abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 januari 2018 @ 19:51:44 #26
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176438409
Al zou de meerderheid ineens bij nader inzien toch in de EU willen blijven: dat is geen optie op de onderhandelingstafel tussen het VK en de EU.

De keuze wordt er dan een tussen je BREXITINO-achtig scenario of een harde Brexit. Veel plezier met kiezen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:02:48 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176438657
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hij bepaalt dat niet. Maar als er beperkingen gaan gelden na intrekken Brexit (bijvoorbeeld verlies van de rebate) dan wordt dat gewoon deel van optie 1 en wordt dat dus meegenomen in het referendum. Kans op definitieve Brexit neemt dan toe.

Mijn inschatting is echter dat de EU wel accoord zou gaan met een volledig cancelen van Brexit. Dat zou namelijk in alle opzichten beter zijn voor de EU zelf en een gigantische overwinning voor hun!
Je hebt een rijke fantasie. Heel, heel misschien als de Britten diep door het stof gaan dat ze een kaal lidmaatschap zonder alle oude Britse voordeeltjes aangeboden krijgen. Maar zelfs dat lijkt me heel sterk gezien de laatste maanden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176438684
Gewoon iedere 4 jaar een referendum houden...
Misschien moeten ze dan ook niet enkel één vraag stellen met een voor of tegen; maar dat er bv verschillende organisaties een Plan of Programma opstellen en deze naar het aantal stemmen dat ze krijgen vertegenwoordigers mogen sturen die dan onderling deze plannen in wetten moeten omzetten en daarover voor of tegenstemmen afgeven....


Nu nog een naam...?
Iets van 'parlementaire of vertegenwoordigende democratie'?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:04:11 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176438699
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:03 schreef RM-rf het volgende:
Gewoon iedere 4 jaar een referendum houden...
Misschien moeten ze dan ook niet enkel één vraag stellen met een voor of tegen; maar dat er bv verschillende organisaties een Plan of Programma opstellen en deze naar het aantal stemmen dat ze krijgen vertegenwoordigers mogen sturen die dan onderling deze plannen in wetten moeten omzetten en daarover voor of tegenstemmen afgeven....


Nu nog een naam...?
Iets van 'parlementaire vertegenwoordigende democratie?
:D echt hè :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 januari 2018 @ 20:04:44 #30
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176438715
quote:
3s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:51 schreef Perrin het volgende:
Al zou de meerderheid ineens bij nader inzien toch in de EU willen blijven: dat is geen optie op de onderhandelingstafel tussen het VK en de EU.

De keuze wordt er dan een tussen je BREXITINO-achtig scenario of een harde Brexit. Veel plezier met kiezen.
Ik denk dat die optie wel degelijk mogelijk is aangezien cancelen van Brexit voor de EU zelf verreweg de best denkbare optie is. Ze zijn niet goed bij hun hoofd als ze dat zouden afwijzen. Het zou namelijk een totale overwinning zijn voor de EU.

Het is alleen voor de Britten momenteel politiek niet haalbaar. Zoals de gang van zaken nu is denk ik dat het BREXITINO wordt. Maar de helft van het electoraat voelt zich dan verraden en de andere helft is ook ontevreden want toch uit de EU. Met een tweede referendum met de drie concrete opties kun je dat voorkomen of in elk geval verzachten, ongeacht de uitkomst.

Maar goed, het gaat toch niet gebeuren. Bijna het hele parlement wil Brexit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:08:40 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176438808
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk dat die optie wel degelijk mogelijk is aangezien cancelen van Brexit voor de EU zelf verreweg de best denkbare optie is. Ze zijn niet goed bij hun hoofd als ze dat zouden afwijzen.

Het is alleen voor de Britten momenteel politiek niet haalbaar. Zoals de gang van zaken nu is denk ik dat het BREXITINO wordt. Maar de helft van het electoraat voelt zich dan verraden. Met een tweede referendum met de drie concrete opties kun je dat voorkomen of in elk geval verzachten, ongeacht de uitkomst.
Dat een Brits EU-lidmaatschap voor iedereen de beste situatie was, denk ik ook. Maar dat is nu voorlopig echt een gepasseerd station. BREXITINO is natuurlijk idioot: wel dezelfde nadelen als EU-lidmaatschap en geen van de voordelen. Well played :')

Maar een harde Brexit is echter nóg idioter.

Maar goed, dat hadden die malle Britten met hun giftige pers en hun wereldvreemde Brexiteers maar eerder moeten bedenken.

