abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 18:59:00 #1
375570 crew  Cyan9
pi_176525040
UPDATE
Nummer is gekozen


Moldavië staat bekend om zijn leuke inzendingen, die het met een heel beperkt budget moeten doen. Dit betekent echter niet dat het land het houdt bij een interne selectie. Al meerdere jaren wordt er gebruik gemaakt van de nationale voorronde genaamd "O melodie pentru Europa". Ook dit jaar wordt hier gebruik van gemaakt, en nemen maar liefst 28 nummers het tegen elkaar op. Ondanks het budget dus geen lullige voorronde. Kanttekening: de 28 nummers nummers die het tegen elkaar opnemen zijn ook echt alle inzendingen die de Moldavische omroep heeft binnen gekregen. Zo ver wij weten is er dus geen nummer intern al afgevallen.

De nationale voorronde bestaat uit drie ronden. Eerst zijn er live audities, waarin 16 nummers worden gekozen. Deze nemen het tegen elkaar op in de halve finale. Hier worden 10 nummers gekozen, die uiteindelijk in de finale staan.

De 28 inzendingen zijn:

1. Sasha Bognibov - Love
2. Anna Timofei - Endlessly
3. Che MD - Inima-n stinga
4. Codreanu Maria - Zambeste soarelui
5. Ruslan Taranu - Come to life
6. Doinita Gherman - Dance in flames
7. Sandy C & Aaron Sibley - Once Upon a Time

8. Tolik - Glass
9. Dima Gaitur - Ona maya
10. Vera Turcanu - Black Heart
11. Formatia 5 Stele - Maldavian dance
12. Tudor Bumbac - Numai pentru tine
13. DoReDoS - My lucky day
14. Bostan - Fratica

15. Felicia Dunaf - Alien
16. Nicoleta Sava - Esencia del Sur
17. Lavinia Rusu - Altundeva
18. Marina Cudalb - Bianco e nero
19. Denny Feyton - Maybe it’s love
20. Laura Bagrii - Da Bucuriei
21. Anna Odobescu - Agony

22. Ilia Sorocean & Dasha DaGro - Minds & Veins
23. Bella Luna - Moments
24. Pelageya Stefoglo - Let’s start together right now
25. Shvets - The world
26. Saidy - Beauty song
27. Cobilean Constantin - Numai Tu
28. Viorela - The gates of love

De halve finale is op 22 februari, de finale volgt al twee dagen later. In zowel de halve finale als de finale valt de beslissing door 50% televoting en 50% jury panel. Als extra regel heeft de Moldavische omroep besloten dat er per telefoon nummer maar één keer op elk nummer kan worden gestemd. Dit om stemfraude tegen te gaan. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Greys op 24-02-2018 22:16:52 ]
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_176526458
De lat ligt hoog na vorig jaar...
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2018 @ 19:58:11 #3
368283 ato
pi_176526528
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:55 schreef Fred_B het volgende:
De lat ligt hoog na vorig jaar...
Heel hoog, nog twee treden :)
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 januari 2018 @ 19:08:47 #4
163650 Greys
pi_176548622
Deze is bekend gemaakt en... Best leuk :o


