abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:18:33 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_176835378
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:15 schreef tombolafan het volgende:
Hier heb ik even met mijn zusje op één kamer gelegen. M'n tweede zusje kwam en de zolder was nog niet af :+

Voor haar was het een succes; ze huilde veel s nachts en achteraf was dat omdat ze niet alleen wilde zijn; toen ze bij mij lag was het over :D

Ik weet vooral de dingen nog waar ik 'last' van had; m'n uilenknuffel vond zij eng dus die moest weg, en m'n Bert en Ernie poster was ook eng dus die moest van de muur :{

Dat vond ik toen echt erg en dat kleurde mijn mening aardig, dus ik zou proberen dat soort dingen zoveel mogelijk te voorkomen :s)
Je onthoudt alleen de kutdingen ja. :')
Mijn broertje kon alleen in slaap vallen met muziek, dus die had een cassettespeler met smurfenhouse (kennen we 'm nog?) en die had ie dan aan staan en dan viel hij in slaap. En dan duimde hij en ging hij heel hard snurken.
En dan ging ik die muziek uitzetten als hij sliep, maar dan werd hij weer wakker en zette dat kutding weer aan, repeat x 1000.

Of ik wilde een boek lezen op mijn kamer en dan ging hij oorlogje spelen met zijn vriendjes.
Nee, was geen succes voor mij :')
disclaimer
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:24:50 #102
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176835490
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar gaat de lol denk ik ook wel snel van af. Net zoals elke dag friet (kaviaar, sushi, vul maar in) eten na een tijdje niet leuk meer is.
Nee, voor ons iig niet.
pi_176835501
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je onthoudt alleen de kutdingen ja. :')
Mijn broertje kon alleen in slaap vallen met muziek, dus die had een cassettespeler met smurfenhouse (kennen we 'm nog?) en die had ie dan aan staan en dan viel hij in slaap. En dan duimde hij en ging hij heel hard snurken.
En dan ging ik die muziek uitzetten als hij sliep, maar dan werd hij weer wakker en zette dat kutding weer aan, repeat x 1000.

Of ik wilde een boek lezen op mijn kamer en dan ging hij oorlogje spelen met zijn vriendjes.
Nee, was geen succes voor mij :')
Hahahaha ja, nou waren wij wel iets jonger en dat scheelt wel gok ik :D maar het is imho wel slim om te voorkomen dat spullen van de een moeten wijken voor de ander, dat geeft geen goede sfeer :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:30:21 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176836504
Mijn broertjes hebben heel lang gedeeld (zit 2,5 jaar tussen) en dat is echt drama geweest. De jongste plaste regelmatig in bed en werd daar niet wakker van en dan rook de kamer natuurlijk niet fris...of hij werd wel wakker en ging zijn bed afhalen enzo. En een echte ruimte voor zichzelf hadden ze niet. Dat werd ook een probleem toen de oudste huiswerk kreeg en de jongste wilde spelen (we woonden in een niet zo heel groot huis, dus ruimte om beneden huiswerk te maken of eens uitgebreid met de lego te bouwen was er eigenlijk ook niet).

Ze waren dolgelukkig toen ik uit huis ging en erop stond dat de jongste mijn kamertje zou krijgen. Ik ben nog een jaar op handen gedragen. Mijn moeder zei toen 'ja, maar je komt elk weekend thuis en in de vakanties enzo en hoe moet dat dan, want jij bent een meisje...enzovoorts'. Ik had er schijt aan, eindelijk de jongens uit elkaar was belangrijker.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:34:33 #105
56471 pinquit
oh my lama!
pi_176836581
Pff dat klinkt allemaal niet best toch :') wij hebben maar drie slaapkamers, dus mocht er ooit een derde komen, dan zou die (na een jaar of wat, geen haast met van onze kamer af) ook een kamer moeten gaan delen met A.
Nu hebben wij een vrij grote slaapkamer, maar er echt twee kamers van maken is lastig, maar wellicht niet onmogelijk.
We zouden er sowieso iets van een muurtje of divider kunnen maken.

Nu maar hopen op een jongen, mocht het zover komen :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:37:59 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176836623
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:34 schreef Burdie het volgende:
Niet veel ervaringen dus? :P

Ik wil denk ik in eerste instantie niet gaan voor een stapelbed maar twee losse bedjes elk in een hoek van de kamer. Daarmee valt denk ik tevens het kleine kamertje af als slaapkamer.
Mijn heren hebben een hele tijd bij elkaar op de kamer gelegen. Dat begon toen ze 3/4 en 5/6 waren ofzo?
Wel bleef de andere kamer gewoon nog slaapkamer, dus in de ene een stapelbed, in de andere een enkel bed. Op een gegeven moment wilde nr 2 toch weer naar zijn eigen kamer, dus toen hebben we het stapelbed vervangen door een uitschuifbed. En nu (8 en 10) liggen ze iig elk weekend nog steeds bij elkaar. :') O+ En het liefst ook doordeweeks. :D
***
pi_176838197
Burdie, je kan het altijd uitproberen lijkt me, je hebt de uitwijk dat ze wel een eigen kamer kunnen hebben.

B kan pas slapen nadat ie heeft gezongen en en gekletst waardoor zijn neefje van 6 nooit bij hem de kamer wilt liggen want die 'wil rruuuussssst' maar zijn nichtje wil daarom juist wel bij B op de kamer want die vindt het gezellig. Dus het is ook kind afhankelijk denk ik.
  woensdag 31 januari 2018 @ 20:16:01 #108
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176869164
Nou ben nog naar de Ikea gegaan.. malm 4 is te hoog voor mij als commode en de malm 3 te laag.
We gaan dus voor een echte commode ipv ladekast van de Ikea.

Maar hoelang zijn jullie commodes?
Ik heb mijn oog laten vallen op de Bopita Levi, maar die is dus maar een metertje & dat lijkt me zo klein. :{
  woensdag 31 januari 2018 @ 20:32:49 #109
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176869537
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:34 schreef pinquit het volgende:
Pff dat klinkt allemaal niet best toch :') wij hebben maar drie slaapkamers, dus mocht er ooit een derde komen, dan zou die (na een jaar of wat, geen haast met van onze kamer af) ook een kamer moeten gaan delen met A.
Nu hebben wij een vrij grote slaapkamer, maar er echt twee kamers van maken is lastig, maar wellicht niet onmogelijk.
We zouden er sowieso iets van een muurtje of divider kunnen maken.

Nu maar hopen op een jongen, mocht het zover komen :D
Ah, you never know, onze zoon en dochter zijn als ze geen ruzie maken onafscheidelijk! :+
pi_176869715
Mijn broertje en zusje sliepen vrijwillig samen op 1 kamer, tot ver in de puberteit zelfs. Ze hadden allebei een eigen kamer maar ze sliepen allebei fijner als ze niet alleen waren. Mijn oudste broertje en ik logeerden vaak bij elkaar toen we klein waren, vaak ook weken achtereen. Ik sliep dan ook altijd fijner.

Hier slapen we met z'n allen bij elkaar, gaat ook prima. We maken over een poosje een extra speelkamer en extra slaapkamer met groot bed. De vierde kamer is werkruimte, we werken allebei vanuit huis.
  woensdag 31 januari 2018 @ 20:57:36 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_176870188
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou ben nog naar de Ikea gegaan.. malm 4 is te hoog voor mij als commode en de malm 3 te laag.
We gaan dus voor een echte commode ipv ladekast van de Ikea.

Maar hoelang zijn jullie commodes?
Ik heb mijn oog laten vallen op de Bopita Levi, maar die is dus maar een metertje & dat lijkt me zo klein. :{
een meter is echt breed zat hoor ;)
disclaimer
pi_176870790
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou ben nog naar de Ikea gegaan.. malm 4 is te hoog voor mij als commode en de malm 3 te laag.
We gaan dus voor een echte commode ipv ladekast van de Ikea.

Maar hoelang zijn jullie commodes?
Ik heb mijn oog laten vallen op de Bopita Levi, maar die is dus maar een metertje & dat lijkt me zo klein. :{
Die van mij is 105 cm breed. Ik vind het prima te doen. Er past prima een aankleedkussen op en dan heb ik ook nog ruimte voor billendoekjes etc op het blad. Ik heb er wel een plank boven hangen voor overige spullen (zalf, luiers, zetpillen etc), maar die zou je ook in 1 van de lades kunnen stoppen, dus net wat je wil. Tegen de tijd dat je kind een meter is (wat zeg ik, daarvoor al :') ) is verschonen of niet meer nodig of op de commode zo’n worsteling dat je ‘m toch niet meer gebruikt 8)7
  woensdag 31 januari 2018 @ 21:20:56 #113
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176870834
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:19 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Die van mij is 105 cm breed. Ik vind het prima te doen. Er past prima een aankleedkussen op en dan heb ik ook nog ruimte voor billendoekjes etc op het blad. Ik heb er wel een plank boven hangen voor overige spullen (zalf, luiers, zetpillen etc), maar die zou je ook in 1 van de lades kunnen stoppen, dus net wat je wil. Tegen de tijd dat je kind een meter is (wat zeg ik, daarvoor al :') ) is verschonen of niet meer nodig of op de commode zo’n worsteling dat je ‘m toch niet meer gebruikt 8)7
Dat klopt.. maar toch twijfel ik dan weer :P
pi_176871659
Wij hebben de bopita Lynn en die is 100cm breed.
Vind het heel goed te doen, we hebben er zelfs een opzetstuk op waardoor je het aankleedkussen naar je toe kunt leggen.
De luiers en andere benodigdheden heb ik in ladeverdelers van de Ikea, die staan ook nog op de commode *)
pi_176871941
Koppang / Hemnes ladenkast heb je daar ook naar gekeken bij de ikea?
pi_176872064
Onze commode was 120 cm breed. Zelfs de kraam was er toentertijd onder de indruk van.

Was het noodzakelijk? Nee. Wel fijn voor extra spullen (..die er na een een tijdje braaf afgetrapt kunnen worden :+).
  woensdag 31 januari 2018 @ 22:01:55 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176872159
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:59 schreef GotC het volgende:
Onze commode was 120 cm breed. Zelfs de kraam was er toentertijd onder de indruk van.

Was het noodzakelijk? Nee. Wel fijn voor extra spullen (..die er na een een tijdje braaf afgetrapt kunnen worden :+).
Dat laatste ja :+ :D
  woensdag 31 januari 2018 @ 22:02:06 #118
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176872168
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:55 schreef BellaaElisa het volgende:
Koppang / Hemnes ladenkast heb je daar ook naar gekeken bij de ikea?
Niet mijn smaak.

quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:45 schreef Flav het volgende:
Wij hebben de bopita Lynn en die is 100cm breed.
Vind het heel goed te doen, we hebben er zelfs een opzetstuk op waardoor je het aankleedkussen naar je toe kunt leggen.
De luiers en andere benodigdheden heb ik in ladeverdelers van de Ikea, die staan ook nog op de commode *)
Ja, dat is geloof ik precies dezelfde alleen dan hout pootjes ipv zwart.
Dat opzetstuk heb ik ook gezien ja, maar ik las dat de kast dan vrij ver van de muur komt? ervaring aub :P
pi_176872381
Wij hebben sowieso de commode het eerste jaar ofzo niet gebruikt. Verschoonden op ons bed, op de eettafel, de bank of de grond. Of waar we ook waren. Ik vind commodes dus sowieso overrated.
pi_176872431
Hij komt een stukje van de muur door dat opzetstuk ja, maar wij vinden dat tot nu toe niet storend.
We zijn wel beide heel blij dat we voor het opzetstuk hebben gekozen. Het verschoont net wat makkelijker dan van de zijkant, ik sta dan ook altijd te klungelen op openbare plekken waar dat kussen andersom ligt :')
Als je wilt kan ik morgen bij daglicht een foto maken.
  woensdag 31 januari 2018 @ 22:14:41 #121
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176872626
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 22:09 schreef Flav het volgende:
Hij komt een stukje van de muur door dat opzetstuk ja, maar wij vinden dat tot nu toe niet storend.
We zijn wel beide heel blij dat we voor het opzetstuk hebben gekozen. Het verschoont net wat makkelijker dan van de zijkant, ik sta dan ook altijd te klungelen op openbare plekken waar dat kussen andersom ligt :')
Als je wilt kan ik morgen bij daglicht een foto maken.
Ja, heel graag! :D
Ben benieuwd hoe het staat.
pi_176877556
Precies wat cactus zegt. Voor verschonen gebruiken wij hem sporadisch. Vooral opbergruimte. Een meter is echt groot genoeg.

