abonnement Unibet Coolblue
pi_176442449
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over het studenten OV. Ik zit nu in mijn eerste jaar geneeskunde, maar ga nadat ik mijn P haal switchen naar een andere opleiding. Op de site van DUO staat dat je OV krijgt voor de nominale duur van de studie + 1 jaar uitloop. Nu is mijn vraag of mijn ene jaar geneeskunde wordt meegeteld of dat de telling opnieuw begint vanaf de nieuwe bachelor.
pi_176443269
Dat jaartje geneeskunde telt mee.
pi_176444127
En stel ik stop voor februari, geldt het dan ook?
pi_176444463
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:27 schreef Robinblok het volgende:
En stel ik stop voor februari, geldt het dan ook?
Nee, is de 1 februari regeling. Dan hoef je geen beurs of reisproduct terug te betalen, maar alleen als dit je eerste studie is en je dit schooljaar geen andere studie gaat volgen. Vanaf september mag je weer gwn een andere studie doen.

Als je extra bijleent betaal je dat wel terug. Kan je gwn googelen: https://duo.nl/particulie(...)-je-eerste-jaar.jsp#
pi_176446502
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:27 schreef Robinblok het volgende:
En stel ik stop voor februari, geldt het dan ook?
Ja, de al ontvangen maanden studiefinanciering worden dan in mindering gebracht op het aantal maanden studiefinanciering dat je kunt ontvangen voor de volgende studie. De februariregeling betekent niet dat je weer op nul begint, maar alleen dat de ontvangen studiefinanciering een gift wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')