#ANONIEM | donderdag 11 januari 2018 @ 23:26 |
https://www.telegraaf.nl/(...)t-expres-te-langzaam | |
de_boswachter | donderdag 11 januari 2018 @ 23:36 |
Wat een baas. | |
Eenskijken | donderdag 11 januari 2018 @ 23:37 |
Erg professioneel zeg :/ Triest om zo al je klanten te duperen. | |
kmkmmr | donderdag 11 januari 2018 @ 23:38 |
Bart Snyers die de fifteen minutes van Cedric Grumiaux even denkt te kunnen stelen steelt... | |
Adames | donderdag 11 januari 2018 @ 23:40 |
jaar opzegtermijn wat is dat dan | |
kmkmmr | donderdag 11 januari 2018 @ 23:41 |
Mee eens; anderzijds is een opzegtermijn van één jaar ook best absurd. Dus, ehm, mag de werkgever zoiets eisen (in Belgiē)? Nog los van het akkoord gaan met zo'n eis door de werknemer. | |
Chinless | donderdag 11 januari 2018 @ 23:42 |
Contract bepaalde tijd? | |
Drekkoning | donderdag 11 januari 2018 @ 23:43 |
In Nederland kan dat in principe ook, maar alleen met overeenkomsten voor bepaalde tijd. Daar hoeft geen opzegmogelijkheid in opgenomen te zijn. | |
Adames | donderdag 11 januari 2018 @ 23:44 |
dan nog. Normaal is dat 1-2 maanden. Op zijn hoogst 3 bij een kritische functie en lange arbeidsduur. | |
trein2000 | donderdag 11 januari 2018 @ 23:44 |
Lees je even in | |
Bonkers. | donderdag 11 januari 2018 @ 23:44 |
Gotta love België. | |
Adames | donderdag 11 januari 2018 @ 23:45 |
waarin | |
trein2000 | donderdag 11 januari 2018 @ 23:47 |
Arbeidsrecht. Met een bepaalde tijd contract is het heel goed mogelijk dat je niet kan opzeggen en dus je contract moet uitwerken. | |
Adames | donderdag 11 januari 2018 @ 23:48 |
dat weet ik ik zeg alleen dat niet heel gebruikelijk is bij veel banen. | |
ToT | donderdag 11 januari 2018 @ 23:50 |
Is voor hem te hopen dat ze geen schadevergoeding gaan eisen of zo. | |
Fer | donderdag 11 januari 2018 @ 23:52 |
Ik ga emigreren naar Belgie en ambtenaar worden. | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2018 @ 23:59 |
Want je wilt 2000 verdienen en een jaar opzegtermijn? | |
Godshand | vrijdag 12 januari 2018 @ 01:15 |
België Wel goed bier overigens | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | vrijdag 12 januari 2018 @ 02:17 |
gelijk heeft ie | |
karelpan | vrijdag 12 januari 2018 @ 02:22 |
Hij had beter een manier kunnen zoeken die geen overlast voor de passagiers zou geven. | |
Chivaz | vrijdag 12 januari 2018 @ 02:28 |
Is niemand hier verbaast dat een machinist 4000 netto kan verdienen? | |
leolinedance | vrijdag 12 januari 2018 @ 02:39 |
4k netto | |
Haags | vrijdag 12 januari 2018 @ 06:06 |
Netjes | |
BoonDockSaint | vrijdag 12 januari 2018 @ 06:17 |
Ander werk gebied maar ik mocht 2 jaar niet voor een concurent gaan werken stond in mijn contract | |
Levis2000 | vrijdag 12 januari 2018 @ 06:30 |
Opleidingskosten zijn 75.000 eur betaald door het bedrijf. Dan is 1 jaar opzegtermijn best logisch. | |
Basp1 | vrijdag 12 januari 2018 @ 06:34 |
als je dan na 1 jaar zou willen vertrekken wel, maar als je er al 20 jaar werkt niet. | |
VEM2012 | vrijdag 12 januari 2018 @ 06:51 |
Nee, waarom? | |
VEM2012 | vrijdag 12 januari 2018 @ 06:52 |
Dat houdt in Nederland zelden stand. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 januari 2018 @ 06:55 |
Dat is 2 x modaal ofzo, terwijl het me toch een vrij modale baan lijkt. Meeste tweeverdieners zitten daar niet eens aan. | |
VEM2012 | vrijdag 12 januari 2018 @ 07:02 |
Piloten verdienen vaak nog wel meer. Al geldt dat dan weer niet voor nieuwe piloten. Ik vermoed dat er een schaarste is aan mensen met de juiste papieren hiervoor en dan zul je als werkgever gewoon moeten betalen. En 4.000 euro per maand is nou ook weer niet een belachelijk hoog bedrag. | |
Tinkepink | vrijdag 12 januari 2018 @ 07:13 |
Netto is het best netjes hoor. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 januari 2018 @ 07:21 |
Alsof een vliegtuig besturen gelijk staat aan een trein besturen... | |
Tomatenboer | vrijdag 12 januari 2018 @ 07:30 |
Ja hé hé, een groot verkeersvliegtuig vliegen is dan ook een hoog opgeleid, specialistisch vak met grote verantwoordelijkheden en functie eisen. Dat zijn echt geen veredelde buschauffeurs hoor. Treinmachinist daarentegen is een functie op MBO niveau en een stuk meer 'recht toe rechtaan'. 4000 euro netto is een maandinkomen dat normaal gesproken alleen voor hogeropgeleide functies is weggelegd, dan kun je nog zo ver zijn doorgegroeid binnen je MBO functie, maar 48.000 euro netto per jaar is wel bijna 2 keer modaal. | |
Fer | vrijdag 12 januari 2018 @ 07:45 |
Machinisten in Nederland zitten ook goed hoor. Veel hoger dan trambestuurder die dagelijks fietsers moeten ontwijken, kaartjes verkopen en lastige klanten koppen. | |
Trashcanman | vrijdag 12 januari 2018 @ 08:27 |
Zou als nieuwe werkgever gelijk alle interesse in zo'n figuur kwijt zijn. | |
Ludachrist | vrijdag 12 januari 2018 @ 08:35 |
Er zit hier toch zo'n machinist op Fok!? Die kan het vast wel uitleggen hoe dat zit. | |
Lothiriel | vrijdag 12 januari 2018 @ 08:42 |
Die opzegtermijn is iets nieuws ingevoerd door de NMBS sinds 2016 omdat veel nieuwe werknemers hun opleiding kwamen doen (ter waarde van bijna 75k euro) bij de NMBS om dan snel het af te trappen voor een beter betaalde baan bij een private spoorwegmaatschappij. Hangt er imo dus beetje vanaf hoe lang ie er al werkt of hij een punt heeft of niet. Zo’n opleiding is duur dus vind het ook niet kunnen dat je dan het meteen afbolt omdat er ergens anders meer te verdienen valt, toch niet als je opleiding door de nmbs (aka de staat, belastingen dus) gefinancierd is. | |
HenkieVdV | vrijdag 12 januari 2018 @ 08:49 |
Ja precies. Nog netjes dat ze bij vertrek/ontslag binnen een bepaalde termijn geen boete berekenen. | |
engine | vrijdag 12 januari 2018 @ 09:01 |
Ik moet hier toch wel om lachen Operation Escargot Kan hij niet gewoon aan zijn leidinggevende vragen of hij/zij zin heeft om te kijken terwijl hij zich aftrekt? | |
ShevaJB | vrijdag 12 januari 2018 @ 10:14 |
Misschien wordt hij privémachinist. | |
Gehenna | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:41 |
En dan al je passagiers opzadelen met je persoonlijke kwestie, een droplul ben je dan | |
Hiddendoe | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:43 |
Precies. Meld je dan ziek of zo. | |
Wereldgozer | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:45 |
Middeninkomen zeker. Dankje Eva | |
Zolderkamer | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:47 |
Fixed | |
crystal_meth | vrijdag 12 januari 2018 @ 12:34 |
Mensen die vertraging veroorzaken (zelfmoordpoging, op de rails lopen, overweg blokkeren...) krijgen daar soms een flinke rekening voor gepresenteerd. Lijkt me hier ook wel aangewezen. En kan me voorstellen dat de nieuwe werkgever zich nu afvraagt of die man wel een aanwinst is voor het bedrijf. | |
Chivaz | vrijdag 12 januari 2018 @ 12:38 |
4000 per maand is een stevig bedrag hoor voor een machinist. Ik verdien ze niet, althans ik krijg ze niet. | |
EdvandeBerg | vrijdag 12 januari 2018 @ 12:47 |
4000 netto! Dat is bizar veel voor een machinist. Maar misschien rekent deze meneer allerlei extra's voor onregelmatige diensten mee? | |
