abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176451506
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

4000 per maand is een stevig bedrag hoor voor een machinist.
Ik verdien ze niet, althans ik krijg ze niet.
Ik heb geen idee wat normaal is in Nederland voor een machinist. Maar de nieuwe toetreders willen snel mensen binnenhalen. Dan krijg je prijsopdrijving.

Van mij mogen ze het verdienen. Hebben ze een meevaller. Mag van mij.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 13:11:15 #52
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176451574
4000 euro voor een gedevalueerde buschauffeur? Ik heb mijn roeping gemist. Gas open, oogjes dicht en de ATB zet hem zo rond het volgende station wel weer stil. Wat een baan. O+
pi_176451639
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:11 schreef Nobu het volgende:
4000 euro voor een gedevalueerde buschauffeur? Ik heb mijn roeping gemist. Gas open, oogjes dicht en de ATB zet hem zo rond het volgende station wel weer stil. Wat een baan. O+
Ik zou zeggen: solliciteer!
  vrijdag 12 januari 2018 @ 13:19:36 #54
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176451740
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: solliciteer!
Nah. Nacht- en weekenddiensten lees ik, daar pas ik voor.
pi_176451744
In Nederland deden ze dat in verleden om de NS directie onder druk te zetten, niet zo opzichtig als dit maar wat subtieler.
pi_176452126
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:19 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nah. Nacht- en weekenddiensten lees ik, daar pas ik voor.
Voor dat geld draai ik wel nacht en weekenddiensten.
Ik draai al een tijdje geen nacht en weekenddiensten meer maar ook toen kwam ik lang niet aan 4K netto per maand.
pi_176452267
registreer om deze reclame te verbergen
Ik vraag me wel af wat zijn (eventuele) nieuwe werkgever van zijn actie vindt.
Overigens:
quote:
Ik verdien nu zelf 4.000 euro netto per maand, het dubbele van wat ik bij de NMBS had. Je krijgt ook een dienstwagen, een tankkaart, een smartphone, een tablet.
Waar kan ik solliciteren :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 12 januari 2018 @ 14:26:03 #58
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176452809
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:11 schreef Nobu het volgende:
4000 euro voor een gedevalueerde buschauffeur? Ik heb mijn roeping gemist. Gas open, oogjes dicht en de ATB zet hem zo rond het volgende station wel weer stil. Wat een baan. O+
Solliciteer zou ik zeggen. Ze komen machinisten tekort.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 14:28:30 #59
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176452853
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:19 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nah. Nacht- en weekenddiensten lees ik, daar pas ik voor.
Kijk daar komt de aap uit de mouw. In NL bij NS verdien je bij een volledige werkweek zo ongeveer 2700 euro in je eindtrede netto als machinist. Het duurt ongeveer 15 jaar alvorens je in je eindtrede zit.
En natuurlijk zou ook ik meer gaan verdienen bij het goederen vervoer. Maar die maken wel een partij uren waar je misselijk van word.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 14:32:55 #60
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176452913
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:35 schreef Ludachrist het volgende:
Er zit hier toch zo'n machinist op Fok!? Die kan het vast wel uitleggen hoe dat zit.
Ja ik kan dat wel. Maar hier gaat het om BelgiŽ. Ik kan mij er wel iets bij bedenken waarom men een jaar moet uitzitten. Het tekort aan machinisten in BelgiŽ is enorm. Een opleiding in BelgiŽ duurt zo ongeveer een jaar. Neem je iemand aan dan moet hij eerst een jaar of mogelijk nog langer in opleiding alvorens die volledig inzetbaat is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 14:34:58 #61
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176452953
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:28 schreef Cherna het volgende:

[..]

Kijk daar komt de aap uit de mouw. In NL bij NS verdien je bij een volledige werkweek zo ongeveer 2700 euro in je eindtrede netto als machinist. Het duurt ongeveer 15 jaar alvorens je in je eindtrede zit.
En natuurlijk zou ook ik meer gaan verdienen bij het goederen vervoer. Maar die maken wel een partij uren waar je misselijk van word.
Toen ik net afgestudeerd was verdiende ik veel meer dan nu, maar ipv de koffiemachine bewaken tijden kantooruren stond ik dan bij nacht en ontij ergens in een godvergeten oord aan het eind van de wereld. Dan maar wat minder geld.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 14:41:06 #62
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176453080
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:34 schreef Nobu het volgende:

[..]

