abonnement Unibet Coolblue
pi_176475503
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een jaar of anderhalf geleden ben ik bij een discussie geweest daarover. Centrale vraag was of de wetenschap meer aan publieksvoorlichting zou moeten doen.
Zelf zou ik zeggen: ja. En daarbij moet ik benadrukken dat dit vooral mijn mening is.

Of dat ook iets zal helpen... da's wel een heel lastige. Zoals gezegd: het grote publiek dwaalt van desinteresse naar opinie-gestuurde overtuigingen. Als de hoop is dat het grote publiek de wetenschap inhoudelijk gaat begrijpen dan lijkt dat me een complete illusie.

Toch denk ik dat mensen an sich wel kunnen leren om zin van onzin en feit van opinie te scheiden. Ook als ze de materie niet voldoende begrijpen. Ik denk dat eventuele efforts vooral daarop gericht zouden moeten zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176475534
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:40 schreef Mr.Major het volgende:

Omdat Baudet heeft gezegd dat het raar is dat die film nog steeds door de KLM wordt aangeboden. De film pretendeert een documentaire te zijn maar is eigenlijk een politieke alarmistische drama. Baudet zijn stelling klopt dus lijkt stiekem ook hier de consensus.
Als de stelling is dat dat raar is dan denk ik niet dat dat de consensus is, nee. Ik kan me daar ieg echt niet druk om maken. En dat Baudet zich daar druk om maakt vind ik best idioot.

En wat eigenlijk veel erger is: ook Baudets benadering van de wetenschap is hiermee net zo verwerpelijk. Het is pure schijnheiligheid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176475550
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zelf zou ik zeggen: ja. En daarbij moet ik benadrukken dat dit vooral mijn mening is.

Of dat ook iets zal helpen... da's wel een heel lastige. Zoals gezegd: het grote publiek dwaalt van desinteresse naar opinie-gestuurde overtuigingen. Als de hoop is dat het grote publiek de wetenschap inhoudelijk gaat begrijpen dan lijkt dat me een complete illusie.

Toch denk ik dat mensen an sich wel kunnen leren om zin van onzin en feit van opinie te scheiden. Ook als ze de materie niet voldoende begrijpen. Ik denk dat eventuele efforts vooral daarop gericht zouden moeten zijn.
De één zegt ja, want het publiek heeft er recht op om te weten wat er in de wetenschap zoal gebeurt met belastinggeld. Bovendien kan het geen kwaad om mensen kennis te laten maken met de wereld van de wetenschap.

De ander zegt nee, want als je wetenschap gaat populariseren, dan kan dat effect hebben op de focus die wetenschap heeft en op de keuzes die gemaakt worden. Want als je iets onderzoekt waar buiten de wetenschap eigenlijk geen enkele interesse in is, is het dan het onderzoeken nog wel waard? En kan daar dan niet op bezuinigd worden om vervolgens aansprekender onderzoek beter te financieren?
pi_176475619
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De één zegt ja, want het publiek heeft er recht op om te weten wat er in de wetenschap zoal gebeurt met belastinggeld. Bovendien kan het geen kwaad om mensen kennis te laten maken met de wereld van de wetenschap.

De ander zegt nee, want als je wetenschap gaat populariseren, dan kan dat effect hebben op de focus die wetenschap heeft en op de keuzes die gemaakt worden. Want als je iets onderzoekt waar buiten de wetenschap eigenlijk geen enkele interesse in is, is het dan het onderzoeken nog wel waard? En kan daar dan niet op bezuinigd worden om vervolgens aansprekender onderzoek beter te financieren?
Mja, wetenschap kost geld... en de vraag waar we onderzoek naar zouden moeten doen is in essentie een politiek vraagstuk en geen wetenschappelijk vraagstuk. Of de wetenschap dat naar eigen inzicht kan invullen is natuurlijk maar de vraag. In die zin is het zeker nuttig om een publieke discussie te voeren over waar wij ons geld nu precies in steken denk ik.

Maar of zo'n discussie ook op de wetenschappelijke inhoud kan worden gevoerd, dat waag ik wel te betwijfelen. En wetenschappers kunnen over het algemeen niet van tevoren voorspellen wat het onderzoek gaat opleveren. Anders zou het geen onderzoek zijn. Dat maakt de politieke discussie over investeringen in de wetenschap zeer moeizaam.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:11:02 #105
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176476899
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je dezelfde ideologische achtergond hebt en ook de wetenschap ontkent is dat inderdaad best aannemelijk.
Manmade global warming ja of nee, is verdeeld binnen de wetenschap. Er bestaan dus net zo goed wetenschappers die met wetenschappelijke informatie de manmade global warming tegenspreken. Dus ik noch Baudet ontkennen wetenschap. Ik ontken alleen het belanghebbende IPCC wat voor jouw "vrij brede concensus" zorgt door met geld wetenschappers te lokken. Om data te verzamlen voor het idee dat de climate change is aangesticht door de mens.
pi_176477059
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:28 schreef Mr.Major het volgende:
Het probleem vind ik dat mensen hardcore de film van al gore verdedigen en tegelijktijd zeggen dat dat niet de consensus van de wetenschap is (en dus niet klopt volgens diezelfde groep maar dat hoeft helemaal niet) en dat kritiek hebben op de film "4x onzin is" en je dat een klimaatontkenner bent.

Dat mensen zo'n hoge pet ophebben van zo'n bullshitfilm en je daar niet eens meer wat van kan zeggen zonder backlash, dat is het probleem. Misschien dat een beetje debat daarin wonderen doet.
Waarom zit je nu alweer bewust de feiten te verdraaien?
  Redactie Games zaterdag 13 januari 2018 @ 16:20:27 #107
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176477130
Zelfs als je twijfelt of klimaatverandering man-made is (wat het is) en dat die modellen onzin zijn (dat zijn ze niet) is er eigenlijk geen enkele reden waarom we aan fossiele brandstoffen moeten vasthouden, omdat ze eindig zijn.

Ooit raken olie en gas op en dan moeten we wel switchen naar alternatieven zoals zon, wind en water. Stel dat over 50 jaar blijkt dat de mens een verwaarloosbare rol speelt in klimaatverandering, dan zijn we al naar deze alternatieven geswitcht voordat deze bronnen zijn opgemaakt en we niet zo iets hebben van "oh shit, we moeten nu een oplossing hebben". Als man-made klimaatverandering wel waar is, zijn we alsnog over 50 jaar de lul omdat we er niks tegen gedaan hebben. Er is echt geen reden om geen milieuvriendelijke alternatieven te hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Puddington op 13-01-2018 16:28:51 ]
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_176477244
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:11 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Manmade global warming ja of nee, is verdeeld binnen de wetenschap. Er bestaan dus net zo goed wetenschappers die met wetenschappelijke informatie de manmade global warming tegenspreken. Dus ik noch Baudet ontkennen wetenschap. Ik ontken alleen het belanghebbende IPCC wat voor jouw "vrij brede concensus" zorgt door met geld wetenschappers te lokken. Om data te verzamlen voor het idee dat de climate change is aangesticht door de mens.
Kom maar op met die wetenschappers die tegenspreken dat klimaatverandering door de mens wordt veroorzaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:28:32 #109
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176477306
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom maar op met die wetenschappers die tegenspreken dat klimaatverandering door de mens wordt veroorzaakt.
Degenen die met de politieke "concensus" meegaan zijn verbonden aan de subsidieverstrekkende IPCC. Je tikt zelf maar wat in Google overigens. Dit onderwerp kan mij weinig schelen.
  Redactie Games zaterdag 13 januari 2018 @ 16:29:39 #110
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176477330
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:28 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Degenen die met de politieke "concensus" meegaan zijn verbonden aan de subsidieverstrekkende IPCC. Je tikt zelf maar wat in Google overigens. Dit onderwerp kan mij weinig schelen.
1. Dat beantwoordt de vraag van Koos niet en;

2. Dat Googlen is niet zijn taak. Jij beweert het, jij moet met argumenten komen waarom het zo is.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:43:25 #111
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176477639
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:29 schreef Puddington het volgende:

[..]

