abonnement Unibet Coolblue
pi_176588581
Als de telling klopt hoop ik dat dit geen representatief lijstje is voor iedere dag.
pi_176591711
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:09 schreef tailfox het volgende:

[..]

Nu ben je twee factoren aan het vergelijken he. de snelheid en de vorm.
Je lichaam (er van uitgaan dat je gewoon goed kauwd) handeld drinkbaar voedsel niet anders dan gewoon voedsel.
Beetje oneerlijk om snel drinken te vergelijken met traag eten he.
Kauwen (vermengen met speeksel) doet ook een heleboel.

Anyway: we hebben het over de echte wereld. In de echte wereld is het eten van 10 appels een andere activiteit (in tijd, in speeksel, in insuline, in normaliteit) dan het drinken van 2 glazen appelsap.

Wil je tips over het leven in de echte wereld of niet?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176591741
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Kauwen (vermengen met speeksel) doet ook een heleboel.

Anyway: we hebben het over de echte wereld. In de echte wereld is het eten van 10 appels een andere activiteit (in tijd, in speeksel, in insuline, in normaliteit) dan het drinken van 2 glazen appelsap.

Wil je tips over het leven in de echte wereld of niet?
In studies heb ik juist gelezen dat kauwen en slikken geen verschillende proceccen activeren. Verder eet ik vaak een maaltijdvervanger,
pi_176591743
Fietskantoordag, extra wandeling.

• uur fietsen
• 6 stuks fruit
• uur fietsen
• drie kwartier wandelen
• 1 chouffe
• rijst & sperzieboontjes & rundstoofvlees
• chocoladecustardpudding met ongezoete slagroom
17duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176593386
Telling klopt. Ik vul alles in in fatsecret.

Smart proteïn shake is 90kcal van 1 scoop, 125ml lactosevrije melk is 52 kcal. Dus 143 kcal. Halve shake voor ontbijt.
O is dus 71.5 kcal

Clean proteïn bar chocolate caramel is 179, dus helft 89.5 kcal
Clean proteïn bar peanut butter is 200, dus helft 100 kcal
L is dus 189.5 kcal

Valess ding is 198 kcal, een potato gratin taartje van de Lidl (kan het niet beter omschrijven, dat aardappel broccoli kaas ding) is 163
D is dus 361

T was de andere helft van de shake, dus ook 71.5 kcal.

71.5+189.5+361+71.5=693.5 kcal.

En ja, het is niet veel, maar mijn bmr is ook 1366 kcal (volgens online berekening, volgens m'n weegschaal rond de 1200). En op de niet sportdagen (3 a 4 per week) krijg ik nauwelijks beweging. Ik zit meestal wel iets hoger, rond 750, maar had maandag nieuwjaarslunch dus een beetje gecompenseerd.

Ik viel vorige week 1.1 kg af met gemiddeld 750kcal per dag, deze week is m'n daggemiddelde tm vandaag 800. Dus ja, weinig, ja, waarschijnlijk minder dan anderen eten, maar ik val er nou ook weer geen 2 kilo per week mee af oid waardoor ik denk het is echt ongezond. Ik ben ook gewoon erg klein dus om daadwerkelijk af te vallen moet ik ook gewoon laag gaan zitten. Als ik 1500 kcal per dag ga eten val ik misschien een ons per week af.. daar schiet ik weinig mee op.

Een lijst van vandaag dan om te laten zien dat ik ook heus groente enz eet:

O: smart proteïn coconut icecream shake met 125ml lactosevrije melk en 125ml water
L: halve clean proteïn bar chocolate white chunks, halve clean proteïn bar salted caramel
D: één boterham met twee zachtgekookte eitjes, 200g sla, twee tomaten, 1 puntpaprika

711 kcal.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 18-01-2018 18:25:55 ]
pi_176593420
Het grote gevaar van snel afvallen is snel weer aankomen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176593543
Dat is zeker waar. Daarom heb ik ook een plan gemaakt om te zorgen dat ik eenmaal op streefgewicht, ook op onderhoud blijf eten en niet erboven. En bouw ik de shakes enz als ik richting streefgewicht ga ook langzaam op. Dus niet 750kcal en zodra ik streefgewicht heb bereikt naar 1600, maar van 750 naar 1000 naar 1300 en dan bij bereiken streefgewicht naar 1600 (of hoger mocht ik daarmee nog blijken af te vallen of lager mocht ik daarmee consequent aankomen).