Qua samen slapen: zusje en ik sliepen tot 12 jaar samen. Andere kamer was toen speelzolder. Wij vonden het heerlijk! En als ze niet beter weten kokt het vast goed :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176878781
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 22:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, heel graag! :D
Ben benieuwd hoe het staat.
Even in een spoiler want weet niet hoe groot de foto’s zijn :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:47:13 #124
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176878850
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:42 schreef Flav het volgende:

[..]

Even in een spoiler want weet niet hoe groot de foto’s zijn :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankje!

Ziet er inderdaad helemaal niet raar uit.
Leuk juist.

Vind de hout pootjes ook leuk O+ maar wij hebben zo'n lichte vloer dat het niet zo mooi is helaas.
Hebben jullie de commode/bed set besteld of ook de kast?
pi_176879027
Alleen het bed en de commode.
De kast vonden we best duur en konden we sowieso niet kwijt op het kamertje.
pi_176879350
Wij hebben de commode echt lang gebruikt, het was ook de ideale opslag voor nou ja heel erg veel. De nieuwe uk die begin juli wordt verwacht, krijgt de babykamer van B. Met de verhuizing eind maart zijn die meubels al in de babykamer to be gezet.

Vandaag is de eerste stap gezet voor die kamer: mijn zwager is de aanbouwschuur aan het isoleren en voorzien van een radiator. Dan kunnen de katten daarheen en is de baykamer klaar om ingericht te worden. Komend weekend aan de slag met de 'schuur' inrichten voor de katten en wat spullen van ons.

In de babykamer hoeven we niet zoveel te doen, 1 muur behangen en schoonmaken om de kattensporen eruit te halen :@ :o Zodra we het geslacht weten, gaan we behang uitzoeken en gordijnen.
pi_176879406
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:42 schreef Flav het volgende:

[..]

Even in een spoiler want weet niet hoe groot de foto’s zijn :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit daar ook een blad bij om om te bouwen tot normaal kastje? Heel leuk ding.
pi_176879428
Heb de commode de eerste paar weken gebruikt en daarna net als mevrouwCactus overal en nergens verschoond en verkleed. Hebben de commode onlangs weer in gebruik genomen omdat de woonkamer en slaapkamer dan netter blijven. Ik werd helemaal gek van net opgeruimd hebben en dat dan overal weer kleding, rompers, tubes en pakjes doekjes lagen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2018 10:31:53 ]
  donderdag 1 februari 2018 @ 10:40:01 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176879569
Ik heb het even gecheckt bij broer en vrouw en die gebruiken de commode iig elke ochtend en avond om de kinderen om te kleden en voor elk slaapje om ze om te kleden. Luiers verschonen doen ze beneden als ze daar zijn en op de commode als ze boven zijn.

Zij hebben twee kinderen en hebben een hele wand van de kinderkamer commode gemaakt. Er staat (ver genoeg van schoppende voetjes) ook een mooie lamp op.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 1 februari 2018 @ 10:55:58 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176879823
Hier is de commode bij de oudste juist bijna 2 jaar gebruikt en bij de jongste gebruiken we 'm nog (die is 1). Verschonen op de bank/grond/bed doen we wel eens, maar vind ik niet erg hygiënisch en slecht voor m'n rug.
KuikenGuppy
pi_176880025
Team commode hier. Wij gebruiken 'm nog wel om hem af te drogen na badderen of douchen, en kind in kwestie is al 3,5. Maar hij heeft ook nooit een probleem gemaakt van verschonen of iets. Van die verhalen van rondtollende kinderen op de commode herken ik helemaal niet. Van jongs af aan gaat hij liggen met z'n handjes achter z'n hoofd en ligt dan lekker te relaxen tot alles klaar is ^O^. Verschonen hoeft gelukkig niet meer ( _O_ ) dus het ding is nu wel voornamelijk bergplaats voor speelgoed en beddengoed.

Wij hebben de New England van Babypark op de kamer van de oudste, die is 1.32 breed (de commode, niet de oudste). Fantastisch ding. Commode op de babykamer is ook maar een metertje ofzo, maar die heeft ook altijd prima dienst gedaan. Breed zat. Plankje/mandje/rekje erboven is wel handig.

Ik postte een tijdje geleden die vosjesposter. Ik heb inmiddels uitgebreid contact gehad met de ontwerpster, maar die had 'm speciaal ontworpen voor een Nederlandse webshop die uiteraard precies in de week dat ik mailde bezig was met de Grootsche Meeslepende Allesomvattende Opheffingsuitverkoop }:| De eigenaresse kon (wilde) me ook niet verder helpen. Nu heb ik 'm dan toch maar zo groot mogelijk gegoogled en zelf laten printen ergens.
  donderdag 1 februari 2018 @ 11:20:09 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176880233
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:07 schreef Jentin het volgende:

Wij hebben de New England van Babypark op de kamer van de oudste, die is 1.32 breed (de commode, niet de oudste).
_O- Daar ging m'n thee...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_176880268
Wij zijn pas gestopt met de commode gebruiken na de verhuizing, toen was B 3 jaar :@ Ideaal ding, met aankleden etc, inderdaad stuk fijner voor je rug. We hebben wel het aankleedkussen weggegooid die was aan het scheuren.

Ben benieuwd hoe we het gaat indelen in de nieuwe babykamer. Die is een stukje kleiner dan die van B was en B had een rechthoek kamer, dit is een vierkant (en loopt enorm af dus we moeten even wat dingen doen om de meubels waterpas te krijgen). De kamer is 2,45 bij 2,55.
Vraag me vooral af of de mega luieremmer en de gemakkelijke stoel voor ons erin gaan passen.....

[ Bericht 1% gewijzigd door exode op 01-02-2018 14:09:42 ]
pi_176880573
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:29 schreef Myrr het volgende:

[..]

Zit daar ook een blad bij om om te bouwen tot normaal kastje? Heel leuk ding.
Het is een los onderdeel wat je er super simpel af kunt halen, dan wordt het een normale kast.

