abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176590773


Tijdens de afleveringen worden diverse subtiele hints gegeven die naar De Mol leiden.
In dit topic worden de hints verzameld, en de diverse theorieën besproken. Wat heb jij gezien?

Wat kan je in dit topic plaatsen?
• Zaken die je opvallen in een aflevering
• Dagboeken van De Mol
• Video's/screenshots van opvallende zaken
• Een theorie die je ontdekt hebt
• Tweets van De Mol (https://twitter.com/IkBenDeMol)



Kandidaten (v.l.n.r.)
Stine Jensen | Emilio Guzman | Simone Weimans | Jan Versteegh | Olcay Gulsen
Bella Hay | Jean-Marc van Tol | Ruben Hein | Loes Haverkort | Ron Boszhard

FOK!topics van WIDM 2018
Topicreeks: [WIDM] Algemeen
Topicreeks: [WIDM] Het grote hints & theorieën topic!
Topicreeks: [WIDM] FOK! Wie is de Mol? Prono
Topicreeks: [WIDM] Tweets van de Mol
Topicreeks: [WIDM] De pot - Follow the money..
Topicreeks: [WIDM] De WIDM-app (met FOK!-poule)
Topicreeks: [WIDM] Livetopics
pi_176631464
Zijn de titels van de opdrachten (en wat er verdiend kan worden) trouwens nieuw? Die stonden toch nooit in beeld? Wel op de website geloof ik als je de opdrachten apart bekeek. Maar lang niet iedereen kijkt op de website natuurlijk. Toen ze begonnen met de afleveringstitels was dat een hint naar de mol. Misschien zijn de titels/namen van de opdrachten nu een hint (of allebei, of juist de combinatie)?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 12:48:01 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176631842
Nee hoor, die zijn niet nieuw.
KuikenGuppy
pi_176632632
Volgens mij wel. Dat ze het in de uitzending zetten bedoel ik dus he. Op de website bij terugkijken staan er wel namen bij de opdrachten (als je de opdrachten los bekijkt, dus niet de hele uitzending). Maar er komen geen namen van opdrachten in beeld. Ik heb willekeurig wat oude opdrachten van oude seizoenen terug gekeken en daar komt echt niks in beeld. Nu kwam er bij afl 2 wel in beeld: opdracht 1 wisselgeld ¤1000 etc. Dus dat zou best een hint kunnen zijn denk ik.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 14:22:26 #5
403253 Meke
after all this time? always.
pi_176633539
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:28 schreef texelonia het volgende:
Volgens mij wel. Dat ze het in de uitzending zetten bedoel ik dus he. Op de website bij terugkijken staan er wel namen bij de opdrachten (als je de opdrachten los bekijkt, dus niet de hele uitzending). Maar er komen geen namen van opdrachten in beeld. Ik heb willekeurig wat oude opdrachten van oude seizoenen terug gekeken en daar komt echt niks in beeld. Nu kwam er bij afl 2 wel in beeld: opdracht 1 wisselgeld ¤1000 etc. Dus dat zou best een hint kunnen zijn denk ik.
Kwam bij aflevering 1 ook al hoor ;) En ik denk stiekem dat zij ook heus wel eens op Twitter/fora meelezen en iedereen is zó fan van de Vlaamse Mol, waar dat soort dingen ook gebeuren (en die gaan nog wel een stapje verder: ook een duidelijke plattegrond met belangrijke punten in de opdracht O+ ), dat ze het daar gewoon van overgenomen hebben denk ik :) Verwacht in het laten zien nog geen hint, wellicht wel in de titels!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 15:21:31 #6
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_176634506
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 14:22 schreef Meke het volgende:

[..]

Kwam bij aflevering 1 ook al hoor ;) En ik denk stiekem dat zij ook heus wel eens op Twitter/fora meelezen en iedereen is zó fan van de Vlaamse Mol, waar dat soort dingen ook gebeuren (en die gaan nog wel een stapje verder: ook een duidelijke plattegrond met belangrijke punten in de opdracht O+ ), dat ze het daar gewoon van overgenomen hebben denk ik :) Verwacht in het laten zien nog geen hint, wellicht wel in de titels!
Ze hebben al vaker gezegd dat ze niet naar de Vlaamse versie kijken.