Toen ik net afgestudeerd was verdiende ik veel meer dan nu, maar ipv de koffiemachine bewaken tijden kantooruren stond ik dan bij nacht en ontij ergens in een godvergeten oord aan het eind van de wereld. Dan maar wat minder geld.
Nu zegt het niets. Maar voordat ik machinist werd werkte ik in de engineering. Daar verdiende ik als hoofdconstucteur piping wel wat meer dan nu als machinist. Maar ik doe het niet alleen voor het salaris(jongensdroom) dat natuurlijk wel een ondergrens heeft. Voor het minimum ga ik geen treinen meer rijden. Dan zoeken ze maar een ander. Het is niet moeilijk. Maar een fout herstel je vaak niet meer. Je moet wel vaak 3-5 uur alert blijven en dan nog de aanrijdingen, verantwoording etc. En daar mag best wat tegenover staan. Bovendien loop je een risico mbt tot afkeur zodra je de 50 gepasseerd bent. De keuringen medisch zijn niet mals.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 12-01-2018 15:40:00 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_176453117
Kan hij zich niet gewoon 24/7 ziek melden?
Quod licet Iovi, non licet bovi
  vrijdag 12 januari 2018 @ 14:43:48 #64
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176453138
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:47 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

4000 netto! Dat is bizar veel voor een machinist. Maar misschien rekent deze meneer allerlei extra's voor onregelmatige diensten mee?
Dit. Het verhaal is niet compleet. Hoe zit het met pensioen etc. Allemaal onduidelijk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:04:06 #65
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176453612
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 07:30 schreef Tomatenboer het volgende:
Treinmachinist daarentegen is een functie op MBO niveau en een stuk meer 'recht toe rechtaan'.
Tja les 1:
Mensen moeten niet denken dat een HBO je gelijk ook meer recht geeft op meer salaris. Bovendien zijn er talloze machinisten die een HBO hebben en er zijn zelfs machinisten die als piloot niet aan het werk kwamen nu treinen rijden.

Het gaat bij dit soort beroepen niet alleen om je diploma maar karakter eigenschappen en andere eigenschappen die je moet bezitten. Zo kan het dus zijn dat een HBOer helemaal niet geschikt en iemand met een LTS diploma uitermate geschikt.

Ik hoor wel vaker dat het niets voorstelt en dat ik veel te veel verdien om maar wat treinen te rijden.
Maar als ik zie hoeveel jongeren er tijdens de opleiding afvallen of er naar een jaar er al geen zin meer in hebben door de wisselende diensten en andere nadelen dan staat het er toch iets anders voor.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_176453809
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja les 1:
Mensen moeten niet denken dat een HBO je gelijk ook meer recht geeft op meer salaris. Bovendien zijn er talloze machinisten die een HBO hebben en er zijn zelfs machinisten die als piloot niet aan het werk kwamen nu treinen rijden.

Het gaat bij dit soort beroepen niet alleen om je diploma maar karakter eigenschappen en andere eigenschappen die je moet bezitten. Zo kan het dus zijn dat een HBOer helemaal niet geschikt en iemand met een LTS diploma uitermate geschikt.

Ik hoor wel vaker dat het niets voorstelt en dat ik veel te veel verdien om maar wat treinen te rijden.
Maar als ik zie hoeveel jongeren er tijdens de opleiding afvallen of er naar een jaar er al geen zin meer in hebben door de wisselende diensten en andere nadelen dan staat het er toch iets anders voor.
Welke opleiding moet je volgen om machinist te worden?
En hoe zwaar is die opleiding? Met alle respect maar machinist lijkt mij een redelijk simpele baan.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:28:51 #67
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176454218
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Welke opleiding moet je volgen om machinist te worden?
En hoe zwaar is die opleiding? Met alle respect maar machinist lijkt mij een redelijk simpele baan.
Voor mij was de opleiding niet zwaar. Maar met een HTS diploma is dat ook niet het punt. Ook iemand met een LBO moet dit aankunnen. Zolang er interesse is lukt dat wel. Althans de theorie.
De praktijk is iets anders. Dat is een gevoelskwestie. Hoe lekker zit je op die stoel etc etc.

