdat gewoon rijden absoluut onmogelijk is. En dus is het dat steeds vaker. Terwijl Arriva gewoon overal reed, behalve op de paar plaatsen waar er een boom op de bovenleiding was gevallen. Het kan dus wel! Kortom, als het nu slecht weer is, mag je hopen dat je een auto hebt, zodat je achteraan kan aansluiten in de file. Want de NS laat het zeker afweten. Kunnen we die hele troep niet aan de DB verkopen voor een paar Euro? Het kan er alleen maar beter op worden. | |
desbarts | donderdag 18 januari 2018 @ 23:23 |
Pardon? Je weet dat momenteel in heel duitsland geen treinen rijden, Arriva op de meeste plekken ook niet reed en dat een uitgedunde dienstregeling niet voor de lol wordt ingestart? | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 23:24 |
Toch bezienswaardig hoe je hier steeds weer van die eendagskankeraars langs ziet komen als het een keer in de soep loopt. DAN heeft men ineens alle verstand van de wereld over hoe het allemaal werkt | |
SymbolicFrank | donderdag 18 januari 2018 @ 23:25 |
/eject | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 23:26 |
Laat gaan joh Komend weekend is het weer tijd voor ons jaarlijkse Nieuwjaarsrondje It giet oan! | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 23:27 |
HAHAHAHAHAHHAHAHAAA ok doei. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 23:32 |
JDude | donderdag 18 januari 2018 @ 23:34 |
Veel plezier mannen! (En vrouw, toch?) | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 23:35 |
Het gaat epiesj worden Met vrouw | |
liesje1979 | donderdag 18 januari 2018 @ 23:43 |
Dank u. | |
liesje1979 | donderdag 18 januari 2018 @ 23:44 |
Ha! Je voelt het he? Het duurde even maar dan heb je ook wat. We gaan dit gewoon doen! | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 23:48 |
Ja het duurde wel even ja. Maar nadat ik een aflevering van Rail Away gekeken had ging het wel weer | |
hm. | donderdag 18 januari 2018 @ 23:51 |
Je ziet vaak de gevolgen van de voorspelde code oranje/rood wel meevallen, zeker landelijk. Vandaag pakte het anders uit: veel omgevallen bomen en dus infra-storingen, met serieuze schade. Op het moment dat het heftigste weer is overgetrokken, zou je idealiter beginnen met schouwen om te kijken waar weer gereden kan worden. Hier gaar uiteraard veel tijd in zitten. De volgende stap lijkt mij logischerwijs een nooddienstregeling met pendelende treinen op te zetten waar het kan. Ik denk dat NS dat ook geprobeerd heeft en in het westen van het land leek dat (uiteindelijk!) ook redelijk te lukken. Neemt niet weg dat 7 uur wachten tot er iets rijdt (11u - 18u) wel behoorlijk lang is. De communicatie is natuurlijk weer een heel ander verhaal... | |
Adrie072 | donderdag 18 januari 2018 @ 23:56 |
Nou het zes uur journaal opende met een behoorlijke aanval op de NS met een bomvol station en rommelige communicatie. In plaats van de boel de boel te laten en we zien morgen wel, zal dat geholpen hebben om de zaak op gang te brengen. Iedereen thuis uiteindelijk, prima prestatie. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 januari 2018 @ 00:01 |
Tegen die tijd reden er vanuit Zwolle al in diverse richtingen weer pendeltreinen. | |
nijnja | vrijdag 19 januari 2018 @ 03:12 |
Zeg dan niks
| |
b2py | vrijdag 19 januari 2018 @ 05:43 |
En je zat het nog flink te downplayen 😂 | |
b2py | vrijdag 19 januari 2018 @ 05:56 |
Alleen Arnhem - Zutphen ligt nog plat | |
nijnja | vrijdag 19 januari 2018 @ 05:57 |
Maar dat is best gunstig. 5.42 begin dienst, 7.09 naar Deventer eerste activiteit | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 januari 2018 @ 08:31 |
Jij kwam met een kaartje van een hobbyforum, de afgelopen 25 keer dat GeenStijl zo'n gok deed was het niet goed (en ook hobbymeteorologen) en nu kwamen de waarschuwingen van de echte weerinstanties | |
b2py | vrijdag 19 januari 2018 @ 09:00 |
En toch maandag al op thuiswerken gezet 😜 | |
DeaDLocK2K | vrijdag 19 januari 2018 @ 09:54 |
Ja. Als ik toch een thuiswerkdag heb kan ik net zo goed de kutste dag van de week pakken. Ik ben nu in Deventer, hebben ze de de halve stadsdienst wegbezuinigd, srsly wtf zo eventjes 😂 | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 19 januari 2018 @ 10:47 |
Hoeveel klachten ik gisterochtend in de trein Enschede - Deventer wel niet hoorde over dat het zo druk was vanwege een zogenaamd kortere trein... Ja, er reden 6 bakken waar er normaal gesproken op dat tijdstip 8 rijden. Maar het was wel 6 bakken dubbeldekker (VIRM) ipv 8 bakken enkel-dekker (ICM). Volgens mij was er netto dus meer ruimte in de trein dan normaal. | |
b2py | vrijdag 19 januari 2018 @ 17:31 |
Sjonge, NS wilt PHS eind 2021 invoeren op Schiphol - Nijmegen. Zal wel eind 2023 worden, heard it here first | |
JDude | vrijdag 19 januari 2018 @ 18:10 |
Nee hoor, stond hier ook al in het regionale krantje. Breda-Tilburg-Eindhoven vanaf 2025. | |
Duvel | vrijdag 19 januari 2018 @ 20:44 |
Lego World telt niet. | |
Duvel | vrijdag 19 januari 2018 @ 20:46 |
Dat was wel grandioos. Dan reed er eens per uur een trein van acht bakken Plan E achter een 1200 in plaats van zes. Die goeie ouwe tijd. | |
b2py | vrijdag 19 januari 2018 @ 21:13 |
Real life Lego, maandag weer beton 👌🏼 | |
Peterselieman | vrijdag 19 januari 2018 @ 21:35 |