1. Dat beantwoordt de vraag van Koos niet en;

2. Dat Googlen is niet zijn taak. Jij beweert het, jij moet met argumenten komen waarom het zo is.
Achjoh manmade GW is al lang en breed tegengesproken door de wetenschap. Neem die vervolg op Al Gore's unconvient truth bijvoorbeeld. Hoe heette die. Unconvenient lie?

Debunk dat dan eens.

Boem. En je hebt wel tien topics nodig om je eronderuit te lullen. ha.
pi_176477745
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:43 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Achjoh manmade GW is al lang en breed tegengesproken door de wetenschap. Neem die vervolg op Al Gore's unconvient truth bijvoorbeeld. Hoe heette die. Unconvenient lie?

Debunk dat dan eens.

Boem. En je hebt wel tien topics nodig om je eronderuit te lullen. ha.
Tegengesproken door wie precies?

Er bestaat gewoon consensus over dit onderwerp.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:59:11 #113
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176477932
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tegengesproken door wie precies?

Er bestaat gewoon consensus over dit onderwerp.
Ja er bestaat ook "concensus" in bepaalde hoek dat al qaeda en IS "rebellen" waren in Syrie..
pi_176477990
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:59 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ja er bestaat ook "concensus" in bepaalde hoek dat al qaeda en IS "rebellen" waren in Syrie..
Maar kom dan eens met die wetenschappers die tegenspreken dat klimaatverandering door de mens wordt veroorzaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176478479
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tegengesproken door wie precies?

Er bestaat gewoon consensus over dit onderwerp.
net als de gender pay gap al lang onderuit gehaald. dat zijn meta-studies die spelen met kwalificaties: zo'n beetje de domste manier om mate van consensus te onderzoeken.

directe opiniepeilingen onder klimaatwetenschappers geven heel ander beeld. zie bijv deze PBL studie: slechts 65% denkt dat de mens voor meer dan 50% verantwoordelijk is (vraag 1a).

[ Bericht 1% gewijzigd door wazzbeer op 13-01-2018 17:30:41 ]
pi_176478630
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:20 schreef Puddington het volgende:
Zelfs als je twijfelt of klimaatverandering man-made is (wat het is)
in welke mate is het man-made?

quote:
en dat die modellen onzin zijn (dat zijn ze niet)
ze zitten er alleen vrij veel naast qua voorspellingen.

quote:
is er eigenlijk geen enkele reden waarom we aan fossiele brandstoffen moeten vasthouden, omdat ze eindig zijn.
dit is klassieke ''peak oil'' theorie die al vrij lang ontkracht is. bevriende staten hebben gigantische voorraden en er worden elk jaar voor miljarden aan barrels petroleumvelden ontdekt.

en zelfs als het zo is, dan wordt de olieprijs e.d. vanzelf hoger waardoor de markt uit zichzelf op zoek gaat naar alternatieven in plaats van dat overheden voor duizenden euro's per gezin per jaar een kunstmatige transitie inzetten.

quote:
Er is echt geen reden om geen milieuvriendelijke alternatieven te hebben.
zeker wel. niet iedereen wil in alle hysterie kapitalen betalen voor een irrationele energietransitie.
pi_176478648
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:22 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

net als de gender pay gap al lang onderuit gehaald. dat zijn meta-studies die spelen met kwalificaties: zo'n beetje de domste manier om mate van consensus te onderzoeken.