Je kunt intern bij NS solliciteren en volgens mij kun je dat als je een mbo n4 of 3 op zak hebt. Maar er is ook een mogelijkheid om extern bij het ROC een opleiding te volgen. Maar als je voor een onderdeel zakt heb je nog een kans. Zak je weer dan houd het op en moet je de opleiding verlaten. En die opleiding is duur.

De baan is zo simpel als je zelf maar kunt invullen. Maar ik vond de functie als piping engineer ook simpel. Een lay-out maken van een nafta kraker stelt ook niets voor als je het een aantal jaren doet. Projecten lopen altijd volgens dezelfde structuur. Je krijgt een P&I wat puzzelen om de juiste onderdelen te zoeken en in Acad ga je los:) Maar net als het vak machinist leren sommige het nooit. Laat ik het zo zeggen. Op sommige momenten is het rijden van een trein moeilijker dan het maken van een ontwerp van een chemische installatie.

https://werkenbijns.nl/vacatures/?filter-field=operatie
Hou bovenstaande site in de gaten en reageer zodra er machinisten gevraagd worden.

Of:
https://werkenbijns.nl/werkgebied/operatie/machinisten/
ROC van Twente, ROC van Amsterdam en STC-Group Rotterdam bieden een MBO niveau 3 opleiding tot Machinist aan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_176454536
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:28 schreef Cherna het volgende:

Maar die maken wel een partij uren waar je misselijk van word.
Geldt er voor machinisten eigenlijk ook een soort van rijtijdenwet?
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:43:23 #69
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176454568
Maar goed het is een mooi beroep en het laat mij koud wat anderen daar van vinden. Al zouden ze mij 2000 euro meer aanbieden als ik zou doorgroeien tot manager. Dan nog zou ik passen tenzij ik door afkeur geen treinen meer mag rijden. Tja dan zal ik helaas mijn oude beroep weer gaan oppakken. Ik hoop dat het nooit zover gaat komen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:47:33 #70
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176454654
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:41 schreef vannelle het volgende:

[..]

Geldt er voor machinisten eigenlijk ook een soort van rijtijdenwet?
Ja. Ik mag 5,5 uur aan een stuk rijden. Dat komt zelden voor. Als er calamiteiten zijn kan dat gebeuren. Maar er zijn zat diensten waar je 4 tot 5 uur aan het werk bent. Het is dan vaak wel zo dat je vaak na 2,5 tot 3 uur 20 min overstaptijd hebt naar een andere trein. Maar die 20 min. heb je hard nodig om eventueel snel naar de wc te gaan. Na die 5,5 uur zijn ze verplicht je een sterschaft te geven van minimaal 32 tot 35 minuten. En daarna ga je weer 3,5 uur verder. Dienstlengte varieert van 6,30 uur tot 9,30 uur. Maar je weekgemiddelde is 36 uur.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:52:54 #71
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_176454769
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:43 schreef Cherna het volgende:
Maar goed het is een mooi beroep en het laat mij koud wat anderen daar van vinden. Al zouden ze mij 2000 euro meer aanbieden als ik zou doorgroeien tot manager. Dan nog zou ik passen tenzij ik door afkeur geen treinen meer mag rijden. Tja dan zal ik helaas mijn oude beroep weer gaan oppakken. Ik hoop dat het nooit zover gaat komen.
Verrek, ik dacht dat jij in de proces-industrie werkzaam was???
Pas geswitcht?
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:54:53 #72
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176454821
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Verrek, ik dacht dat jij in de proces-industrie werkzaam was???
Pas geswitcht?
Neu 16 jaar geleden al die switch gemaakt. Ik klus zo nu en dan wel wat bij voor mijn ex werkgever. Maar dat doe ik om bij te blijven mocht ik afgekeurd worden dat ik niet hoop.
Je moet altijd een plan B hebben ;)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:56:51 #73
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_176454858
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Neu 16 jaar geleden al die switch gemaakt. Ik klus zo nu en dan wel wat bij voor mijn ex werkgever. Maar dat doe ik om bij te blijven mocht ik afgekeurd worden dat ik niet hoop.
O, ja, lijkt me op zich een relaxte baan wel, zeker ook om het nog ruim 11 jaar vol te houden. Maar misschien een beetje saai?
  vrijdag 12 januari 2018 @ 16:07:00 #74
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176455063
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ja, lijkt me op zich een relaxte baan wel, zeker ook om het nog ruim 11 jaar vol te houden. Maar misschien een beetje saai?
Ook dat is een misverstand. Het is niet saai. Laat ik je zeggen dat ik 16 jaar geleden daar bijna op was afgewezen. Men vond het vreemd dat iemand als engineer nu zo een saai beroep wilde uitoefenen en dat ik het nooit lang zou volhouden. Maar nogmaals een opstelling maken van een chemische installatie is ook steeds hetzelfde(structuren en aanpak). Welk beroep heeft er niet een vorm van repetitie in zitten.

