abonnement Unibet Coolblue
pi_176523346
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carričrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_176523360

Deze moet ik nog kijken. Hebben anderen deze al gezien?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 15-01-2018 18:00:47 ]
pi_176523364
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:37 schreef Xa1pt het volgende: Maar oké, Baudet gaat met iedereen in gesprek. Hij spreekt op de IJzerwake, heeft geregeld gesprekken met extreemrechtse figuren. Toevallig allemaal. Maar we noemen natuurlijk niet dat hij pas ook 5 uur heeft lopen tafelen met een pro-Palestina-adept en geregeld met extreemlinkse figuren in gesprek gaat of allerlei voordrachten afsteekt op extreemlinkse evenementen.
Hoe kijk jij dan bijv aan tegen een Shirin Musa die spreekt op het JFvD event ? Ik ben oprecht benieuwd.

Verder zeg je dat hij geregeld gesprekken heeft met extreem-rechtse figuren. Wat bedoel je precies met geregeld en welke extreem rechtse figuren doel je allemaal op ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176523373
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt. En waarschijnlijk niet over schedelmeten

Wat heeft hij daar gezegd dat zo erg is? Ik heb het helemaal geluisterd (staat op youtube), jij ook? Niks vreemds volgens mij.
Klopt, maar dat was het punt ook niet.

Nog maar even voor de duidelijkheid;
1) Baudet spreekt vrijwel alleen maar met extreemrechtse figuren of op extreemrechtse evenementen.
2) Baudet wordt daarop aangesproken. Zijn weerwoord is: ja, maar je moet altijd met iedereen in gesprek gaan en blijven.
3) Dat weerwoord zou geloofwaardig zijn als hij dat ook daadwerkelijk deed en dus ook met figuren uit andere kampen met radicale of extreme opvattingen in gesprek gaat.
pi_176523665
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt, maar dat was het punt ook niet.

Nog maar even voor de duidelijkheid;
1) Baudet spreekt vrijwel alleen maar met extreemrechtse figuren of op extreemrechtse evenementen.
2) Baudet wordt daarop aangesproken. Zijn weerwoord is: ja, maar je moet altijd met iedereen in gesprek gaan en blijven.
3) Dat weerwoord zou geloofwaardig zijn als hij dat ook daadwerkelijk deed en dus ook met figuren uit andere kampen met radicale of extreme opvattingen in gesprek gaat.

Er is niet eens een weerwoord nodig. Vervolgens overdrijf je de kant van extreemrechts en kijk je niet naar de linkse kant, zoals Shirin Musa, die het feminisme en integratie van de allochtone Nederlander bevordert. Het moet allemaal in je politiek correcte straatje vallen en wat er daadwerkelijk gezegd wordt boeit niet. Lekker doorzichtig allemaal.

Ook is het onzin dat we op basis van een jalta bullshit verhaal weer die hele discussie gaan herhalen, want die vent heeft nooit homohuwelijken vergelijken met trouwen met je hond.
pi_176523714
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt, maar dat was het punt ook niet.

Nog maar even voor de duidelijkheid;
1) Baudet spreekt vrijwel alleen maar met extreemrechtse figuren of op extreemrechtse evenementen.
2) Baudet wordt daarop aangesproken. Zijn weerwoord is: ja, maar je moet altijd met iedereen in gesprek gaan en blijven.
3) Dat weerwoord zou geloofwaardig zijn als hij dat ook daadwerkelijk deed en dus ook met figuren uit andere kampen met radicale of extreme opvattingen in gesprek gaat.

Ik denk overigens niet dat er extreem linkse evenementen zijn die Baudet zouden toelaten. Je benadrukt hier nogmaals dat Baudet vrijwel alleen maar met extreem rechtse figuren spreekt. Hoeveel van die figuren heeft jij volgens jouw gesproken in 2017 ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176523824
Links wil niet met hem in discussie, dat zagen we vorig jaar toen hij op de UVA wilde spreken, direct protestacties. Ik denk ook niet dat hij welkom zou zijn in een moskee.

In de VS zie je hetzelfde beeld als Milo of Shapiro bij Berkely wil spreken bijvoorbeeld.
pi_176523870
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:08 schreef Sylv3se het volgende:
Links wil niet met hem in discussie, dat zagen we vorig jaar toen hij op de UVA wilde spreken, direct protestacties. Ik denk ook niet dat hij welkom zou zijn in een moskee.
Een beetje jammer dat gebrek aan discussie.
Als je zo overtuigd bent van je eigen idealen moet je ook bereid zijn die te verdedigen.
Wat dat betreft kan ik Anne Fleur wel waarderen.
pi_176523884
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:50 schreef Gohf046 het volgende:
Verder zeg je dat hij geregeld gesprekken heeft met extreem-rechtse figuren. Wat bedoel je precies met geregeld en welke extreem rechtse figuren doel je allemaal op ?
1) Hij heeft een gesprek met Taylor, een extreemrechtse racist
2) Hij geeft een toespraak op de IJzerwake, een nogal nationalistisch evenement.
3) Hij organiseert een avond in e.o.a. kasteel en nodigt daarbij ook weer mensen met datzelfde gedachtegoed uit, waaronder Sam van Rooy.
4) In Hongarije ontmoet hij Mariann Öry, zelfde verhaal.
5) Hij gaat naar een feestje Milo Yiannopoulos waar ook weer neonazi's, racisten en white power-mongolen te vinden zijn.

Tja, dat kun je moeilijk allemaal 'toevalligheden' noemen, of scharen onder 'ja, maar hij gaat gewoon met iedereen in gesprek'.
pi_176523922
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

1) Hij heeft een gesprek met Taylor, een extreemrechtse racist
2) Hij geeft een toespraak op de IJzerwake, een nogal nationalistisch evenement.
3) Hij organiseert een avond in e.o.a. kasteel en nodigt daarbij ook weer mensen met datzelfde gedachtegoed uit, waaronder Sam van Rooy.
4) In Hongarije ontmoet hij Mariann Öry, zelfde verhaal.
5) Hij gaat naar een feestje Milo Yiannopoulos waar ook weer neonazi's, racisten en white power-mongolen te vinden zijn.

Tja, dat kun je moeilijk allemaal 'toevalligheden' noemen, of scharen onder 'ja, maar hij gaat gewoon met iedereen in gesprek'.
Je lijdt aan tunnelvisie.
Extreem-rechts, neonazi's op een feestje van een homofiele jood met een zwarte vriend?
Wat is je bron dat daar neonazi's, racisten en white power mongolen waren?
pi_176523929
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

1) Hij heeft een gesprek met Taylor, een extreemrechtse racist
2) Hij geeft een toespraak op de IJzerwake, een nogal nationalistisch evenement.
3) Hij organiseert een avond in e.o.a. kasteel en nodigt daarbij ook weer mensen met datzelfde gedachtegoed uit, waaronder Sam van Rooy.
4) In Hongarije ontmoet hij Mariann Öry, zelfde verhaal.
5) Hij gaat naar een feestje Milo Yiannopoulos waar ook weer neonazi's, racisten en white power-mongolen te vinden zijn.

Tja, dat kun je moeilijk allemaal 'toevalligheden' noemen, of scharen onder 'ja, maar hij gaat gewoon met iedereen in gesprek'.
En dit is nog maar een bescheiden selectie. Zo gaf hij begin vorig jaar bijvoorbeeld ook hoog op van Erkenbrand en is hij vrij dol op schedelmeter Niemöller.
pi_176523974
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dit is nog maar een bescheiden selectie. Zo gaf hij begin vorig jaar bijvoorbeeld ook hoog op van Erkenbrand en is hij vrij dol op schedelmeter Niemöller.
Stiekem hou je wel een beetje van Baudet, geef het maar toe.
pi_176524003
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er is niet eens een weerwoord nodig. Vervolgens overdrijf je de kant van extreemrechts en kijk je niet naar de linkse kant, zoals Shirin Musa, die het feminisme en integratie van de allochtone Nederlander bevordert. Het moet allemaal in je politiek correcte straatje vallen en wat er daadwerkelijk gezegd wordt boeit niet. Lekker doorzichtig allemaal.
Dus omdat Shirin Musa op een FvD-bijeenkomst spreekt doet dat de hele lijst met ontmoetingen die Baudet heeft en waar een aantrekkingskracht op extreem en nogal nationalistisch gedachtegoed heeft, teniet? Het zijn sowieso 2 verschillende dingen; het FvD en Baudet als persoon.
pi_176524010
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:50 schreef Xa1pt het volgende:
Klopt, maar dat was het punt ook niet.
Als dat het punt niet is, waarom word dan elke keer die Ijzerwake erbij gehaald ? :?
Alleen maar door "oeh oeh speech bij Ijzerwake" te roepen probeer je natuurlijk iets te insinueren.
Hij heeft daar verder niets extreemrechts gezegd in die speech (staat wel op Youtube) , en in het begin zei hij al "hier zal ik wel commentaar op krijgen, dat ik hier sta"
pi_176524063
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als dat het punt niet is, waarom word dan elke keer die Ijzerwake erbij gehaald ? :?
Alleen maar door "oeh oeh speech bij Ijzerwake" te roepen probeer je natuurlijk iets te insinueren.
Hij heeft daar verder niets extreemrechts gezegd in die speech (staat wel op Youtube) , en in het begin zei hij al "hier zal ik wel commentaar op krijgen, dat ik hier sta"
Zijn keuze om op de IJzerwake te spreken zegt natuurlijk wel wat. Zeker als je in die periode ook extreemrechtse partijen als PVV, FN, VB en FPÖ positief betitelt als de avant-garde van Europa.
pi_176524067
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:04 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik denk overigens niet dat er extreem linkse evenementen zijn die Baudet zouden toelaten. Je benadrukt hier nogmaals dat Baudet vrijwel alleen maar met extreem rechtse figuren spreekt. Hoeveel van die figuren heeft jij volgens jouw gesproken in 2017 ?
Dat is natuurlijk ook zo. Als hij ergens komt links van de VVD wordt hij weggeblerd. Om dan vervolgens te zeggen dat dat komt omdat hij enkel bij rechtse dingen komt praten :')
pi_176524077
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus omdat Shirin Musa op een FvD-bijeenkomst spreekt doet dat de hele lijst met ontmoetingen die Baudet heeft en waar een aantrekkingskracht op extreem en nogal nationalistisch gedachtegoed heeft, teniet? Het zijn sowieso 2 verschillende dingen; het FvD en Baudet als persoon.
Baudet is toch echt de oprichter dus het een kun je niet los zien van het ander.
Maar jij gelooft dus dat Baudet een geheime nazi is die een buitenlandse vriendin er op na houd om de schijn op te houden?
En hetzelfde geld natuurlijk voor JFVD die Shirin Musa uitnodigen om slechts de schijn op te houden, de Baudetjugend is sneaky hoor.
pi_176524108
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als dat het punt niet is, waarom word dan elke keer die Ijzerwake erbij gehaald ? :?
Alleen maar door "oeh oeh speech bij Ijzerwake" te roepen probeer je natuurlijk iets te insinueren.
Hij heeft daar verder niets extreemrechts gezegd in die speech (staat wel op Youtube) , en in het begin zei hij al "hier zal ik wel commentaar op krijgen, dat ik hier sta"
Omdat het past in het rijtje ontmoetingen waaruit blijkt dat Baudet zich aangetrokken voelt tot dergelijk gedachtegoed.
pi_176524113
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]
3) Hij organiseert een avond in e.o.a. kasteel
Volgens mij krijg jij hier echt Frankenstein beelden bij of niet _O- Zou Baudet ook nazi's tot leven willen wekken?
pi_176524117
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Baudet is toch echt de oprichter dus het een kun je niet los zien van het ander.
Maar jij gelooft dus dat Baudet een geheime nazi is die een buitenlandse vriendin er op na houd om de schijn op te houden?
En hetzelfde geld natuurlijk voor JFVD die Shirin Musa uitnodigen om slechts de schijn op te houden, de Baudetjugend is sneaky hoor.
Neuh, slechte stroman ook.
pi_176524132
Die speech laatst bij Oxford, ook al zo'n extreem-rechts bolwerk.
pi_176524159
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, slechte stroman ook.
Ik vind hem leuker dan je slechte frame.
pi_176524176
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind hem leuker dan je slechte frame.
Die lijst met ontmoetingen zijn gewoon feitelijke gebeurtenissen.
pi_176524184
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:21 schreef Sylv3se het volgende:
Die speech laatst bij Oxford, ook al zo'n extreem-rechts bolwerk.
Als je je met Baudet associeert wel, is de redenatie alhier.
pi_176524204
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je je met Baudet associeert wel, is de redenatie alhier.
Ik denk dat we ons ernstig zorgen moeten gaan maken om het extreem-rechtse partijprogramma van FvD.
pi_176524215
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:12 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Je lijdt aan tunnelvisie.
Extreem-rechts, neonazi's op een feestje van een homofiele jood met een zwarte vriend?
Wat is je bron dat daar neonazi's, racisten en white power mongolen waren?
:')
Ja en Karl Marx was ook eigenlijk heel rechts. Zijn beste vriend Friedrich Engels was namelijk een super rijke industrieel. Het type argument dat je hier maakt slaat nergens op.
pi_176524216
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die lijst met ontmoetingen zijn gewoon feitelijke gebeurtenissen.
Dat kan best kloppen maar zolang de inhoud jou niet duidelijk is kun je er moeilijk een mening over geven.
Ik was ook niet blij dat Baudet in gesprek was gegaan met Taylor, maar er zijn genoeg zaken die ze hadden kunnen bespreken buiten de rassentheorie.
pi_176524239
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

:')
Ja en Karl Marx was ook eigenlijk heel rechts. Zijn beste vriend Friedrich Engels was namelijk een super rijke industrieel. Het type argument dat je hier maakt slaat nergens op.
Hij heeft geen idee waar Milo voor staat, er staat zelfs een prijs op z'n hoofd in die kringen. Hij wordt door hun uitgekotst. Maar goed, Humberto Tan zei dat het een racist is, dan moet het wel kloppen.
pi_176524273
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:24 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik denk dat we ons ernstig zorgen moeten gaan maken om het extreem-rechtse partijprogramma van FvD.
Wat dacht je van de extreem-rechtse praatjes van Hiddema.
Met integratie tussen de lakens bedoelt hij natuurlijk dat buitenlandse vrouwen verkracht moeten worden.
pi_176524296
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat het past in het rijtje ontmoetingen waaruit blijkt dat Baudet zich aangetrokken voelt tot dergelijk gedachtegoed.
Dit blijft allemaal zoo vaag. Wat is dat gedachtengoed dan? En hoe uit zich dat? Wat heeft Baudet nou echt gedaan dat zo erg is dan?
pi_176524316
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die lijst met ontmoetingen zijn gewoon feitelijke gebeurtenissen.
Tja wie geeft er nou nog om feiten. Donald Trump liegt meerdere keren per dag en is de machtigste man op aarde voorlopig.
pi_176524319
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat kan best kloppen maar zolang de inhoud jou niet duidelijk is kun je er moeilijk een mening over geven.
Ik was ook niet blij dat Baudet in gesprek was gegaan met Taylor, maar er zijn genoeg zaken die ze hadden kunnen bespreken buiten de rassentheorie.
Alles kan natuurlijk. Maar denk je ook niet dat het meer voor de hand ligt dat Baudet toch voor een flink deel meegaat in dergelijke theorieën?
pi_176524410
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alles kan natuurlijk. Maar denk je ook niet dat het meer voor de hand ligt dat Baudet toch voor een flink deel meegaat in dergelijke theorieën?
Gezien zijn eigen etnische achtergrond nee. Misschien hadden ze het wel over de voor/nadelen van nationalisme tegenover ethnisch nationalisme.
pi_176524422
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:12 schreef 99.999 het volgende:
Zo gaf hij begin vorig jaar bijvoorbeeld ook hoog op van Erkenbrand en is hij vrij dol op schedelmeter Niemöller.
Waarschijnlijk is dat "schedelmeter" een intern grapje van de alt-left ofzo.

Maar ik kan niets vinden op het internet waar Joost Niemoller het zelf over schedelmeten heeft.
Als ik zoek op zijn site over "schedelmeten" dan vind ik alleen quote`s van anderen die hem voor schedelmeter uitmaken :?

Leg eens uit ?
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:20 schreef Xa1pt het volgende:
Omdat het past in het rijtje ontmoetingen waaruit blijkt dat Baudet zich aangetrokken voelt tot dergelijk gedachtegoed.
guilt by association dus ?

We kunnen niks vinden in het partijprogramma of bij de man zelf, dus gooien we het daar maar op ?
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:29 schreef 99.999 het volgende:
Alles kan natuurlijk. Maar denk je ook niet dat het meer voor de hand ligt dat Baudet toch voor een flink deel meegaat in dergelijke theorieën?
"denk je ook niet" "voor een flink deel meegaat"

Wat is dat nu voor een flauwekul ?
Daar kunnen we toch niets mis mee ?

Als er niets concreets te melden is, dan is er ook niets.
Stop dat ook eens met dat zwart maken (oh racisme :( ) , en ga verder met je leven.
pi_176524530
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is dat "schedelmeter" een intern grapje van de alt-left ofzo.

Maar ik kan niets vinden op het internet waar Joost Niemoller het zelf over schedelmeten heeft.
Als ik zoek op zijn site over "schedelmeten" dan vind ik alleen quote`s van anderen die hem voor schedelmeter uitmaken :?

