abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:22:09 #26
286575 Roces18
Chef de party
pi_176458906
Misschien solliciteer je te hoog. Dat je een master hebt betekent niet dat je klaar bent voor werk op master niveau. Solliciteer eens op HBO functies
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:30:50 #27
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_176459055
Solliciteer je op juiste functies? Dus echt assistent, en niet gevorderd assistent.
En anders proberen in de controlling wellicht.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_176461193
Wordt accountant voor de onderwereld.
pi_176462377
Geen ervaring met jouw situatie TS maar wat jij doormaakt is denk ik wel een herkenbaar patroon wat als een rode draad door deze (verrotte) sector loopt. Zoals reeds benoemd moet je zoveel mogelijk uren ''schrijven'' dan wel omzet draaien. Het draait eigenlijk alleen om snelheid, kwaliteit is secundair, dat betekent dat het voldoende moet zijn maar meer ook niet. De vraag is of jij je met deze sector kan vereenzelvigen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_176462823
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:31 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:

[..]

Het is ook zeker niet dat daar de focus op ligt.

Ik heb ook veel positiefs te melden. Zo heb ik mezelf ondanks mijn dyslexie omhoog gewerkt van het VMBO-TL naar VWO en WO Master. Heb verschillende nevenactiviteiten ondernomen waaronder een bestuursjaar. Ik heb een bijzonder hoge inzet getoond tijdens mijn stages bij twee zeer gerenommeerde bedrijven. Ik ben leergierig, wil de RA opleiding volgen, ik ben sportief, ik ren marathons voor de lol, heb recentelijk solo een wereldreis gemaakt, ben heel sociaal en heb een groot netwerk.
Ik zou ook mijn mond houden over dyslexie ... Is niet bijzonder positief, zo’n labeltje.
pi_176463291
Misschien inschrijven bij een w&s bureau?
Get right witcha
pi_176463351
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:41 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:

[..]
Op andere plekken heb ik weinig accountancy gerelateerde functies gevonden bij de overheid.
Dan zou ik iets beter kijken, de Auditdienst Rijk (ministerie van Financiën) heeft ook veel vacatures voor financial auditors openstaan. Binnen het publieke domein ligt dat zelfs nog het dichtst bij de openbare controlepraktijk.

Hoe oud ben je, als ik vragen mag? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat werkgevers wat huiverig zijn om een wat ouder persoon aan te nemen, met een bijpassend loon, terwijl ze in principe net zo goed een frisse 18 jarige VWO'er kunnen aannemen voor véél minder geld.
Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat jij veel meer theoretische kennis hebt en al wat ervaring vanuit je stages, maar uiteindelijk leer je toch gewoon het meeste in de praktijk. Dat vinden werkgevers ook echt het belangrijkste.
Groet, Niels
pi_176464779
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:29 schreef phpmystyle het volgende:
De vraag is of jij je met deze sector kan vereenzelvigen?
Dat lijkt me de belangrijkste vraag.
Ik snap dat het absoluut kut is om constant te worden afgewezen, maar ergens moet je je ook gaan afvragen in hoeverre je echt gelukkig gaat worden wanneer veel mensen aangeven dat die wereld niet iets voor je is.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 00:12:12 #34
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_176466771
Ik lees vooral veel kritiek op externe factoren. Had jij anders kunnen doen tijden die 15 a 20 gesprekken om wel die succesvolle kandidaat te zijn, om wel die klik met de gesprekspartner te maken, etc.
The more debt, the better
pi_176466935
Overheid/belastingdienst een idee?
dag
pi_176470143
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:52 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:

[..]

Waar kan ik meer vinden over STAR? Ik kan dit zo 1 2 3 niet vinden via google
http://www.carrieretijger(...)prekstechnieken/star

Om eerlijk te ze zijn:dit was na het google maps plaatje met wat restaurants de eerste hit op Google wanneer je zoekt op star. Van een afgestudeerd wo'er verwacht ik meer en hoop ik dat dit niet tekenend voor je gesprekken is. Doorvragen en vragen als je iets niet weet wordt vaak als positief gezien (ipv overal ja op knikken en overal zeggen dat je het begrijpt terwijl dit niet zo is), maar een basisniveau wordt wel verwacht.

