abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 januari 2018 @ 11:33:55 #26
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176539008
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:14 schreef archito het volgende:
Sean Hannity :r

http://insider.foxnews.co(...)ages-crap-fusion-gps

Dat dit soort media zo'n groot podium krijgen in de VS vind ik echt bizar.
Dit podium hebben ze met behulp van Rupert Murdoch zelf gecreëerd. Fox zit namelijk overal. Dit nieuwskanaal wordt voor dumpprijzen aangeboden aan de kabelmaatschappijen zowel lokaal als nationaal, en heeft sinds 1996 het politieke beeld bepaald in de VS. En dit is een zorgelijke ontwikkeling. Het is een soort van commercieel rechts propaganda kanaal geworden gericht op ongeletterden en laaggeschoolden. Een beetje RTL/SBS/Telegraaf maar dan erger.

[ Bericht 1% gewijzigd door klappernootopreis op 16-01-2018 12:11:22 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176540218
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:33 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dit podium hebben ze met behulp van Rupert Murdoch zelf gecreëerd. Fox zit namelijk overal. Dit nieuwskanaal wordt voor dumpprijzen aangeboden aan de kabelmaatschappijen zowel lokaal als nationaal, en heeft sinds 1996 het politieke beeld bepaald in de VS. En dit is een zorgelijke ontwikkeling. Het is een soort van commercieel rechts propaganda kanaal geworden gericht op ongeletterden en laaggeschoolden. Een beetje RTL/SBS/Telegraaf maar dan erger.
Zolang de rijke bovenlaag maar genoeg geld betaalt om de achterban dom te houden en een totaal verknipt beeld van de werkelijkheid voor te leggen zullen ze tegen hun eigen belang in blijven stemmen.

Het is de combinatie van 'conservatief, streng christelijk, vaderlandsliefde' en 'overheid en belastingen zijn slecht' die de Republikeinen in het zadel houdt. Maar goed, ik verbaas me wel vaker hoe extreem een deel van de Amerikaanse bevolking denkt over geloof en vaderland.
pi_176540702
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:37 schreef archito het volgende:

[..]

Zolang de rijke bovenlaag maar genoeg geld betaalt om de achterban dom te houden en een totaal verknipt beeld van de werkelijkheid voor te leggen zullen ze tegen hun eigen belang in blijven stemmen.

Het is de combinatie van 'conservatief, streng christelijk, vaderlandsliefde' en 'overheid en belastingen zijn slecht' die de Republikeinen in het zadel houdt. Maar goed, ik verbaas me wel vaker hoe extreem een deel van de Amerikaanse bevolking denkt over geloof en vaderland.
Het meest bijzondere vind ik nog wel dat juist de mensen die in alle woede op Trump stemmen, het meeste baat hebben bij een socialere (Democratische) regering. Het zijn de mensen in uitgefaseerde industrieën (kolen en olie), mensen in krimpgebieden (zowat de hele donkerrode Great Plains) en mensen die hun rekeningen niet meer kunnen betalen of vast zitten aan (ouderen)zorg, en uitgerekend die figuren gaan dan op een Republikein stemmen. En wat voor één 8)7
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_176540863
Hij is wat laag bij de grond, maar ik heb hier wel smakelijk om kunnen lachen _O-

https://www.theguardian.c(...)ving-as-donald-trump

Een Amerikaan die probeert een week als Trump te leven. Het begint al met hambugers vreten in bed.

quote:
Day one
Mimicking the life of a 71-year-old man who spends a large portion of his time in bed eating junk food is a daunting task. I spend Sunday getting my apartment Trump-ready. According to Fire and Fury, when Trump moved into the White House he asked for two extra televisions to be installed in his bedroom, so he could have three channels playing at once. I cobble together three screens. There is a TV playing Fox News – Trump’s favourite. The president professes to hate CNN and MSNBC, but he professes it with a level of knowledge that suggests he watches both channels, so they are playing on a desktop computer and my laptop.

At 6.30pm, I get into bed. Trump is usually in bed by that time, Wolff wrote, “with a cheeseburger, watching his three screens and making phone calls” to friends. I don’t usually talk to my friends on the phone. But after an hour in bed, with only a rightwing news channel for company, I am quite bored. I call my best friend, Ruth. She doesn’t answer. I call her again. She still doesn’t answer. I leave her a message saying I’m calling to “catch up”. Ruth texts me an hour later. It says: “What do you want you little bitch?” I don’t phone her again.

