abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 januari 2018 @ 14:23:01 #1
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176498592
Wat zorgt ervoor dat sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie? Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie. Dat terwijl het Forum voor Democratie in zijn plannen heeft opgenomen om te bezuinigingen op allerlei (sociale) voorzieningen. Voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen toch wel wat aan hebben. Dat snap ik niet.

Of voelen sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken door het goedkoop populisme (lagere belastingen, meer geld voor onderwijs, minder bureaucratie) van het FvD of juist door het anti-feminisme van het FvD?

Je zult toch juist denken dat sociaal minder ontwikkelde personen meer hebben aan een wat linksere partij die niet of minder wil bezuinigen op (sociale) voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen wat aan hebben. Ik stem daarom ook heel bewust op een linkse partij, omdat ik niet geloof dat iedereen zelfredzaam kan zijn en sommigen toch wel wat ondersteuning nodig hebben om te functioneren in de maatschappij. Het FvD gaat ut van zelfredzaamheid, wat dus minder geschikt is om als sociaal minder ontwikkeld persoon op te stemmen. Maar waarom stemmen deze mensen dan toch op het FvD?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176498610
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:23 schreef Pirtdator het volgende:
Wat zorgt ervoor dat sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie? Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie. Dat terwijl het Forum voor Democratie in zijn plannen heeft opgenomen om te bezuinigingen op allerlei (sociale) voorzieningen. Voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen toch wel wat aan hebben. Dat snap ik niet.

Of voelen sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken door het goedkoop populisme (lagere belastingen, meer geld voor onderwijs, minder bureaucratie) van het FvD of juist door het anti-feminisme van het FvD?

Je zult toch juist denken dat sociaal minder ontwikkelde personen meer hebben aan een wat linksere partij die niet of minder wil bezuinigen op (sociale) voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen wat aan hebben. Ik stem daarom ook heel bewust op een linkse partij, omdat ik niet geloof dat iedereen zelfredzaam kan zijn en sommigen toch wel wat ondersteuning nodig hebben om te functioneren in de maatschappij. Het FvD gaat ut van zelfredzaamheid, wat dus minder geschikt is om als sociaal minder ontwikkeld persoon op te stemmen. Maar waarom stemmen deze mensen dan toch op het FvD?
Google is your friend, abuse your friends
pi_176498637
Mensen met een kutleven geven graag anderen de schuld ervan. Dus stemmen er vrij veel uitkeringslijers en andere maatschappelijk minder goed gelukten op de PVV of FvD.
pi_176498641
Ib4 linksgekkies

Edit: te laat :D
  Redactie Games zondag 14 januari 2018 @ 14:26:39 #5
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176498654
Goed topic.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 14 januari 2018 @ 14:29:40 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176498707
Mooi dat er weer een groep is gevonden die we wel mogen stigmatiseren en demoniseren.
Nu heb je ook het goede subforum. Schijten op mensen met een andere mening is hier namelijk bon ton.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176498739
Wat wel grappig is, is dat 'mensen met een andere mening' op FOK! in 100% van de gevallen een eufemisme is voor rechtsradicalen/rechtsextremisten.
pi_176498765
En 'demoniseren' betekent hier in 100% van de gevallen iets negatiefs zeggen over rechtsradicalen/rechtsextremisten.
  zondag 14 januari 2018 @ 14:34:38 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176498806
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:31 schreef Jigzoz het volgende:
Wat wel grappig is, is dat 'mensen met een andere mening' op FOK! in 100% van de gevallen een eufemisme is voor rechtsradicalen/rechtsextremisten.
Wat wel grappig is, is dat ‘rechts-radicalen/rechtsextremisten’ op FOK! en POL in het bijzonder een eufemisme is voor iedereen die niet op PvdA, GL, SP of D’66 stemt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176498834
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wat wel grappig is, is dat ‘rechts-radicalen/rechtsextremisten’ op FOK! en POL in het bijzonder een eufemisme is voor iedereen die niet op PvdA, GL, SP of D’66 stemt.
Nee, dat rijtje is langer, maar je kunt het wat overzichtelijker houden door gewoon te zeggen dat het om FvD/PVV/NVU'ers gaat.
pi_176498873
Wat ook opvalt is de hoge mate van zelfmedelijden onder FvD/PVV'ers. Een en al slachtofferschap.
  Redactie Games zondag 14 januari 2018 @ 14:38:48 #12
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176498900
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:37 schreef Jigzoz het volgende:
Wat ook opvalt is de hoge mate van zelfmedelijden onder FvD/PVV'ers. Een en al slachtofferschap.
Snowflakes.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_176498950
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:25 schreef Jigzoz het volgende:
Mensen met een kutleven geven graag anderen de schuld ervan. Dus stemmen er vrij veel uitkeringslijers en andere maatschappelijk minder goed gelukten op de PVV of FvD.
Dit soort opmerkingen maken me best wel verdrietig. Voor mijn werk spreek ik geregeld mensen met een WIA-uitkering en die hebben vaak best een vervelend leven. Ook logisch, want zo'n uitkering krijg je niet voor de lol.

Vervolgens worden even alle uitkeringstrekkers op een hoopje gegooid.

Dit is onder andere de reden dat ik nog steeds links stem.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 14 januari 2018 @ 14:41:40 #14
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176498960
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:37 schreef Jigzoz het volgende:
Wat ook opvalt is de hoge mate van zelfmedelijden onder FvD/PVV'ers. Een en al slachtofferschap.
Heerlijk hè, dat generaliseren?
Hopelijk kun je straks weer ergens fulminerend tekeer gaan over een user die een bevolkingsgroep over 1 kam scheert.

Maar vooral niet in de spiegel kijken en met je vingertje blijven wijzen. Daar wordt Nederland beter van.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176499034
quote:
14s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Heerlijk hè, dat generaliseren?

Op basis van politieke voorkeur kan dat vrij gemakkelijk ja. Die mensen hebben namelijk gemeen dat ze in grote lijnen hetzelfde vinden. Lijkt me niet heel moeilijk om zelf te bedenken.
  zondag 14 januari 2018 @ 14:50:01 #16
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176499163
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Op basis van politieke voorkeur kan dat vrij gemakkelijk ja. Die mensen hebben namelijk gemeen dat ze in grote lijnen hetzelfde vinden. Lijkt me niet heel moeilijk om zelf te bedenken.
Dus moslims generaliseren is nog makkelijker. Bedankt voor deze legitimatie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176499203
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dus moslims generaliseren is nog makkelijker. Bedankt voor deze legitimatie.
Ik denk dat je dat zonder enige legitimatie ook prima redt. Daar doen ze in extreemrechtse kringen niet zo moeilijk over.

Maar inderdaad. Van moslims kun je over het algemeen wel stellen dat ze iets met een zekere Mohammed hebben en dat ze in een god geloven die ze Allah noemen.
pi_176499382
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:23 schreef Pirtdator het volgende:
Wat zorgt ervoor dat sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie? Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie. Dat terwijl het Forum voor Democratie in zijn plannen heeft opgenomen om te bezuinigingen op allerlei (sociale) voorzieningen. Voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen toch wel wat aan hebben. Dat snap ik niet.

Of voelen sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken door het goedkoop populisme (lagere belastingen, meer geld voor onderwijs, minder bureaucratie) van het FvD of juist door het anti-feminisme van het FvD?

Je zult toch juist denken dat sociaal minder ontwikkelde personen meer hebben aan een wat linksere partij die niet of minder wil bezuinigen op (sociale) voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen wat aan hebben. Ik stem daarom ook heel bewust op een linkse partij, omdat ik niet geloof dat iedereen zelfredzaam kan zijn en sommigen toch wel wat ondersteuning nodig hebben om te functioneren in de maatschappij. Het FvD gaat ut van zelfredzaamheid, wat dus minder geschikt is om als sociaal minder ontwikkeld persoon op te stemmen. Maar waarom stemmen deze mensen dan toch op het FvD?
Waar baseer je dit op? Want uit eerdere peilingen is volgens mij gebleken dat juist hoger opgeleiden op het FvD stemmen. Van facebook? Want dan kan je je beter afvragen waarom heel Nederland uit tokkies bestaat.
pi_176499445
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:31 schreef Jigzoz het volgende:
Wat wel grappig is, is dat 'mensen met een andere mening' op FOK! in 100% van de gevallen een eufemisme is voor rechtsradicalen/rechtsextremisten.
Misschien omdat een aantal linkse fokkers er een handje van heeft om al die andere meningen allemaal rechtsradicaal te noemen.
pi_176499494
quote:
14s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Heerlijk hè, dat generaliseren?
Hopelijk kun je straks weer ergens fulminerend tekeer gaan over een user die een bevolkingsgroep over 1 kam scheert.

Maar vooral niet in de spiegel kijken en met je vingertje blijven wijzen. Daar wordt Nederland beter van.
Bizar inderdaad. Het FvD topic wordt strakker gemodereerd dus opeens schiet er onkruid de grond uit. Ik zie nog steeds graag een feitelijke onderbouwing.

Overigens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit topic gaat escaleren, maar goed.
pi_176499858
Ik had gehoopt dat er inmiddels wel bronnen zouden zijn, maar het blijven aannames.
ROBODEMONS..................|:(
pi_176499888
FvD'ers masterrace
pi_176499921
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:29 schreef Wereldgozer het volgende:
FvD'ers masterrace
Zeg je nou dat er een elitair en beter ras is?!?1?
*veegt schuim uit mondhoek*
pi_176500045
Dus je kuttopic werd gesloten in het psychologieforum dus ga je hier verder.
  zondag 14 januari 2018 @ 15:38:28 #25
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176500049
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Bizar inderdaad. Het FvD topic wordt strakker gemodereerd dus opeens schiet er onkruid de grond uit. Ik zie nog steeds graag een feitelijke onderbouwing.

Overigens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit topic gaat escaleren, maar goed.
Feiten in POL, lol.
Kunnen het beter OND(erbuikgevoelens) noemen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176500073
quote:
15s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:41 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen maken me best wel verdrietig. Voor mijn werk spreek ik geregeld mensen met een WIA-uitkering en die hebben vaak best een vervelend leven. Ook logisch, want zo'n uitkering krijg je niet voor de lol.

Vervolgens worden even alle uitkeringstrekkers op een hoopje gegooid.

Dit is onder andere de reden dat ik nog steeds links stem.
Precies wat ik ook dacht.

Ik stem ook links maar haat dit elitaire gedrag.
  zondag 14 januari 2018 @ 15:47:36 #27
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176500226
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:39 schreef Somberling het volgende:

[..]

Precies wat ik ook dacht.

Ik stem ook links maar haat dit elitaire gedrag.
Als nou eens minder mensen PVV/FvD stemmen dan is er ook minder aanleiding tot elitair gedrag bij de VVD/D66/GrL/CDA/PvdA. Er zijn veel mensen die zich oprecht zorgen maken omtrent de populariteit van de PVV en tegenwoordig het FvD. Velen vrezen dat hun vrijheden omtrent Europese zaken worden afgenomen als de PVV/FvD een aanzienlijk deel van de zetels heeft/krijgt. Juist daarom ontstaat er polarisatie.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  zondag 14 januari 2018 @ 15:49:55 #28
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176500274
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op? Want uit eerdere peilingen is volgens mij gebleken dat juist hoger opgeleiden op het FvD stemmen. Van facebook? Want dan kan je je beter afvragen waarom heel Nederland uit tokkies bestaat.
Zie op het forum dat veel gebruikers die op sociaal gebied niet goed mee kunnen komen overwegen om op het FvD te stemmen, terwijl dat tegen hun eigenbelang is (FvD wil bezuinigingen op (sociale) voorzieningen). Daarom ook dit topic.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  zondag 14 januari 2018 @ 16:00:49 #29
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176500498
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:47 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Als nou eens minder mensen PVV/FvD stemmen dan is er ook minder aanleiding tot elitair gedrag bij de VVD/D66/GrL/CDA/PvdA. Er zijn veel mensen die zich oprecht zorgen maken omtrent de populariteit van de PVV en tegenwoordig het FvD. Velen vrezen dat hun vrijheden omtrent Europese zaken worden afgenomen als de PVV/FvD een aanzienlijk deel van de zetels heeft/krijgt. Juist daarom ontstaat er polarisatie.
Misschien moeten hun eigen partijen dan eens een keer een serieus alternatief bieden.
Misschien een gek idee, maar toch.

Zowel de PVV als het FvD zijn ontstaan uit onvrede over de bestaande partijen, en kennelijk is dit draagvlak er ook onder de bevolking van Nederland.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176500763
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:49 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Zie op het forum dat veel gebruikers die op sociaal gebied niet goed mee kunnen komen overwegen om op het FvD te stemmen, terwijl dat tegen hun eigenbelang is (FvD wil bezuinigingen op (sociale) voorzieningen). Daarom ook dit topic.
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:47 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Als nou eens minder mensen PVV/FvD stemmen dan is er ook minder aanleiding tot elitair gedrag bij de VVD/D66/GrL/CDA/PvdA. Er zijn veel mensen die zich oprecht zorgen maken omtrent de populariteit van de PVV en tegenwoordig het FvD. Velen vrezen dat hun vrijheden omtrent Europese zaken worden afgenomen als de PVV/FvD een aanzienlijk deel van de zetels heeft/krijgt. Juist daarom ontstaat er polarisatie.
Je klinkt bijna net zo geloofwaardig als dat Nederland van de Islam zou houden
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176500852
Die polarisatie bestaat eruit dat FvD/PVV'ers steeds extremer worden en dat de rest een steeds grotere afkeer van ze krijgt toch?

Waarom zou dat slecht zijn?
  zondag 14 januari 2018 @ 16:25:45 #32
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176500876
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Misschien moeten hun eigen partijen dan eens een keer een serieus alternatief bieden.
Misschien een gek idee, maar toch.

Zowel de PVV als het FvD zijn ontstaan uit onvrede over de bestaande partijen, en kennelijk is dit draagvlak er ook onder de bevolking van Nederland.
Er bestaan alternatieven: SP, GroenLinks, 50-Plus, DENK. Die partijen willen tenminste niet alle vrijheden van de hardwerkende Nederlander afnemen, iets wat PVV en FvD wel willen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  zondag 14 januari 2018 @ 16:27:44 #33
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176500916
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:24 schreef Jigzoz het volgende:
Die polarisatie bestaat eruit dat FvD/PVV'ers steeds extremer worden en dat de rest een steeds grotere afkeer van ze krijgt toch?

Waarom zou dat slecht zijn?
Omdat de sfeer in Nederland slechter wordt. Vroeger kon men normaal tegen elkaar doen, tegenwoordig zijn er een hoop landverraders in Nederland die PVV en FvD stemmen en alle vrijheden van de hardwerkende Nederlander willen afnemen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176500930
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:49 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Zie op het forum dat veel gebruikers die op sociaal gebied niet goed mee kunnen komen overwegen om op het FvD te stemmen, terwijl dat tegen hun eigenbelang is (FvD wil bezuinigingen op (sociale) voorzieningen). Daarom ook dit topic.
Dat slaat dus nergens op. Ik zie op links op fok juist af en toe randdebielen langskomen en heb nou niet de behoefte om dan maar een topic over GL te openen. Maar goed het staat je vrij om dat wel te doen. Ik hoop wel dat je je bewust bent van het feit dat het nogal anekdotisch is, en de vraag is in hoeverre jij daar een objectief beeld over krijgt, en in hoeverre dat beeld klopt met de realiteit achter het toetsenbord.
pi_176500937
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:27 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Omdat de sfeer in Nederland slechter wordt. Vroeger kon men normaal tegen elkaar doen, tegenwoordig zijn er een hoop landverraders in Nederland die PVV en FvD stemmen en alle vrijheden van de hardwerkende Nederlander willen afnemen.
Buiten de onlinewereld merk ik er echt helemaal niks van. En wat die FvD/PVV'ers allemaal willen zal me verder worst wezen. Ze hebben toch geen invloed. En hoe groter de afstand tussen die twee partijen en de rest, hoe kleiner de kans dat ze ooit wél invloed krijgen. Ik ben dus wel een voorstander van die polarisatie.
pi_176500967
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:47 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Als nou eens minder mensen PVV/FvD stemmen dan is er ook minder aanleiding tot elitair gedrag bij de VVD/D66/GrL/CDA/PvdA.

Er zijn veel mensen die zich oprecht zorgen maken omtrent de populariteit van de PVV en tegenwoordig het FvD.

Velen vrezen dat hun vrijheden omtrent Europese zaken worden afgenomen als de PVV/FvD een aanzienlijk deel van de zetels heeft/krijgt.

Juist daarom ontstaat er polarisatie.
Kip en ei

Er zijn mensen die zich oprecht zorgen maken om de populariteit van groenlinks

Wat wordt hiermee bedoeld? Vrijheden omtrent europese zaken?

