abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176448282
Over 2 weken is het zover, dan is het precies een jaar geleden dat ik mijn vader heb gezien.

Ons laatste gesprek op whatsapp, ging erover dat ik langs moest komen, want hij had een aantal adviezen voor mij. Hier heb ik voor bedankt, want die adviezen ken ik. Voornamelijk dat ik moet zorgen dat ik een groter huis krijg, want vriendin is zwanger; koop toch een fatsoenlijke auto (Rij idd een oudere auto, maar rij liever oud en groot, dan nieuw en een een C1 :')) etc.

Wij hebben altijd gebotst op die manier, ik geef niet zoveel om materiële zaken, ik ben gelukkig in ons appartement, geef het geld veel liever uit aan dagjes weg en uit eten enzo.

Toen ik bedankte voor die adviezen, werd mij veel succes gewenst (wut :? ). En that's it.

Ik hoorde op mijn verjaardag niets (was normaal sinds mijn ouders zijn gescheiden), en heb hem ook op zijn verjaardag links laten liggen.

Toen mijn dochter geboren werd, kreeg ik een appje. Ik heb hem uiteraard ook de uitnodiging gestuurd om langs te komen en zijn kleinkind te bewonderen, als je net vader bent geworden, zet je je koppigheid opzij en wil je gewoon aan iedereen je baby laten zien.
Helaas heb ik hier geen reactie op gehad.

De baby is intussen 5 maanden zonder verandering. Gisteren is mijn oma (moeder van vader) bij mij komen uithuilen, ze vindt de ruzie heel erg. Er zat ook nog een slag woede in, want wij ontnemen mijn vader zijn kleinkind, en dat is het ergste wat je kan doen. Hij verwacht dan ook excuses.

Ik snap de woede wel, want je beschermt je kroost natuurlijk. Wat ik niet snap is dat hij het dus zie als ontnemen, terwijl ik vind dat we er alletwee net zo schuldig aan zijn. Ik wil het graag goedmaken (voor mijn oma), maar ik ga echt geen excuses geven die ik niet meen.

Klacht: Ik zal mijn koppigheid moeten laten varen, en "the bigger man" zijn in deze situatie. Er zijn tenslotte geen winnaars, alleen maar verliezers.

Ik zal 2 posts toevoegen die jullie makkelijk kunnen quoten.
Weggegaan en opgerot
pi_176448320
Wat een lul, een beetje je oma opstoken dat jullie hem zijn kleinkind ontnemen terwijl hij degene is die jouw uitnodiging heeft genegeerd. :')
pi_176448379
Ik vind het altijd heel erg om dit soort verhalen over familieruzies enzo te lezen, waarschijnlijk omdat ik zelf uit een erg hechte familie kom.
Team TS w/
  Moderator vrijdag 12 januari 2018 @ 10:11:00 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_176448441
Gewaagd voor klb dit.
Maar zoals hierboven al gezegd, je hebt hem toch uitgenodigd?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 10:28:09 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_176448813
Kan je niet voorstellen (aan je oma) om allemaal samen te komen? En dan erover praten? Je hoeft niet meteen je excuses aan te bieden, maar wellicht dat praten en uitleggen in face-to-face vorm helpt?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 10:32:52 #7
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_176448818
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:03 schreef Chai het volgende:
Wat een lul, een beetje je oma opstoken dat jullie hem zijn kleinkind ontnemen terwijl hij degene is die jouw uitnodiging heeft genegeerd. :')
Dit dus, je hebt toch een uitnodiging gestuurd? Aan wie ligt het dan...

Knap dat je het voor je oma opzij kan zetten, ik zou te principieel zijn ben ik bang...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_176448854
quote:
De baby is intussen 5 maanden zonder verandering
Dus je baby is nog steeds 51 cm en weegt 3 KG. Niet gezond lijkt me.
U MAD?
  vrijdag 12 januari 2018 @ 10:38:30 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176448939
Jammer dat dit niet in R&P staat, dus ik ga er niet ver op in.

Enige wat ik je mee kan geven is dat ik een soortgelijke situatie heb meegemaakt met een van mijn ouders. Lekker koppig zijn totdat diegene overlijdt. En dan gaat het toch aan je knagen, hoe dan ook.
And so is the past
pi_176449089
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:06 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik vind het altijd heel erg om dit soort verhalen over familieruzies enzo te lezen, waarschijnlijk omdat ik zelf uit een erg hechte familie kom.
Team TS w/
Mijn vriendin heeft ook een hele hechte familie, ik moet eerlijk zeggen dat ik me echt heb verbaasd in het begin van de relatie. Die mensen staan gewoon altijd voor elkaar klaar :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:32 schreef Hojdhopper het volgende:
Kan je niet voorstellen (aan je oma) om allemaal samen te komen? En dan erover praten? Je hoeft niet meteen je excuses aan te bieden, maar wellicht dat praten en uitleggen in face-to-face vorm helpt?
Dit wordt denk ik wel de manier. Oma heeft ook al aangeboden om te bemiddelen, lijkt me het beste.

quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:32 schreef nijnja het volgende:

[..]

Dit dus, je hebt toch een uitnodiging gestuurd? Aan wie ligt het dan...

Knap dat je het voor je oma opzij kan zetten, ik zou te principieel zijn ben ik bang...
Vind het ook ontzettend lastig, ik ben een redelijk koppig persoon.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:34 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dus je baby is nog steeds 51 cm en weegt 3 KG. Niet gezond lijkt me.
Ja het consultatiebureau ligt ook al te zeiken.

quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Jammer dat dit niet in R&P staat, dus ik ga er niet ver op in.

Enige wat ik je mee kan geven is dat ik een soortgelijke situatie heb meegemaakt met een van mijn ouders. Lekker koppig zijn totdat diegene overlijdt. En dan gaat het toch aan je knagen, hoe dan ook.
Ik heb het bewust in de KLB gezet, ik ben ook niet echt op zoek naar advies. Had gewoon zin om het van me af te schrijven. Ik heb er ook al genoeg hoofdpijn over gehad. Daarom juist hier. Zo'n geintje als dat van de_boswachter vind ik dan wel weer grappig (die vent heeft toch genoeg tijd om een cabaretshow te verzinnen, tevens betalen we hem daar indirect ook voor).