Je moet niet vergeten dat je als machinist veel ziet langs de baan en vaak met verschillende mensen in aanraking komt en zo nu en dan in de meest gekke situaties terecht kunt komen. Moet er wel bij zeggen zodra ik op hetzelfde baanvak van circa 20 km 8 slagen op een dag zou moeten maken en dat jaren lang, dan haak ik af. Dan is het tijd om te stoppen :)

Als je geschikt bent en kunt tegen die wisselende diensten is het inderdaad wel relaxed :). Je bent alleen op die bok en dat scheelt enorm. Heerlijk, geen gezeur om je heen van een manager die je steeds in je nek hijgt van morgen moet het af.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 16:14:20 #75
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176455253
Nog een groot voordeel is dat je steeds minder kunt gaan werken. In de engineering is het 40 uur of meer maar nooit minder omdat alles projectmatig is en met doorlooptijden te maken hebt. Ik kan rustig een werkweek van 24 uur nemen. Dan moet ik uiteraard wel salaris inleveren. Laat dat duidelijk zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_176455307
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ja. Ik mag 5,5 uur aan een stuk rijden. Dat komt zelden voor. Als er calamiteiten zijn kan dat gebeuren. Maar er zijn zat diensten waar je 4 tot 5 uur aan het werk bent. Het is dan vaak wel zo dat je vaak na 2,5 tot 3 uur 20 min overstaptijd hebt naar een andere trein. Maar die 20 min. heb je hard nodig om eventueel snel naar de wc te gaan. Na die 5,5 uur zijn ze verplicht je een sterschaft te geven van minimaal 32 tot 35 minuten. En daarna ga je weer 3,5 uur verder. Dienstlengte varieert van 6,30 uur tot 9,30 uur. Maar je weekgemiddelde is 36 uur.
Duidelijk, dank je! ^O^
  vrijdag 12 januari 2018 @ 16:21:06 #77
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176455438
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Duidelijk, dank je! ^O^
Geen probleem. Als mensen echt interesse hebben zou ik zeker solliciteren. Bovendien is het niet omdat ik er nu werk want overal is wat, maar NS is een prima werkgever. Een uitstekende cao. mensen die daar nog over klagen zijn gek als je het vergelijkt met veel andere werkgevers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 12-01-2018 16:28:57 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:26:05 #78
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_176456734
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ook dat is een misverstand. Het is niet saai. Laat ik je zeggen dat ik 16 jaar geleden daar bijna op was afgewezen. Men vond het vreemd dat iemand als engineer nu zo een saai beroep wilde uitoefenen en dat ik het nooit lang zou volhouden. Maar nogmaals een opstelling maken van een chemische installatie is ook steeds hetzelfde(structuren en aanpak). Welk beroep heeft er niet een vorm van repetitie in zitten.

