abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:43:46 #1
400021 Faraday01
Inducing, Biatlonfan
pi_176450061
registreer om deze reclame te verbergen
Het enige topic wat ik over deze sporten kon vinden is inmiddels een jaar of 8 oud, dus een nieuw topic is wel op zijn plaats denk ik, zeker zo richting de Spelen in Sochi :)

Ik moet er wel gelijk bij zeggen dat ik de sporten niet op de voet volg, maar af en toe kijk ik het, en het zijn allemaal toch erg mooie sporten om te zien.
Het lijkt me ook een prima plek om zo de prestaties van de Nederlanders in de gaten te houden, zodat ze al wat bekender zijn tegen de tijd dat we naar de wedstrijden in Sochi zitten te kijken *O*
Bijkomend voordeel is dat we dan ook de toppers al een beetje kennen, ik probeer hier in elk geval de uitslagen van de belangrijkste wedstrijden te plaatsen.

Bij deze sporten is het zo dat er bij wedstrijden 2 runs afgewerkt worden, waarbij de tijden bij elkaar opgeteld worden. Uiteraard wint de snelste totale tijd.

Veel mensen weten het verschil niet tussen rodelen en skeleton, om dat even uit de wereld te helpen: bij het rodelen ligt men op de rug op de slee, terwijl je bij het skeleton juist op je buik, dus head-first, naar beneden gaat.

Rodelen

armin-zoeggeler-514.jpg

Het rodelen bij de mannen wordt gedomineerd door Duitsland, na 4 van de 9 wedstrijden bij de singles staan er Duitsers op de plaatsen 1, 2, 4 en 5 in de World Cup, met Felix Loch op kop. Alleen de Rus Albert Demchenko weet zich daartussen staande te houden. Noemenswaardig is ook de nummer 6, de Italiaanse legende Armin ZŲggeler, 2-voudig Olympisch kampioen, 6-voudig wereldkampioen en 10-voudig winnaar van de World Cup, en dat allemaal alleen maar bij de singles.
De doubles worden alleen door de mannen gedaan, daar gaan de Duitsers Wendl en Arlt aan de leiding, zij wonnen tot nu toe alle wedstrijden.
Voor Nederland probeert Dirk Jongkind zich via de Nations Cup te kwalificeren voor de World Cup (als ik het goed begrijp worden die wedstrijden vlak voor de World Cup gehouden, en hoeft alleen de top-15 van de World Cup zich niet te kwalificeren), tot nu toe nog zonder succes.

Bij de vrouwen is hetzelfde beeld zichtbaar, de Duitse dames staan op 1, 2 en 3, aangevoerd door Natalie Geisenberger.
Ergens onderaan staan Melanie en Janika Heinzelmaier namens BelgiŽ, zij hebben allebei alleen meegedaan bij de eerste wedstrijd in Igls. Ik heb nog niks over ze kunnen vinden, echter kwam ik tijdens het zoeken wel een zus van hun tegen, Katrin Heinzelmaier. Zij is ongeveer 16 jaar jong, geboren in Oostenrijk en heeft al namens BelgiŽ meegedaan aan de World Cup (ook alleen in Igls). Bij dit seizoen zie ik haar staan in de stand om de Junior World Cup, met een DNF en een 23e plaats, echter wel voor Oostenrijk.
Als iemand meer informatie heeft over de zussen Heinzelmaier, hoor ik het graag. Anders ga ik zelf ook nog wel even zoeken :)

Skeleton

Kimber-Martins-Dukurs.jpeg

De beste atleet bij de mannen is op dit moment de Let Martins Dukurs, winnaar van het zilver in Vancouver, wereldkampioen bij de laatste twee WK's en hij won de drie vorige seizoenen in de World Cup. Ook dit jaar gaat hij weer aan de leiding, hij won vier van de vijf wedstrijden en eindigde een keer als tweede. De enigen die enigszins (relatief gezien) in de buurt kunnen blijven zijn de Rus Tretjyakov en de oudere broer van Dukurs, Tomass.
Er staan 2 Nederlanders in de ranking, Gert Koetje (die vandaag zijn 23e verjaardag viert *O*) en Lars Arts, beiden doen doorgaans een niveau lager mee dan de World Cup.
Tot een tijd terug hadden we ook nog Peter van Wees die met zijn busje van wedstrijd naar wedstrijd trok, zo nu en dan met de Amerikanen op kon trekken en regelmatig in de top-25 terechtkwam.

Bij de vrouwen zit het iets dichter bij elkaar. De Duitse Marion Thees staat vrij ruim op kop, maar daarachter zitten de Engelse Yarnold, de Duitse Huber, de Amerikaanse Uhlaender en de Canadese Reid niet ver van elkaar af.
Voor Nederland doet Joska le Contť mee in de World Cup, en zeker niet onverdienstelijk. Na 6 wedstrijden staat ze nu op een knappe 17e plaats. Beste plaats is tot nu toe de 11e plek in Whistler, top-8 zal ze een keer moeten halen om naar de Spelen te mogen, dit zou best mogelijk kunnen zijn :)

BobsleeŽn

940-zubkov-8col.jpg

Bij de mannen tweemansbob gaat het team van de Amerikaan Steven Holcomb aan de leiding in de World Cup, nadat ze de eerste drie wedstrijden wisten te winnen. Hij wordt gevolgd door de rus Alexander Zubkov en de Canadees Lyndon Rush. Vooral achter Holcomb zit alles bijzonder dicht bij elkaar.
Er staan twee Nederlanders in de stand om de World Cup, aangevoerd door Edwin van Calker op de 20e plaats. Als je je bedenkt dat hij er in Whistler niet bij was (ja, dat is inderdaad de baan waar hij tijdens de Spelen in 2010 toch niet naar beneden ging) is dat een knappe prestatie, dit seizoen heeft zijn team al een 6e en een 9e plek gehaald.
Op de 25e plek staat Ivo de Bruin, die het seizoen begon met een 11e plek in zowel Lake Placid als in Park City.

Bij de viermansbob zien we grofweg dezelfde namen, Zubkov gaat hier ruim aan de leiding, hij won de eerste vier wedstrijden en werd een keer tweede. Hij wordt gevolgd door Holcomb en de Duitsers Arndt en Machata.
Edwin van Calker staat hier op een 38e plek, echter begon hij het seizoen wel knap met twee 11e plaatsen. Ivo de Bruin staat hier op de 61e plaats.

Tot slot het onderdeel waarop Nederland in principe de meeste kans heeft op succes, de tweemansbob bij de vrouwen (volgens mij noemt men het niet de tweevrouwsbob :+).
Ruim aan kop gaat hier de Canadese Kailie Humphries, zij werd met haar team vandaag voor het eerst verslagen, derde, nadat ze de eerste vijf wedstrijden wist te winnen. Ze wordt gevolgd door de Duitse vrouwen Sandra Kiriasis en Cathleen Martini.
Maar nu komt het, op de zesde (!) plaats staat onze eigen Esmť Kamphuis. Op de Olympische baan van Whistler werd ze al vierde dit seizoen, en vandaag wist ze dat in Altenberg te herhalen. Zij is dus zeker in staat om zich gewoon tussen de wereldtop te vestigen, eigenlijk is ze daar zelfs al een beetje een onderdeel van _O_

Zo is het uiteindelijk een erg lang verhaal geworden zie ik nu, maar ik heb in de tijd dat ik hiermee bezig ben geweest zelf al een boel opgestoken over wat op het moment grofweg de krachtsverhoudingen zijn in de verschillende disciplines, iets wat ik anders richting Sochi toch wel zou doen. Nu kan iemand anders zich alvast die moeite besparen :+