Heftig dat het aan je knaagt, ook dit is een reden dat ik het "goed" wil maken, als het te laat is krijg je spijt. Ook al denk ik nu dat het me niet veel zal doen.
Weggegaan en opgerot
  vrijdag 12 januari 2018 @ 10:51:27 #11
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176449143
Nou ts, we zien je binnenkort wel verschijnen op de EO! :D

Gr gr
Bert

Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_176449183
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:51 schreef Geelman het volgende:
Nou ts, we zien je binnenkort wel verschijnen op de EO! :D

Gr gr
Bert

[ afbeelding ]
Hahaha ja tof man, kun je meteen al je gezeik op straat gooien in ruil voor een gratis etentje (wat je nog zelf moet bereiden).
Weggegaan en opgerot
  vrijdag 12 januari 2018 @ 10:56:20 #13
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176449211
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:54 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Hahaha ja tof man, kun je meteen al je gezeik op straat gooien in ruil voor een gratis etentje (wat je nog zelf moet bereiden).
Dus jij zou niet in de limo stappen begrijp ik?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_176449255
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:56 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dus jij zou niet in de limo stappen begrijp ik?
Nee, maar niet omdat ik het niet goed wil maken, maar omdat ik niet op TV hoef met mijn gezeik.
Weggegaan en opgerot
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:00:09 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176449275
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:48 schreef robijntjestralendwit het volgende:

Heftig dat het aan je knaagt, ook dit is een reden dat ik het "goed" wil maken, als het te laat is krijg je spijt. Ook al denk ik nu dat het me niet veel zal doen.
Nouja het is geen steen om m'n nek ofzo maar op sommige momenten denk je toch 'had ik maar...' Ik dacht ook dat het mij weinig zou doen maar blijkbaar zijn dat soort oeremoties toch vrij sterk.

Maar goed, je bent nu zelf papa dus nieuwe ronde nieuwe kansen. ^O^.
And so is the past
pi_176449351
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:59 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Over 2 weken is het zover, dan is het precies een jaar geleden dat ik mijn vader heb gezien.

Ons laatste gesprek op whatsapp, ging erover dat ik langs moest komen, want hij had een aantal adviezen voor mij. Hier heb ik voor bedankt, want die adviezen ken ik. Voornamelijk dat ik moet zorgen dat ik een groter huis krijg, want vriendin is zwanger; koop toch een fatsoenlijke auto (Rij idd een oudere auto, maar rij liever oud en groot, dan nieuw en een een C1 :')) etc.

Wij hebben altijd gebotst op die manier, ik geef niet zoveel om materiële zaken, ik ben gelukkig in ons appartement, geef het geld veel liever uit aan dagjes weg en uit eten enzo.

Toen ik bedankte voor die adviezen, werd mij veel succes gewenst (wut :? ). En that's it.

Ik hoorde op mijn verjaardag niets (was normaal sinds mijn ouders zijn gescheiden), en heb hem ook op zijn verjaardag links laten liggen.

Toen mijn dochter geboren werd, kreeg ik een appje. Ik heb hem uiteraard ook de uitnodiging gestuurd om langs te komen en zijn kleinkind te bewonderen, als je net vader bent geworden, zet je je koppigheid opzij en wil je gewoon aan iedereen je baby laten zien.
Helaas heb ik hier geen reactie op gehad.

De baby is intussen 5 maanden zonder verandering. Gisteren is mijn oma (moeder van vader) bij mij komen uithuilen, ze vindt de ruzie heel erg. Er zat ook nog een slag woede in, want wij ontnemen mijn vader zijn kleinkind, en dat is het ergste wat je kan doen. Hij verwacht dan ook excuses.

Ik snap de woede wel, want je beschermt je kroost natuurlijk. Wat ik niet snap is dat hij het dus zie als ontnemen, terwijl ik vind dat we er alletwee net zo schuldig aan zijn. Ik wil het graag goedmaken (voor mijn oma), maar ik ga echt geen excuses geven die ik niet meen.

Klacht: Ik zal mijn koppigheid moeten laten varen, en "the bigger man" zijn in deze situatie. Er zijn tenslotte geen winnaars, alleen maar verliezers.

Ik zal 2 posts toevoegen die jullie makkelijk kunnen quoten.
Ten eerste: respect voor jou, dat je bereid bent om zelf door het stof te kruipen voor de lieve vrede.
Ten tweede: Doe toch maar niet, jij bent gelukkig met jouw leven en als je vader dat niet kan of wil accepteren is dat zijn probleem.
Ten derde: Ga niet jouw gezin ondergeschikt maken aan de wensen van je vader, want dan verlies je op den duur alles.
Ten vierde: Toon je bereidwillig, maar blijf op jouw strepen staan, Het is potdorie JOUW leven!!!
Ten vijfde: Wrijf (als het echt niet anders kan) jouw vader zijn falen eens onder zijn neus. Hij was waarschijnlijk 'rijk', had een mooi huis enz. maar is toch gescheiden van je moeder.
Dus ja, geld en de schone schijn op willen houden is ook niet alles.
Ten zesde: Veel succes en vooral veel geluk en gezondheid toegewenst.

:*
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:05:27 #17
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176449358
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:03 schreef Chai het volgende:
Wat een lul, een beetje je oma opstoken dat jullie hem zijn kleinkind ontnemen terwijl hij degene is die jouw uitnodiging heeft genegeerd. :')
Dit dus.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_176449580
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:59 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Hij verwacht dan ook excuses.
Waarvoor?
Je verteld niks waarvan je kunt eisen excuses aan te bieden, en geeft zelf aan hem uitgenodigd te hebben langs te komen.

Ik snap ook niet helemaal de claim 'dat je hem zn kleinkind zou ontnemen' ?
Darvoor geef je geen enkel aanknopingspunt in de OP.

