abonnement Unibet Coolblue
pi_176487241


Welkom hier in dit topic, voor weer een nieuwe editie van de FPCL, de FOK! Premier Cycling League. Na het unaniem belachelijk grote succes van de eerste editie stomen wij ongenadig hard door naar een tweede jaargang, alwaar the best of the best van het wielrengebeuren op dit altijd sympathieke forum zich kan onderscheiden van de goegemeente van het gepeupel, van de dagjesmensen.

De FPCL wordt afgewerkt in competitievorm; elke week neemt jouw team het op tegen het team van een andere user. Met een beetje geluk scoor je met een team vol kneuzen op een vijfde plaats, waar een team vol toppers geen topklassering garandeert. Maar een goed team is op zich toch ook wel handig. Ik zou de managers dan ook willen adviseren om uren, zoniet dagen, te investeren in het samenstellen van het ultieme team, dat elke week iedereen helemaal de moeder kan fietsen!

Met de opzet van het spel onderscheidt de FPCL zich van eigenlijk elke andere wielerpoule, waar na een paar etappes of wedstrijden 95% van de deelnemers al kansloos is of waarbij je afhankelijk bent van een slecht genomen bocht in een massasprint of een afgelopen ketting in volle finale. Dit wordt nog eens versterkt door het invoeren van transfers voor het komende seizoen, maar hierover verderop meer.

De vraag is natuurlijk welke strategie eenieder gaat volgen tijdens de biedrondes. En wie heeft er Matxin aangesteld als scout? Wie moet het doen met de adviezen van Thijsje Zonneveld? Wie krijgt een schansspringer die hij of zij niet kent in de schoot geworpen door een opdringerige zaakwaarnemer? Wie betaalt de hoofdprijs voor de nieuwe Pecharroman? Spannend! Wie kroont zich uiteindelijk tot de Patrick Lefevere van Fok?

NIEUW ten opzichte van vorig seizoen:
• Transfers
• Strafpunten bij een dopinggeval
• Een koers (van .1 en hoger) die toegevoegd wordt aan de kalender wordt toegevoegd aan de speelronde waar deze in valt
• Een koers die verplaatst wordt naar een andere datum wordt toegevoegd aan de speelronde waar deze dan in valt en telt niet mee voor speelronde waar deze oorspronkelijk onder viel
• Ook op renners uit continentale teams mag geboden worden
• Ook nationale kampioenschappen tellen mee
• Bij gelijke stand in de totale tussenstand is het doelsaldo niet meer de doorslaggevende factor, maar het aantal zelf gescoorde punten in alle rondes

De eindstand van vorig jaar:


Hoe werkt het spel?
• Voordat de competitie begint is het de taak van de manager om een team bij elkaar te krijgen. Dit gebeurt middels een draft waarbij gewerkt wordt met blinde biedingen. Anders dan vorig jaar zijn er ook transferperiodes gedurende het seizoen, waarbij renners verkocht kunnen worden en vervangers aangetrokken kunnen worden.
• De draft werkt als volgt: Met een budget van 100 miljoen dien je een team van 14 renners samen te stellen (niet meer, niet minder) om verschillende biedrondes. Het minimumbod voor een renner bedraagt 0,10 miljoen en biedingen mogen tot twee cijfers achter de komma precies zijn. Na een biedronde worden alle biedingen naast elkaar gelegd, waarbij de persoon met het hoogste bod op een renner deze in zijn team kan verwelkomen. Voor een voorbeeldje verwijs ik naar vorig jaar: SPT / FOK! Premier Cycling League, bij vragen of onduidelijkheden kun je uiteraard ook in het topic terecht.
• De teams nemen het vervolgens tijdens het seizoen elke speelronde tegen elkaar op in onderlinge confrontaties, waarbij het vooraf gepubliceerde speelschema gevolgd wordt. De winnaar krijgt 3 punten, een gelijkspel levert 1 punt voor beiden op en de verliezer staat met lege handen.
• Deze resultaten worden verwerkt in een stand, die de uitslag van het spel uiteindelijk bepaalt. Bij een gelijk puntenaantal in de totale tussenstand geeft het aantal gescoorde punten de doorslag. Is dit ook gelijk dan wordt er geloot.
• Elke wedstrijd van het niveau .1 en hoger telt mee, voor een volledig overzicht verwijs ik u door naar de kalender.
• Als er een renner wordt betrapt op doping, al dan niet mechanisch, dan krijgt het team waar hij voor rijdt drie punten in mindering. De gescoorde punten van deze renner in de speelronde die bezig is vervallen, eerder gescoorde punten en resultaten van het team blijven wel staan.
• Transfers werken als volgt: voor aanvang van de transferperiode maak je kenbaar welke renner(s) je wilt verkopen. Hiervoor ontvang je de helft van het bedrag dat je voor deze renner hebt betaald terug. Dit bedrag kun je samen met je nog resterende budget gebruiken om je team weer aan te vullen tot het benodigde aantal van 14, met renners die nog op de markt zijn. Ook dit gebeurt middels blinde biedrondes.

