abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176432377
Daar zit je dan...
Ben al 15 jaar werkzaam bij een multinational als quality delegate, doorgroei naar management zit er niet in wegens het ontbreken van een master, dus dat vreet een beetje.

Aan de andere kant zit wel veilig op m'n eilandje, moeit er zich bijna niemand zich met m'n werk en heb ik het rustig. Soms zelfs tegen een bore-out aan.
Heb een bovenmodaal salaris, alle goodies en een dikke leasebak met tankkaart (onb eigen km, België dus super fiscaal aantrekkelijk) maar zoals ik al zei, weinig uitdaging.
En door m'n lange staat van dienst heel wat jobzekerheid opgebouwd. (Hier in België) Als ze me ontslaan moeten ze me sowieso 18 maanden uitbetalen voor ik de ww inmoet.
Allemaal mooi maar nu heb ik een aanbod gekregen van een ander groot bedrijf (+5000 werknemers om een van hun klantenafdelingen te leiden. En daarbij zou ik nog eens zo'n 33% meer gaan verdienen.

Mijn probleem is een beetje dat mijn ervaring in CustomerService alweer zo'n 10 jaar geleden is en geen idee heb of ik het daar allemaal wel ga kunnen.

Wil ik alles wat ik opgebouwd heb op het spel zetten...of hoe namen jullie zo'n stap.

thx for listning Straos
pi_176432500
Is er de mogelijkheid om met behoud van je huidige werk, proef te draaien op de beoogde nieuwe werkplek?
Google is your friend, abuse your friends
pi_176432535
Ik ben daar altijd heel makkelijk in moet ik zeggen, als iets me leuker lijkt dan wat ik nu doe, en ik ga er in loon niet op achteruit (of niet te veel), dan ga ik dat andere doen.
pi_176433248
Het enkele feit dat je hier de vraag stelt geeft aan dat je drie essentiële managerial skills niet hebt:

1) zelfverzekerdheid
2) ondernemersgeest
3) lef

Beslist niet lullig bedoeld maar ik zou het -in jouw schoenen- niet doen.
pi_176433308
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:15 schreef Metalfrost het volgende:
Is er de mogelijkheid om met behoud van je huidige werk, proef te draaien op de beoogde nieuwe werkplek?
?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176433313
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:56 schreef halfway het volgende:

[..]

?
? wat
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:02:36 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176433413
Ga gewoon de sollicitatieprocedure in. Als zij jou geschikt vinden na bergen vragen en assessments dan lijkt het me dik in orde. Natuurlijk kun je in de eerste tijd nog hulp vragen, is niks geks aan.
En in de sollicitatieprocedure kun je zelf ook afhaken als het echt niet is wat je wilt/kunt.
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:09:01 #8
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176433532
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:11 schreef Straos het volgende:
Soms zelfs tegen een bore-out aan.
Dat moet je natuurlijk niet hebben... Ik zou het toch echt gaan proberen, zeker vanwege die enorme salarisstijging.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:11 schreef Straos het volgende:
Wil ik alles wat ik opgebouwd heb op het spel zetten...of hoe namen jullie zo'n stap.
Ervaring is geen geld dat ingezet wordt op een roulette-tafel. Ervaring neem je mee. Dat is een fundament dat niemand je kan ontnemen.

Overigens, als je slim bent, dan stort je die 33% in een beleggingsrekening. Dan kun je wellicht een jaar of 7-10 eerder met pensioen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_176433586
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:15 schreef Metalfrost het volgende:
Is er de mogelijkheid om met behoud van je huidige werk, proef te draaien op de beoogde nieuwe werkplek?
Nee, is gewoon een ander bedrijf. Lijkt me niet dat mijn baas gaat zeggen nou aks het niet werkt kom je maar terug.
pi_176433590
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:11 schreef Straos het volgende:

[..]

Nee, is gewoon een ander bedrijf. Lijkt me niet dat mijn baas gaat zeggen nou aks het niet werkt kom je maar terug.
Ook niet voor bepaalde tijd sabattical?
Google is your friend, abuse your friends
pi_176433636
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:09 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat moet je natuurlijk niet hebben... Ik zou het toch echt gaan proberen, zeker vanwege die enorme salarisstijging.

[..]

Ervaring is geen geld dat ingezet wordt op een roulette-tafel. Ervaring neem je mee. Dat is een fundament dat niemand je kan ontnemen.
.
Ik heb het verkeerd verwoord.
Moest ik nu ontslagen worden dan moet het bedrijf me nog 18 maanden uitbetalen voor ik in de ww kan.
Als ik ontslag neem, en bij de nieuwe werkgever vind me toch niet wow en gooit me eruit dan moeten ze me maar 3 maanden uitbetalen voor ik in de WW beland.
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:15:21 #12
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176433642
Dus waar je nu ziet:
Geen stress of werkdruk
Bovenmodaal salaris
Jobveiligheid
Leasebak met tankpas

Ik zou blijven als ik jouw was. Tenzij je het extra geld hard nodig hebt.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_176433667
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:15 schreef FlatEarther het volgende:
Dus waar je nu ziet:
Geen stress of werkdruk
Bovenmodaal salaris
Jobveiligheid
Leasebak met tankpas