...

“You know I’ve never been declared bankrupt?” I ask Jono. He asks what I want. “I’d say my approval ratings are fairly positive, right?” Jono disagrees. We talk for a bit about a mutual friend who recently got married. I try to segue back to my financial stability. He threatens to hang up. I ask Jono if he thinks the American public has faith in me. He does hang up.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 13:15:55 #30
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176541054
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 13:05 schreef BlackLining het volgende:
Hij is wat laag bij de grond, maar ik heb hier wel smakelijk om kunnen lachen _O-

https://www.theguardian.c(...)ving-as-donald-trump

Een Amerikaan die probeert een week als Trump te leven. Het begint al met hambugers vreten in bed.

[..]

Supersize me.

In principe is dit gedrag niet eens zo abnormaal volgens Amerikaanse begrippen. Ik ben een keer in een all you can eat steak restaurant geweest met op het menu een 150 ounce steak die groter is dan je bord en zo dik is als je pols!. Genoeg voor een gezin met 4 kinderen. Als je het presteert om dit gevaarte alleen op te kanen, hoef je de rekening niet te betalen. Je zou eens moeten weten hoeveel Amerikanen er voor "the big one" gaan.. En het nog presteren ook! :o
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 13:28:35 #31
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176541300
:@ hoewel.

als bij de lokale Bonefish Grill in Sunrise (fl.) de whole Bronzini op het menu staat, ga ik er steevast voor..

Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 13:56:16 #32
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176541764
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Grappig om te zien dat Trump zijn populariteit zelfs op zijn allerhoogst nog nét onder het diepste niveau van zijn voorganger Obama staat.

en dan heb ik het nog niet eens over de rest van de voormalige presidenten.

Zelfs de politiek onzichtbare Gerald Ford en Bill Clinton met zijn schandalen hadden niet zulke dieptepunten. :')

De volgende president moet een verademing worden, wie het ook is.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176541793
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Het meest bijzondere vind ik nog wel dat juist de mensen die in alle woede op Trump stemmen, het meeste baat hebben bij een socialere (Democratische) regering. Het zijn de mensen in uitgefaseerde industrieën (kolen en olie), mensen in krimpgebieden (zowat de hele donkerrode Great Plains) en mensen die hun rekeningen niet meer kunnen betalen of vast zitten aan (ouderen)zorg, en uitgerekend die figuren gaan dan op een Republikein stemmen. En wat voor één 8)7
Je kunt ook overwegen dat die kiezers misschien meer waarde hechten aan iemand die hun sociaal-culturele waarden beter vertegenwoordigt dan hun economische belangen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 16 januari 2018 @ 14:14:16 #34
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176542113
https://www.nu.nl/buitenl(...)holes-van-trump.html

Nog vier dagen en moet er een budget zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 16 januari 2018 @ 14:47:12 #35
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176542921
https://www.nu.nl/economi(...)redietstatus-vs.html

De kredietstatus van de VS is een stapje lager gezet door de Chinezen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 15:04:42 #36
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176543315
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 13:58 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je kunt ook overwegen dat die kiezers misschien meer waarde hechten aan iemand die hun sociaal-culturele waarden beter vertegenwoordigt dan hun economische belangen.
Het verjagen van je gekleurde buurman mag wel wat kosten lijkt het.. -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176543778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 13:58 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je kunt ook overwegen dat die kiezers misschien meer waarde hechten aan iemand die hun sociaal-culturele waarden beter vertegenwoordigt dan hun economische belangen.
Dat is natuurlijk het goed recht van een kiezer, maar het deel van mijn familie wat ginder woont is er heilig van overtuigd Trump, naast hun sociaalculturele belangen óók hun economische belangen dient.

Trump is er dan voor de hardwerkende Amerikaan met zijn zuurverdiende geld en meer van dat soort populistische kreten. Die zien alleen maar lagere belastingen en realiseren zich verder niet dat die belastingen er niet zijn om de burger te neten maar om de staat draaiende te houden. En ondertussen maar klagen over de slechte wegen en het dure onderwijs.

Men heeft echt geen flauw idee. Die denken echt dat een narcistische bejaarde miljardair het voor ze op gaat nemen. Althans, de mensen die ik gesproken heb denken zo, maar ik ben sinds Trump niet meer in Amerika geweest. Ongetwijfeld zal niet iedereen die op hem gestemd heeft dat zomaar geloven.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 15:38:22 #38
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176543944
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het goed recht van een kiezer, maar het deel van mijn familie wat ginder woont is er heilig van overtuigd Trump, naast hun sociaalculturele belangen óók hun economische belangen dient.

Trump is er dan voor de hardwerkende Amerikaan met zijn zuurverdiende geld en meer van dat soort populistische kreten. Die zien alleen maar lagere belastingen en realiseren zich verder niet dat die belastingen er niet zijn om de burger te neten maar om de staat draaiende te houden. En ondertussen maar klagen over de slechte wegen en het dure onderwijs.

Men heeft echt geen flauw idee. Die denken echt dat een narcistische bejaarde miljardair het voor ze op gaat nemen. Althans, de mensen die ik gesproken heb denken zo, maar ik ben sinds Trump niet meer in Amerika geweest. Ongetwijfeld zal niet iedereen die op hem gestemd heeft dat zomaar geloven.
De rekening komt nog. Het is alsof je een blinkende nieuwe auto koopt waar na een jaar de bodem onder weg is gerot..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 16 januari 2018 @ 15:39:21 #39
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176543956
https://twitter.com/realD(...)273134655987716?s=17

Hij spreekt nu al in de derde persoon over zichzelf.

quote:
Unemployment for Black Americans is the lowest ever recorded. Trump approval ratings with Black Americans has doubled. Thank you, and it will get even (much) better! @FoxNews
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176543966
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het goed recht van een kiezer, maar het deel van mijn familie wat ginder woont is er heilig van overtuigd Trump, naast hun sociaalculturele belangen óók hun economische belangen dient.

Trump is er dan voor de hardwerkende Amerikaan met zijn zuurverdiende geld en meer van dat soort populistische kreten. Die zien alleen maar lagere belastingen en realiseren zich verder niet dat die belastingen er niet zijn om de burger te neten maar om de staat draaiende te houden. En ondertussen maar klagen over de slechte wegen en het dure onderwijs.

Men heeft echt geen flauw idee. Die denken echt dat een narcistische bejaarde miljardair het voor ze op gaat nemen. Althans, de mensen die ik gesproken heb denken zo, maar ik ben sinds Trump niet meer in Amerika geweest. Ongetwijfeld zal niet iedereen die op hem gestemd heeft dat zomaar geloven.
In Amerika gaan verkiezingen tegenwoordig eigenlijk vooral over perceptie en imago. En Trump wist dat sentiment veel sterker te bespelen dan Clinton, dus in die zin verbaast het me niet.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 15:41:01 #41
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176543985
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:39 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

In Amerika gaan verkiezingen tegenwoordig eigenlijk vooral over perceptie en imago. En Trump wist dat sentiment veel sterker te bespelen dan Clinton, dus in die zin verbaast het me niet.
Dan zal het me ook niet verbazen als ze van een hele koude kermis thuiskomen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176544038
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:04 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het verjagen van je gekleurde buurman mag wel wat kosten lijkt het.. -O-
Het is dan ook wel vervelend dat in het beeld waar blanke mensen allemaal dezelfde weg naar welvaart beklommen nu ook ineens niet blanke mensen datzelfde pad bewandelen. Brrr.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_176544054
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dan zal het me ook niet verbazen als ze van een hele koude kermis thuiskomen.
Tsja, voorlopig is Trump's approval nog redelijk stabiel, dus of dat besef is bij zijn kiezers nog niet ingedaald, of zijn kiezers voelen zich nog steeds vertegenwoordigd in Trump.
  Overall beste user 2022 dinsdag 16 januari 2018 @ 16:21:37 #44
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176544730
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:45 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Tsja, voorlopig is Trump's approval nog redelijk stabiel, dus of dat besef is bij zijn kiezers nog niet ingedaald, of zijn kiezers voelen zich nog steeds vertegenwoordigd in Trump.
Volgens de rapportcijfers van vandaag scoort hij zelfs slecht op immigratie en staatsschuld bij de GOP aanhang.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:30:56 #45
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_176546121
Chinese credit rating agency downgrades US rating over political ‘deficiencies’

quote:
A Chinese credit agency has downgraded the United States' credit rating from A- to BBB+ citing increased reliance on debt, Reuters reported Tuesday.