De komende decennia is het op de blaren zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 11-01-2018 23:25:47 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176438841
De vraag is meer:
"Wollt Ihr den Totalen BREXIT ?"

dus harde Brexit i.pv. te zwichten voor de EU eisen met de bijbehorende miljarden.
Ik zou mij als BREXIT stemmer verraden voelen als de UK die miljarden gaat overmaken.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_176438891
Ben het eens met Juncker: er is nu geen weg meer terug. Simpel de Brexit cancelen kan echt niet. Ook niet na nog een referendum. Er zijn al zoveel kosten gemaakt.
Denken de Britten dat we gek zijn of zo?
Definitely not CIA
pi_176438919
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:10 schreef Oud_student het volgende:
De vraag is meer:
"Wollt Ihr den Totalen BREXIT ?"

dus harde Brexit i.pv. te zwichten voor de EU eisen met de bijbehorende miljarden.
Ik zou mij als BREXIT stemmer verraden voelen als de UK die miljarden gaat overmaken.
Zijn toch lopende verplichtingen?
Lijkt me heel normaal dat je je afspraken nakomt.
Definitely not CIA
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 januari 2018 @ 20:15:06 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176438981
Ik denk dat de steun voor een hard Brexit zal toenemen. En dan ook gewoon geen cent naar de EU. Die zoeken het dan maar lekker uit met het gat in hun begroting.

Weliswaar wilde bijna de helft van de Britten in de EU blijven maar dat betekent niet dat ze een slechte deal gaan accepteren. Als het dan toch Brexit wordt dan maar gelijk echt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176439011
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Zijn toch lopende verplichtingen?
Lijkt me heel normaal dat je je afspraken nakomt.
Eerst werd er door de EU 100 miljard geroepen, nu is het 50 miljard, lijkt mij beide exorbitant veel.
(en het zegt veel over hoe de EU met geld omgaat en niet kijkt op een miljard meer of minder)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_176439021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:15 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat de steun voor een hard Brexit zal toenemen. En dan ook gewoon geen cent naar de EU. Die zoeken het dan maar lekker uit met het gat in hun begroting.

Weliswaar wilde bijna de helft van de Britten in de EU blijven maar dat betekent niet dat ze een slechte deal gaan accepteren. Als het dan toch Brexit wordt dan maar gelijk echt.
Ja denk ik ook !
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_176439070
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:15 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat de steun voor een hard Brexit zal toenemen. En dan ook gewoon geen cent naar de EU. Die zoeken het dan maar lekker uit met het gat in hun begroting.

Weliswaar wilde bijna de helft van de Britten in de EU blijven maar dat betekent niet dat ze een slechte deal gaan accepteren. Als het dan toch Brexit wordt dan maar gelijk echt.
Ze hebben onlangs nog een commitment afgegeven voor dat EU leger. Ze willen daar een bijdrage aan leveren.
Lijkt me toch normaal dat ze dit soort financiele afspraken nakomen? Of zeg je dat ze nu helemaal niet meer te vertrouwen zijn?
Definitely not CIA
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 januari 2018 @ 20:30:41 #39
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176439306
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Zijn toch lopende verplichtingen?
Lijkt me heel normaal dat je je afspraken nakomt.
Er is geen enkele legale verplichting om iets te betalen na Brexit. De EU erkent dat zelf ook, daarom stelden ze zich op dat punt zo hard op in de onderhandelingen. Als er wel een verplichting bestond en die was afdwingbaar dan hoefde je daar niet over te praten.

De meeste afspraken zijn gemaakt binnen het EU-framework dat ophoudt te bestaan. Hoe wou je die betaling gaan afdwingen? Europese Hof heeft geen jurisdictie meer na Brexit.

Daarnaast zijn betalingen aan de EU na Brexit zonder deal sowieso illegaal onder de Britse wet. Je mag niet zomaar geld overmaken naar een buitenlandse macht zonder dat daar eerst een wet over is aangenomen in het parlement.

Hier staat een en ander uitgelegd:
http://www.lawyersforbrit(...)cial-liabilities.pdf
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176439579
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarom moet je bij een referendum ook een termijn bepalen waarbinnen over het zelfde onderwerp geen nieuw referendum kan worden gehouden. Maar als het erom spant kun je natuurlijk niet zo vaak referenda kort achter elkaar organiseren tot er een keertje een uitslag van boven de 50% is en dat er dan ineens geen herkansing meer is. Het is ja of nee, niet 3 keer nee en een kaar ja is toch ja.
Het is niet hetzelfde onderwerp.
Het eerste onderwerp was: willen we uit de EU?
Het tweede onderwerp: wilen we uit de EU onder deze voorwaarden?
in a crowd you lose humanity
pi_176439629
Nigel is natuurlijk tot conclusie gekomen dat hij in maart 2019 zijn dikbetaalde baantje in het EP kwijt is, en aangezien hij op hetzelfde moment ook nog in scheiding ligt kan hij ook nog eens fluiten naar een heel groot deel van zijn pensioen. Bovendien staan bedrijven en overheden natuurlijk niet in de rij om een dergelijke populistische praatjesmaker een baan aan te bieden, dus afgezien van wat uitstervende schnabbels bij wat televisieprogramma's zal zijn inkomen er niet beter van worden.