VEM2012 | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:00 |
Ik zeg ook niet dat het modaal is. | |
VEM2012 | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:01 |
Piloten krijgen dan ook nog beter betaalt (tenzij bij prijsvechters). En al helemaal per uur dat ze daadwerkelijk wat doen. | |
VEM2012 | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:04 |
Zo kun je ook zeggen dat een garage waar twee auto’s in kunnen voor 9 ton belachelijk aan de prijs is, maar in Monaco betaal je dat er wel voor. Dat is wat schaarste doet. Hoe dan ook, ik schrik er niet van. Mag het? | |
VEM2012 | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:07 |
Ik heb geen idee wat normaal is in Nederland voor een machinist. Maar de nieuwe toetreders willen snel mensen binnenhalen. Dan krijg je prijsopdrijving. Van mij mogen ze het verdienen. Hebben ze een meevaller. Mag van mij. | |
Nobu | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:11 |
4000 euro voor een gedevalueerde buschauffeur? Ik heb mijn roeping gemist. Gas open, oogjes dicht en de ATB zet hem zo rond het volgende station wel weer stil. Wat een baan. | |
VEM2012 | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:15 |
Ik zou zeggen: solliciteer! | |
Nobu | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:19 |
Nah. Nacht- en weekenddiensten lees ik, daar pas ik voor. | |
raptorix | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:19 |
In Nederland deden ze dat in verleden om de NS directie onder druk te zetten, niet zo opzichtig als dit maar wat subtieler. | |
Chivaz | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:46 |
Voor dat geld draai ik wel nacht en weekenddiensten. Ik draai al een tijdje geen nacht en weekenddiensten meer maar ook toen kwam ik lang niet aan 4K netto per maand. | |
Karina | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:54 |
Ik vraag me wel af wat zijn (eventuele) nieuwe werkgever van zijn actie vindt. Overigens: Waar kan ik solliciteren | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 14:26 |
Solliciteer zou ik zeggen. Ze komen machinisten tekort. | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 14:28 |
Kijk daar komt de aap uit de mouw. In NL bij NS verdien je bij een volledige werkweek zo ongeveer 2700 euro in je eindtrede netto als machinist. Het duurt ongeveer 15 jaar alvorens je in je eindtrede zit. En natuurlijk zou ook ik meer gaan verdienen bij het goederen vervoer. Maar die maken wel een partij uren waar je misselijk van word. | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 14:32 |
Ja ik kan dat wel. Maar hier gaat het om België. Ik kan mij er wel iets bij bedenken waarom men een jaar moet uitzitten. Het tekort aan machinisten in België is enorm. Een opleiding in België duurt zo ongeveer een jaar. Neem je iemand aan dan moet hij eerst een jaar of mogelijk nog langer in opleiding alvorens die volledig inzetbaat is. | |
Nobu | vrijdag 12 januari 2018 @ 14:34 |
Toen ik net afgestudeerd was verdiende ik veel meer dan nu, maar ipv de koffiemachine bewaken tijden kantooruren stond ik dan bij nacht en ontij ergens in een godvergeten oord aan het eind van de wereld. Dan maar wat minder geld. | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 14:41 |
Nu zegt het niets. Maar voordat ik machinist werd werkte ik in de engineering. Daar verdiende ik als hoofdconstucteur piping wel wat meer dan nu als machinist. Maar ik doe het niet alleen voor het salaris(jongensdroom) dat natuurlijk wel een ondergrens heeft. Voor het minimum ga ik geen treinen meer rijden. Dan zoeken ze maar een ander. Het is niet moeilijk. Maar een fout herstel je vaak niet meer. Je moet wel vaak 3-5 uur alert blijven en dan nog de aanrijdingen, verantwoording etc. En daar mag best wat tegenover staan. Bovendien loop je een risico mbt tot afkeur zodra je de 50 gepasseerd bent. De keuringen medisch zijn niet mals. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 12-01-2018 15:40:00 ] | |