Neuh.
pi_176500977
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:27 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Omdat de sfeer in Nederland slechter wordt. Vroeger kon men normaal tegen elkaar doen, tegenwoordig zijn er een hoop landverraders in Nederland die PVV en FvD stemmen en alle vrijheden van de hardwerkende Nederlander willen afnemen.
Je snapt dat je echt precies hetzelfde verhaal ophangt als de tokkies die je nu bekritiseerd?
pi_176500982
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:25 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Er bestaan alternatieven: SP, GroenLinks, 50-Plus, DENK. Die partijen willen tenminste niet alle vrijheden van de hardwerkende Nederlander afnemen, iets wat PVV en FvD wel willen.
Absoluut nee, oh god nee, echt nee, bwhahaa nee.

(Deze partijen lijken ook in de verste verte niet op het FvD en zijn bovendien helemaal niet zo normaal als jij hier pretendeert).

Nee
pi_176501036
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:27 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Omdat de sfeer in Nederland slechter wordt. Vroeger kon men normaal tegen elkaar doen, tegenwoordig zijn er een hoop landverraders in Nederland die PVV en FvD stemmen en alle vrijheden van de hardwerkende Nederlander willen afnemen.
En daar geef je dan gewoon de groep die je vervelend bent de schuld van? Dat kan ik ook. Dat gezeikt komt door linkse trollen die gelijk beginnen te krijzen als iemand niet tolerant genoeg is.
pi_176501065
Dat je iets vind van een partij waar je het totaal niet mee eens bent, kan ik me in herkennen. Als je echter gaat lopen verkondigen dat die analyse de absolute waarheid is; en dat je niet ziet waar je eigenlijk mee bezig bent, namelijk precies hetzelfde, dan moet je toch echt even in de spiegel kijken vriendelijke vriend.
pi_176501113
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:27 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Omdat de sfeer in Nederland slechter wordt. Vroeger kon men normaal tegen elkaar doen, tegenwoordig zijn er een hoop landverraders in Nederland die PVV en FvD stemmen en alle vrijheden van de hardwerkende Nederlander willen afnemen.
"Vroeger was het beter" ? Hoe dan ?
Vroeger mocht je een verzetsheldin niet herdenken als ze te links was volgens de regering. Vroeger was Nederland zwaar verzuild. Vroeger was kut ;)
pi_176501147
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:47 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Als nou eens minder mensen PVV/FvD stemmen dan is er ook minder aanleiding tot elitair gedrag bij de VVD/D66/GrL/CDA/PvdA. Er zijn veel mensen die zich oprecht zorgen maken omtrent de populariteit van de PVV en tegenwoordig het FvD. Velen vrezen dat hun vrijheden omtrent Europese zaken worden afgenomen als de PVV/FvD een aanzienlijk deel van de zetels heeft/krijgt. Juist daarom ontstaat er polarisatie.
Het is juist goed als de gevestigde orde die angst begint te voelen. Het komt voort uit onvrede van jarenlang slecht beleid door de overheid.
  zondag 14 januari 2018 @ 16:45:50 #43
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176501165
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:41 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

"Vroeger was het beter" ? Hoe dan ?
Vroeger mocht je een verzetsheldin niet herdenken als ze te links was volgens de regering. Vroeger was Nederland zwaar verzuild. Vroeger was kut ;)
Volgens mij waren de jaren '90 best wel een fijne tijd. Toen waren er banen voor iedereen en groeide de bomen tot in de hemel. Nu de sfeer verpest door het internet, social media, populisme en automatisering dat voor zorgt dat veel banen verloren gingen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176501207
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:45 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Volgens mij waren de jaren '90 best wel een fijne tijd. Toen waren er banen voor iedereen en groeide de bomen tot in de hemel. Nu de sfeer verpest door het internet, social media, populisme en automatisering dat voor zorgt dat veel banen verloren gingen.
Is dat echt de oorzaak van het verval van het walhalla van de jaren 90? Of duw je nu het kubusje door het rondje gaatje en zeg je dat dat het is?

Hoe verhoudt zich dit tot de stellingen van Baudet dat vroeger alles beter was? Is dit niet een beetje hetzelfde?
pi_176501236
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:44 schreef Somberling het volgende:

[..]

Het is juist goed als de gevestigde orde die angst begint te voelen. Het komt voort uit onvrede van jarenlang slecht beleid door de overheid.
Jarenlang pappen en nathouden, zachte heelmeesters, visieloos en niet de vingers willen branden. Voor je uitschuiven is het devies.
  zondag 14 januari 2018 @ 16:52:27 #46
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176501290
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:44 schreef Somberling het volgende:

[..]

Het is juist goed als de gevestigde orde die angst begint te voelen. Het komt voort uit onvrede van jarenlang slecht beleid door de overheid.
Dit betekent nog niet dat het beleid nog rechtser moet dan het beleid uitgevoerd door de drie kabinetten Rutte. Maar PVV/FVD staan wel voor rechtser beleid dan het beleid uitgevoerd door de drie kabinetten Rutte.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176501584
De aanhang van de FvD is een groep die zich zeer graag in de slachtofferrol wentelt. Lekker van alles een ander de schuld geven (buitenlanders, de media, het onderwijs, de weerman, linksen D66 etc) zodat ze hun eigen maatschappelijk-sociale falen niet onder ogen hoeven te zien. In die zin is medelijden wellicht wel op z'n plaats.
pi_176501653
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jarenlang pappen en nathouden, zachte heelmeesters, visieloos en niet de vingers willen branden. Voor je uitschuiven is het devies.
Dus daarom wil de FvD zich het liefst zo min mogelijk bemoeien met het ontwikkelen van nieuw beleid? En daarom bestaat hun ideologische inspiratie voornamelijk uit bekende charlatans?
pi_176501738
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:08 schreef 99.999 het volgende:
De aanhang van de FvD is een groep die zich zeer graag in de slachtofferrol wentelt. Lekker van alles een ander de schuld geven (buitenlanders, de media, het onderwijs, de weerman, linksen D66 etc) zodat ze hun eigen maatschappelijk-sociale falen niet onder ogen hoeven te zien. In die zin is medelijden wellicht wel op z'n plaats.
Je hebt gewoon de dialoog van rechts overgenomen. Bespaar me die onzin een kijk in de spiegel :')
pi_176501749
quote:
10s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus daarom wil de FvD zich het liefst zo min mogelijk bemoeien met het ontwikkelen van nieuw beleid? En daarom bestaat hun ideologische inspiratie voornamelijk uit bekende charlatans?
Nee?
pi_176501774
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:52 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Dit betekent nog niet dat het beleid nog rechtser moet dan het beleid uitgevoerd door de drie kabinetten Rutte. Maar PVV/FVD staan wel voor rechtser beleid dan het beleid uitgevoerd door de drie kabinetten Rutte.
Vind ik wel. Dat beleid was niet van de VVD he, maar van de coalities. Kan je misschien nog op mijn posts reageren?
pi_176501796
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:45 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Volgens mij waren de jaren '90 best wel een fijne tijd. Toen waren er banen voor iedereen en groeide de bomen tot in de hemel. Nu de sfeer verpest door het internet, social media, populisme en automatisering dat voor zorgt dat veel banen verloren gingen.
De jaren 90 was achteraf gezien vooral een tijd van de internetbubbel, de woekerpolissen en huizenprijzen die erg snel omhoog gingen. Die combinatie zorgde ervoor dat het gewoon een keer fout ging.
ROBODEMONS..................|:(
pi_176501823
quote:
15s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De jaren 90 was achteraf gezien vooral een tijd van de internetbubbel, de woekerpolissen en huizenprijzen die erg snel omhoog gingen. Die combinatie zorgde ervoor dat het gewoon een keer fout ging.
Ik had eigenlijk gehoopt op een reactie van 99.999:

Een bijzonder staaltje revisionisme weer.

Dat is immers zijn lijfspreuk. Ik vraag me af waarom het nu uitbleef.
  zondag 14 januari 2018 @ 17:28:00 #54
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176501911
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vind ik wel. Dat beleid was niet van de VVD he, maar van de coalities. Kan je misschien nog op mijn posts reageren?
Wat zou voor jou dan ideaal rechts beleid zijn?

Meer sociale ongelijkheid, kansenongelijkheid, hoger collegegeld, hoger eigen risico, minder werkzekerheid, het bedrijfsleven eerst?

Dan kun je toch VVD stemmen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176501960
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:47 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Als nou eens minder mensen PVV/FvD stemmen dan is er ook minder aanleiding tot elitair gedrag bij de VVD/D66/GrL/CDA/PvdA. Er zijn veel mensen die zich oprecht zorgen maken omtrent de populariteit van de PVV en tegenwoordig het FvD. Velen vrezen dat hun vrijheden omtrent Europese zaken worden afgenomen als de PVV/FvD een aanzienlijk deel van de zetels heeft/krijgt. Juist daarom ontstaat er polarisatie.
Met elitair gedrag zorg je niet voor dat er minder mensen op de PVV of FvD gaan stemmen. Sterker nog, ik denk dat het eigenlijk averechts werkt. Ook omdat je met elitair gedrag niet bepaald de 'zwakke' mensen uit de samenleving trekt.

Gelukkig bestaat er nog de SP die wel zaken als (geestelijke) gezondheid en werknemersrechten belangrijk vinden.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 14 januari 2018 @ 17:31:42 #56
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176501977
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat slaat dus nergens op. Ik zie op links op fok juist af en toe randdebielen langskomen en heb nou niet de behoefte om dan maar een topic over GL te openen. Maar goed het staat je vrij om dat wel te doen. Ik hoop wel dat je je bewust bent van het feit dat het nogal anekdotisch is, en de vraag is in hoeverre jij daar een objectief beeld over krijgt, en in hoeverre dat beeld klopt met de realiteit achter het toetsenbord.
Misschien zit ik in mijn bubbel, maar volgens mij is links (PvdA, GrLinks, PvdD en SP) zwakker dan ooit en zit populistisch rechts (PVV en FvD) als maar in de lift. Dan is populistisch rechts eerder een bedreiging voor links, dan dat links een bedreiging voor regulier (VVD, CDA, D66) en populistisch rechts is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pirtdator op 14-01-2018 17:39:58 ]
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176502026
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:31 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Misschien zit ik in mijn bubbel, maar volgens mij is links (PvdA, GrLinks, PvdD en SP) zwakker dan ooit en zit populistisch rechts (PVV en FvD) als maar in de lift. Dan is populistisch rechts eerder een bedreiging voor links, dan dat links voor regulier (VVD, CDA, D66) en populistisch rechts is.
Nee, elitair gedrag is bedreiging voor links. :{w
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 14 januari 2018 @ 17:38:47 #58
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176502101
quote:
13s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Met elitair gedrag zorg je niet voor dat er minder mensen op de PVV of FvD gaan stemmen. Sterker nog, ik denk dat het eigenlijk averechts werkt. Ook omdat je met elitair gedrag niet bepaald de 'zwakke' mensen uit de samenleving trekt.

Gelukkig bestaat er nog de SP die wel zaken als (geestelijke) gezondheid en werknemersrechten belangrijk vinden.
Iemand die niet tot de klassieke SP-doelgroep behoort (bijv. Mensen met bovenmodaal inkomen) en toch op de SP stemmen, kiezen daar bewust voor en weten dat ze niet in hun eigenbelang stemmen. De andere kant op, dus benedenmodalers die PVV/FVD (en soms VVD) stemmen zijn zich daar vaak minder bewust van dat ze tegen hun eigenbelang stemmen. Dit topic had ik juist aangemaakt om te discussiëren waarom sociaal minder ontwikkelde mensen op de FvD stemmen die op (sociale) voorzieningen waar zij baat bij hebben om te functioneren binnen de samenleving wil bezuinigen. Dat is tegen eigenbelang instemmen en volgens mij gebeurt dat niet geheel bewust.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176502152
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:31 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Misschien zit ik in mijn bubbel, maar volgens mij is links (PvdA, GrLinks, PvdD en SP) zwakker dan ooit en zit populistisch rechts (PVV en FvD) als maar in de lift. Dan is populistisch rechts eerder een bedreiging voor links, dan dat links voor regulier (VVD, CDA, D66) en populistisch rechts is.
Ach. Als je kijkt naar hoe de partijen op links en rechts zich verhouden tot het midden de afgelopen jaren lijkt dat ook wel mee te vallen. Toch klopt het ergens wel. Maar als je het dan over de toon wil hebben, kan je de toon niet alleen maar afkeuren als de partij een bedreiging vormt voor de centrumpartijen vind ik.

Overigens vind ik het qua toon allemaal heel erg meevallen, maar goed.
  zondag 14 januari 2018 @ 17:42:43 #60
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176502193
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Kip en ei

Er zijn mensen die zich oprecht zorgen maken om de populariteit van groenlinks

Wat wordt hiermee bedoeld? Vrijheden omtrent europese zaken?

Neuh.
Iets met Nexit, grenscontroles en gulden terug. Dat zie ik toch wel als het afpakken van vrijheid (vrijheid van zaken doen in Europa, vrijheid van reizen, vrijheid van betalingsverkeer).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176502222
quote:
13s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Met elitair gedrag zorg je niet voor dat er minder mensen op de PVV of FvD gaan stemmen. Sterker nog, ik denk dat het eigenlijk averechts werkt. Ook omdat je met elitair gedrag niet bepaald de 'zwakke' mensen uit de samenleving trekt.

Gelukkig bestaat er nog de SP die wel zaken als (geestelijke) gezondheid en werknemersrechten belangrijk vinden.
PvdA en GL komen helemaal niet op voor economisch links. Maar voor progressief links. SP is wat extreem qua economisch links maar had anders daar de stemmen zo van gekregen
  zondag 14 januari 2018 @ 17:46:52 #62
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176502278
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Absoluut nee, oh god nee, echt nee, bwhahaa nee.

(Deze partijen lijken ook in de verste verte niet op het FvD en zijn bovendien helemaal niet zo normaal als jij hier pretendeert).

Nee
DENK en 50plus zijn een beetje raar, maar ik kan ze beter hebben dan de PVV/FVD. Ik snap wel dat je als je in de rechterkant van het spectrum zit je niets met SP en GrLinks te maken wil hebben, maar vor wie de neo-liberale Rutte-kabinetten zat zijn, zijn SP en GrLinks redelijke alternatieven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  zondag 14 januari 2018 @ 17:48:29 #63
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176502301
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

PvdA en GL komen helemaal niet op voor economisch links. Maar voor progressief links. SP is wat extreem qua economisch links maar had anders daar de stemmen zo van gekregen
Dan had men geen Lilian Marijnissen naar voren moeten schuiven, maar iemand als Ronald van Raak of Jasper van Dijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176502377
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:28 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Wat zou voor jou dan ideaal rechts beleid zijn?

Meer sociale ongelijkheid, kansenongelijkheid, hoger collegegeld, hoger eigen risico, minder werkzekerheid, het bedrijfsleven eerst?

Dan kun je toch VVD stemmen?
VVD voert kutbeleid. Bijv. vluchtelingen zelf verantwoordelijk maken voor hun integratie, in een systeem waar ze niet bekend zijn.

Sociale ongelijkheid neemt al jaren af, en is hardstikke klein. Alleen zij die niet werken komen nog in de problemen, en dat komt vooral omdat die groep steeds groter wordt. Het FvD pleit voor een belastingsvrije voet van 20.000. Dat is toch een goed idee? Het flexwerken komt toch echt van Asscher af, en het idee van flexibeler ontslag is dat mensen juist sneller aangenomen worden. Vraag maar aan je slager of lokale klusbedrijf: iemand aannemen is een niet te verantwoorden risico omdat mensen niet te ontslaan zijn als het niet werkt. Dat klinkt tegenstrijdig maar werkt toch echt zo. Dat is dubbel kut, want A) kleine ondernemingen kunnen niet groeien en B) het aantal banen neemt af en men moet bij multinationals gaan werken. Daar is de mogelijkheid tot groei van de arbeider veel kleiner. Het MKB verdwijnt steeds meer en je krijgt een soort communistisch systeem met grote bedrijven en een grote arbeidersklasse. Zolang het MKB niet gestimuleerd wordt behoud je dat probleem.

Kansenongelijkheid bestaat niet. We gaan allemaal naar een basis en middelbare school, en ook met arme ouders kan je studeren. Op een school waar allemaal slecht geïntegreerde kinderen komen die de taal niet goed spreken, neemt de kwaliteit van het onderwijs af. De oplossing is niet meer geld in die scholen pompen, maar de integratie aanpakken. Daarvoor hoef je niet bij de VVD aan te komen, die hebben daar geen boodschap aan. Het FvD wil de studiebeurs terugbrengen, wat ook mij een goed idee lijkt.

Hoger eigen risico raakt iedereen, en komt door allerlei factoren. Bureaucratie en macht van de zorgverzekeraars zijn de enige 2 zaken die de zorg niet echt benadelen als je het aanpakt. Ook daar is het FvD voorstander van.

Het bedrijfsleven eerst, het FvD leest daarin het MKB, de VVD de multinationals en globalisme. Daar gaat het fout. Het FvD heeft hierin een veel constructievere houding naar het overgrote deel van de bevolking.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Major op 14-01-2018 17:56:32 ]
pi_176502409
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:48 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Dan had men geen Lilian Marijnissen naar voren moeten schuiven, maar iemand als Ronald van Raak of Jasper van Dijk.
Ik heb ook geen hoge pet op van Marijnissen. Maar de SP interesseert me verder weinig. Die twee gasten vind ik het altijd wel goed doen inderdaad.
  zondag 14 januari 2018 @ 17:55:10 #66
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176502468
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En daar geef je dan gewoon de groep die je vervelend bent de schuld van? Dat kan ik ook. Dat gezeikt komt door linkse trollen die gelijk beginnen te krijzen als iemand niet tolerant genoeg is.
Als je ziet wat er in NWS gepost wordt tegenwoordig. Allemaal stemmingsmakerij, semi-dictators als Orban worden als helden ontvangen en onderontwikkelde Centraal-Europese landen worden gezien als paradijzen op aardig. In Nederland, Duitsland en vooral Zweden is alles kut, want te veel bruinmenschen.

Ik weet wel beter, ik zie Nederland liever niet het pad van Polen en Hongarije volgen die het niet zo nauw nemen met de persvrijheid en de rechtstaat.

Nederland moet gewoon een land blijven waar je als burger je vrijheden hebt en die vrijheden is goed beschermd door de grondwet. Ook de welvaart in Nederland, maakt dat Nederland een goed leefbaar land is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176502550
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:55 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Als je ziet wat er in NWS gepost wordt tegenwoordig. Allemaal stemmingsmakerij, semi-dictators als Orban worden als helden ontvangen en onderontwikkelde Centraal-Europese landen worden gezien als paradijzen op aardig. In Nederland, Duitsland en vooral Zweden is alles kut, want te veel bruinmenschen.

Ik weet wel beter, ik zie Nederland liever niet het pad van Polen en Hongarije volgen die het niet zo nauw nemen met de persvrijheid en de rechtstaat.

Nederland moet gewoon een land blijven waar je als burger je vrijheden hebt en die vrijheden is goed beschermd door de grondwet. Ook de welvaart in Nederland, maakt dat Nederland een goed leefbaar land is.
Ach... dat is NWS. We moeten denk ik vooral naar de Nederlandse politiek blijven kijken. Orbans hebben daar draagvlak omdat de maatschappij anders werkt, en hebben steun van de bevolking aldaar.
  zondag 14 januari 2018 @ 18:01:16 #68
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176502605
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

VVD voert kutbeleid. Bijv. vluchtelingen zelf verantwoordelijk maken voor hun integratie, in een systeem waar ze niet bekend zijn.

Sociale ongelijkheid neemt al jaren af, en is hardstikke klein. Alleen zij die niet werken komen nog in de problemen, en dat komt vooral omdat die groep steeds groter wordt. Het FvD pleit voor een belastingsvrije voet van 20.000. Dat is toch een goed idee? Het flexwerken komt toch echt van Asscher af, en het idee van flexibeler ontslag is dat mensen juist sneller aangenomen worden. Vraag maar aan je slager of lokale klusbedrijf: iemand aannemen is een niet te verantwoorden risico omdat mensen niet te ontslaan zijn als het niet werkt. Dat klinkt tegenstrijdig maar werkt toch echt zo. Dat is dubbel kut, want A) kleine ondernemingen kunnen niet groeien en B) het aantal banen neemt af en men moet bij multinationals gaan werken. Daar is de mogelijkheid tot groei van de arbeider veel kleiner. Het MKB verdwijnt steeds meer en je krijgt een soort communistisch systeem met grote bedrijven en een grote arbeidersklasse. Zolang het MKB niet gestimuleerd wordt behoud je dat probleem.

Kansenongelijkheid bestaat niet. We gaan allemaal naar een basis en middelbare school, en ook met arme ouders kan je studeren. Op een school waar allemaal slecht geïntegreerde kinderen komen die de taal niet goed spreken, neemt de kwaliteit van het onderwijs af. De oplossing is niet meer geld in die scholen pompen, maar de integratie aanpakken. Daarvoor hoef je niet bij de VVD aan te komen, die hebben daar geen boodschap aan. Het FvD wil de studiebeurs terugbrengen, wat ook mij een goed idee lijkt.

Hoger eigen risico raakt iedereen, en komt door allerlei factoren. Bureaucratie en macht van de zorgverzekeraars zijn de enige 2 zaken die de zorg niet echt benadelen als je het aanpakt. Ook daar is het FvD voorstander van.

Het bedrijfsleven eerst, het FvD leest daarin het MKB, de VVD de multinationals en globalisme. Daar gaat het fout. Het FvD heeft hierin een veel constructievere houding naar het overgrote deel van de bevolking.
Dit komt echt direct van het propagandakanaal van het FvD af, maar hoe wil FvD de belastingvrije voet van ¤20.000, de herintrede van de basisbeurs, de aanpak van de bureaucratie in de zorg en de stimulans van het MKB realiseren en betalen?

Dit soort plannen zijn allesbehalve rechts. Eerder links en vooral zeer populistisch zonder concreet Plan van Aanpak.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176502701
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:01 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Dit komt echt direct van het propagandakanaal van het FvD af, maar hoe wil FvD de belastingvrije voet van ¤20.000, de herintrede van de basisbeurs, de aanpak van de bureaucratie in de zorg en de stimulans van het MKB realiseren en betalen?

Dit soort plannen zijn allesbehalve rechts. Eerder links en vooral zeer populistisch zonder concreet Plan van Aanpak.
Plannen van een partij zijn altijd propaganda. Ze zijn inderdaad niet allemaal even rechts (je kan ook beargumenteren van wel tenzij je enkel pro globalisme en pro multinational als rechts beleid ziet) maar dit zijn gewoon goede punten. Je kan een deel van de basisbeurs terugbrengen voor bepaalde studies waarvan je weet dat de banengarantie hoog genoeg is (dan is het gewoon een investering) Het MKB stimuleren is niet zo moeilijk, gewoon afstappen van VVD beleid, en levert ook geld op. Met die belastingsvrije voet stimuleer je arbeid. Daarmee kan je uitkeringen schorten, en echt arbeidsongeschikten meer betalen (minder mensen om hetzelfde onder te verdelen). Minder immigratie scheelt ook een hoop kosten.

Laat het maar uitrekenen. Ik denk dat het allemaal prima mogelijk is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Major op 14-01-2018 18:16:12 ]
pi_176502727
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee?
Wat is dan de reden voor die, overigens feitelijke, constateringen?
pi_176502734
quote:
11s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

overigens feitelijke, constateringen
Ppff :')
pi_176502819
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ppff :')
Ze ontwijken toch actief het debat in de volksvertegenwoordiging waar het beleid wordt bepaald?
En ze hebben toch een flinterdunne ideologie die bovenal gevoed wordt allerlei charlatans?
pi_176502828
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze ontwijken toch actief het debat in de volksvertegenwoordiging waar het beleid wordt bepaald?
En ze hebben toch een flinterdunne ideologie die bovenal gevoed wordt allerlei charlatans?
Nee
pi_176502846
quote:
18s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee
Waarom zijn ze dan zo weinig in de kamer te vinden? En waarom laten ze zich in met charlatans als Crok of Taylor?
pi_176502889
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dan zo weinig in de kamer te vinden? En waarom laten ze zich in met charlatans als Crok of Taylor?
Dat is onzin. Vervolgens is de partij groeiende. Je kan met 2 zetels beter voor groei gaan. Dat kan je wel ontkennen maar dan mis je gevoel voor politieke strategie. Niemand laat zich in met Taylor en het klimaatbeleid van het FvD is niet meer dan verstandig te noemen.
  zondag 14 januari 2018 @ 18:16:51 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176502924
Het is een partij die graag aan slachtoffergedrag doet. De schuld van alles geven aan het feminism, de EU, de buitenlanders, de linksen, de elite en wat nog meer te verzinnen is om verongelijkt over te doen

Dat trekt bepaalde mensen aan.
pi_176503000
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:16 schreef Hexagon het volgende:
Het is een partij die graag aan slachtoffergedrag doet. De schuld van alles geven aan het feminism, de EU, de buitenlanders, de linksen, de elite en wat nog meer te verzinnen is om verongelijkt over te doen

Dat trekt bepaalde mensen aan.
Dat is nogal overdreven. Er zijn problemen, en die worden ook veroorzaakt door links (en de VVD), buitenlanders en de EU. Die overige voorbeelden slaan nergens op. Het FvD is niet anti-elite (ze uit systeemkritiek) en ook niet anti-feminisme.

Dat allemaal afdoen als slachtoffer gedrag is gewoon onzin. Als je simpelweg gelooft dat dat het wel is trap je in het ontkenningsverhaal van degenen waar terechte kritiek op is.
  zondag 14 januari 2018 @ 18:24:03 #78
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176503130
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is nogal overdreven. Er zijn problemen, en die worden ook veroorzaakt door links (en de VVD), buitenlanders en de EU. Die overige voorbeelden slaan nergens op. Het FvD is niet anti-elite en ook niet anti-feminisme.

Dat allemaal afdoen als slachtoffer gedrag is gewoon onzin.
Sinds wanneer is links echt aan de macht geweest? Volgens mij zat alleen in de PvdA ooit in de regering (en soms van die kleintjes (PPR/PSP, DS70), maar dat is wel een tijd geleden) en slechts voor 2002 waren ze de grootste partij. Dus dat het de schuld is van links dat het nu kut gaat klopt niet. Als je partijen de schuld wilt geven moet je bij de VVD en het CDA zijn. Zij waren jarenlang aan de macht en deze partijen zijn niet links, maar rechts.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176503236
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is onzin. Vervolgens is de partij groeiende. Je kan met 2 zetels beter voor groei gaan. Dat kan je wel ontkennen maar dan mis je gevoel voor politieke strategie. Niemand laat zich in met Taylor en het klimaatbeleid van het FvD is niet meer dan verstandig te noemen.
Tja, als je de feiten wat ontkennen zijn we verder wel klaar :P
pi_176503252
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:24 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Sinds wanneer is links echt aan de macht geweest? Volgens mij zat alleen in de PvdA ooit in de regering (en soms van die kleintjes (PPR/PSP, DS70), maar dat is wel een tijd geleden) en slechts voor 2002 waren ze de grootste partij. Dus dat het de schuld is van links dat het nu kut gaat klopt niet. Als je partijen de schuld wilt geven moet je bij de VVD en het CDA zijn. Zij waren jarenlang aan de macht en deze partijen zijn niet links, maar rechts.
Het gaat niet zozeer om economisch links, maar om sociaal links beleid. En verder natuurlijk vooral om de huidige situatie en hoe die op te lossen. Verder heb ik niets met de VVD en ook niet met het CDA.
pi_176503258
quote:
10s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, als je de feiten wat ontkennen zijn we verder wel klaar :P
99.999: mijn meningen zijn feiten.
Fijn. :W
pi_176503269
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:24 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Sinds wanneer is links echt aan de macht geweest? Volgens mij zat alleen in de PvdA ooit in de regering (en soms van die kleintjes (PPR/PSP, DS70), maar dat is wel een tijd geleden) en slechts voor 2002 waren ze de grootste partij. Dus dat het de schuld is van links dat het nu kut gaat klopt niet. Als je partijen de schuld wilt geven moet je bij de VVD en het CDA zijn. Zij waren jarenlang aan de macht en deze partijen zijn niet links, maar rechts.
En LPF en PVV, de politieke geestverwanten van de FvD, hebben het gewoon moen proberen in het landsbestuur.
pi_176503722
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:23 schreef Pirtdator het volgende:
Wat zorgt ervoor dat sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie? Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie. Dat terwijl het Forum voor Democratie in zijn plannen heeft opgenomen om te bezuinigingen op allerlei (sociale) voorzieningen. Voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen toch wel wat aan hebben. Dat snap ik niet.

Of voelen sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken door het goedkoop populisme (lagere belastingen, meer geld voor onderwijs, minder bureaucratie) van het FvD of juist door het anti-feminisme van het FvD?

Je zult toch juist denken dat sociaal minder ontwikkelde personen meer hebben aan een wat linksere partij die niet of minder wil bezuinigen op (sociale) voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen wat aan hebben. Ik stem daarom ook heel bewust op een linkse partij, omdat ik niet geloof dat iedereen zelfredzaam kan zijn en sommigen toch wel wat ondersteuning nodig hebben om te functioneren in de maatschappij. Het FvD gaat ut van zelfredzaamheid, wat dus minder geschikt is om als sociaal minder ontwikkeld persoon op te stemmen. Maar waarom stemmen deze mensen dan toch op het FvD?
De FvD bestaat uit politici die zich mooier voordoen als zij in werkelijkheid zijn. En er zijn nog mensen die dergelijke mooisprekers geloven. Dat is het probleem. Het mooier voordoen als men is, schijnt een trend te zijn geworden. Waardoor het lijkt alsof de echte schoonheden achterlijk zijn. Wat een walgelijke bedoening.
pi_176503780
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:51 schreef torentje het volgende:

[..]

De FvD bestaat uit politici die zich mooier voordoen als zij in werkelijkheid zijn. En er zijn nog mensen die dergelijke mooisprekers geloven. Dat is het probleem. Het mooier voordoen als men is, schijnt een trend te zijn geworden. Waardoor het lijkt alsof de echte schoonheden achterlijk zijn. Wat een walgelijke bedoening.
Waar baseer je deze onzin op? Hoe verhoud dat zich tot politici als Klaver, Rutte en Pechtold?
  zondag 14 januari 2018 @ 19:05:18 #85
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_176504083
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:23 schreef Pirtdator het volgende:
Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie.
Wie zijn die mensen dan? Je kletst gewoon uit je nek. Wie ben jij om te bepalen wie 'sociaal minder ontwikkeld' is?

Jammer dat sommige mensen hier niet snappen dat het in POL gaat om politieke discussie. Ze gedragen zich als een soort voetbalsupporters die naar een wedstrijd gaan om beledigende leuzen te roepen naar de tegenpartij. Een kwestie van sociale onderontwikkeling denk ik.

Ook dat het FvD 'in zijn plannen heeft opgenomen om te bezuinigingen op allerlei (sociale) voorzieningen' is een verzinsel, gebaseerd op vooroordelen. Even kijken op hun website of het echt zo is was blijkbaar al teveel gevraagd. Daar begint het item over sociale voorzieningen nota bene met:

quote:
'Het is goed dat in Nederland geprobeerd wordt om voor iedereen te zorgen en niemand buiten de boot te laten vallen. Die sociale kant van onze samenleving wil Forum voor Democratie behouden en waar nodig versterken.'
Verder staat er dat een uitkering een vangnet moet zijn voor degenen die niet kunnen werken en geen hangmat voor hen die niet willen werken. Uiteraard. Een goed standpunt.

Ook de bewering in je ondertitel: 'Nederland houdt van de islam' duidt, los van hoe je er zelf over denkt, niet bepaald op het realistisch maatschappelijk inzicht in de actualiteit dat je van een sociaal ontwikkeld persoon verwacht. Het is fantasie, zoals alles wat je schrijft.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  zondag 14 januari 2018 @ 19:07:49 #86
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_176504144
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:16 schreef Hexagon het volgende:
Het is een partij die graag aan slachtoffergedrag doet. De schuld van alles geven aan het feminism, de EU, de buitenlanders, de linksen, de elite en wat nog meer te verzinnen is om verongelijkt over te doen

Dat trekt bepaalde mensen aan.
Ook dit is een verzinsel. Alsof kritiek leveren slachtoffergedrag is. FvD gedraagt zich niet bepaald als slachtoffers. Integendeel, ze doen behoorlijk triomfantelijk over hun succes en ledenwinst. Vandaar waarschijnlijk jouw rancune. Jouw uitspraak is precies het verongelijkte toontje dat je anderen verwijt.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_176504309
Het valt mij in het echte leven ook op dat de paar mensen die ik ken die FVD stemmen buitenbeentjes zijn zonder relatie en met matige sociale vaardigheden. Je zou ook wat minder vriendelijk kunnen zeggen dat het een klein beetje verliezers zijn.

Ik denk dat dergelijke mensen bij het FVD zo oververtegenwoordigd zijn vanwege twee redenen. Ten eerste zijn deze mensen vatbaarder voor complottheorieën en daarvoor ben je bij Baudet aan het goede einde. Ten tweede moet je ook wel een sociaal wat minder handige en succesvolle man zijn om op te kunnen kijken tegen het vrouwonvriendelijke gedrag van Baudet.
pi_176504570
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:13 schreef Kaas- het volgende:
Het valt mij in het echte leven ook op dat de paar mensen die ik ken die FVD stemmen buitenbeentjes zijn zonder relatie en met matige sociale vaardigheden. Je zou ook wat minder vriendelijk kunnen zeggen dat het een klein beetje verliezers zijn.

Ik denk dat dergelijke mensen bij het FVD zo oververtegenwoordigd zijn vanwege twee redenen. Ten eerste zijn deze mensen vatbaarder voor complottheorieën en daarvoor ben je bij Baudet aan het goede einde. Ten tweede moet je ook wel een sociaal wat minder handige en succesvolle man zijn om op te kunnen kijken tegen het vrouwonvriendelijke gedrag van Baudet.
Zucht. We hebben het over immigratie en geopolitieke ontwikkelingen, en jij hebt geconstateerd dat een paar FvD'ers geen vriendin hebben. Wat zegt dat over de VVD, het kopstuk daarvan is al zijn leven lang single. Er is in dit verhaal maar één iemand die ik zielig vind...
pi_176504960
Ja, dat is toch ook zo'n vrij bekend eufemisme voor FvD/PVV'ers? 'De verliezers van de globalisering' of zoiets.
pi_176505064
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:52 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Dit betekent nog niet dat het beleid nog rechtser moet dan het beleid uitgevoerd door de drie kabinetten Rutte. Maar PVV/FVD staan wel voor rechtser beleid dan het beleid uitgevoerd door de drie kabinetten Rutte.
Ik ben zelf economisch zeer links (naar de ideeën van Marx) en ik heb liever ook geen rechts beleid. Economisch weet ik niet precies hoe de FvD hierin staat verder.

Denk dat veel mensen op deze partijen stemmen vanwege de standpunten over immigratie. De rest krijgen ze er gratis bij (zij het positief of negatief). Ik zal nooit op de PVV of FvD stemmen maar kan me de onvrede onder de bevolking wel voorstellen.
pi_176505163
Topic bijgelezen. Weer enorme berg onzin en vooroordelen jegens een bepaalde partij. Mensen die zichzelf democraat noemen maar wel anderen buitensluiten.
pi_176505303
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waar baseer je deze onzin op? Hoe verhoud dat zich tot politici als Klaver, Rutte en Pechtold?
Van eventjes logisch nadenken gaan meestal de ogen open. Schijnbaar wil jij geen aandacht naar al die valse mooien ?
pi_176505369
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:45 schreef Somberling het volgende:
Mensen die zichzelf democraat noemen maar wel anderen buitensluiten.
Je doet alsof dat een tegenstelling is?
  zondag 14 januari 2018 @ 19:58:05 #94
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176505450
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zucht. We hebben het over immigratie en geopolitieke ontwikkelingen, en jij hebt geconstateerd dat een paar FvD'ers geen vriendin hebben. Wat zegt dat over de VVD, het kopstuk daarvan is al zijn leven lang single. Er is in dit verhaal maar één iemand die ik zielig vind...
Wat voor geopolitieke voordelen zitten er gekoppeld aan het verlaten van de Europese Unie?

Ik ben voor normale handelsrelaties met Rusland, maar ik vrees dat Baudet enorm fan is van Putin.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176505555
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je doet alsof dat een tegenstelling is?
Dus democraten zijn eigenlijk helemaal niet zo tolerant als ze zich graag voordoen. Dat laat dit topic mooi zien.
pi_176505737
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:37 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, dat is toch ook zo'n vrij bekend eufemisme voor FvD/PVV'ers? 'De verliezers van de globalisering' of zoiets.
Eufemisme betekent iets als zacht uitgedrukt; niet: slechte beschrijving van een deel om de hele groep weg te zetten als...
pi_176505760
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je doet alsof dat een tegenstelling is?
Ja dat is het ook.
pi_176505776
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:01 schreef Somberling het volgende:

[..]

Dus democraten zijn eigenlijk helemaal niet zo tolerant als ze zich graag voordoen. Dat laat dit topic mooi zien.
Tolerantie en democratie zijn helemaal geen zaken die per se met elkaar te maken hebben.
pi_176505798
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Eufemisme betekent iets als zacht uitgedrukt; niet: slechte beschrijving van een deel om de hele groep weg te zetten als...
Google maar naar 'verliezers van de globalisering'. Krijg je een lange reeks van artikelen over PVV-achtigen.
pi_176505828
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:58 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Wat voor geopolitieke voordelen zitten er gekoppeld aan het verlaten van de Europese Unie?

Ik ben voor normale handelsrelaties met Rusland, maar ik vrees dat Baudet enorm fan is van Putin.
Weinig, want dat wij eruit gaan heeft weinig gevolgen voor EU beleid. Wel kun je handel drijven met de wereld i.p.v. met alleen de EU volgens die regels.

Dan moet je toch echt kritischer kijken naar de EU. Ik denk het niet.
pi_176505948
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Google maar naar 'verliezers van de globalisering'. Krijg je een lange reeks van artikelen over PVV-achtigen.
Je gaat dus gewoon vol mee in die framing?

Stel dat het al waar is. Dan lijkt het me logischer dat je denkt: mmm schijnbaar doen we iets fout, hoe lossen we dat op?

Maar jij en heel globalistisch nederland gelooft in dit soort dogma's, werkt in dienst van een multinational en schreeuwt haha LOSER naar de zogenaamde verliezers van globalisme (ik ken ze niet? maar goed ik behoor dan ook weer tot de linkse elite aldus het rechtse plebs; dogma's en ad hominems floreren)

Mag ik trouwens een uitleg hoe dat zou werken? Waarom heeft de lokale stratenmaker of slager last van die globalisering, en wil je dat dan lekker zo laten? Wat zijn daarvan de gevolgen? Of heb je daarvoor al een oplossing? Of is het gewoon inhoudsloos bashen en heb je daar niet over nagedacht?
pi_176505965
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je gaat dus gewoon vol mee in die framing?

Zo werkt taal hè.
pi_176506002
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo werkt taal hè.
Wat bedoel je hier nou weer mee?
Lees ook even de rest van de post aub.
pi_176506023
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier nou weer mee?

Taal heeft de betekenis die hem gegeven wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2018 20:17:59 ]
pi_176506058
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Taal heeft de betekenis die hem gegeven wordt.
Reageer dan maar inhoudelijk want hier heb ik niks aan. Je snapt dat framing negatief is?
pi_176506073
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Reageer dan maar inhoudelijk want hier heb ik niks aan.
Dat is inhoudelijk. Zo werkt dat nu eenmaal.
pi_176506106
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is inhoudelijk. Zo werkt dat nu eenmaal.
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Google maar naar 'verliezers van de globalisering'. Krijg je een lange reeks van artikelen over PVV-achtigen.
Stel dat het al waar is. Dan lijkt het me logischer dat je denkt: mmm schijnbaar doen we iets fout, hoe lossen we dat op?

Maar jij en heel globalistisch nederland gelooft in dit soort dogma's, werkt in dienst van een multinational en schreeuwt haha LOSER naar de zogenaamde verliezers van globalisme (ik ken ze niet? maar goed ik behoor dan ook weer tot de linkse elite aldus het rechtse plebs; dogma's en ad hominems floreren)

Mag ik trouwens een uitleg hoe dat zou werken? Waarom heeft de lokale stratenmaker of slager last van die globalisering, en wil je dat dan lekker zo laten? Wat zijn daarvan de gevolgen? Of heb je daarvoor al een oplossing? Of is het gewoon inhoudsloos bashen en heb je daar niet over nagedacht?
pi_176506156
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

[..]

Stel dat het al waar is. Dan lijkt het me logischer dat je denkt: mmm schijnbaar doen we iets fout, hoe lossen we dat op?

Nou, niet. We hebben behoorlijk wat welvaart te danken aan die globalisering en ik hou best wel van welvaart. Ik heb dus geen enkele motivatie om daar wat tegen te willen doen.
pi_176506285
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, niet. We hebben behoorlijk wat welvaart te danken aan die globalisering en ik hou best wel van welvaart. Ik heb dus geen enkele motivatie om daar wat tegen te willen doen.
Je staat dus voor een klassensamenleving met "profiteurs" en "slachtoffers" van de globalisering?

Begrijp je de vraag en het gestelde probleem uberhaupt?
pi_176506314
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je staat dus voor een klassensamenleving met "profiteurs" en "slachtoffers" van de globalisering?
Ik ben zeker geen tegenstander van economische differentiatie.
pi_176506361
Ho. Moet ik nu de rechtse aspecten van mijn politieke voorkeuren gaan verdedigen tegenover iemand die er prat op gaat knetterrechts te zijn?
pi_176506378
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ben zeker geen tegenstander van economische differentiatie.
Misschien moet je dan even je eigen antwoorden op de vragen aanpassen.
pi_176506395
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ho. Moet ik nu de rechtse aspecten van mijn politieke voorkeuren gaan verdedigen tegenover iemand die er prat op gaat knetterrechts te zijn?
Ga ik daar prat op dan? Misschien ligt het aan je beeldvorming en de behoefte alles in een hoekje te drukken?
pi_176506401
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Misschien moet je dan even je eigen antwoorden op de vragen aanpassen.
Nee, natuurlijk niet.
pi_176506409
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ga ik daar prat op dan?
Jij bent toch van het rechtsradicale front?
pi_176506417
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jij bent toch van het rechtsradicale front?
Jij zegt dat?
pi_176506438
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij zegt dat?
Dat klopt.

Maar je bent de hele tijd eigenlijk stiekem een SP'er?
pi_176506451
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet.
Hoe ga jij die zogenaamde "slachtoffers van de globalisering" nou helpen? Want die bestaan volgens jou, en hebben samen iets van 30 zetels de hele tijd.
pi_176506457
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat klopt.

Maar je bent de hele tijd eigenlijk stiekem een SP'er?
Proest. Misschien is het interessanter om mijn vraag te beantwoorden, ipv uitzoeken of ik extreem rechts of extreem links ben. Wat een vertoning
pi_176506475
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoe ga jij die zogenaamde "slachtoffers van de globalisering" nou helpen?
Niet. Ze zoeken het maar uit met hun white pride.
pi_176506507
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet. Ze zoeken het maar uit met hun white pride.
Zelden zo veel dommigheid gezien in zo'n korte tijd. Meer kan ik er niet van maken.
pi_176506516
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ben zeker geen tegenstander van economische differentiatie.
Schijnbaar dus wel, en je vindt het niet eens erg, want je houdt jezelf gewoon voor de gek dat het nazi's zijn.
Je kan in een bubbel zitten, en je kan doen wat jij doet.
pi_176506532
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zelden zo veel dommigheid gezien in zo'n korte tijd. Meer kan ik er niet van maken.
Dat is op zich een vrij degelijke samenvatting van je postgeschiedenis.
pi_176506549
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Schijnbaar dus wel
Ik denk dat jij beter met jezelf in gesprek kunt gaan.
pi_176506554
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is op zich een vrij degelijke samenvatting van je postgeschiedenis.
:')
pi_176506573
Ben benieuwd of anderen hier wel een zinnig verhaal over kunnen vertellen.
pi_176506634
Maar goed. Radicaal rechts is constant goed voor een zetel of 30. Ze isoleren zich steeds meer van de rest, dus die 30 zetels hebben verder niet zoveel invloed, anders dan dat het soms iets lastiger zal zijn om een formatie rond te krijgen. Verder gewoon negeren, dat tuig. Ze gaan hun levens eerst maar eens op de rails krijgen. Met zelfmedelijden kan niemand iets.
pi_176506709
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:36 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed. Radicaal rechts is constant goed voor een zetel of 30. Ze isoleren zich steeds meer van de rest, dus die 30 zetels hebben verder niet zoveel invloed, anders dan dat het soms iets lastiger zal zijn om een formatie rond te krijgen. Verder gewoon negeren, dat tuig. Ze gaan hun levens eerst maar eens op de rails krijgen. Met zelfmedelijden kan niemand iets.
Happy in your bubble?

30-40 zetels is groter dan heel links dus verder is dit verhaal echt :')
pi_176506717
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Happy in my bubble
Dat is fijn voor je.
pi_176506759
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is fijn voor je.
Ja ik dacht al dat het niet begrepen zou worden als ik me in jou verplaatste -dat is ook lastig hoor- dus had het alvast aangepast ;)
pi_176506802
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja ik dacht al dat het niet begrepen zou worden als ik me in jou verplaatste dus had het alvast aangepast ;)
Vet lief.

Dus we hebben enerzijds jouw white pride-bubble en anderzijds mijn alles behalve white pride-bubble.

Nou, iedereen blij.
pi_176507029
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vet lief.

Dus we hebben enerzijds jouw white pride-bubble en anderzijds mijn alles behalve white pride-bubble.

Nou, iedereen blij.
Behalve dat ik me dus wel buiten mijn bubbel begeef, maar goed ik staak de discussie want het gaat echt nergens over.
pi_176507243
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

ik staak de discussie want het gaat echt nergens over.
Story of your life.
pi_176507590
Heel leuk zo'n onzin haat topic maar waar blijft de onderbouwing met cijfers? Volgens mij zijn Baudet en Hiddema (een van de) de slimste personen in de politiek en zijn de stemmers over het algemeen ook goed ontwikkeld.

Het niveau van de haters in dit topic daarentegen.
pi_176507712
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:13 schreef KdwPPr het volgende:
Heel leuk zo'n onzin haat topic maar waar blijft de onderbouwing met cijfers? Volgens mij zijn Baudet en Hiddema (een van de) de slimste personen in de politiek en zijn de stemmers over het algemeen ook goed ontwikkeld.

Het niveau van de haters in dit topic daarentegen.
Lager dan laag
pi_176507804
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lager dan laag
Ja, niet normaal. Iets met de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Gelukkig zijn er twee plaatsen vrijgekomen bij BIJ1. Gezien de screening maken ze vast een kans.

quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:36 schreef Jigzoz het volgende:
Verder gewoon negeren, dat tuig. Ze gaan hun levens eerst maar eens op de rails krijgen. Met zelfmedelijden kan niemand iets.
Ik ben ook benieuwd wat iemand stemt die dit uitkraamt zonder verdere onderbouwing
pi_176507845
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je staat dus voor een klassensamenleving met "profiteurs" en "slachtoffers" van de globalisering?
Jij vindt het een probleem dat niet iedereen evenveel bezit en verdient?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176507860
Dat wil ik ook graag weten... Jigzoz, wat stem je?
pi_176507869
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vindt het een probleem dat niet iedereen evenveel bezit en verdient?
Nee. Dat staat er niet. Als je het hele verhaal leest, geloof ik het hele verhaal van die slachtoffers van globalisering niet eens.

Maar stel dat die wel bestaan, dan is het toch onlogisch dat juist de globalisten dat benadrukken? Het beleid dat zij voorstaan zou voor slachtoffers zorgen. Zijn die willekeurig gekozen? Kan iedereen zomaar slachtoffer van die globalisering worden, of zijn dat bepaalde groepen/ beroepen? Gaan de globalisten die groepen dan helpen en hoe, of laten ze die stikken?

Hier krijg ik geen antwoord op, simpelweg omdat die groep niet bestaat. Het is gewoon framing, om een bepaalde groep weg te zetten. Sommige mensen schijnen de laster van companen echter daadwerkelijk te geloven, en denken zelfs dat die mensen allemaal white supremasists zijn en mogen daarom schijnbaar verhongeren ofzo.

Om de discussie even samen te vatten.
pi_176507960
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee. Dat staat er niet. Als je het hele verhaal leest, geloof ik het hele verhaal van die slachtoffers van globalisering niet eens.

Maar stel dat die wel bestaan, dan is het toch onlogisch dat juist de globalisten dat benadrukken? Het beleid dat zij voorstaan zou voor slachtoffers zorgen. Zijn die willekeurig gekozen? Kan iedereen zomaar slachtoffer van die globalisering worden, of zijn dat bepaalde groepen/ beroepen? Gaan de globalisten die groepen dan helpen en hoe, of laten ze die stikken?

Hier krijg ik geen antwoord op, simpelweg omdat die groep niet bestaat. Het is gewoon framing, om een bepaalde groep weg te zetten. Sommige mensen schijnen het te geloven, en denken zelfs dat die mensen allemaal white supremasists zijn en mogen daarom schijnbaar verhongeren ofzo.

Om de discussie even samen te vatten.
Hebben wij het slecht?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176507984
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hebben wij het slecht?
Nee maar die slachtoffers van globalisering schijnbaar wel. Kan je antwoord geven, bestaan ze volgens jou?
pi_176508056
Ik begrijp dat het lastig is. Aan de ene kant wil men de globalisering niet te kort doen, aan de andere kant, erkennen dat er mensen zijn die prima functioneren maar toch de EU niet geweldig vinden daar kunnen ze ook niet aan.

Misschien als dit soort achterlijke bullshit niet wordt verzonnen dat het ook niet uitgelegd hoeft te worden. Nu is het te laat. Hoe zit het nou?
pi_176508060
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee maar die slachtoffers van globalisering schijnbaar wel. Kan je antwoord geven, bestaan ze volgens jou?
Nee, in Nederland bestaan die niet.