De Wiwi's:
And DoReDos‘ song “My Lucky Day”, the beautiful child of a so-called “Dream Team” collaboration with Philipp Kirkorov, is just that: high quality.
When we first broke the news that the famed Eurovision songwriter Philipp Kirkorov was teaming up with O melodie pentru Europa fan favourites DoReDos, we expected the song to be quintessentially Moldovan, with dance, folk and funk elements. That’s what they served back in 2015, when “Maricica” marked their debut at the Moldova national selection, when they won their semi-final.
And did they deliver! Their 2018 entry “My Lucky Day” is full of energy, passion, and happiness — three ingredients that also helped secure SunStroke Project’s third place success in Kyiv. Philipp Kikorov has obviously been taking notes!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2018 @ 22:20:26 #5
368283 ato
pi_176554335
Wat een leuk nummer..
Life can be a bitch, so like it..
pi_176559214
Kirkorov is een ongelofelijke griezel, maar hij heeft toch wel een zeker talent voor het schrijven van aanstekelijke ESF-liedjes.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 januari 2018 @ 09:43:50 #7
163650 Greys
pi_176560639
Ze kunnen die hele voorronde schrappen, geld besparen en gewoon dit sturen _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 12:28:46 #8
375570 crew  Cyan9
pi_176563442
Maar dan missen we de spanning en drama die hand in hand gaat met nationale voorrondes!
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 januari 2018 @ 12:33:10 #9
163650 Greys
pi_176563515
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 12:28 schreef Cyan9 het volgende:
Maar dan missen we de spanning en drama die hand in hand gaat met nationale voorrondes!
Daar hebben we Wit-Rusland voor dit jaar *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 12:33:39 #10
375570 crew  Cyan9
pi_176563529
quote:
12s.gif Op woensdag 17 januari 2018 12:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar hebben we Wit-Rusland voor dit jaar *O*
Ik wil meer drama.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 januari 2018 @ 12:43:55 #11
163650 Greys
pi_176563693
quote:
6s.gif Op woensdag 17 januari 2018 12:33 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ik wil meer drama.
Je hebt gelijk. Bij ESF hoort drama. Oké ik weet het goed gemaakt. De voorronde gaat door, Doinita heur jurk vat vlam terwijl ze dancet in flames, Vera doet niets om haar te redden met haar Black heart, Anna pakt net op tijd de brandblusser om haar Agony te verlichten en om het te vieren heffen ze het Glass van Tolik en doen ze met zn allen de Maldavian Dance.
Doinita zingt daarna de emotionele finalesong, een mashup van Once upon a Time en My Lucky Day.

En uiteindelijk gaat gewoon dat ene lied hierboven naar het ESF.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 13:24:15 #12
375570 crew  Cyan9
pi_176564453
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 12:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Bij ESF hoort drama. Oké ik weet het goed gemaakt. De voorronde gaat door, Doinita heur jurk vat vlam terwijl ze dancet in flames, Vera doet niets om haar te redden met haar Black heart, Anna pakt net op tijd de brandblusser om haar Agony te verlichten en om het te vieren heffen ze het Glass van Tolik en doen ze met zn allen de Maldavian Dance.
Doinita zingt daarna de emotionele finalesong, een mashup van Once upon a Time en My Lucky Day.

En uiteindelijk gaat gewoon dat ene lied hierboven naar het ESF.
Ik ben voor.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 januari 2018 @ 12:13:42 #13
163650 Greys
pi_176585881
Alle liedjes bekend:


Als het goed is gaat ie na het eerste liedje daarna verder met de volgende.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_176628042
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:13 schreef Greys het volgende:
Alle liedjes bekend:

Als het goed is gaat ie na het eerste liedje daarna verder met de volgende.
Bij mij lukte dat niet, maar alle nummers staan hier: https://www.youtube.com/user/trmMultimedia/videos

Ik heb de hele zooi geluisterd en er eigenlijk maar één nummer dat me kan bekoren:

1. Sasha Bognibov - Love: 6
Vrij eentonige pop-rock, bij vlagen doet het aan The Smiths denken, maar het ontwikkelt zich veel bombastischer. 5 voor het liedje, 1 voor de originaliteit.

2. Anna Timofei - Endlessly: 7,5
Voor een nummer uit Moldavië doet het verrassend Scandinavisch aan. Behoorlijk hoge, ijzige zang. Het heeft wel iets en het is nog vrij catchy ook.

3. Che MD - Inima-n stînga: 5
Nationaal bekende (?) rockbands doen soms graag mee aan het Songfestival. Het is zelden een succes. Deze brij zal geen uitzondering zijn. Raar fluitje er doorheen maakt het zelfs lichtelijk komisch. Ik moet denken aan Rob Urgert van De Kwis tijdens hun parodie op The Common Linnets...

4. Codreanu Maria - Zâmbește soarelui: 6,5
Je hoort het Andrea Bocelli zo zingen, deze draak. Alleen is dit een vrouw. Dit nummer is te moeilijk en gaat niemand overtuigen.

