abonnement Unibet Coolblue
pi_176567077


Crowdfunding is hot! In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horecacrowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horecacrowdfunding
Waardevoorjegeld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 17-01-2018 15:21:36 ]
pi_176568186
@ Mu

Sinds jij de Collin mailer hebt veranderd krijg ik naast de nieuwe projecten ook allerlei nieuwsberichten alerts van Collin. Zou je kunnen kijken of je het versturen van de mailer iets selectiever kan maken zodat alleen nog de aangekondigde projecten verstuurd worden.
Dank!
pi_176568379
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
@ Mu

Sinds jij de Collin mailer hebt veranderd krijg ik naast de nieuwe projecten ook allerlei nieuwsberichten alerts van Collin. Zou je kunnen kijken of je het versturen van de mailer iets selectiever kan maken zodat alleen nog de aangekondigde projecten verstuurd worden.
Dank!
Hmm, meh...

Welke links?
జ్ఞ‌ా
pi_176568482
quote:
2s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:10 schreef µ het volgende:

[..]

Hmm, meh...

Welke links?
Bijvoorbeeld deze https://www.collincrowdfu(...)p-om-claims-schieten

verzonden op wo 17-1-2018 15:14

En dit al enige dagen/weken geleden volgeschreven project kwam vandaag nogmaals binnen.

https://www.collincrowdfund.nl/bbs-watersport/ verzonden wo 17-1-2018 10:21
pi_176568836
KOM,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
looptijd 39 maanden, betaald 7 maanden, 3 maanden alleen rente en nu 2 maanden betalingsachterstand...

Update KOM dd 17-1-2020
Beste investeerders,
Ondernemer heeft inmiddels een betalingsachterstand van twee termijnen en geeft aan dat hij met een adviseur in overleg is om hem te helpen bij het oplossen van zijn problemen. Kapitaal op Maat rest niets anders dan de belangen van de investeerders te behartigen en de vordering ter incasso over te dragen aan Rijnland Gerechtsdeurwaarders

[ Bericht 13% gewijzigd door zeilert op 17-01-2018 19:14:41 ]
pi_176569252
Kwam dit net nog tegen toen ik de vragen bij Deutz nog even las.
16-01-2018 14:15
Kunt u aangeven waarom in de tekst hierboven Heemskerk als winkel wordt genoemd terwijl deze winkel nu opgeheven wordt en er een andere modezaak van andere ondernemers inkomen?

Collin Crowdfund
17-01-2018 8:51
Beste investeerder,
Bedankt voor uw reactie. Namens de ondernemer kunnen wij u het volgende berichten:
Op het moment van het schrijven van de pitch was niet duidelijk wat er met de vestiging Heemskerk zou gaan gebeuren. Sinds kort is echter besloten dat de winkel niet meer past in de Duetz of Adam formule.

Met vriendelijke groet,

Collin Crowdfund

Natuurlijk weet je al langer wanneer je een filiaal gaat sluiten! Dus wel slordig om een winkel die je aan het opheffen bent te noemen als onderdeel van een goed lopend bedrijf. Zou het moeder bedrijf misschien ook niet zo best draaien en zou men hopen dat schaal grootte de boel weer vlot trekt?
pi_176569966
Goedendag,
Zijn hier crowdfunders die aandelen hebben van Snappcar, Ampyx Power of NLC. Op zich redelijk succesvolle partijen. Ik heb wel behoefte aan wat actievere communicatie over deze partijen. Of breder over equity/ aandelen crowdfunding. Is daar een plek voor die jullie mij kunnen aanraden? Of interesse in een PM om inhoudelijk te spreken over deze partijen?
pi_176569970
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:30 schreef zeilert het volgende:
KOM, project 1669, Top van Holland: looptijd 39 maanden, betaald 7 maanden, 3 maanden alleen rente en nu 2 maanden betalingsachterstand...

Update KOM dd 17-1-2020
Beste investeerders,
Ondernemer heeft inmiddels een betalingsachterstand van twee termijnen en geeft aan dat hij met een adviseur in overleg is om hem te helpen bij het oplossen van zijn problemen. Kapitaal op Maat rest niets anders dan de belangen van de investeerders te behartigen en de vordering ter incasso over te dragen aan Rijnland Gerechtsdeurwaarders
Een adviseur ;) hij is toch zelf financieel adviseur.
pi_176573610
Na 2 keer vragen een update omtrent project GvE... Handig dat ze dit nu pas melden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel fijn dat ze het dan compenseren, maar heb liever dat ik dit gewoonweg eerder hoor en hier niet om hoef te vragen. Betreft een volledig aflossingsvrije lening van 14 maanden.
pi_176574670
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kwam dit net nog tegen toen ik de vragen bij Deutz nog even las.
16-01-2018 14:15
Kunt u aangeven waarom in de tekst hierboven Heemskerk als winkel wordt genoemd terwijl deze winkel nu opgeheven wordt en er een andere modezaak van andere ondernemers inkomen?

Collin Crowdfund
17-01-2018 8:51
Beste investeerder,
Bedankt voor uw reactie. Namens de ondernemer kunnen wij u het volgende berichten:
Op het moment van het schrijven van de pitch was niet duidelijk wat er met de vestiging Heemskerk zou gaan gebeuren. Sinds kort is echter besloten dat de winkel niet meer past in de Duetz of Adam formule.

Met vriendelijke groet,

Collin Crowdfund

Natuurlijk weet je al langer wanneer je een filiaal gaat sluiten! Dus wel slordig om een winkel die je aan het opheffen bent te noemen als onderdeel van een goed lopend bedrijf. Zou het moeder bedrijf misschien ook niet zo best draaien en zou men hopen dat schaal grootte de boel weer vlot trekt?
Goed dat je dit zegt! lijkt me verdacht. Ik overweeg OM mijn investering in te trekken.
pi_176575006
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:51 schreef Ron1986 het volgende:
Na 2 keer vragen een update omtrent project GvE... Handig dat ze dit nu pas melden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel fijn dat ze het dan compenseren, maar heb liever dat ik dit gewoonweg eerder hoor en hier niet om hoef te vragen. Betreft een volledig aflossingsvrije lening van 14 maanden.
Ik vraag ook regelmatig om updates van projecten in problemen, het is echt een drama om informatie los te krijgen als die al komt. En omdat de investeerders toch wel komen in deze markt is er ook geen enkele drijfveer bij GvE om de zaken op orde te brengen.
pi_176575407
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:46 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik vraag ook regelmatig om updates van projecten in problemen, het is echt een drama om informatie los te krijgen als die al komt. En omdat de investeerders toch wel komen in deze markt is er ook geen enkele drijfveer bij GvE om de zaken op orde te brengen.
Ik denk dat de conclusie "geen enkele drijfveer bij GVE" niet juist is, zij hebben super problemen;
- nagenoeg geen projecten( met APOC hebben ze kunstmatig december 2017 goed af kunnen sluiten)
- investeerders die massaal zijn afgehaakt( kijk hoelang het duurt voordat projecten vol zijn)
- een administratief/ICT systeem dat rammelt van alle kanten.
- een communicatie die bagger is
Ik heb het idee dat ze wel willen maar absoluut niet meer in staat zijn om aan te haken in 2018. Zelf vrees ik voor het voortbestaan van GVE.
Overigens vandaag over een project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
) wel een bericht gekregen. Daarbij is mijn rendement bij hen nog prima en is het algemeen rendement nog netjes. Dus ik hoop dat ze uit het dal komen en voor concurrentie ( blijven) zorgen in Crowdfundland Nederland.

[ Bericht 14% gewijzigd door ML45 op 17-01-2018 21:13:44 ]
pi_176576495
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:01 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik denk dat de conclusie "geen enkele drijfveer bij GVE" niet juist is, zij hebben super problemen;
- nagenoeg geen projecten( met APOC hebben ze kunstmatig december 2017 goed af kunnen sluiten)
- investeerders die massaal zijn afgehaakt( kijk hoelang het duurt voordat projecten vol zijn)
- een administratief/ICT systeem dat rammelt van alle kanten.
- een communicatie die bagger is
Ik heb het idee dat ze wel willen maar absoluut niet meer in staat zijn om aan te haken in 2018. Zelf vrees ik voor het voortbestaan van GVE.
Overigens vandaag over een project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
) wel een bericht gekregen. Daarbij is mijn rendement bij hen nog prima en is het algemeen rendement nog netjes. Dus ik hoop dat ze uit het dal komen en voor concurrentie ( blijven) zorgen in Crowdfundland Nederland.
Ik denk dat GvE het wel gaat redden. Volgens mij schrijven ze wel zwarte cijfers, al hebben ze geen middelen om te investeren in voldoende mankracht en state-of-the-art ICT. Dit kunnen ze nog wel een tijdje volhouden denk ik. Ik denk dat andere platformen eerder de handdoek in de ring zullen gooien en zo voor wat meer lucht zullen zorgen bij GvE.
Er is een sterke lobby voor meer regelgeving. Die regelgeving gaat er wel komen en dat zal veel platformen de nek omdraaien en daarmee investeerders duperen. Ik denk dat GvE daar juist wel aan kan voldoen, omdat zij al een vergunning hebben in plaats van een ontheffing.
pi_176577149
Vandaag jaaroverzicht IVM 2017 ontvangen, mooi! Helaas ontbreekt het enige gegeven wat ik nodig heb voor de belastingaangifte :) dan die van vorig jaar maar even opsnorren. Niet erg handig...
pi_176577157
Dubbel
pi_176578229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:50 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik denk dat GvE het wel gaat redden. Volgens mij schrijven ze wel zwarte cijfers, al hebben ze geen middelen om te investeren in voldoende mankracht en state-of-the-art ICT. Dit kunnen ze nog wel een tijdje volhouden denk ik. Ik denk dat andere platformen eerder de handdoek in de ring zullen gooien en zo voor wat meer lucht zullen zorgen bij GvE.
Er is een sterke lobby voor meer regelgeving. Die regelgeving gaat er wel komen en dat zal veel platformen de nek omdraaien en daarmee investeerders duperen. Ik denk dat GvE daar juist wel aan kan voldoen, omdat zij al een vergunning hebben in plaats van een ontheffing.
http://www.crowdfunding.n(...)dvoorelkaar-nl-over/

voorlopig denk ik dat het niet zon vaart zal lopen, hoop en verwacht wel dat ict van GVE een impuls krijgt

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 17-01-2018 23:16:09 ]
  donderdag 18 januari 2018 @ 08:24:53 #18
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_176581488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:01 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik denk dat de conclusie "geen enkele drijfveer bij GVE" niet juist is, zij hebben super problemen;
- nagenoeg geen projecten( met APOC hebben ze kunstmatig december 2017 goed af kunnen sluiten)
- investeerders die massaal zijn afgehaakt( kijk hoelang het duurt voordat projecten vol zijn)
- een administratief/ICT systeem dat rammelt van alle kanten.
- een communicatie die bagger is
Ik heb het idee dat ze wel willen maar absoluut niet meer in staat zijn om aan te haken in 2018. Zelf vrees ik voor het voortbestaan van GVE.
Overigens vandaag over een project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
) wel een bericht gekregen. Daarbij is mijn rendement bij hen nog prima en is het algemeen rendement nog netjes. Dus ik hoop dat ze uit het dal komen en voor concurrentie ( blijven) zorgen in Crowdfundland Nederland.
Ik deel deze mening en denk dat het schort aan (professionele) visie van de directie. Snel de toko verkopen en rijk worden is denk ik het credo geweest. Helaas liep dat fout door het debacle met Trustbuddy. Dat daardoor de bijbehorende handelingen en keuzes ontbreken, spreekt voor zich.
pi_176582385
En ja hoor daar hebben we het volgende herfinancieringsproject van FNC bij CCF https://www.collincrowdfund.nl/cooloo/

De mannen bij FNC maar lead's aandragen voor Collin. Volgens mij laat Collin gewoon een CF coach alle FNC projecten nalopen/bellen of er nog aan extra leningen te wensen is.

Gratis FNC lening aflossen en binnenhalen dat project liefst met een lening die x groter is.Kassa voor CCF!
De investeerders van FNC maar ook FNC zelf blijven met lege handen achter. Wanneer dringt het nu toch eens door bij FNC dat ze een boete rente moeten hanteren voor vervroegd aflossen! 8)7

Zoals men nu werkt blijft men adressen kopen bij KVK om voor anderen de krenten te selecteren. Zelf blijft men met het afvoerputje zitten.
pi_176582486
Ahh, Collin, alsjeblieft, willen jullie die Turkse groothandel ook overnemen? Dat ik rente misloop vind ik dan niet erg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176582669
Ik heb ff de statistieken bekeken van gve,kom en ccf. Wanneer je de aanname doet dat alle projecten die meer dan 45 dagen achterstand hebben volledig moeten worden afgeboekt (en mijn ervaring is dat dat in verreweg de meeste gevallen idd zo is) dan kom ik tot het volgende netto rendement:

GvE: 3%, KoM: 0%, CCF: 2%

Dit rendement zou je behalen als je in alle projecten hetzelfde bedrag had geïnvesteerd. Zelf kom ik met mijn eigen portefeuille van ca. 200 projecten nog op ruim 5%. Daarbij zij aangetekend dat ik al twee jaar niet meer investeer.
pi_176582857
quote:
12s.gif Op woensdag 17 januari 2018 23:01 schreef peterc het volgende:

[..]

http://www.crowdfunding.n(...)dvoorelkaar-nl-over/

voorlopig denk ik dat het niet zon vaart zal lopen, hoop en verwacht wel dat ict van GVE een impuls krijgt

Precies, omzet mag dan wel wat gedaald zijn maar zou nog steeds een uitstekende netto winst moeten opleveren zeker omdat er nauwelijks geïnvesteerd wordt. Een cash-cow heet zoiets toch?
Pecunia non olet
pi_176582871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:50 schreef Justme7005 het volgende:
Ik heb ff de statistieken bekeken van gve,kom en ccf. Wanneer je de aanname doet dat alle projecten die meer dan 45 dagen achterstand hebben volledig moeten worden afgeboekt (en mijn ervaring is dat dat in verreweg de meeste gevallen idd zo is) dan kom ik tot het volgende netto rendement:

GvE: 3%, KoM: 0%, CCF: 2%

Dit rendement zou je behalen als je in alle projecten hetzelfde bedrag had geïnvesteerd. Zelf kom ik met mijn eigen portefeuille van ca. 200 projecten nog op ruim 5%. Daarbij zij aangetekend dat ik al twee jaar niet meer investeer.
Ik ben het geheel met je eens dat de CF platformen hun eigen netto rendement te hoog inschattten. Bovendien is het natuurlijk appels met peren vergelijken als ze zoals GVE en CCF niet dezelfde berekeningsmethode gebruiken om dit rendement uit te rekenen.

Waar ik het niet mee eens ben is dat ieder project met 45 dagen achterstand afgeschreven kan worden. Rente door betalen en aflossing voor een bepaalde periode opschorten kan een bedrijf door een moeilijke periode heen helpen. Wel dient dan natuurlijk de borg etc opnieuw bekeken te worden en indien mogelijk zekerder gesteld te worden. Het moet niet zo zijn dat door het uitstellen van aflossing de zekerheden verminderen, nee de zekerheden moeten extra bekeken worden en als het enigszins mogelijk is toenemen. Voor wat hoort wat!
pi_176583078
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

Precies, omzet mag dan wel wat gedaald zijn maar zou nog steeds een uitstekende netto winst moeten opleveren zeker omdat er nauwelijks geïnvesteerd wordt. Een cash-cow heet zoiets toch?
GvE zit al drie jaar jang op een volume van 25 mio/jaar. CCF groeit inmiddels veel harder. Het netto rendement voor investeerders is niet meer dan 2 á 3%. Ik zie niet niet zo goed waarom deze platformen op langere termijn een bestaansrecht zullen hebben.
pi_176583167
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:46 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik vraag ook regelmatig om updates van projecten in problemen, het is echt een drama om informatie los te krijgen als die al komt. En omdat de investeerders toch wel komen in deze markt is er ook geen enkele drijfveer bij GvE om de zaken op orde te brengen.
Ik heb begrepen dat GvE de communicatie en verslaglegging aangaande defaults compleet gaat veranderen. Men wil dit gaan doen door op regelmatige basis bij het project in de eigen mijn GvE omgeving verslag te doen t.a.v. de genomen acties. Ik heb gevraagd er dan ook jaarlijks een balans bij te plaatsen met daarin opgenomen Restschuld, Betaalde rente/aflossing door leningnemer, Gemaakte en Betaalde incasso kosten etc.

We zullen zien wat het gaat opleveren. Zo'n systeem staat of valt natuurlijk met het consequent bijhouden. Als je dit goed doet scheelt het je wel een enorme hoeveelheid individuele mails beantwoorden. Dus per saldo zou het voor iedereen beter zijn bij een goede uitvoering. Doe je het niet goed dan zal de informatie vraag per mail alleen maar toenemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-01-2018 10:43:10 ]
pi_176583592
@ dubbeltjezzzzz.
Je kan GVE een hoop verwijten, maar dat ze ff snel rijk willen worden is nou net niet datgene waar je ze m.i. van kan betichten
pi_176584033
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:01 schreef ML45 het volgende:
Ik denk dat de conclusie "geen enkele drijfveer bij GVE" niet juist is, zij hebben super problemen;
- nagenoeg geen projecten( met APOC hebben ze kunstmatig december 2017 goed af kunnen sluiten)
- investeerders die massaal zijn afgehaakt( kijk hoelang het duurt voordat projecten vol zijn)
- een administratief/ICT systeem dat rammelt van alle kanten.
- een communicatie die bagger is
Ik heb het idee dat ze wel willen maar absoluut niet meer in staat zijn om aan te haken in 2018. Zelf vrees ik voor het voortbestaan van GVE.
Hier kijk ik toch anders naar

• De omzet van GvE is inderdaad iets terug gelopen maar er zijn regelmatig nieuwe projecten
die inderdaad vaak wat langer open staan maar bijna allemaal gewoon vollopen.

• Er zijn inderdaad de nodige investeerders afgehaakt en dit is GvE met haar slechte communicatie zeker aan te rekenen. De planning is (zoals NRDZ al aan gaf) dat dit medio 1e kwartaal van dit jaar gaat verbeteren zodat er een veel beter inzicht komt in de gemaakte stappen bij projecten in default. Ik hoop dat GvE dit zo snel mogelijk kan gaan invoeren.

• De mening dat het administratief/ICT systeem aan alle kanten zou rammelen deel ik helemaal niet. Het is zeker een verouderd systeem wat iets te traag werkt en er ouderwets uitziet echter in mijn ogen functioneert het prima.

• Voor het voortbestaan van GvE vrees ik momenteel niet. Zeker in het afgelopen jaar hebben ze, mede met de nieuwe aandeelhouders/investeerders, juist flinke stappen in de goede richting gemaakt waardoor mijn vertrouwen juist is toegenomen. Daarnaast is GvE een van de platformen welke jaar naar jaar met zwarte cijfers schrijft in tegenstelling van vele andere platformen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 18-01-2018 12:45:42 ]
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:30:30 #28
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_176584870
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:34 schreef bleyenburg het volgende:
@ dubbeltjezzzzz.
Je kan GVE een hoop verwijten, maar dat ze ff snel rijk willen worden is nou net niet datgene waar je ze m.i. van kan betichten
waarom denk je dat?
pi_176585228
@ dubbetlezzz: Allereerst door diverse gesprekken met meneer Adams van GVE.
Verder hoef je geen genie te zijn om uit te rekenen dat je in dit stadium met CF niet "ff snel rijk wordt".
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:19:49 #30
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_176586021
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:47 schreef bleyenburg het volgende:
@ dubbetlezzz: Allereerst door diverse gesprekken met meneer Adams van GVE.
Verder hoef je geen genie te zijn om uit te rekenen dat je in dit stadium met CF niet "ff snel rijk wordt".
tenzij je voornemens bent snel te verkopen (trustbuddy). Na dat dat een debacle bleek te zijn, kocht funding circle zencap op en werd gve min of meer ingehaald door fnc en ccf. Nu zitten ze met de legacy aan systemen en proceesen waar niet voldoende in geinvesteerd is
  donderdag 18 januari 2018 @ 15:30:25 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176590118
Wat belachelijk dat GVE zich laat lenen voor het verstrekken van reclame van kredietnemers.

Krijg net een mail binnen:

quote:
Beste investeerder,
Hieronder vindt u een bericht van de heer Ratelband, kredietnemer van project 6297. Wij sturen dit bericht en de bijlages op verzoek van de heer Ratelband aan u door en vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Dus met andere woorden, binnenkort kunnen we van ieder project reclames in de mailbox verwachten.
pi_176590273
Nieuwe letselschade advocatuur op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/letsel-lawyers/
pi_176590481
Oei,Oei,
op 16 januari uitgesproken https://www.faillissement(...)6/yasemin-v-o-f.aspx. na 6 maanden aflossingsvrij en 3 maanden aflossen bij CCF.

Nog ruim 435K restschuld.................. 2e hypotheek op incourant pand...............................

Was deze trouwlocatie een luchtkasteel? Voor de investeerders in ieder geval wel! Gelukkig zit ik er niet in.

Duidelijk geval van falende verliesfinanciering:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vragen lezen is toch wel belangrijk en geeft vaak goede aanvullende informatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-01-2018 16:33:40 ]
pi_176590943
Nieuwe GvE,
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17415

Nieuwe CV ketel op FNC, waarom betaald hij deze niet zelf met deze cijfers?
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/32505
pi_176591139
ik snap die CV ketel op FNC ook niet.

lijkt wel gratis geld
pi_176591236
bij welk CF platform liep die yasemin?
pi_176591287
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:27 schreef bleyenburg het volgende:
bij welk CF platform liep die yasemin?
CCF
https://www.collincrowdfund.nl/yasemin/
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:34:28 #38
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_176591386
ik kreeg een berichtje via de afm nieuwsbrief. Geen idee of deze site al bestond, maar ze hebben een crowdfunding site:

deze
pi_176591427
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:12 schreef Royve het volgende:

Nieuwe CV ketel op FNC, waarom betaald hij deze niet zelf met deze cijfers?
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/32505
Ik snap dit soort opmerkingen niet. Omdat er 24k winst gemaakt wordt in 2016, betekent dat niet dat hij 24k op zijn bankrekening heeft staan. Het is een eenmanszaak, dit geld is al lang op aan vaste lasten en boodschappen.
pi_176591447
ik snap niet dat je met zulke cijfers genoodzaakt bent tegen 10% te gaan lenen
pi_176591483
van die AFM site: "investeer niet meer dan 10% van je belegd vermogen"
ja, het staat er echt zo....
pi_176591509
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Oei,Oei,
op 16 januari uitgesproken https://www.faillissement(...)6/yasemin-v-o-f.aspx. na 6 maanden aflossingsvrij en 3 maanden aflossen bij CCF.

Nog ruim 435K restschuld.................. 2e hypotheek op incourant pand...............................

Was deze trouwlocatie een luchtkasteel? Voor de investeerders in ieder geval wel! Gelukkig zit ik er niet in.

Duidelijk geval van falende verliesfinanciering:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vragen lezen is toch wel belangrijk en geeft vaak goede aanvullende informatie.
Pfff Ongelooflijk weer
pi_176591528
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:36 schreef Certeco het volgende:

[..]

Ik snap dit soort opmerkingen niet. Omdat er 24k winst gemaakt wordt in 2016, betekent dat niet dat hij 24k op zijn bankrekening heeft staan. Het is een eenmanszaak, dit geld is al lang op aan vaste lasten en boodschappen.
Daar kan je wel eens gelijk in hebben in dit geval. Ik lees tussen de regels dat het een (auto)handelaar in ruste is die het ORG dat hij nog in bezit heeft verhuurd aan een ander autobedrijf.
pi_176591579
CCF verdient een gigantische draai om de oren.
Wat een arrogant antwoord.
pi_176591610
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Daar kan je wel eens gelijk in hebben in dit geval. Ik lees tussen de regels dat het een (auto)handelaar in ruste is die het ORG dat hij nog in bezit heeft verhuurd aan een ander autobedrijf.
Duidelijk. Ik ga denk ik proberen deze mee te pakken.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:39 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Pfff Ongelooflijk weer
Benieuwd wat hier nog uit de 2e hypotheek gaat komen.
pi_176591653
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:44 schreef bleyenburg het volgende:
CCF verdient een gigantische draai om de oren.
Wat een arrogant antwoord.
Helemaal mee eens. Ergelijk
pi_176591669
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Oei,Oei,
op 16 januari uitgesproken https://www.faillissement(...)6/yasemin-v-o-f.aspx. na 6 maanden aflossingsvrij en 3 maanden aflossen bij CCF.

Nog ruim 435K restschuld.................. 2e hypotheek op incourant pand...............................

Was deze trouwlocatie een luchtkasteel? Voor de investeerders in ieder geval wel! Gelukkig zit ik er niet in.

Duidelijk geval van falende verliesfinanciering:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vragen lezen is toch wel belangrijk en geeft vaak goede aanvullende informatie.
Laag risico.... riekt weer naar zwendel/misleiding. Eens zien wat er terugkomt, zit er gelukkig niet in.
pi_176591721
Iemand ervaring met het verhuur van fietsen op texel? :)
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/33341
pi_176591923
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Oei,Oei,
op 16 januari uitgesproken https://www.faillissement(...)6/yasemin-v-o-f.aspx. na 6 maanden aflossingsvrij en 3 maanden aflossen bij CCF.

Nog ruim 435K restschuld.................. 2e hypotheek op incourant pand...............................

Was deze trouwlocatie een luchtkasteel? Voor de investeerders in ieder geval wel! Gelukkig zit ik er niet in.

Duidelijk geval van falende verliesfinanciering:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vragen lezen is toch wel belangrijk en geeft vaak goede aanvullende informatie.
Pfff, die hakt er weer goed in. Volgens mij is deze hier uitgebreid en meerdere keren besproken en heb ik hem gelukkig aan mij voorbij laten gaan.
pi_176592000
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Pfff, die hakt er weer goed in. Volgens mij is deze hier uitgebreid en meerdere keren besproken en heb ik hem gelukkig aan mij voorbij laten gaan.
Ik heb gelukkig ook niet mee gedaan.
We gaan nu wel eindelijk eens in de praktijk meemaken hoe de uitwinning van een tweede hypotheek gaat en hoe "materieel" zo iets nou daadwerkelijk is.
pi_176592191
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:08 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig ook niet mee gedaan.
We gaan nu wel eindelijk eens in de praktijk meemaken hoe de uitwinning van een tweede hypotheek gaat en hoe "materieel" zo iets nou daadwerkelijk is.
Ik denk dat het heel erg afhangt van de verhandelbaarheid van het ORG.
In dit geval zal dat dus vermoedelijk 0 zijn.
Als ik het goed gelezen heb is het pand voorzien van een eerste hypotheek van 650K . Ik vermoed niet dat dat de inschrijving is maar de schuld. Dus de inschrijving zal dus minimaal zo'n 30% hoger zijn. Voor het boeltje geveild wordt zal de eerste hypotheekhouder vermoedelijk wel de totale inschrijving aan kosten en en gederfte rente inkomsten claimen.
Dus bij verkoopprijs boven de 8 ton gaan de Collin hypotheekhouders misschien wat opbrengst zien.
Mijn voorzichtige conclusie: -O- Hier gaat niets terug komen voor de Collin investeerders

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-01-2018 17:36:36 ]
pi_176592835
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel erg afhangt van de verhandelbaarheid van het ORG.
In dit geval zal dat dus vermoedelijk 0 zijn.
Als ik het goed gelezen heb is het pand voorzien van een eerste hypotheek van 650K . Ik vermoed niet dat dat de inschrijving is maar de schuld. Dus de inschrijving zal dus minimaal zo'n 30% hoger zijn. Voor het boeltje geveild wordt zal de eerste hypotheekhouder vermoedelijk wel de totale inschrijving aan kosten en en gederfte rente inkomsten claimen.
Dus bij verkoopprijs boven de 8 ton gaan de Collin hypotheekhouders misschien wat opbrengst zien.
Mijn voorzichtige conclusie: -O- Hier gaat niets terug komen voor de Collin investeerders
Er staat een hypothecaire inschrijving van 650K.
pi_176593117
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:51 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Er staat een hypothecaire inschrijving van 650K.
Op zich nog wel een goed idee, een dergelijke trouwlocatie voor een specifieke doelgroep, maar dan moet ie wel op de goede plaats liggen, en dat was volgens mij een minpuntje, somewhere in de polder.

In mijn woonplaats, bevindt zich een dergelijke feestzaal voor m.n. Turkse & Marokkaanse bruiloften, en die gaat volgens mij prima. Ik heb recentelijk een dergelijke bruiloft mee mogen maken. Aparte en mooie ervaring, waren zeker 1.500 gasten, en iedereen op en top, en picobello. Weliswaar geen alcohol, maar prima eten, bepaalde rituelen om het maar zo te noemen, muziek, apart om te ervaren.

Toko was drie avonden (vrij, zat, zon) per week maanden vooruit nagenoeg geboekt. Te horen gekregen wat een dergelijke avond ongeveer kost, hetgeen voor degene die betaald,

Dikke omzet, misschien een deel via een omweg, maar buitengewoon bijzonder. Pand op en top aangekleed van binnen, van buiten is het feitelijk niet maar dan een industriehal.
pi_176593424
quote:
12s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:07 schreef peterc het volgende:

[..]

Weliswaar geen alcohol, maar prima eten,
Misschien is dat wel het probleem. In de horeca geldt toch: ze vreten je arm en zuipen je rijk
pi_176593524
Ik heb een vraag over de statistieken bij GVE.

Het project 16661 (Aankoop beleggingspanden Schiedam) staat in de statistieken op "achterstand".

Op de bankrekening heb ik wel de termijnen volgens het schema ontvangen.

Zou het kunnen dat de statistieken (in dit geval) niet kloppen?
Of toch anders?

Bedankt alvast,
mmyy
pi_176593550
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:52 schreef Royve het volgende:
Iemand ervaring met het verhuur van fietsen op texel? :)
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/33341
Hebben eerder financiering gehad: https://www.crowdfundmark(...)t/fietsverhuur-texel
pi_176593967
gegoochel met cijfers.
probeer die 50K lening eens in de cijfers die nu op FNC gepresenteerd worden te traceren.....
pi_176594029
bij de 2015 lening a ¤ 50K wordt gesproken van herfinanciering.
ik durf nu al de stelling aan dat de Texelse fietsclub heading for disaster is.
pi_176595062
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hebben eerder financiering gehad: https://www.crowdfundmark(...)t/fietsverhuur-texel
Daar zit ik in. Nog 4 van de 36 termijnen te gaan. Ze betalen tot nu toe elke maand keurig op tijd.

Uit de pitch van destijds...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176596542
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:08 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig ook niet mee gedaan.
We gaan nu wel eindelijk eens in de praktijk meemaken hoe de uitwinning van een tweede hypotheek gaat en hoe "materieel" zo iets nou daadwerkelijk is.
Ik ook niet, een eenvoudige rekensom liet zien dat ze al een half miljoen er doorheen hadden gejaagd op moment van aanvraag. Project was veel te ambitieus. Pijnlijk ook voor die familie die er zoveel geld in gestoken heeft.
Pecunia non olet
pi_176597345
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17415
Pfff, niets dan faillissementen in het verleden maar nu zal het vast wel goed gaan. _O-
Daarentegen, die borgstelling door T-Lvastgoed maakt het misschien wel weer interessant.
Pecunia non olet
pi_176597506
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:29 schreef mmyy het volgende:
Ik heb een vraag over de statistieken bij GVE.

Het project 16661 (Aankoop beleggingspanden Schiedam) staat in de statistieken op "achterstand".

Op de bankrekening heb ik wel de termijnen volgens het schema ontvangen.

Zou het kunnen dat de statistieken (in dit geval) niet kloppen?
Of toch anders?

Bedankt alvast,
mmyy
GVE heeft op 27 oktober zowel de betalingen van 27 oktober gedaan als die van 27 november. GVE heeft hierover op 27 oktober alle investeerders per project geïnformeerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Je kan de betaling checken op jouw bankrekening zoals je zelf heb gezien. Helaas geeft het GVE systeem hierdoor een verkeerd beeld en zie je bij alle projecten met een uitbetalingsdatum van 27 oktober een geel bolletje.
pi_176599720
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:08 schreef obligataire het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17415
Pfff, niets dan faillissementen in het verleden maar nu zal het vast wel goed gaan. _O-
Daarentegen, die borgstelling door T-Lvastgoed maakt het misschien wel weer interessant.
Lijkt wel een soort sponsoring van de hobby van zijn broer, als ik die broer Google kom ik een aardig CV tegen, nu hij meetekent met een vastgoed B.V. die al 30 jaar bestaat maakt het wel interessant idd
pi_176600143
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:52 schreef Royve het volgende:
Iemand ervaring met het verhuur van fietsen op texel? :)
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/33341
Volgens mij hebben ze cirac één jaar geleden ook geld opgehaald bij GvE. Dus nu weer!Ik Ik zoek het uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door prins01 op 18-01-2018 23:10:27 ]
pi_176601814
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 22:45 schreef impact9 het volgende:

[..]

Lijkt wel een soort sponsoring van de hobby van zijn broer, als ik die broer Google kom ik een aardig CV tegen, nu hij meetekent met een vastgoed B.V. die al 30 jaar bestaat maakt het wel interessant idd
En dan is 8% op zich niet verkeerd. Ach ja als de brave broer het zwarte schaap van de familie wil sponsoren hebben wij daar geen bezwaar tegen , toch :9
Pecunia non olet
pi_176603371
Ontwikkelingen GvE met aangepaste feestructuur, gebundelde betalingen en verhoging kosten:
quote:
Feestructuur aangepast: helft upfront, helft gespreid
Vanuit de markt hebben wij geregeld het verzoek gehad de succesfee niet volledig upfront in rekening te brengen aan investeerders. Wij zullen aan deze wens gehoor geven en de feestructuur aanpassen per 15 februari 2018. Vanaf deze datum zal de helft van de fee het eerste jaar worden verrekend, verdeeld over de eerst 3 maanden, en de andere helft gedurende de resterende looptijd. De inhouding zal plaatsvinden in de eerste maand van het 2e, 3e, 4e etc leningjaar. Deze verandering gaat in op 15 februari, en betreft de projecten die vanaf 15 februari uitgeboekt worden.

Betalingen gebundeld
We zijn bezig met het ontwikkelen en testen van een systeem met verzamelbetalingen per 14 dagen, in plaats van alle losse overboekingen per investering. Via deze maatregel willen we de kostenstijging beheersen nu bancair betalingsverkeer met 30% tot 100% duurder wordt. Voor u betekent het minder administratie en - als u zakelijk investeert - minder kosten voor inkomende betalingen. U krijgt uiteraard een helder overzicht van de betalingen die zijn opgenomen in de verzamelbetaling. We hopen deze verzamelbetalingen te starten in de loop van dit voorjaar.

Succesfee +0,1% per jaar looptijd
Door hogere kosten van betalingen en de stijging van de algemene kosten, is Geldvoorelkaar.nl genoodzaakt de succesfee voor investeerders met 0,1% per jaar looptijd te verhogen. Deze aanpassing geldt voor investeringen vanaf 15 februari (dus het moment dat u op de knop "investeren" klikt). Investeringen gedaan vóór 15 februari, gaan tegen het huidige tarief. Doordat de fee verdeeld wordt over de gehele looptijd in plaats van upfront, zal het effect op het netto-rendement voor investeerders zeer beperkt zijn. Van deze wijzigingen brengen wij onze investeerders ook via separate berichtgeving op de hoogte.

Slimme alliantie met Debiteurenbeurs.nl
Geldvoorelkaar.nl wil het aanbod aan bedrijfsfinancieringen verbreden, omdat wij geloven dat het steeds moeilijker wordt voor ondernemers om de juiste oplossing te vinden in het woud aan (alternatieve) financiers. Om die reden trekken we nu samen op met Debiteurenbeurs.nl. Hier verkopen ondernemers hun facturen aan de hoogste bieder, ze hebben dan binnen enkele dagen het geld op hun rekening staan. Een uitkomst voor ondernemers die werkkapitaal nodig hebben en het moeten doen met opdrachtgevers die pas achteraf willen betalen, of lange betalingstermijnen hanteren.

"Deze samenwerking zien we als een belangrijke eerste stap in een verdere mogelijke alliantie," zegt Martijn van Schelven van Geldvoorelkaar.nl, "We zijn zo nog beter in staat direct passende financieringsoplossingen aan te bieden voor ondernemers. We kunnen immers via deze samenwerking zeer korte termijnen tot lange termijnen financieren. Daarmee kunnen ondernemers hun kasstroom optimaliseren. Uiteraard zal dit de betaalcapaciteit van de ondernemers ten goede komen." Debiteurenbeurs.nl en Geldvoorelkaar.nl gaan de komende maanden gaan intensief onderzoeken hoe we deze samenwerking verder kan worden uitgediept. Wordt dus vervolgd.

Samenwerking met Betalingsachterstanden.nl
Geldvoorelkaar.nl doet wat ze kan om geldnemers hun verplichtingen te laten nakomen. Een nieuwe ontwikkeling hierin is de pilot met het register Betalingsachterstanden.nl. John van der Veld, Risk Manager bij Geldvoorelkaar.nl: "In geval van het niet tijdig voldoen van een maandtermijn melden wij de geldnemer dat wij dit zullen aanmelden bij het register Betalingsachterstanden.nl. Voldoet de geldnemer vervolgens niet alsnog aan zijn verplichting dan zullen wij dat ook daadwerkelijk doen. Nadat de vordering is aangemeld bij het register wordt de geldnemer door Betalingsachterstanden.nl schriftelijk gewezen op de eerder gemaakte betaalafspraken met Geldvoorelkaar.nl. De geldnemer wordt verzocht zijn betaling alsnog uiterlijk binnen 14 dagen te voldoen. Dit gebeurt telefonisch en uiteindelijk per aangetekend schrijven. Op deze wijze kan de vordering geïncasseerd worden zonder verdere verhoging van de wettelijke incassokosten en overige buitengerechtelijke kosten. Betaalt de geldnemer echter niet, dan zal zijn betalingsachterstand worden opgenomen in de database van Betalingsachterstanden.nl. Deze achterstand zal zichtbaar zijn voor alle organisaties en instellingen die zijn aangesloten bij Betalingsachterstanden.nl. Op deze manier kunnen zij een betere inschatting maken van hun bedrijfsrisico's waarmee latere problemen worden voorkomen."

De pilot zal ongeveer 6 maanden duren, waarna de resultaten zullen worden geëvalueerd en de pilot wellicht wordt omgezet in een vast onderdeel van ons proces. Naast deze pilot zetten wij uiteraard onze eigen incassoactiviteiten voort, inclusief het op enig moment inschakelen van de gerechtsdeurwaarder.

Oproep: kom in de investeerders-klankbordgroep!
Geldvoorelkaar.nl vindt een goed contact met investeerders belangrijk. Daarom organiseren we periodiek bijeenkomsten met onze investeerders-klankbordgroep. Hier ontmoeten investeerders de directie en de afdeling Risk van Geldvoorelkaar.nl, en bespreken ze de algemene gang van zaken en processen. Deze meetings vinden een paar keer per jaar plaats op ons kantoor in Veenendaal.

Binnen deze klankbordgroep hebben we plaats voor nieuwe leden. Bent u actief investeerder bij Geldvoorelkaar.nl en wilt u uw mening in de klankbordgroep delen, meld u dan aan voor de klankbordgroep. Dat kan door een korte mail te sturen naar info@geldvoorelkaar.nl.

Jaaropgave 2017: beschikbaar vanaf eind februari
Voor uw aangifte inkomstenbelasting over 2017 zult u onze jaaropgave nodig hebben. Deze zal vanaf eind februari beschikbaar zijn via uw eigen Mijn Geldvoorelkaar-omgeving. De aanvraagknop voor uw jaaroverzicht vindt u via het tabje mijn statistiek. Daar komt een groene knop Jaaroverzicht. Kies het jaar waarvoor u het overzicht wilt hebben. Wij sturen u het jaaroverzicht vervolgens via de mail toe.


[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 19-01-2018 08:48:30 ]
pi_176603400
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 23:02 schreef prins01 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze cirac één jaar geleden ook geld opgehaald bij GvE. Dus nu weer!Ik Ik zoek het uit.
Je hebt gelijk: https://www.crowdfundmark(...)huur-veerhaven-texel

Toen is de FNC financiering hergefinancierd.
pi_176604094
"
Doordat de fee verdeeld wordt over de gehele looptijd in plaats van upfront, zal het effect op het netto-rendement voor investeerders zeer beperkt zijn."

Huh? Dit is toch gewoon 0.1% nettorendement per jaar minder hoe je het ook spreidt...
pi_176604269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 07:47 schreef jsuijker het volgende:
"
Doordat de fee verdeeld wordt over de gehele looptijd in plaats van upfront, zal het effect op het netto-rendement voor investeerders zeer beperkt zijn."

Huh? Dit is toch gewoon 0.1% nettorendement per jaar minder hoe je het ook spreidt...
Ja, maar.... kosten die niet NU in rekening worden gebracht kunnen -al dan niet- tijdelijk worden herbelegt waardoor je netto rendement net IETS hoger ligt.

Stel...
500 euro investeren a 8% voor 5 jaar = 3,33 euro rente vergoeding per maand

Wordt er nu de eerste drie maanden 2.50 euro aan kosten in gehouden, ontvang je dus (netto) 40 - 7,50 = 32,5 aan rente

Stel nu dat er elk jaar 1,5 euro aan kosten worden gerekend, dan betaal je in beide gevallen 7,50 euro aan kosten. echter ontvang je het eerste jaar (netto) 38.50 euro.
Het verschil van 6 euro aan netto ontvangen rente kan je over de resterende 4 jaar weer herbeleggen (naar dit soort bedrijven er natuurlijk van uit gaan weer tegen 8%) waardoor je het tweede jaar 48 euro cent aan extra rente ontvangt die je in het eerste geval niet had kunnen "verdienen" 0.48 / 500 = 0.096% "hoger" rendement dan wanneer je alle kosten van te voren betaald.
Het jaar er op houd je nog 4,5 euro over (+48 cent) waar je ook weer 8% rendement over rekent.
3 euro + 0.48 + 0.40 het jaar er op
1,5 + 0.48 + 0.40 + 0.31 het jaar er na
0 + 0.48+ 0.40 + 0.31 + 0.14 het laatste jaar
Totaal beur je dus 1.35 euro aan extra rendement op de 192.50 die je anders (netto) zou opbrengen.
pi_176604988
fee dus ongeveer 33% hoger?
pi_176605108
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:41 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe letselschade advocatuur op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/letsel-lawyers/
Ziet er wat mij betreft wel uit als een goed project, ze zitten in een selecte groep, hebben dit eerder in loondienst gedaan en verwacht zelf dat het bedrag wel terug zal komen door hun goede terugverdiencapaciteit in loondienst.
pi_176605257
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:05 schreef bleyenburg het volgende:
fee dus ongeveer 33% hoger?
Klopt. Nu 0,3% per jaar, wordt 0,4% per jaar. Zo behouden ze nog steeds 66% van de huidige fee in de eerste 3 maanden en +/- 83% van de huidige fee in de eerste13 maanden. Spreiding van de fee is een beetje voor de buhne :|W

Daarnaast gaan ze de kosten verhogen vanwege de hogere kosten voor betalingsverkeer. Dit is in tegenspraak met een andere maatregel, de bundeling van terugbetalingen 2x per maand. De kosten van het betalingsverkeer zouden juist moeten dalen.
pi_176605288
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

Klopt. Nu 0,3% per jaar, wordt 0,4% per jaar. Zo behouden ze nog steeds 66% van de huidige fee in de eerste 3 maanden en +/- 83% van de huidige fee na 13 maanden. Spreiding van de fee is een beetje voor de buhne :|W
verkeerde volgorde, zaken niet op orde hebben en wel extra fee incasseren. Was al klaar met GvE en op deze manier blijf ik er ook weg.
pi_176605367
Een fundingsaanvraag (FNC) van een ondernemer voor een betere reputatie O-) . Blijkbaar is die nu niet zo goed.
quote:
De ondernemer geeft aan dat dit ervoor zorgt dat de onderneming sneller gaat groeien en een betere reputatie krijgt
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 19-01-2018 10:33:25 ]
pi_176605385
Weer een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
project op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Basic-Energie
Energiebedrijf zonder leveringsvergunning, geen zekerheden
pi_176605533
Klussenier gaat vandaag om 14.00 online op cc:
https://www.capitalcircle.nl/investeren
pi_176605825
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:39 schreef djh77 het volgende:
Klussenier gaat vandaag om 14.00 online op cc:
https://www.capitalcircle.nl/investeren
Twijfel een beetje over dit project. Geen heel groot bedrag maar gaat dit wel allemaal terugkomen? Iemand een mening? Ga je zelf investeren djh?
pi_176606209
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 08:12 schreef namliam het volgende:

[..]

Ja, maar.... kosten die niet NU in rekening worden gebracht kunnen -al dan niet- tijdelijk worden herbelegt waardoor je netto rendement net IETS hoger ligt.

Stel...
500 euro investeren a 8% voor 5 jaar = 3,33 euro rente vergoeding per maand

Wordt er nu de eerste drie maanden 2.50 euro aan kosten in gehouden, ontvang je dus (netto) 40 - 7,50 = 32,5 aan rente

Stel nu dat er elk jaar 1,5 euro aan kosten worden gerekend, dan betaal je in beide gevallen 7,50 euro aan kosten. echter ontvang je het eerste jaar (netto) 38.50 euro.
Het verschil van 6 euro aan netto ontvangen rente kan je over de resterende 4 jaar weer herbeleggen (naar dit soort bedrijven er natuurlijk van uit gaan weer tegen 8%) waardoor je het tweede jaar 48 euro cent aan extra rente ontvangt die je in het eerste geval niet had kunnen "verdienen" 0.48 / 500 = 0.096% "hoger" rendement dan wanneer je alle kosten van te voren betaald.
Het jaar er op houd je nog 4,5 euro over (+48 cent) waar je ook weer 8% rendement over rekent.
3 euro + 0.48 + 0.40 het jaar er op
1,5 + 0.48 + 0.40 + 0.31 het jaar er na
0 + 0.48+ 0.40 + 0.31 + 0.14 het laatste jaar
Totaal beur je dus 1.35 euro aan extra rendement op de 192.50 die je anders (netto) zou opbrengen.
Het gaat om het netto rendement van de lening. Dat je erna de mogelijkheid hebt om het her te beleggen is daar geen onderdeel van.

Anders gezegd als je de verkregen rente direct uitgeeft of desnoods stelselmatig uit je zak laat vallen
Heb je dan 0 rendement gemaakt op de lening?
pi_176607142
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:52 schreef Royve het volgende:

[..]

Twijfel een beetje over dit project. Geen heel groot bedrag maar gaat dit wel allemaal terugkomen? Iemand een mening? Ga je zelf investeren djh?
Ik zou 'm denk ik wel aandurven o.a. vanwege de overwaarde van hun boerderij. Die komt vast niet op de veiling voor een leninkje van 25K. Vind 500 euri dan wel weer veel maar hij zal toch wel snel volzitten. Heb vanmiddag geen computer ter beschikking dus hoef niet te besluiten :)

Moet trouwens ook nog voor een paar K aan toezeggingen afrekenen dus ik hou me even wat rustig. o|O


[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 19-01-2018 11:24:32 ]
Pecunia non olet
pi_176608680
Voermanstraat (SiG) is ook even volgegooid:
https://investeren.sameni(...)manweg-312-rotterdam
pi_176608707
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:31 schreef djh77 het volgende:
Voermanstraat (SiG) is ook even volgegooid:
https://investeren.sameni(...)manweg-312-rotterdam
Mooi, kan SiG weer een nieuw project lanceren. Hopelijk buiten Rotterdam.
pi_176608716
Nieuwe incassospecialist op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/doet-finance-b-v/
pi_176610615
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:33 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe incassospecialist op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/doet-finance-b-v/
We kennen ook nog wel een paar leningen van Collin waar ze voor aan het werk kunnen. :)
Borgstellingen van morele aard. De verpanding zoals alhier geformuleerd als stamakte ken ik niet en ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Zoals ik het lees gaat men op het moment van problemen pas inventariseren en aanmelden bij de belasting. Lijkt me dat dit gaat als ondernemers communiceren maar misloopt als men verstoppertje speelt zoals vaak de praktijk is.
Kan hier iemand wat zinnigs zeggen over verpanding met stamakte?

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-01-2018 14:13:40 ]
pi_176610898
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:39 schreef djh77 het volgende:
Klussenier gaat vandaag om 14.00 online op cc:
https://www.capitalcircle.nl/investeren
Die zat binnen 10 minuten vol. Lijkt me snel voor dit platform, heb het niet eerder gevolgd.
pi_176611067
De top 10 van week 4:
pi_176611195
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 07:47 schreef jsuijker het volgende:
"
Doordat de fee verdeeld wordt over de gehele looptijd in plaats van upfront, zal het effect op het netto-rendement voor investeerders zeer beperkt zijn."

Huh? Dit is toch gewoon 0.1% nettorendement per jaar minder hoe je het ook spreidt...
Bij aflossing in annuïteiten zelfs ongeveer 0,2%.
Door het deels later betalen van de fee zal het ietsje minder zijn.
pi_176612266
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:11 schreef Royve het volgende:
2 nieuwe projecten op SiG waarvan 1 een oude bekende... O+

https://investeren.sameni(...)-a-met-parkeerplaats
Tja...
Blijkbaar houdt de taxatie nu wel rekening met de erfpacht, maar ik had graag toch ook wat meer informatie over die erfpachtsituatie gezien. Beetje vreemd dat ze daar, na alle vragen daarover, nu zo weinig (niets) over zeggen...
pi_176613686
quote:
In Roermond zijn het wel twee andere appartementen dan voorheen (24A en 24C i.p.v. 18E en 22B).
De WOZ waarde in het taxatierapport (287k) klopt in ieder geval met de waarde op deze site (per 01-01-2016): https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp?a=1&accept=true&
Wel weer een (SiG) slordigheidje in de tabel met informatie: Begijnhofsestraat
pi_176613751
GVE 'default', betaald klein deel maar komt hopelijk nog binnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176613881
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 06:04 schreef djh77 het volgende:
Ontwikkelingen GvE met aangepaste feestructuur, gebundelde betalingen en verhoging kosten:

[...]
Betalingen gebundeld
We zijn bezig met het ontwikkelen en testen van een systeem met verzamelbetalingen per 14 dagen, in plaats van alle losse overboekingen per investering. Via deze maatregel willen we de kostenstijging beheersen nu bancair betalingsverkeer met 30% tot 100% duurder wordt. Voor u betekent het minder administratie en - als u zakelijk investeert - minder kosten voor inkomende betalingen. U krijgt uiteraard een helder overzicht van de betalingen die zijn opgenomen in de verzamelbetaling. We hopen deze verzamelbetalingen te starten in de loop van dit voorjaar.

Succesfee +0,1% per jaar looptijd
Door hogere kosten van betalingen en de stijging van de algemene kosten, is Geldvoorelkaar.nl genoodzaakt de succesfee voor investeerders met 0,1% per jaar looptijd te verhogen. Deze aanpassing geldt voor investeringen vanaf 15 februari (dus het moment dat u op de knop "investeren" klikt). Investeringen gedaan vóór 15 februari, gaan tegen het huidige tarief. Doordat de fee verdeeld wordt over de gehele looptijd in plaats van upfront, zal het effect op het netto-rendement voor investeerders zeer beperkt zijn. Van deze wijzigingen brengen wij onze investeerders ook via separate berichtgeving op de hoogte.
Het is een beetje zot. Ze bundelen de betalingen, maar gaan toch extra kosten in rekening brengen door hogere kosten van betalingen. En dan is er nog een stijging van de algemene kosten. Ze rekenen een percentage. Dan leidt inflatie (hogere algemene kosten) automatisch tot hogere leningbedragen en dus ook tot een hogere vergoeding.
Als ze nou gewoon eerlijk zeggen: wij proberen jullie junkleningen te slijten, waarvan wij verwachten dat er maar een gedeelte terug komt, dus moet ons vergoedingpercentage ook fors (33%) omhoog als wij ook risico gaan lopen. GvE laat zich niet met 8% afschepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Benger2 op 19-01-2018 16:55:03 ]
pi_176614112
quote:
[
Je kan de betaling checken op jouw bankrekening zoals je zelf heb gezien. Helaas geeft het GVE systeem hierdoor een verkeerd beeld en zie je bij alle projecten met een uitbetalingsdatum van 27 oktober een geel bolletje.
Bedankt ML45,

Inmiddels 0 euro achterstand in de statistieken.

Groet,
MMYY
  vrijdag 19 januari 2018 @ 17:26:20 #93
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_176615084
update AGD over de kabelaar, werd 9 januari al geplaatst. Of heb ik dat hier nu gemist?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176616171
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:26 schreef crowd-fundi het volgende:
update AGD over de kabelaar, werd 9 januari al geplaatst. Of heb ik dat hier nu gemist?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zag hem zojuist ook staan, dacht dat het in augustus al zover was : of heb ik de update van een half jaar geleden verkeerd begrepen ?
pi_176632234
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:26 schreef TisIk het volgende:

[..]

In Roermond zijn het wel twee andere appartementen dan voorheen (24A en 24C i.p.v. 18E en 22B).
De WOZ waarde in het taxatierapport (287k) klopt in ieder geval met de waarde op deze site (per 01-01-2016): https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp?a=1&accept=true&
Wel weer een (SiG) slordigheidje in de tabel met informatie: Begijnhofsestraat
en het woord ‘financiering’ kan tot tweemaal toe niet foutloos worden gespeld....
pi_176632332
Pecunia non olet
pi_176632553
quote:
Op het moment dat een titel vol staat met buzz words haak ik al snel af.
Overgehypte ideeën zijn vaak niet de beste investeringen.

En daarnaast KOM :R
pi_176632599
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:41 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe letselschade advocatuur op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/letsel-lawyers/
Zekerheden en voorwaarden
M. Hulstein en F.J. David geven een gezamenlijke persoonlijke borgstelling af voor ¤ 90.000,-.

Is dit hetzelfde als persoonlijke aansprakelijkheid?
Ze geven aan dat ze hun prive geld vooral in hun huizen hebben gestopt. Zijn die huizen dan ook ten gelde te maken als het mis gaat?
pi_176632723
quote:
De omzet verdubbelt in 2018 en dan komt het goed :) Hier loop ik met een grote boog omheen. En idd te veel hipster termen en gebakken lucht en bovendien geschuif met geld tussen eigen bv’s.
pi_176634398
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:33 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

De omzet verdubbelt in 2018 en dan komt het goed :) Hier loop ik met een grote boog omheen. En idd te veel hipster termen en gebakken lucht en bovendien geschuif met geld tussen eigen bv’s.
Ik had ook weinig enthousiasme verwacht :) De branche en de onduidelijkheid waar de financiering nu echt voor bedoeld is (verliesfinanciering?) maken mij ook niet enthousiast. Rijnland kan zich alvast gaan warmlopen :)
Pecunia non olet
pi_176650748
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 15:13 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik had ook weinig enthousiasme verwacht :) De branche en de onduidelijkheid waar de financiering nu echt voor bedoeld is (verliesfinanciering?) maken mij ook niet enthousiast. Rijnland kan zich alvast gaan warmlopen :)
Ik doe 100% niet mee. Ik stopte met lezen na deze regel " De Galerie wordt een plek van beleving waar men online naar toe geleid wordt" Een hoog hype gehalte, maar wellicht hoort dat bij de branche. Er is inmiddels een tweetal vragen gesteld bij KOM, maar bij de antwoorden wordt er om de brei heen gedraaid.
pi_176654284
https://investeren.sameni(...)t-103-a-te-rotterdam

Staat open.
Kortere looptijd van 2,5 jaar. Want ik persoonlijk niet als negatief zie. Eerder je geld terug om dan (tegen een hogere rente) weer opnieuw te investeren.
pi_176654458
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:16 schreef dyna18 het volgende:
https://investeren.sameni(...)t-103-a-te-rotterdam

Staat open.
Kortere looptijd van 2,5 jaar. Want ik persoonlijk niet als negatief zie. Eerder je geld terug om dan (tegen een hogere rente) weer opnieuw te investeren.
Ze staan alle 2 open maar ze zouden toch pas maandag open gaan?
pi_176654535
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:22 schreef Royve het volgende:

[..]

Ze staan alle 2 open maar ze zouden toch pas maandag open gaan?
Nee...vrijdag geintroduceerd dus vandaag open (48h)
pi_176654553
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:22 schreef Royve het volgende:

[..]

Ze staan alle 2 open maar ze zouden toch pas maandag open gaan?
Ah mooi. dat ze nu beiden open staan.
De 2e was 5 min geleden nog dicht.
pi_176654639
Er worden de laatste tijd best grote bedragen geinvesteerd in SiG.
3 investeerders en al 31.000 binnen.
En ook de laatste 3 projecten zijn met 5k-8k volgegooid op het eind.
pi_176660395
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:16 schreef dyna18 het volgende:
https://investeren.sameni(...)t-103-a-te-rotterdam

Staat open.
Kortere looptijd van 2,5 jaar. Want ik persoonlijk niet als negatief zie. Eerder je geld terug om dan (tegen een hogere rente) weer opnieuw te investeren.
Nog 10%/8k te gaan en deze is al vol

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 21-01-2018 19:53:59 ]
pi_176660839
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nog 10%/8k is deze al vol
46 investeerders hebben 80k ingelegd.
Ging inderdaad hard met een paar grote bedragen er tussen.
pi_176666551
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:16 schreef dyna18 het volgende:
https://investeren.sameni(...)t-103-a-te-rotterdam

Staat open.
Kortere looptijd van 2,5 jaar. Want ik persoonlijk niet als negatief zie. Eerder je geld terug om dan (tegen een hogere rente) weer opnieuw te investeren.
Hmm, heb ze toch liever wat langer en met hogere rente. Hopelijk wordt het geen trend die 4,5%.
Pecunia non olet
pi_176667714
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmm, heb ze toch liever wat langer en met hogere rente. Hopelijk wordt het geen trend die 4,5%.
Precies en daarbij nog eens de hogere kosten in het eerste jaar. :'(
pi_176667813
Project 13862 GvE al vanaf begin december failliet. Nog geen communicatie vanuit GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag eindelijk een mail van GvE. Paar weken te laat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door djh77 op 22-01-2018 16:03:35 ]
pi_176668109
Moet ik nu ook al de wekker zetten voor SiG projecten. Gaat de goede kant op daar.
pi_176668194
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 08:23 schreef djh77 het volgende:
Project 13862 GvE al vanaf begin december failliet. Nog geen communicatie vanuit GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou natuurlijk kunnen dat deze heer nog gewoon betaald uit zijn andere activiteiten. Of zijn er geen betalingen meer gekomen?
Als je het faillissement verslag leest zou het goed kunnen dat de curator aan de kant van de stichtingsbestuurder staat in zijn conflict met de gemeente. Zal uiteindelijk wel doodbloeden in een faillissement zonder verder onderzoek want er is geen geld om de curator te betalen in de boedel tenzij natuurlijk de gemeenten hun opgeschorte betalingen gaan doen, maar dat verwacht ik niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door NaRegenDeZon op 22-01-2018 09:20:36 ]
pi_176668274
Den Haag Property 3 gaat vandaag om 12.00 uur, idem als de pinc.plants, die laat ik sowieso lopen, Iemand nog een opmerking over Den Haag property 3.
pi_176668473
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 08:58 schreef Certeco het volgende:
Moet ik nu ook al de wekker zetten voor SiG projecten. Gaat de goede kant op daar.
ik zie dat ik ook te laat ben voor de schijf 1 in deze projecten.
Zouden toch vandaag open gaan?

Ik ben er echter niet rouwig om. Het Rotterdams project heeft een toch wel lage rente van 4.5% en in combinatie met de korte periode, dus de relatief zwaar drukkende kosten van het eerste jaar, een laag rendement voor het risico.

Het Roermond project is met particuliere erfpacht daar heb ik recentelijk meer over gelezen en daar ben ik ook niet gek op. Daarnaast is de leningnemer een B.V. waardoor er geen hoofdelijke aansprakelijkheid is.

Wat me opvalt is dat SIG in de samenvatting van het taxatie verslagen in de pitch nog steeds geen vast statement heeft opgenomen aangaande het grond eigendom. Daarnaast is het bij de Roermondse propositie in de pitch ook niet goed duidelijk dat de leningnemer een B.V. is en dat er geen H.A. is.

Het is toch wel erg vervelend dat SIG steeds onduidelijkheden blijft produceren in zijn pitches.
pi_176668725
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 09:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zou natuurlijk kunnen dat deze heer nog gewoon betaald uit zijn andere activiteiten. Of zijn er geen betalingen meer gekomen?
Dat is nog geen reden om de investeerders niet te informeren over het faillissement. December is betaald, januari (nog) niet (maar er zijn nog geen 3 dagen voorbij :P )

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 22-01-2018 09:58:43 ]
pi_176668754
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 09:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
ik zie dat ik ook te laat ben voor de schijf 1 in deze projecten.
Zouden toch vandaag open gaan?
Nee 48 uur na vrijdagmiddag

quote:
Het Roermond project is met particuliere erfpacht daar heb ik recentelijk meer over gelezen en daar ben ik ook niet gek op. Daarnaast is de leningnemer een B.V. waardoor er geen hoofdelijke aansprakelijkheid is.

Wat me opvalt is dat SIG in de samenvatting van het taxatie verslagen in de pitch nog steeds geen vast statement heeft opgenomen aangaande het grond eigendom. Daarnaast is het bij de Roermondse propositie in de pitch ook niet goed duidelijk dat de leningnemer een B.V. is en dat er geen H.A. is.
Zal Lex niet tekenen op de akte? Bij eerdere projecten heeft hij dat wel gedaan. Het is wel wat onduidelijk, maar ik dacht dat bij SiG de ondernemer in privé tekent (en niet het bedrijf) en dat de vergunning van SiG hier ook op is gebaseerd
pi_176668802
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 09:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat is nog geen reden om de investeerders niet te informeren. December is betaald, januari nog niet (maar er zijn nog geen 3 dagen voorbij :P )
tuurlijk had er info naar investeerders moeten zijn. Kan me ook niet voorstellen dat er nog geen weet is van dit faillisement bij GvE !
pi_176669041
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 09:54 schreef djh77 het volgende:

Zal Lex niet tekenen op de akte? Bij eerdere projecten heeft hij dat wel gedaan. Het is wel wat onduidelijk, maar ik dacht dat bij SiG de ondernemer in privé tekent (en niet het bedrijf) en dat de vergunning van SiG hier ook op is gebaseerd
Hij tekent wel maar in zijn hoedanigheid als bestuurder van de B.V. niet als prive persoon. Ik was ook in de veronderstelling dat bij SIG altijd H.A. van toepassing is, maar als ik de ondertekenende partijen van het project in Utrecht bekijk is er van HA geen sprake. Maar ik hoor het graag als ik me vergis.
pi_176669213
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hij tekent wel maar in zijn hoedanigheid als bestuurder van de B.V. niet als prive persoon. Ik was ook in de veronderstelling dat bij SIG altijd H.A. van toepassing is, maar als ik de ondertekenende partijen van het project in Utrecht bekijk is er van HA geen sprake. Maar ik hoor het graag als ik me vergis.
Volgens mij heb je inderdaad gelijk. Was me totaal niet opgevallen en inderdaad noodzakelijk dat SiG dit duidelijk in de pitch vermeld.
pi_176669398
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:41 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe letselschade advocatuur op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/letsel-lawyers/
Twijfel een beetje over deze. H.A. alleen moreel op dit moment maar wel een goede terugverdien capaciteit. Ze kunnen alle 2 grotendeels rondkomen van het inkomen van partner. Lijkt mij een goede tak, hoop ervaring en goede uurtarieven.
pi_176669722
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hij tekent wel maar in zijn hoedanigheid als bestuurder van de B.V. niet als prive persoon. Ik was ook in de veronderstelling dat bij SIG altijd H.A. van toepassing is, maar als ik de ondertekenende partijen van het project in Utrecht bekijk is er van HA geen sprake. Maar ik hoor het graag als ik me vergis.
Ik vrees dat je helaas gelijk hebt. Maar het is wel heel slecht dat dit pas blijkt uit het contract, terwijl in de pitch wordt gesproken van een aanvrager die twee bv's heeft. Waarvan er dus 1 tekent. Dit is toch wel een hele basale fout; je mag toch verwachten dat de aanvrager in de pitch ook de geldnemer is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176669811
Nieuwe appartementen op crowdestate:

https://www.crowdestate.nl/projecten/114-appartementen-wilhelmshaven

1e hypotheekrecht. Blijkbaar een niet al te beste LTV.
Inleg minimaal 500 euro
pi_176669953
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:54 schreef Gijsbertus het volgende:
Nieuwe appartementen op crowdestate:

https://www.crowdestate.nl/projecten/114-appartementen-wilhelmshaven

1e hypotheekrecht. Blijkbaar een niet al te beste LTV.
Inleg minimaal 500 euro
Is hier eerder al besproken. 58% van de inleg is gedekt door een 1e hypotheek.
pi_176669967
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:49 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik vrees dat je helaas gelijk hebt. Maar het is wel heel slecht dat dit pas blijkt uit het contract, terwijl in de pitch wordt gesproken van een aanvrager die twee bv's heeft. Waarvan er dus 1 tekent. Dit is toch wel een hele basale fout; je mag toch verwachten dat de aanvrager in de pitch ook de geldnemer is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik voel me inderdaad bij dit project in Utrecht van de heer LexH. ook in het ootje genomen ten aanzien van de leningnemende partij en ben daar niet blij mee.
pi_176670374
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik voel me inderdaad bij dit project in Utrecht van de heer LexH. ook in het ootje genomen ten aanzien van de leningnemende partij en ben daar niet blij mee.
Het is eigenlijk nog erger. SiG heeft de leningnemer (de aanduiding "Van: xxxx" op de overzichtspagina met projecten) voor al zijn projecten achteraf aangepast naar de naam van de BV...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176670622
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:25 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Het is eigenlijk nog erger. SiG heeft de leningnemer (de aanduiding "Van: xxxx" op de overzichtspagina met projecten) voor al zijn projecten achteraf aangepast naar de naam van de BV...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een zeer slechte zaak!
Pitches achteraf essentieel veranderen zonder enige melding van wat er veranderd is, is killing!
Volens mij is dat ook al eerder voor gekomen t.a.v (particuliere) erfpacht situaties.
Hoop dat men nog weet wat er veranderd is in de loop van de tijd.
Lijkt me essentieel als er per project een lijst van de veranderingen (met data) die achteraf hebben plaatsgevonden toegevoegd wordt. Dan wel dat de veranderingen teruggedraaid worden.
pi_176671681
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is een zeer slechte zaak!
Pitches achteraf essentieel veranderen zonder enige melding van wat er veranderd is, is killing!
Volens mij is dat ook al eerder voor gekomen t.a.v (particuliere) erfpacht situaties.
Hoop dat men nog weet wat er veranderd is in de loop van de tijd.
Lijkt me essentieel als er per project een lijst van de veranderingen (met data) die achteraf hebben plaatsgevonden toegevoegd wordt. Dan wel dat de veranderingen teruggedraaid worden.

In ieder geval ook even alles (ook de Webpagina) voor jezelf kopiëren op het moment dat je investeert.
pi_176675528
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 08:23 schreef djh77 het volgende:
Project 13862 GvE al vanaf begin december failliet. Nog geen communicatie vanuit GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag eindelijk een mail van GvE. Paar weken te laat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176675811
Herfinanciering FNC via FNC
quote:
Peekoi is een Rotterdamse webshop op het gebied van vijver- en aquariumproducten. Onlangs heeft het bedrijf een tweede financiering (Grote Inkopen Vijverartikelen) via Funding Circle verkregen, de eerste lening (Inkoop voor Vijverspeciaalzaak) wordt hiermee volledig ingelost. Wij hebben het openstaande bedrag inmiddels ontvangen, dit wordt spoedig naar u overgemaakt
pi_176676138
quote:
Dit lijkt mij geen onaardig project. Een nadeel is dat het aangekocht gaat worden binnen de B.V. dus geen h.a. echter dit gaat gedeeltelijk weer gecompenseerd worden door de persoonlijke borgstelling door 3 man t.w.v. 100k. De taxatie van 515k NA verbouwing neem ik met een grote korrel zout en ik ga zelf uit van een waarde van max 350 a 400k. Daarnaast zal er de komende 5 jaar 100k afgelost worden. Dit alles in combinatie met de 6,5%. Ik denk dat ik hem wel mee pak als hier geen rare zaken boven komen drijven.
pi_176676217
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit lijkt mij geen onaardig project. Een nadeel is dat het aangekocht gaat worden binnen de B.V. dus geen h.a. echter dit gaat gedeeltelijk weer gecompenseerd worden door de persoonlijke borgstelling door 3 man t.w.v. 100k. De taxatie van 515k NA verbouwing neem ik met een grote korrel zout en ik ga zelf uit van een waarde van max 350 a 400k. Daarnaast zal er de komende 5 jaar 100k afgelost worden. Dit alles in combinatie met de 6,5%. Ik denk dat ik hem wel mee pak als hier geen rare zaken boven komen drijven.
Wat ik niet helemaal begrijp is wat er met De huidige zaak van de familie Penning is ook een café en restaurant. gaat gebeuren. Wordt die verkocht? Blijven ze die zelf exploiteren? zijn het geen concurrenten van elkaar?

Het telefoon broertje zit bij
Marcel Penning
COO at Youfone Nederland
pi_176676373
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Vandaag eindelijk een mail van GvE. Paar weken te laat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)wboy-1501619-a824460

Als ik dit al lees van destijds... Had je het kunnen weten.
Dit artikel is zelfs van voor de publicatie
pi_176677002
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:48 schreef impact9 het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)wboy-1501619-a824460

Als ik dit al lees van destijds... Had je het kunnen weten.
Dit artikel is zelfs van voor de publicatie
Ik heb teveel vertrouwd op GvE. De controle van GvE deugde niet. Ze hadden het toen kunnen weten en minstens in de pitch melden. Ik ga nooit meer in GvE investeren. Ben er helemaal klaar me!
pi_176677226
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 17:21 schreef prins01 het volgende:

[..]

Ik heb teveel vertrouwd op GvE. De controle van GvE deugde niet. Ze hadden het toen kunnen weten en minstens in de pitch melden. Ik ga nooit meer in GvE investeren. Ben er helemaal klaar me!
Ik heb op 14-6-2016 dit mailtje aan Geldvoorelkaar verstuurd:

Mijne dames en heren

vandaag investeerde ik een klein bedragje in bovengenoemd project.

Zojuist verdiepte ik me o.a. in dit artikel:

http://www.omroepgelderla(...)Job-Lanceer-uit-Tiel

met name het fraude-onderzoek vanuit VGZ vind ik zwaarwegend. Zie http://www.omroepgelderla(...)orgverlener-uit-Tiel

Eigenlijk wil ik mijn investering laten vervallen. Is dat mogelijk ?

Hoor graag


Dus vanaf die datum was Geldvoorelkaar op de hoogte en had vanuit zijn zorgplicht overige investeerders kunnen waarschuwen...
  maandag 22 januari 2018 @ 18:27:00 #138
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_176678032
2018 is 3 weken oud en heb al 3 defaults bij GVE.. als dit zo doorgaat :S

Nou heeft de ene wel al tot juni of juli 2019 de termijnen voldaan en die andere 2 waren maar voor 100,- elk maar toch. Even kijken waar deze van vandaag dan nog meekomt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_176678111
quote:
Info over het huidige café-restaurant van vader en zoon Penning:
https://dongen.nieuws.nl/(...)-fried-chicken-menu/
https://www.eetcafe-dilara.nl/
Ze krijgen 4,2/5 sterren bij Google-reviews, 4,3/5 bij Facebook en 4/5 bij Thuisbezorgd.nl.
Ze doen het niet slecht dus.
pi_176679191
Fietsenhandel wil met 5k zijn assortiment elektrische fietsen uitbreiden. Dat wordt een flinke uitbreiding... Schiet mij maar lek... https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
pi_176680089
Kijkshop ook alweer op de fles, hebben enkele maanden geleden nog een miljoen opgehaald via symbid. Al blijft kijkbijmij nog wel even bestaan volgens het nieuws, dat is waar geld voor gebruikt had moeten worden.
pi_176680110
Allereerst, geweldige topic dit op fok. Na een tijdje meelezen, wil ik de komende tijd hier en daar zelf ook wat bijdragen.

Wat me altijd een beetje tegen heeft gehouden bij crowdfunding is het (gebrek aan) rendement. Ik las hier ergens na aftrek van default ongeveer 2% gemiddeld. Door selectief te zijn met je selectie kan je dat misschien wat opvoeren en 4-5% in tijden waarin de rente negatief is, is niet verkeerd, maar economisch zit dan ook alles mee op dit moment. Als ik veel van deze projecten zo lees, kunnen er daar wel het nodige van omvallen als het even tegen zit en heb je dan weinig buffer. Kortom, dan lijkt 5% voor de hoeveelheid risico die je neemt niet zo aantrekkelijk meer.

Na een aantal extreem slechte ervaringen een aantal jaar geleden met MyC4 (crowdfunding in ontwikkelingslanden, werkelijk overal fraude) ben ik een beetje huiverig geworden. Maar in deze tijden waarin de ECB de geldpersen wagenwijd open zet, zoek ik ook zoals zovelen een bestemming voor het nodige overtollige kasgeld. Crowdfunding lijkt me een leuke hobby, maar ik heb twijfels of het ook zakelijk slim is. Ik vroeg me eigenlijk gewoon af waarom jullie dit doen: voor de leuk (helemaal niks mis mee natuurlijk, en ik snap helemaal de lol ervan), of omdat je ook echt objectief denkt met crowdfunding een goede, rendabele investeringsmogelijkheid te pakken te hebben die zich op lange termijn positief verhoudt tov andere investeringen? Thanks!
pi_176680305
@paardendokter: Heb jij toen je investering daadwerkelijk teruggetrokken?
en heb je nog een reactie van GVE gehad?
pi_176680628
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:08 schreef vinciguerra het volgende:
Allereerst, geweldige topic dit op fok. Na een tijdje meelezen, wil ik de komende tijd hier en daar zelf ook wat bijdragen.

Wat me altijd een beetje tegen heeft gehouden bij crowdfunding is het (gebrek aan) rendement. Ik las hier ergens na aftrek van default ongeveer 2% gemiddeld. Door selectief te zijn met je selectie kan je dat misschien wat opvoeren en 4-5% in tijden waarin de rente negatief is, is niet verkeerd, maar economisch zit dan ook alles mee op dit moment. Als ik veel van deze projecten zo lees, kunnen er daar wel het nodige van omvallen als het even tegen zit en heb je dan weinig buffer. Kortom, dan lijkt 5% voor de hoeveelheid risico die je neemt niet zo aantrekkelijk meer.

Na een aantal extreem slechte ervaringen een aantal jaar geleden met MyC4 (crowdfunding in ontwikkelingslanden, werkelijk overal fraude) ben ik een beetje huiverig geworden. Maar in deze tijden waarin de ECB de geldpersen wagenwijd open zet, zoek ik ook zoals zovelen een bestemming voor het nodige overtollige kasgeld. Crowdfunding lijkt me een leuke hobby, maar ik heb twijfels of het ook zakelijk slim is. Ik vroeg me eigenlijk gewoon af waarom jullie dit doen: voor de leuk (helemaal niks mis mee natuurlijk, en ik snap helemaal de lol ervan), of omdat je ook echt objectief denkt met crowdfunding een goede, rendabele investeringsmogelijkheid te pakken te hebben die zich op lange termijn positief verhoudt tov andere investeringen? Thanks!
Voor mij is het één van de categorieën waar ik in beleg.
Andere categorieën zijn bijvoorbeeld aandelen, obligaties, vastgoed en deposito's.
De eerste drie categorieën alleen via ETF's en beleggingsfondsen, niet rechtstreeks dus.
Ik beleg niet in Crowdfunding omdat het beter is, maar omdat het anders is (een andere categorie, met andere eigenschappen). Dat geeft risicospreiding.
En ja, ik verwacht een redelijke rendement van Crowdfunding (4-5%).
Tot nu toe heb dat ook gehaald en omdat ik steeds meer ervaring krijg hoop ik dat het ook nog iets omhoog gaat.
Daarnaast is beleggen via Crowfunding ook een leuke (en tijdrovende) hobby. Hierin verschilt het natuurlijk totaal van beleggen in ETF's en beleggingsfondsen.
pi_176680915
nieuwe op FNC: bierbistro.

hier wat leesvoer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176680952
na dat stukje gelezen te hebben, wil ik eerst graag de, al dan niet voorlopige, cijfers over 2017 zien
pi_176681163
mail naar FNC gestuurd met vragen omtrent cijfers 2017:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176681326
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:27 schreef AQuila360 het volgende:
2018 is 3 weken oud en heb al 3 defaults bij GVE.. als dit zo doorgaat :S

Nou heeft de ene wel al tot juni of juli 2019 de termijnen voldaan en die andere 2 waren maar voor 100,- elk maar toch. Even kijken waar deze van vandaag dan nog meekomt.
Ik heb zojuist een email naar GvE gestuurd. Heb verzocht alle toezeggingen (die binnen 14 dagen vallen) in te trekken. Tevens heb gemeld niet langer in GvE te zullen investeren.
pi_176681693
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:08 schreef vinciguerra het volgende:
Allereerst, geweldige topic dit op fok. Na een tijdje meelezen, wil ik de komende tijd hier en daar zelf ook wat bijdragen.

Wat me altijd een beetje tegen heeft gehouden bij crowdfunding is het (gebrek aan) rendement. Ik las hier ergens na aftrek van default ongeveer 2% gemiddeld. Door selectief te zijn met je selectie kan je dat misschien wat opvoeren en 4-5% in tijden waarin de rente negatief is, is niet verkeerd, maar economisch zit dan ook alles mee op dit moment. Als ik veel van deze projecten zo lees, kunnen er daar wel het nodige van omvallen als het even tegen zit en heb je dan weinig buffer. Kortom, dan lijkt 5% voor de hoeveelheid risico die je neemt niet zo aantrekkelijk meer.

Na een aantal extreem slechte ervaringen een aantal jaar geleden met MyC4 (crowdfunding in ontwikkelingslanden, werkelijk overal fraude) ben ik een beetje huiverig geworden. Maar in deze tijden waarin de ECB de geldpersen wagenwijd open zet, zoek ik ook zoals zovelen een bestemming voor het nodige overtollige kasgeld. Crowdfunding lijkt me een leuke hobby, maar ik heb twijfels of het ook zakelijk slim is. Ik vroeg me eigenlijk gewoon af waarom jullie dit doen: voor de leuk (helemaal niks mis mee natuurlijk, en ik snap helemaal de lol ervan), of omdat je ook echt objectief denkt met crowdfunding een goede, rendabele investeringsmogelijkheid te pakken te hebben die zich op lange termijn positief verhoudt tov andere investeringen? Thanks!
Welkom.
Ik ben met crowdfunding begonnen in de periode dat banken volledig op slot zaten voor kleine ondernemers. Ook voor degenen met goede voorstellen. Met mijn geld kon ik dan hun helpen met het verwezenlijken van hun plannen / droom.
Helaas zijn de goede voorstellen nu met een vergrootglas te zoeken. Ik doe dan ook een stuk minder in CF.
pi_176682698
welkom Vinciguerra.
Ik doe/deed het voor het rendement.

ben nogal sceptisch geworden mbt CF.

ik zou het jammer vinden als CF een tragische dood zou sterven maar er moet echt iets veranderen om het tij te keren.

doe zelf verder in onroerend goed, maar op dit moment hou ik ook een ruime cash positie aan.
heb vrij veel in CF zitten wat ik terug laat lopen.
pi_176683726
Ik doe het ook voor het rendement. Ik haal in Nederland gemiddeld genomen nog wel voldoende rendement, maar ik zie ook dat er heel veel fout zit bij de platformen. Ik zit ook in buitenlandse platformen, waar het beter gaat, al heb ik wel een 'too good to be true' gevoel. We zullen wel zien. Ben ik alles kwijt, dan hoop ik dat ik er niet slechter door slaap. Het is maar fiat geld en dat is ook maar waard wat een gek er voor geeft.
pi_176685236
Ik doe het ook voor het rendement. Daarom moet je ook proberen zoveel mogelijk te spreiden en voor jezelf en met dit forum de juiste projecten proberen te vinden met zoveel mogelijk zekerheid mocht het 'fout' gaan.