Doet me trouwens denken aan iemand die een opmerking maakte (toen Ron terug kon komen) dat ze het van de Vlaamse versie hadden overgenomen :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  PR en moderator zaterdag 20 januari 2018 @ 16:14:54 #7
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176635381
Heeft iemand trouwens hier nog wat uit kunnen vissen?

https://wieisdemol.avrotr(...)usief-fragment-afl2/

En het dagboek vd Mol (afl 2):
quote:
Voor het eerst komen we samen als groep. En mijn prooien weten inderdaad precies wat ze te doen staat; de pot vullen met zo veel mogelijk geld en intussen de Mol proberen te ontmaskeren.

De jacht op de Mol is geopend, zo kun je wel stellen. Het gaat er aan tafel hard aan toe. Verwijten gaan over en weer. Ondervragingen. Meteen een flinke discussie over wat er die dag daarvoor zich allemaal heeft afgespeeld. He, gezellig… Welkom in Wie is de Mol?

Ik zie kandidaten zichzelf beschermen. Anderen praten elkaar na, en weer anderen kiezen voor kuddevorming. De Mol observeert en wacht rustig af. Met een pot van min ¤ 3000 heb ik het voorlopig prima naar m’n zin. Een goed begin is het halve werk. Vanavond zullen we zien hoe hard ze het willen spelen, door hun fanatisme op de proef te stellen.

Ron krijgt nog een kans om terug te komen in het spel. Maar tegenover deze fanatieke kandidaten is dat lastig. Want we zitten in een spel. We willen geld verdienen én we zijn op zoek naar de Mol. Vanavond is dat niet anders.

Iedereen zwicht voor groepsdruk. We zijn negen verraders, zoals Ron het noemt. Maar ik zou zeggen acht. Want de Mol wil maar één ding: geld uit de pot houden. En de kandidaten, die hadden vast veel aan je informatie over de test gehad. Maar ja, dat zullen we nu nooit weten. Ron, sorry. Het is een hard spel dit jaar. En met één kandidaat minder wordt de zoektocht er vast gemakkelijker op…
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_176636726
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 16:14 schreef Moira. het volgende:
Heeft iemand trouwens hier nog wat uit kunnen vissen?

https://wieisdemol.avrotr(...)usief-fragment-afl2/

[..]

Vreemd die steutelwissel op het eind, nu heeft Loes een sleutel voor single room terwijl ze met Ruben slaapt? Wat heeft dat voor zin? En waarom wilt Stine dit? Wil ze zo graag in een bepaalde kamer slapen? Weet ze meer? Of ligt daar een telefoon om met Art te communiceren??

Wat ook vreemd is, is dat Loes lijkt te twijfelen welke sleutel ze pakt, lijkt mij dat alle kamers gelijk zijn, of weet ze meer...

Ook raar, Jan pakt als eerste een sleutel, en dan Loes. Terwijl even later Ruben in zijn biecht zegt dat eerst Stine de single room pakt en vervolgens Loes een double room. Creatief camerawerk? Heeft Loes de sleutel weer teruggelegd? Of zit Ruben te liegen...
pi_176636771
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 16:14 schreef Moira. het volgende:
Heeft iemand trouwens hier nog wat uit kunnen vissen?

https://wieisdemol.avrotr(...)usief-fragment-afl2/

Thanks voor de tip van het extra fragment!

Voor mij haal ik eruit dat Simone het prettig vindt om weer met Bella op de kamer te zitten.. De mol gaat graag met iemand op de kamer die haar niet verdenkt en pakt liever die rust dan overgeleverd te zijn aan een nieuw persoon. Simone staat dan ook als eerste bij de sleutels.
Ik denk hierbij ook aan Dennis Weening die het heerlijk vond om bij Patrick Martens te zijn omdat die hem niet verdacht..
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_176641902
Emilio heeft nu wel 2 sterke aanwijzingen tegen :

- Coffee Station en de voicemail van Art 'ik ben iets op het spoor'
- in de auto waar hij zegt 'is it me you are looking for ?'

