als je dan na 1 jaar zou willen vertrekken wel, maar als je er al 20 jaar werkt niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 06:30 schreef Levis2000 het volgende:
Opleidingskosten zijn 75.000 eur betaald door het bedrijf. Dan is 1 jaar opzegtermijn best logisch.
Nee, waarom?quote:Op vrijdag 12 januari 2018 02:28 schreef Chivaz het volgende:
Is niemand hier verbaast dat een machinist 4000 netto kan verdienen?
Dat houdt in Nederland zelden stand.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 06:17 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ander werk gebied maar ik mocht 2 jaar niet voor een concurent gaan werken stond in mijn contract
Dat is 2 x modaal ofzo, terwijl het me toch een vrij modale baan lijkt. Meeste tweeverdieners zitten daar niet eens aan.quote:
Piloten verdienen vaak nog wel meer. Al geldt dat dan weer niet voor nieuwe piloten.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 06:55 schreef Silven het volgende:
[..]
Dat is 2 x modaal ofzo, terwijl het me toch een vrij modale baan lijkt. Meeste tweeverdieners zitten daar niet eens aan.
Netto is het best netjes hoor.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 07:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Piloten verdienen vaak nog wel meer. Al geldt dat dan weer niet voor nieuwe piloten.
Ik vermoed dat er een schaarste is aan mensen met de juiste papieren hiervoor en dan zul je als werkgever gewoon moeten betalen. En 4.000 euro per maand is nou ook weer niet een belachelijk hoog bedrag.
Alsof een vliegtuig besturen gelijk staat aan een trein besturen...quote:Op vrijdag 12 januari 2018 07:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Piloten verdienen vaak nog wel meer. Al geldt dat dan weer niet voor nieuwe piloten.
Ik vermoed dat er een schaarste is aan mensen met de juiste papieren hiervoor en dan zul je als werkgever gewoon moeten betalen. En 4.000 euro per maand is nou ook weer niet een belachelijk hoog bedrag.
Ja hé hé, een groot verkeersvliegtuig vliegen is dan ook een hoog opgeleid, specialistisch vak met grote verantwoordelijkheden en functie eisen.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 07:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Piloten verdienen vaak nog wel meer. Al geldt dat dan weer niet voor nieuwe piloten.
4000 euro netto is een maandinkomen dat normaal gesproken alleen voor hogeropgeleide functies is weggelegd, dan kun je nog zo ver zijn doorgegroeid binnen je MBO functie, maar 48.000 euro netto per jaar is wel bijna 2 keer modaal.quote:Ik vermoed dat er een schaarste is aan mensen met de juiste papieren hiervoor en dan zul je als werkgever gewoon moeten betalen. En 4.000 euro per maand is nou ook weer niet een belachelijk hoog bedrag.
Zou als nieuwe werkgever gelijk alle interesse in zo'n figuur kwijt zijn.quote:Op donderdag 11 januari 2018 23:37 schreef Eenskijken het volgende:
Erg professioneel zeg :/
Triest om zo al je klanten te duperen.
Ja precies. Nog netjes dat ze bij vertrek/ontslag binnen een bepaalde termijn geen boete berekenen.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 06:30 schreef Levis2000 het volgende:
Opleidingskosten zijn 75.000 eur betaald door het bedrijf. Dan is 1 jaar opzegtermijn best logisch.
Misschien wordt hij privémachinist.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 07:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja hé hé, een groot verkeersvliegtuig vliegen is dan ook een hoog opgeleid, specialistisch vak met grote verantwoordelijkheden en functie eisen.
Dat zijn echt geen veredelde buschauffeurs hoor.
Treinmachinist daarentegen is een functie op MBO niveau en een stuk meer 'recht toe rechtaan'.
[..]
4000 euro netto is een maandinkomen dat normaal gesproken alleen voor hogeropgeleide functies is weggelegd, dan kun je nog zo ver zijn doorgegroeid binnen je MBO functie, maar 48.000 euro netto per jaar is wel bijna 2 keer modaal.
Precies. Meld je dan ziek of zo.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 11:41 schreef Gehenna het volgende:
En dan al je passagiers opzadelen met je persoonlijke kwestie, een droplul ben je dan
Middeninkomen zeker.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 07:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Piloten verdienen vaak nog wel meer. Al geldt dat dan weer niet voor nieuwe piloten.
Ik vermoed dat er een schaarste is aan mensen met de juiste papieren hiervoor en dan zul je als werkgever gewoon moeten betalen. En 4.000 euro per maand is nou ook weer niet een belachelijk hoog bedrag.
Fixedquote:Op vrijdag 12 januari 2018 02:22 schreef karelpan het volgende:
Hij werkgever had beter een manier kunnen zoeken die geen overlast voor de passagiers zou geven.
4000 per maand is een stevig bedrag hoor voor een machinist.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 07:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er een schaarste is aan mensen met de juiste papieren hiervoor en dan zul je als werkgever gewoon moeten betalen. En 4.000 euro per maand is nou ook weer niet een belachelijk hoog bedrag.
4000 netto! Dat is bizar veel voor een machinist. Maar misschien rekent deze meneer allerlei extra's voor onregelmatige diensten mee?quote:Op vrijdag 12 januari 2018 12:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
4000 per maand is een stevig bedrag hoor voor een machinist.
Ik verdien ze niet, althans ik krijg ze niet.
Piloten krijgen dan ook nog beter betaalt (tenzij bij prijsvechters). En al helemaal per uur dat ze daadwerkelijk wat doen.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 07:21 schreef Silven het volgende:
[..]
Alsof een vliegtuig besturen gelijk staat aan een trein besturen...
Zo kun je ook zeggen dat een garage waar twee auto’s in kunnen voor 9 ton belachelijk aan de prijs is, maar in Monaco betaal je dat er wel voor.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 07:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja hé hé, een groot verkeersvliegtuig vliegen is dan ook een hoog opgeleid, specialistisch vak met grote verantwoordelijkheden en functie eisen.
Dat zijn echt geen veredelde buschauffeurs hoor.
Treinmachinist daarentegen is een functie op MBO niveau en een stuk meer 'recht toe rechtaan'.
[..]
4000 euro netto is een maandinkomen dat normaal gesproken alleen voor hogeropgeleide functies is weggelegd, dan kun je nog zo ver zijn doorgegroeid binnen je MBO functie, maar 48.000 euro netto per jaar is wel bijna 2 keer modaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |