abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:16:28 #1
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176477029
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, behalve Geradicaliseerde geesten.

We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:17:07 #2
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176477042
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Graag gedaan.

Overigens is radicalisme natuurlijk niet per se slecht. Afschaffing van de slavernij was ook ooit een radicaal idee. Radicalisme wordt ook niet altijd breed afgekeurd. In zekere zin is een partij als de SGP vrij radicaal.
Klopt, al staan de ideeën van de meeste radicalen tegenwoordig al vrij snel haaks op onze liberale rechtstaat. En dat komt toch vaak neer op ideeën die vrij gevaarlijk zijn voor de samenleving (of bepaalde groepen in de samenleving).
pi_176477046
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:13 schreef Tem het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je onfatsoenlijk schaart. Het randeffect waar ik op doel is dat er veel te veel ruimte wordt gegeven voor erg discutabele meningen die schuren tegen racisme of het wegzetten van groepen mensen onder het kopje "het is iemand zijn mening". Die meningen laat je in grote mate toe waardoor het in bepaalde delen van het forum de overhand krijgt en mensen met een andere mening verdrijven. Dat is het effect wat het heeft op je forum als je geen heldere kaders stelt zoals andere sites dat wel doen en het dus een vrijplaats wordt voor een groepje mensen die hun discutabele gedachtengoed willen delen.
Juist. Eerst de FP en nu ook NWS. Plekken geworden waar mensen met dezelfde mening de grenzen opzoeken van hoe ze hun ranzige opvattingen mogen formuleren.

Ik moet wel zeggen dat ik het van die eerste erger vind dan van de tweede. Het had zoveel kunnen zijn en het werd heel veel minder dan niks.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:18:49 #4
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176477076
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:17 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Klopt, al staan de ideeën van de meeste radicalen tegenwoordig al vrij snel haaks op onze liberale rechtstaat. En dat komt toch vaak neer op ideeën die vrij gevaarlijk zijn voor de samenleving (of bepaalde groepen in de samenleving).
Ik ben redelijk radicaal op het gebied van vrijwillige levensbeëindiging.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_176477091
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:17 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Klopt, al staan de ideeën van de meeste radicalen tegenwoordig al vrij snel haaks op onze liberale rechtstaat. En dat komt toch vaak neer op ideeën die vrij gevaarlijk zijn voor de samenleving (of bepaalde groepen in de samenleving).
Ja. Nu zelfs de voorman van de moraalridders van het CDA teksten uitkraamt die Janmaat ook had kunnen bedenken weet je wel dat er het een en ander veranderd is ten opzichte van 20 jaar geleden.
pi_176477093
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:15 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Modereren is een hondenbaan. Dit soort discussies spelen bij wijze van spreken tot aan de hoge raad
Het is net zoveel een hondenbaan als uitsmijter zijn in een grote kroeg. Daar hangen wat huisregels op de deur en iedereen die ze overtreedt, ongeacht de reden achter de overtreding, vliegt er gewoon uit. Zo houd je de kroeg voor iedereen leuk.

Een community op internet is niet heel veel anders. Dan maakt het niet uit waar de discussie over gaat of wat iemands mening is, bij overtreding van de regels ga je er uit. Het probleem gaat er juist in schuilen als je je regels probeert te democratiseren, of met raddraaiers in discussie gaat. Het gaat er niet om of je iets ergens anders wel mag of niet. Het gaat er om dat op de plek waar men zich dan bevindt zoiets niet mag.
pi_176477135
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Juist. Eerst de FP en nu ook NWS. Plekken geworden waar mensen met dezelfde mening de grenzen opzoeken van hoe ze hun ranzige opvattingen mogen formuleren.

Ik moet wel zeggen dat ik het van die eerste erger vind dan van de tweede. Het had zoveel kunnen zijn en het werd heel veel minder dan niks.
Wel tof dat je weer post in dit gedeelte trouwens (POL/NWS).
pi_176477151
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:20 schreef Tem het volgende:

[..]

Wel tof dat je weer post in dit gedeelte trouwens (POL/NWS).
Ik heb me voorgenomen weg te blijven uit NWS. Ik werd daar zelf ook niet leuker van.

Maar thanks!
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:21:50 #9
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176477164
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:18 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik ben redelijk radicaal op het gebied van vrijwillige levensbeëindiging.
Wat zijn dan je ideeën hierover?
pi_176477186
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:19 schreef Mystikvm het volgende:
Het is net zoveel een hondenbaan als uitsmijter zijn in een grote kroeg. Daar hangen wat huisregels op de deur en iedereen die ze overtreedt, ongeacht de reden achter de overtreding, vliegt er gewoon uit. Zo houd je de kroeg voor iedereen leuk.
Daarom vraag ik ja ook zijn er wel regels of kan men die naar behoeven invullen.
pi_176477204
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat zijn dan je ideeën hierover?
Ik raad eens zolang het anderen betreft zijn die anders als in naaste omgeving?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 16:23:43 ]
pi_176477211
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat zijn dan je ideeën hierover?
Dit nodigt wel uit... Radicale ideeën over vrijwillige levensbeëindiging...

