abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176451933
Uitgerekende data:

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken (meisje)
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader] (jongen)

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N. (jongen)
15 maart: Little Miss Naughty
19 maart: Aventura (meisje)
30 maart: DonnaRush (meisje)
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn (jongen)
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna

3 augustus: Nouk84
5 augustus: Fien10
7 augustus: noix
8 augustus: noa11
28 augustus: ***Cassandra87*** (tweeling)

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).
pi_176453565
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:41 schreef Malteser het volgende:
Paracetamol, ik heb tijdens de 12 dagen opname in oktober ook 12 dagen lang paracetamol via het infuus gekregen. :X
Niks meer aan te doen. Kan het niet terugdraaien. Deze baby is ook al 4 keer met me mee onder zeil geweest. Lijkt me ook niet het allerbeste voor de baby.
Dit soort zorgen die jij hebt zijn precies de reden dat ik me vaak zo erger aan populaire nieuwsberichten over de uitkomsten van medisch wetenschappelijk onderzoek. Door onwetendheid of sensatiezucht worden de conclusies vaak enorm overdreven en de meeste mensen hebben geen toegang tot de oorspronkelijke artikelen erachter. Of fysiek, omdat je vaak moet betalen om het oorspronkelijke artikel in te kunnen zien of omdat wetenschappelijke artikelen vaak hopeloos ingewikkeld geformuleerd zijn daardoor onbegrijpelijk.

En ja, dat leidt er dan toe dat mensen zich onnodig opwinden of zorgen maken over dit soort dingen. Heel vervelend, want vaak kun je in dit soort situaties niet eens (meer) wat doen aan bijvoorbeeld je medicatiegebruik. Daarnaast, medicatie slik je niet voor niks en artsen zijn doorgaans goed in staat om een kosten/baten afweging te maken.
pi_176453968
Wil iemand nog aan de NUB? Ik heb een 12 weken zijaanzicht ;)
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:19:05 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_176453981
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wil iemand nog aan de NUB? Ik heb een 12 weken zijaanzicht ;)
bring it on!!
disclaimer
pi_176454049
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:24:26 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_176454117
Oh nee sorry, die is te onscherp -O- laat je een npm doen?
disclaimer
pi_176454224
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:24 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nee sorry, die is te onscherp -O- laat je een npm doen?
Nee, de NIPT. Maakt me ook niet uit wat het is hoor! Maar ik vond het nog wel een duidelijk zij-aanzicht ;-)
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:31:17 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_176454282
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Nee, de NIPT. Maakt me ook niet uit wat het is hoor! Maar ik vond het nog wel een duidelijk zij-aanzicht ;-)
Het is zeker een mooi plaatje, maar voor een goede nub heb je een ander soort resolutie nodig :Y
Nog even afwachten dus O+
disclaimer
pi_176454300
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Nee, de NIPT. Maakt me ook niet uit wat het is hoor! Maar ik vond het nog wel een duidelijk zij-aanzicht ;-)
Wisten jullie bij M het geslacht vooraf? En willen jullie het nu vooraf weten?
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:46:27 #10
409579 LuDann
All the way
pi_176454626
Oh, NIPT raden, jottum. :9 Ik zie er helaas ook niks in, IMA. Maar wel toffe echo. O+

Ik had trouwens gisteren een groeiecho en daar bleek baby weer wat kleiner dan de vorige keer. Ik heb geen P waarde meegekregen maar baby wordt nu op 2330 gram geschat, met de geboorte op 3300. Wat onder gemiddeld zeiden ze, maar ik weet dat een groeiecho met deze termijn bij een kind met een normaal gewicht niet heel accuraat hoeft te zijn. Ik had daarom mijn VK ook gevraagd om een schatting op de hand en die zei dat ze dacht dat deze baby iets groter dan gemiddeld gaat worden.

Maar al met al geen monsterbaby voorlopig, dat is gunstig. Ik weet alleen nog steeds niet of ik nou wel of niet die geplande KS wil. :')
pi_176454687
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:32 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wisten jullie bij M het geslacht vooraf? En willen jullie het nu vooraf weten?
Nee, wisten we niet. En hoeven we deze keer ook niet te weten :) (enige nadeel is die jongensnaam, zou schelen als het niet nodig is :') Komen we ook wel weer uit)
  vrijdag 12 januari 2018 @ 16:09:05 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176455108
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:02 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dit soort zorgen die jij hebt zijn precies de reden dat ik me vaak zo erger aan populaire nieuwsberichten over de uitkomsten van medisch wetenschappelijk onderzoek. Door onwetendheid of sensatiezucht worden de conclusies vaak enorm overdreven en de meeste mensen hebben geen toegang tot de oorspronkelijke artikelen erachter. Of fysiek, omdat je vaak moet betalen om het oorspronkelijke artikel in te kunnen zien of omdat wetenschappelijke artikelen vaak hopeloos ingewikkeld geformuleerd zijn daardoor onbegrijpelijk.

En ja, dat leidt er dan toe dat mensen zich onnodig opwinden of zorgen maken over dit soort dingen. Heel vervelend, want vaak kun je in dit soort situaties niet eens (meer) wat doen aan bijvoorbeeld je medicatiegebruik. Daarnaast, medicatie slik je niet voor niks en artsen zijn doorgaans goed in staat om een kosten/baten afweging te maken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:02 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dit soort zorgen die jij hebt zijn precies de reden dat ik me vaak zo erger aan populaire nieuwsberichten over de uitkomsten van medisch wetenschappelijk onderzoek. Door onwetendheid of sensatiezucht worden de conclusies vaak enorm overdreven en de meeste mensen hebben geen toegang tot de oorspronkelijke artikelen erachter. Of fysiek, omdat je vaak moet betalen om het oorspronkelijke artikel in te kunnen zien of omdat wetenschappelijke artikelen vaak hopeloos ingewikkeld geformuleerd zijn daardoor onbegrijpelijk.

En ja, dat leidt er dan toe dat mensen zich onnodig opwinden of zorgen maken over dit soort dingen. Heel vervelend, want vaak kun je in dit soort situaties niet eens (meer) wat doen aan bijvoorbeeld je medicatiegebruik. Daarnaast, medicatie slik je niet voor niks en artsen zijn doorgaans goed in staat om een kosten/baten afweging te maken.
+100. Echt zonde.

Wie schreef er een paar dagen geleden nou over harde buiken en daardoor nog rustiger aan moeten doen? Was jij dat, Malteser? Ik wilde daar nog op reageren. Harde buiken hoeven niet perse te betekenen dat je te druk bent. Als je niet rustiger kan, of het niet echt helpt, of als je zelf het gevoel hebt dat dat de oorzaak niet is, kan je best je weinige dingen blijven doen. Tenminste, als het inderdaad om jou ging, dan kan ik me voorstellen dat je dolgraag soms wél iets met je zoon doet bijvoorbeeld. Je rust je al een slag in de rondte tenslotte.
Het klinkt zo makkelijk, 'doe maar lekker rustig aan'. Maar dan had ik bijvoorbeeld niet eens meer kunnen opstaan uit bed. Alles gaf harde buiken. Ook werken. Maar het gaf geen ontsluiting en het was ook uren weg en werk bracht mij weer andere dingen. Dus ik werkte gewoon door, een tikje rustiger, een tikje korter, maar ik kreeg geen ban op bewegen. Gelukkig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176456867
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:09 schreef Lemijn het volgende:

[..]


[..]

+100. Echt zonde.

Wie schreef er een paar dagen geleden nou over harde buiken en daardoor nog rustiger aan moeten doen? Was jij dat, Malteser? Ik wilde daar nog op reageren. Harde buiken hoeven niet perse te betekenen dat je te druk bent. Als je niet rustiger kan, of het niet echt helpt, of als je zelf het gevoel hebt dat dat de oorzaak niet is, kan je best je weinige dingen blijven doen. Tenminste, als het inderdaad om jou ging, dan kan ik me voorstellen dat je dolgraag soms wél iets met je zoon doet bijvoorbeeld. Je rust je al een slag in de rondte tenslotte.
Het klinkt zo makkelijk, 'doe maar lekker rustig aan'. Maar dan had ik bijvoorbeeld niet eens meer kunnen opstaan uit bed. Alles gaf harde buiken. Ook werken. Maar het gaf geen ontsluiting en het was ook uren weg en werk bracht mij weer andere dingen. Dus ik werkte gewoon door, een tikje rustiger, een tikje korter, maar ik kreeg geen ban op bewegen. Gelukkig.
Toch moest ik dat wel want de reden voor mijn harde buiken (meetbaar op de ctg) bij 23 weken waren vooralsnog onverklaarbaar.
Inmiddels weten we beter en heb ik een opname achter de rug. Oorzaak achterhaald, harde buiken zijn nu minder.
Maar ik snap dat je bij 'gewone' harde buiken echt niet meteen plat op bed hoeft te blijven liggen. Alleen was er in mijn geval dus een andere oorzaak.
pi_176456939
Sorry hoor. Mijn mormel, tweeënhalve dag oud.




Het idee dat -ie groter gaat worden is nu al onverdraagelijk. :o

Kusjes voor de zwangeren!
Let me see you stripped down to the bone
pi_176456967
Geen sorry mini. Wat een knapperd O+
pi_176456970
Oh Minilot, wat is hij leuk O+ O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176457048
Mini O+ O+ O+ O+
pi_176457125
Aaaaaah O+ Waarom poke je je baby ;( Is zielig O+
Protège moi de mes désirs.
pi_176457131
Oh, en haartjes O+ O+
Protège moi de mes désirs.
pi_176457141
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Aaaaaah O+ Waarom poke je je baby ;( Is zielig O+
Is vadervinger. Ik zou niet durven!
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:53:56 #21
409579 LuDann
All the way
pi_176457155
Daddyfinger, where are you? In je gezicht. :P

Superlieve baby Mini! En die haartjes inderdaad. O+ Ik vond dat bij mijn eerste zo verbazingwekkend, dat er gewoon haren aanzaten!
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:54:58 #22
409579 LuDann
All the way
pi_176457172
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:09 schreef Lemijn het volgende:

[..]

[..]

+100. Echt zonde.

We gaan een methodologisch artikel schrijven voor een journal in epidemiologie, maar ´t zal nog wel een jaar duren voordat dat gepubliceerd gaat worden. :+
  Moderator vrijdag 12 januari 2018 @ 18:27:44 #23
382129 crew  Donna
pi_176457858
Oooo mini O+ O+
pi_176457927
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:39 schreef minilot het volgende:
Sorry hoor. Mijn mormel, tweeënhalve dag oud.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het idee dat -ie groter gaat worden is nu al onverdraagelijk. :o

Kusjes voor de zwangeren!
Oooooohhh O+ !!!!!!!!!!!!!

Een brok liefde.
:)
pi_176458282
Wat een droppie Mini. Gefeliciteerd!
pi_176458453
Mini O+ Wat een heerlijk mannetje! Lekker van genieten!

Paracetamol e.d.: ik lees van die onderzoeken niet meer. Ik vertrouw wel gewoon op het oordeel van arts/verloskundige. Ik moet sowieso medicatie gebruiken tijdens mijn zwangerschap, moest ik bij W. ook. Niet ideaal, maar het alternatief is nog erger. En in het begin zat ik dan te googlen op de effecten van die medicatie op een ongeboren baby en daar werd ik niet vrolijk van...

Klaagzang over iets heel anders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 37% gewijzigd door silliegirl op 12-01-2018 21:59:58 ]
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:08:44 #27
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176458687
Ohhhh mini wat doe je! Dadelijk rammel ik m’n kind eruit O+

Paracetamol valt voor mij in de categorie ‘stemmingmakerij’: ik neem aan dat niemand voor zijn plezier een paracetamol slikt en nieuwe inzichten zijn goed, maar voor mij heeft dat ook veel effect op hormonen en schuldgevoel en zorgen waar ik helemaal geen zin in heb. Die incidentele paracetamol is er één die dan een duidelijke oorzaak heeft, dus wat is er dan meer waard als de conclusie is dat kortstondig gebruik überhaupt niet erg is? Ik laat het maar een beetje aan mij voorbij gaan.

Sillie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176458832
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 34% gewijzigd door silliegirl op 12-01-2018 22:00:22 ]
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:36:58 #29
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176459156
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176459289
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:36 schreef Kimpossible het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 21:04:13 #31
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176461547
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176462306
Mini, hou op hoor :D wat een mooierd O+ O+
pi_176463482
Mini O+ wat een heerlijkheid
♥ J & S
pi_176474011
Sillie :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
minilot, wat klink je heerlijk verliefd en wat een mooierd O+ Die haartjes ja O+

Hier 6 weken vandaag *O* Ik zou het liefst nu 6 weken doorspoelen :') Tijd gaat zo traag...
pi_176474319
Herkenbaar Fuchsia. Ik ben aan het aftellen tot woensdag. Ik hoop ZO dat de echo dan goed nieuws brengt.

Heel stom eigenlijk. Ik had er de laatste weken echt wel vertrouwen in dat het goed zit, maar hoe dichterbij die echo komt, hoe onzekerder ik word. -O-
pi_176474521
Ik snap jullie... :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_176475133
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:46 schreef Soof-87 het volgende:
Ik snap jullie... :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik nu weer last van. ;( _O- Net water, bah.
Protège moi de mes désirs.
pi_176475161
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:46 schreef Soof-87 het volgende:
Ik snap jullie... :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat! Irritant is dat gevoel.

Fuchs, wanneer heb jij je 1e echo?

Sillie, nog maar een paar dagen :*. Hang in there.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176475784
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:39 schreef minilot het volgende:
Sorry hoor. Mijn mormel, tweeënhalve dag oud.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het idee dat -ie groter gaat worden is nu al onverdraagelijk. :o

Kusjes voor de zwangeren!
Goed gelukt O+ je klinkt heel gelukkig uit je posts, mooi om te lezen.

Sillie, wat een gedoe met je oude werkgever. Ik hoop dat er snel een oplossing komt, zodat je je volop kunt focussen op dingen die er wel toe doen. Succes met de echo aankomende week. Nog even in spanning :* Hoeveel weken ben je nu?

Soof- heel herkenbaar, zit ook continue te loeren of ik bloed :') Niks aan de hand, gelukkig.
  Moderator zaterdag 13 januari 2018 @ 15:56:48 #40
382129 crew  Donna
pi_176476529
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Heb ik nu weer last van. ;( _O- Net water, bah.
Ik had het laatst tijdens een begrafenis. Stond op aan het einde en ineens liep het eruit. God wat kan je het dan warm hebben ineens. }:|
pi_176476720
Oh de tijd tot die eerste echo vond ik ook vreselijk. Continue broekloeren en dat zegt dan ook nog niks. Genoeg zwangerschappen met bloed die goed gaan en zonder die niet goed gaan. Succes met wachten allemaal :*

Wij zijn weer even bezig met babykamer. Alle kluszooi eruit en bedje en commode op zijn plek. Nu lijkt het ineens al heel wat haha.
pi_176476734
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Heb ik nu weer last van. ;( _O- Net water, bah.
Heel herkenbaar. Zo vies en je doet er gewoon niks tegen.
pi_176477079
Nog maar heel even in spanning Sillie:* (mijn autocorrect maakt van Sillie 'dikke' dus mocht dat voorkomen, het is níet persoonlijk bedoeld :'))

Fuchs wanneer had jij een echo?

Broekloeren blijft nog even hoor. Als ik een hele dag op de been ben, ben ik ook angstig bij het naar het toilet gaan. Komt ook wel omdat ik weet dat er een stolsel zit maar toch.. sinds de spoedecho in ieder geval geen bloedverlies meer gehad dus ik heb goede hoop O+
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:30:43 #44
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176477357
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:46 schreef Soof-87 het volgende:
Ik snap jullie... :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar! :').

Ik heb een hoop bij te lezen geloof ik, maar het gaat wel goed hier. Heb nog steeds krampen maar geen bloedverlies dus houd het maar op groeipijn. En zojuist een opblaasbaar ligbad besteld bij gebrek aan een echt bad :+. Dat lijkt me zó fijn. Vooral nu met de krampen maar ook gewoon voor op kramploze dagen. Ben benieuwd.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:32:09 #45
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176477394
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:39 schreef minilot het volgende:
Sorry hoor. Mijn mormel, tweeënhalve dag oud.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het idee dat -ie groter gaat worden is nu al onverdraagelijk. :o

Kusjes voor de zwangeren!
Och. Wat een haartjes ook O+.
pi_176477748
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:46 schreef Soof-87 het volgende:
Ik snap jullie... :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar :') Heb daardoor al meerdere keren gedacht dat het mis was, maar gelukkig toch steeds niet. Ik beloer m'n toiletpapier ook als een havik :')

Ik heb 23 januari eerste echo. Nog anderhalve week.
Sillie het is al bijna woensdag! Ik snap ook het gevoel dat je steeds zenuwachtiger wordt als echo nadert. Nadat ik de datum wist, was ik echt even down. Voor m'n gevoel wist ik toen wanneer ik niet meer zwanger zou zijn. Ik hoop zo op goed nieuws, maar kan het mij bijna niet voorstellen

Voor jou is het helemaal spannend Cassandra :*

Mijn duimen draaien voor jullie allemaal!
pi_176477936
Bij hoeveel weken hebben/hadden jullie de eerste echo?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 17:00:23 #48
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176477957
Ik ben volgens mij 8 weken zwanger als ik de eerste echo heb.
pi_176478185
Ik ging deze keer met 8 weken precies. Bij de eerste al met 6w5d, maar daar liep ik al voor in het ziekenhuis. Mocht toen met 7w6d (ofzoiets) nog een keer.

Hang in there, Sillie! Nog iets kunnen regelen qua gezelschap of ga je alleen woensdag?

En ik heb nog helemaal geen O+ gemacht voor O. van Minilot! Wat een heerlijk jonkie.
pi_176478511
Dat is al snel fuchs! Ik ga zo hard duimen. zeker na al die ellende is het je zo gegund!

Ik was met G 6+3. Maar toen waren we beëdigd met een oriënterend vruchtbaarheidsonderzoek en was dus nog even medisch (plus ik werd gebeld voor een afspraak en moest de datum laatste menstruatie noemen. Ik zei er moet een week bij want ik had mijn eisprong op dag 21. Hoe vaak ik die discussie niet heb gehad :') als ze luisterden had ik de echo denk ik wat later)
Nu bij de tweeling precies 7 weken vanwege meerdere miskramen.
pi_176478778
Ik doe mee met broekloeren hoor! Ik zei net tegen manlief dat ik zo zenuwachtig ben voor maandag!
Ergens heb ik namelijk niet zo'n goed gevoel erover, maar heb ik 0 redenen om te denken dat het fout zit...
Ook benieuwd hoeveel weken ik ben.. ergens tussen de 6 en 8 weken :)

Maar meiden... ik wil graag eind augustus/begin september een overdosis aan geboortes keej ;) :*
pi_176478861
Lijkt mij een goede afspraak Loj *O* Ik duim maandag voor je!