Op onderhoud eten heb ik niet zo veel problemen mee, maar ruim onder onderhoud eten hou ik moeilijk vol zonder de shakes en repen die zorgen dat ik niet continu trek heb. En er moest bij de start wel 11 kilo af. Dus keus was: 20 weken volhouden om 1100 kcal te eten per dag, wat al een aantal keer mislukt is, of het op deze manier proberen en het een stuk minder weken vol te hoeven houden en dan langzaam overschakelen naar een normaal en evenwichtig patroon wat ik voor langere tijd vol kan houden. En gezien het spreekwoord "als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg" leek het me slim om niet voor de vijfde keer precies dezelfde aanpak te kiezen als waarmee het al vier keer eerder was mislukt :).
pi_176593623
Ik vind het prima hoor :Y.
Ieder z'n eigen weg naar gezond slank.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176593674
Thanks :)
Ik ben ook gewoon een beetje chagrijnig, twee uur gedaan over thuis komen van werk ipv 45 minuten. Is natuurlijk niet jullie schuld ;)

En m'n laatste post was ook geen irritatie richting jou hoor, want je hebt helemaal gelijk dat dat een risico is, dat besef ik me zeker :). Daar heb ik juist voordat ik besloot het op deze manier te doen, goed over nagedacht. Zou zonde zijn van het "harde werken" anders :).

[ Bericht 41% gewijzigd door vlindertje89 op 18-01-2018 19:03:07 ]
pi_176594138
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks :)
Ik ben ook gewoon een beetje chagrijnig, twee uur gedaan over thuis komen van werk ipv 45 minuten. Is natuurlijk niet jullie schuld ;)
:*

Ik zag niet eens chagrijn in je posts.

Last van de storm gok ik? Geniet van je lekker warm thuis :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176594192
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:04 schreef sigme het volgende:

[..]

:*

Ik zag niet eens chagrijn in je posts.

Last van de storm gok ik? Geniet van je lekker warm thuis :Y.
Thanks :*

Inderdaad last van de storm, was gelukkig al wel om 15.30 bij werk weg gegaan, anders had het waarschijnlijk nog langer geduurd..

Edit: oh, nog een _O_ _O_ voor je 17000 stappen ondanks dit weer!! Wat doe jij overdag allemaal dat je hier aan komt? Kan ik nog iets van leren :Y
  Vis een optie? donderdag 18 januari 2018 @ 19:26:35 #162
70532 loveli
N
pi_176594744
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks :)
Ik ben ook gewoon een beetje chagrijnig, twee uur gedaan over thuis komen van werk ipv 45 minuten. Is natuurlijk niet jullie schuld ;)
Dat heb je snel gedaan.. De rest van NL is gestrand (en ik heb er net eentje opgehaald, meer dan 6 uur van huis geweest :') .
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 18 januari 2018 @ 19:27:26 #163
70532 loveli
N
pi_176594762
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:53 schreef tailfox het volgende:

[..]

In studies heb ik juist gelezen dat kauwen en slikken geen verschillende proceccen activeren. Verder eet ik vaak een maaltijdvervanger,
^O^ :W
crap in = crap out
pi_176594767
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:53 schreef sigme het volgende:
Fietskantoordag, extra wandeling.

• uur fietsen
• 6 stuks fruit
• uur fietsen
• drie kwartier wandelen
• 1 chouffe
• rijst & sperzieboontjes & rundstoofvlees
• chocoladecustardpudding met ongezoete slagroom
17duizend stappen
Hoe kom je aan zoveel stappen?
pi_176594816
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:27 schreef loveli het volgende:

[..]

^O^ :W
jimmyjoy. Heb er in 2015 toen alleen van gegeten en daardoor 8 kg kwijt geraakt.
  Vis een optie? donderdag 18 januari 2018 @ 19:30:49 #166
70532 loveli
N
pi_176594856
Ik bedoel eigenlijk dat ik nog chagrijniger ben dan vlinder omdat ik er langer over heb gedaan en dat ik je op ignore ga zetten. Voor jan lul een lange reactie gepost, je kijkt er toch niet serieus naar.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 18 januari 2018 @ 19:31:04 #167
70532 loveli
N
pi_176594858
En nu biefstuk.
crap in = crap out
  donderdag 18 januari 2018 @ 19:35:54 #168
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176594979
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:31 schreef loveli het volgende:
En nu biefstuk.
Enjoy! Lief dat je iemand had opgehaald!