In het vorige topic was er een link geplaatst naar de uitspraken van Niemoller.
Wat Niemoller eigenlijk zij is dat zwarte mensen in de VS meer testosteron hebben en gemiddeld genomen lager scoren op iq testen.
En Niemoller koppelde dat aan crimineel gedrag.
Dat Niemoller het durft te hebben over iq GEMIDDELDEN maakt hem een schedelmeter.
pi_176524536
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat kan best kloppen maar zolang de inhoud jou niet duidelijk is kun je er moeilijk een mening over geven.
Ik was ook niet blij dat Baudet in gesprek was gegaan met Taylor, maar er zijn genoeg zaken die ze hadden kunnen bespreken buiten de rassentheorie.
Dat zou in theorie kunnen, maar gezien het grotere plaatje kun je niet zeggen dat Baudet met dergelijk gedachtegoed niets heeft.
pi_176524577
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zou in theorie kunnen, maar gezien het grotere plaatje kun je niet zeggen dat Baudet met dergelijk gedachtegoed niets heeft.
Wat is er mis met nationalisme?
Nationalisme hoeft niet perse gekoppeld te worden aan rassenleer of racisme.
pi_176524601
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:38 schreef Chivaz het volgende:
In het vorige topic was er een link geplaatst naar de uitspraken van Niemoller.
Wat Niemoller eigenlijk zij is dat zwarte mensen in de VS meer testosteron hebben en gemiddeld genomen lager scoren op iq testen.
En Niemoller koppelde dat aan crimineel gedrag.
Dat Niemoller het durft te hebben over iq GEMIDDELDEN maakt hem een schedelmeter.
Ah, kijk aanname`s dus........... 8)7
Hij heeft zelf dus nooit gehad over schedelmeten begrijp ik ?
pi_176524640
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

In het vorige topic was er een link geplaatst naar de uitspraken van Niemoller.
Wat Niemoller eigenlijk zij is dat zwarte mensen in de VS meer testosteron hebben en gemiddeld genomen lager scoren op iq testen.
En Niemoller koppelde dat aan crimineel gedrag.
Dat Niemoller het durft te hebben over iq GEMIDDELDEN maakt hem een schedelmeter.
Dat was het? Ik heb dus daadwerkelijk gelooft dat die vent geloofde dat je beter kan plannen als je een groot voorhoofd hebt.
pi_176524673
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat is er mis met nationalisme?
Nationalisme hoeft niet perse gekoppeld te worden aan rassenleer of racisme.
Dit wordt wel een beetje vermoeiend zo. Het zijn niet alleen nationalisten, het zijn vooral racisten en extreemrechtse lieden.
pi_176524688
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Gezien zijn eigen etnische achtergrond nee. Misschien hadden ze het wel over de voor/nadelen van nationalisme tegenover ethnisch nationalisme.
Wanneer is zoiets voor jou geen incident meer maar een structureel probleem?
pi_176524714
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

In het vorige topic was er een link geplaatst naar de uitspraken van Niemoller.
Wat Niemoller eigenlijk zij is dat zwarte mensen in de VS meer testosteron hebben en gemiddeld genomen lager scoren op iq testen.
En Niemoller koppelde dat aan crimineel gedrag.
Dat Niemoller het durft te hebben over iq GEMIDDELDEN maakt hem een schedelmeter.
Dit klopt toch ook gewoon? Of zegt hij dat zwarte mensen daar ook niet aan kunnen ontsnappen?
pi_176524718
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:33 schreef bluemoon23 het volgende:
We kunnen niks vinden in het partijprogramma of bij de man zelf, dus gooien we het daar maar op ?
Dus zolang iemand niet zegt "nee, klopt, ik ben een keiharde racist" is iemand ook geen racist. Goeie.
pi_176524745
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat is er mis met nationalisme?
Nationalisme hoeft niet perse gekoppeld te worden aan rassenleer of racisme.
Ook niet aan een bijna socialistisch economisch beleid. Toch kiest de FvD daar wel voor.
pi_176524770
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit klopt toch ook gewoon?
Gemiddeld genomen wel ja, maar gelukkig is dat niet de manier hoe er over mensen word geoordeeld.
pi_176524776
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook niet aan een bijna socialistisch economisch beleid. Toch kiest de FvD daar wel voor.
Dat valt ook wel weer mee.
pi_176524796
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Gemiddeld genomen wel ja, maar gelukkig is dat niet de manier hoe er over mensen word geoordeeld.
Klopt. Komt ook gewoon door de omstandigheden waarin zij opgroeien, slechter onderwijs leidt tot een lager iq. En testosteron leidt tot een hoger misdaadcijfer, zeker in combinatie met slechte socioeconomische omstandigheden.
pi_176524824
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah, kijk aanname`s dus........... 8)7
Hij heeft zelf dus nooit gehad over schedelmeten begrijp ik ?
Hij benadrukt slechts dat er gemiddeld genomen verschillen zijn tussen rassen.
Het probleem is als je dat onderwerp durft te bespreken word je direct weggezet als nazi of schedelmeter.
pi_176524832
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee.
Met hun ideeen voor het nationaliseren van energiebedrijven en het verstevigen van de greep van de overheid op ‘belangrijke sectoren’ zoals KLM halen ze de SP links in
pi_176524911
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt. Komt ook gewoon door de omstandigheden waarin zij opgroeien, slechter onderwijs leidt tot een lager iq. En testosteron leidt tot een hoger misdaadcijfer, zeker in combinatie met slechte socioeconomische omstandigheden.
Klopt, al durf ik wel te beweren dat er gemiddeld genomen wel genetische verschillen zijn. Maar goed onderwijs, goed voedsel etc zorgen er voor dat je niet als volk in de lagere regionen qua iq hoeft te hangen.
pi_176524952
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wanneer is zoiets voor jou geen incident meer maar een structureel probleem?
Ik zou het kwalijk vinden als hij ondanks de kritiek stevig door zou gaan.
Baudet heeft in ieder geval aangegeven dat hij niets met dat gedachtegoed te maken wilt hebben dus geef ik hem de voordeel van de twijfel.
  maandag 15 januari 2018 @ 18:56:56 #52
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176524975
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met hun ideeen voor het nationaliseren van energiebedrijven en het verstevigen van de greep van de overheid op ‘belangrijke sectoren’ zoals KLM halen ze de SP links in
Prima idee. Al dat nep-liberalisme en die fake-privatisering is funest voor de essentiële infrastructuur en basisvoorzieningen in dit land.

Beter heldere keuzes maken over welke onderdelen in staatshanden moeten zijn en daar naar handelen, dan al die quasi oplossingen die met gepolder tot stand zijn gekomen. Zoals bijvoorbeeld ons zorgstelsel en de lachwekkende situaties op en rond het spoor.
pi_176524986
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met hun ideeen voor het nationaliseren van energiebedrijven en het verstevigen van de greep van de overheid op ‘belangrijke sectoren’ zoals KLM halen ze de SP links in
Daar ben ik het ook totaal niet mee eens met het FVD.
  maandag 15 januari 2018 @ 18:58:46 #54
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176525033
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook totaal niet mee eens met het FVD.
KLM nationaliseren lijkt me ook niet zo'n realistisch idee.
pi_176525086
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat was het? Ik heb dus daadwerkelijk gelooft dat die vent geloofde dat je beter kan plannen als je een groot voorhoofd hebt.
Dit soort op pseudowetenschappelijke nonsens gebaseerde uitspraken komen verdacht dicht in de buurt.

quote:
'Het etnische taboe', gaat over genetische verschillen tussen groepen mensen. De invloed daarvan wordt volgens Niemöller structureel verzwegen, ontkend en weggemoffeld in het kader van politieke correctheid. In het tweede stuk doet hij er nog een schepje bovenop: 'Er bestaan etnische verschillen, die zijn genetisch bepaald en sturen voor een groot deel ons gedrag. Tja, zo is het nu eenmaal.

'In Afrika gaat het economisch gezien slechter dan in Europa. Wat is het verschil? In Afrika wonen Afrikanen, in Europa wonen Europeanen.'

Maar in een land als India wordt ook stevig verkracht, zagen we recent nog. ’Ik zeg ook niet dat Aziaten en blanken níet verkrachten’, vertelt Niemöller. ‘Maar het zou heel goed kunnen dat de daders van die vreselijke Indiase groepsverkrachtingen relatief donker zijn. Er schijnt een relatie te zijn tussen huidskleur en agressie. Je ziet het bijvoorbeeld bij dieren: een donkere leeuw is agressiever dan een lichtgekleurde. Bij mensen schijnt dat ook op te gaan. Omdat dat op een of andere manier in het genenplaatje aan elkaar gelinkt is.’

Overigens heeft Niemöller niks tegen ‘zwarten’. Hij heeft zelfs zwarte vrienden. En hij is fan van Miles Davis. ‘Luister, ik ben een groot bewonderaar van Miles Davis. Miles was een geniale muzikant en had vast een hoog IQ. Hij was trouwens ook een zwarte racist, die met zijn rug naar een blank publiek ging staan. Je zou zwarten zelfs superieur kunnen noemen. Met veel testosteron en een laag IQ ben je geneigd jezelf snel voort te planten, en dat zijn de zwarten, geholpen door de dalende kindersterfte in Afrika, inderdaad aan het doen.’
Dit is gewoon ouderwets racistisch. Weer een zeer typisch gekozen 'vriend' van Baudet.
pi_176525120
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zou het kwalijk vinden als hij ondanks de kritiek stevig door zou gaan.
Baudet heeft in ieder geval aangegeven dat hij niets met dat gedachtegoed te maken wilt hebben dus geef ik hem de voordeel van de twijfel.
Ok :).
pi_176525169
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit soort op pseudowetenschappelijke nonsens gebaseerde uitspraken komen verdacht dicht in de buurt.

[..]

Dit is gewoon ouderwets racistisch. Weer een zeer typisch gekozen 'vriend' van Baudet.
Geloof jij dat er genetische verschillen zijn tussen volkeren?
pi_176525291
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Geloof jij dat er genetische verschillen zijn tussen volkeren?
Relevante verschillen zijn er nauwelijks. In de discussie nature vs nurture zit ik ver richting nurture. IQ testen kan je bijvoorbeeld trainen en leren en zijn erg afhankelijk van opvoeding en scholing. En de gedachte dat donkere mensen van nature agressiever zijn is ook vrij zot wat mij betreft...
pi_176525510
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Relevante verschillen zijn er nauwelijks. In de discussie nature vs nurture zit ik ver richting nurture. IQ testen kan je bijvoorbeeld trainen en leren en zijn erg afhankelijk van opvoeding en scholing. En de gedachte dat donkere mensen van nature agressiever zijn is ook vrij zot wat mij betreft...
Maar er zijn verschillen, we zien dat donkere mensen bijvoorbeeld uitblinken in de sprint en dat blanke mensen weer uitblinken in schaken.
Er zijn genoeg blanke sprinters die hun hele leven trainen om olympisch goud te pakken maar dat is in mijn leven zover ik weet nog nooit gebeurt.
Kortom verschillen zijn er en ik geloof dat het contraproductief is om dat te ontkennen.
Beter lijkt mij dat we zoeken naar oplossingen om die verschillen te verkleinen.
pi_176525523
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit wordt wel een beetje vermoeiend zo. Het zijn niet alleen nationalisten, het zijn vooral racisten en extreemrechtse lieden.
Die moeten doodgezwegen worden of zo? Of je mag er wel mee praten maar dan ben je er zelf ook gelijk een?
  maandag 15 januari 2018 @ 19:18:36 #61
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176525573
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Geloof jij dat er genetische verschillen zijn tussen volkeren?
Dat heeft niets met 'geloven' te maken. Dat is gewoon allemaal vastgelegd. Of het relevant is in de discussie is de vraag.

quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Relevante verschillen zijn er nauwelijks. In de discussie nature vs nurture zit ik ver richting nurture. IQ testen kan je bijvoorbeeld trainen en leren en zijn erg afhankelijk van opvoeding en scholing. En de gedachte dat donkere mensen van nature agressiever zijn is ook vrij zot wat mij betreft...
Dat laatste is natuurlijk inderdaad onzin. Wat wel enige geleden is vastgesteld is dat omstandigheden waarin iemand opgroeit en traumatische ervaringen tijdens het leven, wijzigingen aanbrengen in het genetisch materiaal en dat die worden doorgegeven aan latere generaties. In theorie zou dat kunnen betekenen dat nakomelingen van mensen die in een oorlog zijn opgegroeid, of in een anderszins vijandelijke omgeving, hier genetisch mee belast kunnen zijn.

Maar dat zijn wel vrij nieuwe inzichten. Het zou kunnen verklaren waarom angsten van de ouder, automatisch overgaan op het kind. Zelfs zonder dat dit 'nurture' is doorgegeven.
pi_176525576
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Relevante verschillen zijn er nauwelijks.
In bijv. de atletiek wel. Er is zelfs eens een reportage van de NOS geweest over waarom negers beter in hardlopen zijn dan blanken door lichamelijke verschillen.

En verschillen benoemen is helemaal niet erg. Wat je er mee doet en wat voor waardeoordelen je er aan geeft is wel belangrijk. Oh, en onderbouwing is ook essentieel.
pi_176525625
De genetische verschillen tussen 'rassen' zijn dusdanig klein dat we nauwelijks van rassen kunnen spreken. Dus ik denk inderdaad dat 99.999 gelijk heeft: het is voornamelijk 'nurture'.

Een artikel hierover in Scientific American van vorig jaar:

https://www.scientificame(...)ct-scientists-argue/
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:20:57 #64
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176525627
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:18 schreef silverhill het volgende:

[..]

In bijv. de atletiek wel. Er is zelfs eens een reportage van de NOS geweest over waarom negers beter in hardlopen zijn dan blanken door lichamelijke verschillen.

En verschillen benoemen is helemaal niet erg. Wat je er mee doet en wat voor waardeoordelen je er aan geeft is wel belangrijk. Oh, en onderbouwing is ook essentieel.
Negers kunnen ook beter dansen. True story.

Maar goed, kijk ook naar de verdeling van lactose-intolerantie over de wereld, de werking (soepelheid) van gewrichten van Aziaten, werkingskracht van bepaalde medicijnen.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:22:05 #65
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176525647
quote:
3s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:20 schreef Molurus het volgende:
De genetische verschillen tussen 'rassen' zijn dusdanig klein dat we nauwelijks van rassen kunnen spreken. Dus ik denk inderdaad dat 99.999 gelijk heeft: het is voornamelijk 'nurture'.

Een artikel hierover in Scientific American van vorig jaar:

https://www.scientificame(...)ct-scientists-argue/
Nature-nurture is overigens een TOTAAL andere discussie als het wel of niet bestaan van genetische verschillen tussen rassen.
pi_176525651
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:18 schreef silverhill het volgende:

[..]

In bijv. de atletiek wel. Er is zelfs eens een reportage van de NOS geweest over waarom negers beter in hardlopen zijn dan blanken door lichamelijke verschillen.

En verschillen benoemen is helemaal niet erg. Wat je er mee doet en wat voor waardeoordelen je er aan geeft is wel belangrijk. Oh, en onderbouwing is ook essentieel.
'Negers' is in dit opzicht ook wel erg breed. Het ging dan over West-Afrikanen waarvoor het lichaam zich beter leent voor de korte explosieve snelheid. Terwijl men in de hoorn van Afrika juist een betere langdurige conditie heeft.
pi_176525667
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Maar er zijn verschillen, we zien dat donkere mensen bijvoorbeeld uitblinken in de sprint en dat blanke mensen weer uitblinken in schaken.
Hmm, ik weet niet exact wat jouw definitie van 'blank' is, maar er staan vrij weinig 'westerse blanken' in de FIDE top 100.

Nu hebben we dan even Magnus Carlsen als wereldkampioen, maar da's eerder een vreemde eend.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176525672
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:20 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Negers kunnen ook beter dansen. True story.

Maar goed, kijk ook naar de verdeling van lactose-intolerantie over de wereld, de werking (soepelheid) van gewrichten van Aziaten, werkingskracht van bepaalde medicijnen.
Gelukkig gelden die verschillen niet als het over herseninhoud gaat.

De kwaliteiten daarbij zijn gelukkig wel eerlijk verdeeld ;)
pi_176525699
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:22 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nature-nurture is overigens een TOTAAL andere discussie als het wel of niet bestaan van genetische verschillen tussen rassen.
De heersende opvatting in de wetenschap is dat mensen-rassen niet echt bestaan en vooral een 'social construct' zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:25:43 #70
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176525714
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gelukkig gelden die verschillen niet als het over herseninhoud gaat.

De kwaliteiten daarbij zijn gelukkig wel eerlijk verdeeld ;)
Waar is het wetenschappelijk onderzoek waar dat uit blijkt? Want volgens mij is dat nooit met een betrouwbare test vastgesteld. Ik denk ook dat dat niet zo is, eerlijk gezegd.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:26:13 #71
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176525729
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

De heersende opvatting in de wetenschap is dat mensen-rassen niet echt bestaan en vooral een 'social construct' zijn.
Dat is ook niet wat ik ontken.
pi_176525753
Het komt er eigenlijk op neer dat positieve verschillen benoemd mogen worden maar zodra negatieve verschillen besproken worden het al snel racisme is en het debat niet gevoerd mag worden.
pi_176525757
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met hun ideeen voor het nationaliseren van energiebedrijven en het verstevigen van de greep van de overheid op ‘belangrijke sectoren’ zoals KLM halen ze de SP links in
Dat soort (vrij onzinnige) nationalistische ballonnetjes hebben natuurlijk weinig essentieel-socialistisch in zich. Ook bij het CDA te vinden, dat soort ideeën.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_176525768
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is ook niet wat ik ontken.
Het heeft toch weinig zin om te spreken over 'genetische verschillen tussen rassen' als rassen niet bestaan?

Trivia: om van 2 willekeurige mensen op aarde een gemeenschappelijke voorouder te vinden hoef je doorgaans maar iets van 7-10 generaties terug.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176525841
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het heeft toch weinig zin om te spreken over 'genetische verschillen tussen rassen' als rassen niet bestaan?

Trivia: om van 2 willekeurige mensen op aarde een gemeenschappelijke voorouder te vinden hoef je doorgaans maar iets van 7-10 generaties terug.
Ja hoor.

pi_176525903
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja hoor.

[ afbeelding ]
Misschien moet je even uitleggen welk punt je wilt maken met je plaatje.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176525973
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien moet je even uitleggen welk punt je wilt maken met je plaatje.
Hoe kan ik als West-Europeaan binnen 10 generaties eenzelfde voorouder hebben met een Afrikaan die 100.000 jaar geleden uit Afrika naar het Midden-Oosten migreerde?
pi_176526016
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe kan ik als West-Europeaan binnen 10 generaties eenzelfde voorouder hebben met een Afrikaan die 100.000 jaar geleden uit Afrika naar het Midden-Oosten migreerde?
De levensverwachting was toen een stuk hoger, destijds was de gemiddelde levensverwachting 1000-1500 jaar.
pi_176526051
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe kan ik als West-Europeaan binnen 10 generaties eenzelfde voorouder hebben met een Afrikaan die 100.000 jaar geleden uit Afrika naar het Midden-Oosten migreerde?
Je weet dat ook Afrikanen niet 100.000 jaar oud worden, hoop ik?

Het is niet alsof migraties over die periode uitsluitend de richting van de pijlen volgen. Dat jij 10 generaties na jou afstammelingen in zowel Australie als in Zuid-Amerika hebt zou echt niks vreemds zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176526080
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:36 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

De levensverwachting was toen een stuk hoger, destijds was de gemiddelde levensverwachting 1000-1500 jaar.
_O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176526137
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O-
Je had het erover dat twee willekeurige mensen binnen 10 generaties (7-10) een gemeenschappelijke voorouder hebben.

Die afbeelding toont aan dat dat echt vrijwel nooit zal kloppen.
pi_176526192
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je had het erover dat twee willekeurige mensen binnen 10 generaties (7-10) een gemeenschappelijke voorouder hebben.

Die afbeelding toont aan dat dat echt vrijwel nooit zal kloppen.
Ik snap best dat jij moeite hebt met het idee dat jij Afrikanen in je stamboom hebt, maar jouw plaatje toont het tegendeel zeker niet aan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176526309
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik snap best dat jij moeite hebt met het idee dat jij Afrikanen in je stamboom hebt, maar jouw plaatje toont het tegendeel zeker niet aan.
Je hoeft niet op de man te spelen als je onzin verkondigt.

Je ziet duidelijk hoe de migratieroutes liepen. Afrikanen die nu nog in Afrika wonen, wonen daar vaak al 100.000 jaar. Hoe kan ik daar binnen 10 generaties een gemeenschappelijke voorouder mee hebben?

Of, hoe kan ik een voorouder hebben met een Chinees, die lang geleden vanuit Afrika naar Azië gemigreerd is?
pi_176526686
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:43 schreef Mr.Major het volgende:
Dat was het? Ik heb dus daadwerkelijk gelooft dat die vent geloofde dat je beter kan plannen als je een groot voorhoofd hebt.
Dat is net als met Klaas Dijkhoff.

In 2015 kwam dit bericht in het nieuws
https://nos.nl/artikel/21(...)iminelen-kijken.html
quote:
Justitie gaat een proef doen onder jonge criminelen om te zien hoe kennis van hersenen en het zenuwstelsel kan helpen om misdaad te bestrijden en jonge delinquenten te behandelen. Staatssecretaris Dijkhoff van Justitie schrijft aan de Tweede Kamer dat de neurowetenschap kan bijdragen aan een betere aanpak van jeugdige criminelen.

Dijkhoff baseert zich hierbij op onderzoek van het wetenschappelijk onderzoeksbureau van het ministerie van Veiligheid en Justitie, het WODC. Er is veel kennis bijgekomen over de invloed van neurologische factoren bij agressie en criminaliteit, maar die wordt bij justitie nog weinig gebruikt, zeggen de onderzoekers van het WODC.
En bij 99.999, KoosVogels en nog een paar van de usual suspects is Klaas Dijkhoff gelijk "de schedelmeter" 8)7
Wat ze natuurlijk ook continu herhalen in elk topic waar Dijkhoff ter sprake komt.

Dat is natuurlijk te kinderachtig voor woorden :O
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:00 schreef 99.999 het volgende:
Dit soort op pseudowetenschappelijke nonsens gebaseerde uitspraken komen verdacht dicht in de buurt.
Want de "echte wetenschappelijke" onderzoeken tonen aan dat zwarten een hoger IQ hebben en een lager testosteron ?

Alles wat niet in je straatje past of wat je niet wilt horen als pseudowetenschappelijke nonsens afdoen is natuurlijk erg zwak.
Bewijs dan het tegendeel.
quote:
Dit is gewoon ouderwets racistisch.
Stop nu eens met dat stopwoordje van je o|O
Veel feiten en zaken zijn nu eenmaal racistisch, zo kun je toch niets meer benoemen en bespreken als er gelijk iemand racisme begint te bleren ?
pi_176526762
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je hoeft niet op de man te spelen als je onzin verkondigt.

Je ziet duidelijk hoe de migratieroutes liepen. Afrikanen die nu nog in Afrika wonen, wonen daar vaak al 100.000 jaar. Hoe kan ik daar binnen 10 generaties een gemeenschappelijke voorouder mee hebben?

Of, hoe kan ik een voorouder hebben met een Chinees, die lang geleden vanuit Afrika naar Azië gemigreerd is?
Reken maar uit... 2 ouders, 4 opa's / oma's... hoe veel voorouders heb jij die 100.000 jaar geleden leefden?

Hint: dat waren er meer dan de toenmalige wereldbevolking.

Zelfs als we zoeken naar een gemeenschappelijke voorouder van alle nu levende mensen (pas op: dat is iets heel anders dan een gemeenschappelijke voorouder van 2 willekeurige specifieke mensen) dan is dat minder dan 100.000 jaar geleden. Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mitochondriale_Eva

Dus misschien zelf even nadenken voor je anderen beticht van het verkopen van onzin. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176527071
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Reken maar uit... 2 ouders, 4 opa's / oma's... hoe veel voorouders heb jij die 100.000 jaar geleden leefden?

Hint: dat waren er meer dan de toenmalige wereldbevolking.

Zelfs als we zoeken naar een gemeenschappelijke voorouder van alle nu levende mensen (pas op: dat is iets heel anders dan een gemeenschappelijke voorouder van 2 willekeurige specifieke mensen) dan is dat minder dan 100.000 jaar geleden. Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mitochondriale_Eva

Dus misschien zelf even nadenken voor je anderen beticht van het verkopen van onzin. :P
Leuk dat je zoveel lult om het te verbloemen. Maar het klopt gewoon niet.

De kans is uitermate klein dat ik binnen 10 generaties een gemeenschappelijke voorouder heb met een andere willekeurige aardbewoner.
pi_176527075
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die moeten doodgezwegen worden of zo? Of je mag er wel mee praten maar dan ben je er zelf ook gelijk een?
Als je een keer mee in gesprek gaat doet niemand daar moeilijk over. Maar als je vaak op dat soort feestjes en evenementen bent en veel met dat soort lieden omgaat wordt het natuurlijk een ander verhaal.
pi_176527192
Maar goed, nog even als antwoord op Molorus.

10 generaties terug (dan mats ik je nog, omdat je het over 7-10 had), als we dan aannemen dat men gemiddeld op 25 jarige leeftijd kinderen kreeg.

Heb je het over 250 jaar terug. Die afstand verbindt echt niet iedereen op deze wereld met elkaar.
pi_176527279
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:03 schreef bluemoon23 het volgende:
En bij 99.999, KoosVogels en nog een paar van de usual suspects is Klaas Dijkhoff gelijk "de schedelmeter" 8)7
Wat ze natuurlijk ook continu herhalen in elk topic waar Dijkhoff ter sprake komt.
Daar wordt het niet gekoppeld aan ras. Is dit echt zo moeilijk?

quote:
Dat is natuurlijk te kinderachtig voor woorden :O
Wat een zelfinzicht.
pi_176527372
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het heeft toch weinig zin om te spreken over 'genetische verschillen tussen rassen' als rassen niet bestaan?

Trivia: om van 2 willekeurige mensen op aarde een gemeenschappelijke voorouder te vinden hoef je doorgaans maar iets van 7-10 generaties terug.
Dat gaat om facebookprofielen. Niet masai die al duizenden jaren op die vlakten wonen en nooit migreerden :D
pi_176527444
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:20 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed, nog even als antwoord op Molorus.

10 generaties terug (dan mats ik je nog, omdat je het over 7-10 had), als we dan aannemen dat men gemiddeld op 25 jarige leeftijd kinderen kreeg.

Heb je het over 250 jaar terug. Die afstand verbindt echt niet iedereen op deze wereld met elkaar.
Dat zeg ik dan ook niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176527486
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je een keer mee in gesprek gaat doet niemand daar moeilijk over.
:D
pi_176527489
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:06 schreef Molurus het volgende:
Reken maar uit... 2 ouders, 4 opa's / oma's... hoe veel voorouders heb jij die 100.000 jaar geleden leefden?

Hint: dat waren er meer dan de toenmalige wereldbevolking.

Zelfs als we zoeken naar een gemeenschappelijke voorouder van alle nu levende mensen (pas op: dat is iets heel anders dan een gemeenschappelijke voorouder van 2 willekeurige specifieke mensen) dan is dat minder dan 100.000 jaar geleden. Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mitochondriale_Eva
Nu ga je het ineens hebben over 100.000 jaar ??
Je zei eerst
quote:
over Trivia: om van 2 willekeurige mensen op aarde een gemeenschappelijke voorouder te vinden hoef je doorgaans maar iets van 7-10 generaties terug
Voor een generatie wordt meestal maximaal 30-33 jaar gerekend.
Bij die 10 generaties waar je het eerst over had X 33 jaar heb je het dus over 330 jaar terug.

No way dat dan een willekeurige Europeaan of Afrikaan (of Aziaat, of oorspronkelijke inwoner van Amerika`s) gemeenschappelijke voorouders hadden die 330 jaar geleden leefden.

Dus misschien zelf even nadenken voor je anderen beticht van het verkopen van onzin. :P
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:23 schreef Xa1pt het volgende:
Daar wordt het niet gekoppeld aan ras. Is dit echt zo moeilijk?
Alles wat met ras te maken heeft is "off limits" ofzo ?
En dan nog Dijkhoff overal uitmaken voor schedelmeter.
Wat is dat dan voor flauwekul ?
quote:
Wat een zelfinzicht.
Het zou je sieren als je dat zelf wat meer had :{w
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:27 schreef Mr.Major het volgende:
Dat gaat om facebookprofielen. Niet masai die al duizenden jaren op die vlakten wonen en nooit migreerden :D
De meeste Europeanen woonden tot een halve eeuw terug ook maar in een cirkel van enige tientallen km`s hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door bluemoon23 op 15-01-2018 20:38:00 ]
pi_176527498
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet.
Biologisch gezien klopt het in ieder geval toch niet maar goed. Ken beurn
pi_176527513
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat gaat om facebookprofielen. Niet masai die al duizenden jaren op die vlakten wonen en nooit migreerden :D
Dat ging erover dat je iedereen kan bereiken met 6 of minder 'handdrukken'.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation_(theorie)

Of nog minder uit onderzoek van Facebook.
https://www.quest.nl/arti(...)an-elkaar-verwijderd
pi_176527538
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

[..]

Nu ga je het ineens hebben over 100.000 jaar ??
Je zei eerst

Ik zeg het nog nadrukkelijk:

"pas op: dat is iets heel anders dan een gemeenschappelijke voorouder van 2 willekeurige specifieke mensen"

Toch leest somehow iedereen daar overheen. Waarom is dat?

Hoe dan ook lijkt dit me verder allemaal nogal off topic. De genetische diversiteit van mensen is ieg veel te beperkt om uberhaupt van 'rassen' te kunnen spreken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176527806
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zeg het nog nadrukkelijk:

"pas op: dat is iets heel anders dan een gemeenschappelijke voorouder van 2 willekeurige specifieke mensen"

Toch leest somehow iedereen daar overheen. Waarom is dat?

Hoe dan ook lijkt dit me verder allemaal nogal off topic. De genetische diversiteit van mensen is ieg veel te beperkt om uberhaupt van 'rassen' te kunnen spreken.
Is dat zo? Een banaan en een mens zijn toch al voor iets van 50% genetisch identiek ofzo? En met 98% met chimpansees? Behoren die ook tot hetzelfde ras? ;)
pi_176527846
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

"pas op: dat is iets heel anders dan een gemeenschappelijke voorouder van 2 willekeurige specifieke mensen"
Dat zei je in post #85 en toen had je het opeens over 100.000 jaar.

Je bent gewoon van standpunt veranderd. 7-10 generaties werd 100.000 jaar.

quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Reken maar uit... 2 ouders, 4 opa's / oma's... hoe veel voorouders heb jij die 100.000 jaar geleden leefden?

Hint: dat waren er meer dan de toenmalige wereldbevolking.

Zelfs als we zoeken naar een gemeenschappelijke voorouder van alle nu levende mensen (pas op: dat is iets heel anders dan een gemeenschappelijke voorouder van 2 willekeurige specifieke mensen) dan is dat minder dan 100.000 jaar geleden. Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mitochondriale_Eva

Dus misschien zelf even nadenken voor je anderen beticht van het verkopen van onzin. :P
In post #74 zei je dit:

quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het heeft toch weinig zin om te spreken over 'genetische verschillen tussen rassen' als rassen niet bestaan?

Trivia: om van 2 willekeurige mensen op aarde een gemeenschappelijke voorouder te vinden hoef je doorgaans maar iets van 7-10 generaties terug.
En nu is het weer off topic terwijl je er zelf over begon.

quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe dan ook lijkt dit me verder allemaal nogal off topic. De genetische diversiteit van mensen is ieg veel te beperkt om uberhaupt van 'rassen' te kunnen spreken.
Maar goed, je hebt gewoon heel veel moeite met het toegeven van je fout.
pi_176527952
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat zei je in post #85 en toen had je het opeens over 100.000 jaar.

Je bent gewoon van standpunt veranderd. 4-10 generaties werd 100.000 jaar.

[..]

In post #74 zei je dit:

[..]

En nu is het weer off topic terwijl je er zelf over begon.

[..]

Maar goed, je hebt gewoon heel veel moeite met het toegeven van je fout.
Ah joh boeien
pi_176528076
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat zei je in post #85 en toen had je het opeens over 100.000 jaar.

Je bent gewoon van standpunt veranderd. 7-10 generaties werd 100.000 jaar.
Zelfs nadat je erop wordt gewezen blijven doen alsof die twee uitspraken over hetzelfde gaan.

Hier ga ik echt geen tijd in steken, zoek het uit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176528159
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zelfs nadat je erop wordt gewezen blijven doen alsof die twee uitspraken over hetzelfde gaan.

Hier ga ik echt geen tijd in steken, zoek het uit.
Maar waarom zouden er geen rassen kunnen zijn dan? Wat is de ondergrens van genetische variatie voor ras? Bijv. tussen een belgische en duitse herder?
pi_176528226
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zelfs nadat je erop wordt gewezen blijven doen alsof die twee uitspraken over hetzelfde gaan.

Hier ga ik echt geen tijd in steken, zoek het uit.
Door wie werd ik erop gewezen?

Jij bent erop gewezen dat je onzin aan het verkondigen was. Dat twee willekeurige mensen doorgaans binnen 10 generaties een gemeenschappelijke voorouder hebben.

Je kan ook gewoon je fout toegeven, ik heb iets doms geschreven. Dat overkomt zelfs de besten.
pi_176528417
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:D
Wat is daar grappig aan?
pi_176528427
Nanninga zometeen in debat tegen Groot Wassink

https://www.debalie.nl/de-balie-tv
pi_176528521
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:04 schreef skysherrif het volgende:
Nanninga zometeen in debat tegen Groot Wassink

https://www.debalie.nl/de-balie-tv
Thx ^O^
pi_176528716
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan?
Dat het niet waar is
pi_176528791
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:04 schreef skysherrif het volgende:
Nanninga zometeen in debat tegen Groot Wassink

https://www.debalie.nl/de-balie-tv
Top, leuk om te kijken... Ik zou nog steeds van Timmmm(mm?) willen weten waarom dit zo'n quote unquote draak is.
pi_176528859
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon je fout toegeven, ik heb iets doms geschreven. Dat overkomt zelfs de besten.
Klopt, heb ik ook last van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176529425
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat het niet waar is
Onzin. Er vinden wel vaker gesprekken plaats met dubieuze figuren wat prima te verdedigen is. Maar als je je vaak op feestjes van racistische figuren begeeft en op evenementen te vinden bent kun je dat niet meer wegzetten als onschuldig of beweren dat iemand niet veel aansluiting of herkenning vindt in dat gedachtegoed. Of nu ja, dat kan wel, maar het is niet geloofwaardig.
pi_176529665
Deze reactie gaat nergens heen laat maar
pi_176530210
De racismekaart wordt weer getrokken door GL, verrassend. :D
pi_176530581
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:57 schreef Sylv3se het volgende:
De racismekaart wordt weer getrokken door GL, verrassend. :D
Haha sukkeltjes. Je kan dat debat wel terugzien toch?
pi_176530623
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:57 schreef Sylv3se het volgende:
De racismekaart wordt weer getrokken door GL, verrassend. :D
ahh FvD-dame trekt de terrorismekaart.... niet verrassend
pi_176530741
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ahh FvD-dame trekt de terrorismekaart.... niet verrassend
Nee klopt, dat is namelijk een risico dat we nog steeds importeren
pi_176530781
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ahh FvD-dame trekt de terrorismekaart.... niet verrassend
Klopt, als er een vraag wordt gesteld over betonblokken in het centrum ontkom je daar niet aan.
pi_176530878
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee klopt, dat is namelijk een risico dat we nog steeds importeren
Volledig het land op slot zetten kan ook niet.... kost miljarden, economie zakt in, het is ook a-sociaal.
Want gewone goedwillende mensen zijn de meeste slachtoffers .
pi_176530894
TheEconomist twitterde op maandag 15-01-2018 om 09:40:21 Why the British economy has done better than expected since the Brexit vote https://t.co/pjoBGqSaR8 reageer retweet
  maandag 15 januari 2018 @ 22:21:45 #118
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176530984
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Volledig het land op slot zetten kan ook niet.... kost miljarden, economie zakt in, het is ook a-sociaal.
Want gewone goedwillende mensen zijn de meeste slachtoffers .
Liever een tiental blanke Nederlanders dood, nietwaar? Als de grenzen maar open kunnen blijven.
pi_176531073
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Liever een tiental blanke Nederlanders dood, nietwaar? Als de grenzen maar open kunnen blijven.
Vanwaar die focus op de huidskleur, vind je het werkelijk relevant of en zo ja hoeveel slachtoffers blank zijn?
pi_176531567
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:15 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Klopt, als er een vraag wordt gesteld over betonblokken in het centrum ontkom je daar niet aan.
Lol
pi_176531620
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Volledig het land op slot zetten kan ook niet.... kost miljarden, economie zakt in, het is ook a-sociaal.
Want gewone goedwillende mensen zijn de meeste slachtoffers .
Neuh. Maar de deur op een kier zetten i.p.v. de klapdeuren open kan wel. Scheelt miljarden. Nee. Hangt ervan af, opvang in de regio is beter. Dat zijn ze ook als je ze daar laat, wat met 3 miljard man gebeurd, dus het is helemaal geen oplossing. De ellende die je bespaart hebt voor die paar Syriers wordt ter plaatste gecompenseerd door een niet lopende syrische economie.
pi_176531813
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
Vanwaar die focus op de huidskleur, vind je het werkelijk relevant of en zo ja hoeveel slachtoffers blank zijn?
Bij een reactie op Bluesdude die een hekel heeft aan blanke Nederlanders is dat inderdaad relevant.
pi_176531866
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Bij een reactie op Bluesdude die een hekel heeft aan blanke Nederlanders is dat inderdaad relevant.
Was versie 2.0 van deze reeks niet juist bedoeld om dit soort "inhoudelijke bijdragen" te voorkomen?
  maandag 15 januari 2018 @ 23:06:28 #124
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176532070
Waarom heeft bluesdude een hekel aan blanke nederlanders?