Als iemand aanvullingen/opmerkingen/resultaten etc. heeft, posten *O*
En voor vragen over de sport ben ik denk ik niet echt de juiste persoon (ik ben absoluut geen kenner), maar ik zou zeggen, stel ze gewoon en wie weet komt er iemand langs die het wel weet. En anders gaan we gewoon even zoeken :+
pi_176450076
Ik krijg tegenstrijdige berichten :'(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176450077
Wel jammer dat Anna niet even 3 honderste sneller kon.
pi_176450084
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:44 schreef Columbiafan het volgende:
Wel jammer dat Anna niet even 3 honderste sneller kon.
Snap je het dramatische toontje in het vorige topic al? :P
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176450098
Hermann :D
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:45:56 #6
400021 Faraday01
Inducing, Biatlonfan
pi_176450104
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hopen dat NOCNSF het verstand gebruikt en haar laat gaan
pi_176450115
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat moet er nu gebeuren voor een OS ticket? Crashes bij de laatste deelnemers? Menselijkheid bij het NOC? Rekening houden met Nikitina? Rekening houden met die "onregelmatige run"?
pi_176450128
Jullie zijn niet erg goed in de meelezers op de hoogte houden _O-
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_176450132
Flock zou me niets verbazen mocht ze een enorme fout maken.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:47:23 #10
400021 Faraday01
Inducing, Biatlonfan
pi_176450138
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:47 schreef Nattekat het volgende:
Jullie zijn niet erg goed in de meelezers op de hoogte houden _O-
ze haalt het niet
pi_176450144
Bizar close deze wedstrijd.
pi_176450148
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:46 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Wat moet er nu gebeuren voor een OS ticket? Crashes bij de laatste deelnemers? Menselijkheid bij het NOC? Rekening houden met Nikitina? Rekening houden met die "onregelmatige run"?
Als NOC Nikitina buiten de stand laat is het volgens mij allemaal in orde. Maar ja, geen idee waarom ze dat zouden doen, want Nikitina heeft haar punten ook gewoon verdiend. Ze zouden een Hermann er ook niet buiten laten als die door bijvoorbeeld Duitse eisen niet mee zou mogen doen.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:49:12 #13
400021 Faraday01
Inducing, Biatlonfan
pi_176450169
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als NOC Nikitina buiten de stand laat is het volgens mij allemaal in orde. Maar ja, geen idee waarom ze dat zouden doen, want Nikitina heeft haar punten ook gewoon verdiend. Ze zouden een Hermann er ook niet buiten laten als die door bijvoorbeeld Duitse eisen niet mee zou mogen doen.
ze zouden haar vooral moet afvaardigen omdat ze potentie heeft en het goed voor NL is dat deze sport ook in beeld komt voor de toekomst maar niet omdat Nikitina al dan niet mee gaat doen afhankelijk van het CAS oid
pi_176450187
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

ze zouden haar vooral moet afvaardigen omdat ze potentie heeft en het goed voor NL is dat deze sport ook in beeld komt voor de toekomst maar niet omdat Nikitina al dan niet mee gaat doen afhankelijk van het CAS oid
Klopt, maar dan moet je dat eerder in de regels vaststellen. Een eis neerzetten, iemand die eis niet zien halen en dan denken "ah joh, laat die eis maar zitten ook eigenlijk" is ook een beetje raar en schept een onhandig precedent lijkt me.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:50:08 #15
400021 Faraday01
Inducing, Biatlonfan
pi_176450190
Flock wint ruim
pi_176450191
Flock _O_
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176450198
Flock en Rahneva zijn bizarre atletes.
pi_176450207
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:50 schreef heywoodu het volgende:
Flock _O_
Flock en Kim naar de OS?
pi_176450208
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:50 schreef Columbiafan het volgende:
Flock en Rahneva zijn bizarre atletes.
Flock is bizar wisselvallig trouwens :D
pi_176450209
Wel een lesje omgaan met druk van Flock.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176450211
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:47 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

ze haalt het niet
Kutleven :{
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_176450216
quote:
Wel een lesje omgaan met druk van Flock.
Dat viel me wel een beetje tegen van Kimberley, mag ik dat zeggen?
pi_176450217
quote:

[..]

Klopt, maar dan moet je dat eerder in de regels vaststellen. Een eis neerzetten, iemand die eis niet zien halen en dan denken "ah joh, laat die eis maar zitten ook eigenlijk" is ook een beetje raar en schept een onhandig precedent lijkt me.
Daarom verwacht ik ook niet dat ze gaat.

Hoogstens als ze alsnog die wedstrijd van een aantal weken geleden schrappen, maar weet niet welke positie ze dan zou hebben?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:51:48 #24
400021 Faraday01
Inducing, Biatlonfan
pi_176450230
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:50 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Flock en Kim naar de OS?
Gezien de reputatie van NOCNSF geef ik Kimberley niet veel kans
pi_176450231
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:51 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Dat viel me wel een beetje tegen van Kimberley, mag ik dat zeggen?
Ik denk dat ze daar zelf ook wel zo over denkt, nu ineens 20e worden op het moment dat de druk er volle bak op staat..
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176450236
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Gezien de reputatie van NOCNSF geef ik Kimberley niet veel kans
Meylemans bedoel ik :D
pi_176450248
Waarom is Lelde hier niet gestart?
pi_176450249
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:51 schreef franklop het volgende:

[..]

Daarom verwacht ik ook niet dat ze gaat.

Hoogstens als ze alsnog die wedstrijd van een aantal weken geleden schrappen, maar weet niet welke positie ze dan zou hebben?
Ik zie ze er wel voor aan om dat wťl te doen als zo'n rare/oneerlijke wedstrijd positief uitpakt (zoals hoe Marvin van Heek keihard genaaid werd), maar niet als het negatief uitpakt :')
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176450266
Zonde zeg, ik vind nog steeds dat NOC*NSF haar zou moeten laten gaan, zeker in dit soort sporten die niet veel aandacht krijgen zou NOC*NSF een aanmoedigende rol moeten hebben. Eigenlijk vind ik dat je een LeConte ook moet sturen, maar ik weet niet of Nederland twee startplekken heeft?
Op maandag voel ik me als Robinson CrusoŽ: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_176450269
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik zie ze er wel voor aan om dat wťl te doen als zo'n rare/oneerlijke wedstrijd positief uitpakt (zoals hoe Marvin van Heek keihard genaaid werd), maar niet als het negatief uitpakt :')
Jij kan vast wel uitrekenen waar ze zonder die wedstrijd zou staan :+
pi_176450288
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:54 schreef TheVulture het volgende:
Zonde zeg, ik vind nog steeds dat NOC*NSF haar zou moeten laten gaan, zeker in dit soort sporten die niet veel aandacht krijgen zou NOC*NSF een aanmoedigende rol moeten hebben. Eigenlijk vind ik dat je een LeConte ook moet sturen, maar ik weet niet of Nederland twee startplekken heeft?
:Y

Als een van de zes toplanden.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176450299
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:54 schreef franklop het volgende:

[..]

Jij kan vast wel uitrekenen waar ze zonder die wedstrijd zou staan :+
Dat kan ik inderdaad, de vraag is of ik dat ga doen :P
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176450313
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat kan ik inderdaad, de vraag is of ik dat ga doen :P
Het is niet de vraag of je het doet. De vraag is wanneer je het klaar hebt.
pi_176450319
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als een van de zes toplanden.
Kun je nagaan, dan hoor je toch gewoon bij de wereldtop maar nee, NOC*NSF moet weer allerlei potentieel zien, zo wordt het nooit wat met de andere wintersporten naast het schaatsen
pi_176450335
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:56 schreef franklop het volgende:

[..]

Het is niet de vraag of je het doet. De vraag is wanneer je het klaar hebt.
Eerst even wachten tot St Moritz in de uitslag staat, anders kan ik dat er daarna weer handmatig bij op gaan tellen en dat schiet niet op :+
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176450346
Ik word hier wel een beetje MAD van, jarenlang heeft het BOIC gelijkaardige grapjes uitgehaald.
pi_176450367
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:58 schreef Columbiafan het volgende:
Ik word hier wel een beetje MAD van, jarenlang heeft het BOIC gelijkaardige grapjes uitgehaald.
Tja regels zijn regels he. Anders blijf je bezig. Kimberley heeft het zelf laten leggen.
pi_176450373
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eerst even wachten tot St Moritz in de uitslag staat, anders kan ik dat er daarna weer handmatig bij op gaan tellen en dat schiet niet op :+
Gewoon doen.
100.000 katjes
Er eens op uit?
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:00:24 #39
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176450385
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Omdat doping
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:01:43 #40
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176450407
Bij enigszins obscure sporten wat skeleton is in Nederland moet je gewoon elke kans grijpen als niveau daarnaar is, wat zo is bij Bos, dan moet je ze gewoon lekker erheen sturen. Aandacht op TV zal het sport ook goed doen.
pi_176450412
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:59 schreef franklop het volgende:

[..]

Tja regels zijn regels he. Anders blijf je bezig. Kimberley heeft het zelf laten leggen.
Tuurlijk, alleen zijn de regels te streng. :D
pi_176450413
Waarom zou Nikitina uit de stand moeten :?
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_176450435
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:02 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Tuurlijk, alleen zijn de regels te streng. :D
En gigantisch krom. Bij het snowboarden kan je 40e eindigen en nog naar de Spelen kunnen. Als je maar 2 goede noteringen hebt.
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_176450436
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij enigszins obscure sporten wat skeleton is in Nederland moet je gewoon elke kans grijpen als niveau daarnaar is, wat zo is bij Bos, dan moet je ze gewoon lekker erheen sturen. Aandacht op TV zal het sport ook goed doen.
Helemaal mee eens, maar dat moet je vooraf aangeven, het is gewoon lastig als je dat nu achteraf gaat veranderen omdat het dan even beter uitkomt.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176450445
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:02 schreef Nattekat het volgende:
Mag niet meedoen aan de OS.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:04:09 #46
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176450461
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:02 schreef Nattekat het volgende:
Je weet niet wat IOC heeft bepaald over de Russen?
pi_176450471
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:03 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Mag niet meedoen aan de OS.
En dat is relevant voor de stand in de World Cup omdat...?
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_176450473
Hoe zat dat alweer met Le Contť voor Sochi?
pi_176450486
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het de basis is om te bepalen wie naar die OS gaan?
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:07:37 #50
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176450537
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:04 schreef Columbiafan het volgende:
Hoe zat dat alweer met Le Contť voor Sochi?
Volgens mij volstrekt kansloos
pi_176450546
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat ze wel in de world cup staat, maar niet naar de Spelen mag.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:09:13 #52
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176450563
Nattekrant ;(
pi_176450589
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:05 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Het de basis is om te bepalen wie naar die OS gaan?
Maar het heeft niets te maken met de Nederlandse eis.
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_176450615
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar het heeft niets te maken met de Nederlandse eis.
In zekere zin wel, als Nikitina aan de dope zit hoort ze feitelijk niet meer mee te doen, en dan had ze ook niet voor Bos gestaan in de stand...
pi_176450641
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

In zekere zin wel, als Nikitina aan de dope zit hoort ze feitelijk niet meer mee te doen, en dan had ze ook niet voor Bos gestaan in de stand...
Dan moet de bond haar uit de ranglijst halen.
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_176450645
Maar goed, het kan best zijn dat ze haar beroep bij het CAS wint
pi_176450689
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nou ja, dat aan de dope zitten gaat over vier jaar geleden, niet over nu. Ze hoort feitelijk van 2014-2016 niet meegedaan te hebben dan.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176450694
Zonder Winterberg zou Bos 10e staan.

LŲlling 1178
Hermann 1110
Vathje 11108
Nikitina 994
Rahneva 976
Deas 968
Channell 922
Flock 870
Meylemans 816
Bos 772
Yarnold 732
Priedulena 712

Fernstšdt 672
Wesenberg 650
Uhlaender 648
Le Contť 584
Gilardoni 574
Narracott 570
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176450723
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:15 schreef heywoodu het volgende:

LŲlling 1178
Hermann 1110
Vathje 11108
Nikitina 994
Rahneva 976
Deas 968
Channell 922
Flock 870
Meylemans 816
Bos 772
Yarnold 732
Priedulena 712

Fernstšdt 672
Wesenberg 650
Uhlaender 648
Le Contť 584
Gilardoni 574
Narracott 570
Waarom tellen we Winterberg nog mee dan?
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_176450730
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:15 schreef heywoodu het volgende:

LŲlling 1178
Hermann 1110
Vathje 11108
Nikitina 994
Rahneva 976
Deas 968
Channell 922
Flock 870
Meylemans 816
Bos 772
Yarnold 732
Priedulena 712

Fernstšdt 672
Wesenberg 650
Uhlaender 648
Le Contť 584
Gilardoni 574
Narracott 570
Lijkt me genoeg reden om haar toch te sturen, al laat ze het vandaag wel volledig liggen natuurlijk
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:18:19 #61
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176450743
Hoeveel mogen er eigenlijk in totaal meedoen aan skeleton op OWS. Is er een maximum aantal deelnemers?
pi_176450751
Deze wanprestatie vandaag maakt het toch allemaal wel een beetje somberder.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:19:18 #63
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176450763
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:18 schreef Columbiafan het volgende:
Deze wanprestatie vandaag maakt het toch allemaal wel een beetje somberder.
Mag iemand geen off-day hebben? Of een baan die haar niet ligt?
pi_176450765
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Lijkt me genoeg reden om haar toch te sturen, al laat ze het vandaag wel volledig liggen natuurlijk
En dat pleit niet echt voor haar.
pi_176450767
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoeveel mogen er eigenlijk in totaal meedoen aan skeleton op OWS. Is er een maximum aantal deelnemers?
Dertig mannen, twintig vrouwen.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176450768
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik hoorde 20 zeggen op de stream
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:22:09 #67
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176450808
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ohh :{ Nederland weer met zn fantastische eisen altijd _O_
pi_176450898
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ohh :{ Nederland weer met zn fantastische eisen altijd _O_
Ik snap ook echt niet waarom Nederland niet gewoon de internationale eisen voldoende vindt bij de overige Wintersporten... ik snap dat je geen sportieve toeristen op de Spelen wil hebben, maar dit zijn gewoon topsporters die in hun sport bij de wereldtop horen...
pi_176450912
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

20 is erg weinig, toplanden mogen er desondanks 3 afvaardigen?
pi_176450922
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:28 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

20 is erg weinig, toplanden mogen er desondanks 3 afvaardigen?
De twee toplanden ja :P
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:29:22 #71
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176450931
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik snap ook echt niet waarom Nederland niet gewoon de internationale eisen voldoende vindt bij de overige Wintersporten... ik snap dat je geen sportieve toeristen op de Spelen wil hebben, maar dit zijn gewoon topsporters die in hun sport bij de wereldtop horen...
Jeps... Voor zulke sporten is exposure zo belangrijk. Komen op TV op OWS levert mogelijk sponsoren op, jeugd ziet het en wil het misschien ook doen enz enz...

Ipv dat te laten tegenhouden doordat ze 1 plek te laag staat op ranglijst..
pi_176450933
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De twee toplanden ja :P
Duitsland en Canada?
  Redactie Sport vrijdag 12 januari 2018 @ 12:32:45 #73
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_176450976
Als ik het bericht op de NOS lees is de kans wel aanwezig dat ze 'gewoon' aangewezen wordt toch?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_176451031
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:32 schreef DeLuna het volgende:
Als ik het bericht op de NOS lees is de kans wel aanwezig dat ze 'gewoon' aangewezen wordt toch?
de bond en NOC*NSF gaan in ieder geval in gesprek. Dus wordt afwachten.
pi_176451055
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:29 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Duitsland en Canada?
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176451421
Op de radio melden ze gewoon dat ze niet heengaat :'). Fake news.
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
pi_176451466
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:02 schreef Pino112 het volgende:
Op de radio melden ze gewoon dat ze niet heengaat :'). Fake news.
Q music zeker?
  Redactie Sport vrijdag 12 januari 2018 @ 13:06:41 #78
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_176451493
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:04 schreef franklop het volgende:

[..]