Heerlijk tunnelvisie O+
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 20 januari 2018 @ 21:49:53 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_176642280
Emilio lijkt in de leader uit een donker hol te komen, hint naar de mol
  One tough cookie zaterdag 20 januari 2018 @ 21:56:15 #12
169210 liesje1979
pi_176642454
Ik krijg de biecht van Loes niet uit mijn hoofd na het verdelen van de rollen bij de para opdracht.
"Kak! Ik was te laat!"
Als mol weet je natuurlijk dat die opdracht er aan zit te komen en ik kan me voorstellen dat je je dan op zo'n opdracht verheugd. Een kandidaat die niet precies weet wat voor opdracht het is, zal zich best snel bij de rolverdeling neerleggen, immers, misschien is de saaie rol juist wel heel leuk, en de spannende rol helemaal niet zo leuk. Maar Loes legt zich er niet bij neer, ze geeft aan dat als iemand graag wil ruilen....
Ik heb Loes niet echt als mol maar vond dit echt heel opvallend. Zo graag als zij dit wilde, dan kan je er haast wel vanuit gaan dat ze wist wat ze zo heel graag wilde.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 22:16:42 #13
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_176643050
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:56 schreef liesje1979 het volgende:
Ik krijg de biecht van Loes niet uit mijn hoofd na het verdelen van de rollen bij de para opdracht.
"Kak! Ik was te laat!"
Als mol weet je natuurlijk dat die opdracht er aan zit te komen en ik kan me voorstellen dat je je dan op zo'n opdracht verheugd. Een kandidaat die niet precies weet wat voor opdracht het is, zal zich best snel bij de rolverdeling neerleggen, immers, misschien is de saaie rol juist wel heel leuk, en de spannende rol helemaal niet zo leuk. Maar Loes legt zich er niet bij neer, ze geeft aan dat als iemand graag wil ruilen....
Ik heb Loes niet echt als mol maar vond dit echt heel opvallend. Zo graag als zij dit wilde, dan kan je er haast wel vanuit gaan dat ze wist wat ze zo heel graag wilde.
Dan had ze ook precies geweten dat en wanneer die vraag zou komen en was ze vast niet te laat geweest omdat ze er nog over moest nadenken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  One tough cookie zaterdag 20 januari 2018 @ 22:18:25 #14
169210 liesje1979
pi_176643099
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dan had ze ook precies geweten dat en wanneer die vraag zou komen en was ze vast niet te laat geweest omdat ze er nog over moest nadenken.
Kan hoor, of ze verwachtte dat er nog overlegd zou worden of weet ik wat. Het viel me gewoon heel erg op. :D
pi_176643586
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:18 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Kan hoor, of ze verwachtte dat er nog overlegd zou worden of weet ik wat. Het viel me gewoon heel erg op. :D
Maar als mol kon je daar toch beter beneden de antwoorden saboteren, in plaats van in de lucht te hangen?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  One tough cookie zaterdag 20 januari 2018 @ 22:42:31 #16
169210 liesje1979
pi_176643764
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Maar als mol kon je daar toch beter beneden de antwoorden saboteren, in plaats van in de lucht te hangen?
Ja. Maar als Mol had ik mezelf dit ook wel echt gegund. :D
pi_176643890
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Maar als mol kon je daar toch beter beneden de antwoorden saboteren, in plaats van in de lucht te hangen?
Als mol stond je beneden met 4 andere kandidaten en kun je er dus donder op zeggen dat je één van de vier categorieën krijgt toegewezen. Dan heb je dus op een kwart van de vragen invloed, bovendien zul je goede antwoorden doorkrijgen van de kandidaat in de lucht die je niet zomaar niet op kunt schrijven.
Hing je in de lucht als mol dan kon je veel informatie doorgeven, maar net niet de juiste informatie (je weet immers precies wat de juiste info is). Ook daar heb je dus maar op een kwart van de vragen invloed, maar ben je veel minder afhankelijk van je medekandidaat...
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  One tough cookie zaterdag 20 januari 2018 @ 22:49:10 #18
169210 liesje1979
pi_176643972
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:46 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Als mol stond je beneden met 4 andere kandidaten en kun je er dus donder op zeggen dat je één van de vier categorieën krijgt toegewezen. Dan heb je dus op een kwart van de vragen invloed, bovendien zul je goede antwoorden doorkrijgen van de kandidaat in de lucht die je niet zomaar niet op kunt schrijven.
Hing je in de lucht als mol dan kon je veel informatie doorgeven, maar net niet de juiste informatie (je weet immers precies wat de juiste info is). Ook daar heb je dus maar op een kwart van de vragen invloed, maar ben je veel minder afhankelijk van je medekandidaat...
Ha RF! :*
Vond jij die biecht van Loes ook opvallend? :D
  zaterdag 20 januari 2018 @ 22:49:46 #19
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_176643985
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:56 schreef liesje1979 het volgende:
Ik krijg de biecht van Loes niet uit mijn hoofd na het verdelen van de rollen bij de para opdracht.
"Kak! Ik was te laat!"
Als mol weet je natuurlijk dat die opdracht er aan zit te komen en ik kan me voorstellen dat je je dan op zo'n opdracht verheugd. Een kandidaat die niet precies weet wat voor opdracht het is, zal zich best snel bij de rolverdeling neerleggen, immers, misschien is de saaie rol juist wel heel leuk, en de spannende rol helemaal niet zo leuk. Maar Loes legt zich er niet bij neer, ze geeft aan dat als iemand graag wil ruilen....
Ik heb Loes niet echt als mol maar vond dit echt heel opvallend. Zo graag als zij dit wilde, dan kan je er haast wel vanuit gaan dat ze wist wat ze zo heel graag wilde.
Biechten worden natuurlijk na de opdrachten opgenomen, dus de biecht zelf zegt eigenlijk niks.