5. Ruslan Țaranu - Come to life: 7
Na een veelbelovend intro, volgt een gedateerde pop-rocktrack. Def Leppard meets Billy Jean, of zoiets. Er zit zelfs een heuse gitaarsolo in, wat dan wel weer aardig is.

6. Doinița Gherman & Onevoice - Dance in flames: 7
Midtempo, zomers klinkend, generiek nummer. Denk richting Despacito. Maar ja, dat was zo'n beetje de grootste hit van 2017. Dit zou zomaar eens de nationale voorronde kunnen winnen.

7. Sandy C & Aaron Sibley - Once Upon a Time: 7,5
In een wereld waar Ed Sheeran de populairste artiest is, hoef je van dit soort inzendingen niet raar opkijken. Veilig, middle of the road. Het enige dat er nog uit springt, zijn de hoge uithalen van de zangeres; kan ze die live ook waarmaken? Het nummer heeft een vreemd einde.

8. Tolik - Glass: 5
Generieke, bombastische pop. Dit is al zo vaak gedaan dat het vermoeiend wordt om hier naar te moeten luisteren. Maar let op: het zou zomaar eens heel hoog kunnen scoren in de voorselectie.

9. Dima Gaitur - Она моя: 7
Helaas in de eigen taal, maar het heeft wel iets: het is catchy en dansbaar en het bevat folklore-elementen. Typisch het soort nummers waar Griekenland normaal mee voor de dag komt. Maak er een Engelse tekst bij, is mijn advies.

10. Vera Țurcan - Black Heart: 5
Dit is echt zo'n nummer waarvan je na 20 seconden al weet dat het niet meer goedkomt. Vrij stevig aangezette rockballad. Dynamiek is aanwezig, maar dat is dan ook het enige pluspunt.

11. Formatia 5 Stele - Maldavian dance: 6,5
Balkan-gejengel op een midtempo dance-backing track. Gitaren op de achtergrond werken storend. Leuk voor op de radio in Moldavië, meer niet.

12. Tudor Bumbac - Numai pentru tine: 4
Soort reggaeton met accordeon en zang die op de studioversie al vals klinkt. Gewoon niet doen, dit.

13. DoReDoS - My lucky day: 7
Zomers uptempo-nummer; veel percussie en die typische Balkan-jengel in het refrein. Eén van de meest catchy nummers in dit veld, van het soort dat Griekenland normaal stuurt. Niet persé goed, wel kansrijk in de voorselectie.

14. Bostan - Frățică: 4
Daar zijn de vier akkoorden weer. Generiek als de ziekte; dit soort nummers zou gewoon verboden moeten worden of als plagiaat worden aangemerkt.

15. Felicia Dunaf - Alien: 8
Modern popnummer met breakbeat-ritme. Goed gezongen en catchy. Ik acht dit zeker kansrijk als winnaar.

16. Nicoleta Sava - Esencia del Sur: 7
Zomerse dancetrack met Spaanse gitaar, waarbij alle clichés uit de kast worden gehaald. Beetje fout, maar wel vrij catchy.

17. Lavinia Rusu - Altundeva: 6
Nummer dat niet weet wat het wil zijn. Kabbelt daardoor nogal doelloos voort. Had een keuze gemaakt voor rock of dance; dit is allebei net niet.

18. Marina Cudalb - Bianco e nero: 7
Opvallend hoe snel het refrein zich aandient: al na 24 seconden. Midtempo nummer. Ik ben geen talenwonder, maar dit lijkt wel Italiaans? Op zich klinkt het wel aardig.

19. Denny Feyton - Maybe it’s love: 4,5
Zanger met zwaar accent, die zelfs op de studioversie niet zuiver zingt, worstelt zich door een dancetrack uit de 90s. De zanglijn is ronduit vervelend.

20. Laura Bagrii - Da Bucuriei: 7
Dansbaar, latin klinkend couplet, gevolgd door een refrein dat de verwachtingen niet inlost. Wel één van de beter geproduceerde tracks in dit veld.