Ik moet wel zeggen dat je idd een beetje klinkt als een erg nukkig persoon wat betreft omgang met die vader. (je komt erg snel erg 'defensief' over)
Dat zal best zn gronden hebben, maar brengt het je echt verder of lost het je frustratie op? Of is het hoguit een 'coping-strategie': een gedragswijze die je aanleert om om te gaan met de frustratie dat het contact met je vader niet zo is als je eigenlijk wel zou willen.

In dat geval kan een potentieel probleem vormen dat zulke 'coping-strategieen' veelal enkel op de korte termijn problemen vermijden, maar die problemen vroeger of later evenhard of soms zelfs harder teruggrijpen en daarvan later een psychische setback ervaart...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje de indruk heb uit de tekst in die OP, dat je ergens juist wél een positief contact met die vader zou willen.
Maar dat dat vooral strand op de reacties van je vader als je een poging tot contact doet, maar dat je zelf ook niet erg goed met die vader kan communiceren (waardoor gsprekken met hem snel eenrichtingsverkeer worden, iets dat niet enkel door die vader komt)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176449606
Valt er nog wat te erven bij die ouwe zuurpruim?
pi_176449631
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waarvoor?
Je verteld niks waarvan je kunt eisen excuses aan te bieden, en geeft zelf aan hem uitgenodigd te hebben langs te komen.

Ik snap ook niet helemaal de claim 'dat je hem zn kleinkind zou ontnemen' ?
Darvoor geef je geen enkel aanknopingspunt in de OP.

Ik moet wel zeggen dat je idd een beetje klinkt als een erg nukkig persoon wat betreft omgang met die vader. (je komt erg snel erg 'defensief' over)
Dat zal best zn gronden hebben, maar brengt het je echt verder of lost het je frustratie op? Of is het hoguit een 'coping-strategie': een gedragswijze die je aanleert om om te gaan met de frustratie dat het contact met je vader niet zo is als je eigenlijk wel zou willen.

In dat geval kan een potentieel probleem vormen dat zulke 'coping-strategieen' veelal enkel op de korte termijn problemen vermijden, maar die problemen vroeger of later evenhard of soms zelfs harder teruggrijpen en daarvan later een psychische setback ervaart...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje de indruk heb uit de tekst in die OP, dat je ergens juist wél een positief contact met die vader zou willen.
Maar dat dat vooral strand op de reacties van je vader als je een poging tot contact doet, maar dat je zelf ook niet erg goed met die vader kan communiceren (waardoor gsprekken met hem snel eenrichtingsverkeer worden, iets dat niet enkel door die vader komt)
Dr. Phil gespot :')
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:22:34 #21
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176449643
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:59 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Nee, maar niet omdat ik het niet goed wil maken, maar omdat ik niet op TV hoef met mijn gezeik.
Eens.

Maar je oma kan in een irrationele bui natuurlijk zomaar Bert o.i.d. bellen, dan sta je wel voor het blok.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 12 januari 2018 @ 11:39:59 #22
186611 Haags
pi_176449969
Goedzo knul, op eigen benen leren staan!
Zonder wrijving geen glans
pi_176450000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:22 schreef Geelman het volgende:

[..]

Eens.

Maar je oma kan in een irrationele bui natuurlijk zomaar Bert o.i.d. bellen, dan sta je wel voor het blok.
Hij kan dat toch gewoon weigeren?
pi_176450032
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:20 schreef RamboDirk het volgende:
Valt er nog wat te erven bij die ouwe zuurpruim?
TS geeft duidelijk aan dat hij geen materialist is.
Leesbril kwijt zeker?

:{w
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:08:51 #25
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176450557
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:41 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hij kan dat toch gewoon weigeren?
Dat kan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

TS geeft duidelijk aan dat hij geen materialist is.
Leesbril kwijt zeker?

:{w
Geld stinkt niet! ;)
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_176450581
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

...
Thanks voor de tips in ieder geval!
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waarvoor?
Je verteld niks waarvan je kunt eisen excuses aan te bieden, en geeft zelf aan hem uitgenodigd te hebben langs te komen.

Ik snap ook niet helemaal de claim 'dat je hem zn kleinkind zou ontnemen' ?
Darvoor geef je geen enkel aanknopingspunt in de OP.

Ik moet wel zeggen dat je idd een beetje klinkt als een erg nukkig persoon wat betreft omgang met die vader. (je komt erg snel erg 'defensief' over)
Dat zal best zn gronden hebben, maar brengt het je echt verder of lost het je frustratie op? Of is het hoguit een 'coping-strategie': een gedragswijze die je aanleert om om te gaan met de frustratie dat het contact met je vader niet zo is als je eigenlijk wel zou willen.

In dat geval kan een potentieel probleem vormen dat zulke 'coping-strategieen' veelal enkel op de korte termijn problemen vermijden, maar die problemen vroeger of later evenhard of soms zelfs harder teruggrijpen en daarvan later een psychische setback ervaart...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje de indruk heb uit de tekst in die OP, dat je ergens juist wél een positief contact met die vader zou willen.
Maar dat dat vooral strand op de reacties van je vader als je een poging tot contact doet, maar dat je zelf ook niet erg goed met die vader kan communiceren (waardoor gsprekken met hem snel eenrichtingsverkeer worden, iets dat niet enkel door die vader komt)
Nouja ik mis wel een vaderfiguur, ooit ging het nog best redelijk, en ik krijg vaak te horen dat ik op hem lijk (waarschijnlijk botert het daarom zo moeilijk). Ik vind het ook lastig dat er excuses worden gevraagd, terwijl ik (n.m.i) niets fout heb gedaan. Ik ben me ervan bewust dat we beide schuldig zijn aan het hebben van geen contact. Maar mijn vader ziet het dus op een manier dat ik mijn dochter bewust "verstop" voor hem.

Ik ben ook van mening dat je die claim niet kan maken, als je zelf niet 1x hebt geprobeerd om contact te zoeken, maargoed.