Globalisering is daarnaast onvermijdelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176508145
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, in Nederland bestaan die niet.

Globalisering is daarnaast onvermijdelijk.
Is globalisering een voordeel voor Nederland? Je presenteert het als iets wat alleen maar goed is. Maar misschien maak ik een foute aanname

[ Bericht 7% gewijzigd door KdwPPr op 14-01-2018 21:39:49 (toevoeging) ]
pi_176508153
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, in Nederland bestaan die niet.

Globalisering is daarnaast onvermijdelijk.
Mooi. Zijn we daar ook weer uit.

De precieze invulling van het begrip staat echter nog niet vast. Ook is niet elke vorm van globalisme goed.
pi_176508365
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:13 schreef KdwPPr het volgende:
Heel leuk zo'n onzin haat topic maar waar blijft de onderbouwing met cijfers? Volgens mij zijn Baudet en Hiddema (een van de) de slimste personen in de politiek en zijn de stemmers over het algemeen ook goed ontwikkeld.

Het niveau van de haters in dit topic daarentegen.
Aan je taalgebruik kunnen we je voorkeur voor de FvD wel bepalen. Maar het spreekt je eigen stelling hier wel weer flink tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2018 21:44:28 ]
pi_176508480
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aan je taalgebruik kunnen we je voorkeur voor de FvD wel bepalen. Maar het spreekt je eigen stelling hier wel weer flink tegen.
Je gaat Double downen?
pi_176508519
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aan je taalgebruik kunnen we je voorkeur voor de FvD wel bepalen. Maar het spreekt je eigen stelling hier wel weer flink tegen.
Als eerste fijn dat je jezelf aangesproken wordt, aangezien jij een van de personen was die ik bedoelde. Je valt in de categorie: veel roepen maar eigenlijk niks zeggen. Ik heb inderdaad sinds 10 jaar weer een partij gevonden waar ik verbinding mee heb en waarvan het programma veelbelovend is.

Ook fijn dat mijn taalgebruik aan FvD wordt gekoppeld. Dat betekent namelijk dat je mij hoog inschat, gezien het opleidingsniveau van de stemmers van FvD.
  zondag 14 januari 2018 @ 21:51:31 #149
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176508547
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Mooi. Zijn we daar ook weer uit.

De precieze invulling van het begrip staat echter nog niet vast. Ook is niet elke vorm van globalisme goed.
Daar ben ik het mee eens, niet elke vorm van globalisering is eem vooruitgang (zie TTIP/CETA), maar isolationisme is als klein land extreem onhandig. Nu zijn we tevens gewend geraakt aan een open Europa met eindeloze mogelijkheden. Dan is isolationisme een behoorlijke stap terug.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176508743
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:50 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Als eerste fijn dat je jezelf aangesproken wordt, aangezien jij een van de personen was die ik bedoelde. Je valt in de categorie: veel roepen maar eigenlijk niks zeggen. Ik heb inderdaad sinds 10 jaar weer een partij gevonden waar ik verbinding mee heb en waarvan het programma veelbelovend is.

Ook fijn dat mijn taalgebruik aan FvD wordt gekoppeld. Dat betekent namelijk dat je mij hoog inschat, gezien het opleidingsniveau van de stemmers van FvD.
Zo kan je het inderdaad ook interpreteren :D.
pi_176508750
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:51 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, niet elke vorm van globalisering is eem vooruitgang (zie TTIP/CETA), maar isolationisme is als klein land extreem onhandig. Nu zijn we tevens gewend geraakt aan een open Europa met eindeloze mogelijkheden. Dan is isolationisme een behoorlijke stap terug.
Er zit echter wel een grote afstand tussen isolationisme en anti-globalisme.
pi_176508783
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:51 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, niet elke vorm van globalisering is eem vooruitgang (zie TTIP/CETA), maar isolationisme is als klein land extreem onhandig. Nu zijn we tevens gewend geraakt aan een open Europa met eindeloze mogelijkheden. Dan is isolationisme een behoorlijke stap terug.
Het is allemaal zo verschrikkelijk naïef. Zag je overigens ook mooi terug bij bijvoorbeeld de Brexiteers.
pi_176508837
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:50 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Ook fijn dat mijn taalgebruik aan FvD wordt gekoppeld. Dat betekent namelijk dat je mij hoog inschat, gezien het opleidingsniveau van de stemmers van FvD.
“Quousque tandem factionem cartellum et officiorum machina patientia nostra abutitur, dum navis pretoria ressurectionis ad proficiscendum parata est“. _O_
  zondag 14 januari 2018 @ 22:07:18 #154
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176508972
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

“Quousque tandem factionem cartellum et officiorum machina patientia nostra abutitur, dum navis pretoria ressurectionis ad proficiscendum parata est“. _O_
En Denk!!!

Trap er niet in!!!

Trap er niet in!!!

Stem op Kuzu!!!

Stem op Kuzu!!!

Trap er niet in,

Denk goed na voordat je definitief kiest

Trap er niet in,

Denk goed na voordat de media je verliest

Trap er niet in,

_O_ _O_ _O_
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176509013
quote:
10s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:58 schreef 99.999 het volgende:


Zo kan je het inderdaad ook interpreteren :D.
Jij zal vast een PhD titel dragen. Dat kan haast niet anders als je spelfouten op een forum koppelt aan intelligentie. En op 9/10 zinnen populistisch en semi-grappig probeert te zijn. Je zit hier niet op MSN, dus emoticons mag je af en toe achterwege laten.
pi_176509100
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

“Quousque tandem factionem cartellum et officiorum machina patientia nostra abutitur, dum navis pretoria ressurectionis ad proficiscendum parata est“. _O_
Rustig aan, dit snapt niet iedereen. 99.999 heeft het wss gehouden bij een paar woordjes Engels en mogelijk wat Duits.
  zondag 14 januari 2018 @ 22:15:08 #157
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176509204
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:12 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Rustig aan, dit snapt niet iedereen. 99.999 heeft het wss gehouden bij een paar woordjes Engels en mogelijk wat Duits.
Latijn is ook voor paupers, zoals Baudet. Echte bazen spreken Grieks.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176509246
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:15 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Latijn is ook voor paupers, zoals Baudet. Echte bazen spreken Grieks.
Misschien kan je eens met ze praten om te vragen wanneer ze onze donaties terugbetalen?
pi_176509858
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:15 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Latijn is ook voor paupers, zoals Baudet. Echte bazen spreken Grieks.
Eigenlijk wel, dat zijn veel mooiere verhalen ook. Had uiteindelijk toch liever Frans of Duits gehad maar ik vond de lessen toch wel leuk... Lang geleden alweer :)
pi_176509883
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:16 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Misschien kan je eens met ze praten om te vragen wanneer ze onze donaties terugbetalen?
Niet is het beste voor de Grieken. Anders had je het niet hoeven geven.
pi_176510115
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, dat zijn veel mooiere verhalen ook. Had uiteindelijk toch liever Frans of Duits gehad maar ik vond de lessen toch wel leuk... Lang geleden alweer :)
Wel bijzonder. Frans en Duits was verplicht bij mij tot de 3e, als ik het goed herinner.

quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niet is het beste voor de Grieken. Anders had je het niet hoeven geven.
Het was ook meer een grap. Een donatie terughalen lijkt me wat ver gaan ;).
pi_176511717
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:47 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Wel bijzonder. Frans en Duits was verplicht bij mij tot de 3e, als ik het goed herinner.

[..]

Het was ook meer een grap. Een donatie terughalen lijkt me wat ver gaan ;).
Bij mij ook, toen vanwege het gebrekkig aanbod aan docenten voor Grieks gekozen.
pi_176544752
Dag allen,

Interessant hoe men kan reageren als er een bepaalde groepering in het geding is, behoorlijk wat commotie, zowel negatief als positief.

Het Forum voor Democratie (FvD) een nieuwe partij die streeft naar de hoofdprijs, ofwel het zijn van een 'marktwinnaar' in de politiek. Uiteraard heb ik voor een ieder respect, ook al liggen de idealen ver van mijn bed. Ieder individu verdient een spreekbuis. Als men vindt dat ze het FvD moeten sympathiseren, dan schept dat voor mij geen frustratie. Het staat hen immers vrij om die keuze te maken.

Echter, nu volgt kritiek, wat uiteraard subjectief is, vind ik de theatrale vertoning die het FvD gebruikt betreurenswaardig. Zéér slim om gebruik te maken van de veranderingen in dit technologische tijdperk, onder andere het internet. Maar de manier waarop van dit medium gebruik wordt gemaakt is geen eerlijke wedstrijd. Het FvD presenteert het begrip propaganda in een nieuwe jas.

Wat doen ze expliciet?
Ze gaan 'schijndebatten' aan in de Tweede Kamer met de bewindslieden, zorgen dat er woorden vallen die ze bruikbaar achten en gebruiken computersoftware om de bewoordingen zo te monteren dat hun boodschap 'krachtiger' over wordt gebracht op het medium waar men alles irrationeel aanneemt, namelijk Facebook.
Eveneens wordt er gebruik gemaakt van het populisme, al hoef ik daar geen woord meer aan vuil te maken, want dat begrip is al nodig besproken.
Ten slotte beweert het FvD dat er sprake is van een zogeheten 'partijkartel'. Lijkt mij zwak om te beweren. Het voorstel om een kenniskabinet in te voeren is ook irreëel. Bewindslied zijn betreft de nodige politieke ervaring om verantwoordelijkheid te dragen voor het ambtelijke apparaat. Daarentegen is het al mogelijk om bewindspersonen van buitenaf te benoemen, want een bewindslied is wegens strijdigheid, incompatibiliteit, uitgesloten om tevens Kamerlid te zijn.

Er wordt door mij niet ontkend dat de FvD een stijgende partij in ons politieke stelsel is. Maar beste lezer, afgedwaalde, onwetende ziel, realiseer je dat als de FvD uiteindelijk de politieke concentratie heeft en als grootste partij uit de (eerstvolgende) verkiezingen zal komen, dat zij zelf onderdeel zullen worden van hun eigen gecreëerde illusie; 'het partijkartel'.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 16:47:19 #164
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176545235
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:37 schreef Jigzoz het volgende:
Wat ook opvalt is de hoge mate van zelfmedelijden onder FvD/PVV'ers. Een en al slachtofferschap.
Wat mij ook opvalt aan FVDers is dat het allemaal pedofielen zijn. Satansaanbidders, die met volle maan het bloed van maagden drinken. Verder hebben ze allemaal seks gehad met schapen en geiten, hebben ze een gemiddeld IQ van 20 en laten ze vrijwel allemaal de toiletbril omhoog staan na het plassen.

FVDers zijn zeg maar het pure kwaad in menselijke vorm gegoten. Ik zeg dit omdat ik een zachtaardig, tolerant, optimistisch, links persoon ben die het liefst een wereld wil waar iedereen gelijkwaardig is en in vrede samenleeft. Daarom is het van belang dat we alle FVDers zo snel mogelijk door de gehaktmolen halen.
pi_176545358
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:36 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed. Radicaal rechts is constant goed voor een zetel of 30. Ze isoleren zich steeds meer van de rest, dus die 30 zetels hebben verder niet zoveel invloed, anders dan dat het soms iets lastiger zal zijn om een formatie rond te krijgen. Verder gewoon negeren, dat tuig. Ze gaan hun levens eerst maar eens op de rails krijgen. Met zelfmedelijden kan niemand iets.
wat vind je radicaal rechts? de standpunten van FvD en PVV vinden brede ondersteuning onder de Europese bevolking. de meeste Europeanen willen bijvoorbeeld immigratie uit moslimlanden stoppen:

quote:
An average of 55 per cent of people across the 10 European countries surveyed wanted to stop all future immigration from mainly Muslim countries.
dat FvD en PVV nu nog maar voor 1/5 goed zijn is een kwestie van branding en tijd.
pi_176545622
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat mij ook opvalt aan FVDers is dat het allemaal pedofielen zijn. Satansaanbidders, die met volle maan het bloed van maagden drinken. Verder hebben ze allemaal seks gehad met schapen en geiten, hebben ze een gemiddeld IQ van 20 en laten ze vrijwel allemaal de toiletbril omhoog staan na het plassen.

FVDers zijn zeg maar het pure kwaad in menselijke vorm gegoten. Ik zeg dit omdat ik een zachtaardig, tolerant, optimistisch, links persoon ben die het liefst een wereld wil waar iedereen gelijkwaardig is en in vrede samenleeft. Daarom is het van belang dat we alle FVDers zo snel mogelijk door de gehaktmolen halen.
Opmerkelijk deze reactie. Zijn de oude idealen van links niet, die voortvloeien uit de Franse Revolutie, broederschap en vrijheid? Dit vulgaire taalgebruik om aan te geven dat je het niet eens bent, lijkt mij een schreeuw als een inhoudsloze proleet.

Een ieder mag zijn idealen kenbaar maken, zelfs onbegrensd in het parlement. Klopt jouw linkse hart niet voor de vrijheid, gelijkheid van het FvD om net als jij, en de door jou beminde partij, hun mening te verkondigen?

Kortom, in het vervolg is 'ik ben het niet eens, omdat [argumenten + nuancering]' voldoende. Het komt gelijk ook wat krachtiger en representatiever over. Tevens past het ook in de zienswijze van jouw linkse messias en voldoet het ook in de persoonlijke omschrijving van jezelf, een zachtaardig, tolerant en optimistisch persoon.
pi_176545792
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat mij ook opvalt aan FVDers is dat het allemaal pedofielen zijn. Satansaanbidders, die met volle maan het bloed van maagden drinken. Verder hebben ze allemaal seks gehad met schapen en geiten, hebben ze een gemiddeld IQ van 20 en laten ze vrijwel allemaal de toiletbril omhoog staan na het plassen.

FVDers zijn zeg maar het pure kwaad in menselijke vorm gegoten. Ik zeg dit omdat ik een zachtaardig, tolerant, optimistisch, links persoon ben die het liefst een wereld wil waar iedereen gelijkwaardig is en in vrede samenleeft. Daarom is het van belang dat we alle FVDers zo snel mogelijk door de gehaktmolen halen.
_O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176545854
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:07 schreef Bonafide-Lepus het volgende:

[..]

Opmerkelijk deze reactie. Zijn de oude idealen van links niet, die voortvloeien uit de Franse Revolutie, broederschap en vrijheid? Dit vulgaire taalgebruik om aan te geven dat je het niet eens bent, lijkt mij een schreeuw als een inhoudsloze proleet.

Een ieder mag zijn idealen kenbaar maken, zelfs onbegrensd in het parlement. Klopt jouw linkse hart niet voor de vrijheid, gelijkheid van het FvD om net als jij, en de door jou beminde partij, hun mening te verkondigen?

Kortom, in het vervolg is 'ik ben het niet eens, omdat [argumenten + nuancering]' voldoende. Het komt gelijk ook wat krachtiger en representatiever over. Tevens past het ook in de zienswijze van jouw linkse messias en voldoet het ook in de persoonlijke omschrijving van jezelf, een zachtaardig, tolerant en optimistisch persoon.
Ironie heet dat ;)
pi_176545901
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:37 schreef Jigzoz het volgende:
Wat ook opvalt is de hoge mate van zelfmedelijden onder FvD/PVV'ers. Een en al slachtofferschap.
Ik zie bij FvD-ers juist het tegenovergestelde. Geen slachtofferschap maar no-nonsense (Baudet uitgezonderd), lef en de nadruk op de individuele verantwoordelijkheid van mensen.

PVV-ers zie ik trouwens ook niet met veel zelfmedelijden of als slachtoffer. Het zijn meer een soort van domme schreeuwers met een onderbuik met een kern van waarheid maar met het gebrek aan nuance en intelligentie om met goede oplossingen te komen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176545935
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:23 schreef Bonafide-Lepus het volgende:
Dag allen,

Interessant hoe men kan reageren als er een bepaalde groepering in het geding is, behoorlijk wat commotie, zowel negatief als positief.

Het Forum voor Democratie (FvD) een nieuwe partij die streeft naar de hoofdprijs, ofwel het zijn van een 'marktwinnaar' in de politiek. Uiteraard heb ik voor een ieder respect, ook al liggen de idealen ver van mijn bed. Ieder individu verdient een spreekbuis. Als men vindt dat ze het FvD moeten sympathiseren, dan schept dat voor mij geen frustratie. Het staat hen immers vrij om die keuze te maken.

Echter, nu volgt kritiek, wat uiteraard subjectief is, vind ik de theatrale vertoning die het FvD gebruikt betreurenswaardig. Zéér slim om gebruik te maken van de veranderingen in dit technologische tijdperk, onder andere het internet. Maar de manier waarop van dit medium gebruik wordt gemaakt is geen eerlijke wedstrijd. Het FvD presenteert het begrip propaganda in een nieuwe jas.