Niet mijn foto.

  donderdag 1 februari 2018 @ 19:17:03 #135
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176889524
Søstrene Grene heeft een nieuwe collectie kinderkamerspullen, zitten mooie dingen bij. Waaronder een leuke en heel betaalbare tipi O+

https://sostrenegrene.com/nl/campagnes/kinderinterieurs/

pi_176889911
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Søstrene Grene heeft een nieuwe collectie kinderkamerspullen, zitten mooie dingen bij. Waaronder een leuke en heel betaalbare tipi O+

https://sostrenegrene.com/nl/campagnes/kinderinterieurs/

[ afbeelding ]
Wat een leuke collectie zeg! Ben sowieso fan van die winkel.
Die klamboe zit er leuk uit zeg. En dat beertjeslampje!
  donderdag 1 februari 2018 @ 19:48:30 #137
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176890089
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:39 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Wat een leuke collectie zeg! Ben sowieso fan van die winkel.
Die klamboe zit er leuk uit zeg. En dat beertjeslampje!
Ik vind het ook een leuke winkel!

Ik vind de prijzen wel verwarrend, meubeltjes zijn vaak verrassend goedkoop en voor een doodgewoon kleurboek betaal je ¤8,60 :+
  donderdag 1 februari 2018 @ 19:49:34 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176890117
Die ijsbeer is leuk! Placemats ook.
Ik ga er zeker eens kijken :Y.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 februari 2018 @ 23:29:37 #139
269689 crew  Viv
pi_176895593
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat een leuke collectie zeg! Ben sowieso fan van die winkel.
Wij kochten de grootste Nisse die we konden vinden in de Søstrene Grene van Trondheim. O+

Maar eh, nog niks nieuws om te laten zien van O's kamertje? ;)
pi_176901948
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 23:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wij kochten de grootste Nisse die we konden vinden in de Søstrene Grene van Trondheim. O+

Maar eh, nog niks nieuws om te laten zien van O's kamertje? ;)
Ja!

Schilderijtjes opgehangen:


En S heeft inmiddels ook een kamertje. Het kostte bloed zweet en tranen om dat bed neer te zetten. Dat past dus echt op de millimeter :D
Het bed is nog wat saai dus we (ik ;)) gaan daar nog wat gezelligers van maken.



  vrijdag 2 februari 2018 @ 12:38:56 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_176902322
slaap jij op dat extra matras, Room? :D

Ik kocht laatst bij IKEA deze haakjes voor Mauw d'r kamer. Ik ben er helemaal weg van. Alleen moet je er dus geen kleding overheen hangen want dan zie je ze niet meer _O-
Mauw is in elk geval bijzonder ijverig en hangt alles wat ze tegenkomt nu over de stoeltjes :D

disclaimer
pi_176902703
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:38 schreef Stormqueen het volgende:
slaap jij op dat extra matras, Room? :D

Ik kocht laatst bij IKEA deze haakjes voor Mauw d'r kamer. Ik ben er helemaal weg van. Alleen moet je er dus geen kleding overheen hangen want dan zie je ze niet meer _O-
Mauw is in elk geval bijzonder ijverig en hangt alles wat ze tegenkomt nu over de stoeltjes :D

[ afbeelding ]
Haha ik heb er in het begin veel gelegen. Nu alleen bij Algehele Misère.

Wat ewn grappjge haakjes!
pi_176931517

It’s getting there... :P
Protège moi de mes désirs.
pi_176932205
Leuk, Duman! Lekker fris blauw kleurtje :)
pi_176934587
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:21 schreef Jentin het volgende:
Leuk, Duman! Lekker fris blauw kleurtje :)
Thanks! :)
Protège moi de mes désirs.
pi_176935123
Wat leuk Duman! En die schommelstoel *; ik wil die ook! O+
  zaterdag 3 februari 2018 @ 22:25:38 #147
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176937885
Duman wat tof geworden!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176938697
Leuk hoor Duman! Voor ‘it’s getting there’ ziet het er al heel af uit :Y Wat moet/wil je nog doen?
pi_176939588
Heel leuk Duman!
pi_176966101
Wat een lieve kamer DUMAN!
SQ zonde om daar iets aan te hangen ;)
pi_176966238
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 23:00 schreef Songeur het volgende:
Leuk hoor Duman! Voor ‘it’s getting there’ ziet het er al heel af uit :Y Wat moet/wil je nog doen?
Een paar dingen waardoor ik ga twijfelen of de kamer niet te druk wordt. Een hemeltje, gordijnen etc.
Heb gister wel een leuk zelfgemaakt Nijnje-schilderij gekregen van m’n nichtje, die gaan we boven het bad hangen! Dus ik hoef niet meer te kijken voor een poster, of zo.

Wel moet er nog een nachtlampje komen. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_176966303
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 20:42 schreef BellaaElisa het volgende:
Wat leuk Duman! En die schommelstoel *; ik wil die ook! O+
O-)

Die hebben we tweedehands gekocht! Bleek achteraf kapot te zijn bij het zitgedeelte. Daarnaast was de lak behoorlijk beschadigd.. maar manlief heeft ‘m mooi opgeknapt. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_177499341
Mijn aankleedkussenhoes is eindelijk af O+ happy hormones

pi_177499451
Wat een mooie commode, zeg!
En hoes, natuurlijk. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_177499466
Songeur O+ O+ O+ Erg leuk geworden!

Wij gaan op zoek naar Roze behang *O* *O* *O* Nog geen idee wat we precies zoeken dus dat wordt een leuke zoektocht.
pi_177526127
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:07 schreef Songeur het volgende:
Mijn aankleedkussenhoes is eindelijk af O+ happy hormones

[ afbeelding ]
Loooove de commode! O+ en mooie hoes, knap gemaakt!
pi_177527096
Haha oh ik ben ook zo blij met de commode! Gevonden voor een tientje op marktplaats! Vervolgens paste hij niet door ons trapgat en was de trap en muur daarna beschadigd. Dus dat kon opnieuw geverfd worden. Hele ding uit elkaar gehaald en later dus nog 4 lagen verf want hij dekte niet. Maar hij was het waard hoor O+ Is mijn man het trouwens wat minder mee eens.

Ik wilde er eigenlijk andere knopjes op of van die leren lusjes maar ik twijfelde nog. Misschien heeft iemand nog een goede tip?