Je moet niet vergeten dat je als machinist veel ziet langs de baan en vaak met verschillende mensen in aanraking komt en zo nu en dan in de meest gekke situaties terecht kunt komen. Moet er wel bij zeggen zodra ik op hetzelfde baanvak van circa 20 km 8 slagen op een dag zou moeten maken en dat jaren lang, dan haak ik af. Dan is het tijd om te stoppen :)

Als je geschikt bent en kunt tegen die wisselende diensten is het inderdaad wel relaxed :). Je bent alleen op die bok en dat scheelt enorm. Heerlijk, geen gezeur om je heen van een manager die je steeds in je nek hijgt van morgen moet het af.
In de proces-industrie werken is ook geen lolletje idd, het verdient aardig, maar eigenlijk is het bagger.
Maar MBO-3 niveau joh, dat is toch niet echt veel?
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:32:00 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176456819
Ondankbare idioot.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:37:07 #80
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176456905
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de proces-industrie werken is ook geen lolletje idd, het verdient aardig, maar eigenlijk is het bagger.
Maar MBO-3 niveau joh, dat is toch niet echt veel?
Genoeg om instaat te zijn om die opleiding tot machinist te kunnen voltooien. Het gaat niet zozeer om de theorie maar om de praktijk. Die theorie is te volgen als je een mbo 3-4 als basis hebt. Maar je moet die theorie in de praktijk kunnen toepassen. En daar ligt vaak het probleem.
Iedereen weet dat hij voor een rood sein moet stoppen. Zelfs niet machinisten weten dat nu al. Maar waarom lukt het in de praktijk niet? Maw het gaat erom dat je bepaalde eigenschappen moet bezitten die schijnbaar niet iedereen bezit. Zie het als een voetballer.

Tijdens mijn opleiding had ik een collega destijds die de theorie perfect beheerste. Maar toen hij zelfstandig die trein moest rijden ging het mis en gelijk bij zijn tweede rit door rood. Daarna nog met geopende deuren weggereden en het was gelijk einde oefening. Die is nooit meer als machinist aan het werk gegaan. En die was ook behoorlijk hoog geschoold. Die had meer diploma's dan alleen mbo.

Nogmaals het werk is niet moeilijk. Ik zou jou binnen een uur een trein kunnen laten rijden. Dat is het probleem ook niet. Alleen getrokken mat waar je op lucht moet remmen heb je meer tijd voor nodig om dat goed onder de knie te krijgen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:40:21 #81
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_176456948
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Genoeg om instaat te zijn om die opleiding tot machinist te kunnen voltooien. Het gaat niet zozeer om de theorie maar om de praktijk. Die theorie is te volgen als je een mbo 3-4 als basis hebt. Maar je moet die theorie in de praktijk kunnen toepassen. En daar ligt vaak het probleem.
Iedereen weet dat hij voor een rood sein moet stoppen. Zelfs niet machinisten weten dat nu al. Maar waarom lukt het in de praktijk niet? Maw het gaat erom dat je bepaalde eigenschappen moet bezitten die schijnbaar niet iedereen bezit. Zie het als een voetballer.

Tijdens mijn opleiding had ik een collega destijds die de theorie perfect beheerste. Maar toen hij zelfstandig die trein moest rijden ging het mis en gelijk bij zijn tweede rit door rood. Daarna nog met geopende deuren weggereden en het was gelijk einde oefening. Die is nooit meer als machinist aan het werk gegaan. En die was ook behoorlijk hoog geschoold. Die had meer diploma's dan alleen mbo.

Nogmaals het werk is niet moeilijk. Ik zou jou binnen een uur een trein kunnen laten rijden. Dat is het probleem ook niet. Alleen getrokken mat waar je op lucht moet remmen heb je meer tijd voor nodig om dat goed onder de knie te krijgen.
Iemand uit de proces-industrie moet ook aan heel veel kleine dingetjes denken constant, dus die zou het makkelijk kunnen doen wrs? Met wat oefening.

Overigens wat mij dus de horror lijkt is iemand die voor je trein springt. Dat zou me het meeste tegenhouden hoor. Wil geen turfstreepje achter mijn naam zien.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 18:02:02 #82
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_176457296
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 02:28 schreef Chivaz het volgende:
Is niemand hier verbaast dat een machinist 4000 netto kan verdienen?
En een lease auto en een GSM van de zaak (waar hebben ze die voor nodig BTW).