En Loes was nog vrij duidelijk met haar communicatie vanuit de lucht.

Valt op dat het weer Simone en Stine zijn die met die portos lopen te klooien (was op de markt ook al het geval).

En toch vermoed ik dat we iets over het hoofd zien (op de grond).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_176644043
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:49 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ha RF! :*
Vond jij die biecht van Loes ook opvallend? :D
Hi :W

Mwah er valt voor beide situaties iets te zeggen: een mol die zijn gewenste positie aan zich voorbij ziet gaat, maar ook een kandidaat die te laat beseft dat dat wel eens een leuke plek voor deze opdracht zou kunnen zijn.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  One tough cookie zaterdag 20 januari 2018 @ 22:52:20 #21
169210 liesje1979
pi_176644049
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Biechten worden natuurlijk na de opdrachten opgenomen, dus de biecht zelf zegt eigenlijk niks.

En Loes was nog vrij duidelijk met haar communicatie vanuit de lucht.

Valt op dat het weer Simone en Stine zijn die met die portos lopen te klooien (was op de markt ook al het geval).

En toch vermoed ik dat we iets over het hoofd zien (op de grond).
Ja daarom juist, dat het achteraf werd afgenomen, als je uiteindelijk toch krijgt wat je wilde hoef je dat niet eens meer te benoemen, of het was een mol biecht en ze vertelde hoe haar plan bijna in het honderd liep. :+
Voor mij iig echt zo'n momentje om Loes eens wat scherper in de gaten te houden.
  One tough cookie zaterdag 20 januari 2018 @ 22:53:45 #22
169210 liesje1979
pi_176644088
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:52 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Hi :W