Het is ook oprecht zo, dat ik dacht dat hij er geen flikker om gaf, aangezien ik toch niets van hem hoorde. Nu blijkt dus dat (tegen mijn oma in ieder geval) hij het wel "Verschrikkelijk vindt, en er kapot aan gaat."

Ik weet dus ook niet of dit oprecht is, ofdat hij "zielig" wil doen naar mijn oma.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:20 schreef RamboDirk het volgende:
Valt er nog wat te erven bij die ouwe zuurpruim?
Ik denk het wel, maar ik hoef zijn geld niet.
Hij heeft er zelf ook altijd (60+ uur) hard voor gewerkt, daar valt niets van te zeggen.
Ikzelf daarentegen maak bewust de keuze om dat niet te doen, om meer met mijn dochter te zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:22 schreef Geelman het volgende:

[..]

Eens.

Maar je oma kan in een irrationele bui natuurlijk zomaar Bert o.i.d. bellen, dan sta je wel voor het blok.
Zou wel een goeie zijn, korte aflevering ook wel denk ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Goedzo knul, op eigen benen leren staan!
Zo is het haags!
Weggegaan en opgerot
pi_176450606
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:08 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dat kan.

[..]

Geld stinkt niet! ;)
Leuk, maar slaat nergens op.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:12:07 #28
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176450626
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Leuk, maar slaat nergens op.
Als ts een zakje geld van z'n ouwe kan krijgen laat hij het niet liggen, neem ik aan. Ongeacht de relatie verpest was.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_176450738
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:12 schreef Geelman het volgende:

[..]

Als ts een zakje geld van z'n ouwe kan krijgen laat hij het niet liggen, neem ik aan. Ongeacht de relatie verpest was.
Principes zijn leuk tot dat er een bedrag met 5 nullen te erven valt :P

Voor 10k kun je nog eens zeggen, stik erin!
pi_176450749
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:09 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Thanks voor de tips in ieder geval!

[..]

Nouja ik mis wel een vaderfiguur, ooit ging het nog best redelijk, en ik krijg vaak te horen dat ik op hem lijk (waarschijnlijk botert het daarom zo moeilijk). Ik vind het ook lastig dat er excuses worden gevraagd, terwijl ik (n.m.i) niets fout heb gedaan. Ik ben me ervan bewust dat we beide schuldig zijn aan het hebben van geen contact. Maar mijn vader ziet het dus op een manier dat ik mijn dochter bewust "verstop" voor hem.

Ik ben ook van mening dat je die claim niet kan maken, als je zelf niet 1x hebt geprobeerd om contact te zoeken, maargoed.

Het is ook oprecht zo, dat ik dacht dat hij er geen flikker om gaf, aangezien ik toch niets van hem hoorde. Nu blijkt dus dat (tegen mijn oma in ieder geval) hij het wel "Verschrikkelijk vindt, en er kapot aan gaat."

Ik weet dus ook niet of dit oprecht is, ofdat hij "zielig" wil doen naar mijn oma.

[..]

Ik denk het wel, maar ik hoef zijn geld niet.
Hij heeft er zelf ook altijd (60+ uur) hard voor gewerkt, daar valt niets van te zeggen.
Ikzelf daarentegen maak bewust de keuze om dat niet te doen, om meer met mijn dochter te zijn.

[..]

Zou wel een goeie zijn, korte aflevering ook wel denk ik.

[..]

Zo is het haags!
Even voor de goede orde: ik reageerde slechts omdat ik zoveel herken in je topic.
Ook ik brak destijds met mijn ouders omdat we het niet eens waren over mijn manier van leven.
Mijn ouders vonden dat ik een (rijke) man moest trouwen en zijn kinderen (die ik dan wel zelf moest baren) moest opvoeden tot modelburgers.
Ik zag daar het nut niet van in. Ik hield van mijn vriendin en met haar wilde ik verder.
De rest zal ik je besparen, maar ik heb mijn eigen keuze gemaakt en heb daar nooit een seconde spijt van gehad.
Veel gelachen, veel gehuild, kortom ik leefde.
Geen driezitsbank, geen eethoek, vaak niet genoeg te eten, maar altijd genoeg te praten.
En liefhebben.
Materie is leuk maar niet noodzakelijk. En bedenk ook dat jouw ouders hun levensvisie van de kerk of de maatschappij kregen opgedrongen.
Jij kiest voor jezelf.

Need I say more?
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:20:08 #31
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176450778
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:18 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Principes zijn leuk tot dat er een bedrag met 5 nullen te erven valt :P

Voor 10k kun je nog eens zeggen, stik erin!
Mwa, 10k is ook een leuke tweedehands auto of een nieuwe keuken.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_176450868
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:09 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik ben ook van mening dat je die claim niet kan maken, als je zelf niet 1x hebt geprobeerd om contact te zoeken, maargoed.
En hoe reageer jij vervolgens op mensen die die onterechte beschuldiging maken?

Je schouder optrekken en weglopen? Hen 'bedanken voor de tips' en de deur achter je dichttrekken?
Zo komt het een beetje over; wat je beschrifjt over gesprekken waarin je kennelijk dingen verteld worden die geheel onterecht zijn (van je vader en van je oma).

Is het misschien een idee om juist dan het gesprek wel aan te gaan en je niet zo passief en ongeinteresseerd op te stellen? Uitleg te geven warom jij bepaalde keuzes doet en hen ook vertelen waaom en dat dat je recht is?