En exode, roze behang is er wel heel veel ja. Lekker veel inspiratie overal opdoen. Leuk altijd zo’n kamertje inrichten O+
pi_177527163
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Songeur het volgende:
Haha oh ik ben ook zo blij met de commode! Gevonden voor een tientje op marktplaats! Vervolgens paste hij niet door ons trapgat en was de trap en muur daarna beschadigd. Dus dat kon opnieuw geverfd worden. Hele ding uit elkaar gehaald en later dus nog 4 lagen verf want hij dekte niet. Maar hij was het waard hoor O+ Is mijn man het trouwens wat minder mee eens.

Ik wilde er eigenlijk andere knopjes op of van die leren lusjes maar ik twijfelde nog. Misschien heeft iemand nog een goede tip?

En exode, roze behang is er wel heel veel ja. Lekker veel inspiratie overal opdoen. Leuk altijd zo’n kamertje inrichten O+
Dierenhoofdjes. Zebra of beren ofzo.
pi_177527248
Hoe ziet de rest van de kamer eruit? Qua kleuren enzo
Protège moi de mes désirs.
pi_177527637
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Songeur het volgende:
Haha oh ik ben ook zo blij met de commode! Gevonden voor een tientje op marktplaats! Vervolgens paste hij niet door ons trapgat en was de trap en muur daarna beschadigd. Dus dat kon opnieuw geverfd worden. Hele ding uit elkaar gehaald en later dus nog 4 lagen verf want hij dekte niet. Maar hij was het waard hoor O+ Is mijn man het trouwens wat minder mee eens.

Ik wilde er eigenlijk andere knopjes op of van die leren lusjes maar ik twijfelde nog. Misschien heeft iemand nog een goede tip?

En exode, roze behang is er wel heel veel ja. Lekker veel inspiratie overal opdoen. Leuk altijd zo’n kamertje inrichten O+
Heel tof die commode! Andere knopjes kan natuurlijk altijd maar storen deze knopjes je?

Wat leren greepjes betreft, wij zochten ze voor de zelfgemaakte inbouwkast. Had al online gekeken. Toen kwamen we bij de kringloop en zagen daar een leren riem in de perfecte kleur. Voor ¤2,- gekocht en er zelf met een stanleymes greepjes uit gesneden. Is netjes geworden! En goedkoop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:09:48 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_177528533
Nee, daar moet je geen leren riempjes of dierenkoppen op zetten joh. Daar hoort nostalgisch ijzer op!

Omdat er al knoppen op zitten zou ik wel knoppen houden, dus geen greepjes, ivm de schroefgaten. Maar wat voorbeelden:

https://www.onlinedeurbes(...)m-ijzer-blank-gelakt
https://www.onlinedeurbes(...)7-mm-ijzer-blank-lak
https://www.onlinedeurbes(...)r-blank-gelakt-35-mm
https://www.onlinedeurbes(...)nk-gelakt-38-x-24-mm

Of klassiek porselein, dat heb ik zelf ook op de commode. Deze lijken me gaaf bij jouw kast:
https://www.onlinedeurbes(...)-blauw-dof-porselein

Of:
https://www.shabbytreats.com/porseleinen-ronde-blauwe-knop.html

Of:
https://www.smeedijzerenbeslag.nl/meubelknop-groen-brons.html
(zoiets heb ik in het wit)

Sowieso heeft deze shop veel mooie betaalbare knoppen: https://www.smeedijzerenb(...)einen-meubelknoppen/

[ Bericht 43% gewijzigd door SQ op 01-03-2018 16:09:22 ]
disclaimer
  donderdag 1 maart 2018 @ 16:10:26 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_177529898
nu krijg ik spontaan zin om alle meubelknoppen in huis te vervangen :')
disclaimer
pi_177530753
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:09 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, daar moet je geen leren riempjes of dierenkoppen op zetten joh. Daar hoort nostalgisch ijzer op!

Omdat er al knoppen op zitten zou ik wel knoppen houden, dus geen greepjes, ivm de schroefgaten. Maar wat voorbeelden:

https://www.onlinedeurbes(...)m-ijzer-blank-gelakt
https://www.onlinedeurbes(...)7-mm-ijzer-blank-lak
https://www.onlinedeurbes(...)r-blank-gelakt-35-mm
https://www.onlinedeurbes(...)nk-gelakt-38-x-24-mm

Of klassiek porselein, dat heb ik zelf ook op de commode. Deze lijken me gaaf bij jouw kast:
https://www.onlinedeurbes(...)-blauw-dof-porselein

Of:
https://www.shabbytreats.com/porseleinen-ronde-blauwe-knop.html

Of:
https://www.smeedijzerenbeslag.nl/meubelknop-groen-brons.html
(zoiets heb ik in het wit)

Sowieso heeft deze shop veel mooie betaalbare knoppen: https://www.smeedijzerenb(...)einen-meubelknoppen/
Oooh toffe dingen! Ik ga even kijken O+

Oh en Malteser wat een goed idee om dat gewoon zelf te doen. Ziet er echt heel tof uit :)
  zaterdag 3 maart 2018 @ 12:25:04 #164
221912 minilot
Nancy boy
pi_177572960
Nu het over kast/ladeknopjes ging dacht ik: oh ja, ik moest het kamertje van O. nog eens op de kiek zetten. Even snel gedaan, want al drie dagen een plakbaby en jullie snappen allemaal dat dat dan overdag geen gelegenheid geeft voor kalmpjes de allerbeste foto's maken. Tevens: een donkere dag, kamertje oogt beter met een zonnetje. :+
Enfin!

Kamertje 'begint' al op de overloop met een bolletjessnoer in de kleuren van de muur:


Dit zijn ze, de kleuren, in streep. Twee stuks turquoise, één brede in metallic koperkleur. Was een heel gedoe om te schilderen, maar vooral omdat toen ze er eenmaal opzaten en ik het afplakband eraf trok er enorme brokken wit muuraansmeersel van de vorige bewoner mee naar beneden kwamen. Alle muren ontdaan van alle historische lagen, de betonnen muren opnieuw geprimerd, gewit en toen nog een keer die strepen erop. :') Maar goed, ik ben blij met het resultaat!


Overzichtsfoto vanuit de deuropening. Het is een heel, heel klein kamertje, maar een baby heeft ook niet veel nodig. :) Waar nu nog het badje + tummytub staan (welke bij nader inzien niet gebruikt worden, O. gaat steevast met zijn paps onder de douche) past t.z.t. precies zijn ledikantje, dat nu nog bij ons op de slaapkamer staat.