ems. | vrijdag 12 januari 2018 @ 14:42 |
Kan hij zich niet gewoon 24/7 ziek melden? | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 14:43 |
Dit. Het verhaal is niet compleet. Hoe zit het met pensioen etc. Allemaal onduidelijk. | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 15:04 |
Tja les 1: Mensen moeten niet denken dat een HBO je gelijk ook meer recht geeft op meer salaris. Bovendien zijn er talloze machinisten die een HBO hebben en er zijn zelfs machinisten die als piloot niet aan het werk kwamen nu treinen rijden. Het gaat bij dit soort beroepen niet alleen om je diploma maar karakter eigenschappen en andere eigenschappen die je moet bezitten. Zo kan het dus zijn dat een HBOer helemaal niet geschikt en iemand met een LTS diploma uitermate geschikt. Ik hoor wel vaker dat het niets voorstelt en dat ik veel te veel verdien om maar wat treinen te rijden. Maar als ik zie hoeveel jongeren er tijdens de opleiding afvallen of er naar een jaar er al geen zin meer in hebben door de wisselende diensten en andere nadelen dan staat het er toch iets anders voor. | |
Chivaz | vrijdag 12 januari 2018 @ 15:12 |
Welke opleiding moet je volgen om machinist te worden? En hoe zwaar is die opleiding? Met alle respect maar machinist lijkt mij een redelijk simpele baan. | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 15:28 |
Voor mij was de opleiding niet zwaar. Maar met een HTS diploma is dat ook niet het punt. Ook iemand met een LBO moet dit aankunnen. Zolang er interesse is lukt dat wel. Althans de theorie. De praktijk is iets anders. Dat is een gevoelskwestie. Hoe lekker zit je op die stoel etc etc. Je kunt intern bij NS solliciteren en volgens mij kun je dat als je een mbo n4 of 3 op zak hebt. Maar er is ook een mogelijkheid om extern bij het ROC een opleiding te volgen. Maar als je voor een onderdeel zakt heb je nog een kans. Zak je weer dan houd het op en moet je de opleiding verlaten. En die opleiding is duur. De baan is zo simpel als je zelf maar kunt invullen. Maar ik vond de functie als piping engineer ook simpel. Een lay-out maken van een nafta kraker stelt ook niets voor als je het een aantal jaren doet. Projecten lopen altijd volgens dezelfde structuur. Je krijgt een P&I wat puzzelen om de juiste onderdelen te zoeken en in Acad ga je los:) Maar net als het vak machinist leren sommige het nooit. Laat ik het zo zeggen. Op sommige momenten is het rijden van een trein moeilijker dan het maken van een ontwerp van een chemische installatie. https://werkenbijns.nl/vacatures/?filter-field=operatie Hou bovenstaande site in de gaten en reageer zodra er machinisten gevraagd worden. Of: https://werkenbijns.nl/werkgebied/operatie/machinisten/ ROC van Twente, ROC van Amsterdam en STC-Group Rotterdam bieden een MBO niveau 3 opleiding tot Machinist aan. | |
vannelle | vrijdag 12 januari 2018 @ 15:41 |
Geldt er voor machinisten eigenlijk ook een soort van rijtijdenwet? | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 15:43 |
Maar goed het is een mooi beroep en het laat mij koud wat anderen daar van vinden. Al zouden ze mij 2000 euro meer aanbieden als ik zou doorgroeien tot manager. Dan nog zou ik passen tenzij ik door afkeur geen treinen meer mag rijden. Tja dan zal ik helaas mijn oude beroep weer gaan oppakken. Ik hoop dat het nooit zover gaat komen. | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 15:47 |
