abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:38:29 #1
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176436173
Ze zijn namelijk nog steeds bezig om Kerstkaarten te bezorgen:

quote:
Bezorgers PostNL schamen zich kapot voor late kerstpost
Bezorgers van PostNL schamen zich voor het feit dat ze ruim twee weken na kerst nog steeds kerstkaarten moeten bezorgen. Ze wijten de problemen aan fouten van het management van het bedrijf, dat vlak voor kerst het sorteerproces heeft aangepast. 'Het is om te huilen'.

Op een intern forum spuwen tientallen postbezorgers hun gal. ,,Ik schaam me de grond in, dat ik nu nog kerstpost bezorg met datumstempels van vóór de kerst'', zegt één van hen. ,,Ik heb na de kerst meer kerstkaarten bezorgd dan ervoor'', reageert een collega. ,,Gewoon schandalig!''

Ook klanten van PostNL ergeren zich aan de late bezorging van de kerstpost, meldde deze site vandaag. In Landsmeer kreeg iemand negen kaarten met een datumstempel van 14 december. In een reactie zei PostNL dat het in de meeste gevallen om kaarten gaat met een onjuiste adressering, maar de postbodes stellen dat dat onjuist is.

,,Ook vandaag heb ik post bezorgd die in december was afgestempeld'', meldde een vrouwelijke bezorger vorige week. ,,Geen enkel adres was fout en er zaten geen herstelstickers op. Het is echt een schande!''
Veel klanten zeiden dat ze volgend jaar geen kaarten via PostNL meer sturen maar via Sandd

Medewerkers zien een heel andere verklaring voor de chaos. Vlak voor kerst heeft het bedrijf een nieuwe sorteermethode ingevoerd, stellen zij, de zogenaamde codeerregel. Die zou het voor sorteerders makkelijker moeten maken om post in het juiste vak te stoppen. In de praktijk leidt het juist tot veel fouten, klagen de postbezorgers. ,,Post met goede adressen en de juiste postcode komt door deze regel in de verkeerde straten terecht.''

De medewerkers snappen niet dat het bedrijf de nieuwe methode net voor kerst, de drukste periode van het jaar, heeft ingevoerd. Ze maken zich ernstige zorgen over de gevolgen voor het bedrijf. ,,Het bezorgen was dit jaar niet leuk. Veel klanten zeiden dat ze volgend jaar geen kaarten via PostNL meer sturen maar via Sandd.''
Bron: AD
Nou heb ik toevallig aan mijn hele klas van 23 leerlingen een kerstkaart gestuurd, en er kwamen al wat leerlingen bij me dat ze die pas ver na de Kerstdagen kregen, en twee hebben hem sowieso nog niet ontvangen. Met geprinte adresstickers, dus leesbaarheid kan het probleem echt niet zijn.

Volgens mij zijn de postzegels drie keer zo duur als vijf jaar geleden, maar fatsoenlijk op tijd een kaart bezorgen is kennelijk te veel gevraagd. Altijd handig, zo'n totaal incompetente semi-monopolist.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:38:49 #2
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_176436179
En dat is 3
Fade to Black
pi_176436225
Lekker belangrijk dat zo'n kerstkaart later aankomt.
De boodschap van een kerstkaart heeft totaal geen prioriteit.
pindazakje
pi_176436232
Kerstkaarten sturen :')
pi_176436265
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Lekker belangrijk dat zo'n kerstkaart later aankomt.
De boodschap van een kerstkaart heeft totaal geen prioriteit.
Maar dat het weken lang duurt, is ook wel weer absurd. In de 19de eeuw ging de postbezorging nog sneller.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:47:26 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176436308
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Lekker belangrijk dat zo'n kerstkaart later aankomt.
De boodschap van een kerstkaart heeft totaal geen prioriteit.
Ik betaal bijna 17 euro voor een service, dan hebben ze maar te zorgen dat ze die leveren. En dat het vanwege de drukte voor kerst een dag of twee langer duurt, daar kan iedereen wel mee leven. Op 23 december sta je bij de Appie ook langer in de rij. Maar dit is natuurlijk absurd. Dit kun je als bedrijf alleen maar maken omdat je geen normale concurrentie hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  User die overal opduikt 2022 donderdag 11 januari 2018 @ 17:47:49 #7
186611 Haags
pi_176436319
Ik ontvang ze ook nog steeds :')
Zonder wrijving geen glans
pi_176436337
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:44 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Maar dat het weken lang duurt, is ook wel weer absurd. In de 19de eeuw ging de postbezorging nog sneller.
Waarom zou je zoiets onbenulligs ook via post versturen.
Tegenwoordig heeft iedereen zo'n beetje e-mail/sms/whatsapp, doe het dan via die weg.
pindazakje
pi_176436415
Ik kreeg gister de kerstkaart van mijn ouders binnen :')
pi_176436436
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
Ze zijn namelijk nog steeds bezig om Kerstkaarten te bezorgen:

[..]

Bron: AD
Nou heb ik toevallig aan mijn hele klas van 23 leerlingen een kerstkaart gestuurd, en er kwamen al wat leerlingen bij me dat ze die pas ver na de Kerstdagen kregen, en twee hebben hem sowieso nog niet ontvangen. Met geprinte adresstickers, dus leesbaarheid kan het probleem echt niet zijn.

Volgens mij zijn de postzegels drie keer zo duur als vijf jaar geleden, maar fatsoenlijk op tijd een kaart bezorgen is kennelijk te veel gevraagd. Altijd handig, zo'n totaal incompetente semi-monopolist.
Doen die leerlingen van jou niet aan internet?
I´m back.
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:59:27 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176436490
quote:
11s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doen die leerlingen van jou niet aan internet?
Het is nogal offtopic, want het ontslaat postNL natuurlijk niet van zijn verplichting om de dienst te leveren. Als ik mijn internetloze oma een kaart wil sturen moet ie er ook voor de Kerst zijn.

Maar om je vraag te beantwoorden: ze doen wel aan internet, maar vrij matigjes aan e-mail. En aan alle andere vormen van social media begin ik echt niet met mijn leerlingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 11 januari 2018 @ 18:00:42 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176436511
quote:
11s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doen die leerlingen van jou niet aan internet?
Is dat relevant? PostNL is half januari nog kaarten aan het bezorgen die ruim voor de kerst verstuurd zijn, vanuit NL nota bene, niet vanuit een of ander jungle-dorp in donker Afrika, vanuit NL.
Daar gaat het om.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176437290
Leuk toch, nog steeds kaartjes ontvangen :) Ik word er wel blij van. Sterker nog: ik wil heel het jaar door wel kerstkaartjes ontvangen :)
  donderdag 11 januari 2018 @ 19:28:08 #14
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_176437941
Ik kreeg 6 januari een rekening in de bus die vóór 8 januari betaald had moeten worden. Dagtekening was vreemd genoeg 25 december :P
Het zijn dus niet alleen kerstkaarten die te laat bezorgt worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_176438177
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:28 schreef deedeetee het volgende:
Ik kreeg 6 januari een rekening in de bus die vóór 8 januari betaald had moeten worden. Dagtekening was vreemd genoeg 25 december :P
Het zijn dus niet alleen kerstkaarten die te laat bezorgt worden.
Rekeningen betalen: :')
pi_176441364
Ik heb er gister ook nog 1 gehad. :')
Protège moi de mes désirs.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 11 januari 2018 @ 21:57:20 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_176441458
Maar weest gerust. PostNL gaat dividend uitkeren aan haar aan haar aandeelhouders. Dat er veel te weinig en vaak onderbetaald personeel rondloopt boeit niet. Het is toch allemaal minimumloon werk met eeb verloop van heb ik jou daar. Voor jou 100 anderen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_176441999
Stuur een email. Dat is sneller.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')