Mwah er valt voor beide situaties iets te zeggen: een mol die zijn gewenste positie aan zich voorbij ziet gaat, maar ook een kandidaat die te laat beseft dat dat wel eens een leuke plek voor deze opdracht zou kunnen zijn.
Haha, ja kan natuurlijk ook prima, dat laatste. :Y
  zaterdag 20 januari 2018 @ 22:58:30 #23
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_176644216
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:52 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Voor mij iig echt zo'n momentje om Loes eens wat scherper in de gaten te houden.
Inderdaad. Maar aan de andere kant: had Ron zijn test niet grotendeels ingevuld op Loes? En toen kreeg hij een rood scherm...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_176644410
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:37 schreef TLC het volgende:
Emilio heeft nu wel 2 sterke aanwijzingen tegen :

- Coffee Station en de voicemail van Art 'ik ben iets op het spoor'
- in de auto waar hij zegt 'is it me you are looking for ?'

Heerlijk tunnelvisie O+
Die 2e vind ik absoluut geen sterke aanwijzing.

Dat is gewoon een zeer bekend liedje. Je bent als Mol wel heel erg bij de pinken als je op dat moment dat weet te bedenken.
Daarnaast is het een inkoppertje om zoiets te gaan zeggen.

Het is maximaal een zeeeeeeeeeeeeeer kleine hint.

Dat Art zei ''Ik ben iets op het spoor'' is geloof ik wel vaker gezegd?
pi_176644634
Maar goed, met die laatste opdracht is 1800 euro verdiend. Aardig, maar niet super. Irritant is dat we niet weten wie van de 4 op de grond het meeste of het minste heeft bijgedragen aan die 1800.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_176644899
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 23:12 schreef Montagui het volgende:
Maar goed, met die laatste opdracht is 1800 euro verdiend. Aardig, maar niet super. Irritant is dat we niet weten wie van de 4 op de grond het meeste of het minste heeft bijgedragen aan die 1800.
Zou ook mooi zijn als wij konden zien welke antwoorden opgeschreven waren, we hebben er maar een paar gezien.

Wel toevallig die aan de kant van Ruben, niet die aan de kant van Stine...
pi_176645089
Ik vond het opvallend dat Stine nog vroeg of niemand anders de pot wilde beheren. Mijn gevoel zegt dat daar meer achter zat. Kan ook aan de montage liggen.
pi_176645208
De aflevering heet "Kreupelstraat".

Ik kende het niet maar er is een gezegde: lang genoeg in de kreupelstraat gewoond hebben (=lang genoeg in de problemen gezeten hebben).

De pot is nu voor het eerst positief.

Misschien zijn er nog andere betekenissen?
pi_176645245
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 23:35 schreef fallrite het volgende:
De aflevering heet "Kreupelstraat".

Ik kende het niet maar er is een gezegde: lang genoeg in de kreupelstraat gewoond hebben (=lang genoeg in de problemen gezeten hebben).

De pot is nu voor het eerst positief.

Misschien zijn er nog andere betekenissen?
Welke auto werd kreupel in de doodlopende straat o.a?
pi_176645305
Olcay gaf die zwarte vrijstelling weg omdat ze Stine als Mol heeft dat kan niet anders lijkt mij
  zaterdag 20 januari 2018 @ 23:40:21 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176645336
Dus....

Aflevering 1:
Een
Verhaal
Apart

Aflevering 2:
Wisseltruc

Aflevering 3:
Kreupelstraat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 20 januari 2018 @ 23:41:02 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176645348
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 23:39 schreef Poepz0r het volgende:
Olcay gaf die zwarte vrijstelling weg omdat ze Stine als Mol heeft dat kan niet anders lijkt mij
Als ze zelf de mol is kan ze hem ook weggeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176645368
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 23:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze zelf de mol is kan ze hem ook weggeven.
Klopt alhoewel dat niet overeenkomt met de titels vd afleveringen dus lijkt mij niet waarschijnlijk
  zaterdag 20 januari 2018 @ 23:43:39 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176645412
Het zou toch niet "Shockwave" van achter naar voren worden hè?
Niet dat ik daar wel een hint uit kan halen, maar goed :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176645888
Heb even bijgehouden wie er op wie heeft gestemd tijdens de test.

