abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 10:31:34 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176537624


Op het moment valt het mee, maar ik heb wel periodes dat er veel ongelezen boeken zich opstapelen op vreemde plekken maar meestal lees ik ze wel :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 januari 2018 @ 10:32:56 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_176537659
Dat opstapelen valt mee, maar ik heb minstens 100 boeken hier staan waarvan ik dacht 'oh cool! kopen!' en die ik nog niet gelezen heb :@

Wel min of meer 'netjes' in een boekenkast, dat dan weer wel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176537793
Ja, aangezien ik geen lezer ben, ik zou nooit weten wanneer ik daaraan moet beginnen en er toch wel eens boeken zijn die ik wil lezen. Tegenwoordig ben ik me daar wel van bewust, dus doe ik dat niet meer. Met als resultaat dat ik niet eens de intentie meer heb om ze te lezen... :{
Don't let my username fool you...
  dinsdag 16 januari 2018 @ 10:41:08 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176537822
Met boeken niet zo. Voor het Steam/download/Netflix tijdperk wel met DVD- en gamehoesjes etc.
And so is the past
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 11:13:01 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176538539
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Met boeken niet zo. Voor het Steam/download/Netflix tijdperk wel met DVD- en gamehoesjes etc.
Ik doe het wel virtueel met steam :X spellen kopen en dan nooit spelen vanwege tijdgebrek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 januari 2018 @ 11:13:37 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_176538559
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik doe het wel virtueel met steam :X spellen kopen en dan nooit spelen vanwege tijdgebrek.
Ik vooral kopen en dan niet spelen omdat ze me toch niet zo leuk lijken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 16 januari 2018 @ 11:40:30 #7
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_176539153
Dit is wel herkenbaar, ja.
pi_176539318
Ik lees veel minder dan vroeger, heb er te weinig tijd en aandacht voor, met al die afleiding van internet en netflix etc. Maar ik vind boeken wel nog steeds tof, dus ik koop ze nog wel van tijd tot tijd. Dus ja, er liggen al tijden allerlei boeken stof te vangen op mijn nachtkastje en ook mijn boekenkast staat nog vol met ongelezen boeken.

Eigenlijk vind ik dat heel erg jammer want lezen is tof en geeft meer voldoening dan bingewatchen van een netflix show. Uiteindelijk komt het aan op die tv/computer/telefoon uitpleuren en wel dat boek pakken! Weer een gewoonte maken van lezen.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 11:52:09 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176539373
Ik denk dat er zo'n 5 į 10 ongelezen boeken in mijn kast staan. Vaak zijn dat boeken in de categorie "niet echt lees boeken" zoals een boek met schilderijen, of een catalogus van een oude tentoonstelling, of een naslagwerk. Verder zijn er altijd de boeken op de to do lijst die worden binnen nu en een aantal maanden wel gelezen, en dan heb ik nog de boeken die ik gekregen heb :@ en niet persee mijn keuze waren, die ik waarschijnlijk wel eens ga lezen maar geen hoge prioriteit hebben :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176566294
Herkenbaar, ik heb inmiddels ook een behoorlijke todo-stapel. Maar ik wil ze nog steeds allemaal graag lezen en kijk er ook naar uit :Y

Alleen heb ik een tijdje terug het complete "Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog" van Loe de Jong voor een tientje kunnen scoren:


Kon ik natuurlijk niet laten liggen, en een aantal delen lijken me wel interessant, maar ik denk dat dit grotendeels plankvulling gaat zijn :@
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 14:36:32 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176566311
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:35 schreef Gehenna het volgende:
Herkenbaar, ik heb inmiddels ook een behoorlijke todo-stapel. Maar ik wil ze nog steeds allemaal graag lezen en kijk er ook naar uit :Y

Alleen heb ik een tijdje terug het complete "Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog" van Loe de Jong voor een tientje kunnen scoren:
[ afbeelding ]