directe opiniepeilingen onder klimaatwetenschappers geven heel ander beeld. zie bijv deze PBL studie: slechts 65% denkt dat de mens voor meer dan 50% verantwoordelijk is.
En als we voor 40% verantwoordelijk zijn. Hoeven we ons beleid dan niet aan te passen?
pi_176478777
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En als we voor 40% verantwoordelijk zijn. Hoeven we ons beleid dan niet aan te passen?
dat zal vrij ander beleid worden dan als het 90% is.

punt is dat er nog heel veel onzekerheid is onder wetenschappers wat precies de rol van de mens is, terwijl vaak gedaan wordt alsof er brede consensus is.

stappenschema:

1) warmt de aarde op?
2) de opwarming is hoe gevaarlijk?
3) de mens is voor hoeveel % verantwoordelijk?
4) wat is de beste reactie (beleid) vanuit perspectief van de hele wereld en vanuit perspectief van ons eigen land?

er wordt gedaan alsof ''de wetenschap'' hierop al alle vragen heeft beantwoord en als je dat betwist word je neergezet als een wetenschapsontkenner. daarom is het moeilijk om de wetenschap überhaupt blind te vertrouwen want critici hebben niet de ruimte gehad kanttekeningen te plaatsen.
pi_176478815
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:39 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

dat zal vrij ander beleid worden dan als het 90% is.

punt is dat er nog heel veel onzekerheid is onder wetenschappers wat precies de rol van de mens is, terwijl vaak gedaan wordt alsof er brede consensus is.

stappenschema:

1) warmt de aarde op?
2) de opwarming is hoe gevaarlijk?
3) de mens is voor hoeveel % verantwoordelijk?
4) wat is de beste reactie (beleid) vanuit perspectief van de hele wereld en vanuit perspectief van ons eigen land?

er wordt gedaan alsof ''de wetenschap'' hierop al alle vragen heeft beantwoord en als je dat betwist word je neergezet als een wetenschapsontkenner. daarom is het moeilijk om de wetenschap überhaupt blind te vertrouwen want critici hebben niet de ruimte gehad kanttekeningen te plaatsen.
Ik vind vooral dat je het woord 'slechts' misbruikt.

Slechts 65%. Probeer die consensus maar eens te vinden in de tweede kamer.
pi_176478893
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind vooral dat je het woord 'slechts' misbruikt.

Slechts 65%. Probeer die consensus maar eens te vinden in de tweede kamer.
een percentage van 65 geeft een heel ander beeld dan een percentage van 97.

ik vind het eerlijk gezegd een beetje gek dat je mij nu vreemd aan kijkt. ik laat onomstotelijk zien dat één van de fundamentele claims van de alarmisten niet klopt (de 97%-mythe) en ik word aangesproken omdat ''slechts'' een onterechte kwalificatie zou zijn. vergeleken met 97% is 65% vrij weinig.

zie bijv. ook deze opiniepeiling. slechts 52% denkt dat de mens voor meer dan 50% verantwoordelijk is:

pi_176478996
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:47 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

een percentage van 65 geeft een heel ander beeld dan een percentage van 97.

ik vind het eerlijk gezegd een beetje gek dat je mij nu vreemd aan kijkt. ik laat onomstotelijk zien dat één van de fundamentele claims van de alarmisten niet klopt (de 97%-mythe) en ik word aangesproken omdat ''slechts'' een onterechte kwalificatie zou zijn. vergeleken met 97% is 65% vrij weinig.

zie bijv. ook deze opiniepeiling. slechts 52% denkt dat de mens voor meer dan 50% verantwoordelijk is:

[ afbeelding ]
De consensus gaat niet over of de mens voor meer dan 50% verantwoordelijk is.

De consensus is dat de mens invloed heeft op de verandering van het klimaat. Over de precieze verantwoordelijkheid kun je discussiëren.

Hoe meet je die 50% trouwens? Hoe groot is de uitstoot precies? Hoe meet je de precieze impact van de menselijke uitstoot? En hoe verhoudt dit zich tot de natuurlijke klimaatverandering?
pi_176479047
quote:
Ondanks vele kritieken is nu wederom aangetoond dat er onder wetenschappers een grote consensus bestaat over de door mensen veroorzaakte opwarming van de aarde.