Hij zal dus wel hopen dat hij uiteindelijk zijn dikbetaalde zeteltje in het EP kan behouden omdat de vooruitzichten voor zijn inkomen nou niet betaald denderend zijn. Meneer heeft daar jarenlang op onze kosten uit zijn neus kunnen vreten en heeft nu plotseling aandacht en geld nodig. Nou succes ermee Nigel, het zij je van harte gegund.
  donderdag 11 januari 2018 @ 21:20:15 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176440376
Tja nu de UK niet meer in de EU zit zijn zijn fans niet meer in m geinteresseerd en de rest van het land kotst hem uit.

Zn droom bleek ineens een nachtmerrie en nu wil hij weer terug naar zn veilige oude leventje
  donderdag 11 januari 2018 @ 21:29:31 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176440627
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Zijn toch lopende verplichtingen?
Lijkt me heel normaal dat je je afspraken nakomt.
Afspraken nakomen hoeft bij populisten alleen maar wanneer ze degene met wie je de afspraak hebt leuk vinden.
  donderdag 11 januari 2018 @ 21:37:08 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176440860
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:46 schreef J.B. het volgende:
Nigel is natuurlijk tot conclusie gekomen dat hij in maart 2019 zijn dikbetaalde baantje in het EP kwijt is, en aangezien hij op hetzelfde moment ook nog in scheiding ligt kan hij ook nog eens fluiten naar een heel groot deel van zijn pensioen. Bovendien staan bedrijven en overheden natuurlijk niet in de rij om een dergelijke populistische praatjesmaker een baan aan te bieden, dus afgezien van wat uitstervende schnabbels bij wat televisieprogramma's zal zijn inkomen er niet beter van worden.

Hij zal dus wel hopen dat hij uiteindelijk zijn dikbetaalde zeteltje in het EP kan behouden omdat de vooruitzichten voor zijn inkomen nou niet betaald denderend zijn. Meneer heeft daar jarenlang op onze kosten uit zijn neus kunnen vreten en heeft nu plotseling aandacht en geld nodig. Nou succes ermee Nigel, het zij je van harte gegund.
Nigel Farage is het gegund om heel arm, ongelukkig en beschimpt door iedereen weg te kwijnen. Hopelijk houdt zijn gezondheid het nog heel lang vol.
pi_176441158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:10 schreef Oud_student het volgende:
De vraag is meer:
"Wollt Ihr den Totalen BREXIT ?"

dus harde Brexit i.pv. te zwichten voor de EU eisen met de bijbehorende miljarden.
Ik zou mij als BREXIT stemmer verraden voelen als de UK die miljarden gaat overmaken.
Jij snapt wel meer niet.
Met extra vezels!
pi_176441456
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 21:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Afspraken nakomen hoeft bij populisten alleen maar wanneer ze degene met wie je de afspraak hebt leuk vinden.
Denk ook dat het nogal onbetrouwbaar overkomt naar toekomstige handelspartners.
Landen die opeens weigeren hun aangegane verplichtingen na te komen. :N
Definitely not CIA
  donderdag 11 januari 2018 @ 22:01:32 #47
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_176441577
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel, als ik drie keer niet in de sloot spring en één keer wel, dan ben ik wel nat.
Als je drie keer in de sloot springt en één keer niet, dan blijf je nog steeds nat. Begrijp je niet dat jouw redenatie/argumentatie volledig steunt op het onvermogen perspectief te nemen?
Life is what you make it.
  donderdag 11 januari 2018 @ 22:02:11 #48
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176441607
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:15 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat de steun voor een hard Brexit zal toenemen. En dan ook gewoon geen cent naar de EU. Die zoeken het dan maar lekker uit met het gat in hun begroting.

Weliswaar wilde bijna de helft van de Britten in de EU blijven maar dat betekent niet dat ze een slechte deal gaan accepteren. Als het dan toch Brexit wordt dan maar gelijk echt.
De enige optie idd om als VK nog wat politieke eer te behouden, weliswaar met drastische economische gevolgen.

Met opgeheven hoofd de afgrond in.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176441697
Waarom is die knuppel van een Farage nog in het nieuws
pi_176441752
Ik vraag me wel af wat de EU zal doen als het VK besluit geen cent te betalen. :D
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')