Speelschema: Volgt

Kalender: Volgt

Puntentelling:


***De kalender met koersen volgt waarschijnlijk later vandaag, net als de puntentelling. Het speelschema volgt na de eerste biedronde, als helemaal duidelijk is wie er deelnemen. Het begin van die eerste biedronde staat gepland van zondag op maandag.
****Voor de eerste biedronde krijgen alle deelnemers een DM ter attentie en per PM een template voor de eerste biedronde.
*****Deze OP wordt vast nog aangevuld of aangepast voordat we beginnen.

Vragen en opmerkingen zijn uiteraard altijd welkom :)
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_176487247
Niet op Bole
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 13 januari 2018 @ 23:02:35 #4
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176487251
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:02 schreef franklop het volgende:
Niet op Bole
Peter Sagan?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 23:02:36 #5
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_176487252
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:02 schreef franklop het volgende:
Niet op Bole
Polanc natuurlijk
pi_176487253
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:02 schreef franklop het volgende:
Niet op Bole


Goedkoop JUICHEN?
pi_176487265
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:02 schreef franklop het volgende:
Niet op Bole
Ah, ik ook niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_176487281
Ik verwacht dat Trofeo Campos, Porreres, Felanitx, Ses Salines (1.1) meetelt voor eerste ronde
pi_176487291
Helemaal niets ole ole
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_176487294
Bij nader inzien altijd achteraf.
pi_176487303
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:02 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Polanc natuurlijk
Yup

Maar verwacht niet dat ik überhaupt een renner heb binnengehaald
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 13 januari 2018 @ 23:04:55 #12
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_176487319
Ik heb NIET geboden op Carapaz, Manzin, Van Genechten, Gougeard en Garcia. Wel lang in m'n lijstje gehad, benieuwd hoeveel spijt ik ga krijgen
pi_176487337
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:04 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb NIET geboden op Carapaz, Manzin, Van Genechten, Gougeard en Garcia. Wel lang in m'n lijstje gehad, benieuwd hoeveel spijt ik ga krijgen
Ik heb wel geboden op Karrepas.
pi_176487338
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:04 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb NIET geboden op Carapaz, Manzin, Van Genechten, Gougeard en Garcia. Wel lang in m'n lijstje gehad, benieuwd hoeveel spijt ik ga krijgen
Carapaz gaat naar Colombia, kan niet anders.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 23:06:05 #15
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_176487356
Wel geboden op Carapaz, maar waarschijnlijk niet genoeg.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 23:06:06 #16
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176487358
Full retard op VDB3 geboden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 januari 2018 @ 23:06:08 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_176487359
Gelachen
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176487363
Ik zwijg voor de rest.
pi_176487373
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:06 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik zwijg voor de rest.
Hoeveel Belgen dit keer?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 januari 2018 @ 23:06:59 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_176487386
Ik heb geboden op de Gees
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176487387
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:06 schreef showtimer het volgende:

[..]

Hoeveel Belgen dit keer?
Nul. Ik ben op de Meditteraans-ZuidAmerikaanse-tour gegaan.
  Moderator zaterdag 13 januari 2018 @ 23:07:19 #22
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_176487396
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:06 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb geboden op de Gees
Ik ook
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 januari 2018 @ 23:07:46 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_176487409
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:07 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ik ook
:{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176487413
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:06 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb geboden op de Gees
Je bent niet de enige.
Citius, Altius, Fortius.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 23:08:00 #25
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_176487418
Denk dat op Gesink de meeste biedingen staan deze ronde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')