Mijn lieftallige wederhelft wordt thuisgebracht door een collega, gelukkig O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176595089
Een uur fietsen wordt door mijn stappenteller geteld als ongeveer 6000 stappen.
Aangezien een uur lopen ook ongeveer 6000 stappen is, vind ik het wel een redelijke telling en neem ik 'm over.

Elke dag twee uur fietsen is dus al 12duizend stappen.
Vandaag nog een medium-size hondenwandeling, dat is 4duizend.

Zojuist nog een small-size hondenwandelingetje gemaakt, eindstand is iets boven de 18duizend.

Op dagen dat ik niet fiets doe ik meestal 1 grote hondenwandeling (6duizend), 1 medium en 2 small, dus in totaal ook al snel 14duizend.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176595253
Hoe is het met de storm in Nederland? Ik zie allemaal filmpjes van omgevallen vrachtwagens en bouwketen enzo. Uitgevallen treinen, maar dat gebeurt wel vaker. Waait flink dus!

Paar dagen het topic wat minder gevolgd en een paar goede dagen gehad en een paar slechte qua eten. Ik moet vooral opletten dat ik wel gewoon blijft eten, want de laatste 2 dagen zit ik op 2 maaltijden per dag. Vandaag is dit het plan:

O: Yoghurt met kaneel en schepje suiker, sinaasappel
T: Plak cake
D: Lasagne met boerenkool

De plak cake is niet zo goed, maar moet af en toe best kunnen. Misschien dat ik nog wat fruit eet tussendoor, anders is het weer niet veel vandaag. -O-
pi_176595262
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:30 schreef loveli het volgende:
Ik bedoel eigenlijk dat ik nog chagrijniger ben dan vlinder omdat ik er langer over heb gedaan en dat ik je op ignore ga zetten. Voor jan lul een lange reactie gepost, je kijkt er toch niet serieus naar.
:*

Ook jij bent veilig weerom *O*.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? donderdag 18 januari 2018 @ 19:54:52 #172
70532 loveli
N
pi_176595503
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:46 schreef Polenbatser het volgende:
Uitgevallen treinen, maar dat gebeurt wel vaker.
Er reed geen enkele trein van de NS :')
Nul, nada.

Heb nog 2 mensen meegenomen en langs de route afgezet.
crap in = crap out
  donderdag 18 januari 2018 @ 19:55:46 #173
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_176595521
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:47 schreef loveli het volgende:

[..]

Je suikerspiegel gaat er minder van op en neer. Je maakt minder insuline aan, waardoor je minder opslaat in je vetcellen en geen suikerdip krijgt waardoor je weer wilt eten.

Do the math.
Je slaat natuurlijk niet minder of meer op. Insuline zorgt er simpelweg voor dat het bloedsuiker uit de bloedbaan kan worden gehaald door het naar de cellen te transporteren en als deze verzadigd zijn naar je glycogeenvoorraden. Pas daarna wordt het voor langere tijd opgeslagen.

Geleidelijk is natuurlijk wel wat beter en als je een glas sap drink moet er simpelweg in een korte tijd meer bloedsuiker weggewerkt worden, derhalve meer insuline, maar dan zal de afgifte ook korter duren.

Zit je inderdaad wel met een grotere piek en dus dip van je bloedsuiker, en is de kans groot dat je meer gaat eten.
pi_176596012
Ola!

Fijn dat mensen weer veilig thuis komen, al doe je er ff over. Ik heb een ondernemersevenent gecanceld vanwege het weer en in plaats daarvan lekker thuis gewerkt en yoga gedaan *O*

Dus lijstje:

Startte met 3 bakken koffie met melk en zoetjes bij workshop. Gelukkig waren de koekjes sneller op dan mijn craving kwam :+

M1: smart wrap met pesto, sla, tomaatjes en kipfilet. Thee met melk
S: 1 uur 10 min Ashtanga en aerial yoga
T: smart proteine drink
D: vriezerrestje zelf gemaakte gnocci met courgette, champignons, salieboter en parmezaanse kaas. Komkommer erbij.

2100 ml water

^O^
pi_176596199
Eet smakelijk loveli! Ik heb inderdaad nog mazzel gehad vergeleken met anderen. Had sowieso al een beetje een rotdag dus kon het er niet echt bij hebben, maar nu ik weer warm en gevoederd ben kan ik het wat meer relativeren. Wat lief dat je onderweg nog anderen hebt meegenomen!