Als het minder gaat met de economie zie ik dat juist als kans. Ik zal dan wellicht een minder rendement met CF hebben maar dan zal wel weer eindelijk de beurs naar beneden gaan en zijn in mijn ogen hier weer kansen.
pi_176685523
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:18 schreef djh77 het volgende:
Herfinanciering FNC via FNC

[..]

Hier zit ik ook in.

Jammer dat het project in een keer afgelost word, maar wel netjes dat de geldnemer eerst zijn oude lening af wil betalen voordat hij een nieuwe opstart.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176686640
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 22:46 schreef Royve het volgende:Als het minder gaat met de economie zie ik dat juist als kans. Ik zal dan wellicht een minder rendement met CF hebben maar dan zal wel weer eindelijk de beurs naar beneden gaan en zijn in mijn ogen hier weer kansen.
Ook in een ander opzicht. Op dit moment kapen banken veel mooie projecten weg ofwel ze herfinancieren bestaande crowdfundprojecten. Dat is echt iets van de laatste tijd. Toen de banken niet durfden/mochten waren er méér leuke projecten beschikbaar voor CF.
Misschien komt die tijd weer terug, plus dat er nu beter naar zekerheden wordt gekeken.
Pecunia non olet
pi_176686766
Zit er iemand in Team Fieldbox van GvE?
Een van mijn eerste leningen. Is keurig betaald tot en met december. Niks gehoord van GvE.
Toko is echter al wel failliet vanaf september 😰😳

Dit jaar begint echt niet fijn qua defaults. Op deze manier zit ik tot april onder nul!

Goede nieuws is dat sinds ik hier meelees, nog geen van de nieuwe projecten waar ik in gestapt ben, misgegaan is....
pi_176686802
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:12 schreef CFrealist het volgende:
Zit er iemand in Team Fieldbox van GvE?
Een van mijn eerste leningen. Is keurig betaald tot en met december. Niks gehoord van GvE.
Toko is echter al wel failliet vanaf september 😰😳

Dit jaar begint echt niet fijn qua defaults. Op deze manier zit ik tot april onder nul!

Goede nieuws is dat sinds ik hier meelees, nog geen van de nieuwe projecten waar ik in gestapt ben, misgegaan is....
daar zit ik ook in :X
pi_176688310
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:12 schreef CFrealist het volgende:
Zit er iemand in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van GvE?
Een van mijn eerste leningen. Is keurig betaald tot en met december. Niks gehoord van GvE.
Toko is echter al wel failliet vanaf september 😰😳

Dit jaar begint echt niet fijn qua defaults. Op deze manier zit ik tot april onder nul!

Goede nieuws is dat sinds ik hier meelees, nog geen van de nieuwe projecten waar ik in gestapt ben, misgegaan is....
Dat is inderdaad al de vierde van januaari bij GvE die gemeld wordt. Heb het faillisementsverslag even gelezen en ook de project gegevens op crowdfundmarkt.
Wat me opvalt is dat de lening gegeven is aan een eenmanszaak en dat hier een B.V. failliet is.
Dus formeel is de leningnemer niet failliet en hoeft er niets aan de hand te zijn als de leningnemer uit zijn eenmanszaak door blijft betalen. Dat heeft hij vermoedelijk ook gedaan daar dit faillissement stamt uit september 2017. Zou natuurlijk niet meer als normaal zijn als GvE een bericht uitstuurt hoe het nu echt zit om de investeerders te informeren. Men zal wel mee lezen dus vermoedelijk zal in de loop van de week wel een bericht komen. :X
Afijn weer een project voor het lijstje met problemen.
Ik schat zo in dat er nu 32 van de 60 termijnen betaald zijn klopt dat? Kan ook iemand even het projectnr doorgeven?
Je mag trouwens blij zijn dat de B.V. geen leningnemer is want daar valt verder niets uit te verwachten met een constructie met een directie vennootschap in Macedonie...................................

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-01-2018 14:54:34 ]
pi_176688573
Ook ik ben klaar met GvE, zo’n belabberde service leveren maar ondertussen wel de service kosten per Feb verhogen :W.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 08:45:30 #159
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_176688642
Iemand enig idee waarom deze crowdfundactie zo traag volloopt? Grootte totaalbedrag, platform, hoge instapprijs, relatief lage rente, of inhoudelijk, nog iets anders? https://t.co/jCvVtWAGzj
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_176688739
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:45 schreef darktower het volgende:
Iemand enig idee waarom deze crowdfundactie zo traag volloopt? Grootte totaalbedrag, platform, hoge instapprijs, relatief lage rente, of inhoudelijk, nog iets anders? https://t.co/jCvVtWAGzj
Eigenlijk de hele reeks zaken die je op noemt. Het is een groot leenbedrag, het platform is niet zo bekend, het minimumbedrag is vrij fors. De lage rente zou een factor kunnen zijn, ik heb het memorandum niet gelezen, maar als je een lening als 'achtergesteld' verkoopt, hoort daar een hele andere rente bij. Als er hypotheek op zit zou het beter 'met 2e hypotheek' kunnen heten. Daarbij is het natuurlijk een giga bedrag voor een paar pandjes. Als het ergens in de provincie stond was het maar een fractie van dit bedrag waard geweest. Amsterdam is een bubble en ik zou daar niet graag achtergesteld in investeren.
pi_176688957
De achterstelling zorgt ervoor dat een executieverkoop niet afgedwongen kan worden zonder instemming van de 1e hypotheekhouder, dus in de praktijk heb je er niet veel aan. En de LTV is hoog in de eerste jaren, zelfs t.o.v. een optimistische taxatie (van waarde = koopsom (16M5) + verbouwingskosten (3M) + 3 miljoen verwachte waardestijging na verbouwing).

Voor een dergelijke relatief geringe zekerheid vind ik de rente vrij laag.
pi_176689827
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[.]

Dat is inderdaad al de vierde van januaari bij GvE die gemeld wordt. Heb het faillisementsverslag even gelezen en ook de project gegevens op crowdfundmarkt.
Wat me opvalt is dat de lening gegeven is aan een eenmanszaak en dat hier een B.V. failliet is.
Dus formeel is de leningnemer niet failliet en hoeft er niets aan de hand te zijn als de leningnemer uit zijn eenmanszaak door blijft betalen. Dat heeft hij vermoedelijk ook gedaan daar dit faillissement stamt uit september 2017. Zou natuurlijk niet meer als normaal zijn als GvE een bericht uitstuurt hoe het nu echt zit om de investeerders te informeren. Men zal wel mee lezen dus vermoedelijk zal in de loop van de week wel een bericht komen. :X
Afijn weer een project voor het lijstje met problemen. :% . Ik schat zo in dat er nu 32 van de 60 termijnen betaald zijn klopt dat? Kan ook iemand even het projectnr doorgeven?
Je mag trouwens blij zijn dat de B.V. geen leningnemer is want daar valt verder niets uit te verwachten met een constructie met een directie vennootschap in Macedonie...................................
Project nummer 10212. 32 termijnen afgelost van de 60.
Dank voor je aanvulling
pi_176690379
Heeft iemand de investeringslink van:
https://www.collincrowdfund.nl/penning-vastgoed/
pi_176690473
Het miljoenenproject van het wereldrestaurant (CCF) staat online:
https://www.collincrowdfund.nl/wereldrestaurant-festijn-culinair/
Ze hebben er even over gedaan om deze te publiceren. Was al weken geleden hier besproken.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:01:50 #165
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_176690487
Ja, die relatief lage rente is misschien nog wel de grootste bottleneck. Staat tegenover dat een dergelijk pand in Amsterdam het echt wel leuk gaat doen. Maar 1000 euro minimale inleg gaat mij te ver. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_176690543
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:56 schreef impact9 het volgende:
Heeft iemand de investeringslink van:
https://www.collincrowdfund.nl/penning-vastgoed/
Als iemand die had was die hier wel gedeeld... :')
pi_176690579
De kaasspecialist van WvjG heeft geen haast om zijn geld binnen te halen.
https://waardevoorjegeld.nl/project/1modgza0jy6
Project is op 25 juli 2017 online gegaan en nu bijna een half jaar later zijn geld nog niet ontvangen. Het duurt ook al weer weken voordat de hypotheek is gevestigd. Heeft hij de financiering wel nodig denk ik dan?
pi_176690662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:01 schreef djh77 het volgende:
Het miljoenenproject van het wereldrestaurant (CCF) staat online:
https://www.collincrowdfund.nl/wereldrestaurant-festijn-culinair/
Ze hebben er even over gedaan om deze te publiceren. Was al weken geleden hier besproken.
Wat heet. Al op 12 november betaald. Zou een keer tijd worden dat het afgerond wordt.
Pecunia non olet
pi_176690671
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:08 schreef vinciguerra het volgende:
Wat me altijd een beetje tegen heeft gehouden bij crowdfunding is het (gebrek aan) rendement. Ik las hier ergens na aftrek van default ongeveer 2% gemiddeld. Door selectief te zijn met je selectie kan je dat misschien wat opvoeren en 4-5% in tijden waarin de rente negatief is, is niet verkeerd, maar economisch zit dan ook alles mee op dit moment. Als ik veel van deze projecten zo lees, kunnen er daar wel het nodige van omvallen als het even tegen zit en heb je dan weinig buffer. Kortom, dan lijkt 5% voor de hoeveelheid risico die je neemt niet zo aantrekkelijk meer.
Ik weet niet of je er zo naar moet kijken. De gemiddelde "risicodragende" rente van projecten is natuurlijk een stuk hoger, voor mijn portefeuille rond de 8%. Als je daar dan effectief 5% van overhoudt (een rendement dat ook ik afgelopen jaar ongeveer heb gehaald), is dat volgens mij niet verkeerd.
Vergelijk het met het langjarig rendement op aandelen, ook hoog-risicodragend, wat met 6-7% niet veel hoger ligt.
Daarnaast is er nog het verschil dat de volatiliteit van het rendement op een CF portefeuille als het goed is een stuk lager is dan bij aandelen. Waar bij aandelen extreem positieve jaren en jaren met groot verlies elkaar afwisselen (met over de lange termijn dus een positief resultaat van 6-7%), verwacht je bij een CF portefeuille een veel constanter rendement.
Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat het aanbod aan kwalitatief goede projecten op peil blijft, en daar lijkt het de laatste tijd helaas aan te schorten. En daarnaast is ook bij mij het vertrouwen in een aantal platformen dusdanig geslonken dat ook ik de laatste tijd in steeds minder nieuwe projecten stap.
pi_176691245
Verandering betalingskenmerk GvE:
quote:
Een wijziging bij de ING Bank maakt dat het kenmerk van onze betalingen er anders uit gaat zien.

Het was: 8 01 123456 654321, waarbij:
8 code voor uitbetaling
01 volgnummer
123456 leningnummer
654321 investeerdersnummer

Het wordt: 2 501 123456 654321, waarbij:
2 willekeurig nummer (controle getal)
501 minus 500 = volgnummer ( Dus 620 = volgnummer 120 )
123456 leningnummer
654321 investeerdersnummer
pi_176691434
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:49 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik vrees dat je helaas gelijk hebt. Maar het is wel heel slecht dat dit pas blijkt uit het contract, terwijl in de pitch wordt gesproken van een aanvrager die twee bv's heeft. Waarvan er dus 1 tekent. Dit is toch wel een hele basale fout; je mag toch verwachten dat de aanvrager in de pitch ook de geldnemer is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Antwoord van SiG omtrent Begijnhofstraat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176691530
FNC geeft op 12-01 aan dat er een project te laat is, maar op 12-01 zal betalen waarna FNC direct door zal storten.

Ik zie niks en gisteren voor de 2e keer navraag gedaan...
u raadt het al: geen reactie.
pi_176691577
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:57 schreef Royve het volgende:

[..]

Antwoord van SiG omtrent Begijnhofstraat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen lerend vermogen. Echt duidelijke reden wordt niet aangegeven. Ook niet waarom het niet duidelijk in de pitch wordt vermeld en waarom er dan wel gegevens staan over de privé persoon die helemaal niet de aanvrager is
pi_176691684
Het lerend vermogen bestaat eruit dat men gaandeweg erachter wil komen hoe de dingen te verwoorden zodat ze maximaal geld aantrekken met minimaal zicht op slechte proposities en dito risico op claims.
#cynischemodus
pi_176692103
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Geen lerend vermogen. Echt duidelijke reden wordt niet aangegeven. Ook niet waarom het niet duidelijk in de pitch wordt vermeld en waarom er dan wel gegevens staan over de privé persoon die helemaal niet de aanvrager is
Ben ik het inderdaad mee eens en ik lees de reactie dus ook dat er nooit H.A. geëist wordt door SiG... |:(
pi_176692332
Misschien ben ik de enige, maar ik ben nooit in de veronderstelling geweest dat er bij SIG sprake was van HA als er een BV tekent. Zolang dat nergens expliciet staat ga ik er bij CF inmiddels vanuit, dat het er niet is. Het zou de pitches wel aantrekkelijker kunnen maken...

[ Bericht 3% gewijzigd door Incitatus3 op 23-01-2018 13:10:03 (verduidelijking) ]
pi_176692524
Als je voor een lening tekent, al dan niet met hypothecaire of andere zekerheid, dan ben je altijd hoofdelijk aansprakelijk. Zo staat het ook in de voorwaarden van SIG trouwens:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat SIG waarschijnlijk bedoelt is dat ze als vertegenwoordiger van de crowd in het geval van een default niet van plan zijn om verder te gaan dan het uitwinnen van de hypothecaire zekerheid. Dat is wel goed om te weten. Voor mij onverwacht in ieder geval.

Bij GVE is het zo dat zelfs als een BV tekent voor een lening, er ook prive wordt meegetekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid. Dit tenzij anders vermeld in de pitch.

https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/risico.aspx

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176692540
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:48 schreef Incitatus3 het volgende:
Misschien ben ik de enige, maar ik ben nooit in de veronderstelling geweest dat er bij SIG sprake was van HA. Zolang dat nergens expliciet staat ga ik er bij CF inmiddels vanuit, dat het er niet is. Het zou de pitches wel aantrekkelijker kunnen maken...
Bij alle projecten (behalve die van Kredit) is er wel sprake van H.A. omdat de geldvrager als privé persoon in de hypotheek akte staat. Hij zal de hele schuld moeten terugbetalen (ook al brengt het pand onvoldoende op).
pi_176692656
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:01 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij alle projecten (behalve die van Kredit) is er wel sprake van H.A. omdat de geldvrager als privé persoon in de hypotheek akte staat. Hij zal de hele schuld moeten terugbetalen (ook al brengt het pand onvoldoende op).
Ja, helder. In bedoelde uiteraard: in het geval dat er een BV tekent.
pi_176692731
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:56 schreef impact9 het volgende:
Heeft iemand de investeringslink van:
https://www.collincrowdfund.nl/penning-vastgoed/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 13:18:14 #181
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_176692783
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:08 schreef vinciguerra het volgende:
Allereerst, geweldige topic dit op fok. Na een tijdje meelezen, wil ik de komende tijd hier en daar zelf ook wat bijdragen.

Wat me altijd een beetje tegen heeft gehouden bij crowdfunding is het (gebrek aan) rendement. Ik las hier ergens na aftrek van default ongeveer 2% gemiddeld. Door selectief te zijn met je selectie kan je dat misschien wat opvoeren en 4-5% in tijden waarin de rente negatief is, is niet verkeerd, maar economisch zit dan ook alles mee op dit moment. Als ik veel van deze projecten zo lees, kunnen er daar wel het nodige van omvallen als het even tegen zit en heb je dan weinig buffer. Kortom, dan lijkt 5% voor de hoeveelheid risico die je neemt niet zo aantrekkelijk meer.

Na een aantal extreem slechte ervaringen een aantal jaar geleden met MyC4 (crowdfunding in ontwikkelingslanden, werkelijk overal fraude) ben ik een beetje huiverig geworden. Maar in deze tijden waarin de ECB de geldpersen wagenwijd open zet, zoek ik ook zoals zovelen een bestemming voor het nodige overtollige kasgeld. Crowdfunding lijkt me een leuke hobby, maar ik heb twijfels of het ook zakelijk slim is. Ik vroeg me eigenlijk gewoon af waarom jullie dit doen: voor de leuk (helemaal niks mis mee natuurlijk, en ik snap helemaal de lol ervan), of omdat je ook echt objectief denkt met crowdfunding een goede, rendabele investeringsmogelijkheid te pakken te hebben die zich op lange termijn positief verhoudt tov andere investeringen? Thanks!
Voor mij was het bedoeld om naast beleggen nog een extra ''pijler'' te hebben. En laagdrempelig vanwege die variable kosten dus 100,- per project kan al. Alleen doen de beleggingen het heel goed en CF valt steeds meer naar beneden dat is wel zuur. Maargoed had ook andersom kunnen zijn.

Ik verwacht nog wel best veel terug van mn defaults alleen gaat dat wel heel lang duren. Maar sommige defaults zijn gewoon zo vreemd en vooral dat steekt dan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_176692868
Hallo allemaal,

Ook ik zal me eens voorstellen. Lees hier inmiddels al weer een tijdje mee. Ben zo'n 3 jaar bezig met crowdfunding via verschillende platformen. Voor mij is het vooral diversificatie van de portefeuille naast aandelen, obligaties, vastgoed. Ik heb al voldoende vastgoed exposure, dus vandaar geen interesse in bijv. SiG.

Inmiddels investeer ik eigenlijk bijna niet meer en probeer ik mijn crowdfunding-portefeuille af te bouwen. Hiervoor heb ik twee motivaties: de eerste en belangrijkste is dat ik zwaar teleurgesteld ben in de defaultafhandeling en recovery van verschillende platformen. Met name GeldVoorElkaar heeft mij hierin zwaar teleurgesteld, wat mij heeft doen besluiten hier in ieder geval nooit meer te investeren. Er zijn een aantal platformen waar ik nog wel positief over ben en hier investeer ik nog wel in interessante proposities. De tweede reden is dat ik weinig interessante projecten tegenkom en de interessante projecten vaak stapelfinanciering zijn met een bank, hier doe ik principieel niet aan mee.

Wilde hier even hallo zeggen, want ik merk wel dat dit topic mij heeft geholpen om projecten uit te zoeken. In het begin de grote en bekende fout gemaakt om op de ratings van platformen te vertrouwen.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_176693037
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt, ik heb gebruik gemaakt van de link. *O*
pi_176693055
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!

Ook hier is CF een extra pijler in de beleggingen. Voornamelijk CCF voor rendement, deeltje Lendahand om ondernemerschap in 3e wereld te steunen. Daarnaast een klein beetje p2p lending bij Mintos om uit te proberen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176693576
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is inderdaad al de vierde van januaari bij GvE die gemeld wordt. Heb het faillisementsverslag even gelezen en ook de project gegevens op crowdfundmarkt.

Hoe bedoel je de 4de die gemeld wordt? Ik heb nog geen bericht gehad hierover en de leningnemer is nog niet te laat +3dagen voor de huidige termijn.

Waarom wordt dit niet in spoilers besproken / bij GVE nagevraagd
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_176694493
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 14:00 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hoe bedoel je de 4de die gemeld wordt? Ik heb nog geen bericht gehad hierover en de leningnemer is nog niet te laat +3dagen voor de huidige termijn.

Waarom wordt dit niet in spoilers besproken / bij GVE nagevraagd
Ik begrijp je niet helemaal, ik reageer op een post die niet in een spoiler staat van een investeerder aangaande een openbaar gepubliceerd faillissement. Welk faillissement ik nuanceer door te wijzen op het verschil in de BV in het genoemde faillisemensverslag en de eenmanszaak/prive persoon die de lening is aangegaan volgens crowdfundmarkt. Wat wil je dat ik in een spoiler zet?

