abonnement Unibet Coolblue
pi_176544057
ik ben vandaag bezig met een project op school waarbij een tekst in stenografie geschreven staat helaas weet niemand wat het betekent en kan niemand een alfabet vinden waar deze letters in voor komen. weet iemand hier toevallig wat het betekend of zou iemand een duw in de goede richting kunnen geven?
pi_176544577
"Ik neuk jullie allemaal de moeder" staat er. Oh laat maar, geen ONZ. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_176544592
De groote letters van stenografie, in die richting moet je zoeken. Ben benieuwd naar het antwoord!
pi_176549953
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:45 schreef Rick2812 het volgende:
ik ben vandaag bezig met een project op school waarbij een tekst in stenografie geschreven staat helaas weet niemand wat het betekent en kan niemand een alfabet vinden waar deze letters in voor komen. weet iemand hier toevallig wat het betekend of zou iemand een duw in de goede richting kunnen geven?[ afbeelding ]
http://waij.com/oldbooks/ons_kortschrift_pages.html?0
pi_176561514
het betekend: met alleen data ben je zomaar iemand met een mening
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 14:38:05 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176566334
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:36 schreef Rick2812 het volgende:
het betekend: met alleen data ben je zomaar iemand met een mening
oeps ik had iets fout begrepen.... wel grappig ik wist eigenlijk niet dat steno echt een apart schrift was. Ik dacht altijd dat het meer een soort van afgekort schrijven was (wel met normale letters)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 18 januari 2018 @ 20:16:25 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176596040
quote:
2s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oeps ik had iets fout begrepen.... wel grappig ik wist eigenlijk niet dat steno echt een apart schrift was. Ik dacht altijd dat het meer een soort van afgekort schrijven was (wel met normale letters)
Het is een combinatie van "kortere" letters en tekens voor lettergroepen die vaak voorkomen. Bovendien heeft elke schrijver zijn eigen afkortingen en handschrift waardoor het moeilijk is steno van een ander te lezen. Wat een lange of een korte streep is, dan wel schuin of schuiner (de klinkers) zie je pas als je ze allemaal ziet.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Groote

[ Bericht 5% gewijzigd door Lunatiek op 18-01-2018 20:22:02 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')