Nanninga is wel een goeie. Nu heeft het alternatief weer een nieuwe vrouw-kopstuk erij. Die vals linkse dogma van repliek kan bedienen alleen zoals vrouwen dit kunnen.

En ja vrouwen zijn keigoed in debatteren op de een of andere manier. Vandaar dat links zoveel vrouwen + het hele derde golf feminisme voor hun kar spant.
pi_176532797
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Liever een tiental blanke Nederlanders dood, nietwaar? Als de grenzen maar open kunnen blijven.
Valse en aanmatigende tegenstelling dit. Dus mensen die niet per direct alle motorvoertuigen willen zijn voorstander van alle verkeersdoden?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 00:33:53 #126
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176533798
quote:
13s.gif Op maandag 15 januari 2018 23:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Valse en aanmatigende tegenstelling dit. Dus mensen die niet per direct alle motorvoertuigen willen zijn voorstander van alle verkeersdoden?
Hee, hij begint over de zogenaamde 'meeste slachtoffers'. Ik ben die bullshit niet begonnen.
pi_176533959
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 00:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hee, hij begint over de zogenaamde 'meeste slachtoffers'. Ik ben die bullshit niet begonnen.
Onzin. Bluesdude merkt op dat de goedwillenden aan het kortste eind trekken. Jouw reactie is: liever een tiental Nederlanders dood, als de grenzen maar open blijven. Dan ben jij toch echt degene die dat als tegenstelling opwerpt.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 01:05:41 #128
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176534003
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 00:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onzin. Bluesdude merkt op dat de goedwillenden aan het kortste eind trekken. Jouw reactie is: liever een tiental Nederlanders dood, als de grenzen maar open blijven. Dan ben jij toch echt degene die dat als tegenstelling opwerpt.
Bluesdude is links zo te lezen. Vindt hij echt dat linkse concensus tegenwoordig binnen politiek en media geen macht heeft. Dat is merkwaardig.
pi_176534719
"Linkse consensus".... :')

(Nee, ik doel niet op de spelfout.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176535402
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 05:47 schreef Molurus het volgende:
"Linkse consensus".... :')

(Nee, ik doel niet op de spelfout.)
Ze geloven blijkbaar heilig dat hun wat stupide projecties op waarheid berusten :P
  dinsdag 16 januari 2018 @ 08:03:38 #131
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176535618
Alsof 'links' het ooit ergens met elkaar over eens is. 'Consensus' lol.
pi_176537043
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 07:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze geloven blijkbaar heilig dat hun wat stupide projecties op waarheid berusten :P
Voor sommige mensen is het heel simpel: je bent of voor of tegen moslims, immigranten en buitenlanders.

Wie niet tegen is is voor en links. Andere politieke vraagstukken zijn er eigenlijk niet.

Het is een achterlijk simplistische kijk op de politiek.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 14:10:31 #133
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176542038
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is het heel simpel: je bent of voor of tegen moslims, immigranten en buitenlanders.

Wie niet tegen is is voor en links. Andere politieke vraagstukken zijn er eigenlijk niet.

Het is een achterlijk simplistische kijk op de politiek.
Dit ben ik eigenlijk wel met je eens. Wat je ook steeds vaker ziet is dat er extreem gepolariseerd word door aanhangers van beide stromingen. Waardoor een fatsoenlijk gesprek eigenlijk al niet meer mogelijk is. Dat zie je bijv extreem veel op Facebook maar ook hier op Fok.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176542316
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Stiekem hou je wel een beetje van Baudet, geef het maar toe.
Na meer dan één 1 jaar posten in dit topic, zit hij ergens wel in 99.999 zijn hart.
pi_176544677
https://www.ad.nl/economi(...)lsvisserij~a246fe64/

Weer wat stemmen voor FvD schat ik zo in.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_176544711
Wat een kneuzenkermis daar in Brussel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_176544758
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:17 schreef habitue het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)lsvisserij~a246fe64/

Weer wat stemmen voor FvD schat ik zo in.
Bij de FvD vinden ze de natuur toch belangrijk? Waarom zou je dan achter visserij, wat eigenlijk een vreemde, gelegaliseerde vorm van stropen is, staan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176545187
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
Bij de FvD vinden ze de natuur toch belangrijk? Waarom zou je dan achter visserij, wat eigenlijk een vreemde, gelegaliseerde vorm van stropen is, staan?
Heb je überhaupt wel gelezen wat er staat?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:06:03 #139
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176545596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:20 schreef habitue het volgende:
Wat een kneuzenkermis daar in Brussel.
Er zitten ook onzichtbare handen achter die kneuzen heb ik het idee. Ik vind het idee van FvD wel OK maar wat denken zij te kunnen beginnen tegen zoiets als de EU-Brussel instituut die ook ministers als Rutte en Dijsselbloem in hun zakken hebben zitten.
pi_176545703
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:17 schreef habitue het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)lsvisserij~a246fe64/

Weer wat stemmen voor FvD schat ik zo in.
Dit is ongeveer een half jaar geleden ook op het nieuws geweest.
pi_176545728
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Bij de FvD vinden ze de natuur toch belangrijk? Waarom zou je dan achter visserij, wat eigenlijk een vreemde, gelegaliseerde vorm van stropen is, staan?
Omdat mensen moeten eten? Het gaat om een verbeterde vorm van visserij waarbij de zeebodem niet wordt beschadigd. Vangquota zorgen ervoor dat dit niet leidt tot overbevissing. Alleen maar voordelen dus zou je zeggen.
pi_176545773
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:17 schreef habitue het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)lsvisserij~a246fe64/

Weer wat stemmen voor FvD schat ik zo in.
Ik snap overigens niet dat er staat totaal onverwacht... de vorige keer werd bij de NOS al gezegd dat de EU waarschijnlijk in zou stemmen met het protectionistisch (leest men mee dames en heren) beleid ten faveure van de Fransen, en ten koste van de open markt en Nederland.
pi_176545890
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 14:10 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dit ben ik eigenlijk wel met je eens. Wat je ook steeds vaker ziet is dat er extreem gepolariseerd word door aanhangers van beide stromingen. Waardoor een fatsoenlijk gesprek eigenlijk al niet meer mogelijk is. Dat zie je bijv extreem veel op Facebook maar ook hier op Fok.
Mwah, in mijn beleving gaat dit over 1 stroming, en over mensen die niet tot die stroming behoren.

Die laatste categorie is geen stroming op zich. Het klopt dat er met de eerst genoemde stroming geen zinnig gesprek te voeren valt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176546088
Dubbel
pi_176546094
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mwah, in mijn beleving gaat dit over 1 stroming, en over mensen die niet tot die stroming behoren.

Die laatste categorie is geen stroming op zich. Het klopt dat er met de eerst genoemde stroming geen zinnig gesprek te voeren valt.
Het debat is gepolariseerd. Dat is wat je zegt, maar je wil het op één groep afschuiven. Dat is onterecht. Ja er zijn schreeuwlelijken op rechts, en wat zij zeggen is kwetsend en vervelend tot zelfs racistisch.

Maar die mensen zijn er ook op links, dat klinkt allemaal een stuk leuker echter. Alles racisme noemen, en komen met drogredenen als ja maar we moeten ze toch helpen, en niet open staan voor kritiek (want dat is dus zogenaamd racisme) is echter een net zo groot probleem.

Het probleem ligt erin dat men niet meer met elkaar praat maar altijd in een kamp wordt gestopt van sukkels aan beiden kanten. Doordat er geen open debat meer is krijg je die polarisatie. De oorzaak daarvan is het gebrek aan debat, wat m.i. veroorzaakt wordt door politieke correctheid.
pi_176546168
De enige reden dat het verbod op pulsvisserij er komt, is dat de vissers in de andere landen hun investeringen niet zo ver hebben, zodat de concurrentie niet gelijk is.
Dat de Nederlandse vissers ook enorme investeringen hebben gedaan waar ze nu niks mee kunnen maakt verder niet mee.

Nee hoor, de EU werkt helemaal niet belemmerend of zo.

Snap niet dat dat gepikt wordt door de regering.
pi_176546241
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik snap overigens niet dat er staat totaal onverwacht... de vorige keer werd bij de NOS al gezegd dat de EU waarschijnlijk in zou stemmen met het protectionistisch (leest men mee dames en heren) beleid ten faveure van de Fransen, en ten koste van de open markt en Nederland.
Ten koste van innovatie en het milieu ook vanwege conflicterende nationale belangen. Wat een achterlijkheid.
Nederland met zijn 25? zetels in het Europees Parlement stelt ook niks voor.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_176546249
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het debat is gepolariseerd. Dat is wat je zegt, maar je wil het op één groep afschuiven. Dat is onterecht. Ja er zijn schreeuwlelijken op rechts, en wat zij zeggen is kwetsend en vervelend tot zelfs racistisch.
Het klopt dat ik dat wil, en lijkt mij helemaal niet onterecht. ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:30 schreef Mr.Major het volgende:

Maar die mensen zijn er ook op links, dat klinkt allemaal een stuk leuker echter. Alles racisme noemen, en komen met drogredenen als ja maar we moeten ze toch helpen, en niet open staan voor kritiek (want dat is dus zogenaamd racisme) is echter een net zo groot probleem.
Openstaan voor wat er uit dat rechtse kamp komt is een beetje zoals openstaan voor Flat Earth believers. De standpunten zijn zo ridicuul dat je er gewoon niet zinnig op kunt reageren. Dat ligt niet aan de mensen die niet behoren tot die xenofobe groep of hun reacties daarop.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176546669
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het klopt dat ik dat wil, en lijkt mij helemaal niet onterecht. ;)

[..]

Openstaan voor wat er uit dat rechtse kamp komt is een beetje zoals openstaan voor Flat Earth believers. De standpunten zijn zo ridicuul dat je er gewoon niet zinnig op kunt reageren. Dat ligt niet aan de mensen die niet behoren tot die xenofobe groep of hun reacties daarop.
Je zegt dat het terecht is dat rechts de schuld komt, en vervolgens komt er zo'n reactie. Massaimmigratie en de gebrekkige integratie bekritiseren staat volgens jou gelijk aan geloven in een platte aarde.

Het zou grappig zijn als het niet zo intriest was.
pi_176546718
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:
De enige reden dat het verbod op pulsvisserij er komt, is dat de vissers in de andere landen hun investeringen niet zo ver hebben, zodat de concurrentie niet gelijk is.
Dat de Nederlandse vissers ook enorme investeringen hebben gedaan waar ze nu niks mee kunnen maakt verder niet mee.

Nee hoor, de EU werkt helemaal niet belemmerend of zo.

Snap niet dat dat gepikt wordt door de regering.
Er valt niets te pikken, dat is besloten door de meerderheid. Voor tegenspraak is geen ruimte meer en de regering is al jaren een zacht ei naar de EU en dat zal ook niet veranderen. Dat Nederland nou eenmaal het onderspit delft, is een wetmatigheid der getallen. Ze pruttelen wel wat tegen (bijv. over een "Europese" minister van financiën), maar dankzij de immer eu(ro)fiele frans-duitse as komen de plannen er toch wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 16-01-2018 17:56:56 ]
pi_176546750
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het klopt dat ik dat wil, en lijkt mij helemaal niet onterecht. ;)

[..]

Openstaan voor wat er uit dat rechtse kamp komt is een beetje zoals openstaan voor Flat Earth believers. De standpunten zijn zo ridicuul dat je er gewoon niet zinnig op kunt reageren. Dat ligt niet aan de mensen die niet behoren tot die xenofobe groep of hun reacties daarop.
Jouw standpunt over wat xenofobie is, is nog achterlijker dan wat flatearthers geloven.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_176547129
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:30 schreef Mr.Major het volgende:
Het probleem ligt erin dat men niet meer met elkaar praat maar altijd in een kamp wordt gestopt van sukkels aan beiden kanten. Doordat er geen open debat meer is krijg je die polarisatie. De oorzaak daarvan is het gebrek aan debat, wat m.i. veroorzaakt wordt door politieke correctheid.
Nou nee, juist door mensen te criminaliseren en te marginaliseren is er geen debat meer mogelijk.
pi_176547261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, juist door mensen te criminaliseren en te marginaliseren is er geen debat meer mogelijk.
Het komt door beiden kanten. Het idee van mijn standpunten is juist om die mensen in de maatschappij te betrekken, en ze niet aan de randen te laten staan. Als je dat als basis neemt is een open debat weer mogelijk.
pi_176547343
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het komt door beiden kanten.
Nee, dat complete bevolkingsgroepen worden gecriminaliseerd komt niet van beide kanten.
pi_176547358
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er valt niets te pikken, dat is besloten door de meerderheid. Voor tegenspraak is geen ruimte meer en de regering is al jaren een zacht ei naar de EU en dat zal ook niet veranderen. Dat Nederland nou eenmaal het onderspit delft, is een wetmatigheid der getallen. Ze pruttelen wel wat tegen (bijv. over een "Europese" minister van financiën), maar dankzij de immer eu(ro)fiele frans-duitse as komen de plannen er toch wel.
Precies, wegwezen dus uit dat clubje.
pi_176547547
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat complete bevolkingsgroepen worden gecriminaliseerd komt niet van beide kanten.
Nee maar dat is ook niet de enige reden dat er geen debat meer mogelijk is. Als je de rol van links in het debat niet evalueert blijft die situatie bovendien behouden, ook al zou rechts dit soort uitspraken niet meer doen.
pi_176547673
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee maar dat is ook niet de enige reden dat er geen debat meer mogelijk is.
De voornaamste reden. Met mensen die bijvoorbeeld taqiyya als zogenaamd islamitisch begrip introduceren om moslims als leugenaars weg te zetten, daar valt geen gesprek mee te voeren.

quote:
Als je de rol van links in het debat niet evalueert blijft die situatie bovendien behouden, ook al zou rechts dit soort uitspraken niet meer doen.
Met die tweedeling gaat het dus al mis...
pi_176547699
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De voornaamste reden. Met mensen die bijvoorbeeld taqiyya als zogenaamd islamitisch begrip introduceren om moslims als leugenaars weg te zetten, daar valt geen gesprek mee te voeren.

[..]

Met die tweedeling gaat het dus al mis...
Alsof Taqiyya een begrip is dat Tiny en Lau kennen :')
pi_176547743
De reden om pulskorvisserij te verdienen in Europa door de EU is volgens wikipedia de volgende:

quote:
In visserijkringen van andere Europese lidstaten bestaat echter veel weerstand tegen het systeem omdat men daar de investering die nodig is niet kan opbrengen.
:(

Dat komt dus neer op: Nederlandse investeerders naaien omdat andere mensen dat niet kunnen. Daar gaat de vrije markt en daar gaan technische ontwikkelingen.
pi_176547749
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Alsof Taqiyya een begrip is dat Tiny en Lau kennen :')
Wilders kwam er een tijdje terug mee aan zetten toen Hans Jansen nog leefde. GeenStijl neemt het over en voor je het weet heb je duizenden mensen die op dezelfde manier als Wilders een hele bevolkingsgroep wegzetten als leugenaars.

Tja, sorry, maar dan heeft een gesprek überhaupt al geen zin.
pi_176547872
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wilders kwam er een tijdje terug mee aan zetten toen Hans Jansen nog leefde. GeenStijl neemt het over en voor je het weet heb je duizenden mensen die op dezelfde manier als Wilders een hele bevolkingsgroep wegzetten als leugenaars.