Veel plezier vakantiegangers | |
trein2000 | zaterdag 20 januari 2018 @ 01:16 |
Is er ook een achievement voor met een door de Ns betaalde taxi ruim 70km te worden verplaatst? | |
b2py | zaterdag 20 januari 2018 @ 05:56 |
Maak er een zou ik zeggen | |
MTL | zaterdag 20 januari 2018 @ 06:08 |
Nou, die vind ik te makkelijk. 70 km heb ik al heel vaak gehaald | |
Salatrel | zaterdag 20 januari 2018 @ 08:49 |
Meppel Rotterdam C is verste taxiritje voor mij geweest denk ik | |
derLudolf | zaterdag 20 januari 2018 @ 09:37 |
Daar word je niet vrolijk van als je die zelf moet betalen | |
Dr_Flash | zaterdag 20 januari 2018 @ 12:41 |
Bork: groetjes vanuit je kroeg | |
Salatrel | zaterdag 20 januari 2018 @ 13:08 |
hoef ik niet zelf af te tikken hoor | |
Adrie072 | zaterdag 20 januari 2018 @ 16:54 |
Wat is het hier rustig..... | |
Peterselieman | zaterdag 20 januari 2018 @ 16:58 |
De enige rijdende trein die ik vandaag gezien heb is een vrijwel lege GTW 2/6 die vanuit Harlingen Haven Leeuwarden binnen reed | |
Maegrim | zaterdag 20 januari 2018 @ 17:12 |
de belangrijkste trein die ik vandaag gezien heb was de IC Berlijn richting huis vanochtend | |
Ireyon | zaterdag 20 januari 2018 @ 18:42 |
Wat achievements betreft:Die is wel een stukje lastiger geworden nu Veolia uit Limburg is opgetyft. Kan iemand een rondje bedenken om 'm te halen? | |
James1988 | zaterdag 20 januari 2018 @ 18:52 |
We krijgen Qbuzz op Dordrecht - Geldermalsen. Onder eigen licentie. | |
Peterselieman | zaterdag 20 januari 2018 @ 18:53 |
Apeldoorn-Dieren-Zutphen-Hengelo-Almelo(pimpel)-Marienberg-Zwolle (en dan weer terug naar Apeldoorn) En anders pak je Ede-Wageningen - Amersfoort nog mee | |
Adrie072 | zondag 21 januari 2018 @ 13:59 |
| |
Bitlord | zondag 21 januari 2018 @ 18:21 |
Oldenzaal - Hoevelaken via Klarenbeek? Wel even wachten tot Keolis Deutschland z'n Flirts op orde heeft. Of Hengelo Oost - Hoevelaken via Oldenzaal, mits er tussen Hengelo en Amersfoort wordt overgestapt tussen NS en NS Internationaal. [ Bericht 5% gewijzigd door Bitlord op 21-01-2018 18:27:35 ] | |
boriq | maandag 22 januari 2018 @ 10:03 |
Volgende hoofdstuk in het boek over de HSL-brug over het Hollandsch Diep:Hele verhaal van SpoorPro in de spoiler:
| |
b2py | maandag 22 januari 2018 @ 11:48 |
Joh. | |
bork | maandag 22 januari 2018 @ 15:06 |
Hoe was het? | |
Dr_Flash | maandag 22 januari 2018 @ 17:57 |
Oh leuk hoor TRV / Fles' Travelsnacks #3 | |
bork | maandag 22 januari 2018 @ 18:06 |
Je bent wel lastig te volgen baas. | |
Dr_Flash | maandag 22 januari 2018 @ 18:10 |
wat nou weer | |
Dr_Flash | maandag 22 januari 2018 @ 19:41 |
Even voor de spatially challenged onder ons | |
b2py | maandag 22 januari 2018 @ 19:54 |
Hoe kwam het dat jullie zo weinig last hadden van de storm? Las dat er vanochtend pas weer pimpels de grens over gingen.. | |
James1988 | maandag 22 januari 2018 @ 19:55 |
Heel veel mazzel. Daarom hadden we helaas vervangend vervoer tussen Hengelo en Bad Bentheim. | |
Dr_Flash | maandag 22 januari 2018 @ 20:01 |
Omdat ze in Mofrikania WEL iets kunnen. | |
DeaDLocK2K | maandag 22 januari 2018 @ 20:20 |
Vet! Hoop dat jullie fantastische cashews hebben gehad <3 | |
BLS | maandag 22 januari 2018 @ 20:42 |
Ondertussen vindt Rover dat het helemaal anders moet. https://www.rover.nl/actu(...)dreigt-vast-te-lopen Zo willen ze het drietreinenmodel weer terug, met hoogfrequentie 'metropolitane stoptreinen' en 'metropolitane sneltreinen' en minder frequente maar wel veel snellere intercity's. | |
Bitlord | maandag 22 januari 2018 @ 21:56 |
Wat zouden de staatssecretarissen de afgelopen decennia gedaan hebben met al die visies van Rover? | |
Dr_Flash | maandag 22 januari 2018 @ 22:37 |
Geweldigenoten idd | |
JDude | maandag 22 januari 2018 @ 22:41 |
Hė ja. Talloze sprinters en een paar laagvliegende intercity's op een nog steeds grotendeels tweesporig netwerk. Klinkt als een recept voor succes . | |
Peterselieman | maandag 22 januari 2018 @ 22:58 |
Die tien minuten trein laat zien dat het netwerk er op de uitlopers eigenlijk nog niet klaar voor is. | |
desbarts | maandag 22 januari 2018 @ 23:42 |
https://www.gelderlander.(...)aar-keulen~a0dd4de0/ NS wil dus als aanvulling op de ICE met ICNG naar Keulen | |
Dr_Flash | dinsdag 23 januari 2018 @ 10:28 |
Is dat dat tranendal waar ze al 15 jaar mee bezig zijn? | |
ReisT | dinsdag 23 januari 2018 @ 14:40 |
Het is minder vergezocht dan je misschien denkt, tussen Amsterdam en Rotterdam is de situatie die Rover schetst al een feit met een sprinter, een vaak stoppende IC en weinig stoppende ICdirect. Hier is Rover wel het spoor bijster, Die tweedeling is er pas sinds dienstregeling 2007, het model dat Rover voorstelt dateert juist uit de vorige eeuw. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 januari 2018 @ 14:40 |
Happy Reading do you in the Train. | |
JDude | dinsdag 23 januari 2018 @ 14:46 |
EN DIT KAN WEL HE PRORAIL !!!11 | |
Dr_Flash | dinsdag 23 januari 2018 @ 15:01 |
Mr_Klaasje | dinsdag 23 januari 2018 @ 15:58 |