Ik heb echo met 7,5 week. Ik had ook aankomende dinsdag al mogen komen (6,5 week ivm herhaalde miskramen), maar heb aangegeven dat niet te willen, omdat er dan niet altijd al iets te zien is en ik daar veel meer stress van denk te hebben, als het niet weten.
pi_176479019
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:56 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik had het laatst tijdens een begrafenis. Stond op aan het einde en ineens liep het eruit. God wat kan je het dan warm hebben ineens. }:|
Oh oh. :X
Ik twijfel steeds tussen “in mn broek geplast, vruchtwater of bloed”. Maar uiteindelijk is het geen van drie. :') Gelukkig. Maar wel vies.

Hier had ik de eerste echo in de 6e week omdat ik bloedingen had. Hartje gezien en gehoord toen.
Maar het duurde inderdaad zooooo lang voor mijn gevoel tot de eerste echo. Vreselijk. :)

Duimen voor goede echo’s voor jullie!
Protège moi de mes désirs.
pi_176479948
Volgens de website van de verloskundigenpraktijk waar ik me aan had willen melden maken ze de eerste echo pas met 10 weken :o Grappig dat het zo verschilt.

Nu ben ik, omdat ikzelf onder behandeling van een arts ben, medisch, en dus nu "onder behandeling" bij de polikliniek verloskunde/gynaecologie in hetzelfde ziekenhuis. Daar zijn de protocollen weer anders. Maandag (al!) bellen voor een afspraak, ben benieuwd wanneer ik op mag komen dagen.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 18:51:34 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176480019
10 weken is normaal hoor, en wat wordt vergoed als er geen redenen zijn voor een extra vroege echo.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator zaterdag 13 januari 2018 @ 18:58:54 #56
382129 crew  Donna
pi_176480144
De eerste echo is hier de termijnecho. Tussen 10 en 12 weken.
Op eigen verzoek (en tegen betaling) kan je een vroege echo krijgen vanaf 7 weken.

Ik had bij deze zwangerschap met 7+6 de eerste echo, maar ik heb hiervoor een missed abortion gehad.
pi_176480443
Ah, duidelijk.

Wat een vreselijk(e) (onzekere) periode is dit toch eigenlijk :')
pi_176480575
I was like... wat doen al die rare topics in OUD?!?!?? _O-
Protège moi de mes désirs.
pi_176480597
Is wegens concurrentie idd vroeger. Dan wordt er genoteerd bloedverlies en wordt het vergoed. Want als de ene praktijk wel vroeg aanbiedt dan ja de andere ook want klant wil dat..
pi_176480961
Wat ik lastig vind aan die vroege echo’s is dat ze geen garanties bieden. Wij hadden, in de zwangerschap voor deze, met 8w4 dagen een goeie echo en blijkbaar ist hartje 2 dagen later toen gestopt met kloppen. Met de termijnecho bij 11 weken kwamen we daar achter. Het feit dat we eerst een goede echo hadden vond ik bij verwerken echt heel lastig. Nu weet ik natuurlijk dat dit niet zo vaak zo gebeurd maar toch. En dat is met echo’s bij 6-7 weken natuurlijk helemaal.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 19:48:35 #61
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176481134
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:24 schreef Unihipili het volgende:
Is wegens concurrentie idd vroeger. Dan wordt er genoteerd bloedverlies en wordt het vergoed.
Echt belachelijk, en nog strafbaar ook: onterechte declaraties. Vindt de zorgverzekeraar niet leuk. Ik heb een praktijk links laten liggen die verder leuk klonk vanwege dit. Maar goed, ik ben dan ook een heel heilig boontje.
quote:
Want als de ene praktijk wel vroeg aanbiedt dan ja de andere ook want klant wil dat..
En da's precies het probleem he, dat mensen denken dat ze klant zijn. En die praktijken gaan daar blijkbaar in mee.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176483059
Ik had echt geen idee dat een vroege echo niet wordt vergoed, maar mijn praktijk deed dat dus wel, een vroege echo, zo rond de 7 weken. Ik had de praktijk er niet op uitgezocht, maar ik vond het wel fijn eigenlijk :D
pi_176483418
Wat een gedoe met je werk Sillie, hopelijk is het snel opgelost!

Wij hebben met 7 weken een pretecho laten maken, op eigen rekening dus. Dat is toch ook een prima optie als je niet kunt wachten? Heel duur is het niet, een euro of 30.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
I was like... wat doen al die rare topics in OUD?!?!?? _O-
En, ben je er al achter? :P
pi_176483564
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:42 schreef Songeur het volgende:
Wat ik lastig vind aan die vroege echo’s is dat ze geen garanties bieden. Wij hadden, in de zwangerschap voor deze, met 8w4 dagen een goeie echo en blijkbaar ist hartje 2 dagen later toen gestopt met kloppen. Met de termijnecho bij 11 weken kwamen we daar achter. Het feit dat we eerst een goede echo hadden vond ik bij verwerken echt heel lastig. Nu weet ik natuurlijk dat dit niet zo vaak zo gebeurd maar toch. En dat is met echo’s bij 6-7 weken natuurlijk helemaal.
Die ervaring heb ik inderdaad ook al met een echo met 8,5 week. Dat maakte mij toen ook extra verdrietig, want tot die goede echo had ik niet zo'n vertrouwen erin en toen ben ik gaan geloven in een goede zwangerschap. Tot ik 1,5 week later bloedingen kreeg en er geen hartslag meer te zien was met 10,5 week.
Daarom zou ik dus het liefst pas met 12 weken weer wakker worden met een goede echo en deze onzekerheid skippen. Dat voelt iets veiliger en de kans nog maar heel klein dat het mis gaat.
pi_176484075
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:10 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Die ervaring heb ik inderdaad ook al met een echo met 8,5 week. Dat maakte mij toen ook extra verdrietig, want tot die goede echo had ik niet zo'n vertrouwen erin en toen ben ik gaan geloven in een goede zwangerschap. Tot ik 1,5 week later bloedingen kreeg en er geen hartslag meer te zien was met 10,5 week.
Daarom zou ik dus het liefst pas met 12 weken weer wakker worden met een goede echo en deze onzekerheid skippen. Dat voelt iets veiliger en de kans nog maar heel klein dat het mis gaat.
Ik snap je volledig. Rotperiode. Ik vond het vertrouwen krijgen echt heel heel moeilijk. Pas na de goede 20 weken echo en dagelijkse beweging ging het beter.

Hoop voor jou dat je de komende weken beetje doorkomt! En anders gewoon vk bellen :*
pi_176485269
Eerste echo hier bij 7w3d. Enerzijds vanwege de vele miskramen, anderzijds vanwege onbekende termijn ivm onregelmatige cyclus. Ik bleek iets minder ver dan ik dacht.

Die onzekerheid is killing. Zeker de eerste weken maar het werd hier pas beter vanaf 19 weken, sindsdien voel ik de baby dagelijks.
En toch, ik ben morgen 25 weken maar dacht vorige week vrijdag alsnog dat het voorbij was (door alle harde buiken voelde ik de baby niet meer). Ik huilde héél hard toen de gynaecoloog een echo maakte en zei: "jullie kindje maakt het goed, kijk maar."
pi_176485590
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:06 schreef LuDann het volgende:

En, ben je er al achter? :P
Ja! :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:26 schreef Songeur het volgende:

[..]

Ik snap je volledig. Rotperiode. Ik vond het vertrouwen krijgen echt heel heel moeilijk. Pas na de goede 20 weken echo en dagelijkse beweging ging het beter.

Hoop voor jou dat je de komende weken beetje doorkomt! En anders gewoon vk bellen :*
Als ik eerlijk moet zijn, is bij mij het vertrouwen nog steeds niet 100%.
Soms geef ik klopjes op m’n buik om hem wakker te maken. Even kijken of ‘ie nog beweegt. :@ :P
Vooral ‘s ochteds, als ik wakker word op m’n buik. Gelukkig reageert ‘ie altijd meteen. O+
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 22:07:19 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176485601
Fuchsia ik snap je zo goed. Je zit nu aan de ene kant en alles na de echo is 'the other side'. Elke dag is er weer een. Probeer genoeg afleiding te zoeken, klinkt erg leeg en makkelijk, ik weet 't... De dagen gaan vanzelf voorbij.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 22:10:28 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176485734
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:58 schreef Malteser het volgende:
Eerste echo hier bij 7w3d. Enerzijds vanwege de vele miskramen, anderzijds vanwege onbekende termijn ivm onregelmatige cyclus. Ik bleek iets minder ver dan ik dacht.

Die onzekerheid is killing. Zeker de eerste weken maar het werd hier pas beter vanaf 19 weken, sindsdien voel ik de baby dagelijks.
En toch, ik ben morgen 25 weken maar dacht vorige week vrijdag alsnog dat het voorbij was (door alle harde buiken voelde ik de baby niet meer). Ik huilde héél hard toen de gynaecoloog een echo maakte en zei: "jullie kindje maakt het goed, kijk maar."
Herkenbaar. Alleen ik kan het mezelf niet meer veroorloven om elke keer zo nerveus te zijn. Ik krijg 2 ctg's per dag. Elke dag dus twee momenten waarop we naar het kloppen hartje zoeken. Als ik dat elke keer eng zou vinden dan zou ik inmiddels zelf zo ongeveer al zijn doodgegaan van spanning. Wat helpt is dat ik haar veel voel.
pi_176485762
Duman dat hoort erbij denk ik hoor.. tenminste dat hoor ik van veel mensen en herken ik van deze en vorige zwangerschappen. Het blijft toch niet tastbaar tot kindje er is. En don’t worry: ook dan hou je zorgen!

Aventura hoe gaat het met jullie?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 22:16:35 #71
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176485937
Ja.. Wat kan ik zeggen. Met de baby goed. Met mij minder. Ik ben van een suite naar een zaaltje verplaatst. Niet fijn. Ik hoor alles over de medische toestand van m'n buuv en zij van mij en ik moet de hele dag naar ctg's van anderen luisteren. Ik heb de hele dag een koptelefoon op. Mag niet naar buiten en of alleen naar beneden. Het is echt gewoon even hevig k*'t allemaal op dit moment.
pi_176486014
Fijn die herkenning. Ik hoop toch echt iets meer vertrouwen te krijgen na de magische 12 weken grens. Maar heel eerlijk ga ik toch nooit meer onbevangen en onbezorgd (in hoeverre dat ooit mogelijk is dan he) zwanger zijn. Daar ben ik toentertijd ook heel verdrietig en boos om geweest. Dat dat mij afgepakt is.

En Aventura en Malteser, jullie krijgen het allebei nu ook wel flink op jullie bordje en de aanloop was ook al niet makkelijk :*
Lijkt mij ook echt niet makkelijk Aventura! En dan ook nog op een zaal met anderen. Het is niet anders, maar zeker niet leuk :*
pi_176487775
Aventura :*

Check: Voorweeën hier, wat een rottig gevoel down under. Pijnlijke steken en krampen tot gevolg. Wordt er gewoon emotioneel van :'(
pi_176487810
Een spannende periode voor de dames die hun eerste echo afwachten, zullen we gewoon maar even afspreken dat er een babyboom in de zomer 2018 aan zit te komen? O+ O+
pi_176489039
Nou Aventura bah, dat is ook niet fijn. Waarom ineens van suite naar zaal? Ik denk aan je :*

Bella, pijnlijke voorweeën! Spannend. Je staat, ondanks dat het nog even duurt, toch echt bovenaan *O* Is je jeuk helemaal over?
pi_176490777
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:48 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Echt belachelijk, en nog strafbaar ook: onterechte declaraties. Vindt de zorgverzekeraar niet leuk. Ik heb een praktijk links laten liggen die verder leuk klonk vanwege dit. Maar goed, ik ben dan ook een heel heilig boontje.

[..]

En da's precies het probleem he, dat mensen denken dat ze klant zijn. En die praktijken gaan daar blijkbaar in mee.
Vind ik ook heel erg, ik snap je wel :Y. Transparantie en eerlijkheid enzo. Maar andere dingen wel belangrijker afhankelijk van situatie..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 januari 2018 @ 01:28:38 #77
269689 crew  Viv
pi_176491215
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:48 schreef Lemijn het volgende:
Echt belachelijk, en nog strafbaar ook: onterechte declaraties. Vindt de zorgverzekeraar niet leuk. Ik heb een praktijk links laten liggen die verder leuk klonk vanwege dit. Maar goed, ik ben dan ook een heel heilig boontje.
Dat van die onterechte declaraties is niet per se het geval als ze standaard een vroege echo aanbieden hoor. :o Mijn praktijk deed ook standaard een echo bij intake (als je dat op prijs stelde) en dan een paar weken later pas de termijnecho, maar die eerste echo is nooit gedeclareerd. Dat heb ik gecontroleerd door in te loggen bij mijn zorgverzekering, naar aanleiding van eerdere discussies hier. Het kan dus ook een soort gratis service van de zaak zijn. :)
pi_176491430
Oh dat is wel netjes! Goed punt.
Bij mij was ie wel gedeclareerd. Nou had ik ook bloedverlies maar dat was rond nod dusja.
  zondag 14 januari 2018 @ 08:43:59 #79
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176492860
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat van die onterechte declaraties is niet per se het geval als ze standaard een vroege echo aanbieden hoor. :o Mijn praktijk deed ook standaard een echo bij intake (als je dat op prijs stelde) en dan een paar weken later pas de termijnecho, maar die eerste echo is nooit gedeclareerd. Dat heb ik gecontroleerd door in te loggen bij mijn zorgverzekering, naar aanleiding van eerdere discussies hier. Het kan dus ook een soort gratis service van de zaak zijn. :)
Dat vind ik prima. Maar wat hierboven werd beschreven was 'dan noemen ze het gewoon bloedverlies'. Dat vind ik wel kwalijk. Hoeft niet iedereen zich druk over te maken hoor, zal ook wel een beroepsding zijn.

Aventura, het is ook gewoon enorm kut allemaal. Daar zou ik de ergernissen van een buurvrouw zeker ook slecht bij trekken. Hou vol!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 januari 2018 @ 11:07:34 #80
269689 crew  Viv
pi_176494745
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 08:43 schreef Lemijn het volgende:
Dat vind ik prima. Maar wat hierboven werd beschreven was 'dan noemen ze het gewoon bloedverlies'. Dat vind ik wel kwalijk. Hoeft niet iedereen zich druk over te maken hoor, zal ook wel een beroepsding zijn.
Nee maar omdat je zei dat je een leuke praktijk had laten schieten hierom, wist je dan dat zij het onterecht zouden declareren?
  zondag 14 januari 2018 @ 11:22:09 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176495067
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 11:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee maar omdat je zei dat je een leuke praktijk had laten schieten hierom, wist je dan dat zij het onterecht zouden declareren?
Nee, scherp!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176496134
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 22:16 schreef Aventura het volgende:
Ja.. Wat kan ik zeggen. Met de baby goed. Met mij minder. Ik ben van een suite naar een zaaltje verplaatst. Niet fijn. Ik hoor alles over de medische toestand van m'n buuv en zij van mij en ik moet de hele dag naar ctg's van anderen luisteren. Ik heb de hele dag een koptelefoon op. Mag niet naar buiten en of alleen naar beneden. Het is echt gewoon even hevig k*'t allemaal op dit moment.
:* Dat is echt rot. Waarom ben je verplaatst?
pi_176500672
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:02 schreef Songeur het volgende:
Nou Aventura bah, dat is ook niet fijn. Waarom ineens van suite naar zaal? Ik denk aan je :*

Bella, pijnlijke voorweeën! Spannend. Je staat, ondanks dat het nog even duurt, toch echt bovenaan *O* Is je jeuk helemaal over?
Ik heb nog wel een beetje jeuk maar niet meer zo erg dat ik er van wakker lig, gelukkig! Oorzaak: nog steeds onbekend. :')

Nu lig ik daar niet meer wakker van maar van de voorweeën.

_O-
pi_176500721
Hoe doen jullie dat he, jullie matras beschermen? Ik had uit het kraampakket zo'n bescherming erop gelegt. Maar die is er nu alweer vanaf want wat slaapt dat ding k*t zeg. Nu lig ik met een handdoek tussen mn benen in bed voor het geval dat, maar merk dat ik toch onrustig slaap. We hebben namelijk een splinternieuw topmatras erop liggen - we willen graag dat die het overleeft zodra mn vliezen breken.

Oja, in de nacht rond 02:00 uur in bad gegaan. Toen ik er uit ging heb ik volgens mij een deel van die beruchte prop verloren :+ :D
  zondag 14 januari 2018 @ 16:22:00 #85
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176500812
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat van die onterechte declaraties is niet per se het geval als ze standaard een vroege echo aanbieden hoor. :o Mijn praktijk deed ook standaard een echo bij intake (als je dat op prijs stelde) en dan een paar weken later pas de termijnecho, maar die eerste echo is nooit gedeclareerd. Dat heb ik gecontroleerd door in te loggen bij mijn zorgverzekering, naar aanleiding van eerdere discussies hier. Het kan dus ook een soort gratis service van de zaak zijn. :)
Dat is bij mij ook zo geweest.
7 weken echo nooit gedeclareerd, wel gehad.
11+20 weken wel gedeclareerd.

quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Hoe doen jullie dat he, jullie matras beschermen? Ik had uit het kraampakket zo'n bescherming erop gelegt. Maar die is er nu alweer vanaf want wat slaapt dat ding k*t zeg. Nu lig ik met een handdoek tussen mn benen in bed voor het geval dat, maar merk dat ik toch onrustig slaap. We hebben namelijk een splinternieuw topmatras erop liggen - we willen graag dat die het overleeft zodra mn vliezen breken.

Oja, in de nacht rond 02:00 uur in bad gegaan. Toen ik er uit ging heb ik volgens mij een deel van die beruchte prop verloren :+ :D
Uhhh ik geloof gewoon matrasbeschermer en dan een molton+onderlegger+hoeslaken (of hoeslaken+onderlegger :') weet de volgorde niet meer). Dat bleef wel redelijk zitten.
pi_176500941
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Hoe doen jullie dat he, jullie matras beschermen? Ik had uit het kraampakket zo'n bescherming erop gelegt. Maar die is er nu alweer vanaf want wat slaapt dat ding k*t zeg. Nu lig ik met een handdoek tussen mn benen in bed voor het geval dat, maar merk dat ik toch onrustig slaap. We hebben namelijk een splinternieuw topmatras erop liggen - we willen graag dat die het overleeft zodra mn vliezen breken.

Oja, in de nacht rond 02:00 uur in bad gegaan. Toen ik er uit ging heb ik volgens mij een deel van die beruchte prop verloren :+ :D
Ik heb een molton/matrasbeschermding gekocht bij ikea met een waterdichte laag! Ideaal vond ik want zweet en kraakt en verschuift niet. Fijn dat die jeuk niet meer zo erg is als eerst :)
pi_176501102
Ik had er een groot badlaken tussen gelegd.

Dus matras-molton-kraampakketding-badlaken-hoeslaken.
  zondag 14 januari 2018 @ 16:48:11 #88
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176501219
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 12:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

:* Dat is echt rot. Waarom ben je verplaatst?
ik denk omdat de suites zijn voor dames die zelf heel ziek zijn, of om andere redenen meer privacy behoeven.
  zondag 14 januari 2018 @ 16:48:54 #89
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176501228
Ik had er alleen een grote handdoek op. En zelfs toen ik al gebroken vliezen had, was een handdoek plus kraamverband genoeg.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176501259
De (6 jaar geleden skydda hogt) gökärt van ikea idd! Ideaal, mijn matras heeft 't vorige keer overleefd :+ Daar bovenop kraampakket matrasmatje, dan hoeslaken. Die roze matjes van het kraampakket zijn meer een soort supergroot vel keukenrol, maar houden geen vocht tegen ofzo.
pi_176501280
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Hoe doen jullie dat he, jullie matras beschermen? Ik had uit het kraampakket zo'n bescherming erop gelegt. Maar die is er nu alweer vanaf want wat slaapt dat ding k*t zeg. Nu lig ik met een handdoek tussen mn benen in bed voor het geval dat, maar merk dat ik toch onrustig slaap. We hebben namelijk een splinternieuw topmatras erop liggen - we willen graag dat die het overleeft zodra mn vliezen breken.

Oja, in de nacht rond 02:00 uur in bad gegaan. Toen ik er uit ging heb ik volgens mij een deel van die beruchte prop verloren :+ :D
Ik had een slaapzak opengeritst en sliep daar direct bovenop. Ik werd die avond helemaal gek van dat matrasbeschermding (hoewel dat echt al 4 weken ofzo op mn bed lag) dus trok dat eraf en ben op die slaapzak gaan liggen. Braken natuurlijk net die nacht mijn vliezen ;). Maar er was niks door die slaapzak heen gelekt, dus dat werkte prima.
  zondag 14 januari 2018 @ 17:20:17 #92
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176501806
De kans dat je vliezen spontaan breken is trouwens best klein, 10% ofzo. En het schijnt zelfs dan ook niet met gutsen eruit te komen, dus hele vijflaagse constructies zou ik niet doen. Ik had een waterdichte molton van de Action, dat vond ik prima slapen.
  zondag 14 januari 2018 @ 17:40:06 #93
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176502122
Wij hebben een Ikea waterdichte molton/hoes en een gewone hoes daaroverheen omdat het net wat comfortabeler is.

Blij toe overigens; percentages ten spijt, hier was het de vorige keer toch een grote plons in bed met ruim 37 weken ;) dan ben je blij dat je er toch een waterdicht laagje tussen zit
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176502229
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 01:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat van die onterechte declaraties is niet per se het geval als ze standaard een vroege echo aanbieden hoor. :o Mijn praktijk deed ook standaard een echo bij intake (als je dat op prijs stelde) en dan een paar weken later pas de termijnecho, maar die eerste echo is nooit gedeclareerd. Dat heb ik gecontroleerd door in te loggen bij mijn zorgverzekering, naar aanleiding van eerdere discussies hier. Het kan dus ook een soort gratis service van de zaak zijn. :)
Zo doen wij het ook inderdaad. Wel een vroege echo, geen onterechte declaraties.
Maar eigenlijk is het natuurlijk van de zotte dat het wel een soort maatschappelijke verwachting is, maar verzekeraars vertikken het om het te vergoeden en dus moet er maar service uit de zak van de zorgverlener worden geleverd.
  zondag 14 januari 2018 @ 17:48:26 #95
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176502300
Ik had het ook niet erg gevonden om het zelf te betalen, wat kost zo'n echo nou, 30 euro?
pi_176502814
Weet iemand of het koud hebben een zwangerschapskwaal is? Ik heb echt al 3 dagen continue koude rillingen, kippenvel. Het lijkt op koorts maar toch ook weer niet, want dan heb ik het ook altijd loeiheet. En mijn gemeten lichaamstemperatuur is ook wel normaal..
pi_176503511
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:10 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand of het koud hebben een zwangerschapskwaal is? Ik heb echt al 3 dagen continue koude rillingen, kippenvel. Het lijkt op koorts maar toch ook weer niet, want dan heb ik het ook altijd loeiheet. En mijn gemeten lichaamstemperatuur is ook wel normaal..
Heb ik ook ja. Zelfs met kruik en de verwarming op 23 :'). Volgens Google een heel normaal symptoom ook in het 1e trimester.

Aventura, wat balen zeg. Kan me voorstellen dat het nogal een impact op je gemoedstoestand heeft -O-

Ik heb morgenochtend termijnecho en begin 'm wel een beetje te knijpen. Totaal geen rationele aanleiding voor, meer de verhalen van perfect kloppende hartjes rond de 7-8 weken die het later ineens niet meer doen in m'n achterhoofd.
pi_176503617
Spannend die voorweeën en de slak al verloren bella!

Ik heb het ook koud sillie :(. Stomme is dat ik me juist herinner dat ik het juist niét koud had toen ik zwanger was van de eerste maar dat zal wel pas in het 2e trimester komen ofzo :+.

Ik zit nu eigenlijk een beetje te wachten op de misselijkheid en de complete vermoeidheid maar tot nu toe nog niets. Ben vergeten wanneer dat ongeveer begint. Moet wel veel meer plassen. Nu al. Echt hè.

Noix kan ik me goed voorstellen. Sowieso, totdat je ze voelt schoppen/bewegen is iedere echo/hartluisteren moment spannend, vind ik. Ik hoop en ga er vanuit dat je morgen gewoon een spartelend kindje ziet, goed? O+
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176504160
Doen we :7

Hoe ver ben jij, Feyre? Pas onlangs getest?
pi_176504680
Zijn er ervaringen met geboortefotografen?
Hoe gaat zoiets? Aanbevelingen? En wat kost zoiets?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_176504745
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:10 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand of het koud hebben een zwangerschapskwaal is? Ik heb echt al 3 dagen continue koude rillingen, kippenvel. Het lijkt op koorts maar toch ook weer niet, want dan heb ik het ook altijd loeiheet. En mijn gemeten lichaamstemperatuur is ook wel normaal..
Jup, eerste weken ijskoud en na de 16 weken heb ik het altijd bloedheet :{
♥ J & S
pi_176506282
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:08 schreef noix het volgende:
Doen we :7

Hoe ver ben jij, Feyre? Pas onlangs getest?
Mooi, that's the spirit! :) Ik ben zo'n 5 weken nu, vorige week positief getest. Jij post nu onder een kloonaccount toch? Wanneer kom je uit de kast? ;)
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176506630
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:41 schreef noix het volgende:

[..]

Heb ik ook ja. Zelfs met kruik en de verwarming op 23 :'). Volgens Google een heel normaal symptoom ook in het 1e trimester.

Aventura, wat balen zeg. Kan me voorstellen dat het nogal een impact op je gemoedstoestand heeft -O-

Ik heb morgenochtend termijnecho en begin 'm wel een beetje te knijpen. Totaal geen rationele aanleiding voor, meer de verhalen van perfect kloppende hartjes rond de 7-8 weken die het later ineens niet meer doen in m'n achterhoofd.
Ik ging googlen, maar toen was het eerste wat ik vond dat koude rillingen een voorbode van een miskraam
kunnen zijn en toen ben ik opgehouden met googlen.

Fijn dat het herkenbaar is wel.

Feyre; Ik herken het ook niet van W. In mijn herinnering had ik het toen ook vooral warm...

Aventura: sterkte :*
pi_176506817
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:25 schreef Feyre het volgende:

[..]

Mooi, that's the spirit! :) Ik ben zo'n 5 weken nu, vorige week positief getest. Jij post nu onder een kloonaccount toch? Wanneer kom je uit de kast? ;)
Klopt. Ik denk binnen enkele dagen, als het morgen allemaal ok is tenminste ;).

Denk overigens dat lang niet iedereen me als user kent hier hoor. Maar posten onder kloon vond ik nog even een fijner idee.
pi_176507553
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:10 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand of het koud hebben een zwangerschapskwaal is? Ik heb echt al 3 dagen continue koude rillingen, kippenvel. Het lijkt op koorts maar toch ook weer niet, want dan heb ik het ook altijd loeiheet. En mijn gemeten lichaamstemperatuur is ook wel normaal..
Koud? Check!
Bij Twix de hele zwangerschap warm, warm, warm. Nu dus dolgelukkig met een winterzwangerschap, want eindelijk een winter geen kou. What was I thinking? 8)7
pi_176507883
Hier ook koud. Ik ben de laatste jaren sowieso al een koukleum, niks veranderd.
Protège moi de mes désirs.
pi_176507929
Succes morgen noix!

En ja..... KOUD!!!
  zondag 14 januari 2018 @ 21:27:32 #108
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176507948
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:26 schreef Miniem het volgende:
Zijn er ervaringen met geboortefotografen?
Hoe gaat zoiets? Aanbevelingen? En wat kost zoiets?
Ongeneerde spam maar JufMariska en Elamanilo, beiden posten hier in OUD. Ik heb geen ervaring met beiden, maar als ik de foto's van beiden voorbij zie komen, wordt ik er altijd heel blij van O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_176508109
Koud, check. De thermostaat staat inmiddels op 21, zit onder een dekentje in een onesie ( :') ) en nog aan het rillen.

Succes morgen, noix!
pi_176512036
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:41 schreef noix het volgende:

[..]

Heb ik ook ja. Zelfs met kruik en de verwarming op 23 :'). Volgens Google een heel normaal symptoom ook in het 1e trimester.

Aventura, wat balen zeg. Kan me voorstellen dat het nogal een impact op je gemoedstoestand heeft -O-

Ik heb morgenochtend termijnecho en begin 'm wel een beetje te knijpen. Totaal geen rationele aanleiding voor, meer de verhalen van perfect kloppende hartjes rond de 7-8 weken die het later ineens niet meer doen in m'n achterhoofd.
Succes morgen vandaag!

Sorry voor de doemverhalen :@
pi_176512082
O hoort dat koud hebben er ook bij :? Ik heb m'n thermoshirts uit de kast gehaald en zit met 3 dubbele sokken aan op de bank :')

Ik ontdek steeds meer rare symptomen, want heb ook al meerdere keren een dicht oor gehad van de week en dat kan dus ook een symptoom zijn. En onder de warme douche en in warme winkel werd ik niet lekker, dus ik vermoed dat mn bloeddruk ook weer lekker laag is.
#symptomenzoeken *O*

Loj m'n duimen draaien voor je!
  maandag 15 januari 2018 @ 02:29:00 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176512580
Gezellig, een zaalgenote die lekker gaat liggen bellen 's nachts...

/klaagpost
pi_176512670
Dat is echt te stom :(
De ene nacht dat ik op een zaal heb gelegen lag ik ook wakker, maar toen heb ik de hele nacht manlief (wanhopig ;) ) geappt... Je gaat de rest toch niet wakker houden!

Ik heb hier al drie dromen gehad over vandaag...
Ik kwam te laat doordat ik met een caravan reed :') ik kreeg geen echo omdat ik mij niet had geschoren :') en ik kreeg een achtling :')
Volgens mij ben ik er een beetje mee bezig ;)
pi_176513090
Succes vandaag, Noix!

Aventura, het zit je echt niet mee zeg! Hoop dat je toch nog wat slaap hebt kunnen pakken. Hoe doet de kleine het?
  maandag 15 januari 2018 @ 07:15:53 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176513099
Ze is alweer aan 't bellen en ben er dus weer wakker van geworden. Ik loop ff naar d'r toe.

Baby lustig aan 't trappelen, zij mag me wakker maken wanneer ze wil! :)
pi_176513135
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 07:15 schreef Aventura het volgende:
Ze is alweer aan 't bellen en ben er dus weer wakker van geworden.
Nah, wat asociaal zeg! Sterkte daar! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_176513235
Succes, noix!

Wat zou ik me daar over liggen opvreten, Aventura :{. Benieuwd wat ze zegt. Hoe kom je ook op het idee te gaan bellen om half drie 's nachts?

Een achtling voor Loj *O* Misschien zit er dan zelfs wel een meisje tussen :+ Succes vandaag in elk geval!
pi_176513295
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 07:15 schreef Aventura het volgende:
Ze is alweer aan 't bellen en ben er dus weer wakker van geworden. Ik loop ff naar d'r toe.

Baby lustig aan 't trappelen, zij mag me wakker maken wanneer ze wil! :)
:( Zo irritant, ik belde ook met man maar altijd 's morgens na 8.00 uur. En dan lag ik alleen.
Misschien was er iets aan de hand vannacht?

Noix en Loj, succes vandaag!!
Noix, ben wel benieuwd naar de naam achter de kloon.
pi_176513388
Oh jij bent ook vandaag, Loj! Succes!

Gelukkig ben ik dadelijk al aan de beurt. Een hele dag zenuwen was me vorige keer niet zo goed bevallen :P

Midden in de nacht bellen in een zaal met slapende mensen is wel echt aso zeg... Wordt zoiets niet door de verpleging opgemerkt?
pi_176513392
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 07:42 schreef Jentin het volgende:

Een achtling voor Loj *O* Misschien zit er dan zelfs wel een meisje tussen :+ Succes vandaag in elk geval!
Nee joh :P
Wel 8 jongens he _O-
Ik had zelf trouwens ook 8 armen :')
pi_176513450
Geboortefotograaf, hadden wij wel. Nu wilde ik het niet doen, evenals zwangerschap shoot. Maar tweeling is dusdanig uniek (vind ik) dat ik het toch overweeg.

Kou is ook herkenbaar, elke avond standaard onder een fleece dekentje. Peuter komt m standaard brengen, mama deken? Mama en G samen liggen deken? O+

Fuchs klinkt goed die symptomen! Ik hoop op het beste! Hier nog steeds ver te zoeken :')

Aventura balen zo'n zaalgenoot. Kan er ook nog wel bij..sterkte daar :*

Zometeen om kwart voor 10 echo, officiële intake met vk en gesprek met gyn (standaard bij ons zkh) hopelijk is er nog tijd voor een plan van aanpak en officiële overdracht.
Ik droomde vannacht dat 1 baby voorbeeldig groeit maar dat de andere toch achterblijft/vruchtzak te klein/gewoon niet goed en dat we definitief te horen kregen dat die zou afstoten ;(
pi_176513488
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:18 schreef Cassandra87 het volgende:

Zometeen om kwart voor 10 echo, officiële intake met vk en gesprek met gyn (standaard bij ons zkh) hopelijk is er nog tijd voor een plan van aanpak en officiële overdracht.
Ik droomde vannacht dat 1 baby voorbeeldig groeit maar dat de andere toch achterblijft/vruchtzak te klein/gewoon niet goed en dat we definitief te horen kregen dat die zou afstoten ;(
Dat soort dromen zouden verboden moeten worden, dat helpt natuurlijk niet met de zenuwen! Jullie ook veel succes straks, gelukkig hoef je niet zo lang (meer) te wachten tot het kwart voor 10 is!
pi_176513555
Succes lieve Cassandra, ook voor jou duim ik heel hard!!
pi_176513560
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:23 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Dat soort dromen zouden verboden moeten worden, dat helpt natuurlijk niet met de zenuwen! Jullie ook veel succes straks, gelukkig hoef je niet zo lang (meer) te wachten tot het kwart voor 10 is!
Hoe is het met jou?
pi_176513676
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:26 schreef Miniem het volgende:
Zijn er ervaringen met geboortefotografen?
Hoe gaat zoiets? Aanbevelingen? En wat kost zoiets?
Ik heb ervaring met een geboortefotograaf! JufMariska was bij mijn bevalling. In het bevallingentopic vind je wel wat foto's (in een spoiler). Wat het kost weet ik niet precies (het was haar kraamcadeau aan ons O+ O+) maar volgens mij moet je wel rekenen op een bedrag van rond de 800 euro.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176513742
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hoe is het met jou?
Goed! Ik ben nog nooit zo lang zwanger geweest, alweer 36 weken :D
Heb de hele week al last van wat krampen in de middag en avond, maar verder gebeurt er nog weinig. Ben héél benieuwd wanneer ze komt!
pi_176513866
Succes Loj en Cass!
pi_176513996
Succes Loj en Cass! Ik duim voor mooie echo’s *; .

Aventura, ik had daar dus echt wat van gezegd. Al is het tegen de verpleging. Je ligt niet voor niks in t ziekenhuis, dan moet je op z’n minst rustig kunnen slapen... Heb je je kamergenote nog aangesproken?

Hier nog 2 nachtjes tot de echo, ik tel echt af. Hoop zo dat alles goed is!
Verder voel ik me vooral belabberd. Oh. En mijn broeken passen niet meer, terwijl mijn positiebroeken nog te ruim zitten.. Niet handig.
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 09:33:45 #129
382129 crew  Donna
pi_176514038
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:18 schreef Cassandra87 het volgende:

Zometeen om kwart voor 10 echo, officiële intake met vk en gesprek met gyn (standaard bij ons zkh) hopelijk is er nog tijd voor een plan van aanpak en officiële overdracht.
Ik droomde vannacht dat 1 baby voorbeeldig groeit maar dat de andere toch achterblijft/vruchtzak te klein/gewoon niet goed en dat we definitief te horen kregen dat die zou afstoten ;(
Ik duim heel hard voor een prachtige echo met 2 mooie actieve mini's! O+

Die dromen zijn echt killing.
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 09:34:45 #130
382129 crew  Donna
pi_176514046
Aventura, lekker dan zo'n vrouw bij je op de kamer. Je hebt je rust wel nodig. Ik zou het ook melden bij de verpleging. :{w
  maandag 15 januari 2018 @ 09:37:41 #131
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176514073
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:29 schreef silliegirl het volgende:
Oh. En mijn broeken passen niet meer, terwijl mijn positiebroeken nog te ruim zitten.. Niet handig.
Dat probleem had ik ook, maar de MAMA Super Skinny Jeans van H&M pas ik dus wel heel goed (gewoon in eigen maat bestellen).
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 09:40:35 #132
382129 crew  Donna
pi_176514098
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat probleem had ik ook, maar de MAMA Super Skinny Jeans van H&M pas ik dus wel heel goed (gewoon in eigen maat bestellen).
Ja me 2, dat zijn echt mijn favoriete broeken!
pi_176514224
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met een geboortefotograaf! JufMariska was bij mijn bevalling. In het bevallingentopic vind je wel wat foto's (in een spoiler). Wat het kost weet ik niet precies (het was haar kraamcadeau aan ons O+ O+) maar volgens mij moet je wel rekenen op een bedrag van rond de 800 euro.
Wel iets meer. Tenminste, degenen die ik heb gezien/gevraagd waren 1000 en 1300. Ik zou het echt graag willen, net als een zwangerschapsshoot maar ik heb er gewoonweg het geld niet voor door verhuizing/verbouwing/babyuitzet. ;( Misschien dat die zwangerschapsshoot nog wel gaat lukken, daarvoor reken ik op ong 250 euro.