Tja, sorry, maar dan heeft een gesprek überhaupt al geen zin.
Als je denkt dat een verkeerde opmerking tot in de eeuwigheid een gesprek onmogelijk maakt dan is dat toch echt een groter probleem. Nogmaals, polarisatie is de schuld van beide kanten, en moet ook door beiden worden opgelost.
pi_176547997
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je denkt dat een verkeerde opmerking tot in de eeuwigheid een gesprek onmogelijk maakt dan is dat toch echt een groter probleem.
Het gaat om het grotere plaatje uiteraard. Als dat structureel gebeurt zit je met een probleem. En dat is ook het geval; moslims worden nog steeds en nog meer gecriminaliseerd dan 10 jaar terug. In gesprek gaan met mensen die moslims zodanig wantrouwen heeft gewoonweg geen zin.
pi_176548171
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat om het grotere plaatje uiteraard. Als dat structureel gebeurt zit je met een probleem. En dat is ook het geval; moslims worden nog steeds en nog meer gecriminaliseerd dan 10 jaar terug. In gesprek gaan met mensen die moslims zodanig wantrouwen heeft gewoonweg geen zin.
Ik denk het wel. Het alternatief is dat je het niet doet. Dan weet je zeker dat je niks oplost, waarmee je ook de moslim in een situatie plaatst waar hij zich niet thuisvoelt. Bij het merendeel van die mensen is die blik naar moslims ook niet op racisme gebaseerd, maar op de maatschappij, zij het soms disproportioneel. Dat betekent dat het ook opgelost kan worden met een redelijke oplossing waar iedereen beter van wordt.
pi_176548286
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Het alternatief is dat je het niet doet. Dan weet je zeker dat je niks oplost, waarmee je ook de moslim in een situatie plaatst waar hij zich niet thuisvoelt. Bij het merendeel van die mensen is die blik naar moslims ook niet op racisme gebaseerd, maar op de maatschappij, zij het soms disproportioneel. Dat betekent dat het ook opgelost kan worden met een redelijke oplossing waar iedereen beter van wordt.
Met mensen die moslims structureel wantrouwen en liever vandaag dan morgen zien vertrekken zie jij een oplossing voor ogen? Ik ben wel benieuwd welke.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:15:34 #165
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176548854
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met mensen die moslims structureel wantrouwen en liever vandaag dan morgen zien vertrekken zie jij een oplossing voor ogen? Ik ben wel benieuwd welke.
Ik durf ook wel te stellen dat dat met onwetenfheid en racisme te maken heeft en weinig met de maatschappij, dat soort mensen
Laffe huichelaar
pi_176549000
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik durf ook wel te stellen dat dat met onwetenfheid en racisme te maken heeft en weinig met de maatschappij, dat soort mensen
Ook dat. Het zijn doorgaans niet de mensen die moslims in hun kennissenkring hebben zitten.
pi_176550902
pi_176551145
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik durf ook wel te stellen dat dat met onwetenfheid en racisme te maken heeft en weinig met de maatschappij, dat soort mensen
Wat was er nou mis met nanninga?
pi_176551213
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met mensen die moslims structureel wantrouwen en liever vandaag dan morgen zien vertrekken zie jij een oplossing voor ogen? Ik ben wel benieuwd welke.
Goede integratie bewerkstelligen (hangt weer samen met immigratie). Zorgen dat er in een moskee geen rare dingen worden gepredikt. Zorgen dat mensen echt de taal spreken. En dan tegen die mensen die klagen zeggen dat het goed gaat en er geen reden meer is om ze schuin aan te kijken.
pi_176556806
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Goede integratie bewerkstelligen (hangt weer samen met immigratie). Zorgen dat er in een moskee geen rare dingen worden gepredikt. Zorgen dat mensen echt de taal spreken. En dan tegen die mensen die klagen zeggen dat het goed gaat en er geen reden meer is om ze schuin aan te kijken.
Dat geldt al voor het overgrote deel. Nu doe je net alsof de bezwaren en het wantrouwen en criminaliseren wel een redelijke of gegronde basis of oorzaak hebben. Dat is dus niet zo.
pi_176557328
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
Bij de FvD vinden ze de natuur toch belangrijk? Waarom zou je dan achter visserij, wat eigenlijk een vreemde, gelegaliseerde vorm van stropen is, staan?
|:( Je snapt dat het niet gaat om de visserij te verbieden ?
Het gaat om de methode waarmee ze vissen }:|
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:42 schreef Xa1pt het volgende:
Het gaat om het grotere plaatje uiteraard. Als dat structureel gebeurt zit je met een probleem. En dat is ook het geval; moslims worden nog steeds en nog meer gecriminaliseerd dan 10 jaar terug. In gesprek gaan met mensen die moslims zodanig wantrouwen heeft gewoonweg geen zin.
Niet proberen het op moslims te gooien, je weet best dat het om Marokkanen en Turken gaat, en ja de meesten daarvan zijn moslim....
Maar hoor jij iemand klagen over criminaliteit door Indonesiers ?

En dat er nu nog meer gecriminaliseerd word dan 10 jaar geleden, dat klopt volgens jou niet omdat de criminaliteitscijfers onder Marokkanen en Turken eigenlijk is gedaald ?
Of wat is je punt ?
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:56 schreef Xa1pt het volgende:
Met mensen die moslims structureel wantrouwen en liever vandaag dan morgen zien vertrekken zie jij een oplossing voor ogen? Ik ben wel benieuwd welke.
En weer blijk je maar niet te snappen waar dat wantrouwen wegkomt :?

Zie jij dat Nederlanders (of inwoners in andere Europese landen) Boedhisten structureel wantrouwen ?
Nee he ?
Hoe zou dat nou komen ?
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:15 schreef timmmmm het volgende:
Ik durf ook wel te stellen dat dat met onwetenfheid en racisme te maken heeft en weinig met de maatschappij, dat soort mensen
Onwetendheid waarmee ?
En wat heeft racisme er mee te maken ?
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 23:44 schreef Xa1pt het volgende:
Nu doe je net alsof de bezwaren en het wantrouwen en criminaliseren wel een redelijke of gegronde basis of oorzaak hebben. Dat is dus niet zo.
Doe toch verdomme niet zo naief man 8)7
Deradicaliseringsprogramma`s overal, (lokale) overheden en politie die continu in gesprek gaan met moskeeën en "islamitische centrums"

Allemaal flauwekul zeker ?

En voordat je zegt waarom ik het nu wel over de islam en moskeeën heb in plaats van alleen over Turken en Marokkanen:
Dat hangt veel met elkaar samen natuurlijk, Turken en Marokkanen hebben vaak hun "eigen" aparte moskeeen.
pi_176557762
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 23:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat geldt al voor het overgrote deel. Nu doe je net alsof de bezwaren en het wantrouwen en criminaliseren wel een redelijke of gegronde basis of oorzaak hebben. Dat is dus niet zo.
Ik zeg niet dat het niet heel vaak goed gaat. Ik zeg dat het nog te vaak fout gaat. Ik zeg dat ook wanneer het wel goed gaat er alsnog segregatie is, dat een aanzienlijk aandeel van die mensen qua werkeloosheid vaak nog te hoog scoren, dat mensen onvoldoende de taal spreken. Dat mag dan wel geen gigantisch percentage zijn, die absolute groep is groot. Juist jij als links persoon zou dat moeten erkennen en samen met mij moeten prediken daar wat aan te doen; je ontkent het echter en laat vele mensen achter want "niet iedereen is zo". Dat is van dat domme VVD geneuzel om elk sociale vangnet weg te halen, maar dan gezien vanuit links of zoiets. Ik kan er werkelijk niet bij met mijn hoofd.
pi_176557929
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 01:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet heel vaak goed gaat. Ik zeg dat het nog te vaak fout gaat. Ik zeg dat ook wanneer het wel goed gaat er alsnog segregatie is, dat een aanzienlijk aandeel van die mensen qua werkeloosheid vaak nog te hoog scoren, dat mensen onvoldoende de taal spreken. Dat mag dan wel geen gigantisch percentage zijn, die absolute groep is groot. Juist jij als links persoon zou dat moeten erkennen en samen met mij moeten prediken daar wat aan te doen; je ontkent het echter en laat vele mensen achter want "niet iedereen is zo". Dat is van dat domme VVD geneuzel om elk sociale vangnet weg te halen, maar dan gezien vanuit links of zoiets. Ik kan er werkelijk niet bij met mijn hoofd.

Je noemt een aantal dingen om het wantrouwen en het criminaliseren van moslims tegen te gaan. Die zijn echter al aan de orde van de dag, het probleem is er echter nog steeds, dus is het ook geen oplossing.
pi_176558162
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 01:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je noemt een aantal dingen om het wantrouwen en het criminaliseren van moslims tegen te gaan. Die zijn echter al aan de orde van de dag, het probleem is er echter nog steeds, dus is het ook geen oplossing.
Jij weet ook dat wanneer ik het over het aanpakken van de genoemde problemen heb, ik daar een andere oplossing in zie dan de "oplossingen" die nu aan de gang zijn. En ik ben er ook van overtuigd dat die oplossingen zorgen voor een opener, veiliger en net zo inclusief of zelfs inclusiever Nederland.
pi_176558618
Nieuwe video over een geheime deal uit 1963 tussen de NAM en de staat. Dit gaat nog wel een staartje krijgen.
pi_176559098
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 05:04 schreef KdwPPr het volgende:
Nieuwe video over een geheime deal uit 1963 tussen de NAM en de staat. Dit gaat nog wel een staartje krijgen.
Die reactie van hem op GL _O-

Word steeds meer fan van die god

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2018 06:04:40 ]
pi_176559470
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 02:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij weet ook dat wanneer ik het over het aanpakken van de genoemde problemen heb, ik daar een andere oplossing in zie dan de "oplossingen" die nu aan de gang zijn. En ik ben er ook van overtuigd dat die oplossingen zorgen voor een opener, veiliger en net zo inclusief of zelfs inclusiever Nederland.
Welke oplossingen dan zoal?
  woensdag 17 januari 2018 @ 08:09:17 #178
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176559531
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 06:04 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Die reactie van hem op GL _O-

Word steeds meer fan van die god
Dit van de man die vind dat anonieme donateurs tot 200.000 euro aan een politieke partij mogen schenken. En dan het lef hebben te beginnen over invloeden van bedrijven.

Laat me alstublieft niet lachen zeg.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 17 januari 2018 @ 08:22:42 #179
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176559627
https://www.vice.com/nl/a(...)orum-voor-democratie


Debattraining van Yernaz aan een groepje 20 jarigen met een wapenfetish. Wat een club om bij te horen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176559728
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 08:22 schreef Ryon het volgende:
https://www.vice.com/nl/a(...)orum-voor-democratie


Debattraining van Yernaz aan een groepje 20 jarigen met een wapenfetish. Wat een club om bij te horen.
Wapenfetish doel je hierop?

quote:
Dan is het tijd om in groepen te debatteren. We nemen stelling in over uitspraken als: ‘intentie is belangrijker in een vriendschap dan resultaat’ en ‘vuurwapenbezit zou legaal moeten zijn voor alle winkel- en huiseigenaren’.
  woensdag 17 januari 2018 @ 08:46:45 #181
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176559815
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 08:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit van de man die vind dat anonieme donateurs tot 200.000 euro aan een politieke partij mogen schenken. En dan het lef hebben te beginnen over invloeden van bedrijven.
Nou wauw zeg, 2 ton, wat een immens bedrag. :') Je beseft dat bedrijven meestal een flink grotere portemonnee hebben?
  woensdag 17 januari 2018 @ 08:48:28 #182
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176559825
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

visserij, wat eigenlijk een vreemde, gelegaliseerde vorm van stropen is
Visser is naast prostituee zo'n beetje het oudste beroep ter wereld. :')
  woensdag 17 januari 2018 @ 08:54:37 #183
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176559894
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 08:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nou wauw zeg, 2 ton, wat een immens bedrag. :') Je beseft dat bedrijven meestal een flink grotere portemonnee hebben?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_176559965
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 08:22 schreef Ryon het volgende:
https://www.vice.com/nl/a(...)orum-voor-democratie


Debattraining van Yernaz aan een groepje 20 jarigen met een wapenfetish. Wat een club om bij te horen.
Whehe verloopt wel precies zoals je verwacht. De aanhangers ook lekker typerend omschreven.
pi_176559983
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 08:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nou wauw zeg, 2 ton, wat een immens bedrag. :') Je beseft dat bedrijven meestal een flink grotere portemonnee hebben?
Als een bedrijf of een buitenlandse organisatie zo’n bedrag (of minder) in een partij stopt. Dan zou dat toch openbaar gemaakt moeten worden? Ik vind dergelijke transparantie rondom het openbaar bestuur erg belangrijk.
pi_176560025
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als een bedrijf of een buitenlandse organisatie zo’n bedrag (of minder) in een partij stopt. Dan zou dat toch openbaar gemaakt moeten worden? Ik vind dergelijke transparantie rondom het openbaar bestuur erg belangrijk.
Het "partijkartel" moet volgens Sjerrie kennelijk vervangen worden door het "bedrijfskartel". :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176560034
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 08:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nou wauw zeg, 2 ton, wat een immens bedrag. :') Je beseft dat bedrijven meestal een flink grotere portemonnee hebben?
En jij vindt het dus wel wenselijk als Unilever, Shell en KLM morgen ieder twee ton aan de VVD kunnen overmaken als bedankje voor afschaffing van de dividendbelasting zonder dat het ergens in de boeken hoeft te komen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176560050
Stel je voor dat Amnestty International(willekeurig voorbeeld) 2 ton aan GL of D66 zou schenken. Men zou ontploffen hier. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176560218
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:06 schreef xpompompomx het volgende:
Stel je voor dat Amnestty International(willekeurig voorbeeld) 2 ton aan GL of D66 zou schenken. Men zou ontploffen hier. _O-
Ben ook wel benieuwd wat ze bijvoorbeeld van buitenlandse financiering van moskeeën vinden :).
pi_176560224
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd wat ze bijvoorbeeld van buitenlandse financiering van moskeeën vinden :).
Geen probleem waarschijnlijk. Zulke dingen hoef je dan ook niet in de openbaarheid te doen. :Y
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176560225
De steun van Soros aan pro-EU campagnes kunnen ze overigens ook waarderen.
pi_176560228
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:06 schreef xpompompomx het volgende:
Stel je voor dat Amnestty International(willekeurig voorbeeld) 2 ton aan GL of D66 zou schenken. Men zou ontploffen hier. _O-
Of een Turkse organisatie in Nederland die 2 ton aan DENK schenkt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176560455
Baardje van baudet ^O^

Staat hem goed
  woensdag 17 januari 2018 @ 09:37:01 #194
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176560501
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:
De enige reden dat het verbod op pulsvisserij er komt, is dat de vissers in de andere landen hun investeringen niet zo ver hebben, zodat de concurrentie niet gelijk is.
Dat de Nederlandse vissers ook enorme investeringen hebben gedaan waar ze nu niks mee kunnen maakt verder niet mee.

Nee hoor, de EU werkt helemaal niet belemmerend of zo.

Snap niet dat dat gepikt wordt door de regering.
EU is dan ook een douane unie met een one size fits all beleid wat zeer belemmerend kan werken voor individuele lidstaten. Dit is een goed voorbeeld hiervan.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 17 januari 2018 @ 09:40:15 #195
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176560575
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het klopt dat ik dat wil, en lijkt mij helemaal niet onterecht. ;)

[..]

Openstaan voor wat er uit dat rechtse kamp komt is een beetje zoals openstaan voor Flat Earth believers. De standpunten zijn zo ridicuul dat je er gewoon niet zinnig op kunt reageren. Dat ligt niet aan de mensen die niet behoren tot die xenofobe groep of hun reacties daarop.
Rechtse kamp staat gelijk aan die xenofobe groep ? Ja als je er zo over denkt snap ik ook waarom je 1 kant de schuld geeft. Lekker generaliserend.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176560582
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:37 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

EU is dan ook een douane unie met een one size fits all beleid wat zeer belemmerend kan werken voor individuele lidstaten. Dit is een goed voorbeeld hiervan.
Aha en anders zouden landen geen afspraken maken over visserij die negatief uit kunnen pakken voor individuele landen?

Of zou men volgens de FvD filosofie ook stoppen met afspraken over dit soort onderwerpen?
  woensdag 17 januari 2018 @ 09:52:11 #197
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176560771
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha en anders zouden landen geen afspraken maken over visserij die negatief uit kunnen pakken voor individuele landen?

Of zou men volgens de FvD filosofie ook stoppen met afspraken over dit soort onderwerpen?
Hangt er vanaf, maar dan zijn ze er in ieder geval wel zelf mee akkoord gegaan. Nu word het opgelegd.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176560888
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:52 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf, maar dan zijn ze er in ieder geval wel zelf mee akkoord gegaan. Nu word het opgelegd.
En in een andere situatie kan een los land zich wel onttrekken aan afspraken? Je hebt geloof ik een wat naďef beeld van internationale afspraken ;).
  woensdag 17 januari 2018 @ 10:05:37 #199
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176560980
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En in een andere situatie kan een los land zich wel onttrekken aan afspraken? Je hebt geloof ik een wat naďef beeld van internationale afspraken ;).
Hangt natuurlijk van je onderhandelingspositie af. Maar in beginsel beslis je zelf over je eigen wateren en de manier hoe die bevist worden. Daar voeren Noorwegen en de EU ook gewoon onderhandelingen over.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 17 januari 2018 @ 10:12:33 #200
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176561100
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:05 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Hangt natuurlijk van je onderhandelingspositie af. Maar in beginsel beslis je zelf over je eigen wateren en de manier hoe die bevist worden. Daar voeren Noorwegen en de EU ook gewoon onderhandelingen over.
Want vis houdt zich aan landsgrenzen inderdaad, waardoor je echt nul rekening met elkaar hoeft te houden. :Y
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_176561126
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:05 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Hangt natuurlijk van je onderhandelingspositie af. Maar in beginsel beslis je zelf over je eigen wateren en de manier hoe die bevist worden. Daar voeren Noorwegen en de EU ook gewoon onderhandelingen over.
Onze eigen wateren strekken zich uit tot 22 km buiten de kust. Gaat wel druk worden denk ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 17 januari 2018 @ 10:16:52 #202
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176561172
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Want vis houdt zich aan landsgrenzen inderdaad, waardoor je echt nul rekening met elkaar hoeft te houden. :Y
Waar zeg ik dat ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 17 januari 2018 @ 10:18:17 #203
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176561193
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Onze eigen wateren strekken zich uit tot 22 km buiten de kust. Gaat wel druk worden denk ik.
Ik ben bang dat ik je punt even mis.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176561276
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:18 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik je punt even mis.
Je mag best over je eigen wateren beslissen, maar de Nederlandse wateren zijn niet zo groot dat we lekker uitsluitend in onze eigen wateren kunnen vissen.

Je ontkomt dus niet aan afspraken met andere landen over dit soort dingen. Beetje kut dat die afspraak in ons nadeel uitvalt, maar doen alsof we uit de EU kunnen stappen en dan overal mogen pulsvissen is ook een wat rooskleurige voorstelling van zaken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 17 januari 2018 @ 10:34:18 #205
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176561473
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je mag best over je eigen wateren beslissen, maar de Nederlandse wateren zijn niet zo groot dat we lekker uitsluitend in onze eigen wateren kunnen vissen.