Aflevering 2:
Jan: Ruben.
Ruben: Emilio, Stine, Olcay, Simone, Loes.
Loes: Stine, Emilio, Olcay, Simone.
Simone: Jan, Ruben, Loes, Stine.
Emilio: Bella.
Bella: Stine.

Aflevering 3:
Ruben: Simone.
Simone: Ruben, Jan, Stine (?).
Emilio: Loes.
Loes: Emilio.
Olcay: vult bij de laatste vraag 'Ruben' in.
pi_176645964
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 00:01 schreef Sectumsempra het volgende:
Heb even bijgehouden wie er op wie heeft gestemd tijdens de test.

Aflevering 2:
Jan: Ruben.
Ruben: Emilio, Stine, Olcay, Simone, Loes.
Loes: Stine, Emilio, Olcay, Simone.
Simone: Jan, Ruben, Loes, Stine.
Emilio: Bella.
Bella: Stine.

Aflevering 3:
Ruben: Simone.
Simone: Ruben, Jan, Stine (?).
Emilio: Loes.
Loes: Emilio.
Olcay: vult bij de laatste vraag 'Ruben' in.
Is ooit bevestigd dat wat je in je aflevering ziet ook echt is hoe iemand heeft gestemd? Ik geloof daar namelijk niet zo in. Die beelden die ze laten zien van de test zelf zijn in ieder geval niet van hetzelfde moment als de test ook echt wordt ingevuld.
pi_176646101
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 00:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is ooit bevestigd dat wat je in je aflevering ziet ook echt is hoe iemand heeft gestemd? Ik geloof daar namelijk niet zo in. Die beelden die ze laten zien van de test zelf zijn in ieder geval niet van hetzelfde moment als de test ook echt wordt ingevuld.
en sowieso missen er meestal 19 vragen van diezelfde kandidaat

#cameramanipulatie
pi_176646587
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 00:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is ooit bevestigd dat wat je in je aflevering ziet ook echt is hoe iemand heeft gestemd? Ik geloof daar namelijk niet zo in. Die beelden die ze laten zien van de test zelf zijn in ieder geval niet van hetzelfde moment als de test ook echt wordt ingevuld.
Nee, maar tijdens de test vertellen de kandidaten wel wie ze verdenken. Daar is dit grotendeels op gebaseerd.
pi_176646647
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 00:32 schreef Sectumsempra het volgende:

[..]

Nee, maar tijdens de test vertellen de kandidaten wel wie ze verdenken. Daar is dit grotendeels op gebaseerd.
Oh, dan is het goed. ^O^
pi_176646669
Manipulatie dus
pi_176646943
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 23:43 schreef Leandra het volgende:
Het zou toch niet "Shockwave" van achter naar voren worden hè?
Niet dat ik daar wel een hint uit kan halen, maar goed :D
Het zou kunnen slaan op Simone Weimans (Shockwave)?
pi_176647194
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 00:55 schreef fallrite het volgende:

[..]

Het zou kunnen slaan op Simone Weimans (Shockwave)?
Nee, geloof mij!
pi_176647280
Iets wat ook voorkomt in deze aflevering: kaartsymbolen

- "I (hartje) Georgia" hangt in de auto's van de kandidaten
- Op de vingers van Bella zie je die kaartsymbolen terwijl de ze test invult (ook bij paragliden)
- Net in het shot daarna zie je een hartje op de papieren die Olcay vasthoudt

Heeft een van de kandidaten misschien iets met poker of kaartspellen?
  zondag 21 januari 2018 @ 01:49:45 #44
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_176647411
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 00:01 schreef Sectumsempra het volgende:
Heb even bijgehouden wie er op wie heeft gestemd tijdens de test.

Aflevering 2:
Jan: Ruben.
Ruben: Emilio, Stine, Olcay, Simone, Loes.
Loes: Stine, Emilio, Olcay, Simone.
Simone: Jan, Ruben, Loes, Stine.
Emilio: Bella.
Bella: Stine.