Ik zou blijven als ik jouw was. Tenzij je het extra geld hard nodig hebt.
Klopt, maar heb soms het gevoel om naar bore-out aan het afglijden ben,jaar of 5 geleden een soort van weggepromoveerd.
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:20:36 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176433748
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:15 schreef Straos het volgende:
Als ik ontslag neem, en bij de nieuwe werkgever vind me toch niet wow en gooit me eruit dan moeten ze me maar 3 maanden uitbetalen voor ik in de WW beland.
WW is toch prima? Plus, de arbeidsmarkt is gewoon ontzettend goed.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_176433751
Ik zou de gok wagen. Soms moet je een risico nemen in het leven.
pi_176433980
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:20 schreef Hallmark het volgende:

[..]

WW is toch prima? Plus, de arbeidsmarkt is gewoon ontzettend goed.
Alleen lager dan in NL:
quote:
Volledig werklozen ontvangen tijdens de eerste drie maanden werkloosheid 65% van hun laatst verdiende loon. Tijdens de volgende negen maanden ontvangen ze 60% van hun laatst verdiende loon. Er is wel een loongrens van 2.466 euro per maand tijdens de eerste zes maanden en 2.298 euro voor de laatste zes maanden van het eerste jaar.
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:44:40 #17
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176434204
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:15 schreef Metalfrost het volgende:
Is er de mogelijkheid om met behoud van je huidige werk, proef te draaien op de beoogde nieuwe werkplek?
TS zit toch niet in de wajong. :')
pi_176435715
Gewoon blijven waar je zit, ik zit in een soortgelijke situatie.

Saai werk en ook niet tijdvullend waar ik bovengemiddeld voor betaald word.

Is het extra geld je het echt waard om minder vrijheid en meer stress te hebben?

Werken en carriere maken is overrated, als je goed verdient gewoon je ding doen en werk zien als een noodzakelijk kwaad.
pi_176435722
Heb je niet de mogelijkheid om nu alsnog een master te gaan volgen en daarna wel te groeien binnen je bedrijf? Je kan altijd gaan onderhandelen met dit aanbod als pressiemiddel.
pi_176435857
Denk dat iemand met jouw capaciteiten vast wel weer ergens anders aan de bak komt als deze stap niet bevalt.

Tenzij je heel erg omhoog vallen bent op je huidige functie
.
pi_176435915
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:07 schreef 20100 het volgende:
Gewoon blijven waar je zit, ik zit in een soortgelijke situatie.

Saai werk en ook niet tijdvullend waar ik bovengemiddeld voor betaald word.

Is het extra geld je het echt waard om minder vrijheid en meer stress te hebben?

Werken en carriere maken is overrated, als je goed verdient gewoon je ding doen en werk zien als een noodzakelijk kwaad.
Zo zou ik er ook in staan. En een bore out....ga dan wat spannends doen in je priveleven. Parachutespringen of swingen ofzo.
pi_176436024
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:22 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Zo zou ik er ook in staan. En een bore out....ga dan wat spannends doen in je priveleven. Parachutespringen of swingen ofzo.
Inderdaad, hobbies en reizen maakt het leven leuk. Hoeveel voldoening je ook haalt uit je werk, het blijft werken.

Carrière maken om zo meer te verdienen of meer aanzien te hebben is het niet waard.
Meer aanzien hebben om mensen jaloers te kunnen maken die je niet moet hebben... daar is het leven te kort voor.
Zorg gewoon dat je genoeg verdient om gewoon (goed) te kunnen leven en de dingen doen die je graag doet en dat is het voornaamste.
pi_176436347
Als je er zo lang werkt en geschikt zou zijn voor die positie zou het niet hebben van een master niks uit moeten maken.

Kortom weg wezen daar...of de master is een slecht excuus en ze vinden je niet geschikt of het is een stugge organisatie waar ze aan papiertjes blijven vast houden.

In beide gevallen zul je niet doorgroeien bij je huidigr werkgever.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:29 schreef 20100 het volgende:

[..]

Inderdaad, hobbies en reizen maakt het leven leuk. Hoeveel voldoening je ook haalt uit je werk, het blijft werken.

Carrière maken om zo meer te verdienen of meer aanzien te hebben is het niet waard.
Meer aanzien hebben om mensen jaloers te kunnen maken die je niet moet hebben... daar is het leven te kort voor.
Zorg gewoon dat je genoeg verdient om gewoon (goed) te kunnen leven en de dingen doen die je graag doet en dat is het voornaamste.
Ik heb liever een leuke job die fatsoenlijk betaald dan een saaie job die dik betaald. Bij een saaie job ga je toch vanzelf verzuren. Je zit er toch snel 40 uur per week.
pi_176436398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:11 schreef Straos het volgende:
doorgroei naar management zit er niet in wegens het ontbreken van een master,
Hier geloof ik niks van.
pi_176436808
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:53 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hier geloof ik niks van.
Klinkt meer als een gevalletje dat de groei er uit is en dat ze TS weg gepromoveerd hebben naar een andere afdeling zodat zijn vorige afdeling er vanaf.