Q music zeker?
Ik dacht dat hij op vrijdag altijd Veronica luisterde
  vrijdag 12 januari 2018 @ 13:08:04 #79
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176451523
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:06 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Zo in een sleur dat je precies weet wat hij elke vrijdag doet ;(
  Redactie Sport vrijdag 12 januari 2018 @ 13:09:27 #80
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_176451546
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Zo in een sleur dat je precies weet wat hij elke vrijdag doet ;(
Radiosleur op zijn werk ja, doe ik niks aan.
pi_176451587
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:09 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Radiosleur op zijn werk ja, doe ik niks aan.
Jullie zijn een koppel? :D
pi_176451595
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:12 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Dat niet weten :')

DePino is een FOK!begrip ja
pi_176451603
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:12 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat niet weten :')
Ik kom nooit buiten SPT.
pi_176451622
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:13 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Ik kom nooit buiten SPT.
Het komt ook vanuit SPT eigenlijk :o

Iemand haalde ze vanuit daar naar FOK!sport toe en toen is de liefde gaan bloeien
pi_176451649
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:14 schreef franklop het volgende:

[..]

Het komt ook vanuit SPT eigenlijk :o

Iemand haalde ze vanuit daar naar FOK!sport toe en toen is de liefde gaan bloeien
:D
  Redactie Sport vrijdag 12 januari 2018 @ 13:15:33 #86
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_176451657
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:12 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

In april alweer 4 jaar ja.
  Redactie Sport vrijdag 12 januari 2018 @ 13:16:13 #87
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_176451669
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:15 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

:D
"Iemand"

Hij bedoelt zichzelf.
pi_176451670
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:15 schreef DeLuna het volgende:

[..]

In april alweer 4 jaar ja.
Nou, proficiat dan maar! Dat ik dit gemist heb. _O-
pi_176451710
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:16 schreef DeLuna het volgende:

[..]

"Iemand"

Hij bedoelt zichzelf.
Nu je het zegt!

Verwacht nog steeds dat ik als ere-gast op jullie bruiloft mag verschijnen
  vrijdag 12 januari 2018 @ 13:19:33 #90
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176451739
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:18 schreef franklop het volgende:

[..]

Nu je het zegt!

Verwacht nog steeds dat ik als ere-gast op jullie bruiloft mag verschijnen
Laat ze een kind naar je vernoemen :P
pi_176451756
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:06 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Goedzo.
❤ DeLuna ❤
-------
pi_176451759
Columbiafan :') Lekker bezig.
❤ DeLuna ❤
-------
pi_176451861
Yun haalt weer eens gruwelijk uit in de eerste run _O_
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176452176
Bos was schijnbaar niet fit vandaag, vandaar de slechte klassering.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 13:52:01 #95
400021 Faraday01
Inducing, Biatlonfan
pi_176452211
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:26 schreef heywoodu het volgende:
beetje slowchat doorbreken met een sport post :o
pi_176452341
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:36 schreef franklop het volgende:

[..]

de bond en NOC*NSF gaan in ieder geval in gesprek. Dus wordt afwachten.
Bos geeft net aan dat ze nog wel kansen ziet vanwege Nikitina/3e plaats vorig jaar in Korea toen ook 13e stond in de World Cup/Winterberg.

Verder tevreden over vandaag, maar doordat ze niet topfit was kon ze gewoon niet snel genoeg starten.
pi_176452565
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Bos geeft net aan dat ze nog wel kansen ziet vanwege Nikitina/3e plaats vorig jaar in Korea toen ook 13e stond in de World Cup/Winterberg.

Verder tevreden over vandaag, maar doordat ze niet topfit was kon ze gewoon niet snel genoeg starten.
Die foutjes bij de start hielpen ook niet echt lijkt me.
pi_176452600
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:26 schreef heywoodu het volgende:
Dukurs gaat dus voor de derde opeenvolgende keer geklopt worden door een thuisrijder op de OS? :D Benieuwd wie van de Chineesjes in 2022 gaat schroeien.
pi_176452648
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:14 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Dukurs gaat dus voor de derde opeenvolgende keer geklopt worden door een thuisrijder op de OS? :D Benieuwd wie van de Chineesjes in 2022 gaat schroeien.
Geng Wenqiang :Y
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176454895
Start Hansin Lee ook op de OS?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')