abonnement Unibet Coolblue
pi_176575739
Ik wil graag een ruimte van 1 bij 1 bij 2 meter verkoelen.
Ik heb wat zitten te zoeken, kom o.a. op dit soort dingen uit:
https://www.ventilatorsto(...)lers?query=aircooler
Als tekst erbij: 'Let op: Verkoelt de lucht niet'

Oke dus gewoon een ventilator, daar heb ik niks aan, ik wil een ruimte verkoelen voor wat hardware wat ik erin plaats.

Ik heb ook wel aircoolers gezien die wel echt een ruimte verkoelen maar dat doen ze door 0,7 tot 1,2 liter water per uur te verbruiken met een reservoir van 2,5 liter. Dus ongeveer 2 uur te gebruiken tot het vervangen zou moeten worden (zo lijkt het voor mij).

Kennen jullie producten die zonder bemoeienis van mij 2 dagen kunnen koelen en goedkoper zijn dan ongeveer 200 euro?

Alvast bedankt :)
  Leukste jonkie 2022 woensdag 17 januari 2018 @ 21:22:45 #2
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_176575890
IJblokjes :)

Geen grap, je de ruimte niet steeds open en dicht doet dan is een flink ijsblok goed genoeg voor een paar dagen :Y
Je maintiendrai -XOXO-
pi_176575924
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:15 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Ik wil graag een ruimte van 1 bij 1 bij 2 meter verkoelen.
Ik heb wat zitten te zoeken, kom o.a. op dit soort dingen uit:
https://www.ventilatorsto(...)lers?query=aircooler
Als tekst erbij: 'Let op: Verkoelt de lucht niet'

Oke dus gewoon een ventilator, daar heb ik niks aan, ik wil een ruimte verkoelen voor wat hardware wat ik erin plaats.

Ik heb ook wel aircoolers gezien die wel echt een ruimte verkoelen maar dat doen ze door 0,7 tot 1,2 liter water per uur te verbruiken met een reservoir van 2,5 liter. Dus ongeveer 2 uur te gebruiken tot het vervangen zou moeten worden (zo lijkt het voor mij).

Kennen jullie producten die zonder bemoeienis van mij 2 dagen kunnen koelen en goedkoper zijn dan ongeveer 200 euro?

Alvast bedankt :)

Wat dacht je van een vrieskist?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176575990
Airco
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:28:24 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176576047
quote:
Tis nu wel de vraag wat je ziet als 200 euro kosten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:31:05 #8
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_176576065
Dat gaat met watten niet lukken denk ik.
Fade to Black
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:31:06 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176576066
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis nu wel de vraag wat je ziet als 200 euro kosten.
Per maand neem ik aan?

Anders idd gewoon ijs..
pi_176576103
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Per maand neem ik aan?

Anders idd gewoon ijs..
Komt ook nog bij hoeveel vermogen zo een ding heeft want er komt een zooi warmte af van zo een computer...
Maakt zo een vrieskast ook een tering herrie.

Conclusie wordt wel dat het erg snel industrieel wordt. 8)7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:32:57 #11
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_176576110
Met dit weer is het een kwestie van een raampje openzetten. Tot die tijd zou ik sparen voor een goede split airco.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:34:14 #12
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_176576137
Het gaat om wat "asic hardware". Is de ruimte volledig afgesloten? Of kan je gebriuk maken van luchtstroom , want dan kan je gewoon koelen dmv frisse lucht.
Hoeveel watt ga je in totaal dissiperen in deze ruimte? Hoeveel keer hardware ga je plaatsen? Dit is namelijk wel relevant voor je koelvermogen.

Je zou gewoon een (split)airco kunnen gebruiken, dit koelt wel aardig maar is vrij groot. Je kan ook de warmte gebruiken voor het verwarmen van je huis, het is nu koud zat buiten.
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:34:26 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176576140
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Komt ook nog bij hoeveel vermogen zo een ding heeft want er komt een zooi warmte af van zo een computer...
Welke computer?
Ook geen idee wat TS voor ogen heeft qua temperatuur verschil..
pi_176576164
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Welke computer?
Ook geen idee wat TS voor ogen heeft qua temperatuur verschil..
Waarom zou je anders hardware willen verkoelen :p
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176576179
Een fout van mij dat ik niet volledig genoeg ben geweest.
Ik ga zo'n constructie maken als hier te zien is

2 hardware in 2 koelboxen met aan beide uiteinden leidingen die via een raam naar buiten gaan. (ene leiding in ieder geval uit het raam, het andere moet koude lucht opzuigen (vanaf de grond dus waarschijnlijk) en doorgeven aan de hardware in de coolingbox).
Dit ga ik omgeven met geluidsisolatiemateriaal en dat gaat dus ongeveer 1 bij 1 bij 2 meter ruimte kosten.
Het raam blijft enigzins open zowel voor de leiding naar buiten met warme lucht als om ook uberhaupt lucht in de ruimte te blijven krijgen.
Die lucht wil ik echter graag kouder hebben dan zeg maar 25 graden ofzo wat het in de zomer wel kan worden.
Liever 10 graden ofzo (moet ook niet te koud worden, schijnen sommige van die onderdelen niet goed tegen te kunnen).
pi_176576241
Ik ben niet de expert, succes TS
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176576281
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:38 schreef ludovico het volgende:
Ik ben niet de expert, succes TS
Ik ben ook helemaal geen expert. Ben programmeur, ben niet echt bekend met hardware en ook niet al te technisch onderlegd uberhaupt. Wil alleen gewoon graag dat de hardware wat lang meegaat aangezien het genoeg kost, dus een dehumidifier en de ruimte koel proberen te houden. Maar misschien is het sowieso te duur naar verhouding om echt zo'n omgeving te kunnen maken ook al gaat het om 2 m3?