En for the record: ik lees je lange posts wel altijd met veel interesse!!
pi_176596259
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:15 schreef An24 het volgende:
Ola!

<knip>

2100 ml water

^O^
Vanwaar ben je zo bezig met je waterinname?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176596657
quote:
7s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:39 schreef sigme het volgende:
Een uur fietsen wordt door mijn stappenteller geteld als ongeveer 6000 stappen.
Aangezien een uur lopen ook ongeveer 6000 stappen is, vind ik het wel een redelijke telling en neem ik 'm over.

Elke dag twee uur fietsen is dus al 12duizend stappen.
Vandaag nog een medium-size hondenwandeling, dat is 4duizend.

Zojuist nog een small-size hondenwandelingetje gemaakt, eindstand is iets boven de 18duizend.

Op dagen dat ik niet fiets doe ik meestal 1 grote hondenwandeling (6duizend), 1 medium en 2 small, dus in totaal ook al snel 14duizend.
Ik had dat ook, ca 6000 stappen per uur fietsen :Y En toen kreeg ik een nieuw activity geval met kerst. En die meet maar liefst 0 stappen als ik fiets. Op de dagen dat ik veel fiets moet ik nu echt gaan lopen als ik boven mijn doel uit wil komen. Hmpf.

Het ding meet wel active minutes als ik fiets, dus dat ziet er dan weer wel leuk uit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176597038
quote:
5s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Vanwaar ben je zo bezig met je waterinname?
Omdat de EDS mijn darmpjes verpest. Zit een knoop in. Mijn darmen zijn uitgerekt, net als de banden in mijn gewrichten. Dus bij minder dan een liter extra water loop ik vast, met als gevolg ziekenhuispraktijken :')
pi_176597114
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had dat ook, ca 6000 stappen per uur fietsen :Y En toen kreeg ik een nieuw activity geval met kerst. En die meet maar liefst 0 stappen als ik fiets. Op de dagen dat ik veel fiets moet ik nu echt gaan lopen als ik boven mijn doel uit wil komen. Hmpf.

Het ding meet wel active minutes als ik fiets, dus dat ziet er dan weer wel leuk uit.
Oh, dan zou ik moeiteloos m'n doel bijstellen.

Afgelopen jaren ging ik per auto naar kantoor. Toen liep ik een half uur hard vóór kantoortijd en een klein uur met honden erna. Nu ik via fietsen voldoende beweging & buitenlucht krijg hoef ik dat niet meer verplicht van mezelf.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176597132
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Er reed geen enkele trein van de NS :')
Nul, nada.

Heb nog 2 mensen meegenomen en langs de route afgezet.
:o Dat is wel vrij extreem ja, gelukkig ben je weer thuis!
pi_176597148
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:58 schreef An24 het volgende:

[..]

Omdat de EDS mijn darmpjes verpest. Zit een knoop in. Mijn darmen zijn uitgerekt, net als de banden in mijn gewrichten. Dus bij minder dan een liter extra water loop ik vast, met als gevolg ziekenhuispraktijken :')
Aha. Vervelende reden, maar fijn dat zo'n eenvoudig middel veel effect heeft.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176597281
quote:
7s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Aha. Vervelende reden, maar fijn dat zo'n eenvoudig middel veel effect heeft.
Yes! Smoothies also :Y _O_

En Intermittend Fasting is ook erg fijn. Dan krijgt het lichaam voldoende rust voor herstel ^O^
  Moderator donderdag 18 januari 2018 @ 21:17:39 #183
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176597528
11.000 stappen door weer en wind vandaag.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176597562
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Eet smakelijk loveli! Ik heb inderdaad nog mazzel gehad vergeleken met anderen. Had sowieso al een beetje een rotdag dus kon het er niet echt bij hebben, maar nu ik weer warm en gevoederd ben kan ik het wat meer relativeren. Wat lief dat je onderweg nog anderen hebt meegenomen!

En for the record: ik lees je lange posts wel altijd met veel interesse!!
O+ lange li-posts zijn awesome inderdaad erg veel van geleerd ook zelf.

Snap die frustratie ook wel, gaat veel tijd in zitten alleen met het typen al. Wat daarachter zit zijn uren en uren lezen, redeneren, verbanden zoeken, et cetera. Zullen dan wel gaten in zitten, en dat is ook onvermijdelijk, maar als dan iemand simpelweg erop kotst... Zonder hele dikke huid gaat dat frustreren.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176597564
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:00 schreef sigme het volgende:

Oh, dan zou ik moeiteloos m'n doel bijstellen.

Afgelopen jaren ging ik per auto naar kantoor. Toen liep ik een half uur hard vóór kantoortijd en een klein uur met honden erna. Nu ik via fietsen voldoende beweging & buitenlucht krijg hoef ik dat niet meer verplicht van mezelf.
Ik wandel terwijl ik podcasts of luisterboeken luister. Best ontspannend. Alleen de twee dagen per week dat ik veel fiets heb ik verder weinig tijd om te gaan wandelen. Ja, 's avonds en dat vind ik momenteel toch wel wat minder. Of heel erg vroeg opstaan, maar nee, toch maar niet :+

Ik ben inmiddels ook echt fan van intermittend fasting, An24. Nooit gedacht dat ik dat prettig zou vinden, maar het is zelfs reuze makkelijk en voelt prima.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176597721
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

O+ lange li-posts zijn awesome inderdaad erg veel van geleerd ook zelf.

Snap die frustratie ook wel, gaat veel tijd in zitten alleen met het typen al. Wat daarachter zit zijn uren en uren lezen, redeneren, verbanden zoeken, et cetera. Zullen dan wel gaten in zitten, en dat is ook onvermijdelijk, maar als dan iemand simpelweg erop kotst... Zonder hele dikke huid gaat dat frustreren.
Precies dat! Hier nog een li-post fan, want ik heb het geduld en de tijd niet om het allemaal tot in detail uit te zoeken. Hoewel ik de laatste tijd ook wel groot youtube fan ben op dat gebied.
pi_176597741
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wandel terwijl ik podcasts of luisterboeken luister. Best ontspannend. Alleen de twee dagen per week dat ik veel fiets heb ik verder weinig tijd om te gaan wandelen. Ja, 's avonds en dat vind ik momenteel toch wel wat minder. Of heel erg vroeg opstaan, maar nee, toch maar niet :+

Ik ben inmiddels ook echt fan van intermittend fasting, An24. Nooit gedacht dat ik dat prettig zou vinden, maar het is zelfs reuze makkelijk en voelt prima.
Fijn!
pi_176597814
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]


Ik ben inmiddels ook echt fan van intermittend fasting, An24. Nooit gedacht dat ik dat prettig zou vinden, maar het is zelfs reuze makkelijk en voelt prima.
Leuk! Ik doe het ook al weer 2.5 jaar!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176597903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had dat ook, ca 6000 stappen per uur fietsen :Y En toen kreeg ik een nieuw activity geval met kerst. En die meet maar liefst 0 stappen als ik fiets. Op de dagen dat ik veel fiets moet ik nu echt gaan lopen als ik boven mijn doel uit wil komen. Hmpf.

Het ding meet wel active minutes als ik fiets, dus dat ziet er dan weer wel leuk uit.
Mijn horloge meet ook geen stappen tijdens fietsen. Nooit bij nagedacht dat dat anders kon zijn bij andere merken. Ook als ik incidenteel nog eens met de kinderwagen wandel, is de stand 0. En met zwemmen wordt mijn hartslag niet goed gemeten en krijg ik geen actieve minuten toegewezen daardoor. Daar kan ik echt van balen :’). Welke hebben jullie?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_176598060
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:35 schreef Phaidra het volgende:
Mijn horloge meet ook geen stappen tijdens fietsen. Nooit bij nagedacht dat dat anders kon zijn bij andere merken. Ook als ik incidenteel nog eens met de kinderwagen wandel, is de stand 0. En met zwemmen wordt mijn hartslag niet goed gemeten en krijg ik geen actieve minuten toegewezen daardoor. Daar kan ik echt van balen :’). Welke hebben jullie?
Ik heb een fitbit surge. Die overigens ook geen stappen meet als ik een rolstoel voortduw; zelfde als met een kinderwagen blijkbaar. Nu doe ik het horloge in mijn broekzak en dan werkt het wel (dan dus natuurlijk ook geen gemeten hartslag, maar blijkbaar kan je niet alles hebben 8-) ).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 18 januari 2018 @ 21:46:50 #191
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176598186
Helemaal eens wat betreft li. Gezond eten for the win.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 18 januari 2018 @ 22:28:31 #192
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176599262
Mijn Samsung Health stappenteller op m'n telefoon telt soms wel fietstijd en soms niet :P

quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:46 schreef Tinkepink het volgende:
Helemaal eens wat betreft li. Gezond eten for the win.
:Y O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176599297
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:27 schreef An24 het volgende:

[..]