Aflevering 3:
Ruben: Simone.
Simone: Ruben, Jan, Stine (?).
Emilio: Loes.
Loes: Emilio.
Olcay: vult bij de laatste vraag 'Ruben' in.
Het lastige hierbij is natuurlijk dat de test in aflevering 2 de prullenbak in kan, omdat we nooit zullen weten wie er toen zou zijn afgevallen (en bv. Emilio is geswitched van mol).

En ik durf wel te stellen dat Olcay de test niet op Ruben heeft ingevuld. Het belangrijkste bij de voice-overs is om te onthouden dat er veel in geknipt wordt (dus de bewoording wordt dan heel belangrijk).

Het meest verdachte vind ik nog dat Simone haar test invult op voornamelijk Jan en Ruben, terwijl dat waarschijnlijk sowieso kandidaten zijn (en de mol is waarschijnlijk een vrouw, dus je begint daar al met min 1). En ze is journaliste, dus ze zou gezichten/mensen toch beter moeten kunnen lezen.

En het ziet er steeds meer naar uit dat we voor het 2de jaar op rij een vrouw van 40+ in de finale gaan krijgen..........maar is dat dan de mol (wat in de meeste gevallen ja is; zie Inge, Susan en Margriet)??
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 21 januari 2018 @ 05:22:13 #45
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176647948
Stine Jensen heeft een tweelingzus Lotte Jensen -> wisseltruc?
  zondag 21 januari 2018 @ 08:47:16 #46
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_176648192
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 23:41 schreef Leandra het volgende:


Als ze zelf de mol is kan ze hem ook weggeven.
Dat klopt. Dus kan zij de mol zijn.
pi_176648514
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:37 schreef TLC het volgende:
Emilio heeft nu wel 2 sterke aanwijzingen tegen :

- Coffee Station en de voicemail van Art 'ik ben iets op het spoor'
- in de auto waar hij zegt 'is it me you are looking for ?'

Heerlijk tunnelvisie O+
dat was een reactie op bella, dat had iedereen gegeven ( die het liedje kent ) :) dus dat noem ik in dit geval geen aanwijzing. Of het is een enorm spontane met enorm veel toeval :D
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_176649163
Ik vond olcay ontzéttend mollen. Die zwarte vrijstelling geeft ze aan Stine omdat zij er toch nooit uit kan en Stine haar absoluut niet verdenkt.
compact en kleverig.
  zondag 21 januari 2018 @ 10:51:01 #49
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_176649586
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 01:30 schreef fallrite het volgende:
Iets wat ook voorkomt in deze aflevering: kaartsymbolen

- "I (hartje) Georgia" hangt in de auto's van de kandidaten
- Op de vingers van Bella zie je die kaartsymbolen terwijl de ze test invult (ook bij paragliden)
- Net in het shot daarna zie je een hartje op de papieren die Olcay vasthoudt

Heeft een van de kandidaten misschien iets met poker of kaartspellen?
Die eerste had ik niet gezien. Die andere twee wel, die waren ook wel heel opvallend achter elkaar aan, gemonteerd.
Ik zou dit ook willen combineren met het schaakbord wat in afl.1 zo prominent opgesteld stond plus (mogelijk) die dode wesp/bij van afl.2 en gisteren die oude Canon spiegelreflex camera in het shot dat de kandidaten aan het eten waren. (Maar wat is de link daartussen? en was er in afl.2 ook zo'n opvallend geplaatst requisiet te zien?)

[ Bericht 2% gewijzigd door Rob310 op 21-01-2018 10:56:03 ]
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_176649923
Iets wat ik nog niet gezien heb mbt kreupelstraat: kreupel is een synoniem voor lam, er liepen nogal wat schapen en lammetjes over de weg/straat. Is de mol misschien door deze beesten opgehouden?

En de tweet: 'pieken en dalen': verdient de mol pieken (geld) voor de pot en stond de mol in een van de dalen tijdens het paragliden?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')