Helaas blijft het een feit dat ik moet constateren dat dit het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
issue is met projecten van GVE die in deze 1ste maand van het jaar is gemeld. Ook al is GvE het grootste platform vind ik dat veel. En natuurlijk is het te hopen dat de lener gewoon uit prive blijft door betalen zoals blijkbaar tot nu toe is gebeurd! Maar dat er iets niet helemaal snor zit is denk ik wel duidelijk door de publicatie van het faillisement.
pi_176694704
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:01 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij alle projecten (behalve die van Kredit) is er wel sprake van H.A. omdat de geldvrager als privé persoon in de hypotheek akte staat. Hij zal de hele schuld moeten terugbetalen (ook al brengt het pand onvoldoende op).
Dit is inderdaad correct, ik heb dit ook zojuist bevestigd gekregen per mail van SiG. In de toekomst ga ik dus beter uitkijken of het geen B.V. betreft.
pi_176694795
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 14:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet helemaal, ik reageer op een post die niet in een spoiler staat van een investeerder aangaande een openbaar gepubliceerd faillissement. Welk faillissement ik nuanceer door te wijzen op het verschil in de BV in het genoemde faillisemensverslag en de eenmanszaak/prive persoon die de lening is aangegaan volgens crowdfundmarkt. Wat wil je dat ik in een spoiler zet?

Helaas blijft het een feit dat ik moet constateren dat dit het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
issue is met projecten van GVE die in deze 1ste maand van het jaar is gemeld. Ook al is GvE het grootste platform vind ik dat veel. En natuurlijk is het te hopen dat de lener gewoon uit prive blijft door betalen zoals blijkbaar tot nu toe is gebeurd! Maar dat er iets niet helemaal snor zit is denk ik wel duidelijk door de publicatie van het faillisement.
Was ook niet persoonlijk naar jou toe (sorry, ik zie dat jij er idd een spoiler van gemaakt hebt)

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:12 schreef CFrealist het volgende:
Zit er iemand in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van GvE?
Een van mijn eerste leningen. Is keurig betaald tot en met december. Niks gehoord van GvE.
Toko is echter al wel failliet vanaf september 😰😳

Dit jaar begint echt niet fijn qua defaults. Op deze manier zit ik tot april onder nul!

Goede nieuws is dat sinds ik hier meelees, nog geen van de nieuwe projecten waar ik in gestapt ben, misgegaan is....
Financieel gezien is er niets aan te merken op dit project, er wordt elke maand tussen de 22ste en 27ste betaald (afhankelijk van weekenden/feestdagen). Ik zie niet in waarom ik het op dit moment als een default zou moeten zien/afboeken.

Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.


Of heb je al met GVE gesproken?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_176695438
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Topper!
pi_176695520
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:07 schreef CaLeX het volgende:

Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.


Of heb je al met GVE gesproken?
We bespreken hier (gelukkig) niet alleen betalingen die meer dan 3 dagen te laat zijn, maar ook zaken als er gegronde signalen zijn dat er een issue is zoals een faillissement.
Ik denk dat het aan GvE/de leningnemer is om als er een faillissement gepubliceerd wordt waar hij/zij mee te maken heeft, een bericht te doen uitgaan naar de investeerder.

Ze hebben daar 3 maanden de kans voor gehad!

Los van het feit dat ik vermoedelijk ook eerst bij GvE aan de bel had getrokken voor hier een post te plaatsen, kan je toch eigenlijk poster de CFrealist niet kwalijk nemen dat hij hier een post plaats aangaande zijn ontdekking, 3 maanden nadat hij info had moeten krijgen van GvE/Leningnemer.
Het probleem ligt bij het achterhouden van info door GvE/Leningnemer!
pi_176695702
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt!
Ik heb hem inmiddels gebruikt om te investeren.
pi_176695935
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:01 schreef djh77 het volgende:
Het miljoenenproject van het wereldrestaurant (CCF) staat online:
https://www.collincrowdfund.nl/wereldrestaurant-festijn-culinair/
Ze hebben er even over gedaan om deze te publiceren. Was al weken geleden hier besproken.
Hij gaat nog niet hard c_/
pi_176696040
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:45 schreef TisIk het volgende:

[..]

Bedankt!
Ik heb hem inmiddels gebruikt om te investeren.
Ik heb hem ook meegepakt. Mijn eerste project in 2018.
pi_176696102
HorecaCrowdfund twitterde op dinsdag 23-01-2018 om 15:37:28 Morgen weer mooi crowdfundingproject voor La Cubanita, vestiging Roosendaal! #crowdfunding #crowdfundingnl #horeca #roosendaal #franchise #lacubanita https://t.co/HExnb6Lr9U reageer retweet
Hierbij de investeringslink:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176697090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

We bespreken hier (gelukkig) niet alleen betalingen die meer dan 3 dagen te laat zijn, maar ook zaken als er gegronde signalen zijn dat er een issue is zoals een faillissement.
Ik denk dat het aan GvE/de leningnemer is om als er een faillissement gepubliceerd wordt waar hij/zij mee te maken heeft, een bericht te doen uitgaan naar de investeerder.

Ze hebben daar 3 maanden de kans voor gehad!

Los van het feit dat ik vermoedelijk ook eerst bij GvE aan de bel had getrokken voor hier een post te plaatsen, kan je toch eigenlijk poster de CFrealist niet kwalijk nemen dat hij hier een post plaats aangaande zijn ontdekking, 3 maanden nadat hij info had moeten krijgen van GvE/Leningnemer.
Het probleem ligt bij het achterhouden van info door GvE/Leningnemer!
Eens, ik voel me ook vrij om hier mijn verwonderpunten te delen, als ik die tegenkom. En in dit geval kwam ik een faillissement tegen van een project waar ik in zit. Het eerste wat ik dan doe is het in deze groep gooien. Kijken of er ' lotgenoten' zijn of mensen die er al iets meer van weten. Daar is dit forum toch ook voor. Laten we daar niet te krampachtig over doen.
Je hebt gelijk dat ik beter een spoiler kan gebruiken, maar die enkele keer dat ik die nodig heb, ben ik al weer vergeten hoe dat werkt 😀. In dit geval gebruik ik overigens alleen openbare faillissementsinformatie.
pi_176697140
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:58 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Eens, ik voel me ook vrij om hier mijn verwonderpunten te delen, als ik die tegenkom. En in dit geval kwam ik een faillissement tegen van een project waar ik in zit. Het eerste wat ik dan doe is het in deze groep gooien. Kijken of er ' lotgenoten' zijn of mensen die er al iets meer van weten. Daar is dit forum toch ook voor. Laten we daar niet te krampachtig over doen.
Je hebt gelijk dat ik beter een spoiler kan gebruiken, maar die enkele keer dat ik die nodig heb, ben ik al weer vergeten hoe dat werkt 😀. In dit geval gebruik ik overigens alleen openbare faillissementsinformatie.
Edit: vandaag ook even gebeld met GvE. Ze zijn net vandaag op gesprek geweest bij dit bedrijf. Eind deze week, begin volgende week komt er een mail naar investeerders. Er is wel iets aan de hand daar, wat een te lang verhaal is en te vaag om hier te delen, maar er lijkt goede hoop dat er een deel van het geld (hoe groot weet ik niet) terugkomt.
pi_176697443
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:36 schreef djh77 het volgende:
Nieuw huisartsenlab op CcF:
https://www.collincrowdfund.nl/u-diagnostics/
Werkkapitaal t.b.v. U-Diagnostics B.V. (grotendeels betalen crediteuren), tjsa...liquiditeit?
pi_176697523
Voor het eerst dat een cubanita geen 5 * heeft?
Lijkt verder een mooi project, ondernemer zit er al in en leenbedrag daardoor relatief beperkt.
pi_176697561
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:20 schreef peterc het volgende:

[..]

Werkkapitaal t.b.v. U-Diagnostics B.V. (grotendeels betalen crediteuren), tjsa...liquiditeit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik maar denken dat 2017 al voorbij is :)

Overigens ook een leuke. De current ratio is excellent na storting van de lening
pi_176697635
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:25 schreef escortmk2 het volgende:
Voor het eerst dat een cubanita geen 5 * heeft?
Lijkt verder een mooi project, ondernemer zit er al in en leenbedrag daardoor relatief beperkt.
4* zijn al 4 keer eerder uitgedeeld. Zie https://horecacrowdfunding.nl/la-cubanita
Project ziet er niet slecht uit, wel jammer dat je geen cijfers ziet van afgelopen 2 jaar...
pi_176697694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:08 schreef djh77 het volgende:
HorecaCrowdfund twitterde op dinsdag 23-01-2018 om 15:37:28 Morgen weer mooi crowdfundingproject voor La Cubanita, vestiging Roosendaal! #crowdfunding #crowdfundingnl #horeca #roosendaal #franchise #lacubanita https://t.co/HExnb6Lr9U reageer retweet
Hierbij de investeringslink:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de terrascapaciteit mag geen naam hebben, zie streetview vanuit de zijstraat, maar vooruit terras is terras. Oogt niet als een toplocatie, maar dit zal ook wel in de huurprijs verwerkt zitten. Recensies over het algemeen positief maar toch verhoudingsgewijs ook veel met opmerkingen, met name over de akoestiek en de bestelmethodiek van de gerechtjes

Beoordelingen (42)
Waardering van reizigers
uitstekend
9
Heel goed
18
Gemiddeld
6
Matig
5
Vreselijk
1
pi_176697866
recensies facebook Cubanita Roosendaal
5 sterren 97
4 sterren 43
3 sterren 15
2 sterren 6
1 ster 13

Ook dit kan / moet beter worden.
maar inderdaad beperkt bedrag / en toko draait 2 jaar, dus ik hoop / verwacht dat de manager weet wat hij overneemt. He shoud know de the figurs & facts
pi_176698351
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

We bespreken hier (gelukkig) niet alleen betalingen die meer dan 3 dagen te laat zijn, maar ook zaken als er gegronde signalen zijn dat er een issue is zoals een faillissement.
Ik denk dat het aan GvE/de leningnemer is om als er een faillissement gepubliceerd wordt waar hij/zij mee te maken heeft, een bericht te doen uitgaan naar de investeerder.

Ze hebben daar 3 maanden de kans voor gehad!

Los van het feit dat ik vermoedelijk ook eerst bij GvE aan de bel had getrokken voor hier een post te plaatsen, kan je toch eigenlijk poster de CFrealist niet kwalijk nemen dat hij hier een post plaats aangaande zijn ontdekking, 3 maanden nadat hij info had moeten krijgen van GvE/Leningnemer.
Het probleem ligt bij het achterhouden van info door GvE/Leningnemer!
Ik viel erover dat het, zonder meer informatie te hebben, direct als default weggezet werd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:00 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Edit: vandaag ook even gebeld met GvE. Ze zijn net vandaag op gesprek geweest bij dit bedrijf. Eind deze week, begin volgende week komt er een mail naar investeerders. Er is wel iets aan de hand daar, wat een te lang verhaal is en te vaag om hier te delen, maar er lijkt goede hoop dat er een deel van het geld (hoe groot weet ik niet) terugkomt.
Bedankt voor de info. GVE is ("toevallig") vandaag langs geweest is en stuurt rond de betaal datum een mail uit. Meestal is dat geen goed nieuws...
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_176698934
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:12 schreef CFrealist het volgende:
Zit er iemand in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van GvE?
Ja, #metoo.... Snap met de kennis van nu, niet dat ik er toen ben ingestapt. 't Zal me benieuwen wat het verhaal is!
pi_176698951
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:45 schreef TisIk het volgende:

[..]

Bedankt!
Ik heb hem(Penning) inmiddels gebruikt om te investeren.
Me.Too! :) Pareltje. Hij zal wel weer vervroegd afgelost worden maar toch :)
Pecunia non olet
pi_176699136
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:25 schreef escortmk2 het volgende:
Voor het eerst dat een cubanita geen 5 * heeft?
Lijkt verder een mooi project, ondernemer zit er al in en leenbedrag daardoor relatief beperkt.
Maar wel een magere rente van 7%. Ik pak 'm mee voor met minimumbedrag.
Pecunia non olet
pi_176702963
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Maar wel een magere rente van 7%. Ik pak 'm mee voor met minimumbedrag.
MeToo
pi_176703541
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank Horsemen ^O^
pi_176703856
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:58 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik viel erover dat het, zonder meer informatie te hebben, direct als default weggezet werd.

[..]

Bedankt voor de info. GVE is ("toevallig") vandaag langs geweest is en stuurt rond de betaal datum een mail uit. Meestal is dat geen goed nieuws...
Ik zit er ook in maar alleen al vanwege de incompetentie van GvE verwacht ik niets meer terug te zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Faraday01 op 23-01-2018 21:39:37 ]
pi_176706302
Bericht ontvangen van FNC: Kredietproject 588663036 ingelost
"Socrates Automatisering en Advies B.V. levert sinds 1990 oplossingen voor film- en videoproductie, post-productie, animatie en Visual FX. De ondernemer heeft de financiering, met projecttitel Investering / Omzetgroei, inmiddels terugverdiend en zodoende ervoor gekozen om deze vervroegd af te lossen. Wij hebben dit reeds ontvangen en dit wordt zo spoedig mogelijk naar u overgemaakt."
De zoveelste project van FNC vervroegd ingelost ZONDER boeterente!

[ Bericht 4% gewijzigd door prins01 op 23-01-2018 22:52:15 ]
pi_176707561
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 22:43 schreef prins01 het volgende:
Bericht ontvangen van FNC: Kredietproject 588663036 ingelost
"Socrates Automatisering en Advies B.V. levert sinds 1990 oplossingen voor film- en videoproductie, post-productie, animatie en Visual FX. De ondernemer heeft de financiering, met projecttitel Investering / Omzetgroei, inmiddels terugverdiend en zodoende ervoor gekozen om deze vervroegd af te lossen. Wij hebben dit reeds ontvangen en dit wordt zo spoedig mogelijk naar u overgemaakt."
De zoveelste project van FNC vervroegd ingelost ZONDER boeterente!
Grappig te zien dat hun naam nu wél ineens genoemd mag worden. Toen ze geld nodig hadden verkozen ze anoniem te blijven. Eigenlijk hadden we om die reden niet eens mee moeten doen maar goed het was een juiste keuze.

Ze hadden nog maar 4 termijnen van de 24 te gaan dus zoveel maakt het niet uit. De laatste 4 bestaan toch al bijna helemaal uit aflossing.

Ik vind het boetevrij aflossen ook niet kunnen maar in gevallen dat men een hele dikke rente moet betalen misschien nog wel te verdedigen. Hier was dat niet het geval, kleine 7% slechts.
Pecunia non olet
pi_176711225
Iemand een mening over de huizenbemiddelaar op FNC? Ziet er gezien het verhaal i.c.m. de cijfers niet heel slecht uit wat mij betreft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176711526
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:24 schreef Royve het volgende:
Iemand een mening over de huizenbemiddelaar op FNC? Ziet er gezien het verhaal i.c.m. de cijfers niet heel slecht uit wat mij betreft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er bijna te goed uit? Eenmanszaak, genoeg geld dat binnenstroomt, klein bedrag lenen met lange looptijd. Waarom?

Oja, even voorstellen :) Ik lees al een tijdje mee, ben dit jaar begonnen met cf. Verbaas mij over sommige projecten en nog meer over de snelheid waarmee deze vervolgens volgestort worden. Ben dit jaar iets te enthousiast van start gegaan (soort making up van lost time) dus neem nu wat gas terug.
pi_176712228
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:42 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Ziet er bijna te goed uit? Eenmanszaak, genoeg geld dat binnenstroomt, klein bedrag lenen met lange looptijd. Waarom?

Oja, even voorstellen :) Ik lees al een tijdje mee, ben dit jaar begonnen met cf. Verbaas mij over sommige projecten en nog meer over de snelheid waarmee deze vervolgens volgestort worden. Ben dit jaar iets te enthousiast van start gegaan (soort making up van lost time) dus neem nu wat gas terug.
http://www.mediolead.nl/administratie/

https://www.dehuizenbemid(...)groningen.php#vest28

idem, met 40K+ R, en dan 12k lenen voor 5 jaar, ben benieuwd of men ook voor een auto of nw server/computer gaat lenen. Bedrag en zeker de termijn staan mij tegen
pi_176713815
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:42 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Ziet er bijna te goed uit? Eenmanszaak, genoeg geld dat binnenstroomt, klein bedrag lenen met lange looptijd. Waarom?
Ik vermoed al eventjes dat FNC-leners bewust een lening met een lange looptijd nemen die ze van plan zijn vervroegd af te lossen, al dan niet op aanraden van FNC zelf.

De lener is dan nooit van plan om de veel gekozen 5 jaar vol te maken. Vooral bij korte voorfinanciering of een zeer tijdelijk liquiditeitstekort zijn de maandlasten dan in het begin laag, en zodra de buit binnen is kan er boetevrij afgelost worden. Zo kun je voor zeer beperkte kosten een kortstondige cashboost krijgen, zonder dat je aan een langlopende lening en bijbehorende rente vastzit.
pi_176713955
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:54 schreef Certeco het volgende:

[..]

Ik vermoed al eventjes dat FNC-leners bewust een lening met een lange looptijd nemen die ze van plan zijn vervroegd af te lossen, al dan niet op aanraden van FNC zelf.

De lener is dan nooit van plan om de veel gekozen 5 jaar vol te maken. Vooral bij korte voorfinanciering of een zeer tijdelijk liquiditeitstekort zijn de maandlasten dan in het begin laag, en zodra de buit binnen is kan er boetevrij afgelost worden. Zo kun je voor zeer beperkte kosten een kortstondige cashboost krijgen, zonder dat je aan een langlopende lening en bijbehorende rente vastzit.
Zou zeer goed kunnen dat men op deze slinkse wijze aan de gang is. Ik zie de laatste tijd bijna geen leningen meer korter dan 5 jaar.
  woensdag 24 januari 2018 @ 15:21:07 #218
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176717785
In het kader van opmerkelijk nieuws:

https://greencrowd.nl/project/zonnepark-laarberg

Beursgenoteerd energiebedrijf uit Borculo stort ineen
https://www.tubantia.nl/a(...)tort-ineen~a75e6a10/

:? :?
pi_176718060
Kan ik dit hier posten?

Crowdfunding of familiehypotheek

Ik probeer een hypotheek te krijgen van ¤175.000 ex kk voor mijn huurwoning van 80m2 in de Jordaan. De WOZ is zeker ¤500.000..

De woning bestaat uit een derde verdieping van 40m2 en een zolder van 40m2 waar een dakterrasje op het zuiden bijgemaakt mag worden. Beiden zijn los van elkaar te gebruiken. Ik zou de eerste jaren de derde verdieping kunnen verhuren, dat brengt minimaal ¤1200 pm op. Dan zit ik zo lang heel knus met de kinderen op zolder.

Iemand opperde crowdfunding te proberen. Zou dat kunnen? In de voorwaarden van Sameningeld zie ik staan dat de geldlener het registergoed niet zelf bewoont, dus via die site kan het voor mij niet.

Een andere mogelijkheid zou zijn een hypotheek samengesteld van verschillende gelduitleners (die geen familie hoeven te zijn) onder één paraplu. Via Vereniging Eigen Huis wordt dat aangeboden, het staat hier: www.ANBF.nl. Ik heb ook dhr. Kok gesproken die dat dan regelt. Maar hoe vind ik mensen daarvoor?
  woensdag 24 januari 2018 @ 15:42:08 #220
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176718129
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:37 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
Kan ik dit hier posten?

Crowdfunding of familiehypotheek

Ik probeer een hypotheek te krijgen van ¤175.000 ex kk voor mijn huurwoning van 80m2 in de Jordaan. De WOZ is zeker ¤500.000..

De woning bestaat uit een derde verdieping van 40m2 en een zolder van 40m2 waar een dakterrasje op het zuiden bijgemaakt mag worden. Beiden zijn los van elkaar te gebruiken. Ik zou de eerste jaren de derde verdieping kunnen verhuren, dat brengt minimaal ¤1200 pm op. Dan zit ik zo lang heel knus met de kinderen op zolder.

Iemand opperde crowdfunding te proberen. Zou dat kunnen? In de voorwaarden van Sameningeld zie ik staan dat de geldlener het registergoed niet zelf bewoont, dus via die site kan het voor mij niet.

Een andere mogelijkheid zou zijn een hypotheek samengesteld van verschillende gelduitleners (die geen familie hoeven te zijn) onder één paraplu. Via Vereniging Eigen Huis wordt dat aangeboden, het staat hier: www.ANBF.nl. Ik heb ook dhr. Kok gesproken die dat dan regelt. Maar hoe vind ik mensen daarvoor?
Heb je een vast contract? Ook bij crowdfunding is dat namelijk belangrijk voor je kredietwaardigheid.
pi_176718189
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:21 schreef Mishu het volgende:
In het kader van opmerkelijk nieuws:

https://greencrowd.nl/project/zonnepark-laarberg

Beursgenoteerd energiebedrijf uit Borculo stort ineen
https://www.tubantia.nl/a(...)tort-ineen~a75e6a10/

:? :?
Het gaat in beide gevallen over duurzame energie en de regio is hetzelfde. Verder mis ik elke relatie tussen deze twee casussen.
Je suggereert, althans naar mij, een relatie. Waar doel jij op?
pi_176718206
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:37 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
Kan ik dit hier posten?