Dagong Global Credit Rating Co., one of China's largest firms, said in a statement Tuesday that it had also given the U.S. sovereign ratings a negative outlook, specifically citing the GOP's recently-passed tax reform plan as a reason why.
-O-
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_176546188
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, daar gaan ze in de Verenigde Staten nog heel lang last van houden. Trump is over vier jaar, hopelijk eerder, vertrokken, maar dit komen ze de eerste 20 jaar niet meer te boven.

Eigenlijk vind ik dat Europa nog wel meer had kunnen doen touwens. Zo'n kans krijg je natuurlijk zelden. Putin en Jinping rollen huilend van het lachen door hun kantoor, en wij zitten hier een beetje commentaar te leveren. Wat handel betreft zijn we goed bezig zeker sinds Trump daar zit. Maar we hadden zeker in de begindagen dat de wetenschap in de Verenigde Staten aan banden werd gelegd onder Trump vol moeten inzetten op het naar Europa halen van onderzoeksinstituten en wetenschappelijke studenten.

Overigens heb ik wat familie die is geëmigreerd naar de VS zo'n 30 jaar geleden. Mijn tante is Republikeins, en staat voor de volle 100% achter Trump. Ik krijg zo nu en dan wat ellende doorgestuurd:

[ afbeelding ]

Mooi man, dat testen kost meer dan het ze oplevert :')
Zelfde als hier in NL waar volgens mij meer geld besteedt wordt aan uitkeringsfraude dan het oplevert en de witteboordenfraude-afdeling ernstig onderbemand is terwijl daar vele miljoenen te scoren valt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_176546507
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dan zal het me ook niet verbazen als ze van een hele koude kermis thuiskomen.
Dat gebeurt pas in een later stadium; als de democraten weer eens aan de macht zijn. Door de tax cuts leeft de VS nu meer op de pof als ooit tevoren. Als ik nu een creditcard aanschaf waar ik vet rood in mag staan en lekker ga leven, dan voelt het ook even heerlijk. Het harde gelag komt later pas.

En dat is precies wat er nu gaande is. Maar zoals ik al zei, tegen die tijd heeft de Fox machine zijn werk gedaan en relateren de trump/GOP stemmers het harde gelag niet meer aan het eindresultaat van de tax cuts en de enorme toegenomen staatssschuld maar aan maatregelen die de democraten hebben genomen. Of immigranten. Of NoordKorea. Of...
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_176546602
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:33 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Mooi man, dat testen kost meer dan het ze oplevert :')
Zelfde als hier in NL waar volgens mij meer geld besteedt wordt aan uitkeringsfraude dan het oplevert en de witteboordenfraude-afdeling ernstig onderbemand is terwijl daar vele miljoenen te scoren valt.
Daarnaast zou het dan mooi zijn als dat soort testen consequent door worden gevoerd wat betreft geld van de overheid; doe het dan ook bij medicaid, veteranen, studenten, weet ik het.

Maar dan is het voor dezelfde lui die dat soort plaatjes rondmailen natuurlijk opeens belachelijk als oma of de veteraan in de familie een drugstest moet doen voordat ze geld ontvangen van de overheid.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 17:51:25 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176546736
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:46 schreef OMG het volgende:

[..]

Daarnaast zou het dan mooi zijn als dat soort testen consequent door worden gevoerd wat betreft geld van de overheid; doe het dan ook bij medicaid, veteranen, studenten, weet ik het.

Maar dan is het voor dezelfde lui die dat soort plaatjes rondmailen natuurlijk opeens belachelijk als oma of de veteraan in de familie een drugstest moet doen voordat ze geld ontvangen van de overheid.
Klopt, het is altijd alleen bedoeld voor "those people"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:52:47 #50
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_176546771
quote:
Bannon Is Subpoenaed in Mueller’s Russia Investigation
WASHINGTON — Stephen K. Bannon, President Trump’s former chief strategist, was subpoenaed last week by the special counsel, Robert S. Mueller III, to testify before a grand jury as part of the investigation into possible links between Mr. Trump’s associates and Russia, according to a person with direct knowledge of the matter.

The move marked the first time Mr. Mueller is known to have used a grand jury subpoena to seek information from a member of Mr. Trump’s inner circle. (New York Times).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')