abonnement Unibet Coolblue
pi_176545342
ik ben nu 4 jaar uit elkaar met de moeder van mijn dochter van 7 jaar, en er is nog steeds gezeik helaas. Over het algemeen gaat het moeizaam tussen mijn ex en mij, gaat op en neer, momenten gaat het redelijk en dan gaat het weer opeens heel stuk slechter. Dochter woont meerendeel bij mij en er is regeling voor moeder, ene week 2 nachten en andere week 3 nachten. Samen zijn wij er toen niet uit gekomen en heeft de rechter dus besloten. Toen zat ik er al een te denken om er tegen in beroep te gaan, nu paar jaar verder dus en twijfel ik nog steeds om regeling anders te laten verlopen. Mijn dochter zegt iedere week dat ze langer bij mij wilt zijn en dat zij deze regeling niet fijn vind. Ik durf wel te zeggen dat ik met mijn dochter een hele goede band heb en zij vertelt mij heel veel zo niet alles, over school maar vooral ook wat er bij moeder thuis gebeurt en gezegd wordt. Ik vind dat moeder op dochter zit in te praten, ze zegt slechte dingen over mij, wat dan trouwens ook nog eens niet waar is. Dan komt mijn dochter met vragen daarover en dan zeg ik dus het juiste verhaal erachter. En dan zegt mij dochter zie je mama liegt dus. Even voor de goede orde ik praat nooit slecht over haar moeder al kost mij dat soms moeite. Als dochter zegt ik wil niet naar mama toe dan zeg ik dat haar moeder haar ook wilt zien en dan probeer ik haar te motiveren om toch er het beste van te maken. Ook heeft ze afgelopen zomer telefoon gekregen van mij zo dat als zij bij haar moeder is en zij mist mij, wat vaak voor komt, of als ze gewoon even met papa wilt praten over iets zij mij kan appen. Overigens vind moeder dit niet leuk dat zij dat doet en heeft al meerdere keren gedreigd telefoon af te pakken van haar. Nu zit ik er dus heel hard aan te denken om stappen te ondernemen omdat ik wil dat de regeling veranderd. Maar ik heb geen idee of ik dit wel moet doen en waarom wel en waarom niet..... lastig. Ik wil het beste voor mijn meissie, en ik denk dat dat is als de regeling anders zou zijn.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 16:54:10 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_176545810
Wat is je vraag aan ons precies?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:21:36 #4
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176545872
wat wil je veranderen? dat is niet duidelijk.

Over de telefoon, ik zou dat ook niet zo prettig vinden denk ik, kinderen kunnen het heel moeilijk vinden om te switchen en het is fijn dat ze jou altijd kan bereiken maar zo blijft ze wel meer in haar hoofd met haar bezig, dit kan natuurlijk ook heel veel invloed hebben op haar gedrag terwijl ze bij moeder is.

kinderen durven niet zo eerlijk te zijn over hoe graag ze bij de ander is.
dus grote kans dat ze tegen moeder zegt dat ze meer bij haar wil zijn en jij niet zo leuk bent.
loyaliteitsissues zijn heel lastig.
pi_176545914
of ik dus stappen zal gaan ondernemen om de regeling te veranderen eventueel
pi_176545933
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:23 schreef masterdam3 het volgende:
of ik dus stappen zal gaan ondernemen om de regeling te veranderen eventueel
Doen.
Of niet.

Dat is echt een keus die alleen jij kan maken.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:24:55 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176545956
Ik ben in dit soort situaties altijd bijzonder nieuwschierig naar het relaas van moeder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176546009
ja dat begrijp ik ja, en dan kan je al raden dat zij natuurlijk heel anders er in staat. Maar goed dat is een lang verhaal en ik weet hoe zij is....en ondertussen krijgt mn dochter dat ook steeds meer door
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:28:10 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176546032
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:27 schreef masterdam3 het volgende:
ja dat begrijp ik ja, en dan kan je al raden dat zij natuurlijk heel anders er in staat. Maar goed dat is een lang verhaal en ik weet hoe zij is....en ondertussen krijgt mn dochter dat ook steeds meer door
Bedankt voor het maken van mijn punt. Dat zij in jouw ogen de heks is, is duidelijk. En misschien nog wel logisch ook. Maar dat maakt het nog niet waar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:32:43 #10
92279 N.icka
Windforce 11
pi_176546165
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:23 schreef masterdam3 het volgende:
of ik dus stappen zal gaan ondernemen om de regeling te veranderen eventueel
wat wil je dan veranderen ? dat je dochter meer bij jou zal zijn ?
pi_176546539
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bedankt voor het maken van mijn punt. Dat zij in jouw ogen de heks is, is duidelijk. En misschien nog wel logisch ook. Maar dat maakt het nog niet waar.
geloof mij ik schrijf niet zomaar dit soort dingen...en zeker niet omdat ik niet goed lig met mijn ex maar vooral om het welzijn van dochter
pi_176546553
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:32 schreef N.icka het volgende:

[..]

wat wil je dan veranderen ? dat je dochter meer bij jou zal zijn ?
ja dat klopt ja eventueel
pi_176546586
Ik denk dat het handig is om eens om te tafel te gaan zitten, al dan niet met een mediator en of advocaat om uit te vinden wat hier nu echt speelt.
pi_176546646
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:45 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik denk dat het handig is om eens om te tafel te gaan zitten, al dan niet met een mediator en of advocaat om uit te vinden wat hier nu echt speelt.
samen om de tafel zitten werkt niet meer.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:55:51 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176546865
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:47 schreef masterdam3 het volgende:

[..]

samen om de tafel zitten werkt niet meer.
Vandaar het advies van de mediator. Een rechter zal je waarschijnlijk toch eerst naar een dergelijke optie sturen, alvorens de regeling te gaan openbreken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:58:41 #16
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176546969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:44 schreef masterdam3 het volgende:

[..]

geloof mij ik schrijf niet zomaar dit soort dingen...en zeker niet omdat ik niet goed lig met mijn ex maar vooral om het welzijn van dochter
Krijgt ze te eten? drinken? kamt ze haar haren en poetst ze haar tanden.
Dat zijn de dingen waar het om gaat ik lees nergens waar het welzijn van je dochter in gevaar is.
pi_176547197
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:27 schreef masterdam3 het volgende:
ja dat begrijp ik ja, en dan kan je al raden dat zij natuurlijk heel anders er in staat. Maar goed dat is een lang verhaal en ik weet hoe zij is....en ondertussen krijgt mn dochter dat ook steeds meer door
omdat jij een 7jarige ook met volwassen issues belast door 'de juiste versie van het verhaal' te vertellen

Je klinkt misschien iets gunstiger dan moeder (maar het is jouw verhaal) maar ouder van het jaar ben je ook niet bepaald
Jullie hebben samen een dynamiek die dat kind enorm belast, niet los van elkaar

Als je al iets doet ga dan in een of ander coach traject samen over hoe je beter ouders kunt zijn. Samen
Want wat je er ook van maakt, dat ben nog wel even
Meer of minder dagen bij moeder verandert dat niet en jullie gesteggel over de rug van je kind zal er uiteraard niet minder van worden, waarschijnlijk alleen maar meer

Deze situatie heeft een volwassene nodig die zichzelf er boven zet, niet een die nog meer gaat touwtrekken

Arm kind
pi_176547439
Waar 2 vechten hebben 2 schuld.
En er is er 1 de dupe van...
Alleen de gedachte al dat een kind zou moeten kiezen tussen 2 ruziënde ouders maakt mij verdrietig.

Mijn ouders zijn gescheiden en dat is niet vlekkeloos verlopen. Ik wilde graag meer bij mijn moeder wonen, maar ik had mijn vader nooit willen missen en ik zou het mijn moeder ook zeer kwalijk hebben genomen als zij die keuze voor mij had gemaakt. Hoe goed mijn band met haar ook is.

Hou er ook rekening mee dat de uitspraak van de rechter misschien wel anders kan zijn dan je hoopt. Misschien vindt hij/zij dat moeder recht heeft op meer dagen.

Maar de keuze hierin kan alleen jij maken. Wij kennen maar een heel klein stukje van het hele verhaal
pi_176548729
Regeling door rechter vastgesteld, dochter is 7, gewoon naleven.
Is ze straks 12 kan ze naar de rechter om het te veranderen, dan heeft ze olk een stem. Zolang moeder haar verzorgd en er geen onveilige situatie is zal een rechter niet snel instemmen met het omgooien van een regeling.

Een kind heeft recht op 2 ouders, ook als 1 relatie daarvan wat moeilijker is. Het is goed voor een kind te weten waar ze vandaan komen en dat ze de mogelijkheid hebben een band op te bouwen. Dat ontnemen in deze situatie doet op lange termijn geen goed.