Crowdfunding of familiehypotheek

Ik probeer een hypotheek te krijgen van ¤175.000 ex kk voor mijn huurwoning van 80m2 in de Jordaan. De WOZ is zeker ¤500.000..

De woning bestaat uit een derde verdieping van 40m2 en een zolder van 40m2 waar een dakterrasje op het zuiden bijgemaakt mag worden. Beiden zijn los van elkaar te gebruiken. Ik zou de eerste jaren de derde verdieping kunnen verhuren, dat brengt minimaal ¤1200 pm op. Dan zit ik zo lang heel knus met de kinderen op zolder.

Iemand opperde crowdfunding te proberen. Zou dat kunnen? In de voorwaarden van Sameningeld zie ik staan dat de geldlener het registergoed niet zelf bewoont, dus via die site kan het voor mij niet.

Een andere mogelijkheid zou zijn een hypotheek samengesteld van verschillende gelduitleners (die geen familie hoeven te zijn) onder één paraplu. Via Vereniging Eigen Huis wordt dat aangeboden, het staat hier: www.ANBF.nl. Ik heb ook dhr. Kok gesproken die dat dan regelt. Maar hoe vind ik mensen daarvoor?
Ik zou ook gewoon SamenInGeld bellen en je casus voorleggen aan hen, dan weet je het 100% zeker.

Het mintplantsoen project in Almere, woonhuis, diende volgens mij als "kantoor" van de hypo nemer.
pi_176718217
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:42 schreef Mishu het volgende:

[..]

Heb je een vast contract? Ook bij crowdfunding is dat namelijk belangrijk voor je kredietwaardigheid.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:44 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

Helaas heb ik nog steeds geen goede baan, alleen tijdelijke- en flexcontracten enzo, lang niet goed genoeg om een hypotheek bij de bank mee te krijgen. Door een deel te verhuren aan studenten of expats zou ik de aflossing altijd wel kunnen betalen, maar de bank is gebonden aan de regels van de AFM. Een zakelijke hypotheek lukt ook niet omdat we hier blijven wonen.
Ben bang dat CF een moeilijk verhaal gaat worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176718294
Nee ik heb geen vast contract. Daarom kan ik ook niet bij de bank terecht.

Tegenover de hypotheek zou het eerste hypotheekrecht staan. Omdat de marktwaarde van de woning veel hoger is ligt daar op zich geen risico. En er is een groot tekort aan woonruimte hier in centrum A'dam dus inkomsten uit verhuur zijn wel gegarandeerd.

Als voor crowdfunding dezelfde regels van de AFM gelden als voor een bankhypotheek dan zou een familiehypotheek door niet-familieleden een goede constructie zijn. Ik zou een mooie rente kunnen betalen en het geld raakt zeker niet kwijt. Behalve bij een aardbeving ofzo.

Maar hoe vind ik daar mensen voor?
pi_176718327
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:52 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
Nee ik heb geen vast contract. Daarom kan ik ook niet bij de bank terecht.

Tegenover de hypotheek zou het eerste hypotheekrecht staan. Omdat de marktwaarde van de woning veel hoger is ligt daar op zich geen risico. En er is een groot tekort aan woonruimte hier in centrum A'dam dus inkomsten uit verhuur zijn wel gegarandeerd.

Als voor crowdfunding dezelfde regels van de AFM gelden als voor een bankhypotheek dan zou een familiehypotheek door niet-familieleden een goede constructie zijn. Ik zou een mooie rente kunnen betalen en het geld raakt zeker niet kwijt. Behalve bij een aardbeving ofzo.

Maar hoe vind ik daar mensen voor?
Hoeveel huurgelden kan je krijgen door gedeeltes van de woning te verhuren? Genoeg om je maandelijkse betalingen van je crowdfundlening te voldoen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176718373
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoeveel huurgelden kan je krijgen door gedeeltes van de woning te verhuren? Genoeg om je maandelijkse betalingen van je crowdfundlening te voldoen?
¤1200 moet zeker te doen zijn.
pi_176718471
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:56 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

¤1200 moet zeker te doen zijn.
Probleem is alleen dat jij eerst een hypotheek moet hebben voordat je delen van het pand mag verhuren. En dat jij die hypotheek niet makkelijk gaat krijgen zonder vast contract of maandelijkse huurinkomsten.

CF zou dan kunnen helpen om een eerdere lening te herfinancieren, maar niet om gelijk het pand te kunnen kopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176718473
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:56 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

¤1200 moet zeker te doen zijn. Kamers gaan hier in de buurt voor ¤1100! https://kamernet.nl/huren(...)straat/kamer-1507735

Als ik er een poosje twee doe voor een stuk minder kan ik flink aflossen


[ Bericht 2% gewijzigd door broodjekroketmetmosterd op 24-01-2018 16:08:29 ]
pi_176718569
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
CF zou dan kunnen helpen om een eerdere lening te herfinancieren, maar niet om gelijk het pand te kunnen kopen.
Wordt soms wel gedaan. Zie het pand zegerstraat Rotterdam (SIG) of de psycholoog die een huis in Friesland (GVE) kocht met CF-geld.
pi_176718604
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wordt soms wel gedaan. Zie het pand zegerstraat Rotterdam (SIG) of de psycholoog die een huis in Friesland (GVE) kocht met CF-geld.
Dank je! Daar ben ik zeker benieuwd naar.
pi_176718626
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:09 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Dank je! Daar ben ik zeker benieuwd naar. Weet je toevallig waar ik dat kan vinden?
pi_176718641
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wordt soms wel gedaan. Zie het pand zegerstraat Rotterdam (SIG) of de psycholoog die een huis in Friesland (GVE) kocht met CF-geld.
Ja, maar die konden meer inbrengen. Die zegenstraat had al meerdere panden in bezit die hij verhuurde en had volgens mij ook een eigen woning.
Het project van GvE zegt mij eigenlijk niets, zal ik eens naar kijken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176718935
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:37 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
..... De WOZ is zeker ¤500.000..
Die 500.000,- is wellicht voor het hele pand ?
Los daarvan zou ik even goed uitzoeken hoe de eigendom van de zolderverdieping geregeld is. Traditioneel hoort dit bij al de drie onderliggende verdiepingen, ieder een kamertje. In de praktijk "pikt" de gebruiker van de 3e verdieping (dat kan een van jouw voorgangers geweest zijn) vaak de hele zolderverdieping in. Blijft het bij huren dan kan dat jaren goed gaan. Het wordt anders als er verkocht gaat worden en de notaris e.e.a. dient uit te zoeken. Heb je de splitsingsakte gezien ? Waar is jouw verhuurder precies eigenaar van ?
  woensdag 24 januari 2018 @ 16:42:25 #234
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176719169
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:45 schreef Camogli het volgende:

[..]

Het gaat in beide gevallen over duurzame energie en de regio is hetzelfde. Verder mis ik elke relatie tussen deze twee casussen.
Je suggereert, althans naar mij, een relatie. Waar doel jij op?
Ik googelde op dat zonnepark en toen kreeg ik een bericht met dat het bedrijf bij Greencrowd een dochter is van het failliete bedrijf.
pi_176719474
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:28 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Die 500.000,- is wellicht voor het hele pand ?
Los daarvan zou ik even goed uitzoeken hoe de eigendom van de zolderverdieping geregeld is. Traditioneel hoort dit bij al de drie onderliggende verdiepingen, ieder een kamertje. In de praktijk "pikt" de gebruiker van de 3e verdieping (dat kan een van jouw voorgangers geweest zijn) vaak de hele zolderverdieping in. Blijft het bij huren dan kan dat jaren goed gaan. Het wordt anders als er verkocht gaat worden en de notaris e.e.a. dient uit te zoeken. Heb je de splitsingsakte gezien ? Waar is jouw verhuurder precies eigenaar van ?
Goed punt!
Nee hoor voor 80m2 in de Jordaan is 500.000 nog aan de lage kant. De prijzen zijn hier nogal ontploft de laatste tijd.
De zolder is helemaal van de huidige eigenaar. De woningen hier onder zijn allemaal verkocht zonder zolderberging, die heeft de huidige eigenaar in bezit. Ik heb een kopie van de splitsingsakte in bezit.
pi_176719476
Deze is groter maar wel vergelijkbaar, al is dit een bovenhuis.

https://www.funda.nl/koop(...)bloemdwarsstraat-28/

[ Bericht 68% gewijzigd door broodjekroketmetmosterd op 24-01-2018 17:09:13 ]
pi_176719481
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:42 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik googelde op dat zonnepark en toen kreeg ik een bericht met dat het bedrijf bij Greencrowd een dochter is van het failliete bedrijf.
ik lees het nu ook. Schimmig geheel.
Goed gevonden!
pi_176719949
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:03 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
Deze is groter maar wel vergelijkbaar, al is dit een bovenhuis.

https://www.funda.nl/koop(...)bloemdwarsstraat-28/
Ongelooflijk wat een prijs!!!
En dan: '6 kamers'??
Ze hebben blijkbaar ook de keuken, badkamer en wc als kamer gerekend.
Daar kom je alleen in Amsterdam mee weg (waar ik woon, zou de makelaar gekielhaald worden).
pi_176720031
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:37 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
Kan ik dit hier posten?

Crowdfunding of familiehypotheek

Ik probeer een hypotheek te krijgen van ¤175.000 ex kk voor mijn huurwoning van 80m2 in de Jordaan. De WOZ is zeker ¤500.000..

De woning bestaat uit een derde verdieping van 40m2 en een zolder van 40m2 waar een dakterrasje op het zuiden bijgemaakt mag worden. Beiden zijn los van elkaar te gebruiken. Ik zou de eerste jaren de derde verdieping kunnen verhuren, dat brengt minimaal ¤1200 pm op. Dan zit ik zo lang heel knus met de kinderen op zolder.

Iemand opperde crowdfunding te proberen. Zou dat kunnen? In de voorwaarden van Sameningeld zie ik staan dat de geldlener het registergoed niet zelf bewoont, dus via die site kan het voor mij niet.

Een andere mogelijkheid zou zijn een hypotheek samengesteld van verschillende gelduitleners (die geen familie hoeven te zijn) onder één paraplu. Via Vereniging Eigen Huis wordt dat aangeboden, het staat hier: www.ANBF.nl. Ik heb ook dhr. Kok gesproken die dat dan regelt. Maar hoe vind ik mensen daarvoor?
Via Geldvoorelkaar.nl zijn ze minder strikt met het zelf bewonen van de woning. Misschien kun je het daar proberen.

Hoeveel geld heb je nou nodig? Je schrijft 175k, maar het pand staat te koop voor 745k. Hoe wordt de rest betaald?
pi_176720087
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:35 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ongelooflijk wat een prijs!!!
En dan: '6 kamers'??
Ze hebben blijkbaar ook de keuken, badkamer en wc als kamer gerekend.
Daar kom je alleen in Amsterdam mee weg (waar ik woon, zou de makelaar gekielhaald worden).
Haha echt waar. het schijnt ook dat de makelaars in Amsterdam de omtrek van de buitenmuren nemen om de oppervlakte te bepalen en er dan nog standaard 10% bij optellen.
in dat geval is deze woning ook 90m2! :)
  woensdag 24 januari 2018 @ 17:45:53 #241
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_176720110
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:03 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:
Deze is groter maar wel vergelijkbaar, al is dit een bovenhuis.

https://www.funda.nl/koop(...)bloemdwarsstraat-28/
:{
pi_176720155
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:40 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Via Geldvoorelkaar.nl zijn ze minder strikt met het zelf bewonen van de woning. Misschien kun je het daar proberen.

Hoeveel geld heb je nou nodig? Je schrijft 175k, maar het pand staat te koop voor 745k. Hoe wordt de rest betaald?
Het huis in die link is niet dit huis maar vergelijkbaar qua buurt en dakterrasje. Ik mag mijn opknaphuurwoning voor 175k kopen excl kk.
pi_176720163
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:48 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Het huis in die link is niet dit huis maar vergelijkbaar qua buurt en dakterrasje. Ik mag mijn opknaphuurwoning voor 175k kopen excl kk.
Heel erg bedankt voor je tip over Geldvoorelkaar!!
pi_176720238
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:48 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Het huis in die link is niet dit huis maar vergelijkbaar qua buurt en dakterrasje. Ik mag mijn opknaphuurwoning voor 175k kopen excl kk.
Ok. Wat kun je zelf inbrengen als zekerheid?
Ik lees in je antwoord op dit moment geen eigen vermogen en onzekere looninkomsten.
Ook bij GvE zal er enige vorm van zekerheid dienen te zijn.
Puur het gegeven dat je een inkomen kan creëren uit het verhuren van de zolder is vrees ik niet genoeg zekerheid. Dus wat nog meer?
pi_176720288
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ok. Wat kun je zelf inbrengen als zekerheid?
Ik lees in je antwoord op dit moment geen eigen vermogen en onzekere looninkomsten.
Ook bij GvE zal er enige vorm van zekerheid dienen te zijn.
Puur het gegeven dat je een inkomen kan creëren uit het verhuren van de zolder is vrees ik niet genoeg zekerheid. Dus wat nog meer?
Het eerste hypotheekrecht op een woning die meer dan het dubbele waard is?
pi_176720291


[ Bericht 100% gewijzigd door broodjekroketmetmosterd op 24-01-2018 17:58:50 ]
pi_176720665
Die penning vastgoed van CCF brengt me toch aan het twijfelen, als ik het volgende failliet dossier lees.

https://www.faillissement(...)s-nederland/Dongen/5
pi_176720725
Nieuwe fitness op GvE (in Dierservice-Land)
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17612
pi_176720775
[quote]0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:57 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Het eerste hypotheekrecht op een woning die meer dan het dubbele waard is?
[/qurote]

Zou als ik jou was even met Geldvoorelkaar bellen. Zij zijn naar ik denk de enige die de mogelijkheid hebben om aan particulieren op deze wijze een hypotheek te verstrekken. Nee heb je ,ja kan je misschien krijgen.
pi_176721050
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 18:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 24 januari 2018 17:57 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Het eerste hypotheekrecht op een woning die meer dan het dubbele waard is?
[/qurote]

Zou als ik jou was even met Geldvoorelkaar bellen. Zij zijn naar ik denk de enige die de mogelijkheid hebben om aan particulieren op deze wijze een hypotheek te verstrekken. Nee heb je ,ja kan je misschien krijgen.
Dank je! Ga ik morgenochtend meteen doen.

Ondertussen zet ik ook nog een advertentie op Marktplaats, voor het geval dat er mensen mee willen doen aan een familiehypotheek via www.ANBF.nl tegen 5% of meer.
pi_176721217
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:57 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Het eerste hypotheekrecht op een woning die meer dan het dubbele waard is?
Kun je de hypotheeklast betalen zonder dat een gedeelte verhuurd is? Dat lijkt mij belangrijk ondanks de wellicht goede verhuur mogelijkheden.
Reken er wel op dat de rente via crowdfunding en zonder andere substantiële zekerheden een stuk hoger zullen zijn dan een conventionele hypotheek. Ik zou minimaal 6,5 procent verlangen in deze situatie .
Heel veel succes gewenst!

[ Bericht 0% gewijzigd door zonnigetoekomsttegemoed op 24-01-2018 18:51:19 ]
pi_176721805
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 18:45 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:

[..]

Kun je de hypotheeklast betalen zonder dat een gedeelte verhuurd is? Dat lijkt mij belangrijk ondanks de wellicht goede verhuur mogelijkheden.
Reken er wel op dat de rente via crowdfunding en zonder andere substantiële zekerheden een stuk hoger zullen zijn dan een conventionele hypotheek. Ik zou minimaal 6,5 procent verlangen in deze situatie .
Heel veel succes gewenst!
Nee zonder inkomsten uit verhuur zal het niet lukken. 6,5 procent rente zou OK zijn. Dan kom ik op ¤805 per maand wat betreft aflossing. Ga ik wel zoeken of ik het later niet goedkoper kan lenen.

Ik probeer nu een advertentie op Marktplaats te zetten voor die familiehypotheek-optie maar ik zie niet waar ik die moet plaatsen.

Dankjewel zonnigetoekomsttegemoed, goeie naam! :)
pi_176721983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 18:22 schreef quepos het volgende:
Die penning vastgoed van CCF brengt me toch aan het twijfelen, als ik het volgende failliet dossier lees.

https://www.faillissement(...)s-nederland/Dongen/5
Kan je wat in een spoiler delen? Ik kan dit helaas niet inzien.
pi_176722753
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:17 schreef Jaerock het volgende:

[..]

Kan je wat in een spoiler delen? Ik kan dit helaas niet inzien.
i
Ik kan het ook niet verder inzien, alleen dat er wel 3 Penning faillissementen zijn geweest.
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:48:29 #255
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176724417
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:09 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Nee zonder inkomsten uit verhuur zal het niet lukken. 6,5 procent rente zou OK zijn. Dan kom ik op ¤805 per maand wat betreft aflossing. Ga ik wel zoeken of ik het later niet goedkoper kan lenen.

Ik probeer nu een advertentie op Marktplaats te zetten voor die familiehypotheek-optie maar ik zie niet waar ik die moet plaatsen.

Dankjewel zonnigetoekomsttegemoed, goeie naam! :)
Volgens mij kan je beter blijven huren...
pi_176724959
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:48 schreef Mishu het volgende:

[..]

Volgens mij kan je beter blijven huren...
Dat zou best kunnen. Maar eerst wil ik alle opties geprobeerd hebben.
pi_176725286
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:49 schreef quepos het volgende:

[..]

i
Ik kan het ook niet verder inzien, alleen dat er wel 3 Penning faillissementen zijn geweest.
Is dat heel anders dan wat in de pitch staat?
pi_176725497
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:09 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Nee zonder inkomsten uit verhuur zal het niet lukken. 6,5 procent rente zou OK zijn. Dan kom ik op ¤805 per maand wat betreft aflossing. Ga ik wel zoeken of ik het later niet goedkoper kan lenen.

Ik probeer nu een advertentie op Marktplaats te zetten voor die familiehypotheek-optie maar ik zie niet waar ik die moet plaatsen.

Dankjewel zonnigetoekomsttegemoed, goeie naam! :)
Het heet niet voor niets familiebank... dat doe je met vermogende ouders of andere familieleden waar je een goede vertrouwensband mee hebt, niet met mensen op marktplaats...
pi_176725898
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:23 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Het heet niet voor niets familiebank... dat doe je met vermogende ouders of andere familieleden waar je een goede vertrouwensband mee hebt, niet met mensen op marktplaats...
Dat vroeg ik ook aan de meneer die dat regelt. Hij zegt dat het zo heet omdat het vaak binnen de familie gebeurt. Maar dat hoeft helemaal niet. Alles wordt heel goed vastgelegd bij de notaris. En juist met familie en vrienden liggen conflicten op de loer omdat privé en zakelijk door elkaar lopen.

Als ik via internet mensen vind die mee willen doen dan is het ook een soort crowdfunding en die meneer van ANBF en de notaris zorgen dat alles goed verloopt en alle afspraken goed op papier staan.

Nu weet ik nog niet in welke rubriek ik het kan plaatsen.

[ Bericht 6% gewijzigd door broodjekroketmetmosterd op 24-01-2018 21:44:35 ]
pi_176726239
Mij lijkt het best een goed verhaal. Zou gewoon een aantal platformen benaderen en kijken wat ze ervan vinden.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_176726806
Die horecagelegenheid in Dongen, ik lees:
- amper aflossing
- lage rente
- horeca
- geen starters, maar ook geen doorgewinterde horeca-ondernemers

+ goede eigen inbreng
+ hypotheek die de boel aardig moet dekken
+ gezamenlijke borgstelling die waarschijnlijk wel wat waarde zal behouden vanwege de 3e deelnemer

Al met al een project waarbij ik inhoudelijk twijfels heb, maar waarbij het met de zekerheden wel goed lijkt te zitten.