Colportage? Spaaracties? Telefonische verkoop? Koppeling met een lagere pensioenpremie?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:25:25 #13
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176477240
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:19 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is net zoveel een hondenbaan als uitsmijter zijn in een grote kroeg. Daar hangen wat huisregels op de deur en iedereen die ze overtreedt, ongeacht de reden achter de overtreding, vliegt er gewoon uit. Zo houd je de kroeg voor iedereen leuk.

Een community op internet is niet heel veel anders. Dan maakt het niet uit waar de discussie over gaat of wat iemands mening is, bij overtreding van de regels ga je er uit. Het probleem gaat er juist in schuilen als je je regels probeert te democratiseren, of met raddraaiers in discussie gaat. Het gaat er niet om of je iets ergens anders wel mag of niet. Het gaat er om dat op de plek waar men zich dan bevindt zoiets niet mag.
Ik moet toch de eerste kroeg nog bezoeken waar de uitsmijter mensen eruitzet vanwege een onwelgevallige mening. Persoonlijk lees ik graag zeer diverse visies op onderwerpen. Wel moet het netjes en onderbouwt gebeuren. En binnen de grenzen van de wet passen natuurlijk. Ik raad je echt aan die uitzending van Argos te beluisteren. Het gaat daar eigenlijk specifiek over.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_176477271
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:25 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik moet toch de eerste kroeg nog bezoeken waar de uitsmijter mensen eruitzet vanwege een onwelgevallige mening. Persoonlijk lees ik graag zeer diverse visies op onderwerpen. Wel moet het netjes en onderbouwt gebeuren. En binnen de grenzen van de wet passen natuurlijk. Ik raad je echt aan die uitzending van Argos te beluisteren. Het gaat daar eigenlijk specifiek over.
Mensen die vinden dat ze een Marokkaan zijn worden nog wel eens geweigerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176477285
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Daarom vraag ik ja ook zijn er wel regels of kan men die naar behoeven invullen.
Als je het hebt over FOK! hebben ze er voor gekozen om alles toe te staan voor zover de wet het maar toestaat. Ik weet niet goed wat de reden er achter is, aangezien FOK! geen clubje advocaten in de arm neemt om te modereren blijf je net zoveel discussie over regels houden als wanneer je een arbitraire set regels instelt. Op de meeste plekken op FOK! werkt het ook best aardig, alleen waar het fora betreft die over actualiteit gaan is het geen vriendelijke plek meer doordat de vrijheid van meningsuiting nogal ruim wordt geïnterpreteerd. Dan worden het snel geïmpliceerde scheldpartijen waar men in algemeenheden met modder aan het gooien is waardoor het niet meer over de inhoud gaat.

Overigens is dat probleem niet inherent aan FOK!. Alleen FOK! leeft van zijn community. Kranten en nieuwssites hebben hun commentaren allang gesloten omdat er met sommige mensen geen land te bezeilen is.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:27:24 #16
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176477286
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit nodigt wel uit... Radicale ideeën over vrijwillige levensbeëindiging...

Colportage? Spaaracties? Telefonische verkoop? Koppeling met een lagere pensioenpremie?
;-)

Gewoon het recht om zelf te bepalen wanneer het genoeg is geweest. Zonder dat je voor een trein hoeft te springen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_176477297
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:25 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik moet toch de eerste kroeg nog bezoeken waar de uitsmijter mensen eruitzet vanwege een onwelgevallige mening. Persoonlijk lees ik graag zeer diverse visies op onderwerpen. Wel moet het netjes en onderbouwt gebeuren. En binnen de grenzen van de wet passen natuurlijk. Ik raad je echt aan die uitzending van Argos te beluisteren. Het gaat daar eigenlijk specifiek over.
Ik kan me wel voorstellen dat je eruit gegooid wordt als je constant racistische teksten uitslaat en de rest van de gasten uitscheldt.
pi_176477309
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:13 schreef Tem het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je onder onfatsoenlijk schaart. Het randeffect waar ik op doel is dat er veel te veel ruimte wordt gegeven voor erg discutabele meningen die schuren tegen racisme of het wegzetten van groepen mensen onder het kopje "het is iemand zijn mening". Die meningen laat je in grote mate toe waardoor het in bepaalde delen van het forum de overhand krijgt en mensen met een andere mening verdrijven. Dat is het effect wat het heeft op je forum als je geen heldere kaders stelt zoals andere sites dat wel doen en het dus een vrijplaats wordt voor een groepje mensen die hun discutabele gedachtengoed willen delen. En je kan niet verwachten van je crew vrijwilligers die uit je userbase komen dat die allemaal objectief zijn. Dat is maar een heel klein percentage waardoor er altijd een biased community ontstaat als er geen heldere sturing is.
Een forum of site die alleen maar politiek correct mag zijn.
Waar alles verboden wordt wat niet politiek correct is.
In de eerste plaats, waar leg je de grens? Er zit een breed spectrum tussen holocaust en zwarte piet bv. Wat mag wel, en wat mag niet?
Ten tweede, er bestaan nou eenmaal foute en racistische opvattingen. En mensen die dat uitdragen en proberen anderen daar ook van te overtuigen.
Welk ander wapen dan bewustwording en discussie heb je dan nog, als je deze beiden op een site gaat verbieden? Die opvattingen gaan daar echt niet mee weg.
Ik vind het juist een groot goed dat je discussies kunt hebben tussen de diverse opvattingen. Zolang er geen fatsoensgrenzen overschreden worden, racistisch geluk er niet hoort te zijn omdat dat nou net wél een grens is die door onze maatschappij en wetgeving niet overschreden mag worden.
pi_176477317
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:27 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