Kon ik natuurlijk niet laten liggen, en een aantal delen lijken me wel interessant, maar ik denk dat dit grotendeels plankvulling gaat zijn :@
O+ Het staat wel mooi bij jouw thuis :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176566485
Ik ben wel een sucker voor series trouwens :P Als ik halverwege een boek in een serie ben, bestel ik vaak al de volgende. Maar doorgaans wil als dat boek uit is, vaak eerst even tussendoor wat anders lezen :')
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 14:52:51 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176566666
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:45 schreef Gehenna het volgende:
Ik ben wel een sucker voor series trouwens :P Als ik halverwege een boek in een serie ben, bestel ik vaak al de volgende. Maar doorgaans wil als dat boek uit is, vaak eerst even tussendoor wat anders lezen :')
Het valt bij mij wel mee al zit ik nu in "het bureau" en die ga ik ook wel compleet lezen. En ik heb min kampf ( :') ) van karl ove knausgard ook wel uitgelezen, maar dat zijn eigenlijk de enige complete series die ik gelezen heb. (naast wat stripreeksen, hoop nog op nieuwe delen van agent orange)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176567127
quote:
2s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het valt bij mij wel mee al zit ik nu in "het bureau" en die ga ik ook wel compleet lezen. En ik heb min kampf ( :') ) van karl ove knausgard ook wel uitgelezen, maar dat zijn eigenlijk de enige complete series die ik gelezen heb. (naast wat stripreeksen, hoop nog op nieuwe delen van agent orange)
Ik heb bijv. inmiddels al 3 Arcana boeken, en nog maar 1 gelezen :@
en 6 Discworld boeken, en ben bezig met de 2e :@

Maar met series bedoel ik ook, uitgaves met het zelfde design. Kan van dezelfde schrijver zijn,
(zo had ik laatst een Albert Camus momentje), maar ook van verschillende, zoals deze:


Of nog beter:

Zijn gewoon losstaande boeken (klassiekers) van verschillende auteurs, maar dan uitgebracht in een serie :9~

Zo verzamel ik (een beetje) die Salamander Klassiek serie. Van die goed betaalbare schattige hardcovers:

O+
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 15:16:57 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176567207
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:13 schreef Gehenna het volgende:
Ik heb bijv. inmiddels al 3 Arcana boeken, en nog maar 1 gelezen
oh haha daar zit op 6 van de 6 gelezen. Moet er nog 2 geloof ik :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 17 januari 2018 @ 15:19:07 #16
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_176567248
Verzamelen is een groot woord, denk ik, maar ik probeer wel zo veel mogelijk delen van o.a. de Russische Bibliotheek van Van Oorschot te kopen.
pi_176567416
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:19 schreef Nibb-it het volgende:
Verzamelen is een groot woord, denk ik, maar ik probeer wel zo veel mogelijk delen van o.a. de Russische Bibliotheek van Van Oorschot te kopen.
Die is ook erg mooi _O_
nee, jij dan!
pi_176595563
Nee, eigenlijk niet. Toen ik nog papieren boeken kocht, kocht ik boeken die ik al kende en heel mooi vond. Met de e-reader echter is het hoarden wel begonnen, maar dat zie je minder.
  donderdag 18 januari 2018 @ 20:01:50 #19
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176595671
Ik heb hier een tijd last van gehad.
Ik had voor het eerst een beetje geld over aan het einde van de maand en ik kocht allemaal boeken die ik mooi vond, of die me interessant leken.
Daarnaast ging ik wel eens naar een initiatief waar je een paar gratis tweedehands boeken mee kon nemen, waar ze geregeld wat interessants hadden.

Lezen? Maximaal 10%.

Omdat ik deze zomer samen ben gaan wonen, heb ik mezelf gedwongen om ruimte te maken. Niet alleen boeken uit mijn 3 boekenkasten moesten er aan geloven, maar ook de stapels boeken die op de grond rond de kasten lagen.

Het voelt een stuk rustiger in mijn hoofd nu, en het lukt me erg goed om niet meer aan de dwang toe te geven.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator zondag 21 januari 2018 @ 17:00:59 #20
42184 crew  DaMart
pi_176656783
Dit herken ik wel, ja :@.

Al zet/leg ik de ongelezen boeken gewoon met de rug omhoog tussen de andere boeken) in de boekenkast. De laatste tijd groeit de voorraad niet meer zo snel aan, maar er zijn momenten dat ik in korte tijd veel te veel boeken koop, die ik in de beschikbare tijd niet echt kan lezen :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_176938309
Ik begon met een halve plank met to read boeken. Ondertussen door flink tijdgebrek is die halve plank uitgebreid naar een halve boekenkast.

Hoop straks als de rust wat is weergekeerd weer tijd te hebben om weer lekker te lezen.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 3 februari 2018 @ 22:54:05 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176938568
Een bevriende boekhandelaar vertelde me eens dat ca 90% van Nederlanders nooit literatuur koopt, hooguit tuin, kook of dierenboeken.
Van de 10% die wel eens literatuur koopt, lezen de meeste mensen deze vrijwel nooit.
Ik koop vooral audioboeken, dan kan ik literatuur in de auto genieten. Zit een slordige 15 uur per week in de auto en die tijd gebruik ik erg goed daarmee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177063830
* braadkipgang meldt zich. Vooral betrekkelijk laag geprijsde tweedehandsboeken doen de bibliotheek in een rap tempo laten vullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')