Klimaatwetenschappers zijn het er met elkaar over eens dat de mens verantwoordelijk is voor de huidige opwarming van de aarde. Desalniettemin wordt deze consensus door verschillende mensen in twijfel getrokken. Wetenschappers van over de hele wereld sloegen daarom de handen ineen om voor eens en altijd duidelijk te maken dat er wel degelijk een consensus is.

Enquête
In 2012 hield Verheggen samen met andere onderzoekers een enquête onder klimaatwetenschappers die ook al aantoonde dat er een consensus bestaat over de door mensen veroorzaakte opwarming van de aarde. Meer dan 1800 internationale wetenschappers op het brede gebied van klimaatverandering – zoals klimatologie, klimaateffecten en mitigatie – hebben de vragenlijst ingevuld. Klik hier voor het hele artikel.

Consensus
“De aanleiding van onze meta-analyse was een specifiek commentaar van klimaateconoom Richard Tol op een eerdere studie van John Cook uit 2013. Uit het artikel van Cook blijkt dat er 97% consensus is in de wetenschappelijke literatuur over de mens veroorzaakte klimaatverandering,” vertelt co-auteur Bart Verheggen aan Scientias.nl. “In Tol’s commentaar vergeleek hij de conclusies van Cook met andere wetenschappelijke consensus studies. Alleen gaf hij daarbij een sterk vertekenend beeld.” Daarop vroeg Cook de auteurs van deze andere consensus studies om gezamenlijk een respons te schrijven. Daaruit werd deze meta-analyse geboren. https://www.scientias.nl/(...)arming-van-de-aarde/
pi_176479058
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De consensus gaat niet over of de mens voor meer dan 50% verantwoordelijk is.

De consensus is dat de mens invloed heeft op de verandering van het klimaat. Over de precieze verantwoordelijkheid kun je discussiëren.
precies. en klimaatsalarmisten verdoezelen deze waarheid en doen alsof er brede consensus bestaat over de precieze menselijke impact, benodigd beleid, etc. en zetten je weg als wetenschapsontkenner als je dat niet erkent.

quote:
Hoe meet je die 50% trouwens? Hoe groot is de uitstoot trouwens precies? Hoe meet je de precieze impact van de menselijke uitstoot? En hoe verhoudt dit zich tot de natuurlijke klimaatverandering?
alleen het meten is inderdaad al een fundamenteel probleem. hoe weten we bijvoorbeeld dat de CO2-uitstoot cijfers uit China kloppen?
pi_176479149
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

goed voorbeeld van hoe klimaatsalarmisten liegen om het debat te vervuilen. vraag 1a van deze studie (die ik hierboven al gelinkt heb) gaf aan dat er zeer veel onenigheid bestaat over de impact van de mens. ook andere vragen laten zien dat wetenschappers denken dat andere factoren mogelijk ook een zeer grote rol spelen. 40% geeft bijvoorbeeld aan niet te weten wat de rol van natuurlijke variabiliteit is (vraag 3a). Verheggen communiceert echter in de media dat er ''grote consensus'' bestaat. een pure leugen.

je moet je eigenlijk ook even verplaatsen in de schoenen van veel van die klimaatsalarmisten. als je oprecht gelooft (het is eigenlijk een religieuze kwestie) in het einde der tijden dan is een leugen al snel gerechtvaardigd. je zit in een echokamer met andere alarmisten (critici kiezen andere onderwerpen om onderzoek te doen of doen aan zelf-censuur). je bent afhankelijk van subsidiestromen. het redden van de aarde is een ''hip'' doel in je leven. enzovoort.
pi_176479210
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:02 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

goed voorbeeld van hoe klimaatsalarmisten liegen om het debat te vervuilen. vraag 1a van deze studie (die ik hierboven al gelinkt heb) gaf aan dat er zeer veel onenigheid bestaat over de impact van de mens. ook andere vragen laten zien dat wetenschappers denken dat andere factoren mogelijk ook een zeer grote rol spelen.
Welke andere factoren dan?
pi_176479282
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Welke andere factoren dan?
zie bijvoorbeeld vraag 3a:

- 40% geeft aan niet te weten wat de rol van natuurlijke variabiliteit is;
- 20%+ geeft aan niet te weten wat de rol van de zon is.

vraag 3b laat bijvoorbeeld ook een red flag zien: CO2 als mogelijke factor wordt schijnbaar veel beter begrepen dan de andere factoren. 35% zegt bijvoorbeeld op z'n best slechts medium low begrip te hebben van de rol van de zon. dit opent deuren voor tunnelvisie (obsederen over hetgeen je wel goed begrijpt, in dit geval CO2).

zo kan ik nog wel even door gaan over deze studie. je kunt hieruit allerlei problemen distilleren.
pi_176479458
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:10 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

zie bijvoorbeeld vraag 3a:

- 40% geeft aan niet te weten wat de rol van natuurlijke variabiliteit is;
- 20%+ geeft aan niet te weten wat de rol van de zon is.

vraag 3b laat bijvoorbeeld ook een red flag zien: CO2 als mogelijke factor wordt schijnbaar veel beter begrepen dan de andere factoren. 35% zegt bijvoorbeeld op z'n best slechts medium low begrip te hebben van de rol van de zon. dit opent deuren voor tunnelvisie (obsederen over hetgeen je wel goed begrijpt, in dit geval CO2).

zo kan ik nog wel even door gaan over deze studie. je kunt hieruit allerlei problemen distilleren.
Waar haal je vraag 3a nu weer vandaan?

Moeilijk reageren zo.
pi_176479490
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar haal je vraag 3a nu weer vandaan?

Moeilijk reageren zo.
uit Verheggen's studie. dat is ook waar jouw artikel over ging en dat is wat ik als eerste opiniepeiling aan droeg.
pi_176479605
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:21 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

uit Verheggen's studie. dat is ook waar jouw artikel over ging en dat is wat ik als eerste opiniepeiling aan droeg.
Dat komt niet uit wat je als opiniepeiling aandroeg, zoek maar op 3a.

Maar goed, de wetenschap is helemaal niet zo verdeeld, en de zon wordt al helemaal niet als grootste klimaatopwarmer gezien.

pi_176480013
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:43 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Achjoh manmade GW is al lang en breed tegengesproken door de wetenschap.
Door wie dan? Welke wetenschappelijke publicaties zijn echt sceptisch over antropogene klimaatverandering?

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:43 schreef Sadcopter het volgende:

Neem die vervolg op Al Gore's unconvient truth bijvoorbeeld. Hoe heette die. Unconvenient lie?

Debunk dat dan eens.

