abonnement Unibet Coolblue
pi_176490622
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:49 schreef gelly het volgende:
White privilege is ook niet de juiste term denk ik, niet in Nederland. Je kunt ook buiten de groep vallen door andere eigenschappen.
Hier zou iets als 'minderheidsnadeel' een handigere term zijn ja.

Hoe dan ook: ik zie elke uur van de dag hoe ik op allerlei manieren bevoordeeld word omdat ik een lange, blanke man ben. Mensen vinden me betrouwbaarder, degelijker en geloofwaardiger dan vrouwen, zwarten, noem maar op. Niet om wat ik zeg, maar om hoe ik eruit zie.
pi_176490663
Zag net in het NOS-journaal beelden van zwarten die een H&M-winkel helemaal kort en klein slaan vanwege dat ‘coolest monkey in the jungle’ shirtje om dat jochie.

Dat zijn een beetje de Artikel1-stemmers.

Je hebt nog nooit van je leven negatief gedacht over zwarte mensen, maar dan ineens zijn daar zwarte mensen die gvd vervelend zijn en hun zaak enkel slecht doen.
pi_176490680
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hier zou iets als 'minderheidsnadeel' een handigere term zijn ja.

Hoe dan ook: ik zie elke uur van de dag hoe ik op allerlei manieren bevoordeeld word omdat ik een lange, blanke man ben. Mensen vinden me betrouwbaarder, degelijker en geloofwaardiger dan vrouwen, zwarten, noem maar op. Niet om wat ik zeg, maar om hoe ik eruit zie.
En hoe gaat BIJ1 dat veranderen?
pi_176490691
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:54 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nouja, het lastige daarvan is dat het nog een vrije jonge partij is en ook niet in de kamer zit dus dat ik voor de partij zelf niet zo snel wat voorbeelden weet.

Dan zou ik voorbeelden moeten geven over wat ik van mensen vindt die bij de partij betrokken zijn .Sunny Bergman oa, met haar docu "wit is ook een kleur", snijtafel wist dat aardig onderuit te halen, beter dan ik kan beschrijven.

Ik snap gewoon niet wat het hele extra white privilege gedoe toevoegt, wat bespreekt BIJ1 dan wel wat GL niet bespreekt?
Het is natuurlijk nogal een actiepartij. Het was wat mij betreft dan ook voorlopig een eenmalige stem en dan ook vooral omdat ik eigenlijk geen andere partij zag waar ik echt achter stond en de extreme stroom aan extreemrechtse bagger steeds groter leek te worden.
pi_176490696
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hier zou iets als 'minderheidsnadeel' een handigere term zijn ja.

Hoe dan ook: ik zie elke uur van de dag hoe ik op allerlei manieren bevoordeeld word omdat ik een lange, blanke man ben. Mensen vinden me betrouwbaarder, degelijker en geloofwaardiger dan vrouwen, zwarten, noem maar op. Niet om wat ik zeg, maar om hoe ik eruit zie.
Tijdens mijn (tot nu toe) loopbaan in de publieke sector ondervind ik er juist enkel hinder van een witte man te zijn. :P
pi_176490730
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:56 schreef skysherrif het volgende:

[..]

En hoe gaat BIJ1 dat veranderen?
Hoe gaat FvD het 'superieure blanke ras' redden? Hoe gaat GroenLinks het milieu redden? Hoe gaat de PvdD de dieren redden?

Agenderen, ter sprake brengen. Wat kun je?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2018 00:59:26 ]
pi_176490756
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hier zou iets als 'minderheidsnadeel' een handigere term zijn ja.

Hoe dan ook: ik zie elke uur van de dag hoe ik op allerlei manieren bevoordeeld word omdat ik een lange, blanke man ben. Mensen vinden me betrouwbaarder, degelijker en geloofwaardiger dan vrouwen, zwarten, noem maar op. Niet om wat ik zeg, maar om hoe ik eruit zie.
Ook als blanke man kun je benadeeld worden. Ga maar eens naar een auto dealer in een pak of in een versleten spijkerbroek. Krijg je ook een andere behandeling. Mensen zijn eerder geneigd medisch advies aan te nemen van een man in een witte stofjas. Etc. etc. Er is enige intelligentie en ruimdenkendheid nodig om over dat soort vooroordelen heen te stappen, en die vind je nu juist niet in de situaties waar je het nodig hebt.
pi_176490776
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tijdens mijn (tot nu toe) loopbaan in de publieke sector ondervind ik er juist enkel hinder van een witte man te zijn. :P
Dan nog heb jij een voordeeltje wat jij in de strijd kan gooien
pi_176490785
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Ook als blanke man kun je benadeeld worden. Ga maar eens naar een auto dealer in een pak of in een versleten spijkerbroek. Krijg je ook een andere behandeling. Mensen zijn eerder geneigd medisch advies aan te nemen van een man in een witte stofjas. Etc. etc. Er is enige intelligentie en ruimdenkendheid nodig om over dat soort vooroordelen heen te stappen, en die vind je nu juist niet in de situaties waar je het nodig hebt.
Weet ik. Ik heb nogal geëxperimenteerd met mijn uiterlijk. Misschien ben ik het daarom ook juist wel gaan zien.
pi_176490795
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Ook als blanke man kun je benadeeld worden. Ga maar eens naar een auto dealer in een pak of in een versleten spijkerbroek. Krijg je ook een andere behandeling. Mensen zijn eerder geneigd medisch advies aan te nemen van een man in een witte stofjas. Etc. etc. Er is enige intelligentie en ruimdenkendheid nodig om over dat soort vooroordelen heen te stappen, en die vind je nu juist niet in de situaties waar je het nodig hebt.
Mager in een pak of een kerel in een spijkerbroek?
pi_176490806
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe gaat FvD het 'superieure blanke ras' redden? Hoe gaat GroenLinks het milieu redden? Hoe gaat de PvdD de dieren redden?

