abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176455307
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ja. Ik mag 5,5 uur aan een stuk rijden. Dat komt zelden voor. Als er calamiteiten zijn kan dat gebeuren. Maar er zijn zat diensten waar je 4 tot 5 uur aan het werk bent. Het is dan vaak wel zo dat je vaak na 2,5 tot 3 uur 20 min overstaptijd hebt naar een andere trein. Maar die 20 min. heb je hard nodig om eventueel snel naar de wc te gaan. Na die 5,5 uur zijn ze verplicht je een sterschaft te geven van minimaal 32 tot 35 minuten. En daarna ga je weer 3,5 uur verder. Dienstlengte varieert van 6,30 uur tot 9,30 uur. Maar je weekgemiddelde is 36 uur.
Duidelijk, dank je! ^O^
  vrijdag 12 januari 2018 @ 16:21:06 #77
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176455438
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Duidelijk, dank je! ^O^
Geen probleem. Als mensen echt interesse hebben zou ik zeker solliciteren. Bovendien is het niet omdat ik er nu werk want overal is wat, maar NS is een prima werkgever. Een uitstekende cao. mensen die daar nog over klagen zijn gek als je het vergelijkt met veel andere werkgevers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 12-01-2018 16:28:57 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:26:05 #78
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_176456734
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ook dat is een misverstand. Het is niet saai. Laat ik je zeggen dat ik 16 jaar geleden daar bijna op was afgewezen. Men vond het vreemd dat iemand als engineer nu zo een saai beroep wilde uitoefenen en dat ik het nooit lang zou volhouden. Maar nogmaals een opstelling maken van een chemische installatie is ook steeds hetzelfde(structuren en aanpak). Welk beroep heeft er niet een vorm van repetitie in zitten.

Je moet niet vergeten dat je als machinist veel ziet langs de baan en vaak met verschillende mensen in aanraking komt en zo nu en dan in de meest gekke situaties terecht kunt komen. Moet er wel bij zeggen zodra ik op hetzelfde baanvak van circa 20 km 8 slagen op een dag zou moeten maken en dat jaren lang, dan haak ik af. Dan is het tijd om te stoppen :)

Als je geschikt bent en kunt tegen die wisselende diensten is het inderdaad wel relaxed :). Je bent alleen op die bok en dat scheelt enorm. Heerlijk, geen gezeur om je heen van een manager die je steeds in je nek hijgt van morgen moet het af.
In de proces-industrie werken is ook geen lolletje idd, het verdient aardig, maar eigenlijk is het bagger.
Maar MBO-3 niveau joh, dat is toch niet echt veel?
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:32:00 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176456819
Ondankbare idioot.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:37:07 #80
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176456905
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de proces-industrie werken is ook geen lolletje idd, het verdient aardig, maar eigenlijk is het bagger.
Maar MBO-3 niveau joh, dat is toch niet echt veel?
Genoeg om instaat te zijn om die opleiding tot machinist te kunnen voltooien. Het gaat niet zozeer om de theorie maar om de praktijk. Die theorie is te volgen als je een mbo 3-4 als basis hebt. Maar je moet die theorie in de praktijk kunnen toepassen. En daar ligt vaak het probleem.
Iedereen weet dat hij voor een rood sein moet stoppen. Zelfs niet machinisten weten dat nu al. Maar waarom lukt het in de praktijk niet? Maw het gaat erom dat je bepaalde eigenschappen moet bezitten die schijnbaar niet iedereen bezit. Zie het als een voetballer.

Tijdens mijn opleiding had ik een collega destijds die de theorie perfect beheerste. Maar toen hij zelfstandig die trein moest rijden ging het mis en gelijk bij zijn tweede rit door rood. Daarna nog met geopende deuren weggereden en het was gelijk einde oefening. Die is nooit meer als machinist aan het werk gegaan. En die was ook behoorlijk hoog geschoold. Die had meer diploma's dan alleen mbo.

Nogmaals het werk is niet moeilijk. Ik zou jou binnen een uur een trein kunnen laten rijden. Dat is het probleem ook niet. Alleen getrokken mat waar je op lucht moet remmen heb je meer tijd voor nodig om dat goed onder de knie te krijgen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:40:21 #81
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_176456948
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Genoeg om instaat te zijn om die opleiding tot machinist te kunnen voltooien. Het gaat niet zozeer om de theorie maar om de praktijk. Die theorie is te volgen als je een mbo 3-4 als basis hebt. Maar je moet die theorie in de praktijk kunnen toepassen. En daar ligt vaak het probleem.
Iedereen weet dat hij voor een rood sein moet stoppen. Zelfs niet machinisten weten dat nu al. Maar waarom lukt het in de praktijk niet? Maw het gaat erom dat je bepaalde eigenschappen moet bezitten die schijnbaar niet iedereen bezit. Zie het als een voetballer.

Tijdens mijn opleiding had ik een collega destijds die de theorie perfect beheerste. Maar toen hij zelfstandig die trein moest rijden ging het mis en gelijk bij zijn tweede rit door rood. Daarna nog met geopende deuren weggereden en het was gelijk einde oefening. Die is nooit meer als machinist aan het werk gegaan. En die was ook behoorlijk hoog geschoold. Die had meer diploma's dan alleen mbo.