Jouw brief zal wel goed genoeg zijn omdat je vaak op gesprek mag komen. Het gesprek gaat vaak mis. Door de hoeveelheid gesprekken die mis zijn gegaan lijkt het aan jou te liggen. Het verhaal is al verteld hoe te handelen met die ene maand proeftijd. Lijkt mij een goede zet om nu alle andere gesprekken in je hoofd terug te halen en te analyseren waar het mis is gegaan. Probeer het volgende gesprek eens anders aan te pakken
pi_176470167
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:37 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:

[..]

Wat er is mis gegaan waren de volgende punten:

- Mijn werktempo was laag en ik werkte ongestructureerd. Dit komt volgens mij mede doordat het in het begin wat overweldigend is, zeker als er weinig begeleiding is. Ik vond dat hier al een sterke vooruitgang in zat in mijn laatste weken. Wat dat betreft neem ik het de manager ook kwalijk dat hij uiteindelijk niet meer naar mijn laatste dossier gekeken heeft.
je werktempo tijdens je studie lag ook extreem laag en dat ligt echt aan jezelf. Ik krijg niet de indruk dat je echt goed beeld van jezelf hebt.
Je concurrentie is gewoon (veel) beter, en er wordt verwacht dat je enorm lang dagen maakt en hoge productie draait dus misschien moet je je bedenken of je wel op dit niveau wil werken
  zaterdag 13 januari 2018 @ 08:42:22 #38
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176470341
Alles is al gezegd denk ik. Je bent te eerlijk, geen enkele werkgever wil iemand 'met een vlekje'. Focus je op je bestuurlijke ervaring en die twee stages. En een trapje lager qua niveau is denk ik ook een goed idee. Voor jezelf misschien ook prettiger. Misschien kan je na een aantal jaar dan eventueel wel weer meekomen.
pi_176470412
Als je in deze tijd niet als starter niet in de auditpraktijk aan de slag komt, is er inderdaad wel wat aan de hand. Tips hierboven lijken me goed om op te volgen. Als je wil heb ik nog wel een ingang op een middelgroot kantoor omgeving A'dam die zitten te springen om mensen met jouw profiel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 13 januari 2018 @ 09:15:21 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176470584
Je kunt je ook nog afvragen hpe eerlijk die succesverhalen in de branche zijn. Immers, iedereen praat over successen en niet over falen. En ook niet over offers die worden gebracht (verder van huis dan ze willen, lager salaris, een functie die niet echt is wat je denkt dat het is, etc.)

Maar verder ben je al oud dus duur en redelijk traag van leren, wat voor mij al een minpunt is. Dat je toch vaak op gesprek mag komen zegt misschien wel hoe ze staan te springen om mensen.
Ik denk dat die opleiding tot RA hen misschien ook wel dwars zit: zij zoeken iemand voor de huidige functie, geen RA. En dan wil jij jarenlang (op hun kosten?) die opleiding gaan volgen. Dat lijkt me meer iets voor een gesprek als je eenmaal bent aangenomen.
pi_176470586
Ik zou het inderdaad eens bij de overheid proberen en ook op lagere functies. Volgens mij past het bedrijfsleven niet zo bij je. Het is toch productie draaien/uren maken. Zo veel mogelijk geld opleveren binnen zo min mogelijk tijd. Als je liever de tijd neemt zou ik het elders zoeken.
pi_176470687
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 09:15 schreef Lunatiek het volgende:
Je kunt je ook nog afvragen hpe eerlijk die succesverhalen in de branche zijn. Immers, iedereen praat over successen en niet over falen. En ook niet over offers die worden gebracht (verder van huis dan ze willen, lager salaris, een functie die niet echt is wat je denkt dat het is, etc.)
Tsja, het moet je liggen natuurlijk. En genoeg mensen die na een paar jaar accountancy de overstap naar controlling oid maken.

quote:
Maar verder ben je al oud dus duur en redelijk traag van leren, wat voor mij al een minpunt is. Dat je toch vaak op gesprek mag komen zegt misschien wel hoe ze staan te springen om mensen.
Ik denk dat die opleiding tot RA hen misschien ook wel dwars zit: zij zoeken iemand voor de huidige functie, geen RA. En dan wil jij jarenlang (op hun kosten?) die opleiding gaan volgen. Dat lijkt me meer iets voor een gesprek als je eenmaal bent aangenomen.
Huh, die opmerking over de opleiding snap ik niet. Van praktisch iedereen die in de controlepraktijk van een accountantskantoor begint, wordt uitgegaan dat ze doorstuderen met de post-master en praktijkstage tot RA, om zo door te kunnen groeien. Up or out.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 10:55:41 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176471883
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 09:31 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Tsja, het moet je liggen natuurlijk. En genoeg mensen die na een paar jaar accountancy de overstap naar controlling oid maken.