Wat doen ze expliciet?
Ze gaan 'schijndebatten' aan in de Tweede Kamer met de bewindslieden, zorgen dat er woorden vallen die ze bruikbaar achten en gebruiken computersoftware om de bewoordingen zo te monteren dat hun boodschap 'krachtiger' over wordt gebracht op het medium waar men alles irrationeel aanneemt, namelijk Facebook.
Eveneens wordt er gebruik gemaakt van het populisme, al hoef ik daar geen woord meer aan vuil te maken, want dat begrip is al nodig besproken.
Ten slotte beweert het FvD dat er sprake is van een zogeheten 'partijkartel'. Lijkt mij zwak om te beweren. Het voorstel om een kenniskabinet in te voeren is ook irreëel. Bewindslied zijn betreft de nodige politieke ervaring om verantwoordelijkheid te dragen voor het ambtelijke apparaat. Daarentegen is het al mogelijk om bewindspersonen van buitenaf te benoemen, want een bewindslied is wegens strijdigheid, incompatibiliteit, uitgesloten om tevens Kamerlid te zijn.

Er wordt door mij niet ontkend dat de FvD een stijgende partij in ons politieke stelsel is. Maar beste lezer, afgedwaalde, onwetende ziel, realiseer je dat als de FvD uiteindelijk de politieke concentratie heeft en als grootste partij uit de (eerstvolgende) verkiezingen zal komen, dat zij zelf onderdeel zullen worden van hun eigen gecreëerde illusie; 'het partijkartel'.
Mooi!

Men kiest toch haar eigen woorden? Er worden tot geen knipsels online gezet? Slechts langere stukken debat, ook bijv. van fragmenten waarin Baudet (zogenaamd) door Dijkhoff te kakken werd gezet. Andere partijen kunnen toch ook voor deze strategie kiezen, waarom is het dan oneerlijk?

Waarom zijn het schijndebatten? De bijdrages van Baudet zijn zeer inhoudelijk toch?

Dat betwijfel ik. Ik ben niet afgedwaald, maar juist eindelijk op mijn plek ;) Ook als niet 100% doorgevoerd wordt, dat is de politiek.
pi_176547398
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Mooi!

Men kiest toch haar eigen woorden? Er worden tot geen knipsels online gezet? Slechts langere stukken debat, ook bijv. van fragmenten waarin Baudet (zogenaamd) door Dijkhoff te kakken werd gezet. Andere partijen kunnen toch ook voor deze strategie kiezen, waarom is het dan oneerlijk?

Waarom zijn het schijndebatten? De bijdrages van Baudet zijn zeer inhoudelijk toch?

Dat betwijfel ik. Ik ben niet afgedwaald, maar juist eindelijk op mijn plek ;) Ook als niet 100% doorgevoerd wordt, dat is de politiek.
Ten eerste denk voor het lof.

Uiteraard gebruikt men in het debat hun eigen woorden. Dat wordt ook niet door mij beweerd. Integendeel. Zij kiezen relatief rationeel hun argumenten, maar wat er vervolgens door de wederpartij wordt gedaan, het FvD, is kwalijk te nemen. Zij stellen gerichte vragen die het antwoord al bevatten. Vervolgens hoeft de bewindspersoon daar alleen een 'ja' of 'neen' op te reageren. Hoopvol doet de bewindspersoon dit niet, uiteraard slim.

Wat doet het FvD vervolgens? Zij knippen een moment uit het betreffende debat waarin de bewindspersoon reageert en plakken het achter de gestelde vraag, terwijl het antwoord niet samemhangt met de vraag. Zie je het verband?
Conclusie, feiten worden verdraaid. Ook wel te beschrijven als een moderne vorm van propaganda.

De inhoudelijke inbrengsten van de FvD gedurende de debatten vind ik, nogmaals subjectief, omstreden. Als ze op deze manier, het knip-en-plakwerk, te werk gaan en de burgers proberen te betrekken via de sociale media, vind er mijnerzijds geen inhoudelijk debat plaats. Voer het debat liever op zienswijze en politieke gebeurtenissen in de Tweede Kamer, waar tevens de onschendbaarheid geldt als parlementariër.

Snijd de kern aan in het debat, en voer het debat gelieve in het parlement, het habitat van een parlementariër.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:27:23 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176547669
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat mij ook opvalt aan FVDers is dat het allemaal pedofielen zijn. Satansaanbidders, die met volle maan het bloed van maagden drinken. Verder hebben ze allemaal seks gehad met schapen en geiten, hebben ze een gemiddeld IQ van 20 en laten ze vrijwel allemaal de toiletbril omhoog staan na het plassen.

FVDers zijn zeg maar het pure kwaad in menselijke vorm gegoten. Ik zeg dit omdat ik een zachtaardig, tolerant, optimistisch, links persoon ben die het liefst een wereld wil waar iedereen gelijkwaardig is en in vrede samenleeft. Daarom is het van belang dat we alle FVDers zo snel mogelijk door de gehaktmolen halen.
Mooie bevestiging van het slachtofferschap.Wat worden jullie toch tekort gedaan.
pi_176550868
Verliezers (van de globalisering) hè.
pi_176558299
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:15 schreef Bonafide-Lepus het volgende:

[..]

Ten eerste denk voor het lof.

Uiteraard gebruikt men in het debat hun eigen woorden. Dat wordt ook niet door mij beweerd. Integendeel. Zij kiezen relatief rationeel hun argumenten, maar wat er vervolgens door de wederpartij wordt gedaan, het FvD, is kwalijk te nemen. Zij stellen gerichte vragen die het antwoord al bevatten. Vervolgens hoeft de bewindspersoon daar alleen een 'ja' of 'neen' op te reageren. Hoopvol doet de bewindspersoon dit niet, uiteraard slim.

Wat doet het FvD vervolgens? Zij knippen een moment uit het betreffende debat waarin de bewindspersoon reageert en plakken het achter de gestelde vraag, terwijl het antwoord niet samemhangt met de vraag. Zie je het verband?
Conclusie, feiten worden verdraaid. Ook wel te beschrijven als een moderne vorm van propaganda.

De inhoudelijke inbrengsten van de FvD gedurende de debatten vind ik, nogmaals subjectief, omstreden. Als ze op deze manier, het knip-en-plakwerk, te werk gaan en de burgers proberen te betrekken via de sociale media, vind er mijnerzijds geen inhoudelijk debat plaats. Voer het debat liever op zienswijze en politieke gebeurtenissen in de Tweede Kamer, waar tevens de onschendbaarheid geldt als parlementariër.

Snijd de kern aan in het debat, en voer het debat gelieve in het parlement, het habitat van een parlementariër.
Kan je voorbeelden noemen of linken? Want ik kan echt niet voor me krijgen waar je op doelt
pi_176558301
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:15 schreef Bonafide-Lepus het volgende:

[..]

Ten eerste denk voor het lof.

Uiteraard gebruikt men in het debat hun eigen woorden. Dat wordt ook niet door mij beweerd. Integendeel. Zij kiezen relatief rationeel hun argumenten, maar wat er vervolgens door de wederpartij wordt gedaan, het FvD, is kwalijk te nemen. Zij stellen gerichte vragen die het antwoord al bevatten. Vervolgens hoeft de bewindspersoon daar alleen een 'ja' of 'neen' op te reageren. Hoopvol doet de bewindspersoon dit niet, uiteraard slim.

Wat doet het FvD vervolgens? Zij knippen een moment uit het betreffende debat waarin de bewindspersoon reageert en plakken het achter de gestelde vraag, terwijl het antwoord niet samemhangt met de vraag. Zie je het verband?
Conclusie, feiten worden verdraaid. Ook wel te beschrijven als een moderne vorm van propaganda.

De inhoudelijke inbrengsten van de FvD gedurende de debatten vind ik, nogmaals subjectief, omstreden. Als ze op deze manier, het knip-en-plakwerk, te werk gaan en de burgers proberen te betrekken via de sociale media, vind er mijnerzijds geen inhoudelijk debat plaats. Voer het debat liever op zienswijze en politieke gebeurtenissen in de Tweede Kamer, waar tevens de onschendbaarheid geldt als parlementariër.

Snijd de kern aan in het debat, en voer het debat gelieve in het parlement, het habitat van een parlementariër.
Kan je voorbeelden noemen of linken? Want ik kan echt niet voor me zien waar je op doelt. Dat knippen en plakken is mij nooit opgevallen?

Kan je toelichten waarom er geen debat plaatsvindt? De argumentatie dat in de kamer iets niet voorkomt, omdat het later geknipt wordt (meegaand in de bewering dat dat zo is), is natuurlijk een onmogelijke. Alsof iemand geen tekening kan maken omdat een ander er daarna een schaar in zet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 17-01-2018 03:01:18 ]
pi_176558323
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:20 schreef Jigzoz het volgende:
Verliezers (van de globalisering) hè.
pi_176558327
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mooie bevestiging van het slachtofferschap.Wat worden jullie toch tekort gedaan.
Dat heet jezelf verdedigen tegen onzinnige aantijgingen (in dit geval met behulp van een hoge dosis ironie). Leuk dat in jouw discussies het weerleggen van kritiek reden is om te zeggen dat het echt zo is. Dat is een drogreden. Alsof je aan iemand vraagt: heb jij weleens gelogen? En als hij dan zegt: nee, zeg jij ja maar dat is een leugen want hij liegt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr.Major op 17-01-2018 03:32:14 ]
  woensdag 17 januari 2018 @ 03:19:35 #178
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176558401
FvD is beter te pruimen dan die kutpartijen als SP en GL die bedrijven en succesvolle, hardwerkende mensen willen beroven d.m.v. torenhoge belastingen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176571913
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 02:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat heet jezelf verdedigen tegen onzinnige aantijgingen (in dit geval met behulp van een hoge dosis ironie).
Waarbij je jezelf nog eens wentelt in slachtofferschap. "Boehoe, wij worden gezien als satanisten!"
pi_176574434
quote:
9s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarbij je jezelf nog eens wentelt in slachtofferschap. "Boehoe, wij worden gezien als satanisten!"
Oh je denkt dat dat serieus is _O-
pi_176578413
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh je denkt dat dat serieus is _O-
Eh, nee.
pi_176583762
Forum voor Democratie trekt veel jonge mensen aan, met name mannen. Ja, die zijn inderdaad sociaal minder ontwikkeld. Die moeten nog een plek in de wereld voor zichzelf vinden. Dat duurt bij mannen doorgaans langer dan bij vrouwen.

Tegelijkertijd trekt FvD ook veel hoogopgeleiden. FvD'ers wegzetten als mindergeslaagden, tokkies met een superioriteitscomplex t.o.v. PVV'ers, aluhoedjes of verliezers van de globalisering is feitelijk onjuist. Maar ik krijg dan ook sterk de indruk dat dit vooral een troll-topic is van lui die stemmen op GroenSinister, D66, VVD en andere partijen die hun positie in gevaar zien komen door de opkomst van FvD. Met name D66-kamerleden of lokale leden heffen nu weer graag op moraliserende wijze het vingertje zoals ze dat ook deden in de tijd van Fortuyn. We weten allemaal waar dat toe heeft geleid. De achterban van het gehele partijkartel roert zich hier op FOK! op dezelfde ziekelijke wijze.

Nee, de FvD-achterban, die ik inmiddels aardig heb leren kennen bestaat vooral uit aantrekkelijke, interessante mensen die een goede studie gevolgd hebben of nog volgen, mensen die zich goed informeren, veel mensen met een eigen bedrijf(je) ook, mensen die weten dat er meer uit het leven te halen valt dan nu mogelijk is, m.a.w. mensen die de bakens van de horizonten verder willen zetten.

Een normaal functionerende PvdA zou aardig veel van de punten in het partijprogram van FvD over hebben genomen (lees: van zichzelf in het eigen program hebben staan) waardoor Baudet en co. nooit nodig zouden zijn geweest.

TS mag nog even definieren wat sociaal minder ontwikkeld inhoud en de relatie met FvD. De TT is onderbuikgerommel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Oostwoud op 18-01-2018 10:56:07 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_176723789
Je hebt ook mensen die uit landsbelang en idealisme stemmen ipv met de portemonnee , FvD heeft overigens een breed kiezerspubliek , van uitkeringstrekkers tot mensen die ver boven modaal verdienen.
pi_176736448
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:32 schreef Mr.Major het volgende:

Er zijn mensen die zich oprecht zorgen maken om de populariteit van groenlinks

Het verschil is wel dat de standaard frames bij GL niet kloppen en bij de PVV wel. GL wil niet alle buitenlanders maar binnenlaten en kerstmis afschaffen terwijl de PVV wel een NEXIT wil en een verbod op de islam. Bij GL zit zo veel meer subtiliteit verweven in waar ze precies voor staan terwijl die subtiliteit bij een PVV ver te zoeken is.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_176737032
Links gaat al lang niet meer over mensen die het minder hebben. Waarom anders al deze lastenverzwaringen onder de naam 'Duurzaamheid' die juist het armste deel van Nederland het hardst treffen? Denk aan de toegenomen brandstofprijzen en energiebelastingen. Voor je het weet heb je een links kabinet en wordt vlees 2 keer zo duur, omdat de bio-industrie ingeperkt wordt. Nee daar gaat Jan Modaal of Arme Arnie blij mee zijn :')

Of het immigratiebeleid waarbij de sociale voorzieningen zwaar belast worden door kansarme mensen uit de derde wereld?

Het idiote duurzaamheidsbeleid + immigratiebeleid van links gaan lijnrecht in tegen de belangen van het armste deel + de middenklasse van Nederland. Tegelijkertijd heb je rechts dat al helemaal niks geeft om deze groep en enkel de schijn wekt dat iedereen met hard werken rijk wordt :')

FvD is een nieuwe partij en dus ook nieuwe kansen voor dit grote deel van Nederland dat niet vertegenwoordigd wordt door de huidige politiek.
pi_176746655
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het verschil is wel dat de standaard frames bij GL niet kloppen en bij de PVV wel. GL wil niet alle buitenlanders maar binnenlaten en kerstmis afschaffen terwijl de PVV wel een NEXIT wil en een verbod op de islam. Bij GL zit zo veel meer subtiliteit verweven in waar ze precies voor staan terwijl die subtiliteit bij een PVV ver te zoeken is.
We hebben het dan ook over het FvD
  maandag 29 januari 2018 @ 14:32:51 #188
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176818784
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:51 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, niet elke vorm van globalisering is eem vooruitgang (zie TTIP/CETA), maar isolationisme is als klein land extreem onhandig. Nu zijn we tevens gewend geraakt aan een open Europa met eindeloze mogelijkheden. Dan is isolationisme een behoorlijke stap terug.
Klopt. Nederland is tegenwoordig een doorvoerland. Dit land heeft een joekels van havens in Rotterdam en Eemshaven, een infrastructuur waar je U van zegt, rails, vliegvelden, snelwegen, en open grenzen. De xenofobische anti-globalisering die FvD en PVV voor ogen staan is economische zelfmoord voor een klein landje als dit. Uit de EU stappen om buitenlanders te verjagen: Oliedom.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176839047
thierrybaudet twitterde op dinsdag 30-01-2018 om 14:33:06 Teken NU de #FVD petitie voor sanering van de partijdige en vooringenomen NPO: https://t.co/BODB1nFx7L https://t.co/3p4cvkr1Is reageer retweet
Allemaal even invullen
pi_176839091
Ook meteen even een donatie gedaan

Samen worden we sterker!
pi_176839271
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:36 schreef Doublepain het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 30-01-2018 om 14:33:06 Teken NU de #FVD petitie voor sanering van de partijdige en vooringenomen NPO: https://t.co/BODB1nFx7L https://t.co/3p4cvkr1Is reageer retweet
Allemaal even invullen
Wat een treurnis. Nog even en ze willen dat rechters hun partijlidmaatschap openbaar maken.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 14:52:19 #192
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176839434
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een treurnis. Nog even en ze willen dat rechters hun partijlidmaatschap openbaar maken.
Ik snap niet waarom je tegen transparantie bent. Willen we niet allemaal een gezonde functionerende democratie?
pi_176839458
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je tegen transparantie bent. Willen we niet allemaal een gezonde functionerende democratie?
Een democratie functioneert beter als bestuurders van de NPO hun partijlidmaatschap openbaar maken?
  Redactie Frontpage dinsdag 30 januari 2018 @ 14:55:26 #194
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_176839493
Wat een policor zeg. Sociaal minder ontwikkelde personen? Paupers zul je bedoelen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 30 januari 2018 @ 14:55:45 #195
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176839500
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:32 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

De xenofobische anti-globalisering die FvD en PVV voor ogen staan is economische zelfmoord voor een klein landje als dit. Uit de EU stappen om buitenlanders te verjagen: Oliedom.
Jij snapt werkelijk niet waar het FVD voor staat he? :')

FvD is economisch rechts. De partij is helemaal niet tegen economische samenwerking op Europees niveau, maar wel tegen het afdragen van soevereiniteit. Jij vindt het wel oké als straks een bobo in de EU-top beslist over onze pensioenen? Dat moet gewoon onze beslissing blijven! Maar niemand is tegen samenwerking!