Ja. Ik mag 5,5 uur aan een stuk rijden. Dat komt zelden voor. Als er calamiteiten zijn kan dat gebeuren. Maar er zijn zat diensten waar je 4 tot 5 uur aan het werk bent. Het is dan vaak wel zo dat je vaak na 2,5 tot 3 uur 20 min overstaptijd hebt naar een andere trein. Maar die 20 min. heb je hard nodig om eventueel snel naar de wc te gaan. Na die 5,5 uur zijn ze verplicht je een sterschaft te geven van minimaal 32 tot 35 minuten. En daarna ga je weer 3,5 uur verder. Dienstlengte varieert van 6,30 uur tot 9,30 uur. Maar je weekgemiddelde is 36 uur. | |
Ryan3 | vrijdag 12 januari 2018 @ 15:52 |
Verrek, ik dacht dat jij in de proces-industrie werkzaam was??? Pas geswitcht? | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 15:54 |
Neu 16 jaar geleden al die switch gemaakt. Ik klus zo nu en dan wel wat bij voor mijn ex werkgever. Maar dat doe ik om bij te blijven mocht ik afgekeurd worden dat ik niet hoop. Je moet altijd een plan B hebben | |
Ryan3 | vrijdag 12 januari 2018 @ 15:56 |
O, ja, lijkt me op zich een relaxte baan wel, zeker ook om het nog ruim 11 jaar vol te houden. Maar misschien een beetje saai? | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 16:07 |
Ook dat is een misverstand. Het is niet saai. Laat ik je zeggen dat ik 16 jaar geleden daar bijna op was afgewezen. Men vond het vreemd dat iemand als engineer nu zo een saai beroep wilde uitoefenen en dat ik het nooit lang zou volhouden. Maar nogmaals een opstelling maken van een chemische installatie is ook steeds hetzelfde(structuren en aanpak). Welk beroep heeft er niet een vorm van repetitie in zitten. Je moet niet vergeten dat je als machinist veel ziet langs de baan en vaak met verschillende mensen in aanraking komt en zo nu en dan in de meest gekke situaties terecht kunt komen. Moet er wel bij zeggen zodra ik op hetzelfde baanvak van circa 20 km 8 slagen op een dag zou moeten maken en dat jaren lang, dan haak ik af. Dan is het tijd om te stoppen Als je geschikt bent en kunt tegen die wisselende diensten is het inderdaad wel relaxed . Je bent alleen op die bok en dat scheelt enorm. Heerlijk, geen gezeur om je heen van een manager die je steeds in je nek hijgt van morgen moet het af. | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 16:14 |
Nog een groot voordeel is dat je steeds minder kunt gaan werken. In de engineering is het 40 uur of meer maar nooit minder omdat alles projectmatig is en met doorlooptijden te maken hebt. Ik kan rustig een werkweek van 24 uur nemen. Dan moet ik uiteraard wel salaris inleveren. Laat dat duidelijk zijn. | |
vannelle | vrijdag 12 januari 2018 @ 16:16 |
Duidelijk, dank je! | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 16:21 |
Geen probleem. Als mensen echt interesse hebben zou ik zeker solliciteren. Bovendien is het niet omdat ik er nu werk want overal is wat, maar NS is een prima werkgever. Een uitstekende cao. mensen die daar nog over klagen zijn gek als je het vergelijkt met veel andere werkgevers. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 12-01-2018 16:28:57 ] | |
Ryan3 | vrijdag 12 januari 2018 @ 17:26 |
In de proces-industrie werken is ook geen lolletje idd, het verdient aardig, maar eigenlijk is het bagger. Maar MBO-3 niveau joh, dat is toch niet echt veel? | |
Ser_Ciappelletto | vrijdag 12 januari 2018 @ 17:32 |
Ondankbare idioot. | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 17:37 |