Ik geloof het volledig dat je vader een behoorlijk lastig persoon lijkt te zijn, met een behoorlijke communicatie- en affectiviteits-zwakte....
juist daarom vind ik het eigenlijk best vreemd dat je je erin lijkt te berusten dat je 'eigenlijk precies eenzelfde persoon bent als hem' en zelf je ook ontzettend non-communicatief opstelt in een situatie die je imho wel degelijk helemaal niet bevalt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Forum Admin vrijdag 12 januari 2018 @ 12:30:52 #33
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_176450954
Ik zou ook wel een groot huis en een nieuwe auto willen krijgen van jouw vader.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_176450969
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Even voor de goede orde: ik reageerde slechts omdat ik zoveel herken in je topic.
Ook ik brak destijds met mijn ouders omdat we het niet eens waren over mijn manier van leven.
Mijn ouders vonden dat ik een (rijke) man moest trouwen en zijn kinderen (die ik dan wel zelf moest baren) moest opvoeden tot modelburgers.
Ik zag daar het nut niet van in. Ik hield van mijn vriendin en met haar wilde ik verder.
De rest zal ik je besparen, maar ik heb mijn eigen keuze gemaakt en heb daar nooit een seconde spijt van gehad.
Veel gelachen, veel gehuild, kortom ik leefde.
Geen driezitsbank, geen eethoek, vaak niet genoeg te eten, maar altijd genoeg te praten.
En liefhebben.
Materie is leuk maar niet noodzakelijk. En bedenk ook dat jouw ouders hun levensvisie van de kerk of de maatschappij kregen opgedrongen.
Jij kiest voor jezelf.

Need I say more?
Ben het helemaal met je eens, partnerkeuze was hij ook niet superblij mee, maar gelukkig niet zo erg als bij jou!
Weggegaan en opgerot
pi_176451091
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En hoe reageer jij vervolgens op mensen die die onterechte beschuldiging maken?

Je schouder optrekken en weglopen? Hen 'bedanken voor de tips' en de deur achter je dichttrekken?
Zo komt het een beetje over; wat je beschrifjt over gesprekken waarin je kennelijk dingen verteld worden die geheel onterecht zijn (van je vader en van je oma).

Is het misschien een idee om juist dan het gesprek wel aan te gaan en je niet zo passief en ongeinteresseerd op te stellen? Uitleg te geven warom jij bepaalde keuzes doet en hen ook vertelen waaom en dat dat je recht is?

Ik geloof het volledig dat je vader een behoorlijk lastig persoon lijkt te zijn, met een behoorlijke communicatie- en affectiviteits-zwakte....
juist daarom vind ik het eigenlijk best vreemd dat je je erin lijkt te berusten dat je 'eigenlijk precies eenzelfde persoon bent als hem' en zelf je ook ontzettend non-communicatief opstelt in een situatie die je imho wel degelijk helemaal niet bevalt.
Naja ik heb voor mezelf besloten om me daar niet meer door te laten pakken. Misschien komt dit inderdaad onverschillig of ongeïnteresseerd over, maar voor mij is dit al een jaar aan de gang (en ver daarvoor ook al, de puberteit was echt geweldig thuis).

Ik heb tegen oma verteld hoe ik erover denk, en kan dan ook wel eerlijk zijn. Ik heb ook op het punt gestaan om hem op te bellen, en vragen hoe die het in zijn hoofd haalt om het zo naar oma te communiceren. Maar ik denk dan; "Wat schiet je ermee op? Laat maar gewoon gaan, stort jezelf niet in dat gezever en laat ze in de stront zakken".

Mijn vriendin zegt ook dat dit geen oplossing is, maar ik ben koppig :')
Weggegaan en opgerot
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:49:08 #36
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_176451196
Hij laat zijn moeder nu nog het vuile werk opknappen dus.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_176451244
Gewoon het appje aan je oma laten zien waarin je hem uitnodigt, niets aan de hand toch.
pi_176451450
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:40 schreef robijntjestralendwit het volgende:

Maar ik denk dan; "Wat schiet je ermee op? Laat maar gewoon gaan, stort jezelf niet in dat gezever en laat ze in de stront zakken".

En? werkt het?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176452110
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:51 schreef HenkieVdV het volgende:
Gewoon het appje aan je oma laten zien waarin je hem uitnodigt, niets aan de hand toch.
Het was een kaart :{

Er is altijd nog de kans dat hij ontkent hem gehad te hebben, maar als dat gebeurd weet ik meteen waar ik aan toe ben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En? werkt het?
Naar mijn idee wel, ik kan totnogtoe heerlijk slapen 's nachts, geen enkel probleem.
Weggegaan en opgerot
  vrijdag 12 januari 2018 @ 14:08:40 #40
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176452506
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:59 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Klacht: Ik zal mijn koppigheid moeten laten varen, en "the bigger man" zijn in deze situatie. Er zijn tenslotte geen winnaars, alleen maar verliezers.
Nou ja, verliezeres... Het hoeft toch geen koek en ei tussen jullie te zijn? In de tussentijd kan opa een prima relatie met z'n kleindochter hebben.

Voor de rest sta ik volledig achter je post, overigens.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_176452589
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:45 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Het was een kaart :{

Er is altijd nog de kans dat hij ontkent hem gehad te hebben, maar als dat gebeurd weet ik meteen waar ik aan toe ben.

Owja dat zou wel heel ernstig zijn inderdaad. Wat een nare situatie man. Succes.
pi_176452927
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:08 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Nou ja, verliezeres... Het hoeft toch geen koek en ei tussen jullie te zijn? In de tussentijd kan opa een prima relatie met z'n kleindochter hebben.

Voor de rest sta ik volledig achter je post, overigens.
Nee dat is ook zo, maar ik zie niet in waarom ik mijn kleindochter naar opa zou brengen als we verder geen contact hebben. Al snap ik wel wat je bedoeld.
Weggegaan en opgerot
pi_176453159
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:45 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Naar mijn idee wel, ik kan totnogtoe heerlijk slapen 's nachts, geen enkel probleem.
Dat is goed voor je!
het zou lullig zijn als je er zo mee bezig zou zijn dat je een topic in KLB zou aanmaken met als titel "Vader al jaar niet gezien", of als bv je vriendin aangeeft dat je wél een oplossing moet zoeken, maar dat is hier niet het geval, het doet je niks.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176453204
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:48 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft ook een hele hechte familie, ik moet eerlijk zeggen dat ik me echt heb verbaasd in het begin van de relatie. Die mensen staan gewoon altijd voor elkaar klaar :P

[..]

Dit wordt denk ik wel de manier. Oma heeft ook al aangeboden om te bemiddelen, lijkt me het beste.

[..]

Vind het ook ontzettend lastig, ik ben een redelijk koppig persoon.