En bedenk, als ze straks 13 is en jij bent in haar ogen een lul, zou je het ook fijn vinden als moeder wat moeite blijft doen voor jullie relatie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_176550415
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:58 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Krijgt ze te eten? drinken? kamt ze haar haren en poetst ze haar tanden.
Dat zijn de dingen waar het om gaat ik lees nergens waar het welzijn van je dochter in gevaar is.
ja dat is het punt ook ja idd, ik weet dat daar als eerste naar gekeken wordt. Of er verwaarlozing is, of drugsgebruik of drank in het spel is. Maar dat is het punt dat gebeurt ook wel gewoon.....maar je heb ook nog een niet heel onbelangrijk punt het opvoedkundige en wat daar allemaal bij komt kijken als ouder zijnde. En ik vind dat daar wel het een en ander aan schort
pi_176550521
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:07 schreef Allures het volgende:

[..]

omdat jij een 7jarige ook met volwassen issues belast door 'de juiste versie van het verhaal' te vertellen

Je klinkt misschien iets gunstiger dan moeder (maar het is jouw verhaal) maar ouder van het jaar ben je ook niet bepaald
Jullie hebben samen een dynamiek die dat kind enorm belast, niet los van elkaar

Als je al iets doet ga dan in een of ander coach traject samen over hoe je beter ouders kunt zijn. Samen
Want wat je er ook van maakt, dat ben nog wel even
Meer of minder dagen bij moeder verandert dat niet en jullie gesteggel over de rug van je kind zal er uiteraard niet minder van worden, waarschijnlijk alleen maar meer

Deze situatie heeft een volwassene nodig die zichzelf er boven zet, niet een die nog meer gaat touwtrekken

Arm kind
luister als mijn kind mij iets vraagt wat ze van haar moeder gehoord heeft dan geef ik haar de juiste versie en verder luister ik vooral naar haar wat zij allemaal te zeggen heeft tegen mij waar ze mee zit. Ik ben niet aan het touwtrekken, ik kijk naar at mijn dochter nodig heeft. Samen praten met een mediator hebben we al twee keer geprobeerd dat werkt helaas niet
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:07 schreef Allures het volgende:

[..]

omdat jij een 7jarige ook met volwassen issues belast door 'de juiste versie van het verhaal' te vertellen

Je klinkt misschien iets gunstiger dan moeder (maar het is jouw verhaal) maar ouder van het jaar ben je ook niet bepaald
Jullie hebben samen een dynamiek die dat kind enorm belast, niet los van elkaar

Als je al iets doet ga dan in een of ander coach traject samen over hoe je beter ouders kunt zijn. Samen
Want wat je er ook van maakt, dat ben nog wel even
Meer of minder dagen bij moeder verandert dat niet en jullie gesteggel over de rug van je kind zal er uiteraard niet minder van worden, waarschijnlijk alleen maar meer

Deze situatie heeft een volwassene nodig die zichzelf er boven zet, niet een die nog meer gaat touwtrekken

Arm kind
pi_176550592
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:17 schreef ikke_84 het volgende:
Waar 2 vechten hebben 2 schuld.
En er is er 1 de dupe van...
Alleen de gedachte al dat een kind zou moeten kiezen tussen 2 ruziënde ouders maakt mij verdrietig.

Mijn ouders zijn gescheiden en dat is niet vlekkeloos verlopen. Ik wilde graag meer bij mijn moeder wonen, maar ik had mijn vader nooit willen missen en ik zou het mijn moeder ook zeer kwalijk hebben genomen als zij die keuze voor mij had gemaakt. Hoe goed mijn band met haar ook is.

Hou er ook rekening mee dat de uitspraak van de rechter misschien wel anders kan zijn dan je hoopt. Misschien vindt hij/zij dat moeder recht heeft op meer dagen.

Maar de keuze hierin kan alleen jij maken. Wij kennen maar een heel klein stukje van het hele verhaal
klinkt makkelijker dan het is.....waar 2 vechten hebben 2 schuld, maar ik begrijp je punt. Alleen kan ik echt garanderen dat ik er juist alles aan gedaan heb om niet te vechten in het belang van me meissie. En ik zeg ook nergens dat ik mijn dochter haar moeder wil afpakken, ik zou alleen willen dat er iets veranderd in de situatie hoe deze nu is.
pi_176550717
Je bent niet expres aan het touwtrekken maar je doet het wel
Als je kind 2 versies heeft van 'de waarheid' van 2 mensen waar ze van houdt dan komt ze in een conflict
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:19:32 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176550849
:N

Je duwt je kind in een enorm loyaliteitsconflict. Natuurlijk zegt ze wat jij wil horen, want papa en mama hebben al ruzie en je dochter heeft echt geen zin om zelf ook nog eens ruzie met papa te krijgen.

Maar goed, dit wil je toch niet horen. Als je denkt dat mediation niet meer werkt dan is (naast berusting) de gang naar de rechter de enige optie die je hebt. Zo lang je dat dan maar niet doet in het belang van het welzijn van je dochter, want dat is het niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176581440
Altijd leuk om de reacties te vergelijken
https://forum.viva.nl/rel(...)list_messages/400180
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')