Agenderen, ter sprake brengen. Wat kun je?
Verschil in milieu en dieren redden is dat dat met name een kwestie van beleid maken is. Racisme of het gevoel hebben dat je wordt gediscrimineerd is niet op te lossen in beleid en ook niet op te lossen door iedereen die het niet met je eens is een racist te noemen of een uncle tom.
pi_176490814
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Komt dit jaar ook alweer een nieuw seizoen :)
Tja, dat is ergens ook wel wat jammer. Ze hadden ook een paar afleveringen bij het seizoen aan kunnen knopen om het gewoon af te ronden. Gelood niet dat eem extra seizoen echt veel toevoegt.
pi_176490834
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:42 schreef Monolith het volgende:
Net begonnen aan The end of the fucking world, ook wel aardig.
Ook wel leuk inderdaad.
pi_176490842
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Verschil in milieu en dieren redden is dat dat met name een kwestie van beleid maken is. Racisme of het gevoel hebben dat je wordt gediscrimineerd is niet op te lossen in beleid en ook niet op te lossen door iedereen die het niet met je eens is een racist te noemen of een uncle tom.
Dat gebeurt dan ook net zomin als dat FvD constant bezig is joden op transport te zetten.
pi_176490854
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, dat is ergens ook wel wat jammer. Ze hadden ook een paar afleveringen bij het seizoen aan kunnen knopen om het gewoon af te ronden. Gelood niet dat eem extra seizoen echt veel toevoegt.
Ook wel waar, ze hadden het misschien wel beter tot een soort open eind kunnen laten zodat het net zo mysterieus eindigt als het begon. Dat is ook vooral het sterke van de serie.

Maar liever een 2e seizoen dan dat het einde is zoals het nu is ( die laatste zin :') )
pi_176490866
Fris wel buiten.
pi_176490893
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat gebeurt dan ook net zomin als dat FvD constant bezig is joden op transport te zetten.
Als ik zie wie er op die lijst staan en als ik zie met wie die mensen veel corresponderen dan is dat wel ongeveer hoe zij het debat aangaan hoor.

Sylvana vind ik eigenlijk nog best een redelijk genuanceerd persoon wat dat betreft.

Maargoed, jou keuze natuurlijk.
pi_176490917
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Als ik zie wie er op die lijst staan en als ik zie met wie die mensen veel corresponderen dan is dat wel ongeveer hoe zij het debat aangaan hoor.

Sylvana vind ik eigenlijk nog best een redelijk genuanceerd persoon wat dat betreft.
Ik ken die lijst die ze in Amsterdam hebben ook nauwelijks. Ik vond dat Simons een heel stevig punt had en bij gebrek aan beter heb ik op haar gestemd de vorige keer.
pi_176490947
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ook wel waar, ze hadden het misschien wel beter tot een soort open eind kunnen laten zodat het net zo mysterieus eindigt als het begon. Dat is ook vooral het sterke van de serie.

Maar liever een 2e seizoen dan dat het einde is zoals het nu is ( die laatste zin :') )
Heb ook niet zoveel met een of andere post-apocalyptische toekomst.
pi_176490959
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ken die lijst die ze in Amsterdam hebben ook nauwelijks. Ik vond dat Simons een heel stevig punt had en bij gebrek aan beter heb ik op haar gestemd de vorige keer.
Heb het dan wel eigenlijk over de lijstduwers wat onderaan, van Cailin Kuit en Ana Lima had ik ook niet eerder gehoord.
pi_176490999
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ken die lijst die ze in Amsterdam hebben ook nauwelijks. Ik vond dat Simons een heel stevig punt had en bij gebrek aan beter heb ik op haar gestemd de vorige keer.
De laatste jaren is het voor mij wel makkelijk. Kon altijd op een goede vriend stemmen :P
pi_176491021
Nog een paar weekjes en dan ga ik voor het eerst VVD stemmen (GR Amsterdam).
  zondag 14 januari 2018 @ 01:21:26 #73
104871 remlof
Europees federalist
pi_176491115
quote:
14s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:14 schreef Kaas- het volgende:
Nog een paar weekjes en dan ga ik voor het eerst VVD stemmen (GR Amsterdam).
Ik weer PvdA.

Dat wordt een flinke klap voor D66 :')
pi_176491134
quote:
6s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik weer PvdA.

Dat wordt een flinke klap voor D66 :')
Hehe.

Wordt de klap voor PvdA hier in Amsterdam overigens wel groter. Die werden de laatste keer al voor het eerst ooit verslagen (door D66), maar lijken nu überhaupt niet mee te kunnen doen voor een potentiële plek in het college. Echt dramatisch.

D66 en GL zullen strijden om de koppositie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')