[..]

Ja het consultatiebureau ligt ook al te zeiken.

[..]

Ik heb het bewust in de KLB gezet, ik ben ook niet echt op zoek naar advies. Had gewoon zin om het van me af te schrijven. Ik heb er ook al genoeg hoofdpijn over gehad. Daarom juist hier. Zo'n geintje als dat van de_boswachter vind ik dan wel weer grappig (die vent heeft toch genoeg tijd om een cabaretshow te verzinnen, tevens betalen we hem daar indirect ook voor).

Heftig dat het aan je knaagt, ook dit is een reden dat ik het "goed" wil maken, als het te laat is krijg je spijt. Ook al denk ik nu dat het me niet veel zal doen.
Herkenbaar... paar kleine familieissues bij ons en bij mijn vriendin alles super hecht. Ik destijds ook zo van whut?

Maar heel veel succes ermee! Nieuw jaar, nieuwe kansen. ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_176453262
Crappy dad is crappy.
wooblabalurg
pi_176453296
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat is goed voor je!
het zou lullig zijn als je er zo mee bezig zou zijn dat je een topic in KLB zou aanmaken met als titel "Vader al jaar niet gezien", of als bv je vriendin aangeeft dat je wél een oplossing moet zoeken, maar dat is hier niet het geval, het doet je niks.
Lol er maken mensen topics over het feit dat hun favoriete pindakaas 10 cent duurder is geworden. Maar het feit dat ik een topic open betekend dat ik er supererg mee zit?

Tuurlijk is de situatie kut, maar voor mij werkte het wel. Totdat mijn oma erover begon.
Weggegaan en opgerot
  vrijdag 12 januari 2018 @ 14:53:06 #47
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176453367
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_176454086
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:50 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Lol er maken mensen topics over het feit dat hun favoriete pindakaas 10 cent duurder is geworden. Maar het feit dat ik een topic open betekend dat ik er supererg mee zit?

Tuurlijk is de situatie kut, maar voor mij werkte het wel. Totdat mijn oma erover begon.
ik wijs je enkel op de tegenstrijdigheid van de beweringen op het ene moment dat alles zo goed gaat en vervolgens bepaalde aanwijzingen dat dat niet klopt; Dat er wel degelijk wat speelt.

zulke dingen gaan altijd uitstekend ... totdat.
ik zou je adviseren niet te wachten op die 'totdat' en daarna dan doen alsof alles buiten je ligt en je er sowieso nik aan kunt of wilt doen.

Ik zou je ook aanraden op te passen voor datgene wat je zelf ook aangeeft, dat je "behoorlijk op je pa lijkt".
Kan je misschien nonchalant blijven doen alsof je dat niks uitmaakt, maar ik denk niet dat dat voor mensen in je omgeving altijd zo leuk is, en dat zou je zelf ook moeten weten, juist omdat je ook je pa kent.

Ik denk overigens niet dat je ooit een goede omgang met die vader zal krijgen (en ook niet dat dat je hoofdstreven zou moeten zijn), zoals je hem beschrijft lijkt me dat onmogelijk, maar iig zou ik het een goed streven vinden als je werkelijk zou kijken hoe je je zou kunnen veranderen, dat je niet steds verder zo wordt als die vader (die erg boos en negatief over anderen lijkt te zijn, en een erg ego-centrische instelling lijkt te hebben)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176454221
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik wijs je enkel op de tegenstrijdigheid van de beweringen op het ene moment dat alles zo goed gaat en vervolgens bepaalde aanwijzingen dat dat niet klopt; Dat er wel degelijk wat speelt.

zulke dingen gaan altijd uitstekend ... totdat.
ik zou je adviseren niet te wachten op die 'totdat' en daarna dan doen alsof alles buiten je ligt en je er sowieso nik aan kunt of wilt doen.

Ik zou je ook aanraden op te passen voor datgene wat je zelf ook aangeeft, dat je "behoorlijk op je pa lijkt".
Kan je misschien nonchalant blijven doen alsof je dat niks uitmaakt, maar ik denk niet dat dat voor mensen in je omgeving altijd zo leuk is, en dat zou je zelf ook moeten weten, juist omdat je ook je pa kent.

Ik denk overigens niet dat je ooit een goede omgang met die vader zal krijgen (en ook niet dat dat je hoofdstreven zou moeten zijn), zoals je hem beschrijft lijkt me dat onmogelijk, maar iig zou ik het een goed streven vinden als je werkelijk zou kijken hoe je je zou kunnen veranderen, dat je niet steds verder zo wordt als die vader (die erg boos en negatief over anderen lijkt te zijn, en een erg ego-centrische instelling lijkt te hebben)
Zo'n kutreactie waarvan je weet dat hij waar is :-).

Je hebt ook gelijk, het gaat/ging goed totdat.

Als ik het gesprek aanga, kan ik in ieder geval zeggen dat ik alles heb geprobeerd, en het op die manier toch kan laten rusten.
Weggegaan en opgerot
pi_176454333
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:06 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik vind het altijd heel erg om dit soort verhalen over familieruzies enzo te lezen, waarschijnlijk omdat ik zelf uit een erg hechte familie kom.
Team TS w/
Hetzelfde hier
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:54:44 #51
474083 Kuikentjesdans
De enige Ekte Kuiken
pi_176454816
Naar man.

Vergeet niet het is je vader.

Wat is de reden waarom hij zo doet, is er ooit iets voorgevallen. misschien voelt ie gefaald ofso.

Probeer daar eens achter te komen. misschien kan je hemdan begrijpen.

en als het dan niet het geval is en is omdta hij zo is. dan Damn dude, choose your own way, and do not become the same as your father to your child!
Op donderdag 28 december 2017 14:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik vind jouw reacties altijd machtig mooi ^O^
pi_176455899
Jeetje
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 12 januari 2018 @ 17:12:40 #53
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_176456536
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:59 schreef robijntjestralendwit het volgende:

De baby is intussen 5 maanden zonder verandering.

Je baby groeit niet :?