Even een betere samenvatting:
Hardware met ventilators die blazen via een flexibele leiding uit een raam naar buiten, via een raam komt lucht naar binnen in de verder naast de 2 ramen afgesloten ruimte. In de zomer kan deze lucht 25 graden zijn. Dat is niet direct erg voor hardware zolang ik maar zorg dat de airflow in de cooling box goed gaat. Maar graag zou ik daar i.p.v. 25 graden celcius iets van 10-15 graden celcius van maken. Als aanschafkosten dacht ik aan 200 euro of minder en dan de stroomkosten maar die neem ik wel voor lief. En als dit gewoon uberhaupt helemaal onrealistisch is hoor ik dat ook heel graag. Zat zelf te zoeken en kom op verkapte ventilators uit en airco's die te duur zijn dus vandaar dat ik maar even vraag.

[ Bericht 31% gewijzigd door TheNightIsFullOfTerrors op 17-01-2018 21:49:35 ]
pi_176576411
Wat voor temperatuur wil je bereiken? Hoe constant moet de temperatuur zijn? Hoe zit het met de luchtvochtigheid?

En misschien wel het belangrijkste om überhaupt een geschikt antwoord op je vraag te kunnen geven: hoeveel thermisch vermogen moet er gekoeld worden?

Bij een groot thermisch vermogen ontkom je eigenlijk niet aan actieve koeling (airco of iets dergelijks). Is het thermisch vermogen beperkt en wil je simpelweg voorkomen dat het in de zomer 25+ graden wordt, dan zijn er wel wat andere opties te bedenken. Zeker als het geen ramp is wanneer tijdens een flinke hittegolf uiteindelijk toch de temperatuur wat is opgelopen.

Vanuit een kelder of kruipruimte kun je vaak redelijke koele lucht aanzuigen.

Verder is het aan een goede optie om te overwegen om tijdens het stookseizoen de temperatuur van de warme lucht op te laten lopen minimaal 21 a 22 graden en die lucht niet naar buiten te blazen, maar juist het huis in. En om ook geen lucht aan te zuigen vanuit de kruipruimte, maar vanuit bijvoorbeeld een slaapkamer waar het 17 a 18 graden is.
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:48:26 #19
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176576438
Kweekhokkie? Passieve inlaat met lucht die gekoeld wordt? _O-
pi_176576504
Gebruik ipv gewone koelboxen eens electrische koelboxen!
.
pi_176576509
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:48 schreef denattedweil het volgende:
Kweekhokkie? Passieve inlaat met lucht die gekoeld wordt? _O-
Ja ik ben niet technisch onderlegd :D Nooit een pa gehad ook die het uitlegte ofzo dus ja. Daarom moet ik dit soort dingen hier vragen :p
pi_176576524
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:50 schreef Fer het volgende:
Gebruik ipv gewone koelboxen eens electrische koelboxen!
Kan ik daar ook gewoon gaten in boren zonder problemen?
pi_176576531
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:46 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat voor temperatuur wil je bereiken? Hoe constant moet de temperatuur zijn? Hoe zit het met de luchtvochtigheid?

En misschien wel het belangrijkste om überhaupt een geschikt antwoord op je vraag te kunnen geven: hoeveel thermisch vermogen moet er gekoeld worden?

Bij een groot thermisch vermogen ontkom je eigenlijk niet aan actieve koeling (airco of iets dergelijks). Is het thermisch vermogen beperkt en wil je simpelweg voorkomen dat het in de zomer 25+ graden wordt, dan zijn er wel wat andere opties te bedenken. Zeker als het geen ramp is wanneer tijdens een flinke hittegolf uiteindelijk toch de temperatuur wat is opgelopen.

Vanuit een kelder of kruipruimte kun je vaak redelijke koele lucht aanzuigen.

Verder is het aan een goede optie om te overwegen om tijdens het stookseizoen de temperatuur van de warme lucht op te laten lopen minimaal 21 a 22 graden en die lucht niet naar buiten te blazen, maar juist het huis in. En om ook geen lucht aan te zuigen vanuit de kruipruimte, maar vanuit bijvoorbeeld een slaapkamer waar het 17 a 18 graden is.
Het gaat om 2 van deze:
https://www.gearbest.com/diy-pc/pp_1555634.html
Beetje scrollend naar beneden staan specificaties, ik weet niet of dat iets kan zeggen over het thermisch vermogen?
pi_176576641
De koelbox is trouwens vooral tegen het geluid, dat ding maakt 80 db :D Kan me voorstellen dat dat ook nog wat verwarring geeft of heeft gegeven
pi_176576705
Gewoon een airco gebruiken, en de ruimte goed isoleren.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')