Rondom Amsterdam krijg je dat wel voor elkaar zolang je niet vaker dan 4 x per uur gaat rijden. Sneltreinen in een kwartierdienst naar Amersfoort/Lelystad vanaf Schiphol en Amsterdam CS die wel stoppen op Muiderpoort, Duivendrecht, Weesp, Naarden=Bussum en Almere Buiten en een IC die in een halfuurdienst in een ruk Amsterdam Zuid-Amersfoort en Amsterdam Zuid-Almere C-Zwolle rijdt. Richting Utrecht kan je ook wel iets leuks verzinnen. Richting Noord Holland heb je geen IC's nodig. Rondom Gouda loopt het helaas al snel vast waardoor het hele verhaal vanuit Den Haag en Rotterdam weinig voor kan stellen. | |
Adrie072 | dinsdag 23 januari 2018 @ 20:42 |
http://www.urnerwochenbla(...)-23-januar-2018.html Fraaie fotoserie ook met treintjes erin; | |
Dr_Flash | dinsdag 23 januari 2018 @ 20:51 |
Vet | |
BLS | dinsdag 23 januari 2018 @ 23:08 |
Hahaha, een klassieker Waarom kan ik die niet meer vinden op YouTube | |
Peterselieman | dinsdag 23 januari 2018 @ 23:24 |
Vond wel deze: | |
James1988 | dinsdag 23 januari 2018 @ 23:28 |
Wat een aanstellerij. Afgelopen weekend in Polen zag ik maar genoeg mensen langs het spoor lopen en dat ging allemaal prima. | |
toblorone | dinsdag 23 januari 2018 @ 23:32 |
HGm 4/4❤ | |
Duvel | woensdag 24 januari 2018 @ 07:50 |
Hoe hard werd daar gereden? | |
Frozen-assassin | woensdag 24 januari 2018 @ 08:03 |
Godsamme | |
J.B. | woensdag 24 januari 2018 @ 08:49 |
| |
boriq | woensdag 24 januari 2018 @ 09:53 |
Leuke treinen die FLIRTs van Keolis. Wel merk je dat het lage aantal deuren het in- en uitstappen flink vertraagd. En er zat in de IC vanaf Almelo naar Raalte welgeteld meer personeel dan reizigers, maar dat zal na de zomer ook wel anders zijn. | |
James1988 | woensdag 24 januari 2018 @ 10:55 |
Niet harder dan 125, want dat is de maximumsnelheid van de loc die voor onze trein hing | |
dennistd | woensdag 24 januari 2018 @ 12:45 |
Van Görlitz naar Wroclaw was de baanvaksnelheid wel 160km/h (helemaal opgeknapt spoor en perrons, ongetwijfeld allemaal Europees geld) maar de trein (Desiro Classic) heeft een maximumsnelheid van 120km/h. Het spoor Wroclaw-Rzepin was niet bepaald opgeknapt, en dat was ook wel te merken | |
Dr_Flash | woensdag 24 januari 2018 @ 19:47 |
NU op 2 :
| |
Peterselieman | woensdag 24 januari 2018 @ 20:55 |
Ik lees net dat ze loc 1304 aan het oplappen zijn. Het ding is door HSL Logistiks flink aan gort gereden, maar Fairtrains wil nu proberen het ding weer rijvaardig te maken. https://www.facebook.com/Fairtrains/posts/1355748777862526 | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 januari 2018 @ 22:25 |
De defecte tractiemotor is eruit toch? | |
Peterselieman | woensdag 24 januari 2018 @ 22:35 |
jup, maar volgens het bericht hebben tractiemotors 4 en 6 ook een optater gehad. | |
James1988 | woensdag 24 januari 2018 @ 22:36 |
Maar hoe dan? | |
Peterselieman | woensdag 24 januari 2018 @ 22:48 |
Goeie vraag. Een aantal mensen zal dat ongetwijfeld weten. Volgens RailWiki zijn de 1304 en 1315 inmiddels weer overgedragen aan eigenaar Stichting KLOK. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 06:57 |
Trein staat stil, in het bos tussen Apeldoorn en Stroe. We hebben "iets" geraakt. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 07:10 |
Het is een dier. En het zit nu vast aan de voorkant van de trein. In Stroe gaan we het zijspoor op en verder zien we wel. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 07:27 |
Ja hoor. Hopelijk horen we binnenkort of er bussen komen trein rijdt gewoon, niks aan de hand, maar Regeltjesgeneuk is weer eens belangrijker dan 1000 man die ergens heen willen | |
nijnja | donderdag 25 januari 2018 @ 07:45 |
Houd ons op de hoogte fles, en vooral. Sterkte in deze zware situatie | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 07:47 |
De zogenaamde hulptroepen zijn nog niet gearriveerd. Ondertussen zijn we al door drie latere treinen naar Amersfoort ingehaald. | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 07:48 |
Staat in RM351 geloof ik. Ik kijk straks even als ik onderweg ben. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 07:49 |
Op de display staat inmiddels Amersfoort als eindbestemming, maar Apeldoorn als volgende halte. Als het nog lang duurt ga ik wel terug naar Deventer. | |
nijnja | donderdag 25 januari 2018 @ 07:50 |
Voor een dier? Zal de trein wel onder een rode vloeistof zitten(?). Ik meen me te herinneren dat een tijdje terug collega's een ree hadden geraakt. Even met een paar man ding opzij gelegd en door Ongetwijfels na een telefoontje met de wachtdienst | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 07:52 |
Als je een zwijn of een damhert of edelhert raakt dan krijg je dat ding niet zonder breekijzer uit de voorkant. Helemaal niet met een zwijn. Als dat met de auto gebeurt is het 9 van de 10 keer total loss. Een ree is nog geen 1 van de 10 keer total loss... | |
#ANONIEM | donderdag 25 januari 2018 @ 07:53 |
Autisten kunnen dit niet handelen volgens mij. | |
Mr_Klaasje | donderdag 25 januari 2018 @ 08:00 |
Volgens mij is Fles allang Amersfoort voorbij. Ik rij nu probleemloos de veluwe op. | |
nijnja | donderdag 25 januari 2018 @ 08:05 |
Hij houdt ons voor de gek! Of hij staat natuurlijk bij Stroe op het zijspoor zoals gezegd zodat het overige treinverkeer er weinig hinder aan ondervindt? | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 08:06 |