Ontopic, lijkt me een grote zak van een vader. Een beetje anderen zijn wil opleggen en altijd zijn zin willen krijgen. Ik zou zeggen dat hij de tyfus kan krijgen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_176456555
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je baby groeit niet :?

Ontopic, lijkt me een grote zak van een vader. Een beetje anderen zijn wil opleggen en altijd zijn zin willen krijgen. Ik zou zeggen dat hij de tyfus kan krijgen.
En vervolgens van die tyfus mag genieten.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:55:10 #55
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176459585
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:33 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Nee dat is ook zo, maar ik zie niet in waarom ik mijn kleindochter naar opa zou brengen als we verder geen contact hebben. Al snap ik wel wat je bedoeld.
Je kunt ook zo denken, je bent niet de enige. Mijn vriendin haar moeder en oma zijn inmiddels overleden, maar ze vertelde laatst hoe bezoekjes gingen. Moeder gaat met de kleine naar oma. Moeder op koele toon: "hoi ma". Kind (mijn vriendin dus): JIPPIE OMA!!

Dus vriendin vertelt verder dat het altijd heel koeltjes ging, maar dat ze toch blij was oma te zien. Soms bleef ze logeren enzovoort, en d'r moeder haalde haar dan zondag middag weer op.

Het leek me niet ideaal uiteraard, maar enigszins werkbaar.

To be sure, ik probeer je niet een kant op te sturen -- Ik relateer gewoon mijn zeer beperkte ervaring. Uiteindelijk geldt altijd: doe wat jouzelf goed dunkt :Y
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_176460021
Fuck hem TS! je hebt hem helemaal niet nodig. Je hebt je eigen gezin nu en vrienden die je zelf hebt uitgekozen.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 20:43:56 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176460887
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:59 schreef robijntjestralendwit het volgende:
...Ik heb hem uiteraard ook de uitnodiging gestuurd om langs te komen en zijn kleinkind te bewonderen, als je net vader bent geworden, zet je je koppigheid opzij en wil je gewoon aan iedereen je baby laten zien.
Helaas heb ik hier geen reactie op gehad.
...
wij ontnemen mijn vader zijn kleinkind, en dat is het ergste wat je kan doen.
Hij reageert zelf niet op een uitnodiging, maar toch is het jouw schuld?
quote:
Hij verwacht dan ook excuses.
...
Ik snap dat je je oma niet wilt kwetsen omdat zij ook maar door hem gemanipuleerd is, dus hou haar er buiten. Terwijl je naar hem toe gaat, aanbelt en hem recht in zijn gezicht uitlacht.

Hij is degene die jou excuses moet maken. Hij heeft jou pijn gedaan door jouw kind niet te willen komen zien. Een hele lage streek van hem, dit (gebrek aan) actie.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 11:42:56 #58
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_176472638
Ouders en schoonfamilie krijg je cadeau TS.

Na het overlijden van mijn vader aan longkanker is het tussen mij en mijn moeder ook helemaal stukgelopen. Het verdriet van mij en mijn broertje moest altijd en overal plaatsmaken voor dat van haar. Gelukkig ben ik bij mijn schoonouders kind aan huis.

Wees een betere vader voor jullie kind dan jouw vader voor jou is. :)
pi_176479825
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:59 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Over 2 weken is het zover, dan is het precies een jaar geleden dat ik mijn vader heb gezien.

Ons laatste gesprek op whatsapp, ging erover dat ik langs moest komen, want hij had een aantal adviezen voor mij. Hier heb ik voor bedankt, want die adviezen ken ik. Voornamelijk dat ik moet zorgen dat ik een groter huis krijg, want vriendin is zwanger; koop toch een fatsoenlijke auto (Rij idd een oudere auto, maar rij liever oud en groot, dan nieuw en een een C1 :')) etc.

Wij hebben altijd gebotst op die manier, ik geef niet zoveel om materiële zaken, ik ben gelukkig in ons appartement, geef het geld veel liever uit aan dagjes weg en uit eten enzo.

Toen ik bedankte voor die adviezen, werd mij veel succes gewenst (wut :? ). En that's it.

Ik hoorde op mijn verjaardag niets (was normaal sinds mijn ouders zijn gescheiden), en heb hem ook op zijn verjaardag links laten liggen.

Toen mijn dochter geboren werd, kreeg ik een appje. Ik heb hem uiteraard ook de uitnodiging gestuurd om langs te komen en zijn kleinkind te bewonderen, als je net vader bent geworden, zet je je koppigheid opzij en wil je gewoon aan iedereen je baby laten zien.
Helaas heb ik hier geen reactie op gehad.

De baby is intussen 5 maanden zonder verandering. Gisteren is mijn oma (moeder van vader) bij mij komen uithuilen, ze vindt de ruzie heel erg. Er zat ook nog een slag woede in, want wij ontnemen mijn vader zijn kleinkind, en dat is het ergste wat je kan doen. Hij verwacht dan ook excuses.

Ik snap de woede wel, want je beschermt je kroost natuurlijk. Wat ik niet snap is dat hij het dus zie als ontnemen, terwijl ik vind dat we er alletwee net zo schuldig aan zijn. Ik wil het graag goedmaken (voor mijn oma), maar ik ga echt geen excuses geven die ik niet meen.

Klacht: Ik zal mijn koppigheid moeten laten varen, en "the bigger man" zijn in deze situatie. Er zijn tenslotte geen winnaars, alleen maar verliezers.

Ik zal 2 posts toevoegen die jullie makkelijk kunnen quoten.
Stuur hem gewoon een foto toe van zijn kleinkind met de mededeling dit is wat je mist Pa,als je wilt kan je nog steeds langskomen en stuur je Oma een fotoboekje toe (kan je tegenwoordig ook online laten maken) dan kan ze ermee pronken als ze op visite gaat.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_176483586
Plot twist: bericht gekregen of ik een kop koffie kom drinken.

Heb het geaccepteerd, praten moet toch mogelijk zijn... We zullen dinsdag zien.
Weggegaan en opgerot
pi_176483626
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:11 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Plot twist: bericht gekregen of ik een kop koffie kom drinken.