;-)

Gewoon het recht om zelf te bepalen wanneer het genoeg is geweest. Zonder dat je voor een trein hoeft te springen.
Ik ben niet de norm natuurlijk, maar in mijn ogen is dat niet radicaal, maar redelijk.
pi_176477319
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Nu zelfs de voorman van de moraalridders van het CDA teksten uitkraamt die Janmaat ook had kunnen bedenken weet je wel dat er het een en ander veranderd is ten opzichte van 20 jaar geleden.
Ach, het CDA verkoopt al decennia haar principes voor de macht natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176477341
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als je het hebt over FOK! hebben ze er voor gekozen om alles toe te staan voor zover de wet het maar toestaat.
In praktijk is dat op geen enkele manier waargemaakt.
pi_176477346
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als je het hebt over FOK! hebben ze er voor gekozen om alles toe te staan voor zover de wet het maar toestaat. Ik weet niet goed wat de reden er achter is, aangezien FOK! geen clubje advocaten in de arm neemt om te modereren blijf je net zoveel discussie over regels houden als wanneer je een arbitraire set regels instelt. Op de meeste plekken op FOK! werkt het ook best aardig, alleen waar het fora betreft die over actualiteit gaan is het geen vriendelijke plek meer doordat de vrijheid van meningsuiting nogal ruim wordt geïnterpreteerd. Dan worden het snel geïmpliceerde scheldpartijen waar men in algemeenheden met modder aan het gooien is waardoor het niet meer over de inhoud gaat.

Overigens is dat probleem niet inherent aan FOK!. Alleen FOK! leeft van zijn community. Kranten en nieuwssites hebben hun commentaren allang gesloten omdat er met sommige mensen geen land te bezeilen is.
Tja echter zijn er wel die menen een ander woord keuze te gebruiken, noem nu geen namen want ik ben niet van die club.
Ik laat mij toch niet wegjagen iedereen doet maar wat die wil, echter ik plaats mijn kanttekeningen bij sommige woorden, zal het zelf ook wel doen vermoed ik? Echter sommige woorden neem ik pas in de mond als men ze over mij ook noemen doet, en dan graag dubbel en dik.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:30:17 #23
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176477347
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:27 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

;-)

Gewoon het recht om zelf te bepalen wanneer het genoeg is geweest. Zonder dat je voor een trein hoeft te springen.
Op zich ben ik ook voor dat recht in theorie, maar de praktijk bemoeilijkt de boel nogal. Doordat er toezicht moet zijn en dus ook een commissie die besluit of iets wel of niet door de beugel kan, krijg je alweer snel mensen die ook mogen meebeslissen.
pi_176477359
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:25 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik moet toch de eerste kroeg nog bezoeken waar de uitsmijter mensen eruitzet vanwege een onwelgevallige mening. Persoonlijk lees ik graag zeer diverse visies op onderwerpen. Wel moet het netjes en onderbouwt gebeuren. En binnen de grenzen van de wet passen natuurlijk. Ik raad je echt aan die uitzending van Argos te beluisteren. Het gaat daar eigenlijk specifiek over.
Ik zal het morgen bij mijn ochtendwandeling even terugluisteren :)

In een kroeg word je er ook niet om je mening uitgezet, maar wel omdat je niet respectvol bent naar de andere bezoekers, bijvoorbeeld. Binnenkomen en roepen dat alle vrouwen hoeren zijn of dat alle negers dom zorgt er voor dat je vrij snel weer buiten staat. Een kroeg waarin de eigenaar dat soort dingen allemaal maar toe zou staan krijgt vrij snel geen bezoek meer van "normale" mensen die gewoon een biertje willen drinken maar enkel nog van figuren die van problemen houden.

Op internet word je ook niet snel gebanned om je mening, maar als die mening intrinsiek niet respectvol is dan heb je in de meeste communities niet veel meer te zoeken. Het lijkt me dan ook niet dat het verstandig is dat maar toe te staan.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:30:58 #25
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176477365
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen die vinden dat ze een Marokkaan zijn worden nog wel eens geweigerd.
Op basis van vooroordelen over gedrag. Niet hun mening over het derde kabinet Rutte.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')