abonnement Unibet Coolblue
pi_176434830
Hi All,

Gisteren stapte ik in een klein plasje water (als ik moet schatten 2 eetlepels op mijn zeilvloer op de slaapkamer op de eerste verdieping. Ik maakte het droog en trok een stukje van het zeil weg, aangezien het precies op de plek van 2 radiatorleidingen was die naar beneden liepen. Binnen een straal van 10 centimeter vanaf de muur/radiatorleidingen was het vochtig en zag ik druppels. Dit droog gemaakt, gaan slapen en de volgende ochtend was de bovenkant van het zeil droog, maar de onderkant weer wat vochtig op dezelfde plek

Aangezien ik 2 weken geleden de badkamer (die naast de slaapkamer is) heb verbouwd schoot ik natuurlijk gelijk in paniek over lekkage en trok het stuk zeil richting de muur waar de badkamer aan grenst omhoog, maar dat was kurkdroog.en zit er ongeveer 1,3 meter vandaan, en dan nog zit de afvoer aan de compleet andere kant van de badkamer, dus een meter of 3,5 dus dat is bijzonder onwaarschijnlijk.

Ik ben gewoon bijzonder nieuwsgierig wat dit zou kunnen zijn.

Gecontroleerd:
• Radiatorleiding (kurkdroog)
• Koppelingen (kurkdroog)
• begane grond plafond waar de leidingen uitkomen (droog)

Situatieschets:
• zeilvloer
• Aangrenzend aan buitenmuur komt wat tocht/ventilatie op de plek waar het zeil ligt
• Er is in de afgelopen weken wel wat water gemorst dat in de vloer terecht is gekomen bij het aanpassen van de leidingen, wel een meter verder, dan praat ik over max 1 liter, kan dat er mee te maken hebben, en zo ja, waarom komt het dan een meter later omhoog?
• Er zit geen afvoer in de buurt van deze kamer, minimaal 2,5 meter verder

Gedachten:
• Het lijkt of het vocht gewoon uit de betonnen vloer komt zetten op de plek waar er geen lijm zit, maar hoe komt er dan dusdanig veel vocht omhoog dat er een paar eetlepels op het zeil eindigt?
• Is het condensvorming van de tocht icm warme verwarmingsbuis?
• Als het vocht "uit" de vloer komt, zit er dan toch een lek ergens? Zo ja, waar dan en waarom komt dat specifiek op die plek tot uiting.
• Het vocht zit precies rond de linker radiatorbuis, vanaf de muur tot 10/15 centimeter naar beneden. Badkamer zit pas aan het einde, bij het afgedopte deel.


[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_176434954
Toch verwarming die lekt. Vocht uit beton komt niet bovenOP je zeil terecht.
pi_176435024
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:17 schreef warhamstr het volgende:
Toch verwarming die lekt. Vocht uit beton komt niet bovenOP je zeil terecht.
Het zeil is natuurlijk ingesneden op de plek rondom de buizen, En waarom blijft de bovenkant nu droog? Tevens is de radiator die daarboven hangt al maanden niet aangeweest, dus het zou echt dan toch vanuit de leiding moeten komen??
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_176435125
Als ik moet gokken toch echt de kniekoppeling. Dit model heeft een erg zachte kunststof knelring. Slag te weinig lekkage, slag te veel lekkage. Kan ook komen door uitzetting en krimp als de leiding warm en koud wordt. Als de leiding warm is verdampt het lekwater, daarom niet altijd meteen zichtbaar.
pi_176435176
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:26 schreef bbtb77 het volgende:
Als ik moet gokken toch echt de kniekoppeling. Dit model heeft een erg zachte kunststof knelring. Slag te weinig lekkage, slag te veel lekkage. Kan ook komen door uitzetting en krimp als de leiding warm en koud wordt. Als de leiding warm is verdampt het lekwater, daarom niet altijd meteen zichtbaar.
we hebben wel (aangezien we een radiator hebben verwijderd beneden, redelijk aan deze leiding zitten "sjorren" op zich zou het kunnen, is er een makkelijke manier om zoiets te testen?
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_176435200
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:29 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

we hebben wel (aangezien we een radiator hebben verwijderd beneden, redelijk aan deze leiding zitten "sjorren" op zich zou het kunnen, is er een makkelijke manier om zoiets te testen?
Stukje toiletpapier om koppeling draaien
pi_176435294
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:30 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Stukje toiletpapier om koppeling draaien
stukje onder het zeil gedaan en teruggeplaatst en een stuk om de koppeling heen gewikkeld, nu ff nachtje wachten.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_176438291
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:30 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Stukje toiletpapier om koppeling draaien
3 uur verder is het papier om de koppeling nog kurkdroog, het papier onder het zeil is klam rond de plek waar het zeil normaal nat was, daaromheen (kheb denk ik 5 banen neergelegd) is het droog. Het lijkt echt uit de vloer te komen for some reason.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_176438381
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:44 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

3 uur verder is het papier om de koppeling nog kurkdroog, het papier onder het zeil is klam rond de plek waar het zeil normaal nat was, daaromheen (kheb denk ik 5 banen neergelegd) is het droog. Het lijkt echt uit de vloer te komen for some reason.
Geen breuk in de gevel ofzo?
pi_176438688
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:50 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Geen breuk in de gevel ofzo?
nee, wel een beetje luchtstroom onder de plint door
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_176439712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:03 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

nee, wel een beetje luchtstroom onder de plint door
En je weet zeker dat het niet van de badkamer komt? Want mijn oom had het zelfde met een lekkage een paar meter verderop. Water gaat de weg van de minste weerstand
pi_176442968
T zou me verbazen, badkamer al twee dagen niet gebruikt, en kheb over granito heen getegeld met kimband en alles, verder zit de afvoer vanwege granito een stuk lager dan de plek waar er vocht is.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_176443463
Nu voor vannacht het zeil er voor het stuk afgehaald en wc papier overal neergelegd, kijken wat er nu gebeurd.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_176444811
Condens door overmatig vocht uit de nieuwe badkamer onderdelen?
.
pi_176447336
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:08 schreef oinkoink12 het volgende:
Nu voor vannacht het zeil er voor het stuk afgehaald en wc papier overal neergelegd, kijken wat er nu gebeurd.
Ben benieuwd, er zit natuurlijk nu al vocht in de vloer en dat wil er uit. Dat het papier op de vloer nat is zegt dus niet zo veel.
pi_176447481
Papier is een klein beetje klam, op de plek waar het nat was, stuk minder dan gister. Ik denk dat het gewoon vocht is dat er in de afgelopen maanden in is gekomen for some reason, en dat er nu uitkomt omdat de afgelopen week de verwarming voor het eerst aangaat.

Ik hou jullie op de hoogte
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_176536157
Paar dagen later is het sterk afgenomen. Zeil er weer opgelegd.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')