Oh Olivials, 36 wat klinkt dat goed zeg!! Ik gun je nog een hoop extra tijd met baby in je buik. :*

Loj en Cass heel veel succes met de echo’s!!! :*

Kan me voorstellen dat je de dagen en uren aftelt sillie... Neem je nog iemand mee of ga je alleen? Lastig probleem van je broeken :D

Oh Aventura wat klote van je verstoorde nachtrust. -O- Ik zou het proberen bespreekbaar te maken. Jij hebt je rust super hard nodig. Misschien kun je idd voorzichtig informeren of er iets was...? Hoe zijn de metingen nu?

Ik had het in het begin van m’n zwangerschap ook koud, maar ben ook wel weer een koukleum. Rillingen klinkt meer als een aankomend griepje..?

Bella wat fijn dat de jeuk een stuk minder is!! Zijn ze er nu achter wat het was?

Wij hebben dit wknd de babykamer behangen en man heeft het bedje in elkaar gezet. Nu wordt het wel heel echt. O+ En ik heb gekeken naar een drager (Tula Free To Grow) en daarover vragen gesteld in het Draagtopic. O+ Ik krijg ook een draagdoek van iemand (Een Boba Wrap) en nu heb ik opgezocht hoe je die moet knopen en werd helemaal week bij het filmpje en de gedachte dat ik straks mijn eigen baby tegen me aan heb liggen in die doek. O+

Vanavond de tweede cursusavond van Hypnobirthing. Ik wil nog steeds een “verslagje” typen van de eerste avond maar nog niet aan toegekomen. Lang verhaal kort: de eerste sessie was totaal niet zweverig (iets wat je misschien vantevoren denkt bij de naam van de cursus), zelfs mijn oernuchtere man vond het interessant. Ingegaan op de spieren van de baarmoeder, ontsluiting, positieve gedachten over de bevalling. Uitgebreider verhaal binnenkort via laptop.
Vond het wel opvallend/grappig (dus niet negatief bedoeld, meer realitycheck voor mij) dat sommigen niet wisten dat je 10 cm ontsluiting moet hebben voordat de baby geboren kan worden. (Kan het dan ook bij 7 cm? En kan het ook 11 of 12 zijn?) Grappig hoe iedereen anders omgaat met het zwanger zijn. Ik lees alles wat los en vast zit, de ander laat het allemaal op zich af komen.
Dit, dat, alles.
pi_176514330
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:50 schreef Philomijn het volgende:

Kan me voorstellen dat je de dagen en uren aftelt sillie... Neem je nog iemand mee of ga je alleen? Lastig probleem van je broeken :D

Man heeft uiteindelijk e.a. kunnen schuiven en kan nu dus zelf mee, gelukkig :). Hij heeft een collega in vertrouwen genomen en die handelt nu de klachtafspraak af (die collega was eigenlijk vrij) dus man kan later beginnen.
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 09:59:07 #135
382129 crew  Donna
pi_176514344
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:58 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Man heeft uiteindelijk e.a. kunnen schuiven en kan nu dus zelf mee, gelukkig :). Hij heeft een collega in vertrouwen genomen en die handelt nu de klachtafspraak af (die collega was eigenlijk vrij) dus man kan later beginnen.
Wat fijn zeg! Veel succes!
pi_176514707
Succes met alle echo dames, een hoop vandaag O+ . Al mijn positiviteit naar jullie!

Ik schommel zo, ik heb het al vaker uitgesproken maar bleh deze zwangerschap maakt me zo zenuwachtig. Ik voel me erg goed, enkel wat moe en koud, darmen die non stop van streek zijn. Het maakt mij zo bang voor een MA of een windei. Ik weet dat het goed kan zitten maar uiteindelijk wel iets wat non stop in mijn hoofd zweeft. Naja, nog 2 weken wachten :s)
♥ J & S
pi_176515068
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat probleem had ik ook, maar de MAMA Super Skinny Jeans van H&M pas ik dus wel heel goed (gewoon in eigen maat bestellen).
Deze zijn echt zo fijn!! Ik paste na mijn ziekenhuisopname geen enkele positiebroek meer, of ja, ze zakten allemaal van mijn gat. Zo'n super skinny online besteld en echt, zo fijn.
Inmiddels had ik er een tweede bij gekocht en die wisselde ik af. En toen kwam man vorige week thuis met nog 2 kleuren dus nu heb ik er 4 (eigenlijk een beetje teveel maar vanwege de sonde maak ik meer kleding vies dan normaal).
Heb 'm nu in lichtblauw, middenblauw, donkerblauw en zwart.
pi_176515093
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:01 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Goed! Ik ben nog nooit zo lang zwanger geweest, alweer 36 weken :D
Heb de hele week al last van wat krampen in de middag en avond, maar verder gebeurt er nog weinig. Ben héél benieuwd wanneer ze komt!
Hoe fijn is dat! Jullie meisje komt straks gewoon keurig afgebakken op de wereld. O+ Zo fijn voor jullie na alles wat jullie hebben meegemaakt!
pi_176515633
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:36 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hoe fijn is dat! Jullie meisje komt straks gewoon keurig afgebakken op de wereld. O+ Zo fijn voor jullie na alles wat jullie hebben meegemaakt!
Straks bereik ik de 42 weken nog, dat zou wat zijn! :D Lief van je :) :*

Nesteldrang is trouwens wel enorm aanwezig. Alles moet schoon, heb zojuist alle vloerbedekking en vloerkleden in huis gereinigd met de stoomreiniger. Needless to say dat die stoomreiniger in het derde trimester is aangeschaft...
pi_176515748
Even tussendoor. Ze doen het uitstekend, stolsel is gehalveerd. Gyn en vk waren optimistisch, geen verhoogd risico op miskraam meer *O* (althans wel iets hoger als bij een eenling maar niet hoger als elke andere tweeling zwangerschap)

Zo blij *O*

pi_176515781
Wat superfijn Cassandra! *O*
pi_176515846
Jaaa wat ontzettend fijn!! *O* *O* *O*
pi_176515863
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:50 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Wel iets meer. Tenminste, degenen die ik heb gezien/gevraagd waren 1000 en 1300. Ik zou het echt graag willen, net als een zwangerschapsshoot maar ik heb er gewoonweg het geld niet voor door verhuizing/verbouwing/babyuitzet. ;( Misschien dat die zwangerschapsshoot nog wel gaat lukken, daarvoor reken ik op ong 250 euro.

Oh Olivials, 36 wat klinkt dat goed zeg!! Ik gun je nog een hoop extra tijd met baby in je buik. :*

Loj en Cass heel veel succes met de echo’s!!! :*

Kan me voorstellen dat je de dagen en uren aftelt sillie... Neem je nog iemand mee of ga je alleen? Lastig probleem van je broeken :D

Oh Aventura wat klote van je verstoorde nachtrust. -O- Ik zou het proberen bespreekbaar te maken. Jij hebt je rust super hard nodig. Misschien kun je idd voorzichtig informeren of er iets was...? Hoe zijn de metingen nu?

Ik had het in het begin van m’n zwangerschap ook koud, maar ben ook wel weer een koukleum. Rillingen klinkt meer als een aankomend griepje..?

Bella wat fijn dat de jeuk een stuk minder is!! Zijn ze er nu achter wat het was?

Wij hebben dit wknd de babykamer behangen en man heeft het bedje in elkaar gezet. Nu wordt het wel heel echt. O+ En ik heb gekeken naar een drager (Tula Free To Grow) en daarover vragen gesteld in het Draagtopic. O+ Ik krijg ook een draagdoek van iemand (Een Boba Wrap) en nu heb ik opgezocht hoe je die moet knopen en werd helemaal week bij het filmpje en de gedachte dat ik straks mijn eigen baby tegen me aan heb liggen in die doek. O+

Vanavond de tweede cursusavond van Hypnobirthing. Ik wil nog steeds een “verslagje” typen van de eerste avond maar nog niet aan toegekomen. Lang verhaal kort: de eerste sessie was totaal niet zweverig (iets wat je misschien vantevoren denkt bij de naam van de cursus), zelfs mijn oernuchtere man vond het interessant. Ingegaan op de spieren van de baarmoeder, ontsluiting, positieve gedachten over de bevalling. Uitgebreider verhaal binnenkort via laptop.
Vond het wel opvallend/grappig (dus niet negatief bedoeld, meer realitycheck voor mij) dat sommigen niet wisten dat je 10 cm ontsluiting moet hebben voordat de baby geboren kan worden. (Kan het dan ook bij 7 cm? En kan het ook 11 of 12 zijn?) Grappig hoe iedereen anders omgaat met het zwanger zijn. Ik lees alles wat los en vast zit, de ander laat het allemaal op zich af komen.
Dus je hebt ze geleerd dat het antwoord daarop 'ja' is? :)
pi_176515905
Ik moet teveel terugzoeken om er iets over te kunnen vinden, dus even zo: heeft er iemand ervaring met centering pregnancy? De verloskundigen hier bieden dat aan, maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Hoe zijn de ervaringen ermee?
pi_176516104
Cassandra wat fijn *O* O+

Sillie, fijn dat je man mee kan woensdag. Mijn duimen draaien voor je!

quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:16 schreef klaprooss het volgende:
Succes met alle echo dames, een hoop vandaag O+ . Al mijn positiviteit naar jullie!

Ik schommel zo, ik heb het al vaker uitgesproken maar bleh deze zwangerschap maakt me zo zenuwachtig. Ik voel me erg goed, enkel wat moe en koud, darmen die non stop van streek zijn. Het maakt mij zo bang voor een MA of een windei. Ik weet dat het goed kan zitten maar uiteindelijk wel iets wat non stop in mijn hoofd zweeft. Naja, nog 2 weken wachten :s)
Herkenbaar :* Die onzekerheid is echt ruk en de weken duren gewoon lang. Ik probeer ook echt positief te zijn, maar durf ook niet zo goed, want dan ben ik straks heel erg teleurgesteld.
pi_176516128
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:26 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet teveel terugzoeken om er iets over te kunnen vinden, dus even zo: heeft er iemand ervaring met centering pregnancy? De verloskundigen hier bieden dat aan, maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Hoe zijn de ervaringen ermee?
Mijn vorige vk-praktijk bood dat aan. Ik ben zo'n trut die dan ontzettend afknapt op het feit dat elke groep daar een teamnaam had van het kaliber 'De puffende persers' en 'De moedercookies' :@ . Maar bij mijn eerste zwangerschap woonde ik nog ergens waar ik de hele stad al kende en bovendien was ik tegelijk zwanger met zo'n beetje al mijn beste vriendinnen. We waren elkaars centering groep, zeg maar.
(Inmiddels ben ik verhuisd naar Zeeland en hier ken ik precies niemand :') Nu zou ik het dus wel overwegen, puur voor de contacten, maar hier wordt het dan weer niet aangeboden.)

Ik denk dat het staat of valt met de groep die je treft en met je eigen sociale incasseringsvermogen. Dat van mij is tamelijk beperkt :'). Ik ben ook niet zo goed in babbeltjes met vreemden en ik heb een enorme afkeer van hihaho-hilarische spelletjes rondom luiers verschonen en babyvoeding proeven; dat was wel hoe ze het daar deden.
Ik begree[ wel dat je de controles gewoon even een-op-een doet met de vk in een aparte ruimte, maar zelf wilde ik gewoon onverdeelde aandacht toentertijd.

Niet zozeer een ervaring als wel een overweging. Dat helpt vast :+.
pi_176516148
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met een geboortefotograaf! JufMariska was bij mijn bevalling. In het bevallingentopic vind je wel wat foto's (in een spoiler). Wat het kost weet ik niet precies (het was haar kraamcadeau aan ons O+ O+) maar volgens mij moet je wel rekenen op een bedrag van rond de 800 euro.
Wat een lief cadeau. O+
pi_176516175
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:40 schreef Jentin het volgende:

[..]

Mijn vorige vk-praktijk bood dat aan. Ik ben zo'n trut die dan ontzettend afknapt op het feit dat elke groep daar een teamnaam had van het kaliber 'De puffende persers' en 'De moedercookies' :@ . Maar bij mijn eerste zwangerschap woonde ik nog ergens waar ik de hele stad al kende en bovendien was ik tegelijk zwanger met zo'n beetje al mijn beste vriendinnen. We waren elkaars centering groep, zeg maar.
(Inmiddels ben ik verhuisd naar Zeeland en hier ken ik precies niemand :') Nu zou ik het dus wel overwegen, puur voor de contacten, maar hier wordt het dan weer niet aangeboden.)

Ik denk dat het staat of valt met de groep die je treft en met je eigen sociale incasseringsvermogen. Dat van mij is tamelijk beperkt :'). Ik ben ook niet zo goed in babbeltjes met vreemden en ik heb een enorme afkeer van hihaho-hilarische spelletjes rondom luiers verschonen en babyvoeding proeven; dat was wel hoe ze het daar deden.
Ik begree[ wel dat je de controles gewoon even een-op-een doet met de vk in een aparte ruimte, maar zelf wilde ik gewoon onverdeelde aandacht toentertijd.

Niet zozeer een ervaring als wel een overweging. Dat helpt vast :+.
Welkom in Zeeland :W (Ik woon daar dus ook).

Eh. Als ik dit zo lees. Geloof ik eigenlijk ook niet dat het iets voor mij is...
pi_176516185
Ik doe CP en ik vind het wel leuk sillie! Mooi moment om extra stil te staan bij de zwangerschap. In mijn groepje zijn er zelfs dames die het voor de tweede keer doen. Van de dames die ik er verder over hoor begrijp ik dat de meesten er ook leuke contacten aan overhouden. Hoeft niet per se natuurlijk.

Haha WupWup oh dear. Ik heb niks gezegd maar ik dacht dat het tien moest zijn en niet meer of minder maar jouw reactie insinueert iets anders O-) :@ :D De mevrouw van Hypnobirthing zei iig tien cm en niet minder en ook niet meer. 🤔 Maar please enlighten me, ben benieuwd!

Cass wat fijn!! O+ En wat een mooie echofoto!

[ Bericht 7% gewijzigd door Philomijn op 15-01-2018 11:50:00 ]
Dit, dat, alles.
pi_176516241
Waaahh Jentin hahaha mijn groep gaat heel anders! En we hebben gelukkig niet zo’n vreselijke naam :'( :'( :'( :') :') :') We hebben geen naam.
Hier gaat het zo:
Binnenkomen, bloeddruk meten (zelf doen met apparaat), wegen (sla ik over :+) en controle apart met de vlos.
Daarna rondje: hoe gaat het met iedereen?
En dan een thema bespreken. Eerste keer was dat bijvoorbeeld alles rondom voeding (wat wel en niet eten als zwangere) en de tweede keer zwangerschapskwaaltjes en wat kun je daar tegen doen en de volgende keer bespreken we wie waarover gaat na geboorte. Dus bepaal jij de voeding van je kind of doe je dat samen met je partner, of ehhh slaapplek etc. Volgens mij gaan we het ook een keer hebben over (borst)voeding, thuis/ziekenhuisbevalling.... Spelletjes doen we godzijdank niet, het is echt informatief ingestoken.
Dit, dat, alles.
pi_176516317
Haha, Philo, ik wilde net aanvullen: mijn 'ervaring' is gekoppeld aan die specifieke praktijk. Er zullen best ook groepen zijn die geen foute teamnaam hebben en gewoon gezellig dingen uitwisselen. Met die gedachte overwoog ik het deze keer dus ook toch te doen als het zou worden aangeboden. Zoals jij het beschrijft, lijkt het me wel ok :).

En sillie, medezeeuw :W (Ben jij een eckte zeeuw of ook import?)
  maandag 15 januari 2018 @ 11:56:10 #152
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176516373
Wat een mooie echo Cassandra O+ het ziet er zo lief uit samen!
En wat een goed nieuws over het stolsel!

Nou. Hoi :W
Ik ga noix in de prullenbak gooien. Ik had dus deze ochtend termijnecho, en ik kom wat verder uit dan vorige meting (klopt ook beter met mijn eigen verwachting): 11+0. Op zich was het allemaal mooi en kloppend qua lengte, beentjes, armpjes, hersenhelften, neusbotje, etc. Maar het is wel weer even een trip down memory lane.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 15-01-2018 13:10:58 ]
pi_176516378
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:26 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet teveel terugzoeken om er iets over te kunnen vinden, dus even zo: heeft er iemand ervaring met centering pregnancy? De verloskundigen hier bieden dat aan, maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Hoe zijn de ervaringen ermee?
Ik vond het erg fijn! Het was prettig om uitgebreider stil te kunnen staan bij alle aspecten rondom de zwangerschap. Niet alleen bloeddruk en groei controleren, maar ook samen praten over bijvoorbeeld de verdeling van de zorg met je partner, hoe je omgaat met kwaaltjes, goede voeding, etcetera. Onze groep was een mix van 'eerste' zwangeren en vrouwen die al een of meerdere kindjes hadden, waardoor de uitwisseling van ervaringen ook heel fijn was. Alleen al voor 'oh ja, dat kwaaltje heb ik ook' momenten. Herkenning. O+
pi_176516380
Jee!!!
Cass :D

En ik zit nu te wachten... oh zo zenuwachtig!
pi_176516473
Spannend Loj! Duimen draaien!

En jeeej wat leuk Spees O+ O+ O+
Gefeliciteerd! *O*
Wel weer blegh wat betreft die nekplooi, hopelijk valt het net als bij je oudste mee. :* succes met wachten.
pi_176516503
Spees_Eend welkom uit de kast :W Ik ken jou wel hoor :D Gefeliciteerd!
Wat goed, maar ook wat spannend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loj, ik ben zenuwachtig met je :')
  maandag 15 januari 2018 @ 12:05:18 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_176516538
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:56 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat een mooie echo Cassandra O+ het ziet er zo lief uit samen!
En wat een goed nieuws over het stolsel!