Heb het geaccepteerd, praten moet toch mogelijk zijn... We zullen dinsdag zien.
Wil hij per se dat jij naar hem komt of zo?
  Forum Admin zaterdag 13 januari 2018 @ 21:18:38 #62
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_176483787
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:11 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Plot twist: bericht gekregen of ik een kop koffie kom drinken.

Heb het geaccepteerd, praten moet toch mogelijk zijn... We zullen dinsdag zien.
Succes, hou het luchtig zou ik zeggen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_176483862
Blijkbaar heeft oma ook met hem gepraat, ik ga ook liever daarnaartoe, hoef hem nog niet binnen te hebben :)
Weggegaan en opgerot
  Forum Admin zaterdag 13 januari 2018 @ 21:22:39 #64
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_176483924
En zorg dat je wat foto's hebt van je kleine.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_176487230
quote:
0s.gif [b]Klacht: Ik zal mijn koppigheid moeten laten varen, en "the bigger man" zijn in deze situatie. Er zijn tenslotte geen winnaars, alleen maar verliezers.
Dumpen! Gewoon alle banden los snijden en laten gaan! met je oma er bij!
Dit is gewoon afgesproken teamwork om jou naar je hand te zetten wat aan je gaat vreten en tenslotte ook je relatie naar de klote zal helpen.
Je bent nu niet meer alleen maar je hebt ook een kind die ie zal willen manipuleren.

Geloof me, ik heb hier ervaring mee en hier ga je zelf aan kapot.
gewoon van je gezin genieten en klaar.
Dan maar geen Opa, en als hij zo graag een kleinkind wil koesteren had ie dat ook maar met zijn zoon moeten doen, slechte papa's zijn tering als opa's.

Je zal het zien en beleven!
pi_176556965
Vanavond gesproken, alletwee onze visie uitgelegd. Helaas konden we het niet eens worden, we lagen te ver uit elkaar. We hebben besloten het dan maar oneens te blijven, met contact. Ik heb mijn vriendin ook laten komen met de kleine, en dat was prachtig om te zien. We zijn allebei ruzie-moe en kijken wel waar het naartoe gaat.

Beetje kut geschreven maar het is laat.
Weggegaan en opgerot
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 16 januari 2018 @ 23:59:15 #67
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_176557048
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 23:53 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Vanavond gesproken, alletwee onze visie uitgelegd. Helaas konden we het niet eens worden, we lagen te ver uit elkaar. We hebben besloten het dan maar oneens te blijven, met contact. Ik heb mijn vriendin ook laten komen met de kleine, en dat was prachtig om te zien. We zijn allebei ruzie-moe en kijken wel waar het naartoe gaat.

Beetje kut geschreven maar het is laat.
Ja zeg dat, maak je altijd zo laat mensen wakker?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_176557199
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 23:53 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Vanavond gesproken, alletwee onze visie uitgelegd. Helaas konden we het niet eens worden, we lagen te ver uit elkaar. We hebben besloten het dan maar oneens te blijven, met contact. Ik heb mijn vriendin ook laten komen met de kleine, en dat was prachtig om te zien. We zijn allebei ruzie-moe en kijken wel waar het naartoe gaat.

Beetje kut geschreven maar het is laat.
Wow wacht.. je ‘vriendin’ je bent niet getrouwd maar je hebt er wel een kind bijgemaakt??
  woensdag 17 januari 2018 @ 00:18:24 #69
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_176557318
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 00:08 schreef Pendule het volgende:

[..]

Wow wacht.. je ‘vriendin’ je bent niet getrouwd maar je hebt er wel een kind bijgemaakt??
Dat kan niet ofzo? :')

TS, ik vind dit ook een naar verhaal.
Wat zei je vader op het feit dat jij hem wel hebt uitgenodigd maar hij zelf niet wilde komen en je hem daardoor nooit zijn kleinkind hebt willen ontnemen?

Maar in ieder geval goed dat jullie even gezeten hebben,
Ajacied.
pi_176557362
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 00:18 schreef Liftdeur het volgende:

[..]

Dat kan niet ofzo? :')
Kan wel maar straks laat TS z’n wijf in de steek ofzo. Een kind heb je met iemand daar ga je niet zomaar even doen in een relatie.
pi_176559712
Hulde aan de users hier die normaal reageren. Mag gezegd worden. ^O^
pi_176560041
Familie :')
  woensdag 17 januari 2018 @ 09:56:09 #73
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176560842
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 00:21 schreef Pendule het volgende:

[..]

Kan wel maar straks laat TS z’n wijf in de steek ofzo. Een kind heb je met iemand daar ga je niet zomaar even doen in een relatie.
:D

Eh? Wat is het probleem? Hoezo moet je trouwen voor kinderen? Maakt qua rechten voor het kind echt niks uit, hoor.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 17 januari 2018 @ 09:57:30 #74
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176560868
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 23:53 schreef robijntjestralendwit het volgende:
We hebben besloten het dan maar oneens te blijven, met contact. Ik heb mijn vriendin ook laten komen met de kleine, en dat was prachtig om te zien.
Klasse. Ik vind het knap van je, hoe je het beste weet te halen uit een rotsituatie.

^O^
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_176565980
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 23:53 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Helaas konden we het niet eens worden, we lagen te ver uit elkaar.
Hij is wel echt een eikel hoor, als ie na een jaar geen contact terwijl ie dat kindje zo graag wil zien nog steeds niet kan erkennen dat het jouw leven is en jij diegene bent die mag kiezen wat voor huis, auto, vriendin, etc. je neemt.

Dus laat je echt niet op de kop zitten onder het mom 'ja je krijgt spijt/het is toch je vader/dadelijk is ie dood'. Je krijgt ook spijt als je over je heen laat lopen en je door die gast laat zieken en daardoor niet lekker in je vel zit.

En dat kindje is nog een onbeschreven blad, die mist echt geen opa en oma als die er nooit geweest zijn, er zijn genoeg andere volwassenen die belangrijk kunnen zijn in een kinderleven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')