Gevoelsmatig ga ik dan toch liever voor een project en ondernemers waarbij ik inhoudelijk geen twijfels heb, waardoor ik die zekerheden niet verwacht nodig te hebben.
pi_176727382
@broodje kroket: die financiering voor je woning moet geregeld worden voor 18 februari? Dan ben je rijkelijk laat als je het via Crowdfunding wilt regelen. Ik zou eens polsen bij de verhuurder of die termijn verlengd kan worden.

Die locatie voor dat bedrag lijkt een koopje, waarom wil de verhuurder het voor zo weinig wegdoen? Dat zou mijn eerste vraag als investeerder in jouw stulpje zijn.
pi_176727463
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:35 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Dat vroeg ik ook aan de meneer die dat regelt. Hij zegt dat het zo heet omdat het vaak binnen de familie gebeurt. Maar dat hoeft helemaal niet. Alles wordt heel goed vastgelegd bij de notaris. En juist met familie en vrienden liggen conflicten op de loer omdat privé en zakelijk door elkaar lopen.

Als ik via internet mensen vind die mee willen doen dan is het ook een soort crowdfunding en die meneer van ANBF en de notaris zorgen dat alles goed verloopt en alle afspraken goed op papier staan.

Nu weet ik nog niet in welke rubriek ik het kan plaatsen.
Nee ik begrijp dat het niet hoeft en alleen de naam is, maar om dat nou met wildvreemden te doen... Naja, als je iemand vindt prima. Gaat een beetje off-topic zo. Nog een gratis tip: als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het ook :) als er goed geld aan te verdienen is doet die persoon het zelf wel.
pi_176727646
quote:
12s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:42 schreef escortmk2 het volgende:
@broodje kroket: die financiering voor je woning moet geregeld worden voor 18 februari? Dan ben je rijkelijk laat als je het via Crowdfunding wilt regelen. Ik zou eens polsen bij de verhuurder of die termijn verlengd kan worden.

Die locatie voor dat bedrag lijkt een koopje, waarom wil de verhuurder het voor zo weinig wegdoen? Dat zou mijn eerste vraag als investeerder in jouw stulpje zijn.
Crowdfunding is nooit echt een optie geweest omdat dat volgens mij meer voor andere dingen is. Mijn eerste optie was een baan voor langere tijd, eigen geld, een lening van iemand die ik ken en/of een tweede hypotheek van de huidige eigenaar. Maar die baan is niet gelukt, vandaar...

De prijs heb ik hier eerder uitgelegd een paar posts geleden. Daar is een goede verklaring voor.
pi_176727734
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:47 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Nee ik begrijp dat het niet hoeft en alleen de naam is, maar om dat nou met wildvreemden te doen... Naja, als je iemand vindt prima. Gaat een beetje off-topic zo. Nog een gratis tip: als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het ook :) als er goed geld aan te verdienen is doet die persoon het zelf wel.
Ja hij heeft het gekocht met de bedoeling het snel leeg door te verkopen maar ik ga niet weg. En hij verdient niet veel nu met de huidige huur.
pi_176727814
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:47 schreef drollenvanger het volgende:
Mij lijkt het best een goed verhaal. Zou gewoon een aantal platformen benaderen en kijken wat ze ervan vinden.
Dank je! Alleen is het niet echt een crowdfund iets. Al begrijp ik door de posts die ik tussendoor zie komen dat je door dat crowdfunding best veel risico loopt je geld niet terug te krijgen. Maar dat is een ander onderwerp.
pi_176730526
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:07 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Dank je! Alleen is het niet echt een crowdfund iets. Al begrijp ik door de posts die ik tussendoor zie komen dat je door dat crowdfunding best veel risico loopt je geld niet terug te krijgen. Maar dat is een ander onderwerp.
175k ophalen met een loan to value van 35% + een 1e hypotheek zou totaal geen probleem hoeven te zijn bij Geldvoorelkaar. Investeerders genoeg om dit geld snel bij elkaar te krijgen. Bij een rente van 6% gaat dit sneller dan 5%. Grootste vraag is of je door Geldvoorelkaar als leningvrager wordt geaccepteerd. 18 februari gaat je zeker niet lukken. Een notaris vinden die voor deze datum tijd heeft zal al lastig worden.
pi_176731875
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:09 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Nee zonder inkomsten uit verhuur zal het niet lukken. 6,5 procent rente zou OK zijn. Dan kom ik op ¤805 per maand wat betreft aflossing. Ga ik wel zoeken of ik het later niet goedkoper kan lenen.

Ik probeer nu een advertentie op Marktplaats te zetten voor die familiehypotheek-optie maar ik zie niet waar ik die moet plaatsen.

Dankjewel zonnigetoekomsttegemoed, goeie naam! :)
Tracht het professioneel te houden, sorry voor mijn woorden, en dat is marktplaats zeker niet, wat eerder forumlid al opmerkte GVE en / of SamenInGeld bellen. Zij hebben de kanalen, hebben connecties met notarissen, hebben contracten etc. Tijd wordt een issue, maar juist dan doe het goed.
pi_176732017
quote:
12s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:27 schreef peterc het volgende:

[..]

Tracht het professioneel te houden, sorry voor mijn woorden, en dat is marktplaats zeker niet, wat eerder forumlid al opmerkte GVE en / of SamenInGeld bellen. Zij hebben de kanalen, hebben connecties met notarissen, hebben contracten etc. Tijd wordt een issue, maar juist dan doe het goed.
Helemaal mee eens. Lijkt me sterk dat ze een lening met als zekerheid een hypotheek met een ltv van 35 procent aan zich voorbij laten gaan. Tijd wordt krap, maar gezien de eigenaar er vanaf wilt, dan zal die ook nog wel een paar wekeb extra kunnen wachten lijkt me zo.
pi_176732704
quote:
12s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:14 schreef escortmk2 het volgende:
Die horecagelegenheid in Dongen, ik lees:
- amper aflossing
- lage rente
- horeca
- geen starters, maar ook geen doorgewinterde horeca-ondernemers

+ goede eigen inbreng
+ hypotheek die de boel aardig moet dekken
+ gezamenlijke borgstelling die waarschijnlijk wel wat waarde zal behouden vanwege de 3e deelnemer

Al met al een project waarbij ik inhoudelijk twijfels heb, maar waarbij het met de zekerheden wel goed lijkt te zitten.

Gevoelsmatig ga ik dan toch liever voor een project en ondernemers waarbij ik inhoudelijk geen twijfels heb, waardoor ik die zekerheden niet verwacht nodig te hebben.
idem, de lage aflossing staan mij ook tegen, tevens moet er aan de over te nemen locatie, wel wat gebeuren, en of je redt met 105k, te verhuren appartementje erboven ok, de nu gehuurde afhaal/eetcafe toko, zou er naadloos inpassen, Maar kom je dan niet met je concept in de knoei, cafe, zalen, bruiloften, brasserie achtig iets met kipafhaal en bezorg.

Toko wordt diverser en groter, wat ze nu hebben is basic eetcafe (friet/kip) en afhaal/bezorg, verlies je geen focus

Inderdaad het gaat om het plan, vervolgens om de zekerheden., een slecht plan met goede zekerheden is geen goed project, een goed plan met geen zekerheden idem

Iemand
pi_176732926
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:39 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Lijkt me sterk dat ze een lening met als zekerheid een hypotheek met een ltv van 35 procent aan zich voorbij laten gaan. Tijd wordt krap, maar gezien de eigenaar er vanaf wilt, dan zal die ook nog wel een paar wekeb extra kunnen wachten lijkt me zo.
Heel erg bedankt voor het meedenken djh77, peterc en Mynheer007!
Ik ga vandaag die GvE en Sameningeld bellen, en als ze het doen dan vraag ik of de eigenaar een beetje extra tijd wil geven.
pi_176733105
@broodjekroketmetmosterd:

- Heb je al duidelijk wat het gaat kosten om de woning verder af te werken zodat beide etages apart kunnen worden bewoond?

- Heb je al een overeenkomst (onder voorbehoud) met een aspirant-huurder ?

- Had je al bedacht dat wanneer je 200k leent tegen 6% met een termijn van 15 jaar dat je dan een bruto maandlast hebt van ¤ 1.700,- ?

Ik denk dat je iig als de wiederweerga achter een aspirant-huurder aan moet en helder moet hebben hoeveel de verbouwingskosten zijn. Verder kan het in jouw situatie helpen als er iemand uit jouw omgeving borg wil staan al is het maar voor 25k. In elk geval veel succes, het klinkt als een buitenkansje voor jou
pi_176733125
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 09:43 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Heel erg bedankt voor het meedenken djh77, peterc en Mynheer007!
Ik ga vandaag die GvE en Sameningeld bellen, en als ze het doen dan vraag ik of de eigenaar een beetje extra tijd wil geven.
Succes, mocht het een goed CF project worden, stellen wij enige voorkennis op prijs................
pi_176734604
FNC is lekker op tijd met de betalingen, gisteren al ontvangen
(voor 8/10 projecten, nummer 9 komt vaak later maar wel op de verwachte dag, nr 10 is waarschijnlijk default)
  donderdag 25 januari 2018 @ 13:16:59 #275
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_176736655
@broodje: je kan ook nog even bij nibc (google: nibc beleggingspand) kijken. Die hebben wat minder met inkomen en wat meer met ltv. Ze zijn wel wat strenger, maar in 'mijn' tijd konden ze wel wat.

www.vastgoedhypotheek.nl
Tot nooit .......
pi_176737081
Nieuwe zwembadoverkappingen op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/sunnytent/
pi_176737265
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:37 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe zwembadoverkappingen op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/sunnytent/
Dank voor het delen.

Voor mij een dikke nee.
pi_176737289
quote:
14s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank voor het delen.

Voor mij een dikke nee.
Waarom niet?

7,5% in half jaar, toch?!
pi_176737370
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:16 schreef Speekselklier het volgende:
@broodje: je kan ook nog even bij nibc (google: nibc beleggingspand) kijken. Die hebben wat minder met inkomen en wat meer met ltv. Ze zijn wel wat strenger, maar in 'mijn' tijd konden ze wel wat.

www.vastgoedhypotheek.nl
Dankjewel voor het meedenken! Is niet bedoeld voor vastgoed voor eigen bewoning helaas..
pi_176737461
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:48 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Waarom niet?

7,5% in half jaar, toch?!
Ik zou bijna zeggen waarom wel…. :+
Hoog risico t.o.v. bedroevend lage rente. Extra hoge kosten door looptijd van 6 maanden. Extra risico door dat er geen maandelijkse aflossing is en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik lees trouwens nergens dat je 7,5 krijgt in een half jaar. Je krijgt 7,5% (uiteraard op jaarbasis) gedurende een half jaar.
pi_176737627
quote:
14s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou bijna zeggen waarom wel…. :+
Hoog risico t.o.v. bedroevend lage rente. Extra hoge kosten door looptijd van 6 maanden. Extra risico door dat er geen maandelijkse aflossing is en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik lees trouwens nergens dat je 7,5 krijgt in een half jaar. Je krijgt 7,5% (uiteraard op jaarbasis) gedurende een half jaar.
"De looptijd is 6 maanden met een aflossing ineens per 1 juli 2018. De rente bedraagt 7,5% gedurende de gehele looptijd."

Voor meeerder uitleg vatbaar zou ik zeggen

Overigens denk ik dat een aflossing ineens niet gaat lukken; er zal wel weer van alles vastzitten in debiteuren of net tegenvallen.
pi_176737781
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 14:02 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

"De looptijd is 6 maanden met een aflossing ineens per 1 juli 2018. De rente bedraagt 7,5% gedurende de gehele looptijd."

Voor meeerder uitleg vatbaar zou ik zeggen

Overigens denk ik dat een aflossing ineens niet gaat lukken; er zal wel weer van alles vastzitten in debiteuren of net tegenvallen.
De rente is (bij o.a. Collin) altijd op jaarbasis.
pi_176738105
[quote]14s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank voor het delen.

Voor mij een dikke nee.
[/queote]

Voor 6 maanden dit grote risico bij deze lage rente. Dus voor mijn ook een dikke nee.
Als men zo zeker is van het succes ook dit seizoen waarom geen H.A. en borgstelling persoonlijke b.v.s? Geen cent van mij hoe langer ik er over nadenk.

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-01-2018 14:35:40 ]
pi_176738413
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 14:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 25 januari 2018 13:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank voor het delen.

Voor mij een dikke nee.
[/queote]

Voor 6 maanden dit grote risico bij deze lage rente. Dus voor mijn ook een dikke nee.
Als men zo zeker is van het succes ook dit seizoen waarom geen H.A. en borgstelling persoonlijke b.v.s? Geen cent van mij hoe langer ik er over nadenk.
ter illustratie ¤ 1000 inleg * 7,5% * 6mnd = ¤ 37,50 -/- fee = ......netto R
  donderdag 25 januari 2018 @ 16:20:55 #285
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_176740553
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:51 schreef broodjekroketmetmosterd het volgende:

[..]

Dankjewel voor het meedenken! Is niet bedoeld voor vastgoed voor eigen bewoning helaas..
jebging toch een deel verhuren? en de rest verhuur je aan je vrouw.
Tot nooit .......
pi_176742432
Nog even geduld voor het kaasproject van WvjG. 7 maanden na publicatie krijgt de ondernemer eind februari zijn geld
quote:
Met dank voor uw geduld kan ik u meedelen, dat de notariële stukken voor bevenstaand project op dit moment worden opgemaakt en beoordeeld. Daarmee is ook duidelijk dat de lening en de akte zullen passeren per eind februari. U krijgt daarom van ons de mail met het betaalverzoek op of rond 15 februari. Dan kunnen wij daarna de afrekening in orde maken en de lening naar de derdengelden van de notaris overmaken.


Hiermee is voor Waardevoorjegeld BV een belangrijke stap gezet. Er ligt nu een samenwerking met een goed notariaat, waarbij ook de diverse juridische tekst goed op elkaar zijn afgestemd. Natuurlijk heeft dit traject langer geduurd dan gepland. Echter wij willen geen concessies doen aan de kwaliteit van zekerheidsstelling voor onze investeerders. Dat is allemaal in het belang van u én de lener gedaan, omdat wij natuurlijk niet in onverwachte situaties terecht willen komen. Wij vertrouwen erop u hiermee op de juiste wijze te hebben bediend en danken u nogmaals voor het begrip qua doorlooptijd
pi_176745633
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:17 schreef djh77 het volgende:
Nog even geduld voor het kaasproject van WvjG. 7 maanden na publicatie krijgt de ondernemer eind februari zijn geld

[..]

foutje :@ :@ :@
Pecunia non olet
  donderdag 25 januari 2018 @ 23:17:07 #288
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_176749390
Ben net weer eens een half uurtje langs allerlei cf-platforms gegaan om te kijken of er nog interessante projecten open staan. Eigenlijk vind ik alleen het zelfstroom project op duurzaaminvesteren.nl de moeite waard, maar ik heb daar één probleem mee en één vraag over:

Vraag: vinden jullie 'm veilig genoeg?
Probleem: ik kan nergens op duurzaaminvesteren.nl vinden hoeveel projecten er achterstanden hebben of zelfs default zijn. Ik vind dat sowieso op zijn zachtst gezegd niet netjes, maar ook word ik er wantrouwend van. Terecht of niet in dit geval?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_176750287
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 23:17 schreef darktower het volgende:
Ben net weer eens een half uurtje langs allerlei cf-platforms gegaan om te kijken of er nog interessante projecten open staan. Eigenlijk vind ik alleen het zelfstroom project op duurzaaminvesteren.nl de moeite waard, maar ik heb daar één probleem mee en één vraag over:

Vraag: vinden jullie 'm veilig genoeg?
Probleem: ik kan nergens op duurzaaminvesteren.nl vinden hoeveel projecten er achterstanden hebben of zelfs default zijn. Ik vind dat sowieso op zijn zachtst gezegd niet netjes, maar ook word ik er wantrouwend van. Terecht of niet in dit geval?
Het is een lening met zo goed als geen zekerheden.
Je effectieve rente is per jaar slechts 5% en je zit voor 7 jaar in dit project
Je investering gaat in stappen van 1000 Euro, met als minimum dus 1000 Euro
De AFM houd geen toezicht op dit project
Er zijn in het verleden bij dergelijke grote projecten met duurzame energie al flinke defaults geweest.

De enige reden waarom je wel in zo'n project zou stappen is de gunfactor.

Waarom denk je dat dit project wel een veilige investering zou zijn?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176750638
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:17 schreef djh77 het volgende:
Nog even geduld voor het kaasproject van WvjG. 7 maanden na publicatie krijgt de ondernemer eind februari zijn geld

[..]

Haha ik was het al bijna vergeten dat ik ook had toegezegd op deze lening.
Maar eerlijk is eerlijk, twee maanden geleden volgeschreven na een moeizame start. Ik ben allang blij dat ik niet vooruit hoef te betalen en dat ze de zekerheidsstelling zo serieus nemen toch?
pi_176750662
quote:
12s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:33 schreef escortmk2 het volgende:
FNC is lekker op tijd met de betalingen, gisteren al ontvangen
(voor 8/10 projecten, nummer 9 komt vaak later maar wel op de verwachte dag, nr 10 is waarschijnlijk default)
Nou inderdaad op tijd, alles binnen bij mij, zelfs een project die twee maanden achterliep heeft weer een termijn betaald. Ik heb gelukkig nog steeds geen zeperd bij FNC
pi_176752019
douwenkoren twitterde op donderdag 25-01-2018 om 19:10:05 Het instituut Douw&Koren stopt, @simondouw en @GWKoren gaan door. Lees er meer over: https://t.co/iLdA01cazp reageer retweet
Douw & Koren stopt:
http://douwenkoren.nl/

[ Bericht 44% gewijzigd door djh77 op 26-01-2018 09:55:08 ]
  vrijdag 26 januari 2018 @ 11:37:28 #293
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_176756082
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 23:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is een lening met zo goed als geen zekerheden.
Je effectieve rente is per jaar slechts 5% en je zit voor 7 jaar in dit project
Je investering gaat in stappen van 1000 Euro, met als minimum dus 1000 Euro
De AFM houd geen toezicht op dit project
Er zijn in het verleden bij dergelijke grote projecten met duurzame energie al flinke defaults geweest.

De enige reden waarom je wel in zo'n project zou stappen is de gunfactor.

Waarom denk je dat dit project wel een veilige investering zou zijn?
Dat denk ik niet, dat was mijn vraag juist. Zelfstroom is op zich een hele grote speler op de markt, je zou denken dat die dit wel kunnen. Maar ik kan zoals gezegd nergens op duurzaaminvesteren.nl iets vinden over defaults, dus dat vind ik dan alweer twijfelachtig.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_176756446
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:37 schreef darktower het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, dat was mijn vraag juist. Zelfstroom is op zich een hele grote speler op de markt, je zou denken dat die dit wel kunnen. Maar ik kan zoals gezegd nergens op duurzaaminvesteren.nl iets vinden over defaults, dus dat vind ik dan alweer twijfelachtig.
Ik zeg ook niets over het bedrijf, want dat ken ik niet. Maar investeren met zulke slechte voorwaarden, nauwelijks zekerheden en dan maar effectief 5% aanbieden.....dan hoef ik ook niet meer te weten en haak ik af.

Waarom denk je dat juist deze lening veilig is in vergelijking met bijvoorbeeld een project op SiG?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176756511
6 mnd, tegen 7% bij een lokale partner op lah:
https://www.lendahand.com(...)marsil-fresh-exports
pi_176757475
Wanneer gaan de platformen als GvE & FNC eindelijk hun statistieken weer eens updaten, als ik er om vraag via mail krijg ik een blabla verhaal... |:(
pi_176758217
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:57 schreef Royve het volgende:
Wanneer gaan de platformen als GvE & FNC eindelijk hun statistieken weer eens updaten, als ik er om vraag via mail krijg ik een blabla verhaal... |:(
Denk dat ze ons graag in de waan laten dat het goed gaat. Mijn netto rendement bij GvE is tussen 1 juli en 1 december met 1% gedaald en ik verwacht dat deze daling in volgende statistieken nog forser zal zijn.
pi_176760407
De top 10 van week 4:
pi_176762689
Kleine lening met 2e hyp op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17424
pi_176763327
Heeft iemand de cashback actie bonus van FNC ontvangen?
https://www.fundingcircle(...)m_content=risk_alert
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')