Nou. Hoi :W
Ik ga noix in de prullenbak gooien. Ik had dus deze ochtend termijnecho, en ik kom wat verder uit dan vorige meting (klopt ook beter met mijn eigen verwachting): 11+0. Op zich was het allemaal mooi en kloppend qua lengte, beentjes, armpjes, hersenhelften, neusbotje, etc. Maar het is wel weer even een trip down memory lane.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
spees!!!! Whaaaa wat leuk!

En wat een stomme diknek weer zeg :( naja, als het resultaat net zo leuk is als je eerste diknek mag het ;)
disclaimer
  maandag 15 januari 2018 @ 12:10:30 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176516643
Spees! Ik ontlurk even om voor je te jompelen *O* *O* *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_176516668
:o *O* :o *O* :D O+ spees! Gefeliciteerd! Ik ga 10 dagen duimen ^O^
  maandag 15 januari 2018 @ 12:16:51 #160
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176516758
Spees gefeliciteerd! *O*
pi_176516801
Spees *O*
  maandag 15 januari 2018 @ 12:21:39 #162
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_176516847
Speeser *O* .

Wat klote van de 10 lange werkdagen :* .

Ik verwacht wel een naam met spatie btw. Om de verwachtingen maar even uit te spreken.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_176516860
Super Spees!!!

Nou hier zit het waarschijnlijk niet goed. Er was wel iets te zien met een onregelmatige knipper, maar qua termijn zou het dan niet kloppen.

De vk zei eerlijk dat ze niet positief was, dus ik ook niet meer.

Over 2 weken terug en meteen naar de gyn, zo weinig vertrouwen had ze..
pi_176516935
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:22 schreef Loj het volgende:
Super Spees!!!

Nou hier zit het waarschijnlijk niet goed. Er was wel iets te zien met een onregelmatige knipper, maar qua termijn zou het dan niet kloppen.

De vk zei eerlijk dat ze niet positief was, dus ik ook niet meer.

Over 2 weken terug en meteen naar de gyn, zo weinig vertrouwen had ze..
Wanneer had jij ook weer positief getest? met oud en nieuw toch? Als je toen dus 4 weken was, of net daarvoor, zou je nu rond de 6 weken zitten? Dat zou dan toch nog moeten kunnen qua knipper?

Ik hoop voor je dat het toch goed is, mijn duimen draaien!
  maandag 15 januari 2018 @ 12:27:46 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_176516967
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:22 schreef Loj het volgende:
Super Spees!!!

Nou hier zit het waarschijnlijk niet goed. Er was wel iets te zien met een onregelmatige knipper, maar qua termijn zou het dan niet kloppen.

De vk zei eerlijk dat ze niet positief was, dus ik ook niet meer.

Over 2 weken terug en meteen naar de gyn, zo weinig vertrouwen had ze..
Maar je had met oud & nieuw een supertuurstreepje toch, wat sillie al zegt? stel je hebt eigenlijk pas op 9/10 DPO getest, dan ben je nu net 5 weken en een beetje.
Ik hoop dat het alsnog goed zit!
disclaimer
  maandag 15 januari 2018 @ 12:31:47 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_176517049
Spees wat leuk! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 15 januari 2018 @ 12:32:49 #167
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176517069
Het klinkt idd érg vroeg Loj, ik duim dat het toch goed zit!
pi_176517080
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:44 schreef Philomijn het volgende:
Ik doe CP en ik vind het wel leuk sillie! Mooi moment om extra stil te staan bij de zwangerschap. In mijn groepje zijn er zelfs dames die het voor de tweede keer doen. Van de dames die ik er verder over hoor begrijp ik dat de meesten er ook leuke contacten aan overhouden. Hoeft niet per se natuurlijk.

Haha WupWup oh dear. Ik heb niks gezegd maar ik dacht dat het tien moest zijn en niet meer of minder maar jouw reactie insinueert iets anders O-) :@ :D De mevrouw van Hypnobirthing zei iig tien cm en niet minder en ook niet meer. 🤔 Maar please enlighten me, ben benieuwd!

Cass wat fijn!! O+ En wat een mooie echofoto!
Nou, je kunt je misschien wel voorstellen dat een kind van 2500 gram een stuk kleiner is dan een kind van 4500 gram. Met toucheren ga je vanaf een cm of 7 bepalen hoeveel rand er nog over is ipv meten hoeveel opening er is. Dus als je "8 cm" ontsluiting hebt, wil dat eigenlijk zeggen dat er nog zo'n 2cm is tot volledige ontsluiting. En volledige ontsluiting kan dus voor die baby van 4500 gram best 11 of 12 cm zijn ;)
Maar om het simpel en duidelijk te houden, hebben we het doorgaans over de gemiddelde situatie, namelijk 10 cm. Er zal tijdens een baring nooit worden gezegd dat iemand 11 cm heeft, al was het maar omdat je dat niet kunt meten door je wijsvinger en middelvinger te spreiden.
pi_176517086
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wanneer had jij ook weer positief getest? met oud en nieuw toch? Als je toen dus 4 weken was, of net daarvoor, zou je nu rond de 6 weken zitten? Dat zou dan toch nog moeten kunnen qua knipper?

Ik hoop voor je dat het toch goed is, mijn duimen draaien!
Ja, met oud en nieuw was het positief, vanaf de 27ste had ik super tuur streepjes.
  maandag 15 januari 2018 @ 12:35:00 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_176517108
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nou, je kunt je misschien wel voorstellen dat een kind van 2500 gram een stuk kleiner is dan een kind van 4500 gram. Met toucheren ga je vanaf een cm of 7 bepalen hoeveel rand er nog over is ipv meten hoeveel opening er is. Dus als je "8 cm" ontsluiting hebt, wil dat eigenlijk zeggen dat er nog zo'n 2cm is tot volledige ontsluiting. En volledige ontsluiting kan dus voor die baby van 4500 gram best 11 of 12 cm zijn ;)
Maar om het simpel en duidelijk te houden, hebben we het doorgaans over de gemiddelde situatie, namelijk 10 cm. Er zal tijdens een baring nooit worden gezegd dat iemand 11 cm heeft, al was het maar omdat je dat niet kunt meten door je wijsvinger en middelvinger te spreiden.
gewoon je linkerhand er bij in steken joh. Er moet toch nog negen pond door.
disclaimer
  maandag 15 januari 2018 @ 12:39:37 #171
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176517186
Maar als ik mijn wijsvinger en middelvinger spreidt dan kom ik nooit tot een straal van 10 cm heur, en dat is zelfs zonder de weerstand van een geboortekanaal :+ hoe doe je dat als je heel kleine handjes hebt? :D


Oh spees O+ *O*

Loj, ik hoop ook dat het gewoon nog heel vroeg was. Wat de dames hier al zeggen, het klinkt best aannemelijk dat je er gewoon wat te vroeg bij was voor een mooi duidelijk beeld :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176517209
Ohhh Spees, wat tof!! O+ Gefeliciteerd!! *O*

Wel balen van die meting.. Hopelijk maken jullie nou eenmaal baby's met dikke nekken :+
Ik weet niet meer precies hoe lang het deze keer duurde voor de uitslag van de NIPT er was maar volgens mij was het al binnen een week. Ik duim voor jullie!
pi_176517235
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maar je had met oud & nieuw een supertuurstreepje toch, wat sillie al zegt? stel je hebt eigenlijk pas op 9/10 DPO getest, dan ben je nu net 5 weken en een beetje.
Ik hoop dat het alsnog goed zit!
Dit ja, het klinkt mij vrij logisch in de oren en eigenlijk juist heel positief dat er al een knipper te zien was!
pi_176517269
Spees!! *O* *O* O+ O+

Mijn NIPT was veel eerder bekend, binnen 5 dagen zoiets. Dat was wel een iets andere situatie met een slechte uitslag van de combinatietest en nog geen beschikbaarheid van de nipt voor iedereen. Ik ga hard voor je duimen de komende 10 dagen! :*
pi_176517285
Speesies zomerbaby jaaaaaaaaa! *O* *O* *O*
pi_176517317
Heel eerlijk, dat zeggen man en ik nu ook...
Misschien ben ik dus pas 5,5 week... maar ze was wel heel duidelijk dat ze dacht aan een dreigende miskraam....

Nou in ieder geval was m'n bloeddruk goed en mag ik over 2 weken naar m'n oude vertrouwde gyn..
pi_176517467
Nou Loj ben benieuwd.. Klinkt inderdaad aslof het nog erg vroeg is. Hoop voor je dat het toch goed zit. En nu even deze 2 weken doorkomen. :*

Spees uit de kast, gefeliciteerd! Hopelijk is die nekplooi niks en heb je straks een goede NIPT!

En positief tweelingnieuws bij Cassandra! *O*

Ook las ik iets over midden in de nacht bellen int zkh. Dat vind ik echt zo asociaal Aventura! Heb je er wat van gezegd?

Ben ik de enige die zijn wijs- en middelvinger ging spreiden tijdens het lezen over dat meten van de ontsluiting :+
pi_176517496
Er was al nog een pagina :D

Gefeliciteerd Spees! Wat lastig dat er weer een verdikte nekplooi is gezien. Hou je vast aan het feit dat je zoon ook gezond bleek na al dat gedoe. Ik heb het eerder meegemaakt dat een zwangere dat elke zwangerschap opnieuw had met toch gezonde baby's.

Loj, bij elkaar opgeteld vind ik het ook aannemelijk dat je minder ver bent. Blijven duimen!
pi_176517515
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:39 schreef Kimpossible het volgende:
Maar als ik mijn wijsvinger en middelvinger spreidt dan kom ik nooit tot een straal van 10 cm heur, en dat is zelfs zonder de weerstand van een geboortekanaal :+ hoe doe je dat als je heel kleine handjes hebt? :D

Oh spees O+ *O*

Loj, ik hoop ook dat het gewoon nog heel vroeg was. Wat de dames hier al zeggen, het klinkt best aannemelijk dat je er gewoon wat te vroeg bij was voor een mooi duidelijk beeld :*
Dat is precies wat ik schreef ;) Je komt niet zover met je vingers, dus je gaat op een gegeven meten wat er nog over is van de baarmoedermond.
pi_176517525
Ooh Loj wat zenuwslopend. Ik hoop dat het gewoon nog iets aan de vroege kant is. :*
  maandag 15 januari 2018 @ 13:01:08 #181
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176517555
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:59 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik schreef ;) Je komt niet zover met je vingers, dus je gaat op een gegeven meten wat er nog over is van de baarmoedermond.
Ah, nu snap ik het :+ als alle randjes weg zijn is het VO en wordt dat 10 cm genoemd omdat de gemiddelde uitgang 10 cm is. Zoiets?

Ik vind het fascinerend in elk geval :p
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176517600
Lief dat jullie hoop hebben, maar ze was wel echt duidelijk en negatief hoor :)
De afspraak staat ook nu op een echo ivm dreigende miskraam.

[ Bericht 2% gewijzigd door Loj op 15-01-2018 19:08:18 ]
pi_176517702
Oh loj wat een schrik en spanning, hopelijkbij de volgende echo en mooi stel kloppend hartje.

Spees wat doe *O* O+ , hopelijk geen spannende dingen en een mooie nipt uitslag

En Cassandra met 2 mini's die t goed doen *O*
♥ J & S
pi_176517768
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 13:01 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ah, nu snap ik het :+ als alle randjes weg zijn is het VO en wordt dat 10 cm genoemd omdat de gemiddelde uitgang 10 cm is. Zoiets?

Ik vind het fascinerend in elk geval :p
Ja!
  maandag 15 januari 2018 @ 13:13:14 #185
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176517779
Ik zie nu dat ik een vrij essentieel woord vergeten was in een zin in mn spoiler, het woordje 'niet' :') . De nekplooi is niet gemeten, het was alleen op het oog dus.

Dank voor jullie felicitaties en positieve vibes!

En Wup voor je ervaringen. Dat soort verhalen, daar hou ik van O+
pi_176518071
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 13:03 schreef Loj het volgende:
Lief dat jullie hoop hebben, maar ze was wel echt duidelijk en negatief hoor :)
De afspraak staat ook nu op een echo ivm verwachte miskraam.
O no Loj, wat ontzettend jammer en verdrietig.
Ik snap dat je gaat voorbereiden op een miskraam, maar ik houd nog hoop dat de echo gewoon nog erg vroeg was :*
pi_176518084
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 13:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zie nu dat ik een vrij essentieel woord vergeten was in een zin in mn spoiler, het woordje 'niet' :') . De nekplooi is niet gemeten, het was alleen op het oog dus.

Dank voor jullie felicitaties en positieve vibes!

En Wup voor je ervaringen. Dat soort verhalen, daar hou ik van O+
Ah vandaar :7 Mijn duimen draaien voor je!
pi_176518277
Oh, Loj, wat jammer, zo'n echo. Tussen hoop en vrees ergens, maar ook al uitgaand van het negatieve . Sterkte met wachten hoe dan ook!

Spees, gefeliciteerd! *O* Jammer van die nekplooi, maar als het eerder goedkwam, dan nu vast ook :Y

Cassandra, mooie echo! Bijzonder zeg, zo'n echo. Geeft het je wat rust? Je man is vast trots, zo bevestigd in zijn vertrouwen 8-). Weet je oudste al wat? En je ouders? Die reageerden toch zo mat bij de aankondiging?
pi_176518326
Spees O+
S3 in de maak *O*

En hier wordt ook driftig duimen gedraaid :*
pi_176518332
Loj wat een tegenvaller zo met de echo, ik hoop dat je over 2 weken toch positief nieuws mag krijgen. Al kan ik mij voorstellen na zo'n reactie dat je er niet op rekent :*

Spees_eend gefeliciteerd, wat een domper om dat te horen tijdens de echo. Hopelijk gaat het net zo als bij je eerste.

Cassandra wat een opluchting dat ze het zo goed doen.

Aventura wat frustrerend om op een meerpersoonskamer te liggen en dan nog zo'n kamergenoot, die midden in de nacht ging bellen. Wat zei ze er vanochtend van?
pi_176518646
Spees :o O+ *O* Wat ontzettend tof, een nummer 3! Nu heel hard duimen dat het gewoon net zo'n leukerd is als S1 die het destijds ook zo spannend maakte.

Cassandra, *O* voor je tweetal. Fijn dat het er goed uit zag!

Loj, voor jou blijf ik duimen. Ik begrijp uit je tweede post dat de VK vrij duidelijk was maar toch hoop ik heel erg dat het gewoon nog te vroeg was.... :*
  maandag 15 januari 2018 @ 13:59:51 #192
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176518705
Ik las hier laatst al iets over, maar ben weer vergeten.

Mijn bed is dus al 73cm hoog.
Moet ik nu alsnog het bed met de tijd verhogen? ik lees bij het kraambureau namelijk arbowet 80cm.
  maandag 15 januari 2018 @ 14:01:06 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_176518722
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 13:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik las hier laatst al iets over, maar ben weer vergeten.

Mijn bed is dus al 73cm hoog.
Moet ik nu alsnog het bed met de tijd verhogen? ik lees bij het kraambureau namelijk arbowet 80cm.
kun je het beste even bij de kraamzorg navragen ;)
disclaimer
pi_176518731
Spees gefeliciteerd O+ !

En vwb het nekverhaal.. Ik had erg veel aan jouw diknekervaring destijds bij Tas. En weet ook dat alle ervaringen het niet minder spannend maken. Dus :* .
  maandag 15 januari 2018 @ 14:01:56 #195
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176518737
Mag ik even mopperen op de laatste werkweken tot aan het grote verlof?

Ik ga met 35 wk met verlof, over anderhalve week, maar man wat duurt dat lang (8>

Bij onze dochter ben ik met 29/30 weken door de BA naar huis gestuurd en had ik met 37 en een halve week een baby en nu krijg ik een beetje stress van het idee dat ik dan ineens 2 wk na start verlof een baby heb :+ superstom, want voor hetzelfde geld blijft deze 42 weken zitten. Maar toch he :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176518861
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gewoon je linkerhand er bij in steken joh. Er moet toch nog negen pond door.
En dat je dan zegt: "nou, 8 hoor! Dan ga ik nu eerst je totaalruptuur hechten en dan gaan we verder voor de laatste cm's!"
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 14:15:30 #197
382129 crew  Donna
pi_176518925
Cassandra wat fijn van je mooie echo! *O*
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 14:15:52 #198
382129 crew  Donna
pi_176518931
Oh Loj wat een onzekerheid, sterkte dan maar de komende 2 weken.
  maandag 15 januari 2018 @ 14:19:08 #199
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176518967
Wup (of andere kenner) ik vroeg me nog iets af, is dat wat ik omcirkeld heb nu de nekplooi? Want in het begin tijdens de echo vertelde de verloskundige dat wat ik op dat moment zag als dikke nekplooi, de rand van het vlies was (lekker ironisch dat de nekplooi daarna dik bleek :+)

Of is dat niet te zeggen op basis van dit stilstaand beeld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kim, ik snap het wel hoor! Hopelijk krijg je nu een paar weekjes extra tijd :)
pi_176519447
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 14:01 schreef Kimpossible het volgende:
Mag ik even mopperen op de laatste werkweken tot aan het grote verlof?

Ik ga met 35 wk met verlof, over anderhalve week, maar man wat duurt dat lang (8>

Bij onze dochter ben ik met 29/30 weken door de BA naar huis gestuurd en had ik met 37 en een halve week een baby en nu krijg ik een beetje stress van het idee dat ik dan ineens 2 wk na start verlof een baby heb :+ superstom, want voor hetzelfde geld blijft deze 42 weken zitten. Maar toch he :P
Dit! Ik stop met 34 weken (volgende week maandag laatste werkdag) maar manman ik ben er zo klaar mee.

Mijn vorige kinderen bleven zitten tot rond de 41 weken dus heb het idee nog alle tijd te hebben maar dan nog haha.
pi_176519619
:o Spees! Wat tof, een derde! *O* En ik duim mee dat die dikke nek slechts een familiekwaal is. :*
pi_176519873
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 13:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik las hier laatst al iets over, maar ben weer vergeten.