Openbaar vervoer is in Belgie duidelijk overpriced.
N/A
  vrijdag 12 januari 2018 @ 18:07:32 #83
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176457412
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iemand uit de proces-industrie moet ook aan heel veel kleine dingetjes denken constant, dus die zou het makkelijk kunnen doen wrs? Met wat oefening.

Overigens wat mij dus de horror lijkt is iemand die voor je trein springt. Dat zou me het meeste tegenhouden hoor. Wil geen turfstreepje achter mijn naam zien.
Dat zijn dan nadelen die niet bij je werk horen maar het overkomt je helaas.

Zie het zo. Mijn partner werkt in de zorg en heeft pas geleden nog de opleiding verpleegkundige n4 verwerkt. Ik heb die opleiding bekeken en mijn partner zelfs geholpen met wat onderdelen etc. en kon het zo volgen en zo moeilijk was het allemaal niet. Maar ik kan je verzekeren dat ik er in de praktijk niets van terecht zou brengen. Ook niet als ik wat dagen zou meelopen. Lijkt mij vreselijk werk maar mijn partner denkt daar geheel naders over.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 18:12:14 #84
321876 Cherna
Fuck the System
pi_176457523
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:02 schreef nils7 het volgende:

[..]

En een lease auto en een GSM van de zaak (waar hebben ze die voor nodig BTW).

Openbaar vervoer is in Belgie duidelijk overpriced.
Als je bij goederen werkt kan het zijn dat je een goederentrein in Rotterdam moet ophalen. Dan zul je met je auto moeten gaan. OV is er niet en als je midden in de nacht die trein moet ophalen en je woont in Eindhoven heb je wel een auto etc nodig. Het kan zo zijn dat een machinist die in Groningen woont een trein moet ophalen in Venlo. En die naar Rotterdam moet brengen en dan weer een andere trein naar Venlo moet brengen. Het werkt bij goederen totaal anders dan bij reizigers vervoer. Het zal in BelgiŽ niet anders zijn. Een een telefoon heb je nodig als er iets word bijgestuurd etc tijdens je dienst.

Die gasten maken heel veel uren bij goederen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 12 januari 2018 @ 18:12:51 #85
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_176457534
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat zijn dan nadelen die niet bij je werk horen maar het overkomt je helaas.

Zie het zo. Mijn partner werkt in de zorg en heeft pas geleden nog de opleiding verpleegkundige n4 verwerkt. Ik heb die opleiding bekeken en mijn partner zelfs geholpen met wat onderdelen etc. en kon het zo volgen en zo moeilijk was het allemaal niet. Maar ik kan je verzekeren dat ik er in de praktijk niets van terecht zou brengen. Ook niet als ik wat dagen zou meelopen. Lijkt mij vreselijk werk maar mijn partner denkt daar geheel naders over.
Ja, dat is ook iets dat ik minder goed zou kunnen, dat soort dingen in de zorg idd.
pi_176478472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als je bij goederen werkt kan het zijn dat je een goederentrein in Rotterdam moet ophalen. Dan zul je met je auto moeten gaan. OV is er niet en als je midden in de nacht die trein moet ophalen en je woont in Eindhoven heb je wel een auto etc nodig. Het kan zo zijn dat een machinist die in Groningen woont een trein moet ophalen in Venlo. En die naar Rotterdam moet brengen en dan weer een andere trein naar Venlo moet brengen. Het werkt bij goederen totaal anders dan bij reizigers vervoer. Het zal in BelgiŽ niet anders zijn. Een een telefoon heb je nodig als er iets word bijgestuurd etc tijdens je dienst.

Die gasten maken heel veel uren bij goederen.
Betaald goederenvervoer dan niet beter?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 18:14:53 #87
415174 spiritusbus
licht ontvlambaar
pi_176479356
Ik vind 80k bruto per jaar voor een machinist echt debiel veel, maar goed, blijkbaar zijn er redenen om dat bedrag te rechtvaardigen.

Als ik naar wat bruto/netto calculators kijk voor BelgiŽ heb je daar zelfs nog meer dan 80k per jaar nodig om 48k netto over houden.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')