Genoeg om instaat te zijn om die opleiding tot machinist te kunnen voltooien. Het gaat niet zozeer om de theorie maar om de praktijk. Die theorie is te volgen als je een mbo 3-4 als basis hebt. Maar je moet die theorie in de praktijk kunnen toepassen. En daar ligt vaak het probleem. Iedereen weet dat hij voor een rood sein moet stoppen. Zelfs niet machinisten weten dat nu al. Maar waarom lukt het in de praktijk niet? Maw het gaat erom dat je bepaalde eigenschappen moet bezitten die schijnbaar niet iedereen bezit. Zie het als een voetballer. Tijdens mijn opleiding had ik een collega destijds die de theorie perfect beheerste. Maar toen hij zelfstandig die trein moest rijden ging het mis en gelijk bij zijn tweede rit door rood. Daarna nog met geopende deuren weggereden en het was gelijk einde oefening. Die is nooit meer als machinist aan het werk gegaan. En die was ook behoorlijk hoog geschoold. Die had meer diploma's dan alleen mbo. Nogmaals het werk is niet moeilijk. Ik zou jou binnen een uur een trein kunnen laten rijden. Dat is het probleem ook niet. Alleen getrokken mat waar je op lucht moet remmen heb je meer tijd voor nodig om dat goed onder de knie te krijgen. | |
Ryan3 | vrijdag 12 januari 2018 @ 17:40 |
Iemand uit de proces-industrie moet ook aan heel veel kleine dingetjes denken constant, dus die zou het makkelijk kunnen doen wrs? Met wat oefening. Overigens wat mij dus de horror lijkt is iemand die voor je trein springt. Dat zou me het meeste tegenhouden hoor. Wil geen turfstreepje achter mijn naam zien. | |
nils7 | vrijdag 12 januari 2018 @ 18:02 |
En een lease auto en een GSM van de zaak (waar hebben ze die voor nodig BTW). Openbaar vervoer is in Belgie duidelijk overpriced. | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 18:07 |
Dat zijn dan nadelen die niet bij je werk horen maar het overkomt je helaas. Zie het zo. Mijn partner werkt in de zorg en heeft pas geleden nog de opleiding verpleegkundige n4 verwerkt. Ik heb die opleiding bekeken en mijn partner zelfs geholpen met wat onderdelen etc. en kon het zo volgen en zo moeilijk was het allemaal niet. Maar ik kan je verzekeren dat ik er in de praktijk niets van terecht zou brengen. Ook niet als ik wat dagen zou meelopen. Lijkt mij vreselijk werk maar mijn partner denkt daar geheel naders over. | |
Cherna | vrijdag 12 januari 2018 @ 18:12 |
Als je bij goederen werkt kan het zijn dat je een goederentrein in Rotterdam moet ophalen. Dan zul je met je auto moeten gaan. OV is er niet en als je midden in de nacht die trein moet ophalen en je woont in Eindhoven heb je wel een auto etc nodig. Het kan zo zijn dat een machinist die in Groningen woont een trein moet ophalen in Venlo. En die naar Rotterdam moet brengen en dan weer een andere trein naar Venlo moet brengen. Het werkt bij goederen totaal anders dan bij reizigers vervoer. Het zal in België niet anders zijn. Een een telefoon heb je nodig als er iets word bijgestuurd etc tijdens je dienst. Die gasten maken heel veel uren bij goederen. | |
Ryan3 | vrijdag 12 januari 2018 @ 18:12 |
Ja, dat is ook iets dat ik minder goed zou kunnen, dat soort dingen in de zorg idd. | |
Chivaz | zaterdag 13 januari 2018 @ 17:22 |
Betaald goederenvervoer dan niet beter? | |
#ANONIEM | zaterdag 13 januari 2018 @ 18:14 |
Ik vind 80k bruto per jaar voor een machinist echt debiel veel, maar goed, blijkbaar zijn er redenen om dat bedrag te rechtvaardigen. Als ik naar wat bruto/netto calculators kijk voor België heb je daar zelfs nog meer dan 80k per jaar nodig om 48k netto over houden. [ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 18:19:48 ] |