Nogmaals het werk is niet moeilijk. Ik zou jou binnen een uur een trein kunnen laten rijden. Dat is het probleem ook niet. Alleen getrokken mat waar je op lucht moet remmen heb je meer tijd voor nodig om dat goed onder de knie te krijgen.
Iemand uit de proces-industrie moet ook aan heel veel kleine dingetjes denken constant, dus die zou het makkelijk kunnen doen wrs? Met wat oefening.

Overigens wat mij dus de horror lijkt is iemand die voor je trein springt. Dat zou me het meeste tegenhouden hoor. Wil geen turfstreepje achter mijn naam zien.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 18:02:02 #82
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_176457296
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 02:28 schreef Chivaz het volgende:
Is niemand hier verbaast dat een machinist 4000 netto kan verdienen?
En een lease auto en een GSM van de zaak (waar hebben ze die voor nodig BTW).

Openbaar vervoer is in Belgie duidelijk overpriced.
N/A
  vrijdag 12 januari 2018 @ 18:07:32 #83
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176457412
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iemand uit de proces-industrie moet ook aan heel veel kleine dingetjes denken constant, dus die zou het makkelijk kunnen doen wrs? Met wat oefening.

Overigens wat mij dus de horror lijkt is iemand die voor je trein springt. Dat zou me het meeste tegenhouden hoor. Wil geen turfstreepje achter mijn naam zien.
Dat zijn dan nadelen die niet bij je werk horen maar het overkomt je helaas.

Zie het zo. Mijn partner werkt in de zorg en heeft pas geleden nog de opleiding verpleegkundige n4 verwerkt. Ik heb die opleiding bekeken en mijn partner zelfs geholpen met wat onderdelen etc. en kon het zo volgen en zo moeilijk was het allemaal niet. Maar ik kan je verzekeren dat ik er in de praktijk niets van terecht zou brengen. Ook niet als ik wat dagen zou meelopen. Lijkt mij vreselijk werk maar mijn partner denkt daar geheel naders over.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 18:12:14 #84
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176457523
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:02 schreef nils7 het volgende:

[..]

En een lease auto en een GSM van de zaak (waar hebben ze die voor nodig BTW).

Openbaar vervoer is in Belgie duidelijk overpriced.
Als je bij goederen werkt kan het zijn dat je een goederentrein in Rotterdam moet ophalen. Dan zul je met je auto moeten gaan. OV is er niet en als je midden in de nacht die trein moet ophalen en je woont in Eindhoven heb je wel een auto etc nodig. Het kan zo zijn dat een machinist die in Groningen woont een trein moet ophalen in Venlo. En die naar Rotterdam moet brengen en dan weer een andere trein naar Venlo moet brengen. Het werkt bij goederen totaal anders dan bij reizigers vervoer. Het zal in BelgiŽ niet anders zijn. Een een telefoon heb je nodig als er iets word bijgestuurd etc tijdens je dienst.

Die gasten maken heel veel uren bij goederen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 18:12:51 #85
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_176457534
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat zijn dan nadelen die niet bij je werk horen maar het overkomt je helaas.

Zie het zo. Mijn partner werkt in de zorg en heeft pas geleden nog de opleiding verpleegkundige n4 verwerkt. Ik heb die opleiding bekeken en mijn partner zelfs geholpen met wat onderdelen etc. en kon het zo volgen en zo moeilijk was het allemaal niet. Maar ik kan je verzekeren dat ik er in de praktijk niets van terecht zou brengen. Ook niet als ik wat dagen zou meelopen. Lijkt mij vreselijk werk maar mijn partner denkt daar geheel naders over.
Ja, dat is ook iets dat ik minder goed zou kunnen, dat soort dingen in de zorg idd.
pi_176478472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als je bij goederen werkt kan het zijn dat je een goederentrein in Rotterdam moet ophalen. Dan zul je met je auto moeten gaan. OV is er niet en als je midden in de nacht die trein moet ophalen en je woont in Eindhoven heb je wel een auto etc nodig. Het kan zo zijn dat een machinist die in Groningen woont een trein moet ophalen in Venlo. En die naar Rotterdam moet brengen en dan weer een andere trein naar Venlo moet brengen. Het werkt bij goederen totaal anders dan bij reizigers vervoer. Het zal in BelgiŽ niet anders zijn. Een een telefoon heb je nodig als er iets word bijgestuurd etc tijdens je dienst.

Die gasten maken heel veel uren bij goederen.
Betaald goederenvervoer dan niet beter?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 18:14:53 #87
415174 spiritusbus
licht ontvlambaar
pi_176479356
Ik vind 80k bruto per jaar voor een machinist echt debiel veel, maar goed, blijkbaar zijn er redenen om dat bedrag te rechtvaardigen.

Als ik naar wat bruto/netto calculators kijk voor BelgiŽ heb je daar zelfs nog meer dan 80k per jaar nodig om 48k netto over houden.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')