Hulptroepen zouden gearriveerd zijn. Situatie aan de voorkant van de trein moet eerst besproken worden voordat er iets over evacuatie besloten kan worden. Met een half damhert in de koppeling willen ze niet naar Amersfoort rijden. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 08:10 |
Volgens de laatste berichten ziet het er naar uit dat eea verwijderd kan worden en evacuatie niet nodig is. We gaan het zien. | |
Mr_Klaasje | donderdag 25 januari 2018 @ 08:11 |
Enn.. we rijden nu langzaam. | |
Mr_Klaasje | donderdag 25 januari 2018 @ 08:15 |
Vijf gele jassen te Stroe bij de voorkant van de trein van Fles. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 08:16 |
Ja, ik zwaaide nog | |
Mr_Klaasje | donderdag 25 januari 2018 @ 08:18 |
Wij mogen bij Barneveld Connexxion kennelijk voorlaten. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 08:24 |
Er staan bussen maar die gaan we niet gebruiken. Hopelijk kunnen we binnen een kwartier gaan vertrekken naar Amersfoort waar de trein zal worden opgeheven. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 08:27 |
Oh, het rijdt weer. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 09:08 |
Ennn weer op weg terug naar huis. Het damhert ligt nog in de berm bij Stroe, onder een groot zwart plastic zeil. | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 09:09 |
Geef je het op voor vandaag ja? Snap ik best. | |
greavy | donderdag 25 januari 2018 @ 09:12 |
De samenwerkingsverband Nahverkehr Westfalen-Lippe overweegt de contracten met Keolis Deutschland te beëindigen. Er is een laatste ultimatum opgelegd om aan de concessie te voldoen. Lukt dat niet, of voor een groot deel, zal de concessie ontbonden worden en krijgt Abellio of DB Regio de concessie. Dit waren de 2 verliezers. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 09:19 |
Welk belang dien ik ermee om per se naar Eindhoven door te rijden terwijl ik ook thuis kan werken? Nu kan ik nog een fatsoenlijke werkdag maken. Anders niet. | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 09:21 |
Linkje ergens heen misschien? Het samenwerkingsverband heeft op de eigen website nog niets staan. | |
Peterselieman | donderdag 25 januari 2018 @ 09:21 |
Maken ze er zo'n potje van? | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 09:22 |
Waar zijn Fransen goed in behalve losers zijn dan? | |
greavy | donderdag 25 januari 2018 @ 09:23 |
maar ik vraag mij dan nog af, kan dit zomaar? En wordt het beter als bijvoorbeeLD Abellio wordt? Die heeft er zelf geen materieel voor achter de hand natuurlijk. Die zou dan van Keolis overnemen denj ik? | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 09:24 |
Over welke lijnen gaat dit sowieso? Bielefeld - Paderborn of zo? | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 09:25 |
Natuurlijk mag dat, als het maar vastgelegd is in prestatieovereenkomsten die gekoppeld zijn aan de exploitatieovereenkomst. Is het materieel wel van Keolis zelf? In Duitsland is het een gebruikelijke constructie om materieel aan te schaffen door de concessieverlener. Soms mag de nieuwe vervoerder dan nog meepraten over wat het gaat worden ook! | |
Peterselieman | donderdag 25 januari 2018 @ 09:27 |
Alstom kan prima treinen bouwen, net als dat de Franse keuken niet slecht is. Dus ze kunnen wel iets | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 09:28 |
Twee dingen is inderdaad wel "iets" ja. | |
James1988 | donderdag 25 januari 2018 @ 09:37 |
Ik denk dat het hierom gaat: http://m.wn.de/Muensterla(...)te-fuer-die-Eurobahn | |
greavy | donderdag 25 januari 2018 @ 10:15 |
ook Hengelo Bielefeld | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 januari 2018 @ 10:16 |
James1988 | donderdag 25 januari 2018 @ 10:31 |
Duck | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 10:50 |
Stinken | |
GlennQuagmire | donderdag 25 januari 2018 @ 12:27 |
Groot treinongeluk in Italie | |
TjjWester | donderdag 25 januari 2018 @ 13:03 |
Kogel is door de kerk, volgens nu.nl gaat de benelux vanaf april over de hsl rijden. | |
b2py | donderdag 25 januari 2018 @ 13:30 |
NS vindt het zelf ook | |
MTL | donderdag 25 januari 2018 @ 15:41 |
Het moest ook wel heel gek lopen wilde dat niet meer gehaald worden, maar beter een groot voorbehoud dan dat er wéér een nieuwe datum naar buiten gecommuniceerd zou moeten worden. | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 januari 2018 @ 15:44 |
Met de HLE 11? | |
James1988 | donderdag 25 januari 2018 @ 15:44 |
Nouja, als je je bedenkt dat die treinen eigenlijk al sinds april 2013 hadden moeten rijden... | |
TjjWester | donderdag 25 januari 2018 @ 16:07 |
Traxx neem ik aan, kennelijk zijn de testritten op tijd klaar en verwerkt. Hle 11 kan slechts heel kortstondig op de hsl rijden..... | |
James1988 | donderdag 25 januari 2018 @ 16:11 |
HLE 11 rijdt maar één keer op de HSL, en rijdt daarna nooit meer | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 januari 2018 @ 16:43 |
Tof voor de spotters, wanneer is dat? | |
James1988 | donderdag 25 januari 2018 @ 16:46 |
Ik bedoelde het anders | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 16:48 |
HLE12 ervoor dan | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 17:16 |
| |
Darkwing_Duck | donderdag 25 januari 2018 @ 17:21 |
Iig blij dat ik nog in het stamgasten lijstje sta | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 17:30 |