Closeup van badhoekje, met octopushaakjes en een Vliegend Spaghettimonster :) https://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster


Volgend plankje, met een gekregen octopusknuffel (een thema dat er eigenlijk per ongeluk insloop door het zodadelijk nog opduikende behang :)) en Newtonian Physics, General Relativity en Quantum Physics for Babies, erg lollige kartonnen kwijlboekjes over elementaire natuurkundige principes *)


Een kast die we bij de kringloop opduikelden voor twintig euro! O+ Het is eigenlijk een televisiekast, maar we hebben er aan de achterzijde zo'n dertig centimeter afgezaagd om 'm minder diep te maken en in het middenvak, waar een grote beeldbuistelevisie hoort te zitten, heb ik een stang geplaatst waar ik kleertjes aan op kan hangen. We zijn ooit nog wel van plan om 'm te schilderen, maar daar tot dusver te lui voor geweest :)


Huge ass walvisknuffel:


Muurtje met gaaf octopusbehang en de commode:


Lampje boven de commode:


En, dus, de vintage ladeknopjes, die me meer gekost hebben dan de tweedehands op Marktplaats gevonden commode zelf. *)


Papieren plafondlamp:


Bonusfoto's: de daadwerkelijke slaapplekken van O.! :) Hier het mozeswiegje in de woonkamer, waar -ie overdag en 's avonds snurkt. Wanneer we zelf naar bed gaan zetten we 'm aan mijn kant van het bed.


En voor als -ie over een tijdje uit zijn wiegje gegroeid is, staat alvast een ledikantje klaar in onze verder nogal saaie (want nooit iets aan gedaan) slaapkamer:


Dat was het! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 03-03-2018 12:52:59 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177573243
Wat mooi, Mini. Dat behang is geweldig! En inderdaad groot zat voor de mini :)
  zaterdag 3 maart 2018 @ 12:48:34 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177573475
Leuk mini! Wat een eftelingesque kast zeg, gaaf! En ik vind 't octopusthema ook erg tof, en waar had je ookalweer die walvis vandaan? :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 3 maart 2018 @ 12:51:42 #167
221912 minilot
Nancy boy
pi_177573555
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:48 schreef pinquit het volgende:
En ik vind 't octopusthema ook erg tof, en waar had je ookalweer die walvis vandaan? :)
Allereerst van harte! :D *) O+

En nou, hij staat loeiduur op Etsy maar ik vond een ripoff van drie tientjes op AliExpress dankzij een tip hier in OUD. :@ Zal kijken of ik het linkje nog ergens kan opsnorren. :)

En ja, wij vonden de kast ook wel lollig! Veel meer olijk kinderkamerachtig met die ronde sluitingen en die gebogen deurtjes dan een serieuze televisiekast!

[ Bericht 8% gewijzigd door minilot op 03-03-2018 13:10:49 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 3 maart 2018 @ 17:55:40 #168
221912 minilot
Nancy boy
pi_177580665
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:07 schreef Songeur het volgende:
Mijn aankleedkussenhoes is eindelijk af O+ happy hormones

[ afbeelding ]
Tof zeg, een zelfgemaakte hoes! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_177580808
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:07 schreef Songeur het volgende:
Mijn aankleedkussenhoes is eindelijk af O+ happy hormones

[ afbeelding ]
Toffe hoes, knap gemaakt. En echt geweldige commode! O+

Mini wat een hoop leuks! Dat behang is echt tof.
pi_177580994
Onze commode. Staat bij ons in de slaapkamer want geen extra kamertje en wiegje zou sowieso bij ons komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er moet nog een kapstokje worden opgehangen en ik moet nog bedenken waar ik een hanggedeelte creeer want dat is er nu helemaal niet en mis ik wel echt. Maar eigenlijk geen ruimte in onze kamer. Klein rothuis }:|

Maar voor nu ben ik alvast heel blij O+
  zaterdag 3 maart 2018 @ 18:21:34 #171
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_177581179
Heel erg mooi, Mabawa! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_177581215
Wat een lief hoekje Mabawa!
Voor een hanggedeelte misschien zoiets aan de rechterkant boven de commode hangen? Dan heb je wat hangruimte en kan je er bovenop eventueel nog wat bakjes neerzetten met spullen die buiten bereik moeten staan, maar voor jou wel dichtbij :).
  zaterdag 3 maart 2018 @ 18:24:16 #173
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_177581221
Iets voor jullie? Ik vind ze heel leuk, maar het pst niet in onze babykamer.

Onder andere:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_177581389
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een lief hoekje Mabawa!
Voor een hanggedeelte misschien zoiets aan de rechterkant boven de commode hangen? Dan heb je wat hangruimte en kan je er bovenop eventueel nog wat bakjes neerzetten met spullen die buiten bereik moeten staan, maar voor jou wel dichtbij :).
Ja zoiets heb ik overwogen maar gaat het niet worden.
1. Omdat het dan boven ons bed hangt en 2. Omdat we een mega stoffig huis hebben en een zoon met allergie voor huisstofmijt en dit is vragen om stofnesten.

Wil eigenlijk gewoon een kast, al is het maar een smalletje maar dat past nergens. Nu zou het nog naast het wiegje passen maar als we hier veel langer dan we hopen blijven wonen, dan komt daar een ledikant en dat past dan weer niet. Ik vrees dat ik een stukje van m'n eigen kast moet opofferen. :X
pi_177582256
Ah ja met een zoon met huisstofmijt allergie is dat inderdaad niet zo handig. Lastig!
pi_177582377
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:12 schreef Mabawa. het volgende:
Onze commode. Staat bij ons in de slaapkamer want geen extra kamertje en wiegje zou sowieso bij ons komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er moet nog een kapstokje worden opgehangen en ik moet nog bedenken waar ik een hanggedeelte creeer want dat is er nu helemaal niet en mis ik wel echt. Maar eigenlijk geen ruimte in onze kamer. Klein rothuis }:|