TS hoeft amper verantwoording af te leggen met een boven modaal salaris...klinkt als een ideale plek om er met de eerst volgende reorganisatie uitgegooid te worden.

Ook vind ik het wel tricky dat TS zich zo aan de oprot premie vast blijft houden. Das iets wat op korte termijn werkt maar niet op de lange termijn.

TS moet eens gaan denken wat ie over de midden en lange termijn wil gaan doen en daar naar handelen. Voor je het weet ben je in de 50 met allemaal net niet werk ervaring en zit je helemaal vast
pi_176437570
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:49 schreef descon het volgende:
Als je er zo lang werkt en geschikt zou zijn voor die positie zou het niet hebben van een master niks uit moeten maken.

Kortom weg wezen daar...of de master is een slecht excuus en ze vinden je niet geschikt of het is een stugge organisatie waar ze aan papiertjes blijven vast houden.

In beide gevallen zul je niet doorgroeien bij je huidigr werkgever.

[..]

Ik heb liever een leuke job die fatsoenlijk betaald dan een saaie job die dik betaald. Bij een saaie job ga je toch vanzelf verzuren. Je zit er toch snel 40 uur per week.
Vergis je niet in de absurde werkcultuur in België. Enorme bureaucratie. Volgens de handboeken van het bedrijf mag iets niet, dan wordt er vaak niet gekeken of er middels maatwerk toch wat geregel kan worden. Ook niet als er potentieel enorme winst te behalen is.
pi_176439452
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:07 schreef 20100 het volgende:
Gewoon blijven waar je zit, ik zit in een soortgelijke situatie.

Saai werk en ook niet tijdvullend waar ik bovengemiddeld voor betaald word.

Is het extra geld je het echt waard om minder vrijheid en meer stress te hebben?

Werken en carriere maken is overrated, als je goed verdient gewoon je ding doen en werk zien als een noodzakelijk kwaad.
als je werk toch als noodzakelijk kwaad ziet, kan je toch beter iets doen wat je leuk vindt?
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:39:26 #28
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_176439479
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:07 schreef 20100 het volgende:
Gewoon blijven waar je zit, ik zit in een soortgelijke situatie.

Saai werk en ook niet tijdvullend waar ik bovengemiddeld voor betaald word.

Is het extra geld je het echt waard om minder vrijheid en meer stress te hebben?

Werken en carriere maken is overrated, als je goed verdient gewoon je ding doen en werk zien als een noodzakelijk kwaad.
Bah, het meerendeel van je tijd spenderen aan 'noodzakelijk kwaad'. Verschrikkelijk zeg. Dan nog liever een slecht betaalde job waar ik met heel veel plezier heen zou gaan.

Nu zit ik gelukkig in de luxe positie: goede job, goed betaald.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Moderator donderdag 11 januari 2018 @ 21:13:03 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_176440221
Zou t gewoon doen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_176443993
Ach, ik begrijp het wel. Bij mijn eerste echte werkgever ben ik ook te lang blijven plakken. Pas toen ik door een overname bij een ander bedrijf terecht moest en daar alles opnieuw moest opbouwen, wat ook lukte binnen een paar maanden, wist ik dat ik dat ergens anders ook wel kon.

Een jaar na de overname was ik gevlogen en op weg naar een nieuwe job.
.
pi_176533978
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:07 schreef 20100 het volgende:
Gewoon blijven waar je zit, ik zit in een soortgelijke situatie.

Saai werk en ook niet tijdvullend waar ik bovengemiddeld voor betaald word.

Is het extra geld je het echt waard om minder vrijheid en meer stress te hebben?

Werken en carriere maken is overrated, als je goed verdient gewoon je ding doen en werk zien als een noodzakelijk kwaad.
Wat een onzin, als je tot je 67 maar moet blijven werken omdat het moet zou ik dood ongelukkig worden.

Juist omdat het een groot deel van je leven uit maakt moet je zorgen dat je werk leuk is en blijft. Als de uitdaging weg is dan zou ik ook verder kijken.

Daarnaast heeft ts juist GEEN stress en misschien zelfs te veel vrijheid.
pi_176536196
Heb gisteren het nieuwe contract getekend en juist m'n ontslag gegeven. 2 april begin ik bij m'n nieuwe werkgever.
Vooral de post hierboven van Descon heeft me doen inzien dat ik met de ervaring die ik nu aan het opdoen ben geen hol ben.

Worden spannende tijden.
pi_176537487
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 09:04 schreef Straos het volgende:
Heb gisteren het nieuwe contract getekend en juist m'n ontslag gegeven. 2 april begin ik bij m'n nieuwe werkgever.
Vooral de post hierboven van Descon heeft me doen inzien dat ik met de ervaring die ik nu aan het opdoen ben geen hol ben.

Worden spannende tijden.
Succes...slechte beslissing is altijd beter als geen beslissing ;)

Ik leer meestal het meeste als ik van project (of beter gezegd klant) switch..na een paar maand op een project is de groeicurve meestal een stuk minder.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')