En dat over buitenlanders verjagen is helemaal waanzin. Wat denk je, dat Baudet straks met een hooivork en brandende fakkel naar asielcentra gaat om mensen over de grens te jagen?

Wat we in Nederland willen zijn rendabele nieuwkomers, mensen die de samenleving iets brengen in plaats van direct aan de tiet van de staat te gaan hangen. Of die een oorlogscultuur meebrengen die de huidige inwoners van Nederland (vrouwen, homo's, christenen) vijandig gezind zijn.
pi_176839504
Na afloop van ieder programma even een mededeling met hoeveel geld dit heeft gekost. :D :')
  dinsdag 30 januari 2018 @ 14:58:22 #197
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176839561
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:55 schreef JeMoeder het volgende:
Wat een policor zeg. Sociaal minder ontwikkelde personen? Paupers zul je bedoelen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jij snapt werkelijk niet waar het FVD voor staat he? :')

FvD is economisch rechts. De partij is helemaal niet tegen economische samenwerking op Europees niveau, maar wel tegen het afdragen van soevereiniteit. Jij vindt het wel oké als straks een bobo in de EU-top beslist over onze pensioenen? Dat moet gewoon onze beslissing blijven! Maar niemand is tegen samenwerking!

En dat over buitenlanders verjagen is helemaal waanzin. Wat denk je, dat Baudet straks met een hooivork en brandende fakkel naar asielcentra gaat om mensen over de grens te jagen?

Wat we in Nederland willen zijn rendabele nieuwkomers, mensen die de samenleving iets brengen in plaats van direct aan de tiet van de staat te gaan hangen. Of die een oorlogscultuur meebrengen die de huidige inwoners van Nederland (vrouwen, homo's, christenen) vijandig gezind zijn.
een adequate reactie is al gegeven door jeMoeder. Dit kan ik natuurlijk niet zo maar overtreffen... ;)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176839596
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jij snapt werkelijk niet waar het FVD voor staat he? :')

FvD is economisch rechts. De partij is helemaal niet tegen economische samenwerking op Europees niveau, maar wel tegen het afdragen van soevereiniteit. Jij vindt het wel oké als straks een bobo in de EU-top beslist over onze pensioenen? Dat moet gewoon onze beslissing blijven! Maar niemand is tegen samenwerking!

En dat over buitenlanders verjagen is helemaal waanzin. Wat denk je, dat Baudet straks met een hooivork en brandende fakkel naar asielcentra gaat om mensen over de grens te jagen?

Wat we in Nederland willen zijn rendabele nieuwkomers, mensen die de samenleving iets brengen in plaats van direct aan de tiet van de staat te gaan hangen. Of die een oorlogscultuur meebrengen die de huidige inwoners van Nederland (vrouwen, homo's, christenen) vijandig gezind zijn.
Het FvD wil allereerst bepalen welke nationaliteiten ze weigeren. En rendabele nieuwkomers, dus mensen in nood bij voorkeur niet meer opnemen want ze kosten teveel geld. Dat zijn wel 2 goede signalen alvast.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:05:37 #199
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_176839705
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het FvD wil allereerst bepalen welke nationaliteiten ze weigeren.
Sweey baby jesus.
wooblabalurg
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:08:58 #200
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176839781
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het FvD wil allereerst bepalen welke nationaliteiten ze weigeren. En rendabele nieuwkomers, dus mensen in nood bij voorkeur niet meer opnemen want ze kosten teveel geld. Dat zijn wel 2 goede signalen alvast.
Hebben ze ook al berekend hoeveel geld NOG een splinterpartij de belastingbetaler gaat kosten?
We weten dat de PVV bijvoorbeeld 94.000 per fractielid per jaar kost. En dan heb ik het nog niet eens over de lijsttrekker met zijn prive-beveiliging en de nutteloze kamervragen a ¤3.750,00 per keer.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176839794
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:55 schreef Xa1pt het volgende:
Na afloop van ieder programma even een mededeling met hoeveel geld dit heeft gekost. :D :')
GeenStijl deed dat laatst zag ik, daar is niks mis mee eerlijk gezegd
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:10:36 #202
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_176839809
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:09 schreef Doublepain het volgende:

[..]

GeenStijl deed dat laatst zag ik, daar is niks mis mee eerlijk gezegd
Zeiden ze ook hoeveel het gekost had om dat aan te geven?
wooblabalurg
pi_176839874
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:10 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zeiden ze ook hoeveel het gekost had om dat aan te geven?
Je bedoelt dat het geld kost om aan te geven hoeveel het kost?
pi_176839905
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je tegen transparantie bent. Willen we niet allemaal een gezonde functionerende democratie?
En meer transparantie. :')

Baudet die pleit voor anonieme donaties aan politieke partijen :') Baudet die niet aan wil geven wat hij bespreekt met extreemrechtse figuren. :')

Het FvD is alleen uit op meer transparantie als het ze zelf uitkomt, zodat ze een stok hebben om mee te slaan.
pi_176839918
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En meer transparantie. :')

Baudet die pleit voor anonieme donaties. :') Baudet die niet aan wil geven wat hij bespreekt met extreemrechtse figuren. :')

Het FvD is alleen uit op meer transparantie als het ze zelf uitkomt, zodat ze een stok hebben om mee te slaan.
mad
pi_176839942
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:15 schreef Doublepain het volgende:

[..]

mad
Je vindt het zelf wel geloofwaardig dat het FvD echt uit is op meer transparantie?
pi_176840082
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je vindt het zelf wel geloofwaardig dat het FvD echt uit is op meer transparantie?
Jazeker
  Redactie Frontpage dinsdag 30 januari 2018 @ 15:31:54 #208
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_176840180
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:24 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Jazeker
Dan mag heerschap Baudet ook aangeven wat voor onschuldige gesprekken hij op privaatje witfeestjes met engclub Erkenbrand voert bijvoorbeeld.

Wat transparantie betreft is FvD echt niet geloofwaardig.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_176842504
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:24 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Jazeker
Vandaar het pleiten voor het doen van anonieme donaties bijvoorbeeld natuurlijk.
pi_176847354
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:31 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dan mag heerschap Baudet ook aangeven wat voor onschuldige gesprekken hij op privaatje witfeestjes met engclub Erkenbrand voert bijvoorbeeld.

Wat transparantie betreft is FvD echt niet geloofwaardig.
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 17:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vandaar het pleiten voor het doen van anonieme donaties bijvoorbeeld natuurlijk.
Jullie zitten er wel mee he
pi_176847843
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:02 schreef Doublepain het volgende:

[..]

[..]

Jullie zitten er wel mee he
Ik snap vooral niet hoe je enerzijds vindt dat het politieke systeem niet goed werkt en vindt dat er behoefte is aan meer integere politici en anderzijds op Baudet stemt. Maar goed, dat kun je natuurlijk ook kinderachtig af doen als 'jullie zijn mad' en 'zitten er mee' om maar geen antwoord te geven om vervolgens te klagen over het feit dat FvD-ers niet zo serieus worden genomen.
pi_176848069
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik snap vooral niet hoe je enerzijds vindt dat het politieke systeem niet goed werkt en vindt dat er behoefte is aan meer integere politici en anderzijds op Baudet stemt. Maar goed, dat kun je natuurlijk ook kinderachtig af doen als 'jullie zijn mad' en 'zitten er mee' om maar geen antwoord te geven om vervolgens te klagen over het feit dat FvD-ers niet zo serieus worden genomen.
Dat van die donaties klinkt mij totaal niet als iets doordachts in de oren (daar kan je niet eens van uiteten). Nu is dat opzich niet echt handig voor een politicus natuurlijk, maar het is beter dan dat hij het ook echt meent. Het klopt ook totaal niet met zijn antikartel beleid, aangezien het logisch zou zijn dat grote partijen dan donaties krijgen omdat ze een betrouwbare partner zijn gebleken, en dus blijven. Ik kan me niet voorstellen dat Baudet ooit beleid gaat maken om die donaties anoniem mogelijk te maken.
pi_176848326
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat van die donaties klinkt mij totaal niet als iets doordachts in de oren (daar kan je niet eens van uiteten). Nu is dat opzich niet echt handig voor een politicus natuurlijk, maar het is beter dan dat hij het ook echt meent. Het klopt ook totaal niet met zijn antikartel beleid, aangezien het logisch zou zijn dat grote partijen dan donaties krijgen omdat ze een betrouwbare partner zijn gebleken, en dus blijven. Ik kan me niet voorstellen dat Baudet ooit beleid gaat maken om die donaties anoniem mogelijk te maken.
Dus Baudet roept gewoon maar wat? :') Wat is dit nu weer? :D

Dus Baudet had het niet doordacht, hij riep gewoon een paar keer dat hij dat een goed idee vindt terwijl hij dat niet in werkelijkheid vindt? En zo'n politicus wil je in de Tweede Kamer? Gewoon voor de afwisseling omdat het wel leuke sensatie oplevert? Of wat?

[ Bericht 10% gewijzigd door Xa1pt op 30-01-2018 21:32:21 ]
pi_176849641
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus Baudet roept gewoon maar wat? :') Wat is dit nu weer? :D

Dus Baudet had het niet doordacht, hij riep gewoon een paar keer dat hij dat een goed idee vindt terwijl hij dat niet in werkelijkheid vindt? En zo'n politicus wil je in de Tweede Kamer? Gewoon voor de afwisseling omdat het wel leuke sensatie oplevert? Of wat?
Ja voor de sensatie, ik leef voor sensatie
pi_176853723
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus Baudet roept gewoon maar wat? :') Wat is dit nu weer? :D

Dus Baudet had het niet doordacht, hij riep gewoon een paar keer dat hij dat een goed idee vindt terwijl hij dat niet in werkelijkheid vindt? En zo'n politicus wil je in de Tweede Kamer? Gewoon voor de afwisseling omdat het wel leuke sensatie oplevert? Of wat?
Lol. Overdrijf niet zo.
pi_176854824
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:45 schreef Xa1pt het volgende:
Wat een treurnis. Nog even en ze willen dat rechters hun partijlidmaatschap openbaar maken.
Dat lijkt mij niet meer dan normaal voor zo'n ambt.
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:53 schreef Xa1pt het volgende:
Een democratie functioneert beter als bestuurders van de NPO hun partijlidmaatschap openbaar maken?
Ja
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:55 schreef Xa1pt het volgende:
Na afloop van ieder programma even een mededeling met hoeveel geld dit heeft gekost. :D :')
Echt, ik snap jou niet 8)7
Wat is daar raar aan ?
We hebben het hier over een omroepstelsel wat gefinancierd wordt met belastinggeld, transparantie en openheid zou dan de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:59 schreef Xa1pt het volgende:
Het FvD wil allereerst bepalen welke nationaliteiten ze weigeren.
Dat is de normaalste zaak van de wereld en heel verstandig
quote:
En rendabele nieuwkomers, dus mensen in nood bij voorkeur niet meer opnemen want ze kosten teveel geld. Dat zijn wel 2 goede signalen alvast.
Ik neem aan dat je onrendabel bedoelt ?

Nee natuurlijk moet je die niet opnemen, waarom zou je dat doen :?
Om je onderbuikje tevreden te houden of een schuldgevoel af te kopen ?
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:08 schreef klappernootopreis het volgende:
Hebben ze ook al berekend hoeveel geld NOG een splinterpartij de belastingbetaler gaat kosten?
We weten dat de PVV bijvoorbeeld 94.000 per fractielid per jaar kost.
Hoeveel kost een gezin uit Eritrea die heerheen is gehaald aan hulpverleners, uitkeringen, toeslagen en subsidies ?

Meer of minder dan die 94.000 ?


quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:14 schreef Xa1pt het volgende:
Baudet die niet aan wil geven wat hij bespreekt met extreemrechtse figuren. :')
Begin je daar nu nog steeds over ?
Die guilt by association kun je niet meer gebruiken sinds de linkse partijen in Amsterdam besloten mee te gaan lopen in een demonstratie vol met radicalen, extremisten, fascisten, racisten en antisemieten
  woensdag 31 januari 2018 @ 08:55:40 #217
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176855571
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 07:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet meer dan normaal voor zo'n ambt.

[..]

Ja

[..]

Echt, ik snap jou niet 8)7
Wat is daar raar aan ?
We hebben het hier over een omroepstelsel wat gefinancierd wordt met belastinggeld, transparantie en openheid zou dan de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.

[..]

Dat is de normaalste zaak van de wereld en heel verstandig

[..]

Ik neem aan dat je onrendabel bedoelt ?

Nee natuurlijk moet je die niet opnemen, waarom zou je dat doen :?
Om je onderbuikje tevreden te houden of een schuldgevoel af te kopen ?

[..]

Hoeveel kost een gezin uit Eritrea die heerheen is gehaald aan hulpverleners, uitkeringen, toeslagen en subsidies ?

Meer of minder dan die 94.000 ?

[..]

Begin je daar nu nog steeds over ?
Die guilt by association kun je niet meer gebruiken sinds de linkse partijen in Amsterdam besloten mee te gaan lopen in een demonstratie vol met radicalen, extremisten, fascisten, racisten en antisemieten
Het lijkt mij ook niet meer dan normaal dat politieke partijen transparant zijn omtrent buitenlandse financiering. Denk krijgt de volle laag van beschuldigingeb dat ze gesteunt worden door Ankara, maar ik heb het donkerbruin vermoeden dat bepaalde partijen (financiee) gesteund worden door dubieuze regimes uit Budapest, Moskau, Tel Aviv en Washington D.C.. Van de NPO eisen om open kaart te spelen, terwijl je je financieringsmodel niet wilt prijsgeven is extreem hypocriet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176856212
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 07:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet meer dan normaal voor zo'n ambt.

[..]

Ja

Als we dan toch de neutraliteit overboord gooien mogen agenten ook weer hoofddoeken dragen denk ik? Dan kunnen we ze beter beschuldigen van partijdigheid.

Rechters zullen wel balen, blijken ze helemaal geen D66'ers te zijn.
pi_176858945
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 03:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lol. Overdrijf niet zo.
Dat is wat je zegt; hij meende het niet.
pi_176858964
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 09:51 schreef archito het volgende:

[..]

Als we dan toch de neutraliteit overboord gooien mogen agenten ook weer hoofddoeken dragen denk ik? Dan kunnen we ze beter beschuldigen van partijdigheid.

Rechters zullen wel balen, blijken ze helemaal geen D66'ers te zijn.
Laten we dat dan voor iedereen doen. Als je solliciteert moet je ook je partijlidmaatschap aangeven bijvoorbeeld.
pi_176859477
quote:
10s.gif Op woensdag 31 januari 2018 12:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Laten we dat dan voor iedereen doen. Als je solliciteert moet je ook je partijlidmaatschap aangeven bijvoorbeeld.
Dat lijkt mij een prima plan. Discriminatie op basis van partij-lidmaatschap. Sorry maar deze functie is alleen bedoeld voor leden van de PVV *O* *O* *O* *O* *O*

Wat een onzin dat gezeik over partij-lidmaatschap. Transparantie in een democratie begint bij de financiering van de partijen waarop gestemd wordt. Hoeveel euro's zouden de VVD, D66, CDA en CU ontvangen hebben van Shell als dankje voor het afschaffen van de dividend belasting?

Persoonlijk als kiezer zou ik wel graag willen weten wie de partij mede financiert en hoe groot dat aandeel is. Via donaties koop je effectief gewoon invloed op die partij. Openheid over partij financien geeft aan welke organisaties het beleid bepalen. Het zou namelijk behoorlijk stuitend zijn als Denk wordt gefinancierd door Ankara, de PVV door Israel, enz. Vreemde mogendheden zouden zo geen invloed op het beleid van Nederland moeten kunnen kopen. Het zelfde geld voor het bedrijfsleven.
pi_176859668
quote:
10s.gif Op woensdag 31 januari 2018 12:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wat je zegt; hij meende het niet.
Ja dat weet ik nog hoor
  woensdag 31 januari 2018 @ 13:42:42 #223
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176860247
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:31 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dan mag heerschap Baudet ook aangeven wat voor onschuldige gesprekken hij op privaatje witfeestjes met engclub Erkenbrand voert bijvoorbeeld.
Ten eerste organiseert Baudet geen ''witfeestjes''. Iedereen is welkom op FVD bijeenkomsten. Verschillende kandidaten die op de landelijke en regionale lijsten van FVD staan zijn niet-blank.

Ten tweede heeft Baudet voor zover bekend nooit iemand van Erkenbrand gesproken. Ik neem aan dat je weer over Jared Taylor loopt te zemelen? Nadat hij even met Baudet sprak - omdat Baudet benieuwd was waar zijn idiote denkbeelden vandaan kwamen - ging die langs bij Erkenbrand. Taylor is zelf niet van Erkenbrand. En aangezien Baudet zelfs mensen die bij de NVU zijn aangesloten uit de partij flikkert, denk ik dat met iemand van Erkenbrand hetzelfde zou gebeuren.