Maar voor nu ben ik alvast heel blij O+
gezellig hoekje zo!
pi_177583604
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Ah ja met een zoon met huisstofmijt allergie is dat inderdaad niet zo handig. Lastig!
Ja heel lastig. Maar thanks voor het meedenken.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 20:07:31 #178
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177583859
Mabawa, er zijn voor in badkamers hele smalle ondiepe kasten. Misschien kun je die gebruiken als hangkast? Kun je hem daarna altijd nog in je badkamer stallen *)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177584485
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Mabawa, er zijn voor in badkamers hele smalle ondiepe kasten. Misschien kun je die gebruiken als hangkast? Kun je hem daarna altijd nog in je badkamer stallen *)
Ja daar had ik ook naar gekeken. Zag dat het hier eerder genoemd werd en vond het een erg goede tip! En dat past nu nog wel naast het wiegje, maar dus niet naast ledikant. Nou lag M. best lang in de wieg maar stel dat deze harder groeit dan zitten we met die kast. (Die ook niet in onze huidige badkamer past)

Ik zeg: tijd voor een ander huis :{
  zaterdag 3 maart 2018 @ 20:31:37 #180
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_177584622
En als je zoiets ophangt?
Protège moi de mes désirs.
pi_177584799
Wat een heerlijk hoekje heb je weten te creëren mabawa, ondanks je ruimtegebrek! Maar die kleine kleertjes hoef je toch niet perse op te hangen? En anders plekje in je eigen kast inderdaad! Loshangende kleren zijn hoe dan ook stofnesten.

En mini, wat een toffe kamer! Heel eigen. En die kast is echt tof O+

Oh trouwens voor iedereen die me zo lief complimenteerde met het zelf maken van de aankleedkussenhoes. Hij is wel zelf gemaakt, maar door een vriendinnetje van mij :@ Zij maakt ook babykleertjes enzo O+ Ik ben wel heel druk geweest met het uitzoeken van de stof. Heb er ook een ledikantdeken bij O+
  zondag 4 maart 2018 @ 00:35:53 #182
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_177592027
Hoi allemaal, hier ook een kamer die ik moet inrichten voor een 7 jarige jongetje. Klein kamertje van 8m2. Wil het bed in de breedte plaatsen, bij zijn raam.. Maar die is 1.95 breed, kan nergens een wat kleinere eenpersoonsbed vinden. Of laten maken, maar dan zit je snel al op de 400 + euro :')

Iemand hier voorbeelden van kleine stoere jongenskamers?
  zondag 4 maart 2018 @ 07:09:50 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_177593212
Kun je op marktplaats niets vinden? Ik zie flink wat kleinere bedden staan. 190 wordt nu bijna niet meer gemaakt, maar enkele decennia geleden was het een heel gangbare maat :)
disclaimer
  zondag 4 maart 2018 @ 07:16:16 #184
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_177593218
Bij maxbedden.nl zag ik een bed van 190x90. Gewoon een simpel bed was het. Switch heet het bed
Er zullen er vast meer zijn.
pi_177594219
Mabawa, de IKEA heeft ook een ondiepe, smalle kast. (35 diep, 50 breed) Omdat die niet bedoeld is om in te hangen (er passen geen grote-mensen-hangers in, maar kinderhangertjes gaan net wel!) moet je wel ff zelf wat stangetjes fixen. In de gratiez reserveonderdelenbak liggen van die stanghoudertjes, en zo'n stang zaag je zelf op maat.
pi_177595503
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:33 schreef Sara82 het volgende:
Mabawa, de IKEA heeft ook een ondiepe, smalle kast. (35 diep, 50 breed) Omdat die niet bedoeld is om in te hangen (er passen geen grote-mensen-hangers in, maar kinderhangertjes gaan net wel!) moet je wel ff zelf wat stangetjes fixen. In de gratiez reserveonderdelenbak liggen van die stanghoudertjes, en zo'n stang zaag je zelf op maat.
Weet je hoe die heet? Ik had al wel iets gezien bij Leenbakker, ook die breedte. Maar nog steeds de twijfel of het handig is als eenmaal het ledikant nodig is.

Songeur opzich bij die echte kleine maatjes hoeft het niet perse. Maar ik vind het bij jumpsuits en jasjes wel mooier als ze hangen :+

Hoe bedoel je ik maak 't mezelf weer eens moeilijk. :')
  zondag 4 maart 2018 @ 10:44:37 #187
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177595816
Mabawa ik vind het hoekje gezellig zo en die dieren prenten past precies bij jullie :Y

Heb je geen plattegrondje van de slaapkamer want op basis van je foto is het niet duidelijk hoeveel ruimte er nog waar is. Dan kunnen we allemaal beter meedenken.

Hier ook lang een kind op de slaapkamer gehad. We hebben er zelfs een peuterbed in gehad. Hij was vier toen we verhuisden. Ik herken je bergruimte struggles -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 4 maart 2018 @ 11:35:19 #188
269689 crew  Viv
pi_177596985
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:25 schreef minilot het volgende:
Kamertje 'begint' al op de overloop
Wat een leuk idee! O+ En ook leuk om het kamertje in zijn geheel te zien, na verschillende previews tijdens je zwangerschap.
  zondag 4 maart 2018 @ 15:45:50 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177602207
Mabawa, wij hebben op de slaapkamer van de jongste ook geen hanggedeelte in de (kleine) kledingkast. Wij hebben dat opgelost door dingen die echt moeten hangen bij z'n grote broer in de kast te hangen.
(In het nieuwe huis heeft niemand een hangkast, daar moeten we nog wat op verzinnen :'))
KuikenGuppy
pi_177603550
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:30 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Weet je hoe die heet? Ik had al wel iets gezien bij Leenbakker, ook die breedte. Maar nog steeds de twijfel of het handig is als eenmaal het ledikant nodig is.