Boem. En je hebt wel tien topics nodig om je eronderuit te lullen. ha.
Nee hoor, de constatering dat documentaires geen wetenschappelijke publicaties zijn is meer dan voldoende. Gezwets zoals dat van Martin Durkin is echt niet interessant. (Die de belangrijkste conclusies van zijn docu inmiddels zelf tegenspreekt trouwens, maar strikt genomen doet zijn mening er sowieso niets toe.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 13-01-2018 19:25:44 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176480134
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:11 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Manmade global warming ja of nee, is verdeeld binnen de wetenschap. Er bestaan dus net zo goed wetenschappers die met wetenschappelijke informatie de manmade global warming tegenspreken. Dus ik noch Baudet ontkennen wetenschap. Ik ontken alleen het belanghebbende IPCC wat voor jouw "vrij brede concensus" zorgt door met geld wetenschappers te lokken. Om data te verzamlen voor het idee dat de climate change is aangesticht door de mens.
Hoe is dat verdeeld dan? Welke deskundigen geloven niet in MMGW en waar hebben ze dat gepubliceerd?
Vooralsnog is je verhaal niet zo sterk.
pi_176480612
YerRamautarsing twitterde op maandag 27-03-2017 om 19:50:43 De grootste marketing truc was van links toen ze mensen hebben wijsgemaakt dat Hitler rechts was. Marx was lang voor Hitler al antisemiet. https://t.co/ZYLWCsz0u2 reageer retweet
Mensen met extreemrechtse sympathietjes willen gaarne nazisme uit de extreemrechtse hoek halen en dumpen bij 'links'.
Minder gewetensconflicten, minder drempels om te sympathiseren met extreemrechts.
pi_176480697
Dat het nationaal socialisme economisch gezien in de linkse hoek zat klopt wel. Veel mensen willen dat niet horen, maar onjuist is het niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176480772
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:29 schreef Molurus het volgende:
Dat het nationaal socialisme economisch gezien in de linkse hoek zat klopt wel. Veel mensen willen dat niet horen, maar onjuist is het niet.
Het probleem met Hitler was dan ook niet dat hij wettelijke vakantiedagen introduceerde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176480796
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem met Hitler was dan ook niet dat hij wettelijke vakantiedagen introduceerde.
Klopt. :D

Politiek is multidimensionaal, en de economische dimensie is er maar 1.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176481100
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat komt niet uit wat je als opiniepeiling aandroeg, zoek maar op 3a.

Maar goed, de wetenschap is helemaal niet zo verdeeld, en de zon wordt al helemaal niet als grootste klimaatopwarmer gezien.

[ afbeelding ]
40% geeft in jouw plaatje toch aan niet te weten wat de rol van natuurlijke variabiliteit is geweest? alles wat ik zei klopt.
pi_176481708
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:29 schreef Molurus het volgende:
Dat het nationaal socialisme economisch gezien in de linkse hoek zat klopt wel. Veel mensen willen dat niet horen, maar onjuist is het niet.
Flauwekul.

Links in die jaren wilde een klasseloze maatschappij. Nazisme wilde dat niet.
Links wilde dat arbeiders zelf de baas in eigen bedrijf waren . Nazi's wilden dat kapitalisten hun zetbazen zouden blijven na machtsovername van de staat.
Links wilde vakbonden en andere organisaties om die maatschappij te bereiken en/of op korte termijn verbeteringen voor de arbeiders af te dwingen. Nazi's verboden dat allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 13-01-2018 20:29:43 ]
pi_176482121
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:29 schreef Molurus het volgende:
Dat het nationaal socialisme economisch gezien in de linkse hoek zat klopt wel. Veel mensen willen dat niet horen, maar onjuist is het niet.
Bismarck was ook al links dus?
I´m back.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:26:06 #139
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176482141
Even offtopic : de kandidatenlijst van Mevrouw Simons word wel steeds lachwekkender trouwens :P.

Valt me alleen een beetje tegen dat ze dan bijv bij een Buitenhof in de slachtoffer rol kruipt en GeenStijl de schuld geeft en daar ook nog mee weg komt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176482286
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:26 schreef Gohf046 het volgende:
Even offtopic : de kandidatenlijst van Mevrouw Simons word wel steeds lachwekkender trouwens :P.

Valt me alleen een beetje tegen dat ze dan bijv bij een Buitenhof in de slachtoffer rol kruipt en GeenStijl de schuld geeft en daar ook nog mee weg komt.
je bent offtopic
ga hier verder met bashen.
pi_176482369
Die hele links/rechts-verdeling is veel te beperkt. Links = socialistisch; rechts = kapitalistisch. Al dat gedoe progressief/conservatief valt daar helemaal buiten. Ik zou mezelf 'gematigd rechts-sterk progressief' noemen. Dat heet in de volksmond dan weer links.