Mijn bed is dus al 73cm hoog.
Moet ik nu alsnog het bed met de tijd verhogen? ik lees bij het kraambureau namelijk arbowet 80cm.
Ik had een matras klaarliggen om erop te leggen als het nodig was. Klossen konden niet onder bed. Extra matras uiteindelijk ook niet gebruik.
  maandag 15 januari 2018 @ 15:18:21 #203
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176519990
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:12 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik had een matras klaarliggen om erop te leggen als het nodig was. Klossen konden niet onder bed. Extra matras uiteindelijk ook niet gebruik.
Mij lijkt het ook allemaal overdreven :P vandaar. Bij de eerste keer wel klossen gebruikt, maar gedoe joh en mijn bed is nu al 73 en klossen verhogen het nog eens minimaal 22,5 cm :') ik ben 1.58
pi_176520056
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 14:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Wup (of andere kenner) ik vroeg me nog iets af, is dat wat ik omcirkeld heb nu de nekplooi? Want in het begin tijdens de echo vertelde de verloskundige dat wat ik op dat moment zag als dikke nekplooi, de rand van het vlies was (lekker ironisch dat de nekplooi daarna dik bleek :+)

Of is dat niet te zeggen op basis van dit stilstaand beeld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kim, ik snap het wel hoor! Hopelijk krijg je nu een paar weekjes extra tijd :)
Ik denk het wel, maar het kan idd ook het amnionvlies zijn. Dat is in het begin nog niet vergroeid met het buitenste vlies. Hier zie ik wel dat het mooi aansluit op het hoofdje, dus het lijkt de nek te zijn. Disclaimer: ik ben geen echoscopiste.
  maandag 15 januari 2018 @ 15:25:38 #205
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176520134
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 14:47 schreef Songeur het volgende:

[..]

Dit! Ik stop met 34 weken (volgende week maandag laatste werkdag) maar manman ik ben er zo klaar mee.

Mijn vorige kinderen bleven zitten tot rond de 41 weken dus heb het idee nog alle tijd te hebben maar dan nog haha.
Juh gewoon die laatste dagen he? En dan het idee dat als ik met 34 zou stoppen ik er deze week vanaf zou zijn :+ beetje dat ‘had ik m’n vakantie maar een week eerder gepland’-gevoel. Heel bewust niet gedaan overigens, omdat ik iedere extra week met baby belangrijker vind dan met mezelf (maar bij 36 weken met verlof was helemaal een soortje paniek door die vroegerd die we al hebben) maar nu is het wel een beetje taai.

We doen nog even de tandjes op elkaar Son! O-)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 15 januari 2018 @ 15:26:20 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176520149
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar het kan idd ook het amnionvlies zijn. Dat is in het begin nog niet vergroeid met het buitenste vlies. Hier zie ik wel dat het mooi aansluit op het hoofdje, dus het lijkt de nek te zijn. Disclaimer: ik ben geen echoscopiste.
Dan ziet ie er idd wel fors uit :o

Maar goed ik ben ook geen echoscopist :+
pi_176520579
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:18 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Mij lijkt het ook allemaal overdreven :P vandaar. Bij de eerste keer wel klossen gebruikt, maar gedoe joh en mijn bed is nu al 73 en klossen verhogen het nog eens minimaal 22,5 cm :') ik ben 1.58
toevallig net aan mijn kraamzorg gevraagd en kreeg te horen dat ons bed van 75cm prima is. behalve dat het bed niet op klossen kan zou het met klossen ook te hoog worden.

gewoon ff navragen dus.

quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:26 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet teveel terugzoeken om er iets over te kunnen vinden, dus even zo: heeft er iemand ervaring met centering pregnancy? De verloskundigen hier bieden dat aan, maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Hoe zijn de ervaringen ermee?
Verschilt nogal erg per praktijk heb ik het idee. Hier is CP zonder partner wat voor ons de belangrijkste reden was om er niet aan mee te doen.
pi_176520907
Partners mogen bij ons wel mee naar het gedeelte met de vlos. :) Daarna zijn we alleen met de walvisjes.

En Spees :o Gefeliciteerd!! En wat een domper gelijk -O- Ik moest wel twee wkn wachten op de uitslag. Zenuwslopende tijd voor je :*

En Loj, ook geen leuk nieuws... Ik ben benieuwd of je volgende echo beter uitpakt :*
Dit, dat, alles.
  maandag 15 januari 2018 @ 16:11:02 #209
409579 LuDann
All the way
pi_176521229
Gefeliciteerd Spees, wat leuk! *O*

Cassandra een goede echo, fijn zeg! *O*

Ons bed moet op 70 cm hoogte, dat is nog best een verschil per kraam als ik dat zo lees. Ik vind het geen enkel probleem verder om het bed wat hoger te zetten.

Fijne uitleg Wup. Dat verklaart misschien ook het verschil in de vermelding van het aantal cm´s ontsluiting in de verschillende rapportages van mijn eerste bevalling. In principe 10 cm, maar dat was alleen tijdens een perswee en na ´wegmasseren´ (whatever that might mean) van het laatste randje. Anders 8 cm. Het klinkt alsof het niet zo´n exacte wetenschap is allemaal. :P

Ik ben morgen 36 weken en dit is de eerste dag dat Wolk naar de opvang ging tijdens mijn verlof. Ik had allerlei plannen maar pff, ik ben allereerst gewoon weer mijn bed in gedoken nadat ik haar weg had gebracht. :') Heb gewoon van 10 tot 13 nog geslapen. :+ Verder dus niet zoveel gedaan, ik ben zo moe opeens. Alleen nog een beetje gewerkt, de gangkast opgeruimd en wat oude kleren naar de kringloop gebracht. Ik snap niet goed waar die lamlendigheid opeens vandaan komt.

Morgenavond hebben we een bevallingsvoorlichting in het ziekenhuis. Eerste keer niet gedaan, maar er blijkt nu een verbouwing te zijn omdat er over 1,5 jaar een moeder kind centrum komt. Hartstikke mooi natuurlijk maar als ik ga bevallen met ks betekent dat onder andere opname op een gewone verpleegafdeling en mogen vaders niet blijven.
pi_176522061
Fijn van de goede echo, Cass! :*

Welkom, Spees. :* Waarom heeft ze nog niet gemeten, maar het wel meegedeeld? Of is het nog te vroeg om te meten?

Loj, we houden het gewoon op een vroege echo. :*

Ik ga ook met verlof met 34 weken. Volgende week vrijdag is m’n laatste dag. Kan niet wachten, pff.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 16:54:04 #211
382129 crew  Donna
pi_176522142
Ik kan ook bijna gaan aftellen naar m'n verlof. Officieel start m'n verlof pas 2 maart, maar ik neem de week ervoor vrij en vandaag zei m'n baas dat als ik op 23 februari aanwezig ben als laatste werkdag, dat ik dan vanaf 12 februari wel veel minder kan gaan werken. *O*
Dus over een maand kan ik al part time relaxen.

Komt me wel goed uit, want ondanks dat ik een kantoorbaan heb, zijn de dagen soms wel erg lang. Helemaal omdat ik veel buikpijn heb (gelukkig geen harde buiken) door obstipatie. Moet woensdag ochtend naar de internist en dan zal ik eens vragen of hij nog iets voor me heeft want dit is echt een hell.
Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar niks werkt voldoende en ik zie het niet zitten om de komende 10 weken als maar buikpijn te hebben. }:|
Ik wil gewoon een keer goed kakken. Zo, dat heb ik gezegd. :P
pi_176522289
:D
Ik slik nu ijzertabletten, voelt ook zo lekker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen RGW-gesprek... 2 weken voor m’n verlof.. ik twijfel nog steeds. Wel zeggen dat ik minder wil werken of niet?
Aan de ene kant: ik ben echt kapot en toe aan rust.
Aan de andere kant: nog maar twee weken. Is te doen. 🤔
Protège moi de mes désirs.
  maandag 15 januari 2018 @ 17:12:50 #213
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176522584
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Fijn van de goede echo, Cass! :*

Welkom, Spees. :* Waarom heeft ze nog niet gemeten, maar het wel meegedeeld? Of is het nog te vroeg om te meten?

Loj, we houden het gewoon op een vroege echo. :*

Ik ga ook met verlof met 34 weken. Volgende week vrijdag is m’n laatste dag. Kan niet wachten, pff.
Ze deelde het mee omdat het haar opviel, zei ze. Ze zei dat ze ervoor had kunnen kiezen om niets te zeggen, maar dat ze dat niet eerlijk vond ten opzichte van ons.

Om eerlijk te zijn, had ik liever niets geweten. We wilden toch de NIPT doen, en die enige terughoudendheid tot we daar de uitslag van zouden hebben, was er al. Zeker gezien de historie met onze oudste was het ineens een keiharde flashback naar toen. Waar ik totaal niet op voorbereid was, want we kwamen niet voor een npm. En het optimisme dat ik aanvankelijk had maakt nu ook telkens plaats voor doemscenario's, net als toen. Want daar heb ik natuurlijk nu alle tijd voor, met nog twee weken wachttijd voor me.

Maar goed, ik snap haar redenen om het wel te vertellen ook wel.
pi_176523487
Welkom Spees! Hopelijk valt het allemaal mee :*

Ik had trouwens op werkdag 1 bloedafname en precies op werkdag 10 de nipt-uitslag in de mail.
pi_176523694
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:18 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Mij lijkt het ook allemaal overdreven :P vandaar. Bij de eerste keer wel klossen gebruikt, maar gedoe joh en mijn bed is nu al 73 en klossen verhogen het nog eens minimaal 22,5 cm :') ik ben 1.58
_O- ladder erbij.
Nouja ik snap de arboregel wel, maar afhankelijk van de kraamverzorgende.. Misschien heb je net ook een niet zo lange die er geen punt van maakt.
  maandag 15 januari 2018 @ 18:07:23 #216
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176523802
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:03 schreef Unihipili het volgende:

[..]

_O- ladder erbij.
Nouja ik snap de arboregel wel, maar afhankelijk van de kraamverzorgende.. Misschien heb je net ook een niet zo lange die er geen punt van maakt.
Of misschien heeft ze gewoon pech :P
Dan weigert ze maar iets wat er dan valt te weigeren bij een 7cm te laag bed.
pi_176524879
Gefeliciteerd Spees! *O* Sterkte met wachten, ik duim dat de uitslag er eerder is. :*

Ook voor jou duim ik Loj. :*

Wat fijn dat het bij jou goed zit Cassandra! *O*
pi_176525032
Wat lekker DUMAN! Half feb is iig al heul snel!!

Nog een snelle tip die ik van mijn zus kreeg: zwangerschapskleding in de aanbieding (vanaf donderdag) bij de Lidl met ook twee voedingstops voor tien euro: https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?id=144

Sethiwe hoe is het met jou/jullie??
Dit, dat, alles.
pi_176525536
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:58 schreef Philomijn het volgende:
Wat lekker DUMAN! Half feb is iig al heul snel!!

Nog een snelle tip die ik van mijn zus kreeg: zwangerschapskleding in de aanbieding (vanaf donderdag) bij de Lidl met ook twee voedingstops voor tien euro: https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?id=144

Sethiwe hoe is het met jou/jullie??
Half feb? Eind januari! :P

Jaaa, ik zag ze gister toevallig in de folder. Gisternacht meteen online een legging, shirt en babyvestje besteld. Kon de hemdjes niet vinden online, dus die ga ik nu bestellen. De bh’s hebben ze helaas niet in mijn maat. :(

Nog een tip: ze hebben ook leuke babykleding!
Protège moi de mes désirs.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:20:14 #220
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176525609
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:58 schreef Philomijn het volgende:
Wat lekker DUMAN! Half feb is iig al heul snel!!

Nog een snelle tip die ik van mijn zus kreeg: zwangerschapskleding in de aanbieding (vanaf donderdag) bij de Lidl met ook twee voedingstops voor tien euro: https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?id=144

Sethiwe hoe is het met jou/jullie??
Bedankt voor de tip. Die voedingsbhs en tops wil ik wel. Ik weet me geen raad met m'n borsten. Ik wil een zachte comfortabele bh maar ik wil ook steun. Qua maat zit alleen m'n ene bh van Anita goed, maar die heeft wel beugels en dat is hier in het ziekenhuis minder prettig.
pi_176525663
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ze deelde het mee omdat het haar opviel, zei ze. Ze zei dat ze ervoor had kunnen kiezen om niets te zeggen, maar dat ze dat niet eerlijk vond ten opzichte van ons.

Om eerlijk te zijn, had ik liever niets geweten. We wilden toch de NIPT doen, en die enige terughoudendheid tot we daar de uitslag van zouden hebben, was er al. Zeker gezien de historie met onze oudste was het ineens een keiharde flashback naar toen. Waar ik totaal niet op voorbereid was, want we kwamen niet voor een npm. En het optimisme dat ik aanvankelijk had maakt nu ook telkens plaats voor doemscenario's, net als toen. Want daar heb ik natuurlijk nu alle tijd voor, met nog twee weken wachttijd voor me.

Maar goed, ik snap haar redenen om het wel te vertellen ook wel.
Hmm, erg lastige situatie. Wist deze vk af van de vorige zwangerschap waar hetzelfde speelde?
Protège moi de mes désirs.
pi_176525677
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:20 schreef Aventura het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Die voedingsbhs en tops wil ik wel. Ik weet me geen raad met m'n borsten. Ik wil een zachte comfortabele bh maar ik wil ook steun. Qua maat zit alleen m'n ene bh van Anita goed, maar die heeft wel beugels en dat is hier in het ziekenhuis minder prettig.
Sportbh. O+ Zelfs met mijn maat een verademing.
Protège moi de mes désirs.
pi_176525828
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:58 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Man heeft uiteindelijk e.a. kunnen schuiven en kan nu dus zelf mee, gelukkig :). Hij heeft een collega in vertrouwen genomen en die handelt nu de klachtafspraak af (die collega was eigenlijk vrij) dus man kan later beginnen.
Wat fijn! :*
:)
pi_176525858
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:17 schreef Cassandra87 het volgende:
Even tussendoor. Ze doen het uitstekend, stolsel is gehalveerd. Gyn en vk waren optimistisch, geen verhoogd risico op miskraam meer *O* (althans wel iets hoger als bij een eenling maar niet hoger als elke andere tweeling zwangerschap)

Zo blij *O*

[ afbeelding ]
Wauw! O+ Dubbel zo prachtig. Wat ontzettend fijn voor jullie zeg. En wat is zo’n echo toch prachtig hè! :D
:)
pi_176525907
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:56 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat een mooie echo Cassandra O+ het ziet er zo lief uit samen!
En wat een goed nieuws over het stolsel!

Nou. Hoi :W
Ik ga noix in de prullenbak gooien. Ik had dus deze ochtend termijnecho, en ik kom wat verder uit dan vorige meting (klopt ook beter met mijn eigen verwachting): 11+0. Op zich was het allemaal mooi en kloppend qua lengte, beentjes, armpjes, hersenhelften, neusbotje, etc. Maar het is wel weer even een trip down memory lane.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spees ook al zo’n mooie echo. Bij een vriendin was het vijf werkdagen. Hoop dat de dagen een beetje snel voorbij gaan. :*
:)
pi_176525955
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:22 schreef Loj het volgende:
Super Spees!!!

Nou hier zit het waarschijnlijk niet goed. Er was wel iets te zien met een onregelmatige knipper, maar qua termijn zou het dan niet kloppen.

De vk zei eerlijk dat ze niet positief was, dus ik ook niet meer.

Over 2 weken terug en meteen naar de gyn, zo weinig vertrouwen had ze..
Ah Loj nee toch... :{ wat duurt dan 2 weken toch lang? :{ Verdomme zeg.
:)
pi_176526109
(Sorry zit weer op m’n mobiel.)

:@
:)
pi_176526135
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:50 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Wel iets meer. Tenminste, degenen die ik heb gezien/gevraagd waren 1000 en 1300. Ik zou het echt graag willen, net als een zwangerschapsshoot maar ik heb er gewoonweg het geld niet voor door verhuizing/verbouwing/babyuitzet. ;( Misschien dat die zwangerschapsshoot nog wel gaat lukken, daarvoor reken ik op ong 250 euro.
Wij waren ¤800 kwijt, inclusief tweede album en versnelde levering van 10 foto's voor het geboortekaartje. En dat was een beroepsfotograaf lid van zo'n geboortefotograaf-netwerk. Kortom, als je echt wil zou ik nog even verder zoeken. En ik was ook goedkoper tegen gekomen (maar die foto's vond ik qua stijl minder). Ik ben nog steeds heel blij met mijn foto's, het is een flinke smak geld maar ik vond dat het meer waard dan een nieuwe dure babykamer (die hebben ze dus 2e hands gekregen, al waren we anders waarschijnlijk voor Ikea gegaan. 2e/3e kind komt er toch wat bekaaid af ;) )

Skittles gefeliciteerd, hopelijk is het paniek om niks.

Loj, ik duim dat het een te vroege echo was!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176526208
Loj wat mocht je eigenlijk snel voor controle komen? Was daar een reden voor? (Of ben ik dat vergeten..)

Ik vind dat ik heel snel aan de beurt ben. 29 januari al! :o dan ben ik 7 weken.

De vorige keer was ik bij m’n eerste echo ruim 9 weken.
:)
pi_176526284
Dinsdag hebben we controle bij de VK. In principe alleen hartje luisteren. Doen ze echt geen echo op geslacht te bepalen als je het vraagt? Anders nog 3 weken wachten op 20 weken echo.

Waar baseren jullie de keuze voor kdv op? Vind het best lastig.
pi_176526337
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:48 schreef Blue_note het volgende:
Dinsdag hebben we controle bij de VK. In principe alleen hartje luisteren. Doen ze echt geen echo op geslacht te bepalen als je het vraagt? Anders nog 3 weken wachten op 20 weken echo.

Waar baseren jullie de keuze voor kdv op? Vind het best lastig.
Pretecho met geslachtsbepaling, wij hebben dat met 17 weken gedaan.
Kdv hebben we nog niet over nagedacht, ze blijft sowieso het eerste jaar thuis.
pi_176526386
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:50 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Pretecho met geslachtsbepaling, wij hebben dat met 17 weken gedaan.
Kdv hebben we nog niet over nagedacht, ze blijft sowieso het eerste jaar thuis.
Ja die pretecho klopt maar het echocentrum zit vol....Vol tot na de 20 weken echo.

Wij zijn in principe beide altijd thuis (we zijn beide al 'met pensioen' :D ), alleen willen we toch kdv voor de ontwikkeling en omgang met anderen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2018 19:52:55 ]
pi_176526504
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:41 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wij waren ¤800 kwijt, inclusief tweede album en versnelde levering van 10 foto's voor het geboortekaartje. En dat was een beroepsfotograaf lid van zo'n geboortefotograaf-netwerk. Kortom, als je echt wil zou ik nog even verder zoeken. En ik was ook goedkoper tegen gekomen (maar die foto's vond ik qua stijl minder). Ik ben nog steeds heel blij met mijn foto's, het is een flinke smak geld maar ik vond dat het meer waard dan een nieuwe dure babykamer (die hebben ze dus 2e hands gekregen, al waren we anders waarschijnlijk voor Ikea gegaan. 2e/3e kind komt er toch wat bekaaid af ;) )

Skittles gefeliciteerd, hopelijk is het paniek om niks.