Precies dat! Hier nog een li-post fan, want ik heb het geduld en de tijd niet om het allemaal tot in detail uit te zoeken. Hoewel ik de laatste tijd ook wel groot youtube fan ben op dat gebied.
Dat wel gedaan en het was vermoeiend. Zelf beetje vast in de wie ben ik en wat wil ik, en boeken daarop gericht zijn nogal God-gericht. Misschien maar 40 dagen in de Drentse woestenij doorbrengen voor een antwoord :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 18 januari 2018 @ 22:38:08 #194
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176599522
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 22:29 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Dat wel gedaan en het was vermoeiend. Zelf beetje vast in de wie ben ik en wat wil ik, en boeken daarop gericht zijn nogal God-gericht. Misschien maar 40 dagen in de Drentse woestenij doorbrengen voor een antwoord :')
Soort modern dertigersdilemma geloof ik, ik hoor het iig heul veel bij mensen die ik ken! Is er iets wat je graag zou doen?

En zouden er Antwoorden te vinden zijn in de Drentse woestenij? >:O Op bedevaart langs de hunebedden, Bartje en de Steen van Gees? (En ja, ik heb gewikipediaad :'))

[ Bericht 5% gewijzigd door MariaEtcetera op 18-01-2018 22:58:13 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176599611
Hoi! Rommeldag gehad, calorisch gezien nog wel redelijk uitgekomen door sporten
O dubbele boterham pindakaas
T mini Snickers, bananenbrood zonder suiker, appel
L pistolet geitenkaas met perzik
T pakje balisto, appel, handje gezouten cashewnoten
D niet goed passende restjes :+ 5 röstis uit de oven, 300 g rodekool met appel, stuk koolvisfilet
B 5 km in 30 minuten
Totaal 2000 kcal en 14000 stappen.
pi_176601240
@phaidra: ik heb een fitbit flex 2

Maar dan met deze accesoire:
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176603360
Ik had de fitbit die veel dingen veel beter meet mee op de wandelvakantie, de fitbit zip. Dat is geen polsband. En niet meer leverbaar.

De mijne is stuk want er heeft een hond op gekauwd.

Nu gebruik ik weer de iphone als stappenteller. Dan mis ik dus wel wat stappen, want ik heb de telefoon niet de hele dag op zak.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 19 januari 2018 @ 08:12:35 #198
248821 Rauw.
op je bord.
pi_176604267
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:20 schreef vlindertje89 het volgende:
mijn bmr is ook 1366 kcal
Dat houd in dat je lichaam in principe 1366kcal nodig is per dag als je in bed blijft liggen.
Let that sink in.

Tegenwoordig word er aangeraden om met TDEE te rekenen :) Maar whatever works for you.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_176604473
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 08:12 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat houd in dat je lichaam in principe 1366kcal nodig is per dag als je in bed blijft liggen.
Let that sink in.

Tegenwoordig word er aangeraden om met TDEE te rekenen :) Maar whatever works for you.
Interessant, ik heb het net bekeken en daar gaan ze uit van 2000 kcal per dag als ik stabiel wil blijven. Zelf heb ik het idee dat het fijner is om meer te eten op sportdagen dan op sportloze dagen, maar het is wel goed om te weten dat ik met 1-2x per week sport met 2000 kcal stabiel zou zijn.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 08:34:15 #200
248821 Rauw.
op je bord.
pi_176604532
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 08:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Interessant, ik heb het net bekeken en daar gaan ze uit van 2000 kcal per dag als ik stabiel wil blijven. Zelf heb ik het idee dat het fijner is om meer te eten op sportdagen dan op sportloze dagen, maar het is wel goed om te weten dat ik met 1-2x per week sport met 2000 kcal stabiel zou zijn.
Blijft een mikpunt he, Mijn TDEE word aangegeven als 2950kcal maar rond de 2850 ben ik stabiel.

Maar wat ik om mij heen heb gezien zit zo'n TDEE calculator vaak binnen de 200kcal nauwkeurig, wat ik best goed vind voor een algemeen rekentooltje.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')