Die tegenstelling socialistisch-kapitalistisch speelt helemaal niet meer. Geen idee waarom er dan toch vastgehouden wordt aan die termen.

En gaan we dat dan tóch doen, dan zijn de rechtsradicale partijen inderdaad vaak linkser dan bijvoorbeeld D66.
pi_176482438
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:33 schreef Jigzoz het volgende:
Die hele links/rechts-verdeling is veel te beperkt. Links = socialistisch; rechts = kapitalistisch. Al dat gedoe progressief/conservatief valt daar helemaal buiten. Ik zou mezelf 'gematigd rechts-sterk progressief' noemen. Dat heet in de volksmond dan weer links.

Die tegenstelling socialistisch-kapitalistisch speelt helemaal niet meer. Geen idee waarom er dan toch vastgehouden wordt aan die termen.

En gaan we dat dan tóch doen, dan zijn de rechtsradicale partijen inderdaad vaak linkser dan bijvoorbeeld D66.
Alle linkse partijen op het Binnenhof zijn pro-kapitalisme .
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:36:19 #143
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176482467
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

je bent offtopic
ga hier verder met bashen.
Neeuh, ik ben al klaar :P. Zo relevant is ze nou ook weer niet.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176482473
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Alle linkse partijen op het Binnenhof zijn pro-kapitalisme .
Je begrijpt wat ik bedoel.
pi_176482867
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:33 schreef Jigzoz het volgende:
Die hele links/rechts-verdeling is veel te beperkt. Links = socialistisch; rechts = kapitalistisch. Al dat gedoe progressief/conservatief valt daar helemaal buiten. Ik zou mezelf 'gematigd rechts-sterk progressief' noemen. Dat heet in de volksmond dan weer links.

Die tegenstelling socialistisch-kapitalistisch speelt helemaal niet meer. Geen idee waarom er dan toch vastgehouden wordt aan die termen.

En gaan we dat dan tóch doen, dan zijn de rechtsradicale partijen inderdaad vaak linkser dan bijvoorbeeld D66.
Het is in ieder geval een misvatting om te denken dat conservatieven per definitie niet sociaal zijn of altijd contra-sociale wetgeving zijn oid. Juist Duitsland leert ons dat dit niet zo is.

En ook de hele na-oorlogse Europese geschiedenis leert ons dat.
I´m back.
pi_176483132
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:47 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

40% geeft in jouw plaatje toch aan niet te weten wat de rol van natuurlijke variabiliteit is geweest? alles wat ik zei klopt.
Als je 'unknown' en 'I don't know' op één hoop gooit en naar boven afrond heb je gelijk.

Maar goed, jij focust je op de kwestie van de zon en de natuurlijke variabiliteit. En niet op de broeikasgassen, waar dus veel consensus over is wat betreft het opwarmen van de aarde.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:58:52 #147
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176483162
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Alle linkse partijen op het Binnenhof zijn pro-kapitalisme .
Dat is zo waar. Behalve Sp en Partij voor de dieren en ?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 21:03:34 #148
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176483315
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je 'unknown' en 'I don't know' op één hoop gooit en naar boven afrond heb je gelijk.

Maar goed, jij focust je op de kwestie van de zon en de natuurlijke variabiliteit. En niet op de broeikasgassen, waar dus veel consensus over is wat betreft het opwarmen van de aarde.
In Inconvenient lie was water de grootste broeikasgas. Debunkable?
pi_176483354
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een misvatting om te denken dat conservatieven per definitie niet sociaal zijn of altijd contra-sociale wetgeving zijn oid. Juist Duitsland leert ons dat dit niet zo is.

En ook de hele na-oorlogse Europese geschiedenis leert ons dat.
Zelfs de nazi's waren in zekere zin sociaal, dus dat zegt inderdaad niks.
pi_176483411
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:58 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Dat is zo waar. Behalve Sp en Partij voor de dieren en ?
SP en PvD zijn ook pro-kapitalisme. Men zegt het niet hardop
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')