Waarschijnlijk ben je de enige die ooit nog naar dat lijstje kijkt | |
TjjWester | donderdag 25 januari 2018 @ 17:31 |
Dat bedoelde ik. Maar het is wel een goede vraag hoe de verdeling tussen ns en nmbs is geregeld? Vroeger was volgens mij de afspraak ns rijtuigen met nmbs tractie maar de testritten worden volgens mij gedaan met 100% ns traxx en rijtuigen. | |
TjjWester | donderdag 25 januari 2018 @ 17:33 |
Die mag nederland niet binnen, ik neem aan dat je HLE 28 en 29 | |
Onnoman | donderdag 25 januari 2018 @ 17:34 |
ik heb een collectors item van de NS | |
Peterselieman | donderdag 25 januari 2018 @ 17:34 |
Volgens mij 50-50 met de locs. Een deel rijd met NMBS Traxx-rijtuigen-NMBS Traxx en een ander deel met NS Traxx-rijtuigen-NS Traxx. De bedoeling was NMBS Traxx-rijtuigen-NS Traxx, maar dat kregen ze geloof ik niet goedgekeurd. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 17:34 |
| |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 19:43 |
Nee want dan had ik wel TRAXX gezegd. | |
Klepper272 | donderdag 25 januari 2018 @ 19:55 |
Kernwapens, auto's , vliegtuigen | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 20:01 |
https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-minst-betrouwbaar Airbus is een fusie van een groot aantal Europese vliegtuigfabrikanten om te kunnen concurreren met Boeing en McDonnell-Douglas, kernwapens waren ze nou ook niet bepaald de eerste mee. Staken kunnen ze goed! http://www.independent.co(...)on-map-a7063926.html | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 20:10 |
Auto's Nee | |
MTL | donderdag 25 januari 2018 @ 20:14 |
Iemand hier die nog wat met https://rpln.nl/ doet? Krijg de melding dat het certificaat is verlopen | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 20:14 |
Wat zou daar te zien moeten zijn? | |
James1988 | donderdag 25 januari 2018 @ 20:15 |
Issue is bekend bij de eigenaar en gaat aan gewerkt worden | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 20:32 |
Een giga-probleem met Let's Encrypt: auto renewal is vrij complex. | |
TjjWester | donderdag 25 januari 2018 @ 20:32 |
Mobiele reisplanner. | |
James1988 | donderdag 25 januari 2018 @ 20:36 |
Valt best wel mee, als je alles geautomatiseerd hebt. En als je scheduled job niet afgaat stuurt Let's Encrypt je er zelfs nog een mailtje over. Als je het dan toch voor elkaar krijgt om je certificaat te laten verlopen ben je een pannenkoek | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 20:59 |
Nee, het is te complex. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 21:21 |
Kun je daar ook iets inhoudelijkers over kwijt? | |
Duvel | donderdag 25 januari 2018 @ 21:35 |
"Het is inhoudelijk complex." | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 21:37 |
"jullie fakking klootjesvolk snappen dat toch niet "
| |
James1988 | donderdag 25 januari 2018 @ 21:40 |
Ik vind LE eigenlijk best simpel, op Windows met IIS tenminste. Ook op Azure heb ik een paar sites waar LE voor certificaten zorgt. Onder Linux heb ik het nog niet gebruikt, In het begin had ik wat moeite met LE in combinatie met Application Request Routing, omdat het certificaatverzoek óók werd meegestuurd naar de backend. Dat heb ik opgelost met een rewrite-rule die stopt met processen voor ".well-known/acme-challenge/*". | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 21:41 |
Windows & IIS is nogal een uitstervend iets. | |
James1988 | donderdag 25 januari 2018 @ 21:42 |
Net zoals de LAMP-stack, denk ik? Veel software is tegenwoordig SaaS en al die hippe developers van tegenwoordig gebruiken node.js. | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 21:46 |
Apache, ngnix en revproxies en SSL offloaders. Apache daalt inderdaad. IIS stijgt alleen vanwege Azure. LAMP is een combo waar wij al vaak niet aan doen. En de M staat voor MariaDB. Maar relationele databases hebben hun langste tijd ook wel gehad denk ik. Maar dit is het treinentopic! | |
James1988 | donderdag 25 januari 2018 @ 21:55 |
Als ik kijk bij de klanten waar ik kom is het tegenwoordig cloud wat de klok slaat. Mensen willen niet meer zelf verantwoordelijk zijn voor hun infra, het is veel makkelijker als een ander dat regelt. Begrijpelijk wel, in één app service plan op Azure kun je heel veel resources kwijt terwijl het nog steeds redelijk geprijsd is. Dat krijg je on-site niet voor elkaar. Neemt niet weg dat ik het nog steeds leuk vind om er zelf mee te spelen. Ik heb hier een domain controllertje draaien, DNS, AD FS, SQL Server, enzovoorts. Omdat het kan... niet omdat ik het nodig heb. Ik denk het niet, RDBMSen zijn heel krachtig en kunnen heel goed omgaan met gigantische hoeveelheden gestructureerde data. Heel veel data is in de kern gewoon relationele data, ook al lijkt dat in eerste instantie niet zo. Developers schatten dat helaas niet altijd goed in waardoor je gebrekkige datamodellen krijgt en men "overstapt" naar schemaloze oplossingen omdat dat beter aansluit bij hun wensen. Ohja Hier, een Poolse trein om het goed te maken: | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 21:58 |
Hij loenst wel een beetje | |
James1988 | donderdag 25 januari 2018 @ 22:00 |
Die locreeks is dan ook al 53 jaar oud. Hij heeft zelfs al last gehad van een midlifecrisisje. | |