Je ontkomt dus niet aan afspraken met andere landen over dit soort dingen. Beetje kut dat die afspraak in ons nadeel uitvalt, maar doen alsof we uit de EU kunnen stappen en dan overal mogen pulsvissen is ook een wat rooskleurige voorstelling van zaken.
Ik heb dan ook nergens beweerd dat als we uit de EU zouden stappen we dan overal naar hartenlust mogen vissen op onze manier. Ik gaf alleen aan dat dit een goed voorbeeld is van het "onze size fits all" beleid dat in ons nadeel werkt.

Maar ik ben het wel met je eens dat onze onderhandelingspositie in deze niet echt bijster goed is en we weinig keus hebben.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176563954
Ik weet niet of het al eerder voorbij is gekomen. Ik kwam FvD net tegen in een video van Ronald Bernard:
Ik laat even in het midden wat ik van de video vind. Ongeacht of het waarheid is, is het een interessante video. Hij zegt:

"Wie zegt er nu in het verkiezingsprogramma dat het totale monetaire economische systeem compleet moet veranderen? Dat de banken eruit moeten zoals we ze nu kennen. Ik heb er wel één gevonden. Maar als het gaat over de grotere partijen die nu zeg maar op het toneel zitten, want zelfs zo'n Forum voor Democratie mag blij zijn als ze nu met 1 zeteltje aan mogen schuiven. Dus laat staan dat de partijen waar je werkelijk iets van mag verwachten van grote veranderingen, die zitten onder het radar. Die komen niet eens in beeld. Terwijl daar zitten burger initiatieven bij, die een heel zuiver programma hebben, wat ons werkelijk gaat dienen. Want daar gaat het om he. En potentie hebben."
pi_176564542
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En in een andere situatie kan een los land zich wel onttrekken aan afspraken? Je hebt geloof ik een wat naďef beeld van internationale afspraken ;).
In een "los land" vertelt niemand je dat dit soort ontwikkelingen niet mag. Je doet nu alsof IJsland Nederland had vertelt: jo doe ff niet dat pulsvissen en Nederland dan zegt: oke. Dat pulsvissen is gewoon een technisch betere variant van vissen met een zinkend net. Minder uitstoot, goedkoper en minder schade aan het milieu. Beter voor iedereen en alles, behalve de Fransen, want die hebben geen geld om te investeren.

Dat er nog zoiets is als vangstquota heeft daar echt geen zak mee te maken. Of moeten we allemaal met ons hengeltje naar de noordzee toe ofzo?

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr.Major op 17-01-2018 13:32:52 ]
  woensdag 17 januari 2018 @ 13:32:24 #208
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176564722
Ook in peiling Parool en AT5 3 zetels voor FVD in de hoofdstad.

https://www.parool.nl/ams(...)-op-debuut~a4557471/
pi_176564887
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:26 schreef Mr.Major het volgende:
Dat pulsvissen is gewoon een technisch betere variant van vissen met een zinkend net. Minder uitstoot, goedkoper en minder schade aan het milieu.
Nou ja, dat weten we dus allemaal nog niet he, daar wordt momenteel onderzoek naar gedaan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176565762
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou ja, dat weten we dus allemaal nog niet he, daar wordt momenteel onderzoek naar gedaan.
Jawel. Alhoewel, het enige dat nog niet zeker is, is de schade voor het milieu. Maar het beeld is dat het positief is. Wat ook vrij logisch is. Je hoeft het namelijk alleen maar beter te doen dan metalen kabels die de zeebodem omharken. Maar goed, misschien dat we die resultaten moeten afwachten voordat we een beslissing nemen... 400 Nederlandse families zijn hiervan afhankelijk las ik.
pi_176565888
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel. Maar het beeld is dat het positief is. Wat ook vrij logisch is. Maar goed, misschien dat we die resultaten moeten afwachten voordat we een beslissing nemen...
Eigenlijk weten we alleen zeker dat er minder CO2 uitgestoten wordt omdat die installaties lichter zijn, dus dat is wel positief. Over de schade voor het milieu weten we op de lange termijn nog niets, maar op de korte termijn lijkt het in ieder geval niet slechter te zijn dan een ketting over de bodem te slepen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176566395
quote:
2s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Eigenlijk weten we alleen zeker dat er minder CO2 uitgestoten wordt omdat die installaties lichter zijn, dus dat is wel positief. Over de schade voor het milieu weten we op de lange termijn nog niets, maar op de korte termijn lijkt het in ieder geval niet slechter te zijn dan een ketting over de bodem te slepen.
We weten ook dat het voor minder bijvangst zorgt. Wel heeft het invloed op haaien, die zeer gevoelig zijn voor elektrische signalen, omdat ze daarmee jagen. Voor pulskorvisserij worden stroomstootjes van 15V gebruikt.
https://unitedfishauction(...)n/61-pulskorvisserij

Hier staat bovendien dat dit per week 19.000 liter diesel bespaart.

https://www.rug.nl/research/portal/files/14692982/Rap71.pdf
In dit onderzoek van de RuG wordt het gedrag van haaien bestudeerd. Hier wordt ook een vergelijking gemaakt met stroomkabels welke door de noordzee lopen. Een kwantitatieve analyse bleef echter uit. (Kom op jongens, dat had gemoeten). Als ik dat voor hen doe lijkt de, bovendien permanent aanwezige stroomkabel welke dan ook een fysieke barriere voor de haaien en roggen vormt, een vele malen sterker veld te hebben (maar hier ben ik niet helemaal zeker van).

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr.Major op 17-01-2018 14:46:26 ]
pi_176566432
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

We weten ook dat het voor minder bijvangst zorgt. Wel heeft het invloed op haaien, die zeer gevoelig zijn voor elektrische signalen, omdat ze daarmee jagen. Voor pulskorvisserij worden stroomstootjes van 15V gebruikt.
https://unitedfishauction(...)n/61-pulskorvisserij

Hier staat bovendien dat dit per week 19.000 liter diesel bespaart.
Ik denk ook dat het best een mooie vervanger van de huidige techniek is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176566472
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het best een mooie vervanger van de huidige techniek is.
Dat is dan balen ;) Om het nog stelliger te zeggen: het is jammer dat we terug moeten naar een oudere techniek, waarvan de kans behoorlijk groot is dat het slechter is voor klimaat en milieu, waarmee we ook nog eens een aantal ondernemingen in onmogelijk vaarwater loodsen, omdat de fransen de investeringen tegenhouden.

[ Bericht 19% gewijzigd door Mr.Major op 17-01-2018 14:58:58 ]
pi_176567117
https://www.rtlz.nl/opini(...)voor-de-persvrijheid

D44 minister Orwellongren is een gevaar voor de persvrijheid
pi_176567177
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:12 schreef Mr.Major het volgende:
https://www.rtlz.nl/opini(...)voor-de-persvrijheid

D44 minister Orwellongren is een gevaar voor de persvrijheid
Nogal grote woorden voor iemand die niet weet hoe dat bestrijden van nepnieuws er uit komt te zien.
pi_176567455
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:12 schreef Mr.Major het volgende:
https://www.rtlz.nl/opini(...)voor-de-persvrijheid

D44 minister Orwellongren is een gevaar voor de persvrijheid
Volledig mee eens.
Dat "WE MOETEN BANG ZIJN VOOR RUSLAND!"gejank gaat nergens over. Temeer omdat ze nieteens met concrete voorbeelden komen van nepnieuws hier in NL door Rusland.

quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nogal grote woorden voor iemand die niet weet hoe dat bestrijden van nepnieuws er uit komt te zien.
quote:
Minister Ollongren suggereerde in het tv-programma WNL Op Zondag al een systeem van vergunningen voor sociale media. Vergunningen voor websites en kranten is de volgende stap.
Als dat die kant op gaat lijkt me dat uitermate zorgwekkend. Maar EU-extremisten als Remlof en co vinden het vast fantastisch.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_176567626
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Volledig mee eens.
Dat "WE MOETEN BANG ZIJN VOOR RUSLAND!"gejank gaat nergens over. Temeer omdat ze nieteens met concrete voorbeelden komen van nepnieuws hier in NL door Rusland.

[..]

Daarvoor hoef je toch enkel de twitteraccount van Baudet in de gaten te houden? Die gelooft bijvoorbeeld iedere Russische lezing over het neerhalen van MH17.
pi_176567807
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nogal grote woorden voor iemand die niet weet hoe dat bestrijden van nepnieuws er uit komt te zien.
Deze inhoudelijke bijdrage daarentegen is van zeer hoge kwaliteit. Het probleem zit 'm in het principiele bezwaar, dus daar gaan we al. Ook zei Ollongren er wat haar betreft vergunningen mogen komen voor media in WNL. Alles wat een significant effect het op de verspreiding of het maken van nieuws is onwenselijk.

Het probleem bestaat niet eens: er is geen enigszins relevante invloed van nepnieuws, bewust danwel onbewust op de Nederlandse bevolking.
pi_176567813
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je toch enkel de twitteraccount van Baudet in de gaten te houden? Die gelooft bijvoorbeeld iedere Russische lezing over het neerhalen van MH17.
Jij krijgt van mij bij deze reactie een stempel voor nepnieuws. Als tag krijg jij de zinsnede: deze gebruiker staat erom bekend nepnieuws te verspreiden. Je naam wordt in rood weergegeven.

Maar we verbieden niks :')
pi_176567882
Als het FvD met dit idee zou komen zou iedereen hier pagina's lang (terecht) FASCISME schreeuwen _O-
pi_176567904
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij krijgt van mij bij deze reactie een stempel voor nepnieuws. Als tag krijg jij de zinsnede: deze gebruiker staat erom bekend nepnieuws te verspreiden. Je naam wordt in rood weergegeven.

Maar we verbieden niks :')
Zou een prima toevoeging zijn bij bijna iedere politicus.
pi_176569942
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Deze inhoudelijke bijdrage daarentegen is van zeer hoge kwaliteit. Het probleem zit 'm in het principiele bezwaar, dus daar gaan we al. Ook zei Ollongren er wat haar betreft vergunningen mogen komen voor media in WNL. Alles wat een significant effect het op de verspreiding of het maken van nieuws is onwenselijk.

Het probleem bestaat niet eens: er is geen enigszins relevante invloed van nepnieuws, bewust danwel onbewust op de Nederlandse bevolking.
Met dat laatste ben ik het eens maar je grote woorden over dat ze een gevaar voor de persvrijheid is slaat helemaal nergens op.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nepnieuws-a1585422

Meer toezicht en betere samenwerking zijn geen belemmering voor persvrijheid.
pi_176574481
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het eens maar je grote woorden over dat ze een gevaar voor de persvrijheid is slaat helemaal nergens op.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nepnieuws-a1585422

Meer toezicht en betere samenwerking zijn geen belemmering voor persvrijheid.
Dan hoef je het ook niet te doen lijkt mij
pi_176574542
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dan hoef je het ook niet te doen lijkt mij
Nepnieuws is best een probleem. 1 van de belangrijke factoren in de opkomst van het moderne populisme is dat de hoeveelheid nieuws is vertienvoudigd terwijl de kwaliteit meer dan gehalveerd is.

Dat is de donkere kant van het moderne informatietijdperk.

Overigens denk ik niet dat toezicht dat probleem zal oplossen. Maar "niet nodig" lijkt me ook wat makkelijk. Er is wel echt een probleem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:37:16 #226
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176576206
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nepnieuws is best een probleem. 1 van de belangrijke factoren in de opkomst van het moderne populisme is dat de hoeveelheid nieuws is vertienvoudigd terwijl de kwaliteit meer dan gehalveerd is.

Dat is de donkere kant van het moderne informatietijdperk.

Overigens denk ik niet dat toezicht dat probleem zal oplossen. Maar "niet nodig" lijkt me ook wat makkelijk. Er is wel echt een probleem.
Het probleem is mijn inziens vooral dat ook de main stream media nepnieuws verspreiden. Halve of hele leugens, gekleurde perspectieven, idiote complottheorieen.

Vooral in Amerika is het de laatste tijd verergerd.

Pew: US media bias ranks worst in the world

http://www.washingtonexam(...)orld/article/2645644

Dat, en niet nepnieuws op Facebook of Infowars of whatever, is de voornaamste reden voor rijzend populisme. Mensen zijn het vertrouwen kwijt. Mensen hebben toegang tot de werkelijkheid, kunnen vaak zelf uitvissen wat er niet klopt aan de beelden die journalisten scheppen. En die journalisten kunnen daar maar moeilijk aan wennen.
pi_176576262
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:04 schreef Ludachrist het volgende:
En jij vindt het dus wel wenselijk als Unilever, Shell en KLM morgen ieder twee ton aan de VVD kunnen overmaken als bedankje voor afschaffing van de dividendbelasting zonder dat het ergens in de boeken hoeft te komen?
Die doen dat veel slimmer natuurlijk, in ruil wat mooie regelingen krijgen VVDers weer lucratieve baantjes bij die bedrijven :D
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:06 schreef xpompompomx het volgende:
Stel je voor dat Amnestty International(willekeurig voorbeeld) 2 ton aan GL of D66 zou schenken. Men zou ontploffen hier. _O-
Ook daar gaat dat slimmer, GL en D66 slapen zowat in hetzelfde bed met Amnesty.
Donaties zijn daar niet eens nodig.
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:44:32 #228
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176576351
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:39 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die doen dat veel slimmer natuurlijk, in ruil wat mooie regelingen krijgen VVDers weer lucratieve baantjes bij die bedrijven :D

[..]

Ook daar gaat dat slimmer, GL en D66 slapen zowat in hetzelfde bed met Amnesty.
Donaties zijn daar niet eens nodig.
Dat er nog mensen zo naďef zijn dat ze denken dat je dit soort 'vriendendiensten' kunt voorkomen of inzichtelijk maken. :')
pi_176576490
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:44 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat er nog mensen zo naďef zijn dat ze denken dat je dit soort 'vriendendiensten' kunt voorkomen of inzichtelijk maken. :')
Hoe beter inzichtelijk, hoe eenvoudiger het op te sporen is. Het meeste valt namelijk echt wel op als je een beetje graaft. Daarom pleit ik eerder voor meer openheid dan voor minder zoals de FvD wil.
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:52:27 #230
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176576535
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe beter inzichtelijk, hoe eenvoudiger het op te sporen is. Het meeste valt namelijk echt wel op als je een beetje graaft. Daarom pleit ik eerder voor meer openheid dan voor minder zoals de FvD wil.
Zoals gezegd, schattig naďef.

Ik vind overigens dat politieke partijen elke euro die ze binnenkrijgen moeten verantwoorden, maar dat terzijde.
pi_176576663
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zoals gezegd, schattig naďef.

Ik vind overigens dat politieke partijen elke euro die ze binnenkrijgen moeten verantwoorden, maar dat terzijde.
Als het toch geen nut heeft, waarom zou dat dan moeten :P?
  woensdag 17 januari 2018 @ 22:05:51 #232
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176576848
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als het toch geen nut heeft, waarom zou dat dan moeten :P?
Omdat er meer redenen zijn dan de zoektocht naar schimmige complotjes.
pi_176576881
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 22:05 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Omdat er meer redenen zijn dan de zoektocht naar schimmige complotjes.
Ok.
  woensdag 17 januari 2018 @ 22:10:49 #234
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176576951
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2018 22:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok.
Die steun vanuit discutabele hoek krijg je hoe dan ook sowieso alleen in beeld als je het ook voor kleine giften openbaar maakt.

Maar belangrijker nog, ik vind ook de middelen uit reguliere hoek interessant en grote particuliere giften. En door die openbaar te maken, maak je het de traditionele partijen automatisch moeilijker.
pi_176577022
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het probleem is mijn inziens vooral dat ook de main stream media nepnieuws verspreiden. Halve of hele leugens, gekleurde perspectieven, idiote complottheorieen.

Vooral in Amerika is het de laatste tijd verergerd.
Het probleem is vooral dat zulk nieuws "succesvol" is, in die zin dat het veel kijkers / lezers trekt.

De markt voor nieuws is tegenwoordig vooral vraag-gericht. Dat is de kern van het probleem. Wat werkelijk het nieuws is is natuurlijk niet afhankelijk van wat wij met z'n allen graag horen of interessant vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 17-01-2018 22:34:08 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176577141
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 22:10 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Die steun vanuit discutabele hoek krijg je hoe dan ook sowieso alleen in beeld als je het ook voor kleine giften openbaar maakt.

Maar belangrijker nog, ik vind ook de middelen uit reguliere hoek interessant en grote particuliere giften. En door die openbaar te maken, maak je het de traditionele partijen automatisch moeilijker.
De tradionele partijen zijn al vrij open. Juist partijen als PVV en FvD doen hier moeilijk over.
  woensdag 17 januari 2018 @ 22:21:09 #237
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176577218
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 22:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De tradionele partijen zijn al vrij open. Juist partijen als PVV en FvD doen hier moeilijk over.
Ja, anders lees je mijn post nog een keer en doe je een tweede poging.

'Vrij' open is zinloos.
pi_176577605
Pff, de financiering van politieke partijen in Nederland lijkt me eerlijk gezegd helemaal niet zo boeiend. Het voelt BNW-erig aan, en die zoektocht is sowieso - politiek gezien - inhoudsloos.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176578809
De opmerking van Baudet erover ook ondoordacht en past ook totaal niet binnen zijn gedachtengoed. Ik kan me niet voorstellen dat hij daar ook maar een seconde lang zijn intellectuele vermogens aan heeft besteed. Komt er ook nooit doorheen als hij er iets mee zou doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 18-01-2018 00:05:45 ]
pi_176579655
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nepnieuws is best een probleem. 1 van de belangrijke factoren in de opkomst van het moderne populisme is dat de hoeveelheid nieuws is vertienvoudigd terwijl de kwaliteit meer dan gehalveerd is.

Dat is de donkere kant van het moderne informatietijdperk.

Overigens denk ik niet dat toezicht dat probleem zal oplossen. Maar "niet nodig" lijkt me ook wat makkelijk. Er is wel echt een probleem.
De opkomst van populisme (for what it's worth) is enkel te danken aan onvoldoende vertegenwoordiging door andere vertegenwoordigers.
pi_176579727
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het probleem is mijn inziens vooral dat ook de main stream media nepnieuws verspreiden. Halve of hele leugens, gekleurde perspectieven, idiote complottheorieen.

Vooral in Amerika is het de laatste tijd verergerd.