Too long, didn't read: hou eens op met dan onnozele, feitenvrije gelul. Er is geen enkele connectie tussen Baudet en extreemrechtse groeperingen. Dit is net zoiets als wanneer ik Jesse Klaver ervan zou beschuldigen bij nacht en ontij naakt door het bos te dansen en puppies te offeren aan Satan door hun kelen door te snijden. Geen enkele basis in de realiteit.

Een leugen wordt niet opeens waarheid, hoe vaak jij hem ook herhaalt.
pi_176860372
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ten eerste organiseert Baudet geen ''witfeestjes''. Iedereen is welkom op FVD bijeenkomsten. Verschillende kandidaten die op de landelijke en regionale lijsten van FVD staan zijn niet-blank.

Ten tweede heeft Baudet voor zover bekend nooit iemand van Erkenbrand gesproken. Ik neem aan dat je weer over Jared Taylor loopt te zemelen? Nadat hij even met Baudet sprak - omdat Baudet benieuwd was waar zijn idiote denkbeelden vandaan kwamen - ging die langs bij Erkenbrand. Taylor is zelf niet van Erkenbrand. En aangezien Baudet zelfs mensen die bij de NVU zijn aangesloten uit de partij flikkert, denk ik dat met iemand van Erkenbrand hetzelfde zou gebeuren.

Too long, didn't read: hou eens op met dan onnozele, feitenvrije gelul. Er is geen enkele connectie tussen Baudet en extreemrechtse groeperingen. Dit is net zoiets als wanneer ik Jesse Klaver ervan zou beschuldigen bij nacht en ontij naakt door het bos te dansen en puppies te offeren aan Satan door hun kelen door te snijden. Geen enkele basis in de realiteit.

Een leugen wordt niet opeens waarheid, hoe vaak jij hem ook herhaalt.
Nee, het constante geflirt met extreemrechts betekent verder niks. :D

En je vergelijking klopt niet echt, de ontmoetingen en feestjes etcetera zijn gewoon realiteit.

Als Klaver in zijn vrije tijd wel eens met prominente satanisten afspreekt, dat soort feestjes bezoekt en wel eens een toespraak geeft op een satanistisch evenement dan ontstaan daar ook vraagtekens bij.
pi_176860937
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, het constante geflirt met extreemrechts betekent verder niks. :D

En je vergelijking klopt niet echt, de ontmoetingen en feestjes etcetera zijn gewoon realiteit.

Als Klaver in zijn vrije tijd wel eens met prominente satanisten afspreekt, dat soort feestjes bezoekt en wel eens een toespraak geeft op een satanistisch evenement dan ontstaan daar ook vraagtekens bij.
Wat bedoel je nou met geflirt.

Sinds Baudet afstand heeft genomen van erkenband heb ik er niets meer van gehoord. Verder is het nogal een triviaal clubje dus ik denk niet dat Baudet afhankelijk van ze is. Als hij hun beleid al voorstaat doet hij er beter aan ze te negeren.

(Oh god hij heeft er inderdaad afstand van genomen, zou het dan toch...)
pi_176860991
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou met geflirt.

Sinds Baudet afstand heeft genomen van erkenband heb ik er niets meer van gehoord. Verder is het nogal een triviaal clubje dus ik denk niet dat Baudet afhankelijk van ze is. Als hij hun beleid al voorstaat doet hij er beter aan ze te negeren.

(Oh god hij heeft er inderdaad afstand van genomen, zou het dan toch...)
Het gaat om Taylor, de IJzerwake en de overige ontmoetingen en feestjes met lui uit die hoek.
  woensdag 31 januari 2018 @ 14:24:48 #227
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176861022
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
En aangezien Baudet zelfs mensen die bij de NVU zijn aangesloten uit de partij flikkert
Het feit dat dit soort figuren in de eerste plaats zich aangetrokken voelen tot FvD geeft mij het vermoeden dat de "partij" FvD een vrijhaven is voor gesjeesde rechtsextremisten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176861080
quote:
7s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat om Taylor, de IJzerwake en de overige ontmoetingen en feestjes met lui uit die hoek.
Dat is geen antwoord. Praten mag dus al niet. Ergens spreken ongeacht de inhoud (duizendste keer: deze was niet meer dan redelijk, Baudet was hier niet minder mild/meer extreem dan anders) is ook uit den boze.
pi_176861090
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:24 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het feit dat dit soort figuren in de eerste plaats zich aangetrokken voelen tot FvD geeft mij het vermoeden dat de "partij" FvD een vrijhaven is voor gesjeesde rechtsextremisten.
Is GL een vrijhaven voor Volkerts?
pi_176861129
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord. Praten mag dus al niet. Ergens spreken ongeacht de inhoud (duizendste keer: deze was niet meer dan redelijk, Baudet was hier niet minder mild/meer extreem dan anders) is ook uit den boze.
Mag allemaal, maar als je dat aan de lopende band doet moet je ook niet raar opkijken als er gedacht wordt dat er een sterke aantrekkingskracht bestaat tussen Baudet en dat soort figuren.
  woensdag 31 januari 2018 @ 14:33:19 #231
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176861142
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Is GL een vrijhaven voor Volkerts?
Ah je hebt Whataboutism al omarmd zie ik. faal.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176861229
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:33 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ah je hebt Whataboutism al omarmd zie ik. faal.
Dit zag ik weer niet aankomen hoor. Het is geen whataboutism, want ik ontken van beiden dat het zo is. Ik zeg dus niet: GL is ook fout. Ik zeg: je stelling klopt niet, want dan zou je het ook over GL zeggen.

Waarom ik het vraag, is omdat ik twijfels zet bij je objectiviteit. De post die ik citeerde, waarin je zegt dat het FvD een vrijhaven is voor rechtse gekken, getuigd van een aantal tekortkomingen in je realiteitszin. Ten eerste: een partij kan niet bepalen wie op hen stemt. Ten tweede: uit je schrijven blijkt dat je niet objectief oordeelt, omdat het getuigd van selectieve verontwaardiging.

Je vind het wel erg dat deze mensen bij het FvD zitten, maar zegt niets over GL. Dat klopt gewoon niet. Je ziet dat GL met door de AIVD in de gaten gehouden mensen en groeperingen demonstreert, en tegelijktijd er gezegd wordt dat Baudet niet voor de ijzerwake mag spreken. Ik vind dat eerste om eerlijk te zijn kwalijker dan het tweede. Daar kan je over van mening verschillen, maar je gaat mij niet wijsmaken dat jij objectief het eerste oké vindt, en het tweede heel erg.

Dat is hypocrisie. Ik kan dat alleen maar aankaarten door met een ander voorbeeld te komen, waarin ik je aantoon dat je daar niet over oordeelt. Dat is geen whataboutism, ik druk je met je neus op je eigen inconsequente handelen.
  woensdag 31 januari 2018 @ 15:16:26 #233
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176861906
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Sinds de dood van Fortuyn wordt rancune als politiek middel misbruikt. En sinds Trump balken ze allemaal op dezelfde manier, inclusief whataboutism. Gericht wordt alles wat maar enigzins links wordt op èèn hoop geveegd door vage politieke stromingen als LPF, TON, Fvd en de PVV (stil toegestaan door VVD en D66). Ze werken allemaal volgens een strikt stramien, overgewaaid uit de teaparty-hoek van de VS. (die zie je ook ongestraft samenwerken met KKK en aanverwant tuig) Er komt wel eens voor dat politici bij andere Nederlandse partijen over de schreef gaan: (Willem Aantjes) maar dan wordt er vaak intern adequaat op gereageerd. Bij de "nieuwe partijen" zit er geen slot meer op. Alles wordt toegelaten. Ook nazi's. Er wordt niet gescreend (een tijdje geleden kwam de PVV daar een beetje lullig voor in het nieuws). Kritiek van andere partijen en pers dulden ze ook niet, dan wordt er uitermate agressief gereageerd door volgelingen van die partij. Dan kun net zo goed een gereformeerde overtuigen dat er geen hiernamaals is. Met het verschil dat daar de hersenspoeling al vlak na de geboorte is begonnen en niet met rechtse retoriek
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176862096
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit zag ik weer niet aankomen hoor. Het is geen whataboutism, want ik ontken van beiden dat het zo is. Ik zeg dus niet: GL is ook fout. Ik zeg: je stelling klopt niet, want dan zou je het ook over GL zeggen.

Waarom ik het vraag, is omdat ik twijfels zet bij je objectiviteit. De post die ik citeerde, waarin je zegt dat het FvD een vrijhaven is voor rechtse gekken, getuigd van een aantal tekortkomingen in je realiteitszin. Ten eerste: een partij kan niet bepalen wie op hen stemt. Ten tweede: uit je schrijven blijkt dat je niet objectief oordeelt, omdat het getuigd van selectieve verontwaardiging.

Je vind het wel erg dat deze mensen bij het FvD zitten, maar zegt niets over GL. Dat klopt gewoon niet. Je ziet dat GL met door de AIVD in de gaten gehouden mensen en groeperingen demonstreert, en tegelijktijd er gezegd wordt dat Baudet niet voor de ijzerwake mag spreken. Ik vind dat eerste om eerlijk te zijn kwalijker dan het tweede. Daar kan je over van mening verschillen, maar je gaat mij niet wijsmaken dat jij objectief het eerste oké vindt, en het tweede heel erg.

Dat is hypocrisie. Ik kan dat alleen maar aankaarten door met een ander voorbeeld te komen, waarin ik je aantoon dat je daar niet over oordeelt. Dat is geen whataboutism, ik druk je met je neus op je eigen inconsequente handelen.
Niet echt, want Groenlinks is niet zo aan het flirten met extreme figuren.
pi_176862120
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Sinds de dood van Fortuyn wordt rancune als politiek middel misbruikt. En sinds Trump balken ze allemaal op dezelfde manier, inclusief whataboutism. Gericht wordt alles wat maar enigzins links wordt op èèn hoop geveegd door vage politieke stromingen als LPF, TON, Fvd en de PVV (stil toegestaan door VVD en D66). Ze werken allemaal volgens een strikt stramien, overgewaaid uit de teaparty-hoek van de VS. (die zie je ook ongestraft samenwerken met KKK en aanverwant tuig) Er komt wel eens voor dat politici bij andere Nederlandse partijen over de schreef gaan: (Willem Aantjes) maar dan wordt er vaak intern adequaat op gereageerd. Bij de "nieuwe partijen" zit er geen slot meer op. Alles wordt toegelaten. Ook nazi's. Er wordt niet gescreend (een tijdje geleden kwam de PVV daar een beetje lullig voor in het nieuws). Kritiek van andere partijen en pers dulden ze ook niet, dan wordt er uitermate agressief gereageerd door volgelingen van die partij. Dan kun net zo goed een gereformeerde overtuigen dat er geen hiernamaals is. Met het verschil dat daar de hersenspoeling al vlak na de geboorte is begonnen en niet met rechtse retoriek
Je gaat dus niet meer in op wat ik zeg... faal

Verder is het allemaal nogal onzin. Alsof de PVV zit te wachten op een nazi. Alsof ze hopen dat niemand het doorheeft ofzo. Als je denkt dat rechts gehersenspoeld is, en dus geen daadwerkelijke motivatie heeft voor dat beleid, dan ben je simpelweg geen gesprekspartner.
pi_176871689
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:16 schreef klappernootopreis het volgende:
Bij de "nieuwe partijen" zit er geen slot meer op. Alles wordt toegelaten. Ook nazi's.
Lul niet man, de laatste overgebleven nazi's zijn hoogbejaard.....
quote:
Dan kun net zo goed een gereformeerde overtuigen dat er geen hiernamaals is. Met het verschil dat daar de hersenspoeling al vlak na de geboorte is begonnen en niet met rechtse retoriek
hersenspoeling met linkse retoriek gebeurt ook al heel geniepig vanaf de basisschool.
Samsam wordt uitgedeeld op school als leesvoer, alle Afrikanen zijn zielig etc etc...
quote:
7s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:26 schreef Xa1pt het volgende:
Niet echt, want Groenlinks is niet zo aan het flirten met extreme figuren.
_O-
In tijden niet zo gelachen 8)7
pi_176871789
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:46 schreef bluemoon23 het volgende:
_O-
In tijden niet zo gelachen 8)7
Welke figuren zoal dan?
pi_176871876
Je hebt de komende demonstratie in Amsterdam gemist ?

Hell, extremist Duyvendak is een kopstuk in de partij....
pi_176871998
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:08 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hebben ze ook al berekend hoeveel geld NOG een splinterpartij de belastingbetaler gaat kosten?
We weten dat de PVV bijvoorbeeld 94.000 per fractielid per jaar kost. En dan heb ik het nog niet eens over de lijsttrekker met zijn prive-beveiliging en de nutteloze kamervragen a ¤3.750,00 per keer.
Wat is het probleem dan? Heeft PvDD geen functie? En de SGP? Ik vind ze zelf ook niet geweldig, maar er zijn voldoende mensen die erop stemmen. Die vinden het wél belangrijk.

Zelfde geldt voor FvD en PVV, die gemakshalve op een hoop gegooid worden, ik vind FvD vooral klassiek conservatief, PVV is echt wel een tikje extremer rechts voor mij.

We geven 1,4 miljard weg aan multinationals, dus een paar miljoen euro uitgeven voor betere representatie in democratisch bestuur is een schijntje. Of ben jij voor een tweepartijensysteem, kun je precies 2 smaken neoliberalisme kiezen....
Whatever...
  donderdag 1 februari 2018 @ 01:27:27 #240
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176876044
quote:
7s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet echt, want Groenlinks is niet zo aan het flirten met extreme figuren.
Duyvendak is anders behoorlijk extreem en was Anne Fleur Dekker niet voormalig Groenlinks lid ?
pi_176876101
quote:
7s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet echt, want Groenlinks is niet zo aan het flirten met extreme figuren.
Duyvendak en Rosenmöller. Eerste twee die me te binnen schieten en dat zijn zelfs voormalig kamerleden..
pi_176876136
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:08 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hebben ze ook al berekend hoeveel geld NOG een splinterpartij de belastingbetaler gaat kosten?
We weten dat de PVV bijvoorbeeld 94.000 per fractielid per jaar kost. En dan heb ik het nog niet eens over de lijsttrekker met zijn prive-beveiliging en de nutteloze kamervragen a ¤3.750,00 per keer.
Als je het hebt over de 2e kamer: er zijn 150 stoelen. Een FvD'er erbij betekent niet: we gaan een kamerlid meer betalen; het betekent: we gaan een ander kamerlid betalen.
pi_176899651
Hij heeft liever dat kleine partijen gratis werken en niets kosten, zodat de grote partijen meer hebben

Typische kartelgelul
pi_176902129
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:24 schreef klappernootopreis het volgende:

Het feit dat dit soort figuren in de eerste plaats zich aangetrokken voelen tot FvD geeft mij het vermoeden dat de "partij" FvD een vrijhaven is voor gesjeesde rechtsextremisten.
Heerlijk weer deze 'linkse' gedachtengoed om vooral het eigen gelijk te kunnen onderschrijven.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 12:55:06 #245
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176902595
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:27 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Heerlijk weer deze 'linkse' gedachtengoed om vooral het eigen gelijk te kunnen onderschrijven.
Kom jij maar eens met een politiek stukje gedachtengoed van een van deze partijen op de proppen waarvan je grootvader zich NIET in het graf zal omdraaien.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176922338
Wat een haat en rancune weer tegen de FvD. Is dat een linkse reflex ofzo? Beetje positiever in het leven staan zou ik willen adviseren en accepteer dat niet iedereen hetzelfde denkt.
pi_176929567
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 09:49 schreef anarchootje het volgende:
Wat een haat en rancune weer tegen de FvD. Is dat een linkse reflex ofzo? Beetje positiever in het leven staan zou ik willen adviseren en accepteer dat niet iedereen hetzelfde denkt.
Als anarchist zou je toch ook enige haat en rancune moeten hebben jegens het FvD?
pi_176929621
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:19 schreef jamXXX het volgende:

[..]

Als anarchist zou je toch ook enige haat en rancune moeten hebben jegens het FvD?
Nee hoor, ik heb niet zo snel rancune en haat tegen iemand. Maar inderdaad heb ik ook niet veel met welke politieke partij dan ook.
Overigens ik ben anarcho-kapitalist (libertarier)

[ Bericht 4% gewijzigd door anarchootje op 03-02-2018 16:27:30 ]
pi_177006052
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:25 schreef Jigzoz het volgende:
Mensen met een kutleven geven graag anderen de schuld ervan. Dus stemmen er vrij veel uitkeringslijers en andere maatschappelijk minder goed gelukten op de PVV of FvD.
en ook veel politie/beveiliging medewerkers

het type dat op school weinig aandacht kreeg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')