Songeur opzich bij die echte kleine maatjes hoeft het niet perse. Maar ik vind het bij jumpsuits en jasjes wel mooier als ze hangen :+

Hoe bedoel je ik maak 't mezelf weer eens moeilijk. :')
Weet niet of ze deze bedoelde, naar de pax kast van IKEA heeft ook een versie met die maten :)
pi_177606697
Hier heeft niemand een hang kast.
Gewoon alles opgevouwen in de kast.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 4 maart 2018 @ 18:57:08 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177606865
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:47 schreef ReginaFalange het volgende:
Hier heeft niemand een hang kast.
Gewoon alles opgevouwen in de kast.
Jullie hebben geen overhemden, pakken, blazers, mantels of leren jassen?
KuikenGuppy
  zondag 4 maart 2018 @ 18:57:23 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177606870
Hier ook niet*, maar ik mis het soms wel. Met name voor de vesten van mijn zoon en de 30 jurken van mijn dochter :')

Op hun nieuwe kamer gaan we wel een wat groter hanggedeelte maken. Tegen die tijd maar eens hier terugkomen voor inspiratie :7

*Bij de kinderen, wij zelf hebben het wel
  zondag 4 maart 2018 @ 18:58:26 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177606885
Gaan ze een kamer delen, Spees?
KuikenGuppy
  zondag 4 maart 2018 @ 19:04:31 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177607018
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:58 schreef Burdie het volgende:
Gaan ze een kamer delen, Spees?
Ja, we hebben besloten om het zo te doen. Van de zolder maken we één grote slaapkamer/speelkamer voor S&S samen (gaan we binnenkort een brede dakkapel laten zetten). Ze slapen heel graag bij elkaar en willen het graag. We houden dan op de 1e verdieping een kamer over, die we dan voor was etc. gaan gebruiken. Mocht S over een paar jaar als hij groter is het echt niet meer fijn vinden, dan kan hij alsnog naar het kamertje wat over is en dan heeft iedereen weer een eigen kamer. Of wie weet wil de jongste dan wel weer graag bij Suus.
pi_177607157
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jullie hebben geen overhemden, pakken, blazers, mantels of leren jassen?
Leren jas en blazer hangt aan de kapstok.
Geen blousejes en overhemden, ook geen strijkijzer trouwens.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 4 maart 2018 @ 19:16:21 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177607181
Dat klinkt leuk Spees! Ik weet nog dat mijn oom en tante een grote zolder hadden waar ter van de voet kinderen een kamer deelden, ik vond dat altijd heel knus O+.
Hoe ging dat eigenlijk, dat ze samen wilden slapen? Kwamen ze daar samen mee, of een van beiden? Of heb je het gewoon eens geprobeerd op eigen initiatief of op vakantie ofzo? Kuiken zegt al een tijdje dat hij zo graag met Guppy op één kamer wil slapen, maar ik weet niet zo goed wat een handige manier (en moment) is om uit te proberen of ze dat in praktijk ook een leuk idee vinden (en of de wens wederzijds is). Over 2-3 maanden gaan we verhuizen en ik ben er nog niet over uit of ze dan samen één kamer krijgen, of elk een eigen kamer. Mijn man wil liever het laatste, ik denk dat ik in dat geval Kuiken de kleinste kamer wil toebedelen, zodat we geen gedoe krijgen met "mijn kamer/jouw kamer" (Guppy is dan trouwens 1,5 en kuiken is 4).
KuikenGuppy
  zondag 4 maart 2018 @ 19:25:26 #198
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177607352
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:16 schreef Burdie het volgende:
Dat klinkt leuk Spees! Ik weet nog dat mijn oom en tante een grote zolder hadden waar ter van de voet kinderen een kamer deelden, ik vond dat altijd heel knus O+.
Hoe ging dat eigenlijk, dat ze samen wilden slapen? Kwamen ze daar samen mee, of een van beiden? Of heb je het gewoon eens geprobeerd op eigen initiatief of op vakantie ofzo? Kuiken zegt al een tijdje dat hij zo graag met Guppy op één kamer wil slapen, maar ik weet niet zo goed wat een handige manier (en moment) is om uit te proberen of ze dat in praktijk ook een leuk idee vinden (en of de wens wederzijds is). Over 2-3 maanden gaan we verhuizen en ik ben er nog niet over uit of ze dan samen één kamer krijgen, of elk een eigen kamer. Mijn man wil liever het laatste, ik denk dat ik in dat geval Kuiken de kleinste kamer wil toebedelen, zodat we geen gedoe krijgen met "mijn kamer/jouw kamer" (Guppy is dan trouwens 1,5 en kuiken is 4).
Ik lag vroeger ook altijd met mijn zus op een kamer, en tot een jaar of 10-11 vonden wij dat ook heel leuk!

Wij zijn er idd achtergekomen door vakanties en weekendjes weg, en ze gaan met enige regelmaat (elke 2 maanden ofzo) logeren bij mijn vader of bij mijn zus. En die hebben allebei een tweepersoonsbed en daar willen ze dan heel graag samen in slapen en dat gaat altijd perfect. Het enige nadeel is dat mijn dochter vaak (iets) langer slaapt dan mijn zoon, hij is vaak om 6u al wakker. Dus dan moeten we even goede afspraken maken over stil doen tot zijn zusje ook wakker is.

Is het bij jullie een optie om het tijdelijk te proberen en als het niet werkt, alsnog naar eigen kamers? Of vind je dat teveel gedoe?

Je jongste is ook nog erg jong, dat maakt het misschien ook lastiger in te schatten hoe het gaat. Slapen ze ooit samen als je een avond naar vrienden gaat en campingbedjes meeneemt ofzo? Of komt dat ook niet voor?
pi_177621567
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:44 schreef laziness het volgende:
Mabawa ik vind het hoekje gezellig zo en die dieren prenten past precies bij jullie :Y

Heb je geen plattegrondje van de slaapkamer want op basis van je foto is het niet duidelijk hoeveel ruimte er nog waar is. Dan kunnen we allemaal beter meedenken.

Hier ook lang een kind op de slaapkamer gehad. We hebben er zelfs een peuterbed in gehad. Hij was vier toen we verhuisden. Ik herken je bergruimte struggles -O-
Dank je! Altijd spijt gehad dat ik het bij nummer 1 niet heb gedaan, gelukkig nog een kans.

Mijn laptop is helaas kapot. Geen idee hoe ik zo'n plattegrond op mn telefoon krijg. Maar na wat meten heeft vriend het echt uit mijn hoofd gepraat. In onze slaapkamer gaat het nergens lukken.

Waarschijnlijk zal ik de kledingstukken die echt 'moeten' hangen bij M in de kast hangen ofzo.

Hier moeten we echt weg voor baby in peuterbed komt hoor, anders word ik gek!
  maandag 5 maart 2018 @ 15:38:18 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177622161
@Spees, wij logeren eigenlijk nooit ergens, eigen bed slaapt het best :+. Misschien van de zomer op vakantie. Ik denk dat ik het anders een keer 'zomaar' ga uitproberen, ze bij elkaar laten logeren.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')