Pew: US media bias ranks worst in the world

http://www.washingtonexam(...)orld/article/2645644

Dat, en niet nepnieuws op Facebook of Infowars of whatever, is de voornaamste reden voor rijzend populisme. Mensen zijn het vertrouwen kwijt. Mensen hebben toegang tot de werkelijkheid, kunnen vaak zelf uitvissen wat er niet klopt aan de beelden die journalisten scheppen. En die journalisten kunnen daar maar moeilijk aan wennen.
Amerikaans nieuws is echt van inferieure kwaliteit. Echt te triest voor woorden.

Dat is inderdaad een probleem. Men weet dat de mainstreammedia een bepaald narratief hanteert, en niet gewoon het nieuws rauw op je dak gooit. Ook verschaft het gewoon te weinig informatie, dus enkel aan het journaal en de krant heb je vaak te weinig informatie. Men doet zelf onderzoek, en juist door een combinatie van linkse en rechtse media krijg je beiden kanten van het verhaal mee. Je kan beter gekleurd nieuws kijken en weten dat het gekleurd is, dan dat je main stream nieuws krijgt en niet weet wat je precies met de informatie moet.
  donderdag 18 januari 2018 @ 06:56:37 #242
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176580869
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 23:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De opkomst van populisme (for what it's worth) is enkel te danken aan onvoldoende vertegenwoordiging door andere vertegenwoordigers.
Ja, draai het maar om. Lekker makkelijk.

De opkomst van het populisme is vooral te danken aan de achterlijkheid van het volk en een tijdgeest waarin minder informatie als waardevoller wordt beschouwd als een genuanceerd verhaal.

Het hele punt van een parlementaire democratie is natuurlijk dat het volk zichzelf vertegenwoordigd. Je krijgt dus de leiders die je verdient.
pi_176581056
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 23:22 schreef Mr.Major het volgende:
De opmerking van Baudet erover ook ondoordacht en past ook totaal niet binnen zijn gedachtengoed. Ik kan me niet voorstellen dat hij daar ook maar een seconde lang zijn intellectuele vermogens aan heeft besteed. Komt er ook nooit doorheen als hij er iets mee zou doen.
Dit soort dommige dingen roepen is toch juist typerend voor zijn intellectuele vermogen?
pi_176581069
Maar goed, Nanninga bij het AT5 debat aan alle kanten afgedroogd door de kandidaat van Denk begrijp ik. Nog altijd de gedroomde kandidaat?
  donderdag 18 januari 2018 @ 07:49:18 #245
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176581163
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 07:37 schreef 99.999 het volgende:
Maar goed, Nanninga bij het AT5 debat aan alle kanten afgedroogd door de kandidaat van Denk begrijp ik. Nog altijd de gedroomde kandidaat?
De dag dat je van Nanninga gaat dromen, in welke rol dan ook, wordt het tijd om D66 te stemmen (om die pil van Drion er door te krijgen).
pi_176581381
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 07:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De dag dat je van Nanninga gaat dromen, in welke rol dan ook, wordt het tijd om D66 te stemmen (om die pil van Drion er door te krijgen).
Goed punt. Enkelen hier vonden haar een zeer geschikte kandidaat.
  donderdag 18 januari 2018 @ 08:41:04 #247
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176581685
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goed punt. Enkelen hier vonden haar een zeer geschikte kandidaat.
Ow, dat snap ik niet. Ik denk dat ze in de kroeg best gezellig is, maar ik vrees dat ze vrij weinig benul heeft van politiek.

Net als Baudet geeft ze haar bek te vaak een duw om er vervolgens achter te komen dat het enorm backfired als je niet even nadenkt over wat je roept. Nanninga is daar nog veel extremer in, waardoor ongeloofwaardigheid op de loer ligt.

Dat is jammer, want inhoudelijk zitten ze bij een partij die best iets goeds toevoegt aan het politieke spectrum.
pi_176581719
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]


Dat is jammer, want inhoudelijk zitten ze bij een partij die best iets goeds toevoegt aan het politieke spectrum.
Wat voegen ze dan toe? Veel meer dan een PVV 2.0 is het toch nog niet?
pi_176582028
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:39 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die doen dat veel slimmer natuurlijk, in ruil wat mooie regelingen krijgen VVDers weer lucratieve baantjes bij die bedrijven :D

'Dat gebeurt toch al' lijkt me geen argument om het nog maar wat makkelijker te maken voor bedrijven om invloed uit te oefenen binnen politieke partijen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 18 januari 2018 @ 09:21:53 #250
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176582233
quote:
7s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat voegen ze dan toe? Veel meer dan een PVV 2.0 is het toch nog niet?
Die discussie ga ik met jou niet nog een keer voeren. Je hebt eerder al diverse malen aangetoond dat je namelijk totaal niet openstaat voor argumenten en alleen je eigen vooringenomen onwaarheden blijft herhalen.
pi_176582337
Eigenlijk zouden we hier even een quizje moeten houden.... lijst van stellingen, standpunten en uitspraken, en dan proberen te raden of ze van PVV of van FvD komen.

Lijkt me eerlijk gezegd niet heel eenvoudig. (Buiten kreten zoals 'kopvoddentax' natuurlijk.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176582361
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:21 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Die discussie ga ik met jou niet nog een keer voeren. Je hebt eerder al diverse malen aangetoond dat je namelijk totaal niet openstaat voor argumenten en alleen je eigen vooringenomen onwaarheden blijft herhalen.
Kom dan ook een keer met serieuze argumenten. Wat onderscheidt de FvD nu daadwerkelijk van de PVV waardoor dit echt wat toevoegt aan het politieke spectrum?
  donderdag 18 januari 2018 @ 10:18:13 #253
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176583279
quote:
7s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kom dan ook een keer met serieuze argumenten. Wat onderscheidt de FvD nu daadwerkelijk van de PVV waardoor dit echt wat toevoegt aan het politieke spectrum?
Zoals gezegd, niet meer met jou.
pi_176583679
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zoals gezegd, niet meer met jou.
Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd wat jij dan bedoelt met "toevoeging aan het politieke spectrum".

De toon van FvD is anders, maar de inhoud? Ik heb nog niet veel verschillen kunnen ontdekken. Het zijn exact dezelfde thema's en dezelfde ideeën over die thema's. Migratie, behoud van cultuur, Europa, etc.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176585441
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 07:37 schreef 99.999 het volgende:
Maar goed, Nanninga bij het AT5 debat aan alle kanten afgedroogd door de kandidaat van Denk begrijp ik. Nog altijd de gedroomde kandidaat?
Is dat echt zo? Is dat ook objectief zo? Heb je ook de debatten met GL en D66 gezien? Tegen GL ging prima en tegen D66 ging goed.
pi_176585544
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd wat jij dan bedoelt met "toevoeging aan het politieke spectrum".

De toon van FvD is anders, maar de inhoud? Ik heb nog niet veel verschillen kunnen ontdekken. Het zijn exact dezelfde thema's en dezelfde ideeën over die thema's. Migratie, behoud van cultuur, Europa, etc.
Ze maken wel veel jongeren politiek bewust, dat vind ik wel een positieve ontwikkeling.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176585675
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd wat jij dan bedoelt met "toevoeging aan het politieke spectrum".

De toon van FvD is anders, maar de inhoud? Ik heb nog niet veel verschillen kunnen ontdekken. Het zijn exact dezelfde thema's en dezelfde ideeën over die thema's. Migratie, behoud van cultuur, Europa, etc.
De ideeën en thema's komen zeker overeen, maar het gaat ook om de uitwerking en aansturing. De FvD is een open partij. Geen dictator aan 't roer zoals bij de PVV. De PVV gaat imo veel verder (/te ver) met migratie en islam. De islam verbieden gaat nooit lukken en zijn plannen zijn vaker onhaalbaar. De FvD heeft met Hiddema ook een hele goede kandidaat binnengehaald, al ben ik geen fan van Nanninga. Bij Wilders is de rest niet veel.

De FvD is pas net begonnen en de plannen zijn nu al beter doordacht en uitgewerkt. Geef ze nog wat extra tijd om beter na te denken en de partij uit te breiden, en het kan alleen maar beter worden. Ik heb voor beide partijen respect omdat een open discussie altijd mogelijk moet zijn. De PVV legt de focus ook te veel op een aantal punten en wil daar (goedkoop) mee scoren door bepaalde groepen aan te spreken, bv mensen met een islamfobie of ouderen.

Beide partijen over een kam scheren gaat dan ook veel te ver.
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:28:13 #258
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176586234
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd wat jij dan bedoelt met "toevoeging aan het politieke spectrum".

De toon van FvD is anders, maar de inhoud? Ik heb nog niet veel verschillen kunnen ontdekken. Het zijn exact dezelfde thema's en dezelfde ideeën over die thema's. Migratie, behoud van cultuur, Europa, etc.
Ze maken een hele nieuwe doelgroep bewust van de risico's van onze huidige koers. Daarbij niet vanuit angst zaaien rondom de Islam, maar veel meer vanuit een positieve benadering van onze eigen cultuur. Als je daarbij het gapende verschil niet begrijpt tussen Islamofobie en een ultra-conservatieve houding rondom cultuurbehoud, dan hoeven we de discussie verder niet te voeren denk ik.

Daarbij spreken ze een grote doelgroep, hoger opgeleide, jongeren aan. Daarmee is ook de doelgroep totaal anders als die van de PVV.

Dat een aantal gevolgen van de koers die de partijen varen hetzelfde zijn, maakt niet dat de partijen hetzelfde zijn. Groenlinks en de CU komen op een aantal onderwerpen ook op hetzelfde resultaat uit, maar de weg er naar toe en de reden voor het pad zijn heel anders. Of ga je beweren dat één van die twee ook niets toevoegt?
pi_176586572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:28 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als je daarbij het gapende verschil niet begrijpt tussen Islamofobie en een ultra-conservatieve houding rondom cultuurbehoud, dan hoeven we de discussie verder niet te voeren denk ik.
Beetje een flauwe opmerking wat mij betreft, ik zie daar zeker geen 'gapend verschil' in.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:28 schreef BadderHaring het volgende:

Daarbij spreken ze een grote doelgroep, hoger opgeleide, jongeren aan. Daarmee is ook de doelgroep totaal anders als die van de PVV.
Heel gek, maar in mijn beleving is het exact dezelfde doelgroep. Wat ik wel merk is dat die doelgroep denkt dat de doelgroep van FvD hoger opgeleiden is. Maar ik zie vooralsnog niets waar dat ook echt uit blijkt.

Zo ben ik in mijn omgeving wel eens aangesproken door aanhangers van FvD die dachten 'hee, die Molurus heeft een aardige opleiding. Wellicht is FvD wel iets voor hem!' Toch waren ook die aanhangers alles behalve hoog opgeleid.

Tot dusver hebben de verschillen vooral te maken met imago, niet met inhoud.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:28 schreef BadderHaring het volgende:

Dat een aantal gevolgen van de koers die de partijen varen hetzelfde zijn, maakt niet dat de partijen hetzelfde zijn. Groenlinks en de CU komen op een aantal onderwerpen ook op hetzelfde resultaat uit, maar de weg er naar toe en de reden voor het pad zijn heel anders. Of ga je beweren dat één van die twee ook niets toevoegt?
Nee hoor, GL en CU zijn wel echt verschillende partijen. Ik kan je zo een hele waslijst geven van politiek-inhoudelijk verschillende standpunten.

Toch heb ik hier nog niet iets gehoord dat ik kan uitleggen als een politiek-inhoudelijk verschil tussen FvD en PVV. Het gaat vooral om de manier waarop die inhoud wordt uitgedragen, maar inhoudelijk zie ik nog geen enkel verschil.

Laten we het eens anders formuleren dan:

Kun jij 1 politiek-inhoudelijk standpunt noemen waarvan je kunt zeggen 'op dit punt zijn FvD en PVV het met elkaar oneens'?

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 18-01-2018 13:49:02 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176587478
Uiterst dubieuze bron natuurlijk, maar als we WNL mogen geloven is de PVV vooral populair onder hoog opgeleiden.

https://wnl.tv/2017/02/10/pvv-populairst-hoger-opgeleiden/

Het lijkt erop dat de rechtse populisten in elk geval heel graag doen alsof stemmen op dat deel van het politieke spectrum niet betekent dat je achterlijk bent.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176587738
Volgens mij zijn die 'hoger opgeleiden' die op FvD en Pvv stemmen voornamelijk van die MBO'ers die dat al heel wat vinden. Dat is natuurlijk ook de meest logische doelgroep als je kijkt naar de standpunten van die partijen.
pi_176588001
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:24 schreef Molurus het volgende:
Uiterst dubieuze bron natuurlijk, maar als we WNL mogen geloven is de PVV vooral populair onder hoog opgeleiden.

https://wnl.tv/2017/02/10/pvv-populairst-hoger-opgeleiden/

Het lijkt erop dat de rechtse populisten in elk geval heel graag doen alsof stemmen op dat deel van het politieke spectrum niet betekent dat je achterlijk bent.
Dat is niet echt een best onderzoek, trouwens. Ik heb hem eerder ook al wel eens voorbij zien komen als Braindead weer eens probeerde te beargumenteren dat we nu echt niet meer om de PVV heen kunnen.

Het komt er op neer dat waar de officiële definitie van hoogopgeleid betekent dat je een hbo of hogere opleiding afgerond hebt, De Unie veel meer heeft meegenomen in de definitie. Ook een havo-, vwo- of mbo-opleiding rekenen zij als 'hoger opgeleid'.

Serieuzere peilingen laten wel zien dat het FvD wat hoger opgeleide stemmers trekt dan de PVV, trouwens.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176588116
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Serieuzere peilingen laten wel zien dat het FvD wat hoger opgeleide stemmers trekt dan de PVV, trouwens.
Met het risico dat de aanhangers van beide partijen er aanstoot aan nemen: daar hoef je natuurlijk nauwelijks je best voor te doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176588165
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Met het risico dat de aanhangers van beide partijen er aanstoot aan nemen: daar hoef je natuurlijk nauwelijks je best voor te doen.
Dat klopt wel inderdaad :P
pi_176588249
Pvv'erts die om het hardste roepen dat er ook hooggeleiden op de PVV stemmen zijn wel een beetje als Trump die zegt dat hij een "very stable genius" is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:55:59 #266
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_176588263
thierrybaudet twitterde op donderdag 18-01-2018 om 09:38:40 Deze eenzijdige EU- en Turkije-propaganda krijg ik doorgestuurd van verontruste ouders wier kinderen hier op school mee worden geconfronteerd. Zorgwekkend. #Onderwijs https://t.co/9N1Z7nMqwa reageer retweet
Dit propaganda noemen. Man. En het is ook nog eens een examen uit 2004. Thier mag wel een break van Twitter nemen, want uiteindelijk wordt dit natuurlijk een meme (of zeg maar niet serieus genomen)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:56:21 #267
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_176588270
Ik vind het raarder dat er oefenexamens worden gebruikt van bijna 14 jaar oud, dat dan weer wel
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_176588316
Je druk/boos maken om een examen uit 2004 :')___________!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176588325
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd wat jij dan bedoelt met "toevoeging aan het politieke spectrum".

De toon van FvD is anders, maar de inhoud? Ik heb nog niet veel verschillen kunnen ontdekken. Het zijn exact dezelfde thema's en dezelfde ideeën over die thema's. Migratie, behoud van cultuur, Europa, etc.
Bij PVV zie je het reactionaire niet terug. Dat is wel vrij kenmerkend voor FVD (baudet).

Het romantisch denken over de 19de eeuw.
pi_176588399
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze maken wel veel jongeren politiek bewust, dat vind ik wel een positieve ontwikkeling.
Maar ook daarbij kan je je afvragen of dat zo onderscheidend is. Dat lukt partijen in opkomst wel vaker, je ziet het nu ook bij GL en eerder kreeg de PVV ook best wat jongeren in beweging.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:28 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ze maken een hele nieuwe doelgroep bewust van de risico's van onze huidige koers. Daarbij niet vanuit angst zaaien rondom de Islam, maar veel meer vanuit een positieve benadering van onze eigen cultuur.
Hoe rijm je dat met die uitspraken over homeopathische verdunning of omvolking? Dat zijn typisch uitspraken die zijn gevoed vanuit angst voor het vreemde (of dat nu specifiek de islam is of meer algemeen buitenlanders, zwarten of progressieven maakt niet zo heel veel uit).

quote:
Als je daarbij het gapende verschil niet begrijpt tussen Islamofobie en een ultra-conservatieve houding rondom cultuurbehoud, dan hoeven we de discussie verder niet te voeren denk ik.

Daarbij spreken ze een grote doelgroep, hoger opgeleide, jongeren aan. Daarmee is ook de doelgroep totaal anders als die van de PVV.
Werkelijk? De groei in de peilingen na de verkiezingen komt heel duidelijk uit de groep die anders na de verkiezingen richting PVV ging. Die groep is nou niet bepaald jong of hoog opgeleid, het tegendeel lijkt eerder het geval. En ook bij de verkiezingen betwijfel ik of hoger opgeleide jongeren echt de doelgroep was. Zitten er wel wat van tussen maar in de praktijk voelen natuurlijk maar weinig jongeren met een fatsoenlijke opleiding zich aangesproken door een PVV-light.
quote:
Dat een aantal gevolgen van de koers die de partijen varen hetzelfde zijn, maakt niet dat de partijen hetzelfde zijn.
Een groot aantal onderwerpen komt behoorlijk overeen. Zeker op de onderwerpen die ze tot speerpunten maken. Kan je ook aangeven waar die werkelijke verschillen dan in zitten?
quote:
Groenlinks en de CU komen op een aantal onderwerpen ook op hetzelfde resultaat uit, maar de weg er naar toe en de reden voor het pad zijn heel anders. Of ga je beweren dat één van die twee ook niets toevoegt?
Je ziet toch wel dat de inhoudelijke overeenkomsten tussen die partijen veel kleiner en de verschillen veel groter zijn? En dat ze beiden een heel andere doelgroep proberen aan te spreken?
pi_176588429
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar ook daarbij kan je je afvragen of dat zo onderscheidend is. Dat lukt partijen in opkomst wel vaker, je ziet het nu ook bij GL en eerder kreeg de PVV ook best wat jongeren in beweging.
Het gaat mij er niet om dat het onderscheidend is, ik vind het gewoon belangrijk dat ook jongeren politiek betrokken raken en wat dat betreft vind ik het FvD wel iets toevoegt momenteel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176588443
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:55 schreef richolio het volgende:
thierrybaudet twitterde op donderdag 18-01-2018 om 09:38:40 Deze eenzijdige EU- en Turkije-propaganda krijg ik doorgestuurd van verontruste ouders wier kinderen hier op school mee worden geconfronteerd. Zorgwekkend. #Onderwijs https://t.co/9N1Z7nMqwa reageer retweet
Dit propaganda noemen. Man. En het is ook nog eens een examen uit 2004. Thier mag wel een break van Twitter nemen, want uiteindelijk wordt dit natuurlijk een meme (of zeg maar niet serieus genomen)
Whehe, je kan merken dat Baudet zelf maar een zeer beperkt referentiekader hanteert :D.
Ook wel benieuwd wat hier volgens hem dan precies propaganda aan zou moeten zijn.
pi_176588459
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:59 schreef Rangono het volgende:

[..]