21. Anna Odobescu - Agony: 6,5
Generiek couplet, gevolgd door twist (qua akkoorden) die je niet verwacht. Ontwikkelt zich richting een over the top powerballad. Al met al moeilijk luisterbaar.

22. Ilia Sorocean & Dasha DaGro - Minds & Veins: 7
Modern midtempo popnummer, helaas een zanger met accent. Verder zeker niet onaardig.

23. Bella Luna - Moments: 5,5
Ballad van man en vrouw; ongetwijfeld ergens in de 80s geschreven. Gedateerd en kansloos.

24. Pelageya Stefoglo - Let’s start together right now: 6,5
Dit nummer bevat werkelijk helemaal niks dat niet al duizenden keren door anderen is gedaan. Pop/dance met standaard-akkoorden en over-the-top zang in het refrein. Het zal wel.

25. Shvets - The world: 6,5
Powerballad die weinig origineel is, wel toegankelijk. Zanger heeft een accent zingt een paar hoge uithalen die hij live vast niet waar gaat maken.

26. Saidy - Beauty song: 6
Jonge zanger (duidelijk te horen) worstelt zich door het soort soul/funk-pop dat in de vroege 90s populair was. Zelfs op de studioversie laat de zang te wensen over, dus dit gaan we niet in Lissabon terughoren.

27. Cobilean Constantin - Numai Tu: 3
Rockband (?) of zanger met begeleidingsband die zelfs geen steady studioversie van hun nummer weet af te leveren. Ik kan me niet voorstellen dat ze - buiten hun familieleden, die doen alsof - werkelijk fans hebben. Bagger.

28. Viorela - The gates of love: 5
Midtempo-nummer, weinig bijzonder. Zang irriteert zelfs op de studioversie al.

Ik zet dus in op het nummer Alien, met Dance In Flames als andere kanshebber.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 februari 2018 @ 22:15:56 #15
163650 Greys
pi_177426073
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177426387
Het enige positieve aan dit nummer is dat het bij ons in de semi zit. :7
  zaterdag 24 februari 2018 @ 22:37:47 #17
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_177426773
Zijn ook genoeg skihutten in Moldavië zo te horen? Wat een makkelijk en goedkoop nummer :') Voor mij alleen leuk met wat drank op. Maar... helaas niet compleet kansloos als het goed gebracht wordt (en dat zal wel)
pi_177426936
Niet een nummer dat indruk op mij maakt. Ik vind het best leuk als afwisseling. Ook hier vind ik het nummer wat te vlak klinken, met name het refrein. Dat klinkt nogal slap. Toch zie ik ze hiermee wel de finale halen.
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 februari 2018 @ 22:50:53 #19
163650 Greys
pi_177427117
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:44 schreef grazz het volgende:
Niet een nummer dat indruk op mij maakt. Ik vind het best leuk als afwisseling. Ook hier vind ik het nummer wat te vlak klinken, met name het refrein. Dat klinkt nogal slap. Toch zie ik ze hiermee wel de finale halen.
Ik zie dat dus ook wel gebeuren, die finale.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 24-02-2018 23:11:52 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zaterdag 24 februari 2018 @ 22:55:56 #20
375570 crew  Cyan9
pi_177427227
Ik vraag me heel erg af of ze live een beetje overeind blijven..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_177427560
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:55 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vraag me heel erg af of ze live een beetje overeind blijven..
~The present is all there is~
  Moderator zaterdag 24 februari 2018 @ 23:12:50 #22
375570 crew  Cyan9
pi_177427638
quote:
Er is iets waardoor ik er toch niet helemaal vrolijk van word..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator zaterdag 24 februari 2018 @ 23:32:06 #23
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_177428041
Heel erg sunstroke project, maar dan net niet
pi_177428080
Nee echt finale? :o Ik vind het zo goedkoop, kan me het me bijna niet voorstellen. :@
  † In Memoriam † zaterdag 24 februari 2018 @ 23:37:16 #25
368283 ato
pi_177428104
Op video vond ik het leuker klinken.
Het is goed uitgevoerd, klinkt vrolijk en toch mis ik iets.
Life can be a bitch, so like it..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')