Bitlord | donderdag 25 januari 2018 @ 23:26 |
Wat een schattig Fyraatje. | |
Dr_Flash | donderdag 25 januari 2018 @ 23:30 |
Kan je lollig om doen he. Maar goddomme dat is wel bijna de beste trein die Ansaldoknakworst ooit gemaakt heeft | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 23:30 |
Is dat niet de IC4? Die heeft toch meer kilometers gemaakt | |
James1988 | donderdag 25 januari 2018 @ 23:41 |
3 bakken | |
Fred | donderdag 25 januari 2018 @ 23:42 |
Hij lijkt me wel een beetje aan de korte kant. | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 januari 2018 @ 23:46 |
Ze hebben alles wat niet meer te repareren was er tussenuit gehaald. | |
JDude | donderdag 25 januari 2018 @ 23:46 |
Ik weet niet of ik het nou grappig moet vinden of intens treurig . | |
Peterselieman | vrijdag 26 januari 2018 @ 00:20 |
zolang het magneetje van de wc-rolhouder maar op de juiste plek hangt | |
Maegrim | vrijdag 26 januari 2018 @ 00:34 |
Dikke traxxloc USBstick gescoord | |
nijnja | vrijdag 26 januari 2018 @ 06:56 |
Of de beste bijna-trein? | |
WebHawk | vrijdag 26 januari 2018 @ 10:48 |
Opgelost, zloty eh slotje! Pannenkoek present! Ik had de mailtjes wel gezien, maar dacht dat ze voor domein m-ns.nl waren, die naar dezelfde site linkte maar begin januari is opgeheven. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 januari 2018 @ 10:58 |
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-bierfiets-vergoeden | |
dennistd | vrijdag 26 januari 2018 @ 11:08 |
En NS heeft de verhuurder van de fiets weer aansprakelijk gesteld voor hun schade: https://www.ad.nl/binnenl(...)-eindhoven~adad9de6/ | |
Bitlord | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:26 |
Hoe zit dat eigenlijk met een boom van de overheid of een particulier, die door onvoldoende beheer of preventief kappen op een bovenleiding waait. Daaroo voortbouwend, waarom wordt niet elke boom die bij omwaaien binnen profiel valt, preventief gekapt? Dit zal zeker honderden verstoringen per jaar schelen. | |
Peter | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:42 |
Waar ga je de vervangende bomen planten? | |
Dr_Flash | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:57 |
Volgens mij was Prorail daar al tien jaar geleden mee begonnen. Geen idee waarom het nog steeds niet klaar is. | |
Bitlord | vrijdag 26 januari 2018 @ 13:19 |
De Co2 uitstoot die je bespaart door minder treinvervangende bussen zorgt er al voor dat er geen vervangende bomen gepland hoeven te worden. Omdat milieuhippies bovenstaande redenatie niet zullen begrijpen zal je elders wat moeten planten. Dat moet echter wel inpasbaar zijn in ons kale landje met productiebossen. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 januari 2018 @ 13:25 |
Je kunt milieuhippies ook gewoon kapotzwijgen en negeren | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 januari 2018 @ 14:11 |
Dan compenseren die bomen dus nog meer CO2. Prima toch. Ik vind het een goede zaak. | |
Goverman | vrijdag 26 januari 2018 @ 14:26 |
Alle bomen weghalen die bij omwaaien op het spoor kunnen vallen. Dat is echt weer een spoorse houding: alle bedreigingen maar preventief opruimen. En ook wel een beetje overkill i.m.h.o. | |
Peter | vrijdag 26 januari 2018 @ 14:32 |
Géén treinen laten rijden zorgt ook voor minder ongelukken en vertraging op het spoor | |
Dr_Flash | vrijdag 26 januari 2018 @ 14:57 |
Je moest eens weten hoeveel overwegen Prorail gewoon eenzijdig dichtgehekt heeft | |
Goverman | vrijdag 26 januari 2018 @ 15:02 |
Exactly my point... Dat is ProRail als doordenderende moloch die maar voor een belang oog heeft (en dus niet voor de rest). Dat is dus niet de juiste houding. Er is meer in de wereld dan een optimaal ingericht spoorsysteem met een volledig functionerende dienstregeling onder alle omstandigheden. Natuurlijk is het vervelend dat een boom tot verstoring kan leiden. Maar om gelijk zones van 20 meter rondom het spoor tot boomvrij te maken, dat weegt m.i. niet op tegen de voordelen van minder verstoringen door omvallende bomen. | |
b2py | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:05 |
Gelukkig had Rijkswaterstaat het plan om miljoenen hectares langs de snelweg te beplanten, compenseert wel weer | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:06 |
Tussen Zwolle en Wijhe ongeveer 60 agrarische overgangen. En fucking terecht. | |
Bitlord | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:11 |
Licht eens toe wat het voordeel is van een boom langs het spoor, behalve dat het geluid tegenhoudt? Ik denk juist dat de het spoor in NL zo druk is dat je elke maatregel zou moeten treffen om storingsrisicos binnen het acceptabele te kunnen verkleinen. | |
Dr_Flash | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:13 |
Bij Driebergen-Zeist gewoon een stuk openbare weg | |
Ireyon | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:20 |
In ruil voor een bredere weg met een ongelijkvloerse spoorkruising en algeheel betere bereikbaarheid van het complete stationsgebied, wat is daar mis mee? | |
Goverman | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:22 |