[..]

Huh, die opmerking over de opleiding snap ik niet. Van praktisch iedereen die in de controlepraktijk van een accountantskantoor begint, wordt uitgegaan dat ze doorstuderen met de post-master en praktijkstage tot RA, om zo door te kunnen groeien. Up or out.
Ja, up or out. Maar wel met enige vaart. Je gaat iemand niet jarenlang begeleiden bij zijn "up" als het een trage leerling is. Daar zijn toch vrij strakke doorstroomschema's voor.
Dus ben je dan misschien beter op zijn plek bij een minder ambitieus kantoor, maar daar zitten ze dan misschien weer niet te springen om een opmerking dat je door wilt leren. Dat geldt al helemaal als het een tijdelijke functie is.

Valt me nu ook op dat TS is begonnen met solliciteren bij de big4 en dan de runners up, maar ik zie niets over interesse in de bedrijfscultuur van de specifieke bedrijven. Wat misschien ook een dingetje is bij de afwijzing.
pi_176478416
Hoe vaak mag je op gesprek komen?
pi_176485307
Iemand die alleen jou kant van het verhaal hoort geeft je gelijk... en neemt je toch niet aan.
Ik denk dat ze niet geheel eerlijk waren..

[ Bericht 68% gewijzigd door Armani XL op 14-01-2018 00:49:54 ]
dag
pi_176485586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:59 schreef Peter het volgende:

[..]

Iemand die alleen jou kant van het verhaal hoort geeft je gelijk... en neemt je toch niet aan.
Ik denk dat ze niet geheel eerlijk waren..
Goh, hij probeert het gesprek ook gezellig te houden en schiet er niets mee op om TS direct kapot te maken. Hij weet dan al dat hij TS nooit meer gaat zien
pi_176485613
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 10:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, up or out. Maar wel met enige vaart. Je gaat iemand niet jarenlang begeleiden bij zijn "up" als het een trage leerling is. Daar zijn toch vrij strakke doorstroomschema's voor.
Dus ben je dan misschien beter op zijn plek bij een minder ambitieus kantoor, maar daar zitten ze dan misschien weer niet te springen om een opmerking dat je door wilt leren. Dat geldt al helemaal als het een tijdelijke functie is.

Valt me nu ook op dat TS is begonnen met solliciteren bij de big4 en dan de runners up, maar ik zie niets over interesse in de bedrijfscultuur van de specifieke bedrijven. Wat misschien ook een dingetje is bij de afwijzing.
Heb jij ervaring in de sector?
Want ik wel, en ik zie nergens tijdelijke functies (enkel voor zzp'ers) en niet door mogen leren. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_176488372
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 22:07 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Heb jij ervaring in de sector?
Want ik wel, en ik zie nergens tijdelijke functies (enkel voor zzp'ers) en niet door mogen leren. :P
Ligt er een beetje aan of het audit of samenstel is he :p

Ik weet eigenlijk niet waar TS naar op zoek is..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_176488551
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan of het audit of samenstel is he :p

Ik weet eigenlijk niet waar TS naar op zoek is..
Ik lees in zijn eerdere posts duidelijk terug dat hij in de audit wil werken en die maand bij dat kleine kantoor in de audit heeft gewerkt (hij heeft het over controleleider etc.).

Zou het als WO'er met een MSc accountancy ook wat apart vinden om in de samenstel te beginnen, dat heeft namelijk in geen enkel opzicht iets te maken met wat je in die opleiding hebt geleerd.
Groet, Niels
  dinsdag 16 januari 2018 @ 12:01:56 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176539541
Gewoon niks zeggen over die mislukte proeftijd. Ook al is het wellicht niet je schuld. In een gesprek moet je zoveel mogelijk focussen op positieve dingen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')