Bij PVV zie je het reactionaire niet terug. Dat is wel vrij kenmerkend voor FVD (baudet).

Het romantisch denken over de 19de eeuw.
De PVV is ook wel dol op de gouden eeuw en heeft een vrij grote vleugel die moeite heeft met zaken als abortus, homorechten en euthenasie.
pi_176588472
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet om dat het onderscheidend is, ik vind het gewoon belangrijk dat ook jongeren politiek betrokken raken en wat dat betreft vind ik het FvD wel iets toevoegt momenteel.
Goed punt.
pi_176588522
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:55 schreef richolio het volgende:
thierrybaudet twitterde op donderdag 18-01-2018 om 09:38:40 Deze eenzijdige EU- en Turkije-propaganda krijg ik doorgestuurd van verontruste ouders wier kinderen hier op school mee worden geconfronteerd. Zorgwekkend. #Onderwijs https://t.co/9N1Z7nMqwa reageer retweet
Dit propaganda noemen. Man. En het is ook nog eens een examen uit 2004. Thier mag wel een break van Twitter nemen, want uiteindelijk wordt dit natuurlijk een meme (of zeg maar niet serieus genomen)
Dit krijgt hij nu nog eens toegezonden?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176588899
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit krijgt hij nu nog eens toegezonden?
Scholieren zullen nu wel oefenen met oude examens en misschien heeft iemand Baudet willen trollen omdat hij altijd zo lekker onnozel hapt.
pi_176588934
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit krijgt hij nu nog eens toegezonden?
Tuurlijk, de achterban zit te popelen om weer ergens verontwaardigd over te kunnen zijn.
pi_176589527
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:43 schreef Molurus het volgende:

Heel gek, maar in mijn beleving is het exact dezelfde doelgroep.
Als je de peilingen mag geloven, dan heeft FvD meer (potentiële) kiezers < 35 jaar dan de PVV, duidelijk meer kiezers met een bovenmodaal inkomen en een duidelijk hoger aandeel hoger opgeleiden dan de PVV. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het profiel van de FvD-kiezer ook gemiddeld genomen hoger opgeleid is; er stemmen (mogelijk) nog steeds meer lager - dan hoger opgeleiden op FvD.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_176591636
quote:
7s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:03 schreef nostra het volgende:

[..]

Als je de peilingen mag geloven, dan heeft FvD meer (potentiële) kiezers < 35 jaar dan de PVV, duidelijk meer kiezers met een bovenmodaal inkomen en een duidelijk hoger aandeel hoger opgeleiden dan de PVV. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het profiel van de FvD-kiezer ook gemiddeld genomen hoger opgeleid is; er stemmen (mogelijk) nog steeds meer lager - dan hoger opgeleiden op FvD.
Ik kijk dan puur naar inhoudelijke politieke standpunten. (Waarin ik overigens nog steeds geen opvallende verschillen kan ontdekken.)

Dat FvD zich profileert als de PVV voor mensen met net 2 hersencellen meer was wel duidelijk. :) Maar dat heeft meer te maken met image building dan met inhoud.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176592175
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goed punt.
Heb je nog een linkje van het at5 debat?
  donderdag 18 januari 2018 @ 17:34:29 #281
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176592454
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik kijk dan puur naar inhoudelijke politieke standpunten. (Waarin ik overigens nog steeds geen opvallende verschillen kan ontdekken.)

Dat is ook niet zo gek als je zelf, net als 99.999, al 38 topics bezig bent om een partij te categoriseren in dezelfde extreemrechtse hoek, vanuit je eigen onwaarheden en verzonnen standpunten.

Dan heeft het ook totaal geen zin meer om de discussie aan te gaan, de reden waarom het merendeel van de posts in dit topic van jullie komt. Het is gewoonweg treurig hoe druk jullie het er mee hebben.
pi_176593094
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:34 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo gek als je zelf, net als 99.999, al 38 topics bezig bent om een partij te categoriseren in dezelfde extreemrechtse hoek, vanuit je eigen onwaarheden en verzonnen standpunten.
Dus dat niemand hier een politiek-inhoudelijk verschil (van mening) kan noemen tussen deze 2 partijen ligt aan mij een 99.999? Kom op zeg. :{w

quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:34 schreef BadderHaring het volgende:

Dan heeft het ook totaal geen zin meer om de discussie aan te gaan, de reden waarom het merendeel van de posts in dit topic van jullie komt. Het is gewoonweg treurig hoe druk jullie het er mee hebben.
Als je aan de hand van ad homs moet onderbouwen dat deze partijen politiek-inhoudelijk toch niet hetzelfde zijn dan heeft verdere discussie inderdaad geen zin.

PS: Ik heb geen van beide partijen ooit gekarakteriseerd als "extreemrechts". Waar je dat vandaan haalt is me eigenlijk een raadsel. Ik heb wel termen zoals "populistisch rechts" en "dom-rechts" gebruikt, maar ik heb ze nooit "extreemrechts" genoemd. Dat zijn ze wat mij betreft ook niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 18-01-2018 18:48:55 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 18 januari 2018 @ 18:56:37 #283
149454 GSbrder
Les extręmes se touchent
pi_176593999
Als je problemen hebt met de discussiestijl van een ander, of zelf niet met die mensen wenst te discussieren, dan is het productiever om ook daadwerkelijk te negeren.

Dit als tip voor de kibbelende heren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_176594072
quote:
3s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:56 schreef GSbrder het volgende:
Als je problemen hebt met de discussiestijl van een ander, of zelf niet met die mensen wenst te discussieren, dan is het productiever om ook daadwerkelijk te negeren.

Dit als tip voor de kibbelende heren.
Ach, ik kan me er niet heel druk om maken. Maar het lijkt mij wel interessant om te weten wat nou echt de politiek-inhoudelijke verschillen tussen FvD en PVV zijn / op welk punt we een echt meningsverschil kunnen verwachten tussen Baudet en Wilders.

Ik ben alleen bang dat niemand hier een antwoord daarop kan geven. (Wat op zich al een interessante constatering is trouwens.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 18-01-2018 19:15:15 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176596344
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je aan de hand van ad homs moet onderbouwen dat deze partijen politiek-inhoudelijk toch niet hetzelfde zijn dan heeft verdere discussie inderdaad geen zin.
Interessante discussie. Probleem is dat de PVV geen inhoudelijk programma heeft. Het is 1 a4'tje aan onzin. Dan kan je dus van elk FvD standpunt zeggen: oh dat vindt de PVV ook, of ah dat vindt de PVV juist niet. Er zijn natuurlijk ook wel verschillen aan te wijzen, maar dankzij de PVV ligt dat voor een deel aan de toon, en voor een ander deel aan het uitdenken van bepaalde ideeën; zo zegt PVV "grenzen dicht punt" terwijl het FvD daar een genuanceerder, doordachter en realistischer verhaal bij heeft.

Een tegenvraag: denk jij dat het FvD geen bestaansrecht heeft omdat de PVV al in de kamer zit? Zo ja, zijn er dan helemaal geen verschillen aan te wijzen, zo nee, wat zijn dan volgens jou de verschillen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Major op 18-01-2018 20:33:41 ]
pi_176601618
Bolkestein:
quote:
De afkeer van de Europese Unie in Nederland door partijen als de PVV en het Forum voor Democratie is 'schromelijk overdreven'. 'Ik begrijp werkelijk niet waarom de gemiddelde Nederlander een afkeer zou hebben van de Europese Unie.' Dat zegt Frits Bolkestein, erelid van de VVD, voormalig partijleider en oud-Eurocommissaris.
quote:
Bolkestein. 'Hij blijft in het vage.' Sterker nog: 'Hij had zich moeten beperken tot het pianospelen en niet de politiek in moeten gaan.'
https://www.bnr.nl/progra(...)p-baudet-belachelijk
pi_176601910
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Interessante discussie. Probleem is dat de PVV geen inhoudelijk programma heeft. Het is 1 a4'tje aan onzin. Dan kan je dus van elk FvD standpunt zeggen: oh dat vindt de PVV ook, of ah dat vindt de PVV juist niet. Er zijn natuurlijk ook wel verschillen aan te wijzen, maar dankzij de PVV ligt dat voor een deel aan de toon, en voor een ander deel aan het uitdenken van bepaalde ideeën; zo zegt PVV "grenzen dicht punt" terwijl het FvD daar een genuanceerder, doordachter en realistischer verhaal bij heeft.
Nou nee. De PVV zegt: geen immigranten uit islamitische landen. Het FvD zegt impliciet hetzelfde.
pi_176603408
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 00:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee. De PVV zegt: geen immigranten uit islamitische landen. Het FvD zegt impliciet hetzelfde.
Fake news.

quote:
“Voorzitter, ik wil hierbij een stemverklaring afgeven over de motie van de heren Wilders, Fritsma en De Jong over het stoppen van immigratie uit islamitische landen.

Forum voor Democratie wil een Australisch immigratie-model waar Nederland net als Australië zelf bepaalt wie we wel en niet binnenlaten. Bepalend daarbij moeten zijn de gebondenheid met de Nederlandse normen en waarden en de gebleken democratische gezindheid, en niet het land van herkomst.

Kortom, Forum voor Democratie vindt deze motie van de PVV contrair aan de Nederlandse waarden en belangen, en zal tegen deze motie stemmen.”
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_176603925
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 06:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Fake news.

[..]

Een motivatie die natuurlijk prima toegepast kan worden om specifiek moslims te weren ;).
Of om op ras te selecteren, dat past wellicht nog iets beter.

Maar geen groot praktisch inhoudelijk verschil met de PVV dus.
pi_176603986
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 07:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een motivatie die natuurlijk prima toegepast kan worden om specifiek moslims te weren ;).
Of om op ras te selecteren, dat past wellicht nog iets beter.

Maar geen groot praktisch inhoudelijk verschil met de PVV dus.
ok man
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_176604003
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 07:29 schreef habitue het volgende:

[..]

ok man
Tja, veel leuker kunnen we het niet maken. Hiddema heeft ook niet voor niets aangegeven dat de FvD op immigratie en integratie behoorlijk op één lijn zit met de PVV. Het zijn wat dat betreft echt zusterpartijen met inhoudelijk vooral wat nuanceverschillen en geen grote verschillen.
pi_176604067
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 07:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, veel leuker kunnen we het niet maken. Hiddema heeft ook niet voor niets aangegeven dat de FvD op immigratie en integratie behoorlijk op één lijn zit met de PVV. Het zijn wat dat betreft echt zusterpartijen met inhoudelijk vooral wat nuanceverschillen en geen grote verschillen.
Bron?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_176604107
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 07:43 schreef habitue het volgende:

[..]

Bron?
O.a.
quote:
In het gesprek met deze krant neemt hij geen blad voor de mond. Zo spreekt hij van ‘Rif-gerelateerd geweld’. Hij beweert dat de Marokkanen uit dat gebied agressiever zijn. “Dat zie je toch? De huizen van bewaring zitten toch vol?” En hij erkent dat FvD “nauwelijks” verschilt van de PVV. Hiddema had deze week nog een gesprek met Wilders en bedankte die voor zijn inspiratie
https://www.telegraaf.nl/(...)igen-politieke-koers
pi_176604175
quote:
Dat gaat over straftoemeting en Marokkaans geweld hier, niet immigratie en integratie.

Blijf nog maar ff zoeken.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_176604244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 07:59 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat gaat over straftoemeting en Marokkaans geweld hier, niet immigratie en integratie.

Blijf nog maar ff zoeken.
En over bijvoorbeeld de islam in het algemeen.
Maar wat voor jou dan wel het grote verschil tussen PVV en FvD op dit onderwerp? Het waren immers ook de punten waarmee Wilders Baudet en Hiddema naar de PVV toe wist te trekken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2018 08:12:34 ]
pi_176604422
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 08:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En over bijvoorbeeld de islam in het algemeen.
Maar wat voor jou dan wel het grote verschil tussen PVV en FvD op dit onderwerp? Het waren immers ook de punten waarmee Wilders Baudet en Hiddema naar de PVV toe wist te trekken.
Nee ook niet Islam in het algemeen. PVV wil moskeeën sluiten en korans verbieden, FvD niet.

Dat heb ik hierboven gequote, PVV wil hele landen buiten sluiten, FvD niet, want in die landen kunnen best waardevolle mensen voor ons rondlopen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 08:36:50 #297
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176604574
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 08:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee ook niet Islam in het algemeen. PVV wil moskeeën sluiten en korans verbieden, FvD niet.

Dat heb ik hierboven gequote, PVV wil hele landen buiten sluiten, FvD niet, want in die landen kunnen best waardevolle mensen voor ons rondlopen.
Doe geen moeite, uit deze post:
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 07:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een motivatie die natuurlijk prima toegepast kan worden om specifiek moslims te weren ;).
Of om op ras te selecteren, dat past wellicht nog iets beter.

Maar geen groot praktisch inhoudelijk verschil met de PVV dus.
Blijkt toch overduidelijk hoe het brein van 99.999 werkt? Hij pakt één citaatje wat zijn waanbeeld ondersteunt, negeert alles wat zijn waanbeeld niet ondersteunt en gaat er vervolgens op los fantaseren om zijn waanbeeld nog verder kloppend te maken. Het is niet eens een discussiestijl, het is pure waanzin en obsessie

Elk verschil dat je tussen de partijen zult aan kunnen tonen wordt op die manier terzijde geschoven met een uit de context getrokken citaat. Keer op keer is dat het terugkerende patroon. Hij zit hier al meer dan een half jaar dezelfde act uit te voeren en er zijn steeds weer nieuwe idioten die er intrappen en de inhoudelijke discussie met hem aangaan.
pi_176605024
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 08:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Doe geen moeite, uit deze post:

[..]

Blijkt toch overduidelijk hoe het brein van 99.999 werkt? Hij pakt één citaatje wat zijn waanbeeld ondersteunt, negeert alles wat zijn waanbeeld niet ondersteunt en gaat er vervolgens op los fantaseren om zijn waanbeeld nog verder kloppend te maken. Het is niet eens een discussiestijl, het is pure waanzin en obsessie

Elk verschil dat je tussen de partijen zult aan kunnen tonen wordt op die manier terzijde geschoven met een uit de context getrokken citaat. Keer op keer is dat het terugkerende patroon. Hij zit hier al meer dan een half jaar dezelfde act uit te voeren en er zijn steeds weer nieuwe idioten die er intrappen en de inhoudelijke discussie met hem aangaan.
Zijn stijl is me bekend. Ik ben in zijn ogen ook een buitenlandhater omdat ik hem tegenspreek.
Bijzonder mannetje wel.

Ik vraag me alleen af of hij echt denkt dat hij goede punten maakt, of dat hij gewoon FvD'ers op de kast wil jagen
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 09:19:48 #299
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176605220
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:07 schreef habitue het volgende:

[..]

Zijn stijl is me bekend. Ik ben in zijn ogen ook een buitenlandhater omdat ik hem tegenspreek.
Bijzonder mannetje wel.

Ik vraag me alleen af of hij echt denkt dat hij goede punten maakt, of dat hij gewoon FvD'ers op de kast wil jagen
Ik ben geen FvD'er in elk geval, dus daar beperkt hij zich niet toe. Ik vind de FvD een rol hebben in het politieke spectrum. Zelfs al zouden ze louter een genuanceerde en (poging tot) intellectuele variant van de PVV zijn, dan nog hebben ze een belangrijke rol.

Ze brengen een heel stuk nuance in het debat en daarmee presenteren ze zich veel meer als een serieuze partij om mee samen te werken. Daarom snap ik ook de keuze voor Nanninga totaal niet. Die past veel beter bij de PVV in haar uitingen, al zit er qua denkvermogen wel weer meer idealisme en minder haat achter.

Hoe dan ook, voor mij is de blinde Moslimhaat zoals de PVV die promoot iets heel anders dan een betere selectie aan de poort zoals FvD het nastreeft. Dat een methode gericht op haat zaaien, iets heel anders is dan (uiterst conservatief) vasthouden aan je eigen cultuur.

En daar komt nog bij dat er in de partijprogramma's wel degelijk grote verschillen zitten. Natuurlijk zijn ze op sleutelwaarden vergelijkbaar, maar FvD heeft veel beter nagedacht over de inhoud en een veel realistischer benadering van hun problemen. Niet op alle vlakken, maar de PVV komt doorgaans niet verder dan dat alle problemen opgelost zijn als alle Moslims weg zijn.
pi_176605617
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 06:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Fake news.

[..]

Om even later te roepen:

quote:
De huiveringwekkende aanslag in Parijs deze week op een 15-jarig joods meisje zou eindelijk een paar mensen wakker moeten schudden: de massale immigratie uit moslimlanden, door de EU aangewakkerd en toegejuicht, heeft dramatische gevolgen EN MOET WORDEN GESTOPT.
Dat is niet helemaal in lijn met elkaar.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_176605781
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Om even later te roepen:

[..]

Dat is niet helemaal in lijn met elkaar.
Waarom niet? Hij heeft het immers over massale immigratie uit moslimlanden, niet dat er geen enkele moslim meer mag worden toegelaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')