De waarde van een boom (en ik bedoel niet euro’s nu) is heel verschillend. Een boom in een singel om een boerderij aan het spoor is van minder waarde dan een boom in een straat van een stad (in ieder geval voor hoe mensen dat beleven). Nog los daarvan zijn bomen van belang voor allerlei organismen (soms beschermd, dan wordt het nog weer een ander verhaal). Ze zijn een deel van het ecosysteem en dat op zich is al reden genoeg om terughoudend te zijn met kappen. Zeker in bebouwde omgeving (dorpen, steden) is een beleid van “binnen 20 meter van het spoor geen boom” echt een (te) desastreuse maatregel. Het landschap verandert (en niet positief denk ik). Voor geluid boeit het allemaal niet heel veel. In de geluidmodellen wordt er geen rekening mee gehouden (want in de winter is er geen blad, dus geen demping). In de praktijk scheelt het natuurlijk wel wat. Kijk, onderhoud van bomen bij wegen/spoorwegen is natuurlijk belangrijk. En dat er dan wel eens een zieke/oude boom wordt gekapt, dat is geen probleem. Maar hele singels, bossen en tuinen kaal te hakken omdat er wel eens een boom op het spoor kan vallen? Tja, de vergelijking met preventief ruimen van (letterlijk) miljoenen stuks vee, omdat er een paar mond- en klauwzeer hadden (waar ook nog eens vaccinaties tegen bestaan) komt wel in me op... Simpel gezegd: ik heb liever een paar bomen per jaar op het spoor dan een kaal landschap. | |
Duvel | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:32 |
Met logo's in spiegelbeeld? | |
Maegrim | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:38 |
derLudolf | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:44 |
Dieseltraxx? Is ie d'r al als dasspeld? | |
MTL | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:52 |
Dasspeld niet volgens mij. Deze heb ik hier echter wel liggen: Edit: onderste is natuurlijk de wegsleeploc van de bovenliggende stam. | |
Maegrim | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:56 |
blijft laf dat ze geen 1100 als speld geven | |
MTL | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:58 |
bork | vrijdag 26 januari 2018 @ 19:08 |
DriekOplopers | vrijdag 26 januari 2018 @ 19:31 |
[rijdenderechter] Een boom op meer dan 1,5 meter van de erfgrens mag blijven staan. [/rijdederechter] Dus al zou ProRail dat willen, juridisch staan ze meestal (die bepaling verschilt enigszins per gemeente/provincie) behoorlijk zwak qua afdwingbaarheid. Dus dat effe snel regelen, nee, dat zit er niet in. | |
James1988 | vrijdag 26 januari 2018 @ 19:49 |
Ook in het Verenigd Koninkrijk hebben ze te maken met bomen en andere groene ellende langs het spoor, zeker nu ze daar (eindelijk) volop bezig zijn met elektrificatie. Filmpje: | |
Bitlord | vrijdag 26 januari 2018 @ 20:00 |
Voor wat betreft het dwingen om te kappen; correct. Maar als eigenaar van de boom heb je wel een zorgplicht. Waait de boom om of breekt een grote tak af, omdat je er geen onderhoud aan uitvoert dan is de vervolgschade van 6 uur treinvervangend vervoer en een ton aan GTBV ook voor jou als grond- en boomeigenaar. https://www.bomenrecht.nl/schade-door-een-boom/
| |
derLudolf | vrijdag 26 januari 2018 @ 20:12 |
Oh die bovenste is wel gaaf als dasspeld. Ik heb een mooie van Volvo met een shovel. | |
MTL | vrijdag 26 januari 2018 @ 20:22 |
Je bedoelt tasspeld. Ik zou 'm niet als dasspeld gebruiken. | |
Bitlord | vrijdag 26 januari 2018 @ 20:26 |
Interessante bijdrage in de discussie, vanuit een land waar men ook dikwijls verstandig redeneert en tot de conclusie is gekomen dat dit zeker tot minder storingen leidt (en het gezeur met blaadjes op de rails ook gelijk decimeert) De aardige chaos die vorige week donderdag én vrijdag ontstond doordat ergens bij Weert een boom op het spoor viel is niet de eerste keer. Ik kan niet precies terugvinden wanneer die boom omwaaide, maar wel dat er hierdoor tot vrijdag 19u30 geen treinverkeer mogelijk was. Je hoeft maar boom op het spoor Weert te googelen om te concluderen dat er tientallen uren vertraging zijn ontstaan door deze -te voorkomen- storingen. | |
Bitlord | vrijdag 26 januari 2018 @ 20:30 |
Hier een overzicht van de boom-op-het-spoor storingen, waar je kan zien dat het vaak flinke storingen oplevert. https://www.rijdendetrein(...)=&date_after=&page=2 Ik kan mij voorstellen dat echter ook andere categoriën gebruikt worden, bijvoorbeeld "de weersomstandigheden". | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 januari 2018 @ 20:30 |
De UK is totaal van de zotte als het gaat om regeltjesgezever Waar heb je het in hemelsnaam over. De inwoners hebben het consequent over "The Nanny State". | |
Bitlord | vrijdag 26 januari 2018 @ 20:44 |
En de "état de nounou" bekend om zijn gezever? https://www.sncf-reseau.f(...)ins-arbres-a-risques Onze zuidervrienden die wij altijd graag beschuldigen van achterlopen in beleid en uitvoering https://www.infrabel.be/n(...)anten-geplant-worden Onze Oosterburen http://www.deutschebahn.c(...)20171109_wetter.html | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 januari 2018 @ 20:48 |
Hou op joh https://nl.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque | |
Bitlord | vrijdag 26 januari 2018 @ 20:54 |
Het is fijn dat Deadlock2k zich kennelijk één voelt met bomen, maar ik heb niet de intentie om mij tegen jou te ageren, maar tegen een overlastgever waar in alle ons omringende landen iets tege wordt gedaan, behalve in ons land. Wat is de gedachte van Maatschappij voor beter OV hierontrent eigenlijk? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 januari 2018 @ 21:02 |
Ik vind het acceptabel dat er soms infrastructuur kapot gaat en overlast is en zélfs dat er doden vallen omdat er bomen zijn. Als je je ergens druk over wil maken, ga je dan druk maken over de zeventien verschillende ERTMS-versies die ze in NL uitgerold hebben en wat voor veel meer vertraging zorgt dan die enkele zuidwesterstorm die we eens per jaar hebben. En helemaal eentje met een kracht zoals de afgelopen keer. Dat is net zo relevant en nuttig als aan een zuigeling vragen wat ze vinden van kernenergie. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 januari 2018 @ 21:10 |
Alle bomen verwijderen op de manier dat de UK doet is ongeveer net zo zwakzinnig als het wettelijk verbieden van orkanen. Tering zeg. | |
Bitlord | vrijdag 26 januari 2018 @ 21:14 |
Een zuigeling heeft over het algemeen geen verstand, een reizigersklub wel. Waarom ik er specifiek naar vraag is omdat ik enerzijds in de doelstellingen van voorbeterov zie dat zij streven naar betrouwbaar vervoer en dat dit stipt uitgevoerd moet worden . Anderzijds zie ik dat een storm met een grote hoeveelheid bomen op het spoor schijnbaar altijd als een gegeven wordt gezien, terwijl het beleid uit omliggende landen lijkt dat er met preventieve maatregelen wel iets te voorkomen valt. Vandaar dat ik benieuwd ben naar een mening in dit geval, omdat het de betrouwbaarheid van het spoor alleen maar ten goede doet komen. | |
DriekOplopers | vrijdag 26 januari 2018 @ 21:17 |
Probleem is, dat de mens de neiging heeft om te denken "Dat overkomt mij niet, dat gebeurt alleen bij een ander"... | |
DriekOplopers | vrijdag 26 januari 2018 @ 21:19 |
Zie PM. | |
James1988 | vrijdag 26 januari 2018 @ 21:30 |
Voor de liefhebbers: RAIL Magazine (de Britse uitvoering) is een paar jaar terug een dagje op pad geweest met 'Britain's hardest-working train': een omloop van Virgin Trains van Wembley TMD naar Longsight TMD via London Euston, Manchester en Glasgow. Geen porno over treinen en technologie, maar een dag observeren wat er zoal in de trein gebeurt, wat erbij komt kijken en wie de mensen zijn die de boel draaiende houden. Ik heb me er in ieder geval goed mee vermaakt https://www.railmagazine.(...)ardest-working-train | |
Bitlord | vrijdag 26 januari 2018 @ 21:41 |
Voor een reactie voor wat betreft het eerste gedeelte verwijs ik graag naar de inhoud van een forumpost door iemand hier om 20:48 gepost. Het tweede gedeelte begrijp ik niet volledig, ondat het suggereert dat Prorail zich slechts met 1 zaak tegelijk kan bezig houden. Dat lijkt mij niet het geval bij een organisatie met 4000 werknemers. | |
Duvel | vrijdag 26 januari 2018 @ 22:08 |
En de achterkant? | |
Duvel | vrijdag 26 januari 2018 @ 22:08 |
De 1100 als das. | |
Maegrim | vrijdag 26 januari 2018 @ 22:36 |
Netjes ontspiegeld | |
Duvel | vrijdag 26 januari 2018 @ 22:50 |
Ik vind dit het leukste gesprek van dit topic. | |
James1988 | vrijdag 26 januari 2018 @ 22:51 |
Same | |
Dr_Flash | vrijdag 26 januari 2018 @ 22:58 |
Zo zo. Gezellig hier. | |
Bitlord | vrijdag 26 januari 2018 @ 23:20 |
Ach een beetje discussie kan nooit kwaad, mits het op een volwassen wijze wordt uitgevoerd. Ik vond trouwens op de website van Prorail, afdeling plantsoenendienst en groenbeheer, dat er al een aantal lui bezig zijn met snoeien (of waarschijnlijk het inhuren van externe partijen voor dit structurele werk). Uiteraard wel met de nodige weerstand van Nimbys. https://www.prorail.nl/om(...)et-spoor/groenbeheer https://m.omroepwest.nl/nieuws/3573174 https://www.noordhollands(...)c-boos-over-bomenkap Maar, gelukkig zou Nederland niet Nederland zijn als het niet gewoon al 141 jaar verankerd is in de Spoorwegwet. Nu nog structureel handhaven. Still uit een cabinefilmpje van Eindhoven - Weert, mogelijk met een van de bomen die tot een meer dan 24 uursstremming leidde. [ Bericht 6% gewijzigd door Bitlord op 26-01-2018 23:29:01 ] | |
James1988 | vrijdag 26 januari 2018 @ 23:21 |
greavy heeft een nieuwe baan? | |
Peterselieman | vrijdag 26 januari 2018 @ 23:21 |
| |
dennistd | zaterdag 27 januari 2018 @ 02:43 |
Van die ICB die 1,5 week terug in Wierden strandde zijn nu ook beelden van de schade aan het bistrorijtuig: https://www.facebook.com/(...)1165/?type=3&theater En toevallig ook nog een filmende machinist in de achteropkomende IC die een extra stop in Wierden maakte. Hier vanaf Almelo, filmpje begint al in Enschede: | |
derLudolf | zaterdag 27 januari 2018 @ 09:04 |
Zo, nu wel weer enigszins. Deadlock kerel, loat oe niet zo goan | |
b2py | zaterdag 27 januari 2018 @ 09:17 |
Jebaited door Fok. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 januari 2018 @ 10:32 |
Schade wordt verhaald op dader mag ik hopen? Wat een mongool moet je dan zijn zeg | |
Blistering | zaterdag 27 januari 2018 @ 10:40 |
Indrukwekkend filmpje over suicide op het spoor: https://www.telegraaf.nl/(...)t-achter-de-schermen | |
derLudolf | zaterdag 27 januari 2018 @ 10:49 |
Van een kale kut kun je niet plukken | |
Dr_Flash | zaterdag 27 januari 2018 @ 11:14 |
Een kale kut kun je des te beter naaien | |
b2py | zaterdag 27 januari 2018 @ 11:20 |
Vol. |