Loj, ik duim dat het een te vroege echo was!
Ik panieker al bij het idee weer een baby te krijgen :o :o :o :o :o
  maandag 15 januari 2018 @ 19:57:50 #234
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176526516
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:52 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja die pretecho klopt maar het echocentrum zit vol....Vol tot na de 20 weken echo.

Wij zijn in principe beide altijd thuis (we zijn beide al 'met pensioen' :D ), alleen willen we toch kdv voor de ontwikkeling en omgang met anderen.
Dan kan je ook nog een peuterspeelzaal overwegen.
Dat is wat wij doen.

Toch de omgang, maar dan wat speelser (vind ik).
kdv is echt opvang.


En maakt de vk geen pretecho's bij jullie? hier namelijk wel, wisten wij eerst niet.
Dus je kan het proberen :P
pi_176526596
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:57 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dan kan je ook nog een peuterspeelzaal overwegen.
Dat is wat wij doen.

Toch de omgang, maar dan wat speelser (vind ik).
kdv is echt opvang.


En maakt de vk geen pretecho's bij jullie? hier namelijk wel, wisten wij eerst niet.
Dus je kan het proberen :P
Dat laatste zal ik eens vragen (ahh volgens de vrouw niet).

Vanmiddag bij een kdv geweest maar die vond ik toch vrij speels eerlijk gezegd. Ook wat pre educatieve zaken. Max 5 kindjes en 3 begeleiders. Best netjes allemaal.
pi_176526676
Btw: we willen graag ALLES in 1 keer aanschaffen bij 1 winkel (op wat accesoires en aankleding etc na).

Maar kun je nergens een afspraak maken zodat er iemand is die de tijd voor je heeft? Bij de kleinere zaakjes wel, maar die hebben dan weer niet alles.

Maar bij Babypark ofzo?
  maandag 15 januari 2018 @ 20:05:30 #237
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176526727
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:03 schreef Blue_note het volgende:
Btw: we willen graag ALLES in 1 keer aanschaffen bij 1 winkel (op wat accesoires en aankleding etc na).

Maar kun je nergens een afspraak maken zodat er iemand is die de tijd voor je heeft? Bij de kleinere zaakjes wel, maar die hebben dan weer niet alles.

Maar bij Babypark ofzo?
Bij de grotere Prenatal kan het sowieso, zag ik laatst in de winkel.
  maandag 15 januari 2018 @ 20:05:48 #238
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176526742
Prenatal heeft dat ook!

Edit: te laat :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176526788
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:52 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja die pretecho klopt maar het echocentrum zit vol....Vol tot na de 20 weken echo.

Wij zijn in principe beide altijd thuis (we zijn beide al 'met pensioen' :D ), alleen willen we toch kdv voor de ontwikkeling en omgang met anderen.
Ja hier zijn we naar Antwerpen gereden voor de pretecho.
Zoon mag straks 4 dagdelen naar de psz omdat zij allochtoon is maar wij gaan waarschijnlijk ook voor een kdv. In een witte buurt. Klinkt lullig maar is het niet.
pi_176526800
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:05 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Bij de grotere Prenatal kan het sowieso, zag ik laatst in de winkel.
Maar die hebben geen kamers toch :@ ?
pi_176526810
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:03 schreef Blue_note het volgende:
Btw: we willen graag ALLES in 1 keer aanschaffen bij 1 winkel (op wat accesoires en aankleding etc na).

Maar kun je nergens een afspraak maken zodat er iemand is die de tijd voor je heeft? Bij de kleinere zaakjes wel, maar die hebben dan weer niet alles.

Maar bij Babypark ofzo?
Online?
  maandag 15 januari 2018 @ 20:08:14 #242
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176526829
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:07 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maar die hebben geen kamers toch :@ ?
Jawel, iig de grote wel (zoals op Alexandrium).

Sowieso is het voor jullie dan misschien een goed idee die kant op te rijden, tenzij je in Friesland woont :P
Want daar in de buurt zit ook een baby-dump en een baby&tiener (waar je denk ik ook wel een afspraak kan maken).
Bij de laatste is de gehele bovenverdieping in kamertjes.
pi_176526945
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Jawel, iig de grote wel (zoals op Alexandrium).

Sowieso is het voor jullie dan misschien een goed idee die kant op te rijden, tenzij je in Friesland woont :P
Want daar in de buurt zit ook een baby-dump en een baby&tiener (waar je denk ik ook wel een afspraak kan maken).
Bij de laatste is de gehele bovenverdieping in kamertjes.
Niet Friesland, maar wel de andere kant op zeg maar :P
pi_176526961
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:07 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Online?
Ja, zou kunnen inderdaad. Maar wil sommige dingen toch nog even in het echt zien.
  maandag 15 januari 2018 @ 20:12:14 #245
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176526964
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:11 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Niet Friesland, maar wel de andere kant op zeg maar :P
Ah, maak je er een dagje uit van :D
pi_176526992
Vraagje tussendoor. Vk zei dat ik extra vitamine d moest slikken en visolie. Vis de gyn heb ik ijzertabletten en hogere dosis foliumzuur gekregen.
Ik heb bij Kruidvat vitamine d en visolie gehaald. Nu lees ik dat je beter vitaminen speciaal voor zwangeren kunt slikken. Is dit echt zo of kan ik de standaard slikken? Ijn multi vitamine voor zwangeren zit ook extra foliumzuur, dat zou dan dubbelop zijn?
pi_176527080
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:12 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja, zou kunnen inderdaad. Maar wil sommige dingen toch nog even in het echt zien.
Bedje, box, wieg hebben we online gekocht, wandelwagen en Maxi-Cosi en dergelijke accessoires als beddengoed enzovoort hebben we tijdens eindeloze vermoeiende winkelsessies gekocht.
Een kleine tip: Geef ze gewoon haar zin. Ook vind je het zelf lelijk.
Zwangere vrouwen zijn erg vermoeiend.
  maandag 15 januari 2018 @ 20:16:55 #248
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176527110
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:15 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Bedje, box, wieg hebben we online gekocht, wandelwagen en Maxi-Cosi en dergelijke accessoires als beddengoed enzovoort hebben we tijdens eindeloze vermoeiende winkelsessies gekocht.
Een kleine tip: Geef ze gewoon haar zin. Ook vind je het zelf lelijk.
Zwangere vrouwen zijn erg vermoeiend.
:D
pi_176527217
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:16 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

:D
Lach maar, ik weet beter.
Als vader heb je weinig in te brengen in die zwangerhormoontoestand
pi_176527265
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:15 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Bedje, box, wieg hebben we online gekocht, wandelwagen en Maxi-Cosi en dergelijke accessoires als beddengoed enzovoort hebben we tijdens eindeloze vermoeiende winkelsessies gekocht.
Een kleine tip: Geef ze gewoon haar zin. Ook vind je het zelf lelijk.
Zwangere vrouwen zijn erg vermoeiend.
_O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2018 20:23:07 ]
pi_176527288
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ah, maak je er een dagje uit van :D
Ik hou het in gedachte :D heb babypark eens gebeld. Lees alleen veel slechte verhalen over die winkels op FB.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2018 20:23:57 ]
  maandag 15 januari 2018 @ 20:25:32 #252
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176527327
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:23 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik hou het in gedachte :D heb babypark eens gebeld. Lees alleen veel slechte verhalen over die winkels op FB.
Ooit bij babypark Gouda geweest, nooit nog een keer.
Ze zijn erg duur (zelfde items zijn elders vaak goedkoper) en ik ben er sowieso niet zo van als een webwinkel op zondag 'gesloten' is :P
  maandag 15 januari 2018 @ 20:28:06 #253
409579 LuDann
All the way
pi_176527391
Ik had even wat gemist geloof ik, ik weet niet waar ik zit met mijn hoofd. Ben beetje ziek aan het worden geloof ik. Vandaar de lamlendigheid.

Spees, wat vervelend van de herhaling van zetten met betrekking tot de echo. Ik kan me voorstellen dat je je erg zorgen maakt. Hopelijk is de uitslag van de NIPT gewoon snel binnen en is het wat Wup zegt, hoort het bij je.

En Loj ook een vervelend bericht. Ik kan me voorstellen dat je je niet instelt op goed nieuws als het zo gebracht is door de VK. Maar goed, toch hoop ik met iedereen mee dat het toch goed blijkt te zitten natuurlijk.
pi_176527392
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:25 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ooit bij babypark Gouda geweest, nooit nog een keer.
Ze zijn erg duur (zelfde items zijn elders vaak goedkoper) en ik ben er sowieso niet zo van als een webwinkel op zondag 'gesloten' is :P
Ja dat laatste hoeft voor mij ook niet nee :D

Wat beviel je niet? Buiten de prijs?
  maandag 15 januari 2018 @ 20:32:49 #255
409579 LuDann
All the way
pi_176527526
Oh en die hormonen, ugh. Ik begin nu echt last te krijgen van het feit dat we nog niet alles op orde hebben voor de baby straks. De verbouwing is in principe af maar er moet nog geschoven worden met van alles. Er staat nog allerlei zooi op onze nieuwe slaapkamer boven en dat moet eerst opgeruimd voordat we een kledingkast kunnen aanschaffen. Dan pas kan onze kleding uit de kamer van Wolk, kan de kleding van Wolk uit de babykamer en kan ik de kast in de babykamer inrichten.

Vermoeid van dit alles is dat ik die troep dus niet zelf de trap kan afsjouwen en van man afhankelijk ben om dat te doen. En die is wel een beetje klaar met klussen inmiddels en heeft daar weinig trek meer in na een volle werkdag en werkweek. Het schiet dus niet erg op en daardoor kan ik me maar moeilijk ontspannen. -O-
pi_176527571
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:15 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Bedje, box, wieg hebben we online gekocht, wandelwagen en Maxi-Cosi en dergelijke accessoires als beddengoed enzovoort hebben we tijdens eindeloze vermoeiende winkelsessies gekocht.
Een kleine tip: Geef ze gewoon haar zin. Ook vind je het zelf lelijk.
Zwangere vrouwen zijn erg vermoeiend.
Hier was het toch echt mijn man die perse dát kamertje wilde, en dan die kleur op de muur en oja, in een loos pauzemoment had hij na wat onderzoek ook onze autostoel uitgekozen. O+ :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176527634
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:34 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Hier was het toch echt mijn man die perse dát kamertje wilde, en dan die kleur op de muur en oja, in een loos pauzemoment had hij na wat onderzoek ook onze autostoel uitgekozen. O+ :')
Doe mij zo'n vrouw..
  maandag 15 januari 2018 @ 20:38:29 #258
409579 LuDann
All the way
pi_176527672
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:34 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Hier was het toch echt mijn man die perse dát kamertje wilde, en dan die kleur op de muur en oja, in een loos pauzemoment had hij na wat onderzoek ook onze autostoel uitgekozen. O+ :')
Hier ook een man die perse een bepaalde kinderwagen wilde en een bepaalde autstoel met 5 puntsgordel (een onding vind ik, maar goed).
  maandag 15 januari 2018 @ 20:41:53 #259
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176527747
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:28 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja dat laatste hoeft voor mij ook niet nee :D

Wat beviel je niet? Buiten de prijs?
Sfeer denk ik.. maar ik ben sowieso geen fan van babywinkels.
Qua prijs is het toch vaak wel afzetterij.

Was 3 weken terug bij baby&tiener om een maxi cosi pebble aan te schaffen en sinds een tijdje doe ik even snel een prijsvergelijking via mn mobiel en exact hetzelfde model & kleur 50 euro goedkoper bij bol.com. Vind ik best een verschil en dan krijg ik het nog gratis thuis ook. En ik vind het aanbod in accessoires heel erg tegenvallen. De leuke lakentjes, dekentjes en prulletjes zijn meestal ook alleen online verkrijgbaar.
  maandag 15 januari 2018 @ 20:51:39 #260
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_176528021
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Vraagje tussendoor. Vk zei dat ik extra vitamine d moest slikken en visolie. Vis de gyn heb ik ijzertabletten en hogere dosis foliumzuur gekregen.
Ik heb bij Kruidvat vitamine d en visolie gehaald. Nu lees ik dat je beter vitaminen speciaal voor zwangeren kunt slikken. Is dit echt zo of kan ik de standaard slikken? Ijn multi vitamine voor zwangeren zit ook extra foliumzuur, dat zou dan dubbelop zijn?
De ijzertabletten kreeg ik ook via een arts in het ziekenhuis. Volgens de gyn was dat een ouderwets advies en mocht ik weer stoppen. Ook nooit problemen gehad met mijn heb. Ik moest multivitamine voor zwangeren slikken + extra foliumzuur ivm tweelingzwangerschap.
pi_176528231
Fijn van de goede echo Cassandra. Duimen dat de twee baby's groter mogen groeien en blijven zitten!

Spannend Loj, hopelijk gewoon net te vroeg voor een echo. Ruk is het wel die spanning!!

Gefeliciteerd Spees. Wat leuk een derde! Vervelend van de dikke nekplooi maar hopelijk loopt het met net zo'n sisser af als bij je oudste. Wel heel kut die onzekerheid..

Hier vandaag de termijnecho gehad. UD
Vooruitgezet naar 2 augustus. Donderdag hebben we de vlokkentest dus nog even in de spanning. Ze vond wel dat het er vandaag allemaal goed uitzag. Goede nekplooi en geen gekke vochtophopingen rond de baby.

[ Bericht 23% gewijzigd door Fien10 op 16-01-2018 02:12:56 ]
pi_176528503
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:56 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat een mooie echo Cassandra O+ het ziet er zo lief uit samen!
En wat een goed nieuws over het stolsel!

Nou. Hoi :W
Ik ga noix in de prullenbak gooien. Ik had dus deze ochtend termijnecho, en ik kom wat verder uit dan vorige meting (klopt ook beter met mijn eigen verwachting): 11+0. Op zich was het allemaal mooi en kloppend qua lengte, beentjes, armpjes, hersenhelften, neusbotje, etc. Maar het is wel weer even een trip down memory lane.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, dat had ik even volledig gemist :o

Nog zo’n leukerd, ommegot! O+

Edit: ik zie nu pas van de speknekkerij... wat een rot bericht zo, zeker als je er juist niet naar zocht. Hoop dat de tijd snel gaat en dat t allemaal idd gewoon goed is!

[ Bericht 2% gewijzigd door kwakz0r op 15-01-2018 21:20:59 ]
Kwak
  maandag 15 januari 2018 @ 21:07:31 #263
409579 LuDann
All the way
pi_176528535
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:58 schreef Fien10 het volgende:
Fijn van de goede echo Cassandra. Duimen dat de twee baby's groter mogen groeien en blijven zitten!

Spannend Loj, hopelijk gewoon net te vroeg voor een echo. Ruk is het wel die spanning!!

Gefeliciteerd Spees. Wat leuk een derde! Vervelend van de dikke nekplooi maar hopelijk loopt het met net zo'n sisser af als bij je oudste. Wel heel kut die onzekerheid..

Hier vandaag de termijnecho gehad. UD
Vooruitgezet naar 2 augustus. Donderdag hebben we de vlokkentest dus nog even in de spanning. Ze vond wel dat het er vandaag allemaal goed uitzag. Goede nekplooi en geen gekke vochtophopingen rond de baby.

Iemand nog zin in een goeie NUB? :+


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een meisje, denk ik! Als dat de nub is die ik zie en niet per ongeluk een beentje. :P Maar met deze termijn kan de nub nog veranderen, je moet eigenlijk nog een week of 2 wachten.
pi_176528834
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:07 schreef LuDann het volgende:

[..]

Een meisje, denk ik! Als dat de nub is die ik zie en niet per ongeluk een beentje. :P Maar met deze termijn kan de nub nog veranderen, je moet eigenlijk nog een week of 2 wachten.
Ja klopt. En de verloskundige geloofde er al helemaal niet in zei ze. Maar ze gaf wel aan dat dit echt de NUB is waar mensen t over hebben. Blijft toch leuk een beetje echo lezen en gokken.
pi_176528922
:W

Deze kloon had zondag een positieve test! En wil toch vast meeposten, hoewel ik denk ik na de echo (half februari, nog even geduld) pas uit de kast kom. Ben nu denk ik 4 a 5 weken.
pi_176529509
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Vraagje tussendoor. Vk zei dat ik extra vitamine d moest slikken en visolie. Vis de gyn heb ik ijzertabletten en hogere dosis foliumzuur gekregen.
Ik heb bij Kruidvat vitamine d en visolie gehaald. Nu lees ik dat je beter vitaminen speciaal voor zwangeren kunt slikken. Is dit echt zo of kan ik de standaard slikken? Ijn multi vitamine voor zwangeren zit ook extra foliumzuur, dat zou dan dubbelop zijn?
Visoliecapsules zijn niet bewezen effectief. Verse vis eten echter wel.
Multivitamines voegen niks toe aan een gezond en gevarieerd dieet, maar kunnen als je je houdt aan de dosering en niet tien verschillende supplementen slikt geen kwaad. In zwangerschapsvitamines zit meer foliumzuur en vit D en minder vitamine A.
Als je zwanger bent van een eenling is het advies om dagelijks tot 10 weken 400 mcg foliumzuur te gebruiken en de gehele zws 10mcg vitamine D.
Als je zwanger bent van een meerling is dat dubbele hoeveelheid foliumzuur hele zws en 10 mcg vitamine D.

Als je dus een zwangerschapsvitamine gebruikt, moet je daarnaast nog een tabletje foliumzuur slikken.
pi_176530473
Euh, even denken..

Cass, mooi plaatje zo! Fijn dat het stolsel kleiner wordt!

Spees, wat leuk! Hopelijk is de nek weer loos alarm, maar rot weer van de spanning..

Loj, wat rot! Maar waarom was ze precies negatief? Alleen door de grootte? Succes de komende weken :*

Verder weet ik het zo niet. Ik ben zo moe de laatste dagen.. vanmiddag eerder van het werk weg en dik 2 uur geslapen :@ Volgens mij ook alle spanning van de afgelopen twee maand. En nu het bekend is alle ‘oh fijn, nu lekker genieten!’ waarvan ik denk, zo’n feest is het nog niet.. kost allemaal wel veel energie (allemaal goed bedoeld natuurlijk, daar niet van) En m’n herniaklachten zijn weer erger geworden, dus dat schiet ook niks op zo :{
Nouja, zolang die kleine blijft groeien komt de rest ook wel weer goed :)
pi_176531271
Fijn Fien van de goede echo. Nog even spannend tot de vlokkentest.

Welkom zon_sterren :W

IMA, vervelend van je herniaklachten en de vermoeidheid. Spanning moet er vaak ook weer uit en kost allemaal energie, zeker die kleine laten groeien O+

Ik was/ben vandaag ook bizar moe van weinig werk. En ik denk alleen maar "hoezee *O* nog een symptoom" :') Iets met wacht maar :+ O-)
pi_176532181
Jeuzus wat gaat dit topic snel :D. Kennie bijhouden! Bijleespogingpost:

Jeej Cassandra, wat fijn!

Spees! Hadden we toch gelijk, een heel beweeglijk kindje ;). Wat balen van die opmerking, ik duim dat het niets is :*.

Loj dat is shit :{. Maar 5 weken is echt vroeg he? Ik duim nog even door dat het gewoon iets te vroeg was ok, sterkte de komende weken :*.

Fien fijn dat de echo goed was! Maarre je naam en verloskunde praktijk enz. staan op de echofoto, weet niet of je dat wil? Anders ff fotootje bewerken oid ;).

Welkom zon_sterren! Wordt druk in augustus/september.

Vervelend Lu, ik zou daar ook heel kriegel van worden :X. Kan je je man er niet op aanspreken? Dan maar hormonster, je hebt een excuus :P.

Ik weet niet precies hoe ver je bent IMA maar werden de vermoeidheidsklachten bij je 1e niet minder na de 16 weken? Ik hoop iig dat ze snel afnemen.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176534495
Welkom zon-sterren! Is het je eerste kind?

IMA, wat rot van de herniaklachten. Dat van die spanning die er nu uit lijkt te komen is wel herkenbaar.

LuDann, de laatste klusloodjes wegen ook zwaar. Hopelijk word je niet ziek.

Fien, wat fijn van de echo. Hopelijk is de vlokkentest ook goed.

Ik lig wakker sinds 2.15 uur. Alarm op de pomp en daarna lukte het niet meer om in slaap te komen. En dat terwijl ik op ben.
En ik twijfel over alles. We hebben nog geen naam maar alle opties van het lijstje zijn het misschien toch net niet. Moet nog eea aan het kamertje gebeuren. Moet de bakken met kleding, lakens en dekens nog uitzoeken en wassen. We hebben nog geen geboortekaartje uitgezocht. En ik ben pas 25 weken, ik weet het. Maar door alle ziekenhuisellende voel ik me een soort van opgejaagd.
Wat kan een mens het zichzelf toch moeilijk maken.... |:(
pi_176535280
Loj en Spees, beide een spannende tijd dus. Duimen draaien voor jullie!

LuDann, kan me goed voorstellen dat je dat vervelend vindt! Ik kan het al niet hebben als de wasmand maar een beetje gevuld is. Wel lekker van je dutje trouwens! Misschien dat je nu zo'n behoefte hebt aan slaap omdat je er nu pas aan toe kan geven?

Zon_sterren, welkom!

Malteser :* Alle zaken die je noemt die op je lijstje staan komen uiteindelijk echt goed, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo opgejaagd voelt. 's Nachts wakker liggen helpt ook echt niet voor een relaxte mindset. Hoe gaat het met Twix?

Bij mij gaat alles goed, gisteren wederom nare krampen gehad en vannacht slecht geslapen (wegens niet lekker liggen en verkouden peuter), maar buik is nu weer rustig. We hebben deze ochtend ons laatste cursusmomentje. Volgens mij gaan we nog even stilstaan bij de rol van mijn man en het vierde trimester. Ik ben benieuwd!
pi_176535423
Malteser :*

Wat is trouwens normaal qua termijn om een geboortekaartje te hebben? Wij hebben ook nog niks. :P
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 07:45:46 #273
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176535464
Die dingen komen wel goed Malteser. Wij hebben dat allemaal ook nog niet gedaan. Geboortekaartje kan ik me ook niet druk om maken, maar misschien ben ik daar wel makkelijk in. We maken er gewoon online eentje, paar proefdrukjes klaar. Dat kan echt binnen een week en vanuit je bed.
pi_176535652
Geboortekaartjes: Vorige keer ook pas later geregeld. Geloof dat ik bij 34/35 wat proefdrukken besteld heb toen.

Naam: Vorige keer knoop doorgehakt week voor de bevalling.

Kamer: Vorige keer was de kamer zo goed als af rond week 34. Lamp besteld in de kraamweek, omdat we toen het geslacht wisten.

Kortom: Het valt allemaal reuze mee deze keer maar voel ik me opgejaagd of gehaast. Vanmiddag weer controle, vorige controle moest ik blijven. Dat helpt ook niet mee in mijn hoofd.

Heb geloof ik gewoon mijn dag niet. En man droeg daar per ongeluk aan bij vanmorgen.
"Wil je ook even douchen?
Ja, graag!
Weet je, douche anders straks op je gemak, dan kan ik nu gewoon gaan werken."
Bied het dan niet aan flapdrol.

Nu Twix naar het kinderdagverblijf brengen en dan maar gewoon terug naar bed. Voor iedereen het beste vandaag.

OT: Twix gaat goed. Longontsteking helemaal weg, goed in zijn vel. Mijn dappere vriendje O+ .
  dinsdag 16 januari 2018 @ 08:24:54 #275
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176535770
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 08:10 schreef Malteser het volgende:

Wij vonden het kaartje bij lovz.nl.
Ik heb ontzettend last van nesting, dus alles moet klaar en schoon, schoner, schoonst.

En ik kan ook wel zeggen dat al die dingen goed gaan komen, maar dat heeft geen zin.
Je voelt je nu eenmaal gejaagd en dan helpt dat niet :P
Misschien gewoon lekker in bed duiken met een laptop of telefoon, je e dentifier en lekker proefkaartjes bestellen en babyspullen bekijken.
Dat is wat mij altijd helpt.
pi_176535906
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 08:10 schreef Malteser het volgende:

OT: Twix gaat goed. Longontsteking helemaal weg, goed in zijn vel. Mijn dappere vriendje O+ .
Supertwixie! Hoop dat je nog wat rust kan pakken, en succes met de controle!
pi_176536264
Bedankt voor het welkom allemaal! O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 05:17 schreef Malteser het volgende:
Welkom zon-sterren! Is het je eerste kind?
Nee, mijn tweede. Heb al een peuter rondlopen. :)
pi_176536573
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 09:10 schreef zon_sterren het volgende:
Bedankt voor het welkom allemaal! O+

[..]

Nee, mijn tweede. Heb al een peuter rondlopen. :)
Oeh, leuk! En heel benieuwd naar wie je bent.

Hoe voel je je?
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 09:34:05 #279
382129 crew  Donna
pi_176536596
Gefeliciteerd zon_sterren en welkom!

@Aventura, hoe was je nacht? Nog bellers op de zaal?
pi_176536607
Jagär, hoe is het met jou? Hoe bevalt het in jullie nieuwe land?

Aventura, hoe was je nacht?
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 09:36:47 #281
382129 crew  Donna
pi_176536630
Malteser ik snap wel dat je je gejaagd voelt. Je wordt toch een soort van geleefd door al die ziekenhuisbezoeken en ongemakken die je dan hebt. Maar rustig aan vandaag! :*
  dinsdag 16 januari 2018 @ 10:15:48 #282
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176537290
Goed nieuws, ik mag van de internist nu 2x per week m'n dagcurve prikken ipv elke dag. En het ctg was goed!
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 10:16:39 #283
382129 crew  Donna
pi_176537305
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:15 schreef Aventura het volgende:
Goed nieuws, ik mag van de internist nu 2x per week m'n dagcurve prikken ipv elke dag. En het ctg was goed!
Yes! *O*
  dinsdag 16 januari 2018 @ 10:37:36 #284
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176537762
Maar mensen wat een soap m'n kamergenoot zeg. Gillen als een speenvarken als ze: een prik krijgt, of bloedafname, of een thermometer in d'r reet. Of een fucking pil. 'ik hou niet van pilletjes en prikjes'. En de hele godganse dag bezoek rondom d'r bed. Kennelijk komt zij niet uit een omgeving waar mensen uhm.. Werken. En haar vriend of nou ja, vader van d'r kind heeft al 4 dochters (niet bij deze dame) en dit wordt ook een meid en hij gaat wel voor tot ie een zoon krijgt. Vertelde hij me vol trots. Oh my.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 10:39:05 #285
382129 crew  Donna
pi_176537785
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:37 schreef Aventura het volgende:
Maar mensen wat een soap m'n kamergenoot zeg. Gillen als een speenvarken als ze: een prik krijgt, of bloedafname, of een thermometer in d'r reet. Of een fucking pil. 'ik hou niet van pilletjes en prikjes'. En de hele godganse dag bezoek rondom d'r bed. Kennelijk komt zij niet uit een omgeving waar mensen uhm.. Werken. En haar vriend of nou ja, vader van d'r kind heeft al 4 dochters (niet bij deze dame) en dit wordt ook een meid en hij gaat wel voor tot ie een zoon krijgt. Vertelde hij me vol trots. Oh my.
Mooi volk. :X
pi_176537906
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:37 schreef Aventura het volgende:
Maar mensen wat een soap m'n kamergenoot zeg. Gillen als een speenvarken als ze: een prik krijgt, of bloedafname, of een thermometer in d'r reet. Of een fucking pil. 'ik hou niet van pilletjes en prikjes'. En de hele godganse dag bezoek rondom d'r bed. Kennelijk komt zij niet uit een omgeving waar mensen uhm.. Werken. En haar vriend of nou ja, vader van d'r kind heeft al 4 dochters (niet bij deze dame) en dit wordt ook een meid en hij gaat wel voor tot ie een zoon krijgt. Vertelde hij me vol trots. Oh my.
/ontlurkt

Zijn er geen bezoekuren op de afdeling waar je ligt Aventura?
Zoja, zou ik het toch even bespreken met de verpleegkundigen, die kunnen dan best het bezoek er op wijzen dat ze enkel op de vastgestelde tijden komen. Dan hoef je dat zelf niet te doen (wat vaak lastig is.)

Maar dat soort hysterische types zijn wel types waar je heel erg moe - al dan niet gillend gek - van wordt. En dan hoef ik ze normaal gesproken enkel te prikken en lig ik er niet eens naast.... :X
  dinsdag 16 januari 2018 @ 10:45:38 #287
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176537927
Wel een eyeopener op zich. Hoe ze zich door het oerwoud van voor hen onbegrijpelijke termen en situaties worstelen. Haar bloeddruk was 9 (ze bedoelde haar bloedglucose). Ze was op zoek naar haar gynaecoloog maar ze bedoelde haar maatschappelijk werker. Ze weet niet hoe haar onderzoeken heten of wat de uitslagen betekenen. Ze denkt dat haar gynaecoloog een verpleegkundige is. Ze drukt 10x per dag op d'r bel en wil dan sinaasappelsap. Het is echt net een kind! Ik stap echt even uit m'n eigen bubbel zo en krijg een heel andere kant van de maatschappij mee.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 10:59:30 #288
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176538229
Candaasje, er zijn bezoekuren maar voor directe familie zijn ze soepeler. Toch ga ik wel even zeggen dat ik er last van heb..
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 11:01:46 #289
382129 crew  Donna
pi_176538277
Ik denk dat het inderdaad goed is dat je er wat van zegt. Ik weet niet waarom zij daar ligt, maar jij hebt je rust wel nodig om mini goed te laten groeien. Misschien kunnen ze haar pairen met iemand die net zo irritant is. :7
pi_176538912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:01 schreef DonnaRush het volgende:
Ik denk dat het inderdaad goed is dat je er wat van zegt. Ik weet niet waarom zij daar ligt, maar jij hebt je rust wel nodig om mini goed te laten groeien. Misschien kunnen ze haar pairen met iemand die net zo irritant is. :7
En dan een verborgen camera ophangen zodat we mee kunnen gluren 8-)

Maar dat lijkt me wel echt onwijs frustrerend Avontura. Je kan daar ook niet echt weg natuurlijk. Hopelijk kunnen ze het bezoek een beetje inperken.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 11:36:16 #291
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176539057
Ik hoor nu net dat in elk geval die man een beperking heeft, dat dacht ik al wel. Ik hoop dat het allemaal een beetje goed komt met dit gezinnetje straks. Het lijkt me heel moeilijk allemaal voor ze.
pi_176539108
Malteser :* Hoop dat je nog even hebt kunnen slapen. En het is ook niet gek dat je je soms down voelt met hoe slecht jouw lichaam zich voelt. Hoop dat de controle vanmiddag goed is en je gewoon naar huis mag :*

Aventura, wat een soap. Wel afleiding van je eigen sores, maar zo kom je niet aan rust. Goed als je er wat van zegt tegen de verpleging. :* En wat fijn dat je minder dagcurves hoeft te prikken *O*
pi_176539118
Jeetje wat een soap Aventura. Ik zou gillend gek worden denk ik..

Malteser, relax komt allemaal goed. Maar ik snap je volkomen. Maar om je gerust te stellen: wij hebben ook nog geen naam, eerste pakje, geboortekaartjes of babykamer met accesoires. Mijn hormonen willen alles afhebben maar ik heb gewoon te weinig energie. Lijstje maken en 1 ding per keer. Fijn dat Twix het zo goed doet :) hopelijk is je controle gewoon goed!

Verder welkom aan nieuwe zwangeren! Wat veel nieuwe aanwas, leuk :)

Ik las nog iemand over geboortefotograaf. Ik vind dat dus echt geweldig, had het zo graag gewild! Man vond het onzin en te duur. Nouja te duur, prijzen zijn natuurlijk goed te verklaren alleen hij had het geld er niet voor over.
pi_176539427
Oh Aventura wat een chaos om je bed! Ik vind dat soort dingen aan de ene kant om te smullen maar aan de andere kant weer zo pijnlijk... Fijn dat het met jouw curves nu goed gaat!!

Malteser ik snap je stress... Kun je een lijstje maken met prioriteiten en dan die afwerken? (Oh dat zegt Songeur ook zie ik nu.) Heb je iig overzicht en kun je een mate van belangrijk meegeven. Hier 24 weken en de babykamer net mee begonnen (wand behangen en bedje staat, that’s it), geen geboortekaartje, nog niet voldoende kleertjes, nog geen verzorgingsspullen a la verschoonkussen etc, nog geen lakentjes eehhh.... Dus you’re not alone! Ik vind het ook wel leuk om die hoogtepuntjes te verspreiden over de zwangerschap. O+
Dit, dat, alles.
pi_176539975
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:39 schreef Songeur het volgende:
Jeetje wat een soap Aventura. Ik zou gillend gek worden denk ik..

Malteser, relax komt allemaal goed. Maar ik snap je volkomen. Maar om je gerust te stellen: wij hebben ook nog geen naam, eerste pakje, geboortekaartjes of babykamer met accesoires. Mijn hormonen willen alles afhebben maar ik heb gewoon te weinig energie. Lijstje maken en 1 ding per keer. Fijn dat Twix het zo goed doet :) hopelijk is je controle gewoon goed!

Verder welkom aan nieuwe zwangeren! Wat veel nieuwe aanwas, leuk :)

Ik las nog iemand over geboortefotograaf. Ik vind dat dus echt geweldig, had het zo graag gewild! Man vond het onzin en te duur. Nouja te duur, prijzen zijn natuurlijk goed te verklaren alleen hij had het geld er niet voor over.
OMG, een eerste pakje moeten we ook nog :o .
Lijstje is in de maak, first things first. Ik heb gewoon teveel tijd om te piekeren, dat is gewoon niet zo handig.
pi_176540080
Thanks voor alle support lieve dames.

Dat slapen lukte vanmorgen dus niet. Heb Twix weggebracht naar het kdv en ik was dus helemaal aangekleed/opgemaakt en dat maakt dat ik dan daarna niet terug in bed kan duiken. Maar nu heb ik net gedoucht en duik ik nu nog voor twee uurtjes mijn bed in. Daarna gynaecoloog en dan kan ik Twix alweer bijna gaan halen O+. Als ik niet hoef te blijven deze keer.


Aventura, jouw buurvrouw, man man man. Bijna blij dat ze hier echt alleen nog maar met eenpersoons kamers werken.

Geboortefotograaf, hier niet aan de orde. Had bij Twix een keizersnede en de verpleegkundige maakte prachtige foto's met onze camera. Als het deze keer weer zo mag gaan, ben ik heel blij. Kijk er zo fijn op terug en de foto's stralen die rustige sfeer ook uit ondanks kille OK.
pi_176540136
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:23 schreef Malteser het volgende:

[..]

OMG, een eerste pakje moeten we ook nog :o .
Lijstje is in de maak, first things first. Ik heb gewoon teveel tijd om te piekeren, dat is gewoon niet zo handig.
Het was niet mijn bedoeling om nog meer stress te veroorzaken hoor :P En inderdaad tijd is funest voor piekeren. Als ik een piekerdag heb zorg ik voor megaveel afleiding want anders maak ik mezelf gek. Dat is alleen niet zo makkelijk in jouw situatie.
pi_176540172
Ik dacht trouwens dat ik bijna geen kleertjes had voor baby. Bij het uitzoeken kwam ik erachter dat ik 14 jumpsuits heb in maat 56, iets zegt mij dat dat genoeg is :+
pi_176540239
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 09:31 schreef Malteser het volgende:

[..]

Oeh, leuk! En heel benieuwd naar wie je bent.

Hoe voel je je?
Heel blij, maar vooral een beetje onbestemd, haha. Was vergeten wat een niemandsland die eerste weken van zwangerschap zijn - je weet dat je zwanger bent, maar merkt er verder nog zo weinig van. Ik ben een beetje moe en heb gevoelige borsten, maar dat is het dan ook. Geen kwaaltjes ofzo verder. Hoewel de misselijkheid van de vorige keer wel uit mag blijven. :P Ik heb zin in de eerste echo's en de baby kunnen voelen, maar dat voelt gevoelsmatig nog zo ver weg.

En mijn hoofd loopt een beetje over, van alle dingen die we nu weer moeten gaan regelen. Terwijl dat natuurlijk helemaal niet nodig is, we hebben nog bijna negen maanden. 8)7
pi_176540512
Zon_sterren welkom, gefeliciteerd! :*

Malteser, deel je het lijstje ook met ons? Ik vergeet ook heel veel volgens mij. :P

Aventura, verschrikkelijk, zeg. Zeggen de verplegers er niks van?

Pfff, hier was gister de infoavond over bevallen in het ziekenhuis. Had 30 keer gekeken via mn telefoon op de site, maar zag nergens de data staan. Had gister toevallig nog een berichtje gestuurd. Was het dus gister. En de eerstvolgende is een week na m’n UD. :(
Ben even boos.

Zo RGW-gesprek. Moet even tot rust komen.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 12:58:19 #301
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176540688
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:34 schreef Songeur het volgende:
Ik dacht trouwens dat ik bijna geen kleertjes had voor baby. Bij het uitzoeken kwam ik erachter dat ik 14 jumpsuits heb in maat 56, iets zegt mij dat dat genoeg is :+
Genoeg bestaat niet. :{w :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')