abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176436679
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:57 schreef SeLang het volgende:
Een verborgen kost is natuurlijk ook dat je misschien een groter huis nodig hebt en evt een grotere auto + vaker ritjes moet maken.
Als mensen parttime gaan werken vanwege de kinderen is dat misschien wel de grootste kostenpost, verborgen in de vorm van misgelopen inkomsten. Ik ben 1 dag in de week minder gaan werken en dat kostte me toen netto 328 euro per maand aan salaris, maar dat bedrag loopt natuurlijk op in de loop der tijd als ik meer ga verdienen.
pi_176436787
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 18:00 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Nou nee, ik ben net vader geworden, en ik heb net uitgerekend dat we voor 4880 euro aan babyspul hebben aangeschaft. En nu hij geboren is loopt het alleen maar op.
Had je aan moeten denken voordat je je piemel erin stak.
pindazakje
pi_176436826
Wat betreft medische kosten; wij hebben al jaren een dure aanvullende verzekering gezien de orthodontist (want beugels). Dat zijn dure verzekeringen die gemiddeld 2/3 jaar duren en voor ons veel langer gezien de kinderen flink wat leeftijdsverschil hebben.
pi_176454070
registreer om deze reclame te verbergen
Gewoon veel dingen 2e hands op marktplaats kopen, het meeste verkoop je voor dezelfde prijs weer door op marktplaats na gebruik. Netto kosten die dingen dus niks.

Kosten voor de kinderopvang vind ik eerlijk gezegd nog wel mee vallen. Bruto is het een groot bedrag (bij ons ca. 1000 euro pm voor 2 kinderen) Netto ongeveer 150 euro.

Eten doen ze bij ons niet (behalve brood), dus dat maakt het wel weer makkelijk. :')
Denk dat wij qua kleding nog het meeste geld uitgeven. Oja en al die tussendoor dingetjes, verjaardagje hier, kinderpostzegel daar, knutsel maken voor het goede doel, fotoshootje op het kdv, peuterdansen etc etc. Soms wordt je er gek van :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')